مواد لازم برای پخت خورشت کرفس

دوره مقدماتی php
مواد لازم برای پخت خورشت کرفس
مواد لازم برای پخت خورشت کرفس

خورش کرفس

خورش کرفس یکی از انواع خورش های معروف و پرطرفدار ایرانی است. یکی از دلایلی که شاید کمتر خورش کرفس را بر سر سفره های ایرانی می بینیم این باشد که این خورش شباهت هایی به خورش قورمه سبزی دارد و به همین دلیل اکثرا قورمه سبزی را بر آن ترجیح می دهند.

جالب است بدانید کرفس فواید و خواص بسیار زیادی دارد که از مهم ترین خواص کرفس می توان به پاکسازی کبد ، سلامت پوست و مو ، مفید برای لاغری ، سلامت قلب ، کنترل فشار خون ، تقویت حافظه ، کنترل سردردهای میگرنی و ده ها خاصیت دیگر اشاره کرد.

با تهیه خورش کرفس می توانید از این خواص ارزشمند بهره ببرید. ضمن اینکه معروف ترین غذایی که با کرفس تهیه می شود همین خورشت کرفس است. مطمئن باشید اگر خورش کرفس را به خوبی تهیه کنید می تواند به راحتی با قورمه سبزی رقابت کند.مواد لازم برای پخت خورشت کرفس

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورش کرفس تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش کرفس با پارسی دی همراه باشید.

دوره مقدماتی php

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

برای تهیه خورش کرفس مجلسی ابتدا ساقه کرفس ها را پس از شستشو و خشک کردن به صورت یک اندازه خرد کنید و کنار بگذارید. اگر ساقه های کرفس را یکدست و یک اندازه خرد کنید در پایان کار ظاهر خورش زیباتر خواهد بود.

در ادامه برگ های کرفس را به همراه نعناع و جعفری به صورت ساطوری ریز خرد کنید. یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید. مخلوط برگ های کرفس ، نعناع و جعفری خرد شده را داخل روغن بریزید

و تفت دهید تا کمی سرخ شوند. هر چقدر سبزیجات را بیشتر سرخ کنید رنگشان تیره تر می شود و خورش را خوشرنگ تر می کنند. البته این کار خورش را زیباتر می کند ولی باعث می شود بیشتر خواص سبزیجات از بین برود.

پس از اینکه سبزیجات را سرخ کردید آنها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعد پیازها را به صورت ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن مایع در یک قابلمه مناسب بریزید. در ادامه مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید

تا زردچوبه و پیاز یکدست شوند. در ادامه گوشت خورشتی را پس از شستشو به صورت یکدست خرد کنید و به مخلوط پیاز و زردچوبه اضافه کنید. تفت دادن را ادامه دهید تا گوشت سرخ شود. پس از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد

رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود و طعم خامی آن گرفته شود سپس ساقه های کرفس خرد شده را اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن چند لیوان آب جوش اضافه کنید.

حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا گوشت به آرامی بپزد. لیمو عمانی ها را از قبل با چنگال سوراخ کنید و به مدت یک ساعت در یک لیوان آب قرار دهید تا تلخی شان گرفته شود سپس زمانی که گوشت نیم پز شد لیمو عمانی ها را به خورش اضافه کنید.

پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت نمک و فلفل خورش را اندازه کنید و سبزیجات سرخ شده را به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را نیمه باز بگذارید تا حدود ۴۵ دقیقه خورش روی حرارت ملایم بماند و به طور کامل جا بیفتد.

این خورش هم مانند قورمه سبزی هر چقدر بیشتر روی حرارت بماند جا افتاده تر می شود. در اواخر پخت خورش طعم آنرا بچشید و در صورتی که ترشی آن کم بود می توانید مقداری آبغوره نیز اضافه کنید. پس از اینکه خورش کرفس آماده شد آنرا به همراه برنج سرو کنید.

نکات پخت خورش کرفس

در صورتی که تمایل به استفاده از گوشت قرمز در خورش کرفس خود ندارید یا اینکه منع مصرف گوشت قرمز دارید می توانید به جای استفاده از گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده کنید. گوشت مرغ را در خورشت کرفس می توانید به صورت قیمه ای یا به صورت یک تکه استفاده کنید.

در صورتی که می خواهید از گوشت مرغ استفاده کنید برای ۴ نفر باید حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم گوشت مرغ اضافه کنید. مراحل پخت تفاوتی ندارد و نکته دیگر در مورد خورش کرفس با مرغ این است که این خورش به دلیل پخت سریع مرغ خیلی زودتر آماده می شود.

در صورتی که کرفس های موجود در خورش شما خیلی خشک و سفت هستند به این دلیل است که از کرفس های پیر یا مانده استفاده کرده اید. توجه داشته باشید برای دفعات بعدی حتما زمان تهیه کرفس به ساقه های کرفس توجه کنید.

کرفس های تازه ظاهری شاداب دارند ولی کرفس های مانده ظاهری پژمرده دارند. نکته دیگر اینکه برای داشتن کرفس های جوان و تُرد بهتر است کرفس هایی با رنگ سبز کم رنگ که دارای ساقه های نازک تری هستند را انتخاب کنید.

خورش کرفس به صورت متداول بدون لوبیا طبخ می شود ، البته اگر تمایل داشته باشید می توانید برای مجلسی تر شدن خورش از لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی هم در آن استفاده کنید. برای این منظور باید به مقدار ۱۵۰ گرم لوبیا قرمز یا چیتی به مواد لازم اضافه کنید.

ابتدا لوبیا ها را از چند ساعت قبل بخیسانید تا نفخ شان برطرف شود سپس بعد از اینکه گوشت را تفت دادید لوبیاها را آبکشی کنید و به قابلمه اضافه کنید. لوبیا ها را یک تا دو دقیقه تفت دهید سپس مراحل بعدی طبخ خورش را که در بالا توضیح داده شده است انجام دهید.

همچنین ببینید

خورش کرفس از خورش های خوشمزه و سنتی ایرانی است و مواد اصلی آن گوشت ، کرفس و جعفری می باشد. در طبخ این خورشت ، بخاطر اینکه از کرفس تازه و گوشت استفاده می شود بسیار مقوی بوده و برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

خورشت کرفس از آن دسته خورش هایی است که طرفداران بسیار کمی دارد و خیلی از افراد این خورشت را به خاطر مزه کرفس دوست ندارند اما واقعیت این است که اگر این خورشت به شیوه صحیح پخته شود طعم بسیار خوبی دارد و بسیار هم خوشمزه است.

اگر با دستور پخت خورشت کرفس آشنا نیستید ما در این پست آموزش آشپزی سایت بارونک ، طرز تهیه خورشت کرفس را به همراه مواد لازم برای 4 تا 5 نفر آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش و به تنهایی همانند یک آشپز حرفه ای خورشت کرفس حرفه ای و خوشمزه درست کنید.

توجه : در صورت نداشتن آبغوره می توانید از لیمو عمانی یا آبلیمو تازه استفاده کنید. همچنین در صورت نداشتن رب انار می توانید از رب آلوچه استفاده کنید.

1. ابتدا پیاز ها را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای پخت خورش در نظر گرفته ایم به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت خورشتی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم و بعد از تفت دادن ، مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و فلفل قرمز اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم. بعدش مقداری آب گرم اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت نیم پز شود. همچنین در صورت تمایل به اضافه کردن لوبیا چیتی ، آن را همراه مقداری آب در یک قابلمه روی حرارت بگذارید تا نیم پز شود.مواد لازم برای پخت خورشت کرفس

2. در این مدت زمان کرفس و سبزی خورشت کرفس را آماده می کنیم. ابتدا سبزی خورش شامل جعفری ، نعنا و برگ های تازه و جوان کرفس را به صورت ریز خرد می کنیم و ساقه های کرفس را هم در اندازه های مساوری برش می زنیم. حالا باید سبزی و کرفس خرد شده را سرخ کنیم. برای این منظور تابه را روی حرارت می گذاریم تا کمی گرم شود و بعدش سبزی خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم. بعد از اینکه آب سبزی کشیده شد مقداری روغن می زنیم و بعد از تفت دادن ، ساقه کرفس خرد شده را هم اضافه می کنیم و سرخ می کنیم.

3. بعد از اینکه گوشت نیم پز شد سبزی ، کرفس سرخ شده و لوبیا چیتی نیم پز شده را اضافه می کنیم و کمی هم نمک می زنیم سپس درب قابلمه را می گذاریم تا خورش کرفس با حرارت ملایم بپزد. 15 دقیقه آخر پخت مقداری آبلیمو یا آبغوره و یا لیمو عمانی را به همراه یک قاشق غذاخوری رب انار یا رب آلوچه اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا خورشت کرفس با حرارت ملایم بپزد و روغن پس بدهد. پس از اینکه خورشت کرفس به خوبی پخت و جا افتاد آن را در ظرف سرو می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

برای خورشت کرفس بهتر است از گوشت ران گوساله و یا گوشت سردست گوسفند استفاده کنید و گوشت خورش کرفس را باید به صورت قورمه ای همانند گوشت خورشت قورمه سبزی خرد کنید. برخی افراد به جای گوشت گوساله یا کوسفند از گوشت مرغ استفاده می کنند. شما هم با توجه به سلیقه و ذائقه خود می توانید این کار را بکنید.

برای اینکه خورشت کرفس خوشمزه و جا افتاده ای داشته باشید باید اجازه بدهید تا خورش کرفس با حرارت ملایم بپزد و به خوبی جا بیفتد. برخی از افراد تصور می کنند که اگر حرارت زیر قابلمه خورش را زیاد کنند خورشت زودتر پخته می شود در حالی که با این کار نه تنها خورش زودتر آماده نمی شود بلکه آب خورشت هم زودتر تبخیر می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

خورش کرفس یکی از خورش های اصیل و محبوب ایرانی است. مواد اصلی تشکیل دهنده خورش کرفس عبارتند از گوشت ، کرفس و جعفری. البته در بعضی مواقع مانند قورمه سبزی در این خورش هم از لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز استفاده می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورشت کرفس تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش کرفس در ادامه با همدوره همراه باشید.

برای تهیه خورش کرفس استفاده از لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز اختیاری است. اگر تمایل دارید از لوبیا چیتی در خورش کرفس خود استفاده کنید لوبیا را از شب قبل در آب قرار دهید ( در صورت امکان چند بار آبش را عوض کنید ) تا نفخش گرفته شود.

در مرحله اول ساقه ها و برگ های کرفس را به اندازه مناسب خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه به خوبی تفت می دهیم. به مدت ۱۰ دقیقه کرفس ها را تفت می دهیم سپس جعفری را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در آخر نعناع خشک را به تابه اضافه می کنیم.

حدود ۵ دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم سپس تابه را از روی حرارت بر میداریم و کنار می گذاریم. در یک قابلمه مناسب پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن مایع تفت می دهیم تا رنگ پیاز کمی تغییر کند و نرم شود.مواد لازم برای پخت خورشت کرفس

گوشت را باید مانند گوشت خورش قورمه سبزی خرد کنیم سپس به قابلمه اضافه کنیم . بعد از کمی تفت دادن گوشت کمی زردچوبه و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم. بعد از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد لوبیا های نیم پز شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

برای اینکه در این مرحله برای نیم پز شدن لوبیا چیتی معطل نشویم بهتر است لوبیا چیتی را با ۳ لیوان آب قبل از شروع به پخت خورش در قابلمه ای جداگانه ۱ ساعت بگذارید با حرارت ملایم نیم پز شود. بعد از اضافه کردن لوبیا چیتی به خورش مواد را کمی تفت می دهیم.

در این مرحله مخلوط کرفس و سبزیجات دیگر را که در مرحله اول سرخ کردیم به قابلمه خورش اضافه می کنیم. سپس ۴ لیوان آب روی مواد می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم. در این مرحله حرارت زیر خورش را کم می کنیم تا حدود ۳ ساعت به آرامی بپزد.

در پایان کار زمانی که ۱۰ دقیقه مانده که خورش را از روی حرارت بر داریم نمک و رب انار را به خورش اضافه می کنیم. رب انار مانند خورش فسنجان طعم خیلی خوبی به خورش کرفس می دهد. پس از آماده شدن خورش به همراه برنج سرو می کنیم.

شاید در برخی مواقع دیده باشید که کرفس های موجود در خورش کرفس خیلی خشک هستند و طعم خوبی هم ندارند. این موضوع به این دلیل است که کرفس های استفاده شده در این خورش جوان و تازه نبوده اند. بهتر است برای تهیه خورش کرفس از کرفس های جوان و نازک استفاده نمایید.

برای خوشمزه تر شدن خورشت کرفس توصیه می شود از گوشت سر دست گوسفند یا گوشت مغز ران گوساله استفاده کنید. البته در صورتی که منع مصرف گوشت قرمز دارید می توانید از گوشت های سفید مانند گوشت بلدرچین ، گوشت مرغ و … نیز استفاده کنید.

بسیار عالی موفقیت بیشتر تان ارزوی ماست .

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

طرز تهیه فرنی فرنی یکی از دسر های خوشمزه ای است که بعضی ها آن در صبحانه میل می کنند و برخی با آمدن ماه مبارک رمضان سعی می کنند که برای افطاری آن را آماده کنند برای درست کردن آن نیاز به صرف وقت زیادی نمی باشد و برخی به سادگی آن را تهیه […] ادامه متن

طرز تهیه شامی شامی یا همان کتلت غذایی است که می توانند در برخی از دورهمی های خانوادگی مناسب باشد این غذای خوشمزه و خوش طعم را برخی با نان و یا برنج سرو می کنند معمولا در کنار آن از گوجه فرنگی هم استفاده می شود این غذا از نظر ظاهری به کوکو شباهت… ادامه متن

طرز تهیه لازانیا خوشمزه لازانیا یکی از غذاهایی است که امروزه مورد توجه برخی از نسل جدید قرار گرفته است و گاهی اوقات آن را درست می کنند برخی آنقدر در پخت آن مهارت دارند که گاهی مورد توجه آن هایی که از آن میل می کند قرار می گیرند و حتی گاهی از او… ادامه متن

متن زیبا برای دوست متن زیبا میتواند یک امید به زندگی برای هر کسی باشد و ما می توانید با ارسال یک جمله زیبا برای دوست خود او را خوشحال کرده و به او انگیزه دهیم. امروز برای شما مجموعه ای از این جملات زیبا و با مفهوم و پر از عشق و امید را […… ادامه متن

طرز تهیه زولبیا و بامیه زولبیا و بامیه نوعی شیرینی می باشد که با آغاز ماه مبارک رمضان پخت آن بیشتر می شود و در شیرینی فروشی های زیادی آن یافت می شود و فروش آن هم در بعضی جاها زیاد می باشد این شیرینی که به نظرم بسیار خوشمزه می باشد و میل کردن [… ادامه متن
مواد لازم برای پخت خورشت کرفس

عکس گل رز گل رز یکی از زیباترین و محبوب ترین گل ها در جهان می باشد. اگر به دنبال کادو دادن به یک نفر هستید قطعا گل رز انتخاب مناسبی برای شما می تواند باشد. گل رز در رنگ های مختلفی از جمله قرمز ، آبی ، سفید هلندی ، زرد ، سبز ، […] ادامه متن

طرز تهیه سر گنجشکی سر گنجشکی غذایی سنتی که در بین بعضی از افراد از چندین نسل مورد علاقه و توجه قرار گرفته است و آن را درست می کنند و برخی آن را با نام های مختلفی از جمله کله گنجشکی و گوشت تابه و آبگوشت قلقلی می شناسند این غذا ساده آماده می [… ادامه متن

عکس گل نرگس برای پروفایل گل نرگس از جمله گیاهان پیاز دار است که گونه های مختلفی از آن حدودا بیست و پنج گونه در رنگ های زرد ، سفید و نارجی وجود دارد که در ایران به اشتباه به آن نرگس شیرازی نیز گفته می شود شما میتوانید نرگس را در گلدان و یا [… ادامه متن

طرز تهیه اکبر جوجه خوشمزه اکبر جوجه نام غذایی است که خیلی ها وقتی به سفر خصوصا شمال کشور می روند این نام را مشاهده می کنند و بعضی هم با دیدن نان این غذا وسوسه می شوند که به داخل رستوران بروند و این غذا را میل کنند اما بعضی از افراد ترجیح می [… ادامه متن

پیام تبریک تولد در این پست اس ام اس و متن های زیبا و رسمی برای تبریک گفتن تولد به دوستان و نزدیکان قرار داده ایم. همانطور که میدانید یکی از راه ها برای اینکه ثابت کنیم به کسی علاقه داریم و یا به یاد او هستیم به یاد داشتن روز تولد وی هست که [… ادامه متن

♥ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهــم ♥
کپی برداری با ذکر نام و لینک مستقیم به سایت مجاز می باشد.

Powered by keepvid themefull earn money

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

مواد لازم برای پخت خورشت کرفس

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

کانال آشپزی با نیلوفر تقدیم می کند، قصد من از تهیه این ویدئوها آموزش و به اشتراک گذاری دانسته های خود با شما خوبان است . با مشترک شدن در کانال آشپزی با نیلوفر می توانید هر هفته ویدئوهای جدید را بیننده باشید.در کانال آشپزی با نیلوفر شما با پخت انواع نانها ، شیرینی ها و غذاهای ایرانی و بین المللی آشنا شده و آموزش تک نک آنها را به صورت رایگان خواهید داشت . در مسیر عمر آموختم زندگی سفری کوتاه ست باید دانش و مهر را برای همدیگر به یادگار بگذاریم و من در این دنیای مجازی قصد دارم بهترین تجربیات خود را در زمینه پخت و پز به شما خوبان هدیه کنم به امید روزهای شاد و سفره های رنگین برای همه کودکان جهان ، تنها آرزوی قلبی من … بیا تا مهر باشیم و مهر پروری را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم . در صورت تمایل ویدئو ها را لایک و اشتراک گذاری نمایید چرا که با این عمل خود ، شما هم سفره رنگین را به دیگر انسانها هدیه خواهید کرد … نیلوفر======================================================در این ویدئو پختن صحیح و اصیل خورش کرفس را می آموزیم . این خورش بسیار مطبوع و لذیذ است چرا که از سبزیجات معطر و کرفس استفاده می شود مواد لازم برای خورش کرفسگوشت سر دست یک کیلوگرمکرفس دو بوته کامل پیاز دو عدد متوسطسیر یک حبه نعناع یک دسته یا 80 گرم پاک کردهجعفری دو دسته یا 200 گرم پاک کردهلیمو ترش یک عدد بزرگ آبگیری شودنمک و زرد چوبه به میزان لازمروغن به میزان لازم

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

مواد لازم برای پخت خورشت کرفس
مواد لازم برای پخت خورشت کرفس
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *