روغن بادام شیرین برای پوست خشک

دوره مقدماتی php
روغن بادام شیرین برای پوست خشک
روغن بادام شیرین برای پوست خشک


فواید روغن بادام برای پوست

فواید روغن بادام شیرین در زیبایی و بهبود پوست ثابت شده است. در این مقاله سعی بر آن است تا فواید روغن بادام را بررسی نماییم.

روغن بادام از دانه های خشک شده بادام شیرین استخراج می شود. قرن ها پیش در طب سنتی خواص روغن بادام کشف شده است، امروزه نیز در طب یونانی و طب سنتی فارسی از این روغن استفاده می نمایند. روغن بادام شیرین خواص درمانی و روان کننده بسیاری دارد به همین دلیل بطور گسترده بعنوان روغن ضروری جهت مراقبت های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این روغن یکی از روغن های برجسته موجود در محصولات آرایشی و زیبایی می باشد. خواص مغذی موجود در روغن بادام آن را جز عناصر با ارزش مراقبت کننده از پوست قرار داده است. این روغن رنگ زرد کم رنگ و بوی شیرین دارد .


فواید

افرادی که پوست خیلی خشکی دارند به خاصیت چرب کنندگی این روغن و فواید بسیار زیاد آن پی برده اند به اینصورت که روغن به سرعت در پوست جذب می شود و قسمت های خشک ، ترک خورده و پوسته پوسته شده را درمان می کند. افرادی که دارای آلرژی های پوستی هستند و می خواهند از کاهش رطوبت پوستشان جلوگیری نمایند می توانند از روغن بادام استفاده کنند. ثابت شده است که بعنوان یک عامل آرامش بخش در درمان آلرژی پوست و التهاب بشمار می آید. همچنین پوست نواحی آرنج ، زانو و پاشنه پا را به وسیله این روغ می توان نرم کرد. بعلاوه پوست های ترک خورده ، زخم های جزئی و همچنین عفونت را می توان با روغن بادام درمان نمود.

روغن بادام شیرین برای پوست خشک

دوره مقدماتی php

غلظت این روغن آن را به یک نرم کننده عالی تبدیل کرده است. زمانیکه آ را به بدن می مالید سریعا جذب پوست می شود. چشمه های این روغن وجود دارد که خیلی چرب و معطر نمی باشد و بطور گسترده برای سفید کردن پوست استفاده می شود و بعنوان پاک کننده پوست آن را نرم و انعطاف پذیر می کند. ماساژ به حفظ تعادل PH پوست کمک می کند و با مرطوب نمودن آن درخشندگی پوست را سبب می شود.

حلقه های تیره زیر چشم موردی است که بسیاری از زنان و مردان به مقابله با آن می پردازند. خستگی طولانی مدت از یک زندگی پر مشغله ، عادات غذایی بد ، عدم خواب کافی همیشه در درجه اول از طریق خستگی چشم نمایان می شوند. پوست اطراف چشم خیلی ضعیف است و اولین قسمتی بشمار می آید که رطوبت خود را از دست می دهد. سعی کنید هر شب با استفاده از روغن بادام پوست اطراف چشم خود را ماساژ دهید که این امر سبب بهبود پوست آن نواحی می شود بعلاوه ماساژ گردش خون در این نواحی را افزایش می دهد و این امر باعث می شود تا پوست اطراف چشم مرطوب تر و هیدراته تر بنظر برسد. برای از بین بردن پف زیر چشم و همچنین سفید شدن آن ناحیه مقداری عسل را با روغن بادام مخلوط کنید و بر روی حلقه های تیره زیر چشم خود بمالید.

روغن بادام سرشار از ویتامین E است همچنین استفاده از روغن بادام شیرین سبب کاهش و بهبود چین و چروک در پوست می شود. بهترین حالت استفاده از این روغن در شب ـ یعنی زمانیکه پوست صورت و پردن شما تمیز است ـ می باشد. به یاد داشته باشید که میتوانید هرروز و یا هفته ای دوبار از آن استفاده نمایید. روغن بادام حاوی خواص طبیعی ضد میکروبی است که از گسترش و رشد عفونت های باکتریائی مسئول ایجاد آکنه ، زخم و یا عفونت های پوست ، جلوگیری می نماید. همچنین به کاهش لکه های تیره و زخم ها کمک می نماید. خاصیت نرم کنندگی آن جوان سازی و سفت شدن پوست را به همراه خواهد داشت البته از کمک آن به آفتاب سوختگی نیز نباید غافل شد.


نکات مهم

ـ روغن بادام شیرین برای پوست بهتر و امن تر است. با این حال روغن بدست آمده از بادام تلخ در طبیعت سمی است و برای مراقبت از پوست مناسب نیست. پس مطمئن شوید که از روغن بادام شیرین برای لطافت پوست خود استفاده می نمایید.

ـ روغن بادام برای افرادی که به آجیل و روغن استخواج شده از آن حساسیت دارند مناسب نیست.

ـ برای جلوگیری از فاسد شدن روغن بادام آن را در محیط خنک و تاریک و به دور از نور خورشید نگه داری نمایید.

ـ مراقب لباس خود باشید زیرا باعث ایجاد لکه بر روی لباس می شود.

روغن بادام را می توانید بطور خالص بر روی پوست خود بمالید و یا آن را با مواد دیگر مخلوط کنید. چند قطره از روغن را کف دست خود بریزید و به آرامی بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید. همچنین می توانید به آن آبلیمو اضافه نموده و برای درمان پوست خشک ، خارش پوست و آکنه استفاده نمایید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت مه شو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

روغن بادام، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد. در این مطلب به شرح کاملی از خواص روغن بادام شیرین که بر زیبایی شما موثر هستند، می پردازیم

یکی از همه کاره ترین روغنها برای پوست، بدن و موی شما که دارای عملکردی عالی است، را می توانید در کمد آشپزخانه تان پیدا کنید. این بار در مورد روغن نارگیل صحبت نمی کنیم ــ منظورمان روغن بادام شیرین است. دونا فولر،مدیر برند InstaNatural (یک خط مراقبت از پوست که از مواد تشکیل دهنده ارگانیک و طبیعی استفاده می کند) می گوید: روغن بادام، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد.روغن بادام محتوی اسید چرب بالاتری نسبت به هر روغن دیگری دارد و غنی از ویتامین های A،B1،B2،B6 و E، بعلاوه زینک، منیزیم و کلسیم، است، بنابراین یک مرطوب کننده قوی است. در عین حال بطور شگفت آوری سبک و غیر چرب است و همچنین برگ برنده پوست های حساس و مستعد آکنه است، چون منافذ را مسدود نمی کند.فرقی نمیکند انتخاب شما کدامیک باشد، محصولی که حاوی روغن بادام است (اگر می خواهید به مشکلات پوستی دیگری مانند هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره پوستی و چین و چروک رسیدگی کنید، تصمیم درستی است) و یا مستقیما از آن استفاده می کنید (روغن بادام خام، پرس سرد و ارگانیک را انتخاب کنید)، این نرم کننده طبیعی و سبک، مزایای متعددی برای روال زیبایی شما دارد. ۹ مورد از آنها را در اینجا بیان می کنیم.

بیشتر بدانید : بادام شیرین بهتر است یا بادام تلخ؟

حتماً دلیلی دارد که روغن بادام در لوکس ترین محصولات ضدپیری بکار می رود. جفری جیمز از Botanicals می گوید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، روغن بادام شیرین به کاهش خطوط ریز و علائم پیری در پوستهای آسیب دیده از آفتاب کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که روغن بادام دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهندگی اثر زخم است. برای استفاده از این روغن به تنهایی، چند قطره از آن را بین کف دستهایتان بمالید تا گرم شود و سپس به آرامی روی پوست تمیز، ماساژ دهید.

روغن بادام شیرین برای پوست خشک

روغن بادام، رطوبت پوست را حفظ می کند و در درمان خشکی، التهاب و خارش پوست موثر است. جیمز می گوید: از آنجا که چربی ها در روغن بادام، عمدتاً اشباع نشده هستند، پوستتان آنها را به سرعت جذب می کند و در نتیجه رطوبت را حفظ می نماید. شما می توانید روغن بادام را در محصولات آرایشی مختلفی پیدا کنید. اما در صورت تمایل به استفاده از روغن بادام خالص این کار را پس از حمام یعنی هنگامیکه پوست، تازه هیدراته شده است، انجام دهید.

ویتامین E و اسیدهای چرب امگا۶، مواد تشکیل دهنده جادویی این روغن هستند. فولر می گوید: روغن بادام، کم شدن آب بدن را که می تواند باعث مشخص تر شدن حلقه های زیر چشم شود، جبران می کند. ۲ یا ۳ قطره روغن بادام (یا یک کرم چشم حاوی روغن بادام) را درست قبل از خواب، به آرامی و بدون مالش، دور ناحیه اطراف چشمتان بزنید. مراقب باشید روغن در چشم شما نرود.

ما نسبت به زمانی که استفاده از روغن برای پوست چرب ممنوع بود پیشرفت زیادی کرده ایم. برندا براک، بنیانگذار Farmaesthetics، یک شرکت تولید کننده محصولات مراقبت از پوست گیاهی می گوید: در واقع استفاده از روغن روی پوست چرب، یک راه مهم برای مقابله با مشکل تولید بیش از حد چربی است.روش قدیمی برای برطرف کردن این وضعیت، از بین بردن چربی یا خشک کردن پوست با محصولات قابض و الکل مانند بود، اما این کار فقط چربی های موضعی را از بین برده و باعث تولید چربی بیشتر می شد. روغن بادام به باز کردن و تمیز کردن منافذ پوست کمک می کند و حتی تحقیقات نشان داده است که، مشکل سبوم اضافی (چربی که پوست ما بطور طبیعی تولید می کند و می تواند باعث آکنه شود) را حل می کند. شبها پس از تمیز کردن پوستتان، مقدار کمی از این روغن را روی آن بمالید.

به گفته فولر، زینک موجود در روغن بادام آن را به یک ماده ایده آل برای تسکین راش های پوستی، از جمله پسوریازس و اگزما تبدیل می کند. او می گوید: بدن ما برای سرعت بخشیدن به زمان ترمیم به زینک وابسته است. او توصیه میکند اگر پوست حساس و تحریک پذیر دارید، در یک وان آب گرم که ۴/۱ فنجان روغن بادام شیرین به آن اضافه کرده اید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بمانید.

فولر می گوید: روغن بادام در پاک کردن آرایش هم ملایم است و هم موثر، حتی برای ناحیه حساسی مانند دور چشم. یک گلوله پنبه ای را در روغن بادام فرو ببرید و سپس به صورتتان بزنید. اجازه دهید این روغن بمدت ۲ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با یک پد پنبه ای، آرایشتان را به آرامی پاک کنید. این روغن، پوست شما را تمیز و نرم خواهد کرد بدون آنکه اصلا چرب بنظر برسد.

چند قطره روغن بادام از لبهای خشکیده و ترک خورده محافظت کرده و آنها را تسکین می دهد. یا می توانید یک بالم لب که حاوی روغن بادام است، تهیه کنید.

ما معمولا تا زمانیکه پوست سرمان شروع به خارش و پوسته دادن نکند، به فکر آن نیستیم و پس از آن نیز به سراغ شامپوی ضدشوره می رویم. جیمز می گوید: به یاد داشته باشید که پوست سر نیز نیاز به تغذیه دارد. برای جلوگیری یا درمان شوره سر، او توصیه می کند چند قطره روغن بادام شیرین را شبها بطور مستقیم روی پوست سر بمالید. این کار نه تنها التهاب پوست سر را تسکین و کاهش می دهد و پوسته های خشک را نرم می کند بلکه سلامت و رشد موهای شما را نیز بهبود می بخشد (بخصوص اگر شما دچار کمبود جزئی روی یا منیزیم باشید هر دوی اینها برای سلامت مو مهم هستند). آنقدر ماساژ دهید تا روغن جذب شود و اجازه دهید تمام شب روی سرتان بماند.جیمز می گوید: شما بعنوان یک درمان شبانه یا هفتگی، فقط به چند قطره از این روغن نیاز خواهید داشت. اگر با یک محصول که مخصوص سلامت پوست سر فرموله شده، احساس راحتی بیشتری می کنید، محصولی که حاوی روغن بادام است را خریداری نمایید.

شما می توانید برای درخشان کردن موهایتان از محصولات گرانقیمت حاوی روغن بادام استفاده نمایید یا در پولتان صرفه جویی کرده و مقداری روغن بادام شیرین را در کف دستهایتان گرم کرده و از وسط ساقه مو تا نوک موهایتان بمالید. سوزان گریفین بلک، یکی از بنیانگذاران محصولات EO می گوید: روغن بادام شیرین، یک جایگزین عالی برای برخی از محصولات درخشان کننده و نرم کننده معمولی است. مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم به تقویت مو کمک کرده، موخوره را کاهش می دهند و به ساقه های خشک مو، رطوبت می رسانند.

بیشتر بدانید : انواع خواص روغن بادام شیرین

بیشتر بدانید : خواص روغن بادام زمینی شگفت انگیز است, با آنها آشنا شوید

گردآوری:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع:fitnessmagazine.ir

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

بادام سرشار از چربی‌های مفید، فیبر، فیتوکمیکال‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. حدود نیمی از وزن بادام خشک روغن است. برای تهیه روغن بادام شیرین، بادام رسیده را تحت فشار با حداقل حرارت مورد نیاز قرار می‌دهند تا عصاره آن را بگیرند. معمولا روغن بادام را توسط حرارت و گاه مواد شیمیایی تصفیه می‌کنند؛ در حالی که روغن بادام تصفیه شده تحمل حرارت بیشتری نسبت به روغن بادام تصفیه نشده دارد، اما ممکن است ارزش غذایی کمتری داشته باشد. روغن بادام شیرین با روغن بادام تلخ تفاوت دارد. روغن بادام تلخ را از نوع دیگری از بادام تهیه می‌کنند و باید تصفیه شود تا سموم طبیعی پوسته بادام موجود در آن خارج شود. اگر دوست دارید بدانید خواص روغن بادام شیرین برای پوست، مو و قلب شما چیست، این مطلب را حتما بخوانید.

روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین E است و بهترین منبع منیزیوم، پتاسیوم و مس است. همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خواص ضد التهاب و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن دارد. دارای امگا ۳ است و می‌تواند به بدن شما کمک کند تا میزان کلسترول مفید را بالا نگه‌دارد و عملکرد حافظه را تقویت کند. علاوه بر این می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش دهد.

روغن بادام قرن‌هاست که برای نرمی پوست و بهبود زخم‌ها و بریدگی‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هند و چین باستان برای درمان مشکلات پوستی مثل اگزما و پسوزیازیس از آن استفاده می‌کردند. اما روغن بادام علاوه بر نرم کردن پوست توانایی بهبود و همسان کردن رنگ پوست را هم دارد. این روغن یک امولوسیون فوق‌العاده است که به آب‌رسانی پوست کمک می‌کند و رطوبت از دست رفته را به آن برمی‌گرداند. به علت وجود ویتامین A و خواص آنتی‌باکتریال این روغن توانایی درمان آکنه و جوش را هم دارد. حجم بالای ویتامین E موجود در آن به درمان آفتاب‌ سوختگی کمک می‌کند، علائم پیری را کاهش می‌دهد و جای زخم را کم‌رنگ می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست

روغن بادام شیرین برای پوست خشک

پوست شما تنها عضوی نیست که می‌‌تواند از خواص روغن بادام بهره‌مند شود. این روغن مغذی می‌تواند موهای شما را قوی‌تر و نرم‌تر کند و چون سرشار از ویتامین B7 یا بیوتین است سلامت موها و ناخن‌ها را تامین می‌کند. همچنین از موها در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند چراکه به طور طبیعی  دارای SPF 5 است.

شما می‌توانید از روغن بادام شیرین برای مراقبت از پوست سر استفاده کنید. همانطور که گفته شد این روغن خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ دارد و با متعادل کردن باکتری‌ها و قارچ‌ها از شوره سر جلوگیری می‌کند که عارضه بسیار شایع و رایجی است. از آن‌جایی که این روغن بافت بسیار سبکی دارد به راحتی جذب پوست می‌شود و پوست سر را مرطوب و آب‌رسانی کرده و فولیکول‌های مو را تمیز می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این روغن خاصیت ضد وزی مو است که در کنار از بین بردن وز مو، موهای آسیب‌دیده را درمان می‌کند؛ فقط کافیست کمی از روغن را با دست‌ به قسمت‌های پایین مو ماساژ دهید و این کا را همیشه قبل از خشک کردن مو انجام دهید تا رطوبت از دست رفته مو را به مرور به آن برگردانید.

قطعا قلب شما بابت مصرف روغن بادام از شما تشکر خواهد کرد چرا که سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده، با قابلیت کنترل میزان «کلسترول خوب»، در کنار کاهش «کلسترول بد» است. روغن بادام شیرین به علت میزان زیاد آنتی‌اکسیدان می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد و از طریق عروق، خود را به هرگونه التهاب در بدن برساند و التهابات را کاهش دهد.

این روغن به سرعت می‌‌سوزد پس هنگان آشپزی با روغن بادام شیرین به یاد داشته باشید که روغن‌های تصفیه نشده نباید در معرض حرارت زیاد قرار گیرند تا ارزش مواد مغذی موجود در آن‌ها از بین نرود. بهترین نوع مصرف خوراکی روغن بادام استفاده از آن در سالاد، آشپزی با دمای پایین یا بعد از پخت غذا است. می‌توانید از این روغن برای تزیین و خوش‌طعم کردن غذا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با خواص روغن آرگان برای مو و پوست آشنا شوید

منبع: Health Line

5
 + 
4
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

از روغن بادام برای درمان سوختگی پای بچه ها napkin rash میشه استفاده کرد ولی خیلی موثره.

من امتحان کردم برای پوست واقعن موثر هم پوست صورتم و نرم کرده هم لکه های صورتم از بین رفته جوش هم کمتر میزنم

سلام،من از روغن بادام استفاده کردم واقعا تاثیر فوق العاده ای داره البته تاثیرش را تقریبا 35 روز معلوم شد????????

بخش‌های مختلف این مطلب:

خواص روغن بادام برای پوست تمامی ندارد. در گذشته از روغن بادام برای نرم کردن پوست و بهبود برخی از زخم‌ها و بریدگی‌ها استفاده می‌کردند. امروزه نیز این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی دیده می‌شود. در این مطلب شما را با خواص روغن بادام و نحوه استفاده از آن بر روی پوست آشنا خواهیم کرد.

دو نوع روغن بادام وجود دارد: تلخ و شیرین. روغن بادام شیرین برای پوست بسیار مفید است. مواد مغذی موجود در روغن بادام شیرین عبارت‌اند از:

بر اساس مطالعات صورت گرفته، روغن بادام برای پوست فواید زیادی دارد. در زیر به مهم‌ترین فواید این روغن اشاره خواهیم کرد:

خواص ضدالتهابی روغن بادام به کاهش التهاب و ورم زیرچشم کمک می‌کند.

روغن بادام شیرین برای پوست خشک

ترکیبات امولسیونی موجود در روغن بادام به طور موثری رنگ پوست و چهره را بهبود می‌بخشد.

سال‌هاست که از روغن بادام برای رفع خشکی پوست استفاده می‌کنند. این روغن برای درمان بیماری‌هایی همچون اگزما و پسوریازیس نیز بسیار مناسب است.

اسید چرب موجود در این روغن از ترشح چربی اضافی جلوگیری می‌کند. روغن بادام همچنین حاوی رتینوئید است که باعث کاهش التهاب و جوش می‌شود.

ویتامین E موجود در روغن بادام التهاب و سوختگی ناشی از نور آفتاب را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ویتامین E روغن بادام باعث ترمیم زخم و از بین رفتن جای آن می‌شود. این روغن سبب نرمی و لطافت پوست می‌شود.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته در سال 2016، روغن بادام تا حدی باعث کاهش ترک‌های پوستی شده و از بروز آن‌ها جلوگیری می‌کند.

روغن بادام حاوی رتینوئید است که باعث کاهش التهاب و جوش می‌شود.

روش‌های زیادی برای استفاده از روغن بادام وجود دارد:

برای استفاده از این روغن به عنوان پاک کننده، مقداری از آن را کف دست ریخته و سپس با انگشت آن را روی صورت برای پاک کردن آرایش ماساژ دهید. در مرحله بعد با استفاده از پد پنبه‌ای روغن‌های اضافه را از روی پوست پاک کرده و یا صورت خود را با شوینده‌ای مناسب بشویید. با بهترین فیس‌واش‌ها و شوینده‌های خارجی برای پوست خشک آشنا شوید.

برای پاکسازی پوست و منافذ آن روغن بادام را با روغن‌های دیگری که برای پوست مفید هستند مثل روغن گل سرخ، اسطخودوس، گل شمعدانی و … مخلوط کنید. سپس آن را روی صورت خود ماساژ داده و با آب گرم بشویید.

*پیش از استفاده از روغن حتما مقداری از آن را روی مچ دست خود امتحان کنید.

نکات ضروری برای پاکسازی پوست خشک را بشناسید.

از این روغن می‌توانید به عنوان مرطوب‌کننده‌ای قوی استفاده کنید. برای این کار ابتدا پوست خود را بشویید و با حوله‌ای تمیز، آن را به خوبی خشک کنید. مقداری از روغن را روی پوست ریخته و ماساژ دهید.

اگر به آجیل یا بادام حساسیت دارید از این روغن استفاده نکنید.

استفاده از روغن بادام برای پوست هیچگونه خطری ندارد. با این حال بهتر است برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی موارد زیر را رعایت کنید.

هزاران سال است که از روغن بادام برای نرمی و لطافت پوست استفاده می‌کنند. این روغن به واسطه داشتن خواص ضدالتهابی و ترکیبات امولسیونی و مغذی هنوز برای افزایش لطافت، نرمی و ترمیم پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از روغن بادام کاملا امن است و عوارض جدی برای فرد ایجاد نمی‌کند. با این حال در صورتی  که برای استفاده از این روغن تردید دارید پیش از استفاده حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

روغن بادام شیرین برای پوست خشک

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

  • عکس پرچم کشور هنگ کنگ

  • نام کاربری یا ایمیل *


    رمز عبور *


    ورود

    هیچ چیز بهتر از روغن بادام برای درخشندگی و زیبایی پوست نیست و دراین گفته شک نکنید چرا که تجربه سالیان دراز آن را ثابت کرده است .برای همین اکثر نسخه های پزشکان متخصص پوست و حتی فرمول های خانگی حاوی روغن بادام هستند؛ اما چه کار می توانید انجام دهید اگر برای استفاده از روغن بادام یا ماسک های دیگر خیلی وقت ندارید ؟ دراین بخش از نمناک راه کاریی جالب تحت عنوان چکاندن روغن بادام در ناف رابه شما معرفی می کنیم که بدون دردسر به هدفتان برسید .

    چگونه روغن بادام را روی ناف بمالیم ؟

    روغن بادام را یک مقدار گرم کنید البته به انتخاب خودتان بستگی دارد اما اگر گرم کنید بهتر جذب بدن می شود و روی ناف بمالید ، به آرامی ماساژ دهید تاجذب بدن شود بهتر است اینکاررا شب انجام دهید نه تنها فایده بیشتری دارد بلکه تنها لباس خوابتان چرب می شود

    چرا مالیدن روغن بادام روی ناف پوست را درخشنده میسازد ؟

    روغن بادام شیرین برای پوست خشک

    فواید استفاده از روغن بادام روی ناف :

    یکی از روغن‌های گیاهی مفید برای پوست، روغن بادام شیرین است که مقادیر زیادی از ویتامین E، ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، منیزیم، روی و اسیدهای چرب را داراست. ماسک روغن بادام شیرین برای پوست به عنوان یک ماسک طبیعی و سالم به کار رفته و سلامت و زیبایی را برای پوست شما به ارمغان آورد. برای آشنایی با انواع ماسک روغن بادام شیرین برای پوست، با ما در مجله‌ی علمی ” زیبا بمان” همراه شوید.

    جوانسازی پوست: روغن بادام سرشار از ویتامین A است که از ایجاد چین و چروک زودرس جلوگیری کرده و باعث جوانسازی پوست می‌گردد.

    حفظ رطوبت پوست: اسید چرب امگا3 در روغن بادام، باعث حفظ رطوبت پوست شما شده و به لطافت پوست به خصوص پوست خشک کمک می‌کند.

    روشن کننده‌ی پوست: مقادیر بالای ویتامین E و خاصیت آنتی‌اکسیدانی موجود در روغن بادام در روشن شدن پوست موثر است.

    پاکسازی پوست: روغن بادام شیرین بسیار سبک است و به راحتی می‌تواند در لایه‌های درونی پوست نفوذ کرده، آلودگی‌ها و مواد التهاب‌زای زیر آن را نابود کند و آن را پاکسازی کند.

    روغن بادام شیرین برای پوست خشک

    ضد آفتاب: ویتامین E موجود در روغن بادام، پوست را از آسیب اشعه‌ی UV حفظ می‌کند و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند.

    رفع سیاهی دور چشم: روغن بادام تاثیر شگفت‌انگیزی در رفع سیاهی دور چشم دارد؛ کافیست دو هفته، هر شب مقداری از این روغن را به آرامی و با حرکات دایره‌ای به دور چشم مالیده و ماساژ دهید. صبح روز بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید.

    توجـــــه: “قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را کاملا تمیز نمایید.”

    ماسک روغن بادام: یک قاشق غذاخوری روغن بادام را درون ظرفی ریخته و با حرارت غیر مستقیم آن را گرم کنید. سپس آن را بر روی پوست صورت خود ماساژ داده، بعد از ده دقیقه آن را بشویید و با استفاده‌ از یک حوله‌ی لطیف صورت خود را خشک کنید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

    ماسک روغن بادام و روغن اسطوخودوس: یک قاشق غذاخوری روغن بادام را با چند قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کرده و آن را به مدت ده دقیقه بر پوست خود مالیده و سپس با آب ولرم بشویید. از این ماسک هفته‌ای دو بار استفاده کنید تا پوستی صاف و شفاف داشته باشید. روغن اسطوخودوس روغن معطری است که مانع رشد باکتری‌های پوستی شده و به بهبود گردش خون کمک کرده و سلامت پوست را به همراه دارد.

    ماسک روغن بادام، عسل و چای سبز: یک قاشق چایخوری روغن بادام را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و به آن یک قاشق چایخوری پودر چای سبز را اضافه کنید. این ترکیب را هم بزنید تا به یک ترکیب یکنواخت دست پیدا کنید. این ماسک را به مدت پانزده دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای پوست‌های حساس مناسب است.

    ماسک روغن بادام شیرین و نمک دریا: پنج قاشق چایخوری روغن بادام را با ده قاشق چایخوری نمک دریا مخلوط کرده و آن را به یک ترکیب یکنواخت تبدیل کنید. این ماسک را که به عنوان یک اسکراب نیز عمل می‌کند به ترتیب و به آرامی بر روی پیشانی، بینی، لب و کل صورت قرار داده و ماساژ دهید. بعد از پنج دقیقه، صورت خود را با آب ولرم شسته و خشک کنید. این ماسک با حذف سلول‌های مرده‌ی پوست، سبب نرمی و لطافت آن می‌شود.

    ماسک روغن بادام شیرین و آبلیمو: چند قطره آبلیمو به یک قاشق غذاخوری روغن بادام اضافه کرده و آن را با هم ترکیب کنید. این ماسک را به مدت پنج دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. از این ماسک برای درمان خشکی پوست و آکنه استفاده کنید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارسال دیدگاه

    مجله زیبایی و سلامت “زیبا بمان” با هدف تولید محتوا در حوزه جراحی های زیبایی و آرایشی و سلامت و بالا بردن سطح اطلاعات و دانش مخاطبان در این حوزه آغاز به کار نموده است . زیبا شوید ، زیبا بمانید و زیبا بیندیشید. افزایش زیبایی به اعتماد به نفس شما نیز میفزاید. محتوای درج شده در این سامانه، متناسب با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

    تمامی حقوق برای وب سایت زیبا بمان محفوظ است.

    روغن بادام شیرین برای پوست خشک
    روغن بادام شیرین برای پوست خشک
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *