طرز تهیه برنج آبکش با پلوپز

دوره مقدماتی php
طرز تهیه برنج آبکش با پلوپز
طرز تهیه برنج آبکش با پلوپز

 

 

آموزش پخت پلو با پلوپز

 

طرز تهیه برنج آبکش با پلوپز

دوره مقدماتی php

پخت برنج با پلوپز هم سریع و هم بسیار ساده است ، در پلوپز هم مانند قابلمه با توجه به پخت برنج باید آب اضافه کنید ، اغلب به این صورت اندازه گیری میشود که 1 بندانگشت تا بالای برنج باید آب باشد.

 

این فرمول در بعضی برنج ها که پخت بیشتری دارند کمی بیشتر میشود ، همچنین در فرمولی دیگر به ازای هر 3 لیوان برنج باید 4 لیوان آب اضافه کنید ، با اولین پخت میتوانید مقدار مناسب آب را در پخت بعدی متوجه شوید ( برنج های دانه بلند خارجی آب بیشتری برای پخت نیاز دارند ).

 

برنج را خیس دهید سپس برنج را بشویید و داخل پلوپز بریزید سپس به مقداری که لازم است آب اضافه کنید ، مقداری روغن و نمک به آب برنج اضافه کنید ، در پلوپز را ببندید و به برق بزنید تا پلو آماده شود ، پس از پخت با پلوپز ته دیگ خوشمزه و خوشرنگی نیز خواهید داشت.

 

برای داشتن ته دیگی به جز برنج میتوانید برنج را آبکشی کنید ، مقداری روغن و ته دیگ دلخواه ته پلوپز بریزید و برنج آبکشی شده را اضافه کنید.

 

برای دریافت بروزرسانی ها عضو خبرنامه ما شوید.

amozesh polow ba polopaz, polopaz, انواع پلو و چلو, پلوپز, ته دیگ, ته دیگ با پلوپز, دستور پخت کته در پلوپز, روش پخت برنج در پلوپز, روش پخت کته در پلوپز, طرز تهیه پلو, طرز تهیه پلو با پلو پز, طرز تهیه کته در پلوپز, مواد لازم جهت طرز تهیه کته در پلوپز برنج

سلام، ماکارانی میشه تو پلوپز درست کرد؟ پلوپز من میدیا ست.

سلام دوست عزیز بله میشه درست کرد

سلام
ته دیگ پلوپز من همیشه نرم میشه. دلیلش چیه؟ مدل پلوپزم هم فلر هستش که برنامه ته دیگم داره

یعنی میشه با پلوپز برنج آبکش درست کرد؟دقیقا مثل پخت با قابلمست و درجه بندیش چه جوریه؟

برای ٩پیمانه برنج چه مقدار اب اضافه کنم؟

راحت ترین روش برای پخت برنج که شفته نشه خیلی ممنون سایتتون عالی هست

سلام من پلوپز فیلیپس دارم 12کاره گفتن ماست بند هم داره و خورشتم میشه پخت ولی من نمیدونم گزینه ماست و خورشتش کدومه و چطوری بپزم
سوپم پختم خیلیییی آبکی شد دکمه سوپ داره

سلام من دو بار با پلو پز پختم قشنگ قالبیدر اومد ولی دفعه های بعد میچسبه به پلو پز قالبی در نمیاد چی کنم؟؟؟؟؟؟؟

سلام .ایا پلوپز تفال هم ته دیگ خوشرنگ میده؟اگر اره روی چه درجه ای؟

سلام.ایا با پلوپز برقی میشه پلو کلم درست کرد؟؟؟چطور؟؟لطفا توضیح دهید

من پلوپزم تایمر نداره،ساعت پخت برنج ایرانی چقدره؟

سلام، آیا باپلوپز میتونیم پیتزا درست کنیم؟

سلام. بله پیتزا هم میشه درست کرد. معمولا باید بذارین رو درجه حرارت متوسط و تقریبا 2 یا 3 ساعت حداقل صبر کنید.

سلام و خسته نباشید من تازه یک پلوپز برقی مولتی کوکر با 45 برنامه پخت با مارک هارد استون خریداری کردم ولی تا حالا با چنین وسیله ای کار نکردم و نیاز به کتابچه آموزش کار با پلو پز را دارم آیا چنین کتابی تو بازار هست که تمام و کمال توضیح داده باشه و بتونه بخوبی منو راه بندازه ؟ لطفا من رو راهنمایی کنید. متشکرم

سلام دوست عزیز من متاسفانه با این نوع پلوپز کار نکردم اما با سرچ گوگل شاید بتونید manual پلوپزتون رو پیدا کنید.

مولتی کوکر یعنی چی؟

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

طرز تهیه برنج آبکش با پلوپز

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه برنج آبکش با پلوپز

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

کانال آشپزی با نیلوفر تقدیم می کند، قصد من از تهیه این ویدئوها آموزش و به اشتراک گذاری دانسته های خود با شما خوبان است با مشترک شدن در کانال آشپزی با نیلوفر می توانید هر هفته ویدئوهای جدید را بیننده باشیددر کانال آشپزی با نیلوفر شما با پخت انواع نانها ، شیرینی ها و غذاهای ایرانی و بین المللی آشنا شده و آموزش تک نک آنها را به صورت رایگان خواهید داشت . در مسیر عمر آموختم زندگی سفری کوتاه ست باید دانش و مهر را برای همدیگر به یادگار بگذاریم و من در این دنیای مجازی قصد دارم بهترین تجربیات خود را در زمینه پخت و پز به شما خوبان هدیه کنم به امید روزهای شاد و سفره های رنگین برای همه کودکان جهان ، تنها آرزوی قلبی من … بیا تا مهر باشیم و مهر پروری را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم . در صورت تمایل ویدئو ها را لایک و اشتراک گذاری نمایید چرا که با این عمل خود ، شما هم سفره رنگین را به دیگر انسانها هدیه خواهید کرد … نیلوفر======================================================برای هر نفر برنج1 پیمانه برنج + 135 گرم3 قاشق غذاخوری روغن مایع یا 20 گرم کرهنمک 1/2 نصف قاشق جایخوریآب 2 پیمانه

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه برنج آبکش با پلوپز

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

کانال آشپزی با نیلوفر تقدیم می کند، قصد من از تهیه این ویدئوها آموزش و به اشتراک گذاری دانسته های خود با شما خوبان است با مشترک شدن در کانال آشپزی با نیلوفر می توانید هر هفته ویدئوهای جدید را بیننده باشید.در کانال آشپزی با نیلوفر شما با پخت انواع نانها ، شیرینی ها و غذاهای ایرانی و بین المللی آشنا شده و آموزش تک نک آنها را به صورت رایگان خواهید داشت . در مسیر عمر آموختم زندگی سفری کوتاه ست باید دانش و مهر را برای همدیگر به یادگار بگذاریم و من در این دنیای مجازی قصد دارم بهترین تجربیات خود را در زمینه پخت و پز به شما خوبان هدیه کنم به امید روزهای شاد و سفره های رنگین برای همه کودکان جهان ، تنها آرزوی قلبی من … بیا تا مهر باشیم و مهر پروری را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم . در صورت تمایل ویدئو ها را لایک و اشتراک گذاری نمایید چرا که با این عمل خود ، شما هم سفره رنگین را به دیگر انسانها هدیه خواهید کرد … نیلوفر======================================================در این ویدئو به شما روش صحیح و درست آبکش کردن برنج آموزش داده می شود ، اکر قصد دارید همیشه و همیشه برنجی خوب و دون داشته باشید باید به این ویدئو توجه کنید تا بهترین برنج را سر سفره خود داشته باشد در ویدئو فراموش کردم زمان دم زدن را بگویم ، برای دم زدن فقط 15 تا 18 دقیقه با یک ته دیگ ساده کافی است . بیشتر از این زمان نباید برنج دم بکشد .مواد لازم جهت برنج آبکشسه پیمانه برنج نمک به میزان دلخواه Persian steamed rice3cups basmati rice salt to taste boiling water 1 full kettle

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

مواد لازم برای تهیه برنج آبکش هر نفر :

برنج سه چهارم تا یک لیوان پلوپز

نمک ۱ قاشق مربا خوری

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه برنج آبکش :

طرز تهیه برنج آبکش با پلوپز

برنج را به آرامی شسته وروی آن آب ونمک بریزید اگر برای تعداد زیادی برنج آبکش میکنید سعی کنید سطح آب سه چهار سانتی متر بالا تر از سطح برنج باشد تا وقتی که خیس می خورد سطح روی برنج بی آب نماند . هر چه مدت زمان خیس خوردن برنج ایرانی بیشتر باشد بهتر است قابلمه ای را تا نیمه آب کنید و روی شعله گذاشته تا جوش آید آب روی برنج را خالی کرده و برنج را در آب جوش بریزید .و یکی دو بار به آرامی با کفگیر برنج را هم بزنید .

زمان مناسب برای آبکش کردن برنج زمانی ست که اگر برنج را ما بین انگشتان فشار دهید احساس زبری نکنید . کاربا برنج های دانه بلند خارجی راحت تر و آسان تر هست و با خیال راحت حتی اگر برنج به این مرحله رسیده باشد با جوش بیشتری وا نمی رود اما در مورد برنج ایرانی این طور نیست و بلافاصله بایستی برنج را روی صافی بریزید . بعد از ریختن برنج روی صافی یکی دو بار آب گرم روی برنج بریزید تا نشاسته برنج شسته شود و برنج دانه دانه از آب درآید و به هم نچسبد ضمنا اگر نمک روی برنج زیاد بود توسط آب گرم شسته شود .

قابلمه را شسته چون باقیمانده نشاسته برنج در آن باعث چسبیدن ته دیگ به کف قابلمه میشود . کف قابلمه روغن مخصوص سرخ ریخته و از سیب زمینی یا کدوی ورقه شده و یا نان لواش خیس شده و یا … به عنوان ته دیگ استفاده کنید .سری به برنج آبکش شده بزنید قاعدتاٌ بایستی آب برنج به خوبی جدا شده باشد و با تکان دادن صافی برنج رازیر و رو کرده و آن را روی ته دیگ ریخته و توسط دم کفگیر چند سوراخ عمودی دربرنج برای خروج بخار آب ایجاد کنید .

تا این مرحله از کار را همه خانمها شبیه هم عمل میکنند اما مابقی کار با روش های مختلف انجام میشود . و نتها عاملی که موجب تفاوت در نتیجه کار میشود میزان آبی است که به صورت آب و روغن و یا تنهایی به برنج اضافه میشود . این آب به هنگام دم افتادن برنج ،تبخیر شده و به علت عدم خروج در فضای بسته قابلمه جذب برنج شده و هر چه مقدارش بیشتر باشد برنج را نرم و نرم تر و یا له میکند .

پس نتیجه میگیریم که مقدار آبی که به برنج اضافه میکنیم نبایستی زیاد باشد مثلا برای ۵ پیمانه برنج ایرانی ۳ الی ۴ قاشق آب ( با عرق هل یا دارچین )کافیست و برای همین مقدار از برنج خارجی اگر کمی بیشتر هم شد مانعی ندارد . حتی این مقدار را میتوان هنگامی که برنج نرمتر و یا زنده تر در آبکش ریخته شده را تغییر داد مثلا اگر احیانا فراموش کرده اید و دیرتر برنج را آبکش کرده مقدار این آب را کمتر کنید .

قابلمه را روی شعله پخش کن و با حرارت کم قرار دهید .اگر فراموش نمی کنید بهتر است اول حرارت زیاد تر باشد تا برنج بخار کند و بعد حرارت را کم کنید ولی اگر فراموش میکنید از همان ابتدا شعله را کم کنید هر چه شعله کمتر باشد مدت زمان دم کشیدن طولانی تر شده و برنج بهتر دم کشیده و ته دیگ خوشرنگتر میشود درب قابلمه را گذاشته یا با دم کنی بپوشانید . مدت زمان دم کشیدن بستگی به میزان حرارت و مقدار برنج دارد از سه ربع ساعت تا یک و نیم ساعت ممکن است این زمان طول بکشد .

هر زمانی که برنج در دیس کشیده شد و دانه دانه و سبک و پوش شده و لرزان بود نشان دهنده این است که برنج خوب از آب در آمده است .

نام و ایمیل من را برای نظرات بعدی ذخیره کن.

تبلیغات در آسمونی

021-22072529

asemooni.com/advertising

سیمرغ طلایی پرواز

مجری ویزا و تور کانادا

www.goldensimurgh.com

جذابیت

طراحی سایت و سئو

www.jazabiyat.com

تهران تاتو

آموزش تاتو با مدرک بین المللی

www.tehrantattoo.com

نام شما

محل تبلیغات

لینک سایت شما

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

در این قسمت از “آشپزخانه ایرانی آریانا” آریانا باندی, سر آشپز آمریکایی ایرانی تبار و برنده جایزه معتبر “کتاب آشپزی گورمند” دستور پخت پلو با ته دیگ ایرانی را آموزش خواهد داد.

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

طرز تهیه برنج آبکش با پلوپز

آرایش

مدل مو

مدل لباس

سبزی خردکن

آکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

246

طرز تهیه برنج آبکش با پلوپز
طرز تهیه برنج آبکش با پلوپز
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *