روش استفاده از پماد زینک اکساید

دوره مقدماتی php
روش استفاده از پماد زینک اکساید
روش استفاده از پماد زینک اکساید

موارد مصرف : پماد زینک اکساید در درمان ضایعات پوستی مستعد عفونت مانند سوختگی، اگزما، سوختگی پای نوزادان، خراشیدگی و گزش حشرات مفید است.

فواید پماد زینک اکسید ۱- حفاظت از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش (UV) زینک اکسید، کم ضررترین ماده در کرم های ضد آفتاب است که از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماورای بنفش محافظت می کند.

مقدار مصرف : به مقدار مورد نیاز روزی چند بار روی ضایعه مالیده می شود.

اشکال دارویی : کرم زینک اکسید کیمیاگر فارما در تیوپ های ۳۰ گرمی و در کارتن های ۹۱ عددی به بازار عرضه می گردد.

سلامت بهداشت روانی فردی یکی از بزرگترین سرمایه ونعمت برای پرورش روح و سلامت جسم است برای داشتن سلامت بهداشت روانی باید بدانید که چه استانداردهایی وجود دارد

در این مطلب هر آنچه که درباره بیماری و علائم بالینی ایدز و همچنین علائمی دهانی بیماری ایدز را باید بدانید به شما خواهیم گفت

دوره مقدماتی php

خرما از خوردنی های پرخاصیتی می باشد که به خوردن آن بسیار توصیه شده است . اما باید بدانید زیاد از حد خوردن آن هم عوارضی به دنبال دارد که شما را با آن آشنا می کنیم . با ما همراه باشید.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که زیاد عرق می کنید و نمیدانید درمان ومنشا تعریق زیاد چیست این مطلب را از دست ندهید

در این مطلب می آموزید که خوردن عدس چه فوایدی برای بدن دارد و چرا خوردن آن توسط متخصصان تغذیه توصیه می شود . در ادامه با ما همراه باشید.

روش استفاده از پماد زینک اکساید

در فصل پاییز بهتر است که عادات غذایی ناسالم را کنار بگذارید و غذاهایی مانند انواع آش و سوپ را بیشتر استفاده کنید در این مطلب نکاتی درباره تغذیه صحیح فصل پاییز را برای شما آماده کرده ایم

کبد چرب بیماری خاموشی است که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند در این مطلب روش هایی برای جلوگیری از کبد چرب با طب سنتی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم

بهترین روش برای کوچک کردن شکم ترکیبی است از حرکات ورزشی متمرکز روی شکم و کمر و تلاش برای ثابت نگه داشتن قند خون زیرا ثابت بودن قند خون از چاق شدن شکم جلوگیری می کند.

Copyright (c) 2006-2018 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

برای بهبود و پیش گیری از ناراحتی های جزئی پوست و سوختگی نوزاد برا اثر استفاده طولانی مدت از پوشک مرطوب پماد زینک اکساید تجویز می گردد. در این مطلب موارد کاربرد و استفاده از این پماد و عوارض احتمالی ناشی از آن را بررسی می کنیم.

پماد زینک اکساید اغلب برای بیماری ها و ناراحتی های پوستی مورد استقاده قرار می گیرد این دارو اغلب برای استفاده های موضعی است. که به صورت های مختلف کرم موضعی، ضد آفتاب و غیره وجود دارد. در این مطلب اطلاعاتی جامع در مورد موارد کاربرد، نحوه استفاده از داروی زینک اکساید و عوارض آن را برای شما آورده ایم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود و تا پایان مطلب همراه ما باشید.

این پماد برای مصارف موضعی تجویز می شود اگر بدون تجویز پزشک قصد استفاده از آن را دارید حتما از دستورات روی جعبه آن و اگر دکتر برای شما آن را تجویز نموده دستورات پزشک را در رابطه با نحوه استفاده از آن پیروی کنید. برای استفاده از این دارو در کودکان حتما با پزشک متخصص اطفال مشورت نمایید. اگرچه این دارو ممکن است برای شرایط موجود تجویز شده باشد اما در استفاده از آن احتیاط کنید.

پماد زینک اکساید برای درمان و پیشگیری از ناراحتی های جزئی پوست مثل سوختگی، بریدگی، آفتاب سوختگی، درمان آکنه، کاهش لکه های پوستی و التهاب پوست مورد استفاده قرار می گیرد.یکی دیگر از موارد استفاده از آن برای سوختگی نوزاد در اثر استفاده طولانی مدت از پوشک مرطوب در مواقع خواب روز یا شب می باشد. سعی کنید از داروی زینک اکساید روی زخم ها، بریدگی ها یا عفونت های شدید استفاده نکنید. برای استفاده از این پماد برای نوزاد ابتدا ناحیه پوشک نوزاد را با آب و صابون تمیز کرده و قبل از استفاده از پماد صبر کنید تا پوست خشک شود و پس از استفاده از آن از پوشک جدید استفاده کنید. هر بار که پوشک را عوض می کنید از دارو استفاده کنید.

روش استفاده از پماد زینک اکساید

قبل از استفاده از زینک اکساید در صورت داشتن موارد زیر پزشک خود را در جریان قرا دهید:

در موارد زیر حتما با پزشک خود تماس بگیرید:

پماد زینک اکساید برای بهبود ناراحتی های پوستی تجویز می گردد، اما در استفاده از آن همواره باید احتیاط نمایید و برای نوزادان حتما قبل از استفاده باید با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

منبع : آرگا


پیشنهادات تفریحی برای سفر ماه عسل در آنتالیا



آشنایی با نوشهیر استانبول



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

زینک اکساید یک ماده معدنی است.

پماد زینک اکساید برای درمان ضایعات پوستی ناشی از بستن پوشک، سوختگی های خفیف، تَرَک های شدید پوستی و سایر تحریکات جزئی پوستی مورد استفاده قرار میگیرد.

شیاف زینک اکساید برای درمان خارش، سوزش، تحریک پذیری و سایر ناراحتی های مقعدی ناشی از هموروئید یا حرکات دردناک روده مورد استفاده قرار میگیرد.

پماد زینک اکساید تحت نام های تجاری فراوانی به بازار عرضه میشود.

پماد زینک اکساید همچنین ممکن است برای اهداف دیگری مورد استفاده قرار گیرد که در این راهنمای دارویی به آن ها اشاره نشده است.

روش استفاده از پماد زینک اکساید

راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید. درصورت داشتن هرگونه بیماری یا حساسیت و یا استفاده از سایر دارو ها به پزشک اطلاع دهید.

درصورت داشتن حساسیت نسبت به هر یک از موارد زیر نباید از پماد زینک اکساید استفاده کنید:

پماد زینک اکساید قادر به درمان عفونت های قارچی یا باکتریایی نیست. درصورت داشتن علایم عفونت از جمله سرخی، گرمی و یا بیرون زدن ترشحات از محل آسیب دیدگی پوست به پزشک مراجعه کنید.

اینکه زینک اکساید میتواند به جنین آسیب برساند یا خیر تاکنون مشخص نشده است. درصورتی که باردار هستید بدون توصیه پزشک از این دارو استفاده نکنید.

اینکه زینک اکساید میتواند وارد شیر مادر شده و به نوزاد شیرخوار آسیب برساند تاکنون مشخص نشده است. درصورتی که به نوزاد خود شیر میدهید بدون تجویز پزشک از این دارو استفاده نکنید.

دارو را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف کنید. این دارو را در مقادیر بیشتر یا کمتر و یا طولانی تر از میزان توصیه شده، استفاده نکنید.

از مصرف زینک اکساید بصورت خوراکی اجتناب کنید. داروهای موضعی تنها برای استفاده در سطح پوست هستند. شیاف های زینک اکساید تنها برای استفاده مقعدی هستند.

دارو را روی سطح پوست بمالید بطوری که ناحیه مورد نظر بصورت کامل توسط پماد پوشیده شود. در اغلب موارد پس از مالیدن دارو روی پوست ممکن است لایه سفید نازکی از دارو روی پوست باقی بماند.

برای درمان تَرَک های پوستی، زخم های خفیف ناشی از سوختگی و یا سایر تحریکات پوستی خفیف، از دارو را تا حداکثر مقدار مورد نیاز استفاده کنید و آن را به آرامی روی پوست بمالید.

جهت درمان ضایعات پوستی ناشی از بستن پوشک، دارو را هر بار حین تعویض پوشک مورد استفاده قرار دهید.  استفاده از زینک اکساید پیش از خواب و یا هنگامی که بین تعویض پوشک ها مدت زمان طولانی وجود داشته باشد؛ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای پیشگیری از وخیم تر شدن ضایعات پوستی ناشی از بستن پوشک، پوست اطراف آن باید تمیز و خشک نگهداری شود. پوشک های خیس شده در کوتاه ترین زمان ممکن باید تعویض شوند. پیش از بستن پوشک جدید اجازه دهید پوست بطور کامل خشک شود.

درصورت استفاده از پودر زینک اکساید، آن را به آرامی روی پوست بپاشید تا از گسترش آن در هوای اطراف جلوگیری شود. پس از استفاده، درب دارو را محکم ببندید.

قبل و بعد از مصرف شیاف زینک اکساید دستان تان را بشویید.

سعی کنید پیش از مصرف شیاف زینک اکساید، مثانه و رده تان خالی باشد. همچنین ناحیه مقعدی باید بصورت کامل خشک و تمیز باشد.

دارو (شیاف) را از بسته بندی آن خارج کرده و از نگه داشتن طولانی مدت آن در دست تان خودداری کنید زیرا میتواند ذوب شود. 

روی سمت چپ بدن تان دراز بکشید بصورتی که زانو ها به سمت قفسه سینه باشد. سپس شیاف را به آرامی وارد مقعد کنید.

به مدت چند دقیقه در حالت دراز کشیده بمانید؛ شیاف به سرعت شروع به ذوب شدن خواهد کرد. دست کم تا یک ساعت پس از استفاده از شیاف زینک اکساید از رفتن به حمام اجتناب کنید.

درصورتی که یک هفته پس از مصرف دارو علایم بیماری رو به بهبود نگذاشت به پزشک اطلاع دهید.

این دارو را در دمای اتاق و بدور از رطوبت و گرما نگهداری کنید.

برای پیشگیری از ذوب شدن شیاف زینک اکساید میتوانید آن را درون یخچال نگهداری کنید.

استفاده بیش از مقدار توصیه شده از زینک اکساید تاثیری در تسریع روند بهبودی نخواهد داشت.

درصورتی که زینک اکساید بطور اتفاقی توسط فردی بلعیده شود باید به اورژانس مراجعه شود.

بدون دستور پزشک، قرار دادن داروهای دیگر روی ناحیه مورد درمان با زینک اکساید اجتناب کنید.

اگر زینک اکساید وارد چشم شود، باید چشم ها را با آب شست و شو دهید.

پماد زینک اکساید نباید برای درمان سوختگی های شدید و زخم های عمیق مورد استفاده قرار گیرد.

در صورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله مشکل در تنفس، کهیر، تورم صورت، دهان، لب ها و گلو به اورژانس مراجعه نمایید.

درصورت داشتن درد مداوم یا خونریزی مقعدی، مصرف دارو را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

این لیست همه عوارض جانبی پماد زینک اکساید را در بر نمی گیرد، بروز هرگونه عوارض جانبی غیر منتظره را به پزشک خود اطلاع دهید.

دور از انتظار است که داروهای خوراکی یا تزریقی با پماد زینک اکساید تداخل ایجاد کنند. با این حال درصورت استفاده از هرگونه دارو اعم از دارو های گیاهی، داروهای با نسخه یا بدون نیاز به نسخه پزشک و ویتامین ها، پزشک را در جریان بگذارید.

اگر هنوز سوالی در رابطه با پماد زینک اکساید دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 09 شهر 1397

مرجع : www.drugs.com

دیدگاهی در رابطه با پماد زینک اکساید ثبت نشده است.

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

روش استفاده از پماد زینک اکساید

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

روش استفاده از پماد زینک اکساید
روش استفاده از پماد زینک اکساید
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *