رب انار برای سرفه خوبه

دوره مقدماتی php
رب انار برای سرفه خوبه
رب انار برای سرفه خوبه

ایسنا/یزد متخصص طب ایرانی سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر تاثیر برخی مواد غذایی در درمان کرونا و تسریع در آن، استفاده از رب انار را به افراد مبتلا به کرونا و افراد سالم توصیه کرد.

دکتر «مجید امتیازی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تاثیر برخی از خوراکی‌ها به درمان بیماری کرونا، گفت: استفاده از این مواد غذایی نمی‌توانند جایگزین درمان شود اما مصرف آن‌ها چه برای افراد سالم و چه بیمار به عنوان کمک کننده به درمان و تسریع سیر درمان و همچنین کمک کننده به سیستم ایمنی توصیه می‌شود.

وی استفاده از رب انار را مقوی و موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن افراد دانست و گفت: این ماده غذایی به جهت داشتن «آنتی ویرال» و «آنتی اکسیدان» قوی و میزان قابل توجهی ویتامین «ث» در افزایش قدرت سیستم دفاعی و ایمنی بدن، موثر است.

این متخصص طب ایرانی با بیان این که افراد ترجیحاً از رب انار شیرین یا ملس متمایل به شیرین استفاده کنند، افزود: به افراد توصیه می‌شود تا حد امکان از مصرف خوراکی‌های سرخ کردنی پرهیز کنند و روغن مورد استفاده در خوارکی‌هایشان نیز تا حد امکان متعادل باشد و از روغن‌های طبیعی، سالم و مورد اطمینان استفاده کنند.

امتیازی در مورد دیگر توصیه‌های غذایی یا درمان‌های دارویی و گیاهی نیز تصریح کرد: مصرف سوپ برنج شامل برنج، تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله، روغن زیتون، کمی نمک، پیاز، گوشت سینه مرغ یا بلدرچین و رب انار شیرین یکی از انواع سوپ‌های مقوی در این دوره است.رب انار برای سرفه خوبه

این متخصص طب ایرانی سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد استفاده از دم‌کرده‌ها و نوشیدنی‌های مختلف را با توجه به شرح حال و شرایط بیمار جهت درمان وی موثر خواند و در پایان گفت: یکی از ساده‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین آنها استفاده از ترکیب ساده آب و عسل یا ترکیب آب و عسل و آب لیمو ترش است و برای کنترل برخی علایم بیماری مانند سرفه شدید نیز یکی از بهترین توصیه‌ها استفاده از شربت زوفا است که در بازار هم موجود است. 

دوره مقدماتی php

انتهای پیام

سه شنبه 27 آبان 1399

 خداوند متعال در هر فصلی میوه های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از میوه ها استفاده کند. محققان طب قرآنی بر این عقیده اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می شوند.

همچنین پزشکان و متخصصان تغذیه خواص انار را به 50 مورد تقسیم کرده اند:

1. پوست و ریشة انار ضدکرم

2.انار معتدل، مقوی، ملین، ادار آور و ضد تشنگی

رب انار برای سرفه خوبه

3.اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می‌شود.

4 کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آنها مفید است البته نوع شیرین آن

5 انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود.

6 انار شیرین سرفه را تسکین می‌دهد و صدا را باز می‌کند (برای کسانی که آواز می‌خوانند)

7انار شیرین خارشهای بدن را تسکین می‌دهد.

8 طبع انار ترش سرد است.

9 مقوی معده و کبد است، البته انار شیرین

10کسانی که زخم معده دارند انار ترش ممنوع است. به طور کلی زیاده‌روی در مصرف انار ترش امکان به وجود آمدن زخم معده را دارد.

11 جهت درمان زخمهای دهان روزی چندبار آب انار ترش را در دهان نگه داشته و مزمزه نمایید.

12 جهت درمان زخم داخل بینی یا گوشت اضافی روی زخمها آب انار ترش را بجوشانید تا غلیظ شود، سپس با عسل مخلوط نمایید و بر روی آنها بمالید.

13 رب انار مقوی بدن و چاق کننده است.

14 رب انار یبوست می‌آورد.

15 خوردن انار غم و اندوه را از بین می‌برد.

16 کسانی که میل به خوردن خاک و چیزی دیگر دارند با خوردن رب انار از بین می‌رود.

17 خانمهای حامله اگر در دوران حاملگی رب انار بخورند ویار آنها از بین می‌رود.

18 برای از بین بردن ترشحات سادة زنانگی از دمکردة گل انار روزی 2 استکان استفاده شود. 5 گرم گل خشک در 200 سی‌سی آب جوش 20 دقیقه دم کرده، بنوشید.

19 برای کسانی که خروج مقعد دارند پوست انار خشک یا تازه را در آب بجوشانند صاف کرده و بعد از هر بار اجابت مزاج در داخل آب نیمگرم یا سرد آن بنشینند. برای کسانی که بواسیر دارند این عمل مفید است.

20 کسانی که کرم دارند حدود سه یا چهار گرم پوست انار را با یک لیوان آب گرم میل نمایند. بهتر است یبوست نداشته باشند اگر چنانچه یبوست دارند یک روز قبل از خوردن پودر پوست انار مسهل یا سوپ‌های ملایم بخورند و 2 ساعت بعد از خوردن پودر پوست انار مقداری سوپ میل شود.

21 کسانی که کم خون هستند یا احساس خستگی زیاد می‌کنند از دم کرده یا جوشاندة برگ انار به عنوان چای استفاده (10 گرم در 250 سی‌سی آب) کنند.

22  دم کردة برگ انار میگرن را برطرف می‌نماید. 5 عصر و آخر شب یک لیوان میل شود. 5 گرم گل انار در یک لیوان آب جوش دم کرده.

23 برای درمان کرم کدو بین 60 تا 90 گرم پوست خشک کردة ریشه با ساقة انار را در 2 لیوان آب به مدت 2 شبانه روز خیس کرده سپس با حرارت ملایم آن را جوشانده تا آب به یک لیوان برسد، سپس صاف نموده در 2 یا 3 نوبت با کمی عسل مخلوط کرده میل شود. بعد از آن بیمار هنگام اجابت مزاج بر روی یک ظرف آب نیم گرم بنشیند تا کاملاً کرم کدو که همانا سر آن می‌باشد دفع گردد زیرا اگر سر آن باقی بماند مجدداً رشد می‌نماید. اما برای از بین بردن کرم کدو داروهای شیمیایی البته زیر نظر پزشک بهتر است. 

24 در موقع خوردن جوشانده پوست انار از خوردن روغن کرچک خودداری شود. زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت نماید.

25 جوشاندة پوست انار جهت ترشحات سفید خانم‌ها مفید است.

26 از ترکیب گلهای له شدة انار با روغن کنجد برای سوختگی استفاده می‌شود.

27 طبع انار سرد و تر است.

رب انار برای سرفه خوبه

28 پوست آن سرد و خشک است.

29 انار شیرین طبیعت سرد، معتدل و کمی تر دارد.

30 انار تولید کنندة اخلاط صالح است. همانا دو گونه خلط وجود دارد یکی مفید و دیگر غیر مفید که انار تولید کننده نوع مفید آن است.

31 برای رفع درد سینه یا سرفه خشک سر انار را سوراخ کرده سپس روغن بادام شیرین داخل آن ریخته و روی آتش بگذارند تا روغن جذب شود آن گاه بخورند بسیار خوب است.

32 انار ترش نیروی جنسی را کاهش می‌دهد.

33 عصارة گل انار و گلاب برای ورم چشم مفید است. بصورت ضماد با احتیاط مصرف شود.

34 گل انار با آب بارهنگ برای زخمهای آلات تناسلی آقایان مفید است. گل انار + عرق بید + عرق بیدمشک + عرق کاسنی + بارهنگ سپس زخم را بشویید.

35 به جای گل ما می‌توانیم از پی سفید داخل انار استفاده کنیم. (مورد شماره 34)

36 کسانی که می‌خواهند نوزادی زیبا داشته باشند در دوران حاملگی در فواصل غذا و ظهر و شب انار بخورند.

37 خوردن انار مستی را رفع می‌کند.

  • مدل کت تک زنانه شیک و جدید
  • 38 انار جهت صفرا و تب صفراوی مفید است. قبل از غذا میل شود.

    39 بهترین موقع خوردن انار صبح ناشتا با کمی گلپر است.

    40 جوشاندة گل انار درمان کنندة پیوره و خون ریزی لثه می باشد.

    41 پودر پوست انار برای التیام زخمهای کهنه مفید است.

    42 کسانی که مزاج گرم دارند انار ترش برای آنها مفید است.

    43 اگر انار با دانه خورده شود از صدا کردن شکم جلوگیری می‌کند.

    44 امام صادق (ع) می‌فرمایند: بخورید انار را با پرده‌های وسط آن تا معده را صیقل دهد و هوش را زیاد کند.

    45 حضرت علی(ع) می‌فرمایند: به کودکان خود انار دهید تا زودتر به سخن آیند.

    46 کسانی که بیماری قند دارند از انار استفاده کنند.

    47 اگر آب انار را با شکر و نشاسته و صمغ عربی و روغن بادام بجوشانیم و نیم گرم میل شود باز کنندة ادرار و تقویت کنندة دستگاه ادرار و مثانه است.رب انار برای سرفه خوبه

    48 انار دفع کنندة مضرات دخانیات می‌باشد.

    49 اگر انار را با پوست و دانه به طور سالم بپزند و سپس کوبیدة آن را در محل خارش بگذارند خارش را برطرف می‌کند.

    50 اشخاصی که دارای طبع سرد و تر هستند بعد از خوردن انار کمی زنجبیل با نبات بخورند.

    منبع : خبرگزاری مهر

    پیوندها

    صفحات سایت

    تمامی حقوق سایت محفوظ است . استفاده در جهت بهبود سلامت جامعه بلامانع است .


    انار با آن دانه های سرخ و شفافش یک آنتی بیوتیک طبیعی است که با ویتامین های فراوانش از جمله ویتامین  C ‌می‌تواند یک دشمن جدی برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا باشد. شما می‌توانید از خود میوه انار یا فراورده های آن مثل رب انار، هسته انار، آب انار و حتی دمنوش انار برای درمان سرماخوردگی استفاده کنید؛ یک شمارش معکوس تا شب زیبای یلدا ! با مجله دلتا همراه باشید.

    این میوه خوشمزه منبع غنی از ویتامین  C‌ است که به درمان کم خونی کمک می‌کند. مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که در میوه انار ویتامینی وجود دارد که علاوه بر جلوگیری از فقر آهن باعث جلوگیری از آلزایمر می‌شود و فشار خون را کاهش می‌دهد. همچنین پتاسیم موجود در این میوه مثل موز از بیماری های قلبی جلوگیری می‌کند. این میوه برای زنان حامله و یائسه هم بسیار مفید است.

    انار یک میوه خوشمزه و خوش رنگ و لعاب است که خواص زیادی برای بدن دارد؛ فرقی نمی‌کند که از انار پخته یا آب انار و حتی دمنوش گرم آن استفاده کنید یا حتی یک کاسه بزرگ انار با گلپر بخورید؛ این میوه همه جوره‌اش خاصیت دارد.

    رب انار برای سرفه خوبه

    سرما خورده‌اید؟ عفونت ویروسی و گلودرد دارید؟ نگران چه هستید؟ دمنوش، میوه و سبزیجات پاییزی در کنار شما هستند؛ تا به حال انار پخته خورده‌اید؟ اصلا می‌دانستید که انار پخته می‌تواند مثل یک دسر خوشمزه و آنتی بیوتیک طبیعی با بیماری ها و به خصوص ویروس های بدن شما مبارزه کند؟

    انار پخته به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی حتی قوی تر از سیر و عسل عمل می‌کند. با پختن این میوه می‌توانید از هر نوع عفونت ویروسی مربوط به سرماخوردگی مانند گلو درد، گوش درد و عفونت ریه پیشگیری کنید.

    برای تهیه این آنتی بیوتیک طبیعی یک عدد انار را روی شعله پخش‌کن با حرارت ملایم قرار دهید تا آهسته بپزد و به قول معروف مغز پخت شود. زمان پخت تقریبا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. فقط باید در این مدت انار را دائم بچرخانید تا نسوزد؛ پس از تکمیل فرایند پخت، شما می‌توانید تنه ها و پره های داخل آن را میل کنید البته بهتر از است از این میوه پخته‌ شده، شب ها هنگام خواب استفاده کنید و بعد از میل کردن آن دیگر چیزی نخورید تا به این ترتیب تمام عفونت های شما درمان شود.

    یک انار پخته می‌تواند حتی فضای اتاق شما را مثل اسپند ضد عفونی کند! اگر سرما خورده‌اید و مدام سرفه می‌کنید؛ دو راه دارید؛ یا از انار پخته استفاده کنید یا دمنوش انار بخورید. کدام دمنوش قوی تر از آب انار و گلپر؟

    انار پخته با آنتی اکسیدان های فراوانش می‌تواند با عفونت های ویروسی از جمله گلودرد مقابله کند. دمنوش انار ضد سرطان است و ۳ برابر چای سبز آنتی اکسیدان طبیعی دارد که وظیفه آن مقابله با سرطان و استرس است. می‌توانید از دمنوش این میوه بهشتی در کنار سایر دمنوش های گیاهی مثل زرشک، لیمو، عسل و آویشن استفاده کنید.

    این مطلب سلامتی سرخ و خوشمزه هم به پایان رسید؛ نظرتان درباره امتحان کردن انار پخته در کنار کدو، شلغم و لبو چیست؟ تجربه های خوب خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

    رفع گرفتگی بینی با روش‌های ساده

    خواص آویشن برای درمان سرماخوردگی

    ویتامین D و تقویت سیستم ایمنی

    خواص و مضرات زرده تخم مرغ چیست؟

    تاثیر ویتامین D بر ریزش مو

    ۲۸ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۰۸ ب٫ظ

    بسیار اموزنده

    پاسخ

    ۲۸ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۳۴ ب٫ظ

    چقدر عالی

    پاسخ

    ۲۸ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۳۷ ب٫ظ

    کاملا درسته. من امتحان کردم.

    پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    رب انار برای سرفه خوبه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    غرغره آب نمک رقیق به تسکین درد گلو کمک کرده، روزانه 3 تا 4 مرتبه بایستی انجام شود. آب نمک …

    اشخاص ممنوع المعامله به کسانی گفته می‌شود که از انجام دادن معامله یا مداخله در اموال خود به طور کلی یا نسبت به موردی خاص توسط قانون‌گذار منع شده‌اند.

    قیمت رپورتاژ آگهی

    خرید بلیط هواپیما تیک بان

    طراحی سایت

    افرادی که بعد از سرماخوردگی شدید دچار سرفه‌های مزمن می‌شوند می‌توانند آب انار را با عسل مخلوط کرده و به صورت نوبتی و در مدت چند روز مصرف کنند و یا انار را با روغن بنفشه یا بادام شیرین حرارت بدهند و استفاده کنند. رب انار برای سرفه خوبه

    ایلنا: حساسیت های فصلی و یا همان آلرژی ها در پائیز به اوج خود رسیده و بسیاری از مردم از عوارض حساسیت های پائیزه به شدت رنج می برند در حالیکه یک کار‌شناس طب سنتی معتقد است که خداوند میوه انار که مخصوص فصل پائیز است را دارویی برای آلرژی های این فصل قرار داده است.

    افشین حاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با سابقه انار در ایران گفت: انار یکی از میوه‌های بومی ایران است به طوری که این میوه از ایران به سایر نقاط دنیا رفته ایت و همین امر باعث شده است که پیشینیان ما از خواص این میوه بی‌بهره نمانند.

    این کار‌شناس طب سنتی در رابطه با خواص انار در طب سنتی خاطر نشان کرد: در طب سنتی انار طبیعت سرد دارد و این میوه به گونه‌ای است که می‌توان از همهٔ بخش‌های انار از جمله ریشه، ساقه، برگ و میوه مصارف خوراکی و دارویی کرد.

    وی انار را به دو دسته انار ترش و شیرین تقسیم کرد و افزود: انار شیرین، طبیعت سرد و‌ تر دارد و سرشار از ویتامین‌های: آ، ویتامین سی، ویتامین ب یک و ب سه است و همچنین املاح معدنی همچون آهن، منیزیم و پتاسیم را داراست که هر کدام از این املاح خواص موثری در بدن انسان داارند.

    حاتمی ادامه داد: پتاسیم کار دفع سموم در بدن را انجام می‌دهد و آهن نقش مهمی در خونسازی بدن انسان دارد و منیزیم با جذب فسفر غذای مورد نیاز مغز را تهیه می‌کند لذا به دلیل وجود این املاح، انار میوهٔ سنگینی از نظر هضم غذایی محسوب می‌شود.

    این کار‌شناس طب سنتی در رابطه با دیگر خواص انار شیرین تصریح کرد: آب انار شیرین یک ماده غذایی مقوی برای قلب و معده محسوب می‌شود که علاوه بر تنظیم فرآیند ساخت و ساز بدن، نقش مهمی را در دفع سموم بر عهده دارد و همچنین آب انار یک ماده غذایی شادی بخش نیز محسوب می‌شود.

    حاتمی ادامه داد: آب انار در بهبودی و درمان بیماری‌هایی که منشاء التهابی دارند، بیماری‌های مجاری ادراری، سنگ کلیه،سنگ کیسه صفرا و یا غلظت کیسه صفرا، اسهال صفرایین بسیار موثر است.

    وی در رابطه با خواص دیگر انار شیرین اظهار کرد: تولید اخلاط صالح کبدی که تشکیل دهنده غذا و اصلاح کننده سلول‌های بدن است، یکی دیگر از خواص قابل توجه انار شیرین است.

    این کار‌شناس طب سنتی مصرف آب انار را بر خود انار ارجح‌تر دانست و گفت: از آنجایی که مصرف انار به همراه دانه‌ها موجب یبوست می‌شود، تاکید کار‌شناسان تغذیه بر مصرف آب انار است که موجب، تصفیه خون، تقویت کبد، رفع انواع یرقان و بیماری هپاتیت و حتی جلوگیری از خفقان و گرفتگی عضلات قلب می‌شود.

    وی ضمن اشاره به آغاز فصل سرما افزود: افرادی که بعد از سرماخوردگی شدید دچار سرفه‌های مزمن می‌شوند می‌توانند آب انار را با عسل مخلوط کرده و به صورت نوبتی و در مدت چند روز مصرف کنند و یا انار را با روغن بنفشه یا بادام شیرین حرارت بدهند و استفاده کنند.

    حاتمی باز شدن رنگ صورت را یکی دیگر از کارآیی‌های مصرف آب انار برشمرد و بیان کرد: کسانی که بر اثر تغذیه نا‌مناسب سودای خونشان زیاد شده است با مصرف متعادل آب انار که موجب دفع سودای بدن می‌شود، پوست شادابی داشته باشند.

    این کار‌شناس طب سنتی ضمن اشاره بر فوائد مصرف انار در رابطه با مصرف زیاد این میوه هشدار داد و گفت: مصرف زیاد انار مضر است و موجب سستی معده می‌شودلذا توصیه نمی‌کنیم که افراد هر روز آب انار مصرف کنند و خوردن هفته‌ای ۳ تا ۴ لیوان بیشتر مصرف نکنند.

    وی به مزاج‌های متفاوت غذایی افراد اشاره کرد و افزود: افرادی که مزاج سرد دارند انار را به همراه زنجبیل مصرف کنند.حاتمی در رابطه با میوه‌های مربوط به هر فصل سال تاکید کرد: در هر فصلی بر حسب شرایط و اقتضای آن فصل، میوه‌هایی پیش بینی شده است که به عنووان مثال میوه‌های تابستان میوه‌هایی با طبیعت سرد است.

    وی ادامه داد: میوه‌های فصل پاییز وتابستان ملین هستند و سیستم گوارش را تنظیم می‌کنند و در ‌‌نهایت خشکی بدن را برطرف می‌کنند لذا پیشنهاد می‌شود در مصرف انار، انار شیرین در الویت قرار داشته باشد چرا که طبیعتش با فصل پاییز برای بدن سازگار‌تر است.

    این کار‌شناس طب سنتی در رابطه با دانه انار اظهار کرد: دانه انار قابض‌تر از خود انار و رب انار است و این در حالی است که در مصرف انار همواره استفاده رب انار از سایر محصولات این میوه بهتر و سالم‌تر است چراکه به علت جوشیده شدن رب انار این محصول بیشتر به اعتدال نزدیک است و خطر ایجاد بیماری ندارد.

    حاتمی در رابطه با خواص انار ترش خاطر نشان کرد: مصرف انار ترش، خارش پوست بدن که در اثر افزایش صفرا در خون است را با کاهش و دفع صفرای خون برطرف می‌کند همچنین علاوه بر تاثیر بسزایی که در رفع زخم‌های دهان و آفت‌های دهان دارد، فشار خون گرم بدن را نیز کاهش می‌دهد.

    این کار‌شناس طب سنتی در رابطه با خواص برگ انار افزود: برگ خشک شده یا تازه انار نقش مهمی در رفع ضعف اعمال معده دارد و همچنین کم اشتهایی، حالت تهوع، ضعف عمومی بدن بعد از بک دوری بیماری، کم خونی، رفع رد درد‌های شدید همچون می‌گرن و اسهال مضمن دارد.

    وی در رابطه با خواص غنچه انار (گلنار) تصریح کرد: جوشانده گلنار موجب تنظیم دوره قاعدگی خانم‌ها می‌شود و همچنین ضد خونریزی‌های ساده، ضد ورم لوزه و ضد ترشهات زنانه است و به صورت استعمال خارجی برای انواع زخم‌ها همچون زخم‌های لثه و درمان دمل، کورک و جوش مفید است.

    حاتمی در رابطه با خواص پوست و پی سفید انار اظهار کرد: این بخش انار طبیعت سرد و خشک دارد و به صورت خشک شده یا تازه، ضد اسهال خونی و ضد هلی کو باک‌تر است و برای بیمارانی که دچار انگل یا کرم معده و روده هستند بسیار مفید است و همچنین برای بیماری بواسیر مفید است.

    وی خواص ریشه و پوست درخت را همچون پوست انار خواند و افزود: بنا بر تحقیقات به عمل آمده این بخش انار یک باکتری کش خوب است.

    این کار‌شناس طب سنتی در رابطه با مصرف صحیح انار تصریح کرد: هر خوراکی یک مصلح دارد، یعنی اگر یک ماده‌ای را زیاد تغذیه می‌کنید باید یک ماده غذایی دیگری در کنار آن استفاده شود تا زیان آن را جبران کند، که در رابطه با انار ترش می‌توان از گلپر، عسل و نمک استفاده کرد و برای انار شیرین نیز می‌توان از زنجبیل و گلپر استفاده کرد.

    وی در رابطه با معایب انار خاطر نشان کرد: انار یک میوهٔ قابض است که مصرف آن ایجاد یبوست می‌کند که اگر با دانه مصرف شود خاصیت قابضی آن بیشتر می‌شود و اگر در مصرف آن از گلپر یا رب انار استفاده شود خیلی بهتر است و این ترکیب نقش مهمی در جلوگیری از سرطان کبد دارد.

    وی ضمن اشاره به شیوع بیماری کم خونی در بین ۸۰ درصد از بانوان ایرانی بیان کرد: انار یک میوهٔ خوب برای رفع کم خونی است و پیشنهاد کار‌شناسان تغذیه در این فصل به بانوان مصرف انار پاییزی است.

    انتهای پیام/

    خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

    مجموعه نارون هیرکان شما را به خرید بهترین محصولات رب انار و دستگاه رب انار گیری دعوت می نماید.
    کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    خوردن رب انار به جهت داشتن ویتامین و آنتی اکسیدان برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی استفاده می شود. خوردن رب انار فواید بی نظیری برای بدن انسان دارد.
    رب انار، در واقع سسی کاملاً طبیعی و سالم است؛ که از حرارت دادن و تغلیظ آب انار به دست می آید. سالیان درازی است که از این سس فوق العاده مفید به عنوان چاشنی غذاها استفاده می شود.
    رب انار همچون سایر فرآورده ها، اگر به صورت ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده تهیه شود؛ همان خواص انار را دارد. درست است که در اثر گرما، مقدری از ویتامین C موجود در آب انار از دست می رود. اما باز هم به دلیل داشتن ویتامین های دیگر (به عنوان مثال ویتامین های گروه B)، داشتن آنتی اکسیدان، پلی فنول، اسید آمینه و مواد معدنی، در پیشگیری از بیماری ها، دفع عفونت و سرماخوردگی موثر است.

    با توجه به شیوع سرماخوردگی در فصل پاییز و مفید بودن انار برای پیشگیری و درمان این بیماری، به نظر می رسد؛ که خداوند میوه ی شفابخش انار را برای این فصل آفریده است. زیرا در فصل پاییز می توان از انار و آب انار تازه برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده کرد.
    اما در فصل های دیگر برای مبارزه با سرماخوردگی، در نبود انار بهتر است؛ علاوه بر مصرف میوه ها و سبزیجات فصل، از>رب انار طبیعی استفاده کرد. می توان از ترکیب رب انار با مقداری آب و یک قاشق غذاخوری عسل، شربتی برای درمان سرماخوردگی درست کرد.
    آبمیوه های موجود در بازار حاوی مواد نگهدارنده و اسانس هستند. بنابراین خاصیت انار را ندارند. رب انار در درمان سرفه های عفونی بعد از سرماخوردگی نیز موثر است.

    برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.رب انار برای سرفه خوبه

    مشاوره و فروش

    مجموعه نارون هیرکان شما را به خرید بهترین محصولات رب انار و دستگاه رب انار گیری دعوت می نماید.
    کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    مجموعه نارون هیرکان فعالیت خود را در سال ۱۳۹۵ در زمینه تهیه، تامین و فروش انواع رب انار و دستگاههای تولید رب انار در بازارهای داخلی و صادراتی آغاز نموده است. این مجموعه نیز محصولاتی مانند شیره جات طبیعی و صنعتی و میوه‌جات منجمد را عرضه می کند. هدف ما ارائه محصولاتی متنوع، با کیفیت و با قیمتی متعادل می باشد. ما از پله اول تا پله آخر با شمائیم.

    مشاوره و فروش

    Designed By AradBranding.com

    بسیاری از ما از رب انار به عنوان چاشنی غذاهای خود استفاده می کنیم و هرساله در فصل انار ، با جوشاندن و غلیظ کردن آب انار ، رب انار تهیه می کنیم. رب انار اگر از انار مرغوب و طی فرآیند بهداشتی تهیه شده باشد ، خواص فراوانی برای بدن دارد زیرا هنگام تهیه رب انار ، پلی فنول و اسید الایژیک آن در اثر حرارت از بین نمی رود و تنها ویتامین C آن کاهش پیدا خواهد کرد. در ادامه این بخش از نمناک خواص و مضرات مصرف رب انار را آورده ایم.

    طبع رب انار شیرین:

    انار شیرین طبع سرد و مایل به اعتدال دارد و خواص درمانی کمتری نسبت به انار ترش و ملس دارد. رب انار شیرین برای اصلاح و تصفیه خون مفید می باشد.

    طبع رب انار ملس:

    رب انار ملس طبع سرد و تر و نزدیک به اعتدال دارد و به علت طعم خاص آن پرطرفدارمی باشد. خواص درمانی انار ملس (ترش و شیرین) بیشتراز انار شیرین است و این رب انار برتی کاهش صفرا، غلیان و جوشش خون پر فایده می باشد.رب انار برای سرفه خوبه

    طبع رب انار ترش:

    انار ترش طبع سرد و تر دارد. از این رب انار می توان برای کاهش حالت تهوع در دوران بارداری و بیشتر شدن اشتهای خانم باردار کمک گرفت اما مصرف زیاد آن موجب ابتلا به یبوست خواهد شد.

    رب انار شیرین یا ترش

    انار به 3 دسته ترش، شیرین و ملس تقسیم می شود. در طب سنتی و کتاب ابوعلی سینا آورده شده که انار شیرین، بعد از آن انار نیم ترش یا ترش و شیرین و در نهایت، انار ترش ارجحیت دارند.

    سرشار از ویتامین

    رب انار دارای فیبر، پتاسیم، ویتامین C ، مقداری آهن ، کربوهیدرات، سدیم، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A ،گروه ویتامین B ،B1 ،B2 ،B3 ، B6، E است.

    کاهش کلسترول

    رب انار سرشار از ترکیباتی به نام ” پلی فنول ” ها است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون یعنی LDL شده و اجازه نمی دهد صفحات چربی در عروق تولید شوند. مقدار زیاد کلسترول در شریان ها باعث سخت شدن آن ها می شود و ممکن است منجر به اختلالات قلبی شود.

    لاغری

    در رژیم های غذایی از رب انار و آب انار برای لاغری و کاهش وزن استفاده می کنند زیرا انار سرشار از ویتامین های A,B,C می باشد که به سوخت و ساز بدن کمک می کند. برای لاغرتر شدن بهتر است رب انار را به صورت ناشتا مصرف نمایید زیرا اینگونه جذب آن بهتر صورت می گیرد. برای رسیدن به وزن دلخواه داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی کنار مصرف ناشتای رب انار کمک کننده است.

    بارداری

    رب انار حاوی نیاسین است که ماده ای ضروری برای رشد ذهن جنین می باشد بنابراین خوردن آن به خانم های باردار توصیه می شود. همچنین خانم های باردار می توانند برای کاهش تهوع خود رب انار مصرف نمایند و اشتهای خود را افزایش دهند.

    افزایش انرژی

    رب انار سرشار از ویتامین B فراوانی می باشد. ویتامین B1 به عنوان یک کاتالیزور در بدن فعالیت کرده و باعث فعالیت مناسب آنزیم ها شده و سبب می شود همیشه پر انرژی باشید.

    هضم راحت غذا

    مصرف رب انار سبب می شود عمل هضم غذا راحت تر صورت گیرد.

    تقویت سیستم ایمنی بدن

    رب انار ، آنتی اکسیدان و ویتامین C زیادی در خود دارد و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

    پیشگیری از سرطان

    رادیکال های آزاد سبب آسیب به بافت بدن و بروز بیماری هایی مثل اختلالات قلبی یا سرطان می شود. رب انار حاوی آنتی اکسیدان فراوانی است که با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کند. مصرف رب انار سبب می شود رادیکال های آزاد از بین بروند زیرا آنتی اکسیدان های موجود در رب انار به سلول های بدن کمک می کند تا بر رادیکال های آزاد تاثیر بگذارند. استفاده منظم از رب و آب انار سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان ها بویژه سران سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان می شود.

    تصفیه خون

    رب انار برای سرفه خوبه

    مصرف رب انار به صورت ناشتا به تصفیه خون کمک میکند.

    درمان آفت

    رب انار به درمان آفت و جوش دهان کمک می کند. برای بهتر شدن آفت و جوش دهان مقداری رب انار ترش را به صورت موضعی بر روی جوش یا آفت قرار دهید.

    درمان زخم داخلی بینی

    در طب سنتی از ضماد عسل و رب انار برای درمان زخم داخلی بینی و سودا استفاده میشود.

    درمان فشار خون بالا

    مصرف رب انار برای افراد دچار فشار خون بالا مفید است البته این افراد برای کنترل فشار خون باید از رب انار ترش استفاده کنند.

    جلوگیری از آلزایمر

    مصرف رب انار به علت داشتن ویتامین B3(نیاسین) سبب عملکرد بهتر مغز ، تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر می شود.

  • دانلود عکس نوشته رهبری برای پروفایل
  • پیشگیری از پیری زودرس

    رب انار حاوی نیاسین است و سبب می شود پوست حالت ارتجاعی خود را حفظ کند و به همین علت سلامت پوست را حفظ کرده و از پیری زودرس پیشگیری می کند.

    مضرات و عوارض جانبی استفاده از رب انار

    چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم رب انار بدلیل وجود آهن در آن دیر هضم است و افراد سرد مزاج نباید بیش از حد رب انار مصرف کنند.

    خوردن رب انار موجب سست شدن معده و ایجاد نفخ می شود بنابراین افراد مبتلا به زخم معده و روده نباید رب انار مصرف کنند.

    زیاده روی در مصرف رب انار سبب ابتلا به یبوست، گلودرد و ناراحتی معده می شود و مبتلایان به بیماری ریه بهتر است رب انار مصرف نکنند.

    تداخلات دارویی

    اگر داروهای مصرف فشار خون و کاهش کلسترول مصرف می کنید ، از مصرف رب انار اجتناب نمایید.

    رب انار برای سرفه خوبه
    رب انار برای سرفه خوبه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *