دسر شارلوت شکلاتی با لیدی فینگر

دوره مقدماتی php
دسر شارلوت شکلاتی با لیدی فینگر
دسر شارلوت شکلاتی با لیدی فینگر

خوب قبلا یک پست در مورد شارلوت و شارلوت شکلاتی داشتیم. برای دیدن اون پست اینجارو کلید کنید. (شارلوت شکلاتی)

امروز یک مدل دیگه شارلوت که با میوه و ژله و لیدی فینگر درست میشه خواهیم داشت. عمده مصرف برای تیرامیسو هستش. و لی باهاش میشه شارلوت هم درست کرد. کلا شارلوت تلفیق دسر و کیک یا بیسکوییت هست.

برای درست کردن شارلوت میوه ای از هر نوع میوه و کرم و دسری میشه استفاده کردم. من با این پست میخوام فقط ایده بدم. شما میتونید از هر نوع نونی یا رولت یا کیکی به جای لیدی فینگر   استفاده کنید.

برای لایه ی کرمی داخلی هم از هر نوع که دوست دارید. مطمئنا دسر های تخم مرغی خیلی خوشمزه هستن. ولی من چون نمیخوام از تخم مرغ در دسرها استفاده کنم سعی میکنم دسر های جایگزین استفاده کنم.

دسر شارلوت شکلاتی با لیدی فینگر

دوره مقدماتی php

 

مواد لازم :

لیدی فینگیر

ژله کیوی یا آناناس

بستنی

کمپوت آناناس

میوه دلخواه

 

اول متناسب با اندازه قالب لیدی فینگر هایی که بهشون نیاز دارید رو انتخاب کنید. من چون قالب کوتاه بود اونها رو از وسط نصف کردم.

برای چیدن توی قالب که خیلی سوال در موردش داشتیم بهتره یک توضیح کوچیک بدم. سطح ظرف رو با سلفون بپوشونید. و بعد نون ها رو دور تا دور ظرف بچینید. نونها کمی به سلفون میچسبن که این موضوع باعث میشه از جاشون حرکت نکنند. اونها رو مرتب فیکس کنید.

من برای دسر و کرم این شارلوت از دستور کرم کیوی که قبلا در این پست گذاشته بودم استفاده کردم.

کلا دسته خودتونه از چه دسری استفاده کنید.

من دو بسته ژله کیوی رو با سه چهارم لیوان آب جوش باز کردم و برای شفاف شدنش اونو روی بخار کتری قرار دادم. بعد یک لیوان بستنی وانیلی بهش اضافه کردم و خوب هم زدم تا مخلوط یکنواخت بشه و گذاشتم تا کاملا نیم بند بشه.

میتونید قبل از اینکه نیم بند بشه کمی میوه مثل آناناس توش خرد کرده و بریزید و بعد بزارید نیم بند شه. وقتی نیم بند شد اونو با احتیاط داخل ظرف نون ها بریزید! میتونید یک لایه ی زیر رو اول لیدی فینگر بچینید و بعد روش مایع کرمی رو بریزید.

 قالب رو توی یخچال قرار بدید تا خودشو بگیره. در این فاصله یک بسته ژله دیگه ، که من از آناناس استفاده کردم رو با سه چهارم لیوان آب جوش باز کنید و بذارید روی بخار کتری تا شفاف بشه. (میتونید از ماکرو فر هم استفاده کنید.)(شفافیت ژله اونقدری باشه که عکسه خودتونو ، بچه اتونو ، سقف و لوستر رو هم توش ببینید!)

حالا دو تا روش داریم. یا آب سرد بریزید و بذارید توی یخچال تا نیم بند بشه !

یا یک لیوان یخ بریزید و زودی هم بزنید تا نیم بند بشه. حواستون هست انشالله که سریع هم بزنید دیگه؟

من توی عکس سعی کردم نیم بند شدن رو نشونتون بدم. و حالا لای ی ژله رو که بهتره با خردهای میوه ی آناناس مخلوطش کنید روی لایه ی ژله بستنی کیوی بریزید.و اون رو توی یخچال قرار بدید تا خودشو بگیره.

 حالا برای تزیین روی شارلوت. وقتی میگیم شارلوت میوه ای یعنی باید با میوه تزیین بشه! از هر میوه ای که دوست دارید استفاده کنید. من اینجا از کیوی استفاده کردم.

کیوی ها رو شستم و خرد کردم. شاید شنیده باشید از یک سری میوه ها نباید توی ژله استفاده کرد چون باعث میشه ژله نبنده! خوب بله هر چی شنیدید از گذشتگان رو باید به گوش جان بسپرید!

برای اینکه حالت قلیایی کیوی رو از بین ببرید برای چند ثانیه اون رو بجوشونید. یا میتونید از میوه ی خیلی رسیده ی اون استفاده کنید تا خاصیت قلیایی اون کمتر باشه.

 من برای اینکه کیوی هام خیلی کال بودند اونها رو در یک لیوان آب در حال جوش که قبلا با چهار قاشق شکر شیرینش کرده بودم ریختم. و وقتی یک جوش زد زیر اونو خاموش کردم و آبکشش کردم.

اگر میخوایید در فرآیند جوشوندن کیوی ها رنگشون عوض نشه بهشون شوک بدید. و بعد از آب جوش مستقیم توی ظرف یخ و آب یخ بریزید. و بعد آب بکشید.

 خوب حالا با خیال راحت کیوی ها رو روی ژله ی بسته شده بچینید.

در آخر وقتی لایه ها کاملا بسته شدن و دسر چهار پنج ساعت یا بیشتر توی یخچال استراحت کرد اونو با احتیاط با سلفون بیرون بکشید و بعد سلفون رو از اون جدا کنید و توی ظرف سرو منتقل کنید.

و دسر رو نوش جان کنید.

توجه کنید چون مواد قالب در این دسر ژله و میوه هست پس انتظار طعم ژله از این مدل شارلوت داشته باشید!

 من در بین لایه ها در اینجا از آناناس استفاده نکردم ولی بهتره شما این کارو بکنید.

اگر از کیوی استفاده میکنید بدونید که دسر ترش مزه ای خواهید داشت! اگه این ترشی رو دوست ندارید بهتره از ژله های شیرین مثل موز ، آناناس و …. با ترکیب میوه های شیرین مثل موز ، گیلاس و …. استفاده کنید. این ترکیب کاملا به ذائقه شما و اهالی خونه بستگی داره.

دسر شارلوت شکلاتی با لیدی فینگر

 خوب دیگه فکر میکنم تمام موارد و گفتنی ها رو گفتم.

امیدوارم از این ایده برای خلق شاهکار های زیبا استفاده کنید و صد البته خوشمزه!!!

 دیگه من برم که به اندازه ی یک لیست بلند بالا کار انتظار منو میکشه! اگه شما که الان داری این مطلب رو میخونی سرت خلوته واقعا خدارو شکر کن و حتما بلند شو و خودت رو مهمون یک دسر خوشمزه کن!

من که فعلا باید برم تا برای امتحان میان ترم ، ترجمه ی متون درسی کلاسیم ، انجام پرژه کلاسی، شستن ظرف ها ، پهن کردن رخت ها ، خوابوندن بچه ،مرتب کردن اتاق بچه ، اتو کردن لباس های بابای بچه  و میلیون ها کار دیگه خودم رو آماده کنم!

حتی اگه ساعت 1 نصفه شبه یک روز پاییزی باشه!

 شب خوش…

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی

آدرس سایت

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید






تمامی حقوق متن ها، تصاویر مربوط به سایت کافه شکلات می باشد و استفاده از آن ها بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد.

CopyRight © 2011 – 2015 cafechokolat Group , All Rights Reserved

www.cafechokolat.ir

دسر شارلوت شکلاتی با لیدی فینگر

آرایش

مدل مو

مدل لباس

سایت شیرینی پزی ، ، پخت انواع شیرینی با آکا ، آکاایران

لوبیا پلو غذایی بسیار لذیذ و دوستداشتنی است که ما ایرانی ها علاقه زیادی به آن داریم لوبیا سبز که در این غذا استفاده می شود بسیار در خوشمزه کردن این غذا تاثیر دارد. اما این لوبیای خوشمزه را می توان در غذاهای دیگه ای نیز استفاده کرد. یکی از این غذاهای خوشمزه ته چین است که با هم طرز تهیه آن را ببینیم.

کشورهایی همانند ترکیه از جمله کشورهای مسلمان هستند که ماه مبارک رمضان روزه می گیرند و مراسم افطاری دارند. مانند ایران که غذاها و شیرینی های مخصوص افطار داریم کشور های مسلمان نیز شیرنی مخصوص افطار دارند.

دسر شارلوت شکلاتی با لیدی فینگر

شب های ماه رمضان شما می توانید در کنار تمام غذاهای خوشمزه و لذیذ که تهیه می کنید از غذاهایی که بسیار سبک و سالم اند در کنار آنها استفاده کنید. که هم سفره زیباتری داشته باشید و هم غذاهای متنوع و ساده ای تهیه کنید.

این روزها که فصل بهار شروع شده است و بسیاری از افراد در خانه های خود فرصت بیشتری نسبت به ایام پر مشغله سال دارند می توانند برخی مواد خوراکی مانند کیک ها و یا انواع غذاها را خودشان در خانه تهیه کنند و لذت دورهمی ها را با آن ها بیشتر کنند.

افطار یکی از زیباترین و معنوی ترین لحظاتی است که خانواده ها می توانند دور هم جمع شوند و مایلند غذاهای خوشمزه و لذیذ را دور هم بخورند و بهترین لحظات را کنار هم بگذرانند. ما همراه باشید تا هر روز یک غذای لذیذ را بریا افطار بهش ما معرفی کنیم.

غذاهای ما ایرانی ها بسیار لذیذ است و همه ما با خوردن آنها بسیار لذت می بریم. این غذاهای سنتی معمولا از مواد بسیار مفیدی تهیه می شوند. امروز می خواهیم حلیم خانگی با گندم را به شما دوستان آموزش دهیم و به بررسی خواص گندم بپردازیم.

برای تزئین نان شیرینی شکلاتی به شکل درخت کریسمس فقط به دو ورق خمیر هزارلا یا پاف پستری و یک شیشه شکلات صبحانه نیاز دارید

ترشی یکی از مهم ترین چاشنی های ما ایرانی هاست. مردم کشور ما به خصوص مردم مناطق شمالی ترشی را در خانه تهیه می کنند و در شمال کشور می توانید انواع ترشی را پیدا کنید. امروز یک ترشی متفاوت را با هم می بینیم.

خوردن یک لیوان چای داغ و یا قهوه با یک تکه کیک و یا رولت می تواند در هر ساعتی از روز حال و هوای ما را به شدت تغییر دهد. اگر آن رولت هم شکلاتی باشد و در خانه تهیه شده باشد که فوق العاده است. طرز تهیه یک رولت خوشمزه و خانگی را در ادامه ببینیم.

اختصاصی سایت نیک صالحی

امروز اولین عکس رسمی از نوزاد پسر مگان مارکل و شاهزاده هری منتشر شد و این زوج در کنار نوزادشان در برابر دوربین ها قرار گرفتند.

آشپزی و شیرینی پزی

لوبیا پلو غذایی بسیار لذیذ و دوستداشتنی است که ما ایرانی ها علاقه زیادی به آن داریم لوبیا سبز که در این غذا استفاده می شود بسیار در خوشمزه کردن این غذا تاثیر دارد. اما این لوبیای خوشمزه را می توان در غذاهای دیگه ای نیز استفاده کرد. یکی از این غذاهای خوشمزه ته چین است که با هم طرز تهیه آن را ببینیم.

مد روز و زیور آلات

داشتن دختر بچه در هر خانه ای آن خانه را زیبا تر و متفاوت تر می کند. دختر بچه ها معمولا تنوع لباسشان خیلی زیاد است و همین موضوع باعث می شود که مادر ها بخواهند لباس های بیشتری برای دختر کوچکشان بخرند.

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

دسر شارلوت شکلاتی با لیدی فینگر
دسر شارلوت شکلاتی با لیدی فینگر
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *