طرز تهیه دسر ترکیه ای کازان دیبی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه دسر ترکیه ای کازان دیبی
طرز تهیه دسر ترکیه ای کازان دیبی

Завантаження…

Завантаження…

دوره مقدماتی php

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز تهیه دسر ترکیه ای کازان دیبی

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

کازان دیبی ( Kazandibi ) در لغت به معنای ته دیگ بوده و از دسرهای معروف ترکیه ومشابه کرم کارامل می باشد. این دسر برای ماه رمضان هم مناسب است.دستور پخت و طرز تهیه کازان دیبی را میتوانید از مجله سبک زندگی کارما که تولید کننده ویدئو های آموزشی حرفه ای با متحوای فارسی برای ایرانیان عزیز میباشد ببینید و برای حمایت از ما صفحه ی ما در یوتیوب و آپارات را دنبال کرده , لایک کنید و نظر بدهید .

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

برای به دست آوردن عدد تقدیر ، باید عدد سرنوشت را با عدد علامت خورشیدی جمع کنیم تا به یکی از اعداد ۱ تا ۹ یا ۱۱ یا ۲۲ برسیم.

مثلاً اگر عدد سرنوشت کسی ۴ و عدد علامت خورشیدی او ۹ باشد، آنگاه داریم : ۴ = ۳ ۱ = ۱۳ = ۹ ۴ یعنی عدد تقدیر او ۴ است.

 

بعد از آنکه عدد سال تولد، عدد ماه تولد، و عدد روز تولد خود را به دست آوردید باید این سه عدد را با هم جمع کنید تا به یکی از اعداد ۱ تا ۹ یا عدد ۱۱ یا ۲۲ برسید.

مثلاً اگر در روز سی و یکم ماه دسامبر سال ۱۹۵۵ به دنیا آمده باشید عدد سرنوشت شما به این صورت به دست می آید:طرز تهیه دسر ترکیه ای کازان دیبی

۶ = ۴ ۲ = ۲۴ = ۵ ۹ ۹ ۱ = ۱۹۹۵ = عدد سال تولد

۳ = ۲ ۱ = ۱۲ = عدد ماه تولد

۴ = ۱ ۳ = ۳۱ = عدد روز تولد

۴ =۳ ۱=۱۳=۴ ۳ ۶= عدد روز تولد عدد ماه تولد عدد سال تولد =عدد سرنوشت

بنابراین عدد سرنوشت شما ۴ است.

 

برای به دست آوردن عدد روز تولدتان کافی است اعداد دو رقمی ( به جز ۱۱ و ۲۲ ) را با هم جمع کنید تا به یکی از اعداد ۱ تا ۹ یا ۱۱ یا ۲۲ برسید.

مثلاً اگر کسی در روز بیست و یکم یکی از ماه های سال به دنیا آمده باشد عدد روزتولد او عبارت است از : ۳ =۱ ۲=۲۱، یا اگر در روز هیجدهم یکی از ماه های سال به دنیا آمده باشد ، داریم :۹ = ۸ ۱ = ۱۸ یعنی عدد روز تولد او ۹ است. یا اگر در روز نوزدهم به دنیا آمده باشد : ۱ =۰ ۱=۱۰=۹ ۱=۱۹ یعنی روز تولد او ۱ است. ولی اگر در روز یازدهم یا بیست و دوم یکی از ماه های سال به دنیا آمده باشد همان عدد ،عدد روز تولد اوست.

 

در مبحث عددشناسی فقط با اعداد یک رقمی ۱ تا ۹،همچنین اعداد دو رقمی ۱۱،۲۲ و گاهی ۳۳،۴۴ و مشابه آن سروکار داریم. این اعداد را «‌ اعداد رهبر » می نامند. برای تبدیل هرعدد دیگر به این اعداد، ابتدا ارقام آن عدد را با هم جمع می کنیم.

برای مثال، اگر متولد سال ۱۹۹۶ باشید ارقام این عدد را باید باهم جمع کنید. اگر حاصل جمع آنها یکی از اعداد ۱،۲،۳،…،۹،۱۱،۲۲،۳۳،… نشد باید دوباره ارقام عدد حاصل را با هم جمع کنید تا بالاخره به یکی از اعداد یک رقمی ۱ تا ۹ یا دو رقمی ۱۱،۲۲،۳۳،… برسید.

در مثالی که ذکر شد همانطور که ملاحظه می شود حاصل جمع برابر است با : ۲۵= ۶ ۹ ۹ ۱ پس باید ارقام ۲ و ۵ را جمع کنیم: ۷=۵ ۲ بنابراین عدد سال تولد شما ۷ است.

در مثالی دیگر مثلاً اگز در سال ۱۹۹۳ به دنیا آمده باشید آنگاه داریم: ۲۲ = ۳ ۹ ۹ ۱ همانطور که ملاحظه می کنید حاصل آن عدد ۲۲ می شود و چون این عدد جزء اعداد رهبر است دیگر نیازی به ادامه عملیات نیست و عدد سال تولد شما همین عدد ۲۲ است.

مثال های دیگر : اگر کسی در سال ۱۹۹۵ به دنیا آمده باشد برای به دست آوردن عدد سال تولد خود باید بدین ترتیب عمل کند:

۶ =۴ ۲=۲۴=۵ ۹ ۹ ۱=۱۹۹۵ بنابراین عدد سال تولد او ۶ است.

اگر متولد سال ۱۹۴۸ باشید آنگاه : ۲۲=۸ ۴ ۹ ۱ پس عدد سال تولد شما ۲۲ است.

 

 

برای به دست آوردن ماه تولد خود باید به جدول زیر توجه کنید :

ژانویه = ۱

فوریه = ۲

مارس = ۳

آوریل = ۴

مه  = ۵

ژوئن = ۶

ژولای = ۷

آگوست = ۸

سپتامبر = ۹

اکتبر = ۱۰

نوامبر = ۱۱

دسامبر= ۱۲

 

بنابراین اگر شخصی در ماه اکتبر به دنیا آمده باشد عدد ماه تولد او عبارت است از :

۱=۰ ۱=۱۰= اکتبر . یعنی عدد ماه تولد او ۱ است و اگر در ماه نوامبر به دنیا آمده باشد:۲=۱ ۱=۱۱ یعنی عدد ماه تولد او ۲ است.

 

طرز تهیه دسر ترکیه ای کازان دیبی

 

در این مرحله ، برای به دست آوردن عدد علامت خورشیدی خود، باید به جدول زیر توجه کنید. ( مثلاً اگر کسی در ماه آذر به دنیا آمده باشد عدد علامت خورشیدی او  ۹ است).

۱ = حمل (متولد فروردین)

۲ = ثور (متولد اردیبهشت)

۳ = جوزا (متولد خرداد)

۴ = سرطان (متولد تیر)

۵ = اسد (متولد مرداد)

۶ = سنبل (متولد شهریور)

۷ = میزان (متولد مهر)

۸ = عقرب (متولد آبان)

۹ = قوس (متولد آذر)

۱۰ = جدی (متولد دی)

۱۱ = دلو (متولد بهمن)

۱۲ = حوت (متولد اسفند)

 

 

 

۱ –  خود ساخته :

شما فردی متکی به نفس، مستقل، مبتکر، مخترع، فردگرا، شایسته و رهبر هستید.

۲ –   مطیع و گوش به فرمان :

شما فردی متواضع و فروتن ، آماده برای خدمت به دیگران، علاقمند به کار دسته جمعی، مهربان و با محبت، یک همکار خوب، سیاستمدار، مصلح، صبور و شکیبا، شنوا و حساس نسبت به دیگران هستید.

۳ –   برون گرا :

شما فردی هستید که به راحتی افکار و احساسات درونی خود را ابراز می کنید. فردی خلاق، هنرمند، زیبا هستید. کسی که از استعدادهای خود برای فایده رساندن به همه استفاده می کند. فردی شوخ طبع و دوستی خوب.

۴ –  منضبط :

هرکاری که لازم و ضروری می دانید انجام می دهید. فردی وظیفه شناس، سخت کوش، و خدمتگزار به دیگران. شما آدمی خویشتندار، خود کنترل ، با کفایت و با لیاقت، سازمان دهنده، سازنده ، بنیانگذار و دقیق و موشکاف هستید.

۵ –  آزاد منش :

شما فردی مخالف سلطه و قید و بند هستید. کسی که خود را با تغییرات سازگار می کند و می داند چگونه با موقعیت های غیرمنتظره مواجه شود. عاشق ایده های جدید، مکتشف، ماجراجو و اهل سفر، تیزبین، کسی که به خوبی یادگرفته که به آزادی دیگران احترام بگذارد.

۶ –  سازمانگر و هماهنگ کننده :

کسی که در هر موقعیتی می داند که چگونه افراد را با هم هماهنگ کند. مسئول، وظیفه شناس، وکسی که به خوبی خود را با دیگران هماهنگ می کند و از عهده مسئولیت ها به خوبی برمی آید. کسی که ارزش خانه و خانواده، کمک و حمایت دیگران را می داند. فردی که به خوبی می داند چه موقع باید به کمک دیگران بشتابد و چه موقع باید اجازه بدهد که دیگران خودشان به بهبود وضع خویش بپردازند.

۷ –   درونگرا :

شما کسی هستید که عقل و منطق و بصیرت را در درون خود یافته است. می داند که چگونه بیاندیشد، تحلیل کند، مطالعه کند، بخواند، به مراقبت بپردازد، از بیرون به مسائل بنگرد، در جستجوی حقیقت باشد، اکثر اوقات را به تنهائی بگذراند و یاد گرفته که از تنهائی نترسد.

۸ –    محکم و پرقدرت :

شخص قدرتمندی هستید که از قدرت خود به خوبی می توانید در راه کسب برتری های مادی بهره بگیرید، کسی که یاد گرفته چگونه از قوانین معنوی برای رسیدن به موفقیت مادی استفاده کند. شما می توانید بدون طمع ورزی و خودخواهی یا بهره کشی از دیگران به کنترل امور بپردازید و به موفقیتهای مادی دست یابید.

۹ –   ایثارگر و از خود گذشته :

شما فردی فداکار و علاقمند به خدمت به دیگران هستید و همه چیز خود را فدای دیگران می کنید. فردی دوست داشتنی، دلسوز، بخشنده و با گذشت، و دارای قدرت درک بالا هستید. یاد گرفته اید که آدم خشک و یک دنده ای نباشید و تعصبات بی جا را کنار گذاشته اید و نسبت به آنها بی توجه هستید. در هرموردی سعی دارید همان چیزی باشید که دیگران می خواهند و همواره در تلاش هستید که دنیا را جای بهتری برای زندگی بسازید.

۱۱ –   روشنفکر:

فردی هستید که همواره در جستجوی حقیقت است و از قوه درک شهودی خود استفاده می کند. آدمی مثبت اندیش و خوش بین هستید که فقط خوبی ها را در دیگران می بیند، با حقیقت زندگی می کند، و نظرات روشنفکرانه ی خود را با دیگران در میان می گذارد. به خوبی قادر هستید از نیروهای روانی خود بهره بگیرید و به اتکای الهامات درونی خود جلو می روید. فردی دلسوز و مهربان، جسور و بی باک، و در عین حال متواضع هستید.

۲۲ –   مسلط برنفس ، خویشتندار :

نیروهای عظیم درونی را در خود پیدا کرده اید و آنها را برای انجام کارهای بزرگ و فایده رساندن به دیگران به کار می برید. شما خودتان را هرگز محدود نمی کنید و فقط به نیازهای بشری فکر می کنید و اینکه چگونه می توان از قدرتهای خود برای انجام کارهای بزرگ استفاده کرد. شما فردی سازنده و دوراندیش هستید.

برگرفته از کتاب دایره المعارف طالع بینی- مؤلف: میشل استار – مترجم: زهزه افتخاری،بهناز اورنگی

اختصاصی سایت نیک صالحی

گلچینی از پست های ستاره های معروف خارجی در شبکه اجتماعی را به مناسبت روز مادر سال ۲۰۱۹ تماشا کنید.

آشپزی و شیرینی پزی

افطاری دادن از بهترین سنت های ما مسلمانان محسوب می شود همه کسانی که در ماه رمضان روزه می گیرند موقع افطار نیاز دارند غذاهایی بخورند که به سلامت آنها برای یک روز روزه داری کمک کند. بنابراین بهتر است غذاهایی خوب و خوشمزه را برای افطار در نظر بگیرید.

مد روز و زیور آلات

مانتو همیشه پوشش محبوبی در میان خانم ها بوده است و انتخاب مانتوی مناسب نشان دهنده سلیقه یک خانم است. تنوع در انتخاب یک مانتو باعث می شود همیشه به عنوان یک خانم خوش سلیقه و خوش ذوق به نظربرسید.

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

کازان دیبی یک دسر خوشمزه مربوط به کشور ترکیه است دارای طعم کرمی و کاراملی و مناسب ماه رمضان و افطار ، امیدوارم درست کنین و مارو تو این ماه دعا کنید ، مشابه فرنی خودمون هستش اما تغییراتی دارا هست.
این دسر از بهترین و خوشمزه ترین دسرهای ترکیه می باشد ، کازان دیبی در لغت به معنی ته دیگ است.

 

مواد لازم برای چهار نفر :
شیر چهار لیوان
شکر یک لیوان
نشاسته ی ذرت دو قاشق غذاخوری
آرد دو قاشق غذاخوری
وانیل

مواد کاراملی :
کره کمی
شکر یک چهارم لیوان

 

طرز تهیه دسر ترکیه ای کازان دیبی

طرز تهیه :
اول سه لیوان از شیر رو با شکر میذاریم روی حرارت متوسط تا شکر حل بشه و شیر گرم بشه
آرد و نشاسته ی ذرت و وانیل رو تو یک لیوان باقی مونده ی شیر میریزیم و خوب حلش میکنیم
کف یک پیرکس مستطیل رو با کره حسابی چرب میکنیم و شکری که تو مواد کاراملی هست رو کامل همه جای پیرکس پخش میکنیم ، دقت کنین پیرکسی باشه که راحت روی حرارت بذارینش

وقتی شیر گرم شد مخلوط شیر و آرد رو هم میزنیم و آروم به شیر داغ اضافه کرده و مدام هم میزنیم تا گلوله نشه ، میتونین از روی حرارت بردارین و مخلوط که کردین دوباره بذارین روی حرارت
مدام روی حرارت متوسط هم میزنیم شاید هفت هشت دقیقه تا غلیظ بشه

وقتی آماده شد توی پیرکس شکر پاشی شده میریزیم ، حالا پیرکس رو میذاریم روی حرارت کم تا سطح زیرش رو کاراملی کنیم

از یه گوشه ی پیرکس شروع میکنیم و هی میچرخونیم تا کل سطح زیرش کاراملی بشه ، دقت کنین که نسوزه و فقط کاراملی!

وقتی تمام کفش درست شد بذارین برای دو ساعت تو محیط آشپزخونه بمونه و خنک بشه
بعد سه ساعت بذارینش یخچال تا خوب ببنده
این دسر برای چهار نفر مناسبه ، دورش رو با چاقو آزاد کنین و چهار قسمتش کنین

یک کفگیر مستطیلی بردارین و از زیر هر قسمت بردارین و چپه توی بشقاب بذارین تا سطح کاراملی رو باشه
با کمی دارچین و پسته تزیینش کنین

یسبار طعم کرمی و کاراملی داره و برای افطار خیلی مناسبه.
موقع سرو ، دسر رو به صورت نوارهای مستطیل به پهنای حدود ٥ سانت برش می زنیم و با یك كفگیر هر برش رو توی ظرف میذاریم ، یعنی در واقع قسمت قهوه ای كه زیر دسر بود میاد رو.

سوال : دو سوال داشتم ، یکی اینکه مواد کاراملی که اینجا گفتین چیه و از کجا میشه تهیه کرد ، سوال دوم در مورد شکر نرم ، میخواستم بدونم شکر نرم منظور چیه و آیا میشه شکر معمولی استفاده کرد ویا اون رو آسیاب کرد به جای شکر نرم؟
پاسخ : مواد کاراملی منظورم زیرشه شکر و کره ، بله منظور شکر ریز دانه اس اگه شکرتون دونه درشته خیلی کم اسیاب کنین.

 

سوال : این کره و شکر نسبتش باید چقدر باشه ؟ یعنی چقدر کره و شکر نیاز هست برای این دسر ؟
پاسخ : وای ببخشید من الان فهمیدم اون مواد کاراملی عنوان هست و منظور همون کره و یک چهارم پیمانه شکر هست.

 

ما رو تو دعاهاتون شریک کنید آموزش آشپزی و کارامل نوش جان.

در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ این مطلب نوشته شده است.

دسته بندی : آموزش آشپزی , دسر , غذاهای ترکیه , کارامل

تعداد بازدید : 5188

نام :

ایمیل :

تلفن :

وبسایت :

دیدگاه :

ارائه کننده : تینا امین فر

ایمیل : TinaAminfar@Gmail.Com

فکس : 021XXXXXXXX

وبسایت : Www.Ashpazkhaneha.Com

طرز تهیه دسر ترکیه ای کازان دیبی

آدرس محل : ایران ، تهران

اعتبار : 224 مطلب تایید شده

آمار

پربازدیدترین محصولات

پرسش و پاسخ

نقشه

تلفن شرکت : 09356107101

تلفن شرکت : 02188856947

آدرس شرکت : تهران ، جردن ، برج نگین آفریقا واحد 408

آشپزی

تجهیزات رستوران

تجهیزات فست فود

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات کافی شاپ

اینستاگرام

تلگرام

در آپارات وارد شوید تا ویدیوهای و کانال‌های بهتری بر اساس سلیقه شما پیشنهاد شود
وارد شوید

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

طرز تهیه دسر ترکیه ای کازان دیبی

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

کازان دیبی ( Kazandibi ) در لغت به معنای ته دیگ بوده و از دسرهای معروف ترکیه ومشابه کرم کارامل می باشد. این دسر برای ماه رمضان هم مناسب است.

سریال کلاه قرمزی به کارگردانی ایرج طهماسب از مجموعه های پرطرفدار و یاد…

کازان دیبی ترکیه یکی از انواع دسرهای مخصوص ترکیه است که با کارامل درست می شود. فوق العاده خوشمزه است. در این آموزش به شما طرز تهیه دسر کازان دیبی را یاد می دهیم.

سینی را با مارگارین خوب چرب کرده سپس در ظرف پودر قند ریخته و پخش کنید.

در قابلمه دیگری روغن مایع و آرد را ریخته و کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود.طرز تهیه دسر ترکیه ای کازان دیبی

سپس شیر و شکر را اضافه کرده و تا وقتی که حباب بزند در حالی که هم میزنید بگذارید بپزد.

روی پودر قند داخل سینی دو ملاقه از محلبی ریخته و گاهی هم بزنید و در داخل سینی پخش کنید تا در کف سینی به اصلاح بسوزد و کاراملی شود. وقتی تمام قسمت‌ها خوب سوخت از روی اجاق بردارید.

محلبی خنک شده را مجدد روی اجاق گرم گذاشته و با همزن بزنید و داخل سینی بریزید. بعد از اینکه داخل سینی ریختید با لیسک صاف کنید و اجازه دهید خنک شود.

بعد از ۲ تا ۳ ساعت برش زده رول کنید.

نکته آشپزی:

کازان دیبی دستورات مختلف دارد که با آرد معمولی، آرد برنج و یا مخلوط هر دو درست می شود.

حتی کره و وانیل داخل محلبی می ریزند.

گردآوری و برگردان به پارسی : مرکز تولید محتوای دیجیتالی

تلویزیون اینترنتی

شیرینی فروشی

طرز تهیه یک دسر خوشمزه ترکیه ای به نام کازان دیبی یا همان ته دیگ خودمون !طرز تهیه دسر ترکیه ای کازان دیبی

 

 

اینبار شیفته طعم متفاوت و خوشمزه این دسر میشوید . نام این دسر خوش طعم به گزارش نازوب ”  کازان دیبی ” است. برای آشنا شدن با روش تهیه کازان دیبی دسر فوق العاده خوشمزه و جالب با پارسناز همراه باشسید !

 

ناگفته نماند این دسر طعم سوختگی میدهد و از دسرهای کشور ترکیه است که درست کردن آن سخت نیست. به گزارش ناز وب کازان دیبی در لغت به معنی تهدیگ است. امروز اموزش تصویری آن را برایتان قرار دادیم تا براحتی این دسر را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید

 

مواد لازم:

 

شیر 6 لیوان

آرد 5 قاشق

نشاسته گندم 3 قاشق

شکر 1.5 لیوان

وانیل 1 پاکت

کره 1 قاشق

آموزش تصویری کازان دیبی دسر معروف ترکیه

دسر ترکیه ای

 

 

طرز تهیه :

 

برای تهیه این دسر ترکیه ای در یک قابلمه شیر می ریزیم رویش شکر, آرد و نشاسته گندم می ریزیم و خوب مخلوط میکنیم در حرارت قرار میدهیم وقتی قوام دار شد مرتب هم میزنیم تا بپزد در آخر وانیل و کره ریخته خوب مخلوط میکنیم .

 

حالا در یک سینی یا ظرف پیرکس 2 قشق شکر میپاشیم رویش دسر آماده شده را ریخته در حرارت میگذاریم در حرارت متوسط تا قسمتهای وسطش برشته شود و طعم سوختگی پیدا کند حالا میگذاریم ولرم شود سپس در یخچال بمدت 2-3 ساعت قرار میدهیم. به تکه های بلند برس میدهیم به شکل رول می بندیم و سرو میکنیم. این مقدار دسر برای 4 نفر است.

 

مطالب مرتبط

 

طرز تهیه ی انواع سالاد ها و دسرهای ژلاتینی

طرز تهیه دسر بیسکوئیت

طرز تهیه دسر خرما

طرز تهیه دسر انار

 

طرز تهیه دسر ترکیه ای کازان دیبی
طرز تهیه دسر ترکیه ای کازان دیبی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *