رب انار برای فشار خون بالا

دوره مقدماتی php
رب انار برای فشار خون بالا
رب انار برای فشار خون بالا

حیدر عظمایی گفت:رب انار موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان ها (سرطان سینه و پروستات ) محافظت می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبر گزاری برنا ، رب انار به عنوان چاشنی در بعضی از غذاها مثل فسنجان، اکبر جوجه، شامی، کباب لرستانی و بعضی از آش ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رب در اثر جوشاندن و غلیظ شدن آب انار به دست می‌آید و خاصیت بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. رب انار حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A ،گروه ویتامین B ،B1 ،B2 ،B3 ، B6، C، E است.

حیدر عظمایی درباره مهم‌ترین خواص رب انار اظهار کرد: رب انار برای افرادی که فشار خون بالا دارند بسیار مفید است و این افراد برای کنترل فشار خون باید از رب انار ترش استفاده کنند. این رب به دلیل وجود پلی فنول و اسید اولایژیک موجب کاهش کلسترول بد خون شده و از رسوب چربی در عروق جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: رب انار به علت داشتن ویتامین A ،B ،C موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده در نتیجه کاهش وزن و لاغری را به همراه دارد. به علت داشتن ویتامین B3(نیاسین) برای عملکرد بهتر مغز مفید است و حافظه را تقویت و از آلزایمر جلوگیری می کند. برای زنان باردار و جنین مفید است البته زنان باردار نباید در خوردن آن زیاده روی کند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: رب انار به خاطر داشتن ویتامین A ،E ، C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان ها (سرطان سینه و پروستات ) محافظت می‌کند.

رب انار برای فشار خون بالا

دوره مقدماتی php

وی درباره سایر خواص این رب تصریح کرد: رب انار موجب تصفیه خون، تقویت کبد، کاهش و کنترل قند خون، تقویت قلب Heart و عروق، تقویت و جوانسازی پوست و مو، رفع آفت دهان و جوش صورت، کاهش درد مفاصل، بهبود کبد چرب و خون سازی می شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ، درباره موارد منع مصرف عنوان کرد: برای افرادی که زخم معده، یبوست مزمن، گلو درد، مشکلات ریوی مثل آسم شدید دارند مصرف زیاد آن مضر است و به مقدار خیلی کم، همراه غذا استفاده کنند. و می توانند برای مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

عظمایی درباره مضرات استفاده رب انار گفت: با وجود اینکه این میوه سرشار از ویتامین هاست اما به دلیل وجود آهن در آن دیر هضم است. افراد سرد مزاج نباید بیش از حد از رب انار استفاده کنند. خوردن زیاد انار باعث سست شدن معده و ایجاد نفخ می شود. مصرف رب انار برای افراد مبتلا به زخم معده و روده مضر است. مصرف زیاد آن همچنین باعث ابتلا به یبوست، ناراحتی معده و گلو درد می شود. افراد مبتلا به ناراحتی های ریه باید در مصرف رب انار احتیاط کنند. استفاده از رب انار با مصرف داروهایی که برای درمان فشار خون و کاهش کلسترول مصرف می شود،  مداخله می کند.

 

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

رب انار برای لاغری و چربی سوزی بسیار مفید است به همین دلیل بهتر است در برنامه غذایی روزانه تان باشد.

انار یکی از بهترین آنتی اکسیدان های طبیعی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، زیبایی پوست، چربی سوزی و … بسیار مفید است. رب انار نیز خواص مشابه انار دارد و در تمام فصول نیز قابل دسترس است. مصرف روزانه 1 قاشق رب انار می تواند به چربی سوزی بدن، کاهش کلسترول و اسیدهای چرب مضر کمک کند. 

متخصصان تغذیه معتقدند افراد چاق و دارای اضافه وزن با مصرف انار به همراه یک رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی، می توانند از شر چربیهای زائد بدن خود به ویژه چربی های اطراف شکم برای همیشه نجات یابند. مکانیسم تاثیر رب انار برای لاغری به شرح زیر است:

به طور کلی وقتی صحبت از رب انار به میان می ‌آید، اشاره به همان خواص انار مطرح می‌شود. جالب است بدانید در تهیه رب انار، پلی ‌فنول و اسید آلارژیک موجود در آن در اثر حرارت از بین نمی‌ رود و تنها ویتامین ث این میوه در اثر این فرایند کاهش پیدا خواهد کرد؛ پس رب انار نیز ارزش غذایی و فواید درمانی بسیار دارد؛ برخی از مهمترین خواص درمانی رب انار عبارتند از:

در رژیم های لاغری میتوان از آب انار یا رب انار استفاده کرد. به منظور استفاده از رب انار لازم است شما هر روز مقداری رب انار را به صورت ناشتا مصرف کنید تا جذب آن بهتر صورت گیرد. داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی برای دستیابی به نتیجه بهتر و رسیدن به وزن دلخواه کمک کننده است.

رب انار برای فشار خون بالا

 

سقف متحرک

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

خرید بلیط هواپیما

دستگاه جوجه کشی

سئو سایت

تور مشهد

قهوه گانودرما

خرید فالوور اینستاگرام

خرید فالوور ایرانی

خرید فالوور ایرانی

Ucuz Takipçi Satın Al

خرید لایک اینستاگرام

دانلود آهنگ جدید

اثاث كشی منزل

خرید بک لینک

خرید فالوور اینستاگرام

خرید ملک در ترکیه

درمان بواسیر

رپورتاژ آگهی

کلینیک پوست

خرید رپورتاژ آگهی

کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

بسیاری از ما از رب انار به عنوان چاشنی غذاهای خود استفاده می کنیم و هرساله در فصل انار ، با جوشاندن و غلیظ کردن آب انار ، رب انار تهیه می کنیم. رب انار اگر از انار مرغوب و طی فرآیند بهداشتی تهیه شده باشد ، خواص فراوانی برای بدن دارد زیرا هنگام تهیه رب انار ، پلی فنول و اسید الایژیک آن در اثر حرارت از بین نمی رود و تنها ویتامین C آن کاهش پیدا خواهد کرد. در ادامه این بخش از نمناک خواص و مضرات مصرف رب انار را آورده ایم.

طبع رب انار شیرین:

انار شیرین طبع سرد و مایل به اعتدال دارد و خواص درمانی کمتری نسبت به انار ترش و ملس دارد. رب انار شیرین برای اصلاح و تصفیه خون مفید می باشد.

طبع رب انار ملس:

رب انار ملس طبع سرد و تر و نزدیک به اعتدال دارد و به علت طعم خاص آن پرطرفدارمی باشد. خواص درمانی انار ملس (ترش و شیرین) بیشتراز انار شیرین است و این رب انار برتی کاهش صفرا، غلیان و جوشش خون پر فایده می باشد.

رب انار برای فشار خون بالا

طبع رب انار ترش:

انار ترش طبع سرد و تر دارد. از این رب انار می توان برای کاهش حالت تهوع در دوران بارداری و بیشتر شدن اشتهای خانم باردار کمک گرفت اما مصرف زیاد آن موجب ابتلا به یبوست خواهد شد.

رب انار شیرین یا ترش

انار به 3 دسته ترش، شیرین و ملس تقسیم می شود. در طب سنتی و کتاب ابوعلی سینا آورده شده که انار شیرین، بعد از آن انار نیم ترش یا ترش و شیرین و در نهایت، انار ترش ارجحیت دارند.

سرشار از ویتامین

رب انار دارای فیبر، پتاسیم، ویتامین C ، مقداری آهن ، کربوهیدرات، سدیم، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A ،گروه ویتامین B ،B1 ،B2 ،B3 ، B6، E است.

کاهش کلسترول

رب انار سرشار از ترکیباتی به نام ” پلی فنول ” ها است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون یعنی LDL شده و اجازه نمی دهد صفحات چربی در عروق تولید شوند. مقدار زیاد کلسترول در شریان ها باعث سخت شدن آن ها می شود و ممکن است منجر به اختلالات قلبی شود.

لاغری

در رژیم های غذایی از رب انار و آب انار برای لاغری و کاهش وزن استفاده می کنند زیرا انار سرشار از ویتامین های A,B,C می باشد که به سوخت و ساز بدن کمک می کند. برای لاغرتر شدن بهتر است رب انار را به صورت ناشتا مصرف نمایید زیرا اینگونه جذب آن بهتر صورت می گیرد. برای رسیدن به وزن دلخواه داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی کنار مصرف ناشتای رب انار کمک کننده است.

بارداری

رب انار حاوی نیاسین است که ماده ای ضروری برای رشد ذهن جنین می باشد بنابراین خوردن آن به خانم های باردار توصیه می شود. همچنین خانم های باردار می توانند برای کاهش تهوع خود رب انار مصرف نمایند و اشتهای خود را افزایش دهند.

افزایش انرژی

رب انار سرشار از ویتامین B فراوانی می باشد. ویتامین B1 به عنوان یک کاتالیزور در بدن فعالیت کرده و باعث فعالیت مناسب آنزیم ها شده و سبب می شود همیشه پر انرژی باشید.

هضم راحت غذا

مصرف رب انار سبب می شود عمل هضم غذا راحت تر صورت گیرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

رب انار ، آنتی اکسیدان و ویتامین C زیادی در خود دارد و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

پیشگیری از سرطان

رادیکال های آزاد سبب آسیب به بافت بدن و بروز بیماری هایی مثل اختلالات قلبی یا سرطان می شود. رب انار حاوی آنتی اکسیدان فراوانی است که با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کند. مصرف رب انار سبب می شود رادیکال های آزاد از بین بروند زیرا آنتی اکسیدان های موجود در رب انار به سلول های بدن کمک می کند تا بر رادیکال های آزاد تاثیر بگذارند. استفاده منظم از رب و آب انار سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان ها بویژه سران سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان می شود.

تصفیه خون

رب انار برای فشار خون بالا

مصرف رب انار به صورت ناشتا به تصفیه خون کمک میکند.

درمان آفت

رب انار به درمان آفت و جوش دهان کمک می کند. برای بهتر شدن آفت و جوش دهان مقداری رب انار ترش را به صورت موضعی بر روی جوش یا آفت قرار دهید.

درمان زخم داخلی بینی

در طب سنتی از ضماد عسل و رب انار برای درمان زخم داخلی بینی و سودا استفاده میشود.

درمان فشار خون بالا

مصرف رب انار برای افراد دچار فشار خون بالا مفید است البته این افراد برای کنترل فشار خون باید از رب انار ترش استفاده کنند.

جلوگیری از آلزایمر

مصرف رب انار به علت داشتن ویتامین B3(نیاسین) سبب عملکرد بهتر مغز ، تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر می شود.

  • درمان خارپاشنه با ليزر
  • پیشگیری از پیری زودرس

    رب انار حاوی نیاسین است و سبب می شود پوست حالت ارتجاعی خود را حفظ کند و به همین علت سلامت پوست را حفظ کرده و از پیری زودرس پیشگیری می کند.

    مضرات و عوارض جانبی استفاده از رب انار

    چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم رب انار بدلیل وجود آهن در آن دیر هضم است و افراد سرد مزاج نباید بیش از حد رب انار مصرف کنند.

    خوردن رب انار موجب سست شدن معده و ایجاد نفخ می شود بنابراین افراد مبتلا به زخم معده و روده نباید رب انار مصرف کنند.

    زیاده روی در مصرف رب انار سبب ابتلا به یبوست، گلودرد و ناراحتی معده می شود و مبتلایان به بیماری ریه بهتر است رب انار مصرف نکنند.

    تداخلات دارویی

    اگر داروهای مصرف فشار خون و کاهش کلسترول مصرف می کنید ، از مصرف رب انار اجتناب نمایید.


     

     

    URL: http://ijem.sbmu.ac.ir/article-1-466-fa.html

    

    خواص رب انار برای بدن

    رب انار یک محصول عالی از انار است. بنابراین، می توانید همان مزایای سلامتی انار را از  رب انار دریافت کنید. آب انار حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های گروه B است که فواید مختلف سلامتی را به همراه دارد.

     

    رب انار برای فشار خون بالا

    خاصیت رب انار 

     

    طبع رب انار :

    طبع رب انار شیرین: رب انار طبع سرد و مایل به اعتدال دارد و خواص درمانی کمتری نسبت به رب انار ترش و ملس دارد. رب انار شیرین برای اصلاح و تصفیه خون مفید است.

     

    طبع رب انار ترش: انار ترش طبع سرد و تر دارد. از این رب انار می توان برای کاهش حالت تهوع در دوران بارداری و بیشتر شدن اشتهای خانم باردار کمک گرفت اما مصرف زیاد آن موجب ابتلا به یبوست خواهد شد.

     

    طبع رب انار ملس: رب انار ملس طبع سرد و تر و نزدیک به اعتدال دارد و به علت طعم خاص آن پرطرفدارمی باشد. رب انار ملس به کاهش صفرا، غلیان و جوشش خون کمک می کند.

     

    مواد مغذی رب انار :

    انار، مواد مغذی بسیاری دارد؛ یعنی در هر 100 گرم از انار 240 میلی‌گرم پتاسیم، 3 گرم فیبر، 13 میلی‌گرم ویتامین سی،  80 درصد آب و 50 کیلوکالری انرژی یافت می‌شود. در ضمن، مقداری آهن دارد ولی به عنوان منبع آهن نمی‌توان روی آن حساب کرد.

    میزان قند انار نیز به حدی است که باعث منع مصرف بیماران دیابتی نمی‌شود.

     

    خواص رب انار :

    خواص رب انار ترش 

     

    تقویت سیستم ایمنی :

    رب انار حاوی آنتی اکسیدان ها ، به طور عمده ویتامین C است که برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است. هنگام هضم غذا ، فرایندی به نام اکسیداسیون اتفاق می افتد که در آن مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد تشکیل می شوند. رادیکال های آزاد موادی هستند که می توانند منجر به آسیب بافتی شوند و ممکن است باعث بیماری هایی مانند بیماری قلبی یا سرطان شوند. همچنین می توانید رادیکال های آزاد را از آلاینده های محیطی مانند دود و پرتوها جذب بدن کنید. آنتی اکسیدان ها به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند تا سلول ها را در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کنند.

     

    کاهش کلسترول :

    آب انار ممکن است از تجمع کلسترول در رگهای شما جلوگیری یا کند کند. ایجاد کلسترول باعث سخت شدن و باریک شدن شریانهای شما می شود و عامل اصلی بیماری های قلبی است. آنتی اکسیدان ها مانند پلی فنول ها می توانند لیپوپروتئین های با چگالی کم که منجر به کلسترول می شود را کاهش دهند. انار حاوی مقدار بیشتری آنتی اکسیدان پلی فنول نسبت به سایر میوه ها است.

     

    سرشار از ویتامین B :

    رب انار حاوی چندین ویتامین B شامل B1 ، B3 ، B5 و B6 است. ویتامین B1 یا تیامین به بدن شما کمک می کند انرژی تولید کند و به آنزیمی کمک می کند که به عضلات ، سیستم قلبی عروقی و سیستم عصبی شما کمک می کند. ویتامین B3 یا نیاسین به حفظ سلامتی و نشاط پوست ، سیستم عصبی و دستگاه گوارش شما کمک می کند. ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک به ویژه در جوانان به رشد و نمو طبیعی کمک می کند. ویتامین B6 یا پیریدوکسین به بدن شما کمک می کند پروتئین های مصرف شده شما را تجزیه کند و سلامتی گلبول های قرمز خون شما را که اکسیژن را در بدن خود حمل می کند ، حفظ می کند.

     

    رب انار برای فشار خون بالا

    محافظت از بیماری آلزایمر :

    آب انار ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در آب انار و غلظت بالای آنها باعث جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر و محافظت از حافظه می شود.

     

    رب انار و کبد چرب :

    اگر کبد شما چرب است، بهترین گزینه برای درمان کبد چرب است، در میان خوراکی ها، رب انار هم به عنوان یک چاشنی خوشمزه و خوش رنگ و لعاب ایرانی می‌تواند به درمان کبد چرب، پاکسازی و سم زدایی آن کمک کند.

     

    فواید رب انار

     

    رب انار و لاغری :

    در رژیم های لاغری میتوان از آب انار یا رب انار استفاده کرد. به منظور استفاده از رب انار لازم است شما هر روز مقداری رب انار را به صورت ناشتا مصرف کنید تا جذب آن بهتر صورت گیرد. داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی برای دستیابی به نتیجه بهتر و رسیدن به وزن دلخواه کمک کننده است.

  • خواص پاي مرغ براي زن باردار
  •  

    رب انار و بارداری :

    رب انار حاوی نیاسین است که ماده ای ضروری برای رشد ذهن جنین می باشد بنابراین خوردن آن به خانم های باردار توصیه می شود. همچنین خانم های باردار می توانند برای کاهش تهوع خود رب انار مصرف نمایند و اشتهای خود را افزایش دهند

     

    درمان آفت و جوش دهان :

    رب انار به درمان آفت و جوش دهان کمک می‌کند. برای بهتر شدن آفت و جوش های ریز دهان مقداری رب انار ترش را به صورت موضعی روی جوش یا آفت دهان بمالید. البته ترکیب عسل و رب انار هم می‌تواند به درمان زخم داخل بینی و رفع عفونت های سرماخوردگی کمک کند.

     

    خواص رب انار برای کرونا :

    متخصص طب ایرانی  با اشاره به تاثیر برخی از خوراکی‌ها به درمان بیماری کرونا، گفت: استفاده از این مواد غذایی نمی‌توانند جایگزین درمان شود اما مصرف آن‌ها چه برای افراد سالم و چه بیمار به عنوان کمک کننده به درمان و تسریع سیر درمان و همچنین کمک کننده به سیستم ایمنی توصیه می‌شود.

     

    رب انار برای فشار خون بالا

    رب انار به جهت داشتن «آنتی ویرال» و «آنتی اکسیدان» قوی و میزان قابل توجهی ویتامین «ث» در افزایش قدرت سیستم دفاعی و ایمنی بدن، موثر است. افراد ترجیحاً از رب انار شیرین یا ملس متمایل به شیرین استفاده کنند.

     

    انار سرشار از ویتامین هاست اما به دلیل وجود آهن در آن دیر هضم است

     

    مضرات رب انار :

    برای افرادی که زخم معده، یبوست مزمن، گلو درد، مشکلات ریوی مثل آسم شدید دارند مصرف زیاد رب انار مضر است و به مقدار خیلی کم، همراه غذا استفاده کنند و می توانند برای مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

     

    با وجود اینکه این میوه سرشار از ویتامین هاست اما به دلیل وجود آهن در آن دیر هضم است. افراد سرد مزاج نباید بیش از حد از رب انار استفاده کنند. خوردن زیاد انار باعث سست شدن معده و ایجاد نفخ می شود. مصرف رب انار برای افراد مبتلا به زخم معده و روده مضر است.

     

    مصرف زیاد آن همچنین باعث ابتلا به یبوست، ناراحتی معده و گلو درد می شود. افراد مبتلا به ناراحتی های ریه باید در مصرف رب انار احتیاط کنند. استفاده از رب انار با مصرف داروهایی که برای درمان فشار خون و کاهش کلسترول مصرف می شود، مداخله می کند.

     

    گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

     

     

    تغذیه و تناسب اندام

    سینما رو به خونت بیار!

    چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

    خریدغیرحضوری جدیدترین پالتوهای بچگانه

    آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

    معرفی بهترین روش برای ترک سیگار

    بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

    درمان قطعی انحرافات زانو درکوتاه ترین زمان

    ترفندهای کارآمد برای ترک سیگار

    درمان وسواس در دوران کرونا

    اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

    ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

    چگونگی درمان ناهنجاری های دهان، دندان و فک

    بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

    قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    فشار خون بالا می‌تواند عواقب جدی و گاهی حتی مرگبار داشته باشد. خبر خوب اینکه از نظر علمی ثابت شده هر شخص می‌تواند با داشتن رژیم غذایی فشار خون بالا یعنی مراعات رژیم غذایی خود از دچار شدن به این شرایط جلوگیری کند.

    می‌بایست از موادغذایی چرب و پرکلسترول که فشارخون را افزایش می‌دهند اجتناب کنید، سعی کنید مصرف سدیم، شیرینی‌ها، کافئین، برخی از انواع آجیل و گوشت را کاهش دهید، بیشتر ورزش کنید زیرا افرادیکه از نظر جسمی فعالیت چندانی ندارند و سبک‌زندگی نشسته دارند بیشتر به فشارخون مبتلا می‌شوند.

    اصلاح الگوی تغذیه‌ای نادرست مانند استفاده روزافزون از فست‌فودها (پیتزا و ساندویچ) سس‌ها، چیپس و پفک که روزبه‌روز مصرف آن در جامعه رواج بیشتری پیدا می‌کند، یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها در پیشگیری و کنترل فشار خون محسوب می‌شود. بنابراین مهم است که از خود بپرسیم برای پایین آوردن فشار خون چه بخوریم؟

    عنصر کلسیم نیز در کاهش فشار خون نقش دارد بنابراین دریافت کافی کلسیم از طریق مصرف منابع غذایی آن به ویژه شیرو فرآورده های لبنی کم چرب توصیه می شود

    حداکثر در هفته دو بار می شود بادنجان مصرف کرد، بعضی ها برای اینکه سرخ شدن بادنجان روغن کمتری بطلبد، بادنجان را در آب نمک می خوابانند. این روش برای افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، بسیار مضر است.

    رب انار برای فشار خون بالا

    انجیر جزء میوه هایی است که می شود آن را به مقدار زیاد مصرف کرد. به طور خاص کسانی که در اثر یبوست به فشار خون بالا دچار شده اند، می توانند روزانه پنج الی هفت دانه انجیر بخورند. اگر انجیر خشک باشد، شب قبل همین تعداد انجیر را در آب بخیسانید و صبح فردا به صورت ناشتا همراه آب میل کنید.

    انجیر را تقریبا همه می توانند بخورند و محدودیت خاصی ندارد، تنها کسانی که علاوه بر فشار خون دچار چاقی یا اضافه وزن هستند، نباید انجیر بخورند چون این میوه خاصیت چاق کنندگی دارد و برای افراد چاق مناسب نیست.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فرستادن دیدگاه

    آدرس: کرج ، خ شهید بهشتی،بین میدان شهدا و چهار راه طالقانی ،برج رازی ،ساختمان بانک آینده ، طبقه ۸ ،واحد ۸۱۱ 

    اینستاگرام دکتر عسگری پور  مشـاوره در تلـگرام

     

    به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،انار‌ها پر از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن هستند. آنتی اکسیدان‌های مختلف در آن‌ها از قلب محافظت و از سرطان جلوگیری می‌کند. انار غنی از ویتامین ث. و آنتی اکسیدان‌ها هستند، می‌توانند به تاخیر علائم پیری کمک کنند. این آنتی اکسیدان‌ها با التهاب پوست و درمان آکنه و خال‌های تیره مبارزه می‌کنند.مصرف زیاد انار باعث اختلالات هضم می‌شود:مصرف بیش از حد انار باعث اختلالات بسیاری می‌شود. برخی از آن‌ها حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال هستند. اما این علائم معمولا پس از چند ساعت فرو می‌نشیند. مصرف بیش از حد انار نیز می‌تواند دستگاه گوارش را تحریک کند.آلرژی:مصرف بسیار انار نیز باعث بروز بسیاری از علائم می‌شود که به آلرژی منجر می‌شوند. این نشانه‌ها عبارتند از::بلعیدن دردناکخارشمشکلات پوستیتورم صورتسختی در تنفسدرد و تورم در دهانمبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند، زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم معده می‌شود. همچنین استفاده از انار شیرین در افراد سردمزاج توصیه می‌شود همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کند.گفتنی است؛ مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می‌شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته‌های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون‌های مردانه می‌شود.

     

    انتهای پیام/

    خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

    رب انار برای فشار خون بالا
    رب انار برای فشار خون بالا
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *