سرکه انگبین برای درمان کبد چرب

دوره مقدماتی php
سرکه انگبین برای درمان کبد چرب
سرکه انگبین برای درمان کبد چرب

وبلاگ زن امروزی – سبک زندگی، آموزش تخصصی و اخبار

کبد یا جگر سیاه، اندامی است که زیر دنده های راست و مسلط بر معده قرار دارد. کبد، وظیفه خونسازی، پالایش، توزیع خون و مواد غذایی را بر عهده دارد. جداره ی کبد به صورت خانه خانه و مانند کندوی زنبور عسل می باشد. این جداره، سه پیوست دارد که به آنها «لوبول» می گویند.

داخل کبد، خون بصورت محلول است و به تعبیر طب سنتی مرکب است از چهار ماده که عبارتنداز: صفرا، بلغم، دم و سودا. صفرایی که در کبد، محلول است، بدلیل اینکه سبک، لطیف و گرم می باشد، بالانشین بوده و مانند روغنی که روی آش به علت سبکی بالا می آید در قسمت بالای کبد قرار می گیرد.


علایم و درمان کیست مچ دست


علل، علائم و درمان زگیل در کودکان

سرکه انگبین برای درمان کبد چرب


بهترین روغن برای کبد چرب

دوره مقدماتی php


نشانه های اولیه آلزایمر چیست؟

اولین ماده ای وارد کبد می شود صفراست تا ظرف کبد را گرم نگه دارد. وقتی که غذا می خوریم و سپس آب یخ می نوشیم؛ با توجه به اینکه معده ی ما، همسایه ی دیوار به دیوار کبد است، این آب یخ در کنار کبد قرار گرفته و صفرای داخل کبد یا گرمی معلق در کبد را به سمت جداره ی کبد فراخوان می کند؛ مانند وقتی که در فصل زمستان، گرمای داخل اتومبیل را شیشه ها به خود جذب کرده (بدلیل اینکه در بیرون از اتومبیل سرد است) و روی آنها قطرات عرق ایجاد می گردد.

در کبد نیز چنین اتفاقی می افتد و هر چه آب یخ بیشتری بخوریم گرمای بیشتر یا صفرای بیشتری به جداره جذب می کند و این تکرار روند، باعث رسوب صفرا در جداره ی کبد خواهد شد. شکل این رسوب در مراحل اولیه ی تشکیل، مانند شکل رسوب شیر در ظرف بستنی سازهای قدیمی است که ابتدا قسمت لطیف و گرم و سبک شیر به جداره می چسبد؛ سپس به تدریج آب داخل شیر یخ بسته و قسمت آبکی شیر دیرتر منجمد شده و در نهایت شیر به بستنی مبدل می گردد. در کبد نیز اول بخش گرم خون موجود در کبد که همان صفرای آن است به جداره می چسبد. به تدریج در طول ۱۲-۱۰ سال (بسته به تکرار این رفتارها) کبد چرب بوجود می آید. جالب است بدانید معمولاً در تمام سونوگرافی ها آن قسمتی از کبد این بیماری را نشان می دهد که کنار معده قرار دارد!

از بین بیماری های کبد دو علت مهم وجود دارد. سردی زیاد و گرمی زیاد؛ که سردی، به کبد بیشتر آسیب می رساند. سردی ها هم ریشه اش در سه مورد می باشد: ۱) غذای ناجویده خوردن که در نتیجه ی آن، خلط سرد و ناپخته به کبد تحویل داده می شود. ۲) آب یخ بین غذا خوردن. ۳) و در رفتارها عدم پوشش (لباس) روی کبد. به طور کلی درمان این سردیها، مصرف گس مزه ها و ترش مزه ها و ترک این رفتارهاست.

همانطور که پیش تر ذکر شد، لوبول ها سه لایه هستند. حال اگر یک لایه از آنها پر شده باشد فرد مبتلا به «کبد چرب درجه یک» است، اگر دو لایه از آن پر شده باشد مبتلا به «کبد چرب درجه دو» و اگر هر سه لایه را درگیر کرده باشد می شود «کبد چرب درجه چهار» و نارسایی کامل کبد و فرد کاندیدای پیوند کبد می باشد.

باید توجه داشت که این نوع کبد چرب که توضیح داده شد، با سبک زندگی ایرانی بوجود آمده و از نوع «کبد چرب سرد» یا «کبد چرب غیر الکلی» است؛ به این دلیل که با خوردن سردی هایی مانند آب یخ و بستنی و دیگر غذاهای سرد پدیدار می شود. نوعی دیگر از کبد چرب با سبک زندگی اروپایی داریم که از نوع «کبد چرب گرم» یا «کبد چرب الکلی» می باشد؛ به این دلیل که از طریق خوردن الکل ایجاد می گردد.

کبد چرب نیز مانند بسیاری از بیماری های دیگر دارای دوره کمون است؛ به این معنا که اگر فکر کنیم من که در حال حاضر یک نوجوانم و اگر آب یخ بخورم هیچ اتفاقی نمی افتد یک افتخار نیست چون آسیب به کبد وارد شده است، منتها این آسیب، مثلاً ده سال بعد خود را نمایان می سازد و حتی اگر افراط در این رویه ی غلط داشته باشیم، ممکن است این بیماری به مدت ۵ سال دیگر خود را نشان دهد. اگر ما عادت کنیم این دو رفتار را در جامعه الگو قرار دهیم زمینه ی هم پیشگیری هم درمانِ دسته بزرگی از بیماری های کبدی را فراهم کرده ایم.

برخی مواد مؤثر سرکه خانگی انگور، آبلیمو، آبغوره، آب زرشک.

برای مثال باید آبلیمو را به صورت محلول استفاده نمود (آب لیمو و عسل یا آب لیمو داخل چای)، همچنین آب زرشک و آب انار ترش را با مقداری نمک مصرف نمود.

اولین راه پیشگیری از بروز کبد چرب، حذف غذا های سرد همراه غذا های خیلی گرم است.

این سرد و گرم با هم باعث می شود در کبد به تدریج یک لایه چرب پدید می آید و اگر بخواهیم توضیح واضح تر بدهیم مثل همان دیگ بستنی های قدیمی است که آن را در ظرف دیگری که پر از یخ شده می چرخانند و به واسطه این تماس جداره دیگ بستنی با یخ ها، شیر داخل ظرف تبدیل به بستنی می شد.

کبد ما هم به واسطه همسایگی با معده دچار همین واکنش هاست.

اگر در داخل معده یک غذای سرد بریزیم ناخودآگاه کبد هم سرد می شود و به تدریج لایه هایی از چربی در کبد ما رسوب می کند.

پس اگر می خواهیم این اتفاق نیافتد باید آب یخ بین غذا و حتی بعد از غذا مصرف نشود تا زمانی که هضم غذا اتفاق بیافتد 2 تا 4 ساعت.

برای درمان کبد چرب ، بهترین ماده زداینده چربی کبد، سرکه انگبین هست.

سرکه انگبین = دو واحد عسل + دو واحد عرق نعناء + یک واحد سرکه (برای زنان نیم واحد سرکه)

این ترکیب را باید با دوبرابر آب مخلوط کنیم. (یعنی یک سوم لیوان ترکیب سرکه انگبین + دو سوم آب)

در درمان کبد چرب روزی یک لیوان باید میل شود تا آرام آرام طی 4 تا 6 ماه کبد پاکسازی شود و اگر بخواهیم کار علمی انجام دهیم دوماه به دوماه آنزیم ها را اندازه گیری می کنیم تا ببینیم چقدر موثر بوده است.

استاد خیراندیش- متخصص طب سنتی

مطلب قبلی

شناسایی افراد از طریق نقاط یکتای صورت

مطلب بعدی

#پرچم_من_جان_من

با 5 ویتامین اعصاب تان را محکم کنید

سرکه انگبین برای درمان کبد چرب

مهمترین علائم آپاندیس

علایم و درمان کیست مچ دست

علل، علائم و درمان زگیل در کودکان

مطالبتون در مورد خوردن نوشیدنی سرد و غذاهای گرم وسرد خیلی مفید و دقیق بود. ممنون ازلطفتون

با سلام
سپاس از حسن توجه شما

  • عکس نوشته های زیبا روز زن
  • برای نظر سنجی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

    فروشگاه

    فیلم و صدا

    مشاغل خانگی

    آشپزخانه

    بهداشت زنان

    کودک و نوجوان

    صنایع دستی

    سوپرمارکت

    سرکه انگبین برای درمان کبد چرب

    وبلاگ

    برنامه ریزی

    مسابقه

    عطارخانه

    آموزش

    دهکده مهربانی

    فروشنده شو

    آگهی

    مادر و نوزاد

    مد و زیبایی

    بانوی برتر

    سبک زندگی

    نظر خود را با سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید

    به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ «سرکه انگبین» یکی از قدیمی ترین شربت های بسیار مفید و البته صد در صد ایرانی است که ترکیبات اصلی آن، سرکه انگور و عسل است که ترکیب آنها شربتی شفابخش  و گوارا را تشکیل می دهد و از گذشته های دور، خواص متعدد آن مورد توجه اطبای سنتی بوده و همچنان امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد و برای بسیاری بیماری ها تجویز می شود.

    برای تهیه شربت «سرکه انگبین» نیاز به دو واحد عرق نعنا، دو واحد عسل و یک واحد سرکه انگور طبیعی داریم. برای تهیه سرکه انگبین، هر سه جزء را مخلوط کرده و آنها را داخل ظرف مسی بریزید و با هم بجوشانید؛ در ادامه کف روی آن را بگیرید و صبر کنید تا به یک چهارم برسد و قوام بیاید.

    وقتی حباب های ریز روی شربت ظاهر شدند یعنی شربت شما به غلظت یا قوام مناسب رسیده است؛ حالا صبر کنید تا شربت کاملاً سرد شود.

    این شربت را در بطری های شیشه ای دریخچال نگهداری کنید و هر شب قبل از خواب میل کنید.

    سرکه انگبین برای درمان کبد چرب

    اگر مثلا دو لیوان عرق نعناع بریزیم باید دو لیوان عسل بریزیم، زیاد نیست؟

    با سلام و احترام اسم شربت سکنجبین عسلی میباشد پس پایه عسل است گروه مدیریت سایت

    سلام خسته نباشید ببخشید عسل حرارت بخوره خب خاصیتشو از دست میده!عسل اگه بز اریم بعداز اینکه از جوش افتاد بریزم آیا تاثیر داره؟

    با سلام و احترام عسل زنده با حرارت خاصيتشو از دست نميده بهتره طبق دستور درست شود گروه مديريت سايت

    با عرض احترام عسل زنده چیه؟ پس یعنی عسل با حرارت سمی نمیشه؟

    با سلام وداحترام عسل زنده عسلی که به مانند انسان در سرما منقبض وبسته میشودو در گرما منبسط میشود نه با گرما سمی نمیشود گروه مدیریت سایت

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    تلفن همراه

    برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

    لطفا جای خالی را با مقدار مناسب پر کنید.حاصل همواره عددی مثبت است. *  +  7  =  12 .hide-if-no-js { display: none !important; }

    حکیم دکتر حسین روازاده

    دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

    در پی درخواستهای مکرر حامیان و دلسوزان طب ایرانی اسلامی و تغذیه سالم، مبنی بر ایجاد راهکارهایی جهت کمک به تقویت جریان احیا این طب و امکان همیاری در این زمینه شماره حساب ۰۱۰۱۵۶۳۶۱۵۰۰۸ بانک ملی شعبه چهار راه ساسان تهران ( شماره شبا: IR200170000000101563615008) برای واریز کمکهای نقدی ایرانیان فهیم اعلام می شود. تمام وجوه در راستای پیش برد و ارتقا دانش عمومی تأمین تندرستی و اصلاح تغذیه و سبک زندگی مردم مصرف خواهد شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کبد چرب اختلال مزمن و بدون علامت کبدی است که علت آن تجمع چربی و التهاب در کبد است. شایع ترین علل کبد چرب در ایران چاقی، دیابت، سوء تغذیه و بالا بودن چربی خون است و در کشورهای دیگر مصرف بالای الکل از شایع ترین علت ها محسوب می شود.
    از دیگر علل کبد چرب می توان به کاهش وزن ناگهانی، اختلالات مادرزادی، سوء جذب چربی، تغذیه ناصحیح و مصرف بیش از حد چربی و کربوهیدرات، گرسنگی طولانی مدت و تغذیه وریدی طولانی مدت اشاره کرد. تحقیقات و بررسی ها همچنین نشان داده داروهایی مانند کورتون ها، هورمون های استروژن، قرص های ضد بارداری، داروهای تقویت جنسی و استرس از عوامل زمینه ساز این مشکل اند.
    کبد چرب بدون علامت است و در بعضی افراد ممکن است احساس پری شکم و درد خفیف ناحیه راست شکم را ایجاد کند، این مشکل معمولاً به صورت اتفاقی در حین بررسی های آزمایشگاهی یا سونوگرافی مشخص می شود. این مشکل بویژه در مراحل اولیه، قابل درمان است، اما در تعدادی از بیماران در صورت درمان نشدن ممکن است به فیبروز کبدی یا در نهایت سیروز کبدی منجر شود که در این صورت درمان آن بسیار دشوار خواهد بود.
    کاهش تدریجی وزن و ورزش روزانه می تواند به گونه چشمگیری در درمان کبد چرب مفید باشد. البته توجه داشته باشید که کاهش ناگهانی وزن ممکن است این مشکل را تشدید کند. طب سنتی تدابیر خوبی برای درمان کبد چرب دارد، البته برای درمان آن حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید زیرا نوع گیاهان و درمان تجویز شده براساس شرایط و مزاج فرد متفاوت است.مواد غذایی مفید برای کبدمیوه و سبزیجات
    آب میوه ها و آب سبزیجات بدون افزودن قند جزو نوشیدنی های سالمی هستند که برای کبد بسیار مفیدند. در بین این نوشیدنی ها می توان به آب هویج، آب سیب، آب لیموترش، آب جعفری و اسفناج اشاره کرد. سعی کنید که این آب میوه ها و سبزی ها را در منزل تهیه کرده و مصرف کنید. این میوه ها و سبزیجات قدرت این را دارند که کبد را تمیز کنند.مواد غذایی سرشار از گوگرد
    مواد غذایی سرشار از گوگرد جزو مواد غذایی مفیدی هستند که به روند سم زدایی از بدن که در کبد انجام می شود کمک زیادی می کنند. کبد از مولکول های گوگردی برای مقابله با آفت کش ها و سمومی استفاده می کند که از طریق مصرف مواد غذایی وارد بدن می شوند. از بین مواد غذایی حاوی گوگرد می توان به سیر، پیاز، کلم، کلم بروکلی و گل کلم اشاره کرد. بهتر است این مواد غذایی به صورت خام مصرف شوند چون فرایند گرمایشی میزان مواد و عناصر مغذی این مواد غذایی را کاهش می دهد.انواع کلم (بروکلی، گل کلم، کلم قمری، کلم پیچ و کلم بروکسل)
    کلم ها دارای خاصیت سم زدایی قوی برای کبد بوده و دارای موادی هستند که بعضی سموم را در بدن خنثی می کنند، مثل نیتروزامین های موجود در دود سیگار و افلاتوکسین موجود در بادام زمینی. همچنین حاوی موادی بنام گلوکوزینولات هستند که باعث می شوند کبد آنزیم هایی را تولید کند که برای انجام فرآیند سم زدایی لازم هستند.ادویه ها
    دارچین یکی از ادویه هایی است که می تواند به عملکرد خوب کبد کمک زیادی بکند. توصیه می کنیم این ادویه مفید را به غذاها اضافه کرده و از خواص آن استفاده کنید.عسل
    هر آنچه که از تلاش زنبورهای عسل به دست می آید کبد را در سلامت نگه می دارد. توصیه می کنیم هر روز چند قاشق چایخوری عسل میل کنید. مصرف روزانه عسل یک عادت خوب است که به سلامتی بدن کمک زیادی خواهد کرد.آب لیمو ترش تازه در آب داغ
    آب لیموترش تازه را در یک لیوان آب داغ بریزید و اول صبح بطور ناشتا بنوشید (البته اگر ناراحتی معده ندارید) این کار باعث می شود کبد پاک شود و عمل سم زدایی و تصفیه آن افزایش یابد. همچنین تولید صفرا را تحریک کرده، معده و روده را پاک می کند و حرکات روده ای را افزایش می دهد.چغندر
    چغندر تصفیه خون را تقویت کرده و فلزات سنگین را در بدن جذب می کند.میوه های غنی از آنتی اکسیدان
    آلو، کشمش، زغال اخته، شاتوت، توت فرنگی، تمشک، پرتقال، گریپ فروت سرخ، طالبی، سیب و گلابی. طی فرآیند سم زدایی یا تصفیه کبد، تعداد زیادی رادیکال آزاد تولید می شود که برای سلامت کبد مضر هستند. آنتی اکسیدان ها از کبد در برابر آسیب رادیکال های آزاد، محافظت می کنند.سیب
    سیب دارای پکتین است که می تواند به فلزات سنگین موجود در بدن متصل شده (بخصوص در روده بزرگ) و باعث دفع آنها از بدن شود. این کار بار کبدی را کاهش داده و ظرفیت سم زدایی آن را افزایش می دهد.آرتیشو (کنگرفرنگی)
    آرتیشو تولید صفرا را افزایش می دهد. یکی از کارهای صفرا این است که سموم بدن را از طریق روده پاک می کند. ۳۰ دقیقه بعد از خوردن مقداری آرتیشو، ترشح صفرا تا ۱۰۰ درصد افزایش می یابد.کاکائوی تلخ
    براساس یک تحقیق مشخص شده که مصرف کاکائوی تلخ برای افراد مبتلا به بیماری های کبدی همانند یک مرهم عمل می کند و می تواند درمانی برای بیماری آنها باشد.کبدتان را مثل دسته گل تمیز کنید
    اگر در هضم غذا دچار مشکل شده اید، نفخ می کنید و حالت تهوع دارید، احتمال دارد کبدتان دچار مشکل شده باشد، یعنی اینکه باکش پر شده و دیگر نمی تواند مواد زائد را دفع کند.
    ـ لیموترش می تواند باعث تحریک ترشح صفرا شده و تمام سموم و مواد زائد انباشته شده در کبد را تمیز کند.
    روش استفاده: سه عدد لیموترش را بدون برش دادن داخل یک ظرف حاوی آب سرد بیندازید. اجازه دهید آب به مدت سه دقیقه داغ شده و به جوش برسد. سپس آن را خنک و لیموترش ها را از آن خارج کنید. آب لیموترش ها را بگیرید و به همان آب اضافه کنید. هر روز صبح ناشتا و همچنین بین وعده های غذایی از این آب لیموترش میل کنید.
    ـ رزماری باعث افزایش ترشح صفرا می شود به طوری که کبد را تمیز و به عملکرد خوب آن کمک می کند.
    روش استفاده: ۱۵ گرم برگ خشک رزماری را در یک لیتر آب ریخته و ۱۵ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و روزانه چند فنجان از آن میل کنید.
    ـ حالت تهوع، مشکلات کلیوی و حتی اختلالات جنسی می تواند ناشی از اشباع شدن کبد باشد زمانی که ضایعات زیادی در کبد جمع شده، علائم زیادی بروز می کند. برای کمک به تمیز شدن و عملکرد خوب کبد می توانید از افشره خوراکی نعناع استفاده کنید.
    روش استفاده: دو قطره افشره خوراکی نعناع فلفلی را در یک قاشق چایخوری عسل بچکانید و در دهان بگذارید. همچنین می توانید یک قطره افشره خوراکی رزماری، یک قطره افشره خوراکی نعناع و یک قطره افشره خوراکی ترخون را با هم مخلوط کرده و به صورت موضعی روزانه دو مرتبه کبدتان را خلاف عقربه های ساعت با آن ماساژ دهید.
    ـ گیاه قاصدک ترشح صفرا را تحریک کرده و مواد زائد را از بدن دفع می کند.
    روش استفاده: برای هر ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش یک تا چهار گرم ریشه خشک گیاه قاصدک لازم دارید. این گیاه را دم کنید و روزانه سه تا چهار مرتبه میل کنید.
    ـ روغن زیتون برای کبد بسیار سودمند است چون خواص ملینی دارد. این روغن، کبد را تمیز و مشکلات کبدی را رفع می کند.
    روش استفاده: روغن زیتون را با آب لیموترش مخلوط کنید و پنج روز با شکم خالی این ترکیب را بنوشید.
    ـ آرتیشو یا همان کنگرفرنگی باعث تحریک تشرح صفرا می شود و به دفع توکسین ها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک می کند.
    روش استفاده: ۱۰ تا ۲۰ عدد برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب و به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید و در طول روز بعد از غذا از این محلول میل کنید.
    ـ خار مریم می توان برای تحریک ترشح صفرا و همچنین دفع مواد زائد استفاده کرد.
    روش استفاده: ۵/۲ گرم عصاره گیاه خار مریم را با یک چهارم لیتر آب مخلوط کنید و هر روز قبل از غذا (سه مرتبه در روز) از این عصاره میل کنید. عصاره این گیاه به صورت کپسول یا به شکل مایع در بازار وجود دارد.دشمنان کبد را شناسایی کنیدالکل
    الکل یکی از پنج ماده مخرب و آسیب رسان کبد محسوب می شود. زمانی که الکل وارد بدن می شود کبد مجبور می شود برای مقابله و از بین بردن میزان زیادی توکسین تولید شده از طریق مصرف الکل تلاش زیادی بکند. مصرف زیاد الکل باعث می شود کبد به زحمت زیادی بیفتد و طولی نمی کشد که این عضو حیاتی کارایی خود را از دست می دهد.آرد سفید
    آرد سفید یا همان آرد بدون سبوس نیز معمولاً یکی از عوامل تشکیل سنگ کلیه محسوب شده و در عین حال باعث ابتلا به بیماری سیروز کبدی می شود. اگر هر روز از نان هایی استفاده می کنید که از آرد سفید بدون سبوس تهیه می شوند باید بدانید که کبدتان دچار مشکل می شود.برنج سفید، نمک و قند تصفیه شده
    همه محصولات غذایی فراوری و تصفیه شده مانند برنج سفید، نمک تصفیه شده و قند سفید می توانند به کبد آسیب برسانند. سعی کنید برنج قهوه ای، شکر قهوه ای یا عسل و همچنین نمک دریایی را جایگزین این مواد غذایی بکنید. تا جایی که می توانید مصرف نمک را کاهش دهید. گوشت های دودی نیز می توانند عاملی برای آسیب رساندن به کبد شوند. برای اینکه طعم مواد غذایی تان را بهتر کنید از آب لیموترش استفاده کنید چون هم به غذا طعم بهتری می دهد و هم باعث تمیز شدن کبد می شود.مواد غذایی سرخ کردنی
    تا جایی که می توانید مصرف مواد غذایی سرخ کردنی، گوشت های چرب، گوشت هایی با پوست یا چربی و مواد غذایی نیمه پخته شده را محدود کنید. از این گذشته توصیه می کنیم از مصرف مواد غذایی حاوی رنگ های خوراکی و شیرین کننده های مصنوعی بپرهیزید.مهمترین عواملی که به کبد آسیب می رسانند
    ۱. دیر خوابیدن در شب و دیر بیدار شدن در صبح
    ۲. ادرار نکردن هنگام بیدار شدن از خواب
    ۳. زیاد غذا خوردن
    ۴. با عجله صبحانه خوردن
    ۵. مصرف بیش از حد داروها
    ۶. مصرف بیش از اندازه رنگ های مصنوعی موجود در مواد غذایی (مثل آدامس های رنگی، پاستیل و…)، قندهای مصنوعی، ادویه ها و به طور کلی استفاده از خوراکی هایی که موجب از دست رفتن مواد مغذی مفید از بدن می شود.
    ۷. مصرف نامناسب روغن. (بهتر است مصرف روغن را در غذاهای خود کاهش دهید، حتی روغن هایی که جزو بهترین روغن ها شناخته شده اند، مثل روغن زیتون)
    ۸. غذاهای آماده و سرخ شده را کمتر مصرف کنید (مصرف سبزیجات و میوه های خام مفید است)دانستنی های مفید
    ـ جایگزینی گوشت با سویا، جایگزینی شام با سالادی شامل هویج، کلم، کاهو، ترب، تربچه، سرکه سیب، آبغوره، پرهیز ار آب خوردن بین غذا، استفاده بیشتر از سیر، پیاز، سبزیجات تازه، لیموترش و سیب در رژیم غذایی روزانه بسیار مفید است.
    ـ زنجبیل و زردچوبه تاثیر مفیدی بر روند بهبود کبد چرب دارند.
    ـ مصرف مقطعی و کوتاه مدت ویتامین E می تواند مفید باشد.
    ـ مصرف روزانه یک لیوان سرکه انگبین تاثیرات شفابخشی در درمان کبد چرب دارد و عرق کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید و عرق شاتره نیز مفید است.
    ـ نوشیدن دم کرده گل مریم نیز اثربخش است.
    ـ مصرف چند روز متوالی شربت یا مربای آلبالو و گیلاس داروی نارسایی کبد است.تذکر
    خوردن مواد غذایی فوق نمی تواند جایگزین داروهای تجویز شده توسط پزشک شود و باید همراه با مصرف این مواد غذایی به توصیه پزشک در این زمینه نیز عمل کنید.

    به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ “سرکه‌انگبین” یکی از قدیمی‌ترین شربت‌های بسیار مفید و البته صد‌در‌صد ایرانی است که ترکیبات اصلی آن، سرکه انگور و عسل  است که ترکیب آنها شربتی شفابخش و گوارا را تشکیل می‌دهد و از گذشته‌های دور، خواص متعدد آن مورد توجه اطبای سنتی بوده و همچنان امروزه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای بسیاری بیماری‌ها تجویز می‌شود.

     برخی از فواید شربت “سرکه‌انگبین” در ادامه آمده است:

    ــ کاهش‌دهنده چربی خون

    ــ بازکننده عروق و ضدانسداد

    ــ مفید برای کبد و بیماری‌های کبدی از جمله “کبد چرب”   ــ تحلیل‌برنده سنگ کیسه صفراسرکه انگبین برای درمان کبد چرب

    ــ درمان نفخ معده

    ــ مفید در درمان مشکلات گوارشی

    ــ مفید برای رفع عطش در فصل گرم

    ــ مفید برای افراد صفراوی‌مزاج

    ــ مفید برای افراد سودایی‌مزاج

    ــ مفید برای افراد دموی‌مزاج

    ــ در صورت کم کردن مقدار سرکه مفید برای افراد بلغمی‌مزاج

    ــ کم‌‌رنگ‌کننده و از بین برنده لکه‌های پوستی (از جمله بیماری ویتیلیگو Vitiligo یا پیسی)

    ــ تصفیه‌کننده خون

    ــ انرژی‌زا

    ــ کمک به سوخت‌وساز بدن

    ــ تقویت‌کننده هوش و حافظه

    ــ روشن‌کننده رنگ پوست در افراد سوداوی‌مزاج.

    دستور ساخت “سرکه‌انگبین”

    برای تهیه شربت “سرکه‌انگبین” نیاز به دو واحد عرق نعنا، دو واحد عسل و یک واحد سرکه انگور طبیعی داریم.

    برای تهیه سرکه‌انگبین، هر سه جزء را مخلوط کرده و آن‌ها را داخل ظرف مسی بریزید و با هم بجوشانید؛ در ادامه کف روی آن را بگیرید و صبر کنید تا به یک‌چهارم برسد و قوام بیاید.

    وقتی حباب‌های ریز روی شربت ظاهر شدند یعنی شربت شما به غلظت یا قوام مناسب رسیده است؛ حالا صبر کنید تا شربت کاملاً سرد شود.

    این شربت را در بطری‌های شیشه‌ای در یخچال نگهداری کنید و هر شب قبل از خواب میل کنید.

    انتهای پیام/*

    سرکه انگبین از ترکیب سرکه سیب یا سرکه انگور و عسل طبیعی به‌دست می‌آید؛ هر دو ماده‌ای طبیعی و شگفت‌انگیز هستند. علاوه بر این، افزودن عسل طبیعی به سرکه باعث می‌شود خواص دارویی آن برای سلامتی هم چند برابر شوند.

    گسترش نیوز- مصرف سرکه انگبین می‌تواند به شما در مبارزه با درد مفاصل کمک کند. همچنین به کاهش شرایط التهابی، بهبود علائم گوارشی و درمان بسیاری از بیماری‌های دیگر کمک می‌کند. اثر تقویت کنندگی سلامت سرکه انگبین به علت ویژگی‌های ضد باکتریایی، ضدعفونی کنندگی، ضد التهابی و ضد قارچی آن است.


    عسل خام و فرآوری نشده، یکی از غذاهای طبیعی است. عسل یک درمان خانگی شناخته شده محسوب می‌‎شود و برای قرنها از آن برای درمان بیماری‌های مختلف بهره می‌گرفتند. عسل طبیعی حاوی ترکیبات فنولی است که دارای آنتی اکسیدان‌های قوی و شناخته شده هستند پس می‌توانید از آن برای ارتقاء سلامت و جلوگیری از بروز بیماری استفاده کنید.

    هنگامی که عسل طبیعی و سرکه با هم ترکیب می‌شوند، این ترکیب توانایی شگفت‌انگیزی برای جلوگیری از عفونتها و درمان بیماری‌های مختلف دارد. بنابراین، با استفاده منظم از ترکیب سرکه سیب یا سرکه انگبین و عسل می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی خود کمک کنید.
    سرکه انگبین برای درمان کبد چرب

    مصرف مداوم سرکه انگبین سیب و عسل طبیعی (سرکه انگبین) باعث کاهش التهاب می‌شود و یکی از درمان خانگی مفید برای آرتریت به شمار می‌رود. مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱ نشان می‌داد که خواص ضد التهابی عسل می‌تواند به درمان درد آرتریت و سایر اختلالات التهابی حاد و مزمن کمک کند.

    نوشیدن سرکه انگبین می‌تواند از علائمی مثل سوزش سر دل و یا احساس سوزش در معده جلوگیری کند. سرکه کمک می‌کند تا اسید معده متعادل شود؛ سرکه طبیعی حاوی برخی آنتی اکسیدها است و علائم اختلالاتی مثل سوزش در معده را کاهش می‌دهد. این ترکیب ممکن است برای افرادی که امیدی به درمان سوزش معده ندارند و مدت‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، مفید باشد؛ این ترکیب خواص آرام بخش دارد و برای عملکرد گلو و مری هم مفید است.


    شربت سرکه انگبین، باعث پاکسازی معده می‌شود

    حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: شربت سرکه انگبین یکی از شربت‌های اصیل ایرانی است که باعث پاکسازی، معده، کبد، کلیه‌ها، مجاری ادراری و دفع سنگ کیسه صفرا می‌شود؛ این شربت حاوی انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین A، ویتامین‌های B، C، E، کربوهیدارت، سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، پروتئین، انواع اسیدها، فلونوئیدها و قندها و غیره است.

    وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین خواص این شربت تصفیه خون و رفع غلظت آن است؛ همچنین موجب رفع دردهای مفصلی می‌شود همچنین مصرف این ترکیب، خاصیت ضدعفونی کنندگی و پاکسازی بدن را دارد.

    عظمایی گفت: سرکه انگبین علاوه بر ضد عفونی کردن بدن، موجب رفع اختلالت مفصلی برای از بین بردن باکتری‌های و گازها می‌شود؛ این شربت می‌تواند فشارخون، قند و چربی را کنترل و تنظیم کند، ترکیب سرکه و عسل برای بیماری‌‎های پوستی مانند لک و پیس، خارش و کهیر و غیره مفید است. این شربت موجب رفع نفخ معده و بهبود کبد چرب می‌شود، همچنین مصرف آن می‌تواند عروق را باز کرده و عطش بدن را رفع کند.

    این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت برای افرادی که طبع صفراوی دارند بسیار مفید است و می‌تواند به کسانی که تب بالا دارند و بدنشان حرارت زیادی دارد، کمک کند و باعث کاهش حرارت بدن شود؛ توجه داشته باشید که ترکیب سرکه و عسل برای زنان باردار و افرادی که زخم معده دارند، پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است تا حد امکان از آن استفاده نکنند.

    وی درباره مواد لازم برای تهیه این شربت گفت: برای تهیه این شربت به سرکه انگبین به مقدار لازم، عرق شاهتره و عرق کاسنی هر کدام یک لیتر سپس این عرقیجات را با هم ترکیب می‌کنیم و هنگام خوردن به سرکه انگبین اضافه می‌شود، بهتر است که این مواد هنگام استفاده کردن به هم اضافه شوند.

    عظمایی در پایان تشریح کرد: یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاری سرکه سیب با هم ترکیب می‌شوند و از ترکیب عرق شاهتره و کاسنی هم حدود نصف لیوان از هرکدام اضافه شود و سرکه و عسل و عرقیجات را با هم ترکیب می‌کنیم و میل می‌کنید. مقدار مصرف آن روزی یک تا دو لیوان صبح و شب آرام آرام میل کنید.


    منبع: باشگاه خبرنگاران

    تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری

    ” گسترش نیوز”

    است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.


    بهینه سازی توسط

    اینتن

    ملکه داروهای طب سنتی ایرانی یا همان شربت سرکه انگبین نوشیدنی فرح بخش قدیمی و سنتی ایرانی است که خواص بیشماری دارد. با مطالعه در کتاب های قدیمی و دارویی متوجه ارزشمندی این نوشیدنی گوارا در میان اطباء سنتی می شویم. یکی از مهمترین مستندات ارزشمند بودن شربت سرکه انگبین در بین حکما قدیمی، کتاب طبیب بزرگ ایرانی بوعلی سینا به نام شناخته شده السکنجبین “منافع الشراب المسمی سکنجبین” به زبان عربی است. جالب است بدانید که این کتاب به دلیل اهمیت بالا در حدود سال های 1547 قمری به زبان لاتین برگردانده شده است.

    سرکه انگبین که ترکیبی از سرکه و عسل طبیعی است، طبع میانه ای دارد و شاید به همین دلیل مورد توجه همه اطباء سنتی قرار گرفته است چرا که این ویژگی نقش متعادل کننده ای در مزاج های مختلف دارد. داشتن طبع میانه به این معناست که این شربت اگر با ترکیبات سرد مانند کاسنی و… مخلوط شود برای افراد گرم مزاج بسیار مناسب است که سردی و خنکی طبع را افزایش می دهد. همینطور برای رفع سرد مزاجی بهتر است به آن ترکیبات گرم مانند نعنا اضافه شود تا سردی مزاج را کاهش دهد.

    شربت شفابخش سرکه انگبین انواع ویتامین های مفید و اثر بخش را مانند ویتامین A، B، C و E را در خود جای داده است. همچنین این شربت حاوی مقادیر قابل توجهی کلسیم، آهن، منیزیم، پروتئین، سدیم، پتاسیم، انواع اسیدها و همینطور قندها را شامل می شود. همین امر موجب می شود نوشیدن این شربت برای ضدعفونی و پاکسازی معده، کبد، کلیه ها، مجاری ادراری و دفع سنگ کیسه صفرا مورد استفاده قرار گیرد. مهم تر از آن این نوشیدنی طبیعی شفا بخش به تصفیه خون و رفع غلظت آن و کنترل و تنظیم فشار خون، قند و چربی کمک می کند.

    در این مطلب قصد داریم به معرفی تعدادی از خواص شربت سرکه انگبین بپردازیم. اگر واقعا به سلامتی خود اهمیت می دهید، بهتر است به جای مصرف شربت های مضر موجود در بازار و انواع نوشیدنی های بی فایده یا پرضرر، شربت سرکه انگبین را جایگزین نوشیدنی های خانگی خود کنید. با این حال قبل از مصرف شربت سرکه انگبین بهتر است اطلاعاتی هم در مورد خواص این شربت داشته باشید.


    سرکه انگبین برای درمان کبد چرب

    کبد چرب یک اختلال مزمن و بدون علائم در بدن به حساب می آید که علت آن اجتماع چربی و التهاب در کبد است. درمان های پزشکی بسیاری برای رفع این مشکل وجود دارد و در مراحل اولیه شناخت درمان آن راحت تر انجام می شود؛ اما به این دلیل که بیماری کبد چرب بیماری پنهان به محسوب می شود در صورت پیشرفت و افزایش چربی کبد درمان آن نیز دشوار خواهد بود. همین امر باعث شده تا به توصیه های طب سنتی برای پیشگیری از وقوع این بیماری توجه شود.

    یکی از بهترین و مهمترین راهکارهای پیشگیرانه و درمانی آن مصرف نوشیدنی سرکه انگبین در رژیم های مختلف غذایی است. این شربت به دلیل خواص ترکیبی که از سرکه انگور یا سیب با عسل را دارد متعادل کننده حرارت و التهابات کبدی است که پاکسازی کبد را به همراه دارد.


    بیشتر در مورد درمان کبد چرب بخوانید:

    شاید به کار بردن اصطلاح سنگ شکن برای نوشیدنی فرح بخش انگبین دور از ذهن باشد؛ اما آنچه تجربیات طب سنتی نشان داده است، شربت سکنجبین یا همان سرکه انگبین قابلیت شکنندگی و رفع سنگ های کلیه و صفرا را دارد که گاها ناشی از رژیم های غذایی نامناسب هستند. نوشیدن این شربت در وعده های مختلف روزانه کمک چشمگیری به پاکسازی و دفع  سنگ صفرا و کلیه می کند. این نوشیدنی گوارای خاصیت باز کنندگی عروق و همچنین برطرف کردن عطش در افراد صفراوی دارد.

    ترکیب مواد طبیعی و عرقیجات مختلف در تهیه شربت سرکه انگبین باعث ایجاد خواص جدید و موثری در آن می شود. به همین دلیل برای بیماری های متفاوت می توان از این ملکه طب سنتی استفاده کرد. در ادامه خواص سرکه انگبین ترکیب شده با مواد طبیعی و عرقیجات گوناگون را برشمرده ایم تا به صورت تخصصی به رفع بیماری ها بپردازید.

    در صورتی که سرکه انگبین با عرق شاه تره و کاسنی ترکیب شود  همانطور که پیش تر نیز اشاره شد به عنوان پاک کننده کبد مورد استفاده قرار می گیرد.

    ترکیب این شهد نوش شفا بخش و گوارا با عرق بابونه که التیام بخش دردهای معده است و شیرین بیان که منبعی برای ویتامین های گروه B   به حساب می آید، سلامتی معده را تضمین میکند.

    آویشن و پونه که همه آن را به عنوان دمنوش هایی برای رفع سرما خوردگی و آرامش بخش مصرف می کنند در ترکیب با این شربت خاصیت معجزه آور آنتی بیوتیکی پیدا می کند که برای کاهش دادن تب و افزایش سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری ها تاثیر بسزایی دارد.


    بیماران دیابتی نیز جزء دسته مصرف کنندگان این شربت هستند؛ زیرا مخلوط عرق گزنه، که سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است به همراه مریم گلی (بومادران) و شنبلیله با سرکه انگبین به تنظیم قند خون کمک فراوانی می کند.

    همانطور که اشاره شد، شربت سرکه انگبین که در واقع می توان گفت مادر داروهای طب سنتی است و از ترکیبات مختلف آن با سایر گیاهان دارویی میتوان برای پیشگیری و درمان بیماری ها استفاده کرد، یک ماده طبیعی و پرخاصیت است. با این حال مصرف این شربت نیز برای برخی موارد توصیه نمی شود و در مواردی منع شده است.

    شربت سرکه انگبین شربتی شاهانه و یکی از بهترین نوشیدنی هایی است که در دسترس ما قرار دارد. اگر شربت با استفاده از عسل طبیعی و سرکه طبیعی تهیه شده باشد، قطعا خواص زیادی برای سلامتی ما به همراه خواهد داشت. شاید زمان آن رسیده که به جای مصرف نوشیدنی های مضر به سمت نوشیدنی های مفید روی بیاوریم. باور کنید سلامتی مهمترین سرمایه ای است که می توانید داشته باشیم.


    facebook youtube linkedin instagram twitter aparat telegram

    عسلنا اولين پايگاه خبری تحليلی صنعت زنبورداری ايران شامل جديدترين اخبار و مقالات و تحقيقات و پژوهش ها در زمينه ی زنبور عسل و فراورده های آن می باشد.


    آدرس : اصفهان – صندوق پستی : 359-81395ایمیل :  

    تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به عسلنا می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با درج لینک به مطلب بلامانع است.

    (کبد چرب درمان پیشگیری)

     

    در موضوع کبد چرب دکتر خیراندیش سخنان مهمی دارد که فیلم و متن آن به شرح زیر است.

    متن سخنرانی دکتر خیراندیش و دکتر ضیایی در خصوص بیماری کبد چرب و درمان این بیماری

    در کشور چین، برعکس ایران است، همانطور که ما در خیابان هایمان آبسردکن داریم آنها آب جوش دارند.سرکه انگبین برای درمان کبد چرب

    در خیابان ها آب جوش دارند . مردم فلاسک دارند .مقداری داروی گیاهی و آب جوش در آن میر یریزند و سوار

    دوچرخه می شوند این دم نوش تا محل کارشان دم می کشد و می خورند. اصلا آب یخ در اختیار مردم نیست.

    یکی از جمعیت های بزرگ بیماری که ما در ایران داریم کبد چرب است. پزشکان می گویند کبد چرب زیر مجموعه

    سبک زندگی life style   غلط است. این سبک زندگی را ریز کنیم خوردن آب یخ بین غذا، کبد چرب درست می کند. (کبد چرب درمان پیشگیری)

    مکانیسم ایجاد کبد چرب در بدن خیلی ساده است شبیه دستگاه های بستنی سازی قدیم. در دستگاه های

    بستنی سازی قدیم درون یک سطل فلزی شیر وشکر می ریختند و دور آن یخ می ریختند و می چرخاندند و

    بعد این مخلوط شیر و شکر سفت می شد و رسوب می کرد. این شیر و شکر را که مخلوط می کردند اول

    چربی شیر که غلیظ تر و سبک تر است در جداره رسوب می کرد . سپس آب درون شیر رسوب می کرد. چرا؟

    زیرا داخل ظرف گرم است و بیرون ظرف سرد است . سرما جاذب گرماست . یخ که دور ظرف شیر شکر می ریختند

    باعث می شود که ترکیبات گرم داخل را بکشاند به جداره و رسوب کند و تبدیل بشود به بستنی. (کبد چرب درمان پیشگیری)

    کبد هم همین طور است . کبد طبع گرم دارد. دومین ارگان گرم بدن است  بعد از قلب. خلط دیگر هم

    درون کبد است که یکی از آن مواد صفرا است. کنار کبد معده است وقتی که غذا خوردیم و هضم

    در سر معده و قعر معده انجام شد و گذر کرد به کبد، حالا آب یخ که بخوریم این آب یخ،

    صفرای معلق موجود در کبد را به جداره کبد فراخوان می کند. این فراخوان ادامه پیدا می کند تا اینکه

    در طول چند سال این لوبول ها را پرمیکند و کبد چرب گرید ۱ و ۲و ۳ ایجاد می کند. تمامی سونوگرافی های

    کبد چرب که می گیریم آن قسمتی از کبد درگیر است که همسایه معده است.(کبد چرب درمان پیشگیری)

    برای پیشگیری از کبد چرب باید روش تغذیه اصلاح شود. اصلاح روش تغذیه این است که غذاهای

    خیلی گرم و خیلی سرد را با هم نخوریم. مثلا همراه ماست غذاهای خیلی گرم نخوریم. (منظور خوردن غدا های با اختلاف دمای زیاد)

    مورد مهم دیگر آب بین غذاست که بسیار مهم است و به خصوص آب سرد و

    به خصوص نوشابه های گازدارسرد را بین غذا نخوریم. اولین راه پیشگیری از بروز کبد چرب نخوردن

    غذاهای خیلی سرد با غذاهای خیلی گرم است. (کبد چرب درمان پیشگیری)

    سرکه انگبین برای درمان کبد چرب

    مثلا ما سوسیس و کالباس می خوریم که خیلی سرد است و برای اینکه مزه دار شود فلفل زیاد

    روی آن می ریزیم که خیلی گرم است وقتی می خوریم عطش پیدا می کنیم و این سوسیس

    و کالباس را همراه با نوشابه می خوریم. این سرد گرم شدن موجب می شود یک لایه در کبد

    به تدریج پدید می آید. اگر بخواهیم مثال بزنم دیگ های بستنی سازی قدیم یک ظرفی بود

    در وسط و دور آن یخ بود و وسط آن شیر و شکر می ریختند و این ظرف را می چرخاندند و

    تماس مستمر یخ پشت جداره موجب می شد شیر داخل ظرف می بست

    و منعقد می شد. در بدن هم همین طور است. ما ظرفی داریم به نام کبد که درونش گرم است. (کبد چرب درمان پیشگیری)

    معده در کنار کبد است و وقتی که درون معده آب سرد می ریزیم به قول ابوعلی سینا معده

    همسایه کبد است و این سردی جدار کبد را خنک می کند و چربی هم لطیف است. صفرای

    لطیف چربی است که در کبد است چون صفرا است دانه بندی ریز دارد و حفرات حاشیه کبد

  • عکس نوشته های زیبای روز مادر
  • را اشغال می کند و به تدریج در چند سال حالتی به نام تشمع کبدی یعنی مشماعی شدن کبد

    ایجاد  می کند و چون دانه بندی های آن خیلی ریز است و شبیه پوست و شبیه جنس کبد می شود

    و درمان آن خیلی سخت اتفاق می افتد. (کبد چرب درمان پیشگیری)

    اگر بخواهیم دچار کبد چرب نشویم باید بین غذا و پس از غذا آب یخ نخوریم و اگر بخواهیم درمان شود

    اولین کار این است که  خوردن آب یخ یا خوردن همزمان غذاهای سرد مزاج و گرم مزاج را باید حذف کنیم

    اما درمان کبد چرب به تدریج زداینده های چربی های رسوب کننده که بهترین و سریع الاثرترین

    آن سرکه انگبین است که برای زنان با یک دوم واحد سرکه و برای مردان یک واحد سرکه و دو واحد

    عسل و دو واحد عرق نعنا ترکیب می کنیم از این ترکیب با دو برابر آب مخلوط می کنیم. (کبد چرب درمان پیشگیری)

    سرکه انگبین برای درمان کبد چرب

    نصف واحد سرکه + دو واحد عسل + دو واحد عرق نعنا

    یک واحد سرکه + دو واحد عسل + دو واحد عرق نعنا

    این مواد را با هم مخلوط می کنیم و شربت سرکه انگبین را تولید می کنیم و به هنگام مصرف،

    یک سوم لیوان از این شربت سرکه انگبین را با دو برابر آب مخلوط می کنیم و آرام آرام روزی یک لیوان

    می نوشیم. و این روش های بدغذاخوردن را ترک می کنیم به تدریج در ۴ تا ۶ ماه درمان می شود.

    اگر بخواهیم کار علمی بکنیم هر دو ماه آنزیم های کبد را اندازه می گیریم  که مقایسه کنیم ببینیم گرید

    آن چقدر تفاوت کرده است . با پیاده روی و غذای سرشب  خوردن و ترک ناهار هم توصیه می شود.

    دیابت سرد، دیابتی است که با استرس افزایش پیدا می کند در زنان بیشتر است و در افراد چاق و سفید

    پوست بیشتر است. خطری که این افراد را تهدید میکند بیشتر افت قند است. مستعد افت قند شدید هستند.

    این افراد بیشتر شیرینی دوست دارند و به محض اینکه قند شان کاهش یابد بی قرار می شوند و

    عصبانی می شوند و نمی دانند چه کار کنند داد و فریاد می کنند!

    برای اینها عسل ناشتا و شبانگاه تجویز می شود. به دیابت سرد عسل ناشتا و شبانگاه می دهیم .

    یکی از بیماران من که زنی بلغمی بود؛ ۴۰ روز که عسل خورد دیابتش از ۳۱۰ به ۱۱۰ رسید. این خانم

    پرستار بود با تعجب از موثر بودن عسل در درمان دیابت می گفت که خودش  به مریض هایش می گفته که

    عسل نخورند! (کبد چرب درمان پیشگیری)

    درمان دیابت گرم با «سرکه انگبین» یا «به سین» است.  «به سین» «به» پخته شده درون سرکه است.

    مثل سیب زمینی که آب پز می کنند

    «به سین» را با «به» می پزیم بعد له میکنیم و یک قاشق غذاخوری ازاین را می خوریم. هیچ چیزی به «به سین»

    نمی رسد. (کبد چرب درمان پیشگیری)

    من شش ماه مطالعه کردم دنبال درمان سیروز کبدی میگشتم تا به این رسیدم. شش ماه! این «به سین» است.

    «به» را داخل سرکه بپزید له کنید و شب یک قاشق و صبح یک قاشق بخورید. این دیابت گرم را پایین می آورد .

    در ایران دیابت گرم کم داریم بیشتر دیابت ایران دیابت سرد است. (کبد چرب درمان پیشگیری)

    برای درمان زخم های دیابتی اگر عفونی است عسل و نمک را در سه تا هفت روز اول روی زخم بگذارید

    و وقتی از حالت عفونت خارج شد عسل  و زیتون روی زخم بگذارید و غذای درمان دیابت را هم می دهیم

    و در مسیر از زانو تا زخم که سرد است این مسیر سرد را از بالا به پائین زالو بچینید.

    هفته بعد لمس کنید هر چه گرما پایین آمد یعنی درمان دارد با سرعت اتفاق می افتد و این روش درمانی

    درمان کسانی است که کاندید قطع پا هستند و باید پایشان قطع شود. اینها دارند با این روش درمان می شوند.

    همین الان سه چهار بیمار دارم که دارند با این روش درمان می شوند. (کبد چرب درمان پیشگیری)

    وقتی که خون غلیظ می شود عرق صفراوی تولید می شود. عرق صفراوی عرقی ترش و بدبوست و

    روی لباس لک می اندازد و پاک نمی شود. این عرق صفراوی ناشی از خلط بدی است که در کبد تولید

    شده و اینها پوستشان هم دیر پاک می شود چون رسوب کرده و و منافذ آن بسته می شود(کبد چرب درمان پیشگیری)

     

    اگر بخواهیم درمان کنیم اول یک گرم  کننده معتدل برای کبد نیاز داریم . کبد را باید گرم کنیم چون با

    استمرار در مصرف سردی ها سرد شده است. اما در عین حال این لایه رسوبی که ایجاد شده و جدار

    کبد را ضخیم کرده که اسمش را می گذاریم fatty liver  یا کبد چرب که در طب سنتی به آن تشمع کبدی

    گفته می شود . این چربی را می خواهیم بشکنیم و تکه تکه کنیم و پاک کنیم پس باید مواد شکننده در آن بریزیم.(کبد چرب درمان پیشگیری)

    این مواد شکننده ترشی های نفوذکننده هستند مثل سرکه، آبلیمو، آبغوره، آب زرشک . اینها می توانند بشکنند

    ولی اگر بخواهیم اینهارا خالص مصرف کنیم تمام جدار معده را می سوزاند و مغز را سرد می کند. پس نمی توان

    سرکه را خالص بخوریم و اگر بخواهیم سرکه خالص بخوریم باید سرکه رقیق طبیعی باشد که خودمان درست

    کرده باشیم. سرکه هایی که مادر بزرگ ها در خانه درست می کنند را می توانیم بخوریم ولی سرکه بازار

    هشت و نیم درصد اسید استیک دارد که خیلی بالاست. اسید استیک نباید بیش از دو و نیم باشد .

    می توانید  آب لیمو یا آبغوره را در استکان چای تان یا در استکان جوشانده تان بریزید

    یا آب انار ترش یا آب زرشک بخورید و اگر این را دوست ندارید می توانید سرکه انگبین درست کنید.

    ۲ واحد عسل+۲ واحد عرق نعنا+ یک واحد سرکه

    اینجا چون بیشتر رسوبات کبدی کبد گرم هستند ۲ جور سرکه انگبین باید یاد بگیریم. (کبد چرب درمان پیشگیری)

    یک سرکه انگبین سرد و یک سرکه انگبین گرم. سرکه انگبین گرم این است که واحد واسط آن نعناست

    و سرکه انگبین سرد واحد واسط آن کاسنی است. یعنی ۲ واحد عسل+ ۲ واحد عرق نعنا+ ۱ واحد سرکه

    (واحد می تواند لیوان یا استکان باشد) با این ها شربت درست کنید موقع خوردن

    همین را با دو برابر آب مخلوط کنید و بنوشید ولی برای کبد گرم واسط آن به جای نعنا عرق کاسنی است.

    کبد گرم  کدام است؟ آنهایی که جوش در می آورند پوستشان خشک است اگزما دارند خارش پوستی دارند

    اشتهایشان کم است تشنگی شان زیاد است و چهره شان زرد است این می شود کبد گرم. (کبد چرب درمان پیشگیری)

    چای زعفران و عسل هم ضد کبد چرب است و هم طراوت و شادابی طبیعی می آورد .

    چون منطقه جغرافیایی ایران خشک و نیمه خشک است در ۲۴ ساعت نباید بیش از نیم گرم بخورند

    اما کسانی که در مناطق شرجی مثل سواحل خلیج فارس و دریای خزر هستند اینها می توانند

    تا یک گرم در ۲۴ ساعت هم بخورند. این را با آب جوش ولرم شده یا آب سرد معمولی درست کنند

    و بعد با عسل شیرین کنند و بخورند. این خیلی فواید دارد که یکی از آنها ضد کبد چرب است و دیگری

    شادابی و طراوت طبیعی است. (کبد چرب درمان پیشگیری)

     

    دانلود فیلم درمان کبد چرب (دکتر خیراندیش دکتر ضیایی)

     

     

     

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    قبول داریم که در بازار امروز، اعتماد کردن به فروشنده، کار آسانی نیست ولی به هشت دلیل شما می توانید با اعتماد کامل از فروشگاه دیجی عسل خرید کنید:

    1- دیجی عسل فروشگاه واقعی در شهر دماوند دارد.

    2- فروشگاه واقعی دیجی عسل دارای همه مجوزهای بهداشتی و اقتصادی است.

    3- فروشگاه دیجی عسل تلفن ثابت دارد و در تمام روزها و در تمام ساعتها پاسخگوی هم میهنان گرامی است.

    4- علاوه بر تلفن ثابت، فروشگاه دیجی عسل با دو خط تلفن همراه نیز در دسترس شماست.

    5- فروشگاه دیجی عسل دارای نماد اعتماد الکترونی ستاره دار است و با مجوز کامل وزارت اقتصاد فعالیت می کند.

    6- دیجی عسل زنبوردار واقعی است و با شماره پرورانه 16004 از سال 1330 به شغل زنبورداری اشتغال دارد.

    7- فروشگاه دیجی عسل مشتری خوشنام و شناخته شده بانک های صادرات و تجارت است بنابراین می توانید موقع خرید از فروشگاه دیجی عسل، از درگاه بانک های صادرات و تجارت استفاده نمایید.

    8- درصورت عدم رضایت از محصولات فروشگاه دیجی عسل می توانید محصول را بی چون و چرا مرجوع نمایید.

    ارسال عسل طبیعی دیجی عسل (نصیری) به تمامی نقاط کشور امکان پذیر می باشد.

    برای خرید عسل ما می توانید با ما تماس بگیرید.

    همچنین امکان خرید آنلاین و پرداخت الکترونیکی نیز فراهم است.

    تلفن تماس فروشگاه: 02176345287

    تلفن تماس پشتیبانی : 09902738948

    ایمیل : info@digiasal.com

    آدرس فروشگاه: دماوند؛ گیلاوند. بلوار سپاه. خیابان بیت المقدس غربی پلاک 60

    سرکه انگبین برای درمان کبد چرب
    سرکه انگبین برای درمان کبد چرب
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *