روغن آلوئه ورا برای مو

دوره مقدماتی php
روغن آلوئه ورا برای مو
روغن آلوئه ورا برای مو

در این مطلب به فواید استفاده از آلوئه ورا در ماسک مو، دستور تهیه یک ماسک، و همچنین دیگر فواید این ماده طبیعی خواهیم پرداخت.

تحقیقات بسیار کمی در زمینه فواید آلوئه ورا برای موی سر انجام شده است. اما تحقیقات وبسایت های معتبر نشان داده است که آلوئه ورا به چند دلیل می تواند مفید باشد:

هیچ تحقیق انجام نشده که بگوید آلوئه ورا تنها برای یک نوع خاص از مو خوب است. اما متخصصان مراقبت از مو در این موارد آلوئه ورا را توصیه می کنند:

بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا برای مویتان مناسب است یا نه، این است که امتحانش کنید. شاید پس از استفاده از این ماده چه به عنوان شامپو و چه به عنوان نرم کنند، در موهایتان احساس لیزی کنید، بنابراین مطمئن شوید که خیلی خوب آبکشی می کنید.

روغن آلوئه ورا برای مو

دوره مقدماتی php

افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس در یافتن داروی موثر که بهترین نتایج را در اختیارشان قرار دهد دچار مشکل هستند. آیا شما هم یکی از افرادی هستید که برای یافتن درمان به فکر چاره اید؟ در آن صورت باید از آلوورا استفاده کنید. این گیاه جادویی برای پوست و سلامت بدن خواص مختلفی دارد و در درمان علائم پسوریازیس به شما کمک می کند. با سنجاق مگ همراه باشید.

ماسک مو، یک روش درمانی است که باید بگذرید روی مو بماند تا اثر کند، و می تواند از چند طریق به موهایتان نفع برساند.

از آنجایی که ماسک موها اغلب نسبت به نرم کننده های معمولی حاوی روغن بیشتری هستند، و همچنین چون به مدت بیشتری می گذارید روی مو بمانند، ممکن است بیشتر به بهبود و درمان مو کمک کنند.

شما می توانید از داروخانه یا از اینترنت انواع و اقسام ماسک موها را خریداری کنید اما خودتان هم می توانید درست کنید.

می توانید ژل آلوئه ورا را با روغن نارگیل ترکیب کرده تا ماسکی ساده ولی موثر بسازید. روغن نارگیل می تواند به نرم تر شدن و تقویت نیرو و درخشندگی موهایتان کمک کند. همچنین به کاهش وزی مو هم کمک می کند.

این هم از قدمهایی که باید برای ساخت این ماسک بردارید.

مواد لازم را آماده کنید: 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا (چه تازه خودتان کنده باشید و چه از مغازه خریده باشید) و یک قاشق غذاخوری روغن. اگر از روغن نارگیل استفاده می کنید، روغن بکر با دما اتاق استفاده کنید. می توانید روغن نارگیل جامد را در مایکروویو ذوب کنید.

نکته: برای موهای بلندتر یا پرپشت تر، مواد را دو برابر کنید.

معجزه نمی کند اما می‌توان در مدت زمان طولانی کارهای زیادی در راستای سلامت بدن انجام دهد. آلوئه ورا خواص بسیاری دارد که در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

شما می توانید در ماسکتان از مواد اولیه متفاوتی استفاده کنید. در اینجا چند دستور ساخت دیگر برای استفاده از آلوئه ورا را هم می گذاریم.

این دستورالعمل برای پوست سری که میخارد و شوره و پوسته می شود خیلی خوب است، چون خیلی ها معتقدند سرکه سیب درمانی طبیعی برای شوره سر است.

برای ساخت این ماسک، این مواد را ترکیب کنید:

برای ساخت این ماسک همان دستورالعمل ماسک آلوئه ورا و روغن نارگیل را دنبال کنید، جز اینکه:

بنا بر یک تحقیق انجام شده در سال 2017، پروبیوتیک موجود در ماسک هم می تواند به درمان شوره کمک کند.

ماست یونانی پرچرب ساده بدون شکر یا نمک تهیه کنید. برای ساخت این ماسک، این مواد را ترکیب کنید:

برای زدن این ماسک، دستورات بالا را رعایت کنید اما نگذارید ماسک بیشتر از 20 یا 30 دقیقه بماند. برای حصول بهترین نتیجه، هفته ای یکبار این ماسک را بزنید.

زدن آلوئه ورا به سر، بی خطر تلقی می شود، اما بعضی افراد به این گیا حساسیت دارند. اگر به سیر یا پیاز حساسیت دارید، احتمال اینکه به آلوئه ورا حساسیت داشته باشید زیاد است.

اگر قبلا از آلوئه ورا روی مو یا پوستتان استفاده نکرده اید، قبل از این کار، آزمایش انجام دهید.  برای این کار، خیلی ساده ژل را به قسمت کوچکی از پوستتان روی ناحیه داخلی بازو بمالید.

اگر هیچگونه قرمزی، خارش، یا ورم در چند ساعت اولیه مشاهده نکردید، احتمالا استفاده از آلوئه ورا به عنوان ماسک مو خطری برایتان ندارد.

اگر از کرم های استروئیدی مثل هیدروکورتیزون استفاده می کنید، قبل از انجام این تست هم با پزشک یا مشاور مشورت کنید. ژل آلوئه ورا می تواند موجب شود پوستتان مقدار بیشتری از این کرم را جذب کند.

به غیر از تحقیقی که در سال 1999 انجام شد و اعلام کرد که اثربخشی آلوئه ورا برای درمان شوره سر صحت دارد، تحقیق زیادی در مورد فواید آلوئه ورا برای مو انجام نشده است. اما شواهد نشان می دهد که ژل آلوئه ورا معمولا برای این منظورها استفاده می شود:

روغن آلوئه ورا برای مو

با برگ های تازه خودتان ژل آلوئه ورا درست کنید و از آن به عنوان محصول مراقبت پوستی خود استفاده کنید. آلوئه ورا طبیعی است و به پوست کمک می کند! چند وقت پیش با بچه هایم به یک پیک نیک در جایی در آریزونا رفته بودیم که مدل های مختلفی از گیاهان صحرایی را بررسی کردیم.

پیدا کردن /آلوئه ورا خیلی آسان است. اگر در آب و هوای خشک و آفتابی زندگی می کنید، می توانید به راحتی در باغچه تان پرورش دهید، شاید هم کسی را بشناسید که داشته باشد. همچنین برگ های بریده شده آلوئه ورا در فروشگاه های محصولات طبیعی پیدا می شود.

بهترین راه برای دستیابی به ژل تازه آلوئه ورا، جدا کردن آن از برگ طبیعی  تازه است. برای این منظور، تمام چیزی که نیاز دارید یک چاقو، یک کاسه، و کمی جای خالی روی میز است.

وقتی ژل تازه را با قاشق از وسط برگ جدا کردید، می توانید این ژل را تا یک هفته در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. همچنین می توانید به مدتی طولانی تر در فریزر بگذارید.

اگر در بازار پیدا نکردید و یا نمی خواهید خودتان ژل را جدا کنید، از اینترنت هم قابل خریداری می باشد.

وقتی از اینترنت ژل آلوئه ورا میخرید، حواستان باشد به احتمال خیلی زیاد مواد افزودنی مثل اسطوخودوس، مواد منقبض کننده، یا حتی دارو دارد. شاید بعضی از این مواد برای مو مفید نباشند بنابراین سعی کنید ژلی پیدا کنید که تا جایی که می شود، مواد افزودنی نداشته باشد.

احتمالا با آلوئه ورا و خواص درمانی اش برای آفتاب سوختگی آشنا هستید، اما این گیاه فواید دیگری هم دارد. شما می توانید آن را به پوستتان بزنید ویا به موهایتان بمالید.

گرچه شواهد ناچیزی از اثربخشی آلوئه ورا برای بهبود مو وجود دارد، اما این گیاه به ماده ای پرطرفدار برای ساخت ماسک مو و نرم کننده برای تقویت، آبرسانی، نرم کنندگی، و درمان آسیب دیدگی مو بدل شده است.

اگر به ساخت ماسک یا نرم کننده برای موهایتان علاقه مند هستید، بد نیست از آلوئه ورا به عنوان یکی از ترکیبات استفاده کنید. اگر قبلا از این ماده استفاده نکرده اید، حتما ابتد کمی از آن را روی قسمتی از بدنتان آزمایش کنید تا ببینید به این گیاه حساسیت دارید یا خیر.

آلوئه ورا برای مو فواید زیادی دارد. در این مطلب به ذکر فواید آلوئه ورا برای مو می پردازیم

آلوئه ورا گیاهی است با برگهایی ضخیم و ژلی که داخل این برگ ها است. این گیاه در سراسر جهان پیدا می شود و خیلی از افراد خودشان آلوئه ورا را پرورش می دهند. ژل آلوئه ورا زمانی که روی پوست استفاده شود، خنک کننده و تسکین دهنده است. به همین دلیل است که از آن برای درمان سوختگی ها و زخم های پوستی استفاده می شود. آلوئه ورا قرن هاست که برای خواص شفا دهنده ای که دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.ولی کاربردهای دیگری علاوه بر سلامت پوست دارد، می تواند موهای شما را تقویت کرده و پوست سر شما را سالم تر کند. بهترین فرم استفاده آلوئه ورا برای موها، استفاده از ژل خام آن است که از گیاه گرفته اید. شما می توانید این ژل را خریداری کنید یا از برگ تازه آن با اسکوپ درآورید. ژل آلوئه ورا شفاف بوده و کمی آبکی است. ژل آلوئه ورا را روی پوست سر و موهایتان کشیده و اجازه دهید فولیکول های موهایتان و موهای خشک و آسیب دیده تان را بهبود بخشد. بعد از یک ساعت موهایتان را با یک شامپوی ملایم شسته و آبکشی کنید.در ادامه به ذکر فواید می پردازیم:

درماتیت سبوره ای (Seborrheic dermatitis) اصطلاح بالینی بیماری است که آن را به نام شوره سر می شناسیم. نشانه های آن خارش پوست سر و پوسته پوسته شدن زیر مو هاست که با ژل آلوئه ورا قابل درمان است. در مطالعه ای که در سال 1998 انجام شد، مشخص شد، آلوئه ورا التهاب پوست سر که منجر به ایجاد شوره می شود را بهبود می بخشد. اسیدهای چرب موجود در گیاه آلوئه ورا، خواص ضد التهابی دارند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ۵ راه خوب برای درمان خارش پوست سر

آلوئه ورا به طور موثر فولیکول های مو را پاکسازی کرده، لایه های اضافی (روغن) و باقی مانده سایر محصولات مو را تمیز می کند، ولی با وجود اثر پاکسازی کننده ای که دارد، صدمه ای به ریشه مو نمی زد. آلوئه ورا برخلاف سایر محصولات شیمیایی که برای موها موجود است، ملایم است و سلامت موهای شما را حفظ می کند. استفاد از آلوئه ورا یک راه عالی برای داشتن موهایی سالم تر، درخشان تر و نرم تر است.

روغن آلوئه ورا برای مو

اگر می خواهید بیشتر بدانید : موهای چربی دارم، چه کار کنم؟

آلوئه ورا حاوی ویتامین های C، A و E است. این سه ویتامین در عملکرد سلولی، رشد سلول های سالم و داشتن موهایی براق دخیل هستند. ویتامین B12 و فولیک اسید هم در ژل آلوئه ورا موجود می باشند که هر دو جلوی ریزش موها را می گیرند. آلوئه ورا یک محصول محبوب است که افراد وقتی در معرض آفتاب قرار می گیرند، از آن روی پوست خود استفاده می کنند، چون محتوای کلاژن بالایی می باشد و خواص خنک کننده دارد. ویتامین های موجود در آلوئه ورا می توانند آسیب های نور خورشید به موها را نیز ترمیم نمایند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تقویت مو با 5 روش طبیعی

آلوئه ورا دارای توانایی باورنکردنی برای افزایش گردش خون در یک منطقه است. یکی از دلایل خواص درمانی منحصر به فرد آلوئه ورا همین است. وقتی از آلوئه ورا روی موها و پوست سرتان استفاده می کنید، جریان خون در پوست سرتان افزایش پیدا می کند. زمانی که پوست سرتان پاکسازی شده و موهایتان با آلوئه ورا تغذیه می شود، ممکن است شاهد کم شدن شکستگی موها و ریزش آن ها باشید. بسیاری از افراد ادعا می کنند که آلوئه ورا موجب رشد سریعتر مو می شود. ولی در حال حاضر شواهد بالینی کمی برای رد یا اثبات این ادعا وجود دارد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تقویت رشد مو با 8 محرک خوراکی!!

معمولا دلیلی برای نگرانی هنگام استفاده از ژل آلوئه ورا وجودندارد، ولی برخی از افراد به آن حساسیت دارند. قبل از استفاده موضعی آلوئه ورا، آن را تست کنید. کمی آلوئه ورا را روی قسمت داخلی مچ دست تان کشیده و 2 ساعت صبر کنید، اگر پوست تان کمی واکنش نشان داد به این معنی است که به آلوئه ورا حساسیت دارید.اگر از کرم هیدروکورتیزون (hydrocortisone) استفاده می کنید، باید مراقب استفاده از آلوئه ورا به صورت موضعی باشید. زمانی که این دو را همراه هم استفاده کنید، آلوئه ورا جذب کورتیزون (cortisone) توسط پوست تان را افزایش می دهد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مصرف آلوئه‌ورا برای این افراد ممنوع است

شواهد بالینی بیشتری برای اثبات اثرات مفید ژل آلوئه ورا برای مو مورد نیاز است و مطالعات جدیدی در این مورد در حال انجام است. اما اگر می خواهید موهایتان به بهترین شکل به نظر برسد، می توانید از ژل آلوئه ورا به عنوان بخشی از مراقبت های روزانه موهای خود استفاده کنید. ممکن است برای همه تاثیر یکسانی نداشته باشد، ولی استفاده از آن بی خطر است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : گیاهی فوق العاده برای رویش مو

بیشتر بدانید : آب آلوئه ورا و خواص و مضرات نوشیدن آن برای سلامتی

بیشتر بدانید : فواید آلوئه ورا برای پوست

بیشتر بدانید : آلوئه ورا موثر برای درمان پسوریازیس

بیشتر بدانید : آیا ترکیبات و فواید آلوئه ورا را می شناسید؟

بیشتر بدانید : مصرف آلوئه‌ورا برای این افراد ممنوع است

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

روغن آلوئه ورا یکی از اصلی ترین بخش های زیبایی در بسیاری از فرهنگ ها بوده است. امروز برنافیت میخواهد کمی درباره آن صحبت کند و از فواید بی نظیر آن در صافی، جوانی، پاکسازی و دفع نیش حشرات از پوست بگوید تا تاثیرش در بلندی و رفع شوره ها بگوید.

مصرف روغن آلوئه ورا به صورت موضعی زخم ها را درمان و از نیش حشرات جلوگیری می کند. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: با آلوئه ورا سلامت را به خانه ببرید

 

از اوایل سال 1800 از روغن آلوئه ورا برای درمان بیماری های پوستی مزمن، کبودی، سوختگی، زخم و حتی یبوست استفاده می شده است. این خواص به برگ های پر طراوت آلوئه ورار نسبت داده می شو. ژل زرد و برگ سبز آن حاوی آنتراكينون ، گليكوزيد، کربوهیدرات و پروتئین است.

روغن آلوئه ورا برای مو

این دو پروتئین با روغن های معدنی، شیر، آب و عسل به طور موضعی موجب درمان می شوند. زمانی که عصاره ی آلوئه ورا را با روغن مخلوط کنید، روغن آلوئه ورا به دست خواهید آورد. برای به دست آوردن این ترکیب از هر روغن حاملی مثل روغن سویا، روغن زیتون، روغن جوجوبا، روغن نارگیل و … می توانید استفاده کنید. شما باید قطعات یا پالپ آلوئه ورا را در روغن حامل خیس کنید و بگذارید مدتی جوش بیاید.

بیشتر بخوانید: چگونه روغن تراپی به رشد بهتر موها کمک می کند؟

 

به دلیل مراحل استخراج، روغن آلوئه ورا سرشار از فیتو شیمیایی هاست که دارای خواص التهابی، درمان کننده ی زخم و ضد میکروبی می باشد. این روغن حاوی ترکیبات محرک رشد مثل گلوکومانان می باشند. آنها ساخت کلاژن ها و دیگر فاکتورهای ترمیم پوستی و مربوط به رشد مو را تحریک می کنند. از آنجا که آلوئه ورا سرشار از ویتامین و مواد معدنیست، روغن آن نیز ممکن است موجب جوانسازی پوست و سلول های مو شود.

بیشتر بخوانید: آیا آلوئه ورا زخم و جوش را برطرف می کند؟

 

آلوئه ورا باعث رطوبت رسانی و حفظ پوست شما می شود. به علاوه مصرف مداوم آن به رشد مو و تغذیه ی موها و پوست سر خشک کمک می کند. شما می توانید به منظورهای زیر از این روغن استفاده کنید:

 

گیاه آلوئه ورا حاوی آلوئسین است. ترکیبی که بر روی رنگ پوست تاثیر می گذارد. آلوئسین در تولید ملانین پوست دخالت دارد و از تولید ملانین جلوگیری کرده و پوست صورت را روشن می کند.

اشعه های UV نیز موجب لک و تغییر رنگ پوست می شوند. مصرف موضعی آلوئسین در کاهش شدت این لک ها موثر است.

ترکیب روغن نارگیل فوق العاده بکر با عصاره ی آلوئه ورا شدت درخشندگی پوست را تا چند برابر افزایش می دهد. اگر این روغن همراه با زردچوبه مصرف شود، هیچ بوی نامطبوع، اکسیداسیون و یا بوی بدی ایجاد نمی کند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ها برای روشن شدن پوست

 

ترکیب ژل آلوئه ورا با روغن زیتون به عنوان بهبود دهنده ی موضعی نیش حشرات به کار می رود. بسته به حساسیت شما به ژل آلوئه ورا و روغن زیتون شما می توانید این مواد را با هم مخلوط کنید. مصرف این روغن شما را از مالاریا، بیماری دنگ و بیماریهای انگلی حفظ کرده و مواد مغذی را به پوست شما می رساند.

 

در یک مطالعه نشان داده شد که ترکیب روغن آلوئه ورا با روغن اکسیژن به کاهش آکنه کمک می کند. استفاده از این ترکیب به مدت 2 تا 5 روز تا 50 درصد موجب از بین رفتن ضایعات آکنه می شود. فعالیت آنتی باکتریال ژل آلوئه ورا به از بین رفتنالتهاب مزمن نیز کمک می کند.

ترکیب ژل آلوئه ورا با روغن درخت چای نیز به درمان آکنه کمک می کند. روغن درخت چای ترشح سبوم را کاهش داده و از رشد باکتری های تولید کننده آکنه جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: با این غذاها به جنگ آکنه بروید

 

یکی از بهترین درمان های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو همین آلوئه ورا است. پالپ، برگ ها و روغن آن برای از بین بردن خشکی کف سر، بهبود موهای آسیب دیده و جلوگیری از آسیب موهای رنگ شده می شود. شما می توانید برگ ها را بجوشانید و مایع سرد را به موهای خود بزنید.

این ماده به حفظ تعادل PH پوست سر و جلوگیری از شوره نیز کمک می کند و رطوبت و شادابی موها را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: برای رشد مو چه کارهایی باید انجام دهیم؟

 

روغن آلوئه ورا برای مو

ترک های پوستی، رگه های باریکی از پوست نازک شده هستند. عواملی که موجب ایجد این رگه ها می شوند شامل افزایش وزن، بارداری، وزنه برداری و کشش مداوم پوست است. تا کنون هیچ راهکار یا دارویی که به درمان قطعی آنها بپردازد شناسایی نشده.

کرم های حاوی استروئید نیز یک درمان موقت و خطرناک است. اما به جای آنها می توان از ژل آلوئه ورا به همراه روغن های حامل استفاده کرد.

استفاده از کرم های ژل آلوئه ورا و روغن بادام شیرین به کنترل خارش و قرمزی این ترک های پوستی کمک می کند. استفاده ی موضعی آنها از پیشروی آنها در سطح شکم نیز جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: قدرت میکرونیدلینگ را در رفع ترک های پوستی دست کم نگیرید

 

پیش از اینکه طرز تهیه را بیان کنیم، باید بگویم روغن آلوئه ورا مثل روغن های دیگر شفاف و صاف نیست. گاهی اوقات با پالپ های ژل آلوئه ورا همراه است که در روغن حل شده.

 

بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیز روغن نارگیل

 

  • مدل عکس لباس پاییزی دخترانه
  • مجله الکترونیکی برنافیت-شماره 7 منتشر شد. آنچه در این شماره می خوانید: نکاتی که پیش از لیزر موهای زائد باید بدانید راهکارهایی برای پیشگیری از پرخوری راهنمای استفاده از ضد آفتاب فواید میکرودرم ابریژن و مطالب مفید دیگر …   دانلود مجله الکترونیکی تغذیه و زیبایی برنافیت کاری از گروه محتوای برنافیت

    مجله برنافیت، تحت نظر کارشناسان کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنافیت با هدف افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه روش های نوین لاغری و زیبایی فعالیت می کند.

    با عضویت در خبرنامه برنافیت مطالب زیر را دریافت خواهید کرد:
    اطلاع از آفرها
    سایت
    جدیدترین روش های لاغری، زیبایی، تناسب اندام
    اینفوگرافیک های سلامتی
    جهت عضویت پست الکترونیک خود را ثبت نمایید.

    شما با موفقیت در خبرنامه برنافیت عضو شدید.متشکریم !

    این روزها که انواع و اقسام ویروس ها شیوع پیدا کرده و هر روز هزاران نفر را درگیر بیماری های ویروسی مثل آنفولانزا و کرونا می کند، بهترین و آسان ترین روش برای جلوگیری از بیماری، پیشگیری از ابتلا به آن است. برای پیشگیری از بیماری ها باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم. سلول […]

    وقتی به سختی برای کاهش وزن تلاش می کنید، اما نتیجه ی آن را بر روی ترازو نمی بینید، ممکن است درمانده و ناامید شوید. حتی گاهی آنقدر دلسرد می شوید که ممکن است رژیم را نیز کنار بگذارید. اما صبر کنید. شاید دچار مشکلی به اسم استپ یا فلات وزن شده باشید. پیش از […]

    با افزایش آمار چاقی، کلینیک های لاغری نیز روز به روز در در حال افزایش هستند. برخی از این کلینیک ها روش هایی برای لاغری بدون ورزش پیشنهاد می کنند اما این روش ها آنقدر ایده آل هستند که غیر واقعی به نظر می رسند. حقیقت این است که تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که کاهش سایز […]

    روغن آلوئه ورا برای مو

    دستگاه آر اف یک مکمل ایده آل برای لاغری موضعی و درمان سلولیت با کویتیشن محسوب می شود. این روش، جزء روش های غیرتهاجمی محسوب می شود که چربی های شکمی و سلولیت را از بین می برد و به سلول های اطراف آسیبی نمی رساند. اگر می خواهید برای کاهش چربی شکمی ، لاغری موضعی و […]

    هر چند استفاده از وسایل مراقبت پوست بر روی پوست شما موثر است، اما انتخاب مواد غذایی نیز اهمیت زیادی دارد. گرچه قوی بودن و حفظ انرژی مهم تر از ظاهر است اما اگر می خواهید هر سه ی اینها را با هم داشته باشید باید خوب بخورید و خوب بیاشامید.  در اینجا به پنج […]

    توجه و مراقبت از پوست امری دائمی است و مخصوص فصل یا روز خاصی نیست.  درست است که می توان برای مراقبت های پوستی ، از داروهای متعددی استفاده کرد که شاید در برخی موارد مفید و در برخی موارد هم بی مصرف باشند. اما برنافیت قصد دارد روش های طبیعی را به شما معرفی کند که […]

    نمی توانید با متوقف نگه داشتن زمان، مانع پیر شدن خود شوید. برای آنکه جوان شوید ، نیازی به جراحی پلاستیک و استفاده از لوازم آرایشی هم نیست، فقط کافیست در عادات روزمره خود تغییراتی ایجاد کنید. استفاده از ترفندهای ضد پیری که در ادامه می خوانید می تواند به شما در این مسیر کمک زیادی […]

    احتمالا اولین باری که یک موی سفید را در لا به لای انبوهی از موهای مشکی دیده اید را به خاطر دارید. ترس و هراسی که از دیدن موهای سفید در افراد به خصوص زنان ایجاد می شود، بسیار رنج آور است. اینکه آیا برگشت رنگ موها امکان پذیر است یا نه، تا حدود زیادی […]

    بالا بردن و عضله سازی برای کشش بدن، اساس رشد ماهیچه هاست. ماهیچه ها نقش مهمی در بدن دارند و هر چه بیشتر بر روی آنها کار کنید، بدنی قوی تر و سالم تر خواهید داشت. به طور کلی حرکاتی که به تقویت عضلات کمک می کنند در دسته ی ورزش های قدرتی قرار می […]

    شاید از خود بپرسید که تمرین های قدرتی چه هستند و چرا باید آنها را انجام دهید. این حرکات با ایجاد انقباض روی ماهیچه ها باعث افزایش قدرت و استقامت بدن می شود. در صورتی که این تمرین ها را درست انجام دهید تاثیر آنها را در افزایش توان بدنی، سلامت جسمانی و قدرت عضلانی […]

    کارشناسان، ورزش های کمر را بهترین روش رهایی از درد می دانند. اما بسیاری از افراد نمی دانند این کار را از کجا شروع کنند؟ آنها نمی دانند چگونه کمر را بدون آسیب رسیدن به آن قوی کنند؟ در ابتدا باید از از پزشک خود برای ورزش کردن اجازه بگیرید. همچنین مشورت با یک درمانگر […]

    ماهیچه های میان تنه موجب تقویت و استحکام ستون فقرات و لگن شما می شود. به همین دلیل است که تقویت آنها، اولین قدم برای تقویت کل بدن است. قسمت میانی بدن را با این تمرین های آرام بر پایه ی پیلاتس سفت کنید. این حرکات موجب استحکام بدن شما و آمادگی برای حرکات دیگر […]

    ملیسا آمبروسینی یک کارآفرین، نویسنده، سخنران انگیزشی و آموزنده ی خود دوستی است. شغل او آموزش به مردم برای زندگی عاشقانه است. برای اینکه بتوانید عشق را بر ترس مقدم شمارید و بدانید که چگونه می توانید زندگی خود را تغییر دهید، کلاس های او را دنبال کنید. زندگی رویایی خود را آشکار کنید؛ چگونه […]

    اگر عادت دارید بگویید موفق ترین افراد جهان از ابتدا برای همین ساخته شده اند، باید بگویم که اصلا اینطور نیست. بسیاری از مردم در زندگی ای غرق شده اند که حاصل افکار، رفتار و عمل آنهاست. اما موفقیت، واقعا به چه معناست؟ این مقاله در مورد موفقیت مالی یا ثروتمندی مالی نیست، بلکه انجام […]

    هر از گاهی همه ی ما با ناامیدی رو به رو می شویم. اتفاقات ناگوار، بیماری ها، مشکلات مالی و از دست دادن عزیزان باعث می شود تا نسبت به جهان بدبین شویم و احساس کنیم که تمام آرزوهایمان بر باد رفته. گاهی اوقات این ناامیدی ها خانواده، سلامت و اعتماد به نفس ما را […]

    برای مدت زمان زیادی برای آینده زندگی می کردم. آینده ای که به من وعده داده نشده بود. فکر می کردم آنقدر زمان دارم که می توانم رویاها و خواسته هایم را سرکوب کنم تا زمانی که با ثبات تر، مستقل تر و پولدارتر شوم. حدود 5 سال پیش، پس از اینکه رابطه ام با […]

    گاهی اوقات به تصور سالم بودن غذاها به دلیل نوشته هایی مانند طبیعی، کم چرب، ویتامین بالا، روی یک بسته غذایی ممکن است برای خرید آن وسوسه شوید. ما برنافیتی ها این غذاهای ناسالم به ظاهر سالم را غذاهای سالم نما می نامیم، چرا که به همان میزان که سالم به نظر می رسند، ترسناک […]

    بسیاری از سموم پس از بلعیده شدن، به جریان خون و برخی دیگر به پوست وارد می شوند. اما برخی از آنها توسط سلول های مرده یا باکتری های حمله کننده آزاد می شوند. کبد، محل تصفیه سازی بدن است. پیش از اینکه سموم به بدن آسیب برسانند، فیلتر شده از خون خارج شده و […]

    معضل افزایش وزن در طول تعطیلات یکی از دغدغه های افرادیست که به تناسب اندام و وزن خود اهمیت می دهند. متاسفانه بیشتر تعطیلات ما با پرخوری، غذاهای پر کالری و بی تحرکی همراه است. تقریبا محاسبه شده که هر فرد در طول تعطیلات به طور میانگین نیم کیلو وزن اضافه می کند. شاید این […]

    آیا شما نیز از رفتن به مهمانی اجتناب می کنید چرا که می ترسید پر خوری کنید؟ آیا از خوردن غذاهای سالم می ترسید؟ زمانی آنقدر دچار وسواس شده بودم که تنها غذاهای رژیمی و کم کالری مصرف می کردم. در انتها این چرخه را شکستم و چیزهایی خوردم که به شدت هوس خوردن آنها را […]

    آلوئه ورا به دلیل خاصیت درمانی که دارد قرن ها است که مورد استفاده قرار می گیرد. اما در کنار مزیتش برای پوست کاربرد دیگری نیز دارد که می تواند موها را قوی و پوست کف سر را سالم نگه دارد.

    به گزارش نوداد (سکوی اجتماعی خبر) آلوئه ورا گیاهی است با برگ های ضخیم که درونشان ماده ای ژله ای شکل قرار دارد. این گیاه را می توان در سراسر دنیا پیدا کرد و حتی برخی خودشان در خانه آن را پرورش می دهند. ژل آلوئه ورا وقتی روی پوست مالیده می شود خاصیت خنک کننده و التیام بخش دارد و به همین دلیل است که گاهی از آن برای درمان سوختگی و زخم استفاده می کنند.

    آلوئه ورا به دلیل خاصیت درمانی که دارد قرن ها است که مورد استفاده قرار می گیرد. اما در کنار مزیتش برای پوست کاربرد دیگری نیز دارد و می تواند موها را قوی و پوست کف سر را سالم نگه دارد. 

    بهترین آلوئه ورایی که می توانید برای موها استفاده کنید، ژل خام آن است که مستقیم از خود گیاه گرفته شده است. این ژل را می توانید از بیشتر داروخانه ها تهیه کنید و اگر گیاهش را دارید می توانید خودتان ژل را از برگ هایش خارج کنید. ژل رنگ شفافی دارد و کمی هم آبکی است.

    روغن آلوئه ورا برای مو

    ژل آلوئه ورا را به موها و پوست کفِ سر خود بمالید و اجازه دهید به فولیکول ها نفوذ کند. بعد از اینکه گذاشتید یک ساعت روی سرتان بماند موها را با کمی شامپو بشویید.

    مزایای آلوئه ورا برای مو

    التیام بخشیدن به خارش پوست کفِ سردرماتیت سیبریئیک عبارت پزشکی است که ما برای شوره به کار می بریم. علائم خارش پوست کفِ سر و پوسته گوسته شدن آن زیر موها را می توان با آلوئه ورا درمان کرد.آلوئه ورا می تواند به برطرف کردن التهاب کفِ سر که شوره باعثش می شود کمک کند. اسید چرب های موجود در گیاه آلوئه ورا خواص ضد التهابی دارند.

    تمیز کردن موهای چرب

    آلوئه ورا می تواند به خوبی فولیکول های مو را تمیز کند، روغن های اضافی و باقی مانده دیگر محصولات مو را از بین ببرد. آلوئه ورا به خوبی موها و کف سر را تمیز می کند بدون اینکه به تارهای آن آسیب وارد کند. بر خلاف مواد شیمیایی موجود در محصولات مربوط به مو، آلوئه ورا بی ضرر است و به حفظ یکپارچگی موها کمک می کند.استفاده از آلوئه ورا راهی عالی برای داشتن موهایی سالمتر، درخشان تر و نرمتر است.

    تقویت و ترمیم تارهای مو

    آلوئه ورا حاوی ویتامین های A، C و E است. هر سه این ویتامین ها با گردش خون سلولی، رشد سلول های سالم و موهای براق در ارتباط هستند. ویتامین B-12 و اسید فولیک نیز در ژل آلوئه ورا وجود دارند. هر دوی اینها می توانند از ریزش موها پیشگیری کنند. آلوئه ورا یک محصول محبوب است که افراد بعد از قرار گرفتن در معرض خورشید آن را روی پوست خود می مالند. دلیلش کلاژن بالا و خاصیت خنک کنندگی این گیاه است. ویتامین های موجود در آلوئه ورا نشان داده اند می توانند از موها نیز در برابر آفتاب محافظت کنند.

    بهبود رشد مو

    آلوئه ورا می تواند به خوبی جریان خون در یک منطقه را افزایش دهد. این تنها بخشی از دلایل خاص بودن التیام بخشی آلوئه ورا است.وقتی آلوئه ورا را روی مو و پوست کف سر استفاده می کنید، جریان خون به پوست کف سر افزایش پیدا می کند. وقتی پوست سرتان تمیز و موی سرتان با آلوئه ورا نرم شد خواهید دید که شکستگی موها و ریزش آنها رو به کاهش می رود.برخی افراد ادعا می کنند که آلوئه ورا حتی می تواند به رشد سریعتر موها کمک کند. اما هنوز شواهد پزشکی قابل قبولی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

    خطرات و هشدارهای آلوئه ورا

    وقتی از ژل آلوئه ورا استفاده می کنید زیاد جای نگرانی نیست که برایتان خطری داشته باشد اما برخی افراد به آن حساسیت دارند. قبل از اینکه آلوئه ورا را به صورت موضعی استفاده کنید، ابتدا روی یک قسمت کوچک از پوستتان آزمایشش کنید. کافیست مقداری از آن را روی داخل مچ دست بمالید و سپس دو ساعت منتظر بمانید تا مطمئن شوید بدن واکنش آلرژیک نشان نمی دهد.همچنین اگر کرم هیدروکورتیزون روی پوست خود استفاده می کنید باید مواظب مصرف موضعی آلوئه ورا باشید. وقتی این دو را با هم استفاده می کنید آلوئه ورا باعث می شود مقدار جذب کورتیزون توسط پوست افزایش پیدا کند.

    از لطف شما سپاسگزاریم!

    اتصال ناموفق! لطفا بعدا سعی کنید.

    این نشانی ایمیل قبلا ثبت شده!

    سکوی اجتماعی خبر

    © تمامی حقوق مادی و معنوی برای وب سایت nodud.com محفوظ است.

    توانمند شده با سکوی خبری و اجتماعی «نوداد».


    * You will receive the latest news and updates on your favorite celebrities!

    آلوئه ورا یکی از شناخته شده ترین گیاهان در جهان است که ارزش تغذیه ای و پزشکی زیادی دارد  و در تولید لوازم آرایش از آن استفاده می شود.اما آیا میدانستید که آلوئه ورا تاثیر زیادی در سلامت موهای شما دارد  و می توانید از آن در تهیه ماسک مو استفاده کنید؟از زمان های گذشته تا کنون از آلوئه ورا در مراقبت های زیبایی و پزشکی استفاده می شده است . دلیل استفاده از آلوئه ورا برای زیبایی ،  محتوای بالای آب در آن و همچنین تاثیر آن در از بین رفتن  اثرات نامطلوب رادیکال های آزاد است .

    روغن آلوئه ورا برای مو

    در واقع، ترکیبات موجود در آلوئه ورا در دهه های اخیر در صنایع آرایشی بسیار ارزشمند بوده است، زیرا آنها دارای اثر بخشی مثبتی در محصولات زیبایی هستند. با این حال، بسیاری از مردم ترجیح می دهند از آلوئه ورا  در حالت طبیعی خود استفاده کنند، زیرا این موثرترین روش استفاده از آن است.به همین دلیل است که در اینجا 5 دستور العمل عالی برای تولید ماسک مو از ژل آلوئه ورا را به شما آموزش می دهیم.

    ترکیبی از توانایی های مرطوب کننده و ترمیم کننده آلوئه ورا با اسید های چرب ضروری روغن نارگیل، درمان زیبایی برای موهای فرسوده و خشک را ارائه می دهد.آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی عمیقا  باعث تغذیه مو، حذف سلول های مرده پوست از سطح و رشد سالم موها می شود.

    آلوئه ورا را با روغن نارگیل به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید و مخلوط مواد را به نوک ساقه ها بمالید.و به مدت 1 ساعت اجازه دهید که روی سر شما بماند.سپس بشویید و این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید.

    عسل ،حاوی ترکیبات ضد باکتری و ضد قارچی است که به توقف عفونت مو و پوست سر کمک می کند.همراه با مواد غذایی تغذیه ای  آلوئه ورا، کمک می کند تا از موهای خود محافظت کنید و مانع از ریزش بیش از حد آن ها می شود.در واقع، این یکی از بهترین گزینه ها برای احیای موهای چرب محسوب می شود زیرا تولید طبیعی چربی  را بدون دخالت در فعالیت غدد سباسه تنظیم می کند.

    آلوئه ورا را با عسل مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و ماساژ دهید .مطمئن شوید ماسک به تمام سطح موهای شما برسد.20 دقیقه صبر کنید و سپس بشویید. این ماسک را 3 بار در هفته استفاده کنید.

    این درمان مو، ساخته شده با آلوئه ورا و آب لیمو، یکی از بهترین گزینه ها برای مقابله با اختلالات pH در مو است.این دو ماده باعث تقویت فولیکول های مو می شوند و باعث می شوند موها بدون هیچ گونه مشکلی برای مدت طولانی عمر کنند.

    مواد فوق را با یکدیگر مخلوط کنید.و به تمام قسمت های موهای خود بمالید و پس از 20-30 دقیقه بشویید.این ماسک را در هفته یکبار مصرف کنید.

    پروتئین های تخم مرغ در  ترکیب با  آب آلوئه ورا به یک تسکین دهنده  قوی برای افرادی که مشکل ریزش بیش از حدمو دارند ،تبدیل می شوند.جذب از طریق فولیکول های مو به طور عمیق رشته های مو را تغذیه می کند، در عین حال آنها را تقویت می کند و از رشد طبیعی مو حمایت می کنند.در عین حال باعث نرمی و شفافیت موها می شود و از چرب شدن بیش از حد موها جلوگیری می کند.

    ابتدا یک عدد تخم مرغ را درون کاسه ای مخلوط کنید و آلوئه ورا را به آن اضافه کنید.و به خوبی با هم مخلوط کنید و به تمام موهای خود بمالید و پس از 30 دقیقه بشویید.این ماسک را در هفته 3 بار استفاده کنید.

    اگر شما خاک رس و گیاه آلوئه ورا و مقداری روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید، می توانید یک ماسک مو  که  باعث از  بین رفتن سلول های مرده پوست که در موهای شما انباشته می شود، آماده کنید. همچنین این ماسک باعث  کنترل رشد مو در هنگام ریزش نیز می شود و به افزایش اکسیژن در فولیکول های مو کمک می کند.همچنین از چرب شدن موها نیز جلوگیری می کند.

    تمام مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا ماده ای صاف و یکدست به وجود آید. ترکیب حاصله را به موهای خود بمالید وپس از 30 دقیقه آن را بشویید .این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید.همانطور که می بینید، آلوئه ورا یک محصول عالی برای مراقبت از مو است.این دستورالعمل های عالی را امتحان کنید و آنها را در بخشی از روال زیبایی خود قرار دهید.

    موسیقی متن فصل دوم سریال Stranger Things را بصورت کامل گوش کنید !

    معرفی اپلیکیشن های آهنگسازی ios ؛ S-Modular سینتی سایزر نیمه ماژولار برای آیپد





    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    با سلام و درود خدمت دوستان همیشگی مجله وارونه. مخصوصا طرفدار های بخش پر هوادار انیمه. در خبری در روز…

    برترین والپیپرهای انیمه اسم تو Your Name. به انتخاب مجله وارونه درود بر تمامی دوستان انیمه‌باز و غیرانیمه‌باز. با…

    روغن آلوئه ورا برای مو

    ما گاهی وارونه نگاه می کنیم شاید اینگونه بهتر ببینیم



    نام کاربری یا نشانی ایمیل


    رمز عبور

    مرا به خاطر بسپار


    نام‌کاربری


    ایمیل

    تأیید ثبت نام برای شما ایمیل خواهد شد.

  • دانلود عکس های کشور پرتغال

  • روغن آلوئه ورا برای مو
    روغن آلوئه ورا برای مو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *