دمنوش نعناع خشک برای لاغری

دوره مقدماتی php
دمنوش نعناع خشک برای لاغری
دمنوش نعناع خشک برای لاغری

دمنوش نعناع برای لاغری و کاهش وزن مؤثر است. البته این دمنوش خواص دیگری هم دارد. از جمله می‌توان به کاهش موهای زائد، کاهش درد پریودی، بهبود سیستم گوارش و … اشاره کرد. این دمنوش حاوی مقادیر بالایی از چندین نوع آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. برای اینکه بدانید دمنوش نعناع چه خاصیتی دارد در ادامه به آن می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

خانم‌هایی که در زمان قاعدگی به درد شدید مبتلا می‌شوند، دچار انقباضات و اسپاسم عضلات رحم هستند. این موضوع کاملاً طبیعی است و در بسیاری از بانوان دیده می‌شود. اما یکی از راه‌های کاهش درد پریودی، خوردن چای نعناست.

خانم‌هایی که در زمان قاعدگی به درد شدید مبتلا می‌شوند، دچار انقباضات و اسپاسم عضلات رحم هستند. این موضوع کاملاً طبیعی است و در بسیاری از بانوان دیده می‌شود. اما یکی از راه‌های کاهش درد پریودی، خوردن چای نعناست. این دمنوش تاثیر زیادی در کاهش نفخ شکم، دردهای شدید شکمی و گرفتگی قاعدگی دارد. همچنین می‌تواند انقباضات دیواره‌ی رحم را کمتر کند. این دمنوش طبع گرمی دارد و می‌تواند درد پریودی را به راحتی تسکین دهد. برای تاثیر بهتر آن توصیه می‌شود در روز قبل از پریودی یا در همان روز اول، ۲-۳ بار در روز دمنوش نعناع را میل کنید.

یکی دیگر از خواص دمنوش نعناع، کاهش موهای زائد است. دلیل وجود موهای زائد در بدن زنان، افزایش هورمون‌های اندروژن و هورمون‌های مردانه است. براساس تحقیقاتی که در زمینه‌ی خواص دمنوش چای نعنا در کاهش موهای زائد صورت گرفته، مشخص شده است که نوشیدن دو فنجان چای نعناع به مدت یک هفته، سطح هورمون آندروژن را کاهش می‌دهد. بنابراین تاثیر زیادی در جلوگیری از رشد موهای زائد دارد.

وقتی در حال کاهش وزن هستید، در کنار ورزش و رژیم‌غذایی، دمنوش نعناع میل کنید. این کار به روند لاغری کمک می‌کند. از سوی دیگر چای نعناع به هضم سریع‌تر غذا کمک می‌کند. دمنوش نعناع خشک برای لاغری

یکی دیگر خواص چای نعناع، تاثیر آن در کاهش وزن و لاغری است. اگر چه نباید گفت که چای نعناع برای لاغری جادو می‌کند، اما تاثیر زیادی در افزایش متابولیسم بدن دارد. وقتی در حال کاهش وزن هستید، در کنار ورزش و رژیم‌غذایی، دمنوش نعناع میل کنید. این کار به روند لاغری کمک می‌کند. از سوی دیگر چای نعناع به هضم سریع‌تر غذا کمک می‌کند. در نتیجه شما سریع‌تر احساس سیری می‌کنید و از غذا خوردن دست می‌کشید. دمنوش نعناع تاثیر زیادی در کاهش اشتهای کاذب دارد. بنابراین در دراز مدت به کاهش وزن کمک می‌کند.

دوره مقدماتی php

یکی دیگر از خاصیت‌های دمنوش نعناع برای لاغری کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. می‌دانید که برای لاغری سیستم گوارش باید به خوبی عمل کند. هضم سریع‌تر موادغذایی و دفع مواد زائد از بدن به لاغری شما کمک می‌کند. دمنوش نعناع دقیقاً همین نتیجه را برای سیستم گوارش به همراه دارد.
این دمنوش ماهیچه‌های دستگاه گوارش را نرم‌تر می‌کند. همچنین با افزایش جریان صفرا، باعث دفع بیشتر کلسترول خون می‌شود. از سوی دیگر به کاهش نفخ معده و سوءهاضمه کمک می‌کند.

اگر نعناع، زنجبیل و لیمو را با هم ترکیب کنید، خاصیت آن برای سلامت بدن و لاغری بیشتر می‌شود. این دمنوش به حذف مواد زائدِ بدن کمک می‌کند.

اگر نعناع، زنجبیل و لیمو را با هم ترکیب کنید، خاصیت آن برای سلامت بدن و لاغری بیشتر می‌شود. این دمنوش به حذف مواد زائدِ بدن کمک می‌کند. همچنین با خاصیت چربی‌سوزی و سم‌زدایی برای کاهش وزن مؤثر است. برای درست کردن دمنوش نعناع و زنجبیل و لیمو می‌توانید به صورت زیر عمل کنید: به اندازه‌ی دو لیوان آب روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. سپس به آن یک قاشق نعناع خشک یا ۱۰ عدد برگ نعناع اضافه کنید. ۱ عدد لیموی تازه را هم به این چای اضافه کنید. حالا اجازه دهید تا دمنوش به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت کتری یا سماور دم بکشد. بعد از این مدت، دمنوش حاضر است و می‌توانید آن را میل کنید. اگر دمنوش نعناع و زنجبیل و لیمو را قبل از صبحانه بخورید، تاثیر بیشتری بر روی لاغری دارد. زنجبیل و لیمو هر دو خاصیت ضدالتهابی دارند. وقتی با نعناع ترکیب می‌شوند، بی‌تردید تاثیر آن‌ها بیشتر می‌شود.

حالا که متوجه شدید دمنوش نعناع چه خاصیتی دارد خوب است که با آموزش درست کردن آن را هم یاد بگیرید. برای درست کردن این نوشیدنی ابتدا چند برگ تازه‌ی نعناع را بشویید. سپس داخل قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. حالا اجازه دهید این چای به مدت ۷ دقیقه بر روی حرارت غیر مستقیم (کتری یا سماور) دم بکشد. بعد از این چای نعناع حاضر است و می‌توانید آن را میل کنید.

یک نکته مهم که باید در مورد دمنوش نعناع رعایت کنید، تعادل در مصرف این چای است. فراموش نکنید که زیاده‌روی در خوردن هر ماده‌ی غذایی یا دمنوش مضراتی را به همراه دارد. پس در مصرف این دمنوش به نکات زیر توجه داشته باشید:

مریم کوهشاری متولد شهریور 1366 هستم که مدرک تحصیلیم رو در رشته‌ی علوم سیاسی و در مقطع کارشناسی ارشد گرفتم. در دروان مدرسه به نوشتن علاقه‌ی زیادی داشتم و در دانشگاه هم همچنان به نوشتن مقالات علمی ادامه دادم. در حال حاضر هم به عنوان کارشناس تولید محتوای وب‌سایت فعالیت میکنم.

اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.


با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

@2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

نعناع یکی از سبزیجات معطر است که دارای خواص درمانی بسیار می باشد.

 

گفتنی است بنا به اظهار نظر کارشناسان تغذیه بر این باور هستند که استفاده از نعناع خود می‌تواند در کاهش وزن تاثیر گذار باشد.

باید در نظر داشت که استفاده از ترکیب نعناع و زنجبیل در کاهش وزن افزایش چربی سوزی بسیار موثر است به گونه‌ای که بر اساس تحقیقات به عمل آمده افرادی که از این ترکیب استفاده کرده‌اند میزان چربی سوزی در آنها در مقایسه با افراد دیگر بسیار بیشتر بوده است که این خود می‌تواند مهر تأییدی برای تأثیر گذاری استفاده از نعناع در کاهش وزن باشد.

مواد لازم برای تهیه ترکیب نوشیدنی نعناع

دمنوش نعناع خشک برای لاغری

8 لیوان آب

1 قاشق چای خوری ریشه زنجبیل

یک خیار خرد شده متوسط

12 برگ نعناع تازه

یک قاشق چایخوری نعناع خشک

نحوه ی آماده کردن نوشیدنی لاغری

همه این مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا زمانی که محلول غلیظ و روشنی به دست بیآید زمانی که محلول شما کامل غلیظ شد آن را داخل پارچ بریزید.

تمام شب پارچ پر از نوشیدنی لاغری را داخل یخچال قرار دهید.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که استفاده از چای نعناع نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد برای تهیه این نوشیدنی باید مقداری از برگ نعنای تازه را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه قرار داد تا چای دم بکشد و سپس می توان از این نوشیدنی استفاده کرد هر چند در اینجا باید یادآور شد که استفاده از چای نعناع خود می تواند تاثیر بسزایی در افزایش سیستم ایمنی بدن نیز شود.

بدیهی است که استفاده از چای نعناع خود می‌تواند عاملی برای کاهش استرس نیز باشد از این رو افرادی که ابتلا به استرس و افسردگی هستند استفاده از این نوشیدنی برای آنها بسیار توصیه می‌شود.

جالب است بدانیم که بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که مصرف چای نعناع در کاهش احساس گرسنگی نیز بسیار موثر خواهد بود بنابراین افرادی که دارای اشتهای کاذب هستند با استفاده از این نوشیدنی می توانند تا حد زیادی اشتهای خود را کنترل کنند.

باید یادآور شد که استفاده از عرق نعناع نیز خود می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد به گونه ای که بنا به اظهار نظر کارشناسان طب سنتی استفاده از عرق نعناع خود در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و همچنین هضم سریع غذا بسیار موثر می باشد که این موارد در کاهش وزن بسیار موثر خواهد بود.

اگر می خواهید وزن کم کنید و یا متعادل بمانید، بهترین زمان برای خوردن صبحانه ، ناهار و…

وقتی صحبت از رژیم غذایی می شود، همه به یاد گرسنگی، ضعف و بی حالی می افتند. در حالی که…

ممکن است در ابتدا بدون تلاش بتوانید وزن بسیار زیادی را از دست بدهید. اما، ممکن است کا…

 اگر یک برگ نعناع را بین دندان های خود قرار دهید، در دهان خود احساس خنکی می کنید. به …

15:35

زمان برگزاری دادگاه نجفی برای رسیدگی مجدد به پرونده

15:30

این ضدعفونی کننده‌ 90 روز سطوح را از شر کرونا نجات می دهد!

15:28

حمله نیروهای ترکیه به تل تمر

15:20

کرونا در 10 روز اخیر ساعتی چند ایرانی را کشت؟

15:12

دمنوش نعناع خشک برای لاغری

ایران مرغ و تخم مرغ به افغانستان صادر می‌کند

15:10

واکنش وزارت بهداشت به اظهارات شبکه اینترنشنال در خصوص آمارسازی

15:03

ترکیدن حباب بورس فاجعه ایجاد نمی‌کند/تازه‌واردان بورسی دست به عصا باشند

15:00

نرخ طلا و سکه در 9 اردیبهشت 99

14:50

دانشجویان ایرانی با «هما» از ایتالیا باز می‌گردند

14:50

  • طرز تهیه ژله بستنی های مختلف
  • رشد ۲۵ هزار واحدی شاخص بورس

    14:40

    دلار کمی عقب نشست

    14:33

    کرونا محور مذاکره تلفنی چاووش اوغلو و لاوروف

    14:30

    تصاویری از خطرناک‌ترین پل جهان

    14:25

    زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت مشخص شد

    14:20

    دمنوش نعناع خشک برای لاغری

    مجموع جان باختگان کرونا در ایران به ۵۸۷۷ نفر رسید/حال ۲۹۸۳ نفر وخیم است

    14:18

    کرونا در یک کشور ریشه کن شد

    14:18

    سفره افطار مسلمانان در ماه مبارک رمضان در سراسر جهان/سری دوم تصاویر

    14:10

    نتایج عجیب تاثیر طب سنتی چین در درمان کرونا!

    14:05

    زمان عبور سیارک غول پیکر از کنار زمین نزدیک است!

    14:05

    پخش «خانه‌ای در تاریکی» از شبکه تماشا

    14:03

    دوست دارم در لالیگا بازی کنم/ چرا اول فصل حرفی از مهندسی نتایج نبود؟

    14:00

    میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در ۵ سال

    13:58

    آیا المپیک توکیو کنسل خواهد شد؟

    13:55

    طغیان ملخ‌های صحرایی تا 8 روز آینده!/ درخواست کمک از نیروهای ارتش، سپاه و بسیج

    13:50

    شیوع یک بیماری شدید در کودکان!/ آیا این بیماری با کرونا مرتبط است؟

    13:46

    رقم بدهی سرخابی‌ها به موسوی فاش شد!

    13:42

    سفره افطار مسلمانان در ماه مبارک رمضان در سراسر جهان/سری اول تصاویر

    13:40

    چرا شدت بیماری کرونا در برخی افراد بیشتر است؟

    13:35

    افزایش شمار قربانیان کرونا در روسیه

    13:32

    شرایط عادی زندگی در چین پس از مهار ویروس کرونا/تصاویر

    13:30

    امسال ۴۰ هزار نیروی جدید استخدام می کنیم+شرایط

    13:24

    بازار مسکن در خواب/ ساخت انبوه خانه‌های سی متری؛ خوب یا بد؟

    13:22

    برهنه شدن پزشکان آلمانی در اعتراض به کمبود تجهیزات

    13:20

    برنامه پروازهای خارجی ایران اعلام شد

    13:12

    پیش بینی محدوده قیمتی دلار در سال 99

    13:08

    قرنطینه شهرهای مختلف انگلیس زیر سایه کرونا/تصاویر

    13:02

    پذیرش تفسیر آمریکا درباره خروج از برجام به تصمیم روسیه بستگی دارد/ آمریکا بارها اعلام کرده از برجام خارج شده

    13:00

    آیا ابتلا به کرونا باعث سقط جنین می شود؟

    سلام‌نو رسانه‌ نسل جدید روزنامه نگاران است و رسالت خود را آگاهی بخشی و تلاش برای گسترش خیر عمومی در جامعه می‌داند.

    کلیه حقوق این سایت محفوظ و مربوط به
    گروه
    ایده نگاران بینا می‌باشد

    فرادید| سبک زندگی ماشینی و کم تحرکی باعث شده چاقی و اضافه وزن به مشکل خیلی‌ها بدل شود. اگر در فضای مجازی کمی جستجو بکنید روش‌های مختلفی برای چربی سوزی به شما پیشنهاد می‌شود از ورزش‌های هوازی گرفته تا رژیم‌های سفت و سخت. شکی نیست که ترکیبی از روش‌های مختلف و داشتن یک سبک زندگی سالم بهترین راه برای چربی سوزی و تناسب اندام است.اما یکی از راه‌هایی که ما در کنار دیگر راه‌ها به شما توصیه می‌کنیم استفاده از دمنوش‌های لاغری است. جایگزین کردن نوشیدنی‌های مضر و شیرین مانند آب میوه‌های صنعتی با دمنوش‌های لاغری می‌تواند تا حدی سایز دور کمر شما را کوچک کند.شما با نوش جان کردن یک دمنوش مناسب علاوه بر لذتی که از نوشیدن آن می‌برید به سلامت بدن تان نیز کمک خواهید کرد.این دمنوش‌ها آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده و آسیب‌دیده دارند. قند خون و مقاومت سلول‌ها به انسولین را کم می‌کنند و از همه بهتر آرام‌بخش قوی محسوب می‌شوند.دمنوش‌های لاغری با این مکانیزم‌ها باعث چربی سوزی در بدن ما می‌شوند:غذا را با دفع سریع برای جذب غیر قابل دسترس می‌کنند.چربی‌های بدن را می‌سوزانند.چربی‌های دریافتی را غیرقابل نفوذ می‌کنند.

    حتما می‌دانید که خیلی از دمنوش‌ها علاوه بر تاثیرات جسمی باعث آرامش روانی و کاهش استرس هم می‌شوند. با ما همراه باشید تا برخی از بهترین دمنوش‌های لاغری و روش تهیه آن‌ها را با هم مرور کنیم.۱) دمنوش چای سفیدچای سفید، غنی‌ترین چای جهان از نظر میزان آنتی اکسیدان است. این نوع چای ۳ برابر چای سبز ترکیبات پلی فنول دارد.

    دانشمندان می‌گویند که چای سفید با افزایش چربی سوزی و جلوگیری از ایجاد سلول‌های چربی موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود.

     

    دمنوش نعناع خشک برای لاغری

    چای سفید مسدود کننده جذب چربی است

    یک قاشق چای‏‌خوری بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیر مستقیم بگذارید. دمنوش بعد از ۱۰ دقیقه، آماده است. آن را صاف کرده و بنوشید. با مداومت در نوشیدن دمنوش لاغری بابونه، به تأثیرات چشمگیر آن پی خواهید برد.۳) دمنوش قهوه سبزانواع قهوه به خصوص قهوه سبز، منبع کافئین است که یکی از مهم‌ترین مواد در رژیم‌های لاغری است. تحقیقات متخصصان تغذیه نشان داده که کافئین می‌تواند سوخت و ساز بدن را تا مقدار زیادی افزایش دهد.

     

    قهوه سبز سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد

    برای تهیه این دمنوش، ابتدا بگذارید لوبیای قهوه سبز به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب خیس بخورد سپس آن را آبکش کنید. بعد از این مرحله لوبیای قهوه سبز را با کمی آب بگذارید تا بجوشد. حالا آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. صبر کنید حدود یک ساعتی تا خنک شود و بعد آن را نوش جان کنید.۴) دمنوش زنجبیلزنجبیل گیاهی است که علاوه بر لاغری و سوزاندن چربی‌ها خواص بسیاری دارد. دمنوش لاغری زنجبیل اگر چه کمی تند است، ولی لاغرکننده‌ای قوی محسوب می‌شود.

    دمنوش زنجبیل یک لاغر کننده قوی است

     

    مقداری زنجبیل را در آب جوش بریزید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. بعد دمنوش را صاف کنید و میل کنید. همراه این دمنوش لاغری می‌توان از دارچین هم استفاده کرد.

    ۵) دمنوش زیره و زنجبیل و چای سبز و نعناترکیب چای سبز با نعناع و زنجبیل و زیره فوق‌العاده است. در کشور‌های خارجی به این دمنوش “چای عربی” می‌گویند که خاصیت لاغری دارد.برای آماده کردن این دمنوش، مقداری چای سبز، نعنا ترجیحا تازه، مقدار کمی زنجبیل و کمی زیره سیاه را در آب جوش بریزید و اجازه بدهید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و در صورت تمایل با یک قاشق چای‌خوری عسل بنوشید.این دمنوش لاغری باید هر روز میل شود.۶) دمنوش زرشکمحققان می‌گویند زرشک یکی از بهترین میوه‌ها برای لاغری و تناسب اندام است. با مصرف دمنوش زرشک سوخت و ساز بدن و چربی سوزی بیشتر می‌شود.

     

    زرشک موجب چربی سوزی می شود

    برای تهیه دمنوش زرشک ابتدا مقداری زرشک خشک یا تازه را در آب داغ با دمای ۸۰ درجه بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد. بعد از ۱۰ دقیقه دمنوش لاغری شما آماده است. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی عسل هم به آن اضافه کنید.۷) دمنوش سیر و لیموترش و عسلبرای تهیه این دمنوش آب ولرم را در ظرفی بریزید، حبه‌های سیر را له کنید تا آب به جوش بیاید. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود. در ادامه عسل و آب لیمو را اضافه کنید. کمی این محلول را هم زده و بعد صاف نمایید. هر روز ۳ بار، نصف لیوان از این دمنوش لاغری فوق‌العاده میل کنید.با استفاده مداوم از این دمنوش، به تأثیر لاغرکننده آن پی خواهید برد.۸) دمنوش لاغری چای ترشبا چای ترش می‌توانید یکی از بهترین دمنوش‌ها برای چربی سوزی را درست کنید. دمنوش چای ترش علاوه بر اینکه باعث دفع چربی‌ها می‌شود، به تقویت عضلات نیز کمک بسیار می‌کند.برای تهیه این دمنوش ابتدا آب را بجوشانید. وقتی به جوش آمد گل‌های چای ترش را به آن اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه به همان حالت بماند. در نهایت چای را صاف کنید.

    دمنوش چای ترش باعث دفع چربی می شود

    دمنوش چای ترش بعد از خنک شدن همراه با یخ نیز بسیار دلچسب خواهد بود. این دمنوش را باید ۱۰ روز، روزی ۲ بار میل کنید و سپس ۵ روز وقفه ایجاد کنید تا نوبت بعدی.۹) دمنوش برگ بو و دارچینبا مخلوط برگ بو و دارچین می‌توانید یکی از موثرترین دمنوش‌های لاغری را تهیه کنید. این دمنوش با افزایش سوخت و ساز به شما کمک می‌کند وزن خود را کاهش دهید.آب را بجوشانید و سپس یک چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. باید ۲۰ دقیقه بجوشد و بعد ۱۰ دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح ناشتا میا کنید. این کار را تا ۱۰ روز ادامه دهید بعد ۱ هفته فاصله بیندازید و دوباره دوره بعدی را شروع کنید.۱۰) دمنوش رازیانهدمنوش لاغری رازیانه، باعث سرعت در متابولیسم بدن می‌شود. در نتیجه کالری‌های دریافتی شما سریع‌تر مصرف می‌شوند و انرژی حاصل از آن به چربی‌سوزی کمک می‌کند.دمنوش رازیانه همچنین احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. باید توجه داشته باشید که هرچند رازیانه به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند، اما زیاد خوردن آن این روند را سریع‌تر نخواهد کرد.

    برای اینکه تأثیر این دمنوش را ببینید باید مدت زمانی حدود دو ماه یا بیشتر هر روز یک لیوان از این دمنوش میل کنید.برای تهیه دمنوش لاغری رازیانه مانند دمنوش‌های قبل دانه‌های رازیانه را با آب بجوشانید و سپس صاف کنید.۱۱) دمنوش گزنهدمنوش گزنه فقط به کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها کمک نمی‌کند، این معجون بدخلقی و بی‌حوصله‌گی را هم رفع می‌کند.برای تهیه این دمنوش دو قاشق غذا خوری برگ خشک شده گزنه را در یک قوری ریخته و دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. اجازه دهید که ۲۰ دقیقه دم بکشد. دمنوش لاغری گزنه را می‌توان دو تا سه فنجان در روز نوشید.۱۲) دمنوش زیرهزیره، گیاهی گرم و ضد نفخ است که مصرف آن به افراد چاق توصیه می‌شود.برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری پودر زیره آسیاب شده را مانند چای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم کنید. بهتر است این دمنوش نیم ساعت پیش از غذا میل شود تا تأثیر معجزه‌آسای لاغری را نشان دهد.۱۳) دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترشمریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش‌تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می‌توانید این درمان را تا ۵ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید.

    بیشتر بخوانید:  ۵ غذایی که به چربی سوزی کمک می‌کنند

    ۱۴) دمنوش چای سبزچای سبز حاوی آنتی‌اکسیدانی است که باعث افزایش متابولیسم می‌شود و حدود ۴۳ درصد، چربی‌سوزی بدن را افزایش می‌دهد. مصرف چای سبز پیش از ورزش، باعث چربی‌سوزی طبیعی بدن می‌شود.چای سبز تا ۴۳ درصد چربی‌سوزی را افزایش می‌دهدیک قاشق مرباخوری چای سبز را همراه یک لیوان آب جوش در قوری بریزید و ۷ تا ۸ دقیقه در آن را ببندید. پس از گذشت این زمان، دمنوش را صاف کنید و بنوشید.بهترین زمان نوشیدن این دمنوش لاغری، دو ساعت پس از هر وعده غذایی است.۱۵) دمنوش کرفس و چای سبزکرفس خام میزان کالری بسیار پایینی دارد و دیر هضم بودن آن سبب شده به عنوان یکی از خوراکی‌های لاغری شناخته شود. دمنوش ترکیب چای سبز و کرفس تأثیر چشمگیری در روند کاهش وزن دارد.برای تهیه دمنوش لاغری کرفس و چای سبز، یک لیوان را با آب جوش بشویید تا گرم شود. سپس نصف قاشق چای‌خوری پودر برگ کرفس و دو قاشق چای‌خوری چای سبز را در همان لیوان بریزید و آب از جوش افتاده (حدود ۸۵ درجه سانتی‌گراد) به آن اضافه کنید. لیوان را دور از حرارت نگه دارید و بعد از ۵ دقیقه بنوشید.برای طعم‌دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز، می‌توانید از اندکی زعفران و زیره سبز استفاده نمایید.۱۶) دمنوش گل محمدیفواید و مزایای گلاب که از گل محمدی به‌دست می‌آید، چنان برای ما ایرانی‌ها آشنا و مطلوب است که نیازی به توصیه به استفاده از این ماده معطر و پرفایده نیست. گل محمدی یا همان گل سرخ به‌عنوان یک ماده دیورتیک (ادرارآور) بسیار ملایم عمل می‌کند. مواد دیورتیک باعث می‌شوند کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم توسط ادرار از بدن خارج کنند، بنابراین به سم زدایی بدن کمک می‌کنند.

     

    دمنوش گل محمدی موجب پاکسازی بدن می شود

    نمکِ بیش از حد، آب موجود در خون را کاهش می‌دهد و موجب غلظت خون می‌شود که این موضوع برای گردش خون مطلوب اصلا خوب نیست. از طرفی، زمانی که شما وزن کم می‌کنید، در واقع مقدار زیادی آب از دست می‌دهید بنابراین باید آب بیشتری دریافت کنید که این آب هم سیستم بدن را پاکسازی می‌کند و هم بدن را هیدراته نگه می‌دارد و باور کنید یا نه، این موضوع برای کم کردن وزن بسیار مفید است.۱۷) دمنوش رزماریچای رزماری از دیگر دمنوش‌هایی است که برای لاغری توصیه می‌شود. این دمنوش با هضم بهتر مواد غذایی باعث چربی سوزی می‌شود. این گیاه خوش عطر و بو همچنین اضطراب را کاهش می‌دهد و حتی بو کردنش باعث احساس آرامش و همین طور تقویت حافظه می‌شود.برای تهیه این دمنوش باید ابتدا یک قاشق چای خوری از برگ‌های رزماری خشک شده یا تازه در آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. بعد از این می‌توانید دمنوش لاغری تان را میل کنید.دمنوش نعناع خشک برای لاغری

    بیشتر بخوانید: با این نوشیدنی معجره‌آسا «چربی‌ها» را بسوزانید!

    ۱۸) دمنوش جنسینگجنسینگ آسیایی یکی از گونه‌های یازده‌گانه جنسینگ است که ریشه‌های گوشتی دارد. هرچند انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد، اما دو نوع آمریکایی و آسیایی آن شناخته‌شده‌تر هستند و آنچنان که از مطالعات مختلف درباره این گیاه مشخص شده است، جنسینگ محرکی قوی برای افزایش سوخت‌وساز بدن است. جنسینگ به شما کمک می‌کند بر خستگی غلبه کنید و انرژی و توانایی ذهنی را هم بالاتر می‌برد.در مطالعه‌ای که در این زمینه در یک کلینیک مراقبت از بیماران سرطانی انجام شد، مشخص شد که این گیاه حتی روی فلج ناشی از دارو‌های شیمیایی هم تأثیر مثبتی دارد.

     

    جنسینگ اشتها را کم ‌می‌کند

    همان‌طور که می‌دانید وقتی وزن کم می‌کنیم اگر انرژی کافی نداشته باشیم، ورزش کردن کار مشکلی است و کاهش وزن نیاز به فعالیت بدنی مناسب دارد و جنسینگ می‌تواند برای دریافت انرژی به شما کمک کند. شواهدی احتمالی وجود دارد که نشان می‌دهد جنسینگ به متعادل نگه‌داشتن قندخون هم کمک می‌کند که البته خود این موضوع روی انرژی مورد نیاز بدن و اشتهای فرد تأثیر دارد.برای هر یک لیوان آب، تقریباً ۱ قاشق چای‌خوری ریشه خردشده جنسینگ در لیوان یا فنجان‌تان بریزید. آب را بجوشانید و به آن اضافه کنید. بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه، می‌توانید دمنوش‌تان را صاف کنید و در صورت تمایل با افزودن با عسل یا لیمو، ۱ یا ۲ بار در روز میل کنید.۱۹) دمنوش قاصدک و نعنادمنوش قاصدک و نعنا یکی از دمنوش‌های لاغری فوق العادهاست که به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند. حتما می‌دانید که کبد عضو بسیار مهمی است، چون در واقع مسئول تمام سم‌زدایی بدن است؛ بنابراین نقش بسیار کلیدی‌ای در سوخت‌وساز بدن دارد.کبد پر از سلول‌هایی است که چربی را می‌شکنند، آن را به انرژی قابل استفاده بدن تبدیل می‌کنند و سوخت‌وساز را بالا می‌برند. از طرفی این سلول‌ها مسئولیت جریان‌یافتن صفرا را هم به‌عهده دارند که به خردشدن چربی‌ها و بالارفتن سوخت‌وساز کمک می‌کند. هنگام سوخت‌وساز کربوهیدرات، این کبد است که به ثابت ماندن قندخون کمک می‌کند، بنابراین سطح انرژی هم ثابت می‌ماند و اشتها تنظیم می‌شود.کبد به‌عنوان یک مبارز با چربی‌ها نقش بسزایی در مدیریت چربی‌ها و جذب آن‌ها و در نتیجه کاهش وزن ایفا می‌کند. قاصدک و نعنا گیاهانی هستند که به پاکسازی کبد کمک می‌کنند. قاصدک ترکیباتی دارد که از آسیب به کبد جلوگیری می‌کند. قاصدک و نعنا هردو به‌طور خودکار تولید صفرا در کبد را تحریک می‌کنند و به فرایند هضم و جذب موادمغذی هم کمک می‌کنند پس مخلوط این دو گیاه از آن‌ها یک دمنوش قدرتمند برای محافظت از کبد می‌سازد.

     

    دمنوش قاصدک و نعنا سوخت و ساز بدن را زیاد می‌کند

     

    چندسالی است که استفاده از دمنوش ها بین مردم رواج پیدا کرده است. اگر شما هم به دنبال کاهش وزن باشید حتما فکر خوردن دمنوش لاغری به ذهنتان خطور کرده است و تبلیغات زیادی در این زمینه دیدید. چای و دمنوش های لاغری ادعا دارند به سم زدایی و کاهش وزن بدن کمک می کنند اما مدارکی که گواه این ادعا باشند، وجود ندارد. دمنوش ها ممکن است تاثیر منفی بر متابولیسم بدن داشته باشد و سبب افزایش اشتها و پرخوری شود. باید بدانید مصرف طولانی مدت دمنوش ها موثر نیستند و ممکن است به بدن آسیب برساند. آیا به نظر شما هم دمنوش ها سراسر مواد مفیدند و عوارضی ندارند؟ در این مقاله به طور کامل تاثیر دمنوش های لاغری و ترکیبات آنها را بررسی می کنیم.

    چای و دمنوش های لاغری که غالبا با اسامی (slimming tea ) یا (weight-loss tea ) شناخته می شوند بر پایه گیاه دارویی سنا که سازمان غذا و دارو آمریکا ( FDA ) آن را برای درمان یبوست تایید کرده، تولید می شوند. سنا حاوی مواد شیمیایی است که روده بزرگ را تحریک می کند و تاثیر ملین دارد.

     

    زنجبیل طعم گرم دارد که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. این گیاه به جذب بهتر مواد مغذی کمک و حرکات منظم معده و روده را آسان می کند. زمانی که اشتهایتان زیاد است زنجبیل اشتهای کاذب را کنترل می کند. زنجبیل تازه را به صورت معکب های کوچک خرده کرده و خشک کنید تا آن را به غذاها، چای و … اضافه کنید. زنجبیل سبب کاهش وزن نمی شود و می توانید برای متنوع کردن طعم چای خود از آن استفاده کنید.دمنوش نعناع خشک برای لاغری

     

    قهوه خام تفت داده نشده را می گویند که کافئین و کلروژنیک بالایی دارد. کافئین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و کلروژنیک به عنوان آنتی اکسیدان به کاهش فشارخون و کاهش وزن کمک می کند. پودر قهوه سبز را داخل یک لیوان آب جوش بریزید ۷ دقیقه زمان بدهید تا آماده شود. قهوه سبز به عنوان یک راه حل طبیعی برای درمان کاهش وزن نیست بلکه باید در کنار رژیم غذایی و ورزش باشد تا نتیجه داشته باشد.

     

    نوعی چای سبز است که در مقایسه با انواع چای سبز ارزش غذایی بالاتری دارد. پژوهش ها نشان دادند یک لیوان از این چای حداقل معادل ۱۰ لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد. چای ماچا سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. در نتیجه افزایش سوخت و ساز سبب مصرف کالری بیشتر در مقایسه با شرایط عادی می شود. هیچ روشی دارای قدرت جادویی در کاهش وزن نیست ولی استفاده از ماچا در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش در کاهش وزن مناسب است.

     

    مصرف نعنا سبب می شود حرارت معده افزایش پیدا کند و هضم معده بالا رود. مقدار مشخصی برای مصرف نعنا در روز وجود ندارد. افرادی که حساسیت دارند باید در استفاده از این گیاه مراقب باشند و همراه با غذا بخورند. استفاده از نعنا عوارض جانبی ندارد اما بهترین راه هم برای کاهش وزن نیست بلکه باید از آن در کنار سبک زندگی سالم استفاده شود.

     

    چای سبز معمولا تخمیر شده نیست. برگ های آن بخار پز شده و سپس با دست خرد می شوند. چای سبز مقدار زیادی از انواع کاتچین (به نام EGCG ) دارد. برخی تحقیقات نشان داده اند افرادی که چای سبز می نوشند، حدود ۱٫۵ کیلو در ۳ ماه وزن کم می کنند. اما برای رسیدن به این مقدار کاهش وزن، روزانه باید ۶ تا ۷ فنجان چای سبز بنوشید. عصاره چای سبز می تواند خطرناک باشد. چون در برخی داروهای لاغری استفاده می شود و موجب بروز مشکلات جدی کبدی می شود.

    دکتر کرمانی درباره چای سبز می گوید:

     

    هل میوه ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلف هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل فیبر بالایی دارد که احساس سیری در فرد را افزایش می دهد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. همچنین ملاتونین موجود در هل مانند یک چربی سوز طبیعی عمل می کند. استفاده از هل بدون آسیب رساندن به بدن همراه با برنامه غذایی سالم کمک کننده است.

     

    ریبوس به چای قرمز معروف است. ریبوس آنتی اکسیدان بالایی دارد که بدن را از تخریب رادیکال آزاد نجات می دهد و نسبت به چای سیاه و سبز مزایای بیشتری دارد. افرادی که عادت به مصرف چای بعد از غذا دارند می توانند از این دمنوش استفاده کنند چون از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نمی کند. این گیاه بسیار قوی و سوزاننده چربی است. پژوهش ها نشان دادند ریبوس تا ۲۲ درصد مانع از شکل گیری بافت های چربی می شود و به سوخت و ساز بدن کمک می کنند، اما تنها راه برای لاغر شدن نیست و باید در کنار برنامه غذایی سالم و ورزش روزانه اثر خود را نشان می دهد.

     

    زمانی که در حال رژیم گرفتن هستید بدن آب زیادی از دست می دهد و برای جبران باید آب زیادی بنوشید. بنابراین دیورتیک موجود در گل محمدی کمک می کند کلیه ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج کنند و بدن را سم زدایی می کند و هم بدن را هیدراته نگه می دارد. هیچ چیز جایگزین رژیم و ورزش نمی شود اما این دمنوش ها روند رسیدن به نتیجه دلخواه را سرعت می بخشد.

     

    اسم جنسینگ از عبارت چینی «ریشه های مرد» گرفته شده است که بخاطر شباهت ریشه های عجیب این گیاه به پاهای انسان است. این گیاه انواع مختلفی دارد که نوع آمریکایی و آسیایی آن مرسوم تر است. جنسینگ سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و برای از دست دادن چربی های اضافه بدن بسیار مفید است. همچنین استفاده از آن در طول روز انرژی را بالا می برد که سبب می شود به راحتی ورزش روزانه را انجام دهیم. جنسینگ به متعادل نگه داشتن قندخون نیز کمک می کند. جنسینگ در کنار سبک زندگی سالم (رژیم و ورزش) بسیار موثر است.

     

    این دمنوش به حفظ سلامت کبد کمک می کند. کبد مسئول سم زدایی بدن است بنابراین نقش موثری در سوخت و ساز بدن دارد. سلول های موجود در کبد چربی ها را می شکنند و به انرژی قابل استفاده تبدیل می کنند و سوخت و ساز بدن را بالا می برند و اشتها را تنظیم می کنند. دمنوش قاصدک و نعنا به هضم و جذب موادمغذی کمک می کند و دمنوشی قدرتمند برای محافظت از کبد است.

    مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه به عنوان یک آرام بخش قوی شناخته شده است. برگ های مریم گلی برای سوء هاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مفید است. این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است که بدن را پاکسازی می کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد.

     

    زرشک میوه ای ترش و سرشار از خاصیت است که بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا است. دمنوش زرشک سبب افزایش چربی سوزی در بدن می شود اما هیچ کس تاکنون با مصرف یک نوع دمنوش به وزن ایده آل خود نرسیده است. از دمنوش زرشک در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنید تا زودتر به وزن ایده آل خود برسید.

     

    استرس و اضطراب از عوامل بی خوابی هستند که خواب نامنظم سبب افزایش وزن در افراد می شود. این دمنوش آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی ها و بافت های مرده دارد و از همه مهمتر آرام بخش قوی محسوب می شود. همچنین بابونه سرعت افزایش قندخون بعد از غذا کاهش می دهد که خود در کنترل اشتها بسیار موثر است. دمنوش بابونه به تنهایی باعث کاهش قابل توجه وزن نخواهد شد، اما اگر با یک رژیم منطقی و ورزش همراه شود، به طور موثر چربی سوز می شود و تناسب اندام شما را افزایش می دهد.دمنوش نعناع خشک برای لاغری

     

    رزماری گیاهی بسیار معطر است که در اغلب نقاط ایران رشد می کند.  این گیاه آنتی اکسیدان بالایی دارد. همچنین خاصیت ضد هیپروگلیسمی و ضد التهابی این گیاه چربی سوزی در بدن را افزایش می دهد. گیاه رزماری آنزیم لیپاز را مهار می کند. لیپاز آنزیمی است که مولکول های چربی را می شکند و سبب احساس سیری و به تعویق انداختن سرعت هضم چربی ها می شود ولی به نظرتان می شود هر غذایی که دلتان می خواهد بخورید و بعد با مصرف یک لیوان از این دمنوش لاغر شوید؟!

     

    چای ترش را به نام های چای قرمز یا مکه هم می شناسند که با چای سفید، سبز و سیاه کاملا متفاوت است. چای ترش دارای انواع آنتی اکسیدان است که تاثیر زیادی بر روی دفع چربی ها، بافت های مرده و آسیب دیده دارند. همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و سبب سرعت بخشیدن به دفع غذای مصرفی می شود. در نتیجه چربی موجود در غذا را برای جذب غیرقابل دسترس می کند. همچنین جذب کربوهیدرات را کاهش می دهد.

     

    این دمنوش سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد درنتیجه کالری های دریافتی شما سریع تر مصرف می شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می کند. همچنین این دمنوش احساس گرسنگی را کاهش می دهد. درست است که به کاهش وزن کمک می کند اما زیاد خوردن آن این روند را سریع نخواهد کرد. رازیانه در کنار برنامه کاهش وزن با کمک به هضم و جذب مواد مغذی موثر است. باید حواستان باشد که قبل از استفاده از داروهای گیاهی برای لاغرشدن به تغذیه و ورزش توجه کنید.

     

    گزنه گیاهی است که سبب غذارسانی عمیق به سلول ها، کاهش میل به غذا و سم زدایی بدن می شود. این دمنوش برای کاهش اشتها بی نظیر است و سرشار از موادمغذی مانند ویتامین C، ویتامین E، آهن، پتاسیم و … است. این دمنوش علاوه بر سوزاندن چربی ها، بدخلقی و بی حوصلگی را نیز برطرف می کند.

     

  • دانلود زیباترین تصاویر طبیعت دنیا
  • این گیاه با نام های اسطوقدوس یا لاوندر هم شناخته می شود که برای لاغری، درمان فشارخون بالا، دیابت و بی خوابی موثر است. آنتی اکسیدان بالای این گیاه به سم زدایی روده ها کمک می کند و با کاهش جذب چربی ها سبب مقدار ناچیزی از کاهش وزن می شود اما به تنهایی موثر نیست و باید در کنار یک برنامه غذایی سالم باشد.

     

    گیاه یونجه دارای انواع ویتامین ها، موادمعدنی و پروتئین است به همین دلیل آن را سلطان گیاهان می گویند. مصرف این دمنوش دستگاه گوارش را پاک سازی می کند و برای رفع یبوست بسیار مفید است. دمنوش یونجه منبعی غنی از پروتئین و فیبر است که احساس سیری در فرد را بالا می برد. یونجه دارای ساپونین است که سبب محلول تر شدن چربی ها می شود و علاوه بر سلامتی رگ های خونی را نیز تضمین می کند.

     

    این چای آمریکایی جنوبی از برگها و شاخه های نازک گیاهان ماته درست می شود که دارای مواد تحریک کننده کافئین، تئوبرومین است. همچنین ساپونین هم دارد که به محلول تر شدن چربی ها کمک می کند. ترکیبات موجود در این گیاه در شکلات نیز موجود است. در یک تحقیق بر روی حیواناتی که رژیم با چربی بالا داشتند، مشخص شد آنهایی که یرباماته مصرف می‌کردند سطح قند خون پایین‌تری داشتند.

     

     

    زردچوبه چربی سوزی بدن را بالا می برد و سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. پژوهش ها بر روی دو گروه موش نشان داد میزان چربی در گروهی که همراه با غذای چرب زردچوبه مصرف می کردند کمتر از گروهی بود که با غذای چرب تغذیه شده بودند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

     

    برگ بو دارای ویتامین های زیادی از قبیل C,A و ب کمپلکس برای بدن است. همچنین نقش مهمی در تقویت معده و کمک به هضم آسان غذا دارد. دارچین هم برای چربی سوزی بسیار موثر است و سوخت و ساز بدن را بالا می برد و وجود این دو گیاه در کنار یکدیگر قندخون را کاهش می دهد که خود نقش موثری در کاهش میل به شیرینی ها دارد و جلوی احساس ضعف و گرسنگی را می گیرد.دمنوش نعناع خشک برای لاغری

     

    کرفس خام کالری بسیار پایینی دارد و دیر هضم می شود و احساس گرسنگی فرد را کنترل می کند. چای سبز هم نقش موثری در چربی سوزی دارد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. ترکیب این دو گیاه معجزه آسا نیست ولی در کنار رژیم غذایی و ورزش تاثیر گذار خواهد بود و انگیزه ای برای ادامه راه است.

     

    به لیمو گیاه بومی آمریکای جنوبی است که دارای خواص دارویی زیاد است. دمنوش به لیمو، ریزه خواری افراد را کاهش می دهد. نقش موثری در چربی سوزی دارد و به تجزیه چربی ها در دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین مشکلات معده و سوء هاضمه را برطرف می کند و اشتها را تنظیم می کند. استفاده از این دمنوش علاوه بر کنترل اشتها در تقویت عضلات هم موثر است و آسیب به ماهیچه در طول تمرین را کاهش می دهد.

     

    چای سبز و لیمو دو ماده موثر در چربی سوزی هستند. این دو ماده سوخت و ساز بدن را بالا می برد و در آب شدن چربی ها موثر است. از طعم این نوشیدنی هرگز سیر نمی شوید و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.

     

    مصرف این نوع چای در کشور ما مرسوم است و در تهیه آیس تی کاربرد دارد. چای سیاه طعمی قوی دارد و  تخمیر شده (فرآیندی را گذرانده تا به صورت شیمیایی تغییر کند و مقدار کافئینش افزایش یابد) است. با این حال نمی توان به طور قطع گفت به کاهش وزن کمک می کند اما پژوهش ها نشان دادند چای سیاه مانع جذب چربی ها در روده می شود. حواستان به آنچه درون چایی می ریزید باشد. خوردن چای همراه با شیر ممکن است جلوی بعضی از خواص آن را بگیرد.

    این نوع چای با خشک کردن برگ های چای در آفتاب گرم تهیه می شود. چای اولونگ نیز مانند چای سبز سرشار از کاتچین است. در یک تحقیق بیش از دو سوم افراد دارای اضافه وزن که به مدت ۶ هفته هر روز چای اولونگ می نوشیدند، حدود ۱ کیلو وزن کم کردند.

     

    این چای کمترین فرآیند فرآوری را تجربه کرده و طعمش کمی شیرین است. اما آیا برای کاهش وزن هم کاربرد دارد؟ چای سفید می تواند به تجزیه سلول های چربی موجود در بدن کمک کند و از شکل گیری سلول های چربی جدید پیشگیری کند. با این حال پژوهش انجام شده روی حیوانات بوده و هنوز نمی دانیم همین تاثیر را روی بدن انسان دارد یا خیر. همچنین مصرف زیاد چای سفید سبب از بین بردن مینای دندان در طولانی مدت می شود.

     

    هر فنجان چای دارچین تنها ۲ کالری دارد. حال اگر این نوشیدنی را جایگزین دیگر نوشیدنی های پرکاری مانند نوشابه کنیم، میزان کالری های دریافتی روزانه را کاهش می دهد. از طرف دیگر دارچین قند خون را کنترل می کند و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد. سطح قند خون ثابت باعث کنترل هوس های غذایی می شود.

     

    زیره نیز مانند بسیاری از ادویه ها، مدتهاست که برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. زیره سطح کلسترول و چربی خون را کاهش می دهد. از طرف دیگر چربی سوزی را افزایش می دهد و به دلیل وجود فیبر بالا، سطح اشتها را کاهش می دهد.

     

    نوشیدن یک فنجان چای یا دمنوش لاغری شما را به همان سایز قبلی برنمی گرداند اما برخی پژوهش ها نشان دادند ترکیب چای با رژیم غذایی و برنامه ورزشی تاثیر بسیار کمی در کاهش وزن دارند. این را نیز در نظر بگیرید که اگر چای و دمنوش جایگزین یک نوشیدنی پرکالری مثل موکا لاته شود، روزانه ۳۰۰ کالری صرفه جویی می کنید.

    چای دارای ماده ای (کاتچین) است که سوخت و ساز بدن را تقویت و به سوزاندن سریعتر چربی ها کمک می کند. کافئین موجود در بیشتر چای ها انرژی مورد نیاز را بیشتر می کند یعنی بدن کالری بیشتری مصرف می کند. این دو ماده به خوبی در کنار هم به لاغری کمک می کنند. در نظر داشته باشید وقتی وزن را کم می کنید، سرعت سوخت و ساز پایین می آید.

    انواع رژیم لاغری در رژیم غذایی دکتر کرمانی:

     

    خیر، بدنتان طوری طراحی شده که خودش به صورت طبیعی سم زدایی می کند. البته مصرف روزانه سبزیجات و میوه های تازه نقش مهمی در سم زدایی بدن دارد. رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، کربوهیدرات و فیبر، موجب افزایش انرژی، سوخت و ساز و سم زدایی بدن می شود.

    محصولات سنا عوارض جانبی دارند با این حال این چای ها روی جعبه خود برچسب هشداری ندارند. سازمان غذای آمریکا مصرف کوتاه مدت از این گیاه را توصیه می کند و عوارض جانبی شامل ناراحتی معده، گرفتگی و اسهال دارد. این دارو برای کسانی که کمبود پتاسیم، بیماری قلبی، کمبود آب بدن، مشکلات دستگاه گوارشی دارند یا افرادی که داروهایی خاص مصرف می کنند، منع شده است.

    پژوهش ها نشان می دهند استفاده طولانی مدت از سنا باعث می شود روده ها به صورت طبیعی کار نکنند و فرد به مسهل ها وابستگی پیدا کند. همچنین مقدار مواد شیمیایی موجود در خون را تغییر می دهد که موجب اختلال در عملکرد قلب، ضعف عضلانی، آسیب به کبد و دیگر آسیب ها می شود.

    چای و دمنوش در سراسر جهان سرو می شود و انواع متفاوتی دارند از سیاه و سبز گرفته تا اولونگ. این نوشیدنی ها دارای مواد طبیعی و بهبود دهنده سلامت هستند و به بهبود مشکلاتی نظیر التهاب، بیماری قلبی و دیابت کمک می کنند.

     

    اگر دوست دارید به همراه صبحانه، میان وعده عصر و یا حتی به تنهایی چای بنوشید از آن لذت ببرید. تا زمانی که کافئین تاثیر بدی روی بدن تان نداشته باشد، نوشیدن چای ایرادی نخواهد داشت. همچنین مواد موجود در چای و دمنوش ها شما را در برابر سرطان، دیابت و بیماری های قلبی ایمن می کند.

    نوشیدن چند فنجان چای روزانه، اثر کمی در کاهش وزن دارد. فقط به خاطر داشته باشید با یک فنجان چای و دمنوش انتظار معجزه نداشته باشید. همانطور که گفتم این موارد تاثیر بسیار کمی دارند. کاهش وزن واقعی نیازمند تغییری اساسی در سبک زندگی است. چای و دمنوش خواص بسیار مفیدی دارند اما متاسفانه مورد سوء استفاده های تبلیغاتی قرار گرفتند و تولید کنندگان با هدف قرار دادن نقاط ضعف مردم ( کاهش وزن بدون تلاش و زحمت ) محصولات خود را به فروش می رسانند.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    دیدگاه

    نام
    *

    ایمیل

    برای دریافت مشاوره با کارشناسان دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

    قبلا در مقاله خواص نعناع فلفلی به بررسی فواید یکی از بهترین و محبوب ترین انواع دمنوش های گیاهی بدون کافئین برای سلامتی بدن پرداخته ایم.

    دمنوش نعناع فلفلی به درمان نفخ معده و بیماری های گوارشی کمک می کند، باعث تقویت حافظه شده و خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد و برای درمان بی خوابی مفید می باشد.

    در این مقاله نحوه درست کردن دمنوش نعناع فلفلی و طرز مصرف آن را برای شما ارائه کرده ایم؛ با کوکا همراه باشید.

    1. اگر از برگ های تازه نعناع فلفلی استفاده می کنید، آن ها را خرد کنید تا طعم خود را آزاد کنند.

    اگر از برگ های خشک شده نعناع فلفلی استفاده می کنید، آن ها را بشویید تا تمیز شده و آماده ی مصرف شوند.دمنوش نعناع خشک برای لاغری

    اگر از تی بگ نعناع فلفلی استفاده می کنید، آن را مطابق دستورالعملی که بر روی جعبه نوشته شده، تهیه کنید.

    2. چای نعناع فلفلی را بهتر است با آب جوش تهیه کرد چون طعم آن بیشتر آزاد می شود؛ آب را به نقطه ی جوش برسانید و سپس بگذارید 1 تا 2 دقیقه بماند تا خنک شود. حالا برگ های تازه یا برگ های خشک شده نعناع فلفلی را به آن اضافه کنید، درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید بماند تا دم بکشید.

    توجه داشته باشید که برگ های تازه به زمان بیشتری برای دم کشیدن نیاز دارند. (حدود 5 تا 10 دقیقه) اما برگ های خشک پس از 5 تا 8 دقیقه دم می کشند.

    3. چای نعناع فلفلی آماده است، آن را از صافی رد کنید، در فنجان بریزید، اگر دوست دارید یک شیرین کننده مانند عسل طبیعی به آن اضافه کرده و بنوشید.

    نکته : طعم چای نعناع فلفلی تهیه شده با برگ های تازه شیرین تر و عطر آن تند تر است اما برگ های خشک طعم تلخی به دمنوش می دهند و عطر آن ها کمتر است.

    دمنوش نعناع فلفلی کم کالری است، باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

    علاوه بر این دمنوش نعناع فلفلی با بهبود هضم غذا، بهبود حرکات روده و افزایش جریان صفراوی به هضم سریع تر و بهتر چربی ها کمک کرده و با افزایش کالری سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

    دمنوش نعناع فلفلی و زنجبیل یکی از بهترین انواع نوشیدنی های مفید برای کاهش اشتها، لاغری و کاهش وزن، درمان بیماری های گوارشی و یبوست محسوب می شود.

    1. ریشه زنجبیل را تمیز بشویید و به صورت حلقه حلقه نازک ببرید.

    برگ های تازه نعناع فلفلی را بشویید و خرد کنید.

    2. آب را به نقطه ی جوش برسانید و سپس بگذارید 1 تا 2 دقیقه بماند تا خنک شود. حالا برگ های تازه نعناع فلفلی و زنجبیل خرد شده را به آن اضافه کنید، درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند تا دم بکشید.

    3. دمنوش نعناع فلفلی و زنجبیل آماده است، آن را از صافی رد کنید، در فنجان بریزید، مقداری عسل طبیعی به آن اضافه کرده و بنوشید.

    دمنوش نعناع فلفلی و دانه شنبلیلیه مانع از تجمع چربی در بدن می شود و با بهبود متابولیسم باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

    مواد لازم

    دستور تهیه

    1. دانه های شنبلیله را در یک فنجان آب بریزید و بگذارید یک شب بماند تا عصاره آن خارج شود.

    2. از صافی رد کنید، آب آن را بگذارید بجوشد و سپس برگ های خشک نعناع فلفلی را به آن اضافه کنید. اجازه دهید 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.

    3. دمنوش نعناع فلفلی و شنبلیله آماده است، از صافی رد کنید و بنوشید.

    نعناع فلفلی را برای تهیه انواع دمنوش گیاهی (از ترکیب نعناع فلفلی با چای سبز، به لیمو، دارچین، رازیانه، زنجبیل، بابونه و بلوبری) استفاده می کنند.

    دمنوش نعناع فلفلی را برای تهیه نوشیدنی هایی مانند آیس تی، هات چاکلت و لیموناد به کار می برند.

    از آنجایی که چای نعناع فلفلی بدون کافئین است، می توانید آن را هر زمان که خواستید استفاده کنید، اما توصیه می شود که؛

    منبع : stylecraze –  cupandleaf

    ✅ پربازدیدترین سایت های ایرانی

    فال حافظ

    دمنوش نعناع خشک برای لاغری

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    صفحه اصلی » سبک زندگی 🔥 » آشپزی 🔥 » چای و دمنوش » چای نعناع: خواص و مضرات / چای نعناع برای پوست، موهای زائد، لاغری، قاعدگی

    چای نعناع: همانطور که می دانید نعناع جزو گیاهان پر خاصیت است که برای بسیاری افراد مصرف روزانه دارد.

    شما می توانید با این گیاه چای نعناع را تهیه کرده و از خواص شگفت انگیز آن بهره ببرید.

    در صورت نبود نعنای تازه می توانید برای تهیه این چای مفید از نعنای خشک هم استفاده کنید.

    دمنوش یا چای نعناع برای پوست بسیار مفید است.

    دمنوش نعناع خشک برای لاغری

    چای نعناع در برطرف کردن آکنه و جوش، پاکسازی و جوانسازی پوست نقش موثری دارد.

    چای نعناع, خواص چای نعناع, مضرات چای نعناع, خواص چای نعناع برای پوست, چای نعناع و قاعدگی, چای نعناع و موهای زائد, چای نعناع برای لاغری, طرز تهیه چای نعناع, طرز تهیه چای نعناع با نعناع خشک, قیمت چای نعناع

    چای نعناع می تواند در درمان دردهای قاعدگی و مشکلات مربوط به آن مفید واقع شود.

    کسانی که مشکل پرمویی دارند می توانند برای کنترل رشد این موهای زائد از چای نعنا استفاده کنند.

    این چای هم مثل همه نوشیدنی های دیگر مضراتی دارد.

    در ادامه این مقاله از نایریکا به خواص و مضرات و طرز تهیه چای نعنا، خواص چای نعناع برای پوست، موهای زائد و لاغری، چای نعناع و قاعدگی، و طرز تهیه چای نعناع با نعناع خشک می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    چای و دمنوش نعناع حاوی مقادیر زیادی مونولول است که برای درمان تب و سرماخوردگی مفید می باشد

    نعناع دم کرده به درمان نفخ و ناراحتی معده کمک کرده و با افزایش حرکات روده باعث درمان یبوست می شود

    چای نعنا ضد اسپاسم بوده و حالت تهوع را درمان می کند

    خواص چای نعناع

    چای نعناع حاوی خواص ضد باکتریایی قوی بوده که باعث افزایش سیستم ایمینی بدن می شود

    دمنوش نعناع اشتها را کاهش می دهد، باعث افزایش چربی سوزی می شود و به درمان لاغری و کاهش وزن کمک می کند

    چای نعناع یک آرم بخش طبیعی بوده که برای درمان استرس و افسردگی مفید می باشد

    اگر مشکلات گوارشی دارید که مربوط به بیماری ریفلاکس معده است، نوشیدن چای نعناع می تواند این وضعیت را بدتر کند.

    هرگز سعی نکنید درمان خودسرانه ای داشته و بدون مشورت با پزشک، خود را درمان کنید.

    اگر سنگ های صفراوی داشته و یا در حال حاضر از آن رنج می برید، چای نعناع می تواند آن را تشدید کند.

    مصرف چای نعناع برای کودکان و نوزادان مناسب نیست ، زیرا در واقع می تواند باعث ایجاد اسپاسم در آن ها شود.

    مضرات چای نعناع

    مقادیر زیادی چای نعناع در دوران بارداری نیز می تواند گاه باعث سقط جنین شود.

    برخی از داروهای تجویزی می توانند با چای نعناع تداخل داشته و باعث می شود که داروها موثر و کارآمد نباشند.

    همان طور که FDA تولید چای گیاهی را کنترل نمی کند، احتمال آلودگی به ویژه در مورد آفت کش ها وجود دارد.

    همیشه مطمئن شوید که چای و نعنا را از یک منبع معتبر خریداری کنید.

    چای نعناع مانند هر گیاه دیگری باید به طور متعادل مصرف شده و بهتر است که از مصرف بیش از اندازه آن خودداری کنید.دمنوش نعناع خشک برای لاغری

    مطالعات انجام شده بر چای نعناع نشان دهنده آن است که این چای به کنترل جوش و آکنه و ریشه کردن آن ها کمک زیادی می کند.

    این نوشیدنی شاید در برابر سایر محصولاتی که جوش را از بین میبرد ضعیف عمل کند اما تاثیرات بلند مدت آن انکار ناپذیر است.

    برخورد اشعه های مضر نور خورشید با پوست صورت باعث آسیب رسیدن به آن می شود و به دنبال آن پوستی ضعیف و چرب خواهید داشت.

    مصرف روزانه چای نعناع به شما در داشتن پوستی جوان و شاداب تر کمک خواهد کرد.

    در چای نعناع نوعی آنتی اکسیدان وجود دارد که سبب پاکسازی منافذ پوست خواهد شد.

    خواص چای نعناع برای پوست

    همچنین این آنتی اکسیدان ها از پیری پوست و ایجاد چین و چروک بر روی صورت نیز جلوگیری می کنند.

    این چای توانایی پیشگیری از عفونت های پوستی و حتی سرطان را نیز دارد.

    نوشیدن چای نعناع می تواند سطوح استروژن را افزایش دهد و از این رو از بروز مشکلات هورمونی و در نتیجه آکنه جلوگیری می کند.

    اگر از مشکلات پوستیِ هورمونی مانند آکنه رنج می‌برید، چای نعناع می‌تواند راه‌حل طبیعی‌تان باشد.

  • طرز تهیه رولت کوکو سبزی بدون فر
  • چای نعناع موجب افزایش خفیف سطح هورمون استروژن در برخی افراد می‌شود.

    درنتیجه از بروز این مشکلات هورمونی جلوگیری و به پاکسازی پوست‌ تان از آکنه کمک می‌کند.

    اگر می‌خواهید حداکثراستفاده را از این خاصیت چای نعناع داشته باشید، مقداری چای نعناع را به آب وان حمام اضافه کنید.

    این کار به تسکین سوختگی‌ها، جوش‌ها و سایر التهابات پوستی کمک می‌کند.

    آکنه معمولاً مشکلی شایع در میان نوجوانان است.

    البته، افراد دیگر نیز ممکن است مبتلا به آکنه شوند.

    مصرف روزانه حداقل ۳ فنجان چای نعناع تا حد زیادی به درمان آکنه و همچنین جلوگیری از تشکیل آکنه کمک می‌کند.

    آیا می دانستید که چای نعناع می تواند برای خانم هایی که مبتلا به گرفتگی قاعدگی هستند، هم بسیار مفید باشد؟

    یکی از خواص چای نعناع این است که این چای یک مایع خنک کننده موثر برای کاهش نفخ، دردهای شدید، گرفتگی قاعدگی و خستگی بوده و کسانی که در زمان قاعدگی دچار دل دردهای شدید هستند می توانند با نوشیدن چای نعناع، درد خود را تسکین دهند.

    چای نعناع و قاعدگی

    دمنوش نعناع خشک برای لاغری

    درد و گرفتگی عضلات در زمان قاعدگی معمولا ناشی از انقباضات و اسپاسم عضلات رحم می باشد.

    بنابراین چای نعناع با خواص ضد اسپاسم خود کمک می کند تا شدت انقباضات عضلات دیواره های رحم کاهش پیدا کرده و درد کاهش یابد.

    به غیر از کاهش ناراحتی ناشی از گرفتگی عضلات شما، چای نعنا در این دوره برای کاهش استرس و خستگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

    نوشیدن یک فنجان چای نعنا ۲-۳ بار در روز قبل و در طول روزهای قاعدگی، سبب بهبود کلی در حالت خلقی و گرفتگی و درد می شود.

    از مهمترین خواص چای نعناع استفاده از آن برای رفع پر مویی است.

    خانم ها از این چای برای درمان موهای زائد خود می توانند استفاده کنند.

    این دمنوش باعث کنترل رشد موهای زائد در بدن می شود.

    چای نعناع باعث کاهش هورمون تستسترون آزاد شده و هورمون زنانه را افزایش می دهد.

    استفاده روزی ۲ فنجان چای نعناع سبب کاهش هورمون های مردانه که مسبب رویش مو های زائد هستند می شود.

    توصیه می شود چای نعناع را جایگزین لیزر و داروهای شیمیایی کنید.

    چای نعناع و موهای زائد

    بر طبق تحقیقات منتشر شده در مورد زنانی که در نواحی از بدن خود دچار پرمویی و موهای زائد و ناخواسته ای هستند، مشخص شده است که چای نعنا، می تواند یکی از راه های موثر در برطرف کردن و از بین بردن موهای زائد باشد.

    موهای زائد در این زنان هیرسوتیسم خوانده می شود؛ زیرا سطح هورمون های اندروژن و هورمون های مردانه آن ها بیشتر ترشح می شود.

    بر اساس تحقیقات صورت یافته در تحقیقات فیزیوتراپی نشان می دهد که نوشیدن دو فنجان چای نعناع در طول روز و به مدت پنج روز می تواند سطح آندروژن ها را کاهش دهد و از رشد موهای ناخواسته جلوگیری کند و این یکی از مهمترین خواص چای نعناع است.

    در برخی موارد از درمان هایی مانند قرص های پیشگیری از بارداری استفاده می شود.

    اما با در نظر گرفتن عوارض اینگونه قرص ها، می توان گفت که استفاده از مواد گیاهی به مراتب بی خطر است، مانند نعنا که تاثیر زیادی در رفع این مشکل دارد.

    پس از مصرف چای نعنا، به طور مرتب و روزانه، آندروژن اولیه، در میان زنان، کاهش چشمگیری می یابد.

    از مهمترین خواص چای نعناع استفاده از آن برای رفع پر مویی است.

    خانم ها از این چای برای درمان موهای زائد خود می توانند استفاده کنند.

    این دمنوش باعث کنترل رشد موهای زائد در بدن می شود.

    چای نعناع باعث کاهش هورمون تستسترون آزاد شده و هورمون زنانه را افزایش می دهد.

    استفاده روزی ۲ فنجان چای نعناع سبب کاهش هورمون های مردانه که مسبب رویش مو های زائد هستند می شود.

    توصیه می شود چای نعناع را جایگزین لیزر و داروهای شیمیایی کنید.

    بسیاری از تحقیقات انجام شده نشان مس دهد که چای نعناع عنصری مؤثر برای کاهش وزن است.

    این چای قادر است مصرف مایع در بدن ما را نیز بیشتر کند.

    اما آگاه باشید که مصرف این چای به تنهایی فایده ای نداشته و حتما باید در کنار رژیم غذایی و ورزش باشد.

    چای نعناع برای لاغری

    خاصیت چای نعناع در کاهش اشتها به‌اثبات رسیده است.

    رایحه‌ی روغن‌ نعناع و ترکیبات آلی موجود در آن به کنترل اشتها کمک می‌کند و مانع از پرخوری و چاقی می‌شود.

    همچنین طعم شیرین طبیعی چای نعناع به آن معناست که یک فنجان از آن را می‌توان به‌‌جای دسرهای سرشار از شکر و چاق‌کننده مصرف کرد.

    نوشیدن چای ترکیبی از برگ نعناع و برگ چای سبز به‌عنوان اولین چیزی که در روز میل می‌کنید، می‌تواند سوخت‌وسازتان را افزایش بدهد.

    کاتچین موجود در چای سبز می‌تواند به افزایش سوخت‌وساز کمک می‌کند و همراهی نعناع و چای سبز به شما کمک کند تا راحت‌تر لاغر بشوید.

    در ابتدا دست های خود را شسته و سپس برگ های نعناع تازه را بشویید و چند تکه کنید.

    شما می توانید به این چای از گیاهان دیگر نیز به دلخواه خود اضافه کنید.

    سپس برگ های خورد شده نعنا را در قوری بگذارید و کمی آب ریخته و بگذارید تا جوش بیاید.

    اجازه دهید به مدت حدود ۳-۷ دقیقه با حرارت متوسط دم بکشد.

    طرز تهیه چای نعناع

    بسته به غلظت چای نعناع، شما می توانید میزان نعناع را کمتر و یا بیشتر کنید. پس از آن چای نعناع شما آماده است.

    مقداری برگ نعناع تازه را بشویید و در ظرف مورد نظر بریزید.

    مقداری آب جوش بر روی آن ها ریخته و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد، چای نعناع شما آماده است.

    می توانید مقداری عسل و آب لیمو ترش تازه نیز به آن اضافه کنید.

    همچنین می توانید یک قاشق چایخوری را به یک قوری آب داغ (۷۰-۸۰ درجه) اضافه کرده و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا دمنوش نعناع شما آماده میل کردن شود.

    یک قاشق چای خوری نعناع خشک شده را به آب جوش اضافه کرده و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

    سپس می‌توانید این دمنوش خوشمزه را نوش جان کنید.

    طرز تهیه چای نعناع با نعناع خشک

    چای نعنا کیسه ای ۱۴,۰۰۰ تومان

    دعای روز سه شنبه / ذکر روز سه شنبه 🔥 دعای امروز / ذکر امروز

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    تتلو : بیوگرافی / اخبار: ازدواج، حرمسرا، بستن اینستاگرام امیر حسین مقصودلو

    مترو و اتوبوس: آخرین اخبار مربوط به خطوط مترو، قطارها و اتوبوسرانی

    استقلال: آخرین اخبار باشگاه استقلال / فیفا رسما باشگاه استقلال را تهدید کرد

    لیگ برتر : آخرین اخبار / جدول لیگ برتر، بازیها، نتایج لیگ برتر

    جشن سال نو چینی چیست؟ / سال نو چینی به نام چه حیوانی است

    جشن انار: جشن انار در بادرود نطنز اصفهان

    شهرکرد: مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری شهرکرد

    شیرین پلو با مرغ / طرز تهیه شیرین پلو با مرغ

    اسموتی ضد تشنگی و عطش سرشار از ویتامین C

    چیپس و پنیر : طرز تهیه چیپس و پنیر خانگی

    درخواست میلیون یورویی استراماچونی از استقلال

    واگذاری پرسپولیس و استقلال، میراث ماندگار وزارت ورزش

    پرسپولیس چند روز برای پرداخت طلب برانکو فرصت دارد؟

    دروازه بان اول پرسپولیس برای فصل بعد مشخص شد

    دیاباته شاکی شد: این کار شما یعنی کلاهبرداری!

    سریال نون خ: نون خ بهتر از پایتخت است؟ / مقایسه نوری نون خ با نقی پایتخت

    فال PMC 🔥 فال پی ام سی روزانه نایریکا

    قیمت نفت / اوپک / آخرین اخبار مربوط به صادرات و قیمت نفت

    تلگرام : اخبار تلگرام، امکانات جدید، رمزارز و تبلیغات / آموزش زمانبندی پست ها

    تعطیلی مدارس و دانشگاه ها / بازگشایی مدارس و دانشگاه ها / اخبار آموزش و پرورش

    واکسن کرونا / درمان کرونا / داروی کرونا / کیت تشخیص ❌ پلاسما درمانی

    وام یک میلیونی / آخرین اخبار وام یک میلیون و دو میلیون تومانی یارانه کرونا

    ویروس کرونا ❌ آخرین اخبار، علائم، شیوع و درمان / کرونا در ایران

    آیت الله سیستانی : آخرین احکام / بیوگرافی / تکذیب رحلت آیت الله سیستانی

    وام مسکن ۹۹ و ۱۴۰۰ / افزایش و شرایط / وام مسکن یکم / وام ۲۰۰ و ۲۴۰ میلیونی

    ریزش بهمن / آخرین اخبار / نجات سه حادثه دیده ریزش بهمن در شمشک

    قیمت نان ۹۹ و ۱۴۰۰: تکلیف قیمت نان / آخرین اخبار: قیمت نان در ماه رمضان

    دمنوش نعناع خشک برای لاغری
    دمنوش نعناع خشک برای لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *