مقدار مصرف قرص امگا 3

دوره مقدماتی php
مقدار مصرف قرص امگا 3
مقدار مصرف قرص امگا 3

اسیدهای چرب امگا۳ باید در رژیم غذایی هر فردی قرار بگیرد زیرا بدن شما نمی‌تواند این اسیدهای چرب را تولید نماید. اسیدهای چرب امگا۳ برای عملکرد مناسب مغز ضروری است. این ماده برای رشد و توسعه طبیعی کودکان نیز لازم است. اسید چرب امگا ۳ می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. تنها انواع خاصی از غذاها حاوی اسید چرب امگا۳ هستند، بنابراین اگر در رژیم غذایی خود مقادیر کافی از این اسیدهای چرب را نداشته باشید ممکن است به مصرف مکمل‌های آن روی بیاورید.

مقدار امگا ۳ که روزانه به آن نیاز دارید بستگی به سن و جنس شما دارد. متخصصان پیشنهاد می‌کنند که ۵ الی ۱۰ درصد از کالری مورد نیاز خود را از امگا ۳ به دست آورید. مقدار مصرف مجاز امگا ۳ در زیر لیست شده است:

دوکوساهگزائنوئیک اسید(DHA) و ایکوزاپنتانوئیک اسید(EPA) جزو خانواده امگا ۳ هستند که نقش بسیار مهمی در توسعه مغز و سلامت قلب بازی می‌کنند. انجمن بین المللی مطالعه اسیدهای چرب و لیپیدها پیشنهاد می‌کند که حداقل ۵۰۰ میلی گرم از DHA به اضافه EPA باید روزانه مصرف شود تا سلامت قلب تامین گردد. مقادیر مجاز مصرف این اسیدهای چرب عبارت است از:

روغن ماهی و ماهی اصلی ترین منبع DHA و EPA می‌باشند. ماهی سالمون، تن ماهی و ساردین جزو موادی است که امگا۳ بالایی دارند. منابع گیاهی از اسیدهای چرب امگا۳ را آلفا لینولنیک اسید می‌نامند. این منابع شامل روغن بذر کتان، گردو، روغن گردو، دانه چیا، روغن کانولا و روغن سویاست. تخم مرغ‌های غنی شده با امگا ۳ نیز در بازار موجود است. بدن انسان تنها مقادیر بسیار اندکی از DHA و EPA را می‌سازد.مقدار مصرف قرص امگا 3

اگر حداقل ۹۹ گرم از ماهی‌های غنی از امگا ۳ را به صورت هفتگی مصرف می‌کنید و از غذاهای گیاهی حاوی امگا۳ بهره مند می‌شوید، نیازی به مصرف مکمل نخواهید داشت. با اینحال می‌توانید با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. زمانی که می‌خواهید مکمل امگا۳ را انتخاب کنید، به دنبال مکملی باشید که حداقل ۵۰۰ میلی گرم از DHA به علاوه EPA را فراهم کند. قبل از مصرف مکمل از پزشک خود اجازه بگیرید.

دوره مقدماتی php

سلام خسته نباشید.میخواستم بپرسم قرص های امگا۳ ۱۰۰۰ میلی گرمی را به صورت مصرف کنیم. با آرزوی موفقیت برای شما.

از درج هرگونه تبلیغات و مطالب هرز معذوریم

عشق به مهمانی دادن و پذیرایی کردن در خیلی‌ها وجود دارد؛ کسانی که دوست دارند همه را دور هم جمع کنند و ساعت‌های خوشی را برایشان به یادگار بگذارند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید مهمانی‌هایتان بی عیب و نقص برگزار شوند، به مهمان‌هایتان خوش بگذرد و سلیقه‌تان زبانزد همه شود، این مقاله برای شما نوشته شده است.

شیرینی جزو جدا نشدنی میزهای مهمانی است. کافی است انواع شیرینی، پشمک و نوقا برای پذیرایی را سر میز بگذارید و دم‌نوش یا چای خوش طعم را هم کنارش قرار دهید تا طراوت مهمانی‌تان چند برابر شود. اگر کسی از مهمان‌هایتان دیابت دارد یا رژیم است، خوب است از خوراکی‌های رژیمی و مواد شیرین حاوی استویا کمک بگیرید تا او هم بتواند در شیرین کامی بقیه مهمان‌ها سهیم شود. به طور اختصاصی به او بگویید که فلان مدل شیرینی یا پشمک را برای تو تهیه کرده‌ام.

اولین و مهم‌ترین اصل برگزار کردن یک مهمانی خوب، داشتن میزبان خوب است. میزبان خوب کسی است که ارتباط برقرار کردن با مهمان‌هایش را بلد باشد. اگر دوست دارید مهمان‌هایتان با شما احساس راحتی و صمیمیت کنند؛ باید روی رفتارهایتان کار کنید. برای این کار به موارد زیر دقت داشته باشید:مقدار مصرف قرص امگا 3






از میوه خوب گرفته تا آجیل و خشکبار، گردو و خرما خشک مرغوب را روی میز و در دسترس مهمان‌هایتان قرار دهید. مهم نیست اگر ایام عید نیست و صرفا یک مهمانی رسمی است. مهم این است که وجود آجیل و هر خوراکی مرغوب دیگری باعث می‌شود حالت مجلسی مهمانی شما حفظ شود و مهمانتان متوجه شود به پذیرایی مناسب از او اهمیت می‌دهید. اگر مواد خوراکی روی میزتان کهنه باشند یا ظاهرشان مشکل داشته باشد، تقریبا به این معناست که آمدن مهمانتان آنقدر اهمیت نداشته که به خاطرش وقت بگذارید و سراغ خوراکی‌های تازه و باکیفیت بروید.

برای اینکه بتوانید حق مطلب را در مورد مهمانداری ادا کنید، بهتر است سرویس غذا خوری زیبایی تهیه کنید که یکدست است. یکدست نبودن لیوان‌ها، بشقاب‌ها یا حتی قاشق و چنگال رسمی بودن مهمانی شما را زیر سوال می‌برد. اگر امکان تهیه ظروف جدید ندارید، سعی کنید با ترفندهایی مثل استفاده از پوشش لیوان یا پوشش دسته قاشق و چنگال، عدم هماهنگی را تا حدودی پنهان کنید.

یکی از نکاتی که ممکن است خیلی‌ها به آن توجه نکنند، نحوه چیدمان صندلی‌ها نسبت به هم است. اگر مبل‌هایتان را دور از هم قرار داده‌اید، احتمال اینکه صمیمیتی بین مهمان‌هایتان ایجاد شود، بسیار کم است. فاصله صندلی‌ها نباید طوری باشد که افراد مجبور باشند برای صدا کردن همدیگر، صدایشان را بالا ببرند.

در عین حال خوب است مبلمان یا صندلی‌ها را گرد بچینید تا مهمان‌ها مجبور نشوند برای دیدن چهره هم سرشان را این طرف و آن طرف بچرخانند. این کار باعث ارتباط چشمی بهتر و رابطه گرم‌تر می‌شود.

اگر عادت دارید قبل از مهمانی خودتان را از دست و پا بیندازید و آنقدر کار کنید که دیگر رمقی برایتان نماند، لطفا دست از این کار بردارید. خیلی بد است که همه جنبه‌های پذیرایی تمام و کمال باشد؛ اما پای چشم میزبان از خستگی گود افتاده باشد یا مرتب خمیازه بکشد. سعی کنید کارهایتان را چند روز قبل از مهمانی تقسیم کنید تا در روز جشن کمتر تکاپو را داشته باشید. بهترین لباستان را بپوشید، به خودتان برسید و بشاش باشید.

معمولا زمانی که مهمان‌ها غریبه باشند یا برای اولین بار وارد منزل شوند، بهتر است موضوعی برای گفتگو در آستین داشته باشید که بین آن‌ها مشترک باشد. در فرهنگ‌های دیگر به این سبک سوال‌ها یخ شکن یا Ice breaker  می‌گویند؛ اما اگر مهمان‌هایتان از قبل همدیگر را می‌شناسند، معمولا نیازی به این سوال نیست و آنقدر حرف توی حرف می‌آید که خود به خود یخ همه باز می‌شود.

اگر جو مهمانی‌هایتان خودمانی است و علایق مشترکی دارید، برای اینکه به همگی خوش بگذرد تهیه و تدارک یک بازی دسته جمعی را ببینید. از قبل با توجه به تعداد مهمان‌ها وسایل بازی را فراهم کنید و شب مهمانی به محض اینکه احساس کردید حوصله جمعیت در حال سر رفتن است، بازی را از آستینتان بیرون بکشید. بازی‌ها علاوه بر سرگرم کننده بودن تاثیر زیادی روی شناخت بهتر همدیگر دارد و صمیمیت بین افراد را بالا می‌برد.

سلام و احوالپرسی دسته جمعی سر جای خود؛ یکی دیگر از ترفندهایی که می‌توانید مهمانی‌تان را با آن گرم کنید، سر زدن به تک تک مهمان‌ها و احوالپرسی اختصاصی است. اینطوری هر فردی متوجه جایگاه ویژه‌اش برای میزبان می‌شود و صمیمیت شما هم با او بیشتر خواهد شد. در پایان احوالپرسی یا ابتدای آن از مهمانتان بپرسید به چیزی نیاز دارد و به او خوش می‌گذرد؟ این سوال‌ها هم اهمیت دادن شما به او را  نشان می‌دهد.

ادامه‌ی پست

طبق آخرین تحقیقات انجام شده در سال ۹۳ حدود ۱۱۲ هزار نفر در سراسر کشور به سرطان سینه مبتلا هستند. بیش از نیمی از این آمار را زنان تشکیل دارده اند و مابقی آن سرطان سینه در مردان می باشد . آمار ابتلا به سرطان سینه در زنان زیر ۳۵ سال نیز وجود دارد . بنابراین تشخیص سرطان سینه کمک بسیاری در روند درمان این بیماری می کند .

تشخیص سرطان سینه

با افزایش ابتلا به سرطان سینه و بالا رفتن آمار این بیماری، بهتر است مردم در این زمینه آگاهی خود را افزایش دهند . سرطان سینه به دلیل رشئ غیر طبیعی سلول ها در بافت سینه می باشد . بیشترین آمار ابتلا به سرطان سینه در سلول های سازنده شیر که همان لوبول ها و در مجاری شیری است رخ می دهد .

تمامی افراد جامعه، به ویژه بانوان باید توجه داشته باشند که بافت سایت تخصصی سرطان پستان یک بافت سرطان زا می باشد، لذا به طور مرتب باید معاینه انجام دهند تا در صورت وجود مشکل به راحتی تشخیص داده شود و بتوانند برای تشخیص قطعی هر چه سریعتر به پزشک خود مراجعه نمایند .

بهترین روش برای تشخیص سرطان سینه، آگاهی بانوان می باشد . زیرا با آگاهی و مراجعه به موقع به پزشک متخصص می توانند این بیماری را در زمان مناسب تشخیص داده و به درمان سرطان سینه بپردازند .

در ادامه چند روش تشخیص سرطان سینه بیان می شود

معاینه توسط یک فرد آگاه می تواند تاثیر بسیاری در روند بهبود این مشکل داشته باشد. این فرد می تواند یک جراح سینه، پزشک عمومی، متخصص زنان و زایمان و یا یک ماما آموزش دیده باشد که بهتر است توسط یک جراح سینه خوب انجام شود .

بافت سایت تخصصی سرطان پستان یک بافت کلفت و سفت می باشد، به همن علت تهیه تصویر رادیوگرافی کمی دشوار می باشد . بنابراین برای تهیه عکس بهتر است بافت سینه را در یک سطح صاف نازک کرده و سپس با استفاده از دسگاه رادیوگرافی و اشعه ایکس اقدام به تهیه عکس نماییم . برخی از افراد گمان می کنند که انجام ماموگرافی و فشار وارد شده بر سینه آن ها ممکن است باعث ایجاد خطر شود، اما به هیچ وجه خطر ناک نمی باشد .

در روش سونوگرافی یک ژل مخصوص را بر روی سینه قرار می دهند و سپس با پروب مخصوص برو روی سینه قرار می دهند و تصویر ایجاد شده بر روی صفحه نمایش را مشاهده می نمایند . در این روش هیچگونه درد ی برای بیمار ایجاد نمی شود . لازم به ذکر است که انجام سونوگرافی به دلیل استفاده از امواج صوت در تصویربرداری هیچگونه عارضه ای برای مراجعه کننده به همراه ندارد و در کمترین زمان سینه را مورد بررسی قرار داده و تصویر را برای مشاهده و بررسی پزشک معالج به بیمار تحویل می دهد .

گاهی در هنگام انجام سونوگرافی ممکن است پزشک رادیولوژیست شما به موردی شک کند، به همین علت برای رفع این شک نیاز به برداشت تیکه ای از بافت سایت تخصصی سرطان پستان می باشد که آن را برای بررسی های دقیق تر به یک پزشک پاتوبیولوژیست تحویل می دهد . به این روش بیوپسی سایت تخصصی سرطان پستان می گویند . بیوپسی و یا همان نمونه برداری توسط یک سوزن انجام می شود . در این روش از بیحسی استفاده می شود بنابراین جای نگرانی نیست زیرا هیچ دردی برای بیمار ایجاد نمی شود . انجام بیوپسی سایت تخصصی سرطان پستان دلیل بر ایجاد سرطان سینه در فرد نمی باشد، تنها ممکن است یک ضایعه مشکوک در سینه شما وجود داشته باشد که برای بررسی های دقیق تر نیاز به تشخیص آن است .

انتخاب نوع روش برای تشخیص سرطان سینه به پزشک معالج شما بستگی دارد.گاهی بانوان به دلیل ترس از ماموگرافی درخواست انجام سونوگرافی سینه را دارند، اما شاید برای تشخیص نوع مشکل استفاده از ماموگرافی برای فرد مناسب تر باشد . بنابراین بهتر است در انتخاب آن هیچگونه دخالتی نداشته باشید .

متاسفانه این دیدگاه اشتباه در میان مردم رواج یافته است که بهترین راه درمان سرطان سینه ، برداشتن کامل سایت تخصصی سرطان پستان می باشد ، دکتر احمد رضا نصیری جراح سینه بیان می کنند که با پیشرفت های که امروزه درعلم پزشکی رخ داده است ، نیازی به برداشتن کل سینه در اکثر مواقع نمی باشد و جراحی، رادیوتراپی، هورمون درمانی و … می توان به درمان این سرطان شایع پرداخت .

هرچه سریع تر سرطان سینه تشخیص داده شود، در نتیجه به بهترین شکل ممکن می توان درمان نمود . روش های مختلفی برای بررسی سرطان سینه وجود دارد که با توجه به نوع مشکل و صلاحدید پزشک یکی از آن ها برای شما انتخاب می شود .

ادامه‌ی پست

 

انتخاب
شایسته استاد برجسته، مدیر ممتاز و شخصیت فرهیخته، جناب آقای دکتر سعید
نمکی، به عنوان سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، باعث افتخار جامعه پزشکی
کشور است. سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان زنان و مامایی ایران ضمن عرض تبریک به جامعه
پزشکی، امیدوار است استاد دکتر سعید نمکی با عنایات خداوند متعال و حمایت همه
جانبه اقشار مختلف پزشکی، در انجام وظایف محوله و ارتقاء جایگاه پزشکی کشور در
خدمت به مردم و میهن اسلامی موفق و سربلند باشند.مقدار مصرف قرص امگا 3

 

 

 

هیئت مدیره انجمن
متخصصین زنان و مامایی ایران  

ادامه‌ی پست

ال کارنیتین از مشتقات اسید آمینه طبیعی است که اغلب به عنوان مکمل مصرف می شود. این ماده برای کاهش وزن استفاده می شود و ممکن است بر عملکرد مغز اثر بگذارد. با این حال، ادعاهای مردمی درباره مکمل ها همیشه با علم مطابقت ندارد. در این مقاله می خوانیم:

ال کارنیتین چیست؟

نقش ال کارنیتین در بدن شما

منابع غذایی ال کارنتین

توصیه های مربوط به دوز مصرفی ال کارنتین

مکمل های ال کارنتین موجود در داروخانه های ایران

ال کارنیتین یک مکمل غذایی و ماده مغذی است. این ماده نقش حیاتی در تولید انرژی با حمل اسیدهای چرب به میتوکندری سلولهای شما دارد. میتوکندریها به عنوان موتورهای درون سلول های شما عمل می کنند و چربی ها را برای ایجاد انرژی قابل استفاده می کنند. بدن شما می تواند ال کارنیتین را از آمینو اسید لیزین و متیونین تولید کند.

برای تولید این ماده به مقدار کافی توسط بدن، نیاز به مقدار زیادی ویتامین C دارید. علاوه بر ال کارنیتین تولید شده در بدن شما، می توانید مقدار کمی با خوردن محصولات حیوانی مانند گوشت یا ماهی دریافت کنید. وگان ها یا افرادی که مسائل ژنتیکی خاص دارند ممکن است قادر به تولید کافی این ماده نباشند. 

ال کارنیتین نوع استاندارد بیولوژیکی فعال کارنیتین است که در بدن، غذاها و بیشتر مکمل ها یافت می شود. در اینجا چندین نوع دیگر از کارنیتین وجود دارد:

این فرم غیر فعال می تواند کمبود کارنیتین در بدن شما را با مهار جذب دیگر فرم های مفید برطرف کند.

اغلب به نام ALCAR شناخته می شود که احتمالا موثرترین شکل برای مغز شما است. مطالعات نشان می دهد که ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های نورودنژراتیک مفید باشد.

این فرم مناسب برای موارد گردش خون، مانند بیماری عروق محیطی و فشار خون بالا مناسب است. این ماده ممکن است تولید اکسید نیتریک را افزایش دهد که موجب جریان خون می شود.

به دلیل سرعت جذب آن معمولا به مکمل های ورزشی اضافه می شود. این ماده درد عضلانی را بهبود می دهد. برای اکثر افراد، استیل ال کارنیتین و ال کارنیتین برای استفاده عمومی موثر است. با این حال، همیشه باید فرم مورد نظر خود را برای نیازها و اهداف شخصی خود انتخاب کنید.

نقش اصلی ال کارنیتین در بدن شما شامل عملکرد میتوکندری و تولید انرژی می باشد. در سلولها، این ماده به حمل و نقل اسیدهای چرب به میتوکندری کمک می کند، جایی که آنها می توانند برای تولید انرژی سوخته شوند. حدود ۹۸ درصد از ذخایر ال کارنیتین شما در ماهیچه های شما وجود دارد و مقادیر کمتری در کبد و خون شما وجود دارد.

ال کارنیتین ممکن است به افزایش عملکرد میتوکندری کمک کند، که نقش کلیدی در بیماری دارد. تحقیقات جدید نشان دهنده مزایای بالقوه شکل های مختلف کارنیتین است که می تواند برای بیماری های مختلف، از جمله بیماری های قلبی و مغزی مورد استفاده قرار گیرد.

در تئوری، استفاده از ال کارنیتین به عنوان مکمل کاهش وزن حساس است. از آنجایی که ال کارنیتین به انتقال اسیدهای چرب بیشتری به سلول های شما برای سوختن کمک می کند، ممکن است فکر کنید این ماده باعث افزایش توانایی شما در سوختن چربی و کاهش وزن خواهد شد.

با این حال، بدن انسان بسیار پیچیده است، و نتایج مطالعات انسان و حیوانات به صورت مخلوط می باشد. در یک مطالعه هشت هفته ای که در ۳۸ زن که چهار بار در هفته ورزش می کردند انجام شد، تفاوت معنی داری بین کاهش وزن در میان کسانی که ال کارنیتین مصرف می کردند و نمی کردند وجود نداشت.

علاوه بر این، پنج نفر از شرکت کنندگان حالت تهوع یا اسهال را تجربه کردند. یکی دیگر از مطالعات انسانی اثر  ال کارنیتین را بر روی سوزاندن چربی در طول یک تمرین دوچرخه ۹۰ دقیقه ای نشان داد. چهار هفته مصرف مکمل باعث افزایش چربی سوزی نمی شود.

مقاله پشنهادی سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان: ۲۶ قرص لاغری موجود در ایران+لیست قیمت

با این حال، یک تجزیه و تحلیل از نه مطالعه – بیشتر در افراد چاق و یا بزرگسالان سالخورده – دریافت که در هنگام مصرف ال کارنیتین افراد به طور متوسط ۱٫۳ کیلوگرم وزن از دست می دهند. برای تأیید مزایای ال کارنیتین در جمعیت جوان تر و فعال تر، تحقیقات بیشتری لازم است.

در حالی که ممکن است در کاهش وزن برای افراد چاق یا سالخوردگان کمک کننده باشد، یک رژیم غذایی کامل و رژیم ورزشی بر روی عملکرد مغز تاثیر می گذارد.

برخی مطالعات حیوانی نشان می دهد که فرم استیل، استیل ال کارنیتین (ALCAR) ممکن است به جلوگیری از کاهش سن روانی و بهبود نشانگرهای یادگیری کمک کند. مطالعات انسانی نشان می دهد که مصرف روزانه استیل ال کارنیتین باعث کاهش معکوس عملکرد مغز مرتبط با بیماری های آلزایمر و سایر بیماری های مغز می شود.

این فرم مزایای مشابهی برای عملکرد مغز عمومی در بزرگسالان سالمندانی داشت که آلزایمر و یا سایر شرایط مغز را نداشتند. در موارد خاص، این فرم حتی ممکن است مغز شما را از آسیب سلول محافظت کند. در یک مطالعه ۹۰ روزه، افراد مبتلا به مشکلات الکل که ۲ گرم استیل ال کارنیتین در روز دریافت کردند، به طور قابل ملاحظه ای در تمام فعالیت های مغز بهبود یافتند. تحقیقات بیشتری در مورد منافع درازمدت این ماده برای افراد سالم ضروری است.

برخی مطالعات نشان می دهد که پتانسیل کاهش فشار خون و روند التهابی مرتبط با بیماری قلبی وجود دارد. در یک مطالعه، ۲ گرم استیل ال کارنیتین در روز منجر به کاهش تقریبا ۱۰ نمره فشار خون سیستولیک شد. ال کارنیتین همچنین به بهبود در بیماران مبتلا به اختلالات قلب شدید مانند بیماری های قلبی عروقی و نارسایی مزمن قلبی مرتبط است.  یک مطالعه ۱۲ ماهه کاهش نارسایی قلب و مرگ و میر در میان شرکت کنندگانی که مکمل ال کارنیتین را دریافت کردند، نشان داده است.

شواهدی که در مورد اثرات ال کارنیتین بر عملکرد ورزشی می آید، مخلوط می باشد. با این حال، مطالعات متعدد مزایای خفیف را با دوزهای بزرگتر یا مدت طولانی تر نشان می دهد. مزایای ال کارنیتین ممکن است غیرمستقیم باشد و چند هفته یا چند ماه طول بکشد. این ماده متفاوت از مکمل هایی مانند کافئین یا کراتین است که می تواند به طور مستقیم عملکرد ورزشی را افزایش دهد. ال کارنیتین ممکن است مفید باشد:






ال کارنیتین همچنین ممکن است علائم دیابت نوع ۲ و عوامل مرتبط با آن را کاهش دهد. یک مطالعه از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که از داروهای ضد دیابت استفاده می کردند، نشان داد که مکمل های کارنیتین به طور قابل توجهی کاهش قند خون در مقایسه با پلاسبو را نشان می دهند. همچنین ممکن است با افزایش یک آنزیم کلیدی به نام AMPK با دیابت مبارزه کند، که توانایی بدن شما برای استفاده از کربوهیدرات را بهبود می بخشد.

برای اکثر افراد، ۲ گرم یا کمتر در روز نسبتا امن و بدون عوارض جانبی جدی است. در یک مطالعه، افرادی که هر روز ۳ گرم از این ماده به مدت ۲۱ روز مصرف کردند هیچ اثر منفی مشاهده نکردند. در یک بررسی ایمنی ال کارنیتین، دوزهای تقریبا ۲ گرم در روز برای استفاده طولانی مدت ایمن می باشد. با این حال، برخی از عوارض جانبی خفیف مانند تهوع و ناراحتی معده وجود داشت.

با این حال، مکمل های ال کارنیتین ممکن است در طول زمان میزان ترشحات اتیلامین N-اکسید (TMAO) شما را افزایش دهند. سطح بالایی از TMAO با افزایش خطر ابتلا به آترواسکلروز مرتبط است – یک بیماری که شریان های شما را مسدود می کند.

مطالعات بیشتر در مورد ایمنی مکمل های  ال کارنیتین مورد نیاز است.

مقاله پیشنهادی سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان: کراتین | نحوه مصرف کراتین و زمان آن

می توانید مقادیر کمی از ال کارنیتین را از طریق رژیم غذایی گوشت و ماهی کسب کنید. بهترین منابع ال کارنیتین:






جالب توجه است که منابع غذایی ال کارنیتین میزان جذب بیشتری نسبت به مکمل ها دارند. بر طبق یک مطالعه، ۵۷-۸۴ درصد کارنیتین در هنگام مصرف غذا جذب می شود، در حالی که تنها ۱۴-۱۸ درصد در صورت مصرف مکمل جذب می شود.

همانطور که قبلا اشاره شد، اگر ذخیره این ماده در بدن شما کم باشد، بدن شما می تواند این ماده را به طور طبیعی از آمینو اسید متیونین و لیزین تولید کند. به همین علت، مکمل های ال کارنیتین تنها در موارد خاصی نظیر درمان بیماری ضروری هستند.

سطوح ال کارنیتین شما تحت تاثیر چاقی و چربی بدن می باشد. بزرگسالان سالمند نیز ممکن است از مکمل ال کارنیتین بهره مند شوند. تحقیقات نشان می دهد که با افزایش سن شما سطح این ماده کاهش می یابد. در یک مطالعه ۲ گرم ال-کارنیتین باعث کاهش خستگی و افزایش عملکرد عضلات در افراد مسن شد. سایر تحقیقات نشان می دهد که استیل ال کارنیتین همچنین می تواند به شما در بهبود سلامت مغز و عملکرد شما کمک کند.

علاوه بر این، خطر کمبود آن در افراد مبتلا به بیماری هایی مانند سیروز و بیماری کلیوی بیشتر است. اگر یکی از این شرایط را داشته باشید، مکمل ممکن است مفید باشد. همانند هر مکمل، قبل از مصرف ال کارنیتین، باید با پزشک خود صحبت کنید.

دوز استاندارد ال کارنیتین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم در روز است. اگرچه دوز مورد تائید در مطالعات مختلف متغیر است، در اینجا یک مرور کلی از دوز وجود دارد:




تا ۲۰۰۰ میلی گرم (۲ گرم) در روز در درازمدت امن و موثر است.

تعداد :  ۶۰ عدد    قیمت:  ۸۷ هزار تومان

نوع: ویال خوراکی     تعداد : ۱۰ عدد در یک بسته    قیمت: ۱۹ هزار تومان

نوع : ویال خوراکی   تعداد: ۱۰ عدد در یک بسته  قیمت: ۲۶ هزار تومان

نوع: قرص جویدنی   تعداد: ۳۰ عدد    قیمت : ۸۱ هزار تومان

نوع: شربت   تعداد: یک عدد    قیمت: ۴۲ هزار تومان

نوع: کپسول    تعداد: ۶۰ عدد      قیمت : ۸۱ هزار تومان

نوع : قرص   تعداد: ۶۰ عدد   قیمت: ۹۱ هزار تومان 

تهیه و تنظیم: گروه سلامت سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان

منبع: www.healthline.com

ادامه‌ی پست

شپش ها هیولاهای آزار دهنده ای هستند که در موهای ما ایجاد می شوند و باعث ناراحتی و خارش سر می شوند (۱۰ علت خارش پوست سر). آنها حشرات انگلی کوچکی هستند که زندگی خود را بر روی سر ما می گذرانند و از خون ما تغذیه می کنند و زمانی که پوست سر را می خارانیم باعث عفونت می شوند. خلاص شدن از شر این حشرات دشوار است زیرا بعد از مدتی مقاوم به داروهای ضد شپش می شوند.

این یک مشکل بزرگ است چرا که میلیون ها نفر از آن در سراسر جهان رنج می برند. در ایالات متحده تنها ۱۰ میلیون نفر در هر سال تحت درمان با شپش هستند. بنابراین، طبیعی است که مردم به دنبال راه های جایگزین در مورد چگونگی خلاص شدن از شر این انگل های خزنده باشند .

همانطور که همه می دانیم، رنگ مو شامل بسیاری از مواد شیمیایی قوی و مضر است، بنابراین انگل های کوچک را در موهای شما می کشند. بحث بسیار زیادی در مورد این است که رنگ مو سمی است و می تواند موهای شما را آسیب برساند، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که با تمام این توانایی ها می تواند به شما کمک کند شپش ها را از بین ببرید. اما نکته اینجاست که رنگ و مواد شیمیایی آن تنها میتواند شپش های بالغ و یا نوزادان آن را بکشد اما رنگ مو نمی تواند به تخم شپش وارد ش وارد شود و آن را از بین ببرد. بنابراین با رنگ کردن مو ممکنه شپش های ظاهری از بین روند اما تخم شپش هنوز هست که هر تخم بعد از ده روز شپش خود را آزاد میکند. اشکالات کوچک مانند شپشها نمیتوانند در برابر مواد شیمیایی قدرتمندی که رنگ مو وجود دارد مقاومت کنند. 

تهیه و تنظیم: گروه سلامت سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان 

منبع: www.haircaremanual.com

خیر
بلی

امتیاز مطلب: ۱۰۰%


۱۰۰

ادامه‌ی پست

چروک ها علامت پیری هستند. کلاژن موجود در پوست با پیری از بین می رود. در نتیجه پوست چین و چروک می خورد. اگرچه ظاهر چروک ها یک فرایند بیولوژیکی است، اما رادیکال های آزاد و اشعه های UV باعث سرعت بخشیدن به روند می شود. درمان سیاهی دور چشم مهم است اما قبل از این که چروک ها زیبایی چهره شما را از بین ببرند، آنها را درمان کنید! با کمک درمان های طبیعی می توانید این مشکل را در منزل برطرف کنید.

عوامل مختلفی باعث ایجاد چین و چروک می شوند مانند:














چین و چروک به طور کلی در بازو، دست، گردن و صورت ظاهر می شود. علائم چین و چروک عبارتند از:

به منظور از بین بردن چین و چروک، بسیاری از افراد، به خصوص زنان، به سراغ پرکننده های پوستی، تزریق بوتاکس و بسیاری از روش های خطرناک دیگر می روند. البته، این روش های علمی در ابتدا به خوبی اثر می کنند، اما بعد از چند ماه، پوست شما بدتر می شود. قبل از اینکه به فکر بوتاکس یا پرکننده پوستی بیفتید، بیایید نگاهی به این داروهای خانگی طبیعی برای چین و چروکها بیندازیم.

۲ قاشق غذاخوری عسل، ۴ قاشق غذاخوری پودر شیر و ۲ قاشق غذاخوری آب گرم را مخلوط کنید. مخلوط را به مدت ده دقیقه بر روی صورت بگذارید. سپس آن را بشویید. عسل پوست شما را درخشان می کند در حالی که پودر شیر باعث می شود پوست شما نرم تر و بدون چروک شود.

آناناس حاوی ویتامین C است که برای پوست مناسب است، به ویژه اگر می خواهید از چین و چروک ها خلاص شوید. پالپ آناناس را بر روی پوست خود قرار دهید.  بگذراید ۱۰ دقیقه بماند سپس آن را شستشو دهید. همچنین می توانید از آب آناناس برای ماساژ صورت استفاده کنید. ماساژ را به صورت حرکات دایره ای انجام دهید. این کار گردش خون را افزایش می دهد، پوست شما را تمیز می کند و چین و چروک را برطرف می کند.

روغن نارگیل گرم را روی پوست خود بمالید. روغن نارگیل پوست شما را سفت می کند و از افتادگی پوست جلوگیری می کند.

موز را در یک کاسه با کمک یک چنگال له کنید. هم بزنید تا به شکل کرم شود. آن را به طور یکنواخت بر روی صورت بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس صورت را بشویید. تا زمانی که ماسک خشک نشده است ماساژ ندهید.

چای مزایای زیادی در کنار رفع چین و چروک دارد. چای سبز نیز موثر است. بنابراین، به صورت روزانه چای بخورید. چای سبز پوست شما را سم زدایی می کند و باعث جوان تر شدن پوست شما می شود.

یک خیار تازه بردارید و آن را به ورق های نازک برش دهید. برش ها را روی صورت قرار دهید. خیار پوست را نرم می کند و چین و چروک را برطرف می کند.

گوجه فرنگی یک درمان خانگی بسیار موثر برای چین و چروک صورت است. روزی یک گوجه فرنگی بخورید. گوجه فرنگی پوست شما را سفت می کند و گونه های شما را قرمز طبیعی می کند. همچنین می توانید خمیر گوجه فرنگی را روی صورت و گردن خود قرار دهید. این ماده باعث روشن شدن فوری (بخوانید: چگونه پوست سیاه را سفید کنیم؟) و جوان تر شدن پوست شما می شود.

روغن زیتون یک درمان عالی برای چین و چروک صورت است. روغن زیتون رطوبت را به پوست شما برمی گرداند. چند قطره لیمو را بر روی صورت ماساژ دهید. لیمو چهره شما روشن تر می کند و چین و چروک را از بین می برد. روغن زیتون را در پخت و پز و سالاد برای بهتر و جوان تر شدن پوست استفاده کنید.

چند قطره روغن بادام می تواند در از بین بردن چروک اطراف چشم موثر باشد. ۱-۲ قطره روغن بادام را زیر چشم خود بمالید. این بهترین درمان خانگی برای چین و چروک زیر چشم است.

پوست هندوانه را بر روی صورت خود بمالید. بگذارید ۵-۷ دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. هندوانه پوست شما را خنک می کند و باعث صافی آن می شود.

هر روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. آب آشامیدنی مانع از کم آبی بدن و صورت شما می شود. 

عسل و آب لیمو را به مقدار مساوی مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی صورت خود قرار دهید. این مخلوط پوست صورت شما را سفت و بدون چین و چروک می کند. این مخلوط برای پاک کردن برنزه نیز استفاده می شود. صورت را با آب گرم شستشو دهید و عسل را روی صورت خود بمالید. به آرامی آن را ماساژ دهید و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند. بعد از شستن صورت با آب گرم، بر روی صورت یخ بمالید.

مقداری پودر برنج بردارید. آن را با گلاب و شیر مخلوط کنید. خمیر حاصل را بر روی صورت مرطوب خود قرار دهید و بگذارید۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. این خمیر پوست شما را سفت و روشن می کند و چین و چروک را از بین می برد.

پاپایا یک گزینه بسیار خوب برای از بین بردن چین و چروک و خطوط نازک است. یک تکه پاپایا را بشویید و آن را له کنید. به آن عسل اضافه کنید و روی گردن و صورت بمالید. این یک درمان بسیار موثر طبیعی برای چین و چروک است.

زردچوبه و عسل و گلاب را مخلوط کنید. خمیر را بر روی گردن و صورتتان بمالید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید. نکته: از این ماسک بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید زیرا پوست شما خشک می شود (بخوانید: ماسک برای خشکی پوست صورت).

صورت را با روغن ویتامین E ( خواص قرص ویتامین e، میزان مصرف و عوارض جانبی آن) ماساژ دهید تا چروک ها، خطوط نازک و چین و چروک دور چشم از بین برود.

سفیده تخم مرغ را جدا کنید. ۲ قاشق غذا خوری گلیسیرین و گلاب را در سفیده مخلوط کرده و خوب هم بزنید. این مخلوط را روی چروکهای خود قرار دهید. این یک درمان بسیار خوب برای چین و چروک روی دست و صورت است. همچنین می توانید سفیده تخم مرغ را مستقیما در زیر پوست چشم قرار دهید تا چین و چروک دور چشم را درمان کنید.

زردآلو یک منبع غنی از منیزیم، پتاسیم، فسفر و کلسیم است. ۲ زردآلو را بشویید، آنها را پوره کنید. ۲ قاشق غذاخوری عسل، مقدار کمی شیر سرد و آب یک لیمو کامل را در پوره زردآلو اضافه کنید. مخلوط را بر روی صورت و گردن قرار دهید. بعد از ۱۰ دقیقه، صورت را با آب بشویید و خشک کنید. یک مرطوب کننده با کیفیت خوب روی پوست قرار دهید. زردآلو پوست شما را تغذیه می کند در حالی که لیمو خطوط ظریف، چین و چروک را از بین می برد.

چوب صندل یک درمان بسیار قدیمی است و از زمان های قدیم برای به دست آوردن پوستی زیبا و براق و بدون چروک استفاده شده است. پودر چوب صندل را بشویید و با گلاب مخلوط کنید. خمیر را روی صورت خود قرار دهید. این یک درمان خوب برای آکنه است.

یک قطعه زنجبیل را بردارید و آن را ریز ریز کنید. ۱ قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. روزانه در صبح هنگام طلوع آفتاب این مخلوط را بخورید. این به عنوان یک درمان خانگی در برابر چین و چروک ها عمل خواهد کرد.

۳-۴ توت فرنگی را بشویید. ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. آن را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب سرد شستشو دهید.

یک آوکادو را له کنید و بر روی صورت قرار دهید. آووکادو پر از ویتامین E است که پوست خشک خود را تغذیه می کند و آن را سفت می کند.

مصرف سیر روزانه باعث کاهش سرعت پیری می شود و پوست شما به مدت طولانی بدون چروک باقی می ماند.

آجیل منبع غنی از مواد معدنی و کالری است. اگر روزانه مصرف شود، چین و چروک کاهش می یابد و صورت شما براق خواهد شد.

چند قطره روغن Rosehip را روی کف دست خود بگذارید و روی صورت و گردن خود بمالید. این روغن در کاهش چین و چروک موثر است.

یک قاشق فلزی را داخل یخچال قرار دهید و بگذارید یک شب تا صبح ماند. سپس قسمت محدب قاشق را زیر پوست چشم قرار دهید. این کار به سفت شدن پوست زیر چشم کمک می کند.

یک تکه سیب را بردارید و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. آن را در مخلوط کن بریزید و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. مخلوط را به طور یکنواخت بر روی گردن و پوست قرار دهید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد شستشو دهید.

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو، ۱ سفیده تخم مرغ ، ۱ قاشق غذاخوری نعناع و نصف خیار (خرد شده) را مخلوط کنید. این مخلوط را ده دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس برای به دست آوردن پوستی روشن و جوان تر، مخلوط را روی صورت و گردن بمالید. سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

این یک درمان خانگی بسیار مرطوب کننده و تغذیه کننده برای پوست خشک و چین و چروک است. آب گل رز، گلیسیرین و آب لیمو را مخلوط کنید. مخلوط را در یک بطری ذخیره کنید. آن را برای کل بدن و صورت خود استفاده کنید. این  مخلوط پوست شما را به مدت ۲۴ ساعت تغذیه می کند.

یک برگ آلوئه ورا را بردارید و قسمت ژل آن را جدا کنید. آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس بشویید. این کار را به صورت روزانه انجام دهید.

۱ قاشق غذا خوری کشک را با یک قاشق پودر زردچوبه مخلوط کنید. آن را روی صورت خود قرار دهید. این درمان خانگی باعث نرم شدن و جلوگیری از چروک پوست می شود.

کرم شیر را با آب لیمو مخلوط کنید و روی صورت بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس شستشو دهید.

آب لیمو را در یک کاسه بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی صورت و گردن بمالید. سپس شستشو دهید. این مخلوط پوست شما را نرم می کند و چین و چروک را از بین می برد.

سیب را بجوشانید و آن را با استفاده از چنگال له کنید. ۱ قاشق غذاخوری عسل و پودر شیر را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه بماند سپس آن را بشویید.

۱ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ¼ فنجان موز و ½ قاشق غذاخوری آب پرتقال را مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. این مخلوط صورت شما را درخشنده و بدون چین و چروک می کند.

برگ نعناع و خیار را در مخلوط کن مخلوط کنید. ۱ تخم مرغ به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آن را روی صورت و گردن خود قرار دهید. سفیده تخم مرغ پوست شما را سفت می کند و خیار باعث روشن شدن پوست و کاهش چین و چروک می شود.

سفیده تخم مرغ را با ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس ۴ قطره اسانس چوب صندل و روغن اسانس رازیانه را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود را به طور مساوی بمالید. بگذارید مخلوط ۲۰ دقیقه بماند سپس آن را شستشو دهید. این مخلوط به عنوان یک ضد چروک عمل می کند.

½ فنجان پوره گوجه فرنگی و ½ فنجان پودر عدس را مخلوط کنید. آن را روی صورت و گردن بمالید. بعد از ۱۲-۱۵ دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

۳۰ میلی لیتر آب کلم را با ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط را یک بار در روز روی صورت خود بمالید.

سه ترکیب را مخلوط کرده و آن را به صورت روزانه برای کاهش چین و چروک استفاده کنید.

۱ قاشق غذاخوری خردل را با مقدار ناچیزی زردچوبه باهم مخلوط کرده و بصورت ماسک روی صورت بگذارید.

در اینجا چند نکته ساده برای جلوگیری از چروک ها وجود دارد.















پیری یک فرایند طبیعی است، و با گذشت زمان چین و چروک ها و خطوط روی صورت برجسته تر می شوند. مراحل زیر ممکن است باعث کند شدن فرآیند پیری شوند:

اجتناب از آفتاب بیش از حد آسیب وارده به پوست را کاهش می دهد، زیرا خورشید پوست را سریع تر پیر می کند. کلاه، لباس محافظ و کرم ضد آفتاب می تواند پوست را از چین و چروک ها محافظت کند و باعث کاهش آسیب نور خورشید به پوست شود.

با این حال، به علت اینکه منبع حیاتی ویتامین D برای قدرت استخوانی و سایر جنبه های سلامتی ضروری است، قرار نگرفتن در معرض نور خورشید توصیه نمی شود. برخی از کرم های ضدآفتاب می توانند از پوست محافظت کنند در حالی که ویتامین D را سنتز می کنند.

از چین و چروک جلوگیری نمی کنند، اما به طور موقت از خطوط نازک و چین و چروک ها محافظت می کنند.

می تواند مانع از پیر شدن پوست شود. حتی فردی که به مدت طولانی سیگار می کشد می تواند با ترک سیگار بهبود یابد.

از الکل اجتناب کنید زیرا بدن و پوست را خشک می کند.

خوابیدن حداقل ۷ ساعت در شب، رژیم غذایی سالم و ورزش منظم برای حفظ سلامت کلی موثر است و این مسئله کیفیت پوست را افزایش می دهد.

چند روش درمان چین و چروک در دسترس است.

ترکیبات ویتامین A، رتینوئید – مانند ترتینوئین و تاازاروتن که به پوست شما اعمال می شود ممکن است باعث کاهش چین و چروک و زبری پوست شود. از آنجایی که رتینوئیدها می توانند پوست شما را به راحتی بسوزانند، باید از یک کرم ضد آفتاب با طیف گسترده استفاده کنید. رتینوئید ممکن است باعث قرمزی، خشکی، خارش و سوزش یا احساس سوزن سوزش شدن شود.

اثربخشی کرم ضد چروک بخشی از مواد تشکیل دهنده فعال است. رتینول، آنتی اکسیدان ها و برخی از پپتیدها ممکن است منجر به بهبود کمی در چین و چروک شود. با کرم های ضد چین و چروک بدون نسخه، نتایج محدود و معمولا کوتاه مدت هستند، زیرا این کرم ها حاوی مواد تشکیل دهنده کمتری نسبت به کرم های تجویزی است.

انواع روش های محافظت از پوست، تزریقی، پرکننده ها و روش های جراحی برای رفع چین و چروک در دسترس هستند. هر کدام دارای نتایج بالقوه و عوارض جانبی هستند. برخی مطالعات نشان می دهد که ترکیبی از درمان ها ممکن است نتایج رضایت بخش تر را کسب کند.

در لایه برداری مجدد (زخمی) پرتو لیزر لایه بیرونی پوست (اپیدرم) را از بین می برد و پوست پایه (درم) را گرم می کند و رشد فیبرهای کلاژن جدید را تحریک می کند. همان طور که زخم بهبود می یابد، پوست نرم تر و صاف تر می شود.

این روند می تواند تا چند ماه طول بکشد تا پوست کاملا بهبود یابد. خطرات شامل زخم و روشن شدن یا تیره شدن رنگ پوست است.

سایر تکنیک های لیزر مانند لیزر غیر تخریب باعث کاهش زمان بهبودی و کاهش خطرات می شوند. لیزرهای غیر تخریبی برای افرادی که دارای چین و چروک متوسط هستند مناسب است زیرا نتایج ظریف هستند. درمان لیزر غیر مخرب به طور معمول نیاز به تکرار بیشتر از درمان مخرب دارد. همچنین دستگاهی وجود دارد که به جای استفاده از نور از امواج رادیویی برای درمان غیر مخرب استفاده می کند که باعث می شود پوستی سفت تر ایجاد شود.

پزشک یک اسید را به مناطق آسیب دیده می زند، که لایه بیرونی پوست را می سوزاند تا لکه های سن و چین و چروک ها را از بین ببرد. بسته به عمق لایه برداری ممکن است نیاز به چند بار لایه برداری داشته باشید. قرمزی تا چند هفته باقی می ماند.

این روش شامل لایه برداری لایه سطحی پوست با یک برس چرخشی است. این روش سطوح پوست را از بین می برد و یک لایه جدید پوست به جای آن ایجاد می شود. معمولا قرمزی، چروک و تورم چندین هفته باقی می ماند. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا صورت بهبود یابد.

این تکنیک فقط یک لایه نازک از پوست را حذف می کند. این تکنیک به طور معمول نیاز به یک سری درمان برای نتایج بهتر دارد. ممکن است متوجه قرمزی یا احساس خستگی ناگهانی در مناطق تحت درمان شوید. میکرودرم ابریژن نتایج متوسط و موقت تولید می کند.

در صورت تزریق در دوزهای کوچک به عضلات خاص، بوتاکس مانع از انقباض عضلات می شود (۷ دلیل برای انجام بوتاکس و عوارض جانبی آن). هنگامی که عضلات نمی توانند سفت شوند، پوست ظاهری صاف و کم چروک دارد. بوتاکس به خوبی برای خطوط بین ابروها و پیشانی و گوشه های چشم اثر می کند. نتایج معمولا به مدت سه تا چهار ماه باقی می ماند. تکرار تزریق برای حفظ نتایج لازم است.

پرکننده های بافت نرم که شامل چربی، کلاژن و اسید هیالورونیک (Restylane، Juvederm، و غیره) هستند، می توانند به چروک های عمیق تر روی صورت شما تزریق شوند. آنها چین و چروک و چروک را از بین می برند و پوست را صاف می کنند. ممکن است تورم موقت، قرمزی و کبودی در ناحیه تحت درمان ایجاد شود. این روش ممکن است هر چند ماه چند بار تكرار شود. 

چند دستگاه از گرما برای سفت کردن پوست استفاده می کنند. این درمان غیر تهاجمی نتایج خفیف تا متوسط را تولید می کند که معمولا به تدریج طی چهار تا شش ماه بهبود می یابد. این عمل زمان بهبود ندارد.

این روش شامل حذف پوست و چربی بیش از حد در ناحیه صورت و گردن و سفت کردن عضلات و بافت همبند است. نتایج به طور معمول پنج تا ۱۰ سال باقی می ماند. کبودی و تورم معمولا چند هفته پس از جراحی ظاهر می شود.
به خاطر داشته باشید که نتایج بسته به موقعیت و عمق چین و چروک متفاوت است. هیچ چیز روند پیری پوست را متوقف نمی کند، بنابراین برای حفظ مزایا به درمان های مکرر نیاز خواهید داشت.

این عمل ها معمولا توسط بیمه پوشش نمی شود. همچنین، هر یک از عمل ها می تواند عوارض جانبی داشته باشد، بنابراین حتما با پزشک خود صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که متخصص پوست و یا جراح پلاستیک به طور خاص آموزش دیده و با تجربه است.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان

منبع: homeremedyshop.com

ادامه‌ی پست

اولین اپیلاسیون  بیکینی تجربه سرگرم کننده ای نیست. با این حال، این روش طولانی مدت برای از بین بردن موهای قسمت واژن است، و این گزینه مناسب برای ماههای تابستان است. 

اشتباه بزرگ بسیاری از زنان قبل از موم انداختن اصلاح است. وقتی موهای شما بیش از حد کوتاه باشد موم نمی تواند آن ها را جدا کند. اگر مطمئن نیستید طول موهای بدن چقدر باید باشد آن ها را کوتاه نکنید. 

در اینجا چند گزینه وجود دارد: موم ساده بیکینی، که فقط موهای محل شرمگاهی را از اطراف پاک می کند، موم برزیلی که تمام یا تقریبا تمام موها را از جلو به عقب پاک می کند یا موم کامل برزیلی که همه موها را از بیکینی و پشت پاک می کند و یک مثلث در جلو نگه می دارد.

 “موم را سه روز قبل از پریودی خود استفاده نکنید.” “در این زمان پوست شما بسیار حساس است”.

دوش گرم (یا حمام)، منافذ پوست را باز می کند، و درد موم انداختن را کمتر می کند. در روزهای قبل از موم انداختن، بدن خود را با یک لایه بردار ملایم اسکراب کنید.

قبل از موم باید شلوار و شورت خود را در بیاورید. برخی مراکز دارای لباس زیر یکبار مصرف برای وکس بیکینی ساده هستند، اما اگر می خواهید حجم بیشتری از موها را از اطراف بیکینی پاک کنید باید کاملا برهنه شوید.
به یاد داشته باشید افرادی که بدن شما را وکس می کنند برای صدها نفر این کار را انجام می دهند. این تنها کار آن ها است، بنابراین در خصوص برهنه شدن خیلی نگران نباشید.

مقاله پیشنهادی سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان: ۲۰ سوال رایج در لیزر موهای زائد

وکس باعث ایجاد آسیب می شود مگر اینکه موهای بدن شما نازک باشد یا روی گیرنده های شما مو رشد نکرده باشد. 

موم بیکینی بدون درد نیست اما برای برخی از افراد بدتر از دیگران است. “موهای درشت و ضخیم سخت تر وکس می شوند، بنابراین قرمزی بیشتری در ناحیه موم دیده خواهد شد.”

فردی که می خواهد موم بیندازد مجبور است به شما نزدیک شود و نقاطی از بدن شما که بسیار شخصی است را مشاهده کند. در حین وکس انداختن باید با این فرد همکاری کنید و در حالت هایی که دسترسی راحت تر باشد قرار بگیرید.

اغلب موهایی که از موم باقی می مانند را می توان با استفاده از موچین های تیز جدا کرد. معمولا قبل از استفاده از موچین از شما اجازه گرفته می شود.

مقاله پیشنهادی سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان: چگونه موهای زائد ناحیه تناسلی را از بین ببریم

۱۰٫ بعد از موم انداختن بدن شما حساس است.

پس از موم انداختن، پوست شما قرمز و تحریک پذیر است. قبل از رفتن به آرایشگاه لباس گشاد بپوشید. همچنین پس از موم انداختن نیز لباس گشاد بپوشید و سعی کنید اصطکاک به حداقل برسد. زیرا اصطکاک باعث سوزش می شود. خبر خوب: قرمزی بعد از یک شب برطرف می شود.

بر طبق مارتا، سریعترین راه برای آرام کردن تحریک پس از موم، استفاده از کرم هیدروکورتیزون است: “این کرم التهاب را آرام می کند، خارش را از بین می برد و قرمزی را کاهش می دهد.”

بلافاصله بعد از اپیلاسیون واژن استخر یا ساحل نروید. بهتر است به پوستتان اجازه دهید کمی استراحت کند. 

تهیه و تنظیم: گروه سلامت سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان

منبع: www.goodhousekeeping.com

ادامه‌ی پست

سه تا سه ماهه در دوران بارداری وجود دارد و هر سه ماهه در دوران زایمان اهمیت دارد. ضروری است که اسکن های مختلف و بررسی های بهداشتی در طی ۹ ماهه انجام شود تا اطمینان حاصل شود که رشد کودک طبیعی  در مسیر است. تست آنومالی یا اسکن در سه ماهه دوم بارداری به طور عمده برای پیگیری پیشرفت رشد جنین انجام می شود.

در طی اسکن، سونوگرافر (فردی که تست را انجام می دهد) رشد کلی اندام کودک را بررسی می کند و ساختار بدن را برای اطمینان از رشد طبیعی بررسی می کند. در این مقاله می خوانیم:

سونوگرافی آنومالی (سطح سونوگرافی دوبعدی) چیست؟

نحوه آماده شدن برای سونوگرافی آنومالی چیست؟

سونوگرافی  آنومالی چه چیزی را تشخیص می دهد؟

تفسیر آنلاین سونوگرافی آنومالی

تصاویر مختلف سونوگرافی آنومالی

سونوگرافی آنومالی، همچنین به عنوان سطح اولتراسوند II شناخته می شود، یک اسکن متوسط بارداری است که جنین و رحم را از نزدیک بررسی می کند. در این اسکن، سونوگرافر می تواند ببیند آیا کودک به طور طبیعی رشد می کند و همچنین موقعیت جفت، بند ناف و مایع آمنیوتیک اطراف نوزاد را بررسی می کند. این اسکن همچنین به عنوان اسکن مورفولوژی یا اسکن هفته ۲۰ بارداری شناخته می شود. مهم است که توجه داشته باشید هدف از این اسکن، بررسی سلامت کودک شما و تعیین جنسیت کودک است.

هدف اصلی از اسکن آنومالی این است که اجازه دهیم که سونوگرافر رشد کودک و سلامت اندام های حیاتی بدن و ساختار قسمت های مختلف بدن را بررسی کند. اسکن برای شناسایی و ارزیابی هر اختلال قابل توجهی که کودک ممکن است در هر یک از قسمتهای بدن داشته باشد استفاده می شود. انجام اسکن اولتراسوند در اواسط بارداری برای کنترل رشد خوب و سلامتی فرزند توصیه می شود. تمرکز معمولا بر روی اندام هایی نظیر مغز، قلب، کلیه ها، نخاع و محل قرارگیری جفت در رحم است.

همانطور که در بالا ذکر شد، یک اسکن آنومالی برای تعیین رشد و سلامت کودک شما انجام می شود. لازم نیست که این اسکن انجام شود، اما به شدت توصیه می شود که رشد فرزندتان را نظارت کنید. اسکن آنومالی فرصتی برای والدین برای دیدن فرزند در رحم است.

اسکن آنومالی در سه ماهه دوم بارداری انجام می شود. این اسکن در حدود هفته ۲۰ بارداری انجام می شود. این آزمایش اولتراسوند بارداری هفته ۱۸ تا ۲۳ می تواند اطمینان حاصل کند که رشد کودک طبیعی است و تمام اندام های حیاتی به درستی در حال رشد هستند.

سونوگرافی آنومالی در دوران بارداری یک روند عادی است و به هیچ وجه آماده سازی خاصی نمی خواهد. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به اسکن سریع، راحت و کارآمد کمک کند:







زمان انجام سونوگرافی آنومالی بهتره هفته ۱۸ بارداری باشه.  اسکن یک تصویر سیاه و سفید از جنین شما نشان می دهد. اسکن انجام شده معمولا دوبعدی می باشد و فقط می توانید یک طرف بدن نوزاد را ببینید، اما در اسکن سه بعدی یا ۴ بعدی می توانید یک تصویر درست از بدن کودک خود و از زوایای مختلف ببینید.

سونوگرافی  وضعیت کلی بدن کودک را نشان می دهد. سونوگرافر رشد کودک را بررسی کرده و ناهنجاری ها (اگر وجود داشته باشد) را بررسی می کند. اسکن به تشخیص تعداد جنین کمک می کند و سونوگرافر نیز قطعات بدن جنین را برای اطمینان از رشد طبیعی اندازه گیری می کند.اسکن آنومالی یا اسکن اولتراسوند از امواج صوتی برای تولید تصاویر درون بدن استفاده می کند. سونوگرافر یک ژل پایه آب را در قسمت هایی که نیاز به سونوگرافی دارد اعمال می کند و از یک مبدل برای جمع آوری امواج صوتی استفاده می کند. این امواج توسط رایانه برای ایجاد یک تصویر از کودک شما مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول، در این فرایند هیچ تابش اشعه ای وجود ندارد، زیرا آزمایش از اشعه یونیزه استفاده نمی کند. اسکن درد ندارد.

سونوگرافی آنومالی حدود ۲۰ دقیقه برای تکمیل طول می کشد و سونوگرافر معمولا اجازه می دهد نگاهی به اسکن بیندازید و به بخش های مختلف بدن کودک و همچنین ضربان قلب او اشاره می کند. 

مقاله پیشنهادی سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان: آزمایش، تفسیر و هزینه غربالگری سه ماهه اول بارداری

هدف اصلی این اسکن اطمینان از رشد کودک بدون هیچ گونه مشکلی است. سونوگرافر آنومالی در طول اسکن موارد زیر را بررسی می کند:

سونوگرافر ضربان قلب جنین  در حال رشد و عملکرد درست آن را بررسی می کند. تمام شریان ها و رگ های خونی که خون را از قلب حمل می کنند بررسی می شود.

چهره جنین  برای شکاف لب بررسی می شود. با این حال، تشخیص شکاف لب دشوار است و ممکن است همیشه در طول اسکن برداشت نشود.

 سونوگرافر کلیه های جنین و پر یا خالی بودن مثانه او را بررسی می کند. در صورتی که مثانه در ابتدای آزمایش خالی باشد، در صورت پر شدن آن در طول اسکن مشاهده آسان تر می شود.

شکل سر کودک شما نیز بررسی می شود و مشکلات مغزی، در صورت وجود، شناسایی می شوند.

سونوگرافر بررسی می کند آیا ستون فقرات کودک به درستی در حال رشد است یا خیر و آیا پوست پشت ستون فقرات را به درستی پوشش می دهد یا خیر.

سونوگرافر همچنین دست ها، پاهای کودک را بررسی می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها به درستی رشد می کنند.

دیواره شکم بررسی خواهد شد تا اطمینان حاصل شود تمام اندام های جلویی را پوشش می دهد. سونوگرافر نیز به معده کودک نگاه می اندازد.

سونوگرافر مایع آمنیوتیک پیرامون نوزاد را بررسی می کند تا مطمئن شود به قدر کافی مایع وجود دارد.

موقعیت جفت در حین سونوگرافی نیز بررسی می شود. در صورتی که جفت در قسمت پایین رحم قرار داشته باشد، پزشک این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد. این وضعیت به عنوان افتادگی جفت شناخته شده است، و در سه ماهه سوم سونوگرافی دیگری برای مشاهده محل جفت در رحم و اطمینان از دور بودن آن از دهانه رحم توصیه می شود. جفت پایین حتی در سه ماهه سوم ممکن است خونریزی بیش از حد را در هنگام زایمان ایجاد کند، اما جفت پایین در طول هفته ۱۸-۲۰ بارداری باعث ایجاد نگرانی نمی شود.

همچنین  سونوگرافر همچنین قسمت های بدن کودک شما را در حین اسکن اندازه گیری می کند و این قسمت ها را با رشد استاندارد در آن دوران بارداری مقایسه می کند. سونوگرافر اغلب در سونوگرافی  آنومالی قسمت های زیر را بررسی می کند:





بر خلاف اشعه ایکس، اسکن آنومالی از تابش یونیزه استفاده نمی کند و از این رو برای مادر یا نوزاد مضر نیست. همچنین سونوگرافر به منظور اطمینان از رضایت مادر در هنگام اسکن اقدامات احتیاطی انجام می دهد. استفاده از ژل و استفاده از مبدل می تواند فرایند اسکن را کمی ناراحت کننده کند اما این مسئله در حین اسکن مضر یا دردناک نیست.

یک لیست از مشاهدات که سونوگرافر در طول اسکن بررسی می کند ذکر شده است و جنین را از نوک سر تا انگشت پا بررسی می کند. ناهنجاریهای جنینی شناسایی شده ممکن است عادی باشد و پس از تولد فرزند شما درمان شود. اگر ناهنجاری ها شدید باشند، به اقدام فوری نیاز خواهند داشت. در اینجا برخی از ناهنجاری هایی که در اسکن غیرعادی دیده می شود، ذکر شده است:







در حالی که سونوگرافی با هدف پیدا کردن ناهنجاری ها انجام می شود، تشخیص آن ها در کودک آسان نیست. به عنوان مثال، اگر مشکل با دیواره شکم، کلیه ها، اندام یا نخاع وجود داشته باشد، اسکن می تواند آن ها را شناسایی کند. اما احتمال تشخیص نقص در قلب، ارزیابی اینکه آیا یک سوراخ در عضله وجود دارد که سینه و شکم را جدا می کند یا تشخیص مایع اضافی در مغز، نسبتا کمتر است. در صورت تشخیص اختلال، ممکن است فرد سونوگرافر گزارش را به فرد دیگری منتقل کند تا تأیید مشاهدات انجام شود و سپس درباره برنامه اقداماتی که باید دنبال شود بحث می شود.

نتایج سونوگرافی آنومالی نشان دهنده پیشرفت کودک در رحم و کمک به تعیین گراف رشد فرزند است. نتایج نشان می دهد که کودک در حال رشد به طور عادی و به طور معمول در سرعت های معمول در حال رشد است. در صورت نقص، دکتر شما در مورد اقدام اصلاحی که می تواند برای حل هر گونه انحراف کودک از گراف رشد منظم مورد بحث قرار گیرد بحث خواهد کرد.

 سونوگرافی اولتراسوند در اواسط بارداری بسیار مهم است زیرا به تعیین رشد کودک و کمک به تشخیص زود هنگام بیماری هایی که کودک در حال رشد دارد کمک می کند. سونوگرافی آنومالی معمولا دقیق هستند و تصویری واضح نشان می دهند. با این حال، همیشه لازم نیست که اسکن ۱۰۰٪ دقیق باشد و نتایج صحیح را در همه زمان ها نشان دهد.

این به این دلیل است که تشخیص ناهنجاری ها در کودک، مخصوصا در اندام های حیاتی، دشوار است و یک اسکن آنومالی ممکن است مشابه باشد یا خیر. همچنین ممکن است سونوگرافر چندین بار شکم را اسکن کند تا تصویر واضحی از جنین داشته باشد. معمولا به والدین گفته می شود نتایج اسکن ممکن است ۱۰۰٪ دقیق نباشد.

مقاله پیشنهادی سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان: همه چیز درباره غربالگری سه ماهه دوم بارداری

برای تفسیر سونوگرافی آنومالی در بارداری، ابتدا اپلیکیشن بارداری سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان را نصب کنید و سپس با ارسال فرستادن عکس های مربوط به سونوگرافی و آزمایشات ، نتایج توسط متخصصین سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان تفسیر خواهد شد. 

لازم است بدانید گزارش سونوگرافی آنومالی همیشه ۱۰۰٪ دقیق نیست و مشاهدات ممکن است همیشه درست نباشد. همچنین توجه داشته باشید که شانس شناسایی یک مشکل شدید در این مرحله نادر است. با این حال، در صورتی که مشکلی مشخص شود، به شما در مورد چگونگی مقابله با آن و اقداماتی که باید انجام دهید، راهکار ارائه می شود. در صورت تشخیص هر گونه مشکل، می توانید مراحل زیر را انتظار داشته باشید:

۱-  ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که سونوگرافر قادر به دیدن همه چیز نباشد زیرا موقعیت کودک در اسکن مناسب نیست. همچنین اسکن ممکن است در صورت اضافه وزن دقیق نباشد زیرا چربی بدن میتواند با سونوگرافی تداخل داشته باشد. در چنین شرایطی، ممکن است مجبور شوید دوباره در هفته ۲۳ اسکن کنید.

در صورتی که سونوگرافر متوجه شود مشکلی وجود دارد، شما بلافاصله مطلع خواهید شد و توصیه می شود یک متخصص را در عرض ۷۲ ساعت پس از نتیجه اسکن ببینید.

۲-  در صورت سوء ظن به مشکل قلبی، ممکن است از شما خواسته شود اسکن اکوکاردیوگرافی جنین انجام دهید. این اسکن نگاه دقیقی به قلب کودک شما خواهد داشت.

۳-  پزشک شما راه حل مناسب برای مشکل تشخیص داده شده ارائه می کند. این راه حل به شدت مشکل یا مرحله مشکل بستگی دارد. راه حل معمولا شامل جراحی کودک بعد از تولد است. در صورت بروز مشکلات شدید، ممکن است برخی از جراحی ها در حالی انجام شود که کودک در رحم است.

دیدن نوزاد شما در داخل رحم یک تجربه منحصر به فرد برای والدین است. در بیشتر موارد، می توانید همراه با همسر خود در هنگام اسکن حضور داشته باشید. مراکز تشخیصی که این سونوگرافی  را انجام می دهند معمولا تصاویر و کپی های ویدئویی اسکن را برای شما تهیه می کنند.

انجام سونوگرافی  آنومالی همیشه توصیه می شود زیرا نقش مهمی در اطمینان از رشد طبیعی کودک دارد.

 

این تصویر نمونه ای از بررسی جنین در هفته ۲۱ بارداری است. می توانید به راحتی پیشانی، بینی (فلش قرمز)، لب ها و چانه (فلش سبز)، پس گردن و بخشی از قفسه سینه را شناسایی کنید.

 

 این تصویر مقطعی از سر جنین در سطح بطن مغزی جانبی در طول آزمایش در هفته ۲۱ بارداری را نشان میدهد. اندازه گیری BPD (قطر دو طرفه)، HC (دور سر) و VP (شاخ خلفی بطن جانبی) باید دقیقا در این دیدگاه مغز جنین انجام شود. آناتومی مغز جنین نیز باید بررسی شود. فلش قرمز به خط اکوژنیک CNS متصل است که به طور معمول مغز را به دو نیمکره تقسیم می کند. فلش سبز به قسمت خلفی بطن جانبی اشاره می کند، که باید اندازه گیری شود (اندازه طبیعی کمتر از ۱۰ میلی متر است).

 

این تصویر در حال بررسی سطح مقطع جنین در سطح مخچه (CRBL) در هفته ۲۱ بارداری را نشان میدهد. قطر مخروطی مرزی (خط سبز) و اندازه cisterna magna (فلش قرمز) باید در این نقشه اندازه گیری شود. آناتومی مغزی در قسمت خلفی مغز جنین نیز باید اندازه گیری شود.

 

این تصویر در حین آزمایش در هفته ۲۰ حاملگی گرفته شد. می توانید تمام ستون فقرات جنین را در نقشه طولی مشاهده کنید، که در آن بدن و دیواره های مهره ای یک تصویر با ظاهر شبیه به یک راه ایجاد می کند.

 

این تصویر در حال ارائه معاینه داپلر (نقشه رنگی) قلب جنین در هفته ۲۲ است. رنگ قرمز جریان خون را از دهان به بطن چپ در طی دیاستول قلب نشان می دهد.

 

این تصویر مقطع عرضی شکم جنین را در هفته ۲۲ نشان می دهد. این دیدگاه برای اندازه گیری ابعاد دور شکم (AC) مورد استفاده قرار می گیرد. فلش قرمز اشاره به معده (حباب سیاه) دارد. فلش سبز به قفسه سینه جنین اشاره دارد.

 

این تصویر نشان دهنده مقطع عرضی شکم جنین در هنگام بررسی کلیه های جنین در هفته ۲۲ بارداری است. می توانید ستون فقرات (مثلث سفید) را در بالای تصویر و کلیه های جنین رت در هر دو طرف ببینید. هر دو اكوژنيك (رنگ) كليه و اندازه لگن كليوي (فلش قرمز) بايد مورد ارزيابي قرار گيرند. اندازه طبیعی لگن جنین در هفته ۲۲ کمتر از ۵ میلی متر است.

 

در این تصویر می توانید دست باز جنین را در هنگام بررسی جنین در هفته ۲۰ ببینید. می توانید کف دست و تمام پنج انگشت را مشاهده کنید.

 

این تصویر پای جنین را در هفته ۲۱ بارداری نشان میدهد. فلش قرمز اشاره به پای جنین دارد.

 

این تصویر نشان دهنده پای جنین در هفته ۲۱ است. می توانید شست (پیکان قرمز)، انگشتان پا و پاشنه را به وضوح تشخیص دهید.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان

منبع: parenting.firstcry.com و www.profema.cz

ادامه‌ی پست

۳ چیز که قبل از خرید شامپوی جلوگیری از ریزش مو باید بدانید :

–  اگر شامپویی دارید که موثر است آن را عوض نکنید. به دنبال محصولاتی باشید که دارای بازخورد مثبت زیادی هستند. بیشتر شامپو هایی که ادعا می کنند ریزش مو را متوقف کنند و باعث رشد موهای جدید می شوند، روغن مار دارند.

– کتوکونازول پادشاه است. در نظر داشته باشید هر شامپوی جلوگیری از ریزش مو که حاوی این ماده نباشد مناسب نیست. 

– از شامپویی استفاده کنید که موثر باشد و آن را تغییر ندهید. همچنین می توانید از یک نرم کننده استفاده کنید. ترجیحا از شامپوهایی استفاده کنید که برای ریزش موی مردان ساخته شده اند.

شامپوی پنتن تازه تولید شده با فرمول Pro-V ، بزرگترین نام تجاری در ۳۰ سال گذشته است که یکی از بهترین محصولات کنترل ریزش مو در بازار است. شامپو با روغن هایی تشکیل شده است که در ترکیب با فرمول Pro-V موهای شما را ضخیم تر و قوی تر می کنند. در مواردی که سایر محصولات فقط ۵٪ از فیبرهای موی شما را تمیز و تغذیه می کنند، این شامپو به درون ریشه موهای شما نفوذ می کند و هسته را تغذیه می کند. شامپو در سطح سلولی کار می کند تا موهای شما را از ریشه تا نوک تقویت کند تا به کاهش ریزش و شکستگی مو کمک کند. این شامپو همچنین کمک می کند آسیب را ترمیم کند و موهای شما را سالم و نرم می کند.

نتایج :  کاهش ریزش مو و بهبود مو و بافت مو.

قیمت: ۳۸ هزار تومان

کیست تخمدان و ریزش مو

این شامپو حاوی عصاره های Eclipta Alba و Butea Frondosa است که برای تقویت ریشه ها استثنایی است و اگر پوست شما خارش داشته باشد، Pongamia به شما کمک خواهد کرد آن را کنترل کنید.

نتایج: نتایج خوب با استفاده مداوم قابل مشاهده است.

قیمت: ۱۵ هزار تومان

این شامپو برای ریزش مو استفاده می شود و موهای خشک و خشن و شکستگی را از بین می برد. این شامپو باعث قوی شدن مو می شود. 

نتایج: مو بعد از استفاده، موها درخشان می شود و عطر خوبی دارند. استفاده منظم از این شامپو به کنترل موخوره کمک می کند.

قیمت: ۲۶ هزار تومان

۲۹ درمان ریزش مو به روش خانگی و آسان

پنتن با علم ProV یک فرمول مخفی ویتامین است که به کاهش ریزش مو کمک می کند.

نتایج: کاهش ریزش مو با استفاده مداوم.

قیمت: ۲۴ هزار تومان

این ترکیب با ویتامین پیچیده Soya منحصر بفرد است. این شامپو نه تنها مو را پاک می کند، بلکه باعث تغذیه ریشه ها می شود. 

نتایج: مو به ظاهر نرم تر و صاف تر می شود و ریزش مو و موخوره با استفاده مداوم کاهش می یابد. این شامپو کمک می کند تا موهای صاف داشته باشید و مو را تغذیه می کند.

قیمت: ۲۱ هزار تومان

برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد؟

پیش از این، درباره تاثیر مثبت کافئین برای جلوگیری از گسترش ریزش مو صحبت کردیم. این ماده اولیه در شامپو عالی کافئین آلپسین است. آلپسین با کاهش  DHT – یک ماده کلیدی برای ریزش مو همراه است. همچنین با تحریک رشد مو به طور مستقیم بر ریشه ها تاثیر می گذارد، زیرا مواد فعال آن به فولیکول های مو کمک می کنند سریعتر رشد کنند و در نتیجه باعث افزایش قدرت و حجم مو می شوند. کافئین موجود در آلپین به راحتی به پوست سر جذب می شود و فولیکول مو را از نوک تا ریشه پوشش می دهد. فقط چند دقیقه باید بگذارید شامپو بماند تا به طور کامل اثر کند.

آلپین باعث رشد موهای جدید نمی شود. با این حال، فولیکول های مو را تغذیه کرده و تحریک می کند. این ماده ریشه های مو را تقویت می کند و مانع از ریزش فولیکول ها می شود. علاوه بر درمان ریزش مو، شامپو آلپین کافئین برای درمان مسائل مربوط به پوست سر مانند شوره سر و پوست حساس مناسب است. همچنین برای استفاده در هر نوع پوستی و برای مبارزه با اثرات انواع ریزش مو، ایمن است.

آلپسین یک شرکت آلمانی است که تقریبا جدیدا به جلوگیری از ریزش مو پرداخته است. این شرکت از سال ۱۹۰۵ مشغول به کار بوده است. آنها محصولات متنوعی را طراحی کرده اند که برای درمان ریزش مو مناسب هستند.




 برای مردان طراحی شده است، گرچه پایه کافئین برای استفاده در زنان نیز امن است.

قیمت در داروخانه: ۶۳ هزار تومان

کافئین با مهار آنزیم ۵-آلفا ردوکتاز که عامل اصلی تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (هورمون مؤثر در ریزش مو) می باشد باعث افزایش تعداد موهای موجود در مرحله رشد می گردد و پس از مدتی استفاده باعث کاهش ریزش موها و ضخیم تر شدن تدریجی آن ها می گردد.

کاربردها:





قیمت: ۱۴ هزار تومان

علت و درمان ریزش مو بعد از زایمان

مکملی درمانی برای سرم ضد ریزش مو سوان وژتال می باشد.  پاک کردن ملایم موها و افزایش جریان خون در ریشه موها. ۲ تا ۳ بار در هفته به مدت ۲ ماه همزمان با استفاده از سرم ضد ریزش مو، شامپو را روی موهای خیس مالیده، ماساژ دهید، ۱ تا ۲ دقیقه صبر کنید، سپس سر را بشویید. از این شامپو می توانید به طور دائم برای شستشوی موهایتان استفاده نمایید.

قیمت: ۷۲ هزار تومان

این محصول با استفاده از مواد گیاهی و مواد موثره طبیعی فرمول بندی و تولید شده اند و مواد شوینده موجود در آن بسیار ملایم و فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضر می باشد .  تکنولوژی منحصر به فرد مورد استفاده در فرمولاسیون فاقد سولفات استم سل ، مناسب ترین شرایط را جهت مراقبت های پس از جراحی کاشت مو فراهم می کند . این شامپو با عناصر و مواد مفید به رشد موهای کاشته شده کمک کرده و ترکیبات فعالش با بهترین فرمول دارای اثر ضد میکروبی و ضد التهابی می باشد .

قیمت: ۳۹ هزار تومان

ریزش و نازک شدن موی سر، علاوه بر عوامل هورمونی و ارثی، تحت تأثیر شرایط نامساعد محیطی (از جمله آلودگی هوا و آب) و مواد شیمیایی نیز تشدید می شود. شامپو فورتیمد با ویژگی های مذکور، علاوه بر پاک کنندگی و مرطوب کنندگی عالی و تقویت فولیکول های مو و بهبود رویش آن، باعث درخشندگی، استحکام و شادابی تارهای مو نیز می گردد. به منظور بهره گیری سریعتر و کاملتر از اثرات سودمند شامپوهای مای می توان بسته به مورد، سایر شامپوهای تخصصی و عمومی مای را همزمان با این محصول و یا پس از اتمام دوره مصرف آن مورد استفاده قرار داد. 

قیمت: ۲۱ هزار تومان

تهیه و تنظیم: گروه سلامت سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان

منبع: www.stylecraze.com

ادامه‌ی پست

زگیل تناسلی یکی از شایع ترین انواع عفونت های منتقله از راه جنسی است. تقریبا تمام افراد فعال جنسی در معرض ابتلا به حداقل یک نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، ویروسی که باعث زگیل تناسلی می شود، هستند. زنان مبتلا به زگیل های تناسلی نسبت به مردان کمتر هستند. در این مقاله بصورت مفصل درباره زگیل تناسلی بحث میشود:

علائم زگیل تناسلی چیست؟

چه عواملی شانس ابتلا به زگیل تناسلی را افزایش میدهد؟

چگونه از ابتلا به زگیل تناسلی جلوگیری کنم؟

تشخیص زگیل تناسلی چگونه است؟

درمان زگیل تناسلی چگونه است؟

سوالات رایج شما درباره زگیل تناسلی

ویروس پاپیلوم انسانی بیشتر از ۱۵۰ نوع محتلف دارد، تعدادی از آنها هیچ گونه خطری ندارد در حالیکه بعضی از آنها سرطان زا هستند

زگیل های تناسلی اغلب کوچک و سفت هستند و ممکنه بصورت مسطح یا گل کلم پخش شونده در نواحی دستگاه مختلف تناسلی مشاهده می شود

درمان قطعی برای زگیل تناسلی وجود ندارد، زیرا ویروس تا آخر عمر در بدن باقی می ماند اما با روش هایی مانند سرما و گرما و کرم ها می توان علائم ظاهری را از بین برد

بیشترین نوع وبروس زگیل تناسلی ممکنه یکی دو سال همراه با علائم ظاهری باشد اما کم کم از بین میرود اما تعدادی از این ویروس ها سرطان زا خواهند بود

تست پاپ اسمیر اولین درخواست پزشک در درمان زگیل تناسلی است. ابتدا باید با استفاده از نمونه واژن و رحم تشخیص دهد که زگیل تناسلی باعث سرطانی شدن رحم نشده است

بهترین راه برای جلوگیری از زگیل تناسلی در مردان و زنان این است که در رابطه جنسی از کاندوم استفاده شود و از داشتن مقاربت های پرخطر جدا بپرهیزید

‹ ›


همانطور که از نامش بر می آید، زگیل های تناسلی بر روی بافت های مرطوب ناحیه تناسلی تاثیر می گذارند. زگیل های تناسلی ممکن است به صورت کوچک و برافروخته های گوشتی ظاهر شوند یا ظاهری شبیه گل کلم داشته باشند. در بسیاری از موارد، زگیل ها بسیار کوچک هستند تا قابل مشاهده باشند.

زگیل های تناسلی مانند ویروس های پاپیلومای انسانی (HPV) ناشی از زگیل هایی است که در هر جای بدن شما ظاهر می شوند. بعضی از انواع HPV تناسلی می توانند زگیل های تناسلی ایجاد کنند، در حالی که دیگران می توانند سرطان ایجاد کنند. واکسن ها می توانند در برابر برخی زگیل های HPV تناسلی محافظت ایجاد کنند.

در زنان زگیل تناسلی ممکن است بر روی ولو، دیواره های واژن، ناحیه بین ناحیه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و دهانه رحم رشد کند. در مردان، ممکن است بر روی نوک یا شفت آلت تناسلی مرد، اسکروتوم یا مقعد رخ دهد. زگیل تناسلی همچنین می تواند در دهان یا گلو یک فرد که تماس جنسی دهانی با یک فرد آلوده داشته باشد، رشد کند. علائم و نشانه های زگیل تناسلی عبارتند از:





زگیل تناسلی ممکن است خیلی کوچک و مسطح باشد که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. گاهی اوقات، زگیل های تناسلی ممکن است به خوشه های بزرگ تبدیل شوند.

اگر شما یا شریک زندگی شما در ناحیه تناسلی دچار زگیل شده باشد باید به پزشک مراجعه کنید.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) موجب زگیل می شود. بیش از ۴۰ گونه مختلف HPV وجود دارد که به طور خاص بر ناحیه تناسلی تاثیر می گذارد HPV.  تناسلی از طریق تماس جنسی گسترش می یابد. در بیشتر موارد، سیستم ایمنی بدن شما HPV ژنتیکی را می کشد و هیچ نشانه ای از علائم عفونت ایجاد نمی شود.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها پیش بینی می کنند تقریبا تمام افراد فعال جنسی در معرض ابتلا به حداقل یک نوع HPV در طول زندگی خود هستند. عواملي كه خطر ابتلا به آلوده شدن را افزايش مي دهند عبارتند از:





مقاله پیشنهادی سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان: ۱۰ سوال رایج درباره کاندوم و نحوه استفاده از آن

عوارض جانبی زگیل تناسلی عبارتند از:

سرطان دهانه رحم با ویروس HPV تناسلی ارتباط دارد. برخی از انواع HPV نیز با سرطان دهان، سرطان سینه، سرطان آلت تناسلی و سرطان دهان و گلو همراه است. عفونت ویروسی پاپیلومای انسانی همیشه به سرطان منجر نمی شود، اما هنوز هم انجام آزمایشات پاپ به طور مرتب برای زنان مهم است، به خصوص اگر شما با انواع پرخطر HPV آلوده شده باشند.

زگیل تناسلی ممکن است در طول بارداری مشکلات ایجاد کند. زگیل می تواند بزرگ شود، و ادرار کردن مشکل شود. زگیل در دیواره واژن توانایی کشش بافت واژن در طول زایمان را کاهش می دهد. زگیل های بزرگ در ناحیه تناسلی یا در مهبل (واژن) ممکن است در هنگام زایمان کشیده شوند و خونریزی ایجاد کنند.

به ندرت، یک نوزاد متولد شده با مادر مبتلا به زگیل تناسلی دچار زگیل در گلو می شود. ممکن است نوزاد نیاز به عمل جراحی داشته باشد تا مطمئن شود راه هوایی او مسدود نشده است.

استفاده از کاندوم در طول رابطه جنسی، خطر ابتلا به زگیل های تناسلی را کاهش می دهد. اگرچه استفاده از کاندوم می تواند خطر را کاهش دهد، اما ۱۰۰ درصد موثر نیست. شما هنوز هم می توانید دچار زگیل تناسلی شوید.

یک واکسن به نام Gardasil در برابر چهار نوع HPV که باعث سرطان می شود محافظت می کند و برای جلوگیری از زگیل های تناسلی استفاده می شود. در سال ۲۰۱۴ اداره غذا و داروی ایالات متحده یک واکسن Gardasil 9 را تأیید کرد که در برابر ۹ نوع HPV محافظت می کند.

واکسن دیگری که به نام Cervarix نامیده می شود، از سرطان دهانه رحم محافظت می کند، اما از زگیل تناسلی محافظت نمی کند.

کمیته مشورتی محلی در زمینه اقدامات ایمن سازی توصیه می کند که واکسیناسیون معمول HPV برای دختران و پسران ۱۱ و ۱۲ ساله انجام شود. اگر در آن سن به طور کامل واکسینه نشده باشید توصیه می شود دختران و زنان بالای ۲۶ سال و پسران و مردان تا سن ۲۱ سالگی واکسن دریافت کنند. با این وجود، ممکن است مردان در سن ۲۶ سالگی واکسن HPV را در صورت لزوم دریافت کنند.

مقاله پیشنهادی سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان: واکسن گارداسیل|۱۷ سوال رایج واکسن گارداسیل

این واکسن ها در صورت مصرف پیش از فعالیت جنسی موثرتر هستند. تحقیقات نشان داده است که افراد زیر ۲۱ سال و ۲۱ تا ۳۰ ساله که واکسن HPV را دریافت می کنند می توانند خطر ابتلا به زگیل های تناسلی را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

عوارض جانبی واکسن ها معمولا ملایم و شامل درد در محل تزریق (بازو)، سردرد، تب درجه پایین و یا علائم آنفولانزا است. بعضی اوقات، پس از تزریق، به ویژه در نوجوانان، سرگیجه یا خستگی رخ می دهد.

از آنجا که تشخیص زگیل تناسلی اغلب دشوار است، پزشک می تواند محلول اسید استیک ملایم را به اندام تناسلی بمالد تا زگیل ها پوشیده شوند. سپس، از طریق ابزار بزرگنمایی، کولپوسکوپ، زگیل تناسلی بررسی می شود.

برای زنان، مهم است که آزمونهای لگن منظم و آزمایشات پاپ را انجام دهند. این آزمایشات به تشخیص تغییرات واژن و دهانه رحم ناشی از زگیل تناسلی یا نشانه های اولیه سرطان دهانه رحم کمک می کند. در طی یک تست پاپ اسمیر، پزشک شما از دستگاهی به نام سپکولوم برای باز نگه داشتن واژن استفاده می کند. سپس از یک ابزار بلند برای جمع آوری نمونه کوچک از سلول های دهانه رحم – کانال بین مهبل (واژن) و رحم- استفاده می کند. سلول ها با میکروسکوپ برای ناهنجاری ها مورد بررسی قرار می گیرند.

تنها چند نوع از HPV تناسلی به سرطان دهانه رحم مرتبط است. نمونه ای از سلول های رحم که در طول آزمایش پاپ گرفته می شود، می تواند برای این گونه های سرطانی HPV مورد آزمایش قرار گیرد. این آزمون به طور کلی برای زنان سنین ۳۰ ساله و بالاتر استفاده می شود. این آزمون برای زنان جوان مفید نیست، زیرا سیستم ایمنی بدن آنها می تواند انواع سرطان عامل HPV تناسلی را بدون درمان از بین ببرد.

اگر زگیل های شما ناراحتی ایجاد نکنند، ممکن است به درمان نیاز نداشته باشید. اما اگر علائم شما شامل خارش، سوزش و درد، و یا اگر زگیل ها باعث ناراحتی های احساسی می شوند، پزشک شما می تواند به شما در تشخیص شیوع بیماری با دارو یا عمل جراحی کمک کند. با این حال، ضایعات احتمالا بعد از درمان دوباره می آیند. برای خود ویروس هیچ درمانی وجود ندارد.

درمان زگیل تناسلی که می تواند به طور مستقیم به پوست شما اعمال شود عبارتند از:

 این کرم توانایی سیستم ایمنی بدن شما را برای مبارزه با زگیل های تناسلی افزایش می دهد. هنگام استفاده روی پوست خود از تماس جنسی اجتناب کنید. ممکن است کاندوم و دیافراگم را تضعیف کرده و پوست شریک شما را تحریک کند.

یکی از عوارض جانبی احتمالی قرمزی پوست است. سایر عوارض جانبی ممکن است شامل تورم، درد، سرفه، بثورات و خستگی باشد.

یک رزین است که بر پایه گیاهی است و بافت زگیل تناسلی را از بین می برد. پزشک شما باید این محلول را اعمال کند. Podofilox شامل همان ترکیب فعال است، اما می تواند با خیال راحت توسط شما در خانه استفاده شود. پزشک ممکن است بخواهد اولین بار استفاده از پودوفیلکس را مدیریت کند و اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از تحریک پوست انجام دهد. هرگز پودوفیلکس را داخل بدن اعمال نکنید. علاوه بر این، این دارو برای بارداری توصیه نمی شود. عوارض جانبی ممکن است شامل التهاب خفیف پوست، زخم یا درد باشد.

(TCA) این درمان شیمیایی، زگیل های تناسلی را می سوزاند و می تواند برای زگیل های داخلی استفاده شود. عوارض جانبی ممکن است شامل التهاب خفیف پوست، زخم یا درد باشد.

این کرم برای درمان زگیل های خارجی داخلی و زگیل در کانال مقعد یا اطراف آن استفاده می شود. عوارض جانبی اغلب خفیف است و ممکن است شامل قرمزی پوست، خارش یا سوزش و درد باشد. سعی نکنید زگیل های تناسلی را با استفاده از ضد عفونی کننده درمان کنید. این داروها برای استفاده در بافت های مرطوب ناحیه تناسلی مورد استفاده قرار نمی گیرند. استفاده از داروهای بدون نسخه برای این منظور می تواند موجب درد و سوزش بیشتر شود.

مقاله پیشنهادی سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان: درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب

ممکن است برای برداشتن زگیل های بزرگتر، زگیل هایی که به داروها پاسخ نمی دهد یا – اگر حامله هستید – به جراحی نیاز داشته باشید. گزینه های جراحی عبارتند از:

انجماد با ایجاد یک ورم در اطراف زگیل شما ایجاد می شود. همانطور که پوست شما بهبود می یابد، ضایعات از بین می رود، اجازه می دهد پوست جدید ظاهر شود. شما ممکن است نیاز به درمان تکراری کریوتراپی داشته باشید. عوارض جانبی اصلی شامل درد و تورم است.

این روش از یک جریان الکتریکی برای سوزاندن زگیل ها استفاده می کند. ممکن است بعد از عمل درد و تورم داشته باشید.

پزشک شما ممکن است برای قطع زگیل از ابزار خاصی استفاده کند. برای این درمان بی حسی موضعی یا عمومی نیاز دارید و پس از آن ممکن است دچار درد شدید شوید.

این روش که از پرتو شدید نور استفاده می کند می تواند گران باشد و معمولا برای زگیل های بسیار گسترده و سخت استفاده می شود. عوارض جانبی می تواند شامل زخم و درد باشد.

احتمالا اولین بار علائم و نشانه های خود را در حین معاینه توسط دکتر خانوادگی خود متوجه می شوید. اگر زن هستید، ممکن است مایل باشید قرار ملاقات اول خود را با پزشک متخصص تنظیم کنید.

قبل از قرار ملاقات ممکن است بخواهید یک لیست بنویسید که شرایط زیر را توصیف کند:




درمان برای زگیل تناسلی یا عفونت HPV وجود ندارد. تنها درمان حذف ضایعات ناشی از ویروس است. متأسفانه، حتی از بین بردن زگیل ها، لزوما از گسترش ویروس جلوگیری نمی کند .

عفونت منتقله از راه جنسی (STI) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) باعث تشکیل زگیل تناسلی می شود. زگیل تناسلی ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. آنها برای زنان بسیار خطرناک هستند زیرا برخی از انواع HPV می توانند سرطان دهانه رحم و دهان را ایجاد کنند. HPV شایع ترین انواع STI است.

HPV  شایع ترین بیماری های منتقله جنسی در آمریکا است. به استثنای اچ آی وی، مرگ و میر نیز بیشتر است. اما برای تقریبا یک دهه، ما یک واکسن داریم که مانع عفونت HPV می شود و به همین علت سرطان های مرگبار ایجاد می شود.

هنگامی که با ویروس HPV آلوده می شوید، ویروس در بدن شما به عنوان یک عفونت فعال باقی می ماند یا بعد از پاک شدن از سیستم ایمنی بدن شما باقی می ماند. HPV از بین نمی رود و ممکن است سالها در سلول های رحم وجود داشته باشد.

 زگیل ها بر روی سطح پوست ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) رشد می کنند. در حالی که معمولا خوشخیم هستند مسری می باشند. … مطالعات نشان داده اند که زگیل های معمولی (به عنوان مثال زگیل تناسلی) نمی توانند از طریق تماس پوست به پوست گسترش یابد.

 برای اکثر افراد، درمان ممکن است باعث شود که زگیل ها سریعتر از بین بروند. همانطور که زگیل های تناسلی از یک ویروس و نه باکتری ایجاد می شود، آنتی بیوتیک ها مانع از پاک شدن زگیل ها نمی شوند. زگیل های قابل مشاهده را می توان با روش های مختلفی حذف کرد. استفاده از کرم یا مایع روی زگیل (برای چند روز در هفته) باعث از بین رفتن زگیل می شود.

 انواع HPV که می توانند زگیل های تناسلی را ایجاد کنند همانند انواع HPV نیستند که می تواند باعث سرطان شود. سرطان های HPV عبارتند از سرطان دهانه رحم، دهان، واژن، آلت تناسلی یا مقعد. عفونت HPV همچنین می تواند باعث ایجاد سرطان در پشت گلو شود.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت سایت تخصصی سرطان سایت تخصصی سرطان پستان

منبع: www.mayoclinic.org

ادامه‌ی پست

مقدار مصرف قرص امگا 3
مقدار مصرف قرص امگا 3
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *