طرز تهيه برنج آبكش شده

دوره مقدماتی php
طرز تهيه برنج آبكش شده
طرز تهيه برنج آبكش شده

 

میزان تبحر یک کدبانو در آشپزی را می توان در چگونگی پخت برنج آن فهمید. همه خانم های سرزمین ما، در پختن برنج ماهر هستند؛ اما چه اتفاقی می افتد که بعضی از بانوان دستپخت متفاوت تری نسبت به بقیه دارند و به عبارتی دیگر چه تکنیک ها و رازهایی را برای پختن استفاده می کنند.

تفاوت اصلی پخت برنج را می توان در آبکش کردن آن متوجه شد. آبکش کردن برنج برای خانم ها یکی از ساده ترین کارها ولی در عین حال حساس ترین هم است؛ یعنی اینکه فقط کافی است تا چند لحظه در زمان پخت، مقدار آب استفاده شده، مقدار نمک و روغن دقت خود را کم دقتی کنند، آن وقت برنجی که دم می کنند کمی متفاوت با آنچیزی است که شاید شما در دستپخت دیگران خواهی دید. البته این نکته را بهتر است که در نظر بگیریم که طرز تهیه برنج آبکش ممکن است که در بعضی از مناطق ایران زمین تفاوت هایی در مراحل آن داشته باشد ولی حالت کلی از یک اصول پیروی می کند.

 

برای تهیه برنج آبکش مراحل زیر در حالت کلی به ترتیب انجام شود:

طرز تهيه برنج آبكش شده

دوره مقدماتی php

 

 

اول از همه باید برنج را بشویید. برنج را باید با آب ولرم بشویید تا زمانی که هیچ آشغالی در آن مشاهده نکنید. البته بعد از دو یا سه بار شستن، برنج کاملا تمیز می شود.

برنج را درون یک قابله بریزید و داخل قابلمه را با آب ولرم پرکنید به‌طوری‌که سطح آب، یک تا دو بند انگشت از سطح دانه های برنج بالاتر باشد. سپس نمک را به اندازه اضافه کنید که بهتر است به همان اندازه ای باشد که در تهیه پلو ساده استفاده می کنید. در صورتی که در ادامه مرحله به نظر شما نمک کم آمد، می توانید اضافه کنید. در آخر برنج سه تا چهار ساعت داخل آب باید بماند تا کاملا خیس بخورید و نرم شود.

بعد از اینکه چند ساعت گذشت، یک قابلمه دیگر بردارید و حدود نصف کمی بالاتر آن را با آب پرکنید و بر روی اجاق بگذارید تا جوش بیاید.

آب برنج را خالی کنید و آن را درون قابلمه که آب آن در حال جوش است، بریزید و یکی دو بار برنج را درون قابلمه هم بزنید.

اجازه بدهید که برنج داخل آب جوش بپزد. حدود ده دقیقه نه بیشتر برای سپری کردن این مرحله صبر کنید.

حال نوبت مرحله اصلی یعنی تهیه برنج آبکش می رسد. شما باید در این مرحله برنج را آبکشی نمایید. برای اینکه از زمان آبکش کردن برنج مطمئن شوید، بهتر است که یک دانه را با دستان خود بردارید و اگر دانه نرم بود و به اصطلاح نرم شد، آن را درون یک آبکش بریزید تا آب آن گرفته شود

بعد برنج درون آبکش را با آب ولرم بشویید تا نمک های اضافی آن گرفته شود. این نکته را در نظر داشته باشید که باز هم نمک می توانید در ادامه به آن اضافه کنید؛ ولی در حالت کلی توصیه می شود که خیلی روی برنج آب نگیرید.

یک قابلمه دیگر بردارید (می توانید همان قابلمه قبلی را بردارید؛ ولی باید به صورت کامل بشویید). کف آن را با روغن چرب نمایید. برای تهیه ته دیگ می توانید نان یا سیب زمینی بر روی آن قرار دهید.

سپس برنج را برروی نان یا سیب زمینی بریزید، فقط باید دقت کنید که دانه های برنج نباید به دیواره قابلمه بچسبد.(اگر به آشپزی مادرهایمان دقت کنیم، همه آن ها برنج را به صورت یک کوه آتشفشان با چند سوراخ روی سطح در می آورند، این سوراخ ها باعث بالا آمدن بخار از کف قابلمه و زودتر دم کشیدن برنج می شود.)

مقداری روغن را درون یک قابلمه دیگر سرخ کرده و بعد آن را برروی سطح برنج بریزید. برای اینکه برنج بوی خوبی بگیرید، حتماً از روغن های با برند معتبر که در فروشگاه زنجیره ای همه آن ها را می توان یافت نیز خریداری نمایید.

سپس دم کنی را برروی درب قابلمه قرار دهید تا برنج شما دم بکشد. اصولا برنج بین 45 تا 90 دقیقه زمان لازم دارد تا دم بکشد که این زمان به نوع کیفیت برنج و مقدار آن بستگی دارد.

درب قابلمه را بردارید و برنج را برروی دیس بریزید و نوش جان فرمایید.

 

 

 

یکی از تفاوت های تهیه برنج آبکش در میزان آبی که مورد استفاده قرار می گیرد. اگر آب زیاد مورد استفاده قرار بگیرید، باعث له شدن و شفته شدن بیش از حد آن است. حتماً مقدار آب را به اندازه به کار ببرید، زیرا بعضی مواقع احتمال فراموشی سروقت آبکش کردن برنج وجود دارد.

 

 

در موقعی که قرار است آب را جوش بیاورید، بهتر است شعله را زیاد کنید؛ ولی بعد از اینکه برنج را اضافه کردید، برای اینکه فراموش نکنید تا زیر برنج را کم کنید، از همان اول شعله را در کم تنظیم کنید.

 

 

اگر برنج خیلی شور شده بود، در هنگام آبکشی می توانید از مقدار آب بیشتری برای شستن استفاده کنید یا در هنگامی پخت آن در آب، چند سیب زمینی هم بین برنج ها قرار بدهید. اگر نمک برنج کم شد، به آن نمک را اضافه کنید.

اگر برنج ته گرفت، مقداری نان برروی آن قرار دهید تا بوی ته گرفتگی از بین برود؛ البته اگر برنج را روی شعله کم بگذارید و از اول مراقب آن باشید، هیچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد.

برای خوب قد کشیدن برنج می توانید در هنگام جوشیدن یک استکان آب سرد یا دو قاشق روغن اضافه کنید.

در هنگام جوشیدن اگر یک قاشق آبلیمو یا ماست و دوغ اضافه کنید، باعث سفیدتر شدن و نچسبیدن برنج می شود؛ البته اگر از برنج های مرغوب ایرانی استفاده کنید، با چنین مسئله‌ای روبرو نخواهید شد.

 

 

حتماً برایتان سؤال پیش آمده است که در رستوران ها چگونه به این سریعی برنج دم می کنند. خیلی راحت و ساده است. کافی است که مراحل زیر را انجام دهید:

در قابلمه تهیه کنید که در هردو آب را به میزان کافی قرار داده اید تا جوش بیاید.

در یکی از قابلمه ها، برنج را بجوشانید و سپس آبکش نمایید.

برنج آبکش شده را به همراه آب کش برروی قابلمه دیگر قرار دهید و درب آن را بگذارید.

بخار قابلمه دومی باعث دم کردن سریع برنج می شود.

طرز تهيه برنج آبكش شده

به این صورت شما هم توانسته اید مانند رستوران ها برنج سریعاً دم کنید. فقط در اینجا شما فرصت اضافه کردن روغن را نداشته اید و برای همین برای سرو بهتر است که مقداری روغن را داغ کرده و بر روی آن اضافه کنید.

 

برای تهیه برنج کته، تمامی مراحل مانند تهیه برنج آبکش است و تفاوت آن در این است که دیگر آبکشی نداریم. بعد ازاینکه سطح آب روی برنج بخار شد به حدی می توان گفت آبی در قابلمه وجود ندارد (البته باید تا حد کمی وجود داشته باشد) بعد دم کنی را اضافه کنید.

 

نتیجه گیری

 

برنج آبکشی بیشترین مقبولیت را بین خانوارها دارد، ازاین رو برای پخت آن باید دقت بیشتری به خرج داد. برای تهیه برنج آبکش باید به میزان آب، روغن و نمک به کار رفته دقت کرد تا تفاوت در این ها باعث تفاوت در نوع پخت می شود. برای خوشمزه تر شدن می توان از روغن های باکیفیت نیز استفاده کرد.

مراسم معارفه  افق کوروش پیش از عرضه اولیه سهام در بورس، با تشریح آخرین وضعیت مالی و عملکردی درباره چشم انداز، اهداف کلان، پیش بینی سود هر سهم سال 97، ریسک ها و تمهیدات برگزار شد.

در آستانه ی بلندترین شب سال، بلندترین و طولاني ترين فاكتور خريد در فروشگاه زنجيره اي افق كوروش به چالش گذاشته شد و بلندترين فاكتور با 1252 رديف كالايي و به طول 20 متر از استان خراسان رضوي توانست اين ركورد را به نام خود ثبت كند.

افق کوروش، اولین فروشگاه زنجیره ای در ایران، اولین شرکت در سطح منطقه و از بزرگترین شرکت هایی است که در این وسعت پروژه ERP را به صورت یکپارچه برای صندوق های فروشگاهی و دفترمرکزی پیاده سازی می کند؛ تعداد شرکت هایی که در این اندازه و در دنیا موفق به پیاده سازی این سیستم شده اند، انگشت شمارند.

شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به مناسبت پنجمین سالگرد افتتاح این فروشگاه و در راستای تقویت حوزه کارآفرینی وام تجهیز فروشگاه های فرانچایز را تا سقف مبلغ 300 میلیون تومان افزایش داد.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهيه برنج آبكش شده

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

کانال آشپزی با نیلوفر تقدیم می کند، قصد من از تهیه این ویدئوها آموزش و به اشتراک گذاری دانسته های خود با شما خوبان است با مشترک شدن در کانال آشپزی با نیلوفر می توانید هر هفته ویدئوهای جدید را بیننده باشید.در کانال آشپزی با نیلوفر شما با پخت انواع نانها ، شیرینی ها و غذاهای ایرانی و بین المللی آشنا شده و آموزش تک نک آنها را به صورت رایگان خواهید داشت . در مسیر عمر آموختم زندگی سفری کوتاه ست باید دانش و مهر را برای همدیگر به یادگار بگذاریم و من در این دنیای مجازی قصد دارم بهترین تجربیات خود را در زمینه پخت و پز به شما خوبان هدیه کنم به امید روزهای شاد و سفره های رنگین برای همه کودکان جهان ، تنها آرزوی قلبی من … بیا تا مهر باشیم و مهر پروری را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم . در صورت تمایل ویدئو ها را لایک و اشتراک گذاری نمایید چرا که با این عمل خود ، شما هم سفره رنگین را به دیگر انسانها هدیه خواهید کرد … نیلوفر======================================================در این ویدئو به شما روش صحیح و درست آبکش کردن برنج آموزش داده می شود ، اکر قصد دارید همیشه و همیشه برنجی خوب و دون داشته باشید باید به این ویدئو توجه کنید تا بهترین برنج را سر سفره خود داشته باشد در ویدئو فراموش کردم زمان دم زدن را بگویم ، برای دم زدن فقط 15 تا 18 دقیقه با یک ته دیگ ساده کافی است . بیشتر از این زمان نباید برنج دم بکشد .مواد لازم جهت برنج آبکشسه پیمانه برنج نمک به میزان دلخواه Persian steamed rice3cups basmati rice salt to taste boiling water 1 full kettle

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهيه برنج آبكش شده

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

ویدیوی جدید : https://youtu.be/PyLhmHsvWpETelegram: https://t.me/PersianfoodscomInstagram: https://www.instagram.com/persianfood…Facebook: https://www.facebook.com/persianfoodscomTweeter: https://twitter.com/persianfoodscomYouTube: https://www.youtube.com/c/PersianFoods————————————————————————————————-برنج یکی از اصلی ترین عناصر تشکیل دهنده است . ایرانیان علاقه بسیار زیادی به برنج دارند و به همین دلیل است که یکی از بهترین برنج های جهان در ایران کشت میشود. تهیه برنج ساده بر دو نوع است یکی آبکش و دیگر کته. برنج آبکشی زمان بیشتری برای تهیه لازم دارد و این زمان باعث میشودکه برنج به اندازه کافی قد کشیده و زیبایی بیشتری داشته باشد . این نوع تهیه برنج بیشتر برای مهمانی ها و همینطور برای تهیه پلوهای مخلوط کاربرد دارد .

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

این روزها بحث بر سر دستمزد بازیگرها به عنوان یکی از عوامل افزایش هزینه‌های تولید سینمابالا گرفته است…

در شبکه های اجتماعی عکس های از مریم کاویانی با یک دیپلمات (رامین مهمانپرست) منتشر شده است که حکایت ا…

نام همسر جدید و دوم الهام حمیدی چیست؟ الهام حمیدی با انتشار تصویری در صفحه شخصی اش خبر از ازدواجش دا…

باران خوش اندام همسر امیرحسین صدیق کیست؟ امیرحسین صدیق بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرامش و…

ستارگان مرد هالیوود همواره به تغییر ذائقه مشهور بوده اند و این موضوع را در زندگی شخصی خود نیز به خوب…

طرز تهيه برنج آبكش شده

نظرات

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و متهمان مرتبط، در شعبه …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

در طول چند هفته اخیر، دستور کار جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

خلاصه بازی رئال مادرید و بارسلونا ، نتیجه بازی رئال مادرید و …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

با دیدن فیلم زندگی‌های لاکچری چهره‌ها و درک فاصله‌ زیادی که بین …

نظرات

۱ نظر

نظرات

۱ نظر

نظرات

۴ نظر

نظرات

این روزها بحث بر سر دستمزد بازیگرها به عنوان یکی از عوامل …

نظرات

طرز تهيه برنج آبكش شده

۱ نظر

۱ نظر

۳ نظر

۲ نظر

۲ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

آینده فرزندتان را با روزی ۲ میلیون تومان پیش‌فروش کنید هنوز دهانشان …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

میزان نوشیدن آب در طب سنتی ، خوردن آب در صبح ناشتا …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

چندی پیش مدیرعامل گلدیران خبر داد که ارتباطات این شرکت با کُره …

نظرات

۳ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

مقایسه تراز درآمدی بانک‌های فعال در بازار سرمایه نشان می‌دهد، بانک ملت …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

حوالی ساعت ۷:۴۰ بامداد جمعه در کیلومتر ۴۶ محور قم – تهران …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

این روزها دیگر خبری از صف های طولانی و شلوغی های آزار …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

در مراسم های آیینی ما ایرانیان، انار از جایگاه خاصی برخوردار است …

نظرات

نظرات

۶ نظر

نظرات

نظرات

۱ نظر

نظرات

عکس های مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آیین اختتامیه …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۳ نظر

روایت پتروشیمی باختر از آذرماه سال ۸۸ و با تصمیم مجمع عمومی …

نظرات

۲ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۲ بهمن ۱۳۹۷

۲ بهمن ۱۳۹۷

۲۴ دی ۱۳۹۷

۲۴ دی ۱۳۹۷

۲۳ دی ۱۳۹۷

۱۵ دی ۱۳۹۷

۷ دی ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۹ آبان ۱۳۹۷

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2019, All Rights Reserved. | Powered by saten

 

محل قرارگیری بنر تبلیغاتی شما 60*468

لطفا جهت وارد شدن به گالری سفارشات سایت کلیک کنید


طرز تهيه برنج آبكش شده

*سفارش انواع دسر و سالاد کوکری*

مبلمان اداری آدینا

ارائه دهنده مبلمان اداری مدرن و کلاسیک
  09123485491 و 02144620086

دکتر مهناز فتحی

متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان

اردتدنسی پیشگیری دندانپزشکی کودکان مضطرب و کم سن

با یا بدون بیهوشی عمومی تلفن مطب: 44 24 24 44

لذت آشپزی


عکسهای ارسالی کاربران


تاریخچه کیک

نکات مهم و مفید در پخت کیک

کاربرد ژلاتین

مقیاس اندازه گیری مواد

یکی از غذا های اصلی در بین ایرانیان برنج است که بسیار پرطرفدار است و همه افراد در ایران در هر رده سنی از خوردن این غذا لذت می برند. در این مطلب طرز تهیه برنج را با دو روش آبکش و کته ای در اختیار شما کدبانو های عزیز و گرامی قرار داده ایم.

برای اینکه برنج شما بعد از پخته شدن ظاهر و طعم خوبی داشته باشد باید برنج های خوب و درجه یکی را تهیه کنید. برنج های درجه یک گران تر از برنج های معمولی هستند ولی از عطر و طعم آن ها شما لذت خواهید برد. بیشتر کدبانو های ایرانی با طرز تهیه برنج آشنا هستند ولی اگر شما به دنبال روشی برای پخت بهتر برنج هستید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

اگر شما می خواهید برنج را به صورت آبکش تهیه نمایید به مدت زمان بیشتری برای پخت برنج نیازمند هستید و بهتر است بدانید برنج آبکش برای مهمانی ها و مجالس شما مناسب تر است و از برنج آبکش برای تهیه انواع پلو های مخلوط مانند رشته پلو و  آلبالو پلو می توانید استفاده کنید. اگر شما وقت کمی دارید و ترجیح می دهید برای نهار و یا شام خود برنج بپزید می توانید برنج را به صورت کته تهیه کنید. در این بخش دو نوع مختلف طرز تهیه برنج را مشاهده خواهید کرد.

در روش طرز تهیه برنج به صورت آبکش برنج طعم و عطر بهتری دارد و به خوبی قد می کشد و برنج آبکش شده بسیار پرطرفدار تر از برنج کته ای است و ظاهر بهتری نسبت به کته دارد.

طرز تهيه برنج آبكش شده

مواد لازم

برنج : 5 لیوان
آب : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم ( برای خیس کردن برنج )
روغن : به میزان لازم

دستور پخت برنج آبکش

ابتدا برنج را به خوبی بشویید و در درون ظرف مناسبی به کمک نمک و آب برنج را به مدت 2 ساعت خیس کنید.

سپس بعد از مدت زمان ذکر شده حدود 1/2 قابلمه را با آب پر کنید و قابلمه را بر روی حرارت گاز با شعله زیاد قرار دهید و درب قابلمه را ببندید و بعد از این که آب به دمای جوش رسید آب برنج خیس شده را خالی کنید و برنج را در درون قابلمه بریزید و شعله گاز را کم کنید.

درب قابلمه را ببندید و بعد از 15 دقیقه و زمانی که مغز برنج نرم شد قابلمه را برداشته و برنج را در درون صافی بریزید تا آبکش شود توجه داشته باشید که مدت زمان لازم برای نرم شدن مغز برنج ها با یکدیگر مقداری متفاوت است می توانید مقدار نمک برنج را هم را در مدتی که برنج در درون قابلمه در حال جوشیدن است را اندازه کنید.

بعد از این که برنج را آبکش کردید قابلمه را به خوبی بشویید و خشک کنید و بر روی حرارت گاز قرار دهید و می توانید در ته قابمه از ته دیگ مجلسی و ته دیگ سیب زمینی استفاده نمایید سپس برنج آبکش شده را در درون قابلمه بریزید.

مقداری آب جوش را با روغن مخلوط کند و بر روی برنج و اطراف آن بریزید و سپس درب قابلمه را با کمک پارچه تمیزی بپوشانید و بعد از 30 دقیقه برنج آماده سرو است.

برنج کته بیشتر در شهر های شمالی ایران طبخ می شود و در این مناطق این نوع برنج بسیار پرطرفدار است و در مدت زمان کم تری نسبت به برنج آبکش پخته می شود.

مواد لازم

برنج : 4 پیمانه
آب : 6 پیمانه
نمک : 4 قاشق چای خوری
روغن : 1 قاشق غذا خوری

ابتدا برنج را با آب ولرم چند بار بشویید و بعد از این که آب برنج زلال شد شستن برنج را خاتمه دهید و در درون قابمه ای مناسب به اندازه هر پیمانه برنج مقدار 1.5 پیمانه آب اضافه کنید و نمک را به میزان لازم در درون قابلمه بریزید برای هر پیمانه برنج یک قاشق چای خوری نمک بریزید و برنج را به مدت 2 ساعت در درون قابلمه به همین حالت نگه دارید تا به طور کامل خیس بخورد.

 سپس قابلمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و بعد از این که آب به دمای جوش رسید 1 قاشق غذا خوری روغن مایع به برنج اضافه کنید و محتویات درون قابلمه را هم بزنید ( برای هر 2 پیمانه برنج 1 قاشق غذا خوری روغن نیاز است ).

بعد از این که آب درون قابلمه کاملا تبخیر شد دوباره برنج را هم بزنید و بعد درب قابمه را با کمک پارچه تمیزی بپوشانید و بر روی قابلمه قرار دهید و شعله گاز را هم بر روی حرارت کم بگذارید تا به مدت 20 دقیقه برنج دم بکشد.

بعد از این که برنج آماده شد می توانید آن را به همراه خورشت قورمه سبزی و جوجه کباب و … میل کنید و برنج را به کمک روش های تزیین برنج با زعفران به زیبایی تزیین کنید. امیدواریم از آموزش طرز تهیه برنج نهایت استفاده را برده باشید. برای مشاهده پخت پلو های متنوع می توانید به بخش انواع پلو مراجعه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند

طرز تهيه برنج آبكش شده


راحت ترین اقدام برای تعمیرات لوازم خانگی در شب عید


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهيه برنج آبكش شده
طرز تهيه برنج آبكش شده
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *