طرز تهیه الویه مجلسی و خوشمزه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه الویه مجلسی و خوشمزه
طرز تهیه الویه مجلسی و خوشمزه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به گروه صنعتی گلرنگ است. ۱۳۹۶ © توسعه توسط گلرنگ سیستم

آرایش یک مسئله ی بسیار بزرگ در زندگی خانم‌هاست ، در یک میهمانی نه‌تنها نگاه‌ها به لباس شماست بلکه بیشترین توجه‌ها به‌صورت و آرایش موی شماست و چه مهم است انتخاب آرایش صورت که چهره شمارا ازاین‌رو به آن رو کنه. من خودم به‌شخصه موافق آرایش لایت و ملایم هستم و بیشتر ترجیح می‌دم آرایشم گریم باشه. شما چطور؟در اینجا می خوام شما رو با یه آرایش لایت و دخترانه آشنا کنم که این از این نوع آرایش در میهمانی‌ها و مراسم شبانه می تونید استفاده کنید.این‌رو در نظر بگیرید آرایش مکمل چیزهایی مثل رسیدگی و مراقبت از پوست ، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده آب‌رسان خوب جهت جلوگیری از خشکی پوست، استفاده از ماسک‌های مناسب پوست قبل از آرایش و معمولاً یک روز قبل از آرایش، هماهنگی رنگ موی سر بارنگ ابرو، خوابیدن کافی قبل از آرایش، پاک‌سازی پوست صورت هرچند وقت یک‌بار و …. است.

 

اگر اینارو رعایت کردید می تونید با من همگام بشید برای یک آرایش کامل و لایت:

هر آرایشی برای ماندگاری بهتر باید زیرسازی بشه. بامداد ابرو ابروها رو قرینه می‌کنیم. برای زدن زیر ساز در زیر ابروها با پودر زیر ساز این کارو می‌کنیم. زمانی که مطمئن شدیم که ابروها قرینه شده از کانسیلر استفاده می‌کنیم. کانسیلر را طوری پخش می‌کنیم که پشت پلکو بپوشونه. همین‌طور که داریم با قلم ضربه می‌زنیم جاهایی که سایه‌روشن هست با کانسیلر پخش می‌کنیم.برای قرینه کردن هم‌زمان دو تا چشمو باید کانسیلر زد و کاملاً پخش کرد. در غیر این صورت عمل قرینه‌سازی درست انجام نمی‌شود.طرز تهیه الویه مجلسی و خوشمزه

دوره مقدماتی php

با پد شروع می‌کنیم به ضربه زدن و پخش کردن زیر ساز به پشت پلک. ضربه‌ها باید خیلی ملایم باشد و اگر محکم ضربه بزنیم زیر ساز از بین می‌ره.اون قدر ضربه می‌زنیم که کاملاً صاف و یکدست شود. حتماً این را مدنظر داشته باشید تا زمانی که زیر ساز فیکس نشده چشم رو باز نکنید.

از مداد تیره با سر پهن و جنس بسیار نرم انتهای خارجی چشم را کشیده  مانند سایه شروع می‌کنیم به محو کردن.برای محو کردن چون کار ما لایت هست و نیازی به رنگ‌های جیغ نیست. برای زدن مداد باید بافرم صورت خود آشنایی داشته و با توجه به نوع صورت عمل محو کردن را انجام بدیم. مداد بیرونی چشمتان را بکشید و یک مقدار قلم را نمدار کنید و شروع می‌کنیم به محو کردن. محو کردن بسیار مهمه در امر آرایش کردن و این بدان معنی است که از تیرگی می‌خواهیم برسیم به‌روشنی و نه به این صورت که یکجا تیرگی کات بشه. باید طوری این کار را انجام دهید که اگر کسی زیر ساز شمارا دید احساس کند سایه زدین.

چون کار آرایشی ما لایت هست نمی‌خواهیم تیرگی زیاد پخش بشه. زمانی که احساس کردیم تیرگی تا اون محدوده که می‌خواهیم رسوندیم، همون جا رهاش می‌کنیم. وقتی فید کردن کاملاً خشک شد، باید آن را فیکس کنیم و از پنکک بژ یا نخودی بر روی پلک چشم و در گوشه‌ی چشم استفاده می‌کنیم. از رنگ پنکک روشن‌تر برای زیر ابرو برای فیکس کردن استفاده شود.

به‌هیچ‌عنوان پلک را باز نکنید و زمانی که زیر ساز به اتمام رسید وقت سایه زدن می‌رسد.سایه هاتونو می تونید از روشن به تیره و یا از تیره به روشن بکشید ولی بهتر است در آرایش لایت و ملایم از سمت روشن به تیره بهتر است بکشید، چون محو  کردن براتون راحت‌تر میشه. از یکرنگ طلائی ملایم استفاده کنید و در قسمت‌های بی‌رنگ سایه‌رو بزنید. رنگ بعدی باید چند درجه تیره‌تر باشه و چون می‌خواهیم نزدیک به تیرگی باشه.

این را در نظر داشته باشید که رنگ تیره سایه‌رو روی تیرگی قبلی نزنید چون می‌خواهیم روی آن قسمت رو که قبلاً بامداد فید کردیم سایه تیره بزنیم.اینکه چه رنگ‌هایی باید باهم تلفیق شود، بسیار مهم است. انتخاب رنگ‌ها و تناژ رنگ‌ها باید به هم بخورد. با انتخاب دورنگ هم می‌توانید سایه زیبا بزنید. زمانی که سایه را شروع به زدن می‌کنید، به‌هیچ‌عنوان قلم‌مو را از روی پلک برندارید و با حرکت دست روی پلک پخش‌کنید. به‌هیچ‌عنوان از قلم مویی در ابتدای سایه زدن استفاده نکنید. می‌توانید ابتدا با شوت اصلی سایه را فیکس کنید. بعدازآن از فرچه قلم مویی استفاده کرده و سایه را پخش‌کنید. اگر از ابتدا از قلم مویی استفاده کنید ماندگاری سایه کمتر می‌شود. زمانی که از پخش شدن سایه و رنگش راضی بودین سایه بعدی رو بزنید. رنگ بعدی که به این سایه میاد رنگ قهوه‌ای هست. سایه قهوه‌ای رو به‌صورت ضربه‌ای روی رنگ تیره زده و شروع به فید کردن می‌کنیم.زمانی که سایه تموم و خشک شد، چشم‌ها روباز می‌کنیم. حالا می تونیم از قلم مویی برای پخش کردن استفاده کنیم.سایه نباید هیچ خطی داشته باشه چون سایه لایته و لازمه آرایش لایت محو کردن خطوط سایه است.

حالا نوبت به خط چشم می رسه. روی سایه نباید خط چشم دیده بشه و به‌صورت کمرنگ و محو روی پلک از گوشه چشم به خارج آن بکشید. این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از مژه مصنوعی باید خط چشم خود را بکشید.خط چشم باید به‌صورت الگو کشیده بشه و بعد محو بشه.

برای زدن مژه مصنوعی چشم با توجه به سایز چشم مژه را کوتاه کرده و چسب را به ریشه مژه می‌زنیم. به مژه‌ها حالت می دیم و زمانی که خیسه به مژه نزنید چون چسب گاز داره و ممکن از چشم‌ها اشک بیاد. وقتی چسب خشک شد به مژه می چسبونیم و با دست بهش حالت میدیم. این‌رو بدونید برای آرایش لایت هرگز از مژه‌های پراستفاده نکنید چون می‌خواهیم حالت طبیعی داشته باشه. قبل از اینکه خشک بشه حالت چشم رو می‌گیرد.

بعدازاینکه مژه رو گذاشتیم کرم پودر صورت رو می‌زنیم و با توجه به شناختی که از پوستتون دارید کرم پودر را انتخاب کنید. کرم پودر مایع رو در پیشانی و گونه‌ها، حتی چانه و گردن بزنید و با یه پد یا ابر کاملاً پخش‌کنید.کرم‌های پودر مایع زود خشک می‌شوند و سرعت دست بالا باشه و سریع پخشش کنید.

زمانی که کرم پودر رو فیکس کردید کانتورینگ صورت را انجام بدین.

با ریمل ابرو را مرتب می‌کنیم و فرم و حالت میدیم.برای زدن ریمل با انگشت خود پشت پلک رو گرفته و ریمل مژه‌های بالایی رو می‌زنیم و با زدن ریمل مژه مصنوعی رو به مژه خودتون وصل کنید فقط اینو بدونید که ریمل نباید زیاد بزنید چون غیرطبیعی و بیش‌ازحد مصنوعی میشه. مژه‌های پایین را با ریمل فقط لمس کنید. به خاطر اینکه مواد زیاد روی مژه‌ها نباشد و زیر چشم کثیف نشود. چون زمانی که مژه‌های پایینی بیش‌ازحد پر باشد زیبایی و لایت بودن آرایش از بین می‌ره.

رژ گونه از تناژهایی استفاده کنیدکه با سایه هماهنگ است. زمانی که گونه‌سازی با کانتورینگ کردین، خط رژ گونه مشخص میشه و با فرچه رژ گونه، رنگ لایت رو به گونه خود بزنید.هیچ خطی نباید توی رژ گونه دیده بشه یعنی مرزی نباید باشه و بالای گونه با رژ گونه کات نشود. کاملاً محو شده و طبیعی باشه.

دختر خانوم ها امیدوارم با این آرایش و انجام مرحله به مرحله اون همیشه زیبا و خاص باشید. اینو همیشه بدونید لازمه یک آرایش لایت و زیبا استفاده از لوازم آرایش خوب با مارک های خوبه که به پوستتون آسیب نرسونه. راز زیبایی شما عزیزان همین است. با رعایت این نکات زیباترین باشید.

من کشیدن خط چشم یکی از دغدغه های روزمره من هستش برای اینکه بخوام درست بکشم ولی این مطلبی که گذاشتین خیلی آموزش خوب بود و مفید بود.

خواهشم می کنم دوست عزیز.

مطالبتون بسیار عالی و مفید بود.ممنونم

مررررررررررررسی خیلی خووووووبه

من به شخصه آرایش رو دوس ندارم گریم دوس دارم.

بله کاملاً سلیقه‌ای است اما برای مهمانی آرایش دخترانه و لایت بسیار مناسب است. یک بار امتحان کنید.


سالاد الویه طرز تهیه سالاد الویه مجلسی آموزش سالاد الویه خوشمزه روش تهیه سالاد الویه برای 15 نفر آموزش سالاد الویه با کالباس طرز تهیه سالاد الویه رژیمی یکی از محبوب ترین سالاد ها در الویه است که با مواد مختلفی تهیه می شود و در دستور پخت این غذا می توانید سلیقه خود را تا حد زیادی غالب کنید.طرز تهیه این سالاد خوشمزه را می توانید در ادامه این مطلب مطالعه نمایید.


 


 


 

طرز تهیه الویه مجلسی و خوشمزه


 


 


 

برای الویه باید تمام مواد پخته شده باشد. پس ابتدا مرغ را به همراه پیاز و نمک و آب بر روی گاز میگذاریم تا بپزد، به طوری که وقتی پخته شدند مقدار آب باقی مانده بسیار کم باشد.بعد از پختن کاملا مرغ را ریش ریش می‌کنیم و نخودفرنگی را با مقداری نمک و آب می‌پزیم و آب را از آن جدا می‌کنیم. سیب‌زمینی و تخم مرغ را هم کاملا میپزیم و به شکل پوره در می‌آوریم که بهتر است این کار با رنده یا غذا ساز صورت بگیرد تا گلوله‌های سیب زمینی باقی نماند.هویج را هم می‌پزیم و به صورت نگینی خرد یا رنده می‌کنیم، در پایان خیارشور‌ها را نگینی و ریز خرد می‌کنیم و موادی را که آماده کردیم باهم مخلوط می‌کنیم.


 

برای خوش طعم کردن این سالاد هویج را با کمی شکر یا عسل بخارپز و به صورت نگینی خرد کنید و به سایر محتویات بیفزایید.برخی افراد به الویه فلفل دلمه‌ای، ذرت یا کالباس اضافه می‌کنند، اما این کار را توصیه نمی‌کنیم زیرا نه تنها طعم مناسبی ایجاد نمی‌کند، بلکه غذای به دست آمده دیگر الویه نخواهد بود.مواد اولیه الویه تقریباً ۱۷۷۰ کیلوکالری انرژی دارند و اگر این غذا میان ۴ نفر تقسیم شود، هر یک بیش از ۴۴۰ کیلوکالری انرژی دریافت خواهند کرد که این میزان نسبتاً بالاست، بنابراین اگر قصد دارید این غذا را در وعده شام بخورید، بهتر است نصف آن را میل کنید زیرا اگر این سالاد با نان خورده شود، به ازای هر ۳۰ گرم نان ۸۰ کیلوکالری دیگر به میزان انرژی یاد شده اضافه خواهد شد.


 


 

الویه غذایی است که در ایران شکل گرفته و به قول معروف «من‌درآوردی» است. البته به یک غذای روسی کمی شباهت دارد با این تفاوت که در آن به جای سس مایونز از روغن زیتون استفاده می‌شود و برعکس الویه تمام مواد از سیب‌زمینی تا خیارشور را نگینی خرد می‌کنند و سیب‌زمینی‌هایش خیلی نرم نیستند که بافت خود را از دست بدهند. پیازچه نیز از دیگر مواد تشکیل‌دهنده این غذاست


 

اگر فشار خون دارید از آنجایی که این غذا با سیب‌زمینی تهیه می‌شود و سیب‌زمینی منبع پتاسیم است، برای شما مناسب است. البته با کمی تغییر می‌توان آن را مناسب‌تر کرد به این ترتیب که حداقل خیار شور را افزود و به جای آن کمی پیازچه خردشده اضافه کرد و سس مایونز را حذف و به سالاد ماست زد. پیشنهاد می‌کنیم از میزان سس مصرفیتان کم و به جای آن سالاد را با ماست مزه‌دار کنید. این غذا را به دلیل اینکه به اندازه کافی کالری دارد، فقط با کمی برگ تازه کاهو و گوجه‌فرنگی خرد شده بخورید نه با نان.


 


 

اگر یبوست دارید بهتر است همراه این غذا فیبر بیشتری دریافت کنید به همین دلیل سالاد را با برگ‌های تازه کاهو، ‌ فلفل دلمه‌ای و حتی سبزی خوردن بخورید و در صورت تمایل به خوردن نان، بهتر است نانتان از نوع سبوس‌دار باشد. به جای سس مایونز در این غذا کمی روغن زیتون بریزید.برای آنکه ماندگاری این غذا افزایش پیدا کند، فقط به میزان مصرف هر وعده به محتویات سالاد سس مایونز اضافه کنید زیرا در غیر این صورت به سرعت فاسد خواهد شد.


 

از رنده کردن مواد غذایی مانند هویج یا خیار شور جدا خودداری کنید زیرا این کار باعث می‌شود الویه آب بیندازد.همراه این غذا فقط نان آن هم نان‌های سنتی مانند نان بربری یا سنگک را به شما توصیه می‌کنم که البته بهتر است سبوس‌دار باشند.بهتر است خیارشور‌ها را قبل از افزودن بشویید و بعد نگینی و بسیار ریز خردشان کنید آنگاه آن‌ها را در سبدی بریزید و بگذارید تا کاملاً آبشان گرفته شود. این کار هم باعث می‌شود سالاد آب نیندازد و هم بوی نامناسب و ترشیدگی از غذا به مشام نرسد.


 

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی , آموزش سالاد الویه خوشمزه

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی , آموزش سالاد الویه خوشمزه

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی , آموزش سالاد الویه خوشمزه

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی , آموزش سالاد الویه خوشمزه


 

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.طرز تهیه الویه مجلسی و خوشمزه

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

سالاد الویه

سالاد الویه یکی از معروف ترین غذاهای کشور روسیه است که به خاطر طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است. این سالاد خوشمزه از محبوبیت بسیار زیادی در کشور روسیه برخوردار است و جالب است بدانید غذای شب عید در این کشور سالاد الویه است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد الویه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد الویه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه سالاد الویه با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه الویه مجلسی و خوشمزه

کالری سالاد الویه : برای هر نفر ۳۵۰ تا ۴۰۰ کالری

دستور پخت

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و به همراه تخم مرغ ها داخل یک قابلمه مناسب قرار دهید ، سپس چند لیوان آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریعتر به جوش بیاید و سیب زمینی ها و تخم مرغ ها آبپز شوند.

در مرحله بعدی سینه مرغ را به همراه مقداری نمک ، زردچوبه و یک عدد پیاز داخل یک قابلمه مناسب بریزید سپس مقداری آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریعتر به جوش بیاید و سینه مرغ نیز آبپز شود.

پس از اینکه تخم مرغ ها و سیب زمینی ها آبپز شدند آنها را رنده کنید و داخل یک کاسه جادار و بزرگ بریزید. مرغ را هم پس از اینکه به طور کامل پخت از قابلمه خارج کنید و به صورت ریش ریش خرد کنید سپس به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید.

خیار شور را به صورت جداگانه رنده کنید سپس پس از اینکه آب اضافی اش را گرفتید به کاسه مواد اضافه کنید. برای سالاد الویه باید از نخود فرنگی آبپز استفاده کنید ، در صورت تمایل می توانید از کنسرو نخود فرنگی آماده استفاده کنید.

نخود فرنگی را هم اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. در مرحله بعدی سس مایونز ، نمک ، فلفل سیاه و مقداری آبلیمو را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید سپس به مواد داخل کاسه اضافه کنید.

مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند سپس طعم سالاد را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. در پایان سالاد را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد سپس به همراه گوجه فرنگی ، خیار شور و نان سرو کنید.

نکات تهیه سالاد الویه

یکی از مشکلات رایج خانم ها در درست کردن سالاد الویه این است که بعد از اینکه سالاد آماده می شود با اینکه به مواد آن نمک زیادی نزده اند ولی سالاد خیلی شور شده است. دلیل شور شدن سالاد الویه خیارشور است.

قبل از رنده کردن خیارشور آنها را با آب سرد بشویید سپس داخل یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی شان خارج شود ، پس از اینکه خیارشورها را مزه کنید و اگر هنوز طعم شوری آنها زیاد است مجددا یک بار دیگر خیارشورها را بشویید تا طعم شوری کمتر شود.

همچنین ببینید

سالاد الویه یک سالاد معروف و پرطرفدار روسی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن مرغ ، سیب زمینی ، سس مایونز و خیارشور هستند. سالاد الویه در کشورهای اروپایی با نام سالاد روسی شناخته می شود. این سالاد غذای اصلی شب سال نو در کشور روسیه نیز می باشد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد الویه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد الویه در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا باید مرغ را آبپز کنیم. برای این منظور گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه قرار می دهیم تا بپزد. برای گرفتن بوی مرغ می توانیم از پیاز یا مقداری زردچوبه استفاده کنیم. پس از اینکه مرغ پخت آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم.

در این مرحله سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را با مقداری آب در یک قابلمه قرار می دهیم تا آبپز شوند. پس از اینکه سیب زمینی ها و تخم مرغ ها پختند آنها را پوست می گیریم و کنار می گذاریم. در این قسمت باید مواد سالاد را به خوبی مخلوط کنیم.

مرغ خرد شده را در یک ظرف بزرگ می ریزیم. سیب زمینی و تخم مرغ را نیز روی مرغ رنده می کنیم و مقداری فلفل سیاه و نمک روی مواد سالاد می ریزیم. خیارشور را به صورت جداگانه رنده می کنیم تا آبش باعث شل شدن سالاد الویه نشود.طرز تهیه الویه مجلسی و خوشمزه

پس از اینکه خیارشور را رنده کردیم با دست فشارش می دهیم تا آبش گرفته شود سپس به دیگر مواد سالاد الویه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. برای نخود فرنگی می توانید از کنسرو هم استفاده کنید.

اگر نمی خواهید از کنسرو استفاده کنید باید نخودفرنگی را قبل از ریختن در سالاد آبپز کنید. پس از اضافه کردن نخود فرنگی به مقدار دلخواه سس مایونز روی سالاد می ریزیم و خوب مواد سالاد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

پس از اینکه مواد سالاد به خوبی یکدست شدند مواد را در ظرف مخصوص سالاد می ریزیم و روی سالاد را با خیارشور ، ذرت ، گوجه فرنگی و … تزیین می کنیم. سپس سالاد را حداقل به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خوب خنک شود سپس سرو می کنیم.

در تهیه سالاد الویه مانند سالاد ماکارونی شما آزادی عمل زیادی دارید. مثلا در صورت تمایل می توانید گوشت مرغ را حذف کنید و از کالباس مرغ یا هر کالباس دیگری استفاده نمایید. ضمن اینکه می توانید مواد دیگری مانند ذرت یا هویج هم به سالاد خود اضافه کنید.

طرز تهیه الویه مجلسی و خوشمزه
طرز تهیه الویه مجلسی و خوشمزه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *