شیره تریاک گرم است

دوره مقدماتی php
شیره تریاک گرم است
شیره تریاک گرم است

شیرهٔ تریاک نوعی ماده مخدر بسیار قوی است که در شیره‌کش‌خانه‌ها با کمک «ساقی» تدخین می‌کنند. شیرهٔ تریاک را هم از تریاک و هم از سوختهٔ تریاک می‌توان به دست آورد، اما نوع مرغوب آن از ترکیب سه نسبت تریاک و یک نسبت سوخته تریاک خالص به دست می‌آید. مخلوط سوختهٔ تریاک و تریاک را ابتدا در آب داغ کاملاً حل می‌کنند و سپس حرارت می‌دهند. پس از گذراندن این ترکیب از صافی، و گرفتن «تفالهٔ» آن، آن را مجدداً تا نقطهٔ جوش حرارت می‌دهند تا قوام بیاید و سفت شود. در ایران، گاهی تفاله را مجدداً به تریاک می‌افزایند و این تریاک تقلبی را به فروش می‌رسانند.[۱][۲] به این ترتیب، شیره فقط از ترکیبات محلول در آب تریاک تشکیل می‌شود. با توجه به اینکه مرفین و کدئین آلکالوئیدهای مؤثر اصلیِ تریاک حلّالیت بالایی در آب دارند، غلظت آن‌ها در شیره بسیار بیشتر از تریاک عادی است. اما ترکیبات نامحلول در آبِ موجود در تریاک، مثل پاپاورین و نوسکاپین، در شیرهٔ تریاک وجود ندارند.

تفاوت ظاهری شیره و سوخته در سطح متخلخل سوخته (به دلیل وجود ناخالصی) و سطح براق شیره‌است. هردو رنگ قهوه‌ای سوخته مایل به سیاه دارند. قدرت تخدیر شیره چندین برابر تریاک بوده و به معتادانی که دارای سطح مصرف زیاد هستند شیره‌ای گفته می‌شود. به دلیل قدرت تخدیر زیاد شیره، در هنگام مصرف، فرد شیره‌ای به حالت درازکشیده در می‌آید تا از افتادن بر زمین خودداری کند.[۲]

کریم شیره‌ای معروف‌ترین معتاد به شیره در دربار ناصرالدین شاه بوده‌است.[نیازمند منبع]

ابزار شیره‌کشی نگاری است، ولی شیره را با روش‌های دیگری مانند تدخین با سیخ وسنجاق ک همان مصرف سنتی با پیک نیک و گاز هست، بلعیدن و حل کردن در مایعات و نوشیدن نیز مورد استعمال قرار می‌دهند.[۲]

امروزه مصرف تریاک و مشتقات آن از جمله شیره تریاک در کشور ما رواج بسیاری پیدا کرده است و در مورد استفاده از آن باور های غلط و نادرست زیادی وجود دارد که باعث گرایش بیشتر افراد به این ماده می شود. برخی از این باورهای غلط به این شکل است:

دوره مقدماتی php


شیرهٔ تریاک نوعی ماده مخدر بسیار قوی است که در شیره‌کش‌خانه‌ها با کمک «ساقی» تدخین می‌کنند. شیرهٔ تریاک را هم از تریاک و هم از سوختهٔ تریاک می‌توان به دست آورد، اما نوع مرغوب آن از ترکیب سه نسبت تریاک و یک نسبت سوخته تریاک خالص به دست می‌آید. مخلوط سوختهٔ تریاک و تریاک را ابتدا در آب داغ کاملاً حل می‌کنند و سپس حرارت می‌دهند. پس از گذراندن این ترکیب از صافی، و گرفتن «تفالهٔ» آن، آن را مجدداً تا نقطهٔ جوش حرارت می‌دهند تا قوام بیاید و سفت شود.

در ایران، گاهی تفاله را مجدداً به تریاک می‌افزایند و این تریاک تقلبی را به فروش می‌رسانند. به این ترتیب، شیره فقط از ترکیبات محلول در آب تریاک تشکیل می‌شود. با توجه به اینکه مرفین و کدئین آلکالوئیدهای مؤثر اصلیِ تریاک حلّالیت بالایی در آب دارند، غلظت آن‌ها در شیره بسیار بیشتر از تریاک عادی است. اما ترکیبات نامحلول در آبِ موجود در تریاک، مثل پاپاورین و نوسکاپین، در شیرهٔ تریاک وجود ندارند.

شیره تریاک که از جوشاندن سوخته تریاک و تریاک به نسبت 3 به 1 تهیه می شود تاثیر بیشتر و سنگین تری از تریاک دارد و به همین دلیل ترک اعتیاد آن بسیار سخت تر می باشد. دلیل این که شیره تریاک دارای اثر بیشتری از تریاک است این است که وقتی سوخته و تریاک را در آب حل می کنند و آن را از صافی می گذرانند، کدئین و مرفین که به راحتی در آب حل می شوند از صافی گذشته و بعد از جوشاندن آب ماده به دست آمده که سیاه رنگ است شیره تریاک است،شیره تریاک گرم است












مصرف شیره هم مانند مصرف تریاک در فرد مصرف کننده وابستگی و اعتیاد ایجاد می کند و به دنبال آن باعث می شود که سلامتی فرد مصرف کننده به خطر بیافتد.
کسی که شیره را به روش خوراکی مصرف می کند کم کم به شدت لاغر می شود و مجاری تنفسی،کبد و دندان های او خراب می شود و میل جنسی او کاهش می یابد. همچنین ممکن است که باعث تشنج و خفگی در زمان خواب شود.

بعضی از افراد معتقدند که تریاک و شیره تریاک برای کاهش قند خون افراد دیابتی موثر هستند ولی این یک تصور اشتباه است، شیره تر یاک و تریاک نه تنها به کاهش قند خون شما کمک نمی کنند، بلکه باعث می شوند که لوزالمعده شما دیگر انسولین ترشح نکند و از طرفی مصرف شیره و تریاک باعث تنگ شدن عروق قلبی می شود و به این صورت خطر سکته قلبی در فرد مصرف کننده افزایش پیدا می کند.

خوردن تریاک یکی از روش های مصرف سنگین تریاک به حساب می آید. و تقریبا مصرف خوراکی شیره تریاک را یک مرحله بعد از استفاده به روش کشیدنی یا تدخینی می دانند. بیشتر افرادی که شیره تریاک یا تریاک را به روش خوراکی استفاده می کنند می خواهند که مصرف خود را از خانواده پنهان کنند.

یکی از آسیب های شدید مصرف شیره تریاک به روش خوراکی این است که دستگاه گوارشی فرد در این روش به شدت آسیب می بیند. از طرفی احتمال مسمومیت در این روش مصرفی بسیار بالاتر از روش تدخینی یا کشیدنی است، چون در بعضی از موارد برای سنگین تر شدن و جلای ظاهری شیره از سرب در آن استفاده می کنند و این باعث می شود که احتمال مسمومیت بالاتر برود.


عوارض، اثرات و ترک اعتیاد شیره تریک تا حد زیادی مانند تریاک است، تنها تفاوت آن این است که شیره تریاک قوی تر و به همین ترتیب وابستگی به آن بیشتر و در نتیجه ترک اعتیاد آن سخت تر می باشد.


اعتیاد خوراکی شیره عوارض شدیدتری نسبت به روش تدخینی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده در عوارض روش تدخینی، علائم زیر نیز ممکن است در فرد بروز پیدا کند:





به این ترتیب، گرمی مزاج شیره، سردی مزاج تریاک را خنثی می کند.


مصرف تریاک به مقدار زیاد باعث فلج شدن مراکز عصبی و کاهش فشار خون می شود. تمام ترشحات بدن را کم می کند.


در اعتیاد به تدخینی شیره علائم و عوارض مختلفی بروز می کند که مهم ترین آن ها را مرور می کنیم.

با ادامه مصرف و اعتیاد به شیره مانند سایر انواع مخدرها لذت اولیه تجربه نمی شود و در نتیجه هر بار تمایل به مصرف در دفعات و دوز بالاتر وجود دارد.


.


خواب آلودگی و آرامش مبهم و سستی اراده و ضعف حرکات فعاله و کاهش امیال جنسی که همه این موارد بعد از چند ساعت از بین رفته و احساس افسردگی شدید و بروز مشکلات شدید بعد از ان بروز خواهد کرد و مصرف بیش از حد، موجب اختلالات سیستم تنفسی گردیده و تنفس به کندی و آهستگی صورت می گیـــرد و در نهایت احتمالا متوقف شده و به مرگ منجر می شود. استفاده تریاک همراه با الکل می تواند، عوامل بسیار خطرناک و سهمگین برای بدن بوجود بیاورد.


شیره تریاک از جوشاندن و تغلیظ سوخته تریاک بوجود می آید. و ترک ان سخت تر از مصرف تریاک به تنهایی است

برای ترک اعتیاد به شیره روش های متنوعی وجود دارد که به اختصار به مرور بعضی از آن ها می پردازیم. شیره تریاک 12 تا 21 روز خماری دارد. افرادی که موفق می شوند این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند با احتمال بسیار کمتری بازگشت را تجربه می کنند. اهمیت خانواده در اعتیاد بسیار زیاد بوده و در صورت همکاری آن ها نتایج بهتری حاصل می شود. در این شرایط خانواده فرد معتاد نیز در روند درمان بهتر است قرار گیرند، مشاوره خانواده از جمله روش هایی است که به کار برده می شود.شیره تریاک گرم است


در روش سنتی فرد معتاد به شیره مصرف خود را به مرور زمان کاهش می دهد. دوز مصرف خود را در بازه زمانی های مشخص کم می کند و به مرور میزان مصرف را به صفر می رساند. یکی از مهم ترین دلایل عدم موفقیت در این روش آن است که فرد در شرایطی خاص مانند زمان عصبانیت با فریب خود مصرف را بیشتر می کند. با این کار روش ترک شکست می خورد و دوباره میزان مصرف فرد بالا می رود.

گاهی فرد معتاد به صورت ناگهانی پس از تصمیم به ترک مصرف شیره تریاک را قطع می کند. این روش معمولا تا مدت کوتاهی جواب می دهد اما بازگشت بسیار بالایی دارد و فقط افراد کمی موفق به ترک دائم به کمک این روش می شوند.

این روش با استفاده از داروهایی بسیار قوی اجرا می گردد، گاهی باعث بیهوشی بسیاری از افرادی می شود که برای ترک اقدام می کنند. این داروها بیشتر در افرادی استفاده می شود که تحمل خماری برای آن ها بسیار دشوار است. با مصرف این دارو علائم ترک و سختی خماری کشیدن کاهش پیدا می کند.


تفاوت ظاهری شیره و سوخته در سطح متخلخل سوخته (به دلیل وجود ناخالصی) و سطح براق شیره‌است. هردو رنگ قهوه‌ای سوخته مایل به سیاه دارند. قدرت تخدیر شیره چندین برابر تریاک بوده و به معتادانی که دارای سطح مصرف زیاد هستند شیره‌ای گفته می‌شود. به دلیل قدرت تخدیر زیاد شیره، در هنگام مصرف، فرد شیره‌ای به حالت درازکشیده در می‌آید تا از افتادن بر زمین خودداری کند



بیشتر بخوانید :


آیا مصرف تریاک باعث غلظت خون میشود؟


 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

031-32244115

شیره تریاک که از جوشاندن سوخته تریاک و تریاک به نسبت 3 به 1 تهیه می شود تاثیر بیشتر و سنگین تری از تریاک دارد و به همین دلیل ترک اعتیاد آن بسیار سخت تر می باشد. دلیل این که شیره تریاک دارای اثر بیشتری از تریاک است این است که وقتی سوخته و تریاک را در آب حل می کنند و آن را از صافی می گذرانند، کدئین و مرفین که به راحتی در آب حل می شوند از صافی گذشته و بعد از جوشاندن آب ماده به دست آمده که سیاه رنگ است شیره تریاک است، شیره تریاک دارای اثر قوی تری است، ولی اثر گذاری آن دوام زیادی ندارد و پس از گذشت مدت کمتری فرد به حالت خماری دست پیدا می کند.شیره تریاک را به روش های زیر مصرف می کنند:

تدخین و کشیدن: که به آن سیخ و سنگ و سنجاق و نگاری هم گفته می شود، نگاری یک ابزار برای کشیدن شیره است که به چپق شباهت دارد.

خوراکی: که به دو صورت قرص مانند یا حبه ای و روش دوم خوردن آن حل کردن آن در مایعات است.

 

شیره تریاک گرم است

مصرف شیره هم مانند مصرف تریاک در فرد مصرف کننده وابستگی و اعتیاد ایجاد می کند و به دنبال آن باعث می شود که سلامتی فرد مصرف کننده به خطر بیافتد. کسی که شیره را به روش خوراکی مصرف می کند کم کم به شدت لاغر می شود و مجاری تنفسی،کبد و دندان های او خراب می شود و میل جنسی او کاهش می یابد. همچنین ممکن است که باعث تشنج و خفگی در زمان خواب شود. بعضی از افراد معتقدند که تریاک و شیره تریاک برای کاهش قند خون افراد دیابتی موثر هستند ولی این یک تصور اشتباه است، شیره تر یاک و تریاک نه تنها به کاهش قند خون شما کمک نمی کنند، بلکه باعث می شوند که لوزالمعده شما دیگر انسولین ترشح نکند و از طرفی مصرف شیره و تریاک باعث تنگ شدن عروق قلبی می شود و به این صورت خطر سکته قلبی در فرد مصرف کننده افزایش پیدا می کند.

خوردن تریاک یکی از روش های مصرف سنگین تریاک به حساب می آید. و تقریبا مصرف خوراکی شیره تریاک را یک مرحله بعد از استفاده به روش کشیدنی یا تدخینی می دانند. بیشتر افرادی که شیره تریاک یا تریاک را به روش خوراکی استفاده می کنند می خواهند که مصرف خود را از خانواده پنهان کنند.

یکی از آسیب های شدید مصرف شیره تریاک به روش خوراکی این است که دستگاه گوارشی فرد در این روش به شدت آسیب می بیند. از طرفی احتمال مسمومیت در این روش مصرفی بسیار بالاتر از روش تدخینی یا کشیدنی است، چون در بعضی از موارد برای سنگین تر شدن و جلای ظاهری شیره از سرب در آن استفاده می کنند و این باعث می شود که احتمال مسمومیت بالاتر برود.

عوارض، اثرات و ترک اعتیاد شیره تریک تا حد زیادی مانند تریاک است، تنها تفاوت آن این است که شیره تریاک قوی تر و به همین ترتیب وابستگی به آن بیشتر و در نتیجه ترک اعتیاد آن سخت تر می باشد. عوارض مصرف شیره تریاک به روش تدخینی یا همان دود کردن و کشیدن:

از آنجایی که گفتیم ترک اعتیاد شیره تریاک بسیار شبیه به ترک اعتیاد تریاک می باشد و به این صورت است شما می توانید برای ترک اعتیاد شیره تریاک مطالب زیر را مطالعه کنید.

ترک اعتیاد تریاک در خانه با بوپرنورفین یا ب2

برای ترک اعتیاد تریاک چه بخوریم

ترک تریاک چند روز طول می کشد

ترک ناگهانی تریاک یا ترک اعتیاد تریاک با روش جدید؟

دسته بندی

صدای مشاور

جهت برقراری ارتباط با مشاور روی گزینه زیر کلیک کنید.

ارتباط با ما

پربازدیدترین مقالات پزشکی و ترک اعتیاد

پربازدیدترین اخبار پزشکی و ترک اعتیاد

ترک اعتیاد

اطلاعات تماس مرکز ترک اعتیاد

اصفهان خیابان شمس آبادی ، جنب بیمارستان سینا ، بن بست نواب ، مجتمع کیان ، طبقه 3

تلفن: 32244115-031

ساعت تماس: 9 الی 14 و 16 الی 20

ساعت کاری دفتر: شنبه تا سه شنبه 15:30 الی 19:30

اصفهان ، خیابان آبشارسوم کیلومتر25جاده زیار، شهرزیار(میدان امام رضا ) به طرف جاده ورزنه کیلومتر10 جاده ورزنه ابتدای روستای تاریخی برسیان طبقه فوقانی درمانگاه سوم شعبان مرکزبستری ترک اعتیاد نگین

ساعت پذیرش مرکز بستری از ساعت 9 الی 14


پیوندهای مرتبط با مرکز ترک اعتیاد

 پونه مدیا

شیره تریاک گرم است

مواد مخدر مضرات و ضررهای بسیاری برای بدن دارد تریاک یکی از خطرناک ترین مواد مخدر می باشد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر خوردن شیره تریاک چه عوارضی دارد را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

تریاک چیست

منشاء تریاک، گیاه خشخاش است که بخاطر اثرهاى پزشکى و ویژه آن، در گذشته برای آن کشت می شده هست. اما امروزه در بسیارى نقاط دنیا از جمله کشور ما کشت آن ممنوع هست.

 

تریاک از ماده شیرى رنگى که از خراش دادن پوسته نارس گرز خشخاش به دست مى آید، تهیه مى شود و رنگ آن از خاکسترى تیره تا قهوه اى متغیر بوده و حالتى قیر مانندی به خود دارد.

 

همچنین مرفین یکی از ترکیبات تریاک هست و مرفین معمولاً به صورت پودری نرم به رنگ سفید یا کِرِم، بدون بو و تلخ مزه است. گاهی نیز ممکن است به رنگ قرمز آجری هم باشد.

تریاک عصاره یک گل می باشد که در اثر گرما و هوا خشک می شود و تبدیل به یک ماده قهوه ای رنگ چسبناک تبدیل می شود این گیاه در مناطق گرم مانند کشور افغانستان رشد می نماید تریاک ضد درد می باشد و در علم پزشکی بسیار کاربرد دارد.

 

خوردن تریاک

خوردن تریاک مصرف سنگین مواد مخدر محسوب می شود. از نظر علایم مصرف فرق چندانی با کشیدن وجود ندارد فقط زمان شروع علایم نئشگی و خماری نسبت به مصرف کشیدنی فرق می کند. در روش خوردنی نسبت به روش کشیدن علایم نئشگی دیرتر ظاهر خواهد شد ولی علایم خماری زودتر بر بد اثر میکند معمولا مصرف خوراکی مرحله ای بعد از مصرف تدخینی محسوب می شود ولی در تمامی موارد این قضیه صدق نمی کند. موارد دیگر دلیل اصلی مصرف خوراکی تریاک پنهان کردن اعتیاد از خانواده و نزدیکان است.

 

به گزارش سماتک از عوارض شایع مصرف خوراکی آسیب به دستگاه گوارشی هست که بعد از ترک باید به این نکته توجه کنیم که مسایل گوارشی بیمار را نیز حتما خوب و درمان کنیم. با توجه به اینکه تریاک به دیواره معده می چشبد و به تدریج جذب خواهد شد و در نظر گرفتن این نکته که همیشه دوز مواد مخدر خریداری شده یکسان نیست مسمومیت و بدنبال آن مرگ نیز در این نوع مصرف بیشتر دیده خواهد شد جدیدا جهت سنگین شدن وزن تریاک و جلای آن پودر سرب به تریاک اضافه می کنند که خود این مسئله مشکلات مسمومیت با سرب را نیز در این افراد بوجود خواهد اورد.

 


ترک شیره تریاک

شیره تریاک از جوشاندن و تغلیظ سوخته تریاک بوجود می آید. و ترک ان سخت تر از مصرف تریاک به تنهایی است.

عوارض مصرف شیره تریاک

تقریبا شبیه خوردن تریاک می باشد ولی از عوارض مرسوم آن تشنج و خفگی هنگام خواب هست.خوردن تریاک عوارض بیشتر و چند برابری بر روی بدن تا کشیدن آن خواهد داشت مهمترین عارضه آن کوتاه شدن عمر انسان خواهد بود که در این باب به طور مثال زدنی نتیجه بالای شصت درصدی دارد . لازم به ذکر است خوردن تریاک حتی ممکن است در مدت زمان کمتر از شش ماه نیز موجب مرگ انسان شود .

عوارض زیاد خوردن تریاک

خوردن تریاک که متاسفانه به دلیل ارزانتر تمام شدن آن بین معتادان رواج پیدا کرده عامل ( نعشگی ) هست.

 

خوردن تریاک بیشترین نوع عوارض نوع استفاده از این ماده را خواهد داشت . خوردن تریاک مخصوصا ناپاک ( تریاک پاک در کار نیست و اگر هم باشد باز عوارض مشابه دارد ) اگر مقدار آن کمی بیشتر از تحمل بدن باشد موجب (( تشنج مرگبار )) علائم تشنج مانند پرش دست یا لرزش ماهیچه های بدن ، سیاه شدن صورت به دلیل وارد شدن سم و مواد کثیف به صورت مستقیم در بدن ، ایجاد خطر جدی برای کبد و کلیه ها ، سردرد شدید پس از مصرف یا فردای آن روز ، تهوع و اورژانسی شدن شخص مصرف کننده را خواهد داشت.

 

شنج ، سرگیجه و داشتن احساس تشنج دائم مانند پرش یا لرزش اعضای بدن ، اعتیاد بسیار سنگین ، درد و پوسیدن سریع دندان ، درد معده و روده ، از کار افتادن کبد یا کلیه ها ، کاهش سریع وزن به دلیل نخوردن غذا ، از بین رفتن هوشیاری یا تغییر خلق و خو ، به هم ریختن تنظیم خواب و مرگ که بیشتر در اثر تشنج و خفگی صورت می گیرد.

 


فواید تریاک

خواب آلودگي و آرامش مبهم و سستي اراده و ضعف حركات فعاله و كاهش اميال جنسي که همه این موارد بعد از چند ساعت از بین رفته و احساس افسردگی شدید و بروز مشکلات شدید بعد از ان بروز خواهد کرد و مصرف بيش از حد، موجب اختلالات سيستم تنفسي گرديده و تنفس به كندي و آهستگي صورت مي گيـــرد و در نهايت احتمالا متوقف شده و به مرگ منجر مي شود. استفاده ترياك همراه با الكل مي تواند، عوامل بسيار خطرناك و سهمگین برای بدن بوجود بیاورد.

 


شیره تریاک گرم است یا سرد

در این پست برای شما معرفی تریاک و عوارض زیاد ان را فراهم آوردیم که میتوانید بخوانید.

 

شیره تریاک گرم است


شیره تریاک و فشار خون

مصرف تریاك به مقدار زیاد باعث فلج شدن مراكز عصبی و كاهش فشار خون می شود. تمام ترشحات بدن را كم می كند.

 


شیره تریاک برای سرماخوردگی

شیره سوخته تریاک

شیرهٔ تریاک نوعی ماده مخدر بسیار قوی هست که در تدخین میشود شیرهٔ تریاک را هم از تریاک و هم از سوختهٔ تریاک می‌توان به دست آورد، اما نوع مرغوب آن از ترکیب سه نسبت سوختهٔ تریاک و یک نسبت تریاک خالص به دست می‌آید.

 

تفاوت ظاهری شیره و سوخته در سطح متخلخل سوخته (به دلیل وجود ناخالصی) و سطح براق شیره‌است. هردو رنگ قهوه‌ای سوخته مایل به سیاه دارند. قدرت تخدیر شیره چندین برابر تریاک بوده و به معتادانی که دارای سطح مصرف زیاد هستند شیره‌ای می گویند. به دلیل قدرت تخدیر زیاد شیره، در هنگام مصرف، فرد شیره‌ای به حالت درازکشیده در می‌آید تا از افتادن بر زمین خودداری کند.

 

هرچیزی برای مقایسه

تریاک از دیدگاه طب سنتی برای دردهای شدید مفید است اما به خاطر سمی بودن مضر نیز هست. اعتیاد آوری تریاک برای افرادیکه مداوم مصرف می کنند از ضرر های آن می باشد.

سلام دوستان

تریاک ماده مخدری است که در ایران به صورت گسترده در دسترس است و بالاترین شیوع مصرف را دارد. وجود مرزهای مشترک ایران با کشور افغانستان و ترکیه سبب شکل‌گیری مشکلات عدیده‌ای در رابطه با شیوع مصرف افیون‌ها و به خصوص تریاک شده است. این ماده به راحتی و با کم ترین قیمت در دسترس افراد قرار می گیرد. درباره مصرف این ماده مخدرنگرش و باورهای غلطی وجود دارد و برخی افراد بدون اطلاع از مضرات آن به سمت آن می روند و دیگران را نیز دعوت می کنند، عده ای نیز معتقدند شیره تریاک ضرر کمتری دارد و آن را مصرف می کنند. در این مطلب در مورد این دو ماده مخدر و تفاوت تریاک با شیره به اختصار مواردی را ذکر خواهیم کرد.

تریاک یا تریاق واژه ای فارسی و معادل OPIUM (آن را افیون تلفظ می کنند) و به معنای پادزهر می باشد. منشا تریاک گیاه خشخاش، کوکنار یا گوگ نار است، خشخاش شبیه به شقایق است و گل آن تبدیل به قپه ای اناری شکل می شود، ۳ کشور افغانستان، لائوس و میانمار بیشترین کشت خشخاش را دارند اما کشت این گیاه در ایران ممنوع است.شیره تریاک گرم است

سابقه مصرف تریاک طولانی است و از دوران نوسنگی از این گیاه در مصارف دارویی و پزشکی، غذایی و در مناسبتها استفاده می کردند. سومری‌ها، آشوری‌ها، مصری‌ها، یونانی‌ها، رومانیایی‌ها و ایرانیان باستان به خاطر خاصیت ضد درد تریاک از آن به عنوان قوی‌ترین ماده آرام‌ بخش استفاده می کردند.

تریاک ماده صمغ مانندی است به رنگ قهوه ای روشن متمایل به سیاه که بویی تلخ و تند مانند دارد. برای تولید آن پوسته کاسبرگ گل (غوزه یا گرز) خشخاش را خراش می دهند تا ماده شیری رنگی (اصطلاحا اشک خشخاش) از آن خارج شود، سپس این شیره در مجاورت هوا قرار گرفته و اکسید می شود و در آخر سفت شده و رنگ آن تغییر می کند که با جمع آوری این ماده، تریاک اصل که منشا تولید مخدرهایی چون هروئین، مورفین و کدئین می باشد، بدست می آید.

رنگ تریاک اصل قهوه ای کم رنگ است و هرچه رنگ آن تیره تر باشد یعنی ناخالصی آن بیشتر است. این ماده مخدر از آلکالوئیدهایی چون مرفین، کدئین، نارسیین، نارکوتین، تبایین، پاپاورین، لودانیزین، کوتامین، کدامین، لودانین و… تشکیل شده است که مهم ترین آن که بیشترین آسیب را به بدن وارد می کند و مقدار آن در انواع مختلف بین ۳ تا ۲۳ درصد متغیر است، مرفین می باشد و هرچه مقدار مورفین موجود بیشتر باشد آن تریاک مرغوب تر است.

مصرف طولانی مدت و مداوم مرفین باعث مقاوم شدن بدن، به وجود آمدن مقاومت بدنی (تلورانس) و در نتیجه بروز اعتیاد می‌شود و سبب بروز اختلالات و عوارض جانبی می شود. تریاک طبعی سرد دارد و مصرف آن باعث اسیدی شدن خون می شود و فرد دچار سردی می شود به همین دلیل معتادان برای از بین بردن آثار آن از موادی که طبع گرم دارند استفاده می کنند.

۱- تریاک خام (شیره خام، تریاک شیر یا چونه): این نوع همان شیره سفید رنگی می باشد که پس از تیغ زدن گرزهای خشخاش از آن بیرون می آیند و در مجاورت هوا تغییر رنگ می دهند. این نوع، فرم دستکاری نشده تریاک است و برای بسته بندی و ارسال از آن استفاده می کنند.

۲- تریاک پرورده یا عمل شده: تریاک خام را به وسیله یکسری عملیات مخصوص معروف به تیاری (حل کردن، جوشاندن ،حرارت ،مالش و…) به ماده نرم و شل که قهوه ای مایل به سیاه است تبدیل می کنند و به اشکال چانه، لول و… بسته‌بندی می کنند. این عصاره که برای استعمال غیر طبی تهیه می شود گاهی در اثر خشک شدن سفت وشکننده می شود.

۳- تریاک پزشکی: در صنایع دارو سازی هر کشوری از مقدار مشخصی از دوز تریاک که به صورت گرد یا دانه های ریز درآمده، استفاده می کنند. این دانه های ریز با محلول های خاص (مثل تنتور اپیوم) مخلوط می شوند و مورد مصرف قرار می گیرند.

۴- سوخته تریاک: زمانی که فرد با وافور تریاک می کشد در نتیجه سوختن آن، موادی در محفظه سفالین وافور (اصطلاحا حقه وافور) باقی می ماند که همان سوخته تریاک است. سوخته به رنگ قهوه ای تیره یا سیاه و به شکل کاملا براق و مانند تکه های قیر است که مقدار مرفین و سایر آلکالوئیدهای آن بیش از انواع قبلی می باشد.

۵- شیره تریاک یا شیره مطبوخ: برای تهیه شیره ابتدا از سوخته و تریاک به نسبت ۳ به ۱ مخلوط می کنند، در آب حل می کنند، می جوشانند، از صافی عبور می دهند تا تفاله آن جدا شود سپس مجددا می جوشانند تا قوامی سفت پیدا کند و در آخر تکه هایی سیاه رنگ و تیره به وجود می آید که طبعی گرم دارند، میزان مورفین آن بیشتر است و برخلاف سوخته تریاک که سطحی خشن و زبر دارد، شیره سطحی صاف دارد. قدرت تخدیر شیره بیش از دیگر انواع است و علائم و وابستگی شدید تری دارد. بعضی از مصرف کنندگان فکر می کنند اگر تریاک را در آب حل کنند و از صافی عبور دهند، شیره بدست آورده اند در حالیکه این تفکری غلط است و در واقع مقداری از ناخالصی آن گرفته شده است.

۶- تفاله تریاک: بخش های نامحلول که از صاف کردن شیره بدست می آیند را تفاله می گویند. تفاله به صورت پودر قهوه ای رنگ و فاقد مرفین است که باید دور ریخته شود و مورد استفاده نیست اما برخی افراد به منظور افزایش حجم مواد مخدر به عنوان ناخالصی به سایر ترکیبات اضافه می کنند.

تدخین (دود کردن به وسیله وافور و ابزارهای چپق‌مانند دیگر، سیخ و سنگ و سنجاق، قل قل، قلیان)، خوراکی (بلع و نوشیدن)، بخوری شدن (افرادی که به خاطر زندگی با فرد معتاد در معرض دود قرار می گیرند و ناخواسته اعتیاد پیدا می کنند) و تزریق. استفاده از وافور متداول ترین روش و تزریق آن خطرناک ترین روش می باشد که به صورت صد در صد جذب می شود. نوع سوخته آن نیز  به صورت بلع (حب کردن) یا نوشیدنی (آب سوخته)مصرف می شود.

خوردن تریاک مصرف سنگین مواد مخدر محسوب می شود و مرحله بعد از تدخین است. در این روش قبل از خوردن، تریاک را حرارت داده و می‌پزند یا در آب حل میکنند و فقط بخش محلول در آب را می‌خورند. در اینصورت ناخالصی های موجود، در پرزهای روده و معده رسوب می کنند و ترکیبات چسبناک قیری و سیاه رنگ در معده و روده ایجاد می شوند.

عوارض ناشی از مصرف خوراکی تریاک چند برابر روش های دیگر است، کوتاه شدن عمر مهم ترین عارضه آن است و تشنج (در صورت مصرف مقدار کمی بیش از تحمل بدن)، درد و پوسیدن سریع دندان، درد معده و روده، از کار افتادن کبد یا کلیه ها، کاهش سریع وزن و استفراغ (معروف به تگری زدن) عوارض دیگر آن می باشند. در نوع مصرف تدخینی نیز این ناخالصی ها به صورت رسوبات سیاهرنگ در ریه تجمع می یابند. در تزریق نیز با توجه به اینکه بخش‌های نامحلول در آب زیاد است احتمال ایست قلبی وجود دارد. بیشتر تریاک موجود در بازار خالص نبوده و وجود این ناخالصی ها شدت عوارض را بیشتر می کنند.

همانطور که نوع مصرف عوارض متفاوتی دارد به همان نسبت آثار و نشئگی آن نیز فرق می کند، به عنوان مثال در صورت کشیدن به خاطر آن که بسیاری از آلکالوئید های اصلی سوخته و دود شده است، احساس نشئگی کمتری در فرد ایجاد می‌کند.

اثرات مصرف در کوتاه مدت: احساس سرخوشى، خواب‌آلودگى، رخوت و خمودى، احساس شل‌شدن عضلات، کاهش یا افزایش فعالیت جسمانى، تحریک جنسی، آرامش اعصاب، پرحرفی، اشکال در تمرکز، احساس تهوع، استفراغ، یبوست، فقدان اشتها و انقباض مردمک

اثرات مصرف در بلند مدت: فرد دیگر احساس سرخوشی و آرامش اولیه را ندارد، ناراحتی های معده و روده، ناراحتیهای ریوی، بیماریهای دهان و لثه، تغییرات خلقی، اختلالات روان تنی، اختلال در تکلم، اختلال در حافظه و از بین رفتن حضور ذهن، کاهش شدید انگیزه جنسى، پایین آمدن تحمل، پرخاشگری، وابستگى، سستی اراده، بی‌تفاوتی نسبت به اطراف و دیدن رویاهاى نامطلوب در خواب و طبق گفته پزشکان احتمال ابتلا به هپاتیت، ایدز، سرطان روده و معده در این افراد بیشتر است. در صورت مصرف زیاد و مسوم شدن حیات شخص به مخاطره می افتد و علائمی چون عدم پاسخ به تحریک دردناک، اغماء، تنفس ضعیف، سرد شدن بدن، کاهش شدید فشار خون، شوک و کندشدن ضربان قلب بروز می کند.

همانطور که بیان کردیم، شیره نوعی ماده مخدر قوی است که از تریاک و سوخته آن تهیه می‌شود و اثرات بسیار سنگین تر و وحشتناک تری دارد، همچنین ترک آن بسیار مشکل تر می باشد. برای تهیه شیره از سوخته ابتدا سوخته را خوب می کوبند تا به شکل پودر درآید سپس آنرا در آب داغ حل می کنند و حرارت می دهند و از صافی عبور می دهند سپس محلول بدست آمده را مجددا می جوشانند تا به ماده ای سفت به رنگ سیاه دست پیدا کنند که در اثر جوشیدن تغییر رنگ داده و سیاه شده است.

دوام این ماده از تریاک کمتر است اما عملکرد آن سریع تر می باشد، مانند هروئین زود نشئه می کند و زود هم خماری به وجود می آید. میزان مرفین و کدئین شیره بیشتر است زیرا شیره از ترکیبات محلول در آب تریاک تشکیل می‌شود و مرفین، کدئین و برخی از آلکالوئیدهای مؤثر اصلی آن، حلالیت بالایی در آب دارند و چون در آب حل می شوند از صافی عبور کرده و غلظت آن‌ها در شیره افزایش می یابد. اما ترکیباتی ازتریاک که نامحلول در آب هستند مثل پاپاورین و نوسکاپین، در شیره وجود ندارند.

برای استعمال شیره از دو روش، تدخین و کشیدن (سیخ و سنگ و سنجاق، نگاری) و خوراکی (بلعیدن و حل کردن در مایعات و نوشیدن) استفاده می کنند. نگاری از ابزار شیره کشی و شبیه چپق می باشد، با توجه به قدرت تخدیر شیره مصرف کننده دچار سرگیجه و تهوع می شود و امکان دارد سقوط کند به همین دلیل این افراد به صورت دراز کشیده و با کمک ساقی مواد مصرف می کنند.

استفاده دراز مدت از شیره نیز مانند سایر مخدرها وابستگی ایجاد می کند و به دنبال آن عوارضی دارد؛ عوارض شیره شبیه خوردن تریاک می باشد اما به خاطر اثر شدید آن فرد لاغر می شود و مجاری تنفسی، دندان ها و کبد او خراب می شوند و میل جنسی فرد کاهش می یابد. تشنج و خفگی در خواب نیز از عوارض مرسوم شیره می باشند.

برخی  افراد معتقدند که تریاک و شیره برای کاهش قند خون افراد دیابتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی مفید هستند اما تحقیقات نشان داده این مواد نه تنها موثر نیستند بلکه چون مانع ترشح انسولین از پانکراس می‌شوند باعث بدتر شدن کنترل قند خون افراد دیابتی می شوند و از طرفی خطر ابتلا به تنگی عروق کرونر قلب و سکته قلبی را نیز افزایش می دهند.

با توجه به مطالب ذکر شده دریافتیم که، مورفین تنها آلکالوئیدی است که در اثر گرما و حرارت دادن اثر گذاری آن افزایش می یابد، به همین دلیل قدرت تخدیر شیره بیشتر است و احساس رخوت، نشئگی و چرت بیشتری را نسبت به تریاک ایجاد می‌کند اما در عوض آلکالوئیدی که باعث احساس شادی و نشاط می شود در تریاک بیشتر از شیره است؛ در نتیجه میزان مرفینموجود در ماده مخدر، اساسی ترین تفاوت شیره با تریاک می باشد.

امیدوارم این مطلب مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد، منتظر نظرات شما هستم.

سلام اگر تریاک اسیدی است چرا با خوردن اسیدها مانند ترشیجات اثر آن بیشتر نمیشود وبر عکس اثرش راکم میکند وبه اصطلاح میبرد.miborad

تریاک مزاج سرد دارد لذا برای از بین رفتن آثار استفاده بیش از اندازه آن از موادی که طبع گرم دارند ( مواد قندی ) استفاده میشود . در مجموع معتادین با مواد غذایی که طبع سرد دارند مانند برنج و کله پاچه رابطه خوبی ندارند، ترشیجات و آب لیمو هم طبعشان سرد و خشک است و باعث سردی می‌شوند؛ معتادین معتقدند آب لیمو اثر تریاک را از بین میبرد و به نشئگی خاتمه میدهد .

باسلام…ممنون از مطالب سودمندتون….ولی درصد صداقتتون روبیشتر کنین…وقتی کسی مصرف کننده شیره یا تریاک هست نیازی ب تزریق انسولین نداره.

دوست عزیزم؛ مهدی جان
دو نوع بیماران دیبابتی وجود دارند نوع یک و دو. بیمارن دیبابتی نوع دوم را قالبا افراد مسنی تشکیل میدهند که بدن آنها توان تولید انسولین کافی را ندارد و حتی این نوع دیابت با رعایت رژیم غذایی مناسب قابل کنترل است.بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم تا حدی میتوانند با مصرف تریاک و شیره میزان قند خون خود را کنترل کنند اما قطعا مصرف تریاک و شیره جایگزینی صد درصد برای تزریق انسولین در بیماران دیابتی نوع اول نیست و شاید( و حتما شاید ونه مطمئنا) مکمل تزریق کمتر انسولین باشد.
با تقدیم احترام

سلام آیا شیره تریاک فشار خون را پایین می آورد یا بالا می برد؟

باعث کاهش فشار خون می شود

در انتخاب موضوع مطالب به ما کمک کنيد

موضوع پيشنهادي شما براي تيم تحريريه ارسال ميگردد

آخرين مطالب را از ايميل خود دريافت کنيد

شیره تریاک گرم است

در مورد اين يا اون بيشتر بدانيد

© انتشار مطالب اين سايت با ذکر منبع بلامانه است ©


به گزارش خبر فوری، شیره یکی از مشتقات تریاک و مواد مخدر است که از جوشاندن سوخته تریاک خالص و صاف کردن آن به دست می آید. این ماده مخدر از خلوص بیشتری نسبت به انواع دیگر از مشتقات تریاک برخوردار است که باعث می شود علائم و عوارض شیره از علائم و عوارض اعتیاد به تریاک شدیدتر بوده و ترک شیره را نیز از ترک تریاک دشوارتر می‌کند.

شیره به روش جوشاندن و صاف کردن ترکیب تریاک و تریاک سوخته به دست می آید. به علت وجود میزان کدئین و مورفین بیشتر نسبت به تریاک با شدت بیشتری نشانه ها تجربه می شوند، اما از نظر زمانی اثر کوتاه مدت دارد. این ماده به صورت تدخینی (کشیدنی) و خوراکی مصرف می گردد. حالت خماری بعد از مصرف را زودتر از سایر مواد نشان می دهد و اعتیاد بیشتری نسبت به سایر مواد دارد. روش خوراکی گاهی توسط افرادی استفاده می شود که قصد پنهان کردن مصرف شیره را از خانواده خود دارند. مصرف کنندگان شیره برای از بین رفتن آثار مصرف بر خلاف تریاک از مواد غذایی با طبع سرد استفاده می کنند.

امروزه با استفاده از تست اعتیاد می توان به اعتیاد به مواد مخدر را تشخیص داد. تست اعتیاد به شیره نیز عاری از خطا نیست و روش هایی برای منفی کردن آن وجود داد که باید در زمان انجام تست دقت لازم به عمل آید. عوارض اعتیاد به شیر با توجه به نوع مصرف متفاوت می باشد، که در ادامه عوارض اعتیاد به شیره به صورت تدخینی و خوراکی توضیح داده شده است:

علائم و عوارض اعتیاد به شیره (تدخینی)

شیره تریاک گرم است

در اعتیاد به تدخینی شیره علائم و عوارض مختلفی بروز می کند که مهم ترین آن ها را مرور می کنیم:

*تیره شدن رنگ پوست به ویژه در ناحیه لب ها

*ابتلا به بیماری های تنفسی مثل عفونت و تنگی نفس

*مشکلات گوارشی نظیر تهوع، استفراغ، یبوست و کاهش وزن در فرد معتاد

*خواب آلودگی همیشگی و در عین حال بی خوابی شبانه

*کاهش میل و قدرت جنسی و بر هم خوردن نظم در چرخه قاعدگی در زنان

*ضعف در سیستم ایمنی ایجاد و احتمال بیشتر ابتلا به بیماری های دیگر

*از دست دادن علاقه نسبت به چیزهایی که پیشتر علاقه مند بود

*کاهش احساس مسئولیت نسبت به ابعاد مختلف زندگی

*با ادامه مصرف شیره مانند سایر مواد مخدر لذت اولیه تجربه نمی شود و در نتیجه هر بار تمایل به مصرف در دفعات و دوز بالاتر وجود دارد.

علائم و عوارض اعتیاد به شیره (خوراکی)

اعتیاد خوراکی شیره عوارض شدیدتری نسبت به روش تدخینی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده در عوارض روش تدخینی، علائم زیر نیز ممکن است در فرد بروز پیدا کند:

*دندان های فرد و کبد و مجاری تنفسی او دچار مشکل می شود

*شیره و تریاک باعث انسداد در رگ های قلب شده و احتمال بروز سکته را افزایش می دهد.

*احتمال مسمومیت در روش خوراکی بسیار بالاتر از روش تدخینی است.

*گاهی ممکن است در زمان خواب دچار تشنج شود و یا احساس خفگی کند.

 

برای ترک اعتیاد به شیره روش های متنوعی وجود دارد که به اختصار به مرور بعضی از آن ها می پردازیم. شیره تریاک 12 تا 21 روز خماری دارد. افرادی که موفق می شوند این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند با احتمال بسیار کمتری بازگشت را تجربه می کنند. اهمیت خانواده در ترک اعتیاد بسیار زیاد بوده و در صورت همکاری آن ها نتایج بهتری حاصل می شود. در این شرایط خانواده فرد معتاد نیز در روند درمان بهتر است قرار گیرند، مشاوره خانواده از جمله روش هایی است که به کار برده می شود.

روش سنتی

در روش سنتی فرد معتاد به شیره مصرف خود را به مرور زمان کاهش می دهد. دوز مصرف خود را در بازه زمانی های مشخص کم می کند و به مرور میزان مصرف را به صفر می رساند. یکی از مهم ترین دلایل عدم موفقیت در این روش آن است که فرد در شرایطی خاص مانند زمان عصبانیت با فریب خود مصرف را بیشتر می کند. با این کار روش ترک شکست می خورد و دوباره میزان مصرف فرد بالا می رود.

ترک ناگهانی

گاهی فرد معتاد به صورت ناگهانی پس از تصمیم به ترک مصرف شیره تریاک را قطع می کند. این روش معمولا تا مدت کوتاهی جواب می دهد اما بازگشت بسیار بالایی دارد و فقط افراد کمی موفق به ترک دائم به کمک این روش می شوند.

سم زدایی UROD

این روش با استفاده از داروهایی بسیار قوی اجرا می گردد، گاهی باعث بیهوشی بسیاری از افرادی می شود که برای ترک اقدام می کنند. این داروها بیشتر در افرادی استفاده می شود که تحمل خماری برای آن ها بسیار دشوار است. با مصرف این دارو علائم ترک و سختی خماری کشیدن کاهش پیدا می کند.

 

 


به گزارش خبر فوری، شیره یکی از مشتقات تریاک و مواد مخدر است که از جوشاندن سوخته تریاک خالص و صاف کردن آن به دست می آید. این ماده مخدر از خلوص بیشتری نسبت به انواع دیگر از مشتقات تریاک برخوردار است که باعث می شود علائم و عوارض شیره از علائم و عوارض اعتیاد به تریاک شدیدتر بوده و ترک شیره را نیز از ترک تریاک دشوارتر می‌کند.

شیره به روش جوشاندن و صاف کردن ترکیب تریاک و تریاک سوخته به دست می آید. به علت وجود میزان کدئین و مورفین بیشتر نسبت به تریاک با شدت بیشتری نشانه ها تجربه می شوند، اما از نظر زمانی اثر کوتاه مدت دارد. این ماده به صورت تدخینی (کشیدنی) و خوراکی مصرف می گردد. حالت خماری بعد از مصرف را زودتر از سایر مواد نشان می دهد و اعتیاد بیشتری نسبت به سایر مواد دارد. روش خوراکی گاهی توسط افرادی استفاده می شود که قصد پنهان کردن مصرف شیره را از خانواده خود دارند. مصرف کنندگان شیره برای از بین رفتن آثار مصرف بر خلاف تریاک از مواد غذایی با طبع سرد استفاده می کنند.

امروزه با استفاده از تست اعتیاد می توان به اعتیاد به مواد مخدر را تشخیص داد. تست اعتیاد به شیره نیز عاری از خطا نیست و روش هایی برای منفی کردن آن وجود داد که باید در زمان انجام تست دقت لازم به عمل آید. عوارض اعتیاد به شیر با توجه به نوع مصرف متفاوت می باشد، که در ادامه عوارض اعتیاد به شیره به صورت تدخینی و خوراکی توضیح داده شده است:

علائم و عوارض اعتیاد به شیره (تدخینی)

در اعتیاد به تدخینی شیره علائم و عوارض مختلفی بروز می کند که مهم ترین آن ها را مرور می کنیم:

*تیره شدن رنگ پوست به ویژه در ناحیه لب ها

*ابتلا به بیماری های تنفسی مثل عفونت و تنگی نفس

*مشکلات گوارشی نظیر تهوع، استفراغ، یبوست و کاهش وزن در فرد معتادشیره تریاک گرم است

*خواب آلودگی همیشگی و در عین حال بی خوابی شبانه

*کاهش میل و قدرت جنسی و بر هم خوردن نظم در چرخه قاعدگی در زنان

*ضعف در سیستم ایمنی ایجاد و احتمال بیشتر ابتلا به بیماری های دیگر

*از دست دادن علاقه نسبت به چیزهایی که پیشتر علاقه مند بود

*کاهش احساس مسئولیت نسبت به ابعاد مختلف زندگی

*با ادامه مصرف شیره مانند سایر مواد مخدر لذت اولیه تجربه نمی شود و در نتیجه هر بار تمایل به مصرف در دفعات و دوز بالاتر وجود دارد.

علائم و عوارض اعتیاد به شیره (خوراکی)

اعتیاد خوراکی شیره عوارض شدیدتری نسبت به روش تدخینی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده در عوارض روش تدخینی، علائم زیر نیز ممکن است در فرد بروز پیدا کند:

*دندان های فرد و کبد و مجاری تنفسی او دچار مشکل می شود

*شیره و تریاک باعث انسداد در رگ های قلب شده و احتمال بروز سکته را افزایش می دهد.

*احتمال مسمومیت در روش خوراکی بسیار بالاتر از روش تدخینی است.

*گاهی ممکن است در زمان خواب دچار تشنج شود و یا احساس خفگی کند.

 

برای ترک اعتیاد به شیره روش های متنوعی وجود دارد که به اختصار به مرور بعضی از آن ها می پردازیم. شیره تریاک 12 تا 21 روز خماری دارد. افرادی که موفق می شوند این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند با احتمال بسیار کمتری بازگشت را تجربه می کنند. اهمیت خانواده در ترک اعتیاد بسیار زیاد بوده و در صورت همکاری آن ها نتایج بهتری حاصل می شود. در این شرایط خانواده فرد معتاد نیز در روند درمان بهتر است قرار گیرند، مشاوره خانواده از جمله روش هایی است که به کار برده می شود.

روش سنتی

در روش سنتی فرد معتاد به شیره مصرف خود را به مرور زمان کاهش می دهد. دوز مصرف خود را در بازه زمانی های مشخص کم می کند و به مرور میزان مصرف را به صفر می رساند. یکی از مهم ترین دلایل عدم موفقیت در این روش آن است که فرد در شرایطی خاص مانند زمان عصبانیت با فریب خود مصرف را بیشتر می کند. با این کار روش ترک شکست می خورد و دوباره میزان مصرف فرد بالا می رود.

ترک ناگهانی

گاهی فرد معتاد به صورت ناگهانی پس از تصمیم به ترک مصرف شیره تریاک را قطع می کند. این روش معمولا تا مدت کوتاهی جواب می دهد اما بازگشت بسیار بالایی دارد و فقط افراد کمی موفق به ترک دائم به کمک این روش می شوند.

سم زدایی UROD

این روش با استفاده از داروهایی بسیار قوی اجرا می گردد، گاهی باعث بیهوشی بسیاری از افرادی می شود که برای ترک اقدام می کنند. این داروها بیشتر در افرادی استفاده می شود که تحمل خماری برای آن ها بسیار دشوار است. با مصرف این دارو علائم ترک و سختی خماری کشیدن کاهش پیدا می کند.

 

 

منبع: هنر زندگی

آدرس خبرفوری در پیام‌رسان گپgap.im/akhbarefori

38

باسلام بهترین روش مکان مقدس کنگره شصت

بهترین روش قطع ناگهانی شیره هست من امتحان کردم تا دو هفته بدن درد و اسهال داشتم ولی بعدش دیگه علائم خماریم از بین رفت البته من از روز اول ترکم با خوردن آبمیوه و شیر پشت سرهم بدنم رو پاکسازی کردم . من روزی سه گرم شیره میخوردم و پنج گرم میکشیدم واقعا دیگه خسته شده بودم تند تند خمار میشدم تمام پولهام رو که کار میکردم خرج موادم میکردم ولی اراده کردم و با این جمله که هیچکی از خماری نمرده شروع به قطع شیره کردم و روزی سه لیتر آبمیوه و شیر میخوردم و اسهال شدید داشتم به همراه سر درد و بدن درد شدید طوری که چشمام باز نمیشد ولی با اراده خودم ترک کردم و توی مدت پاک شدنم به مواد فکر نمیکردم فقط سعی میکردم بخوابم خدا رو شکر جواب داد به امید روزی که شما دوستان عزیزم که به این بیماری مبتلا شدین خیلی زود بتونید درمان بشین و به زندگی سلام تازه کنین

من با مصرف ۹ گرم شیره خوراکی ،همه راه ها رو رفتم و نشد واما فقط در کنگره ۶۰ جواب گرفتم ! با آرزوی رهایی برای همه مصرف کنندگان . خدا رو شکر .

پدرم اول خودش رو سوزوند و بعدش ما هم تک تک سوختیم

خدایا نصیب هیچکس نکن
خطرناکه حسن

فقط و فقط برین کنگره ۶۰
بدونه هیچ درد و خماری و بدونه هزینه ودر زمان ۱۱ ماه درمان میشوید.
فرد معتاد مگر ۲۰ روزه و یکماهه معتاد شده که بخواهد ۲۰ روزه و یکماهه درمان شود.،حتمن باید دوره ۱۱ ماهه را بگذراند.
به امید سلامتی

میشه راجع به کنگره 60 بگی چیه کجاست هزینش چقدره من چند ساله تریاک میکشم دیگه خسته شدم

علی جان تو اینترنت بزن کنگره ۶۰
هم آدرس شعبه هاشو میزنه و هم روش درمانشو.
تو کنگره ۶۰ اعتیادو ترک نمیدن، درمان میکنن.
مطمعن باش اگه بری جواب میگیری.
خیلی عالیه، من با دو خط نوشته نمیتونم توصیفش کنم.هفته ای ۳جلسه به مدت ۱۱ ماه میری و به امید خدا درمان میشی
حتمن برو جواب میگیری.

برای ترک یا بهتر بگویم درمان انواع بیماریهای مواد مخدر از هر نوع صنعتی و سنتی بهترین روش که در کشور خودمان هم ابداع شده روش درمان تدریجی و یا پله ای است که به نام مختصر “دی اس تی” شناخته میشود و مبتکر این روش خودش سالها در گیر بیماری مواد مخدر بوده که پس از امتحان این روش بر روی خودش و نتیجه گرفتن صد در صد این متد را روی بسیاری از افراد دردمند جامعه پیاده کرده و روشی است که انشااله در حال پیاده سازی نه تنها در کشور خودمان بلکه در نقاط دیگر این کره خاکی نیز میباشد.

با سلام خدمت مجید عزیز . این روشی که میفرمایید همان روش درمان کنگره 60 میباشد. پیروز باشید

برادر اول برو در باره اعتیاد اطلاعات را کامل کن بعد در مورد درمان آن راه کار بده

ترک تریاک برای بالای چهل وپنج سال بسیار خطرناکه

بهترین روس ترک چیست بعد با جوشاندن تریاک نه سوخته ان باز هم شیره بحساب میاید

این روزا شما به هیج وجه نمیتونی ترک کنی مگر اینگه از نظرجسمی روحی روانی و روحانی بهش کمک بشه .وتنها جایی که میشه اینکاررو کرد کمپ ترک اعتیاد هست به مدت 4 تا 6 ماه .و با کمک قدمهای دوازده گانه و داشتن راهنما و گرنه ترک تو خونه و من میتونم از الان بگم یعنی عذاب و شکست .ایشالله همه کسانی که درگیراین بیماری مهلک هستن نجات پیدا کنن توسط تنها حامی ما یعنی پروردگار .

نويسنده اين متن كرچكترين اطلاعي راجع به مواد مخدر ندارد.بعد از ٢١ روز علائم ترك از بين ميرود؟واقعا متاسفم

بهترین روش برای ترکش اول توکل به خداست بعد یه روشی هست به نام ترک یابویی که البته باید تصمیمت جددی باشه ۳۰ روز اول سخته بعدش حتی متنفر میشی از مواد

اگه میخای کسی نفرین کنی وبه مرور خودش و خانواده ش و مال و زندگیش رو نابودش کنی پیشنهاد مصرف شیره تریاک رو بهش بده

۲با سلام

۲مصرف بنده شیره تریاک بود (نزدیک ۱۲ سال که قبلا تریاک و در ۴ سال اخیر شیره تریاک) در یکی از کلینیک های تبریز با قرص زیر بانی بوپره نورفین شروع به درمان کردم و از روز اول با نظر پزشک محترم از تعداد قرص ۳ عدد شروع کردم و الان ۴۷ روز است که آن ۳ عدد قرص را به ۲ عدد رساندم ۲که به شکر خداوند مهربان الان ۵۵ روز است که آرام آرام هم وضعیت جسمی و هم وضعیت روحی ام رو به بهبود است واز این لحاظ است که دکتر و روانشناس زحمتکش ام از این کار من به من روحیه میدهند و میفرمایند که شما سماجت به خرج دادید و فرد با اراده ای هستید و مرا تشویق میکنند ، ولی سوال بنده از شما جنابعالی این است که اگر به گفته دکتر و روانشناس ام که از شش ماه تا یکسال شما باید این قرص را بخورید و عجله نکنید ، بعدا من به این قرصها معتاد نشوم و نوع اعتیادم به جای تریاک به قرص تبدیل نشود و یکی از کارشناس شما جنابعالی هم نوشته بودند که در جلسات رواندرمانی و غیره شرکت کنم ولی بنده به لحاظ اینکه در دانشگاه کارمند هستم به دلایلی نمیتوانم در بعضی جلسات شرکت کنم ولی خودم به امید خدا سعی می کنم روش زندگی ام را تغییر دهم و این را هم بگم که بنده به غیر از آن مواد فروش ، دوست و رفیقی ندارم که بااون نشست و برخاست کنم ، آیا واقعا تورو خدا بعد از شش ماه یا یکسال یا هر چند مدتی که دکترم صلاح بدانند بنده میتوانم به درمان واقعی برسم لطفا مرا به بزرگواری خودتان ببخشید و بیشتر توضیح دهید ، خیلی خیلی ممنونم

۲

ببین دوست عزیز خودتو بیچاره کردی رفته! مثل این میمونه بگی من دوازده سال تریاک میکشبدم الان شش ماهه مرتب هرویین میکشم و شکر خدا تریاک را ترک کردم! به اون دکتر حرومزادت بگو مادر … مادر … تو عوارض این قرص بوره نورفین را میدونی چیه؟ اعتیادش از تریاک بدتره! خود من مثل شما سرم اومد! روزی یه بسط تریاک سیخی میکشیدم تا غروب هم سرحال و سرخوش، اومدم اونو بزارم کنار رفتم دکتر گفت قرص بخور و از روزی یه نصف قرص الان درحال خوردن روزی چهارتا قرص زیر زبونی ام و جالبه هفته قبل زنگ زدم کلینیک برا ترک قرص میگه شما باید بری رو تریاک یا شیره تا ما بتونیم ترکت بدیم اخه قرص متادون و ب۲ ترک نداره! از قول من حتما به دکترت بگو اگر خیرخواه مریضت هستی که خدا روز بروز موفقترت کنه ولی اگه از سر غرض یا نا آگاهی و پول پرستی داری مردم را بدبخت میکنی سرت به …

تو رو خدا تا اخر عمرتون تریاک بکشید. اصلا برید هرویین بکشید ولی نرید سمت قرص متادون یا بوپره نرفین یا همون B2، تریاک و هرویین رو میشه ترک کرد. ولی متادون و بوپره نرفین رو نمیشه… خدا از سر تقصیرات این دکترای احمق قرص فروش نگذره… ایشالا این بلا سر خودشون و خانواده شون بیاد. من ۶ ماه تریاک میکشیدم. حماقت کردم رفتم دکتر. بی شرف ۲ سال به من قرص فروخت. خواستم متادون رو ترک کنم. نزدیک بود سکته کنم. ترکش به نظر من محاله. چون ۶ ماه باید هر روز خماری شدید بکشی که بتونی بزاریش کنار. که محاله… الان دوباره دارم شیره و تریاک میکشم. که بتونم بزارمش کنار.. من از اعتیاد متنفرم. متنفر… تو رو خدا سمت متادون نرید. خانمان سوزه. بیچاره کننده اس. میل زندگی رو از ادم میگیره. افسردگی میاره. ادم دوست داره خود کشی کنه. من دچارش شدم که دارم اینا رو میگم.. به کلام الله مجید. عین واقعیت رو گفتم. نرید سمت متادون و بوپره نرفین.شیره تریاک گرم است

سلام ِِ. بنده ۵ سال مصرف تریاک میکردم بعد ۵سال ترک کردم ب سختی. وای دوباره لغزش کردم . بعد ۲سال b2خوردم. خودم را تیکه تیکه کردم نتوتنستم b2 را ترک کنم . ترو خدا نخورید. ب جایش کم کم مصرف کم کنید. بروید ب کنگره ۶۰٫ کلنیک فقط پول میگیرن و ب فکر شما نیستن. تشویق میکنن که افرین مصمم هستی قوی هستی همین که اومدی. که هرماه پول بگیرین.

در طول عمرم فقط یک بار اونم درحد چنتا پوک زدم چن روز بگذره تست اعتیاد منفی میشه ؟

با درود خدمت همه هموطنهای گرامی
دوتا دوست بودیم ۹ ماه مرتب روزی ۱ گرم شیره میخوردیم که این روزی یک گرم تقسیم میشد به سه تا چهار وعده در روز! الان ۴روز میشه دوتامون اقدام به ترک با قرص b2 کردیم،با روزی سه چهارم یک عدد قرص! حال دوستم خیییلی خوب شده انگار نه انگار معتاد بوده ولی حال من هنوز خرابه که البته امیدوارم بهتربشم. منظورم از این عرایض این بود که قرص یا شربت یاهرچیزدیگه اتحادیه یاصنف نداره یا قانون ازپیش تعیین شده که بعضیا میگن ترک چهار روزه بعضیا میگن دو هفته بعضیا … خلاصه طول مدت ترک بستگی به اولا اکوسیستم بدن خودت داره دوما به تغذیه بعد اینها به آدمهای دور و بر… شرایط مادی و اخلاقی خانواده های من و دوستم یکی هستند ولی اکو سیستم بدن اون جوری بود که توی مدت کوتاهی از بدنش دراومد و امروز که دیدمش انگارنه انگار معتاد بود.

با سلام

درمان واقعی در حقیقت تغییر سبک زندگی و زندگی مسئولانه است. مصرف دارو کمک می کند که شما بتوانید بدون درگیر شدن به موارد مرتبط با مصرف مواد با احتمال بیشتری سبک زندگی خود را تغییر دهید.

برای تطابق مغز با شرایط جدید زندگی حداقل شش ماه وقت لازم است.

شلام الان ۷ روزه هیچی نمیکشم دهدم از پا درد و داغی بدن میمیرم راهلی است اب سردم امتحان میکنم

سلام بر دوستان و هموطنان همدرد خودم.من ۱۴ سال مواد مصرف کردم.۴ سال تفننی و ۱۰ سال مداوم.چند باری ترک کردم که نهایت ۲۰ یا ۳۰ روز طول کشید.همیشه از خماری میترسیدم و مصرفم روز به روز بیشتر میشد.کنترل زندگی و خانوادم از دستم رفته بود.مصرف من روزی ۳ گرم شیره تریاک به صورت خوراک و ۱۰ گرم تریاک کشیدنی با وافور بود.الان بیشتر از ۳ ماهه پاکم.چند بار قبل که ترک کردم با متادون و شربت و اب سوخته بود که بعد از مصرف فقط اعتیادم سنگین تر شد و مصرفم بیشتر و تحلیل قوای بدنی.به نظر من اگه به اخر خط رسیدین و میخواین ترک کنین نترسین هیچکس از خماری نمرده.یه تصمیم و مثل مرد بدون هیچ چیزی و هیچ جایگزینی ترک کنین.یه هفته سم زدایی بدنتون طول میکشه و بعد اونم بستگی داره به مقدار مصرف و نوع مواد مصرفی بی حوصلگی و بیخوابی و بدن درد ولی همش رو هم ۳ هفته طول نمیکشه و یواش یواش بدنتون بازیابی میکنه و درد و کم خوابیتون بهتر میشه.جلسات na خیلی مفیده و تنها راه پاک موندن به نظر من.هیچیتون نمیشه من بیشتر از ۱۸ روز فقط ۲ ساعت خوابیدم.ولی الان پاکم.دوش گرفتن.خوردن گرمی مخصوصا عسل و زیره و دارچین و همچنین پرهیز از روغن خیلی مفیده.یه یا علی بگین و ترک کنین.یه نکته دیگه کسایی که میگم کم کم از مصرفتون کم کنین تا پاکی باید عرض کنم اگه ما میتونستیم مقدار مصرف خودمونو کنترل کنیم که معتاد نمیشدیم مشکل ما سو مصرف و حرص و لذت جویی بود که به این روز دراومدیم.امیدوارم هیچ دوستی در عذاب مواد نباشه.پاک باشه و از زندکی پاک لذت ببره .

سلام اقا پویا دقیقا حرفات درسته منم روزی ۶ گرم شیره میخوردم به دفعات زیاد و ۱۲ گرم با وافور میکشیدم الان ۱۸ روزه ترک مصرف کردم ۱۰ روز اول رو اصلا یادم نمیاد همش تو کما بودم الان ۸ روزه بیقرار و بیخوابم ولی بقول شما کسی نمرده تا بحال از ترک کردن کلا این پروسه ۴۰ روز طول میکشه تا بدن کم کم به حالت عادی برگرده از جلسات غافل نشید دوستان

درود دوستان
بنده مصرفم شیره بود به صورت خوراکی روزی حداقل۲گرم، بدلیل شرایط احتماعی و عدم اطمینان نمیتونستم به دکتر یا مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنم پس به روش سنتی عمل کردم و شربت تریاک درست کردم یه دربخور یه در اب بریز، ما یک روزه معتاد نشدیم که یک روزه هم ترکش کنیم، اگه اراده کردی یاعلی بگو همین الان شربت درست کن، طرز تهیه هم باید جوری باشه که توی یک در اول که میخوری اونقدی مورفین باشه که خمار نشی دیگه مقدارش رو خودتون باید بدونید با توجه به مصرفتون همینجوری کم کم و اروم ترک میکنید بعد چن ماه فشاری هم نمیاد بتون و نیازی نیست گول بعضی از ادمای سودجو رو بخورید، از قدیم گفتن بهترین نوش دارو از خود همون سم بدست میاد، امیدوارم مطلبم کمکی کرده باشه و حتی یک نفر رو از دامن اعتیاد نجات بده یاعلی

من هم شیره مصرف میکنم یه راه خوب برای ترک به من معرفی وکنید

داداش فقط اراده
منم مثل خودت بودم . زندگی خسته کننده شد . فکر کن مریض شدی . سرطان که نگرفتی . ۱۲ روز تحمل کن . فقط همین . باقیش روانی هست . که اون هم همت خودت و میطلبه . دارو همش عذابه
موفق باشی

سلام. ۸ ساله ترک کردم.ولی روز به روز افسرده و منزوی هستم. هیچ کاری نمیتوانم بکنم. میخواهم ترک را ترک کنم

متاسفم از دروغگویی شما

با سلام

افرادی که تریاک را به اشکال مختلف استفاده می کنند و تمایل دارند آنرا به صورت تدریجی کم کنند می توانند موارد زیر را درنظر بگیرند:

۱- مصرف شیره سوخته سنگیتر از مصرف شیره و مصرف شیره تریاک سنگینتر از مصرف خود تریاک محسوب می شود. در قدم اول لازم است الگوی مصرف را به سمت الگوی سبکتر تغییر دهید. در حال حاضر با توجه به اینکه تریاک موجود در بازار قاچاق مواد مخدر آلوده به سرب، دارو و مواد گوناگون است و همچنین مقدار مواد مخدر موجود در آن متغیر و نامشخص است در صورتیکه تمایل دارید با کاهش تدریجی تریاک اقدام به درمان کنید توصیه می شود این کار را با استفاده از شربت تریاک یا همان تنطور اپیوم که همکنون در مراکز درمان اعتیاد مجوزدار کشور است انجام دهید. چراکه تنطور اپیوم مقدار مشخص و قابل اندازه گیری از تریاک است و مواد اضافه ای همراه ندارد.

۲- بسیاری از مشکلات قطع مصرف تریاک مخصوصا مواردی که به صورت تدخینی و در محفل دوستان صورت می گیرد به همان ارتباطات و محفل بر می گردد. به این صورت که با تغییر الگوی مصرف به شربت تریاک با اینکه فرد تریاک مورد نیاز خود را به صورت شربت دریافت می کند و قاعدتا نباید مشکلی تحت عنوان وسوسه مصرف داشته باشد ولی به جهت اینکه در زمان های مصرف درجمع دوستان قرار می گرفت و سرگرم می ماند یا حرف می زد ممکن است هنوز تمایل به مصرف تدخینی تریاک داشته باشد و وسوسه شود.

با مصرف منظم شربت تریاک تحت نظر تیم درمانی یا تشکل هایی مانند کنگره شصت این تمایل و وسوسه به مرور زمان کمتر می شود و شخص آمادگی بهتری جهت قطع مصرف خواهد داشت. به همین خاطر است که توصیه می کنند این کار در طولانی مدت صورت گیرد.

۳- قطع کامل تریاک و هر نوع مخدر دیگر در نهایت نیاز به اقدامات و مداخلات دارویی خواهد داشت. استفاده از شربت تریاک تحت نظر مراکز درمانی از ابتدای امر کمک می کند که در زمان درمان کیفیت زندگی کاهش پیدا نکند، کار و زندگی شخص مختل نشود، محدوده زمانی مشخصی برای شروع و پایان درمان در اختیار شخص قرار می دهد و مانع سردرگمی و آزمون و خطا می شود. بیماری ها و مسایل اورژانسی غیر مرتبط با اعتیاد شناسایی می شود و در نهایت اقدامات و مداختلات دارویی و غیر دارویی در زمان های مناسب صورت می گیرد. پس از هر نظر به صرفه خواهد بود که درمان را تحت نظرات مراکز دارای صلاحیت انجام دهید.

۴- نظم در تعداد وعده ها و مقدار مصرف از نکات کلیدی درمان با شربت تریاک است که اگر رعایت نشود منجر به سختی های زیادی در قطع کامل آن خواهد شد.

آقای دکتر کفراشی عزیز عارضم که در صورت امکان قبل از فرمایشات بصورت کامل و مفصل در باره مسائل تحقیق بفرمایید البته وقتی کلامی بصورت کل فرموده بشه حق با شماست ولی اعتیاد مشکلی نیست که با سطحی نگری و فرمودن قابل حل باشد بنده اعتیاد به تریاک داشتم از اونجا که تریاکهای موجود در بازار ناخالص بودن مجبور شدم تا از تریاک شیره بگیرم تا به عقیده خودم خالص باشه و عارضه کمتری داشته باشه در همان زمان بود که بحث ((( بحث سرب در داخل شربت های که وزارت بهداشت توضیع میکردن پیش کشیده شد ))) البته بدلیل اینکه معتادین محترم بجای استفاده از شربت برای ترک شربت رو در معرض حرارت قرار میدادن و شیره خالص تریاک بدست میاوردن با قیمت و کیفیت بهتر به همین سبب نابغه های بهداشت با ترکیب سرب که در اثر حرارت و استعمال بخوراتی باعث مشکلات عمده و چه بسا مرگ و میر انسانهای بیگناه شد فقط بخاطر منافع و پس اندازی جهت (((خرید خودروهای لوکس با بوجهٔ اختصاصی وزارت محترم بهداشت البته بیت المال)))
در کل بنده علت اعتیادم مطالعه بیش از حد بود و مطالعات و پژوهش های فراوانی در زمینه اعتیاد انجام دادم که کتاب حکیم عماد الدین شیرازی که از طبیبان حاذق و صاحب نام دوره شاه طهماسب که نسخه خطی در کتابخانه آستان قدس رضوی موجود میباشد عزیزان علاقمند به راحتی میتوانند نسخه اسکن شده این کتاب با ارزش رو در اینترنت سرچ و خریداری کنن و یا از کتابخانه آستان قدس رضوی
در این کتاب گیاهان بسیاری معرفی میگردد به عنوان مثال دمنوش شاخ و برگ و تخم اسپند که نعشه آور و بدون مرفین یا مواد اعتیادزا
روش کم کردن مواد مصرفی البته از همان نوع و نیازی به تغییر یا طولانی کردن نیست عزیزان به هیچ عنوان از هیچ قرص یا داروی شیمیایی استفاده نکنند و از آنجا که متاسفانه در حال حاضر درمان در کشور تبدیل به تجارت شده با علم و خود اکتفایی پیش برن تا موفق باشند انشأالله
بنده یک و نیم گرم مصرف شیره بمدت ۲سال متوالی داشتم که در عرض مدت چهل روز با ترازوی مخصوص که همه عزیزان دارند هر چند روز مقداری از مصرف کم میکنید تا در نهایت اندازه نصف لپه میمونه در طول این چهل روز شربت زعفران با عسل درست کنید و بجای مزه استفاده کنید زعفران مصلح تریاک میباشد مصرف روزانه سیر در رژیم غذایی مصرف مقدار زیاد مایعات مخصوصا مایعات با طبع گرم و خشک
شب هنگام قبل از خواب چهار عدد گل ختمی زرد رنگ به همراه یک لیوان شیر بجوشانید و میل بفرمایید با این روش هیچ خماری نخواهید داشت مقدار کمی استخوان درد شاید باشد که قابل تحمل است در صورت عدم تحمل درست کردن ابجو از دلستر رو از اینترنت سرچ کنید شب چندتا لیوان باعث خواب راحت میشه ولی مشکلات کم خوابی و استرس های ناشی از مصرف نکردن خواهد بود که ساعتهای مصرف رو از مکان مصرف دور باشید و مشغول انجام کار مشکل کم خوابی هم ازش بهترین استفاده رو بکنید مثلا من شب یک یا دو میخوابم صبح ۵بیدار میشم دست صورت رو میشورم گرمکن میپوشم و نیم ساعت تا چهل دقیقه راه پیمایی یا نرم و اهسته دویدن تا بین الطلوعین که نسیم پر برکت صبح گاهی بشما عزیزان بوزد که باعث نشاط سلامتی و بسیاری منفعتها در روح و روان که در اینجا نمیخوایم شما عزیزان رو اذیت کنیم
کسانی که چند نوبت در ۲۴ساعت مصرف دارند اول تعداد نوبتها رو به یک نوبت در روز کاهش بدهند
با امید میهنی پاک مردمی تندرست و شاد برای بقای کشور عزیز اسلامی
یاهو….

سلام،کاربر سید عباس از چیزایی که نوشتی خیلی استفاده کردم(بیشتر از همه سایتهایی که در مورد اعتیاد نوشتن)

با سلام
بنده ۶ سال تریاک رو به صورت تفننی و ۴ سال طوفانی استفاده کردم.برای ترک و به اصطلاح سم زدایی از قرص متادون استفاده کردم.از سه چهارم بیست شروع و بعد از دو هفته به یک هشتم پنج میلی رساندم. ولی روزهای وحشتناک و دردناک از روز بعد از قرص شروع شد که بیش از دو هفته درد و بی خوابی و بی قراری پا در خواب به سراغم آمد. به قول دکتر قرص فقط برای تغییر سبک زندگی و فاصله گرفتن از عود مصرف مواد است. بنده برای ترک سوزن نیوبورین حاوی ویتامین های ب یک شش و دوازده است که قطع به یقین معتادان دچار کمبود این ویتامین هستند توصیه می کنم.ویتامین ب یک باعث ترشح هورمونهایی ضد درد هستند. از اسطوخودوس برای آرامش بخشی روز و برای مدت کوتاه و کاهشی از قرص ایندرال برای تنظیم ضربان قلب و آرامش در شب استفاده کنین. غذاهای حاوی گوشت گوسفند و گوجه هویج و عسل استفاده کنیم. حداقل ۵ وعده سبک غذایی داشته باشیم. پیاده روی بسیار تاثیر گذار و باعث ترشح مرفین طبیعی بدن و سلامتی ریه می شود. ورزش سبک و صعودی. برای درد عضلات از دیکلوفنات و زلوفن کمتر از دو عدد در روز استفاده کنین.اگر روزی قطع به عدم استراحت داریم در صبح یک لیوان قهوه و بعد یک لیوان گل گاوزبان استفاده کنید. بنده در طول ترک دو بار لغزش یک بار مصرف کردم ولی با دوری از تفکر شکست و تلقین بی لیاقتی با توکل به خدا به روند بهبودی باز گشتم. قبل از ترک مصرفتون رو کم کنین و با دلایل واقعی استفاده از مواد تون روبرو بشین مثل س ک س توانایی تحصیلی یا کاری اعتماد به نفس و هردلیلی که حس میکنین بخاطر اون دلیل مصرف میکنین.به دلیل مصرف طولانی مواد ویتامین ها و آهن بدنتون کم شده که با غذای خوب یا مولتی ویتامین رفع میشه.از بعد روحی اگر نمیتونی در جلسات گمنامان یا کنگره ۶۰ شرکت کنین)بنده شرکت نکردم به دلایل شعلی) توی نت در مورد حرفهای امثال من خوب فکر کنین. مورد بعدی روابط اجتماعی هست هرچند به مرور درست میشه ولی باید بهبودی اولویت اولتون باشه. دوستانی که نمیخوان از نکبت رها بشن رها کنید جاهای مصرف به هیچوجه پا نزارین.در مورد جهانبینی هم به گذشته و صدمات اعتیاد تون فکر کنین و اینکه درصورت مصرف عمرتون با مواد میره و زودتر با خواری خواهیم مرد ولی در سفر بهبودی مقصد سلامتی است. درنهایت اکثر بهبودیافتگان بالای ده سال شرایط مالی عالی پیدا کردن شاید به دلیل مدیریت مالی در زمان مصرف. از خداوند یاری رسان سفری سلامت برای همه خواهان بهبودی خواهانم.یاعلی بگو و سفرتو شروع کن آخرش خبرهایی خوبی هست

ببخشید من روزی یک مثغال شیر مصرف می کنم می توانم با خودش ترک کنم داخل یک شیشه مقداری با اب مخلوط کنم روزی چند سیسی بخورم کم بودش روی شیشه جایش اب بریزم جواب می دهد ممنون راهنمای کنید

سلام دوست عزیز،منم مثل خودت مصرف شیره داشتم،تخریبش به جایی رسوندم که از لحاظ مالی به شدت مغروض و بی پول شدم،زنم رفت،از خونه بیرونم کردن،بیکار شدم و هر بلایی بگی سرم امد،روش های مختلف ترک از کمپ،کلینیک،روان پزشک وجلسات ان ای و هر چی را شنیده بودم را امتحان کردم ولی همیشه بعد از مدت کوتاهی دوباره لغرش میکردم،خودمونی بگم این مرض توی روح ماست و وسوسه میشیم و هر چند از مصرف ناراحتیم و لذت نمی‌برم اما اون کارهایی که موقع مصرف میکنیم مثل دور هم نشینی هاش و تلویزیون دیدنش و خلاصه پای بساط بودنش را دوست داریم و باهاش خاطره داریم و خدانکنه یکی هم پای حرف های پای منقلی تاییدمون کنه که در اون صورت دیگه ولکن نیستیم،اما تمام مشکلات و راههای درمان نتونست منا راضی به ترک کنه و همیشه میل یه بار مصرف میومد سراغم و بعد از به بار هر چند زمان میبرد بعضی وقتا اما همه چیز دوباره شروع میشد تا به اونجا رسیدم که با خودم گفتم به قول اون سکناس فیلم روزی روزگاری که قلی خان می‌گفت هزار بار راهزنی کردم ولی نتونستم یه کاروان را سالم به مقصد برسونم بزار ببینم میشه بعد از چندین سال با مواد زندگی کردن فقط یه سال سالم بود و با غیرت و همت دوباره شروع به ترک کردم و اینبار از هیچ روشی استفاده نکردم و گفتم فقط یه سال نمی‌کشم اگه نتیجه اش بد بود دوباره میکشم ،دوست عزیز تو هم همین کار را بکن به نظر من،مواد همیشه هست ،شاید هر چیزی بعد از یه مدت نایاب بشه اما مواد همیشه هست و گیر میاد،یه مدت برای خودت باید کن نکشی حداقل یه سال بعدش اگه از ترک پشیمون شدی برو بکش،هیچ راه معمولی را هم امتحان نکن چون برای من که همه راههای ترک را نا موفق طی کردم تجربه شد تا خودت نخواهی نمیشه،راهش اینه که رگ غیرتت درد بگیره و به قول یکی از دوستان فکر کنی چند روز مریض شدی دردش را تحمل کنی و اصلا یادت بره روزی معتاد بودی و با مشکلات زندگی رو به رو بشی و عادی زندگی کنی و یادت نره زندگی برای همه سخته ولی باید سنگ زیرین آسیاب باشی و اصلا فکر اعتیاد نباشی و حتی مدت پاکیت را نشماری و برخلاف ان ای مدت پاکیت را روز شماری نکنی و یکم به فکر این باشی که چیزای با ارزش زندگیت را که داری حفظ کنی و اوناییش که از دست دادی را برگردونی وکلا هر چی از مواد و معتادان خاطره داری را فراموش کنی و همیشه ازشون متنفری باشی و به قول خودمون عجزای زمان مصرفت را یادت بمونه که دیگه طرف این کثافت کاریا نری،من که به قول خودمون فقط ترک یابویی بهم جواب داد ،بازم هر جور صلاح میدونی با هر کسم دوست داری مشورت کن ولی تا زمانی که به فکر مواد یا عوارض اون یا ترک مواد باشی همین آشه و همین کاسه و شاید چند وقتم نکشی اما دوباره شروع می‌کنی پس یه بار برای همیشه برای خودت تصمیم بگیر مواد را با تمام خاطرات و دوستای مصرفت و هر چی تو را به یاد مواد میندازه خدافظی کنی و از همه شون به خاطر تمام عذابات متنفر بشی و یادمون نره این مواد یه زندگی به ما بدهکاره و این زندگی یه عشق بی درد سر به ما بدهکارم،امیدوارم هر راهی را برای ترک انتخاب می‌کنی در نهایت موفق باشی و به اون چیزی که از لذت زندگی میخوای برسی حتی اگه اون لذت مد نظرت توی مصرف باشه که برای من لذت واقعی در ترک مواد و با بدست آوردن همه ی چیزای از دست رفته ام یعنی زن و بچه ام و ماشین و خونه و … بود،موفق باشی

سلام‌راه‌وروش‌کنگره‌۶۰خوبه‌ولی‌بعضی‌خدمتگذاراش‌فقط‌میخان‌امار‌درست‌کنند‌وقیافه‌بیارند

کمکم کنید یه مشاور می خوام

سلام دوست من آره بهترین راه ترک شیره که خودم هم بیست سال مصرف میکردم ترک با خود شیره و یا شربت تریاک است یا شربت بخرید و یا درست کنید به مقداری که به حداقل بیست ویک روز برسد هفته اول کمی درد هفته دوم تحمل و هفته سوم پاکی ولی به شرطی که هر مقدار مثلا روزی دو قاشق غذا خوری مصرف میکنی دو قاشق هم آب اضافه کن صدرصد عوارضش از قرص ها بهتر است یا حق

سلام دوستان عزیز برادر محترم و گرامی. آقای مهران بهترین راه ترک تریاک یا شیره را بصورت واضح و راحت توضیح دادن از ایشان تشکر میکنم و هرکس که خیال ترک دارد بدین روش اقدام کند درضمن اراده اول حرف و آخره ترک هست

عزیزان انقد سوسول بازی در نیارین شیره تریاک شیشه قرص اینا موادی هستن ک مصرفشون حال میده مزه میده و مصرف نکردنشون اذیت میکنه مثلا ما ادما شام ناهار میخوریم و لذت میبریم و اگه نخوریم اذیت میشیم پس اصلا ترک اینا کاری نداره و سخت نیس فقط ادم باید بخاد و بگه دیگه نمیکنم برا ساده تر شدنش قرص مسکن بخورین دم نوش ورزش مسافرت و روزای اول فقط بخابین

من تریاک مصرف کردم .حالت دارم با بوپرنورفین ترک میکنم ۱۷روزه که روزی ۱عدد و نیم مصرف دارم چه کنم واسه ترک بوپرنورفین.ممنون از پاسختون

شیره بهترین نوع مواد تازه کمر هم سفت میکنه عالیه

باسلام.برادر عزیزم من چندین بار ترک کردم موادرو هر بار هم مصرفم بالا بوده کمترین زمان مصرف ۱۲ گرم با وافور و دوگرم شیره سوخته به صورت خوراکی.خواستم بگم اگر بدونی خماری b۲چند روز طول میکشه هیچ وقت مصرفش نمیکنی اگه مثلا تریاک توی۱۵ روز خماری جسمیش تموم شه قرص خماریش کم کم یه ماه و به مراتب شدید تر از تریاک هستش.بهترین راه ترک باخود مواد هستش .شما توی یه روز معتاد نشدی که بخوای توی یک روز ترک کنی.اولین کاری که باید انجام بدی رسوندن تعداد مصرف به یک هستش بعدش مصرفت رو تا جایی که خماری نکشی بیار پایین حدود یه هفته ده روز که بدنت عادت کرد به این مقدار شیره درست کن وقتی که صافش کرد و جوشوندی به جای اینکه از روی شعله ورداریش یه لیوان اب بریز روش.شربتی که درست کردی رو بریز توی ظرف بعدش همه جای ظرف رو با کاغذ یا چیزی که مات باشه بپوشون طوری داخل ظرف رو نبینی .وقتی که زمان مصرفت شد به اندازه مضرفت از اون شربت استفاده کن و به جاش به همون اندازه اب بریز توی ظرف تا هر زمانی که دوس داری از این شربت استفاده کن من الان نزدیکه دو ساله میخورم و اب میریزم روش ( درسته هیچ مرفینی نداره ولی بهش عادت کردم وابستگی ذهنی دارم) موید باشید.شما میتونید یه ماهه شربتو بندازید دور.یا حق

اره با خود شربت شیره به راحتی میشه ترک کرد ۰۰۰

شیره تریاک گرم است

هر قدری از شربت تریاک را خوردید اب بریزید تا کم کم شربت به اب تبدیل شود

سلام من ۵ سال مصرف شیره دارم الان میکشم هیج تأثیری نداره یه برنامه خوب واسه ترک میخام

تو زندان ها اینجوری ترک میکنند.به نظر من میشه با این روش مصرفت پایین میاد و میتونی درد خماریتون رو کم تر کنید

بله میشه چرا نمیشه هیچ پادزهری بهتر از خودش نیست

سلام اگه قلبا تصمیم به ترک دارید بهترین روش برای ترک خود تریاک است یعنی باید مقدار دوز انرا روزبه روز یا هفته به هفته کم کنید. البته با دکتر مشورت کن.امیدوارم خدا کمکت کند.

سلام:دو سه سالی شیره مصرف میکردم الان بعد از این مدت طی چن روز با مصرف هفت یا هشت دانه قرص متادون۲۰(دو سه روز اول قرص کامل و بعد از اون هر روز نصف قرص)،دیگه مصرف نکردم الان حدود یک هفته.ای هست که قرص هم نمیخورم ولی هنوز احساس خوبی ندارم و پاهام غش میره و شبها تا خود صب بیدارم و خواب مناسبی ندارم و بشدت کم خواب شدم؛نمیدونم چه باید بکنم…

لطفا منو راهنمایی کنین

با سلام بله دوست عزیز شما میتوانی با قاطی کردن آب به شیشه شیره آب شده کم کم بزاریش کنار ولی فقط باید اراده قوی داشته باشی و یک مشوق که تشویقتون کنه و به نظرم کلاس های انجمن ان ای میتونن کمکتون کنن۲

سلام من شش سال شیره مصرف کردم و الان هر کار میکنم نه با قرص نه با کمپ نمیتونم بذارمش کنار چجوری و چقدر شیره رو توی شیشه اب کنیم؟

سلام وقت شما عالی بخیر به خدا قسم خستم روزی یه کرام شیر تریاک مصرف میکنم را چاری هست شما جناب آقای دکتر رهنمایی کنید به خاطر که به گسم اول خدا بعداش شما که خدا یارتان باشد به خاطر هم وطن

خوبه همتون ترک کنید۲

سلام..بعنوان فردی که سالها گرفتار اعتیاد بودم خدمتتان عارضم که بهترین طریقه ترک خود آن چیزی ست که گرفتارش هستید بجای جایگزین نمودن با متادون یا داروهای دیگر که خود بلای بسیار مخرب تری میباشد سعی کنید مقدار مصرف خود را به تدریج پایین و پایین تر آورده و آنرا کنار بگذارید سپس با ورزش بدن خود را بازیابی نمایید متذکر میشوم شخصی که سالهای طولانی گرفتار مخدر بوده است محال است بتواند در عرض پانزده روز آنرا کنار بگذارد معتادی که پانزده سال مخدر مصرف کرده است با کم کردن مقدار مصرف طول درمانش حداقل شش ماه بطول می انجامد و این عالیترین طریقه ترک میباشد و بدن همانگونه که پله پله به مصرف بیشتر مواد عادت پیدا کرده است پله پله هم به کم کردن مصرف خو گرفته و هیچگونه ناراحتی روحی و جسمی به فرد وارد نمیشود و نهایت به جایی میرسد که میبیند بدون هیچگونه فشار روحی و جسمی مصرفش به صفر رسیده است و به راحتی آنرا کنار میگذارد ..بنده به هزار پزشک و متخصص و طب سوزنی و هر دارویی که فکرش را بکنید متوصل ولی نتیجه ایی نگرفتم تا اینکه به توصیه سینه سوخته دیگری این مسیر را انتخاب و موفق به ترک شیره بعد از ده سال شدم..امیدوارم در این مسیر موفق باشید

سلام ب دوست همدردم اگه شمابتونیدک مصرف خود را ازشیره ب مدت ۱ماه ب روی تریاک بندازیدوبعدازاون بامصرف۳الی۴عددقرص ب۲تامدت یک هفته وبعدازیک هفته دوزقرص خودراکم کنید خیلی بهترازشیره خوردن است

سلام من روزی ۳گرم شیره سوخته مصرف دارم @چه کنم برای ترک کردن باکمترین دردک ب یاری خداوکمک شمادکترمحترم بگذارم کنار

سلام شیره مصرف میکنم میخام ترک کنم خواهشن کمکم کنید

سلام از نظر من ادم احتیاط به هر چی داشته باشه نباید از جایگزین استفاده کنه معتاد به هر چی که هستی با خودش ترک کن میدونی چرا چون اولش با خودش کم کم شروع کردی ۲ ۲ ۲ م ث

درود به همه دوستان و کسایی که این سایتو اداره میکنن جناب آقای دکتر اینکه کسی هر روز بتونه بیاد کلینیک از نظر مالی و زمانی برای همه امکان پذیر نیست دوست گرامی مساله مهم اینه که ما میخواهیم درد نبود موادو کم کنیم نه اینکه بخواهیم دوباره نشئه کنیم اگه هدفمون نشئگی باشه که به سمت ترک نمیومدیم برادر. راستش من الان ۶روزه دارم متادون میخورم و قطع مصرف کردم به خاطر ازدواج مجبور به ترکم و چاره ای ندارم. مصرفم ۱۵سال( البته به جز ۴۲ روز‌)روزی ۲گرم شیره سوخته تریاک بوده اونم به صورت خوراکی ، تو این ۶روزه بی خوابی بی قراری و دردشدید امونمو بریده روزی نصف قرص متادون میخورم ولی راستش با خوندن مطالبتون بدجور مرددشدم و ترس برم داشته که نشه متادونو کنار گذاشت چون هدف من نهایتا مصرف ۳هفته ای بوده نه جایگذینی همیشگی قرص با مواد. بعضیها میگن باید با همون مواد و به مرور کم و ترکش کنی بعضیها میگن شربت تریاک با مخلوط کردن هر روزه آب بهترین راهه نمیدونم چی بگم ولی خوندن مطالب سایتتون بیشتر گیج و مضطربم کرده با اینکه میدونم نیت دوستان و شما راهنمایی و ذکر تجربه هاتون بوده خلاصه نمیدونم چی کار کنم !دوباره برگردم به قبل و کم کم مقدار موادو کم کنم یا همین راهمو ادامه بدم یا شربت تریاک بخورم خواهشا راهنماییم کنین کاش هیچکدوممون از روز اول معتاد نمی شدیم تا با اینهمه بدبختی و خاری مجبور به شاید ؟ترک بشیم.من یکبار کمپ رفتم خواهشم از همه دوستان اینه تا جای ممکن کمپ نرن اگرم مجبور به رفتنین حتما کمپهای دولتی رو انتخاب کنید که زیر نظره دولته و مجوز داره راستش هنوز عوارض روحی کمپ خصوصی که رفتم بعد سه سال منو رها نکرده و مثل یک کابوس آزارم میده اذیت کردن ،گشنگی دادن ، اهانت کردن ،تنبیه بدنی ، زندانی بودن تو یک یا دو اتاق ، ندیدن آفتاب تا چند روز، زندگی با شیشه ایها که متاسفانه اکثرا عقل و سلامتی روانشونو از دست دادن و از همه بدتر اینکه نمی دونید کی از این زندان رها میشید( به دلیل مسائل مالی از دلسوزی خانواده ها سوءاستفاده میکنن و ۶ ماه شایدم بیشتر اونجا نگهتون دارن )تنها گوشه ای از دردهاییه که تو کمپ باهاش مواجه میشین درصد پاکی افراد بعد کمپ زیاد نیست اگرم کسی پاک بشه صد نوع بیماری روحی جایگذین مواد میشه امیدوارم هممون روزی از مواد نجات پیدا کنیم یا حق

سلام .قرض نخور .اگه روزی یک مثقال هم بکشی و روزی ی دونه سیم ازش کم کنی چهار ماهه بدون هیچ عوارضی ترک میکنی.نرو پولتو بده این دکترا ک با سر بندازنت تو چاه.بخدا اگه خودت بخوای ی برنامه ریزی برای کم کردن دوز بکن خودت راحت ترک میکنی
موفق وپایدار

آقایون داداشام،بهترین روش ترک هر کوفتی اینه که اولا در زندگی یک هدف نهایی برای خود انتخاب کنید که دیگه همه چیزا در مقابل اون هدفتون کشک باشه،بعد که اراده لازم برای رفتن به اون هدف و رسیدن و نگه داشتن اون هدف رو در خود ایجاد کردید بروید به سمت ترک و الا با هر روشی ترک کنید بازهم برمیگردید چون هدف غایی و بزرگی در زندگی ندارید که به خاطرش حتی بمیرید،پس اول هدف و بعد ترک،اون هدف غایی رو که در وجودتون و اطرافتون ساختید دیگر نگران نباشید با هر روشی هم ترک کنید دیگه ترک میکنید و هیچ وقت سراغ هیچ کوفتی نمیروید،ترک کردن به هر روشی هم باشد استقامت،پایداری در مقابل درد و رنج و بیخوابی و از دست دادن کنترل بدن و هزاران سختی میخواهد که با اراده قوی و داشتن هدف نهایی به مانند آب خوردن میماند و یا به مانند جنگ کردن در مقابل دشمن خونین میماند،پس با اراده و هدف بروید ترک کنید با هر روش

سلام
من ۲ سال تریاک و شیره مصرف کردم
یک سال هم کنار اینها هفته ای ۲ یا ۳ بار شیشه
الان ۱۰روزه یهو گذاشتم کنار
عذابی کشیدم که نگو و نپرس
الان کمی بهترم
خیلی سخته بارها و بارها به حال زارم گریه میکنم بیشتر عذاب وجدان و احساساتم که داره زنده میشه
همه ما میتونیم ترک کنیم فقط خدا و همت میتونه کمک کنه
خدارو فراموش کرده بودم دوباره پیداش کردم دستم و گرفت و دیگه رهاش نمی کنم
اراده کنید
توکل کنید
سختیش چند روزه
هیچ اتفاقی نمیفته
خیلی حالت سختیه
فقط اراده میخواد محکم رو پاهاتون بایستید خودتونو تو آغوش خدا بندازین
در کنار اینها مولتی ویتامین و ب کمپلکس ب ۱۲ هم مصرف کنید

بنده ازسال ۸۶ مصرف میکنم
۱۲ سال تفننی و غیر تفننی
مصرف کم و زیاد
قرص و تریاک وشیره در طول این سالها
میخئای ترک کنی مث ادم ترک کن
مصرفتو کم کن کم کم بزار کنار بعد که صفر کردی نتزس قرص نوافن مسکن مجاز بخور تا حالتو نرمال نگه داره
دوست غزیز بدون درد نیست-بدون خماری نیست-ترک راحت نداریم
مرد باش هرکاری شدنیه
فقط بزار کنار-امروز فردا نکن-مثه مرد تو جیبت جنستو نگه دار و ترک کن-بعد بندازش بیرون-از سر ناچاری و نداری ترک نکن که چون جنس ندارم ترک کنم-امیدوارم متوجه حرفم بشی-
میرسیم قسمت مهم بعد ترک-
دوستای آشغالو بریز دور-وقتتو با خونواده بگذرون-دسترسی به جنستو قطع کن
شدنیه

جرا الكي موضوع بزرك مي كنيد ك تركش سخته ها من خودم 3 سال مصرف ميكردم ر …

سلام من شیشه میکشم مدتی قبل یک راهنمایی احمقانه باعث شد متادون را جای …

سلام میخوام تجربه خودمو بگم و امیدوارم به درد کسی بخوره 10 سال پیش و …

معتادین عزیز صرفا با تکیه بر همت و اراده خود اقدام به ترک کنید و گرنه …

سلام عزیزم میشه توضیح بدی ک چجورز چه کارایی کردی و چه مدت طول کشید ک ت …

تمام حقوق این سایت متعلق به کلینیک تخصصی ترک اعتیاد آینده است .

جهان مغز Brain World

جهان مغز Brain World

این سایت در ارتباط با دستاوردهای علوم مغز و اعصاب(نوروساینس) است.

توسط
Dr.vosta

·
۳۰/۰۶/۱۳۹۷

شیره تریاک گرم است

بعضی از متخصصین در حوزه اعصاب و روان معتقدند که مضرات تریاک در برابر ماری جوانا و شیشه صفر است و تریاک دولتی می‌تواند باعث خلوت شدن دادگاه‌ها شود . ونیزمصرف تریاک به دلیل عدم توهم زایی منع  شرعی ندارد.در شرع مقدس اسلام تریاک به هیچ عنوان منع شرعی ندارد چرا که در آموزه های دینی ما آمده است ماده توهم زا حرام است از این رو علمای اسلام حشیش و ماری جوانا را حرام و نجس اعلام کرده اند اما تریاک به دلیل اینکه چنین اثر مخربی همچون مواد صنعتی بر مغز نمی گذارد حرام یا نجس عنوان نشده است چرا که کشیدن این افیون توهم زا نیست. اعتقاد این دسته از متخصصان این است  که تریاک اثر مخرب کمتری بر مغز نسبت به سایر مواد مخدر دارد . اما مطالعات بیشمار در حوزه علوم اعصاب، فیزیولوژی اعتیاد و داروشناسی وسم شناسی همگی دال بر مضر بودن مصرف تریاک بر بدن ومغز هستند.

به نظر می رسد بجای نظراتی مانند اینها، بودجه تحقیقات در زمینه پژوهش در این زمینه افزایش یابد و بر روی مکانیسم های عصبی اعتیاد کاوش شود.از این رو در ادامه با تریاک و عوارض آن بیشتر آشنا خواهید شد تا به غلط از این ماده خطرناک و سمی استفاده نکنید.به

تریاک

مقدمه

توسعه تجارت مواد مخدر که هر ساله زندگی تعداد زیادی از معتادان را به ورطه نابودی می‌کشاند، می‌تواند بزرگترین و ترسناک‌ترین تهدید برای تمام جوامع بشری باشد. تریاک قدیمی‌ترین و مشهورترین ماده مخدری است که بسیار اعتیاد آور بوده و چون در کشور ما نسبت به سایر مواد از شیوع مصرف بالاتری برخوردار است ، باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. مراجعه بیماران برای ترک اعتیاد تریاک از بیشترین موارد در مراکز و کلینیک‌های ترک اعتیاد است.

مرزهای مشترک ایران با کشورهای افغانستان و ترکیه که تجارت کنندگان مهم مواد مخدر هستند، باعث شده که این کشور به گذرگاه مهمی برای قاچاق موادی چون تریاک و سایر افیون‌ها از کشورهای آسیای شرقی به اروپا بدل گردد و این مسئله به شکل‌گیری مشکلات عدیده‌ای در رابطه با شیوع مصرف افیون‌ها به ویژه تریاک در کشور انجامیده است. تریاک به راحتی و با قیمت نازل‌تری نسبت به سایر مواد در دسترس افراد قرار می‌گیرد و به دلیل قدرت اعتیاد زایی بالایی که دارد، یکی از حیطه‌های اصلی برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را تشکیل می‌دهد. نگرش‌ها و باورهای غلط در باره اعتیاد به خصوص تریاک که در میان قشرهای مختلف جامعه رواج دارد، باعث گردیده که برخی افراد بدون آنکه از مضرات این ماده مخرب اطلاع صحیحی داشته باشند، به سمت آن گرایش پیدا کرده و یا حتی مصرف آن را به دیگران نیز توصیه نمایند. به منظور افزایش آگاهی افراد به ویژه نوجوانان که آسیب پذیرترین قشر جامعه در برابر اعتیاد می‌باشند، در این نوشتار، تریاک و مسائل مرتبط با آن به اختصار اما مفید و قابل استفاده برای عموم مورد بحث قرار گرفته است.

تریاک چیست و چگونه به دست می‌آید؟


شیره گیاه خشخاش

تریاک (Opium) از شیره منعقد شده تخمدان نارس گیاه خشخاش به دست می‌آید و ماده‌ای است خمیری به رنگ قهوه‌ای که بر حسب نوع و منطقه پرورش آن، از قهوه‌ای روشن تا تیره وجود دارد. تریاک و مشتقات آن را افیون‌ها یا اپیوئیدها می‌نامند.

گیاه خشخاش که در لاتین به آن پاپی ور سامنی فروم (Papaver Somniferum) گفته می‌شود، بوته‌ای است یک ساله که در مناطقی با آب و هوای گرم و خشک به وفور یافت می‌شود.

رشد سالانه این گیاه به ارتفاعی معادل ۷۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متر می‌رسد. در اواسط بهار، بعد از این که گل‌های رنگارنگ آن کم کم شروع به ریختن می‌کند، از میان گل‌ها کپسول یا تخمدان بیضی شکلی ظاهر می‌شود که به آن گرز خشخاش می‌گویند. این گرزها در اواخر بهار و اوایل تابستان دارای پوست سبزی است که به زردی می‌گراید. البته، قبل از این که میوه گیاه خشک و زرد شود به روش خاص مبادرت به تیغ زدن آن می‌نمایند. این کار به وسیله افرادی که تجربه خاصی در تیغ زدن دارند ، صورت می‌گیرد. آنان در ساعات اولیه شب با تیغ‌های مخصوص چندین شیار افقی یا عمودی و یا مورب بر روی گرزها ایجاد می‌کنند. صبح روز بعد، شیره سفید رنگی از محل شکاف‌های گرز به بیرون ترشح می‌کند و پس از گذشت یک شبانه روز در مجاورت هوا به رنگ قهوه‌ای و گاهی سیاه درمی‌آید و به حالت صمغی چسبیده بر جدار خارجی تخمدان باقی می‌ماند که آن را تراشیده و در پیاله‌های مخصوص جمع‌آوری می‌کنند.

این محصول در این هنگام همان تریاک خام است که روانه بازار سیاه می‌گردد. تریاک خام هم به صورت دود کردن و هم خوراکی مصرف می‌شود اما نمی‌توانند آن را تزریق کنند ، چون هنوز مملو از باکتری و قارچ‌های مختلف می‌باشد. تریاک خام پس از پرورده شدن، پاک و تصفیه می‌گردد که از آن فراورده‌ها و داروهای مختلف (چه قانونی مثل مرفین ، کدئین و چه غیر قانونی مثل تریاک یا هروئین) تهیه می‌گردد.

تاریخچه تریاک چیست؟

بوته خشخاش از گیاهان آسیای صغیر بوده است. این گیاه حدود ۲۵۰۰ سال قبل در منطقه مدیترانه کشت می‌شده است. سابقه این گیاه را تا ۵۰۰۰ سال قبل هم ذکر می‌کنند. از آثاری که از سومری‌ها باقی مانده است. چنین برمی‌آید، آن‌ها این ماده را استعمال می‌کرده‌اند و به آن گیاه شادی بخش می‌گفتند. در نوشته‌های هومر شاعر یونانی که احتمالاً ۶۰۰ سال قبل از میلاد می‌زیسته اشاره به گل خشخاش به چشم می‌خورد. زنان مصری از شربت تریاک برای فرونشاندن خشم و تسکین غم استفاده می‌کرده‌اند. بقراط در ۴۰۰ سال قبل مسیح و نئوفراست در همان تاریخ از تریاک برای درمان اسهال و رفع درد استفاده می‌کرده‌اند. گروه‌های مختلف از جمله پزشکان برجسته ایرانی مثل ابوعلی سینا و زکریای رازی نیز تریاک را برای انواع دردها تجویز می‌کردند که به صورت شربت یا با بلعیدن آن به صورت جامد مورد مصرف قرار می‌گرفت. در حدود اواسط قرن هفدهم میلادی، زمانی که کشیدن تریاک در چین متداول گشت، مشکلات جدی اعتیاد به این ماده نمایان شد.

در قرن هجدهم تریاک راه به سوی اروپا و آمریکای شمالی باز نمود و یکی از اقلام تجاری مهم آسیای شرقی را تشکیل داد. با شیوع اعتیاد به تریاک و روشن شدن عوارض این داروی خطرناک، کم کم مبارزه علیه مصرف آن و جلوگیری از قاچاق این ماده در کشورهای مختلف شروع شد. امپراطور چین در سال ۱۸۳۹ بیش از ۲۰۰،۰۰۰ صندوق که حاوی حدود یک میلیون و نیم کیلو تریاک بود، را مصادره کرده و در میان ابراز احساسات مردم، آن‌ها را آتش زد، آتشی که ۲۰ روز روشن بود. این تلاش‌ها برای کنترل اعتیاد به تریاک در سایر کشورها نیز به طور جدی دنبال شده و تاکنون نیز ادامه دارند اما علی رغم ممنوعیت خرید و فروش این ماده و اطلاع رسانی‌های گسترده در این زمینه، هنوز نگرش‌های غلط و آثار به جا مانده از قرون وسطی راجع به تریاک، سالیانه هزاران نفر را در سراسر دنیا به کام مرگ می‌کشاند.

مشتقات تریاک کدامند؟

از تریاک حدود ۲۵ نوع ماده قلیایی یا آلکالوئید مثل مرفین، کدئین، متادون مشتق شده است. مهم‌ترین آلکالوئیدهای تریاک عبارتند از مرفین، نارکوتین، پاپاورین، تبائین، کدئین و نارسئین که مصارف پزشکی داشته و به منظور تسکین درد تجویز می‌شوند، اما در موارد بسیاری مورد سوء مصرف نیز قرار می‌گیرند.

تریاک علاوه بر آن که به صورت خام و یا پرورده مصرف می‌شود، در قالب سوخته تریاک نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد.

سوخته تریاک: پس از مصرف تدخینی (دود کردن) تریاک با وافور، ماده‌ای به رنگ قهوه‌ای سوخته و براق به دست می‌آید که “سوخته تریاک” نام دارد. گاهی آن را در آب حل کرده و شربت بنفش رنگی که به دست می‌آید را مصرف می‌کنند.

شیره تریاک: سوخته تریاک را در آب حل می‌کنند و می‌جوشانند. سپس آن را از صافی عبور می‌دهند. آنچه که باقی می‌ماند تفاله نام دارد. محلول حاصل را مجدداً حرارت می‌دهند که با این کار ماده خمیری و سفت و غلیظی به رنگ قهوه‌ای روشن به دست می‌آید که “شیره” نام دارد. شیره تریاک خیلی قوی‌تر از تریاک است و به صورت تدخینی و یا خوراکی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

تریاک چگونه مصرف می‌شود؟

روش‌های مصرف تریاک عبارتند از:

تدخین (دود کردن) یا کشیدن به وسیله وافور و یا با وسایلی مانند آن مثل سیخ و سنگ، قلیان و قل قل (وسیله ای شبیه قلیان که به صورت دست ساز و با استفاده از یک بطری و مقداری شیلنگ پلاستیکی ساخته می‌شود) صورت می گیرد.

خوردن به صورت قرص‌های تریاک یا به وسیله حل کردن در آب یا چای و نوشیدن آن

تریاک چه مدت در بدن مصرف کننده باقی می‌ماند؟

آلکالوئیدها یا مواد قلیایی موجود در تریاک پس از ورود به سیستم بدن فرد مصرف کننده حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت باقی می‌مانند اما اثرات ظاهری این مواد روی بدن و احساسات خوشایندی که به دنبال مصرف آن به فرد دست می‌دهد، تنها حدود چهار ساعت دوام می‌یابند.

چرا برخی افراد به مصرف تریاک روی می‌آورند؟

یکی از عمده‌ترین علل رویارویی افراد به سمت مصرف تریاک، نگرش‌های نادرستی است که در جامعه نسبت به این ماده وجود دارد. تریاک هنوز در مجالس برخی نقاط کشور به عنوان وسیله پذیرایی از مهمان‌ها و مایه منزلت میزبان تلقی می‌گردد و به وفور در اختیار افراد قرار می‌گیرد. همچنین این ماده توسط افراد بسیاری به عنوان علاج انواع دردها و ناراحتی‌ها تجویز می‌گردد. برخی از نگرش‌ها و باورهای غلط درباره تریاک که درمیان عوام رواج دارند در ذیل آمده است:

برخی از باروهای غلط درباره تریاک


1آیا تریاک باعث افزایش قوای جنسی می‌شود؟!

یکی از علل شایع گرایش به تریاک در کشور ما به ویژه در بین مردان، ناتوانی جنسی است اما واقعیت آن است که تریاک یک ماده کند کننده بوده و با پایین آوردن تحریکات جنسی، ارگاسم را به تأخیر می‌اندازد. این ویژگی تریاک پس از چند بار مصرف باعث می‌گردد که چرخه قاعدگی در زنان به هم خورده و در مردان نیز اختلال نعوظ شکل بگیرد و در نهایت توان و میل جنسی در هر دو جنس را کاهش می‌دهد.


2آیا مصرف تریاک برای افراد مبتلا به دیابت مفید است؟!شیره تریاک گرم است

برخی افراد مبتلا به دیابت معتقدند که مصرف تریاک با افزایش سوخت و ساز سلول‌ها، باعث پایین آمدن قند خون آن‌ها می‌شود. اما باید دانست که تریاک نه تنها دیابت را کنترل نمی‌کند بلکه چون مانع ترشح انسولین از پانکراس می‌شود، ممکن است باعث وخیم‌تر شدن بیماری نیز بشود. همچنین دیابت و تریاک اثر توأم روی یکدیگر داشته و هر کدام به تنهایی می‌توانند آستانه درد را در فرد افزایش دهند ، به طوری که اگر یک فرد دیابتی که تریاک مصرف کرده باشد در معرض خطر سکته قلبی و یا دردی مثل آپاندیسیت قرار بگیرد، ممکن است متوجه دردها و علائم هشدار دهنده آن نشود، تا جایی که احتمالاً راه نجاتی برای بیمار وجود نداشته باشد.


3آیا تریاک اثر آرام بخش روی درد نوزادان دارد؟!

برخی از قدیمی‌ها برای تسکین درد نوزادان به ویژه زمان دندان درآوردن آن‌ها با خوراندن محلول تریاک و یا با فرستادن دود آن درون ریه‌های نوزاد سعی می‌کردند که او را خواب آلود کرده و ساکت نمایند، اما این کار در بسیاری از موارد ممکن است به سوء تغذیه، مسمومیت و یا حتی مرگ آن‌ها منجر شود و در غیر این صورت هم باعث می‌شود که این نوزادان در آینده به کودکان ضعیفی تبدیل شوند که قوای ذهنی کمی داشته و ممکن است قادر به خواندن و نوشتن نباشند.


4آیا مصرف تریاک انسان را از غم و غصه نجات می‌دهد؟!

یکی از دلایل گرایش به اغلب مواد مخدر از جمله تریاک، این است که تصور می شود مواد می‌توانند انسان را از لحاظ روانشناختی به آرامش رسانده و احساس خوشی و لذت به فرد بدهند‌. اما در واقع این حالات که پس از مصرف مواد ایجاد می‌شوند بسیار زودگذر و سطحی هستند و مصرف طولانی مدت مواد نه تنها نمی‌تواند ضامن شادی و آرامش روانی فرد باشد، بلکه به مشکلات عدیده روانشناختی از جمله افسردگی، خلق ناپایدار، بی‌قراری و پرخاشگری در افراد نیز منتهی می‌گردد.

در صورت مصرف تریاک چه اتفاقی می افتد؟

‌پس از مصرف تریاک، سه پیامد متفاوت رخ می‌دهد:

1 اول آن که در فرد “وابستگی جسمی” ایجاد می‌شود. وابستگی جسمانی زمانی رخ می‌دهد که بدن به‌طور مکرر در مرض مواد شیمیایی قرار گرفته و با حضور آن‌ها سازگار می‌شود و زمانی که به‌طور ناگهانی مصرف مواد قطع شود، علائم محرومیت مثل تهوع، دردهای عضلانی، لرز، تعریق  در فرد ایجاد خواهد شد که خوشایند نیست به‌طوری که فرد را مجبور می‌سازد فواصل زمانی مشخص (۸ تا ۱۲ ساعت) از این ماده استفاده کند، تا اضطراب غیر قابل تحمل ناشی از محرومیت از مواد را از بین ببرد.

2 پیامد دیگر مصرف تریاک، “تحمل” است. تحمل زمانی رخ می‌دهد که بدن ابتدا در ازای مصرف مقدار کمی از ماده مخدر پاسخ داده و فرد به احساس لذت می‌رسد امٌا هر چه زمان پیش می‌رود و مصرف مواد ادامه می‌یابد، بدن نسبت به ماده مورد مصرف تحمل پیدا کرده و فرد مجبور است هر بار برای آن‌که احساسات خوشایند قبلی را تجربه کند، میزان بیشتری از ماده را مصرف نماید و بدین ترتیب روز به روز میزان مصرف مواد در او بیشتر می‌شود.

3 پیامد دیگر مصرف تریاک، “وابستگی روانشناختی” به آن است. وابستگی روانشناختی زمانی رخ می‌دهد که فرد تمایل شدیدی به مواد پیدا می‌کند و تحت هر شرایطی با ولع به دنبال به دست آوردن این ماده می‌رود. در واقع این نوع وابستگی ، همان اعتیاد روانی است و به دلیل قدرت و نیروی بالایی که دارد ، غلبه بر آن دشوارتر از اعتیاد جسمانی خواهد بود. این حالت حتی پس از ترک جسمانی مواد هنوز باقی مانده و علت اینکه ترک اعتیاد در بسیاری از معتادان با شکست روبرو شده و دوباره به سمت مواد گرایش می‌یابند، نیز همین وابستگی روانشناختی به مواد است.

چگونه می‌توان تشخیص داد که فردی تریاک مصرف کرده است؟

کسانی که برای اولین بار تریاک مصرف می‌کنند، تهوع پیدا کرده و استفراغ می‌کنند. مردمک‌ها ریز می‌شوند ، نبض و ضربان قلب کند شده، فشار خون پایین می‌آید و تنفس نیز آهسته می‌گردد. به دنبال این وضعیت بدنی، فرد احساس گرمی، لذت و آرامش پیدا می‌کند و ممکن است به خواب عمیقی فرو برود. علائم زیر و یا مواردی از آن‌ها، بسته به میزان و نوع ماده مصرفی در کسی که تریاک مصرف کرده باشد، قابل تشخیص است:

شنگولی و سرحالی و euphoria یا سرخوشی

احساس گسستگی عاطفی

فقدان درد یا استرس

دگرگون شدن خلق و فرایندهای اخلاقی

خواب آلودگی زیاد

تهوع و استفراغ

کاهش اشتها

کاهش تحریکات جنسی

خارش نقاط مختلف پوست

تکرار ادرار

تعریق زیاد

ناتوانی در تمرکز

اختلال در بینایی

ناهماهنگی حرکتی

اثرات کوتاه مدت مصرف تریاک کدامند؟

آثار مصرف مواد افیونی مثل تریاک که تا هشت ساعت پس از مصرف باقی می‌مانند ، عبارتند از :

تغییرات رفتاری یا روانی (ابتدا سرخوشی و نشئگی و سپس بی‌اعتنایی، کج خلقی، پرخاشگری، بی‌قراری یا کندی و اختلال در تشخیص و قضاوت)

تهوع و استفراغ

کاهش احساس درد

احساس گرما ، گر گرفتگی و خارش بینی

سنگینی دست و پا و رخوت

خشکی دهان

کاهش فشار خون

انقباض مردمک (سوزنی شدن مردمک)

انقباض عضلات صاف حالب و مجاری صفراوی (در نتیجه احساس درد در پهلو و شکم)

افت عملکرد شغلی و اجتماعی

اثرات بلند مدت مصرف تریاک کدامند ؟

اولین و مهم‌ترین عارضه مصرف طولانی مدت تریاک، اعتیاد است. این مواد به شدت اعتیاد آورند و تنها با چند بار مصرف نسبت به آن‌ها وابستگی و تحمل ایجاد می‌شود. عوارض دیگری که در اثر مصرف تریاک در فرد ایجاد می‌شود (هر چند تنها محدود به این موارد نمی‌گردند) عبارتند از:

کاهش فعالیت روده‌ها و یبوست مزمن

خارش و تیره شدن رنگ پوست، تیرگی لب‌ها، کهیر

بی اشتهایی و سوء تغذیه و کاهش وزن

پایین آمدن سطح سلامت به علت بی‌توجهی به وضعیت بهداشتی و مراقبت های فردی

کاهش علایق و انگیزه‌ها

تغییر ساعت خواب و بیداری، بی‌خوابی هنگام شب و خواب آلودگی و چرت زدن در طول روز

کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ در مردان

به‌هم خوردن دوره‌های قاعدگی در زنان

مشکلات باروری و مرده‌زایی در زنان

تضعیف دفاع بدن در مقابل بیماری‌ها و احتمال ابتلا به عفونت‌های ویروسی مثل ایدز، هپاتیت، عفونت‌های پوستی و آبسه در صورت تزریق این مواد

بی‌حسی و عدم تعادل بدنی

آسیب‌های ریوی، کبدی و کلیوی

ایست تنفسی و مرگ به دنبال مصرف زیاد

تریاک چه اثراتی روی مغز می‌گذارد؟

مواد افیونی از جمله تریاک با کاهش جریان خون در نواحی خاصی از مغز، اثر تضعیف کننده روی آن دارند، یعنی فعالیت‌های مغز را کند می‌کنند. مغز انسان به‌طور طبیعی گیرنده‌هایی برای مواد افیونی دارد، چرا که ساختار این مواد بسیار شبیه اندورفین‌هایی است که خود مغز تولید می‌کند. این اندورفین‌ها در زمانی که فرد با درد یا استرسی رو‌به‌رو می‌شود ترشح می‌گردند. آن‌ها فواصل بین سلول‌های عصبی را پر کرده و مانع از آن می‌شوند که این سلول‌ها پیام‌های درد را مخابره کند و بدین ترتیب باعث کاهش احساس درد در فرد می‌گردند، افیون‌ها نیز با همین مکانیسم باعث احساس لذت در فرد مصرف کننده می‌شوند، اما در صورتی که به‌صورت مداوم و طولانی مدت مصرف شوند، فرد به آن ماده وابستگی پیدا می‌کند، چون مغز به حضور پیوسته مواد مخدر عادت کرده و این مواد جایگزین اندور‌فین‌های طبیعی مغز می‌شوند و لذا اگر مواد مخدر به سلول‌های مغزی نرسند، احساس درد در انسان ایجاد می‌شود و او ناچار است برای رهایی از این وضعیت دائماً مواد مصرف کند.

آیا مصرف تریاک ممکن است به اعتیاد به آن منجر شود؟

بله، مصرف تریاک بسیار اعتیاد آور است. تریاک، می‌تواند احساس لذت سریع و شدیدی ایجاد کند که پس از آن احساس رخوت و آرامش به فرد مصرف کننده دست می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود که فرد بارها و بارها برای تجربه این حالات به مصرف تریاک بپردازد و لذا سیستم‌های مغزی او سریعاً به مصرف ماده وابسته می‌شوند و اعتیاد به تریاک شکل می‌گیرد.

آیا مصرف تریاک می‌تواند مصرف سایر مواد را در پی داشته باشد؟

تریاک از خانواده افیون‌ها بوده و ماده اصلی تشکیل دهنده آن مرفین می‌باشد (از هر ده کیلوگرم تریاک، یک کیلوگرم مرفین به‌دست می‌آید). چون سلول‌های مغز به سرعت نسبت به این مواد شیمیایی تحمل پیدا می‌کنند، فرد ناچار است هربار به مصرف بیشتری از این مواد بپردازد تا بتواند به احساس خوشایند قلبی برسد و رفته رفته ممکن است به انواع قوی‌تری افیون‌ها که مرفین بیشتری دارند (مثل هروئین) کشیده شود.

چگونه می‌توان فهمید که فردی به تریاک معتاد شده است؟

اگر کسی بین یک با دو هفته به‌طور مستمر از مواد افیونی استفاده کند، در صورتی که این مواد به بدن وی نرسند، علائم ترک در وی به‌وجود می‌آیند و او ناچار است برای گریز از این علائم دوباره تریاک مصرف کند، در این صورت است که اعتیاد در وی شکل گرفته است. این علائم شش تا هشت ساعت پس از آخرین مصرف ظاهر می‌شوند، معمولاً روز دوم یا سوم به اوج خود می‌رسند. این علائم عبارتند از :

اشک ریزش، آب ریزش بینی، تعریق و خمیازه کشیدن (این علائم هشت تا ده ساعت پس از قطع مصرف بروز می‌کنند)

بی‌قراری، تحریک پذیری، افسردگی، بی‌خوابی و پرش عضلانی (تشنج)

گرفتگی عضلانی، درد استخوانی و کشیده شدن عضلات

دل پیچه و اسهال

سیخ شدن موهای بدن

سکسکه و عطسه

اتساع مردمک‌ها (که در این حالت نور آفتاب چشم بیمار را آزار می‌دهد که باید برای درمان آن از عینک آفتابی استفاده کرد)

بی نظمی درجه حرارت بدن (تب، کاهش دمای بدن و احساس سرما و لرز) در ضمن این حالت ممکن است ۲۶ تا ۳۰ هفته طول بکشد

تمایل یا ولع شدید به مصرف مجدد

اما در صورتی که مصرف تریاک متوقف شده و مراحل ترک با موفقیت پشت سر گذارده شوند، علائم مذکور پس از هفت تا یازده روز بعد از تریاک فروکش می‌کنند. امٌا بی‌قراری، تحریک پذیری، پرخاشگری، اختلال خواب، افسردگی و به‌ویژه اشتیاق شدید برای مصرف مجدد مواد ممکن است تا ماه‌ها پس از ترک باقی بمانند.



بازدیدها: 2101

برچسب‌ها: بی ضرر بودن مصرف تریاک

Dr.vosta

تجربیات آموزشی و پژوهشی من در زمینه فیزیولوژی پزشکی و دکتری تخصصی علوم اعصاب (نوروساینس) است.


۱۰/۰۵/۱۳۹۸

 توسط
Dr.vosta
· Published ۱۰/۰۵/۱۳۹۸


۰۴/۰۷/۱۳۹۷

 توسط
Dr.vosta
· Published ۰۴/۰۷/۱۳۹۷


۳۱/۰۶/۱۳۹۷

 توسط
Dr.vosta
· Published ۳۱/۰۶/۱۳۹۷

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

دنبال کنید:

علوم اعصاب شناختی

ویدیو ۲-چگونه فکر کنیم؟

۱۵ شهریور, ۱۳۹۸

بحث آزاد

عملکرد مغز انسان در مواجهه با موسیقی

۴ شهریور, ۱۳۹۸

روانشناسی

زنگ خطری برای صنعت روان‌درمانی کشور

۲ شهریور, ۱۳۹۸

بحث آزاد / نوروژنتیک

رویان هیبریدی میمون و انسان

۱ شهریور, ۱۳۹۸

روانشناسی

چرا افراد پرکار شادترند؟

۱۷ مرداد, ۱۳۹۸

علوم اعصاب شناختی

آفانتازیا aphantasiaیا اختلال تصویر سازی مغز چیست؟

۳۰ شهریور, ۱۳۹۷

نوروسایکولوژی

مفهوم اراده آزاد free will

۴ مهر, ۱۳۹۷

اعتیاد / نوروفارماکولوژی

اثرات داروی ریتالین Ritalin

۵ مهر, ۱۳۹۷

معرفی (اندیشمند، کتاب )

معرفی نوروساینس یا علوم اعصاب (Neuroscience)

۱۰ فروردین, ۱۳۹۸

علوم اعصاب شناختی

دنیل دنت-دانشمند علوم شناختی:مغز انسان صرفا یک مجموعه پیچیده متشکل از ماشین‌های کوچک است.

۵ فروردین, ۱۳۹۸

حسین احمدزاده وسطی کلایی

H.A. Vosta colaei هستم. سوابق علمی و پژوهشی من در زمینه بیولوژی جانوری،فیزیولوژی اعصاب ودکترای تخصصی علوم اعصاب است.

محقق گرامی ثبت دیدگاه شما درباره هر مطلب سایت به ارتقاء کیفیت سایت و دانش نویسندگان می افزاید.لطفا ما را از دید گاه های ارزشمند تان بهره مند سازید.

سپاس

بیشتر

جهان مغز Brain World © 2019. حق کپی رایت محفوظ است.

نیرو گرفته از  – طراحی شده با قالب هیومن

شیره تریاک گرم است
شیره تریاک گرم است
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *