روغن کرچک روشن کننده پوست

دوره مقدماتی php
روغن کرچک روشن کننده پوست
روغن کرچک روشن کننده پوست

دستور:

یک تکه پارچه پارچه پنبه ای بی رنگ را بردارید و آن را سه تا چهار لایه تا بزنید. آن را در روغن کرچک فرو کنید و روی مفاصل آسیب دیده قرار دهید. پارچه را ببندید و پد گرم یا بطری آب گرم را روی موضع قرار دهید. حداقل 45 دقیقه آن را قرار دهید. این را یک بار در روز برای کمک به کاهش درد و التهاب در مفاصل انجام دهید.

 

 

این روغن زردِ کم رنگ که به روغن کرچک معروف است، عصاره‌ای از دانه‌های کرچک است. یک داروی قدیمی که مورد استفاده بسیاری از تمدن‌ها قرار می‌گرفته است. گرچه معمولاً در آفریقا و شبه قاره هند یافت می‌شود ولی استفاده از آن محدود به این دو منطقه نمی‌شود و امروزه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از فواید عالی روغن کرچک، کاهش تیرگی پوست است. اما چگونه روغن کرچک برای تیرگی پوست مفید است؟ برای فهمیدنش تا آخر مقاله را بخوانید.  

دوره مقدماتی php

سرفصل مطالب

1- چگونه روغن کرچک، تیرگی پوست را کاهش می‌دهد؟

2- پنج روش استفاده از روغن کرچک برای رفع تیرگی پوست

 آیا روغن کرچک برای کاهش تیرگی‌ها مفید است؟ بله! مطالعات زیادی در مورد اینکه چگونه روغن کرچک به کاهش تیرگی‌ها کمک می‌کند صورت گرفته است. بسیاری از متخصصان پوست به دلیل همین ویژگی، روغن کرچک را توصیه می‌کنند. در این قسمت به فواید روغن کرچک برای تیرگی پوست می‌پردازیم:روغن کرچک روشن کننده پوست

1- روغن کرچک

مواد لازم: 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک

زمان آماده سازی: 1 دقیقه

زمان انتظار: 5 دقیقه  

روش انجام کار: یک قاشق چایخوری روغن کرچک را بردارید و روی صورت خود بمالید. با حرکات دایره‌ای، صورت خود را به سمت بالا ماساژ دهید و روی نواحی مشکل‌دار تمرکز کنید. پس از 5 الی 10 دقیقه صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید.

هر چند وقت یکبار تکرار شود؟ دو بار در روز.

چگونه عمل می‌کند؟ روغن کرچک، یک ماده ضد تیرگی (Anti-Pigmentation) است که فوق العاده موثر است. بسیاری از افراد به توانایی‌های روغن کرچک برای رفع تیرگی پی برده‌اند. استفاده از روغن کرچک دو بار در روز به کاهش تیرگی‌ها کمک می‌کند. با این حال، اگر پوست شما چرب است و یا آکنه‌های شدیدی  دارد، از مصرف آن خودداری کنید زیرا آن‌ها را بدتر می‌کند.

2- ماسک پاکسازی برای رفع تیرگی پوست

مواد لازم:

زمان آماده سازی: 2 دقیقه

زمان انتظار: یک شبانه روز

روش انجام کار: برای تهیه یک ماسک پاکسازی، مقداری از گاز را به روغن کرچک آغشته کنید. گاز را بر روی قسمت تیره فشار داده و چند قطره دیگر روغن کرچک به آن اضافه کنید. گاز را ببندید و مطمئن شوید که خیلی محکم نیست، چرا که باعث می‌شود گردش خون قطع شود. اجازه دهید یک شب روی پوست‌تان بماند. صبح روز بعد گاز را بردارید. این کار را به مدت 15 روز به طور مرتب انجام دهید. خواهید دید که تیرگی‌ها کمتر شده است.

هر چند وقت یکبار تکرار شود؟ هر روز به مدت 15 روز.

چگونه عمل می‌کند؟ روغن کرچک، پوست شما را با اسیدهای چرب هیدراته و تغذیه می‌کند و به کاهش رنگدانه کمک می‌کند.   

3- روغن کرچک و زردچوبه

مواد لازم:

زمان آماده سازی: 2 دقیقه

زمان انتظار: 1 ساعت

روش انجام کار: حدود نصف قاشق چایخوری زردچوبه (Haldi) و یک قاشق چایخوری روغن کرچک را با هم مخلوط کنید. می‌توانید با اضافه کردن زردچوبه، مخلوط را غلیظ‌تر کنید و یا می‌توانید آن را رقیق نگه دارید. خمیر را به طور مساوی روی پوست خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. سپس خمیر را با آب ولرم بشویید.

هر چند وقت یکبار تکرار شود؟ روزی یک بار.

چگونه عمل می‌کند؟ زردچوبه، یکی از محبوب‌ترین ماسک‌های صورت است که می‌توانید آن را با استفاده از روغن کرچک درست کنید. زردچوبه یکی دیگر از ترکیبات عالی برای درمان هایپرپیگمنتاسیون (Hyperpigmentation) است. همچنین جلوی تولید بیش از حد ملانین را می‌گیرد و به روشن شدن نقاط تیره و رنگدانه کمک می‌کند.  

 بیشتر بخوانید: 5 ماسک خانگی با روغن بابونه برای پوست روغن کرچک روشن کننده پوست

4- روغن کرچک و ویتامین E

مواد لازم:

زمان آماده سازی: 2 دقیقه

 زمان انتظار: 5 دقیقه

 روش انجام کار: یک عدد کپسول ویتامین E را سوراخ کرده و روغن آن را داخل یک قاشق چایخوری بریزید. آن‌ها را خوب مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. مخلوط را حدود 5 الی 10 دقیقه با حرکات دایره‌ای به سمت بالا ماساژ دهید و روی نواحی مشکل‌دار تمرکز کنید. سپس آن را با پاک کننده ملایم بشویید.

هر چند وقت یکبار تکرار شود؟ دوبار در روز.

چگونه عمل می‌کند؟ ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که به تسکین پوست کمک می‌کند و از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند. این مخلوط، پوست شما را صاف و بدون لک می‌کند.  

5- روغن کرچک با لیمو و عسل

  • عکسهای زیبا و عاشقانه از پاییز
  • مواد لازم:

    زمان آماده سازی: 2 دقیقه   

     زمان انتظار: 30 دقیقه

    روش انجام کار: در یک کاسه کوچک، تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند. ماسک را با آب ولرم و یک پاک کننده ملایم بشویید.

    هر چند وقت یکبار تکرار شود؟ روزی یک بار.  

    چگونه عمل می‌کند؟ عسل، دارای خاصیت درخشندگی پوست است که به کنترل تولید ملانین کمک می‌کند و به طور موثری رنگدانه را درمان می‌کند. در صورت استفاده منظم از این ماسک صورت، طی یک هفته صورت شما شروع به درخشش خواهد کرد.  

    نکته! اگر از آکنه رنج می‌برید، ایده خوبی نیست که روغن را روی صورت خود بمالید، زیرا ممکن است مشکل شما را بدتر کند. اگر مشکل پوستی دارید که فکر می‌کنید با این روش‌های خانگی برطرف نمی‌شود، بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

    این‌ها برخی از ساده‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید از روغن کرچک برای درمان تیرگی پوست استفاده کنید و آن‌ها را کاهش دهید. روغن کرچک یک تونیک عالی برای پوست‌های خشک، رنگ و رو رفته و اسکار (جای زخم) است. اما به یاد داشته باشید که بسیاری از درمان‌های طبیعی، نیاز به زمان دارند. پوست در طی 30 روز، خود را ترمیم می‌کند. بنابراین، اثر این ماسک‌ها فوراً مشخص نخواهد شد. باید به آنها زمان بدهید!  

     

    آتنا سعادت پور | 15 مهر 1398

    روغن کرچک روشن کننده پوست

    اگر نمی‌توانید هزینه یک تاتوکار حرفه‌ای را بپردازید یا دسترسی به سالن تاتو ندارید، می‌توانید در خانه برای خودتان تاتو بزنید. هرچند اینکار خطرناک است…
     

    تینا فردوسی | 08 مهر 1398

    چندین راه وجود دارد که به شما در مراقبت بیشتر از پاهایتان و از بین بردن پوست مرده از کف‌ آن کمک می‌کند. روش پینه زدایی پا …

    آتنا سعادت پور | 16 مهر 1398

    اگر مهارت کافی برای سایه زدن داشته باشید، می‌توانید کیفیت تاتو را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. اینکار به شما کمک می‌کند تا…

    استایلی | 14 مهر 1398

    گلاب علاوه بر بوی خوشایندی که دارد و به عنوان یک ماده‌ی خوراکی از آن استفاده می‌شود دارای خواص زیادی برای پوست است از جمله…

    استایلی | 04 آبان 1398

    میلیا کمی شبیه جوش‌ سر سفید است اما در واقع کیست‌های کوچکی هستند که روی پوست صورت در اثر به دام افتادن کراتین موجود …

    © کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت داده پژوه آریا (استایلی) می‌باشد.

    25 خواص روغن کرچک برای سلامتی + عوارض

    روغن کرچک به دلیل خواص شگفت انگیزی که دارد، برای سلامت بدن، پوست و مو بسیار مفید است. شما چقدر درباره خواص روغن کرچک می‌دانید؟ اکثر افراد روغن کرچک را به عنوان یکی از روغن‌های مخصوص پخت و پز می‌شناسند و از خواص بی‌نظیر آن بی اطلاع هستند.

    در این مطلب برخی از اسرار این روغن جادویی را که نه تنها رنگ پوست شما را تغییر می دهد، بلکه به شما کمک می کند پوستی بی نقص و زیبا داشته باشید عنوان کنیم.

    آنچه در ادامه می‌خوانید:

    روغن کرچک (Castor oil) دارای خواص گوناگونی است که به عنوان یکی از درمان‌های خانگی مورد توجه عموم افراد است. این روغن با دارا بودن اسید ریسینولئیک و چند اسید چرب دیگر، خواصی دارد که آن را محصول مناسبی برای مراقبت از پوست، مخصوصاً پوست صورت می‌کند.روغن کرچک روشن کننده پوست

    گفته می‌شود روغن کرچک، خواص ضدالتهابی، ضد میکروبی و مرطوب کنندگی دارد. کرچک و اسید ریسینولئیک، توسط پوست به خوبی جذب شده و گاهی برای درمان مشکلات گوناگون پوستی به کار می‌روند، مانند پسوریازیس و آکنه.

    خواص و فواید روغن کرچک

    روغن کرچک خواص بی‌نظیر برای سلامت بدن دارد. در ادامه مهم‌ترین خواص روغن کرچک برای سلامت بدن را بخوانید.

    مصرف روغن کرچک می‌تواند تولید گلبول‌های سفید را در دستگاه گردش خون افزایش دهد. از این رو، برای تقویت دستگاه ایمنی و پیشگیری از بروز عفونت‌ها می‌توانید از روغن کرچک استفاده کنید. پس از گذشت 24 ساعت، تولید گلبول‌های سفید در بدن‌تان افزایش خواهد یافت.

    روغن کرچک برای درمان یبوست بسیار موثر است. ترکیبات موجود در روغن کرچک مانند یک ملین قوی عمل می‌کند که روده را تحریک و با جلوگیری از جذب مایع توسط روده رطوبت آن را حفظ می‌کند.

    برای استفاده می‌توانید 30 تا 60 گرم روغن کرچک را با یک لیوان شیر یا آب ولرم مخلوط کنید. اگر از طعم روغن کرچک خوشتان نمی‌آید مقداری زنجبیل به آن اضافه و میل کنید.

    اسید ریکینولیک موجود در روغن کرچک خواص ضدالتهابی قوی دارد که با ماساژ دادن روی مفاصل و عضلات، درد ناشی از آرتریت و التهاب را کاهش می‌دهد.

    روش استفاده:

    توجه: اگر از طعم روغن کرچک خوشتان نمی آید از مکمل یا قرص روغن کرچک استفاده کنید، اگرچه تاثیر آن کمتر از روغن کرچک خالص است.

    اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید قبل از خواب مقداری روغن کرچک روی پلک‌ها بمالید. این کار باعث بهبود گردش خون و آرامش بدن شده و بی‌خوابی را درمان می‌کند.

    روغن کرچک یک ضددرد طبیعی است که برای از بین بردن سردردهای میگرنی مفید است. برای درمان خانگی میگرن و سردرد، 1 قاشق روغن کرچک را روی پیشانی مالیده و بعد از 1 دقیقه بشویید. بعد از 2 تا 3 دقیقه اثر آن را احساس خواهید کرد.

    مصرف خوراکی روغن کرچک می‌تواند به کاهش علائم حساسیت (آلرژی) و التهاب آلرژیک مخاط بینی کمک کند؛ این قابلیت نیز یکی دیگر از خواص روغن کرچک برای سلامتی است. روغن کرچک دارای خواص ضد حساسیتی (ضد آلرژیک) است.

    برای استفاده از روغن کرچک برای درمان آلرژی مقداری از این روغن را بر روی ماسک تنفش خود بمالید (مقدار بسیار اندک) و ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید و استشمام نمایید.

    استفاده از روغن کرچک در درمان و پیشگیری از اختلالات قاعدگی نظیر خونریزی غیرطبیعی رحم، سندرم پیش از قاعدگی، قاعدگی دردناک، و اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی موثر است.

    برای تسکین دل درد ناشی از قاعدگی و نفخ می‌توانید از روغن کرچک استفاده کنید. می‌توانید مقداری از این روغن را روی دستمال یا پارچه تمیز و یا گاز استریل ریخته و روی شکم‌تان قرار دهید برای افزایش تاثیرگذاری این مرهم می‌توانید یک بطری حاوی آب گرم و یا کوسن گرم را روی آن بگذارید و به مدت یک ساعت دراز بکشید.

    مشکلات گوارشی نظیر سندرم روده‌ی تحریک پذیر و یبوست را می‌توان با استفاده از روغن کرچک درمان نمود. مصرف خوراکی روغن کرچک می‌تواند به تسکین مشکلات گوارشی کمک کند. روغن کرچک حاوی خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد التهابی، و آنتی‌اکسیدانی است که می‌توانند میزان گردش خون را در روده‌ها افزایش دهند.

    روغن کرچک باعث کاهش اشتها می‌شود به طوری که بعد از مصرف آن احساس سیری کرده و به لاغری کمک می‌کند. می‌توانید با حل کردن آن در اسموتی‌ها طعم نامطبوع آن را برطرف کنید.

    روغن کرچک علاوه بر خواص بی‌نظیر برای سلامت بدن، برای زیبایی و سلامت موها نیز بسیار مفید است. در ادامه مهم‌ترین خواص روغن کرچک برای موها را بخوانید.

    روغن کرچک باعث افزایش رشد مو می‌شود. مخلوط روغن نارگیل و کرچک در چنین مواردی به خوبی عمل می‌کند. شما باید این مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید این مخلوط به درون پوستان نفوذ کند. بگذارید این ترکیب یک شب بر روی موهایتان بماند و سپس آن را بشویید.

    برای از بین بردن شوره‌ی سر با استفاده از روغن کرچک باید مو و پوست سر را به این روغن آغشته کنید و همه‌ جای سرتان را با نوک انگشت‌های‌تان به آرامی ماساژ دهید. برای رسیدن به نتایج بهتر می‌توانید پیش از این کار، روغن کرچک را با روغن زیتون و آب لیمو مخلوط نمایید و از این ترکیب استفاده کنید.

    نکته‌ی مهم دیگر این‌که، پس از استفاده از این مخلوط و ماساژ دادن سر باید اجازه دهید موهای‌تان حداقل نیم ساعت به همان وضعیت باقی بمانند و سپس با استفاده از شامپو موهای‌تان را بشویید و بعد از آن، از نرم کننده نیز استفاده نمایید. استفاده از روغن کرچک به تغذیه‌ی پوست سر کمک می‌کند و به آن سلامتی می‌بخشد.

    روغن کرچک می‌تواند به نرمی و خوش حالت شدن موهای‌تان کمک کند. استفاده‌ی مرتب از روغن کرچک می‌تواند به موهای‌تان نرمی و سلامت بیش‌تر اهدا نماید.

    همچنین روغن کرچک به داشتن مژه‌هایی تیره تر و بلندتر نیز کمک می‌کند. اگر شما این روغن را به طور منظم بر روی مژه‌های خود بمالید، دیگر نیازی به استفاده از مژه مصنوعی ندارید.

    برای تقویت مژه‌ها باید هر هفته 2 بار پس از حمام با یک برس کوچک مژه، که زبر نباشد. بر روی مژه‌ها کشیده و آنرا چرب نمایید. سپس به میزان 15 دقیقه بر روی مژه بماند، در نهایت می‌توان آنرا شستشو داد.روغن کرچک روشن کننده پوست

    روغن کرچک برای رشد موها و ضخیم کردن آن بسیار مفید است. استفاده منظم روغن کرچک باعث براق شدن و نرم شدن موها می‌شود و پوست سر خشک را درمان می‌کند.

    ابتدا موهای خود را کامل بشویید سپس به میزان 1 گرم روغن کرچک اصل را بر روی کف دست خود ریخته و دستان خود را به هم بمالید تا نوک تمام انگشتان شما به این روغن آغشته شود. سپس دست خود را به موهای خود کشیده و به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید ، مطمئن شوید به تمام مناطق سر و مو روغن رسیده است . پس از آن موضع را مجدد بشویید. دقت نمایید این عمل را هفته‌ای 2 بار باید انجام دهید.

    اگر برای موهای خود تصمیم به استفاده از روغن کرچک دارید، پیشنهاد می‌گردد این روغن را با روغن نارگیل مخلوط کنید و تاثیر چند برابری آنرا در چند ساعت بعد مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از روغن کرچک اصل ترکیب با شامپو بچه یک شامپو بسیار مفید برای خود بسازید.

    در ادامه، خواص روغن کرچک برای سلامت پوست و زیبایی را بخوانید:

    آیا همیشه دوست دارید لب هایتان نرم، صاف و زیبا باشند؟ اگر پاسخ شما مثبت است، راه حل مشکل شما، هیچ چیز نیست جز روغن کرچک! این روغن لب های شما را نرم  می کند و ظاهری صاف و زیبا به آنها می بخشد.

    بنابراین هر شب قبل ازینکه به رختخواب بروید یک قاشق چایخوری روغن کرچک را بر روی لبهایتان بمالید و کل لبها را بپوشانید. همچنین شما می توانید این کار را اول صبح انجام دهید. این کار مقرون به صرفه بوده و گزینه بسیار بهتری در مقایسه با استفاده از کرم های گران قیمت گران است.

    امروزه اکثر افراد از کم پشتی ابروهایتان شکایت دارند و بعضی نیز فکر می کنند که آنها به اندازه کافی تیره رنگ نیستند. اما هنگامی که روغن کرچک در خانه دارید، این مشکل به سرعت برطرف خواهد شد. اگر مدام ابروهایتان را با کمی روغن کرچک بپوشانید، بدون شک همه چیز تغییر خواهد کرد. بهتر است این کار را شب ها انجام دهید زیرا نتایج زودتر خود را نشان می دهند.

    آیا می دانستید روغن کرچک می تواند پوست شما را پاک کند؟ بله، این روغن می تواند تمام سلول های مرده را از روی پوستتان برداشته و اجازه دهد تا پوست شما روشن و شفاف تر شود.

    تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قطره روغن کرچک را بر روی یک تکه پنبه بریزید و  پنبه را بر روی صورتتان ماساژ دهید. این کار از چروک افتادن پوست شما نیز جلوگیری می کند و تمام ناخالصی های موجود در منافذ را از بین می برد.

  • فوايد نخودچي چيست
  • پس از این که پوست خود را ماساژ دادید، صورتتان را با آب گرم و یا آب سرد خوب بشویید.

    شما می توانید روغن کرچک را به عنوان یک مرطوب کننده پوست مورد استفاده قرار دهید. در اینجا یک روش گام به گام در مورد چگونگی انجام این کار ارائه شده است.

    درمان آفتاب سوختگی یکی دیگر از فواید بی نظیر روغن کرچک است که باید آن را همیشه در نظر بگیرید. برای این کار باید روغن نارگیل را با مقدار مساوی روغن کرچک مخلوط کنید و روی نواحی آفتاب سوخته بمالید. استفاده ی روزانه از روغن کرچک می تواند به شکل چشمگیری تاثیرات آفتاب سوختگی را کاهش دهد.

    ریسینولیک اسید موجود در روغن کرچک برای درمان التهاب پوستی که باعث آکنه و جوش صورت می شود مفید است همچنین روغن کرچک جای جوش را درمان می کند. مقداری روغن کرچک را با پنبه بر روی جوش و جای جوش بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس آن را با آب بشویید.

    یکی از مزایای روغن کرچک این است که با تولید کلاژن و الاستین از پیری پوست جلوگیری کرده و برای به رفع چین و چروک پوست صورت و دور چشم مفید است.

    به آرامی پوست دور چشم خود را با روغن کرچک ماساژ دهید تا گردش خون را افزایش دهد و سیاهی دور چشم شما درمان شود.

    استفاده از روغن کرچک می‌تواند خال‌ها و زگیل‌ها را از روی پوست‌تان برطرف کند. تنها کافی است روغن کرچک را با فشار ملایم و یکنواخت به مدت چند دقیقه بر روی نواحی پوست که خال یا زگیل در آن‌ها روییده است، بمالید.

    روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب است که در نرم کردن میخچه‌ها و مرطوب سازی پوست بسیار موثر هستند. تکه پنبه‌ای را به روغن کرچک آغشته کنید و به مدت چند ساعت روی میخچه‌ها قرار دهید. بعد از گذشت حدود یک هفته نتیجه‌ی قابل توجهی را مشاهده خواهید نمود.

    روغن کرچک در درمان گل مژه بسیار موثر است؛ زیرا این روغن خواص ضد باکتریایی دارد. هم‌چنین خواص ضد التهابی روغن کرچک کمک‌تان می‌کند به اندازه‌ی قابل توجهی از درد و سوزش خلاص شوید. اسید ریسینلیدیک موجود در روغن کرچک قادر است تورم ناشی از گل مژه را نیز کاهش دهد.روغن کرچک روشن کننده پوست

    استفاده از روغن کرچک می‌تواند به پاشنه‌های خشک و ترک خورده‌تان رطوبت و نرمی ببخشد. برای نرم و درخشان شدن پوست پاشنه‌ی پا، فقط کافی است پیش از رفتن به تخت‌ خواب مقداری روغن کرچک را به آن‌ ناحیه بمالید و سپس جوراب بپوشید و به همین شکل بخوابید.

    ما در این مطلب کوتاه تمام موارد لازم در مورد چگونگی اعمال روغن کرچک بر روی صورت را بیان نمودیم. در ادامه می‌توانید نحوه استفاده روغن کرچک برای پوست را بخوانید.

    جذب کامل روغن کرچک توسط پوست کمی زمان‌ بر است، اما می توانید با رقیق کردن آن، جذبش را سریع‌ تر کنید. می توانید روغن کرچک را با روغن های دیگر مانند روغن زیتون یا روغن بادام زمینی به نسبت نصف به نصف رقیق کنید. می توانید پنبه ای را با یک قاشق چای خوری روغن کرچک آغشته کرده و به پوست صورت خود بزنید.

    پس از آن به صورت حرکات دایره‌ای، و به سمت بالا، روغن را روی پوست خود ماساژ دهید. پس از ماساژ، اجازه دهید تا روغن 5 تا 10 دقیقه روی پوست صورت شما بماند و سپس با پاک کننده ای ملایم آن را پاک کرده و شستشو دهید.

    اگرچه روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی فواید شگفت‌انگیزی به همراه دارد؛ ولی در این میان، نکته‌ی مهمی را باید در نظر بگیرید؛ زیاده‌روی در استفاده از روغن کرچک می‌تواند عوارض جانبی ناخواسته‌ای برای‌تان داشته باشد. برای پیشگیری از گرفتار شدن به عوارض جانبی روغن کرچک رعایت تعادل در استفاده از آن، نکته‌ی کلیدی و مهمی است.

    روش‌های متفاوتی تشخیص اصالت و در نتیجه خرید روغن کرچک وجود دارد که ما چند مورد آن را برای شما بیان می‌کنیم:

    سخن پایانی

    قبل از استفاده از روغن کرچک، آن را روی بازوی خود تست کنید تا از نداشتن آلرژی نسبت به آن مطمئن شوید. چند قطره از این روغن را روی بازوی خود بریزید و اجازه بدهید به مدت یک شب روی پوست تان بماند. اگر دچار خارش، قرمزی و حساسیت پوستی نشدید می توانید از آن استفاده کنید.

    آیا خواندن این مطلببرای شما مفید بود؟

    برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

    در خبرنامه عضو شوید و مطالب منتخب را در ایمیل دریافت کنید.

    سلام، از روغن کرچک فقط روی قسمتی که مدنظر شماست استفاده کنید. بعد از ماساژ دادن حدوداً 10 دقیقه باید صبر کنید و در طول روز هم می‌تونید انجام بدید.

    در داخل مطلب بیشتر توضیح دادیم که چطور از روغن کرچک برای پوست استفاده کنید.

    سلام، اگر به روغن کرچک حساسیت ندارید، می‌تونید برای مرطوب کردن پوست از این روغن استفاده کنید.

    سلام، با توجه به اینکه روغن کرچک برای تیره‌تر شدن مژه‌ها استفاده می‌شود، به احتمال زیاد رنگ موها را نیز تیره می‌کند.

    اگر می‌خواهید رنگ موها را تیره کنید می‌توانید تست کنید، اما اگر نمی‌خواهید موهای شما تیره شود، روغن کرچک را برای مدت خیلی کم روی موها بگذارید.

    سلام، روغن کرچک برای از بین بردن جوش استفاده چندانی ندارد. این به این معنی است که بعید است منافذ پوست را پر کند. اما مصرف روغن کرچک خطر ابتلا به جوش را کم می‌کند و برای استفاده روی پوست‌های حساس مناسب است.

    شما می‌توانید به مدت چند روز، هر شب از روغن کرچک استفاده کنید و مشکلی پیش نخواهد آمد، اما باید قبل از استفاده، مقداری روغن کرچک را روی قسمتی از پوست بدن خود تست کنید.

    استفاده از روغن کرچک در اطراف چشم برای رفع چروک آسیبی به چشم نمیزنه ؟ و اینکه باید مثل کرم دور چشم به همون شکل ضربه ای استفاده بشه یا باید ماساژ داد؟

    سلام من دیشب از روغن کرچک استفاده کردم و احساس میکنم تو این یه شب کمی جوش هام فرو کش کرد و البته دوتا سوال هم دارم آیا میشه به طور روزانه از این روغن استفاده کرد طی صبح تاشب ؟     یا اینکه میشه هرشب موقع خواب ازش استفاده کرد برای کلیه ناحیه صورت و تا صبح بمونه؟   آیا عوارضی ایجاد نمیکنه در ضمن میشه جای ضدآفتاب ازش استفاده کرد یا نه؟ممنون میشم بابت پاسخگوییتون

    مصرف کپسول روغن کرچک هم همین تاثیراتو روی پوست وابرومیزاره؟؟یاباید حتماازخود روغن استفاده کرد؟؟

    سلام ممنون بابت مطلبتون

    مطالب منتخب زوم لایف را در ایمیل خود دریافت کنید.

    کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

    روغن کرچک روغنی گیاهی است که طیف مصرفی گسترده‌ای دارد؛ از لوازم آرایشی گرفته تا کاربردهای طبی. معمولا افراد از روغن کرچک به عنوان ملین استفاده می‌کنند اما این روغن، فواید بالقوه‌ای برای پوست دارد. در این مطلب به این فواید می‌پردازیم

    روغن کرچک از دانه‌های گیاه کرچک (ricinus communis) گرفته می‌شود که بومی نواحی گرمسیری آسیا و آفریقاست. این روغن را معمولا به طور مستقیم و با استفاده از پنبه روی پوست استفاده می‌کنند. روغن کرچک، نسبتا بی‌خطر است اما برخی از افراد ممکن است بعد از مصرف آن روی پوست، دچار عوارض جانبی بشوند. گفته می‌شود روغن کرچک، خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و مرطوب کنندگی دارد. 

    از نظر ظاهری، روغن کرچک یک مایع شفاف با ته مایه‌ای از رنگ زرد است. این روغن ماده‌ای است که در بسیاری از چیزها وجود دارد؛ از شوینده‌ها گرفته تا رنگ‌ها. از روغن کرچک برای درمان بیماری‌های زیادی نیز استفاده می‌شود که عموما مشکلات گوارشی هستند. روغن کرچک در روده‌ی کوچ به اسید ریسینولئیک تجزیه می‌شود که پروسه‌ی گوارش را در روده‌ها تسریع می‌کند. گفته می‌شود روغن کرچک دارای فواید بالقوه‌ای برای پوست است. روغن کرچک و اسید ریسینولئیک، توسط پوست به خوبی جذب شده و گاهی برای درمان مشکلات گوناگون پوستی به کار می‌روند، مانند پسوریازیس و آکنه. همچنین این باور از قدیم وجود داشته که روغن کرچک موجب تقویت رشد مو می‌شود، اما تاکنون هیچ گونه شواهد علمی برای تائید این ادعا وجود ندارد.روغن کرچک با دارا بودن اسید ریسینولئیک و چند اسید چرب دیگر، خواصی دارد که آن را محصول مناسبی برای مراقبت از پوست، مخصوصا پوست صورت می‌کند.

    بیشتر بدانید : بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو را بشناسیدروغن کرچک روشن کننده پوست

    خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن کرچک باعث شده در کاهش آکنه موثر باشد. اسید ریسنولئیک تولید شده توسط روغن کرچک می‌تواند رشد باکتری‌های مولد آکنه را مهار کند.

    بیشتر بدانید : درمان آکنه با توصیه های کندال جنر

    روغن کرچک، سرشار از اسیدهای چرب دیگری است که می‌تواند نرمی و لطافت پوست صورت را افزایش بدهد.

    اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک همچنین می‌توانند رشد بافت سالم پوست را تقویت کرده و برای یکنواخت کردن رنگ پوست مفید باشند.

    روغن کرچک، تقریبا غیر کومدوژنیک است، یعنی احتمال اینکه چربی آن باعث مسدود شدن حفره‌های پوستی شود بسیار پایین بوده و به همین دلیل برای استفاده‌ی پوست‌های حساس که مستعد ابتلا به جوش‌های سر سیاه هستند، مناسب است.

    بیشتر بدانید : جوش سر سیاه روی بینی را چگونه از بین ببریم؟

    محصولات مراقبت از پوست و بویژه کرم‌ها و لوسیون‌های مخصوص صورت، معمولا گرانقیمت هستند. اما روغن کرچک نسبتا ارزانقیمت است و از نظر خاصیت و تاثیرگزاری با بسیاری از این محصولات، برابری می‌کند.

    هم روغن کرچک و هم اسید ریسینولئیک دارای خواص ضد التهابی هستند که باعث می‌شود برای درمان پوست‌های حساس و ملتهب مفید باشند.

    روغن کرچک می‌تواند با کمک به دور کردن پاتوژن‌های مهاجم (باکتری‌های بیماریزا)، از پوست در برابر عفونت‌های باکتریایی محافظت کند.

    روغن کرچک حاوی تریگلیسرید است که به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و برای درمان خشکی پوست مناسب است.

    بیشتر بدانید : آشنایی با رطوبت پوست و مرطوب کننده ها

    روغن کرچک خاصیت نم نگه‌دار دارد، یعنی می‌تواند رطوبت را از هوا گرفته و به پوست برساند و در نتیجه پوست را هیدراته نگه دارد.

    تریگلیسرید موجود در روغن کرچک برای زدودن آلودگی‌های روزمره از روی پوست مناسب است.

    جذب کامل روغن کرچک توسط پوست کمی زمانبر است، اما می‌توانید با رقیق کردن آن، جذبش را سریع‌تر کنید. می‌توانید روغن کرچک را با روغن‌های دیگر مانند روغن زیتون یا روغن بادام زمینی به نسبت نصف فه نصف رقیق کنید.

    هر چند روغن کرچک، خواص زیادی دارد اما باید بدانید که بسیاری از آنها، هنوز پشتوانه‌ی علمی نداشته و معمولا تجربی هستند. ممکن است استفاده از روغن کرچک برای بعضی از افراد ایجاد راش‌های پوستی، تورم و خارش کند. کسی که به روغن کرچک واکنش آلرژیک نشان داده باید فورا به پزشک مراجعه کند.

    بیشتر بدانید : 6 روغن جایگزین برای کرم های گران قیمت پوستی!

    بیشتر بدانید : با روغن های طبیعی پوست تان را لطیف و خوشبو کنید

    بیشتر بدانید : خواص جالب گلاب برای پوست تان که نمی دانستید!!

    گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : زندگی ایده آل

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

    روغن کرچک دارای خواص گوناگونی است که  به عنوان یکی از درمان های خانگی مورد توجه عموم افراد است.یکی از مزایای استفاده از روغن کرچک، کاهش رنگدانه و لک های پوستی است. اما آیا روغن کرچک برای لک صورت واقعا موثر است؟

    روغن کرچک زرد رنگ، از دانه های کرچک استخراج شده است، نوعی درمان گیاهی سالم است که در بسیاری از تمدن ها از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفت. این دانه، اگر چه معمولا در آفریقا و شبه قاره هند یافت می شد، اما استفاده از روغن کرچک به این دو منطقه محدود نبوده و در سراسر جهان کاربرد داشت. حال ببینیم خواص روغن کرچک برای لک صورت ، کاهش رنگدانه و از بین بردن لک های پوستی چیست؟

    روغن کرچک روشن کننده پوست

    باید گفت که بر طبق مطالعات انجام شده در مورد چگونگی استفاده از روغن کرچک در کاهش لکه های پوستی، مشخص شد که این روغن نقش موثری در رفع این رنگدانه ها دارد. بسیاری از متخصصین پوست، روغن کرچک را توصیه می کنند.

    روغن کرچک حاوی اسیدهای چرب، به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳ است. این اسید های چرب، از جمله اجزاء جادویی هستند که به کاهش رنگدانه کمک می کنند. اسید های چرب، از طریق نفوذ به بافت های پوست صورت در رفع لک ها موثر هستند.

    امگا ۳ علاوه بر تحریک رشد بافت سالم، پوست را هیدراته می کند. به طوری که پس از استفاده آن، پوست شما تمیز و لطیف می شود. روغن کرچک، روغنی با خاصیت ضد لک بوده که فوق العاده کارآمد است. بسیاری از افراد از قابلیت روغن کرچک و استفاده آن بر روی پوست صورت بسیار راضی هستند.

    استفاده از روغن کرچک  تا دو بار در روز به کاهش رنگدانه کمک  موثری می کند. با این حال، قابل ذکر است که در صورتی که دارای پوست بسیار چربی بوده و یا دچار آکنه هستید، در مصرف روغن کرچک احتیاط کنید زیرا ممکن است سبب تشدید این عارضه ها شود.

    در صورتی که به دنبال روغن گیاهی با تاثیرات مفید برای پوست خود هستید، روغن کرچک برای لک صورت می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. زمانی که از روغن کرچک برای پوست خود استفاده می کنید، قطعا نتایج مطلوب آن را خواهید دید. این روغن چند منظوره مزایا و منافع بسیاری دارد.

    زمانی که روغن کرچک را برای لک صورت بر روی پوست خود اعمال می کنید، متوجه خواهید شد که به سرعت جذب می شود تا به این وسیله ، ارزش غذایی عمیق روغن  تامین شود.

    روغن کرچک حاوی ویتامین E، یک آنتی اکسیدان عالی است که در مبارزه با نشانه های زودرس پوستی مانند چین و چروک و لکه های پوستی، نقش موثری دارد. همچنین روغن کرچک منبع منحصر به فردی از اسید ریکینولئیک است که عامل خوبی برای کاهش التهاب پوست است. دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که به درمان سایر مشکلات پوستی کمک موثری می کند.

    ابتدا پنبه ای را با یک قاشق چایخوری روغن کرچک  آغشته کرده وبه پوست صورت خود بزنید. پس از آن به صورت حرکات دایره ای، و به سمت بالا، روغن را روی پوست خود ماساژ دهید. پس از ماساژ، اجازه دهید تا روغن ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست صورت شما بماند و سپس با پاک کننده ای ملایم آن را پاک کرده و شستشو دهید

    روغن کرچک، اسانسی غنی از مواد مغذی بوده که به سرعت جذب پوست می شود. این روغن تقریبا برای همه نوع پوست خشک، چرب، طبیعی یا ترکیبی، مناسب و موثر است. صرف نظر از غنی بودن مواد مغذی ضروری و اسیدهای چرب که پوست را ترمیم و تغذیه می کند، روغن کرچک، یک محصول طبیعی است که برای انواع مختلف پوست مناسب است.

    هنگامی که روغن کرچک را برای پوست استفاده می کنید، مانع از خشکی پوست شده و با ایجاد رطوبت کافی  پوست را هیدراته نگه می دارد. هیدراته شدن پوست شما نه تنها باعث  جلوگیری از چین و چروک  شده ، بلکه سلامت و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می آورد.

    به منظور نتیجه گیری بهتر، شما می توانید روغن کرچک را با مواد دیگری ترکیب کنید از جمله:

    – حدود نیم قاشق چای خوری زردچوبه را به یک قاشق چایخوری روغن کرچک اضافه کنید.

    – شما می توانید در این مخلوط، میزان زردچوبه را بیشتر یا کمتر کنید.

    – سپس خمیر به دست آمده را به طور مساوی بر روی پوست گذاشته و یک ساعت بگذارید بماند. پس از آن خمیر را پاک کرده و پوست را شستشو دهید. استفاده از این روش مانع از تولید بیش از حد ملانین شده و در رفع  لکه های تیره و رنگدانه کمک می کند.

    – روغن یک عدد کپسول ویتامین E را خارج کرده و آن را به یک قاشق چایخوری روغن کرچک اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. سپس مخلوط روغن را بر روی صورت خود بمالید.

    – صورت خود را در حرکات دایره ای  و به سمت بالا ماساژ دهید.

    – پس از ماساژ ، بگذارید ده دقیقه مانده و سپس پوست را شستشو دهید.

    -ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدان عالی است که به شما کمک می کند، جوانی پوست خود را حفظ کرده و از آسیب پوست جلوگیری کنید . این مخلوط روغنی، پوست شما را صاف و لکه ها را از بین خواهد برد.

    آیا می دانستید روغن کرچک برای لاغری هم موثر است. نحوه مصرف روغن کرچک برای لاغری را در لینک زیر ببینید:

    لاغری شکم با روغن کرچک

    ارتباط گلاب و زیبایی پوست

    روغن کرچک روشن کننده پوست

    رفع سه سوته گودی و سیاهی زیر چشم با تزریق فیلر

    پنج نکته اساسی برای انتخاب لباس زنانه در مهمانی‌های دوستانه

    کدام گن لاغری بهتر است؟

    همه چیز درباره هاشور ابرو یا میکروبلیدینگ

    بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

    درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

  • دوز مصرف کوآموکسی کلاو 312
  • Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    من از روغن کرچگ برای لک صورت استفاده می کنم اما جوش می زنم 🙁

    دقیقا منم اینطوری شدم صورتم جوش زد

    روغن کرچک تاچندروزلکه های صورت راکم رنگ یاازبین میبرد

    واقعا

    سلام واقعا برای صورت روغن کرچک خوب

    روغن کرچک روشن کننده پوست

    آیا برای رقیق کردن روغن کرچک میتوان از آبلیمو استفاده کرد

    برای برطرف شدن لک سفید پوست گردن چه کار باید بکنم

    سلام. من میکرو نیدلینگ تا ۵ مرحله انجام دادم اما الان که می رم تو آفتاب لک افتاده و تیره شده جای میکرو. میتونم از روغن کرچک واسه لک وکک ومک استفاده کنم

    میتونیم ویتامین E را در بوتل روغن کرچک میکس کنیم ؟؟

    تا چند وقت استفاده از روغن کرچک لک کم رنگ یا از بین میرود

    ایا روغن کرچک خوب هست یا ن

    سلام من از روغن کرچک استفاده کردم کک و مک صورتم روشن تر شد
    ولی اگه بدون کرم زد افتاب بیرون برم دوباره پررنگ میشه
    روغن نارگیل هم عالیه هم پوستم و هم کک ومکم رو روشن کرد

    روغن کرچک واقعا واسه کک ومک خوابه از بین میبره

    آیا روغن کرچک لکه های تیره ی روصورت را از بین میبرد

    ببخشید من هم صورتم کک ومک داره واقعا روغن کرچک یا نارگیل اثر داره استفاده کنم

    روغن کرچک لکه های تیره ی رو صورت را از بین میبرد

    دکتر سلام

    زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

    راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


    زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

    برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


    عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو


    بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

    مطالب پیشنهادی


    درمان پیچ خوردگی مچ پا در منزل

    معرفی موثرترین راهکارها در درمان واریس پا


    بهترین متخصصین قلب و عروق زنان در تهران

    ۱۰ علامت افت فشار خون و راههای پیشگیری +ویدئو

    برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

    آیا وازکتومی منجر به نارسایی جنسی می گردد؟


    سوالات شایع زگیل تناسلی

    ویدیو های سلامت


    آیا سبزه گندم خوردنی است؟+ویدئو


    کم چرب ترین و پرچرب ترین آجیل های عید

    دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو


    علل و درمان انواع جوش صورت/ ویدئو


    آزمایش خون تان را تفسیر کنید

    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    در طبیعت هر چیزی مجموعه‌ای از ویژگی‌های ریز و درشت دارد. هنگامی که راجع به یک گیاه کوچک تحقیق می‌کنی، ده‌ها خاصیت مهم و غیرقابل جایگزین در آن می‌بینی و از این همه خواص مفید، انگشت حیرت به دهان می‌گیری و مصمم می‌شوی استفاده از آن را حتما در برنامه روزانه‌ات قرار دهی.

    ازجمله این دانه‌های پرخاصیت، کرچک است که ظاهری ریز و معمولی، اما باطنی شگرف و بی‌نهایت دارد. گیاه کرچک با گنجاندن ده‌ها خاصیت بسیار مفید در دل خود در زمره یکی از پرخاصیت‌ترین دانه‌های نباتی قرار دارد و بیش از خواص درمانی و دارویی، می‌تواند نقش بسیار مهمی در زیبایی ایفا کند. به موارد استفاده آن توجه کنید.

    لب‌های زیبا: دوست دارید لب‌هایی لطیف و برجسته داشته باشید؟ چاره کار در استفاده از روغن کرچک است. هر شب پیش از خوابیدن کمی روغن کرچک به لب‌هایتان بزنید تا به پوست این قسمت آبرسانی کند و به آن ظاهری زیبا ببخشد. همچنین می‌توانید صبح اول وقت آن را به لب‌هایتان بزنید. روغن کرچک گزینه به مراتب بهتری از محصولات گرانقیمت برای لب‌هاست.

    ابروهای پرپشت: بیشتر خانم‌ها از کم‌پشتی ابروهایشان می‌نالند و احساس می‌کنند تیرگی لازم را ندارد. پیشنهاد می‌کنیم هر شب پیش از خواب کمی روغن کرچک به ابروهایتان بزنید تا در مدت زمانی کوتاه شاهد نتیجه فوق‌العاده‌اش باشید.

    لایه‌برداری: هیچ می‌دانستید روغن کرچک از بهترین لایه‌بردارهای پوست است؟ به کمک روغن کرچک می‌توانید بهترین پوست را به چهره خود هدیه کنید. کافی است کمی روغن کرچک به یک تکه پنبه بزنید و آن را به همه جای صورت‌تان بمالید تا قشر پوست مرده رفع و پوست‌تان عاری از هر نوع چین و چروک شود.روغن کرچک روشن کننده پوست

    روغن کرچک همچنین خلل و فرج پوست را پر می‌کند و موجب یکدست شدن پوست می‌شود. پس از آن که ماساژ دادن تکمیل شد، صورت‌تان را با آب سرد
    یا ولرم بشویید.

    آبرسان: از روغن کرچک می‌توانید به عنوان آبرسان هم استفاده کنید. این مراحل را انجام دهید:

    1 ـ یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با کمی روغن زیتون اصل در دستان‌تان مخلوط کنید.

    2 ـ مخلوط را به صورت‌تان بزنید و حدود دو دقیقه ماساژ دهید تا ماده بخوبی جذب صورت‌تان شود.

    3 ـ حوله‌ای را در آب ولرم فرو ببرید.

    4 ـ آن را یک دقیقه به صورت‌تان بمالید. به مدت یک دقیقه این کار را رها کنید و سپس دوباره انجامش دهید.

    5 ـ این بار حوله را سفت‌تر روی صورت‌تان بکشید.

    6 ـ کمی آب سرد به صورت‌تان بپاشید و پس از آن لوسیون مناسب بزنید.

    7 ـ کارتان تمام شد. هفته‌ای سه بار این عمل را انجام دهید و معجزه‌اش را ببینید.

    رشد موها: روغن کرچک کمکی فوق‌العاده برای رشد موهاست. آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید و شب پیش از خوابیدن پوست سرتان را با این ترکیب بخوبی ماساژ دهید. شب تا صبح این ماده را روی سر بگذارید تا کاملا جذب شود. صبح به حمام بروید و موهایتان را با شامپو بشویید.

    مژگان بلند: برای زیبایی مژگان‌تان هم روغن کرچک بمالید. با استفاده از این روغن دیگر احتیاجی به مژه مصنوعی نخواهید داشت، اما روغن کرچک چسبنده است، پس مراقب باشید داخل چشم‌تان نرود.

    ضدچروک زیر چشم: اگر نگران چروک زیر چشمان‌تان هستید، از روغن کرچک غافل نشوید، زیرا یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای درمان آن است. شب‌ها پیش از خواب کمی روغن کرچک زیر چشمان‌تان بزنید، اما مراقب باشید داخل چشم‌تان نرود.

    سارا آذرخش

    جام جم

    ازدواج پیش از داشتن فرزند، قراردادی است برای آماده ساختن آسایش جسمانی و روانی متقابل، ولی پس از بچه دار شدن معنی حقیقی خود را به دست می آورد. خانواده همیشه در بین تمامی جوامع بشری به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی، منشاء فرهنگ‌ها، تمدن ها و تاریخ بشر بوده است. توجه به خانواده و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی‌ خود، همواره سبب اصلاح خانواده انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت بوده است. 

    چند روزی است اوضاع بیمارستان مسیح‌دانشوری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های مرجع کرونا در ایران نگران‌کننده شده و روزانه حدود 200بیمار به اورژانس کرونای این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

    نظام خانواده یک نهاد اساسی و محوری در جامعه است و به عنوان هسته اولیه برای سایر نهادهای اجتماعی به شمار می رود. همانطور که نظام های بزرگ اجتماعی، قوانین و حقوق خاص خودشان را در ارتباط با اداره و استحکام و رشد و بالندگی دارند لذا جهت تحکیم بنیان خانواده باید خانواده ها را آموزش داد. بدین ترتیب با توجه به تاثیر مستقیم آموزش بر وضعیت زوجین، شناسایی و تعیین عللی که به بهبود روابط زناشویی منجر می شود، در پیشگیری از مشکلات آنان نقش موثری خواهد داشت.

    یک: اِرْحَمْ تُرْحَمْ؛ «رحم کن تا به تو رحم شود.» این پروتکل ناب امیرالمؤمنین است که در روزهای کرونایی به شدت به کار می‌آید.

    نظام قضایی هر کشوری طبق قوانین داخلی آن کشور تأسیس‌شده و بر همین اساس حکم صادر کرده و آن را اجرا می‌کند.


    در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

    بازیگر بوم و بانو در گفتگو با جام جم آنلاین:

    یک نماینده مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:


    در گفتگو با جام جم آنلاین

    روغن کرچک روشن کننده پوست

    سریال هایی که خط قرمزهای جامعه را دور می زند/

    سید شهدای اهل قلم، ستاره درخشان روز ملی سینما

    اگر در جمع اطرافیان خود نشسته باشید و گرم صحبت در یک محیط دوستانه باشید، خیلی از موقع ممکن است اطرافیانتان نگران هاله سیاه دور چشمشان باشند یا بر اثر آفتاب خوردگی از تیره شدن پوستشان شکایت کنند. در این مواقع استفاده از پمادها و روغن های بسیاری توصیه می شود که برای روشن شدن پوست کاربرد دارند و جتی بسیاری از افراد معروف نیز از روغن روشن کننده پوست صورت استفاده می کنند. در این مقاله آچاره قصد دارد انواع روغن های روشن کننده را به شما معرفی کند.

    شاید با خودتان فکر کنید مگر یک روغن چه قدر می تواند توانایی داشته باشد و پوست را روشن کند؟ اما باید بدانید این موضوع نیز مانند تمام موضوعات دیگر یک راه حل کوچک دارد و روغن هایی که این مزیت را داشته باشند باعث حل این مشکل می شوند. روشن شدن پوست و درمان لک ها نیاز به سه عنصر به نام اسید لینولئیک، ویتامین A و ویتامین C دارد و ترکیب آن ها به عنوان روغن روشن کننده پوست صورت بکار می رود.

    در این قسمت تصمیم گرفته ایم تا با توجه به موارد گفته شده، روغن هایی را نیز معرفی کنیم تا با استفاده هر کدام، معجزه مواد روشن کننده برای شما هم ملموس شود.

    این روغن در ساختار خود مقدار بسیار زیادی اسید لینولئیک و اسیدهای آلفا لینولئیک دارد و با استفاده از این ترکیب باعث سفید شدن ۷۰ درصدی پوست می شود. چرا؟ این سوالی است که احتمالا ذهن شما را درگیر می کند، بهتر است بدانید این اسید ها با کم کردن میزان ملانین در ملانوسیت های فعال و همچنین انجام لایه برداری باعث روشن شدن پوست می شوند. اسیدهای موجود در این روغن، کاربردهای دیگری هم دارند و برای از بین بردن لک جوش، و انواع لک های دیگر مانند لک های ناشی از آفتاب یا کهولت سن استفاده می شوند.

    برای معرفی روغن روشن کننده پوست صورت نکات بسیار زیادی هست که باید به آنها توجه کنیم، پس از معرفی اسیدها، ماده ای به نام هیدروکینون است که در صنعت زیبایی بسیار کاربرد دارد و مانع رشد ملانین در پوست می شود. اما همان طور که می دانید، هیدروکینون شیمیایی و ساخته شده نیز مانند سایر موادی که به صورت شیمیایی به دست می آیند، ضررهایی هم به همراه خود دارد. باید بدانید که معمولا تمام مواردی که به صورت شیمیایی درست می شوند، در دامن طبیعت نیز به وجود آمده اند و فقط نیاز به کمی اطلاعات دارد، هیدروکینون نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توانید نمونه آن را در روغن بهار نارنج استفاده کنید. این روغن نیز برای کاهش ملانین موثر است و برای از بین بردن تمامی لکها کاربرد دارد.روغن کرچک روشن کننده پوست

     

     

     

    روغن آرگان یا طلای مایع نیز باعث روشن شدن پوست صورت و جوانسازی آن می شود. چگونه؟ این روغن نیز مانند سایر روغن های معرفی شده باعث جلوگیری از تولید ملانین در پوست و در نتیجه روشن شدن آن می شود. شاید با خودتان بگویید چرا در میان تمام روغن های معرفی شده، آرگان را به نام روغن مایع می شناسند. این روغن به غیر از خاصیت روشن کنندگی بالایی که دارد، مزیت های دیگری مانند جوان سازی پوست و از بین بردن جوش و چین و چروک نیز دارد و همچنین می توانید از آن برای تقویت موهایتان نیز استفاده کنید.

     

    همان طور که در بالاتر به آن اشاره کردیم هر کدام از روغن روشن کننده پوست صورت که نام برده می شود، خواص دیگری نیز دارد که باید به آنها توجه شود. به طور مثال روغن هسته انگور علاوه بر خاصیت روشن کنندگی، برای پوست های چرب و کاهش آکنه بسیار مفید است. این روغن همچنین برای تقویت موها و از بین بردن شوره سر استفاده می شود.

    قبل از این که بخواهیم به خواص روغن اسطوخودوس اشاره کنیم، بهتر است بدانید، این روغن خاصیت غیر قابل وصفی در در روشن شدن پوست دارد و همچنین برای مهار تولید بیش از حد رنگدانه ها به کار برده می شود. با توجه به دانستن این نکته بهتر است خاصیت های دیگر آن مانند رفع خشکی پوست، تقویت ناخن و همچنین آرامش اعصاب را به لیست دانسته هایتان اضافه کنید.

     

    نارگیل از آن میوه هایی است که آوازه خاصیت آن در تمامی عطاری ها پیچیده است و از بوی جذاب آن در صنعت عطر و همچنین کرم ها بسیار استفاده می شود. درست است که روغن نارگیل به صورت بسیار زیادی برای تقویت موها کاربرد دارد اما می توانید از آن برای روشن شدن پوست زیر بغل استفاده کنید یا در صورتی که پوستتان دچار سوختگی یا لکه است از معجزه آن غافل نشوید.

     

     

    روغن بادام علاوه بر روشن کردن پوست و کاربرد بسیار آن در این زمینه، تاثیر هیجان انگیز دیگری هم دارد؛ سیاهی اطراف چشم یکی از مسائل آزار دهنده است که با استفاده از این روغن لایه برداری می شود. پس از برنزه کردن می توانید از این روغن برای بازشدن رنگ پوستتان نیز استفاده کنید. 

     

    ۸- روغن کرچک

    روغن کرچک برخلاف اسم گوش خراشی که دارد، در زمینه سلامت پوست و مو بسیار کاربرد دارد. اگر روغن روشن کننده پوست صورت نیاز بسیار لازم و ضروری شما است، حتما روغن کرچک را در لیست سفارش های خود قرار دهید. این روغن علاوه بر خاصیت روشن کنندگی برای جلوگیری از پیری، رفع آکنه و رفع لک ها کاربرد دارد.

    ۹- روغن زیتون

    روغن زیتون با توجه به خاصیت رفع ترکی که دارد در بسیاری از سالن های زیبایی برای رفع ترک پاها نیز توصیه می شود؛ اما چیزی که این روغن را خاص میکند، خاصیت آن در از بردن چین و چروک به دلیل ویتامین E بالای آن است؛ شواهدی از تاثیر این روغن در سرطان پوست نیز مشاهده شده است. اگر می خواهید تاثیر این روغن را بیشتر حس کنید، آن را با ماست و عسل ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.

     

    یکی از بهترین روغن روشن کننده پوست صورت گلاب است و همچنین از آکنه جلوگیری می کند. از ترکیب آن با تخم مرغ می توانید ماسک بسازید و برای شفافیت پوستتان استفاده کنید.

    روغن چوب صندل نیاز به استفاده منظم دارد تا بتوانید تاثیر روشن کنندگی آن را حس کنید. این روغن علاوه بر خاصیت روشن کنندگی باعث از بین بردن لکه ها و جوش های سر سیاه نیز می شود و به عنوان یک مرطوب کننده قوی و درمانگر برای از بین بردن التهابات استفاده می شود.روغن کرچک روشن کننده پوست

     

     

    روغن سیاه دانه نیز مانند سایر روغن هایی که در این مقاله معرفی کردیم دارای خاصیت های بسیار زیادی است. چگونه؟ این روغن باعث جلوگیری از سپیدی مو می شود و می تواند گزینه مناسب برای سفید شدن های ارثی مو باشد و همچنین به عنوان ترمیم کننده در تیرگی های پوستی مانند کشاله های ران، زیر بغل ها یا زیر چشم ها استفاده می شود.

     

    ۱۳- روغن جوانه گندم

    جوانه گندم علاوه بر این که روغن بسیار پر خاصیتی است، به صورت خوراکی نیز پر از مزیت است و معمولا در سالاد استفاده می شود. روغن این ماده برای تقویت و شفافیت پوست بسیار کاربرد دارد و برای رفع چین و چروک مناسب است.

    روغن رزماری از گیاه آن گرفته می شود و دارای ویتامین های گفته شده ای و سی برای روغن روشن کننده پوست صورت است و با استفاده از رتینول موجود در ویتامین ای باعث جوان سازی پوست می شود.

     

    ۱۵- روغن زردچوبه

  • عکس دختر تنها در باران
  • شاید کمتر کسی اسم این روغن به گوشش خورده باشد اما بهتر است بدانید استفاده از روغن زردچوبه برای تمام بیماری های پوستی کاربرد دارد و روشن کننده فوری پوست به حساب می آید.

     

     

    این روغن از مویز استخراج می شود و برای پوست های خشک بسیار موثر است، باعث درخشان شدن پوست می شود و در کاهش چین و چروک بسیار تاثیر دارد. اگر دارای جای زخم هستید حتما از این روغن برای رفع آن استفاده کنید.

    اگرچه استفاده از روغن گل محمدی و گلاب بسیار موثر است اما تاثیر روغن گل سرخ در شفافیت پوست صورت را فراموش نکنید. این روغن دارای منع مصرف برای پوست های حساس است و با افزایش آب زیر پوست، به آن خاصیت ارتجاعی می دهد و از چروکیدگی پوست جلوگیری می کند.

     

    ۱۸- روغن کاربردی به نام مارولا

    این روغن با داشتن مقدار بسیار بالایی اسید اولئیک، باعث درخشانی و زیبایی پوست شده و به عنوان روغن روشن کننده پوست صورت بکار می رود.

    اکالیپتوس همان طور که از اسم آن پیداست، بسیار کاربردی است و برای درمان التهابات پوستی، آفتاب سوختگی و دیگر آسیب ها استفاده می شود و همچنین خاصیت خنک کنندگی دارد.روغن کرچک روشن کننده پوست

     

    روغن شفاف کننده پوست صورت به نام درخت چای باعث از بین بردن عوامل دیگری مانند زخم هایی که از کندن جوش به جا می ماند یا دیگر آسیب های پوستی استفاده می شود و همچنین برای روشن شدن پوست کاربرد بسیار زیادی دارد.

     

     

    ۲۱- روغن گنه گنه

    این روغن با خاصیت روشن کنندگی خود تنظیم کننده چربی پوست نیز هست و از طرفی برای از بین بردن لک و مرطوب کردن پوست صورت کاربرد دارد.

    در این مقاله ۲۲ روغن درمانی و مناسب برای روشن سازی، تقویت پوست و رفع آکنه به شما معرفی شده است و با استفاده از آن می توانید درمان پوست و گاهی موی خود را شروع کنید. درصورتیکه تمایل به دریافت خدمات پاکسازی پوست و جوانسازی در منزل را نیز داشتید می توانید از خدمات زیبایی بانوان آچاره در منزل خودتان استفاده نمایید.

     

    شما می توانید از خدمات پاکسازی پوست آچاره در محل خود استفاده نمایید.

     



    document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a7562d95f372aecdf64e1b56308d15b1” );document.getElementById(“a35907a625”).setAttribute( “id”, “comment” );

    تمامی حقوق این وبسایت به شرکت ساناگستر سبز (
    آچاره و
    اوبار ) متعلق می باشد.


    نام کاربری یا ایمیل


    رمز عبور

    مرا به خاطر بسپار


    اقتصاد نیوز: سفت شدن پوست صورت با لیفت و جراحی امکان پذیر است اما مطمئنا شما سفت شدن پوست بدون جراحی را انتخاب می کنید. با ما همراه باشید تا با روش تهیه ۴ ماسک سفت کننده پوست را یاد بگیرید و معجزه آنها را روی پوستتان ببینید.

    به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز چگونگی عادت های پوستی شما، تغذیه سالم، نقش بسزایی در عدم افتادگی و پیری و شلی پوست شما ندارد. با افزایش سن ساختار بافتی پوست شما شکسته شده و در مقایسه با جوانی روند احیای کندتری دارد.

    علاوه بر این ژنتیک و عوامل روزانه نظیر افزایش وزن و آسیب هایی که بر اثر تابش خورشید بوجود می آیند به پیری و افتادگی سرعت می بخشند.

    متاسفانه راهکارهای ساده ای برای جوانسازی و رفع شلی پوست افتاده و پیر به پوستی جوان مشکل است اما با سفت شدن پوست صورت با درمان خانگی مشکل تا حدی برطرف می شود. به شرط اینکه در استفاده از این ماسک ها مداومت لازم را  داشته باشید.

    برای درمان پیری و افتادگی پوست روغن های بسیاری توصیه می شوند.روغن کرچک روشن کننده پوست

    مطلب پیشنهادی

     بهترین آرایشگاه های شهر تهران را اینجا ببینید

    بهترین آرایشگاه های شهر تهران را اینجا ببینید

    این روغن ها عبارتند از:

    روغن نارگیل

    روغن خردل

    روغن رزماری

    روغن بادام

    روغن آووکادو

    روغن ویتامین E

    روغن ماهی

    روغن گل پامچال

    روغن آرگان

    به طور معمول روش استفاده از این روغن ها مشابه است. به گونه ای که ابتدا روغن را کمی گرم نموده تا روان تر شود و سپس پوست خود را با روغن 5 الی 10 دقیقه ماساژ می دهیم.

    سپس می توانیم در صورت تمایل پس از گذشت 30 دقیقه الی 1 ساعت ناحیه مورد نظر را شست و شو دهیم.

    روغن آرگان

    توجه داشته باشید که روغن نارگیل، ویتامین E، روغن ماهی، روغن گل پامچال و روغن آرگان را می توانید به مدت طولانی تر مانند زمان خواب بر روی صورت نگه دارید.

    برای اثر بخشی بیشتر در صورت استفاده از روغن رزماری می توانید آن را با خیار رنده شده مخلوط کرده و سپس استفاده کنید.

    انواع ماسک سفت کننده صورت

    1- ماسک موز و روغن زیتون

    نصف موز

    یک قاشق چایخوری روغن زیتون

    یک قاشق چای خوری عسل

    دستورالعمل سریع

    – پوست موز را گرفته و کاملا آن را له کنید.

    روغن کرچک روشن کننده پوست

    – عسل وروغن زیتون را با موز مخلوط کنید.

    – این خمیر را بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید

    – پس از 15 دقیقه با آب گرم پوست خود را بشویید.

    – با آب سرد صورت خود را بشویید تا منافذ آن بسته شود.

    از این ماسک هفتگی یک یا دوبار استفاده کنید.

    فواید ماسک موز

    موز آبرسان بسیار خوبی برای پوست شماست و باعث منعطف شدن و سفت شدن آن می شود.

    عسل و روغن زیتون روان کننده هایی هستند که حاوی آنتی اکسیدان است که سلول های پوست آسیب دیده را احیا می کند.

    2- ماسک سفیده تخمه مرغ و ماست و شکر

    یک عدد سفیده تخم مرغ

  • درمان تبخال از نظر طب سنتي
  • یک قاشق چایخوری ماست

    یک هشتم قاشق چایخوری شکر

    دستورالعمل سریع:

    سفیده تخم مرغ را با ماست و شکر مخلوط کنید.

    این مخلوط را بر روی پوست خود قرار دهید و بگذارید تا ماسک خشک شود.

    سپس با آب گرم بشویید.

    از این ماسک مرتب هفتگی یک بار استفاده کنید.

    فواید تخم مرغ برای سفت شدن پوست صورت

    تخم مرغ برای سفت کردن پوست بسیار مفید است. آلبومین موجود در پوست شما باعث محکم شدن آن می شود. ماست به شما کمک می کند تا کبودی ها و تیرگی های پوست از بین برود.

    شکر لایه بردار بسیار قوی است. شکر پاک کننده و مرطوب کننده پوست است و سلول های مرده پوستی را از بین می برد.روغن کرچک روشن کننده پوست

    3- ماسک بلغور جو دو سر و آرد نخودچی

     یک قاشق غذا خوری جو دوسر

    یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی

    یک قاشق چایخوری عسل

    کمی گلاب

    دستورالعمل فوری :

    1- جوی دو سر را آسیاب کنید

    2- نخودچی را آسیاب کنید.

    3- آرد نخودچی و عسل و مقداری گلاب را به آن اضافه کنید.

    4- این ماسک را بر روی صورت خود قرار داده و پس از 10 دقیقه با آب ناحیه مورد نظر را بشویید.

    از این ماسک هفتگی یک بار استفاده کنید.

    فواید:

    بلغور جوی دو سر جاذب بسیار خوبی است. بلغور جوی دوسر تمامی آلودگی های روی سطح پوست و آنهایی که منافذ پوست را بسته اند، جذب می کند.

    همچنین پوست را لطیف می کند و سرشار از آنتی اکسیدان است که در برابر آسیب های پوستی محافظت می کند. آرد نخودچی و عسل فرآیند پیری طبیعی را متوقف می کند و برای سفت شدن پوست صورت مفید است.

    4- ماسک روغن کرچک و اسطوخودوس

    یک دوم قاشق غذا خوری روغن کرچک

    یک قاشق چایخوری آب لیمو و یا چند قطره روغن اسطوخودوس

    دستورالعمل فوری :

    – مقداری آب لیمو یا روغن اسطوخودوس را با روغن کرچک ترکیب کنید.

    – این ماسک را سفت شدن پوست صورت دایره ای ماساژ بدهید.

    – در طول شب با این ماسک بخوابید.

    – ابتدا با آب ولرم صورت خود را بشویید سپس با آب سرد صورتتان را بشویید.

    – برای اثر بخشی بیشتر از این ماسک هفتگی یک الی دو بار مرتب استفاده کنید.

    فواید

    روغن کرچک حالت دهنده ی بسیار خوبی برای صورت شما محسوب می شود و تمامی خشکی های روی پوست شما با استفاده از این روغن درمان می شود. این روغن تولید کلاژن و الاستین را ارتقا داده و پوست شما سفت، کشیده، نرم و صاف می کند.

    احتیاط

     این ماسک برای سفت شدن پوست حساس و چرب مناسب نیست. تمامی ترکیبات ذکر شده در درمان های بالا معمولا به راحتی در خانه یافت می شود.

    این ترکیبات طبیعی فواید زیادی برای شما دارند. بنابراین از پوست خود هم اکنون مراقبت کنید. اجزای مختلف این ترکیبات با مسائل مختلفی نظیر خشکی، افتادگی و چین و چروک پوست مقابله می کند. زمانی که این مسائل رفع شد پوست شما مطمئنا سفت تر و صاف تر می شود.

    تغذیه

    یک تغذیه سالم معمولا اولین و اساسی ترین پیشنهادی است که برای اکثر مشکلاتی که دخیل با عدم سلامتی بدن است نظیر شلی و افتادگی پوست تجویز می شود. مواد غذایی انتخاب کنید که سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C، نظیر فلفل قرمز است.

    خون سازترین مواد غذایی

    ویتامین C نقش مهمی در تولید کلاژن دارد که ماده ای مهم برای جلوگیری از شلی پوست و افتادگی پوست محسوب می شود.

    ویتامین C همچنین از التهابی که پیری و افتادگی پوست را تسریع می دهد، جلوگیری می کند. همچنین سویا می تواند انعطاف پذیری و خطوط پوستی را بهبود دهد.

    یکی از مطالعات انجام شده کشف کرده است که مصرف 40 میلی گرم آگلیکون (ایزوفلاوون سویا که در محصولاتی نظیر لوبیای سویا یا توفو وجود دارد) می تواند از شکسته شدن پوست و توقف تولید کلاژن جلوگیری کند.

    سفت شدن پوست صورت با داروهای بدون نسخه

    کالاهای زیادی هستند که مشکلات پوستی شما را رفع می کنند. اما واقعا کدام ماده موثر است؟ طبق گفته جراح زیبایی دکتر مایکل ادواردز، پزشک و نماینده ی جامعه ی جراحان زیبایی آمریکا، رتینول ها و سرم ویتامین C بهترین مواردی هستند که برای پوست شما مفید اند.

    طبق توصیه ی پزشکان سرم ویتامین C با درصد حداقل 0.6 برای پوست بسیار مفید است. اما رتینول در پوست های مختلف متفاوت است و مقدار مشخص و ثابتی برای همه ی افراد توصیه نمی شود بهتر است با توجه به تجویز پزشک مصرف نمود.

     

    آدرس : تهران – هفت تیر – خیابان قائم مقام فراهانی – ضلع شمالی میدان شعاع – پلاک 108


    تلفن : 42710210

    عکس، ویدیو یا مطالب خود را برای ما به آدرس ایمیل

    content@eghtesadnews.com

    ارسال کنید یا از طریق شماره تلفن ۴۲۱۷۱۰۲۱۱ با ما در تماس باشید.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری اقتصادنیوز می‌باشد. استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع بلامانع است

    طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

    روغن کرچک روشن کننده پوست
    روغن کرچک روشن کننده پوست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *