طرز تهيه برنج قالبي در قابلمه

دوره مقدماتی php
طرز تهيه برنج قالبي در قابلمه
طرز تهيه برنج قالبي در قابلمه

Загрузка…

Загрузка…

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهيه برنج قالبي در قابلمه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

سلام دوستان گلم.اینم کلیپ برنج قالبی.که تو کلیپ قبلی هم با باقالی خورشت بود.امیدوارم خوشتون بیاد و از خوردنش لذت ببرید.دوستای گلم اول برنج رو میگذاریم روی شعله و ابکش میکنیم بعد کف قابلمه کمی کره یا روغن داغ میکنیم بعد برنج رو تصف یا نصف کمترش رو زعفرون میزنید با پشت قاشق فشرده میکنیم و بعد برنج سفید رو میریزیم و فشرده میکنیم در نهایت دم میگذاریم.من زعفرونیش رو بیشتر زدم چون زعفرونیشو بیشتر دوست دارم.برنج رو کمی دونتر بردارید تا فشرده میکنید خمیر نشه.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

برنج ۴ پیمانه
مرغ ۵ تکه
فلفل دلمه ۲ عدد کوچک
کشمش پلویی ۱۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد بزرگ
سیر ۳ تا ۴ حبه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل و ادویه و زردچوبه و زعفران و روغن به میزان لازم

یکی از پیاز ها رو خرد کنید, کمی روغن بریزید و پیازها رو توی روغن تفت بدید, بعد سیرهای خرد شده و مرغ ها رو اضافه کنید و اجازه بدید مرغها خوب تفت بخورن!
وقتی مرغ ها تفت خورد, نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه و کمی زعفران بزنید و روی اون آب جوش بریزید و اجازه بدید مرغها بپزند.
برنج رو برای ۳ تا ۴ ساعت خیس کنید و بعد مطابق معمول به روش کته یا آبکش آماده کنید.
کشمش ها رو پاک کنید و بشویید و برای یکی دوساعت خیس کنید و بعد آبکش کنید و در روغن تفت بدید.
وقتی مرغ ها پخت, اونا رو ریش ریش کنید. پیازی که مونده بود رو خرد کنید و توی روغن تفت بدید, وقتی پیاز سرخ شد, رب رو تفت بدید, حالا فلفل دلمه ای ها رو اضافه کنید و تفت بدید و بعد مرغهای
ریش ریش شده رو اضافه کنید.
حالا نمک و فلفل و ادویه و کمی زردچوبه بزنید.
آبی که از پختن مرغ باقی مونده بود رو از صافی رد کنید و به موادتون اضافه کنید و بذارید تا مواد کمی با هم بپزن تا مزه اونا به خورد هم بره.
کشمش ها رو در آخر به مرغ ها اضافه کنید.
برنج رو توی یک قالب دلخواه بریزید و خوب فشرده کنید و در ظرف مورد نظر برگردونید و با مرغ ها تزیین کنید.

کشمش ها رو خیلی در روغن داغ تفت ندید, چون سریع میسوزند.
این نمونه سرو برنج و مرغ برای مهمانی بسیار شکیل است!
میتونید مرغ رو هر طوری که دوست داشتید, بپزید.
میتونید کمی کره آب شده روی برنجتون بدید تا طعم و عطر بهتری بگیره!طرز تهيه برنج قالبي در قابلمه

 

مطالب مرتبط با برنج قالبی در سایت آشپزی ها :

دیدگاه

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

طرز تهیه برنج قالبی

با تماشای این ویدیو به راحتی به سفره ی خودتان زیبایی دهید با تزئین پلو با ما همراه شوید.

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که بیشتر با نام “حافظ” شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه نام “دیوان غربی شرقی” دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ نام برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از دیدگاه او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و بیشتر اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد نام داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ” شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.طرز تهيه برنج قالبي در قابلمه

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او بیشتر در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی بیشتر به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب نام

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار نامی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی نام آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار” او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب” می نامند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده بیشتر آن موضوع است.

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

بهارک مبینی (بهار)

مدیر ارشد بهارسایت

طرز تهيه برنج قالبي در قابلمه

* چند نکته برای قالبی در آوردن پلو :

* بعد از ریختن هر لایه ، با قاشق خوب فشار بدین وگرنه ممکنه پلوتون بریزه و شکل خودش رو از دست بده .

* برای پلوی قالبی بهتره از برنج ایرانی استفاده کنید .

* خوب شروع می کنیم …

* ابتدا پلو رو آبکش کرده و بذارید دم بکشه .

* بعد قسمتی از اونو با زعفران آبکرده مخلوط کنید .

* پلو رو ته قالب مورد نظرتون بریزید .

* با پشت قاشق خوب فشار بدین .

* بعد پلوی سفید رو روش بریزید .

* مجددا خوب فشار بدین .

* توی ظرف مورد نظر برگردونید .

* این قالبمون طرح آفتابگردانه . برای وسطش می تونید از زرشک یا خلال پسته استفاده کنید .

* با یه خورشت خوشمزه سر میز مهمونی غوغا می کنه .

براونی یکی از کیک های غنی شده با کاکائو و شکلات هست . طعم بسیار دلچسب و خوبی داره … مطلب کامل

هر نوع بیسکویتی رو می شه با این نوع تزیین و در مناسبت های مختلف برای سرو در نظر گرفت . شکل زیبا و متفاوت آن باعث جذب مهمان خواهد شد . مطلب کامل

جدیدترین و متفاوت ترین شیرینی رو از بهارسایت آموزش ببینید … مطلب کامل

این کوکیزها هدیه های خیلی شیک و قشنگی هست که می تونید به هر کسی و در هر مناسبتی تقدیم کنید … مطلب کامل

نارنج یه میوه ای هست که تو کشور ما فراوان یافت میشه . خصوصا تو شهر شیراز.
محصولات جانبی این میوه پرخاصیت هم زیاده .
اینجا با برگ این درخت و تعدادی از خواصش آشنا شده و یه دمنوش ساده باهاش درست میکنیم .
دم كرده برگ نارنج تشنج را از بين مي برد. مطلب کامل

برای تهیه این غذا میتونید از فیلینگ های مختلف بسته به ذائقه خودتون استفاده کنید . مثل انواع مرباها (بدون شهد) و تخم مرغ برای صبحانه ، مواد پیتزا ، انواع سبزیجات و… مطلب کامل

این کاپ کیک ترکیبی از کیک و شکلاته که در کنار کرم شکلات فندقی طعم بی نظیری داره و در روز عشق میتونه یک هدیه از طرف شما برای عزیزانتون باشه. مطلب کامل

تفسیر عشق فقط بین دختر و پسر محدود نمی شه ( البته این رابطه هم یکی از آفریده های خداست و بنوبه خود زیباست) .
عشق رو در خیلی موارد می شه تفسیر کرد ؛ عشق به خدا ، عشق به همسر ، عشق به فرزند ، عشق به والدین ، عشق به کار، عشق به زندگی و …. همه اینا یه نوع عشقه و درنوبه خودشون قابل احترام هستن . … مطلب کامل

دمنوش لیمو نوشیدنی ای گوارا و خوش طعم و رنگه که تو فصل زمستون و برای بهبود سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن می تونیداونو تهیه نموده و نوش جان کنید . مطلب کامل

قورمه سبزی یکی از خورش های اصیل ایرانی هست . البته در هر شهر با توجه به ذائقه خودشون تغییراتی دادن که مطمئنا همه شون خوشمزه هستن… مطلب کامل

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

خمیر هزارلا که توسط خانم مهندس مبینی بصورت حضوری و آنلاین تدریس خواهد شد

این دسر طعم آشنایی داره ، همون طعمی که وقتی می خوری یاد بستنی زعفرونی سنتی ایرانی می افتی ….. طرز تهيه برنج قالبي در قابلمه

استفاده از مطالب این سایت تنها با ذکر نام کامل بهارسایت و لینک مربوطه مجاز میباشد.

قدم اول : آموزش ببینید

قدم دوم : اجرا کنید

قدم سوم : لذت ببرید

طرز تهيه برنج قالبي در قابلمه
طرز تهيه برنج قالبي در قابلمه
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *