روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

دوره مقدماتی php
روغن زیتون برای پوست سر نوزاد
روغن زیتون برای پوست سر نوزاد


در طی چند هفته اول پس از تولد، پوسته ریزی سر نوزاد بسیار شایع است که یکی به علت ریزش لایه‌ای از پوست می باشد که در دوران جنینی وجود داشته و دیگری به علت رشد سریع سلول‌های پوستی است.




روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

ریزش پوست سر در نوزادان بسیار شایع و قابل لمس می‌باشد.

دوره مقدماتی php

 

اگر با دقت به سر نوزاد نگاه کنید متوجه می شوید که پوست سر نوزاد  با بقیه فرق دارد. پوسته ریزی‌هایی که اغلب در تمام سر و یا قسمتی از سر ایجاد می‌شود، معمولا تا سن سه ماهگی برطرف می‌شود.

 

گاهی ممکن است این پوسته ریزی‌ها با دیگر مشکلات پوستی مانند اگزما اشتباه گرفته شود، اما تفاوتی که این حالت با اگزما دارد این است که در اگزما، فرد دچار خارش می‌شود و ناراحتی‌های پوستی برای او ایجاد می‌شود، اما در پوسته ریزی سر نوزاد، خارشی ایجاد نمی‌شود.

 

اگرچه والدین این نوزادان نگران می شوند، اما می‌توان با یک سری راهکارهای خانگی، پوسته ریزی سر نوزاد را تا حدی کاهش داد.

 

البته اگر به تازگی صاحب نوزادی شده‌اید، قبل از هر اقدامی لازم است به متخصص اطفال مراجعه کنید و در خصوص پوسته ریزی سر نوزاد خود با او صحبت کنید.

 

1- در روزهای اول پس از تولد معمولا یک روز در میان نوزاد را به حمام می‌برند. می‌توانید در حین حمام کردن نوزاد خود، سر او را توسط انگشتان خود و یا لیف نرم به آرامی بمالید. لازم به ذکر است که برای این کار باید ناخن‌های دست شما کوتاه باشند تا سر نوزاد آسیبی نبیند.

 

پس از ماساژ دادن سر می‌توانید از شامپوی مخصوص کودکان، برای شستن سر او استفاده کنید تا پوسته ریزی‌های سر نوزاد کاهش پیدا کند.

 

پس از برطرف شدن مقدار زیادی از پوسته ها، در دفعات بعدی سعی کنید تا استفاده از شامپو را برای نوزادان به دو بار در هفته کاهش دهید.


2- قبل از آب ریختن روی سر نوزاد و شستن با شامپو، با برس مخصوص نوزادان که بسیار نرم و لطیف می‌باشد، موهای نوزاد را شانه بزنید. این کار به جدا شدن آسان پوسته های سر نوزاد کمک زیادی خواهد کرد. مراقب باشید تا در حین شانه زدن به پوست سر نوزاد آسیبی وارد نشود.


 

اگر در حین شانه زدن، با قرمز شدن پوست سر نوزاد مواجه شدید، بلافاصله این کار را متوقف کنید. لازم به ذکر است که پوست نوزادان، حساس و لطیف می‌باشد و باید به آرامی و با حوصله این کار انجام بگیرد تا پوست سر او تحریک نشود.

 

3- توصیه می‌شود حدود 15 دقیقه قبل از استحمام، سر نوزاد را به روغن زیتون آغشته کنید تا پوسته های سر نوزاد، به راحتی و با آسیب کمتری جدا شوند.

 

تذکر 1: اگر پوسته ریزی سر نوزاد همراه با خروج مایعاتی از آن باشد، حتما با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید، زیرا ممکن است مایعات خارج شده نشانه عفونت باشد و نیاز به درمان پزشکی داشته باشد.

 

روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

تذکر 2: اگر والدین احساس کنند که پوسته ریزی سر نوزاد همراه با خارش و یا درد می‌باشد، باید بلافاصله پزشک اطفال را در جریان قرار دهند.

 

تذکر 3: اگر پوسته ریزی در مناطقی از سر ایجاد شود که مو ندارد و بدشکل است، حتما راهکارهای گفته شده را انجام دهید تا پوسته ریزی‌های سر نوزاد کاهش پیدا کند.

 

تذکر 4: پس از آغشته کردن سر نوزاد به روغن زیتون، انگشتان خود را دایره وار و به آرامی روی  سر نوزاد حرکت دهید و این کار را تا چند روز ادامه دهید تا پوسته های سر نوزاد کمتر شود.

 

چند نکته برای جلوگیری از خشک شدن پوست نوزادان

1- هرگز از صابون معمولی برای حمام کردن نوزادان استفاده نکنید، زیرا منجر به خشک شدن پوست و آسیب رساندن به آن می‌شود. بلکه از شامپو و صابون مخصوص کودکان استفاده کنید.

 

  • عکس هایی از شهر پاریس فرانسه
  • 2- پس از حمام کردن نوزاد، بلافاصله بدن او را کاملا با حوله تمیز خشک کنید.

     

    3- پس از خشک کردن پوست نوزادان پس از حمام، سعی کنید تمام بدن و صورت نوزاد را با روغن بچه و یا وازلین طبی چرب کنید.

     

    4- برای جلوگیری از ایجاد حساسیت پوستی در نوزادان، لباس‌های نوزاد را جدا از لباس های سایر افراد خانواده بشویید. همچنین سعی کنید از صابون مخصوص لباس بچه (پودر آن هم موجود است) استفاده کنید و در صورت بروز هر گونه قرمزی و خارش در پوست نوزاد، مواد شوینده لباس او را عوض کنید.

     

    5- اگر پوست نوزادتان خیلی خشک است، می‌توانید از دستگاه بخور در اتاق خانه استفاده کنید و یا قابلمه‌ای از آب را روی حرارت قرار دهید تا هوای خانه از خشکی خارج شود.

     

    6- پوست نوزادان حساس می‌باشد. بنابراین لباس‌های نخی مرغوب و نسبتا گشاد برای آن‌ها انتخاب کنید.

    حتی در فصول سرد سال سعی کنید لباس‌هایی که با پوست کودک در تماس است (لباس زیر) از جنس نخی مرغوب باشد و لباس گرم بافتنی و یا پشمی را روی آن بپوشانید.روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

     

    7- تقریبا هر 4 تا 6 ساعت یک‌بار، پوشک نوزاد خود را عوض کنید تا پای او دچار التهاب و سوختگی نشود. البته در صورت ادرار کردن زیاد و یا مدفوع کردن، بلافاصله پوشک او را عوض کنید.

    زهره لطیفی

    بخش سلامت تبیان


    مطالب مرتبط:

    پوسته‌های زرد روی سر نوزاد

    روش صحیح حمام کردن نوزاد

    11 علت بروز حساسیت پوستی در کودکان

    7 راه درمان اگزمای نوزادان

    12 مشکل رایج در پوست نوزاد

    تراشیدن موی سر نوزاد خوب است؟

    چطور نوزادتان را تمیز کنید؟

    10 واکنش نوزاد بعد از تولد

    12,132 بازدید

    دكتر مهرداد منصوری

    محققان دانشگاه منچستر میگویند مالیدن روغن زیتون یا آفتابگردان به پوست نوزادان سالم بیش از نفع موجب صدمه به آنها میشود. این كار مانع تكامل سد پوستی سالم در آنها شده كه در نهایت احتمال آلرژی و عفونت های پوستی در ایشان را بیشتر میكند. نتایج این تحقیق در مجله Acta Dermato-Venereologica منتشر شده است.

    بعضی خانم ها بطور سنتی به مادران جوان توصیه میكنند كه اگر پوست نوزادشان خشك است به آن روغن زیتون بزنند ولی محققان میگونید این كار موجب افزایش بروز اگزما در بچه میشود. در حدود 70 سال قبل تنها 15-5 درصد كودكان اگزما داشتند ولی اینك این آمار به حدود 30 درصد رسیده است.

    در تحقیق جدید محققان 115 نوزاد را گرفته و به پوست تعدادی از آنها روغن زیتون زدند. به عده ای دیگر روغن آفتابگردان زده و عده دیگر را بدون روغن كاری نگه داشتند. این كار دو بار در روز و به مدت یك ماه انجام شد. تنها چند قطره روغن بر روی پوست. محققان متوجه شدند در نوزادانی كه به پوستشان روغن زده بودند رشد و تكامل لایه چربی محافظ پوست به تاخیر افتاده است. آنها میگویند همین امر میتواند منجر به افزایش بروز آلرژی و اگزما و بدنبال آن عفونت های پوستی شود.روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

    این مقاله چقدر مفید بود ؟

    لطفا در زیر امتیاز بدهید

    2020-07-11

    2020-05-07

    2020-04-10

    2020-03-10

    2020-02-14

    2020-01-31

    2019-12-20

    2019-12-13

    2019-12-06

    2019-12-03

    2019-11-24

    2019-11-10

      

    ایران ارتوپد  دانشنامه آسیب ها و بیماری های استخوان و مفاصل

    دکتر مهرداد منصوری  تهران. سعادت آباد. میدان سرو. ابتدای خیابان شهید بخشایش. نبش خیابان بهار یکم. ساختمان بخشایشروغن زیتون برای پوست سر نوزاد

    تلفن 231 40 221 – 021

    این سایت حاوی اطلاعاتی در باره بیماری ها و درمان آنها است. این اطلاعات صرفا به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات شما در سایت قرار داده شده است و به هیچ وجه جایگزین مراجعه مستقیم به پزشک برای تشخیص و درمان نیست. شما مجاز نیستید به هیچ طریقی از این اطلاعات برای تشخیص، درمان یا هر اقدام دیگری در مورد بیماری یا مشکل فیزیکی بدن خود یا فرد دیگری استفاده کنید.

    ممکن است نوزاد شما با یک سر پر از مو متولد شده باشد یا ممکن است موهایش پراکنده باشد به هر حال نگران نباشید، موها در نهایت رشد پیدا می کنند.نباید برای رشد مویش نگران باشید ،زیرا در طول رشدش بوجود خواهند آمد.درست مانند جنبه های دیگر مراقبت از نوزاد، مراقبت از مو چیزی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و در این بخش از نمناک چگونگی مراقبت از آن را آورده ایم.

    در این بخش از نکات مراقبت از کودک در نمناک ده راهنمایی برای تمیز نگه داشتن پوست و زیبا نگه داشتن مو وجود دارد.

    1. شامپو کردن:

    یکی از دلایل اصلی شکننده بودن، نازک بودن مو، پوست سر کثیف و عرقی است.حتما موهای نوزاد خود را شامپو کنید و پوست سرش را در زمان شامپو کردن سه بار در هفته ماساژ دهید. شما می توانید از شامپویی که برای سر و بدن کودک است استفاده کنید. لازم نیست که موهای نوزاد را هر روز بشویید.روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

    2. ماساژ روغنی:

    ماساژ روغن برای کل بدن از جمله پوست سر مفید است، زیرا این امر برای بهبود گردش خون به حفره های مو کمک میکند و همچنین کمک می کند تا او را به راحتی بخوابانید علاوه بر این به مرطوب سازی پوست سر کمک می کند و از تشکیل شوره سر جلوگیری می کند.

    روغن کافی روی پوست سر نوزادتان بریزید و در حرکات دایره ای بدون فشار دادن ماساژش دهید ؛ شما می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و غیره استفاده کنید.

    3. مشکل پوستی کردل کپ:

    کردل کپ به علت تولید بیش از حد سبوم است، ماده ای چرب که رطوبت پوست را حفظ می کند. این وضعیت ممکن است بعضی اوقات با جوش های خیلی ریز و برامدگی های خیلی ریز ریز و کنارهم ضخیم زرد یا سفید روی پوست سر اتفاق بیفتد. مشکلی رایج است و معمولا در 8-12 ماهگی از بین می رود. بهترین راه این است که به طور مرتب پوستش را بشورید و سرش را شانه کنید تا آن را تمیز نگه دارید. از مصرف پودر تالک بر روی سر در طول این مدت خودداری کنید.

    4. مراقبت از موی کودک و نوزاد با روش صحیح شانه کردن:

    شانه کردن منافذ باز پوست را تحریک می کند و به تولید سبون سالم کمک می کند. حتما شانه کردن را آرام انجام دهید زیرا پوست سر نوزاد حساس است. از شانه ای با دندانه های بزرگ، نرم و براق استفاده کنید این کار را زیاد و چند بار زیاد در روز انجام ندهید فقط یک یا دو بار در روز کافی است.

    5. مرطوب کننده:

    اگر کودک کچل است، مطمئن شوید که از مرطوب کننده استفاده کنید، تا پوست سر نرم، روان و مرطوب بماند. این کار کمک می کند تا از شوره سر ناشی از خشکی جلوگیری شود.

    6. مرتب کردن مو:

    یکی از بهترین راه های حفظ موی سالم با مرتب سازی مکرر انجام می شود. این کار مانع از موخوره و مسائل مرتبط با خشکی می شود همچنین، اگر موها را کوتاه نگه ندارید، می تواند به این مشکلات کمک کند.

    7. تراشیدن سر:

    یک روش میانبر برای مراقبت از مو تراشیدن کاملش است. این کار می تواند در صرفه جویی زمان هم به شما کمک کند.

    8. انتخاب محصول مناسب :

    از محصولات بزرگسالان استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست نوزادتان را خشن کند. محصولات کودک مخصوص آنها طراحی شده اند، و حساسیت آنها را در نظر گرفته اند. فقط شامپوهای بدون اشک چشم را بخرید، زیرا اگر به چشمش وارد شود باعث ایجاد صدمه نمی شود.

    9. مراقبت های اضافی برای موهای بلند:

    اگر تصمیم بگیرد موهای نوزاد خود را بلند کنید باید هوشیار باشید. موی کودک باید مرتب شود، روغن زده و تمیز نگه داشته شود.اجازه ندهید روغن روی موی کودک زیاد بماند، زیرا خاک و گرد و غبار را جذب می کند ؛ همچنین، از استفاده از کش موهای سفت یا کلیپس های سفت مو اجتناب کنید، زیرا می تواند موجب ناراحتی کودکتان شود.

    10. موهای ژولیده:

    روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

    این یک مشکل رایج است که در نوزادانی که موهای بلند دارند اتفاق می افتد. استفاده از یک نرم کننده خوب مخصوص کودک یک راه خوب برای عالی نگه داشتن موها است همچنین، به طور مرتب موهای او را بدون فشار بیش از حد شانه کنید.

    مراقبت از موهای نوزاد شما علم موشکی نیست پس نباید فکر کنید کار دشواری است هر چه باشد، از مراقبت از موهای افراد بالغ راحت تر است زیرا ریزش مو و آسیب مو در چنین سن و سالی مشکل نیست تنها موضوع اصلی که باید به دنبال آن باشید، کردل کپ است که می تواند به طور موثر توسط شانه زدن منظم از آن جلوگیری شود.

     

    کودک شما ارزشمند است و سلامتی او موجب نگرانی شماست ، مسئولیت کودک با شما است، و حتی پوسته سر کودک شما را نگران میکند. با این حال، پوسته سر در واقع یک مسئله جدی برای نگرانی نیست و به راحتی با روش های خانگی درمان میشود. پوسته سر زرد رنگ، ضخیم، چرب و ظاهر پوست پوستی دارد که روی سر نوزاد ایجاد میشود این بسیار رایج است و گاهی ممکن است خارش داشته باشد.

    نوزاد تا 3 ماه ممکن است ریزش پوست سر را داشته باشد اما به تدریج ناپدید می شود، اما در بعضی موارد ممکن است دو سال طول بکشد. اما شما می توانید راه های امن، موثر و طبیعی خود را برای خلاص شدن از پوسته سر استفاده کنید.

    در این بخش از نکات مربوط به نوزادان در نمناک ما در مورد داروهای موثر خانگی برای خلاص شدن از پوسته سر صحبت می کنیم ،همچنین این داروهای خانگی از انباشته شدن پوسته جلوگیری می کنند.

    دلیل اصلی پوسته سر ناشناخته است. و هیچ ارتباطی با بهداشت ندارد. هورمون ها از مادر به نوزاد منتقل می شود و یا آنتی بیوتیک هایی که در هنگام حاملگی به مادر داده می شود ممکن است مسئول باشد.روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

    آب و هوای، تمیز کردن نادرست پوست، صابون های آرایشی نیز ممکن است باعث این موضوع شوند ، پوسته سر در کودکان در اندازه های معمولی بروز می کند که به تدریج در اندازه افزایش می یابد و تیره می شود. گاهی اوقات نیز به ابرو، مژه و پیشانی می رسد.داروهای خانگی برای خلاص شدن از این معضل باعث می شود کودک شما با خیال راحت از پوسته خلاص شود.

    1. از صابون استفاده نکنید

    شامپو و صابون های کودک در بازار موجود است. تقریبا تمام صابون ها و شامپو ها حاوی الکل و سایر محصولات شیمیایی هستند که ممکن است حساسیت پوستی را ایجاد کنند. حتی صابون های کودک نیز شامل آن میشوند بنابراین، توصیه می شود از هیچ نوع صابون یا شامپو برای پوست کودک استفاده نکنید.

    این محصولات ممکن است موجب خشونت و افزایش سطح پوسته و خشکی پوست شود. اگر پوست نوزاد شما چرب باشد، می توانید از صابون ملایم استفاده کنید اما در روزهای متناوب آنرا استفاده کنید.

    2. روغن نارگیل

    روغن نارگیل را می توان در هر کجا و هر زمان استفاده کرد ،این روغن خفیف و امن برای درمان بسیاری از مسائل پوست است. همچنین به عنوان یک روغن ماساژ برای نوزادان استفاده می شود.

    دارای اسیدهای چرب غنی از ویتامین E است و همچنین خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. روغن نارگیل را به آرامی روی سر و صورت کودک خود بمالید ؛بهترین زمان برای انجام این کار نیم ساعت قبل از حمام نوزاد است.

    3. کره شیا

    کره شیا شایع ترین دارو خانگی برای رفع پوسته سر است ، یک مرطوب کننده طبیعی است و با ویتامین E، ویتامین A و ویتامین F همراه است.پوست کودک لطیف و نرم است و شما باید چیزی را انتخاب کنید که بی ضرر، خفیف و به سرعت توسط پوست سر جذب شود همچنین هیچ چربی نباید باقی گذاشته شود و نبایست منافذ پوست را مسدود کند.

    همچنین کره شیا از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند ؛کره شیا را در منطقه آسیب دیده اعمال کنید. 15-20 دقیقه روی منطقه آسیب دیده باقی بگذارید و سپس با یک شانه نرم پوسته ها را حذف کنید. سپس سر نوزاد را با شامپو خفیف شستشو دهید.

    4. روغن بادام

    روغن بادام به طور موثر شوره سر را درمان میکند. این 100٪ ایمن، مؤثر برای رفع پوسته است ، روغن بادام را به منطقه آسیب دیده اعمال کنید و چند دقیقه صبر کنید. حالا با کمک یک شانه ، پوسته ها را به آرامی بدون صدمه زدن به کودک خود حذف کنید. شما می توانید برای پاک کردن پوسته ها از یک دستمال نرم استفاده کنید.

    5.شیر مادر

    این بهترین درمان خانگی برای پوسته است. اگر پوست سر کودک شما دچار خارش و دارای پوسته باشد، شیر مادر را در ناحیه آسیب دیده اعمال کنید.

    تمام داروهای خانگی ذکر شده در بالا برای خلاص شدن از پوسته سر ملایم کودک شما است ؛ پوسته سر هیچ چیز جدی نیست، لازم نیست صابون ضد قارچ و یا شامپو آن را برای درمان تهیه کنیدو همچنین، نیاز نیست چند ماه صبر کنید تا پوست کودک به خارش بیفتد. استفاده از داروهای خانگی برای درمان پوسته سر بهترین و سالم ترین روش درمانی است.

    پوسته هایی که روی سر نوزادان خود مشاهده می­کنید، درمان دارند. این مشکل پوستی با لکه های چرب، زرد و چسبنده در پوست سر نوزاد ظاهر می شود. اما با انجام روش­های زیر به راحتی می توانید، آن ها را از بین ببرید. اغلب با جدا کردن این پوسته ها ممکن است، موهای نوزاد هم کنده شود، اما نگران نباشید، موهای آن­ها دوباره رشد می کنند.

    روغن معدنی را امتحان کنید

    تصور می شود، روغن معدنی به شل شدن پوسته های چسبنده و جامانده روی پوست سر کودک کمک می کند، همچنین علائم کلاه گهواره را کاهش می دهد. اگرچه این یک درمان خانگی معمولی است اما ثابت نشده است.

    اگر می خواهید روغن معدنی را امتحان کنید، قبل از شامپو زدن روغن را به راحتی روی پوست سر کودک خود ماساژ دهید. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، یک شانه را روی پوست سر نوزاد بکشید تا پوسته ها را شل کند. بگذارید روغن چند دقیقه روی پوست سر بماند تا پوست سر را مرطوب کند. شما همچنین می توانید این روند را برای کلاه گهواره به کار ببرید قبل از هر حمام رفتن این کار را تکرار کنید. با کم شدن پوسته ها می توانید، تعداد دفعات را کاهش دهید.

    نکته، مطمئن شوید، تمام روغن را کاملاً شسته اید. زیرا روغن اضافی که روی پوست سر باقی بماند، می تواند کلاه گهواره را بدتر کند.روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

    ماساژ سر با روغن زیتون

    اگر کودک شما دارای شوره یا اگزما است، ممکن است به جای روغن معدنی، ماساژ پوست سر با زیتون برای او مناسب باشد. از همان روش بالا استفاده کنید، و حتما پوست سر را کاملاً شستشو دهید.

    از کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید

    کرم هیدروکورتیزون همیشه در همه داروخانه ها وجود دارد. این کرم به کاهش قرمزی، التهاب و خارش بسیار کمک می کند. اگرچه این کرم می تواند به اگزما پوست سر کمک کند، اما لزوماً به کلاه گهواره یا شوره سر کمک نمی کند. قبل از آزمایش این روش با پزشک کودک خود صحبت کنید. کرم هیدروکورتیزون اگر در طولانی مدت استفاده نشود، برای نوزادان بی خطر است.

    بعد از شستشوی سر با شامپو و خشک کردن موها، هیدروکورتیزون را روی پوست سر کودک خود بمالید. شما می توانید، در صورت نیاز، یک یا دو بار در روز و یا طبق توصیه پزشک متخصص اطفال، خودتان مجدداً آن را تکرار کنید. اگر اگزما باعث خشکی شود، کرم هیدروکورتیزون ممکن است، طی یک هفته علائم را بهبود بخشد. اما در مواردی بسته به علت آن می تواند، چندین هفته طول بکشد، تا خشکی از بین برود.

    اگر در طی یک هفته از درمان به هیچ وجه روند بهبودی را مشاهده نکردید، به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید. آن ها ممکن است، برای درمان هرگونه التهاب یک شامپو مناسب یا یک کرم موضعی را توصیه کنند.

    بهبودی کامل چه مدت طول می کشد؟

    کلاه گهواره ممکن است، در نوزادان و کودکان نوپا تا 3 سالگی مشاهده شود، البته ممکن است، تا بزرگسالی ادامه یابد. برخی از دلایل خشکی پوست سر مزمن است، مانند اگزما که کودک در سنین بالاتر  ممکن است، که گاهی به درمان نیاز داشته باشد.

    عوامل ژنتیکی مانند خشکی پوست و آلرژی ها نیز ممکن است در طول دوران کودکی و بزرگسالی ادامه داشته باشند. اگر پوست سر کودک شما بهبود یابد ممکن است علائم پوستی دیگری بعداً روی پوست سر او ظاهر شود پس روش هایی درمانی را که استفاده کرده اید را به یاد داشته باشید.

    نکته آخر

    اسکالپ خشک در نوزادان طبیعی است و اغلب در خانه قابل درمان است. در بیشتر موارد، علت اصلی درماتیت سبورئیک (التهاب پوستی) است. شوره سر، اگزما و آلرژی دلایل احتمال های دیگر هستند. اگر پوست سر کودک شما بعد از دو هفته درمان بهبود نیافت یا علائم آن بدتر شد، به پزشک متخصص کودک مراجعه کنید.

    کلیه حقوق این سایت محفوظ و مربوط به سلام نو می‌باشد


    پس از تولد در برخی از نوزادان پوسته های ضخیم وزرد رنگی در روی سر و حتی گاهی در روی ابروها و بین ابروها دیده می­ شود.

    پس از تولد در برخی از نوزادان پوسته های ضخیم وزرد رنگی در روی سر و حتی گاهی در روی ابروها و بین ابروها دیده می­ شود. برخی از متخصصان پوست معتقدند که هورمون های که کودک از مادر در پایان بارداری دریافت می کند باعث تحریک بالای غدد چربی نوزاد می شود. وقتی مادران سعی می­کنند این پوسته ها را با دست، ناخن و یا شانه ازموهای نوزاد پاک کنند؛ متوجه می­شوند که این کار به سهولت امکان پذیر نیست وگاهی منج ربه کنده شدن موها و خون آمدن از جای پوسته کنده شده نیز می­شود.  این پوسته نتیجه فعالیت غدد چربی پوست سر بوده که بعد از حدود یکسال اول عمر معمولاً برطرف می­شود. این حالت، بیماری محسوب نشده وتنها درموارد شدید نیاز به استفاده از دارو دارد. درموارد خفیف می­توان از چرب کردن پوسته ها با روغن زیتون و حمام کردن پس از آن استفاده نمود که با همین کار می­توان به کاهش این پوسته ها کمک نمود. این عارضه روی پوست سر خارش ندارد و کودک را ناراحت نمی‌کند.

    شوره سر نوزاد متخصصان را در این زمینه می گویند، پوسته ریزی سر نوزادان در روزها و هفته‌های اول پس از تولد در صورتی که مقدار آن زیاد نباشد یک عارضه طبیعی است. پوسته پوسته شدن سر نوزاد کاملاً شایع است و ارتباطی با عدم رعایت بهداشت یا شامپوی مورد استفاده شما ندارد. این مسئله معمولاً بعد از چند هفته برطرف می شود.این اختلال ممکن است بین دو هفتگی تا سه ماهگی دیده شود و معمولاً بعد از چندین ماه خود به خود برطرف می گردد و به نظر می رسد که بعد از ۶ تا ۵ ماهگی دیده نمی شود. چرا نوزاد شوره می زند؟ به تدریج با رشد و بزرگتر شدن نوزاد پوست‌های سر او از بین می‌روند اما گاهی اوقات به علت ترشح غدد چربی پوست، این پوسته‌ها بیشتر شده و به هم می‌چسبند که حالت چسبندگی در موها ایجاد کرده و قلمه‌هایی روی سر او بسته می‌شود که به سختی به موهای شیرخوار می‌چسبند و قابل جدا شدن با دست نیستند. علت ایجاد این پوسته ها آن است که غدد سباسه موجود در پوست سر بیش از حد چربی ترشح می کنند واین چربی ها تبدیل به پوسته هایی خشک می شوند و می ریزند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که ترشح بیش از حد هورمون ها در مادر و رسیدن آن به جنین هنگام تولد موجب فعال شدن بیش از حد غدد سباسه می شود. وقتی پس از چند ماه سطح هورمون ها در بدن کودک پایین می آید، این اختلال نیز از بین می رود. گاهی اوقات نیز پوسته شدن سر شیرخوار به دلیل اگزمای دوران نوزادی است که خود را به صورت پوسته‌ریزی نشان می‌دهد. این پوسته ریزی‌ها قارچ یا بیماری صدف نیست و ممکن است یک حساسیت ساده باشد و میکروب‌ها هیچ نقشی در به وجود آمدن آنها ندارند. درمان پوسته ریزی، چرا و چگونه؟ راه‌های مختلفی برای جدا کردن پوسته‌ها از سر نوزاد وجود دارد همچنین شامپوهای مخصوصی در بازار وجود داشته که پوسته بسته شده بر روی سر شیرخوار را نرم کرده تا از موی او جدا شوند. همچنین راه های ساده‌تری نیز وجود دارد که در ادامه نوجه شما را به آن جلب می کنیم: برای برداشتن پوسته ها بهترین راه آن است که دوبار در هفته روغن های مخصوص کودک یا روغن های گیاهی مانند روغن زیتون را روی سر کودک بمالید و ۷ دقیقه صبر کنید سپس موهای او را شانه کنید تا پوسته ها بریزند. سپس سر او را با یک شامپو ملایم مخصوص بچه بشویید. بعضی از پزشکان توصیه می کنند که شامپو را به مدت 24 دقیقه روی سر کودک نگهدارید (و یا تا وقتی که بچه می تواند تحمل کند) و سپس سر او را با یک پارچه یا حوله نرم ماساژ دهید. با شستن ملایم و روزانه سر نوزاد با یک برس نرم پرزی و کمی شامپوی بچه که در آب ولرم حل شده باشد می توانید از تشکیل پوسته روی سر نوزاد جلوگیری کنید. شما باید موهای نوزاد را از همان کوچکی کاملاً شانه بزنید تا از تشکیل پوسته های سر پیشگیری شود. اگر پوسته روی سر نوزاد دیدید باید شب ها کمی روغن بچه روی پوسته ها بمالید تا شل شوند و صبح روز بعد به آسانی بشویید. سعی نکنید پوسته ها را با ناخن بگیرید چون فقط باعث می شوید پوسته بیشتری ایجاد شود. اگر این مشکل طولانی شد یا به قسمت های دیگر منتشر شد باید با پزشک مشورت کنید. در این صورت ممکن است پزشک شامپوی دیگری تجویز کند. از آن جایی که قلمه‌ها در قسمت ملاج جلویی سر شیرخوار تشکیل می‌شود شاید بترسید که در موقع حمام کردن نوزاد قسمت ملاج جلویی او را به دلیل نرم بودن خوب بشویید، اما بهتر است بدانید که با این کار هیچ صدمه‌ای به مغز او وارد نمی‌شود . پس در هنگام استحمام نوزاد قسمت جلویی پوست سر را با دست، خوب تمیز کنید. در صورتی که پوسته ریزی‌ها حالت اگزما باشد ممکن است تا 5 الی 6 ماهگی شیرخوار ادامه داشته باشد و اگر پوسته ریزی معمولی بود تا 2 الی 3 ماهگی ادامه داشته که با روغن زیتون و استحمام از بین می‌رود. بهتر است 2 الی 3 ساعت قبل از استحمام نوزاد سر او را با روغن نارگیل یا روغن زیتون کمی چرب کرده تا قلمه‌ها و پوسته‌ها نرم شده و راحت‌تر از مو و پوست او جدا شوند و سپس او را استحمام کنید. این اختلال رفته رفته به طور خود به خود از بین می رود ولی اگر این حالت تا چندین ماه ادامه یافت و یا شدت پیدا کرد و به سایر قسمت های بدن انتشار یافت، با یک متخصص اطفال مشورت کنید. ممکن است پزشک یک شامپوی دارویی تجویز کند. نکات مهم!!! در روزهای اول پس از تولد معمولا یک روز در میان نوزاد را به حمام می‌برند. می‌توانید در حین حمام کردن نوزاد خود، سر او را توسط انگشتان خود و یا لیف نرم به آرامی بمالید. لازم به ذکر است که برای این کار باید ناخن‌های دست شما کوتاه باشند تا سر نوزاد آسیبی نبیند. پس از ماساژ دادن سر می‌توانید از شامپوی مخصوص کودکان، برای شستن سر او استفاده کنید تا پوسته ریزی‌های سر نوزاد کاهش پیدا کند. پس از برطرف شدن مقدار زیادی از پوسته ها، در دفعات بعدی سعی کنید تا استفاده از شامپو را برای نوزادان به دو بار در هفته کاهش دهید. برای جلوگیری از ایجاد حساسیت پوستی در نوزاد، لباس‌های او را جدا از لباس های سایر افراد خانواده بشویید. همچنین سعی کنید از صابون مخصوص لباس بچه (پودر آن هم موجود است) استفاده کنید قبل از آب ریختن روی سر نوزاد و شستن با شامپو، با برس مخصوص نوزادان که بسیار نرم و لطیف می‌باشد، موهای نوزاد را شانه بزنید. این کار به جدا شدن آسان پوسته های سر نوزاد کمک زیادی خواهد کرد. مراقب باشید تا در حین شانه زدن به پوست سر نوزاد آسیبی وارد نشود. اگر در حین شانه زدن، با قرمز شدن پوست سر نوزاد مواجه شدید، بلافاصله این کار را متوقف کنید. لازم به ذکر است که پوست نوزادان، حساس و لطیف می‌باشد و باید به آرامی و با حوصله این کار انجام بگیرد تا پوست سر او تحریک نشود. توصیه می‌شود حدود 15 دقیقه قبل از استحمام، سر نوزاد را به روغن زیتون آغشته کنید تا پوسته های سر نوزاد، به راحتی و با آسیب کمتری جدا شوند. -اگر پوسته ریزی سر نوزاد همراه با خروج مایعاتی از آن باشد، حتما با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید، زیرا ممکن است مایعات خارج شده نشانه عفونت باشد و نیاز به درمان پزشکی داشته باشد. -اگر والدین احساس کنند که پوسته ریزی سر نوزاد همراه با خارش و یا درد می‌باشد، باید بلافاصله پزشک اطفال را در جریان قرار دهند. – اگر پوسته ریزی در مناطقی از سر ایجاد شود که مو ندارد و بدشکل است، حتما راهکارهای گفته شده را انجام دهید تا پوسته ریزی‌های سر نوزاد کاهش پیدا کند. -پس از آغشته کردن سر نوزاد به روغن زیتون، انگشتان خود را دایره وار و به آرامی روی سر نوزاد حرکت دهید و این کار را تا چند روز ادامه دهید تا پوسته های سر نوزاد کمتر شود.

    منبع: نی نی نما

    روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

    – “کارمندان” بیش از آنچه بیاموزند، تفریح می‌کنند.
    – “کارآفرینان” در همه‌ی زمینه‌ها، اطلاعاتی – هرچند اندک – دارند.
    – نبوغ، یک درصد الهام و نود و نه درصد تلاش و عرق ریختن است.
    – اگر مسئولیت نتایج‌تان را به عهده بگیرید می‌توانید زندگی خوبی بسازید.
    – رهبری از طریق الهام بخشیدن و تشویق‌ کردن، کارآفرینانی موفق می‌سازد.

    هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم یک میلیون و ۹۴ هزار تومان، تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان است.

    دنیای اقتصاد نوشت : یکی از الگوهای رفتاری غالب در تمامی بازارهای مالی به‌ویژه بازارهای نوظهور و در حال توسعه، حرکت گروهی سرمایه‌گذاران است. براساس این خطای رفتاری، سهامداران با نادیده گرفتن پیش‌بینی‌ها، مولفه‌های بنیادی و عقاید خود در رابطه با وضعیت سهام، تنها بر پایه رفتار کل بازار تصمیم‌گیری می‌کنند. در این میان بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد طی هفت سال گذشته فعالان بازار سرمایه در ۱۸ بازه زمانی رفتاری مشابه آنچه گفته شد، از خود بروز داده‌اند. دوره‌هایی که صنایع روندی یکسان و همسو را ثبت کرده‌اند.

    با این تمرین می‌توانید آلزایمر را از خود دور کنید. این بازی همچنین ورزشی برای ذهن شماست تا در کارهای روزمره تمرکز بیشتری داشته باشید.

    قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی‌های بانکی از هم فاصله گرفته‌اند. در یکسو، دلار در خیابان فردوسی با قیمت‌های بالای ۲۴۵۰۰ معامله می‌شود و در سوی دیگر، صرافی‌های بانکی، اقدام به عرضه ارز با نرخ ۲۲۶۰۰ تومان کرده‌اند.

    دوشنبه 17 شهریور 99 + فال حافظ و فال روز تولد 99/06/17

    تمامی حقوق برای تلکسیران محفوظ است.

    © 2019-2020 telexiran.com. All Rights Reserved.

    

    روغن زیتون مایعی است که از طیف وسیعی زیتون تازه به دست می آید

     

    آیا شما به عنوان یک پدر و مادر در مورد استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودک خود فکرکرده اید؟ اگر شما یک پدر و مادر عاقل بوده و خواستار سلامتی کودک خود باشید، از روغن زیتون که امروزه به سرعت جایگاه حقیقی خود را در آشپزخانه های سراسر جهان پیدا کرده و بر خلاف دیگر مواد و مدل های سلامتی، که سر و صدای زیادی می کنند، بی سر و صدا اما با فواید فراوان پا به این عرصه گذاشته اند، می توانید نهایت بهره ببرید.اما بسیاری از مردم دقیقا نمی دانند چرا این ماده ی غذایی اعجاب انگیز برای سلامتی فرزندشان خوب و مفید است. اگر شما می خواهید با اضافه کردن روغن زیتون به رژیم غذایی کودک خود، نیاز آن ها را به مواد مغذی مختلف برطرف نمایید، باید در مورد کیفیت آن مطمئن شوید. همچنین، شما به عنوان یک مادر باید بدانید که چه مواد مغذی و ویتامین هایی در آن وجود دارد، که برای بدن کودکان حیاتی می باشد.اجازه دهید ما شما را با کاربردهای مفید روغن زیتون آشنا کنیم، تا آن را بخشی از رژیم غذایی کودک خود قرار بدهید.روغن زیتون چیست؟روغن زیتون مایعی است که از طیف وسیعی زیتون تازه به دست می آید. از این ماده ی غذایی اعجاب انگیز در سراسر جهان برای پخت و پز، مراقبت های زیبایی، و یا به عنوان دارو استفاده می شود، و حتی به عنوان سوخت نیز در بعضی از مصارف مورد استفاده قرار می گیرد.روغن زیتون برای اولین بار به احتمال زیاد از آشپزخانه های اروپایی و اسپانیایی آمده است، چون اسپانیا تقریبا 44 درصد از تولید روغن زیتون جهان را در اختیار دارد. این روغن سالم با عنوان های مختلف در سراسر جهان به کار می رود، که عبارتند از: ویرجین برای استفاده در سالاد کودک:ویرجین و یا روغن زیتون فوق العاده که عاری از هرگونه مواد شیمیایی تولید می شود و شما می توانید از این روغن برای پخت و پز و سس سالادها برای کل اعضای خانواده استفاده کنید. لمپانت برای پخت و پز غذای کودک:این نوع روغن زیتون برای مصارف غذایی مناسب نیست. اما اگر آن را تصفیه کنند، ممکن است بتوانید از آن در پخت و پز و انواع مصارف خوراکی استفاده کنند. روغن تولید شده از تفاله ی زیتون برای کودک:این روغن عمدتا برای پخت و پز استفاده می شود که از خمیر زیتون استخراج شده و با استفاده از حلال ها و دادن گرما از آن جدا می شود.7 فایده شگفت انگیز مصرف روغن زیتون برای کودکبدون شک، سلامت کودک یک اولویت در زندگی شما و همسرتان خواهد بود. شما زمانی می توانید از سلامتی فرزند خود اطمینان حاصل کنید که کودکتان از یک رژیم غذایی متعادل تغذیه نماید. اما این اطمینان، به آسانی حاصل نخواهد شد. بنابراین، شما می توانید فقط یک کار انجام دهید، و آن اینکه شروع به استفاده از روغن زیتون در برنامه ی غذایی روزانه ی فرزند خود نمایید. در این مقاله برخی از دلایل عمده ای که باید روغن زیتون بخش مهمی از رژیم غذایی یک کودک باشد، را برای شما بیان می کنیم. این دلایل عبارتند از:1. کاهش پیش فعالی کودک با روغن زیتون: اختلالات پیش فعالی یا ADHD در کودک به دلیل کمبودهای موجود در بدن آن ها، به طور فزاینده ای در حال افزایش است. با اینکه هنوز هم علت این اختلالات در کودکان ناشناخته می باشد، اما این اختلالات می-تواند در مدرسه برای کودک شما به یک کابوس ترسناک تبدیل شود. روغن زیتون به عنوان بهترین راه مقابله برای اینگونه کودکان که دارای علائم اختلالات پیش فعالی یا ADHD هستند، عمل خواهد کرد.2.جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها درکودکان  :روغن زیتون حاوی پلی فنل است، که به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی شناخته شده است. این ماده ی -غذایی اعجاب انگیز برای پایین آوردن سطح تری گلیسیرید در بدن کودک شما مفید بوده و از سلامت قلب و عروق او محافظت خواهد کرد. همچنین، مصرف روغن زیتون در وعده های غذایی کودک شما، باعث بازسازی بافت های آسیب دیده بدن او شده و خطر ابتلا به سرطان را به اندازه ی قابل توجهی پایین می آورد.3. رشد و توسعه ی مغز کودک با روغن زیتون:روغن زیتون به دلیل سرشار بودن از اسیدهای امگا، یک ماده بسیار خوب برای توسعه و رشد مغز کودک شما می باشد.روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

    روغن زیتون حاوی پلی فنل است، که به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی شناخته شده است

      4. روغن زیتون غنی از ویتامین برای سلامتی کودک:کودک برای سلامتی و رشد مناسب بدن خود به ویتامین های مختلفی نیاز دارد. روغن زیتون از جمله مواد غذایی شگفت انگیزی است که حاوی ویتامین های متعددی است. از جمله این ویتامین ها می توان به ویتامین A که برای سالم نگه داشتن چشم های کودک شما ضروری است، ویتامین B که به رشد مغزکودکان کمک می کند و همچنین، ویتامین D و ویتامین E هست که در حفظ سلامت استخوان های کودک مفید می باشند، اشاره کرد.5. روغن زیتون و حفظ سلامتی پوست و موی کودک:روغن زیتون حاوی تعداد زیادی از آنتی اکسیدان ها از جمله اسکوالین است، که می تواند به حفظ سلامت موها و پوست کودک شما و همچنین رشد سالم آن ها کمک کند.6. وجود کالری بالا در روغن زیتون برای کودک:روغن زیتون حاوی کالری بالایی است که می تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزانه ی کودک شما را تامین کند. اما این کالری بسیار “خوب” بوده و به سلامتی بدن کودک شما آسیبی نمی رساند.7. روغن زیتون، خطر ابتلا به چاقی در کودکان را کاهش می دهد:کودکانی که در رژیم غذایی روزانه خود از روغن زیتون بهره می برند، نسبت به کودکان دیگر کمتر دچار چاقی می شوند. شما می توانید از چربی های مفید این ماده غذایی اعجاب انگیز برای سلامتی اعضای خانواده به ویژه کودک خود بهره ببرید.اگر شما به عنوان یک مادر شروع به استفاده کردن از روغن زیتون در رژیم غذایی کودک خود بنمایید، می-توانید هدیه ی سلامتی را به آن ها دهید. در مورد روغن زیتون این نکته بیشتر جالب توجه است، که شما هم اکنون می توانید از روغن زیتون هایی که ویژه ی بچه ها ساخته شده، خریداری کنید. برخی از مارک های روغن زیتون که دارای عطر و طعم میوه ای بوده و برای بچه هایی که در خوردن روغن زیتون بهانه گیری می کنند و آن را دوست ندارند، مناسب هستند. عطر و طعم خوشمزه روغن زیتون ویژه کودکان، ممکن است به شما در علاقه مند شدن کودک به آن کمک کند. همچنین، لازم است بدانید که روغن زیتون به عنوان بهترین ماده برای درمان یبوست نوزادان شناخته شده است.شما می توانید استفاده از روغن زیتون برای طبخ غذای کودک را بعد از شش ماهگی او شروع کنید. اما، قبل از آغاز مصرف این روغن، حتما با پزشک کودک خود مشورت کنید.نحوه ی استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودکان و نوجوانان:اگر شما تصمیم به اضافه کردن روغن زیتون در رژیم غذایی کودکتان گرفته اید تا با این کار مراقب سلامتی او باشید، باید چگونگی استفاده از این ماده غذایی شگفت انگیز را یاد بگیرید:روش استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی نوزادان:اگر دکتر کودک شما استفاده از روغن زیتون را برای فرزندتان تایید کرده باشد، شما می توانید شروع به اضافه کردن آن در رژیم غذایی کودک خود نمایید. به یاد داشته باشید که حتما این روغن را فقط برای آماده کردن مواد غذایی جامد به کار ببرید. می توانید یک قاشق مرباخوری از این روغن را به غذای جامد آماده شده ی کودک خود اضافه کنید. این یک راه عالی برای افزودن یک طعم جدید به غذای کودک خود می باشد.استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودکان نوپا و بزرگ تر:شما می توانید مواد غذایی روزانه ی کودکتان را در روغن زیتون آماده کنید. بچه ها در این سن معمولا عاشق غذاهای سرخ شده هستند. اگر شما از روغن زیتون برای تهیه ی غذای کودک خود استفاده کنید، به شما امکان آماده کردن مواد غذایی سرخ شده ی سالم را خواهد داد! شما حتی می توانید از این ماده غذایی شگفت-انگیز برای پخت و پز هم استفاده کنید. اگر شما می خواهید یک پیش غذای خوشمزه برای کودکتان حاضر نمایید، می توانید از روغن زیتون به عنوان یک سس فوق العاده طعم دار استفاده کنید و یک غذای پر از سلامتی و انرژی را به کودک خود ارزانی نمایید.آیا قیمت روغن زیتون گران است؟ بله، آیا پولی که صرف خرید آن می کنیم ارزشش را دارد؟ شرط می بندیم هنگامی که پای سلامتی کودک شما وسط می آید، مصلحت این است که از روغن زیتون استفاده کنید. توصیه می شود شما حتی به خرید بهترین نمونه از این روغن که ویژه ی بچه هاست، برای لذت بردن کودک خود از طعم و مزایای روغن زیتون، اقدام نمایید. انتخاب یک نام تجاری خوب و استاندارد از روغن زیتون که برای پخت و پز آماده شده است، می تواند یک گزینه ی عالی برای حفظ سلامتی کودک شما باشد!

    منبع: وب سایت مامانی

    رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت

    بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی

    آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

    درمان وسواس در دوران کرونا

    تا 70% تخفیف تور کیش

    تکنیک های افزایش فروش اینترنتی

    تفریحات آبی کیش دراین تابستان داغ/رزرو

    بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

    مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

    کسب و کار اینترنتی، پر سودترین هستند

    راه اندازی فروشگاه اینترنتی

    چگونگی برخورد صحیح با فرزند

    چگونه کسب وکار پرسودی داشته باشیم؟

    مشاوره تخصصی فروش در اینستاگرام

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

     

    ماساژ یکی از مهمترین راه‌های مراقبت از پوست نوزاد است. البته دکترها و کارشناسان این حوزه نسبت به تأثیر این کار بر روی پوست نوزادان نظرات بسیار مختلفی دارند، اما به عقیده بسیاری ماساژ روغن خوب باعث به آرامش رسیدن نوزاد میشود.

    همچنین یکی دیگر از فواید بکارگیری ماساژ روغن نرم شدن و لطیف کردن پوست و همچنین حفظ رطوبت آن است.

    فواید ماساژ با روغن زیتون برای نوزاد

    در کشور هندوستان ماساژ روغن یکی از معمولترین کارها برای مراقبت از نوزادان و کودکان است، بخصوص قبل و بعد از حمام.روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

    بعضی از مهمترین مزیتهای ماساژ با روغن شامل موارد زیر است :

    باعث آرامش نوزاد شما و تسکین عضلات و اندامهای خسته میشود.

    باعث تقویت شدن پوست و تغذیه بهتر آن میشود.

    یکی از مزیتهای پنهان این ماساژ تماس پوست شما با پوست نوزاد است که باعث میشود رابطه عاطفی خوبی بین شما شکل گیرد.

    همانطور که روش ماساژ دادن نوزاد بسیار مهم است نوع ماده‌ای که برای ماساژ استفاده میکنید نیز اهمیت زیادی دارد.

    از هر روغن یا کرمی روی پوست نوزاد نمیتوان استفاده کرد. از آنجاییکه پوست نوزادان و کودکان بسیار لطیف و حساس است در مورد روغنی که برای ماساژ استفاده میکنید باید خیلی دقت به خرج دهید. پوست نوزاد متولد شده خیلی خشک بوده و می تواند بسیار حساس باشد و اکثر مواقع در معرض هوا قرار دارد . اگر میزان خشکی پوست بیش از حد شود میتواند موجب بروز ناراحتیهای بیشتری مانند اگزما و خارش شود.

    خیلی مهم است از روغنی استفاده شود که پوست نوزاد را مرطوب و سالم نگه میدارد.

    روغن زیتون یکی از بهترین روغن های شناخته شده برای این مورد بوده و یکی از محبوبترین روغنها برای ماساژ پوست نوزاد می باشد .

    خیلی از برندهای معروف دنیا در روغنهای ماساژی که تولید میکنند از روغن زیتون بعنوان ماده اصلی استفاده میکنند. اما باید توجه داشت تنها در صورتی از روغن زیتوناستفاده شود که اثری از خارش، اگزما، زخم و یا آلرژیهای مختلف روی پوست مشاهده نشود.

    خواص روغن زیتون برای کودکان

    روغن زیتون عصاره میوه زیتون و یکی از بهترین و محبوب ترین روغن های گیاهی است.این روغن علاوه بر طعم مطلوب دارای خواص بسیار مفیدی است .

    با مصرف روغن زیتون از سرطان دور می شوید.روغن زیتون عصاره میوه زیتون و یکی از بهترین و محبوب ترین روغن های گیاهی است.این روغن علاوه بر طعم مطلوب دارای خواص بسیار مفیدی است.

    در روغن زیتون ۳ نوع چربی موجود است که حدود ۹۰ درصد را اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل می دهد . در ادامه به چند خاصیت بسیار مفید روغن زیتون اشاره خواهیم کرد .

    معجزه روغن زیتون در افزایش حافظه و یادگیری کودکان

    استفاده از روغن پرخاصیت زیتون برای کودکان در سن رشد باعث بهبود حافظه و بالا بردن قدرت یادگیری شان می شود . خانم های باردار نیز می توانند برای تامین چربی مورد نیاز بدن شن از روغن های گیاهی چون روغن زیتون استفاده کنند .

    معجزه روغن زیتون در شادابی و زیبایی پوست

    چربی روغن زیتون باعث کاهش LDL یا کلسترول بد خون می شود و از ابتلا به بیماری ها و سکته قلبی دور خواهید بود . البه روغن زیتون کلسترول مفید یا همان HDL را افزایش می دهد .روغن زیتون دارای مقادیر زیادی ویتامین سی است و استفاده از این ویتامین برای سلامت پوست و مو ضروری است . مصرف مداوم روغن زیتون باعث شادابی پوست شده و باعث می شود سلول های پوست انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند .

    معجزه روغن زیتون در پیش گیری از بروز سرطان

    چربی روغن زیتون از جمله چربی های تشکیل دهنده دیواره سلول های بدن است و به سلول ها خاصیت آنتی اکسیدان طبیعی می دهد ، یعنی با مصرف روغن زیتون مقاومت سلول ها و بدن در برابر بیماری سرطان افزایش خواهد یافت . بنا بر مطالعات انجام گرفته مصرف روزانه زیتون و روغن زیتون در کشورهای مدیترانه ای ، از ابتلا به بیماری سرطان و سکته های قلبی جلوگیری می کند و آمار ابتلا به این بیماری ها در کشورهای مدیترانه ای کمتر از دیگر نقاط جهان می باشد .

    منبع:  نی نی بان

     

    admin

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

    وبسایت

    مخلوطی از کنجد و غلات کامل مثل گندم و جو یا نوع پرک شده آن دارای ارزش غذایی… ادامه مطلب

    این ماده غذایی بهترین منبع DHA ، اسید چرب مفید و امگا۳ است که به رشد مغزی کودک و… ادامه مطلب

    کنجد به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌های فراوان می‌تواند به عنوان یک داروی ضدسرطانی مورد استفاده قرار گیرد. ادامه مطلب

    ژنتیک نقش مهمی در پر پشتی یا کم پشتی موی نوزادان دارد. ضمن اینکه ممکن است کم پشتی موی نوزاد ناشی از کمبود مواد مغذی یا برخی بیماری ها باشد و از آنجا که مو ها نقش مهمی در جذابیت و زیبایی ایفا می کند، بنابراین در این مطلب به بیان راهکارهایی برای تقویت رشد موی نوزاد می پردازیم.

    چون معمولا نوزادان مدت زمان طولانی را به پشت می خوابند، بنابراین مو هایشان اغلب حالت چسبنده، خیس و گره خورده پیدا می کند که در صورتی که این گره ها باز نشود، مجبور می شوید با قیچی آن را کوتاه کنید، از این رو باید قبل از ایجاد گره از بروز این مشکل جلوگیری کنید؛ مو های نوزاد خود را بیش از حد نشویید، همچنین هنگام شست و شو از صابونی کردن زیاد مو ها خودداری کنید، زیرا باعث خشک شدن مو ها و گره خوردن بیشتر می شود. همچنین با استفاده از یک برس نرم مخصوص مو های نوزاد، به آرامی مو های او را شانه کنید. در صورتی که نوزاد در هنگام شانه کردن بی قراری می کند، می توانید برای وی شعر و قصه بخوانید؛ شانه کردن مو ها موجب می شود تا خون در پوسته سر به جریان افتاده، فولیکول های مو تقویت شده و به پرپشت شدن مو ها کمک خواهد کرد.

    اگر چه مو های نوزادان زیاد کثیف نمی شود، اما به منظور از بین بردن شوره سر و رفع پوست های اضافی سر نوزاد که مانع از رشد و پر پشت شدن موی نوزاد می شود، بهتر است، هفته ای یکبار مو های وی را با استفاده از شامپو بچه بشویید.

    نکته :  بهتر است از شامپو بچه بدون اشک که چشمان نوزاد را نمی سوزاند، خریداری کرده و دقت کنید که مواد تشکیل دهنده شامپو حتما ارگانیک باشد. ضمن اینکه در هنگام شامپو زدن به سر وی می توانید نوزاد را با اسباب بازی هایی مناسب در داخل حمام سرگرم کرده و به آرامی سر او را ماساژ داده و شست و شو دهید.روغن زیتون برای پوست سر نوزاد

    در صورتی که مو های نوزادتان خشک و فر است و یا آب و هوا بر روی بافت موی نوزاد تاثیر گذاشته است، می توانید با استفاده از نرم کننده های طبیعی که در زیر به معرفی چند مورد پرداخته ایم به تقویت رشد موی نوزاد خود کمک کنید.

    نصف پیمانه عسل+ نصف پیمانه روغن زیتون که راهکار عالی برای تقویت مو است را با هم مخلوط کرده و آن را بر روی سر نوزاد خود ماساژ دهید، سپس بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

    یک عدد موز رسیده له شده را با ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون بکر و یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و سپس کمی ماست یونانی به آن اضافه کنید. مخلوط آماده شده  را به سر نوزاد مالیده و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

    خواص آلوورا برای پوست و مو زیاد است. اگر در باغچه منزلتان گیاه آلوورا کاشته اید، می توانید از آب آن به صورت خالص برای مراقبت و پر پشت شدن موی نوزاد خود استفاده نمایید. برای این کار کافی است تا ژل داخل برگ های آلوورا را با آب مقطر مخلوط کرده و در حمام به سر موزاد بمالید.

    تحقیقات علمی نشان داده است که ژلاتین در رشد مو تاثیر دارد، زیرا این ماده حاوی دو آمینو اسید ضروری به نام های گلیسین و پرولاین می باشد؛ این نوع آمینو اسید ها که باعث پر پشت شدن موی نوزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن وی می شوند، در رژیم غذایی نوزادان وجود ندارد.

    از این رو برای تقویت رشد موی نوزاد خود می توانید پودر ژلاتین را با مقدار مساوی از آب سرد و گرم به همراه یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری سرکه سیب مخلوط کرده و آن را بر روی سر نوزاد ماساژ دهید و بگذارید خشک شود، سپس بعد از چند دقیقه با شامپو، سر نوزادتان را بشویید.

    هیچگاه از سشوار برای خشک کردن موی نوزاد استفاده نکنید، زیرا استفاده از هوای گرم برای خشک شدن مو حتی برای افراد بزرگسال نیز مضر می باشد.

    اگر چه هیچ یافته علمی تا کنون، بهبود سریع مو به دلیل کوتاه کردن مو ها را تایید نکرده است اما با این حال کوتاه کردن و شکل دادن به مو ها باعث آراسته شدن ظاهر شده، ضمن اینکه مو ها را هم پر پشت نشان می دهد. برای اطمینان خاطر، بهتر است مو های نوزاد خود را نزد آرایشگاه مخصوص کودکان کوتاه کنید.

    رژیم غذایی سالم در رشد و تقویت مو ها تاثیر زیادی دارد. بنابراین برای پر پشت شدن موی نوزاد می توانید در برنامه غذایی وی مقدار زیادی پروتئین که در غذا هایی مثل سالمون، اسفناج و تخم مرغ یافت می شود، قرار دهید. ضمن اینکه ویتامین D برای داشتن مو های سالم ضروری می باشد. همچنین مواد غذایی مثل گردو، سیب زمینی شیرین، بادام، هویج و کدو حلوایی باید در برنامه غذایی کودک باشد.

    از آنجا که خشکی پوست سر باعث خارش سر و در پی آن ممکن است ریزش قسمتی از مو های سر نوزاد را به دنبال داشته باشد، بنابراین برای جلوگیری از خشکی پوست سر نوزاد می توانید با روغن چرب نمایید. برای این کار از روغن های مخصوص نوزادان که سبک تر هستند، استفاده نمایید.

    همچنین برای تقویت رشد موی نوزاد و پر پشت شدن آن لازم است از بستن سفت مو ها با کش و بافت مو های کودک پرهیز کنید، زیرا این عمل موجب آسیب رسیدن به ریشه مو ها و وارد آمدن فشار بر ساقه مو ها خواهد شد.

    با دادن روزی ۵ لیوان آب به کودک خود، بدن وی را هیدراته نگه دارید، همچنین می توانید یک یا دو بار آب میوه به صورت روزانه نیز به وی دهید.

    توجه داشته باشید که نباید رژیم غذایی کودک را یکباره تغییر داد، به تدریج مواد مغذی را در برنامه غذایی کودک اضافه کرده و منتظر نتیجه آن باشید.

    لبنیات سرشار از کلسیم بوده و نقش مهمی در سلامت بدن و پوست و مو دارند، از آنجا که ماست حاوی مقدار زیادی کلسیم است، مصرف آن می تواند برای تقویت مو موثر واقع شود.

    توجه داشته باشید که کودکان با یکدیگر متفاوت هستند. ممکن است مو های یکی پر پشت و دیگری کم باشد. همچنین قرار نیست با به کار بردن این راهکار ها یک شبه مو های نوزادتان تقویت و پرپشت شود، بلکه با کمی صبر، حفظ آرامش و با رعایت راه حل های گفته شده در این مطلب، می توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.


    ما را دنبال کنید:

    سایت اینترنتی مستقل آنلاین Ⓒ کلیه حقوق متعلق به سایت مستقل آنلاین است.

    روغن زیتون برای پوست سر نوزاد
    روغن زیتون برای پوست سر نوزاد
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *