زاج سفید برای زیر بغل

دوره مقدماتی php
زاج سفید برای زیر بغل
زاج سفید برای زیر بغل

هرفردی برای جلوگیری از بوی بد بدن راه های مختلفی دارد. برخی دست به دامان طبیعتند و برخی به مواد شیمیایی روی می آورند. در این مطلب برای شما از خواص زاج سفید برای از بین بردن بوی بدن صحبت کرده ایم.

زاج سفید یک نوع سنگ بلوری شکل هست که در طبیعت وجود داره و از زمان بسیار قدیم به عنوان ضد عرق استفاده میشده و البته مصارف دیگری هم داشته. زاج سفید در حقیقت سولفات مضاعف پتاسیم و آلومینیم است که سولفات آلومینیوم AL2(SO4)3, N H2O با نام تجاری‌اش آلوم یا زاج سفید هست. این ماده با قیمت بسیار کم در هر عطاری که برید وجود داره. شکلش شبیه سنگ نمکیه که خرد شده باشه. هر سیر (واحد وزن در عطاریها) از اون قیمتی بین 500 تا هزار تومن داره که البته به محل عطاری و انصاف فروشنده هم بستگی داره. ولی هر سیر اون برای چند ماهتون کافیه و در واقع با سالی حدود دو یا سه هزار تومان (به قیمت فعلی) میتونید برای خودتون ضد عرق طبیعی و سالم تهیه کنید.

 

چگونگی استفاده از زاج سفید برای جلوگیری از بوی بد عرق

اما طرز استفاده: زاج سفید رو اگر قطعاتش بزرگ باشه اول کمی بکوبید تا خرد بشه. بعد اون رو در دستگاه آسیاب کننده خانگی بریزید و به صورت پودر در بیارید. ضد عرق و ضد بوی بدن شما آماده است. برای استفاده کافیست که روزی یک بار دستتون رو خیس کنید و سر انگشتانتون رو به پودر زاج سفید آغشته کنید و اون رو مثل مام یا دئودورانت خود به بدنتون بمالید یا اینکه میتونید بعد از هر حمام اون رو به بدن خیستون بمالید و این یعنی خداحافظی با عرق کردن و خداحافظی با بوی بد بدن در یک روز گرم تابستان یا هر فصل دیگه.زاج سفید برای زیر بغل

 

دوره مقدماتی php

چند توصیه برای بو نگرفتن بدن

برای اینکه از بوی بد بدن در امان بمانید باید به رژیم غذایی‌تان دقت کنید. هم از لحاظ کیفیت سردی و گرمی و هم از جهت خواص مواد غذایی ، برخی از مواد غذایی مثل سیر و پیاز و ادویه‌ها پس از گوارش درون بدن، موادی بدبو تولید می‌کنند که می‌تواند از طریق عرق و یا ریه‌ها دفع شوند و بوی بد بدن و دهان را به وجود بیاورند.

شرایط سن و جنس و مزاجی هم باید مد نظر باشد،دختران نوجوانی که دوران بلوغ را سپری می‌کنند باید بیش از دیگران به بهداشت و پاکیزگی پوست خود اهمیت دهند، چون در دوران بلوغ به دلیل افزایش هورمون‌های جنسی، ترشحات غدد عرق زیر بغل و اندام تناسلی افزایش می‌یابد.

استحمام روزانه برای از بین بردن میکروب ها، استفاده از مواد ضد عرق و ضد بو و همچنین تعویض لباس ها به صورت روزانه مناسب ترین راه از بین بردن این مشکل خواهد بود

 

کلیه حقوق متعلق به
پایگاه خبری فرتاک نیوز
است.


Copyright 2016
fartaknews.
All Right Reserved.

افرادی که تاکنون برای رفع بوی عرق بدن، از مردار سنگ و زاج سفید استفاده می کردند، لازم است از خطرناک بودن این ماده برای سلامت و پوست بدن آگاه باشند.

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

زاج سفید برای زیر بغل

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

خرید محصولات دکوراتیو منزل تا 50% تخفیف

لوازم آرایشی اصل تا 30% تخفیف (فرصت محدود!)

خرید محصولات سوپرمارکتی (بجز فاسد شدنی)و ارسال به کل کشور

فروش ویژه کفش های ورزشی زنانه تا 40% تخفیف

بوی عرق زیربغل مشکلی است که خیلی از افراد با آن مواجه هستند ، در این مقاله روشی را برای درمان قطعی بوی عرق زیربغل به شما معرفی می کنیم.زاج سفید برای زیر بغل

بوی عرق زیربغل نه تنها برای خود فرد بلکه برای اطرافیان هم آزار دهنده است . حتما برای شما پیش آمده که تازه حمام کرده و لباس تمیز پوشیده باشید اما بعد از ساعتی به دلایل مختلف مثل گرما ، هیجانات و … زیربغل شما عرق کند و بوی بدی بگیرد.

اکثر افرادی که با این مشکل مواجه هستند از مام و یا اسپری ها ضدعرق ویژه زیربغل استفاده می کنند بدلیل شیمیایی بودن در صورت استفاده مداوم بسیار مضر خواهد بود .

بعضی از افراد هم از خاک نقره و یا سنگ مرداب به عنوان یک ماده طبیعی برای رفع بوی بد زیربغ استفاده می کنند که باید بگوییم عوارض خطرناک این مواد از نظر پزشکی اثبات و اعلام شده است.

پودر سنگ مرداب

زاج یک ماده کاملا طبیعی که در طبیعت به شکلی مانند سنگ ریزه شفاف یافت می شود و بعضا در رستوران ها هم در زمان پخت برنج استفاده می شود چرا که خاصیت سفید کنندگی هم دارد.

درمان قطعی بوی عرق با زاج ، زاج ۱۰۰% ضد بوی عرق می باشد و نه ضد عرق . یعنی اینکه اگر از زاج استفاده کنید باز هم عرق خواهید کرد ولی عرق شما دیگر آن بوی بد را نخواهد داشت . لازم به ذکر است که زاج سفید درصد خیلی کمی به کاهش تعریق زیربغل کمک می کند.

زاج سفید را می توانید در عطاری ها به همان صورت طبیعی (مثل سنگ ریزه) و یا پودر شده تهیه کنید.

قیمت زاج بسیار ناچیز می باشد ، مثلا خرید ۱۰ هزار تومان زاج برای استفاده یک سال شما کافی است.

زاج موجود در عطاری ها معمولا به حالت طبیعی و دانه درشت می باشد. شما می بایست پس از خرید با استفاده از آسیاب آن را کاملا پودر کنید ( تا حدی که مثل آرد نرم شود)

توجه : موقع آسیاب کردن زاج دقت داشته باشید که آن را با هاونگ کمی بکوبید تا ریز شود چرا که ممکن است ریختن تکه های درشت در آسیاب به تیغه های دستگاه آسیب وارد کند.

پس از آسیاب مقداری از زاج را در یک جعبه مثل جای کرم برای استفاده خود بردارید و مابقی را برای اینکه بر اثر نم خراب نشود در یک پاکت فریزر و یا پاکت زیپ دار کنار بگذارید.

نحوه استفاده به این شکل است که حتما بعد از هربار حمام بلافاصله بایست مقداری زاج به زیربغل خود بمالید. هنگام استفاده باید زیربغل شما کمی نم داشته باشد و همینطور انگشتی که داخل زاج می زنید نم دار باشد تا زاج سفید به انگشت بچسبد ، دقت داشته باشید که زاج داخل جعبه خیلی خیس نشود چرا که باعث سفت شدن آن می شود .

نکات مهم : 

۱- سریعا پس از حمام زیربغل خود را کالا به زاج آغشته کنید.

۲- بدلیل خاصیت زاج ممکن است پس از شیو کردن زیربغل و زدن زاج به زیربغل ، زیربغل شما دچار التهاب و سوزش شود که این سوزش موقتی در حد ۱-۲ دقیقه می باشد.

ویدیو توضیحات کامل درباره زاج

خرید دستبند طلا فقط 250 هزار تومان! (فقط امروز)

شومیزهای خاص و شیک با قیمتهای استثنایی (تعداد محدود)زاج سفید برای زیر بغل

لوازم آرایشی اصل تا 30% تخفیف (فرصت محدود!)

فروش ویژه کفش های ورزشی زنانه تا 40% تخفیف

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

زاج سفید یک نوع سنگ بلوری شکل هست که در طبیعت وجود داره و از زمان بسیار قدیم به عنوان ضد عرق استفاده میشده و البته مصارف دیگری هم داشته. زاج سفید در حقیقت سولفات مضاعف پتاسیم و آلومینیم است که سولفات آلومینیوم AL2(SO4)3, N H2O با نام تجاری‌اش آلوم یا زاج سفید هست. این ماده با قیمت بسیار کم در هر عطاری که برید وجود داره. شکلش شبیه سنگ نمکیه که خرد شده باشه.

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید

زاج سفید را کمی بکوبید تا خرد شود. بعد آن را در دستگاه آسیاب کننده خانگی بریزید و به صورت پودر در بیارید. ضد عرق و ضد بوی بدن شما آماده است. برای استفاده کافیست که روزی یک بار دستتان را خیس کنید و سر انگشتانتان را به پودر زاج سفید آغشته کنید و مثل مام یا دئودورانت خود به بدنتان بمالید یا اینکه میتوانید بعد از هر حمام به بدن خیستان بمالید و این یعنی خداحافظی با عرق کردن و خداحافظی با بوی بد بدن در یک روز گرم تابستان یا هر فصل دیگه.

ضدتعریق‌های شمیایی اگرچه بوی مطبوعی دارند، اما هر کدام‌شان معایبی هم دارند. از گران بودن این محصولات که بگذریم، پاک کردن لکی که این مواد روی لباس ایجاد می‌کنند، یه دردسر واقعی است. لکه مام‌ های صابونی تقریبا با هیچ ترفندی از روی لباس‌های تیره پاک نمی‌شود.زاج سفید برای زیر بغل

شما می‌توانید با صرف زمان کمی یک ضد عرق خانگی موثر، بی‌لک و ارزان بسازید. برای اینکه کار به چند قطره آب، یک تکه پارچه تمیز و جوش‌شیرین نیاز دارید.

مقداری جوش‌شیرین را روی پارچه یا دستمالی تمیز و نم‌دار بپاشید و زیر بغل خود بمالید. این مام خانگی برای یک روز کامل و بدون تعریق کافی است. جوش‌شیرین عرق را جذب خود کرده و بوی آن را خنثی می‌کند. جوش‌شیرین به دلیل

نداشتن الکل و آلومینیوم و اسانس هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کند. این ماده برعکس همکاران شیک و بازاری خود بوی عرق را خنثی می‌کند، در حالی که مام‌ ها در واقع بو را می‌پوشانند.

اگر دوست داشته باشید، می‌توانید از اسانس‌های گیاهی برای معطر کردن ضدعرق خانگی‌تان استفاده کنید. برای ماندگاری بوی اسانس کمی نشاسته ذرت به پودر جوش‌شیرین اضافه کنید و یک قطره از اسانس یا روغن معطر دلخواه‌تان را روی پارچه بزنید.

حلق: غرغره جهت عضلات حلق

بینی: نفوخ آن جهت رعاف

گوش: تنقیه چرک گوش (رفع عفونت) ـ فتیله با عسل جهت قروح گوش (رفع عفونت)

دندان: ورم بین دندان، درد دندان (زاج‌الاساکفه)

چشم: با عسل جهت سطری پلک چشم

شستن با زاج و آب باران رفع غشاوه رقیق چشم و بیاض می‌نماید

پوست: ازاله کوشت زائد، رفع بیاض پوست، ناخنه، جرب، جمره، سلعه، حکه خشک، قروح خبیثه (رفع عفونت)

رفع بریدگی جلدی به وسیله مالیدن زاج و یا زرور آن.

مالیدن زاج بر جوش غرور (کاهش جوش)

مثانه: دفع قروح مثانه (عفونت)

کلیه: تفتیت حصاه (بایستی داروسازی شود.)

ضربدیدگی: کماد زاج و ضماد زاج و نمک جهت دررفتگی عضلات و کوفتگی

بواسیر: جهت بواسیر و نواصیر مقعد

رحم: حمول آن بهبود عفونت و ترشحات

ته زن آن به واسطه قبضوت زاج جمع‌کننده رحم حمول زاج با آب گندنا جهت نزف‌الدم رحم (عفونت)

داروسازی: در داروسازی به‌صورت، غسول، غرغره، مضمضه، کحل، حمول، سفوف، سنون، گرد، لوسیون، پوسیون، حب، نفوخ، ذرور مصرف دارد.

مصلح: آشامیدن شیر تازه دوشیده شده، کره تازه، شربت زوفا

پادزهر: بی‌کربنات دوسود (جوش شیرین)

به منظور استحصال آلوم از آلونیت که همان سولفات آلومینیوم پتاسیم معدنی است ، آن را پخته و سپس در معرض هوا قرار می دهند. طی این مدت ، با جذب رطوبت محیط تبدیل به پودر می شود. سپس در آب داغ شسته شده و حالت کریستالی به خود می گیرد.

به منظور تولید آلوم از خاک رس یا بوکسیت ، این مواد به آرامی پخته شده و سپس ، اسید سولفوریک به آن افزوده می شود و آنقدر حرارت را بالا می برند تا به دمای جوش برسد. مدتی در این حالت باقی می ماند تا محلولی شفاف بدست آید. در مرحله بعد با سولفات پتاسیم ترکیب می شود تا حالت کریستالی به خود بگیرید.

زاج سفید برای زیر بغل

در این رابطه بیشتر بدانید:

عوارض استفاده از مام و دئودورانت ها

راه های مناسب برای از بین بردن بوی تند و بد زیر بغل

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری

  • قیمت آخرین مدل گوشی سامسونگ s8
  • به دنبال چه میگردید؟

    درمان تعریق ، عرق کردن عملکرد طبیعی بدن است. عرق کردن بیش ‌از حد هرگز باعث آسیب فیزیکی نمی‌شود اما عوارض اجتماعی و عاطفی آن می‌تواند جدی باشد.

    تعریق و مشکلاتش اگر شما نیز مانند خیلی‌ها با عرق کردن بیش ‌از حد زیر بغل خود مشکل دارید، احتمالاً انواع محصولات را برای کاهش دادن و یا متوقف کردن عرق زیر بغل خود استفاده کرده‌اید.روش‌های درمانی توصیه ‌شده به و خامت مشکل شما بستگی دارد.

    اینکه لباستان از عرق خیس می‌شود،یا عرق بدنتان بوی بدی می‌دهد یا عرق زیر بغل لکه‌های زردی روی لباستان باقی می‌گذارد. تمامی این مشکلات با درمان‌های بدون درد و یا تغییر عادات زندگی قابل‌ حل است.

    بسیاری از محصولات خانگی در فروشگاه‌های مواد غذایی یافت می‌شود. که اگرچه برای درمان دائمی عرق زیر بغل مفید نیستند، اما جایگزینی سالم و ارزان برای بسیاری از راه‌حل‌های گران‌ قیمتی هستند که اصلاً اثری ندارند. استفاده از ضد عرق قوی یا دئودورانت می‌تواند برای کاهش تعریق بدن مؤثر باشد.اما ممکن است پوست حساس را تحریک کند.زاج سفید برای زیر بغل

    اگر به دنبال یک راه طبیعی‌تر برای کاهش تعریق زیر بغل خود هستید یک گزینه استفاده از پودر بچه برای عرق زیر بغل است. پودر بچه که معمولاً از پودر تالک و عطر ساخته‌شده می‌تواند در جذب تعریق بیش ‌از حد زیر بغل مؤثر باشد.

    البته گزارشات حاکی از آن است که پودر تاک می‌تواند یکی از دلایل بروز سرطان باشد. بنابراین بهتر است از پودر بچه بدون تالک استفاده شود. استفاده از پودر زاج برای  زیر بغل یکی دیگر از روش‌های درمانی خانگی است که می‌تواند جایگزین پودر بچه باشد.از آنجایی‌که پودر زاج سفید قابلیت حل شدن در آب را دارد می‌تواند در عرق بدن حل شود و رشد باکتری‌هایی که سبب ایجاد بوی بد زیر بغل می‌شوند را متوقف کند.

    اگر عرق زیر بغل سبب خجالت شما شده یا احساس می‌کنید که به یک مشکل تبدیل‌ شده و باید کنترل شود، می‌توانید از دیگر محصولات خانگی برای کاهش میزان عرق زیر بغل خود استفاده کنید.

    یک پودر ضد قارچ زیر بغل که در تمامی خانه‌ها یافت می‌شود، جوش‌شیرین است. جوش شیرین برای زیر بغل خاصیت ضد باکتریایی دارد بنابراین زمانی که به زیر بغل اعمال شود مانع از تجمع باکتری‌ها در سطح پوست شده و اجازه نمی­دهد زیر بغل بوی بدی بگیرد.

    جوش شیرین برای عرق زیر بغل همانند یک دئودورانت عمل می‌کند. در ادامه بیشتر در مورد این محصولات خانگی صحبت خواهد شد.

     

    پودر ضد تعریق بچه اغلب به‌عنوان یک درمان طبیعی برای متوقف کردن عرق بیش ‌از حد زیر بغل بکار می‌رود. رطوبت زیر بغل به ‌وسیله پودر بچه جذب ‌شده و از خیس شدن لباس جلوگیری می‌کند.

    از پودر تالک و افزودنی‌های معطر است. پودر تالک از یک ماده معدنی بسیار نرم به نام سیلیکات منیزیم تولید می‌شود. پودر تالک یک قابض است، به این معنا که سبب تضعیف شدن بافت‌های بدن شده و سطح خشکی را روی پوست ایجاد می‌کند. پودر عرق گیر تالک بسیار جاذب است، اصطکاک را کاهش می‌دهد و به‌عنوان محافظ پوست عمل می‌کند.

    سالیان زیادی است که والدین برای کاهش بثورات پوستی نوزاد خود در اثر بستن پوشک، از پودر بچه استفاده می‌کنند. لذا با این ویژگی، پودر بچه برای زیر بغل بزرگ‌سالان و کاهش تعریق آن‌ها نیز می‌تواند مؤثر باشد.

    پودر بچه می‌تواند عرق تولید شده در نقاطی  از بدن مثل زیر بغل یا کشاله ران، که بر اثر تماس پوستی ایجاد شده است را جذب کند.رایحه موجود در پودر بچه می‌تواند بوی بد عرق را نیز بپوشاند.

    در مورد استفاده از پودر بچه برای عرق زیر بغل این نکته‌ را مد نظر داشته باشید که طبق آزمایشات صورت گرفته مشخص‌شده است که استفاده از پودر تالک ممکن است

    با ریسک بیشتری همراه بوده و با برخی از انواع سرطان‌ها مرتبط باشد، البته هنوز اطلاعات کافی برای ایجاد این ارتباط قطعی وجود ندارد.  بنابراین از استنشاق پودر تالک و یا استفاده آن برای کشاله ران اجتناب کنید.

    برخی از پودرها به جای پودر تالک از نشاسته ذرت ساخته ‌شده‌اند. پودر تالک می‌تواند به راحتی استنشاق‌شده و منجر به مشکلات تنفسی شود، حتی می‌تواند با مرگ در نوزادان مرتبط باشد.

    پودر های بدون تالک که از نشاسته ذرت ساخته ‌شده دارای دانه‌های بزرگ‌تری است و هیچ خطر بهداشتی ندارد. به این دلیل است که پودر بچه بدون تالک، جایگزین پودر بچه معمولی در بازار شده است. اگر عطر برای شما مهم نیست می‌توانید نشاسته ذرت را از فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه‌کرده و یک ضد عرق طبیعی را در منزل آماده کنید.

    اگر پوست شما تحریک‌پذیر استمی‌توانید از پودرهای دارویی که در داروخانه‌ها یافت می‌شود استفاده کنید.این پودرها حاوی مواد تشکیل‌دهنده‌ای مانند مونول و اکسید روی هستند که پوست را خنک و خشک نگه می‌دارند. پودر بچه بدون تالک حاوی نشاسته ذرت بوده و هیچ خطر بهداشتی ندارد و می­تواند  جایگزین پودر بچه حاوی تالک شود مهم نیست که کدام نوع پودر را استفاده می‌کنید.

    مهم این است که توجه داشته باشید هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توانند به‌عنوان درمان دائمی عرق زیر بغل مورد استفاده قرار گیرند. پودرها می‌توانند لباستان را کثیف کرده و یا لکه‌های سفیدی روی لباستان باقی گذارند.

    قبل از مصرف پودر بچه برای زیر بغل ، از خشک بودن پوستتان اطمینان حاصل کنید. زمان استفاده از نشاسته ذرت در ناحیه کشاله ران محتاط باشید زیرا می‌تواند به عفونت قارچی منجر شود. اگرچه پودر بچه واقعاً نمی‌تواند جایگزین ضد عرق شود اما می‌تواند در مبارزه با عرق کمک‌کننده باشد.

    نمونه‌ای دیگر از درمان‌های خانگی که برای پیشگیری از بوی بد عرق و اثرت آن شناخته‌ شده است، پودر زاج سفید برای بوی عرق است. پودر زاج سفید برای عرق زیر بغل ، عرق کف دست‌ و پا و همین‌طور تعریق سایر نقاط بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای کاهش بوی بد عرق و رفع تیرگی زیر بغل با زاج سفید می‌توان پودر زاج را به‌طور مستقیم به زیر بغل اعمال کرد.

     پودر زاج ضد عرق زیر بغل به دو روش کار می‌کند. پودر زاج علاوه بر اینکه  می‌تواند بعنوان یک دئودورانت طبیعی مورداستفاده قرار گیرد در عین حال به شما کمک می‌کند که از دست تیرگی زیربغل خود رهایی یابید.

    اگر به دنبال یک دئودورانت طبیعی هستید پودر زاج برای عرق زیر بغل می‌تواند مؤثر باشد. همچنین می‌تواند به‌عنوان ماده نرم کننده بعد از اصلاح بکار رود. پودر زاج در بیماری هموروئید نیز می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد و همینطور می‌تواند بعنوان یک آتش‌ خاموش‌ کن عمل کند.

    در مجموع پودر زاج سفید ضد عرق می‌تواند جایگزین پودر بچه یا سایر دئودورانت­های تجاری موجود در بازار باشد و پوست زیر بغل را نرم‌تر می‌کند. امروزه دئودورانت­های طبیعی بسیار زیادی در بازار موجود هستند که برای عرق زیر بغل کاربرد دارند مثلاً استفاده از پودر بچه برای عرق زیر بغل و یا استفاده از جوش‌شیرین برای عرق بدن بسیار مرسوم است.زاج سفید برای زیر بغل

    پودر زاج سفید برای عرق نیز یک جایگزین بسیار طبیعی و سالم برای تمام دئودورانت­های شیمیایی است. همچنین بعنوان یک دئودورانت کریستال شناخته‌ شده است. پودر زاج از سال‌ها قبل در کشورهای مختلفی چون تایلند، مکزیک و خاور دور استفاده‌ شده است.

    پودر زاج دارای خواص طبیعی است که می‌تواند با باکتری‌های سطح پوست مبارزه کرده و از ایجاد بوی نامطلوب عرق در زیر بغل جلوگیری می‌کند. در مقابل دئودورانت­های مصنوعی که بر پایه ترکیبات آلومینیومی ساخته می‌شوند، پودر زاج برای عرق زیر بغل بهتر عمل کرده و به کاهش تعریق کمک می‌کند.

    بنابراین بعد از دوش گرفتن یا هربار که احساس کردید به دئودورانت نیاز دارید می‌توانید از پودر زاج برای عرق زیر بغل خود استفاده کنید. پودر زاج یک جایگزین عالی برای دئودوانت های تجاری، کرم‌های سفید کننده و همینطور جایگزین پودر بچه خواهد بود. همچنین اگر در سفر هستید یکی از بهترین محصولات مراقبتی برای زیر بغل خواهد بود.

    همانطور که گفتیم پودر زاج می‌تواند به‌عنوان یک نرم کننده بعد از اصلاح استفاده شود. این ماده می‌تواند تا حدی از خونریزی و بریدگی‌های ناشی از اصلاح جلوگیری کند. استفاده از پودر زاج بعد از اصلاح، پوست را خنک نگه می‌دارد و همانند یک مرهم عمل می‌کند.

    بعد از اصلاح می‌توانید از پودر زاج برای عرق زیر بغل و هم نرم شدن پوست زیر بغل استفاده کنید. پودر زاج برای سفید کردن پوست نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد خصوصاً بانوان از تیره شدن پوست زیر بغل خود شکایت دارند. اگر از پودر زاج برای عرق زیر بغل استفاده کنید از تیرگی ناحیه زیر بغل نیز خلاص می‌شوید.

    برای نتیجه بهتر می‌توانید سه بار در روز زیر بغل خود را بشویید و سپس از پودر زاج استفاده کنید. بهتر است پودر برای ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس می‌توانید آن را بشویید.

    بنابراین استفاده منظم از پودر زاج برای عرق زیر بغل به نرم‌تر شدن و همینطور سفید شدن پوست زیر بغل کمک می‌کند. با اضافه کردن مقداری لیمو به پودر زاج می‌توانید یک کرم پوست در خانه تهیه کنید.

    اگر پودر زاج یا پودر بچه برای عرق زیر بغل کارساز نبود می‌توانید از یک ضد عرق گیاهی به نام Mtz استفاده کنید. پودر Mtz ترکیبی از اسانس مانت، پودر تالک، پودر زینک اکساید و عصاره گل‌های کالاندولا افیسینالس است و اثر ضدعفونی‌کنندگی داشته و می‌تواند زیر بغل را خنک و خوشبو کند.

    همانطور که در قسمت‌های پیشین اشاره کردیم پودر تالک خاصیت قابضی داشته و می‌تواند رطوبت پوست را جذب کند.همچنین از سائیده شدن پوست جلوگیری می‌کند.

  • مدلهای گلیم فرش آشپزخانه
  • زینک اکسیاد موجود در پودر Mtz نقش ضدعفونی‌کننده را ایفا کرده و از تجمع باکتری‌ها در سطح پوست جلوگیری می‌کند. عصاره گل کالاندولا خاصیت ضد التهابی داشته و در تسکین پوست‌های حساس و ملتهب مؤثر خواهد بود.

    محافظت از پوست اطفال و بزرگ‌سالان و درمان سائیدگی و التهاب پوست از موارد مصرف پودر Mtz است، از این جهت این محصول به‌عنوان ضد عرق و ضدعفونی‌کننده مورداستفاده قرار می‌گیرد.

    کافی است بعد از شستن و تمیز کردن پوست کمی از پودر Mtz را روی نقطه مورد نظر بپاشید و به‌آرامی ماساژ دهید. در مورد عوارض پودر Mtz باید گفت که با توجه به اینکه این پودر حاوی پودر تالک است بنابراین نباید استنشاق شود.

    عوارض پودر Mtz ممکن است بروی پوست خراشیده و زخمی بسیار خطرناک باشد بنابراین در صورت وجود زخم یا جراحت بروی پوست از استعمال این محصول جددا خودداری شود.

    نشاسته ذرت و جوش شیرین دو ماده طبیعی جذب‌کننده آب هستند. ازآنجایی‌که جوش شیرین قلیایی است می‌تواند اسید باکتری‌های موجود در سطح پوست را خنثی کرده و همانند یک دئودورانت طبیعی عمل کند.

    بنابراین اگر به دنبال یک پودر ضد قارچ زیر بغل هستید می‌توانید از جوش‌شیرین برای عرق زیر بغل استفاده کنید. به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی جوش‌شیرین است که بسیاری ازدئودورانت­های موجود در فروشگاه‌ها نیز حاوی این ماده هستند.

    اگر قصد دارید از جوش‌شیرین برای عرق زیر بغل خود استفاده کنید بهتر است ابتدا از خشک بودن پوست زیر بغل خود اطمینان یابید. هر شب می‌توانید مخلوطی از جوش شیرین و نشاسته ذرت را درست کرده و به ­عنوان پودر ضد قارچ زیر بغل از آن استفاده کنید. این مخلوط باید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند سپس آن را با آب بشویید.

    توجه داشته باشید که این ترکیب بیشتر از ۳۰ دقیقه روی پوست نماند. زیرا ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی همانند التهاب و سوزش پوست ایجاد کند.زاج سفید برای زیر بغل

    اما اکثر محصولات ضد تعریق در بازار شیمیایی بوده و می‌توانند سلامت شما را به خطر بی اندازند.  یک درمان طبیعی برای متوقف کردن عرق زیر بغل استفاده از پودر بچه است.

    پودر بچه برای عرق زیر بغل همانند یک دئودورانت عمل کرده که علاوه بر خشک نگه‌داشتن پوست زیر بغل از تجمع باکتری در آن ناحیه جلوگیری می‌کند.  یک محصول طبیعی دیگر که می‌توانید از داروخانه یا فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید پودر زاج است.

    کسانی از بوی بد عرق زیر بغل رنج می‌برند بهتر است به‌طور منظم و روزانه از پودر زاج برای عرق زیر بغل خود استفاده کنند. پودر زاج فقط باید به‌صورت خارجی استعمال شود.

    اگرچه این پودرها بعنوان درمان دائمی عرق زیر بغل مؤثر نیستند اما می‌توانند به‌عنوان پودر ضد قارچ زیر بغل مورداستفاده قرار گیرند. پودر Mtz یک پودر گیاهی است که حاوی تالک و سایر مواد ضد عرق است که می‌تواند جایگزین پودر بچه باشد. عوارض پودر Mtz به وجود پودر تالک در ترکیبات آن برمی‌گردد.

    نتیجه گیری

    هیچ‌چیزی مانند عرق کردن و رطوبت ناخواسته‌ی آن آزاردهنده نخواهد بود. اگرچه عرق کردن عملکرد طبیعی بدن برای خنک شدن است اما این بدان معنا نیست که در هر شرایطی باید آن را تحمل کرد.

    انواع دئودورانت، پد زیر بغل و پودرهای جاذب رطوبت از جمله محصولاتی هستند که به طور خاص برای کاهش تعریق بدن تولیدشده‌اند. همچنین محصولی مانند استیک ضد تعریق داو در کاهش عرق تاثیر گذار می باشند

    با سلام خدمت شما دوست عزیز شاید همانطور که خودتون گفتید باور این که جایگزین مام زیر بغل پودر بچه و جوش شیرین و … باشه سخت باشه اما راهی عملی و بسیار کم خطر هستش که الان اثبات شده می باشد

    واقعا زاج و جوش شیرین بهترین ضد عرق گیاهی که میشناسم

    من از مام مردانه استفاده میکنم راضی هم هستم ولی خب اگر روش های طبیعی که گفتین جواب بده که خیلی بهتره

    سلام وقتتون بخیر عوارض زاج سفید برای زیر بغل چیست ؟

    سلام روزتون بخیر یکی از عوارض زاج سفید با جذب پوستی بسیار بالا در طولانی مدت، می تواند منجر به تحریک یا سوختگی در پوست بدن شود.

    سلام روزتون بخیر مضرات زاج سفید برای زیر بغل چه مواردی است ؟

    سلام روزتون بخیر یکی از عوارض زاج سفید با جذب پوستی بسیار بالا در طولانی مدت، می تواند منجر به تحریک یا سوختگی در پوست بدن شود.

    سلام عوارض استفاده از زاج سفید در زیر بغل چه چیزهایی است ؟

    سلام روزتون بخیر یکی از عوارض زاج سفید با جذب پوستی بسیار بالا در طولانی مدت، می تواند منجر به تحریک یا سوختگی در پوست بدن شود.

    سلام خسته نباشید طرز استفاده از زاج سفید به چه صورته ؟

    سلام سلامت باشید زاج سفید رو اگر قطعاتش بزرگ باشه اول کمی بکوبید تا خرد بشه. بعد اون رو در دستگاه آسیاب کننده خانگی بریزید و به صورت پودر در بیارید. ضد عرق و ضد بوی بدن شما آماده است.

    سلام پودر عرق گیر عربی که خیلی صحبتش هست چیه ؟

    سلام روزتون بخیر پودر عرق گیر عربی، یک پودر کاملا ارگانیک و بدون ضرر بوده که بعد از استحمام و در طول روز به راحتی می توانید از آن برای زیر بغل و کف پا استفاده کنید. از مزایای پودر عرق گیر عربی می توان به موارد زیر اشاره کرد: • کاملا گیاهی و بدون استفاده از مواد شیمیایی و سرب • عدم نیاز به شستشوی سریع لباس ها به خصوص لباس های مجلسی

    سلام مضرات جوش شیرین برای زیر بغل چیست ؟

    سلام روزتون بخیر جوش شیرین خاصیتی ساینده و سوزش آور دارد. این ماده، یک ماده‌ی قلیایی می‌باشد. از این رو استفاده از جوش شیرین ممکن است باعث خشکی پوست، تحریک و جوش زدن شود.

    سلام وقتتون بخیر پودر زیر بغل عطاری خوبه ؟

    سلام وقتتون بخیر پودر زیر بغل میتونه باعث جلوگیری از تعریق زیاد شود.

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * مشخص شده اند.

    متن پیام *

    وب سایت

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    تاپیک شاپ اولین تولید کننده زیر پوش ضد عرق مردانه و زنانه با فناوری لایه محافظ در ایران می باشد.

    پوشاک ضد تعریق تاپیک برای از بین بردن اثر تعریق شدید و بوی بد زیر بغل با افتخار برای اولین بار در ایران توسط تاپیک تولید گردیده است.

    تهران، خیابان مطهری، بعد از تقاطع قائم مقام فراهانی،  پلاک ۲۴۹، طبقه سوم

     

    کلیک کنید

    کلیک کنید

    ساعت 24-خواص زاج سفید / خواص زاج سفید برای عرق / روش مصرف زاج سفید / مضرات زاج سفید / خواص زاج سفید برای پوست/ خواص ضد میکروبی زاج سفید

    زاج سفید سنگ بلوری شکلی می باشد که در طبیعت یافت می گردد و از زمان های کهن به اسم ضد عرق شناخته می گردد و البته فواید دیگری  هم دارد. زاج سفید در واقع سولفات مضاعف پتاسیم

    و آلومینیم می باشد که سولفات آلومینیوم AL2(SO4)3, N H2O به اسم تجاری آن آلوم یا زاج سفید می باشد. این ماده با قیمت ناچیزی در عطاری ها به فروش می رسد. شکل آن شبیه سنگ نمک خرد شده می باشد ( خواص زاج سفید ).

    خواص زاج سفید

    زاج سفید برای زیر بغل

    یکی از خواص زاج سفید درمان سرطان مثانه می باشد.

    همچنین زخم های کلیه ها، مجاری ادرار و مثانه را بهبود می دهد

    باعث کاهش ورم ها و بادها دراعضای بدن می گردد

    موجب شکستن سنگ های کلیه می گردد

    برای از بین بردن چرک های گوشه های چشم کشیدن زاج سفید سوخته در چشم موثر است.

    زاج سوخته با عسل موجب پهن و قطور شدن پلک می گردد.

    جهت خون ریزی بینی بو کردن زاج سوخته مفید است

    این سنگ مرهمی برای زخم های دهان می باشد

    برای زخم های رحم و عفونت ها و خون ریزی های عفونی زاج سفید را خشک و آسیاب کرده بسیار مفید می باشد و با گذاشتن شیاف آن در رحم همراه با آب بیماری های عفونی رحم درمان می گردد.

    همچنین ورم لثه و عضلات حلق را معالجه می کند.

    برای درد گوش و رفع چرک و عفونت فیتیله زاج سفید با عسل سودمند می باشد.

    برای درمان شقاق و بواسیر نیز زاج سفید آسیاب شده نافع است.

    خواص زاج سفید برای عرق

    زاج سفید چون از سولفات آلمینیوم تشکیل شده است برای کاهش عرق و بستن منافذ تولید عرق استفاده می گردد.

    در واقع زاج سفید یک ضد عرق طبیعی بسیار مفید می باشد.بدین منظور زیر بغل خود را مرطوب کنید و زاج را زیر بغل مالش دهید و پس از چند دقیقه آن را شستشو دهید .

    تذکر: به صورت یک روز در میان استفاده گردد.

    روش مصرف زاج سفید

    زاج سفید معمولا به صورت قطعات بزرگ می باشد ابتدا آن را کمی بکوبید تا خرد گردد. سپس آن را در دستگاه آسیاب ریخته و بصورت پودر آن را مصرف کنید.

    خواص زاج سفید  برای پوست

    از زاج سفید برای مشکلات پوستی از قبیل جوش و آکنه و زخم ها و درمان گوشت اضافه استفاده می گردد

    جهت درمان جوش پودر زاج سفید و گلاب را با هم مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی جوش بگذارید سپس با آب ولرم بشویید.این ماسک را هفته ای یک نوبت استفاده نمایید.

    علاوه بر این موجب سفت شدن و جوانی پوست می گردد بدین منظور 1قاشق پودر زاج و یک قاشق عسل مخلوط نمایید و به مدت 15 دقیقه روی پوست گذاشته و سپس با آب بشورید.

    زاج سفید همچنین ترک کف پا را از بین می برد بایستی 2 قاشق پودر زاج و یک قاشق روغن زیتون و 1 قاشق عسل مخلوط کنید سپس بعد از شستن و خشک کردن پاها به مدت 5 دقیقه ترکیب را به

    کف پا ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.زاج سفید برای زیر بغل

    همچنین برای قارچ پای ورزشکاران 4 قاشق پودر زاج را در یک سطل آب ریخته و پاها را به مدت 15 دقیقه در آن بگذارید و سپس پاها را شسته و خشک کنید برای درمان بهتر یک روز در میان این

    عمل را تکرار کنید یا 2 قاشق پودر با 4 قاشق گلاب مخلوط و به پاها بمالید بعد از ده دقیقه پا ها را با آب ولرم بشویید و خشک کنید

    خواص ضد میکروبی زاج سفید

    جهت استفاده از خواص ضد میکروبی زاج مقدار 100 گرم از بلورهای زاج را آسیاب نموده و در1 لیتر آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید . این محلول رقیق، یک محلول شست وشوی گیاهی با خاصیت

    ضد میکروبی قوی می باشد جهت پیشگیری از بیماری های تناسلی به صورت استعمال خارجی شستشو دهید.

    مضرات زاج سفید 

    زاج سفید متشکل از ماده ای به نام Pbo یا سرب اکساید می باشد که با جذب پوستی بسیار بالا در طولانی مدت ممکن است سبب تحریک یا سوختگی در پوست بدن گردد. ( خواص زاج سفید )

    تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    ؟

    نه ضرر نداره تازه سفیدم میکنه

    من‌چند ساله ازش استفاده میکنم عاااااالیه

    زاج سفید برای زیر بغل

    منم استفاده میکنم پس سیاه نمیکنه؟ اخه عرق گیره خوبیه  واقعا

    عزيزم ميشه بگين چجورى استفاده ميكنين؟

    من استفاده نکردم ولی میگفتن بریز توی نمک پاش بعد از حموم بپاش زیر بغل 

    آهان يعنى زمانى كه زير بغل خيسه؟

    از چند تا عطاری بپرس ببین ضرر داره یا نه من شنیدم ضرر داره

    میگن سرب اکساید داره که باعث سوختگی پوست میشه

    اره

    فدات

    من وقتی از حمام میمالم

    یعنی به جای مام میزنید. پوست رو نمیسوزه 

    نه برامن ک نمیسوزه میزنم 

    نه اصلا سیه نمیکنه. من زیربغلم دقیقا رنگ بقیه بدنمه

    یه راه خوب دیگه هم هست . من در عمل حس کردم از زاج خیلی بهتر جواب داده . آبلیموی طبیعی بعد از حموم . خشک که شد روغن نارگیل طبیعی روش می زنیم . صد در صد مشکل رو کامل برطرف می کنه . تازه سفید هم می کنه

    سنگ مردابم بده میگن. چرا یه چیز خوب که پیدا میشه, ضررش از منفعتش بیشتره آخه   

    زاج سفید برای زیر بغل

    من پودرشو ریختم تو قاب کرم کوچیک هر موقع از حموم میام بیرون قبل اینکه پوستمو خشک کنم با انگشت خیس میزنم به پودر بعد قشنگ میمالمش زیر بغلم. این کارو کنی تا حموم بعدی هم عرق نمیکنی عرق هم بکنی بو نمیده بدنت

    میگن سرب داره تحقیق کنید اگه داره نزنید سرطان زاس مواظب باشید

    تازه ی فایده دیگه هم داره ولی جایز نیست گفتنش اینجا

    من خیلی تحقیق کردم همه جا از ضررهای سنگ مرداب نوشتن ولی زاج نه

    مگر نمیدانی ما خعیلییییی کنجکاو هستیم خواهررررر😁😂😂😂

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    استفاده از زاج در طب سنتی در دهه اخیر در کشورمان با نام گیاهان شناخته شده است. البته طب سنتی شامل ادویه نیز می باشد که شامل معدنی، گیاهی و حیوانی می باشد.

    زاج سفید در واقع سولفات مضاعف پتاسیم و آلومینیوم است که سولفات آلومینیوم را با نام تجاری آلوم یا زاج سفید می شناسند. زاج پتاسیم یا زاج معمولی به شکل بلورهای شفاف با طعمی شیرین، قابض و مشخص یافت شده و در الکل غیر محلول می باشد.

    زاج یکی از ادویه های طب سنتی می باشد که ضد عفونت می باشد چون دارای مواد قابضه می باشد.

    زاج بلوری شکل و در اثر تاثیر مواد معدنی به رنگ های متفاوت در می آید.

    زاج سفید برای زیر بغل

    نام های محلی : زمه (مشهدی)، زی (ترکی)، زمج (افغانی)، شیب (ارمنی).

    به علت کثرت انواع مشهورترین آنها عبارتند از : زاج سفید (شوغار)، احمر، اصفر، اسود، مقطر، بلوری، قبرسی، لاری، انگلیسی، شیری، اخضر، زاج الاساکفه.

    زاج در اکثر نقاط جهان موجود می باشد اما در کشور ما مشهورترین مکان ها زاکان قزوین، طارم و زاگون تهران می باشد اگر در تهران در منطقه آب اسک توقف کرده باشید آب جاری این منطقه آب زاج می باشد که رسوبات آن در رودی کوچک نمایان و حوضچه ای کوچک آب زاج در این منطقه برای افرادی که مشکل پوستی دارند قابل استفاده است.

    اجزاء : زاج سفید خفیف الوزن بهترین آن مصری براق مانند زرنیخ بدخشی است که در دست زود ریز می شود و جسمی بلوری با مزه گس و ظاهری مانند سنگ نمک و نمک ترکی دارد.

    استفاده از زاج در طب نیز بسیار پر کاربرد است

    طبع دانه های بلوری شکل زاج سفید، گرم و خشک می باشد.

    زاج سفید ترکیباتی دارد که در از بین بردن باکتری ها بسیار مفید است. تعریق بدن به دلیل وجود باکتری در آن ناحیه می باشد. برای مثال بوی بد زیر بغل به همین دلیل به وجود می آید. شما می توانید با حل کردن کمی زاج سفید در آب یک دئودورانت طبیعی درست کنید و بعد از حمام آن را زیر بغل خود بمالید. بدین ترتیب مشاهده خواهید کرد که زیر بغل بو نمی گیرد.

    یکی از فواید زاج سفید خاصیت قابض کنندگی می باشد و کاربرد زیادی در انعقاد خون، درمان زخم ها دارد. جهت این کار باید به صورت پودر روی زخم بمالید.

    گاهی عفونت و زخم ها در دستگاه تناسلی دیده می شود که با سوزش و خارش همراه می باشد. گاهی روش های خانگی مورد استفاده افراد قرار می گیرد. زاج سفید توانایی بهبود عفونت و باکتری ها را دارد و آنها را از بین می برد. زیرا معمولا باکتری ها به دلیل وجود رطوبت و تری در ناحیه تناسلی به وجود می آید که استفاده از زاج سفید مانع رطوبت و سردی می شود.

    در ترکیب بسیاری از ماسک های صورت و بدن معمولا از زاج به عنوان یک لایه بردار و شفاف کننده پوست استفاده می شود.

    هنگام خونریزی بینی اگر پنبه را به کمی آب سرد آغشته کنید و مقداری زاج روی آن بریزید سپس آن را روی بینی نگه دارید به علیت خاصیت قابض کنندگی که دارد باعث قطع خونریزی می شود.

    یکی از تاثیرات زاج بر دهان و دندان است. از آلوم برای جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی دندان ها و کنترل خونریزی می شود.

    کلمات کلیدی :

    سولفات آلومینیوم – سولفات آلومینیوم چیست – سولفات آلومینیوم 17 درصد – زاج سفید – آلومینیوم سولفات – آلومینیوم – زاج سفید ضد عرق – مضرات زاج سفید

    دفتر مرکزی : تهران – خیابان مطهری – روبروی خبابان میرعماد – پلاک 262 – طبقه اول شرقی

    انبار دیجی شیمی : تهران – خیابان 17 شهریور جنوبی – خیابان قاسم مهاجر – پلاک 54

    ایمیل : info@digishimi.com

    تلفن پشتیبانی : 02188308030

    تلفن همراه : 09128704691

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    حداقل 8 کاراکتر

    زاج سفید برای زیر بغل

    در این مطلب به بررسی خواص زاج سفید یا همان سولفات آلومینیوم می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

    زاج سفید سنگ بلوری شکلی می باشد که در طبیعت یافت می گردد و از زمان های کهن به عنوان ضد عرق شناخته می شود. البته فواید دیگری نیز دارد. زاج سفید در واقع سولفات مضاعف پتاسیم و آلومینیم می باشد که سولفات آلومینیوم  با نام تجاری آلوم یا زاج سفید شناخته می شود. شکل آن شبیه سنگ نمک خرد شده می باشد.

    زاج سفید به علت اینکه از سولفات آلمینیوم تشکیل شده است برای کاهش عرق و بستن منافذ تولید عرق استفاده می شود.

    در واقع زاج سفید یک ضد عرق طبیعی بسیار مفید محسوب می شود. برای پیشگیری از عرق بدن زیر بغل خود را مرطوب کنید و زاج را زیر بغل مالش دهید و پس از چند دقیقه آن را شستشو دهید .

    تذکر: به صورت یک روز در میان استفاده گردد.

    جهت استفاده از خواص ضد میکروبی زاج مقدار ۱۰۰ گرم از بلورهای آن را آسیاب نموده و در یک لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید . این محلول رقیق، یک محلول شست وشوی گیاهی با خاصیت ضد میکروبی قوی می باشد.  جهت پیشگیری از بیماری های تناسلی به صورت استعمال خارجی شستشو دهید.

    از زاج سفید برای مشکلات پوستی از قبیل جوش و آکنه و زخم ها و درمان گوشت اضافه استفاده می شود.

    جهت درمان جوش پودر زاج سفید و گلاب را با هم مخلوط کنید، به مدت ۱۵ دقیقه روی جوش بگذارید سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک را هفته ای یک نوبت استفاده نمایید.

    علاوه بر این موجب سفت شدن و جوانی پوست می شود. بدین منظور یک قاشق پودر زاج و یک قاشق عسل را مخلوط نمایید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست گذاشته و سپس با آب بشویید.

    زاج سفید همچنین ترک کف پا را از بین می برد. ۲ قاشق پودر زاج و یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق عسل مخلوط کنید سپس بعد از شستن و خشک کردن پاها به مدت ۵ دقیقه ترکیب را بهکف پا ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم شست و شو دهید.

    همچنین برای قارچ پای ورزشکاران ۴ قاشق پودر زاج را در یک سطل آب ریخته و پاها را به مدت ۱۵ دقیقه در آن بگذارید و سپس پاها را شسته و خشک نمایید. برای درمان بهتر یک روز در میان این عمل را تکرار کنید. و یا دو قاشق پودر با چهار قاشق گلاب مخلوط و به پاها بمالید. بعد از ده دقیقه پاها را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

    – یکی از خواص زاج سفید درمان سرطان مثانه می باشد.

    – زاج سفید زخم های کلیه ها، مجاری ادرار و مثانه را بهبود می دهد.

    – باعث کاهش ورم و بادها در اعضای بدن می گردد.

    – موجب شکستن سنگ های کلیه می شود.

    – برای از بین بردن چرک های گوشه های چشم کشیدن زاج سفید سوخته در چشم موثر است.

    – زاج سوخته با عسل موجب پهن و قطور شدن پلک می گردد.

    – جهت درمان خون ریزی بینی بو کردن زاج سوخته مفید است.

    – این سنگ مرهمی برای زخم های دهان می باشد.

    – برای زخم های رحم، عفونت ها و خون ریزی های عفونی زاج سفید بسیار مفید می باشد. آن را خشک و آسیاب کنید؛ و با گذاشتن شیاف آن در رحم همراه با آب بیماری های عفونی رحم درمان می گردد.

    – ورم لثه و عضلات حلق را معالجه می کند.

    – برای درد گوش و رفع چرک و عفونت فیتیله زاج سفید با عسل سودمند می باشد.

    – برای درمان شقاق و بواسیر نیز زاج سفید آسیاب شده اثرگذار است.زاج سفید برای زیر بغل

    زاج سفید معمولا به صورت قطعات بزرگ می باشد ابتدا آن را کمی بکوبید تا خرد شود. سپس آن را در دستگاه آسیاب ریخته و به صورت پودر آن را مصرف کنید.

    زاج سفید متشکل از ماده ای به نام سرب اکساید می باشد که با جذب پوستی بسیار بالا در طولانی مدت ممکن است سبب تحریک یا سوختگی در پوست بدن شود.


    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    0 محصول

    زاج سفید (Alum) ماده‌ای حل شوند در آب است و به راحتی آنرا می‌توان تهیه کرد تا در موارد کاربرد از آن بهره گرفت. اما سوال اینجاست که مهمترین موارد کاربرد زاج سفید چیست؟

    جالب است بدانید زاج سفید را از زمان‌های خیلی قدیم برای جنبه‌های درمانی استفاده می‌کنند. علاوه بر این موضوع این ماده پرکاربرد و طبیعی گاهی می‌تواند جایگزینی عالی برای بسیاری از راه‌های درمانی دارویی باشد. با توجه به این موارد لازم است تا آلوم را تحت عناوین زیر، بیشتر برایتان معرفی کنیم:

    زاج سفید یک ماده معدنی غنی با شکل ظاهری بلوری است. آلوم ترکیباتی از سولفات آلومینیوم و سولفات پتاسیم دارد که نام تجاری آنرا اغلب به سولفات آلومینیوم می‌شناسند. نام زاج سفید در زبان ترکی زی، در زبان ارمنی شیب و در زبان مشهدی به نام زمه بیان شده است.

    این ماده بلوری شکل شفاف به عنوان ادویه‌ای ضد عفونی کننده بین اکثر افراد شناخته می‌شود. جالب است بدانید زاج سفید در الکل حل نمی‌شود اما به عنوان ماده انحلال پذیر در آب به راحتی به کار برده می‌شود.

    به همین دلیل اغلب برای بهره‌مندی از خواص آلوم، آن را در آب حل کرده و سپس مورد استفاده قرار می‌دهند. طعمی که زاج سفید دارد کمی گس و مانند نمک شور است. شاید به همین دلیل است که خاصیت قابض کنندگی مطلوبی دارد و اغلب برای زخم‌های دهانی یا آفت دهان از آن استفاده می‌کنند.زاج سفید برای زیر بغل

    نکته‌ای که برای استفاده از درمان‌های طبیعی برای بسیاری از افراد مهم است، به طبع آنها مربوط می‌شود. به همین دلیل لازم به ذکر است طبع دانه‌های بلوری شکل زاج سفید توسط متخصصین طب سنتی گرم و خشک معرفی شده است.

    این ماده طبیعی مفید با ترکیبات مختلفی تشکیل می‌شود اما این تفاوت در ترکیبات تغییری در بسیاری از فواید آن ایجاد نمی‌کند. انواع زاج سفید شامل شکل ظاهری مربوط به خود هستند. گزینه‌های زیر به انواع آن اشاره دارد:

    لازم است تشخیص آلوم اصل و خالص را آموخت تا با تهیه نوع مرغوب بتوان از خواص آن بهره‌مند شد. بهترین راهکار برای انتخاب درست زاج سفید کمک گرفتن از کاغذ تورنسل محسوب می‌شود. آلوم خالص این کاغذ را به رنگ قرمز در می‌آورد.

    آلوم یا همان زاج سفید گاهی به شکل پودر شده و گاهی نیز به شکل بلورهای کریستالی دیده می‌شود که بسته به نیاز می‌توان نوع مناسب و مورد نظر را خریداری کرد. کاربردهای متنوعی برای این ماده پر خاصیت وجود دارد. آن را می‌توان در تمام مناطق و قسمت‌های مختلف دنیا پیدا کرد و برای درمان بسیاری از موارد آنرا به کار گرفت.

    در واقع آلوم نوعی نمک شیمیایی بی‌رنگ است که فواید آن افزون بر کاربردهای نمک، به کار برده می‌شود. سنگ آلوم حتی کاربردهای بسیاری در صنعت دارد. از این ماده در لوازم آرایشی و بهداشتی، تهیه برنج در رستوران‌ها، تهیه انواع ترشیجات و شور، تهیه خمیر دندان، برخی داروها و سفید کننده ظروف آلومینیومی و… نیز به کار برده می‌شود.

    زاج سفید با ترکیبات موثری که دارد برای از بین بردن باکتری‌ها مفید عمل می‌کند. هنگامی که بدن تعریق می‌کند، به دلیل وجود باکتری‌ها، بوی نامطبوعی ایجاد می‌شود. می‌توان آلوم را با کمی آغشته کردن به آب به یک دئودورانت طبیعی تبدیل کرد و آنرا روی قسمت‌های مورد نظر مانند زیر بغل مالید.

    استفاده از زاج سفید حل شده در مقدار کمی آب و مالیدن آن به قسمت‌هایی از بدن مانند زیر بغل، پا، کشاله ران و قسمت‌هایی که مستعد ایجاد بو هستند، نتیجه موثری بر جای می‌گذارد. این موضوع، راهکاری پیشگیری کننده از ایجاد بوی نامطبوع برای بدن محسوب می‌شود. علاوه بر آن باعث بسته شدن منافذ پوست که سبب تعریق می‌شوند، نیز خواهد شد.

    می‌توان زاج سفید را که به منظور رفع بو از آن استفاده می‌کنیم، همراه ترکیبات طبیعی مانند گلاب و لیمو ترش یا انواع عطر استفاده کرد تا بویی مطبوع نیز برای بدن ایجاد کند.

    این ترکیب طبیعی به مرور زمان، باکتری‌ها را کاهش داده و بوی نامطبوع کمتری از قسمت‌های مورد نظر احساس خواهد شد. از زاج سفید برای روشن کردن پوست زیر بغل نیز می‌توان بهره گرفت.

    یکی از فوایدی که برای زاج سفید مطرح است، خاصیت قابض کنندگی آن است. از این رو بسیار مفید و کاربردی برای انعقاد خون، قطع خونریزی سطح پوست و درمان زخم محسوب می‌شود. برای این منظور می‌توان از آن به صورت پودر شده بر روی زخم استفاده کرد.

    ممکن است این کار تا حدود بسیاری سبب سوزش شود اما بهترین راه برای بهبود زخم و بند آمدن خونریزی برش‌های سطحی روی پوست مانند برش‌های ایجاد شده بر اثر اصلاح بدن یا صورت، به شمار می‌رود.

    روش دیگری که از آلوم برای بهبود زخم‌ها می‌توانید استفاده کنید این است که آنرا با مقداری آب جوانه گندم ترکیب کنید و روی زخم بمالید. اگر نیاز به شناخت انواع زخم و راهکارهای اصولی برای درمان انواع آنها وجود دارد می‌توانید با یک کلیک با آنها آشنا شوید.

    نکته مهم: باید در نظر داشت که اگر زخم‌ها عمیق باشند، (زخم اگر کاملا باز باشد و نیاز به بخیه داشته باشد) حتما باید به پزشک مراجعه کرد و از اقدامات خودسرانه پرهیز کرد.

    گاهی عفونت‌ها و زخم‌های ایجاد شده در دستگاه تناسلی مشکلات بسیاری از قبیل خارش و سوزش را برای خانم‌ها ایجاد می‌کند. روش‌های مختلفی برای درمان وجود دارد که اغلب پزشکان آنها را برای درمان تجویز می‌کنند.

    زاج سفید قادر به بهبود و از بین بردن عفونت در قسمت‌های مختلف بدن از جمله عفونت‌های دستگاه تناسلی است. اغلب به دو روش از این منظور می‌توان نتیجه گرفت که روش دوم برای بسیاری از افراد کارآمدتر است.

    روش اول: برای اینکار می‌توان از شیاف قطعه‌ای آلوم در واژن که به آب آغشته شده است استفاده کرد. تنها کافی است این آلوم را به مدت 10 دقیقه در واژن نگه داشت.

    روش دوم: از طرفی نیز می‌توان زاج سفید را در ظرف بزرگی از آب حل کرد و برای مدت 15 الی 20 دقیقه درون آن نشست.

    به دلیل وجود رطوبت و شرایط فیزیکی دستگاه تناسلی زنانه، همواره شرایط برای ابتلا به انواع عفونت مهیا است. برای آشنایی با انواع عفونت، پیشگیری و درمان نیاز است تا اطلاعاتی جامع در دست داشت که متنی مربوط با آن به طور کامل گردآوری شده است و بهتر است به آن مراجعه کنید.

    نکته مهم: در صورت مشاهده علائم و نشانه‌های شدید عفونت رحم حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

    زگیل، گوشت اضافه، جوش، جای جوش، آکنه، ترک پا و دست را به کمک قطعه‌ای زاج سفید می‌توان به سادگی برطرف کرد.

    در ترکیب بسیاری از ماسک‌های صورت و بدن نیز می‌توان از پودر زاج سفید به عنوان یک لایه بردار برای رفع لایه‌های مرده و شفاف شدن پوست بهره گرفت. از بین بردن لک‌های پوستی یکی دیگر از تاثیرات آلوم بر سطح پوست است که می‌توان روزانه برای تمام این موارد از آن استفاده کرد.

    اغلب برای زیبایی پوست صورت و بدن می‌توان از ترکیب گلاب به همراه پودر آلوم استفاده کرد. کافی است این ترکیب را روزانه 2 مرتبه، به مدت 10 الی 15 دقیقه بر سطح پوست نگه داشت و بعد از آن پوست را با آب ولرم شست و شو داد.

    علاوه بر ترکیبات بیان شده می‌توان تنها با قرار دادن پا به مدت 15 دقیقه در ترکیب آب ولرم، زاج، عسل و مقداری روغن زیتون ترک‌های ایجاد شده آن را به راحتی از بین برد. بعد از آن می‌توانید برای درمان ترک پا و رفع پوست‌های مرده‌ی آن، از ماساژ پا با لیف زبر نیز برای لایه برداری استفاده کنید. در انتها پس از خشک کردن با روغن مناسب پاها را بهتر است کمی چرب کنید.

    در بسیاری از موارد می‌توان از زاج سفید برای تقویت پوست بهره گرفت. به ویژه افراد بالای 50 سال که کم کم پوستشان در حال لک شدن و افتادگی است می‌توانند از ترکیب آلوم به همراه کمی سفیده تخم مرغ و گلاب بهره ببرند. این ترکیب را 20 دقیقه روی پوست باید نگه داشت و هیچ حرکتی به پوست نداد. سپس با آب ولرم شست و شو کرد و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کرد.

    برای درمان عفونت‌های حلق گاهی علاوه بر راهکارهای پزشکی مراقبت‌های خانگی نیز لازم است. غرغره کردن گلو به کمک آلوم حل شده در آب به درمان عفونت و از بین بردن باکتری‌ها و التهابات دهانی تاثیر به سزایی دارد.زاج سفید برای زیر بغل

    چکاندن چند قطره از حل شده آلوم در آب، داخل گوش، می‌تواند عفونت گوش را نیز از بین ببرد. اغلب برای خونریزی بینی از بوئیدن آلوم سوخته نیز استفاده می‌شود که تاثیر به سزایی برای قطع خونریزی بینی دارد.

    چرخاندن زاج سفید در دهان راهکاری بسیار عالی برای از بین رفتن آفت دهان و زخم‌های موجود در دهان محسوب می‌شود. کافی است فقط قطعه کوچکی از آلوم را به مدت 2 الی 3 دقیقه در دهان و در قسمتی که آفت وجود دارد نگه داشت تا نتیجه مفید آنرا دریافت کرد.

    در بسیاری از موارد می‌توان از زاج سفید و ترکیب آن با مقداری از رقیق شده آب زرشک با مقدار مساوی آب گرم، دهان‌شویه طبیعی ساخت. سعی کنید آنرا 40 ثانیه در دهان خود نگه دارید سپس بیرون بریزد. بهتر است آنرا قورت ندهید زیرا ممکن است شما حالت تهوع ایجاد کند. اما برای بهبود عفونت و زخم‌های دهانی بسیار موثر و مفید است.

    از آنجایی که زاج سفید خاصیت قابض کنندگی دارد، می‌توان از آن برای بند آوردن خونریزی بینی استفاده کرد. فقط کافی است هنگام خونریزی بینی، مقداری پنبه را به کمی آب سرد آغشته کرده و مقداری پودر زاج سفید به آن بپاشید. سپس آنرا روی بینی که دچار خونریزی شده است نگه دارید. فقط به هیچ وجه هر دو سوراخ بینی را همزمان با پنبه نگه ندارید.

    یکی از سوالات متداولی که در رابطه با زاج سفید وجود دارد، تاثیر آن بر دهان و دندان است. از آلوم برای جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی دندان‌ها و همینطور کنترل خونریزی لثه می‌توان کمک گرفت.

    برای این منظور می‌توانید روزانه مقداری پودر آلوم را به همراه پودر دارچین ترکیب کرده و دندان و لثه را با آن ماساژ دهید و بشویید. اما بهتر است برای بررسی مشکل و جلوگیری از حاد شدن آن هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرد.

    برای بهبود تمامی امراض، بیماری‌ها و رفع اکثر مشکلات می‌توان به آنچه که در طبیعت وجود دارد مراجعه کرد. زاج سفید نیز یکی از مواد شیمیایی موجود در طبیعت است که بهتر است برای رفع بسیاری از مشکلات از آن استفاده کرد. اما برای داشتن نتیجه بهتر در درمان بیماری‌های که در طولانی مدت فرد را درگیر کرده‌ است، حتما باید به پزشک متخصص رجوع شود.

    سلام زاج سفید باعث پوسیده شدن دتدان می شود. منبع رفع مجهولات ب

    سلام، منبع این قسمت از متن را در لینک‌های زیر دنبال کنید:Home remedies for whiter teeth – do they work?Five uses of alum in your daily life

    سلام آیا زاچ سفید برای ریزش مو هم کاربرد داره؟

  • عکس طوطی کاکادو قیمت
  • سلام همراه گرامی کوئیک فیت زاج سفید در برخی از ترکیبات موضعی برای زیبایی و سلامت موها به کار می رود. اما بهتر است علت اصلی ریزش مو بررسی شود که می‌توانید به مقاله علل ریزش مو مراجعه کنید تا با آنها آشنا شوید. البته همواره توصیه می‌کنیم برای تشخیص دقیق و راه درمان اصولی از متخصصین و پزشکان مشورت دریافت کنید.

    سلام خوبین زاج سفید جین و چروک رو از بین میبره؟

    با سلام. زاج سفید یکی از ترکیبات شیمیایی اما طبیعی است که برای تهیه برخی از لوازم بهداشتی و آرایشی به کار برده می‌شود. اما با توجه به نوع پوست که ممکن است خشک و چرب یا ترکیبی از هر دو باشد، همینطور سن و شرایط فیزیکی دیگر، بهتر است از آن بدون صلاح‌دید متخصصین و پزشک استفاده نشود. زیرا ممکن است برای هر فرد نتایج متفاوتی را بروز دهد.

    درود بر شما

    سلام

    این درسته که برخی لبنیاتی ها برای ترش شدن دوغ به آن زاج می زنند؟ و اینکه این ماده سرطان زاست؟

    با سلام. نحوه تهیه برخی از مواد غذایی با یکدیگر کاملا متفاوت است. بهتر است برای اطلاع از وجود این ماده در مواد غذایی به برچسب مواد تشکیل دهنده آن مراجعه کنید یا در صورت لزوم در مورد مواد به کار برده شده در انواع لبنیات، از فروشنده یا تهیه‌کننده جویا شوید. در مورد سرطان‌زا بودن این ماده نیز لازم به ذکر است هنوز تحقیقات علمی تایید یا رد نشده است و نیاز به تحقیق بیشتری وجود دارد.

    آیا زاج برای برنج هم استفاده ميشود؟

    با سلام. بله از زاج برای پخت برنج به منظور سفید شدن و جلوگیری از خمیر شدن به کار می‌برند. به ویژه برای طبخ سنتی یا در برخی از رستوران هنوز از آن برای پخت برنج استفاده می‌کنند.

    سلام. مطلبی که درمورد زاج سفید گذاشته بودیدخیلی جالب بود.ممنون ازشما!زاج سفید برای زیر بغل

    با سلام میخام از زاج برای ضد عفونی گیاهان آبزیم استفاده بکنم خطری نداره

    با سلام طبق شرایط گیاهان آبزی مختلف، ممکن است نگهداری از آنها با یکدیگر کاملا متفاوت باشد و در مواردی ضدعفونی کردن آنها با زاج سفید تاثیر مفید یا مضرر برایشان ایجاد کند. پیشنهاد می‌کنیم در مورد هر یک از گیاهان به صورت مجزا در این رابطه تحقیق کنید تا آسیبی به آنها وارد نشود.

    سلام اززاج دردوران پریودهم میشه استفاده کرد

    سلام همراه گرامی دوران قاعدگی تغییراتی را برای بدن ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل در رابطه با مصرف موضعی زاج سفید در این دوران نباید خودسرانه عمل کرد. بهتر است توصیه استفاده از آن در زمان تغییرات هورمونی مختلف را از پزشک جویا شوید.

    زاج سفید بهترین درمان کننده عفونت زنان است از وقتی استفاده میکنم دیگه دکتر زنان نمیرم😊

    با سلام خوشحال هستیم که توانستید مشکل خود را با استفاده از زاج سفید حل کنید؛ ولی توصیه می‌کنیم حتما برای اینکه به عوارض احتمالی که ممکن است ایجاد کند مواجه نشوید حتما با پزشک زنان نیز مشاوره داشته باشید.

    سلام وقت بخیر من ترشی اب گوجه درست کردم یکم داره له میشه امکان داره زاج بریزم داخلش و از له شدن جلوگیری کنه؟؟

    سلام همراه گرامی زاج سفید خاصیت قابض کنندگی دارد و تا حدودی می‌تواند از له شدن مواد غذایی استفاده شده در ترشی‌جات جلوگیری کند. البته بهتر است توجه کنید که مقدار سرکه نیز مقدار مناسبی باشد تا هر دو در کنار هم بتوانند از له شدن مواد ترشی جلوگیری کنند.

    سلام ممنون از شما خانم غفوری که با حوصله جواب همه را میدیت

    سلام همراه گرامی. سپاس فراوان از توجه شما.

    خوردن زاج سفید کشنده است

    با سلام همراه گرامی هنوز تحقیقات علمی و کامل مبنی بر اینکه این ماده معدنی کشنده است صورت نگرفته و حتی گزارشی مبنی بر کشنده بودن زاج سفید ارائه نشده است. اما بهتر است این نکته برای تمام مواد خوراکی را در نظر گرفت که اعتدال در مصرف تضمینی برای سلامتی خواهد بود.

    ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای در زمانی دیگر.

     جدیدترین مطالب حوزه سلامت، تناسب اندام و تغذیه را در پیج اینستاگرام کوئیک فیت دنبال کنید

    ایمیل خود را وارد کرده و جدیدترین مطالب ما را در ایمیل خود دریافت کنید

    با موفقیت عضو خبرنامه شدید

    ایمیل خود را وارد کرده و جدیدترین مطالب ما را در ایمیل خود دریافت کنید

    با موفقیت عضو خبرنامه شدید

    زاج سفید برای زیر بغل
    زاج سفید برای زیر بغل
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *