ریزش مو وسط سر مردان

دوره مقدماتی php
ریزش مو وسط سر مردان
ریزش مو وسط سر مردان

بهداشت بیش از حد پوست سر:

همانند بهداشت ضعیف پوست سر، این نیز حقیقت ندارد ریزش مو در مردان ،حتی قبل از اینکه شستشوی سر و استفاده از شامپو به طور منظم به عنوان یک کار معمولی جا بیفتد، نیز وجود داشته است و هیچ شواهدی وجود ندارد که ثابت کند از زمانی که مردان شروع به شستن موهایشان به طور دائم کرده اند، تعداد افرادی که از مشکل ریزش مو رنج می برند ، افزایش پیدا کرده است.

استفاده دائمی از سشوار:

استفاده از سشوار به طور نادرست، ممکن است موجب سوختن مو و افتادن آن شود به غیر از موارد خیلی شدید، موی جدیدی از فولیکول رشد می کند و جایگزین موی سوخته می شود.

ریزش مو وسط سر مردان

دوره مقدماتی php

راه حل های درمان ریزش مو در مردان

 

اضطراب:

اضطراب می تواند باعث ریزش مو شود ،ولی این باور وجود دارد که کسی بدون وجود ژنِ الگوی ریزش مردانه ، نمی تواند به دلیل اضطراب ریزش مو داشته باشد اضطراب می تواند، موجب نوعی از ریزش مو به نام تلوژن افلوویوم شود، ولی این نوع ریزش، مانند الگوی ریزش موی مردانه برگشت ناپذیر نیست.

مشکلات تیروئید:

تیروئید شما، ممکن است نسبتا کوچک باشد، ولی تیروئد، کمک رسان اصلی برای عملکردهای متابولیک بدن شما است.هیپوتیروئید ،یک مشکل رایج و روشن است که نشان می دهد تیروئید شما کم کار است ، که می تواند موجب انواع گوناگونی از مشکلات سلامتی شود. (مانند سرطان)

عفونت ها:

موارد خیلی زیادی از عفونت ها هستند، که به ریزش مو ربط داده شده اند ، که یکی از آن ها عفونت قارچی است.گران نباشید، برخلاف اسمش هیچ کرمی در کار نیست، ولی قارچ هایی هستند، که نسبتا می توانند در هر جایی از بدن مانند پوست کف سر رشد کنند و باعث ریزش موی سر در قسمت هایی شوند.

رژیم غذایی ضعیف:

اینکه رژیم غذایی ضعیف، می تواند باعث مشکلات سلامتی مختلف و از جمله موی ضعیف شود، اصلا پنهان نیست هم چنان که روزنامه دیلی میل انگلستان اشاره کرده است، مو از پروتئین ساخته شده است ، پس اگر هیچ پروتئینی در رژیم غذاییتان نیست، این خبر بدی است ریزش مو ،همچنین می تواند نشانه کمبود آهن یا ویتامینC باشد.

 

رژیم غذایی مناسب و سالم

 

در حالی که بسیاری از داروها به هدفی که برای آن استفاده می شوند، می رسند، عوارض جانبی ای نیز دارند، که ریزش مو یکی از آنها است. Everyday health موارد مختلفی از داروها را نام برده که باعث ریزش مو می شوند مانند، رقیق کننده های خون، داروهای تپش قلب و ضد افسردگی.

1. داروها:

( توصیه می شود حتما با مشورت پزشک مصرف شود تا عوارضی مثل تشدید ریزش مو نداشته باشد)

اداره کل غذا و داروی آمریکا دو دارو برای درمان الگوی طاسی مردان، را تائید کرده است:

مینوکسیدول(روگین):روگین به صورت مایع و فوم روی پیشخوان ها موجود است برای رویش مو و جلوگیری از ریزش مو ،روزی دوبار روی پوست سر استفاده کنید.

فیناستراید:فیناستراید، به صورت قرص است و دوبار در روز مصرف می شود این دارو ،فقط با تجویز دکتر قابل خریداری است . در مورد هر دوی این داروها ، ممکن است یک سال طول بکشد تا نتیجه دیده شود، و شما باید مدام از این داروها استفاده کنید، تا اثرات آن باقی بماند.

درمان دارویی برای رفع ریزش مو

 

2. کاشت مو بهترین روش درمان ریزش مو

دو مرحله ی مهم در کاشت مو ،کاشت فولیکول و برداشت فولیکول مو هستند.

کاشت فولیکول مو(FUT) :این روش سنتی تر است و در آن قسمتی از پوست پشت سر ،در جایی که تعداد زیادی مو وجود دارد، برداشته می شود و موها دوباره در قسمت هایی از سر که ریزش مو دارند، قرار داده می شود.

برداشت فولیکول مو(FUE):در این روش ،فولیکول مو مستقیما از پوست کف سر برداشته می شود و روی قسمت های بدون موی سر کاشته می شود.

نکته مهم :برای انجام کاشت مو حتما به مراکز تخصصی و تایید شده مراجعه کنید.

3.لیزر درمانی:

لیزر درمانی ،به عنوان روشی شناخته شده است که تورم در فولیکول های مو را که باعث توقف رشد مو شده است ،کاهش می دهد.تحقیقات کمی بر روی اثر گذاری لیزر، بر روی ریزش مو انجام شده است ،ولی تحقیقی در سال 2016 نشان داده است، که لیزر درمانی در حد کم ، برای درمان الگوی ریزش مردانه ، بی خطر و تاثیر گذار است که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

علت ریزش موی مردان و درمان آن با دارو

 

4. سیگار را ترک کنید:

اگر شما سیگاری هستید، احتمالا در مورد تمام اثرات منفی ای که سیگار کشیدن بر روی سلامتی شما دارد، شنیده اید اما آیامی دانید که سیگار کشیدن، باعث ریزش مو در قسمت بالای چروک های صورت و خاکستری شدن زودرس موها می شود؟تحقیقات نشان می دهد ،که رابطه ای بین سیگار کشیدن و ریزش مو وجود دارد اگر می خواهید از طاس شدن خود جلوگیری کنید، ترک سیگار ایده ی خوبی به نظر می رسد.

ریزش مو وسط سر مردان

5. ماساژ پوست سر:

ماساژ سر، نه تنها حسی فوق العاده است ، بلکه به حل ریزش مو هم کمک می کند ماساژ پوست سر، فولیکول های مو را تحریک می کند در یک تحقیق کوچک، مردان ژاپنی سالم، که برای مدت 24 هفته ، 4 دقیقه در روز، ماساژ پوست سر گرفته اند، در آخر موهای ضخیم تری داشتند.

ماساژ پوست سر برای درمان طاسی در مردان

 

6. روغن ها:

شواهدی موجود است ،که روغن نعنا به رشد مو کمک می کند روغن رزماری نیز ،به طور سنتی برای افزایش چرخش خون در پوست سر استفاده می شده است طبق تحقیقی در سال 2013، عصاره برگ رزماری، رویش مجدد مو در موش ها را سریع تر می کند. روغن نارگیل، روغن کرچک، و روغن زیتون نیز خیلی پیشنهاد می شوند، ولی تحقیقات درباره ی فواید آنها، بر رویش مو محدود است.

7. یک رژیم متعادل:

رژیم غذایی مناسب برای درمان ریزش مو 

 

8. نخل اره ای:

نخل ارهای ،گیاهی است که توت های ریزی دارد و اغلب بخشی از درمانی است که برای پروستات بزرگ شده استفاده می شود در حالی که تحقیقات در مورد اثر نخل ارهای برای درمان ریزش مو خیلی محدود است، یک تحقیق، اثرات مثبتی بر روی مردانی که با فرمول موضعی درمان شده اند، نشان داده است.

9. بیوتین:

بیوتین ،یک ویتامین است که به طور طبیعی در این غذاها یافت می شود:آجیل ها- سیب زمینی شیرین- تخم مرغ- پیاز و جو دو سر ؛ شواهدی وجود دارد ،که مصرف مکمل های بیوتین، شدت ریزش مو را کاهش می دهد، ولی بیشتر تحقیقات بر روی زنان انجام شده است.

10. آب پیاز:

تحقیقات در سال 2002 ،نشان می دهد که استفاده آب پیاز ،به عنوان درمان موضعی در افرادی که ریزش موی تکه تکه در ناحیه های مخلتف دارند ،نسبت به آب شیر نتیجه شگفت انگیزتری در رشد مجدد مو دارد.

آب پیاز برای درمان ریزش مو 

11. بهیرنگراج:

بهیرنگراج، که آفتاب گردان تقلبی نیز نامیده می شود، از تیره آفتاب گردان است که در طب سنتی هندی (آیو وردا) به عنوان گیاهی که موجب رشد مو می شود ، شهرت دارد تحقیقات بر روی موش ها، نشان داده است که عصاره گیاه،نسبت به ماینوکسیدول اثر بهتری بر رشد مجدد مو داشته است اگرچه، برای تائید این اثرات بر روی انسان ،تحقیقات بیشتری نیاز است.

12. چای سبز:

یکی دیگر از درمان های گیاهی که مدعی درمان ریزش مو است، چای سبز است.یک تحقیق بر روی موش های مرکب پلی فنولیکی، نشان داده است ،که چای سبز یک درمان طبیعی برای درمان ریزش مو است ،ولی هیچ تحقیقات انسانی برای تائید این اثرات انجام نشده است.

13. گل بامیه:

ختمی چینی در هند به طور وسیع برای رشد مو داد و ستد می شود تحقیقات بر روی موش ها اثرات مثبتی نشان داده است، ولی هیچ تحقیقی بر روی انسان انجام نشده است.

جلوگیری از ریزش مو در مردان

 

14. با موهایتان ملایم رفتار کنید:

سعی کنیدهنگام شانه زدن و فرم دادن به موهایتان، تا می توانید ملایم باشید پیچ و تاب دادن موها و محکم کشیدن موها به طور مداوم ، می تواند منجر به ریزش مو شود.اگر در مورد ریزش مو نگران هستید از موارد زیر اجتناب می کنید:

اگر مجبورید از مواد شیمیایی یا سفید کننده بر روی موهای خود استفاده کنید، حتما از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید و این کار را خودتان در منزل انجام ندهید.

دلایل مهم ریزش مو در مردان کدامند و نقش وراثت در آن چقدر است؟

 

15. آزمایش بدهید:

در کنار ژنتیک، چندین شرایط پزشکی وجود دارد، که می توانند موجب ریزش مو شوند شما می توانید با درمان این شرایط پنهان ، ریزش موهایتان را مدیریت کنید. شرایط زیر می توانند موجب ریزش مو شوند:

اگر هر کدام از این شرایط را دارید، یا در کنار ریزش مو ، نشانه های دیگری نیز دارید ، حتما با پزشک مو مشاوره کنید و درمان مورد احتیاج خود را بگیرید ،با بهتر شدن وضعیتتان، شرایط ریزش موهایتان هم بهتر می شود.

 علت کچل شدن مردان و جلوگیری از آن 

16. اضطرابتان را کاهش دهید:

اضطراب، واقعا مشکلاتی در بدن شما به وجود می آورد که موی شما نیز شامل آن می شود ریزش مو ،می تواند بر اثر یک زندگی پراضطراب باشد .

 

 ریزش مو در خانم ها بسیار ناراحت کننده است و باعث مضطرب شدن فرد می شود. در این مقاله به طور کامل به علت های اصلی ریزش مو و روش های درمان ریزش مو اشاره می کنیم

موی شما اطلاعات زیادی در مورد سلامت و شخصیت شما بیان می کنند. موی بلند، کوتاه و یا براق بیش از آنچه تصور می شود برای خانم ها مهم است و برای بسیاری از خانم ها مو بیانگر شخصیت شماست. اما اگر موهای یک خانم شروع به ریزش کند، برای وی بسیار ناراحت کننده و ترسناک خواهد بود. در ادامه به مهم ترین علت های ریزش مو و روش های درمان ریزش مو اشاره می کنیم. 

ریزش مو چه کوتاه مدت و چه بلند مدت برای مردان و زنان شبیه به هم است. ریزش مو ممکن است تمام سر را در بر بگیرد و تراکم موها کم شود یا اینکه در مرکز شروع شده و بیشتر و بیشتر شود. حتی ممکن است ریزش مو در یک نقطه در جلوی سر شروع شود، به این شکل که خط موی جلوی سر به عقب تر می رود.

ریزش مو وسط سر مردان

پوست سر شما حدودا صد هزار مو را در خود جای می دهد. هر مو دارای چرخه زندگی خاص خودش است. هر فولیکول یک موی مجزا تولید می کند که در هر ماه به اندازه 3.8 سانتی متر رشد می کند. هر تار مو به مدت 2 تا 6 سال روی پوست سر باقی می ماند و سپس رشد آن به مدت یک ماه متوقف می شود. زمانی که دوره رشد بعدی شروع می شود، موی قبل می افتد. در هر زمانی اکثر موهای شما در دوره رشد خود هستند.

هر فرد در روز حدود 50 تا 100 تار موی خود را از دست می دهد. اگر چند تار مو را در شانه یا روی لباس خود مشاهده کردید، نگران نباشید. اما اگر ریزش مو به شکل دسته ای رخ داد یا به مرور زمان متوجه نازک تر شدن تارهای مو شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

یک علت خاص برای ریزش مو وجود ندارد. عوامل شروع ریزش مو مختلف هستند، از شرایط پزشکی گرفته تا عوامل استرس زا و سبک زندگی، مانند غذایی که می خورید، هر یک باعث ریزش مو می شوند. ژنتیک نیز نقش مهمی در ریزش مو دارد. گاهی پزشکان علت خاصی برای ریزش مو پیدا نمی کنند. در ابتدا پزشک آزمایش هایی را برای بررسی اختلالات تیروئیدی و عدم تعادل هورمونی توصیه می کند. اغلب زمانی که علت ریزش مو برطرف شود، مو دوباره رشد می کند.

بله. پزشک می تواند از مقیاس Savin استفاده کند. ریزش مو از تراکم طبیعی مو تا طاسی جلوی سر، که به ندرت بروز می کند، متفاوت خواهد بود. مقیاس  Savin به پزشک کمک می کند الگوی طاسی زنانه را تعیین کند که پزشک آن را آلوپسی آندروژنیک androgenic alopecia یا الگوی طاسی مردانه می نامد. این الگو معمولا به عنوان الگوی طاسی مردانه شناخته می شود، اما حدود 30 میلیون زن در امریکا به آن دچار هستند. متخصصین تصور می کنند ژنتیک و افزایش سن همراه با تغییرات هورمونی دوره یائسگی نقش مهمی در ریزش موی زنان دارند. موهای تمام سرتان ممکن است نازک شوند که ریزش از وسط سر شروع می شود.

این غده پروانه ای شکل در جلوی گردن مواد شیمیایی را تولید می کند که بدن را تحریک می کنند. اگر این غده به مقدار خیلی کم یا خیلی زیاد هورمون تیروئید تولید کند، چرخه رشد مو تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. اما به ندرت پیش می آید که موی نازک تنها نشانه وجود یک مشکل تیروئیدی باشد. در صورت بروز مشکل تیروئیدی ممکن است دچار علائم دیگری مانند کاهش یا افزایش وزن، حساسیت به سرما یا گرما یا تغییر در ضربان قلب شوید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 10 علائم تیروئید که ممکن است حتی توسط پزشک تان نادیده گرفته شود

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علائم اختلالات تیروئید را بشناسید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بیماریهای تیروئید

اگر به سندروم پلی کیستیک تخمدان polcystic ovary syndrome مبتلا باشید، هورمون هایتان همیشه از حالت تعادل خارج هستند. بدن بیشتر از آنچه باید هورمون مردانه یا آندروژن   Androgene تولید می کند. این امر باعث رشد بیشتر موهای زائد بر روی صورت یا روی بدن می شود، در حالیکه موی روی سر نازک تر می شود. سندروم پلی کیستیک تخمدان گاهی منجر به بروز مشکل در تخمک گذاری، آکنه و افزایش وزن می شود. اما گاهی نازک شدن مو تنها نشانه این عارضه است.

* آندروژن  Androgene: یا هورمون آندروژنی نام اصطلاحی است که به طور عمومی برای اشاره به هر ترکیب طبیعی یا مصنوعی (معمولاً یک هورمون استروئیدی) به کار می‌رود، که با اتصال به گیرنده‌های آندروژنی باعث تحریک، کنترل، توسعه یا نگهداری خصوصیات نرینه در مهره‌داران شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سندرم تخمدان پلی کیستیک شایع ترین اختلالات غددی زنان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اگر سندروم تخمدان پلی کیستیک دارید، صبحانه بخورید!

آلوپسی آره اتا یا طاسی منطقه ای باعث می شود مو در تکه های بزرگ ریزش پیدا کند. مقصر این مشکل سیستم ایمنی بدن است که به اشتباه به فولیکول های سالم مو حمله می کند. در اکثر موارد این آسیب همیشگی نیست. موهای ریخته معمولا طی 6 ماه مجددا رشد می کنند. بعضی افراد تمام موهای سر و بدن خود را از دست می دهند که این مشکل به ندرت بروز می کند.

زمانی که قارچ کرم حلقوی پوست سر را تحت تاثیر قرار می دهد، منجر به ریزش مو با یک الگوی خاص می شود – تکه های گرد همراه با خارش. این بخش ها ممکن است پوسته پوسته و قرمز هم به نظر برسند. پزشک این مشکل را با یک داروی ضد قارچ درمان می کند. این بیماری با تماس مستقیم با فرد آلوده منتقل می شود، بنابراین اگر به این بیماری مبتلا شده اید علائم آن را در بین اعضای خانواده خود نیز بررسی کنید.

ممکن است احساس کنید موهایتان در دوران بارداری بیشتر و پر پشت تر از قبل شده؛ شاید علت این است که سطح بالای هورمون ها از ریزش موهایی که در حالت استراحت هستند، جلوگیری می کنند. اما بعد از تولد نوزادتان همه چیز به حالت عادی برگشته و موهایی که در حالت استراحت بوده اند به سرعت ریزش پیدا می کنند. در این شرایط موهای زیادی در مدت کوتاهی ریزش پیدا می کنند. بازگشت میزان ریزش موها به حالت طبیعی پس از زایمان ممکن است 2 سال طول بکشد.

هورمون هایی که تخمک گذاری را سرکوب می کنند، می توانند باعث نازک شدن موها شوند. اگر سابقه خانوادگی ریزش مو داشته باشید، احتمال بروز این مشکل بیشتر خواهد بود و ممکن است زمانی رخ دهد که مصرف قرص ها را متوقف می کنید. دیگر داروهایی که باعث ریزش مو می شوند، عبارتند از داروهای رقیق کننده خون و داروهایی که برای درمان فشار خون بالا، بیماری قلبی، آرتروز و افسردگی مصرف می شوند.

ممکن است با یک رژیم غذایی سخت وزن زیادی را از دست بدهید، اما طی چند ماه موی زیادی نیز ریزش پیدا کند. نگران ریزش مو در دوران رژیم غذایی سخت نباشید، زیرا بعد از اینکه رژیم غذایی سالم خود را دوباره انتخاب می کنید، موهایتان به حالت قبل بر می گردند. اگر به مقدار زیاد ویتامین A مصرف می کنید و پروتئین کافی دریافت نمی کنید، آماده ریزش مقدار زیادی از موهایتان باشید.

بیشتر بدانید : ویتامین A منابع, فواید و عوارض جانبی ویتامین A

این ادعا دروغ نیست، بافتن خیلی سفت موها و دم اسبی خیلی سفت باعث ریزش موها می شود. به یاد داشته باشید که استفاده طولانی مدت از یک سبک آرایش یا بستن مو باعث زخم شدن پوست سر و در نتیجه ریزش دائمی مو می شود.

شیمی درمانی و پرتو درمانی دو روش رایج برای درمان سرطان هستند که هر دو باعث ریزش مو می شوند. در جستجوی این روش ها برای از بین بردن سلول های سرطانی، هر دو روش به فولیکول موها آسیب می زنند و باعث ریزش موها می شوند. اما این آسیب تقریبا همیشه کوتاه مدت است. زمانی که درمان تمام می شود، موها دوباره رشد می کنند.

استرس شدید جسمی و روحی ممکن است باعث ریزش ناگهانی مو شود. مثال های آن عبارتند از:

ریزش مو ناشی از این فرایندها ممکن است 6 تا 8 ماه طول بکشد.

ریزش مو وسط سر مردان

مینوکسیدیل Minoxidil (Rogaine) که توسط سازمان غذا و دارو FDA تایید شده است، داروی مناسبی برای الگوی ریزش موی خاتم ها محسوب می شود. این دارو در اکثر خانم ها ریزش مو را آهسته کرده یا متوقف می کند و می تواند به رشد مجدد موها کمک کند، اما مزیت های مصرف داروی مینوکسیدیل پس از توقف مصرف از بین خواهد رفت. داروهای کورتیکواستروئید Corticosteroid به رشد مجدد موها در خانم های مبتلا به آلوپسی آره اتا کمک می کنند. اگر علت ریزش مو وجود یک بیماری دیگر یا تغذیه نامناسب باشد، درمان علت زمینه و یا تغییر تغذیه باعث برطرف شدن ریزش موها می شود.

دستگاه هایی که نور لیزر با سطح انرژی پایین را منتشر می کنند، به رشد مجدد موها کمک می کنند. این دستگاه ها در برخی کلینیک ها و همچنین برای استفاده در خانه موجود هستند. بسیاری از آنها هم برای خانم ها و هم برای آقایان مورد تایید هستند. اما مشاهده نتیجه 2 تا 4 ماه طول خواهد کشید.

این روش شامل انتقال مو از بخش های پر پشت سر به قسمت هایی است که موی کمتری دارند. مشکل پیوند مو در زنان این است که موهای تمام قسمت های سر نازک می شوند، بنابراین بخش های اهدا کننده با موی خوب کمتر خواهند بود. اگر ریزش مو با الگوی مردانه رخ دهد و یا بر اثر زخم بروز کند، پیوند مو روش بهتری خواهد بود.

بیشتر بدانید : علت سفید شدن مو در جوانی را با این سه دلیل توضیح می دهیم

بیشتر بدانید : درمان فوری و جلوگیری از ریزش مو سر

بیشتر بدانید : درمان ریزش مو با ژل دانه کتان

بیشتر بدانید : آیا درمانی برای ریزش مو وجود دارد؟

بیشتر بدانید : کاشت مو به چه روش هایی انجام می شود؟+ انواع روش کاشت مو

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

ریزش مو وسط سر مردان

Messenger

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

ریزش مو یک رویداد روزانه است و به طور عموم جای نگرانی ندارد. به طور میانگین روزانه ممکن است از ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی هر فرد بریزد. اما برخی انواع ریزش مو موقتی و برخی دائمی است. یکی از نگرانی‌های عمده بسیاری از مردان اما ریزش مداوم و دائمی مو است که منجر به طاسی می‌شود.

پس از منتشر شدن خبری درباره کشف یک درمان بالقوه طاسی شمار زیادی از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی از طریق فرم #ازمابپرس سوال‌هایی درباره ریزش مو و طاسی برای ما فرستادند که در این مطلب به شماری از این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم.

نام علمی داروی جدید آزمایش‌شده برای درمان طاسی WAY- ۳۱۶۶۰۶ است. این دارو بیشتر برای درمان پوکی استخوان تجویز می‌شود. اما پژوهشگران دانشگاه منچستر بریتانیا دریافتند که ترکیبات این دارو پروتئینی را هدف قرار می‌دهد که مانع رشد مو می‌شود و در طاسی نقش دارد.

با آن که محققان گفته‌اند عوارض جانبی این دارو به مراتب کمتر از داروهای موجود برای ریزش مو و طاسی است، اما برای مطمئن شدن از بی‌خطر بودن این درمان نیاز به یک کارآزمایی بالینی است. بنابراین آزمایش انفرادی آن در حال حاضر توصیه نمی‌شود.

این کشف نویدی است برای کسانی که از ریزش مو رنج می‌برند اما زمان بیشتری نیاز است تا این دارو از آزمایش‌های مختلف بگذرد و مجوز تولید انبوه را برای درمان طاسی و یا پیشگیری از ریزش مو استفاده شود.

برخی شواهد نشاندهنده آن است که برخی خوراکی‌ها می‌تواند برای جلوگیری از ریزش مو و حتی برای طاسی مفید باشند. یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی با ترکیب امگا۳ بالا، به مرور زمان ریزش مو را کاهش می‌دهد. امگا ۳ نوعی اسید چرب اشباع نشده است که در بدن ساخته نمی شود اما برای سوخت و ساز ضروری است. ماهی‌های روغنی شامل ماهی آزاد، اِسقُمری اطلس (نوعی ماهی تن)، قزل‌آلا و شاه ماهی از منابع سرشار امگا ۳ هستند.

طاسی همچنین با کمبود آهن بدن مرتبط دانسته شده است. بنابراین خوردن سبزیجاتی مثل اسفناج می‌تواند کمک‌کننده باشد. محققات همچنین توصیه می‌کنند که ورزش کردن و کاهش استرس از سرعت ریزش مو می‌کاهد.

داروهایی مثل مینوکسیدیل و فیناستراید هم از سوی برخی پزشکان تجویز می‌شود که البته دارای عوارض جانبی مثل تغییرات در هورمون‌های جنسی است.

کاشت مو هم می‌تواند بسیار موثر باشد اما کاشتی که درست و حرفه‌ای انجام شود و نتیجه خوبی داشته باشید معمولا گران است و از ۱۴ هزار تا ۴۰ هزار دلار در بریتانیا هزینه دارد.

برخی افراد هم از کلاه گیس یا موی مصنوعی استفاده می‌کنند.

اگر بنا به یکی از دلایل زیر، ریزش مو داشته‌اید، به احتمال زیاد موقتی خواهد بود:

– بیماری

– استرس

– درمان سرطان

– کاهش وزن

– کمبود آهن

از دست دادن دایمی مو بیشتر، ژنتیکی است.

در صورت مشاهده موارد زیر باید به پزشک مراجعه شود:

– ریزش ناگهانی مو

– پیدا کردن لکه‌های طاسی

– از دست دادن دسته‌هایی از مو

– خارش و سوزش سر

– نگرانی از ریزش مو

منبع: خدمات ملی بهداشت بریتانیا

این یک افسانه است. با آن که طاسی مردان به تستوسترون مرتبط است اما طاسی به میزان تستوسترون نه بلکه به میزان حساسیت یک فرد به این هورمون مرتبط است. یک آنزیم، تستوسترون را به ترکیبی به نام دی هیدروتسترون تبدیل می‌کند که این ترکیب باعث مسدود شدن فولیکول‌های مو می‌شود. برخی مردان به این ترکیب بیشتر حساس هستند.

خیر. پوشیدن کلاه باعث طاسی نمی‌شود. اما شکل مو ممکن است باعث ریزش بیشتر مو شود. پدیدهآلوپسی کششی زمانی اتفاق می‌افتد که فشاری بی‌مورد به مو وارد شود. بنا براین بهتر است از بافتن زیاد، اکستنشن و دم اسبی کردن صرف نظر کنیم.

درست نیست. با آن که ریزش مو و طاسی به ژنتیک مرتبط است اما می‌تواند هم از طرف پدر و هم از طرف مادر و یا از هر دو طرف باشد.

این هم افسانه است. مو یک فیبر مرده است و هیچ نوع انتهای عصبی و عروق خونی ندارد که قطع کردن آن تاثیری ایجاد کند.

بله شوکه شدن می‌تواند باعث ریزش مو شود. وقتی دچار شوکه می‌شویم، هورمون‌های استرس در بدن آزاد می‌شود. این به نوبه خود مو را از مرحله رشد به مرحله ریزش می‌برد و باعث می‌شود، تندتر بریزد. این از عوارض جانبی فوران هورمون‌ها است که معمولا در اثر شوکه شدید اتفاق می‌افتد.

ریزش مو وسط سر مردان

رژیم غذایی می‌تواند باعث ریزش مو شود. در هنگام رژیم غذایی وقتی بدن احساس گرسنگی شدید کند، شروع به استفاده مواد مغذی از بخش‌های غیرضروری بدن می‌کند و مو در بدن غیر ضروری پنداشته می‌شود. رژیم غذایی شدید به مو فشار می‌آورد و باعث ریزش می‌شود.

این مطلب برای پاسخ به سوال‌های شماری از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی که از طریق صفحه #ازمابپرس فرستاده‌اند، تهیه شده است.

شما هم می‌توانید سوال‌های خود را از طریق این صفحه یا فرم‌هایی در مطالب دیگر وبسایت برای ما بفرستید، تا به مطالب و گزارش‌های بی‌بی‌سی فارسی تبدیل شوند.

اینجا درباره #ازمابپرس بیشتر بخوانید.

کلینیک تخصصی کاشت مو خانه سفید

فهرست مطالب

با اینکه تعداد بیماری هایی که بر ریزش موی مردان تاثیر می گذارد زیاد است، اما شایع ترین آن ها الگوی طاسی مردان ( Male Pattern Baldness ) می باشد. دیگر اسامی این بیماری عبارتند از: طاسی آندروژنی و ریزش موی ژنتیکی. ما در این صفحه در درجه اول بر این بیماری متمرکز خواهیم شد، اما به بیماری های ریزش مو با گسترش کمتری نیز اشاره خواهیم کرد که می تواند بر شما تاثیر گذار باشد.

الگوی طاسی مردانه یک بیماری ژنتیکی است که می تواند از هر دو طرف درخت خانواده به ارث برسد. بنابر این اگر پدر شما موهای کاملا ضخیم داشته باشد، فکر نکنید که مطمئنا ایمن هستید (اگرچه می توانید باشید!). این یک بیماری ناشی از یک محصول جانبی تستسترون به نام دی هیدروتستوسترون یا DHT است.DHT به فولیکول های مو متصل می شود و باعث می شود که در طول زمان کوتاه شوند. این کوتاهی باعث می شود که موها نازک و نازک تر شوند تا اینکه برخی از مردان قسمت جلویی سرشان کاملا طاس می شود.

ریزش مو وسط سر مردان

این یک سوال بسیار خوب است و اگر چه پاسخ ممکن است به نظر آشکار باشد. بسیاری از مردان ریزش مو خود را شناسایی نمی کنند، تا این که پیشرفت نسبتا زیادی داشته باشد. این دقیقا زمانی است که برای رسیدن به بهبودی کامل دیر است. دلیل اینکه مردان ریزش مو خود را شناسایی نمی کنند، معمولا یک انکار ساده یا به این دلیل است که روند بسیار کند است و یا چیزی است که آن ها به سادگی متوجه آن نمی شوند. بسیاری از مردان در جایی که هیچ دلیلی برای نگرانی ندارند، در مورد ریزش مو نگران هستند.

• توجه به نازک شدن موها یا عقب رفت خط موی خودتان؛ • افراد دیگر به شما اطلاع می دهند که موهایتان را از دست می دهید (ممکن است خودتان متوجه نشوید)؛ • موهای بی اندازه بر روی بالش، کف حمام، فاضلاب و یا در دستانتان در هنگام آراستن موها.

در واقع، شناسایی الگوی طاسی مردانه، حتی برای کسی که تجربه بالینی ندارد، آسان است. زیرا فقط بر موهای بالای پوست سر – نه اطراف پوست – تاثیر می گذارد و سبب ایجاد الگوی ریزش موی نعل اسبی می شود. تعدادی الگوی رایج ریزش مو مانند عقب رفتن خط مو، نازک شدن تاج یا گسترش نازک شدن عمومی در قسمت بالای سر وجود دارد. الگوی طاسی مردانه هرگز بر روی دو طرف سر یا پشت مو تاثیر نمی گذارد.

برای درمان الگوی طاسی مردانه، داروهای اثبات شده بالینی، لیزرتراپی و جراحی کاشت مو وجود دارد. همچنین محصولات متعددی وجود دارد که هیچ کارآیی بالینی ندارند، که همزمان هم وقت و پول شما را هدر می دهند، هم ریزش موی شما را متوقف نمی سازند.

قبل از تصمیم گیری درباره نحوه درمان ریزش موی خود، تحقیق لازم را انجام دهید. همیشه یک راه حل برای شما وجود دارد، چه یک راه حل پزشکی، جراحی، یا ترکیبی از این دو باشد، مگر اینکه شما تمام یا بیشتر موهای خود را از دست داده باشید. راهنمای جامع درمان ریزش موی ما، شما را از همه ی موثرترین گزینه های موجود برای درمان ریزش مو مطلع می سازد و نیز نگاه عمیقی به شما از محصولاتی می دهد که ممکن است ارزش استفاده نداشته باشد.

این بستگی به تعدادی از عوامل دارد. البته اگر بیماری ریزش موی موقت دارید (که در مردان غیرعادی است)، پاسخ ممکن است خیر باشد.

با فرض این که، بیماری شما، الگوی طاسی مردانه است، میزان ریزش نهایی موی شما واقعا بستگی دارد. کسانی که مبتلا به الگوی طاسی مردانه زودرس یا تهاجمی هستند، احتمال بیشتری دارند که موهایشان را به طور وسیع یا سریع تر از دست بدهند، که ممکن است در سنین جوانی باعث طاس شدن شود. ما مردانی را می بینیم که در 18 سالگی (یا گاهی اوقات زودتر) موهایشان را از دست می دهند.

البته این مردان به احتمال زیاد آنهایی خواهند بود که در نهایت، گاهی اوقات در سن بسیار جوانی (اواسط دهه 20) طاس می شوند؛ در حالی که بعضی از مردان فقط در اواسط تا اواخر دهه 20 و یا حتی بعد از آن نشانه هایی از نازک شدن را می بینند. این مردان بسیار کمتر احتمال دارد که طاسی نهایی را تجربه کنند و ممکن است تا زمان رسیدن به سن پیری، فقط موهای نازک داشته باشند. بنابراین ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه آیا در نهایت تمام موهای خود را از دست خواهید داد یا نه، توجه داشتن به زمان شروع ریزش مو و تهاجمی بودن و سرعت نازک شدن مو می باشد. استفاده از ترکیب مناسب درمان های اثبات شده بالینی باید حداقل ریزش مو را متوقف کند، اما معمولا میزان رشد دوباره و یا ضخیم شدن مو را افزایش می دهد، چه این رشد دوباره متوسط یا متراکم باشد.

ما توصیه می کنیم که به محض فهمیدن افزایش میزان ریزش مو، باید از یک متخصص راهنمایی بگیرید. الگوی طاسی مردانه یک بیماری مزمن است که اگر اقداماتی انجام نشود، پیشرفت خواهد کرد. هرچه موهای بیشتری بریزد، شانس موهای شما برای بهبود کامل کمتر است، به همین دلیل است که متخصصان بلگراویا همیشه توصیه می کنند قبل از پیشرفت بیماری، از یک دوره درمان استفاده کنید.

افراد مختلف به درمان به طور متفاوتی پاسخ خواهند داد. برای کسانی که از یک برنامه رشد مو مطلوب استفاده می کنند، بسیاری از مردان به سطح قابل توجهی از رشد دوباره مو می رسند. در مرکز بلگراویا، ما مردان مبتلا به ریزش شدید مو (تقریبا طاس) را دیده ایم که به طور معجزه آسایی تقریبا همه موهای خود را بازیافته اند (عکس سمت راست را ببینید) ، در حالی که بعضی از مردان ممکن است فقط درجات متوسطی از رشد دوباره را با ترکیبات درمانی مشابه ببینند. با این حال، هر سطح پاسخ به درمان، حتی تثبیت ریزش مو بدون هیچ گونه افزایش تراکم باید به عنوان موفقیت دیده شود، زیرا احتمال دارد که بدون درمان موها با سرعت بیشتری بریزد.

 

سه نوع الگوی طاسی مردانه وجود دارد. ما کاملا مطمئن هستیم که یکی از این ها شباهت به الگوی شما خواهد داشت. در زیر خلاصه ای از هر یک را پیدا خواهید کرد.

یکی از رایج ترین الگوهای ریزش مو، پسرفت خط مو است که به عنوان “widow’s peak’” نیز شناخته می شود. این جایی است که مو در هر دو طرف پیشانی ریخته است، و معمولا یک قله مثلثی در وسط باقی مانده است. برای برخی از مردان اینجا ممکن است تنها منطقه ریزش مو باشد، اما بقیه ممکن است نازک شدن را در تاج نیز تجربه کنند. برای افراد مبتلا به شکل های تهاجمی تر الگوی طاسی مردانه، خط مو بیشتر و بیشتر پسرفت خواهد کرد تا اینکه یا به تاج برسد (که ممکن است آن هم در حال طاسی باشد)، یا منجر به ناحیه طاس بزرگ در بالا یا جلوی سر می شود.

بعضی از مردان نازک شدن را در پشت بالای سر – به نام “تاج” یا ” فرق سر” تجربه می کنند. این مسئله می تواند دوباره با پسرفت خط موی دائمی همزمان شود، اما گاهی اوقات مردان تنها یکی از این دو را دارند. ریزش مو در تاج معمولا با نازک شدن شروع می شود تا پوست سر ظاهر شود و پس از آن یک نقطه طاسی ممکن است ظاهر شود. این نقطه طاسی ممکن است تا زمانی پیشرفت کند که به خط موی در حال ریزش برسد و یا یک ناحیه مشخص از طاسی در بالای سر ایجاد کند. با این حال، گستردگی یا الگو از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، اما ریزش مو یا طاسی در ناحیه تاج بسیار رایج است.

الگوی کمتر رایج ریزش مو، نازک شدن کلی است که به طور یکنواخت در پوست بالای سر گسترش می یابد. مردان مبتلا به این الگو از ریزش موها متوجه عقب رفت مشخص خط مو و یا نازک شدن تاج نخواهند شد و در موارد نازک شدن کلی، شروع ریزش مو ممکن است کمتر واضح بوده و شناسایی آن طول بکشد. خوشبختانه، مانند سایر الگوهای ریزش موی مردانه، می توان با موفقیت از این نوع نازک شدن جلوگیری و در بسیاری از موارد آن را معکوس نمود. مانند سایر الگوهای الگوی طاسی مردانه، نازک شدن کلی بر روی پشت و کنار سر پوست تاثیر نمی گذارد و اگر ریزش مو را در این مناطق تجربه می کنید، ناشی از بیماری دیگری است.

مقیاس نوروود مرجع بصری خوبی برای پیشرفت الگوی طاسی مردانه است. این مقیاس نشان دهنده پیشرفت ریزش مو در خط مو و نازک شدن تاج موهاست. تصویر سمت راست یک نسخه برشی را نشان می دهد.

 

در حالی که الگوی طاسی مردانه شایع ترین شکل ریزش مو است که در طولانی مدت بر مردان تاثیر می گذارد، برخی علل احتمالی دیگر برای ریزش مو در مردان وجود دارد.

طاسی منطقه ای یک بیماری است که می تواند در هر زمانی از زندگی بین تولد و سالخوردگی روی دهد. این بیماری باعث ایجاد لکه های طاسی ناگهانی می شود که می تواند از لکه های کوچک به اندازه لوبیا تا تکه های بزرگ تر به اندازه توپ تنیس باشد. شکل های شدید تر طاسی عبارتند از طاسی کامل یا طاسی جهانی که باعث از دست دادن کل مو در سر (Totalis) یا ریزش مو در کل بدن (Universalis) می شود. هر دو مورد آخر بسیار نادر هستند.

اگر هیچ کدام از موارد فوق مطابق با مشکل شما نبود، لطفا نگاهی به صفحه بیماری های ریزش مو بیندازید تا ببینید آیا هر یک از شرایط توصیف شده، شباهتی به مشکل شما دارد یا نه.

 

منبع : The Belgravia Center

با سلام. منظور از الگوی طاسی مردانه همون ریزش موی ارثیه؟؟

سلام وقت بخیر و خسته نباشید ریزش موی من ارثی است و تا به امروز فقط جلوی موها شبیه حالت شماره iii در الگوی طاسی شماره ۳ است. پشت سر پرپشت. هزینه انجام کاشت مو در نواحی ریخته شده و اولین زمان مشاوره می خواستم.

عرض ادب و احترام

برای دریافت هزینه کاشت مو از طریق تلگرام یا واتس اپ به شماره ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ از سه ناحیه روبرو، بالا و پشت سرتون عکس گرفته و ارسال نمایید تا قیمت کاشت مو شما تعیین گردد.

پیروز باشید

کلینیک تخصصی پوست و مو خانه سفید از قدیمی ترین مراکز پوست و مو در تهران بوده و با مجوز رسمی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاسیس گردیده است.

حدود 85 درصد آقایان پیش از رسیدن به سن 50 سالگی با مشکل کم پشت شدن شدید مو مواجه می‌شوند و ریزش موی برخی حتی پیش از پای گذاشتن به 21 سالگی شروع می‌شود. البته خبر خوش این است که با رژیم غذایی سالم، مصرف فراورده‌های مراقبت از مو و مراجعه به متخصص می‌توان دوباره موهایی پرپشت داشت.

کلینیک تخصصی موی رنسانس با متخصصان با تجربه و توانمند خود تمام دانش و تجربه‌ی خویش را بهمراه جدیدترین متد روز به خدمت می‌گیرد تا ضمن بررسی دقیق و تشخیص قطعی مشکل شما، بهترین مشاوره و درصورت لزوم موثرترین روش درمانی مختص شما را (مزوتراپی،لیزر درمانی و کاشت وترمیم مو) به بهترین نحو ارائه دهد. جهت دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می‌توانید ازطریق پل ارتباطی 02188943653 و 02122088210 با همکاران متخصص ما تماس حاصل نمایید.

از آنجایی که گونه‌های متفاوتی از ریزش مو وجود دارد، یافتن دلیل اصلی این مشکل قدری دشوار است. بنابراین نگاهی اجمالی خواهیم داشت به شایع‌ترین دلایل ریزش مو که پوست سر سالم و بدون زخم را درگیر می‌کند. آلوپسی دانش واژه پزشکی ریزش مو است. ابتلا به بیماری خودایمنی دلیل دیگری برای ریزش مو (آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه‌ای) یا طاسی منطقه‌ای (سکه‌ای) محسوب می‌شود که در آن موی تمام یا بخشی از بدن، معمولاً موی سر، به دلیل عدم توانایی سیستم ایمنی در شناخت سلول‌های بدن و حمله به بافت می‌ریزد. در مراحل اولیه منطقه‌های سکه‌ای طاسی ایجاد می‌شود. این عارضه در یک تا دو درصد موارد تمام پوست سر (آلوپسی توتال) یا تمام پوست بدن (آلوپسی یونیورسال) را دربرمی‌گیرد.

ریزش مو وسط سر مردان

اکثر موارد ریزش مو از بیماری داخلی یا سیستمی نشأت نمی‌گیرد و به رژیم غذایی نامناسب نیز مربوط نمی‌شود. مو صرفاً به دلایل ارثی و نیز در قالب بخشی از روند طبیعی افزایش سن کم پشت می‌شود. بسیاری از آقایان در شروع دهه سوم و چهارم زندگی نوعی ریزش موی ناشی از دلایل روان‌شناختی را تجربه می‌کنند. پستی و بلندی‌های زندگی، مانند ضربه‌های عاطفی، بیماری‌ها و کمبود پروتئین در اثر رعایت رژیم‌های غذایی سختگیرانه نیز خراج خود را از موها می‌گیرد. ابتلا به بعضی بیماری‌ها از قبیل نارحتی‌های تیروئید و کم خونی ناشی از کمبود آهن به ریزش مو منجر می‌شود. آزمایش‌های خون تیروئید و دیگر آزمایش‌ها نظیر CBC عموماً روی افراد دچار ریزش موی معمول انجام می‌شود، اما باید دلایل قابل درمان ریزش مو را نیز در نظر گرفت.

کلاس 1: خط رویش موی یک مرد جوان یا پسر نوجوان بدون هیچ گونه طاسی دیده می‌شود. رستنگاه مو معمولاً بالای چین ابرو قرار دارد.

کلاس 2: رستنگاه موی مرد بالغ یا بزرگسال را نشان می‌دهد که حدود یک و نیم سانتی متر بالاتر از چین فوقانی ابرو است و در اطراف شقیقه عقب رفته است. اثری از طاسی وجود ندارد.

کلاس 3: اولین مرحله ریزش موی مردانه دیده می‌شود که مشخصه آن عقب رفتن مو در شقیقه‌ها است.

کلاس  3 (فرق سر یا ورتکس): ریزش موی زودهنگام در فرق سر (بالای سر) دیده می‌شود.

کلاس 4: ریزش موی جلوی سر و اطراف فرق سر بیشتر می‌شود، اما هنوز باریکه‌های یکدستی از مو بالای سر وجود دارد که فرق سر را از جلوی سر جدا می‌کند.

کلاس 5: ناحیه‌های طاسی جلو و بالای سر بزرگتر می‌شود وباریکه موی جدا کننده این دو ناحیه به تدریج محو می‌شود.

کلاس 6: باریکه جدا کننده مو از بین می‌رود و ناحیه طاسی بزرگی پیوسته‌ای به جا می‌ماند که از جلو تا بالای سر را دربرمی‌گیرد. موی دو طرف سر نیز بالاتر از از حد طبیعی است.

کلاس 7: بیمار دچار ریزش موی شدید  است و فقط حلقه باریکی از مو در پشت و اطراف سر وجود دارد.

کنترل تاثیر اندروژن بر فولیکول‌های مو هدف اصلی از روش‌های درمانی ریزش موی مردانه محسوب می‌شود. دو روش داخلی و خارجی برای غلبه بر مشکل ریزش موی آقایان وجود دارد.

در درمان‌های داخلی سعی می‌شود تولید دی هیدروتستوسترون (DHT) یعنی هورمون مردانه‌ای کنترل شود که فولیکول‌های موی افراد مستعد ریزش مو به لحاظ ژنتیکی را ضعیف می‌کند. بازدارنده‌ی 5ـ  آلفا ـ ردوکتوز دارویی است که برای درمان ریزش موی مردانه تجویز می‌شود. 5ـ  آلفا ـ ردوکتوز آنزیمی است که در غدد فوق کلیوی (آدرنال) وجود دارد و تستوسترون را به  DHT تبدیل می‌کند. این دارو اثر آنزیم را محدود می‌کند.

جدیدترین داروی ریزش مو با الگوی مردانه فیناستراید یا پروپشیا است که با مسدود کردن 5ـ  آلفا ـ ردوکتوز تبدیل تستوسترون به DHT را کاهش می‌دهد.

پروپشیا با توجه به بررسی‌های انجام شده باید از ریزش مو جلوگیری کند. اما مشکل اینجاست که دو نوع آنزیم 5ـ  آلفا ـ ردوکتوز نوع یک و نوع دو وجود دارد. پروپشیا فقط آنزیم نوع دو را متوقف می‌کند. اگر مصرف این دارو قطع شود، اثر آن پس از 6 ماه از بین می‌رود و مو پس از 12 ماه به کم پشتی قبل از شروع درمان می‌شود.

ماینوکسیدیل یا روگین یکی از درمان‌های خارجی (موضعی) ریزش مو است که رشد موی صورت، بدن و سر را افزایش می‌دهد. ماینوکسیدیل مویرگ‌ها را گشاد می‌کند.

درمان با پلاسمای سرشار از پلاکت ( پی آر پی) روشی است که در آن مقداری خون از بیمار گرفته می‌شود و پس از قرار دادن در سانتریفیوژ، فقط سلول‌های غنی شده (پلاسمای سرشار از پلاکت) در پوست سر تزریق می‌شود. پروتئین‌های ضروری تزریق شده رشد طبیعی مو را تحریک می‌کند. پی آر پی را می‌توان در کنار جراحی کاشت مو یا مصرف داروهایی مانند فیناستراید یا ماینوکسیدیل انجام داد تا نتیجه بهتری به دست آید.

از تکنیک اصلی مزوتراپی روش‌های متعددی چون Mesoplasty یا MesoHair استخراج شده است که در درمان ریزش موی زنان و مردان کاربرد دارند.

تزریق‌های مزوتراپی به دو روش دستی یا با استفاده از تفنگ مخصوص مزوتراپی انجام می‌شود. روش دوم سرعت بالاتری دارد و بیمار درد کمتری را متحمل می‌شود.

محلول مزوتراپی به تدریج هورمون DHT را خنثی می‌کند و رشد مجدد مو را موجب می‌شود.

لیزر مورد استفاده دارای کلاهک بازی است که 100 درصد ناحیه مورد نظر را پوشش می‌دهد و فولیکول‌های مو را به خوبی تحریک می‌کند. نور پرتو لیزر با افزایش متابولیسم فولیکول‌ها و تحریک تولید پروتئین از ریزش مو جلوگیری می‌کند یا حتی آن را متوقف می‌سازد. به علاوه لیزر درمانی با استفاده از تجهیزات به شکل کلاه یا شانه نیز در خانه قابل انجام است که مورد تایید FDA نیز قرار دارد.

توصیه می‌شود لیزر تراپی به مدت 8 هفته هر هفته دو یا سه جلسه 30 دقیقه‌ای، به مدت 16 هفته به صورت هفتگی و پس از آن به مدت 6 ماه هر ماه دو جلسه در کلینیک انجام شود. درمان‌های فصلی نیز باید به منظور حفظ نتایج دنبال شود. درمان خانگی نیز معمولاً دو یا سه نوبت در هفته به مدت 20 دقیقه انجام شود.

کاشت مو عملی جراحی است که در آن فولیکول‌های مو از بخش دیگری از بدن به نام ناحیه اهدا کننده گرفته می‌شود و به بخش کم‌پشت یا طاس یعنی ناحیه دریافت کننده پیوند زده می‌شود. کاشت مو عمدتاً برای درمان طاسی با الگوی مردانه انجام می‌شود. پیوندهای حاوی فولیکول‌های مو که در برابر طاسی مقاوم هستند، از ناحیه‌هایی مانند پشت سر گرفته و در ناحیه مورد نظر کاشته می‌شود. البته کاشت مو برای درمان ریزش مژه و ابرو، ریزش ریش، موی قفسه سینه، موی ناحیه شرمگاهی و همچنین پوشاندن جای زخم باقی مانده از تصادف‌ها یا جراحی‌هایی مانند لیفت صورت و کاشت موهای پیشین نیز کاربرد دارد. کاشت مو با پیوند پوست تفاوت دارد، در عمل پیوند پوست تقریباً تمام لایه‌های درم و اپیدرم اطراف فولیکول مو و بسیاری از گرافت‌های بسیار ریز نیز پیوند زده می‌شود و فقط به یک باریکه پوست اکتفا نمی‌شود.

از آنجایی که مو به طور طبیعی در گروه‌های 1 تا4 تاری رشد می‌کند، در روش‌های فعلی واحدهای فولیکولی در گروه‌های موجود برداشته و پیوند زده می‌شود. بنابراین جراحی کاشت مو نتیجه‌ای طبیعی با جهت‌گیری اصلی و معمول موها را به دست می‌دهد. بسیاری از آقایان ترجیح می‌دهند ترکیبی از چند روش را امتحان کنند تا به نتیجه بهتری دست یابند.

ریزش مو وسط سر مردان

چنانچه امکان بهره‌گیری از هر یک از درمان‌های اشاره شده وجود نداشته باشد، می‌توان به کمک موی مصنوعی (کلاه گیس) بار دیگر موهایی زیبا و پرپشت داشت. ما در کلینیک رنسانس ماندگاری و طبیعی بودن موهای ترمیمی را تضمین می‌کنیم.

این مرکز افتخار دارد هم اینک با این تکنیکهای جدید و انحصاری در ایران کاشت و ترمیم مو را به بالاترین سطح خود رسانده , که دیگر نیازی به روشهای FUT-FIT که برش و بخیه و یا بیهوشی در آنها شاهد بودیم نمیباشد

آرشیو موضوعی وبسایت

شما در حال حاضر اینجا هستید :

تغذیه و سلامتی

سلامت زنان

سلامت مردان

ریزش مو وسط سر مردان

سلامت کودکان

سلامت میانسالان

سلامت روان

سلامت جنسی

اعتیاد و سیگار

پوست و مو

دهان و دندان

تناسب اندام

ویتامین و مکمل

انواع دارو ها

انواع بیماری

ریزش مو (Hair loss) بیماری ای است که در آن موهای سر و یا تمام بدن شما شروع به ریزش می کند. ریزش مو می تواند به دلایل مختلف همچون موارد ارثی، مصرف داروهای خاص و یا ابتلا به بیماری های خاص باشد.هر مرد، زن و یا حتی کودکی ممکن است دچار ریزش مو شود.

مو از پروتئینی بنام کراتین در ناحیه خارجی پوست سر و توسط فولیکول های (follicles) مو ساخته می شود. وظیفه فولیکول ها تولید مو می باشد، زمانیکه موی جدید ساخته می شود، موی قدیمی از پوست سر خارج شده و شما قادر به دیدن آن می شوید. در واقع مویی که از سر خارج می شود، رشته ای از سلول های کراتینی مرده است. متوسط موهای سر بزرگسالان حدود ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ بوده و از دست دادن تعداد کمی (مثلا ۱۰۰ عدد) از این موها در روز معمولا باعث نگرانی نمی شود.

طاسی سر شرایطی است که در آن فرد شدیدا دچار ریزش مو می باشد. بعضی از افراد ترجیح می دهند طاسی سرشان را نادیده گرفته و بعضی دیگر ترجیح می دهند که از روش های موجود همچون درمان دارویی و یا جراحی برای درمان ریزش موی شدید و طاسی استفاده نمایند.

قبل از انتخاب هرنوع درمان برای ریزش مو و طاسی با پزشکتان درباره دلیل ابتلا به این مشکل و بهترین درمان برای نوع خاص ریزش موی خود مشورت نمایید.

 

ریزش مو، می تواند در شکل های مختلفی بسته بعلت آن خود را نشان دهد. این علائم می توانند ناگهانی ظاهر شده و یا آرام آرام خود را نشان دهند. بعضی از انواع ریزش مو، موقتی بوده و بعضی دیگر دائمی می باشند. علائم و نشانه های ریزش مو، می تواند شامل:

 

اکثر افراد بصورت طبیعی و عادی روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد از موهایشان می ریزد. اما هرچه سن افراد بیشتر شده موهای بیشتری در روز شروع به ریختن می کند. سایر علل ریزش مو، شامل مشکلا هورمونی، بیماری های خاص و مصرف داروهای خاص می باشد. در زیر به معرفی و توضیح بعضی از علت های ریزش مو پرداخته ایم:

 

در بعضی از انواع ریزش مو، ممکن است بدون هیچگونه درمان خاصی موها دوباره شروع به رشد نمایند. در سایر موارد درمان می تواند به بهبود رشد موها و یا پوشاندن جاهای خالی کمک نماید. درمان های مورد استفاده شامل درمان دارویی و یا جراحی می شوند.

درصورتیکه مشکل ریزش موی شما بدلیل بیماری خاصی ایجاد شده باشد، درمان آن بیماری لازم برای درمان ریزش موها لازم است. داروهایی که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان ریزش مو تایید شده اند، شامل:

 

در معمول ترین شکل ریزش موی دائمی، فقط بالای سر تحت تاثیر قرار گرفته و با جراحی می شود، بیشتر موهای از دست داده را جبران کند. انواع جراحی ها شامل:

 

با رعایت موارد زیر می شود از بعضی از انواع ریزش موها پیشگیری کرد:

توجه داشته باشید که اگر یک رژیم غذایی کامل و سالم دارید، استفاده از مکمل های تقویتی برای پیشگیری و درمان ریزش مو مورد نیاز نمی باشد.

 

ریزش مو وسط سر مردان

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منبع تصاویر 

 

سلامت عمومی

سلامت عمومی

سلامت عمومی

سلامت عمومی

تغذیه و سلامتی

تغذیه و سلامتی

سلامت عمومی

سلامت عمومی

سلامت عمومی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلام وقتتون بخیر من همه نظرات رو خوندم و دیدم اکثرا مشکل ریزش مو داریم،منم مثل شما دوسال که کم کم ریزش مو پیدا کردم و هنوز هم این روند ادامه داره به طوری که دست ب موهام میزنم ده الی بیست یا بیشتر تار مو میریزه…به طوریکه دیگه تمایل ورغبتی به شونه زدن و حمام ندارم? من تمام ازمایشات رو دادم ،تیروئید.کبد. حتی قرص زینگ و ….مصرف کردم،مزوتراپی انجام دادم.داروهای گیاهی مصرف کردم ولی هیچ فایده نداشت و نداره و علاوه برحال جسمی حال روحی منو داااااغون کرده و این برای ی دختر خیلی سخته…لطفا بهم کمک کنید

سلام به همه دوستان ، من ۲۱ سالمه تقریبا چند سال قبل شروع کردم به تحقیق کلی در مورد مو اکثر دیدگاه ها رو خوندم و جواب خیلی درستی ندیدم چون خودم ریزش مو داشتم هر شخصی کم و بیش یه اطلاعاتی درباره مو داره و اونارو انتقال میده در حالی که شاید اون اطلاعات برای یه شخص مفید باشه اما برای شخص دیگه شاید مضر باشه و وضعیت موی شخص رو بدتر کنه، چندتا نکته میخواستم بگم که شاید به درد بعضی افراد خورد تجربیات خودمه
اولا ریزش مو به غیر از موارد ارثی تقریبا راه حل هایی داره حتی برای کسانی که موهاشون ریخته و در حال ریز شدید و منجر به خالی شدن شده تا سن ۲۸سالگی اگه درمان کردید درست میشه اگه نه همونطور میمونه.

دوما استفاده از ماینوکسیدیل چه با دوز بالا چه با پایین خوب نیست عوارض شدیدی داره و شما حتی اگه یه مدت طولانی مصرف کنید بعد قطع کنید دوباره ریزش مو پیدا میکنید درمان کاملی نیست یه نوع درمان موقت.

استفاده از سشوار،اکستنشن،اتو، و هر چیز دیگه ای که ریشه مو رو به فشار بندازه باعث تاسی میشه چون ریشه مو رو میکشه در میاره از سر و دیگه ریشه ای تو پوست نیست تا دوباره رشد کنه و اگر احیانا لازم شد از این وسایل استفاده کنید حتما با استفاده از فوم ضد حرراتی کارتون رو انجام بدید.

مشکلات هورمونی ، کم کاری تیرویید پرکاری تیرویید همه و همه راه حل دارن و با درمانشون اون مویی که ریخته شده قابل رشد دوباره و بازگشت.

به خودتون تلقین نکنید ک وای موی سرم ریخت چون اگه خیلی حساسیت نشون بدید بهش فکر کنید چند برابر بیشتر میشه.

استفاده از خرگوشک، روغن ارگان، عصاره رزماری به رویش مجدد واقعا کمک خوبی میکنن خود من از رزماری نتیجه گرفتم.

این موضوع رو هم یادتون داشته باشید داروی گیاهی خیلی بهتر از داروی شیمیاییه عوارض نداره و واقعا کمک کنندست بهترین راه حتی بهتر از این دکترای مفت خور که واقعا درمانی رو هم اراعه نمیدن اینه که برید پیش یه دکتر داروگیاهی مزاجتون رو تشخیص بده واقعا تاثیر داره کسی که مزاجش سوداییه نباید مثلا چیز گرمی به سرش بزنه چون ریزش مو رو بیشتر میکنه حتما برای مشاوره اول پیش دکتر دارو گیاهی برید خیلی بیشتر کمک کنندست .

با سلام ،من یه دختر ۱۴ ساله هستم خواهر من پچه که بود موهاش خیلی خیلی پر پشت بود به حدی که وقتی با گیره موهاش رو میبست گیره از موهاش در میومد ولی بعد از بلوغ موهاش به شدت ریخت بیشتر هم پشت گوش هاش و کف سرش ریخت ،بعد که به دکتر پوست و مو مراجعه کرد دکتره براش ماینوکسیدیل تجویز کرد موهاش بهتر که نشد بدتر هم شد به طوری که شوره های خیلی بزرگ توی سرش درست شد ،پیش یه دکتر دیگه رفته بود اون گفته بود ارثیه و باید یه جور کاشت مو ( که روش نوین و جدیده) برای درمان انجام بده وگرنه موهاش درست نمی شه ولی خواهرم قبول نکرد ،بیشتر این دکتر ها دنبال پول هستند خلاصه خواهرم پیش یه دکتر دیگه هم رفت اون گفت که ماینوکسیدیل بسیار بسیار ضرر داره و اگه استفاده کنید بعد دیگه استفاده نکنید موهاتون شروع میکنه به ریزش و بدتر از دفعه اول و انگار مشکل نازایی هم میاره ،اون مدل کاشت مو ( اسمشو نمیدونم ) هم گفتنه بود خیلی هزینه میبره و موفقیت این عمل فقط چند درصده به طوریکه بیشتر افرادی که از این روش نوین کاشت مو رو انجام میدن حتی همون مقدار مو هاشون رو هم از دست میدن و پشیمون میشن ،بعد به خواهرم دو تا شامپو که فکر کنم اسمشون اویدرم بود داده بود ،از اون موقع تا حالا موهای خواهرم ریزشش خیلی کم شده ولی موهای از دست رفتش برنگشتن ،من خودم چند وقته موهام داره میریزه کف سرم هم داره میریزه (فرق سرم) و بعد بلوغ هم هست،من خودم احتمال میدم که سندرم تخمدان پلی کیستیک دارم ( با یه سرچ ساده تو گوگل متوجه میشید چی هست ) و شاید هم مشکل تیروئیدی دارم ،به تمام دخترایی که ریزش مو دارن میگم حتما برید اول اول قبل از هر کاری به یه دکتر غدد مراجعه کنید شاید مشکل شما همین دو تا مشکلی که قبلش توضیح دادم باشه و مشکلتون با مصرف دارو حل بشه مصرف قرص ویتامین دی و قرص آهن و قرص ویتامین ای در صورت تجویز پزشک فراموش نشه ،حواستون به چیزایی که میخورید باشه و چربی و شیرینیجات را کاهش بدید ورزش هم یادتون نره و اگه نتیجه ای نگرفتید بعد به یک متخصص خیلی کاربلد پوست و مو مراجعه کنید و اگه مانوکسیدیل براتون تجویز کردند استفاده نکنید اصلا اصلا استفاده نکنید امیدوارم تجربیاتم به دردتون بخوره

سلام ، موهام داره میریزه پارسال رفتم دکتر نه آزمایش فرستاد همین طوری بدون این که دکتر متوجه بشه دلیل ریزش موهام چیه واسم قرص فیناستراید و محلول ماینوکسیدیل واسم تجویز می کرد …. دکتر گفت باید یک سال بیایی هر دو سه ماه یک بار رفتم خلاصه هر بار می رفتم بدون این که دلیل ریزش رو بدونه دکتر بهم می گفت موهات می ریزه دلیلش ارثی هست منم می گفتم و قسم می خوردم که نه پدرم نه عموهام کچل نیستن دکتر هی دارو های تکراری که اسمشون گفتم تجویز کرد یه ذره وضعیت موهام بهتر نشد هر بار که میرفتم دکتر می گفت یک سال طول می کشه اصلا فایده نکرد و….. الانم سرم خیلی خالی شده چیکار کنم؟

سلام من قبلاریزش موداشتم که خودبخودریزش موهام قطع شدن.فکرکنم ریزش موهام موقتی بودن ایاموهایی که به ریخته شدن خودبخودرویش مجددخواهندشد؟منظورم ریزش موهایی که به علت تغییرات فصلی ریخته شدن خودبخودرویش مجددخواهندشدیالازمه به پزشک مراجعه کنم؟

سلام وقت بخیر،یه سوال تقریبا عجیب غریب دارم،بنده آرایشگرم و تخصصم در زمینه رنگ مو هست،به موردی برخورد کردم که به هیچ وجه برخورد نکرده بودم،مشتری داشتم که تصمیم به انجام دادن مش داشت،براشون انجام دادم ولی چیزی که برام عجیب بود و نه دیده بود و نه شنیده بودم این بود که سمت چپ سرش اصلا روشن نشد،انگار نه انگار مواد دکلره توی این مو بود،نصف سر مش و نصفی خالی از مش،از نظر تکنیکی همون تکنیک سابقی بکار رفته بود که قبل از این برای همه مشتریها انجام میدادم،فقط میدونم مشکل تیروئید داشت،میخواستم بدونم و راهنماییم کنید دلیل پزشکی میتونه داشته باشه؟

سلام. به دوستان خوبم ریزش مو عوامل مختلفی داره که مهمترینش ارثه بعد استرس و تغذیه نامناسب ورزش نکردن و خواب اکافی .نکاتی که گفتم رو رعایت کنید از شسوار فر صاف و مواد شیمیای و نور افتاب طولتنی مدت دوری کنید زیر دوش مستقیم نرید ابتدا بدنتون خیس کنید بعد اب رو داخل تشت بگذارید کلرش ته نشین شه از شامپو بدون سولفات یا شامپو بچه استفاده کنید از اب پیاز و روغن زیتون غافل نشید ی روز درمیون انجام بدین و مهم تر از همه ماساژپوست سر روزانه بیس دیقه با روغن جوجوبا یا زیتون این درمان مدت نداره و تا زمانی که مو میخاید باید انجام بدید حداقلش اینکه روند ریزش رو کاهش میده اگه پر پشت نکنه

سلام.من ۲۱سالمه ریزش مو داشتم خیلی کم روزی چندتار که خیلی معمولی بود اما اصلا سرم خالی نشد بود چون ما خانوادگی اینطوری هستیم موها خیلی پرپشت هست تا یک سال پیش که دانشگاه قبول شدم شهرستان چون رشت ورزشی بود وتغذیم خیلی بد وفعالیتم بدنیم زیاد وحالت روحیمم خیلی خراب بعد از ۲ماه دیدم جلوی موها یه لکه سفید کوچیک در امده وموهای توی اون نقطه ریخته تا امدم شهرخودم رفتم دکتر ازمایش دادم هیچیم نبود بعد واسه اطمینان خاطر رفتم دکتر داروخونه بهم لوسیون سیستسن ب۶ داد با قرص شامپوش از اینا الان میشه گفت اون ناحیه سفید توش مو در امده اما پوست سرم هنوز سفیده میخواستم بدونم راهی واسه درمانه سفیدی پوست سر هست.ممنون میشم اگه بهم کمک کنید.

سلام
من ۲۰ سالمه یه مدته موهای سرم مخصوصا قسمت های بالایی گوشم یکی در میون ریزش کردن در هر دو طرف سرم
این موضوع خیلی ناراحتم میکنه هر چی بیشتر بهش فکر میکنم عصبی ترو ناراحت تر میشم
اگه چیزی در این باره میدونین راهنماییم کنید ??

سلام من ۱۹ سالم هس یک ساله که مو هام میریزه فکنم ارثی باشه اگه ارثی باشه میشه درمانش کرد لطفا جوابمو بدید

سلام من ریزش موی شدید داشتم که با آزمایش مشخص شد مشکلی ندارم . دکتر بهم قرص های سیستین ب ۶ داد و دو ماه مصرف کردم ریزشم قطع شد الان تو ماه سوم باز هم ریزش شدید گرفتم در حالی که هم چنان قرص مصرف میکنم . خیلی نگرانم دلیلش چیه ؟

با سلام
من این مدتیه کە موهای بدنم ، بخصوص ران و پاهام ریزش شدید دارن ،
خیلی خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنین ،

با سلام
من تقریبا ۱سالی میشه که ریزش مو دارم حتی آزمایش هم دادم ولی همه چی نرمال بود و فقط کمی کم خونی داشتم و دکتر گفت ممکنه از کم خونی باشه قرص اهن مصرف میکنم ولی هیچ تغییری صورت نگرفته. میشه لطفا راهنمایی کنین خیلی ممنون میشم.

سلام
حدود ۶سال میشه که سرم میخاره و معمولا هر دفعه یه قسمتی خارشش بیشتر از بقیه قسمتهاست و اون قسمتی ک خارش زیاد داره کم پشت میشه
مثلا طرف چپ سرم بود خارشش زیاد شد بعد کم پشت شد در حد کچل
بعد قسمت جلو سمت چپ
الان قسمت راست جلوی سرم خارشش بیشتر از بقیه قسمتهاست و همچنین قسمت بالای سرم سمت راست
هر دکتری رراستنتونست خارشو درست کنه
کف سرمم همیشه ناخن میندازم چیزی مثل شوره میره زیر ناخنم
چندوقتی هم هست ک شوره سرمم زیاد شده
دارم کچل میشم
نمیتونم موهامو مدل خاصی بزنم
همش باید شونه کنم پایین که بازم کم پشتی سرم معلومه
چیکار کنم
همه نوع شامپو و صابون هم استفاده کردم
ازمایشمم نرمال بوده
چیکار کنم
مشکل چیه؟
کسی میدونه بگه
دارم دیوونه میشم

با سلام من ۶سال پیش موهای خودم رو با ماده شیمیایی به نام دارک صاف کردم بعد از اینکه این ماده شیمیایی رو استفاده کردم بلافاصله موهایم شروع به ریزش کرد و به یکباره حجم بسیار زیادی از موهایم را از دست دادم هرگونه ماده گیاهی و شیمیایی که دکتر به من تجویز کرد را استفاده کردم اما هیچ اثری نداشت تا به الان با این مشکل دست و پا میزنم اگر کسی مشابه این اشتباه من را انجام داده و توانسته به نحوی این مشکل را حل کند راه حل آن را برای من ایمیل کن ممنون

سلام منم ریزش مو شدیدی گرفتم مایندوکسیدیل استفاده کردم یک ماه اما ریزش موهام بدتر شد دیگه استفاده نکردم حالا یعنی به خاطر ۱ماه استفاده تا آخر عمر موهام میریزه?تو رو خدا جواب بدید

طول دوره درمان با ماینوکسیدیل معمولا ۶ تا ۹ ماهه و یکی دو ماهه اول باعث تشدید ریزش موها میشه که کاملا طبیعیه بعلت سیکل عمر موها که سه ماهس و تا اثر دارو ایجاد بشه حداقل سه ماه زمان میبره

من تا چها مها پیش موهای خیلی خوبی داشتم و از ماینوکسیدل تنها استفاده میکردم تا نزدیک به دو ماهو نیم پیش انفلوانزای شدید گرفتم و دوره درمانم نزدیک به ۲۰ روز طول کشید که تو این مدت نزدیک به ۶ کیلو وزن کم کردم و موهام و همچنین تب و لرزهای متعدد در این دوره داشتم…بعده ۱/۵خوب شدنم از انفلونزا هر روز مو هام شروع کمتر شدن شد بطوری که الان سرم خالی ولی چهار پیش هر کسی ارزوی داشتن موهای منو داشت من چه باید الان کنم

سلام من ريزش موي شديد دارم تا حدي كه جلو موهاي من خالي شده دكتر نمونه برداشته از موهام نتيجه گفته ffa دارم ي نوع قرص داده و يك قطره كلبوتازول روزي يك بار مصرف كنم خيلي ناراحتم ازدواج نكرده ام آيا درمان ميشه يا دارم طاس مي شم دليل اين بيماري چي هست ارث ما كچلي نداريم اصلا ولي خيلي آدم پر استرسي هستم تو رو خدا درمان مي شم

عزیز شاید به خاطر استرست هست
میتونی با معنویت و ورزش استرستو کم کنی

سلام خواهشا جواب بدین
قسمت زیادی از بالای التم وبیضهایم دچار تاسی شده خیلی نارتاحتم چرا ایطور شده واگیر نداره و چطور مداوایش کنم مرسی

با سلام و خسته نباشید
ببخشید من پسری ۱۷ ساله هستم یه ۶ ماهی هست که ریزش مو دارم یعنی روزی ۳ یا ۴ میوفته کوچیک هم هست از موهایی که دارم کوچیکتره
بعد من شنیدم که هرکی داخل حموم دستش پر مو بشه کچل میشه ولی من تو حموم حتی یک تار هم نمیریزه
درضمن اون ۳ یا ۴ تا هم زمانی میوفته که موهام چرب هست
اگر میشه جواب بدید ایا مشکلی داره ؟؟؟
خیلی میترسم خیلی از قیافه شانس نیاوردم اگر موهامم بریزه فکر کنم دیگه سگ هم تو روم نگاه نکنه

سلام به همگی.من بیست و دو سالمه تقریبا یک سال و نیم که ریزش موی شدیدی دارم البته بگم من موهای خیلی بلندی دارم نزدیک ده ساله کوتاهشون نکردم گاهی پایینشونو برای تقویت مو و نداشتن مو خوره چند سانت کوناه میکردم ولی متاسفانه از عید سال پیش موهام شدید شروع به ریزش کرد به حدی که رفتم دکتر تمام ارمایشان مربوط به کم خونی و اهن و روی و هرجی که شما فکر کنین حتی سونو هم رفتم چون گاهی ریزش مو دلیل از عفونت ممکن باشه هر داروی گیاهی که فکرکنین امتحان کردم از زرده تخم مرغ و عسل و ابلیمو گرفته تا…. اما فقط نتیجه ازمایشم یه چیز بود کمبود ویتامین d3داشتم اونم خیلی زیاد بطوری که چهار تا امپول d3به مدت دهروز یکبار زدم و تعداد ۶۰ دونه قرص کلسیم دی و دو بسته قرص زینک و دکتر توصیه کرد حتما روزی ۱۵ دقیقه جلو افتاب بشینم وقتی این کارارو کردم خیلی خوب شدم تا سه ماه روزی سه چهار دونه تار مو از سرم کم میشد بعد از قطعشون متاسفانه باز شروع شد موهای من خیلی پر پشت بودن خیلی الان انقد کم شدن حتی با کلیپسم گرفته نمیشن دلمم نمیاد با این حجم بلندی کوتاهشون کنم اینم بگم که هر شامپوییکه فکر کنین استفاده کردم از صدو پنجاه هزار تومن تا همین شامپوتخم مرغی های داروگر اما نشد که نشد من به مدت پنج سال شامپوم کلیر بود خیلی راضی بودم بعد از اپتحان هر چیزی دست اخر دارم از همون شامپوی قدیمیم استفاده میکنم منتظر تابستون زود بیاد بشه یه دل سیر هر روز رفت جلوی افتاب .اینو به همنون توصیه میکنم از نور افناب غافل نشین .اگه کسی هم راهکاری داشت ممنون میشم در اختیار بقیه بزاره

سلام من ریزش موی شدید دارم، آزمایش خون دادم بااینکه هیچوقت مشکل تیروئید نداشتم، عرض چندماه دیدم کم کاری شدید تیرویید گرفتم و همینطور کم خونی و کمبود ویتامین د۳ ،که دارم درمان میکنم، فقط خواهش میکنم بهم بگین موهام برمیگرده یا نه؟ اگه برنگرده و بیشتر بریزه کچل میشم :)) آخه الانم ریزشش کم نشده، یه ماهه دارم درمان میکنم

من این مشکل رو ۶ ماه داشتم. الان برطرف شده. فکر میکنم به خاطر تو کم نوری بودن یا کم بودن ویتامین دی باشه. از وقتی اتاقم رو روشن کردم و ویتامین دی مصرف کردم اوکی شد. گفتم شاید کسی شرایط مشابه داشته باشه

سلام.من ۱۸سالمه و تقریبا هفت ماهی هست ک ریزش مو دارم به طوری که وقتی میرم حموم چهل پنجاتا تا از موهام میریزه و وقتی سشوار میکنم ده پونزده تا.ولی تو این هفت ماه احساس نمیکنم که موهام خالی شده یا پوست سرم معلومه.ایا این ریزش عادیه؟؟امکان بیشتر شدنش هست؟؟

با سلام و خسته نباشید خدمت شما و سایت خوبتون
من پسرم و از بیست سالگی موهام رو به اندازه یک سال بلند گذاشتم و همزمان با شروع دانشگاهم در بیرون از استان محل زندگیم بود و در طی اون سال بیشتر از کش و تل استفاده میکردم و ریزشش هم از پنج ماهگی بلند شدنش شروع شد و بعدش که کلافه شدم با تیغ زدم ولی جلوی سرم کامل رفته و الان که نزدیک دو سال میگذره هنوز ریزش داره سابقه ارثی هم دارم مثل داداشم که مو کاشت و بابام که موهاش ریخته…یه کمکی بکنید کلافه کلافه شدم

سلام توروخدا بمنم کمک کنید وسط سرم تو سرم کاملا بعد استفاده از رنگ و دکلره خالی شده البته قبلا چرب بود موهام ریزش مو ارثی هم داریم ولی قبل رنگ موهام بهتر بود الان چیکار کنم بعد زایمانم میترسم کچل کچل شم اینجوری شوهرم طلاقم میده کمکم کنید

من ۱۶سالمه ریزش مو دارم ریزش موهام بین ۱۲تا۱۹تار موهست درمانی داره

سلام من حدود۴ سال ریزش مو دارم موی سرم تنک شده در قسمت گیجگاه بیشتره وموهام سفید هم شدن ونازک دکتر رفتم مشکل تیروید ندارم کم خونی هم ازمایش میگه ندارم اما من از بچگی کم خونی داشتم ولی الان ازمایشا ت زیادی دادم که سالمم ریزش موی من وسفیدی ناگهانی اتفاق افتاد شما میگید ازمایش باید بدیم چه ازمایشاتی لطفا اسم ازمایشا روبنویسید تا ما بریم همونا رو انجام بدیم مدت ۴سال کم نیست که دکترا متوجه ریزش نمیشند اگه هیچیم نیست چرا تو جوونی موهام داره میریزه وسفید میشه لطفا جواب بدید تشکر

سلام ..
پسری هستم ۲۳ ساله از ۱۷ سالگی ریزشم شروع شد پیش دکتر رفتم انواع قرص به من داد ولی الان ۳ ۴ ماه مصرف می کنم ولی ریزشم همونه حالا نمی دونم طبیعی یا واقعا میریزه دکتر که گفت طبیعی ولی =جای سرم خالی یا کم باشه هنوز نشده ولی خوب ریزشم همونه چه دارو مصرف کنم یا نکنم دست که می برم تو موهام خود به خود میاد تو دستم الانم تنها جاای که ریزش دارم جلویموها سمت راست هر باری یه جا ریزشم شدید میشه سرمم خیلی چرب میشه فقط می خوام بدونم طبیعی یا وقعا دارم کچل میشم ته موه هم سفیدی همراشه لطفا کمکم کنید راهنماییم کنید ….مرسی

دختری ۲۰ساله هستم من موهای نسبتا معمولی دارم و ریزش ندارم ولی به تازگی متوجه شدم جلوی سرم اونجایی ک فرق سرم باز میشه یکم ب اندازه یک سکه کوچک خالی شده ولی قبلن هم کمی بود ولی الان فک میکنم بیشتر شده چیکارکنم خیلی میترسم

سلام من ۳۸ سالمه امروز با دست کشیدن روی سرم دیدم یک تیکه از موهام ۲ سانت خالی شده خیلی ناراحتم لطفا راهنمایی کنید

خوب می تونه عوامل زیادی داشته باشه باید به پزشک مراجعه کنید و ازماش بدید ویتامین یا فقر اهن کمبود خون مطمعن شوید

سلام خسته نباشید.
من پونزده سالمه.موهای فروخشکی دارم که خیلی وز هستن.واسه همین موهامو همیشه میبافمو محکم میبندم.ازچند وقت ثیش حدود یک سال جلوی موهام شروع به ریزش کرد ینی نه اینکه بریزه ها بخاطره اینکه موهامو محکم میبستم جلوی سرم به اندازه یه سکه کوچیک ریخته وفقط چند تار مو وجود داره.خیلی بد شده.لطفا بگین از چه چیزی استفاده کنم تا دوباره موهای جلوی سرم پر شه.موهامم خیلی پرپشت وکلفته

روغن رز ماری استفاده کن به نواحی خلی سر بزن ادامش بده تا رشد کنه

سلام ببخشید میخاستتم ببینم موهای من۸ سانته بعد وقتی میرم حموم حداقل ۳۰ الی۴۰ تا مو میاد پایین در روزم ۵ الی۱۰ میاد میخاستم ببینم ب چ علت ریزش دارم ب دلیل بلند بودن مو؟

نه در روز ۱۰۰ تا باید بریزه نگران نباش موی بلند تاثیر کمی در ریزش داره بهتره کوتاه کنی تا خون بهتری جریان کنه روی سرت

سلام موی سر من چند روز دچار ریرش شده از وسط بد جوری می سوزه یا می خاره پوست سرم به خوبی دیده میشه من باید چیگار کنم.الانم زود زود موهام چرب میشه خواهشا راهنمایی کنین

بعد از ازمایش مشخص میشه اگر سرت چرب میشه یکی علتش چربی سرته شاید چربیت بالاست در کنارش آهن بدن روی بدن و انواع ویتامینا مشخص میشه کمبود نداشته باشی موفق باشی

با سلام خدمت هم وطنان عزيز،در كل اكثرا ريزش مو به ٤ دسته تقسيم ميشه: ١ كم خوني ٢ مشكل تيروئيد ٣ ريزش موي مدل مردانه ٤ ريزش موي مدل زنانه،

سلام من ۱۷ سالمه یک دو ماهی هست که ریزش مو دارم قبلا اصلا سابقه نداشته و سابقه ارثی نیز وجود ندارد البتع حدود ۸۰ تار مو در روز و مو هام خیلی چرب شده است

چربی سر خودش عامل ریزش می باشد از شامپوی استم سل استفاده کن ازمایشم بده شاید چربیت بالا باشه

سلام موهای منم به شدت ریخت ولی وقتی حناگذاشتم. دیگه نریخت

سلام
الان تقریبا سه هفته است که دچار ریزش موی بسیار شدید شده ام طوریکه موهایم مرتبا در حال ریختن است : وقتی که شونه مکیکنم، حمام میرم، وقتی که دست میکشم، مرتبا لباسام هم پر از مو هست.لازم به ذکر است که بگویم من ام اس دارم. تقریبا ۳ ماه پیش یه حمله داشتم و مقدار زیادی پالس کورتون(پردنیزولون) گرفتم و تعداد زیادی هم آمپول دگزامتازون زدم. آیا این داروها یا بیماری ام اس ممکن است دلیل این ریزش موی ناگهانی و شدید باشد؟ و در کل من باید چکار کنم؟

سلام من ۲۳ سالمه … ۳ ماهه دچار ریزش موی شدید شدم حس میکنم جلوی سرم خیلی موهاش کم شده و حتی بعضی نواخی سفیدی پوست سرم مشخصه … ازمایش هورمونی دادم دکتر گفت چیزی نیست رفتم دارو گیاهی با یکسری علایم دیگه گفتن که عفونت رحم دارم من واقعا چکار کنم ،؟؟ استرسم دارم اما واقعا با وجود ریزش مویی که جدیدا دارم استرسم خیلی خیلی شدید شده همش میترسم بر اثر ارث خانوادگی ای ک دارم منم موهامو از دست بدم کمکم کنید البته من جوابش را نشان دکتر عمومی دادم

سلام من ۲۰ ساله و رژیم سختی گرفتم حدود ۲.۵ ۱۷ کیلو کم کردم موهام ۲ ماه میریزه موقع شستن یا موقع یکم که میکشی تعداد۱۰ تایا بیشتر میاد داخل دس ات دکترم رفتم قرص زینک برام نوشته ولی بازم ریزش مو رو دارم.

سلام‌و‌خسته نباشید پسری هستم ۲۱ساله که اصلا تو ارثمون کچلی نداریم ن دایی ن عمو ولی موهای من نازکه و میریزه دکتر بهم فیناستراید داد ک من نمیخورم چون اگه قطع کنم میریزه موهام در ضمن من موهام قارچ و خارش داره دکتر گفت دلبل ریزش موهات قارچ‌نیست ولی مچکف سرم بو میده و میخان با تیغ بزنم آیا تیغ زدن تو درمان قارچ موثره

بله جانم من خودم این کارا انجام دادم ولی بعد از مدت دوباره ریزش داشتم ولی دوباره این کارو کردم الوارا استفاده کردم‌ خیلی موهام بهتر هستند

سلام
من ریزش شدید مو گرفتم طوری که موهام خالی خالی شده و کف سرم معلومه. من موهام رو تو ۲ ماه بیشتر از ۱۰ بار رنگ کردم و بعد کراتینه کروم که صاف بشه چون موهام خیلی پرپشت و فرفری بود. دوباره بعد رنگ کردم و بعد دو هفته موهام شروع به ریزش شدید کرد. چی کار کنم یعنی دارم کچل میشم، امکان داره دوباره موهام برگرده. موهام خیلی نازک شده ممکنه پیاز موهام رو کشته باشم.

سلام من ۱۷ سالمه و موهای قسمت های بالای سرم و بقل های سرم به شدت خالی شده تا حدی که کاملا سفیدی معلونه و وقتی فرق وسط باز میکنم خیلی فاصلله زیاده.. من مدتی ماینوکسیدیل ۲ درصد استفاده کردم اما تغییری ندیدم پوستم در ناحیه ی گونه جوش میزد و موهام میریخت دکتر با توجه به مشکل زیاد بودن هورمون آندروژن برام ماینوکسیدیل رو تجویز کرد ولی من تغییری ندیدم واقعا موهام اذیتم میکنه و باعث افسردگیم شده … من موهای نازک و لختی دارم و جنس موهام هم چربه ولی دیگه این خالی شدنه عذابه .. خواهش میکنم کمک کنید من حنا گذاشتم روغن بادام زیتون نارگیل و سس مایونز گذاشتم هیچ کدوم تغییری حاصل نکرد… خواهش میکنم کمکم کنید

سلام من ۵ ماه پیش یه لکه سفید پشت کردنم ایجادشد رفتم دکتر گفت بیماری خود ایمنی ویتیلیگو داری پماد نوشت بعده ۳ ماه خوب شده لکم اما الان چند وقت ریزش شدید مو گرفتم ازمایش دادم تیروییدم کمکاره قرص لوتوروکسین مصرف میکنم اما الان ۲۰ روزه میگزره هنوز موهام تو حموم مخصوصا خیلی میریزه چکار کنم لطفا راهنماییم کنید؟؟؟

بعد از حمام از سرم مو استفاده کن

سلام . پسری هستم ۲۸ ساله . که دو ساله که زیر نظر متخصص هستم که به سرم مزوتراپی تزریق میکنه و داروهایی به نام فینستراید و ماینکسدیل ۵ درصد برام تجویز کرده . ریزش موهام قطع شده . تا اینکه چند روزه که ریزش موهام شدید شده به طوری که وقتی راه میرم رو لباسام پر مو میشه . برام خیلی عجیبه . لطفا راهنماییم کنید چکار کنم . لطفا منتظر جوابم .لطفااااااااا

دوست عزيز شماهر درمانی که کرده باشید کافیه ماینوکسیدیل وفیناستراید هم استفاده کنید یعنی کل زحماتتو بحدر دادی… ماینوکسیدیل وفیناستراید باید تا اخرعمر استفاده بشه وگرنه تاقطع کنی ریزش دوباره شروع ميشه اون هم بصورت وحشتناک.. پس هردکتری رفتید اگه اسمی از این دو دارو آورد،،اجازه ندیدبراتون تجویزکنه..

سلام من يك پسر سيزده ساله هستم كه موهام از حدود شش ماه پش دچار ريزش شديد شده و تقريبا نيمي از موهام ريخته به پزشك مراجعه كردم و گفت موهايي كه ريخته ديگه در تمياد ميشه كمكم كنيد و بگيد نظرتون چيه

با سلام من ۲۸ سالمه موهای پر پشتی داشتم که شاید بگم در عرض سه ماه موهام شروع به ریزش کرد و کف سرم پوسته می داد و خارش شدید که کف سرم قرمز میشد از همون روزای اول بفکر درمان شدم پیش دکترا متخصص هم رفتم ولی جواب قانع کننده ای ندادن که یک دکتر چندتا دارو و شامپو داد یه مدت ریزش موهام کم شد ولی باز ریزش دارم و موهام کم پشتر شدن البته اون خارش شدید و پوسته دادن کم شده
اگه بتونید راهنماییم کنید تشکر می کنم

اوایل خارش وشوره زیاد داشت وبعد دیگه موهام ……

سلام.من ۲۴ سالمه دوماهه ریزش شدید مو گرفتم.بطوریکه دیگه جرات نمیکنم به موهام دست بزنم .هروقت بهشون دست میزنم یه مشت مو تو دستم میاد توروخدا کمکم کنید

با سلام ریزش مو علل مختلفی دارد که ابتدا باید علت مشخص شود بهتر است به متخصص مراجعه نمایید

سمیه هستم : خیلی وقت ریزش مو دارم جلوی موهام داره کجل میشه اعصابم خیلی خورده که جرا اینطوری هستش .سنم ۳۳ هست و قرض وداروهای مختلف هم استفاده کنم ولی فایده نداشته .

با سلام کم خونی و بیماریهای تیرویید از علل ریزش مو می باشند بهتر است ابتدا ازمایش کامل انجام دهید

سلام بنده ۲۰سال دارم و موهای خیلی پرپشتی دارم
ناگهانی خواهرم یک تکه کچلی دایره شکلی در وسط سرم دید که خودم با دست زدن متوجه شدم به اندازه دوسانت دایره شکل اصلا مو ندارم و قبلا وجود نداشت و نمیدانم از چه زمانی به وجود امده است که نگران ان هستم که خانواده میگویند سیر بزارم شاید رشد کند
اطفا راهنمایی کنید که چیکار کنکم
مچکرم

با سلام این حالت معمولا در اثر استرس ایجاد می شود و خود بخود درمان میشود

با سلام من دختر ۱۶ ساله ای هستم که از همون بچگی مو های سرم کم بود ول الان احساس میکنم که این کمی خیلی بیشتر شده جلوی مو هام واقعا کمه کلافه شدم جمع کلی جلوی سرم یه ۴۰ تا مو ندارم این موضوع عذابم میده جا داره که بگم خیلی استرسی هستم چی کار کنم نمی دونم کم خون هستم یا نه

با سلام کم خونی و بیماریهای تیرویید می توانند منجر به ریزش مو شوند بهتر است ابتدا ازمایش کامل انجام دهید

سلام.من ۱۹ سالمه و از سن ۱۸ سالگی ریزش مو شدید داشتم الان قسمتی از پشت سرم خیلی کم پشت شده و جلو سرم همه نو ع شامپو هم مصرف کردم ولی فایده نداشت ایا با مراجعه به دکتر متخصص موهام دوباره رشد میکنه یا نه.ممنون میشم کمکم کنید.

با سلام بله حتما باید تحت نظر متخصص باشید

باسلام چند روز پیش برنامه خانواده درباره یک محصول ریزش مو تبلیغ می کرد ( سامانه۴۰ ۵۰) که شامل چند شامپو و روغن بود می خواستم نظرتان را درباره این دارو را بپرسم

من ۱۹ سالمه.پارسال تابستون عقد کردم وامسال آخرای تابستون عروسی کردم.از همون موقع که نامزد کردم ریزش موهام شروع شد.والان که چند ماه از زندگی مشترکم میگذره پشت موهام یعنی پشت سرم خالی شده درحدی که کف سرم معلومه.چیکارکنم?راه درمانی برا من هست?اززندگی سیر شدم.کمممممک

من۱۹سالمه.پارسال تابستون عقد کردم.وامسال آخرای تابستون عروسی.از پارسال ریزش مو پیدا کردم و الان که چندماه از ازدواجم میگذره پشت موهام یعنی پشت سرم خیلی خیلی خالی شده به حدی که حس میکنم کف سرم معلوم شده.راه درمانی برا من هست?چرا اینجوری شدم.من قبلا ریزش مو نداشتم و موهای خوبی داشتم.الان از زندگی سیر شدم.کممممممک

با سلام با توجه به مشکل حادی که پیدا کردید بهتره ابتدا به تجویز پزشک ازمایشات لازم رو انجام بدید

سلام من هم یک ماه و نیم است که موهایم شدید میریزد و به متخصص هم مراجعه کردم اما دارو هایی که مصرف میکنم فعلا اثری نداره.دلیل ریزش موی من بخاطر رژیمی هست که میگرفتم.چه کنم?

با سلام معمولا رژیمهای نا درست و غیر اصولی موجب این مشکلات می شود با مصرف دارو و گرفتن رژیم تحت نظر متخصص تغذیه مشکل شما حل می شود

Slm.منوموهام و تراشیدم موهام به نسبت بلند شدن ولی خارش و شوره دارن وقتی میرم حمام میبینموموهای بسیار ریز ریخته تورو خدا کمکم کنید

با سلام باید شامپوی ضد شوره مصرف کنید

باسلام اوایل شهریور۹۳ ی سری مکمل غذایی برای بدن سازی مثل وی و کراتین و بعضی ویتامین ها رو از داروخانه تهیه کردم و مصرف کردم، موهام به طور ناحیه ای بعد یه ماه کمپشت شد درمان موهامو شروع کردم بهتر شده اما هنوز مثل اول نشده میخواستم بدونم ایا با قطع مصرف مکمل ها بمرور هم خوب میشه!؟

با سلام مصرف مکمل به طور نرمال باعث ریزش مو نمی شود بنابراین به دنبال علل دیگر ریزش مو باشید

ممنون

سلام و سپاس از محبت شما خواننده گرامی.

باسلا م من پسری ۱۴ ساله هستم چند روز دوچار ریزش مو شدم لطفا بگو ید چی کار کنم than kyou

باسلام خدمت شما
شما میبایست برای بررسی و درمان به متخصص پوست مراجعه نمایید.

من ۱۸ ساله ام از تبریز حدود ۱۳ یا ۱۴ ساله دچار الوپسی شدم مو های کل سرم ریخته الان بعضی جا ها هست دکترا زیادی رفتم خیلی تاثیر نداشته لطفا شما کمک کنید دیگه خسته شدم از بس این دکتر اون دکتر رفتم

باسلام خدمت شما
شما هم میبایست آزمایش کامل انجام دهید و هم برای تعیین نوع ریزش مو و تفسیر آزمایشتان به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه نمایید.

آیا محصول تونیک گیاهی تقویت و رویش موی طلسم برای جلوگیری از ریزش مو چه ارثی و چه غیر ارثی مناسب است.

باسلام خدمت شما
در مورد این داروی خاص اطلاعی نداریم ولی بجز داروهایی که توسط پزشک تجویز می شوند، بقیه دارو ها و مکمل ها جنبه تبلیغاتی دارند.

مت زدم فایده نداشت

سلام
من ۲۲ سالمه
حدود ۳ ماهی میشه ریزش مو پیدا کردم یعنی در حمام که هستم زمان شامپو زدن به سر تعدادی مو که شاید به ۵۰ تار مو نرسه از سرم کم میشه !!! قبلا اینطور نبوده
در روز هم دست که به موهام میکشم گاهی اوقات تارهای مو از سرم کنده میشن که فکر میکنم با پیازچه مو باشند چون سفید و محکم هستند !!!
کمی هم حس کم شدن جلوی سرم حس میکنم البته در نور زیاد مثلا جلوی خورشید !!
ارثی هم ممکنه باشه چون هم از طایفه مادری کچل زیاد هست و هم از طایفه پدریم !!!!
لطف کنید بفرمایید چه گلی به سرم به زنم !!!
هنوز خیلی جوونم و ریزش مو برای من واقعا یعنی خیلی بد !!!
لطفا راهنمایی کنید .
ممنون

ریزش مو تا ۱۰۰ عدد در روز طبیعی بوده و نیازی به نگرانی نیست. با اینحال اگر قسمت هایی از سر شما خالی شده است میبایست برای آزمایش و درمان به متخصص پوست مراجعه نمایید.

سلام !
من دچار مرض مزمن روماتیزم استم چی نوع ورزش کنم تا عضلاتم از این مرض مزمن در امان باشد زیرا وقتی پیچکاری کنم هرروز درد نمیداشته باشم وقتی نکنم بند دست و بند پا هایم درد میداشته باشد
بااحترام
جمشید

سلام من میلاد ۱۸سالمه یه سه ماه هست موهام بد جور ریزش پیدا کرده میشه کمکم کنید یه سوال دیگه این سرم موها واقعا فایده دارن مرسی

باسلام خدمت شما
شما میبایست چکاپ کامل شده و نتیجه آزمایش را برای متخصص پوست و زیبایی ببرید.

بسیارعالی بود.

سلام
پسر ۲۲ ساله اي هستم يه مدتي از كه ريزش مو پيدا كرده ام اين ريزش مو بعد از ماه رمضان شدت پيدا كرد اگه ميشه كمكم كنيد و راهنمايي كنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

واقعاً که یک سایت بسیار عالی و بسا خوبتر برای کسانیکه موارد این سایت را مطالعه مینماید ، آرزوی موفقیت مینمایم .

من ازوقتی دانشگاه امدم وسط سرم موهاش میریزه باید چیکارکنم

باسلام خدمت شما من دختری پانزده ساله هستم که بعد ازکوتاه کردن موهایم دچار کم پشتی وریزش موهایم شده ام.ایا نزد دکتر پوست ومو بروم یادرمان های خانگی راانجام دهم؟

سلام منم موهام میریزه وقتی دست میکشم رو موهام بیستا میریزه موهای من خیلی پرپشت بود ولی الان تقریبا نصف شده و متوسطه نمیدونم چی کار کنم این ریزش از زمان کنکور شروع شد و الان یکسال ونیم که میگذره تو رو خدا کمکم کنید واینو میدونم که بیشتر به خاطر کمبد اهنه ولی من نمیتونم قرص بخورم حالت تهوع بهم دست میده.

تشکر ازمعلومات مفید تان اگر لطف بفرماید که ایا ریزش مو ارثی است یاخیر وبرای جلوگیری از ریزش مو به شکل ارثی آن کدام راه حل وجود دارد یا خیر
تشکر

باسلام خدمت شما
ریزش موی ارثی را با درمان و استفاده از محلول های ریزش مو، می توان کاهش داد. توصیه می شود برای بهترین نتیجه به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

با سلام دختری ۱۳ ساله هستم که حدود یک سال و نیم است که به ریزش مو دچار شده ام…چند ماه بعد با مراجعه به دکتر پوست، استفاده از محلول لامینین رو شروع کردم که ریزش قطع شد ولی رویشی ندیدم تا یک سال همین دارو رو استفاده کردم که دکتر برایم محلول ماینوکسیدیل ۲% تجویز کرد الان حدودا یک ماهه که از این محلول استفاده میکنم ولی نه تنها هیچ بهبودی حاصل نشد بلکه ریزش موهایم نیز شدیدتر شد.
در حال حاضر موهای ناحیه جلوی سرم بسیار بسیار کم پشت هستند

باسلام خدمت شما
ابتدا میبایست به متخصص داخلی برای انجام آزمایش های مربوط به تیروئید و کم خونی مراجعه نمایید، شاید علت ریزش مو این مشکل ها باشد.

سلام.من دختری ۱۶ ساله هستم و مدتیه دچار ریزش مو شدم ب طوری ک بدون این که حتی موهام رو هم شونه کنم ریزش شدیدی دارن فقط کافیه ب موهام دست بزنم شاید بیست تا در میاد.علاوه بر این استرس شدیدی هم دارم.تازگیا ب این مشکل دچار شدم.لطفا کمکم کنید

باسلام خدمت شما
توصیه می شود که آزمایش کم خونی و تیروئید بدهید. در صورتیکه مشکلی وجود نداشت به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید. برای کنترل استرس و اضطراب مقالات زیر نیز توصیه می شود:
استرس چیست؟ چگونه با آن زندگی کنیم؟
%d8%a7%d8%b6%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%a8-%d9%88-%d9%be%db%8c%d8%b4/” title=”اضطراب چیست؟ انواع، دلایل، پیشگیری و درمان آن” target=”_blank”>اضطراب چیست و درمان آن چگونه است
استرس و تاثیر آن برریزش مو

استرس وعلاعم تاثیر آن برمو

با سلام ۲۶ سالمه سه ماهه ریزش مو ی شدید دارم به طوریکه موهام حتی با دست کشیدن هم میریزند اکثر موهام هم با پیاز مو کنده میشن البته استرس و کم خونی هم دارم که برای کم خونیم دارو مصرف میکنم میشه بگید باید چیکار کنم ؟

باسلام خدمت شما ریزش موی شما شدید شده و میبایست حتما به متخصص پوست مراجعه نمایید. بعلاوه با ایشان برای مراجعه به روانپزشک هم صحبت کنید.

عالي بود ،فقد اگه ميشه تاثيرات سيگار وقليون بر موي سر راهم بيفذاييد ،ممنون

ریزش موی سر، امروزه به‌ عنوان موضوعی نگران‌ کننده برای بسیاری از افراد اعم از مرد و زن است. شدت و الگوی ریزش مو در مردان و زنان متفاوت است. ریزش مو شامل پس ‌روی خط موی پیشانی، ریزش مو منقطع و کم ‌پشت شدن است. سبک زندگی ناسالم، اختلالات هورمونی، پیری، عوامل ارثی، مصرف آستروئیدها و داروها، بیماری، بارداری، حالت مو و

عدم رعایت بهداشت مو، مسائل روانی و اجتماعی و اختلالات وسواسی کندن مو از عوامل ریزش موی سر هستند.امروزه با تغییر سبک زندگی انسان‌ها، افزایش استرس‎ها و فشارهای روحی و روانی، ریزش مو به یک مشکل و معضل تبدیل شده است. اما از طرفی با پیشرفت علم پزشکی روش‎هایی برای مقابله با ریزش مو، کم پشتی مو یا طاسی وجود دارد که تا حدی از نگرانی شما می‎کاهد.

علت ریزش مو یا طاسی برای هر فرد متفاوت است. ریزش موی برخی از افراد ممکن است به دلیل اختلالات ژنتیکی باشد، اما برخی دیگر تحت تاثیر نژاد خود و همچنین تخریب فیزیکی و از دست دادن فولیکول‌های موی خود هستند. ریزش مو همچنین می‌تواند ناشی از شیمی درمانی و آسیب مکرر فیزیکی به موهای شما، عدم تعادل هورمونی، عفونت و یا سایر عوارض پزشکی باشد.

ریزش مو در مردان می‌تواند ناشی از عوامل ژنتیکی، هورمونی، استرس، داروها، تغذیه ضعیف و غیره باشد. رایج‌ترین نوع طاسی، بروز طاسی در وسط جلوی سر و یا عقب نشینی خط مو در پیشانی است، که به ریزش مو به اندازه یک چهارم دایره در تاج سر یا پس سر می‌رسد و در نهایت، تمام سر دچار ریزش مو و طاسی کامل می‌شود.

ریزش مو در زنان می‌تواند بسیار نگران کننده و آزار دهنده باشد. بسیاری از اوقات، علت آن تغذیه نامناسب، استرس، کمبود آهن، عدم تعادل هورمونی، جراحی، داروها، ژنتیک و غیره است. طاسی در زنان اغلب با کم پشت شدن مو در بخش تاج سر شروع شده و در نهایت منجر به ریزش موی کامل در تاج سر می‌گردد.

ریزش مو وسط سر مردان

اغلب افراد روزانه به طور متوسط 50 تا 100 تار موی سر خود را به دلیل ریزش از دست می‌دهند، اما این میزان از ریزش مو کاملاً طبیعی است و از نظر ظاهری هم به چشم نمی‌آید. از طرف دیگر بعضی افراد ممکن است دچار ریزش شدید موی سر شوند و لکه‌های طاسی یا کچلی بزرگ و ناخوشایندی روی سرشان ایجاد شود. در مجموع عوامل متعددی موجب ریزش مو می شود، از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• داشتن استرس• تغذیه نامناسب• سبک زندگی ناسالم• رژیم لاغری سرسختانه• افزایش سن• عوامل ژنتیکی• مصرف دارو• کاهش گردش خون در پوست سر• کمبود مواد معدنی و ویتامین ها به ویژه روی، سلنیوم، ید و ویتامین های B12, B6, Folic Acid, E, B5, Biotin• کم کاری غده تیروئید• کم کاری غدد آدرنال(فوق کلیوی)• ازدیاد هورمون دی هیدروتستوسترون(DHT) (بیشتر در مردان شایع است)• سایر اختلالات هورمونی از قبیل میزان بالای هورمون تستوسترون (بویژه در بانوان)

برای بکارگیری درمان صحیح ریزش مو و طاسی سر لازم است علل ریزش مو بطور دقیق بررسی شود.مشکلات ذکرشده ریزش مو از طریق دارو، درمان و ترمیم مو قابل‌ درمان است. هرچند مصرف داروهای طبیعی و رژیم غذایی سالم گزینه مناسب‌ تری نسبت به درمان با داروهای شیمیایی است. خوشبختانه با استفاده از مزوتراپی می توان بر تمامی این عوامل غلبه نمود و در کنار کاهش ریزش مو، به رشد مو های جدید کمک کرد.

لایه مزودرم در عمق 1 میلی متری پوست قرار داشته و تحریک آن، سبب تحریک فرایند طبیعی بازسازی و تکثیر مو می شود. مزوتراپی مو دهه هاست که برای بازگردانی موفق درخشندگی و حجم موهای کم پشت و همچنین بهبود چشم گیر رشد مو در مردان و زنانی استفاده می شود که شروع طاسی یا ریزش موی منطقه ای را تجربه کرده اند.تکنولوژی که در این روش درمانی قرار دارد بر اساس دانستن این موضوع است که اغلب مشکلات ریزش مو در نتیجه کمبود مواد مغذی مناسب، کاهش جریان خون به پوست سر و نا متعادلی های هورمونی در اطراف فولیکول مو به خصوص تولید بیش از حد هورمون ریزش مو یعنی DHT ( نوعی آندروژن) به وجود می آیند. در روش های ترمیم مو، محلول مزوتراپی که به پوست سر تزریق می شود شامل ترکیبی خاص از مواد شیمیایی ویژه، مواد معدنی، آمینو اسید ها، ویتامین ها، نوکلئیک اسید ها و کو آنزیم هایی است که به طور خاص بر اساس نیاز های منحصر به فرد بیمار می باشند. این درمان تعادل هورمونی را به صورت تدریجی احیا می کند که همین مورد نیز امکان رشد پایدار تارهای موی سالم و جدید را فراهم می کند.

مزوتراپی مو درمانی غیرتهاجمی است و در این روش تزریق‌های بسیار کوچکی زیر لایه اپیدرم پوست انجام می‌شود. هدف از این تزریق‌ها تحریک مزودرم به منظور درمان عارضه‌های متعدد است. هیچ ترکیب یا فرمولاسیون تعریف شده‌ای برای تزریق‌های مزوتراپی وجود ندارد. از آنجایی که شرایط و نیازهای هر بیمار منحصر به فرد است، پزشک پوست و مو تلاش می‌کند تا داروهای لازم را به نحوی ترکیب کند تا بهترین نتیجه ممکن به دست آید. پزشک در اکثر موارد موادی را تزریق می‌کند که برای بیمار سودمند و ضروری می‌داند. برای مثال معمولاً ترکیبی از مواد معدنی، آمینواسیدها، نوکلئیک اسیدها و کوآنزیم‌های استخراج شده از گیاهانی با دوزهایی که متناسب با نیازهای خاص بیمار تنظیم شده است، به پوست سر تزریق می‌شود. این روش درمانی گردش خون را در ناحیه تحت درمان افزایش می‌دهند و به تدریج سطح هورمون‌ها را متعادل می‌سازد، که این باعث رسیدن مواد مغذی به سلول‌ها شده و اثر جوانسازی مورد نظر به دست می آید و موجب تداوم رشد موهای جدید و سالم می‌شود.

برای کسانی که موی سالم دارند، از مزوتراپی برای مراقبت از موها و پیشگیری از ریزش آنها استفاده می‌شود. در این افراد مزوتراپی باعث افزایش رشد موها شده و آن دسته از فولیکول‌هایی که در فاز تلوژن (فاز استراحت) از چرخه رشد مو مانده‌اند را فعال می‌سازد. به این ترتیب ریزش موها به تأخیر افتاده و فاز فعال رشد آنها طولانی‌تر می‌شود و موها انعطاف‌پذیری و درخشندگی بیشتری پیدا می‌کنند.در افرادی که موی آسیب‌دیده دارند یا به ریزش مو دچار شده‌اند، از مزوتراپی جهت القاء کردن فاز رشد فعال موها، بهبود ساختار مو، رفع سفیدی موها، افزایش ترشح چربی‌های طبیعی (سبوم) از غدد چربی پوست سر و تقویت ماهیچه‌های نگهدارنده موها استفاده می‌شود. در صورتی که ریزش مو به خاطر ابتلاء به بیماری‌های داخلی مختلف باشد، عمل مزوتراپی به منظور متوقف کردن روند ریزش موها انجام می‌گیرد.علاوه بر این مزوتراپی نه تنها به توقف روند ریزش موها کمک می‌کند، بلکه موجب رشد مجدد موهایی که فولیکول‌های آنها زنده ولی در حالت “خواب” به سر می‌برد، می‌شود.

مزایای زیاد مزوتراپی امروزه آن را به روشی مجبوب بین مردم تبدیل کرده است. برخی از این مزایا به شرح زیر است:

• روش درمانی کم تهاجم و مطمئن• درمان آلوپسی غیرآندروژنیک• ترمیم آسیب دیدگی و پیری زودرس موها در اثر عامل‌های محیطی مانند آفتاب، آلودگی و …• تحریک فولیکول های مو جهت رشد مجدد• درمان ریزش مو • افزایش استحکام ، درخشندگی مو• رفع مشکل شوره و چربی پوست سر• درمان کم‌پشت و ضعیف شدن موها• به دست آوردن نتایجی چشمگیر، طبیعی و یک‌دست• عدم نیاز به بیهوشی عمومی: بی‌حسی موضعی برای به حداقل رساندن ناراحتی بیماران کافی است.• مزوتراپی به هیچ گونه برش یا زخم نیاز ندارد، در نتیجه جای زخمی نیز نخواهد داشت.• درد ناشی از مزوتراپی مو بسیار کم است.• انجام درمان در زمانی کوتاه• مزوتراپی نیازی به آمادگی قبل و مراقبت پس از درمان ندارد.• دوران بهبود مزوتراپی مو بسیار کوتاه است و پس از آن نیازی به استراحت کردن نیست.• ماندگاری بالای نتایج درمان، در صورت داشتن سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب

قبل از انجام درمان لازم است علت اصلی ریزش موی شما مشخص شود تا پزشک بتواند شیوه درمانی را پیشنهاد دهد تا بهترین نتیجه برای درمان ریزش موی شما حاصل شود. توصیه ما این است که به کلینیک تخصصی پوست و زیبایی دکتر عسگری مراجعه نمایید تا پس از مشاوره با پزشکان متخصص مشخص شود که چه روش درمانی برای شما مناسب است. اما بطور کل تمام افرادی کهریزش مویشان هنوز در مراحل اولیه است، می‌توانند برای درمان ریزش مو از مزوتراپی بهره بگیرند. مزوتراپی محدودیت سنی ندارد و هم برای بانوان و هم برای آقایان مناسب است. بعضی از نشانه‌هایی که مواجهه با آنها می‌تواند دلیل خوبی برای انجام مزوتراپی باشد، عبارت است از:

• ریزش موی پراکنده که بیشتر در زنان رایج است (کم‌پشت شدن موی تمام نقاط سر)• ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی ( با الگوی مردانه)• عقب رفتن خط رویش مو• کم‌پشت شدن فرق سر• طاسی

این روش کاملاً بی‌خطر است و بطور کل منعی برای استفاده از آن وجود ندارد مگر اینکه به داروهای مورد استفاده آلرژی داشته باشید که در این صورت برای اطمینان از مناسب بودن این روش برای بدن و پوست سرتان می‌بایست قبل از درمان با یک متخصص مشورت کنید. همچنین، اکیداً توصیه می‌شود یک تست آلرژی (حساسیت) هم انجام دهید تا مشخص شود که هیچ یک از اجزاء ترکیب مورد استفاده باعث واکنش‌های آلرژیک در شما نمی‌شوند. علاوه بر حساسیت به داروهای مزوتراپی به افرادی که در شرایط زیر هستند مزوتراپی مو توصیه نمی شود:

• مزوتراپی در دوران بارداری و شیردهی• ابتلا به بیماری های ایمونولوژی و سرطان• ابتلا به دیابت• مصرف داروهای ضد انعقاد خون• ابتلا به بیماری های پوستی• داشتن التهاب پوستی

در فرآیند درمان ریزش مو توسط روش مزوتراپی ، یک محلول خاص به لایه مزودرم پوست تزریق می شود که این محلول حاوی ترکیبات فعال استیل تترا پپتید 3 و بیوکانین A می باشد. این دو ماده با یکدیگر همکاری کرده تا رشد طبیعی مو را تحریک کنند. پوست، سیستمی دارد که در طول زمان محلول داده شده را به نواحی مورد نیاز می رساند.عناصر فعال در محلول، با یکدیگر همکاری می کنند تا به وسیله افزایش جریان خون خنثی سازی مقدار اضافی هورمون DHT، کاهش التهاب، تحریک تولید کلاژن و افزایش اندازه فولیکول (جهت توقف ریزش مو و رشد مجدد مو) را تسریع کنند. . یک جلسه مزوتراپی حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. معمولاً توصیه می‌شود که 10 جلسه درمان در فواصل 6 تا 12 ماهه انجام شود. در نظر داشته باشبد بیمار باید سه روز قبل از شروع درمان از مصرف آسپرین یا داروهای ضد التهاب خودداری کند.مزوتراپی موی سر از فرایندی با عملکرد دوگانه بهره می‌گیرد که در آن ناحیه مورد درمان هم به شکل شیمیایی و هم به شکل مکانیکی تحریک می‌شود.

سوزن‌های مورد استفاده برای تزریق محلول سوراخ‌های ریزی در بافت مورد نظر ایجاد می‌کنند، که این محرک یک فرایند التیامی است که در آن کلاژن و الاستین تولید می‌شود. این مواد دو عنصر اساسی تشکیل دهنده بافت‌ بوده و برای تولید پوست و موی سالم ضروری می‌باشند.از آنجا که سوراخ‌های ایجاد شده خیلی ریز هستند، آسیب قابل توجهی به کلاژن موجود وارد نمی‌شود و بنابراین تشکیل کلاژن جدید تنها سطح کلاژن موجود را افزایش می‌دهد. از این روش همچنین برای تحریک رشد موی سر بعد از حذف DHT نیز استفاده می‌شود.

پزشک نوعی درم ابریژن را قبل از تزریق روی پوست سر انجام می‌دهد. درم ابریژن بخش مهمی از درمان است، چون هدف از مزوتراپی موی سر این است که مواد تزریق شده در لایه‌های عمقی‌تری از پوست نفوذ کند.پس از آن برای شروع تزریق ابتدا یک پماد بی‌حس کننده روی پوست سر مالیده می‌شود. بعد از 45 دقیقه، قطرات کوچکی از داروی ریزش مو به تمامی ناحیه درگیر پوست سر تزریق می‌شود. این کار با یک سرنگ انسولین یا مزوگان انجام می‌شود. ترکیبات فعال تزریق شده از طریق ریز تزریق‌ها منجر به واکنشی در مزودرم می‌شوند که به فرایند درمان عارضه موجود کمک می‌کند. برای مثال، اگر گردش خون ضعیف باشد، از یک ماده گشاد کنند عروق (مثل کومارین) استفاده می‌شود؛ در صورت وجود التهاب بیش از حد، از یک داروی ضدالتهاب (مثل سیلیکون ارگانیک) استفاده می‌شود. در واقع پوست یک سیستم توزیع زمان‌بندی شده دارد که محلول را به تدریج در ناحیه مورد نیاز توزیع می‌کند. ترکیبات فعال موجود در محلول به کمک هم باعث بهبود گردش خون، خنثی‌سازی DHT اضافی، کاهش التهاب، تحریک پوست برای تولید کلاژن و افزایش اندازه فولیکول برای جلوگیری از ریزش مو شده و به این ترتیب به رشد موها سرعت می‌دهند. کیفیت ماده مورد استفاده و تأثیر ترکیب آن در درمان مورد نظر، از مهمترین موارد در این روش هستند.قطره های ریزی که به پوست تزریق می شوند حاوی ترکیبی از بیوکانین A و استیل تترا پپتید ها (جایگزین ماینوکسیدیل) هستند که هر تاثیر بسزایی در موارد زیر دارند:

• کاهش پاسخ التهابی• افزایش رشد مجدد مو• تنظیم و تعدیل میزان هورمون DHT• تحریک ماتریکس برون سلولی و اتصال پروتئین ها• تحریک بازسازی بافت جهت افزایش اندازه فولیکول سلول و شادابی و اتصال بهتر مو

بیوکانین A یک ماده ارگانیک و طبیعی است که از گیاه شبدر سرخ گرفته می شود. این ماده در یک طبقه فیتوشیمیایی به نام فلاوونید ها، یک ماده ایزوفلاوون قوی به شمار می رود. بیوکانین A تبدیل تستوسترون به DHT را در افرادی که از آلوپسی (طاسی ناشی از نامتعادلی هورمونی) رنج می برند تنظیم می کند.

استیل تترا پپتید ها ترکیبی از مواد زیر می باشند:

• دکا پپتید: فولیکول های مو را تحریک می کند تا ریشه مویی قوی بسازند.• اولیگو پپتید: تکثیر سلول های مو را تحریک می کند.• استیل دکاپپتید: فولیکول های مو را به وسیله تولید دوباره سلول های مو احیا می کند.• کوپر (مس) تری پپتید: فولیکول های مو را جهت تولید مو هایی با ریشه های قوی تحریک کرده و جریان خون را به پوست سر افزایش می دهد.

در حال حاضر شکل جدیدی از مزوتراپی سنتی وجود دارد که برای افرادی که از سوزن بیزارند مناسب است. این سیستم که در آن از فن‌آوری اولتراسوند با فرکانس بالا در کنار محلول‌های سنتی مزوتراپی استفاده می‌شود، راه حلی کاملاً غیرتهاجمی و بدون درد برای افرادی است که نسبت به درمان با سوزن حساسند.دستگاه اولتراسونیک بدون نیاز به سوزن ترکیبات فعال را به درون پوست انتقال می‌دهد. استفاده از این دستگاه همچنین غشاء سلول‌ها را موقتاً نفوذپذیر می‌سازد تا سلول‌ها بتوانند مواد مغذی موجود در محلول را جذب کنند.

نتایج لزوماً پس از نخستین جلسات درمان قابل مشاهده نیست، اما ترمیم مو چند هفته پس از مزوتراپی محسوس است. با این حال سرعت تأثیرگذاری درمان به شدت ریزش مو و نحوه پاسخ بدن بیمار به درمان بستگی دارد.رشد موی جدید در ناحیه‌های تحت درمان پس از شش هفته شروع می‌شود و به تدریج دارای همان ساختار ممعمولی مو می‌شود.طبق مشاهدات انجام شده مزوتراپی به اندازه قرص‌های خوراکی و گاهی اوقات بیشتر از آن‌ها در ترمیم و جوانسازی موها تأثیر دارد. داروهای خوراکی ابتدا باید از مسیر معده و روده‌ها عبور کرده و توسط کبد متابولیزه شوند و بعد از آن در جریان خون آزاد شوند.این فرایند هاضمه مقدار دارویی که به پوست سر می‌رسد را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. در مقابل، با مزوتراپی می‌توان دوز بسیار کوچکتری از دارو را مستقیماً به ناحیه درگیر، که در اینجا فولیکول مو است، وارد کرد تا فوراً جذب شود. یک آزمایش بالینی نشان داده که مزوتراپی در زمینه ترمیم موفقیت‌آمیز موی زنانی که از ریزش مو رنج می‌برند عملکرد مؤثرتری نسبت به قطره ماینوکسیدیل دارد. در نظر داشته باشید که احتمال موفقیت مزوتراپی مو در بازگرداندن مو ها نسبت به روش رایج استفاده از ماینوکسیدیل 90 تا 92 درصد است. روش استفاده از ماینوکسیدیل تنها در 50 درصد موارد موفق بوده و جهت موثر بودن به 4 تا 6 ماه زمان نیاز دارد. مزوتراپی می‌تواند نیاز به کاشت مو را برطرف کند، البته در اینجا نیز مانند هر درمان دیگری، برای حفظ نتایج به دست آمده نیاز است که بیمار مواد مضر و سمی را از رژیم غذایی و سبک زندگی خود حذف کرده و با پیروی از یک برنامه ورزشی مناسب سلامتی خود را در بالاترین سطح حفظ کند.مزوتراپی مو می تواند نیاز به پیوند مو را برطرف کند. با این حال مانند هر روش درمانی دیگری مهم است که فرد جهت حفظ بهترین نتایج به صورت پیوسته از فرایند درمان حمایت کند. این حمایت به وسیله حذف کردن موارد مضر از رژیم غذایی و سبک زندگی و همچنین پیروی از یک برنامه ورزشی مناسب ممکن می شود که سلامت بهینه فرد را نیز حمایت می کند.مزوتراپی موی سر درمانی چندجلسه‌ای است و درمان باید در وقفه‌های زمانی مناسب تکرار شود. به طور متوسط باید پنج جلسه درمان ظرف 6 ـ 4 ماه تکرار شود تا نتیجه دلخواه به دست آید. با این حال تعداد جلسات لازم درمان ثابت نیست و به شرایط خاص هر بیمار بستگی دارد.

اگر انجام مزوتراپی را به یک پزشک حاذق و باتجربه بسپارید و نیز داروهای تزریقی استاندارد و تایید شده باشد، انجام این روش عوارض چندانی ندارد. البته مزوتراپی عوارضی جزئی را به دنبال دارد که موقتی است:

• سوزش خفیفی که در طول درمان و پس از آن حس می‌شود.• برخی از بیماران بعد از درمان دچار درد می‌شوند.• قرمزی و ورم مختصری که پس از مزوتراپی بروز می‌یابد و ظرف چند روز از بین می‌رود.• در برخی بیماران حساسیت به مواد شیمیایی تزریق شده مشاهده می‌شود.• تحریک و التهاب نیز به ندرت در بافت‌های پوستی بروز می‌یابد.

درست مثل درمان، مراقبت نیز مهم است، زیرا تعیین کننده دوام و طول عمر رشد موی شما می‌باشد. یک رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهای تجویز شده توسط متخصص ما می‌تواند به شما کمک کند که موهای پرپشت، براق و درخشان داشته باشید.نکاتی که توصیه می شود پس از مزوتراپی مو به آن دقت کنید به شرح زیر است:

• پس از درمان با مزوتراپی به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت موضع تحت درمان کمی قرمز و متورم می‌شود و بیمار دچار سوزش و خارش خواهد شد.• ماساژ دادن موضع مورد نظر به تسکین درد کمک می‌‌‌کند و باعث پخش شدن مواد تزریق شده در این قسمت خواهد شد.• بیمار باید به مدت ۴۸ ساعت از ورزش کردن و انجام دادن فعالیت جسمانی سنگین خودداری کنند زیرا ورزش کردن باعث می‌شود که بیمار عرق کند و محلول تزریق شده از طریق منافذ پوست خارج شود که این امر باعث کاهش می‌‌زان اثرگذاری درمان خواهد شد.• بیمار باید حداقل به مدت ۸ ساعت پس از درمان با مزوتراپی از دوش گرفتن یا شستن سر خود اجتناب کند و تا ۴۸ ساعت پس از درمان از حمام داغ استفاده نکند.• بیمار باید به مدت ۴۸ ساعت پس از درمان از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کند اما در صورتی که مجبور است در مقابل نور آفتاب قرار بگیرد باید از ضد آفتاب مناسب با عیار حفاظتی ۵۰ استفاده کند.• بیمار می‌تواند برای رفع کبودی از پماد یا ژل آرنیکا استفاده کند.• بیمار باید به مقدار کافی آب بنوشید تا بدن او دچار کم آبی نشود.

از مزوتراپی همچنین به عنوان مکملی برای سایر درمان‌های موضعی و خوراکی استفاده می‌شود. برای مثال، از این روش در کنار بوتاکس برای درمان موفق برخی موارد طاسی استفاده شده است.

یک راه جهت افزایش تاثیر مزوتراپی مو اضافه کردن روغن های ضروری به این روش درمانی است. این روغن ها معمولا پس از درمان (حداقل 8 ساعت) مصرف شده و همچنین می توانند به پوست وارد شده و به طور کامل تری به فولیکول های مو نفوذ کنند. برخی از روغن های پیشنهادی شامل موارد زیر می شوند:

روغن دانه کدو تنبل از پوسته دانه های کدو تنبل گرفته شده و می تواند به صورت موضعی یا خوراکی مصرف شود. این روغن منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب است که هر دوی این موارد در سلامت پوست و موی سر نقش دارند.روغن دانه کدو تنبل مزایای بسیاری برای سلامتی داشته و شامل خواص دیگر بسیاری از جمله ضد التهاب و ضد میکروب بودن می باشد. هر دوی این موارد می توانند به وسیله کاهش بروز عفونت ها (مانند عفونت های قارچی و باکتریایی) و مشکلات پوست سر (مانند شوره)، سلامت پوست سر را بهبود بخشند. می توان این روغن را به صورت مستقیم بر روی پوست سر اعمال کرده و یا به عنوان مکمل خوراکی مصرف کرد.

یک روغن سودمند دیگر در این لیست روغن رزماری است. این روغن که با رایحه کاج همراه است معمولا در ترکیبات آروما تراپی یا رایحه درمانی استفاده می شود اما با این وجود می تواند به صورت موضعی (همراه با یک روغن حامل) ترکیب شود. این ترکیب مزایای بسیاری برای پوست و موی سر دارد.یک مطالعه ویژه که در سال 2013 بر روی موش ها انجام شد نشان داد که مصرف موضعی این ماده می تواند رشد مو را حتی پس از مختل شدن رشد در اثر درمان با تستوسترون تحریک کند.علاوه بر این، محققان دریافتند روغن رزماری فعالیتی ضد آندروژن از خود نشان می دهد که می تواند برای درمان ریزش مو آندروژنیک مفید باشد. همانند روغن دانه کدو تنبل، روغن رزماری نیز می تواند به صورت مستقیم به پوست سر اعمال شود. فرد می تواند این کار را به عنوان بخشی از روال مراقبت موی روزانه خود یا 8 ساعت پس از جلسه درمانی مزوتراپی انجام دهد.

ده ها روغن حامل برای انتخاب وجود دارد که روغن منیزیم یکی از بهترین ها می باشد. این روغن در حالی که با کلسیفیکیشن مبارزه می کند پوست و موی سر را مرطوب و پاکسازی می کند. به طور خلاصه، کلسیفیکیشن هنگامی رخ می دهد که کلسیم اضافی در نواحی مختلف بدن انباشته می شود.این وضعیت می تواند در پوست سر رخ دهد که به تبع پوست سر ضخیم شده و رشد دوباره مو را در صورتی که ناممکن نباشد مشکل می کند. هنگامی که این روغن به سر اعمال می شود در حالی که به صورت آب رسانی کرده و آن را مرطوب می کند می تواند رسوبات کلسیم را نیز تجزیه کند. به عنوان یک روغن حامل، روغن منیزیم می تواند به تنهایی اعمال شود. همچنین، می توان این روغن را با دیگر روغن ها مانند روغن دانه کدو تنبل و رزماری ترکیب کرد.نکته: قبل از اعمال هر کدام از این روغن های گفته شده در بالا به پوست سرتان، با پزشک خود مشورت کنید. احتمال دارد این روغن ها با مواد شیمیایی که در درمان مزوتراپی مو استفاده می شوند تداخل داشته باشند. پس بهترین کار مطمئن شدن از مصرف آن ها می باشد.

مزوتراپی مو روشی عالی برای افزایش جریان خون به پوست سر است اما تنها راه نیست. در واقع، فرد می تواند ماساژ و نرمش پوست سر را به روتین روزانه خود اضافه کند.

برای بدست آوردن بهترین نتایج، توصیه می شود این ماساژها در هنگام به خواب رفتن یا برخاستن از خواب انجام شوند. این کار احتمال به یادآوری انجام این ماساژ ها را افزایش می دهد که نکته کلیدی در مشاهده نتایج بهبودی نیز همین مورد است.در اینجا مراحل ساده فرایند آورده شده اند:

• انگشتان شست، اشاره و میانی خود را بر روی هر دو طرف سر خود (بالای گوش ها) قرار دهید. ماساژ دادن را به صورت حرکتی دایره وار شروع کرده و با انگشتان خود فشاری متغییر را وارد کنید.• از بغل سر به سمت جلو و وسط سر بروید. به حرکات دایره وار ادامه داده و هنگام ماساژ دادن نواحی قبلی را نیز ماساژ دهید.• از ناحیه وسط و جلوی سر (تاج سر) به آرامی به وسط خط مو و شقیقه ها بروید. به وارد کردن فشاری متغییر و حرکت دایره وار ادامه دهید.• در نهایت، انگشتان خود را از خط مو به سمت تاج سر و در آخر قاعده پوست سر ببرید.• تمامی این فرایند باید حدود 10 دقیقه به طول انجامد. در صورت تمایل فرد می تواند این زمان را افزایش دهد.

فرد می تواند بیش از این، جریان خون پوست سر خود را با استفاده از عضلات صورت جهت نرمش پوست صورت افزایش دهد. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

• ابرو های خود را تا حد ممکن بالا برده و برای 2 دقیقه در این حالت بمانید. سپس ابرو ها را به حالت استراحت باز گردانید.• ابرو های خود را تا حد ممکن به هم نزدیک کنید (حالت اخم) و به مدت 2 دقیقه در آن حالت بمانید. سپس ابرو ها را به حالت استراحت باز گردانید.• ابرو های خود را تا حد ممکن بالا برده و برای 3 دقیقه در این حالت بمانید. ابرو ها را تا حد ممکن به هم نزدیک کنید (حالت اخم) و به مدت 2 دقیقه در آن حالت بمانید. سپس ابرو ها را به حالت استراحت باز گردانید.• می توان جهت کشیدن پوست سر از انشگتان دست نیز استفاده کرد به اینصورت که نوک دو انگشت بر روی پوست سر قرار گرفته و دو ناحیه را به سمت مخالف می کشند.

ریزش مو وسط سر مردان

قیمت مزوتراپی موی سر به تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، میزان مهارت پزشک متخصص، ناحیه تحت درمان بستگی دارد. هزینه مزوتراپی موی سر تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. در جلسه مشاوره هزینه درمان ریزش موی سر با مزوتراپی برای شما تعیین خواهد شد.

آیا مزوتراپی مو برای شما موثر است؟

برای اینکه بدانید آیا مزوتراپی مشکل ریزش موی شما را حل می‌کند، شما نیاز به مشورت با پزشکان متخصص ما دارید. پزشکان ما پس از بررسی وضعیت فعلی شما، مشکل و راه حل آن را برای شما توضیح داده و مشخص خواهند کرد که آیا مزوتراپی برای شما موثر خواهد بود. شما در تصمیم‌گیری خود آزاد خواهید بود، تا روشی را انتخاب کنید که برای مدت طولانی شما را از موهای زیبا و دائمی بهره‌مند سازد.

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

مزوتراپی که برای درمان ریزش مو انجام می شود، بدون درد است. البته ممکن است به علت وارد شدن سوزن کمی فشردگی یا ضربه روی پوستتان حس کنید. اما نزدیک به 90 تا 92 درصد از بیماران علاوه بر رضایت از نتیجه شکایتی از درد آن نکرده اند.

چه مدت پس از مزوتراپی مو می توان حمام کرد؟

بیمار می‌‌تواند 48 ساعت پس از درمان موهای خود را با شامپوی معمولی بشوید.

آیا درمان ریزش مو با مزوتراپی خونریزی دارد؟

اگرچه فرآیند تزریق در چند مرحله انجام می‌‌شود استفاده از چندین سوزن بسیار ریز و بهره گرفتن از تکنیک‌های تزریق باعث می‌شود که گاهی اوقات بیمار دچار خونریزی خفیف شود.

چند دوره از عمل مزوتراپی برای هر فرد لازم است؟

نیاز غذایی فولیکول‌های مو به طور پیوسته ادامه دارد و هیچ گاه متوقف نمی‌شود. اگر مشکل ریزش یا کم‌پشتی مو با یک دوره مزوتراپی حل نشود و عاملی که باعث جلوگیری از جریان خون و تغذیه طبیعی فولیکول‌های مو می‌شود همچنان به قوت خود باقی باشد، باید خونرسانی و تقویت موها به طور مصنوعی باز هم ادامه پیدا کند. در این صورت معمولاً عمل مزوتراپی حداقل یک تا دو بار در سال انجام می‌شود.

مکانیزم عملکرد مزوتراپی چگونه است؟

ترکیبات دارویی مورد استفاده در مزوتراپی باعث تقویت جریان خون در رگ‌های خونی پوست سر و بهبود تغذیه و خونرسانی به فولیکول‌های مو می‌شود.

• این ترکیب دارویی شامل اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و عنصر روی می‌باشد و تزریق آن در پوست سر باعث سلامتی و زیبایی بیشتر موهای شما خواهد شد.• ویتامین B که در ترکیب داروهای مزوتراپی وجود دارد باعث رفع شوره سر، تقویت فولیکول‌های مو و بهبود عملکرد غدد چربی می‌شود.• رنگدانه ملانین از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند و رنگ طبیعی آنها را تقویت می‌نماید.

به طور کلی مواد و ترکیبات موجود در داروهایی مزوتراپی، لیست بلندبالایی دارد. علاوه بر آن برای هر شخص ترکیبات مختلفی بر اساس شرایط و نیازهای او و نوع داروهایی که برای درمان عارضه شناخته شده نیاز دارد، تهیه می‌شود.

آیا می توان در کنار مزوتراپی از محلول های ضد ریزش مو استفاده نمود؟

بستگی به محلول و ترکیبات آن دارد، اکثر محلول های گیاهی را می توان در کنار مزوتراپی مصرف نمود اما بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

 

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

پاسداران، خیابان گل نبی، نبش ناطق نوری جنوبی، برج زمرد، طبقه 5 واحد 5


50% تخفیف


لیزر موهای زائد کل بدن

طراحی شده توسط گروه طراحی و توسعه وب سایت رویال مدیا

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

ریزش مو وسط سر مردان

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Увійдіть, щоб повідомити про неприйнятний вміст.

Завантаження…

Завантаження…

در این ویدیو در مورد روشی جالب و امتحان شده جهت درمان خانگی ریزش مو با استفاده از پیاز صحبت خواهیم کرد

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

ریزش مو وسط سر مردان

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Увійдіть, щоб повідомити про неприйнятний вміст.

Завантаження…

Завантаження…

در این ویدیو در مورد روشی جالب و امتحان شده جهت درمان خانگی ریزش مو با استفاده از پیاز صحبت خواهیم کرد

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

ریزش مو وسط سر مردان
ریزش مو وسط سر مردان
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *