طرز تهیه جغور بغور

دوره مقدماتی php
طرز تهیه جغور بغور
طرز تهیه جغور بغور

Загрузка…

Загрузка…

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه جغور بغور

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

کانال آشپزی با نیلوفر تقدیم می کند، قصد من از تهیه این ویدئوها آموزش و به اشتراک گذاری دانسته های خود با شما خوبان است با مشترک شدن در کانال آشپزی با نیلوفر می توانید هر هفته ویدئوهای جدید را بیننده باشیددر کانال آشپزی با نیلوفر شما با پخت انواع نانها ، شیرینی ها و غذاهای ایرانی و بین المللی آشنا شده و آموزش تک نک آنها را به صورت رایگان خواهید داشت . در مسیر عمر آموختم زندگی سفری کوتاه ست باید دانش و مهر را برای همدیگر به یادگار بگذاریم و من در این دنیای مجازی قصد دارم بهترین تجربیات خود را در زمینه پخت و پز به شما خوبان هدیه کنم به امید روزهای شاد و سفره های رنگین برای همه کودکان جهان ، تنها آرزوی قلبی من … بیا تا مهر باشیم و مهر پروری را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم . در صورت تمایل ویدئو ها را لایک و اشتراک گذاری نمایید چرا که با این عمل خود ، شما هم سفره رنگین را به دیگر انسانها هدیه خواهید کرد … نیلوفر======================================================جغول بغول یا جغور بغور جگرپیاز متوسط 3 عدد نگینی درشت خرد شودجگر گوسفند 200 گرم رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوریزردچوبه نصف قاشق چایخوریپودر گشنیز نصف قاشق چایخوریدارچین یک نیشگونگل پر یک نیشگون آویش به اندازه یک نخودفلفل سیاه 1/4 قاشق چایخورینمک به میزان لازمآب 2 قاشق آشپز

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

طرز تهیه جغور بغور

آرایش

مدل مو

مدل لباس

 

 

جغور بغور خوشمزه

 

مواد لازم جغور بغور برای یک نفر :

 

 

روش تهیه جغور بغور :

*. به نقل از آکاایران : پیاز را خلال می کنید و کمی در ماهیتابه تفت می دهید. بعد روغن می ریزید (علتش این است که آب پیاز کمی کشیده شود و روغن را به خودش جذب نکند). خوب که طلایی شد، زردچوبه را می ریزید.

*. جگر را با آب سرد می شویید و در آبکش می ریزید.بعد از خرد کردن به تکه های کوچک به پیازها اضافه می کنید (شعله باید هنوز زیاد باشد). جگرها باید خوب سرخ شوند و رنگشان کاملا برگردد.

*. بعد رب گوجه را در یک لیوان آب گرم حل می کنید و اضافه می کنید و به هم می زنید. سپس ادویه ها را می ریزید و می گذارید آب جغور بغور کشیده شود. غذا آماده ی خوردن است. با نان می کنید.

 

جغور بغور، مخلوط و مخصوص :

*. طبق دستور بالایی است، با این فرق که مخلفاتش بیشتر است. در تهیه جغوربغور مخلوط و مخصوص قبل از ریختن جگر فلفل دلمه یا فلفل سبز را خلال می کنید و با پیازها مقداری تفت می دهید. بعد جگرها را که ریختید، ۳۰۰ گرم سیب زمینی پخته و پوست کنده و ورقه ورقه شده را هم اضافه می کنید.

*. بعد رب می زنید و آبش که کشیده شد، 3-2 عدد تخم مرغ را به آن اضافه کرده و به هم می زنید. فرقش این است که خوشمزه تر است، برای دو نفر هم کافی است، و به علت داشتن سیب زمینی نمک بیشتری می خواهد.

 

نکات تغذیه ای :

*. این غذا به راحتی تهیه شده و وقت زیادی نمی برد.جگر مملو از ویتامینA و آهن است. بنابراین جغور بغور برای افراد کم خون غذای مناسبی است ولی اشخاصی که کلسترول خونشان بالاست ، بهتر است از خوردن آن پرهیز کنند. این خوراک برای کسانی که دوره نقاهت را می گذرانند مفید است.

 

خواص زعفران :

خواص زد افسردگی و تقویت حافظه زعفران

*. از طرفی تحقیقات بدست آمده توسط گروهی از دانشمندان نشان میده که زعفران میتونه عوارض ناشی از آلومینیوم از جمله از دست دادن حافظه و اختلالات عصبی رو بهبود ببخشه و یا از اون پیشگیری کنه.زعفران یک داروی عالی ضد افسردگی هست و باعث نشاط و سرزندگی افراد میشه. جریان خون رو رقیق میکنه و در تقویت حافظه هم نقش موثری داره.

 

طرز تهیه جغور بغور

اختصاصی آکاایران

 

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی


در دسته بندی آموزش آشپزی

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه خوراک جغور بغور را آماده کرده ایم برای مشاهده دستور آشپزی ، این پست را دنبال کنید

جگر :•: 1 عدد

طرز تهیه جغور بغور

دل :•: 2 عدد

قلوه :•: 2 عدد

جگر سفید :•: 1 عدد

آبلیمو :•: نصف استکان

پیاز :•: 4 عدد

زعفران :•: یک چهارم استکان

فلفل :•: به میزان کافی

نمک :•: به میزان کافی

جعفری خرد کرده :•: نصف استکان

برای تهیه جغور بغور ابتدا پیاز را کاملاٌ ریز کنید . جگر ، دل ، قلوه و جگر سفید را خرد کنید و با آبلیمو ، فلفل ، نمک ، زعفران و پیاز رنده شده بگذارید دو سه ساعت بماند تا آبلیمو به خوردش برود .

سپس آن را با پیاز ، خوب سرخ کنید و بگذارید با حرارت بسیار ملایم با بخار خودش بپزد . وقتی به روغن افتاد ، آبلیمو و جعفری خرد کرده و زعفران روی آن بدهید و هم بزنید .

دور خوراک جغور بغور را با سیب زمینی سرخ کرده تزئین کنید سپس با نان تازه سرو بفرمایید.

نکات : فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ثبت دامنه com | خرید بک لینک | آهنگ های شاد جدید | چت روم | خرید گوشواره

جگر سفید  ۷۰۰ گرم

پیاز بزرگ ۲ عدد

سیب زمینی بزرگ ۲ عدد

روغن برای سرخ کردن

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپ خوری پر

طرز تهیه جغور بغور

پودر سیر ۱ قاشق غذا خوری

فلفل سیاه و نمک و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه:

جگر سفید ها را نگینی خرد می کنیم ، یک عدد از پیاز ها را نگینی خرد می کنیم و با جگر سفید ها در قابلمه می ریزیم و زردچوبه می زنیم و می گذاریم تا بپزد. بقیه پیاز را نگینی خرد کرده و سرخ می کنیم و به پیاز داغ ها زردچوبه می زنیم بعد سیب زمینی ها را نگینی خرد می کنیم کمی نمک می زنیم و سرخ می کنیم..

طرز تهیه جغور بغور
طرز تهیه جغور بغور
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *