فوايد دمنوش غنچه گل محمدي

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( SD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

سنا ( Senna ) یک گیاه است که از گونه های مختلف گل های گیاه کاسیا گرفته می شود و اغلب برای تهیه چای سنا مورد استفاده قرار

6:30 صبح ؛ قبل از هر چیز تجدید نیرو کنید ? اگر تازه از خواب بیدار شده اید، پس احتمالاً 10 ساعتی می شود که هیچ چیزی نخورده

دوره مقدماتی php

چه می شود اگر یک ماه پریود نشوم؟ آرام باشید. این طبیعی است که عادت ماهانه شما طبیعی نباشد – به خصوص در چند سال اول پس از

کودک آزاری ، آزار جنسی کودکان ، تجاوز به کودکان کلماتی هستند که این روزها هر ثانیه و ساعت با مضامین مختلف در شبکه های اجتماعی در مورد

کامبوچا چیست ؟ کامبوچا یک نوشیدنی تخمیر شده است که حاوی چای سیاه و قند ( از منابع متفاوتی نظیر نیشکر، میوه یا عسل ) می باشد و

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است


بازديدكننده گرامي؛ ضمن تشكر از حسن توجه شما به وب سايت دكتر بين، به
منظور ارتقاي سطح كيفي خدمات و محصولات ما، لطفاً نظر خود را در اين بخش ثبت نماييد


Copyright © 2016 · Drbeanco.com · All rights reserved
Design by : Hamed Kermani




خانه

موبایل

مصرف منظم چای گل سرخ در گام اول به سم زدایی و پاکسازی بدن کمک می کند

  

گل سرخ یا همان گل محمدی نوعی گل رز است که در ایران به صورت گسترده کشت و استفاده می شود. از این گل معطر و پرخاصیت در تهیه گلاب، مربا، عطر، به صورت پودر داخل ادویه ها، در ترکیب شیرینیجات و غیره استفاده می شود.چای گل سرخچای یا دمنوش گل سرخ یک نوشیدنی معطر و فوق العاده با خواص مثال زدنی و پرخاصیت برای آن هایی است که علاقه مند به نوشیدنی های گرم هستند. گل سرخ یا همان گل محمدی نوعی گل رز است که در ایران به صورت گسترده کشت و استفاده می شود. از این گل معطر و پرخاصیت در تهیه گلاب، مربا، عطر، به صورت پودر داخل ادویه ها، در ترکیب شیرینیجات و غیره استفاده می شود. گل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است. شما می توانید از این گلبرگ های خوش رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنید. پس بفرمایید یک فنجان سلامت و آرامش.

چای گل سرخ برای سم زدایی از بدنمصرف منظم چای گل سرخ در گام اول به سم زدایی و پاکسازی بدن کمک می کند. چون روی کبد و صفرا تأثیر داشته و باعث تمیزی آن ها می شود. این نوشیدنی معطر ادرارآور است و به کنترل حالت احتباس آب در بدن کمک می کند. البته باید گفت که با یک گل بهار نمی شود. یعنی با نوشیدن یک فنجان چای گل سرخ نمی توانید از این خواص بی نظیر بهره مند شوید. باید این نوشیدنی را به صورت منظم و یک دوره درمانی میل کنید.

گل سرخ سرشار از ویتامین Cگل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است. شما می توانید از این گلبرگ های خوش رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنیدگل سرخ یا همان گل محمدی خواص زیادی برای سلامتی دارد. این گل خوش رنگ سرشار از ویتامین C می باشد. بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، گلبرگ ها و ساقه این گل (به ویژه به صورت خام) منبع غنی ویتامین C محسوب می شود. باید بدانید که در روند خشک شدن گل، 25 تا 60 درصد ویتامین C موجود در آن از بین می رود. بنابراین توصیه می شود در تهیه چای تا حد امکان از گل سرخ تازه استفاده کنید. یادتان باشد که ویتامین C برای دستگاه ایمنی، حفظ سلامت پوست و استخوان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویتامین در جذب هر چه بیشتر آهن نقش موثری دارد.

گل سرخ منبع آنتی اکسیدان و ضد سرطان استچای تهیه شده از گل سرخ فواید دیگری نیز دارد. این گل سرشار از آنتی اکسیدان ها و به ویژه پولیفنول های موسوم به کاتچین است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کرده و به این ترتیب از بروز سرطان ها پیشگیری می کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی نه تنها از آسیب های رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند بلکه بدون آسیب رساندن به سلول های سالم اطراف، باعث نابودی سلول های سرطانی می شود. در واقع این گل باعث بهبود سلامت درون و بیرون بدن و حفظ جوانی آن می شود.

چای گل سرخ برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی مفید است

 

 چای گل سرخ برای تسکین دردهای زنانهچای گل سرخ همچنین در بهبود دردهای قاعدگی موثر است. اگر شما نیز از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید حتماً این چای را در برنامه روزانه تان بگنجانید. به عقیده برخی متخصصان این گل همچنین در تنظیم قاعدگی نامنظم یا شدید موثر است. گفتنی است که گل سرخ برای افزایش میل جنسی نیز موثر عمل می کند.

چای گل سرخ بهترین نوشیدنی برای روزهای سردچای گل سرخ برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است. بنابراین توصیه می شود با فرا رسیدن روزهای سرد سال از این چای غافل نباشید.چای گل سرخ تب بر استاگر تب دارید می توانید به این چای اعتماد کنید. چای گل سرخ باعث کاهش دمای بدن شده و تب را کاهش می دهد. این چای برای پاکسازی بدن و کاهش التهاب و همچنین برطرف کردن ضایعات پوستی نیز موثر است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که گل سرخ از تشدید عفونت جلوگیری می کند.

چای گل سرخ برای آرامش اعصابچای گل سرخ باعث تسکین دستگاه عصبی می شود. اگر به طور منظم از این چای میل کنید از مشکلاتی مانند بی خوابی و خستگی خلاص خواهید شد. این نوشیدنی مفرح اعصاب بعد از یک روز کاری طولانی مدت و همراه با استرس است و باعث رفع خستگی و کسب انرژی دوباره می شود.چگونه چای تهیه کنیم؟چای گل سرخ همچنین در بهبود دردهای قاعدگی موثر است. اگر شما نیز از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید حتماً این چای را در برنامه روزانه تان بگنجانیدتهیه این چای بسیار ساده است. اگر حوصله تهیه چای گل محمدی را ندارید می توانید داخل قوری چای معمولی تان کمی گلبرگ گل محمدی بریزید تا معطر شود.اما برای تهیه چای گل محمدی برای هر فنجان آب به 6 تا 7 گلبرگ گل سرخ نیاز دارید. برای شیرین کردن آن نیز می توانید از عسل یا عصاره استویا استفاده کنید که یک شیرین کننده طبیعی و فاقد کالری است.برای تهیه این چای کافی است گلبرگ ها را به آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه استراحت کند. سپس می توانید چای را صاف کرده و کمی عسل یا عصاره استویا به آن بزنید.می توانید از گلبرگ های خشک نیز در تهیه دمنوش استفاده کنید. می توانید یک قاشق غذاخوری گل سرخ را به همراه یک قاشق غذاخوری چای سیاه یا سبز به مدت 15 الی 20 دقیقه دم کنید. این دمنوش برای از بین بردن بوی بد دهان و کاهش نفخ موثر است.

 

منبع: taghzie.tebyan.net


دمنوش گل محمدی که به نام های دمنوش گل سرخ یا دمنوش گل رز هم شناخته می شود، با استفاده از گل رز محمدی تهیه می شود.

چای گل محمدی فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص دمنوش گل محمدی را برای سلامتی، لاغری، درمان یبوست، سرماخوردگی و پوست و مو شرح داده ایم.

همچنین روش تهیه و دم کردن غنچه های گل محمدی را نیز در انتهای همین مقاله به طور کامل توضیح داده ایم؛ در ادامه همراه کوکا باشید :

دمنوش گل محمدی حاوی مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین E می باشد که هر دو آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند و نوشیدن آن با آبرسانی و افزایش کلاژن پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کنند.

دمنوش گل سرخ خواص ضد باکتری و ضد التهابی داشته و نوشیدن آن با پاکسازی پوست صورت به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در دمنوش گل محمدی با آبرسانی پوست دور چشم به درمان چروک دور چشم و سیاهی دور چشم کمک می کنند.

دمنوش گل محمدی خواص ضد التهاب قوی دارد و می تواند برای درمان زخم ها و بثورات جلدی مفید باشد.  شما می توانید برای شستشوی زخم ها و بثورت پوستی از دمنوش گل محمدی که سرد شده باشد استفاده کنید.

تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که خواص ضد باکتری و ضد قارچی دمنوش گل محمدی می تواند برای درمان درماتیت سبوره و شوره سر مفید باشد.

دمنوش گل محمدی با پاکسازی و سم زدایی روده ها و همچنین با افزایش چربی سوزی بدن به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

علاوه بر این دمنوش گل محمدی را اگر دو بار در روز به عنوان میان وعده استفاده کنید می تواند با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک کند.

دمنوش گل محمدی یکی از بهترین دارو ها برای درمان درد پریود می باشد، دمنوش گل محمدی با تنظیم هورمون های بدن باعث کاهش تراکم رحم در دوران قاعدگی شده و به درمان کمردرد و نوسانات خلقی در دوران قاعدگی کمک می کند.

دمنوش گل محمدی برای درد قاعدگی

دو فنجان دمنوش گل محمدی را با یک قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و بنوشید، علاوه بر اینکه درد قاعدگی را کاهش می دهد برای کاهش خونریزی شدید در این دوران هم مفید می باشد.

دمنوش گل محمدی به طور طبیعی باعث افزایش سطح هورمون های شادی آور در بدن شده و به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

علاوه بر این دمنوش گل محمدی خواص آرام بخش طبیعی داشته و نوشیدن یک فنجان دمنوش گل محمدی قبل از خواب با کاهش استرس و تنظیم هورمون ها برای درمان بی خوابی مزمن مفید می باشد.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در دمنوش گل محمدی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با افزایش تولید گلبول های سفید خون به درمان سرماخوردگی، گلودرد و آبریزش بینی کمک می کند.

علاوه بر این دمنوش گل محمدی به کاهش موکوس و خلط کمک کرده و برای درمان برونشیت و آسم مفید می باشد.

دمنوش گل محمدی به هضم غذا کمک می کند و چون خواص ضد باکتریایی قوی دارد برای پیشگیری و درمان عفوتن معده، زخم معده و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

نوشیدن 2 فنجان دمنوش گل محمدی در روز می تواند به عنوان یک ملین طبیعی عمل کرده و با بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک کند.

گفته می شود که دمنوش گل محمدی به همان اندازه که برای درمان یبوست مفید است به درمان اسهال هم کمک می کند.

دمنوش گل محمدی یک دیورتیک طبیعی بوده و با افزایش ادرار به پاکسازی و سم زدایی کبد کمک کرده و باعث درمان بیماری های کبد می شود.

مطالعه ای که در سال 2015 انجام شده نشان می دهد که دمنوش گل محمدی دارای خواص ضد التهابی بوده و می تواند برای درمان روماتیسم و آرتروز مفید باشد.

دمنوش گل محمدی خواص ضد باکتری قوی دارد و علاوه بر این به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل کرده و با افزایش ادرار به پاکسازی و سم زدایی کلیه ها و مجاری ادراری به درمان عفونت ادراری کمک می کند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در دمنوش گل محمدی برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی مفید هستند.

گفته می شود که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در دمنوش گل محمدی با کاهش رادیکال های آزاد در بدن برای پیشگیری و درمان سرطان مفید می باشند.

اگر باغ دارید می توانید گلبرگ ها و شکوفه های گل محمدی را بچینید و خشک کنید و از آن برای تهیه چای و دمنوش گل محمدی استفاده کنید.

گل محمدی تازه یا غنچه گل محمدی خشک را بشویید و به سه فنجان آب گرم اضافه کنید، درب لیوان را بگذارید و اجازه دهید تا 5 یا 10 دقیقه دم بکشد.

دمنوش گل محمدی شما آماده است اگر دوست دارید می توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

در صورت تمایل می توانید دمنوش گل محمدی را از ترکیب گل محمدی تازه و خشک با چای سبز یا چای سیاه تهیه کنید.

علاه بر این شما می توانید دمنوش گل محمدی و زعفران، دمنوش گل محمدی و دارچین، دمنوش گل محمدی و رزماری، دمنوش گل محمدی و گل گاو زبان و دمنوش گل محمدی و زنجبیل را تهیه کرده و استفاده کنید.

زیاده روی در مصرف دمنوش گل محمدی باعث سردرد، حالت تهوع، استفراغ و خستگی در افراد می شود.

کارشناسان می گویند که اگر فردی بیش از 5 فنجان دمنوش گل محمدی در روز بنوشد به دلیل مقادیر بالای ویتامین C موجود در آن دچار اسهال می شود.

جنین، زنان باردار و زنان شیرده : با توجه به نبودن تحقیقات کافی از اثر دمنوش گل محمدی بر روی جنین، زنان باردار و زنان شیرده، بهتر است که از مصرف خودسرانه دمنوش گل محمدی در دوران بارداری و شیردهی خوددراری کنید.

طبیعت چای و دمنوش گل محمدی معتدل می باشد. دمنوش گل محمدی حاوی مقادیر بالای ویتامین C، پلی فنل ها، ویتامین A، مواد معدنی مختلف، اسید مالیک، پکتین و اسید سیتریک، نئولول، گرانیول، میرن، کورستین و دیگر آنتی اکسیدان ها می باشد.

حد مجاز مصرف گل محمدی به صورت چای و دمنوش 3 تا 5 چای کیسه‌ای یا 5 تا 10 گرم گل محمدی در روز می باشد.

1 تا 2 ساعت پیش از غذا یا پس از غذا، بهترین زمان مصرف چای و دمنوش گل محمدی می باشد.

منابع : organicfacts – stylecraze



9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *