روش پخت خورش کرفس با رب

دوره مقدماتی php
روش پخت خورش کرفس با رب
روش پخت خورش کرفس با رب

امتیاز دهید


3.5
از

275

 خورشت کرفس از آن دست غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد اما کمتر سر سفره ها دیده میشود. شاید به این دلیل که هر کسی نمیتواند یک خورش کرفس خوشمزه و جا افتاده درست کند. در ضمن این غذا به شکل های مختلف تهیه میشود. بیشتر مواقع خورشت کرفس را با نعنا و جعفری تهیه میکنند که در اینجا هم از همین روش استفاده شده است. اما برخی هم بدون استفاده از سبزی خورش کرفس درست میکنند. بعضی افراد هم به آن لوبیا اضافه میکنند که در طرز تهیه خورش کرفس و لوبیا به آن پرداخته ایم.

برای تهیه یک خورشت کرفس خوشمزه و جا افتاده طرز تهیه مرحله به مرحله آن را در ادامه همراه با عکس ببینید.

 

دوره مقدماتی php

روش پخت خورش کرفس با رب

 

 

ابتدا کرفس ها را بشویید. سپس به اندازه ی دلخواه و یک اندازه خرد کنید. برگ های کرفس ، جعفری و نعنا را ریز خرد کنید با مقداری روغن تفت دهید و سرخ کنید.

 

 

 

پیازها را ریز خرد کنید. سپس درون روغن فراوان تفت دهید تا نرم و طلایی شوند. گوشت خورشتی را خرد کنید و به همراه زردچوبه و فلفل به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد رب گوجه‌فرنگی و کرفس‌های خرد شده را اضافه کنیدِ سپس چند لیوان آب بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم گوشت بپزد و نرم شود.

 

 

در اواسط پخت گوشت لیموعمانی ها را با چنگال سوراخ کنید و داخل گوشت بریزید. پس از پختن گوشت می‌توانید سبزی‌های سرخ شده را اضافه کنید. با حرارت ملایم 30 – 40 دقیقه اجازه دهید خورشت بجوشد و جا بیفتد.

 

 

پس از اینکه خورشت جا افتاد درون ظرف بکشید و روی آن 2 قاشق غذاخوری روغن داغ بریزید و به همراه برنج سرو نمایید.

 

 

1- چنانچه در اندازه گیری سبزی ها مشکل دارید به این صورت عمل کنید : مقدار برگ کرفس ( ریز خرد شده ) 5 قاشق غذاخوری ، مقدار نعنا ( ریز خرد شده ) 1 قاشق غذاخوری و جعفری ( ریز خرد شده ) نیز 4 قاشق غذاخوری میباشد.

 

2- بسته به ذائقه میتوانید به جای لیموعمانی از 3 قاشق غذاخوری آبلیمو یا آبغوره استفاده کنید.خورشت کرفس با آبغوره طعمی عالی پیدا میکند. پیشنهاد میکنیم امتحانش کنید.

 

3- اگر نعنا و جعفری ندارید میتوانید به همان مقدار از برگ کرفس استفاده کنید. در صورت تمایل بجای گوشت قرمز ( گاو و گوسفند ) می‌توانید از گوشت سفید ( مرغ و بوقلمون ) هم استفاده کنید.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

بسیار عالی ممنون از دستور پخت جامع و در عین حال سادتون من درست کردم خیلی خوب شد ??

خواهش میکنم. خوشحالم که براتون مفید بوده.

ممنونم از وقتی که گذاشتین استفاده کردم نکته ها عالی بود

دستور آسانو کاملی بود مرسی
ولی من یادم رفت رب اضافه کنم??

سلام ببخشید سوال داشتم من خورشت رودرست کردم ولی زردچوبه نداشتم استفاده کنم ایابدنمیشه خورشتم؟؟؟؟

برنامه ی فوق العاده یی بود

لطفا اگه میشه طرز تهیه خورشت کلم بروکلی هم توضیح بدید،ممنون

خیلی خوشمزه شد مرسییییییی,خداخیرتون بده.

نوش جان ستاره عزیز

من تو هم سایتی رفتم هم فونت بدی داشت هم واضح نبود هم دستورش انقد عالی نبود و ….
خلاصه این سایتو من میانبر کردم تو صفحه اصلی 24 ساعته سرم تو گوشیه?
ولی از شوخی که بگذریم واقعا دستتون درد نکنه عالیه

روش پخت خورش کرفس با رب

نوش جانت عزیزم

عالی بود… سپاس فراوان

ممنون از شما!

نوش جونت

خوب بود

خیلی خوبه دست شما درد نکنه خدا نگهدارتان به امید دیدار

من امروز این غذا رو درست کردم به نظر خودم که عالیه البته قبلا هم درست میکردم اما نه با این همه ظریف کاری و دقت برگ کرفس هم اولین بار بود میریختم…ممنون ادمین جان

خوشحالم خوشت اومده سونیا جان ، اتفاقا منم امشب دارم همین غذا رو درست میکنم

این وسط تکلیفه برگای کرفس چیمیشه اخه اونارو نگفتی که سرخ کنیم بعدشم اسمی ازش نبردی

سایه جان برگ کرفس رو همراه با نعنا و جعفری اضافه میکنی ، الان تصحیح میکنم عزیزم

ﺳﻼﻡ اﮔﻪ ﮔﻮﺷﺘﻮ ﻛﺮﻓﺲ ﺭا ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺮ ﻳﺰ ی ﺗﻮ ﻗﺎﺑﻠﻤﻪ ﻛﺮﻓﺲ ﻟﻪ. ﻣﻴﺸﻪ

نفس جان اگه از گوشت خورشتی استفاده کنی با کرفس که بریزی کرفس له نمیشه ، من همیشه با همین روش تهیه کردم و کرفسم له نشده عزیزم

بسار عالی بود جای هیچ حرفی نبو فقط باید مقداری غوره و ابغوره توش ریخت

مرسی

سلام بهتر است که بنویسید برای چند نفر است !!! ممنون

اغلب دستورهای غذایی سایت مناسب 4 نفر است

سلام.عالیییییییییییییییییییییی.مرسی

خسته نباشی..خیلی عالی بود

سلام .دستتون درد نکنه نیلوفر جون.من هم اسم خواهر مرحومم نیلوفر بود(بابک)

سلام خسته نباشین . ببخشید میتونیم داخل خورشت کرفس از لوبیا هم استفاده کنیم ؟

ممنونم ، اشپزی یعنی خلاقیت و شما میتونی هر جوری دوست داری خلاقیت نشون بدی ، چرا که نه ؟ ?

مرسی عالی بود

ممنون رز عزیز

ممنون از دستور خوبتون کامل و جامع بود تشکر

ممنون زهرا جان

سلام.اموزش تهیه خورشت کرفس واقعاخیلی راحت وبه زبان ساده بود.یک دنیاممنون

ممنون ریحانه جان ، خوشحالم آموزش برات مفید بوده

عالی بود

ممنونم

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

یکی از بازیگران مرد ایرانی که دارای محبوبت فراوانی است، شهاب حسینی است. اولین بار شهاب حسینی در اکسیژن کار اجرا را انجام می داد و کارهای هنری خود را به عرصه سینما و تلویزیون کشاند و موفقیت های زیادی را تا به امروز به دست آورد.
برای همین هم زندگینامه شهاب حسینی برای طرفدارانش جالب است. در مورد شهاب حسینی و همسرش هم بسیاری از هوادران او پیگیر هستند. نام همسر شهاب حسینی پریچهر قنبری است که متولد سال ۵۹ است. در این مقاله از پارسی نو در مورد این که شهاب حسینی…

این روزها خوانندگان زیادی در عرصه موسیقی فعالیت دارند که برخی از آنها مثل مهدی جهانی دارای طرفدرارن زیادی هستند و آهنگ های مهدی جهانی را دنبال می کنند.
برای برخی از آنها هم ازدواج مهدی جهانی مهم است و خیلی تمایل دارند تا مهدی جهانی و همسرش را ببینند و بشناسند. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما بیوگرافی کامل مهدی جهانی را منتشر کرده ایم ضمن این که در مورد پدر مهدی جهانی و در مورد مادر مهدی جهانی هم اطلاعاتی را برای شما منتشر کرده…

ما ایرانیان همه ساله طبق سنت دیرین در لحظه سال تحویل گر هم می آییم تا آغاز سال جدید را جشن بگیریم. ساعت و دقیقه تحویل سال ۱۳۹۸ در ادامه مطلب آورده شده ملاحظه کنید. ادامه مطلب

در تقویم هر سال برخی از روزها را به نام برخی از شخصیت ها و مناسبت ها نامگذاری کرده اند که بر همین اساس هم این روزها بنا به نوع مناسبت مورد بزرگداشت قرار می گیرند.
 یکی از این مناسبت ها روز مادر ۹۷ است که برای همه ما روز مهمی است. البته روز زن ۹۷ هم با همین مناسبت همراه است و به همین علت هم برخی تبریک روز مادر را باید به صورت جداگانه به چند نفر تبریک بگویند.
مثلا تبریک روز زن به همسر یا تبریک روز مادر به مادر شوهر یا تبریک روز مادر به …

یکی از مهمترین ادویه هایی که ما در پخت اغلب غذاها مورد استفاده قرار می دهیم، زردچوبه است. از خواص زردچوبه هر کسی به طور کامل مطلع نیست و می بایست در این مورد اطلاعات بیشتری را به دست آورد.
به همین علت ما در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد خاصیت زردچوبه و همینطور در مورد مضرات زردچوبه صحبت کرده ایم و مطالبی در مورد خواص زردچوبه برای پوست و یا در مورد خواص زردچوبه تازه و همینطور در مورد خواص زردچوبه برای کبد گردآوری و منتشر کر…

روش پخت خورش کرفس با رب

در طب سنتی مواد خوراکی و گیاهی زیادی وجود دارد که دارای اثرات درمانی هستند. اکثر آنها هم برای مصرف معمولی و هم برای اثرات درمانی مورد استفاده عموم قرار می گیرند. یکی از این موارد، تخم شربتی است.
همه ما با این که تخم شربتی چیست تقربا آشنایی داریم و برخی هم که آشنایی چندانی ندارند، با سرچ تخم شربتی ویکی پدیا به اطلاعات مفیدی دست می یابند. در کنار خواص درمانی تخم شربتی باید دانست که عوارض تخم شربتی هم باید مد نظر باشند تا مصرف این دانه م…

بهاره کیان افشار یکی از بازیگرانی است که در چند ساله اخیر بسیار مطرح شده است. شاید همه بهاره کیان افشار در عاشقانه را به خاطر داشته باشند. نقش بهاره کیان افشار در عاشقانه باعث شد تا در سریال خانگی دیگر به نام گلشیفته ایفای نقش کند.
نقش بهاره کیان افشار در گلشیفته متفاوت از نقش های دیگر او است. اکثر طرفداران او این بازیگر را در فضای مجازی دنبال می کنند و تقریبا همه آنها آدرس اینستاگرام بهاره کیان افشار را دارند و پیج او را دنبال می کنند.
بر…

یکی از خوانندگان جوان و محبوب در بین مردم، محسن لرستانی است که یکی از جوانان هنرمند غرب کشور است و به صورت کلی باید بدانید که او در ابتدا در مجالس و میهمانی ها کار خوانندگی می کرده است و آرام آرام با کمک برادر بزرگترش، به عرصه موسیقی گام نهاد.
برای بسیاری از مردم و بخصوص جوانان زندگی خصوصی محسن لرستانی جالب است و در مورد محسن لرستانی و همسرش بسیار پیگیر هستند آهنگهای محسن لرستانی مضمون خاصی دارند و اغلب محسن لرستانی بچه ننه را شنیده اند.
م…

در سالهای اخیر، گروههای موسیقی پاپ زیادی در عرصه موسیقی کشور ظهور کرده اند که برخی از آنها با موفقیت هایی هم همراه بوده اند. یکی از این گروهای موسیقی، گروه هوروش بند است.
این گروه و اعضای آن دارای طرفداران خاص خود هستند و اغلب به دنبال بیوگرافی کامل هوروش بند هستند. در این راستا بیوگرافی مهدی دارابی هوروش بند و همینطور بیوگرافی مسعود جهانی تنظیم کننده زیاد دنبال می شود.
برخی از آهنگ های هوروش بند دارای محبوبیت بیشتری هستند. مثلا هوروش…

امروزه به طور لحظه ای شاهد ظهور خوانندگان جدیدی هستیم که برخی از آنها شانس یاری شان می کند و می مانند و برخی هم از شانس بد یا هر چه که هست، ستاره یک شبه هستند و افول می کنند.
یکی از این خوانندگاه نوظهور و جوان فرزاد فرخ است که صدایی خوب و دلنشین دارد و طرفدران زیادی هم دارد. علاقه مندان به آهنگ های فرزاد فرخ در مورد زندگی خصوصی فراد فرخ هم جویا هستند و بیوگرافی فرزاد فرخ را پیگیری می کنند.
ما در این مقاله از پارسی نو برای شما برای شما در م…

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهــم♥
کپی برداری فقط با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد.

Copyright Parsino.com © 2018 – Allrights Reserved

خورش کرفس یکی از خورش های اصیل و محبوب ایرانی است. مواد اصلی تشکیل دهنده خورش کرفس عبارتند از گوشت ، کرفس و جعفری. البته در بعضی مواقع مانند قورمه سبزی در این خورش هم از لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز استفاده می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورشت کرفس تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش کرفس در ادامه با همدوره همراه باشید.

برای تهیه خورش کرفس استفاده از لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز اختیاری است. اگر تمایل دارید از لوبیا چیتی در خورش کرفس خود استفاده کنید لوبیا را از شب قبل در آب قرار دهید ( در صورت امکان چند بار آبش را عوض کنید ) تا نفخش گرفته شود.

در مرحله اول ساقه ها و برگ های کرفس را به اندازه مناسب خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه به خوبی تفت می دهیم. به مدت ۱۰ دقیقه کرفس ها را تفت می دهیم سپس جعفری را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در آخر نعناع خشک را به تابه اضافه می کنیم.

حدود ۵ دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم سپس تابه را از روی حرارت بر میداریم و کنار می گذاریم. در یک قابلمه مناسب پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن مایع تفت می دهیم تا رنگ پیاز کمی تغییر کند و نرم شود.

روش پخت خورش کرفس با رب

گوشت را باید مانند گوشت خورش قورمه سبزی خرد کنیم سپس به قابلمه اضافه کنیم . بعد از کمی تفت دادن گوشت کمی زردچوبه و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم. بعد از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد لوبیا های نیم پز شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

برای اینکه در این مرحله برای نیم پز شدن لوبیا چیتی معطل نشویم بهتر است لوبیا چیتی را با ۳ لیوان آب قبل از شروع به پخت خورش در قابلمه ای جداگانه ۱ ساعت بگذارید با حرارت ملایم نیم پز شود. بعد از اضافه کردن لوبیا چیتی به خورش مواد را کمی تفت می دهیم.

در این مرحله مخلوط کرفس و سبزیجات دیگر را که در مرحله اول سرخ کردیم به قابلمه خورش اضافه می کنیم. سپس ۴ لیوان آب روی مواد می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم. در این مرحله حرارت زیر خورش را کم می کنیم تا حدود ۳ ساعت به آرامی بپزد.

در پایان کار زمانی که ۱۰ دقیقه مانده که خورش را از روی حرارت بر داریم نمک و رب انار را به خورش اضافه می کنیم. رب انار مانند خورش فسنجان طعم خیلی خوبی به خورش کرفس می دهد. پس از آماده شدن خورش به همراه برنج سرو می کنیم.

شاید در برخی مواقع دیده باشید که کرفس های موجود در خورش کرفس خیلی خشک هستند و طعم خوبی هم ندارند. این موضوع به این دلیل است که کرفس های استفاده شده در این خورش جوان و تازه نبوده اند. بهتر است برای تهیه خورش کرفس از کرفس های جوان و نازک استفاده نمایید.

برای خوشمزه تر شدن خورشت کرفس توصیه می شود از گوشت سر دست گوسفند یا گوشت مغز ران گوساله استفاده کنید. البته در صورتی که منع مصرف گوشت قرمز دارید می توانید از گوشت های سفید مانند گوشت بلدرچین ، گوشت مرغ و … نیز استفاده کنید.

بسیار عالی موفقیت بیشتر تان ارزوی ماست .

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

روش پخت خورش کرفس با رب

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

کانال آشپزی با نیلوفر تقدیم می کند، قصد من از تهیه این ویدئوها آموزش و به اشتراک گذاری دانسته های خود با شما خوبان است . با مشترک شدن در کانال آشپزی با نیلوفر می توانید هر هفته ویدئوهای جدید را بیننده باشید.در کانال آشپزی با نیلوفر شما با پخت انواع نانها ، شیرینی ها و غذاهای ایرانی و بین المللی آشنا شده و آموزش تک نک آنها را به صورت رایگان خواهید داشت . در مسیر عمر آموختم زندگی سفری کوتاه ست باید دانش و مهر را برای همدیگر به یادگار بگذاریم و من در این دنیای مجازی قصد دارم بهترین تجربیات خود را در زمینه پخت و پز به شما خوبان هدیه کنم به امید روزهای شاد و سفره های رنگین برای همه کودکان جهان ، تنها آرزوی قلبی من … بیا تا مهر باشیم و مهر پروری را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم . در صورت تمایل ویدئو ها را لایک و اشتراک گذاری نمایید چرا که با این عمل خود ، شما هم سفره رنگین را به دیگر انسانها هدیه خواهید کرد … نیلوفر======================================================در این ویدئو پختن صحیح و اصیل خورش کرفس را می آموزیم . این خورش بسیار مطبوع و لذیذ است چرا که از سبزیجات معطر و کرفس استفاده می شود مواد لازم برای خورش کرفسگوشت سر دست یک کیلوگرمکرفس دو بوته کامل پیاز دو عدد متوسطسیر یک حبه نعناع یک دسته یا 80 گرم پاک کردهجعفری دو دسته یا 200 گرم پاک کردهلیمو ترش یک عدد بزرگ آبگیری شودنمک و زرد چوبه به میزان لازمروغن به میزان لازم

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

روش پخت خورش کرفس با رب
روش پخت خورش کرفس با رب
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *