زاج سبز استخر

دوره مقدماتی php
زاج سبز استخر
زاج سبز استخر

 

آب استخر ممکن است به دلایل مختلفی، کدر شود. اگر دلیل کدر بودن آب استخر، وجود املاح زیاد باشد، بهترین روش برای از بین بردن آن، استفاده از سولفات آلومینیوم (زاج) است. زاج پس از حل شدن در آب دارای بارالکتریکی مثبت شده و باعث جذب ذرات دارای بار منفی به خود و سپس انعقاد و ته نشینی می شود که بدینوسیله، تمیز کردن آب استخر را آسانتر می کند. در واقع، زاج یک ماده منعقد کننده قوی است که با استفاده از این خاصیت، باعث تمیزی و شفافیت آب استخر می شود.

زاج معمولاً به صورت پودری و یا نباتی از فروشگاه های ارائه دهنده مواد شیمیایی استخر، قابل تهیه بوده و به همین صورت و یا پس از حل کردن در آب، می تواند مورد استفاده قرار گرفته و به آب استخر اضافه شود.  

قبل از استفاده از زاج، میزان قلیائیت کل و PH آب استخر خود را اندازه گیری کنید. برای اثربخشی بهتر عملکرد زاج، توصیه می شود قلیائیت کل آب، بیشتر از 75 میلیگرم در لیتر (یا ppm) کربنات کلسیمی و PH آب استخر نیز در بازه 7.0-7.2 باشد.زاج سبز استخر

بهتر است پیش از استفاده از زاج، فیلتر استخر خود را بک واش کنید. ضمن اینکه باید توجه داشته باشید که استفاده از زاج تنها برای استخرهایی که از فیلتر شنی استفاده می کنند، مناسب است. زاج ممکن است به فیلترهای دیاتومه صدمه وارد کند.

دوره مقدماتی php

قبل از اضافه کردن زاج، مدار تصفیه استخر را روشن کنید.

 بعد از انجام این کار، مطابق دستورالعمل شرکت سازنده سولفات آلومینیوم (زاج)، این ماده را به آب استخر اضافه کنید. بهترین محل برای اضافه کردن زاج به آب استخر، نقاط نزدیک به ورودی فیلتر استخر مانند اسکیمرهاست. البته ریختن زاج در آب استخر باید به آهستگی صورت بگیرد تا در آب جریان پیدا کند و در یک نقطه جمع و چسبیده به هم نشود. البته در صورت عدم دسترسی و یا وجود اسکیمر، می توان زاج را روی سطح آب استخر هم اضافه نمود.

مقدار دقیق زاج استفاده شده، بستگی به دستورالعمل تولید کننده دارد. اما برخی قواعد تجربی هستند که می توان از آنها استفاده نمود. از جمله:

– 2 اونس زاج به ازای هر فوت مربع مساحت سطح استخر (610 گرم زاج به ازای هر متر مربع مساحت استخر)

– 1 پوند زاج به ازای هر فوت مربع سطح فیلتراسیون مؤثر فیلتر استخر (4882 گرم زاج به ازای هر متر مربع سطح فیلتراسیون مؤثر فیلتر استخر)

– 4 تا 8 پوند زاج به ازای هر 10،000 گالن آب استخر (48 تا 96 گرم زاج به ازای هر متر مکعب آب ستخر)

بعد از گذشت چند ساعت، وقتی فشار فیلتر حدود 8 تا 10 psi نسبت به فشار کارکرد عادی افزایش پیدا کرد، مدار تصفیه را خاموش کرده و فیلتر استخر خود را تمیز و یا بک واش کنید.

بین 6 تا 12 ساعت صبر کنید تا تمامی مواد کدر کننده آب استخر، منعقد و ته نشین شوند. سپس، با جاروهای نظافت مخصوص استخر، این مواد را تخلیه کنید. مراقب باشید تا این کار را به آهستگی انجام دهید تا اغتشاشی در آب صورت نگیرد. زیرا در این صورت، ممکن است مواد ته نشین شده مجدداً در آب پخش شوند.

در هنگام استفاده از زاج، مراقب باشید تا این ماده با پوست دست و بدن شما تماس پیدا نکند. برای این منظور، از دستکش و عینک محافظ چشم استفاده نمائید.

 

 

برای اطلاع از پیشنهادات جذاب، محصولات جدید و مطالب مفید، عضو خانواده آب فناور باشید :

تمامی خدمات این فروشگاه ، حسب مورد ، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

طراحی سایت

توسط کالوج

Error: INSERT INTO visitors SET
userId= ‘0’ ,
ip = ‘195.201.204.190’ ,
page = ‘/articles/view/id:76/a:%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%88-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%D9%84%D9%81%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D9%84%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%88%D9%85-%D8%B2%D8%A7%D8%AC-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86-%DA%A9%D8%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1’,
date=now(),
search = ”

Data too long for column ‘page’ at row 1

بعد از آب گیری استخر چند مورد از جمله دمای آب و نیز مواد شیمیایی آب مورد اهمیت می باشد . در استخر های عمومی ایران معمولا دمای آب استخر را بر روی ۲۹ درجه تا ۳۰ درجه سانتیگراد تنظیم می نمایند.
مواد شیمیایی که به آب استخر اضافه می کنند به ترتیب کلر ، سولفات آلومینیوم ( زاج ) و سولفات مس ( کات کبود )
می باشند.
بعد از آب گیری استخر کلیه پمپ های تصفیه استخر و پمپ گرمایشی آن را در حالت روشن قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت آب استخر از فیلتر ها عبور کند در طول این زمان اگر طراحی به صورت اصولی صورت گرفته باشد باید کل آب استخر ۴ بار از سطح فیلتر عبور کند و مواد اضافه خود و کدری ها را بر سطح سیلیس های فیلتر بگذارد. بعد از روشن کردن پمپ ها سیستم را چک می کنیم به این گونه که از هواگیری فیلتر تصفیه و مبدل های گرمایشی اطمینان حاصل کرده که آب استخر جریان کامل را داشته باشد و می تواند بعد از روشن نمودن پمپ ها به سطح استخر رفته و جریان آب را از پاشش نازل های استخر مشاهده نمود.

اگر از کلر پودری استفاده می کنیم باید کلر را در یک بشکه با آب حل کرده و اجازه دهیم تا لرد کلر در کف بشکه ته نشین شود. این کار برای کلر های با پایه کلسیم در کلر است، تا بجای ایجاد شفافیت در آب، باعث ایجاد کدری و اصطلاحا دوغی شدن آب نشود.
بعد از ته نشین شدن کلر یک مایع تقریبا شفاف مایل به زرد به دست می آید . حال می توان این کلر را به آب استخر اضافه کرد. روش درست تزریق کلر به آب استخر توسط پمپ های کلر زن و دوزینگ پمپ ها صورت می گیرد. پمپ کلر زن را روشن میکنیم و اجازه میدهیم کلر به آب استخر اضافه شود و بعد به وسیله ی تستر مقدار کلر را اندازه گیری می کنیم . در زمان راه اندازی بهتر است مقدار کلر داخل آب را از حد مجاز به مدت ۱ روز بالا تر نگهداریم (۴PPM) این کار باعث از بین رفتن باکتری های داخل آب می شود ولی باید این نکته را توجه کنیم که در زمان استفاده شنا گران مقدار کلر محلول در آب نباید از PPM2 تجاوز کند زیرا باعث ایجاد حساسیت های پوستی برای شناگران می شود.
بعد از ۲۴ ساعت تست کلر را انجام داده و کلر آب را اندازه گیری می کنیم و دمای آب استخر را اندازه گیری کرده اگر به حد مناسب رسیده بودند می توانند شنا گران از استخر استفاده کنند.

تست پی اچ استخر به گونه ای می باشد که از آب استخر نمونه برداری کرده و توسط قطره ph یا قرص RED پی اچ آب را اندازه گیری می کنیم. مقدار پی اچ آب استخر باید بین ۷.۰ تا ۷.۶ باشد در صورت بالا بودن این مقدار در حالت تست باید به آب استخر اسید خوراکی تزریق شود تا مقدار عددی آن به حد مجاز برسد. در صورت پایین بودن مقدار پی اچ آب استخر یا جکوزی باید از مواد قلیایی کننده آب برای بالا آوردن مقدار عددی استفاده نمود.
دلیل تزریق زاج (سولفات آلومینیوم ) به آب استخر و چگونگی روش تزریق آن به آب:
در صورت بالا بودن مقدار کدری در داخل آب استخر یا جکوزی برای بالا بردن راندمان کاری فیلتر های تصفیه می توان بعد از بکواش فیلتر ها محلولی از آب و سولفات آلومینیوم را در داخل ظرفی قرار داده تا مواد معلق آن ته نشین گردد.بعد از آن می توان این ماده را به آب استخر از طریق مکش حاصل در پمپ ها به سیستم به صورت منظم اضافه نمود . اگر محلی یا پمپ تزریقی برای این کار نداشتید در قسمت کلکتور های مکش یا استرینر پمپ های تصفیه معمولا یک گیج یا در پوش وجود دارد .آن قسمت که در خط مکش پمپ های تصفیه می باشد را باز کرده و یک شیر هم سایز آن را به همراه شلنگ می بندید. در زمانی که پمپ روشن باشد شیر را باز کنید یک حالت ساکشن ایجاد می شود به وسیله این ساکشن شما می توانید زاج حل شده داخل بشکه را به آب استخر تزریق کنید. این امر به صورت درست صورت میگیرد و زاج تزریق شده به آب استخر در اولین مسیر بر روی سیلیس های فیلتر می نشیند و یک حالت گس و چسبندگی بر سطح فیلتر ایجاد می کند . این حالت گس باعث جذب مواد معلق داخل آب استخر شده و قدرت فیلتر را بیشتر می نماید.
این امر علاوه بر بالا بردن قدرت فیلتر باعث ایجاد چسبندگی مواد معلق داخل آب شده و به دلیل چسبندگی مواد سنگین تر شده در کف استخر ته نشین می شوند. که می توان آن ها را توسط جاروی استخر بیرون کشید و استخر را از کدری های موجود پاک نمود.زاج سبز استخر

زمانی که احساس کنیم دیواره استخر دارد به خود حالت جلبک زدگی می گیرد و در قسمت بند های کاشی ها سبزی مشاهده شود زمان آن است که به آب استخر مقداری کات کبود تزریق گردد تا جلبک داخل آب کشته شده و از بین برود در مواردی دیگر برای زیبا نشان دادن آب استخر آن را به آب تزریق می نمایند این امر باعث می شود که آب استخر آبی رنگ شده و زیبا شود. روش تزریق کات کبود هم دقیقا مشابه تزریق زاج به آب استخر می باشد.
در تزریق مواد شیمیایی به آب استخر باید به این نکته توجه کرد که مواد مختلف را باید با فواصل زمانی به آب تزریق نمود مخصوصا به این نکته باید توجه نمود که هیچ گاه کلر را هم زمان با کات کبود نباید تزریق نمود به دلیل این که این دو ماده به صورت شدید با هم واکنش داده و آب استخر را به شدت کدر می کند و این کدری به صورتی است که به سمت رنگ لجنی تغییر رنگ داده و مدت زمان زیادی طول می کشد که آب استخر به حالت اولیه خود باز گردد. یکی دیگر از نکات در زمان تزریق کات کبود این است که آب استخر نباید کدر باشد زیرا در این حالت باعث کدر تر شدن آب میشود و به جای آنکه آب زیباتر و بهتر شود تاثیر منفی می گذارد.
نگهداری استخر یکی از کار های مهمی است که اگر به صورت درست انجام نگیرد به دلیل اینکه این آب ها در تماس با انسان ها می باشد می تواند باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری گردد.
برای مشاوه رایگان و راهنمایی کامل می توانید با مهندسین این شرکت تماس حاصل نمایید.

ثبت سفارش

آب بندی استخر، سونا و جکوزی    خدمات موتورخانه    تعمیر و نگهداری استخر    ساخت استخر    چند روش نگهداری آب استخر    شیب بندی استخر    فوائد بیشمار و شگفت انگیز سونا

استخر روش های نگهداری انواع دیگ ها    چگونگی آماده سازی یک استخر شنا    روش استفاده از جکوزی    نظافت محیط استخر

آیا مقاله برای شما مفید بود ؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مهمان لطفا ثبت نام کنید

— در محدوده انجمن —

— محاسبه —

— گزینه های انجمن —

حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر – حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکترزاج سبز استخر

۱ – کلر : برای آنتی باکتریال کردن و ضدعفونی کردن آب  از کلر استفاده میشود.

 

 

پس از آنکه استخر را آبگیری نمودید ، ابتدا به میزان لازم به آب کلر اضافه نمایید و با کیت کلر مقدار کلر و PH  آب را تست نمایید .

 

 

۲ – کات کبود : برای آنکه آب خزه و جلبک نزند و رنگ آن سبز نشود به آب کات کبود زده می شود

 

 

پنج روز پس از آنکه استخر را آبگیری نمودید به مقدار لازم کات کبود را به صورت محلول اطراف آب استخر بریزید .

 

 

۳ – زاج : برای آنکه املاح آب ته نشین شود و همچنین آب کرم نزند از زاج استفاده می گردد .

 

 

یک هفته بعد از کات کبود ، زاج را به صورت محلول به آب استخر اضافه نمایید .

 

 

“ لازم به ذکر است در مورد استفاده از کات کبود و زاج به نکات زیر توجه فرمایید . “

 

 

**  بهترین زمان استفاده از کات کبود و زاج شب هنگام می باشد .

 

 

** بهتر است کات کبود و زاج ۲ ساعت پس از کلر به آب اضافه شود .زاج سبز استخر

 

 

** تا ۶ ساعت پس از ریختن کات کبود به هیچ عنوان ازآب استخر استفاده نشود (مخصوصا کودکان) .

 

 

** تا ۶ ساعت پس از ریختن زاج از آب استفاده نکنید زیرا در صورت داشتن حساسیت پوستی ، باعث خارش پوستی میشود .

 

 

** زاج و کات کبود را با هم به آب اضافه نکنید زیرا یکدیگر را خنثی میکنند، بهترین زمان اضافه کردن زاج یک هفته پس از کات کبود میباشد .

 

  • نحوه تهیه رب گوجه خانگی
  •  

    میزان لازم برای۱۰،۰۰۰ لیتر آب : کلر ۵۰ گرم  //  زاج ۲۰۰ گرم  //  کات کبود ۱۰۰ گرم

    تذکر برای برکه کوی فقط کات کبود اینجا مدنظر هست.

    کاربران زیر از javad 24 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

                                                

                                                              

     

     

     

    زاج سبز استخر

    سولفات مس یا کات کبود یا زاج آبی به رنگ آبی و بدون بو که کاربردهای مختلفی در زمینه های کشاورزی ، صنعتی، شیمی، و طبی دارد.
    سولفات مس با فرمول  Cu S O4 . 5 H 2 O  دارای کریستال های آبی رنگ ، شفاف ، پودر به رنگ آبی تیره می باشد .  
    سولفات مس در تشکیل کلروفیل و پدیده فتوسنتز دخالت دارد.

     

    سولفات مس ، در تولید رنگ های آبی و سبز ، در رنگرزی پارچه های نخی و ابریشمی ، معادن ، آبکاری ، ساخت مرکب برای ورق های حلبی ، رنگ مو ، تولید سموم قارچ کش و باکتری کش ، حفاظت چوب و تراورس ، رنگرزی چرم ، باطری سازی ، گراور سازی ، از بین بردن خزه در استخر ها ، مکمل غذای دام وطیور ، تولید شعله سبز در مواد آتش بازی مورد استفاده است  .
    استفاده از سولفات مس یا کات کبود در آب استخر پرورش ماهیان کاربرد نیز دارد.

    کات کبود در استخر شنا نیز برای برگشت رنگ آب از سبز به آبی و کشتن جلبکها کاربرد دارد و آب استخر برای آبیاری درختان بعلت وجود مس بسیار مناسب میگردد.

    منبع جهان شیمی

    کاربران زیر از javad 24 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

                                                

                                                              

     

    بیشترین کاربران آنلاین:384

    افراد آنلاین کنونی: 49 مهمان

    مشاهده کنندگان کنونی این صفحه: 1 مهمان

    برترین نویسندگان:

    مجتبی : 22843

    محمد پارسا : 3966

    H∀ⓂΞD20 : 3661

    حسنHTB : 2652

    HAMID ESKANDARI : 2608

    Hanif : 2463

    آمار کاربران:

    مهمان: 569

    اعضا: 25729

    مدیران انجمن: 15

    مدیر کل: 1

    آمار انجمن:

    گروه ها: 7

    انجمن ها: 239

    موضوعات: 6478

    نوشته ها: 130391

    جدیدترین اعضاء:

    مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 2560

    دستگاه جوجه کشی

    تهران ،حکیمیه ،دانشگاه شهید بهشتی ،پردیس فنی شهید عباسپور ،ساختمان دکتر حسابی ،مرکز رشد ، شرکت آبرام تلفن : 09127628430 – 73932113(021)

    زاج در استخر(سولفات آلومينيوم) یا آلوم ، ماده منعقد کننده اي است که قبل از فيلتر نمودن آب به داخل آب استخر تزریق مي شود تا مواد معلق آب را منعقد نموده و آنها را به اجزاي بزرگتري که به راحتي توسط فيلتر جذبميگردد،تبدیل نماید. وقتي ماده منعقد کننده به آب اضافه شود، در اثر وجود  قليایيت آب ، یک ماده رسوبي غير قابل حل ژله مانند موسوم به فلاك تشكيل مي شود. فلاك، مواد ارگانيک، ترکيبات رنگي و باکتري ها را به خود جذب کرده و به دام مي اندازد، بستر ماسه هاي فيلتر، این فلاك را از آب جدا ميکند. و نتيجتاً آب زلال و تميز از فيلتر خارج مي شود.

    باید به این نكته توجه شود که مدت زمان معيني براي انجام واکنش شيميایي باید وقت قائل شد. در غير این صورت ممكن است فلاك زاج در استخر  تشكيل گردیده و آب را کدر نماید. علت کدورت آب به علت ورود آلوم به داخل آب استخر این است که آب در حالت معمولي مقداري یونيزه است و یون منفي آن مطابق واکنش ذیل با آلومينيوم تشكيل یک رسوب کلویيدي یا همان فلاك را مي دهد که این ماده ته نشين نمي شود و به صورت معلق در آب استخرباقي ميماند.لذا از بالا و بيرون استخر کدر دیده مي شود و به همين خاطر است که باید دبي پمپ تزریقسولفات به گونه اي تنظيم شده باشد که آلوم داخل لوله، قبل از رسيدن به فيلتر واکنش کامل انجام دهد. مقدار اضافي آلوم جهت عبور به فيلتر و بعد از آن به داخل آب استخر باقي نماند.

    بنابراین آلوم باید بگونه اي به مخزن مكش وارد شود که فرصت لازم براي تشكيل فلاك موجود باشد. آلوم pH آب استخر را پایين مي آورد، چرا که ترکيبي اسيدي بوده و با ترکيب قليایي داخل آب استخر واکنش صورت مي گيرد. لذا پس از تزریق آلوم باید کنترل دقيقي در خصوص pH مجاز انجام داد. با استفاده از کلسيت به عنوان ماده فيلتر به جاي ماسه مي توان اسيدیته اي را که استفاده از آلوم ایجاد مي کند،خنثي نمود. کلسيت همچنان که خاصيت اسيدیته آلوم را خنثي مي کند، به تدریج تحليل مي رود و از این رو باید مرتباً دانه هاي تازه کلسيت به فيلتر اضافه نمود.

    آلوم یا سولفات آلومينيوم (زاج در استخر) ازکوآگولانت های بسيار رایج است از آنجا که این ماده اسيدی است نيازمند قليائيت موجود در آب می باشد، تا واکنش منجر به تشكيل لخته های هيدروکسيد آلومينيم گردد. برای هر پاوند آلوم اضافه شده،  0.5 پاوند سود سوزآور یا بيش از 0.75 پاوند بيكربنات سدیم برای تكميل واکنش نياز است. بنابراین قبل از اضافه کردن آلوم pHآب باید بين 7.5تا 8 و قليائيت بين 150 – 200ميلی گرم در ليتر باشد. زاج سبز استخر

    در pHزیر5.5 یا بالای 8.5 آلوم فلاك مناسبی ایجاد نمی کند و ممكن است کل آن در محلول باقی بماند. لازم است که آلوم را بعد از شستشوی معكوس اضافه کنيم. مقدار لازم برای فيلتراسيون مناسب بستگی به تجربه و طراحی فيلتر دارد. این ماده باید
    به صورت محلول 10درصد یا کمتر در یک دوره 1تا 2ساعته به ورودی فيلتر اضافه شود. اگر آلوم خيلی سریع به آب اضافه شود pH آب ممكن است به زیر 5.5 کاهش یابد که در این سطح فلاك تشكيل نمی شود. اما از ميان فيلترها عبور می کند. در هر حال وقتی این آب با آب استخر مخلوط می شود pHبالا می رود. و باعث توليد فلاك آلوم در آب و کدورت و تيره شدن آب می گيرد.در عملكرد معمول استخر، شستشوی فيلتر بطور متوسط باید هفته ای یک بار صورت گيرد که این بسته به ميزان بار استخر اندازه فيلترها و ميزان گردش آب دارد.

    برچسب ها : آزمایش آب استخر, آزمایشگاه آب استخر, آنالیز آب استخر, بهداشت آب استخرها, تصفیه آب استخر, دمای استاندارد آب استخر, روشهای تصفیه آب استخر, طعم و بوي آب استخر, علت سبز شدن آب استخر, کیفیت آب استخر, کیفیت آب استخرهای شنا, میزان استاندارد کلر در آب استخر, میزان کلر در آب استخر, نگهداری آب استخر شنا

    شرکت آبرام (آب راهبر محاسب) متشکل از دو بخش آزمایشگاه معتمد محیط زیست در زمینه آب و پساب و بخش فروش پکیج تصفیه فاضلاب است همچنین دارای پروانه فنی و مهندسی از وزارت صنعت ، معدن و تجارت می باشد و در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مستقر می باشد.

    تهران ،حکیمیه ،دانشگاه شهید بهشتی ،پردیس فنی شهید عباسپور ،ساختمان دکتر حسابی ،مرکز رشد ، شرکت آبرام

    تلفن : 09127628430 – 73932113(021)

    پشتیبان تلگرام : 09390391606

    ایمیل : AbramTeam@Gmail.com

    © 1399 کپی رایت – تمام حقوق محتوا این وب سایت برای شرکت آب راهبر محاسب محفوظ است.

    استخر تجهیز با سبز شدن آب استخر خود چه کنیم

    جلبک و خزه بستن آب استخر سبز شدن آب استخر جلبک در استخر

    مواقعی که آب استخر و جکوزی کدر می شود یا سبز می شود و لجن می گیرد می بایست

    یک سری کارها انجام داد تا آب شفاف شود و قابل استفاده گردد یا به اصطلاح آب را برگرداند.

    با خزه بستن آب استخر چه باید کرد؟

    زاج سبز استخر

    دلیل سبز شدن آب وجود خزه و جلبک در آب می باشد که شروع به رشد کرده است.

    در ابتدا برای حل مشکل تغییر رنگ آب استخر و سبز شدن آب باید دلیل آن را توضیح دهیم.

    نکته: همان طور که می دانید آب استخر دو عملیات برای سالم ماندن و شفاف ماندن آن باید انجام داد:

    عمل را فیلتر تصفیه شنی که مناسب ترین فیلتر برای استخر و  جکوزی است انجام می دهد.

    هرگاه دستگاه تصفیه استخر و  جکوزی برای مدت طولانی از کار بیفتد

    و عمل تصفیه که آب استخر را به صورت فیزیکی تصفیه می کند صورت نپذیرد و آب استخر ساکن

    باشد آشغال و ذرات درون استخر بیشتر شده که همگی دارای قارچ و میکروب بوده که به مرور

    زمان درون آب تخم های خره و جلبرک و لجن به وجود می آید  و آب استخر را خراب می کند.

     جارو و فرچه نزدن بدنه و کف استخر هم باعث خزه زدن در بدنه استخر می شود.

    در مواقعی که درون آب استخر و جکوزی یکی از ضد عفونی کننده های

    مخصوص آب نباشد یا به مقدار کم وجود داشته باشد و به اندازه کافی نباشد آب استخر سبز می شود.

    انواع ضد عفونی کننده های آب استخر و جکوزی در پایین آمده است.

    اولین روش همان راحت ترین  و بدترین روش و راهکار است که همه افراد برای اولین بار به این مشکل

    برخورد می کنند، انجام می دهند و آن کاری نیست جز تخلیه کردن آب استخر ، شستن استخر

    و سپس پر کردن کاسه استخر با آب تازه است. که این راهکار هم پرهزینه است به جهت تخلیه ،

    شست و شوی و هزینه پرکردن و خرید آب تازه و هزینه مازاد جهت گرم کردن استخر برای استفاده دوباره می باشد.

    کات کبود یا همان سولفات مس پودر آبی رنگ و به رنگ کبود می باشد جهت جلوگیری از سبز شدن آب استخر.

    تمام تخمک های جلبک و خزه و همچنین خود جلبرک ها و خزه ها و خزه بستن آب استخر را از بین می برد.

    در استفاده از کات کبود باید موارد ایمنی را رعایت کرد چون مقدار زیاد آن باعث

    آبی شدن بیش از حد آب استخر شده و آب کدر به نظر می رسد.

    و همچنین وجود کات کبود در آب برای بانوان خطرناک می باشد خصوصا

    بانوان باردار به همین دلیل اداره بهداشت استفاده از کات کبود را در استخرهای عمومی را منع کرده است.

    کات کبود

    با استفاده از سولفات آلومینیوم یا همان زاج هم می تون سبز شدن آب و خزه بستن آب استخر و وجود جلبک را از بین برد.زاج سبز استخر

    جهت نحوه استفاده از زاج یا سولفات آلومینیوم کلیک کنید. در توضیحات نحوه استفاده توضیح داده شده است.

    زاج(سولفات آلومینیوم)

     

    با استفاده از پودر کلر نیز می توان سبزی آب استخر و جکوزی را از بین برد.

    در این روش باید مقدار کلر در آب را تا ۵ ppm بالا برد که با استفاده از کیت تست کلر

    می توان مقدار کلر را اندازه گیری کرد. جهت نحوه اضافه کردن پودر کلر کلیک کنید.

    روش استفاده در توضیحات موجود است.

    کلر استخر

     

    در هر هزار لیتر ۰.۲% دو دهم درصد است داخل استخر بریزید.یعنی هر ۱۰۰۰ لیتر حدود دو لیتر اسید.

  • نقاشی کودکانه ی کیک تولد
  • اسید استخری

     

    دوستان عزیز نگهداری و سرویس دوره ای استخر و مجموعه آبی خود را می توانید به نیرو های متخصص استخر تجهیز بسپارید.

    تولید و فروش لوازم استخر سونا و جکوزی

    طراحی نظارت و اجرا مجموعه های آبی : استخر سونا جکوزی و آبنما

    عایق و آببندی مخازن بتنی و تونل های بتنی و سازه های بتنی سدها

     

     

     

    تهران-ورامین بلوار باهنر روبروی دادگستری ساختمان آسمان طبقه 5 واحد17 زاج سبز استخر

    استخر تجهیز:پخش و فروش لوازم و تجهیزات استخر سونا جکوزی و انجام کلیه خدمات ساخت طراحی اجرا و نگهداری با بیش از25 سال سابقه کاری رد کردن

    

    سبد خرید شما خالی است!

    صفحه مورد نظر وجود ندارد.

    پشتیبانی و توسعه : رایانکده آپادانا (ساتیا) کلیه حقوق نزد کیمیای صنعت محفوظ است. © 2020

    تماس بگیرید

    02166525920

    نصب کاشی استخری و آب بندی استخر

    روش های ضدعفونی کردن آب استخر

    تصفیه آب استخر به روش کلرزنی نمکی

    زاج سبز استخر

    اهمیت ضد عفونی کردن آب استخر

    انواع فیلتر تصفیه آب استخر

    رنگ سبز آب ناشی از جلبک استخر، از رایج ترین مشکلات نگهداری استخرها به شمار می روند. واقعیت این است که مراقبت مناسب و حفظ تعادل شیمیایی آب استخر، بهترین و ساده ترین راه پیشگیری از تشکیل و رشد جلبک استخر می باشد. دقت در پیشگیری رشد جلبک، از تلاش برای از بین بردن جلبک های تشکیل شده، ساده تر می باشد. در این مقاله، به معرفی و توضیح چهار روش اصلی از بین بردن جلبک سبز رنگ تشکیل شده در استخر و سه روش پیشگیری از تشکیل جلبک در استخرها پرداخته می شود:

    مواد ضد جلبک (مانند کات کبود و یا سایر مواد شیمیایی)، سبب از بین رفتن جلبک استخر می شوند. اما باید به عوارض جانبی و همینطور هزینه های این مواد شیمیایی هم توجه شود. در این راستا، نکاتی ارائه می شود:

    – قدرت مواد مختلف ضد جلبک با هم متفاوت است و ممکن است برخی از مواد ضد جلبک، توانایی از بین بردن مقادیر زیاد جلبک های موجود در استخر را نداشته باشند (مخصوصاٌ از بین بردن جلبک های سیاه رنگ). در این خصوص، حتماً با فروشنده این مواد، مشورت کنید.

    – مواد ضد جلبک ترکیبات مس، انتخاب مناسبی می توانند باشند. اما این مواد، ممکن است گران باشند و همینطور، روی دیواره های استخر، لکه گذاری کنند.

    – بعد از اضافه کردن مواد ضد جلبک، حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید و بعد از این مدت، مواد شیمیایی دیگر به آب اضافه کنید.

    وقتی آب استخر به رنگ سبز متمایل شده و یا توده های جلبک در آب استخر بصورت واضح دیده می شوند، دلیل بر نبودن میزان کلر کافی در استخر است. انجام “شوک کلر زنی” با مقدار زیاد کلر، بهترین روش از بین بردن جلبک ها و برگرداندن شرایط آب استخر به حالت ضدعفونی شده محسوب می شود. زمان لازم برای انجام این کار، بین یک تا سه روز تخمین زده می شود. هرچند، در صورت نامناسب بودن وآلودگی بالای استخر، مدت زمان لازم برای انجام شوک کلرزنی، ممکن است تا یک هفته نیز به طول بیانجامد.

    – روش های دیگر از بین بردن جلبک که در این مقاله به آنها اشاره شده است، سریعتر به نتیجه می رسند. اما این روشها، باعث ضدعفونی کامل و مناسب استخر و رساندن آن به شرایط سالم برای شنا نمی شوند. ضمن اینکه این روشها نسبت به روش شوک کلرزنی گرانتر بود و همینطور عوارض جانبی مخصوص به خود را دارند.

    مراحل:

    مبارزه با جلبک استخر

    با برس های مخصوص تمیز کردن استخر و تا جایی که ممکن است، دیواره ها و کف استخر را تمیز کرده و حتی الامکان، جلبک های چسبیده روی این سطوح را از آن جدا کنید. این کار، به کاهش زمان لازم برای از بین بردن و تمیز کردن جلبک استخر کمک خواهد کرد. به نقاط مهم استخر، از جمله پله ها، پشت نردبان و سایر گوشه ها و نقاط مرده که آمادگی تشکیل و رشد جلبک استخر در آنها وجود دارد، توجه ویژه ای داشته باشید.

    – در انتخاب جنس مناسب برس استخر، دقت کنید. برس های فلزی برای استخرهای بتنی و برس های نایلونی برای استخرهای با جنس وینیل، انتخاب مناسبی محسوب می شوند.

    آزمایش مواد شیمیایی استخر

    همواره در نظر داشته باشید که شما در این روش، مواد شیمیایی خطرناکی را حمل و استفاده می کنید. همیشه نکات ایمنی مندرج در دستورالعمل و یا برچسب مواد شیمیایی را به دقت مطالعه کنید. حداقل، این موارد را همواره در نظر داشته و مراعات کنید:

    – از استشمام مواد شیمیایی، به شدت اجتناب کنید. همینطور، وقتی این مواد را در شرایط وزش باد حمل می کنید، کاملاً مراقب باشید.

    – از دستکش، عینک محافظ و لباسهای بلند که پوست شما را محافظت می کنند، استفاده کنید. بعد از کار کردن با مواد شیمیایی، همواره دست خود را کاملاً شسته و به لباس های خود دقت کنید تا مواد شیمیایی روی آنها ریخته نشده باشد.

    – همواره، مواد شیمیایی را به آب اضافه کنید. هیچوقت آب را به مواد شیمیایی اضافه نکنید. حتی پیمانه و یا سایر لوازمی که با آب خیس شده اند را در داخل مواد شیمیایی وارد نکنید.

    – مواد شیمیایی استخر را در ظروف کاملاً بسته شده، ضد حریق و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. در زمان قرار دادن آنها در انبار، دقت کنید که این مواد شیمیایی را در یک طیقه (نه در طبقات مختلف روی هم) قرار دهید. بسیاری از مواد شیمیایی استخر وقتی با سایر مواد شیمیایی تماس پیدا می کنند، امکان انفجار دارند.

    حتماً یک تست کیت PH استخر برای خود تهیه کنید و PH آب استخر خود را همواره اندازه گیری کنید. اگر PH آب استخر، بالاتر از عدد ۷٫۶ باشد (که معمولاً در استخرهای دارای جلبک این اتفاق می افتد)، از مواد شیمیایی کاهش دهنده PH (مانند بی سولفات سدیم) استفاده و مطابق دستورالعمل، آنها را به آب استخر اضافه کنید. هدف نهایی این است که PH آب استخر در بازه بین ۷٫۲ تا ۷٫۶ قرار بگیرد. زیرا کلر در این مقادیر PH، بیشترین اثربخشی عملکرد را دارا می باشد. بعد از اضافه نمودن هر نوع ماده شیمیایی برای تغییر PH آب  استخر، حداقل دو ساعت صبر کنید و سپس مجدداً PH را اندازه گیری کنید.

    – تست کیت های قرصی و قطره ای، نسبت به تست کیت های نواری دارای دقت بیشتری هستند.

    – اگر PH آب به مقدار نرمال خود رسید، اما قلیائیت کل آب بالای ۱۲۰ ppm باشد، دستورالعمل و یا برچسب مواد کاهش دهنده PH را دقیقاً مطالعه کنید. باید کاری کرد تا میزان قلیائیت کل در بازه ۸۰-۱۲۰ ppm قرار گیرد.زاج سبز استخر

    نوع کلری که برای ضدعفونی استخر در شرایط عادی استفاده می شود، الزاماً ممکن است بهترین گزینه برای کلر مورد استفاده برای شوک کلرزنی نباشد. برای شوک کلرزنی توصیه می شود تا از کلر مایع استفاده شود. کلر انتخاب شده می بایست از نوع هیپوکلریت سدیم، هیپوکلریت کلسیم و یا هیپوکلریت لیتیم باشد.

    –  تمام مواد دارای هیپوکلریت، قابل احتراق و انفجار هستند. هیپوکلریت لیتیم از این جهت از ایمنی بالاتری برخوردار است اما نسبت به سایر انواع مشابه، گرانتر است.

    – در صورتیکه سختی آب استخر شما بالاست، از هیپوکلریت کلسیم استفاده نکنید.

    – از کلرهای پودری و یا قرصی (مانند دی کلر و تری کلر) برای شوک کلرزنی استفاده نکنید. زیرا این کلرها معمولاً دارای مواد  پایدار کننده هستند که نمی بایست به مقدار زیاد وارد آب استخر شوند.

    جهت استفاده صحیح مقدار کلر برای شوک کلرزنی، ابتدا دستورالعمل مایع کلری را که میخواهید برای این منظور استفاده کنید، مطالعه نمائید. میزان کلر مورد استفاده برای از بین بردن جلبک، می بایست دو برابر میزان مورد استفاده در کلرزنی عادی استخر باشد. البته این مقدار، اگر رنگ آب، تیره شده باشد، می تواند به سه برابر و اگر زیر بخش بالایی نردبان به واسطه رشد بیش از حد جلبک ها در استخر قابل مشاهده نباشد، به چهار برابر حالت عادی هم برسد.

    در این حالت، همزمان با کارکردن مدار تصفیه استخر (روشن بودن پمپ و فیلتر)، کلر مایع را دور تا دور محیط استخر در آب بریزید. دقت داشته باشید که اگر بدنه استخر از جنس وینیل باشد، کلر مایع را ابتدا در طرفی که حاوی آب استخر است رقیق کرده و سپس به داخل استخر بریزید تا باعث رفتن رنگ بدنه استخر نشود.

    – هشدار: کلر مایع در برخورد با کلر پودری و یا قرص کلر می تواند منجر به انفجار و یا ایجاد گازهای خورنده شود. لذا هیچوقت کلر مایع را در داخل اسکیمر یا هر نقطه ای که ممکن است حاوی این مواد باشد، نریزید.

    – از آنجائیکه اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث تجزیه کلر می گردد، بهترین زمان برای شوک کلرزنی به استخر، عصر هر روز و صبر کردن برای بررسی نتیجه تا فردا صبح آن روز است.

  • دانلود عکس کامل مشکی
  • بعد از اینکه فیلتر استخر بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت کار کرد، مجدداً  کیفیت آب استخر را بررسی کنید. در این هنگام، جلبک استخر مرده، به رنگ سفید و یا خاکستری درآمده و یا در استخر غوطه ور بوده و یا در کف استخر ته نشین شده اند. در هر صورت، مجدداً میزان کلر و PH استخر را اندازه گیری کنید.

    – اگر میزان کلر استخر، بالا است (بین ۲ تا ۵ ppm) و کماکان جلبک استخر به صورت زنده وجود دارد، بگذارید همین مقدار کلر به همین منوال برای دو روز دیگر هم در استخر بماند.

    – اگر میزان کلر بیشتر شده اما کماکان زیر ۲ ppm است، برای بار دوم طبق دستورالعمل گفته شده در عصر روز بعد، شوک کلرزنی استخر را انجام دهید.

    – اگر مقدار کلر استخر تغییری نکرده باشد، احتمالاً به دلیل وجود میزان بالای مواد پایدار کننده کلر از جمله سیانوریک اسید (مثلاً بالای ۵۰ ppm) در آب استخر است که عموماً بخاطر استفاده از قرص کلر و یا کلر پودری به وجود می آید. در صورت وجود میزان بیش از حد مواد پایدار کننده، تأثیر کلر در آب کاهش پیدا می کند. در این حالت، دو راه وجود دارد. یا باید شوک کلرزنی را به دفعات مختلف تکرار کرد و یا مقداری از آب استخر را تخلیه و با آب تازه جایگزین نمود.

    – وجود آشغال برگ و یا سایر مواد در آب استخر نیز جزو مواردی هستند که باعث کاهش تأثیر کلر می گردند. لذا اگر استخر برای مدتی مورد استفاده قرار نگرفته است، از بین بردن جلبک ممکن است لازم باشد تا یک هفته صبر کرد و چندین بار در این مدت، شوک کلرزنی را انجام داد.

    در این مدت باید جلبک ها توسط کلر کشته شده باشند. هر روز کیفیت آب استخر را اندازه گیری و کنترل کنید.

    – کیفیت مناسب آب استخر می بایست دارای این شرایط باشد:

         – کلر آزاد: بین ۲-۴ ppm

    زاج سبز استخر

         – سختی کلسیمی: بین ۲۰۰-۴۰۰ ppm

         – PH: بین ۷٫۲-۷٫۶

         – قلیائیت: بین ۸۰-۱۲۰ ppm

    بعد از اینکه هیچ جلبک سبزی در استخر باقی نماند، بوسیله مکش جاروهای نظافت استخر، جلبک های مرده کف استخر را تخلیه کنید تا آب کاملاً تمیز شود. البته شما ممکن است نخواهید این مرحله را انجام دهید و قصد داشته باشید تا این کار بصورت خودکار توسط مدار تصفیه و فیلتر استخر انجام شود. در اینصورت، باید در نظر داشته باشید که اولاً این کار مستلزم این است که استخر شما دارای فیلتری قوی باشد و ثانیاً چند روز برای این کارصبر کنید.

    – اگر برای جمع آوری کل جلبک ها مشکل دارید (مثلاً کمی حالت معلق پیدا کرده اند)، می توانید از مواد منعقد کننده مخصوص استخر استفاده کنید. با استفاده از این مواد، جلبک ها به یکدیگر چسبیده و بصورت لخته در کف استخر ته نشین می شوند.

    اگر از فیلتر شنی و یا دیاتومه در استخر خود استفاده می نمایید، آنها را در حالت بک واش قرار دهید. اگر از فیلتر کارتریجی استفاده می کنید، آنها را با فشار آب مناسب و در صورت نیاز با جوهر نمک رقیق شده و یا کلر مایع نیز شستشو دهید. اگر فیلترها به درستی شسته نشوند، امکان گرفتگی آنها توسط جلبک های مرده، زیاد خواهد بود.

    نحوه گردش آب در استخر را بهبود دهید تا تمامی نقاط و نواحی دارای جلبک را پوشش دهد. اگر جلیک استخر تنها در نواحی خاصی از استخر شما وجود دارد و در تمامی نواحی استخر پراکنده نیست، نشان دهنده ی وجود نقاط مرده و بدون گردش آب در استخر شماست. در این حالت، جت ورودی آب استخر خود را بررسی کنید. زاویه ورودی آب از این جت ها به سمت داخل استخر می بایست دارای زاویه باشد. وجود زاویه مناسب جت استخر، باعث خواهد شد تا آب در استخر حرکت حلقوی داشته و نقاط خیلی بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

    مواد منعقد کننده (مانند زاج) باعث می شوند تا جلبک ها به یکدیگر چسبیده و ته نشین گردند و بتوان به این وسیله، جلبک های زنده را از  استخر تخلیه نمود. برای انجام این کار، روز پرزحمتی را پیش رو خواهید داشت. اما سر انجام می توانید از شر جلبک ها خلاص شوید! این راه، سریعترین پاکسازی استخر از جلبک و تمیز شدن آب استخر است. اما باید توجه داشت که بعد از انجام این کار، آب استخر برای شنا مناسب نیست. وقتی آب استخر دارای شرایطی باشد که جلبک بتواند در آن تکثیر شود، میکروارگانیسم های دیگر از جمله باکتری و ویروس هم می توانند همین شرایط را در این آب داشته باشند. بنابراین، بعد از پاکسازی استخر از جلبک توسط مواد منعقد کننده، به جهت ضدعفونی و آماده کردن آب استخر برای شنا، شوک کلرزنی استخر را طبق آنچه بیان شد، انجام دهید.در استخر شنا نکنید تا زمانی که میزان کلر و PH آب استخر، به محدوده نرمال خود برسد.

     

    بهترین کاربرد مواد ضد جلبک، استفاده هفتگی و با مقدار خیلی کم در استخر با شرایط کیفیت آب نرمال است. این کار باعث می شود تا جلبک های کوچک بوجود آمده قبل از رشد و تکثیر، از بین بروند. پیش از استفاده این مواد، حتماً دستورالعمل شرکت سازنده آنها را بدقت بررسی و مطالعه کنید.

    – در مطالعه دستورالعمل مواد ضد جلبک در زمان استفاده جهت پیشگیری، حتماً دقت کنید که میزان اضافه کردن این مواد برای حالت پیشگیری از جلبک باشد و نه برای از بین بردن جلبک های به وجود آمده در استخر. مقدار زیاد مواد ضد جلبک ممکن است باعث لکه گذاری روی سطح استخر و یا تشکیل کف روی آب سطح استخر شود.

    در صورت مراقبت مناسب کیفیت آب ، جلبک استخر بوجود نخواهد آمد. میزان کلر آزاد، PH، قلیائیت کل و اسید سیانوریک آب استخر را مرتباً اندازه گیری کنید. هر چه سریعتر مشکلی را شناسایی کنید، راحت تر و کم هزینه تر می توانید با آن مقابله نمائید.

    – تست روزانه کیفیت آب، بسیار مفید خواهد بود، مخصوصاً در مدت یک تا دو هفته پس از بین بردن جلبک ها. در طول فصل شنا نیز حداقل هفته ای دو بار، کیفیت و تعادل شیمیایی آب استخر را بررسی و اندازه گیری کنید.

     

    جلبک استخر از برخی مواد شیمیایی موجود در آب برای رشد خود تغذیه می کنند، مخصوصاً فسفات. در صورت داشتن تست کیت فسفات، می توانید هر چند وقت یکبار، میزان فسفات موجود در آب استخر را اندازه گیری کنید. در صورت وجود فسفات، می توانید مواد شیمیایی از بین برنده فسفات را از فروشگاه های مربوطه تهیه و مطابق دستورالعمل شرکت  سازنده به آب استخر اضافه کنید. پس از انجام این کار، بوسیله فیلتر استخر و وسایل نظافت و یا جاروی رباتیک، به مدت یک تا دو روز، استخر را کاملاً تمیز کند. بعد از این کار، شوک کلرزنی استخر را مطابق رویه بیان شده انجام دهید تا میزان فسفات در بازه نرمال خود قرار گیرد.

    – در مورد میزان قابل قبول فسفات در استخر، اختلاف نظرهایی وجود دارد. اما حداکثر میزان ۳۰۰ ppm، مقدار قابل قبولی بوده و می توانید از آن به عنوان ملاک خوبی برای اندازه گیری فسفات آب استخر خود استفاده کنید.

    -تا زمانی که از بین بردن جلبک استخر بصورت کامل از بین نرفته و میزان کلر به بازه نرمال خود (زیر ۴ ppm) نرسیده، قابل استفاده و شنا کردن نخواهد بود.

    – در مورد اضافه کردن مواد شیمیایی به آب، توصیه می شود که اگر وقت کافی وجود دارد، ابتدا نصف میزان مدنظر مواد شیمیایی را وارد استخر کرده و نصف دیگر را بعد از گذشت چند ساعت به آب اضافه کرد. این کار باعث می شود تا عملکرد مواد شیمیایی و پارامترهای تعادل شیمیایی آب، بهتر انجام شود.

    – در طول فصل زمستان، از روکش های استخر برای جلوگیری از ورود خاک و آشغال به استخر استفاده کنید. البته جنس روکش به نحوی باشد که آب بتواند از آن عبور کند.

    – در طول تمام فعالیت های شرح داده شده، مراقب تمیز بودن فیلتر استخر خود باشید. هر موقعی مشاهده کردید که فشار فیلتر، ۱۰ psi بیشتر از فشار کارکرد عادی شده است، نسبت به شستشو و یا بک واش فیلتر اقدام کنید. جلبک های وارد شده به فیلتر می تواند گرفتگی فیلتر و عدم کارایی مناسب آن شود.

    -گرما و نور آفتاب، باعث تجزیه کلر و رشد جلبک استخر می شوند. به میزان کلر استخر خود را در فصل گرما و زیر نور آفتاب بیشتر توجه کنید.



    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    سلام مطالب بالا کامل بود

    البرز تایل عاملیت فروش و نمایندگی سرامیک استخری البرز و کاشی استخری گلدیس با سال ها سابقه و فعالیت در زمینه ی پخش انواع سرامیک استخری و اجرای انواع پروژه های استخر،سونا،جکوزی،پارک آبی شامل زیر سازی آببندی ونصب کاشی استخری( به عنوان نمونه پروژه های استخر دانشگاه صنعتی شریف،دانشگاه علم و صنعت،هتل المپیک استادیوم آزادی،نمایشگاه بین المللی تهران و ….) دارای رزومه ای درخشان در این حوزه می باشد.

    ستارخان جنب نیایش پ319

    02166525920 – 0912-xxxxxxx

    info@alborztile.com

    پاسخگویی 24 ساعته در تمام ساعات روز

    ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برای آگاهی از جدیدترین اخبار برندها و دریافت تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه، در خبرنامه سایت عضو شوید

    کلیه ی محتویات این سایت متعلق به فروشگاه اینترنتی البرزتایل بوده و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع غیرقانونی می باشد

    فروش مواد صنعتی .حلال ها.اسانس ها.غذایی , دارویی ,ازمایشگاهی. آرایشی , شوینده ها… زاج 17 % (سولفات آلومینیم) , پرکلرین , سود پرک یا سود کاستیک , سولفات مس یا کات کبود… زاج سبز – زاج سفید – ژلاتین – سرب(پودر) – سدیم(فلز) – سولفات آلومینیوم – سولفات آمونیم -سولفات… سبزیجات:
    عسل
    شکلات
    برگاموت
    بادام تلخ
    بادام شیرین
    زعفران
    کره
    گلاب
    نعناع…


    شرکت اروم سولفات اسپوتا تولید کننده و فروشنده مواد شیمیایی, معدنی و صنعتی با کیفیت… زاج آبی به رنگ آبی و بدون بو که کاربردهای مختلفی در زمینه های کشاورزی ، صنعتی، شیمی،… سبز ، در رنگرزی پارچه های نخی و ابریشمی ، معادن ، آبکاری ، ساخت مرکب برای ورق های حلبی… استخر ها ، مکمل غذای دام وطیور ، تولید شعله فرمایید
    09143437197…04433438633


    شرکت مینار تولید کننده و فروشنده بیش از 180 نوع مواد شیمیایی, معدنی و صنعتی با کیفیت… زاج آبی به رنگ آبی و بدون بو که کاربردهای مختلفی در زمینه های کشاورزی ، صنعتی، شیمی،… سبز ، در رنگرزی پارچه های نخی و ابریشمی ، معادن ، آبکاری ، ساخت مرکب برای ورق های حلبی… استخر ها ، مکمل غذای دام وطیور ، تولید شعله www.minar-ga.ir
    ایمیل : info@minar-ga.ir زاج سبز استخر


    اکسیر شیمی| کلر : برای ضد عفونی کردن و کشتن موجودات زنده ( مثل کرم ها ) موجود در آب
    کات کبود : برای کشتن خزه و جلبک و تغیر رنگ سبز آب به حالت معمولی خود
    زاج: برای ته نشین کردن املاح وموجودات مرده معلق در آب
    خ مطهری ، بین مطهری 7.2 و 9 روبروی بانک رسالت (اکسیر شیمی پارس) 09120982890_42201019


    زاج سبز استخر
    زاج سبز استخر
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *