روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

دوره مقدماتی php
روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری
روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

 

نه تنها خطری ندارد بلکه مفید نیز می باشد البته امروزه فرآورده های زیادی برای جلوگیری از ترک پوست ساخته شده که همگی بی ضرر ولی در عین حال بی فایده و بی اثر نیز هستند شاید بهترین گزینه روغن زیتون است که اگر چرب کردن پوست با صحبت کردن با نوزاد، بیان داستان های کودکی، گوش دادن به موزیک های آرام و ملایم مورد علاقه همراه باشد تاثیرش روی جنین خیلی زیاد است و شاید مفیدتر از پیشگیری از ترک شکم نیز باشد.

 

موضوعاتی که در این بخش مشاهده می کنید سوالاتی است که توسط مخاطبان نی نی پلاس مطرح شده و توسط پزشکان متخصص و ماما هایی که با این مجموعه همکاری می کنند پاسخ داده شده است.

روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

دوره مقدماتی php

شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به مادران دیگر كمك كنید، زیرا مشكل شما ممكن است مشكل دیگر مادران نیز باشد.

 

مطالب بیشتر:

 

منبع:

نی نی +

پرسش و پاسخ بارداری

پرسش و پاسخ بارداری

پرسش و پاسخ بارداری

پرسش و پاسخ بارداری

پرسش و پاسخ بارداری

پرسش و پاسخ بارداری

پرسش و پاسخ بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

قیمت رپورتاژ آگهی

طراحی سایت

رفع ترک شکم یکی از دغدغه‌های خانم‌ها بعد از بارداری است. اگر در مورد ترک‌های پوستی یا استرچ مارک تا حدودی اطلاعات داشته باشید، کمک‌تان می‌کند برای رفع ترک شکم که در حین بارداری ظاهر می‌شود، اقدامی انجام دهید.

به گزارش ایلنا، قبل از اینکه به راه‌های رفع ترک شکم اشاره کنیم خوب است بدانید استرچ مارک یا ترک پوست جایی از پوست به وجود می‌آید که فیبر‌های کلاژن و الاستین در اثر کشیدگی زیاد طی تغییرات هورمونی، پاره می‌شوند و در واقع استرچ مارک، اسکار یا زخم به جا مانده از این پارگی‌هاست که معمولا در ناحیه‌ی شکم، سینه‌ها، ران‌ها، بازوها، باسن و پایین کمر دیده می‌شود.

روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

حالا که به دنبال راه‌هایی برای رفع ترک شکم هستید پس حتما می‌دانید که استرچ مارک طی بارداری روی شکم ایجاد می‌شود، اما در سایر مراحل زندگی نیز ممکن است ترک‌هایی روی پوست ایجاد شود که دلایل گوناگونی دارند. مثلا وقتی که تغییرات ناگهانی در وزن بدن ایجاد می‌شود.

رفع ترک شکم مسئله‌ی کم اهمیتی نیست، زیرا این ترک‌های پوستی یا همان استرچ مارک‌ها هر چند دردناک یا خطرناک نیستند، اما به دلیل اختلالی که در ظاهر و زیبایی ایجاد می‌کنند می‌توانند ناراحت کننده باشند.

رفع ترک شکم؛ پیشگیری از استرچ مارک در بارداری

رفع ترک شکم یک مسئله است و پیشگیری از ترک شکم در بارداری مسئله‌ای دیگر. البته همه‌ی مادر‌ها نمی‌توانند از بروز ترک شکم در بارداری کاملا پیشگیری کنند، زیرا این اتفاق تا حدودی ژنتیکی است.

پس اگر هنوز باردار نشده‌اید یا در اوایل بارداری‌تان هستید، توصیه می‌کنیم به جای اینکه از الان به فکر رفع ترک شکم بعد از زایمان‌تان باشید، به نکات زیر توجه کنید:

اقدام به موقع، حرف اول را در رفع ترک شکم می‌زند

استرچ مارک‌ها یا ترک‌های پوستی، چرخه‌ی حیات دارند. این ترک‌ها در ابتدا قرمز یا بنفش هستند و رنگ روشنی دارند و در این مرحله، استریا روبرا (striae Rubra) نامیده می‌شوند. طی این مرحله، این ترک‌ها راحت‌تر درمان می‌شوند و رفع ترک شکم در این زمان، بهترین نتیجه را دارد. شما در این زمان با دردسر‌های کمتری می‌توانید برای رفع ترک شکم اقدام بکنید.

بعد از گذشت این مرحله، استرچ مارک‌ها تغییر می‌کنند و کمرنگ‌تر شده و تقریبا سفید یا نقره‌ای می‌شوند. در این مرحله به آن‌ها استریا آلبا (striae alba) گفته می‌شود. وقتی ترک‌ها به فاز استریا آلبا می‌رسند، رفع ترک شکم بسیار سخت‌تر می‌شود؛ بنابراین برای اینکه رفع ترک شکم بهترین نتیجه را داشته باشد باید هر چه زودتر اقدام کنید.

لوسیون‌ها و کرم‌های رتینول برای رفع ترک شکم

شما باید قبل از اینکه باردار شوید، به استرچ مارک‌ها و پیشگیری (تا حدودی) و رفع ترک شکم (بعد از بارداری) فکر کنید و آماده باشید، زیرا بیشتر محصولاتی که برای رفع ترک شکم وجود دارند، مناسب استفاده حین بارداری نیستند. شما بعد از زایمان می‌توانید به دنبال محصولاتی باشید که به رفع ترک شکم که حین بارداری ایجاد شده‌اند کمک می‌کنند. رتینول عنصری است که می‌توانید آن را در کرم‌ها و لوسیون‌های موجود در داروخانه‌ها پیدا کنید. رتینول با تحریک تولید کلاژن در پوست به رفع ترک شکم کمک می‌کند.

رتینول معمولا در کرم‌های صورت وجود دارد. هر چند شما می‌توانید از کرم‌های صورت برای رفع ترک شکم استفاده کنید، اما هزینه‌ی زیادی برای‌تان خواهد داشت، زیرا این محصولات برای پوشش دادن ناحیه‌ی کوچک‌تری از پوست طراحی و بسته بندی شده‌اند. شاید شش هفته زمان لازم باشد که شما اثرات درمان با رتینول را روی استرچ مارک‌ها ببینید و رفع ترک شکم با موفقیت انجام شود.

سایر کرم‌ها و لوسیون‌ها برای رفع ترک شکم بعد از بارداری

اگر متوجه شدید لوسیون‌ها و کرم‌های حاوی رتینول یا رتین A پوست‌تان و ترک‌های شکم‌تان را تحریک می‌کنند، مثلا پوسته پوسته می‌شود، باید سراغ محصولات دیگری برای رفع ترک شکم بروید. تحقیقاتی که در مورد تاثیر این محصولات برای پیشگیری و درمان استرچ مارک و رفع ترک شکم انجام شده باشد بسیار کم است. این کرم‌ها و لوسیون‌ها ممکن است اثراتی از جهت رفع ترک شکم داشته باشند، اما شما باید قبل از مصرف آن‌ها با پزشک‌تان مشورت کنید:

رفع ترک شکم حین بارداری

یکی از بهترین اقدامات برای رفع ترک شکم این است که حین بارداری اقدام کنید:

برای رفع ترک شکم، به محض اینکه ترک‌ها ظاهرشدند درمان‌شان کنید. درست است که نمی‌توانید به طور کل از ایجاد ترک‌های پوستی روی شکم‌تان جلوگیری کنید، اما دست کم می‌توانید آن‌ها را به حداقل برسانید تا کمتر به چشم بیایند؛ بنابراین به محض اینکه این ترک‌ها ظاهر شدند، با پزشک‌تان صحبت کنید و گزینه‌های مناسب برای رفع ترک شکم را پیش روی‌تان بگذارد.

رفع ترک شکم؛ آیا ترک شکم حین بارداری قابل پیشگیری است؟

متاسفانه راهی که تضمین کند حین بارداری شکم‌تان ترک نخواهد خورد وجود ندارد؛ بنابراین فریب تبلیغات را نخورید و پول‌تان را صرف درمان‌ها و محصولاتی که اثرشان ثابت نشده نکنید.

رفع ترک شکم بعد از بارداری

استرچ مارک‌ها در نهایت به مرور زمان کمرنگ‌تر می‌شوند، اما هرگز کاملا ناپدید نخواهند شد. هر چند راهی طبیعی برای رفع ترک شکم به طور کامل وجود ندارد، اما راهکار‌هایی هستند که می‌توانند این خطوط را محوتر کنند.

رفع ترک شکم با عصاره‌های گیاهی

ماساژ دادن ناحیه استرچ مارک با روغن‌های گیاهی، پوست را نرم کرده و به رفع ترک شکم کمک می‌کند. برخی از روغن‌های معروف برای رفع ترک شکم شامل موارد زیر می‌شود:

رفع ترک شکم با روغن زیتون

روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

برای رفع ترک شکم، کمی روغن زیتون به کف دست‌های‌تان بزنید و روی ترک‌ها را ماساژ بدهید، اجازه دهید نیم ساعت بماند تا ویتامین A، E و D موجود در روغن زیتون جذب پوست‌تان شود. بعد از ماساژ دوش بگیرید. هر چند این کار کمی وقت گیر است، اما اگر به طور مرتب انجامش دهید، رفع ترک شکم‌تان با موفقیت انجام می‌شود.

رفع ترک شکم با روغن ویتامین E

روغن ویتامین E را از کپسول آن خارج کرده و آن را با هر مرطوب کننده‌ای که معمولا استفاده می‌کنید ترکیب نمایید و روی ترک‌های شکم‌تان بزنید. برای رفع ترک شکم، این کار را به طور مرتب انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

رفع ترک شکم با روغن کرچک

روغن کرچک را روی ترک‌های شکم‌تان بزنید و با حرکات دورانی ماساژ بدهید. با یک کیسه فریزر روی قسمت مورد نظر را بپوشانید و یک بطری را که از آب داغ پُر شده حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی کیسه فریزی که روی شکم‌تان کشیده‌اید بغلتانید. گرمای بطری، منافذ پوست را باز کرده و روغن کرچک جذب پوست‌تان خواهد شد. برای رفع ترک شکم، این کار را هر روز و به مدت دست کم یک ماه انجام دهید.

رفع ترک شکم با ترکیب روغن‌های کنجد و نارگیل و بادام و آووکادو و کرچک و ویتامین E

شما می‌توانید برای رفع ترک شکم، روغن‌های کنجد، نارگیل، بادام، آووکادو، کرچک و ویتامین E را با هم ترکیب کرده (به نسبت‌های مساوی) و به روی ترک‌های شکم‌تان بزنید و ماساژ بدهید. هر روز این کار را دست کم به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید تا به رفع ترک شکم کمک کنید.

رفع ترک شکم با آلوئه ورا

آلوئه ورا می‌تواند پروسه‌ی التیام را سرعت بخشیده و پوست را نرم و منعطف کند. برای رفع ترک شکم از ژل تازه‌ی آلوئه ورا استفاده کنید و آن را مستقیما به پوست‌تان بزنید، اجازه بدهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. همچنین می‌توانید برای رفع ترک شکم، ژل آلوئه ورا را با روغن زیتون، پنج عدد کپسول ویتامین A و ده عدد کپسول ویتامین E ترکیب کرده و روزی دو بار از آن استفاده کنید تا ترک شکم‌تان رفع شود.

رفع ترک شکم با سفیده تخم مرغ

  • دانلود رایگان فایل صوتی کتاب شاهنامه
  • سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است که به جوانسازی پوست و رفع ترک شکم کمک می‌کند. دو عدد سفیده تخم مرغ را با چنگال بزنید. قسمت مورد نظر را با آب تمیز کرده و لایه‌ی ضخیمی از سفیده تخم مرغ را با استفاده از برس آرایش روی ترک‌های شکم‌تان بزنید. اجازه دهید خشک شود و سپس با آب سرد بشویید. حالا کمی روغن زیتون بزنید تا پوست‌تان مرطوب شود. برای رفع ترک شکم، این کار را هر روز و دست کم به مدت دو هفته انجام دهید. ترک‌های شکم کم کم محو خواهند شد.

    رفع ترک شکم با شکر

    شکر یکی از بهترین راهکار‌ها برای رفع ترک شکم یا استرچ مارک است. شکر، پوست‌تان را لایه برداری کرده و رنگ ترک‌های پوست را روشن‌تر می‌کند. یک قاشق غذاخوری شکر را با کمی روغن بادام و چند قطره آبلیمو ترکیب کرده و به صورت اسکراب روی شکم‌تان استفاده کنید و سپس دوش بگیرید. برای رفع ترک شکم این کار را به مدت یک ماه هر روز انجام دهید.

    رفع ترک شکم با آب سیب زمینی

    سیب زمینی حاوی فیتوشیمیایی‌ها، پلی فنول‌ها و کاروتنوئیدهاست که می‌توانند بافت پوست را روشن کرده و به رفع ترک شکم کمک کنند. یک سیب زمینی را دو تکه کنید و یک تکه را روی ترک‌های شکم بمالید. اجازه دهید آب سیب زمینی جذب پوست شده و خشک شود. سپس با آب ولرم شکم را بشویید. برای رفع ترک شکم می‌توانید از پالپ یا آب سیب زمینی استفاده کنید.

    رفع ترک شکم با زردچوبه و چوب صندل

    زردچوبه و چوب صندل هر دو می‌توانند پوست را روشن‌تر کرده و به رفع ترک شکم کمک کنند. با سابیدن یک تکه چوب صندل در کمی آب، یک قاشق خمیر چوب صندل تهیه کنید. از ریشه‌ی تازه‌ی زردچوبه نیز به همین ترتیب خمیر تهیه کنید و هر دو را به نسبت مساوی با هم ترکیب کرده و به پوست شکم‌تان بزنید. اجازه دهید کمی خشک شود و سپس به صورت اسکراب از آن استفاده کنید تا کاملا خشک شود. برای رفع ترک شکم دست کم شش ماه هر روز این کار را انجام دهید.

    رفع ترک شکم و استرچ مارک‌ها با ورزش

    ورزش‌هایی که روی عضلات ناحیه‌ی ترک‌های پوستی کار می‌کنند می‌توانند به کاهش این ترک‌ها از جمله ترک‌های شکم نیز کمک کنند. این ورزش‌ها پوست را قوی کرده و به بازسازی بافت پوست کمک می‌کنند. ورزش، پوست شل و افتاده را سفت می‌کند و برای رفع ترک شکم مفید است. ترکیبی از ورزش و رژیم غذایی متعادل به احساس بهتر شما کمک خواهد کرد و می‌توانید ببینید که ورزش تا چه اندازه برای رفع ترک شکم مفید است.

    رفع ترک شکم با دوش متناوب گرم و سرد

    روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

    دوش متناوب گرم و سرد، تاثیر چشمگیری بر پوست و رفع ترک شکم دارد. دوش متناوب گرم و سرد باعث بهبود جریان خون در بافت‌های زیر پوستی شده و کشسانی پوست را افزایش می‌دهد. برای رفع ترک شکم فقط کافیست هنگام دوش گرفتن، به طور متناوب از آب گرم و سرد استفاده کنید.

    رفع ترک شکم با درمان‌های پزشکی

    پزشکان توصیه می‌کنند برای رفه ترک شکم، راهکار‌های طبیعی خیلی بهتر از راهکار‌های پزشکی‌اند، خصوصا اگر به کودک‌تان شیر می‌دهید. اما اگر شما از امتحان کردن راهکار‌های خانگی برای رفع ترک شکم خسته شده‌اید و نتیجه‌ای نگرفته اید، درمان‌های پزشکی نیز برای رفع ترک شکم وجود دارند. این درمان‌ها باید تحت نظارت یک متخصص خبره انجام شوند.

    رفع ترک شکم با لایه بردار‌های شیمیایی

    در روش رفع ترک شکم با لایه برداری شیمیایی که به آن درما پیلینگ هم می‌گویند از یک محلول شیمیایی روی ترک‌های پوستی استفاده می‌شود. این محلول حاوی مواد شیمیایی مانند سالیسیلیک، کربولیک اسید، گلیکولیک، لاکیتک و تریکلرواسیتیک است که وقتی روی ترک‌های پوست به کار برده می‌شود، منجر به تشکیل تاول می‌شود. پوست تاول زده بعدا پوسته پوسته شده و لایه‌ای جدید از پوست ایجاد می‌شود. این درمان ریسک‌هایی نیز دارد مانند تغییر رنگ پوست، تیره شدن غیرعادی پوست در صورتی که قرص ضد بارداری مصرف کنید، اسکار و تب خال.

    رفع ترک شکم با لیزر درمانی

    لیزر درمانی شیوه‌ای معمول و مورد تائید برای رفع ترک شکم و استرچ مارک‌هاست. در لیزر درمانی هم روی ترک‌های قدیمی‌تر و هم روی ترک‌های جدیدتر پوست کار می‌شود. لیزر درمانی شامل تخریب بافت پوست مورد نظر جهت تقویت و افزایش تولید سلول‌های جدید پوستی می‌شود. دو روش لیزر درمانی برای رفع ترک‌های شکم، لیزر درمانی پالسی (pulsed-dye laser) و لیزر فرکشنال غیرفرسایشی (fractional non-ablative laser) می‌شود. در هر دو روش لیزر درمانی، ترک‌های پوست برطرف شده و بافت پوست بهبود می‌یابد. لیزر درمانی شیوه‌ی دائمی برای رفع ترک شکم است، اما بسیار پُرهزینه می‌باشد.

    منبع:برترین ها


    اخبار مرتبط

    سلام، ممنون از توجه و لطف شما

    oliveland.ir

    توسط
    admin

    ·

    منتشر شده ۱۳۹۸-۰۲-۱۵
    · بروزرسانی شده ۱۳۹۸-۰۲-۲۱

    درمان ترک پوست شکم در دوران بارداری با روغن زیتون

    برچسب‌ها: آبستناستریای بارداریبارداریپیشگیری از ترک پوست شکم با روغن زیتونپیشگیری از ترک پوستی در هنگام بارداری با روغن زیتونترک پوست شکمترکی پوستیحاملگیروغن زیتونروغن زیتون کاهنده ترک پوستی در هنگام بارداریروغن زیتون و رتک پوستی بارداریکرم روغن زیتونمالیدن روغن زیتون روی شکم زن باردار


    ۱۳۹۸-۱۰-۲۶

    روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

     توسط
    admin
    · Published ۱۳۹۸-۱۰-۲۶
    · Last modified ۱۳۹۹-۰۱-۲۸


    ۱۳۹۹-۰۲-۰۵

     توسط
    admin
    · Published ۱۳۹۹-۰۲-۰۵


    ۱۳۹۹-۰۲-۰۷

     توسط
    admin
    · Published ۱۳۹۹-۰۲-۰۷

    […] روغن زیتون کاهنده ترک پوستی در هنگام بارداری […]

    […] روغن زیتون کاهنده ترک پوستی در هنگام بارداری […]

    […] روغن زیتون کاهنده ترک پوستی شکم در هنگام بارداری […]

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    دنبال کنید:

    بیشتر

    سلام خانوم کارشناس. من الان تقریبا ۲۸ هفته هستم.

    هنوز هیچ ترکی رو شکمم نیافتاده.

    برای اینکه تا زمان زایمانم هیچ ترکی روش نیوفته چی کار کنم؟

    برای پیشگیری از ترک خوردن شکم کرمی هست که بخرم استفاده کنم؟ بعد زایمان چه طور؟

    چی کار کنم که از ترک خوردنش جلوگیری کنم؟

    روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

    روغن بیو اویل برای ترک شکم مناسب؟

    سلام مامان جان. لوسیون های مخصوص بارداری وجود داره.

    میتونید از متخصص بپرسید یا از داروخونه مارک معتبر بگیرید.

    بله برای بعد زایمان هم خوبه و توصیه می کنن.

    ولی بهترین راه پیشگیری چرب کردن شکم با روغن بادام شیرین یا زیتون یا کنجده.

    اما بهترین چیز اینه که از الان هر روز شکمتونو با روغن زیتون یا روغن هایی که گفتم چرب کنید.

    برای جلوگیری از ترک های پوست در بارداری و آثارش بعد از زایمان چه کنم؟

    پوست شکم من ترک نخورده هنوز. هفته 20 بارداری ام. دلیلش چیه؟

    برای ترک نخوردن سینه و شکم در بارداری باید چه کرد?

    برای ترک نخوردن شکم در بارداری چه کار باید کرد؟

    کرم فوق العاده خوب برای ترک شکم معرفی میکنید؟

    خط های ترک شکم بعد از زایمان درمان داره؟ الان چطور؟

    شکم من خیلی ترک خورده. شنیدم ماه های اول نباید چرب کنیم. درسته؟

    تاثیر بریچ بودن جنین روی ترک شکم چیه؟

    از کرم ماستلا چند بار در روز استفاده کنم؟

    دلیل قرمز و متورم شدن ترک های شکم بعد زایمان چیه؟ تاول هم زدم.

    سلام و عرض ادب من تو هفته ۱۳ بارداری هستم.

    برای جلوگیری از ترک های پوست و آثارش بعد از زایمان چه کار کنم ؟

    خواهرم دو سال قبل زایمان کرد. شکمش پر از ترک شده بود. 

    الان کمتر شده ولی هنوز آثار به جا مونده.

    ممنون میشم منو راهنمایی کنید.

    روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

    سلام مامان جان. کار خوبی میکنید از ابتدا پیگیر ترک خوردن شکم هستید.

    در مورد ترک خوردن پوست نیز از همین حالا نواحی حساس مثل:

    شکم، ران ها، بازو و سینه ها

    را با روغن زیتون یا کرم های ضد ترک مخصوص دوران بارداری روزانه ماساژ دهید.

    مایعات و مواد حاوی ویتامین ث را نیز زیاد بخورید.

    البته ترک خوردن پوست یک مساله ارثی نیز هست.

    یعنی گاهی با تمام این اقدامات نمی توان جلوی آن را گرفت.

    اما شما اقدامات گفته شده یا انجام دهید تا احتمال بروز به حداقل برسد.

    بعد از زایمان راه برطرف سازی لیزر خواهد بود

    پوست شکم من ترک نخورده هنوز. هفته 20 بارداری ام. دلیلش چیه؟

    برای پیشگیری از ترک خوردن شکم چه کرمی استفاده کنم؟ بعد زایمان چطور؟

    برای ترک نخوردن سینه و شکم در بارداری باید چه کرد?

    برای ترک نخوردن شکم در بارداری چه کار باید کرد؟

    کرم فوق العاده خوب برای ترک شکم معرفی میکنید؟

    خط های ترک شکم بعد از زایمان درمان داره؟ الان چطور؟

    تاثیر بریچ بودن جنین روی ترک شکم چیه؟

    شکم من خیلی ترک خورده. شنیدم ماه های اول نباید چرب کنیم. درسته؟

    برای ترک شکم استفاده از پماد آ+د خوبه؟ به خاطر خارش به سینه هم زدم

    از کرم ماستلا چند بار در روز استفاده کنم؟

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document);!function(e,t,n,s){var a=t.createElement(“script”),r=new Date;a.src=”https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/notif.js?t=”+r.getFullYear().toString()+r.getMonth()+r.getDate()+r.getHours(),a.async=!0,a.defer=!0,e.snj_notif={publisher_id:”5e47f2302e1c53039258f742″,delay:5};var i=t.getElementsByTagName(“script”)[0];i.parentNode.insertBefore(a,i)}(window,document); now = new Date(); var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0]; var script = document.createElement(‘script’); script.async = true; script.type = ‘text/javascript’; var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’; script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours(); head.appendChild(script); var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async=1; script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/bartarinha.ir/loader.js” ; head.appendChild(script);

    وب‌سایت اوما: ترک های پوست ناشی از حاملگی مشکل رایج اکثر بانوان در این دوران است. دلایل زیادی برای ایجاد این ترک ها وجود دارد که از میان آنها می توان به تغییرات هورمونی، کاهش چربی در ناحیه شکم پس از زایمان، انعطاف کم پوست، و … اشاره کرد.

    در نواحی مختلف بدن به دلیل تجمع چربی خط هایی ایجاد می شوند. این خط ها معمولاً در ناحیه شکم، سینه، ران ها، باسن، پشت بازوها قابل رؤیت هستند. برای رفع ترک های پوستی باید صبر و شکیبایی به خرج دهید.

    علت ترک شکم چیست؟

    روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

    علت ترک شکم در بارداری به دو عامل منجر می شود. در ابتدا ترک فیزیکی پوست که در حاملگی اتفاق می افتد. از آنجایی که بدن سریعتر از پوست گسترش می یابد، پوست ترک برمی دارد و پاره می شود. زخم ناشی از این پارگی ترک شکم در بارداری نامیده می شود.

    عامل دوم، که هنوز هم موضوع بحث در میان کارشناسان است لایه شدن پوست با افزایش سطح هورمون در حاملگی است. در این صورت هورمون ها آب بیشتری را به پوست جذب می کنند که باعث می شود پیوندهای بین الیاف کلاژن شل شود. این مسئله باعث می شود پوست راحت تر کشیده شود و ترک بردارد.

    ترک شکم در بارداری کجا و کی شکل می گیرند؟

    در حالی که علائم کششی معمولا در سه ماهه آخر بارداری (ماه ششم یا ماه هفتم بارداری) قابل مشاهده است، بعضی از زنان با بزرگ شدن شکم این ترک ها را مشاهده می کنند. در خانم هایی که پوست نازکی دارند علائم کششی صورتی ظاهر می شوند، در حالی که در خانم هایی که پوست تیره تر دارند علائم کششی روشن تر از پوست اطرافش می باشد. الگوی توسعه این ترک ها در سه مرحله خلاصه می شود.

    آیا علائم ترک شکم در بارداری متفاوت است؟ ترک شکم، خطوطی که در شکم و مناطق دیگر بدن ایجاد می شود، یک نگرانی پوستی شایع در حاملگی می باشد.

    مراحل ایجاد ترک شکم در بارداری

    مرحله 1:

    ترک اولیه به رنگ صورتی ظاهر می شود و ممکن است باعث خارش شود. پوست اطراف ترک ها ممکن است “مسطح” و “نازک ” به نظر برسد.

    مرحله 2:

    به تدریج ترک ها از نظر طولی و عرضی بزرگ می شوند و به رنگ قرمز یا بنفش تبدیل می شوند.

    مرحله 3:

    هنگامی که ترک ها بالغ شوند، رنگ قرمز / صورتی خود را از دست می دهند. در ماههای پس از حاملگی، ترک ها شروع به از بین رفتن می کنند و به رنگ نقره ای یا سفید تبدیل می شوند. همچنین ممکن است از نظر شکل و طول نامنظم شوند.

    اکثر خانم ها در دوران بارداری ترک شکم را مشاهده می کنند، اما این ترک ها روی سینه ها، ران ها، کمر، ناف و باسن نیز دیده می شود. این ترک ها در هر جایی از بدن ظاهر می شوند، اما به احتمال زیاد در مکان هایی که مقدار زیادی چربی ذخیره می شود بیشتر دیده می شوند.

    درمان خانگی ترک شکم در بارداری

    محصولات آرایش بهداشتی زیادی از قبیل کرم ها و لوسیون ها در داروخانه ها برای رفع این ترک ها وجود دارند. عمل های جراحی زیبایی نیز در این زمینه صورت می گیرند که هم هزینه آن زیاد است و هم ممکن است نتیجه اش آنطور که انتظارش را دارید از آب در نیاید.

    بهتر است بدانید که ترک های پوستی به سرعت و به طور کامل از بین نمی روند. اما می توان اثر آنها را کمتر کرد. بهترین زمان برای درمان ترک های پوستی در اسرع وقت و به محض مشاهده آنهاست، زمانی که اولین ترک ها را در بارداری روی شکم خود مشاهده می کنید و یا حتی به نظر برخی دیگر پیش از ایجاد و رؤیت ترک ها باید دست به کار شد. برای پیشگیری و رفع ترک ها باید پوست را مرطوب نگه داشت و از خشک شدن آن جلوگیری کرد. هرچه پوستتان نرم تر و منعطف تر باشد، ترک های کمتری ممکن است روی پوست شما پدیدار شود.

    1- روغن درمانی

    ماساژ منظم نواحی شکم، ران ها، سینه، باسن، و … با روغن ها به نرم شدن پوست شما کمک می کند و می تواند از ایجاد ترک های پوستی جلوگیری کند. روغن های رایجی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر هستند.

    * روغن زیتون

    یکی از پر طرفدارترین روغن ها در دوران بارداری برای جلوگیری و رفع ترک های پوستی روغن زیتون است. مقداری روغن زیتون کف دستان خود بریزید و ناحیه شکم، و دور ناف و پهلوهای خود را به طور منظم ماساژ دهید. بلافاصله پس از مالیدن روغن روی ترک های پوستی حمام کنید. ممکن است این کار یک فرآیند زمان بر باشد، اما ارزشش را دارد.

    همچنین می توانید روغن زیتون را با آب و سرکه مخلوط کنید و به عنوان کرم شب از آن استفاده کنید. استفاده از روغن زیتون باعث لایه برداری و رطوبت پوست می شود.

    * ویتامین E

    روغن ویتامین E را با مرطوب کننده مورد علاقه خود ترکیب کنید و به طور منظم روی ترک های پوستی بمالید.

    * سایر روغن ها

    روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

    شما همچنین می توانید از سایر روغن ها مانند روغن بادام، روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن آواکادو، و روغن ویتامین E استفاده کنید(خواص قرص ویتامین e، میزان مصرف و عوارض جانبی آن). می توانید همه این روغن ها را با هم و به نسبت یکسان ترکیب کنید، و یا فقط یکی از آنها را روی پوست خود ماساژ دهید.

    * ماساژ با روغن های معطر

    این روش یکی از مؤثرترین درمان های خانگی است. شما می توانید به روغن هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، مانند روغن نارگیل و روغن بادام، چند قطره از روغن های معطر نظیر روغن اسطوخودوس، رز، ژرمانیوم، و سایر روغن های معطر اضافه کنید. با این کار روغن بادام و نارگیل رقیق تر می شوند و به راحتی تمامی مناطق مورد نظر را ماساژ دهید.

    * روغن کرچک

    روغن کرچک را روی ترک های پوستی بمالید. سپس روی آن را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. حال یک بطری حاوی آب داغ روی آن بگذارید. 30 تا 40 دقیقه به همین وضع باشید این کار به درمان ترک های پوستی کمک می کند. گرما باعث می شود منافذ پوست باز شوند و جذب روغن راحت تر انجام شود.

    2- ژل آلوئه ورا

    این گیاه پر طرفدار به از بین برنده ترک های پوستی معروف است. می توانید ژل آلوئه ورا را از داروخانه یا به طور طبیعی و تازه از خود گیاه بدست آورید. ژل را از گیاه تازه آلوئه ورا خارج کنید و به طور روزانه روی نواحی مورد نظر بمالید. این ژل باعث التیام و نرمی پوست شما می شود.

    3- سفیده تخم مرغ

    سفیده تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است، و استفاده از آن روی ترک های پوستی یک راه حل درمانی مؤثر به شمار می رود. این باور وجود دارد که پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ باعث جوان سازی پوست می شود. سفیده تخم مرغ را با طور منظم روی ترک های پوستی بمالید و تأثیرش را مشاهده کنید. سفیده تخم مرغ حاوی مواد مغذی مفید مانند پروتئین، پتاسیم، ریبوفلاوین و منیزیم است. این مواد مغذی برای سلامتی پوست شما عالی است و می تواند برای بهبود ترک بارداری استفاده شود. در اینجا عملکرد این مواد ذکر شده است:

    ساده ترین راه برای هدایت این مواد مغذی شفابخش به پوست استفاده از سفیده تخم مرغ است. در اینجا چگونگی انجام این کار ذکر شده است:

  • داستان کوتاه قرآنی به زبان عربی برای پایه دهم
  • در یک کاسه کوچک، 2 سفیده تخم مرغ را از زرده ها جدا کنید. توجه داشته باشید 2 سفیده تخم مرغ برای یک منطقه به اندازه صورت کافی است.

    سفیده تخم مرغ را تا زمانی که فومی شود هم بزنید.

    صورت خود را با آب گرم و پاک کننده ملایم بشویید.

    سفیده تخم مرغ را بر روی ترک قرار دهید.

    بگذارید سفیده تخم مرغ 15 دقیقه بماند و خشک شود.

    سفیده تخم مرغ را با آب گرم بشویید.

    پوست را با یک حوله نرم خشک کنید.

    4- کره شیا یا کره کاکائو

    همانند روغن درمانی، می توانید از کره درمانی هم بهره ببرید. استفاده از کره کاکائو یا کره شیا به عنوان یکی از روش درمانی پر طرفدار برای ترک های پوستی به شمار می رود. استفاده از کره روی ترک های پوستی انعطاف پوست را افزایش داده و از خشکی آن جلوگیری می کند. کره شیا یا کره کاکائو را مستقیماً و به طور منظم روی ترک ها بمالید پس از استعمال کره روی نواحی مورد نظر، آن را بشویید.

    5- آب

    روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

    بدن خود را کاملاً هیدراته نگه دارید. هر روز 10 تا 12 لیوان آب بنوشید. هیدراته و مرطوب نگه داشتن پوست از بسیاری از مشکلات پوستی از جمله ترک های پوستی جلوگیری می کند. همچنین توصیه می شود که میزان مصرف قهوه، چای، و نوشابه را کاهش دهید. زیرا این مواد باعث کم شدن آب بدن می شوند.

    6- آب لیمو ترش

    آب لیمو اسیدی است و می تواند باعث بهبود و یا کاهش ترک های پوستی شود. روی ترک های پوستی آبلیمو بمالید. بگذارید آبلیمو جذب پوستتان شود. سپس با آب سرد آب بکشید. این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجه دلخواه را ببینید.

    7- آب سیب زمینی

    یک سیب زمینی سایز متوسط را از وسط به 2 قسمت تقسیم کنید. یک تکه را بردارید و روی ترک های پوستی بمالید. بگذارید آب سیب زمینی جذب پوستتان شود. سپس ناحیه مورد نظر را با آب بشویید.

    8- اسکراب شکر

    اسکراب شکر یک درمان دیگر برای ترک های پوستی است. 1 قاشق غذاخوری شکر را با چند قطره لیمو ترش و مقدار کمی روغن بادام به خوبی مخلوط کنید. حال این مخلوط را روی ترک های پوستی بمالید. این اسکراب باعث لایه برداری پوست های مرده می شود. هر روز پیش از حمام این کار را انجام دهید و شاهد کاهش ترک های پوستی باشید.

    9- یخ برای کاهش التهاب ترک شکم

    همانطور که می دانید، ترک زخم های کوچکی است که در اثر کشش پوست شکل می گیرد. همانطور که ترک ها بهبود می یابند، این زخم های کوچک می توانند باعث التهاب و تورم شوند، که می تواند علائم ترک را بدتر کند. مالش یخ روی پوست می تواند به کاهش تورم و التهاب کمک کند.

    تکه های یخ را در یک حوله بپیچید تا یخ به طور مستقیم در تماس با پوست قرار نگیرد. با شکم شروع کنید. یخ را تا 10 دقیقه روی پوست نگه دارید، سپس به ران بروید و ده دقیقه دیگر یخ را روی پوست نگه دارید. این کار را برای تمام قسمتهای بدن تکرار کنید.

    ترک پوست یا خطوط قرمز پوست در بارداری کاملا طبیعی است زیرا وزن زیادی را در فاصله زمانی کوتاه اضافه خواهید کرد که موجب آن میشود . این خطوط اول به رنگ قرمز هستند که کم کم نقره ای یا سفید میشوند . جلوگیری و درمان این ترک ها امکان پذیر است و به کارهای شما مانند : عوض کردن …

    تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

    ورود

    روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

    نام کاربری یا نشانی ایمیل

    رمز

    مرا به خاطر بسپار

    روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری
    روغن زیتون برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *