طرز تهيه شامي كباب ايراني

دوره مقدماتی php
طرز تهيه شامي كباب ايراني
طرز تهيه شامي كباب ايراني

شامی کباب یا کتلت گوشت یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین کباب های ایرانی است و به عنوان یکی از معروف ترین کباب های خانگی محسوب می شود. طریقه آماده سازی و سرخ کردن این کباب خوشمزه شباهت زیادی به کوکو سیب زمینی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر شامی کباب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شامی کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی شامی کباب با پارسی دی همراه باشید.

ابتدا سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده کنید و در یک کاسه مناسب بریزید. در ادامه پیاز را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید ، سپس به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را در مرحله بعد به کاسه اضافه کنید.

مواد را مانند مایه کباب کوبیده کمی مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس آرد نخودچی را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و مجددا مواد را به مدت دو دقیقه ورز دهید تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

طرز تهيه شامي كباب ايراني

دوره مقدماتی php

اضافه کردن تخم مرغ به مایه شامی کباب اجباری نیست ، البته در صورتی که متوجه شدید مایه شامی کباب شما منسجم نیست و چسبندگی ندارد بهتر است یک تخم مرغ به آن اضافه کنید تا در زمان سرخ کردن ، کتلت ها از هم باز نشوند.

اگر برای درست کردن شامی کباب عجله ندارید یک نایلون روی درب کاسه بکشید و آنرا به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا به اصلاح عامیانه بیات شود. البته اگر عجله دارید می توانید پس از آماده شدن مایه کتلت آنرا بلافاصله سرخ کنید.

برای سرخ کردن کتلت ها یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کتلت را با دست بردارید و مانند کوکو سیب زمینی شکل دهید سپس با انگشت وسط آن را سوراخ کنید و در تابه بیندازید.

پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. پس از آماده شدن کتلت ها گوجه فرنگی ها را هم از وسط نصف کنید و در روغن سرخ کتید ، سپس غذا را به همراه برنج یا نان سرو کنید.

شامی کباب معروف ترین نوع شامی است. این غذای خوشمزه که مواد اصلی آن گوشت چرخ کرده ، پیاز ، آرد نخودچی و انواع ادویه هستند طرفداران بسیاری دارد. شامی کباب از غذاهایی محسوب می شود که می توان آن را به همراه نان یا برنج به دلخواه سرو کرد. در این دستور سریع ترین روش پخت شامی کباب را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر شامی کباب تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه شامی کباب در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم ، سپس پیاز رنده شده را با دست فشار می دهیم و آب آن را می گیریم و پیاز آب گرفته را با گوشت چرخ کرده مخلوط می کنیم. در این مرحله آرد نخودچی را به همراه نمک ، زردچوبه و فلفل به مایه شامی اضافه می کنیم.

بعد از اضافه کردن تخم مرغ مواد را خوب ورز می دهیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند. در صورت تمایل می توانید ۱ یا ۲ سیب زمینی هم رنده کنید و پس از گرفتن آب سیب زمینی ها آنها را به مایه شامی کباب اضافه کنید.

نکته مهم در این مرحله این است که اگر مایه شامی کباب شل شده بود مقداری آرد نخودچی به آن اضافه کنید. اگر آرد نخودچی در دسترس نداشتید می توانید از نان خشک پودر شده استفاده کنید. بهتر است مایه شامی را چند ساعتی در یخچال قرار دهیم.

طرز تهيه شامي كباب ايراني

این کار باعث می شود مایه شامی کباب استراحت کند و در پایان پس از سرخ کردن شامی ها نتیجه کار بهتر شود. پس از اینکه مایه استراحت کرد آنرا از یخچال خارج می کنیم. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

به اندازه یک فلافل از مایه شامی کباب بر می داریم و به صورت کوفته قلقلی در دستمان به آن شکل می دهیم و در پایان تختش می کنیم ( مانند کوکو سیب زمینی ) و وسطش را با انگشت یک سوراخ ایجاد می کنیم و در روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود.

پس از اینکه یک سمت شامی سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام شامی ها را سرخ می کنیم. در کنار شامی کباب بهتر است چند گوجه فرنگی و مقداری سیب زمینی هم سرخ کنیم. در پایان غذا را با نان یا برنج سرو می کنیم.

سلام خسته نباشید خیلی ممنون سریع راحت و خوش مزه بودش مرسی از شما مهربونا

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

سلام و بخاطر سایت مفید وگذاشتن این مطالبه بدربخور مچکرم??

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهيه شامي كباب ايراني

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Meat and Potato Patties شامی کبابYou will get 18 patties out of this amount of ingredients :)How to cook rice: https://www.youtube.com/watch?v=IBMTy… Ingredients:Potatoes 5 medium sizeOnion 1 largeMince beef 250 gramsEgg 1 largeFlour 1 tb spoonSalt 1 1/2 tea spoonMix spice 1 tea spoonCinnamon 1/2 tea spoonBlack pepper 1/2 tea spoonTurmeric Tip of a tea spoonOlive/vegetable oil As you need

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

طرز تهيه شامي كباب ايراني
طرز تهيه شامي كباب ايراني
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *