مواد لازم جهت سالاد ماکارونی

دوره مقدماتی php
مواد لازم جهت سالاد ماکارونی
مواد لازم جهت سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای مجلسی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که علاوه بر اینکه به عنوان سالاد استفاده می شود در بعضی مجالس به عنوان پیش غذا هم سرو می شود. البته این سالاد را می توانید به عنوان یک غذای کامل هم مصرف کنید.

ما در این دستور کامل ترین آموزش سالاد ماکارونی را آماده کرده ایم ، سالاد ماکارونی را می توانید با مواد محدودتری هم تهیه کنید. مثلا در دستور زیر در صورت تمایل می توانید هویج ، سیب زمینی و نخود فرنگی را از مواد لازم حذف کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد ماکارونی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد ماکارونی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سالاد ماکارونی با پارسی دی همراه باشید.مواد لازم جهت سالاد ماکارونی

مواد لازم برای ۴ نفر

دوره مقدماتی php

دستور پخت

برای تهیه سالاد ماکارونی مجلسی ابتدا  سیب زمینی ها و هویج ها را می شوییم سپس در یک قابلمه قرار می دهیم و تا روی آن ها آب میریزیم و روی حرارت متوسط اجازه می دهیم تا به حدی پخته شوند که زمان مخلوط کردن با دیرگ مواد سالاد له نشوند.

بهتر است هویج و سیب زمینی کمی دندون گیر باشند و به طور کامل له نشوند. پس از آبپز شدن هویج ها و سیب زمینی ها را روی تخته میگذاریم و به شکل مربع های کوچک یا اصطلاحا نگینی خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

ماکارانی فرمی ها را در قابلمه ای می ریزیم و روی آن ها آب به مقداری می ریزیم که اگر هم بزنیم ماکارانی ها در آب شناور باشند و کم تر از نصف قاشق روغن مایع (برای اینکه ماکارانی ها به یکدیگر نچسبند) و کمی نمک نیز می ریزیم

و روی حرارت می گذاریم تا حدودا ۱۰ دقیقه ( دقیق زمان پخت هر ماکارانی روی جلد آن نوشته شده برای اطمینان روی بسته بندی را مطالعه کنید ) بعد که پخته شد در آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن کاملا خارج شود.

می توانیم در هنگامی که ماکارانی در حال پخت است ژامبون و خیار شورها را روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های مربع شکل یکدست خرد کنیم و زمانی که ماکارانی فرمی ها آبکش کردیم با هم به کاسه مواد اضافه می کنیم.

نخود فرنگی کنسروی و یا پخته شده از قبل را همراه با شوید خشک و فلفل سیاه و کمی نمک و سس مایونز به مواد سالاد ماکارانی اضافه می کنیم و با قاشق مواد را زیر و رو می کنیم تا خوب سس مایونز با مواد مخلوط شود.

(دقت کنید که با عجله و پیاپی مواد را مخلوط نکنید چون ممکن است مواد خرد یا له شوند پس به آرامی سالاد را مخلوط می کنیم) در آخر سالاد ماکارانی را در ظرف مورد نظر می ریزید و با ذرت،خیارشور و گوجه فرنگی تزئین می کنیم و روی آن را سلفون می کشیم

و در یخچال می گذاریم تا خوب فرم بگیرد و بعد از ۱الی۲ ساعت آماده سرو است.نوش جان ، نکته اینکه اگر در ساعات طولانی قصد دارید سالاد را در یخچال بگذارید بهتر است سس آن را ۱الی ۲ ساعت قبل از مصرفتان به سالاد اضافه کنید تا سالاد تازگی خود را حفظ کرده باشد.

مطالب پیشنهادی

سالاد ماکارونی یکی از معروف ترین سالادهای ایرانی است که به صورت غذای اصلی و پیش غذا سرو می شود. این سالاد را می توانید با مواد مختلف و متنوعی تهیه کنید. مواد اصلی سالاد ماکارونی عبارتند از خیارشور ، ماکارونی فرم دار ، سس مایونز و ژامبون. برخی افراد به جای ژامبون داخل سالاد ماکارونی مرغ می ریزند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد ماکارونی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد ماکارونی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا باید برخی از مواد سالاد را به صورت آبپز شده آماده کنیم ، برای این منظور بعد از اینکه پوست سیب زمینی ها و هویج ها گرفتیم آنها را آبپز می کنیم. باید دقت داشته باشید به نحوی این مواد را بپزید که له نشوند و فرم خود را برای زیبایی سالاد حفظ کنند.

تخم مرغ ها را نیز به صورت آبپز می پزیم و بعد از اینکه پوست شان را گرفتیم آنها را کنار می گذاریم. حالا ماکارونی فرمی را به همراه مقداری آب داخل قابلمه می ریزیم تا آماده شود. حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز است تا ماکارونی آماده شوند.

پس از ۱۰ دقیقه ماکارونی را آبکش می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافه ماکارونی کامل خارج شود. حالا وقت آن است که مواد سالاد را خرد و مخلوط کنیم. برای اینکار ابتدا سیب زمینی و هویج را به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم.مواد لازم جهت سالاد ماکارونی

و داخل ظرفی که برای تهیه سالاد آماده کرده ایم می ریزیم. سپس تخم مرغ ها را نیز به همین صورت خرد می کنیم. پس از آن ژامبون و خیار شور را نیز به صورت مربع شکل خرد می کنیم و ماکارونی آبکش شده را نیز به ظرف سالاد اضافه می کنیم.

پس از آن نخود فرنگی کنسروی ، شوید خشک شده ، فلفل سیاه ، نمک و سس مایونز را به سالاد ماکارونی اضافه می کنیم. باید مواد سالاد را خیلی آرام و با حوصله مخلوط کنیم تا حالت خود را از دست ندهند و خرد نشوند.

در پایان سالاد ماکارونی را در یخچال قرار می دهیم تا خوب سرد شود سپس سرو می کنیم. برای تزیین سالاد ماکارونی مانند سالاد الویه می توانیم از مواد و طرح های بسیاری بهره ببریم. برای تزیین سالاد به صورت ساده هم می توانیم از مقداری گوجه فرنگی ، خیار شور و ذرت استفاده کنیم.

بهتر است ۲ ساعت قبل از مصرف سس مایونز را به مواد سالاد اضافه کنید تا سالاد ماکارونی شما تازگی خود را حفظ کند. مثلا اگر می خواهید ۶ ساعت بعد سالاد را سرو کنید بهتر است ۲ ساعت مانده به سرو سس را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و سالاد را مجدد در یخچال قرار دهید.

اگر می خواهید کالری سالاد ماکارونی شما کمتر باشد و حالت رژیمی به خود بگیرید می توانید مواد دیگری جایگزین سس مایونز که کالری بالایی دارد کنید. برای این منظور بهتر است به جای سس مایونز از روغن زیتون یا مخلوط ماست و آبلیمو استفاده نمایید.

نسبت به ذائقه خود می توانید برخی از مواد سالاد ماکارونی را حذف و مواد دیگری جایگزین کنید. مثلا برخی افراد دوست ندارن طعم سالاد ماکارونی شیرین باشد این افراد می توانند هویج را از مواد سالاد حذف کنند و به جای آن از قارچ استفاده کنند.

خیلی از افراد سوسیس و کالباس مصرف نمی کنند. این افراد می توانند در سالاد ماکارونی خود به جای استفاده از ژامبون یا انواع کالباس ها از گوشت مرغ یا بلدرچین استفاده کنند. در کل می توانید نسبت به سلیقه خود برخی از مواد حذف و مواد مورد علاقه خود را جایگزین کنید.

سلام ممنون از دستورتون. سالاد ماکارونیم خیلی زیبا درست شد. مرسی

سلام و عرض ادب خوشحالیم که دستور سالاد ماکارونی مورد پسندتان قرار گرفته است. موفق باشید.

سلام ممنون از سالاد ماکارونی

سلام و عرض ادب خوشحالیم که دستور آشپزی مورد پسندتان واقع شده است. موفق باشید.

سلام یک. سالاد فوق العاده شیک و زیبا شد

سلام و عرض ادب خوشحالیم که شما کدبانوی گرامی توانسته اید سالاد مورد نظرتان را تهیه نمایید. موفق باشید.

ببخشید باید حتما تخم مرغ داشته باشه

سلام و عرض ادب خیر ، سالاد ماکارونی را می توانید با توجه به ذائقه خود و بدون تخم مرغ تهیه نمایید. موفق باشید.

سلام آیا میشود ۲ الی ۳ تخم مرغ اضافه کرد

سلام و عرض ادب بله می توانید در صورت تمایل تخم مرغ را حذف هم کنید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

با سلام و تشکر میخواستم بدونم با توجه به ذاقعه خودمون میشه ماکارونی رو هم حذف کنیم؟? ما دانشجوییم به خدا سنگم میخوریم فقط بدونیم میشه یا نمیشه ?

سلام و عرض ادب راستش دیگه بدون ماکارونی مطمئن نیستم اسمش سالاد ماکارونی باشه ولی خب چرا که نه؛ می توانید حذف کنید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

?????????????????

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

سالاد ماکارونی خوراک خوشمزه و دل‌پذیری است که ساده تهیه می‌شود و دستور پخت ویژه‌ای هم ندارد. درعین‌ حال می‌توانید با استفاده از ماکارونی تهیه‌شده از غلات کامل، سبزیجات تازه، پروتئین سالم و کم‌چرب و سس خانگی پرعطرو‌طعم، سالاد ماکارونی سالم‌تری میل کنید. در این مطلب طرز تهیه‌ی سالاد ماکارونی به روش‌های گوناگون ارائه شده است؛ روش‌هایی که در عین لذیذتر کردن باعث می‌شوند خوراک‌ سالم‌تری داشته باشید.مواد لازم جهت سالاد ماکارونی

برای تهیه‌ی سالاد ماکارونی خوش‌طعم و درعین حال سالم می‌توانید روش‌های زیر را به‌کار بگیرید که برای ۴ پیمانه ماکارونی پخته مناسب هستند.

مواد اصلی این سالاد ۵ قلم بیشتر نیست، تهیه‌ی آن خیلی ساده است و تنها ۲۶۰ کالری دارد. به‌جای سس‌های پررنگ‌ولعاب اما چرب، از سس پستو و پنیر پارمسان لذت ببرید.

سالاد ماکارونی خوراکیِ پرطرفدارِ تابستانی است، اما چندان برای بدن خوش‌فرم و دور کمرتان خوب نیست! همچنین نظر گیاه‌خوارها را چندان جلب نمی‌کند. این دستور پخت نه‌تنها چربی کمتری دارد، بلکه به‌لطف توفو که سرشار از پروتئین است، بیشتر سیرتان می‌کند و به کاهش وزن هم کمک می‌کند.

این سالاد با کمتر از ۱۰ قلم ترکیبات در ۳۰ دقیقه آماده می‌شود. در پایان هم باورتان نمی‌شود که هیچ نوع لبنیات در آن به‌کار نرفته است.

مرغ و اسفناج نه‌تنها طعم و مزه‌ای هماهنگ و مکمل دارند، بلکه به کوچک‌شدن شکم هم کمک می‌کنند. اسفناج یکی از منابع سرشار آهن و برای تقویت ماهیچه‌ها مفید است. گوشت مرغ منبع سرشار پروتئین است. در این دستور پخت با ترکیب این دو ماده، خوراکی لذیذی خواهید داشت.

این سالاد در کنار طعم دل‌پذیرش مواد مغذی اساسی موردنیاز را هم در خود دارد. یک وعده‌ی آن ۷۰ درصد نیاز ویتامین A و ۱۵ درصد نیاز کلسیم روزانه‌ی بدن را تأمین می‌کند.

یک حبه سیر را بکوبید و با یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک مخلوط کنید. نیم پیمانه باترمیلک (باترمیلک یا کره شیر یک محصول لبنی است که به صورت آماده در فروشگاه‌ها موجود است. در صورت پیدا نکردن آن در فروشگاه‌ها، برای آماده‌کردن آن در خانه چندان کار مشکلی نیست و فقط به یک پیمانه شیر و دو قاشق غذاخوری سرکه سفید یا آبلیمو نیاز دارید)، یک‌چهارم پیمانه مایونز کم‌چرب، ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری سبزیجات خردشده‌ی تازه‌ و یک قاشق غذاخوری سرکه‌ی سفید را با هم بزنید تا یک‌دست شوند. سه‌چهارم پیمانه سس خواهید داشت.

روغن زیتون، آب مرغ (می‌توانید از عصاره‌ی آن استفاده کنید)، سرکه‌ی قرمز، از هر کدام یک‌چهارم پیمانه را با ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری سبزیجات تازه‌ی خردشده و ۲ قاشق غذاخوری موسیر خردشده را در ظرفی مخلوط کنید و بزنید. یک‌چهارم قاشق غذاخوری نمک و فلفل اضافه کنید. سه‌چهارم پیمانه سس خواهید داشت.

روش‌های بسیاری برای تهیه‌ی سالاد ماکارونی سالم و مغذی وجود دارد. سالاد ماکارونی غذای پرطرفداری است که هر بشقاب آن در روش تهیه‌ی سنتی بیش از ۵۰۰ کالری انرژی دارد. همچنین در روش‌های سنتی معمولا مواد مفیدی مانند غلات کامل، سبزیجات ترد، گیاهان خوراکی و پروتئین سالم و کم‌چرب جایی ندارند. اگر سالاد ماکارونی را به روشی که به شما ارائه می‌کنیم تهیه کنید، نه‌تنها طعم‌های گوناگونی را تجربه می‌کنید، بلکه در هر وعده‌ی یک و یک‌سوم پیمانه‌ای، کمتر از ۳۱۵ کالری دریافت می‌کنید.

ماکارونی تهیه‌شده از غلات کامل در هر ۳۰ گرم، ۲ گرم بیشتر از ماکارونی معمولی فیبر دارد. پس از انتخاب شکل دل‌خواه و اندازه‌ی مناسب، ماکارونی را بپزید و سپس آبکشی کنید، اما روی آن آب نریزید. پس از آبکشی، ماکارونی پخته را در ظرفی تخت پخش کنید تا خنک شود. با ۴ پیمانه از انواع مختلف ماکارونی شکل‌دار شروع کنید.

به همان اندازه‌ی ماکارونی از سبزیجات استفاده کنید (حتی می‌توانید از میوه‌ها استفاده کنید). با این کار نه‌تنها سالاد سالم‌تری خواهید داشت، بلکه کالری دریافتی‌تان در مقایسه با سالادهایی که بیشتر آنها را ماکارونی تشکیل می‌دهد، کمتر خواهد بود. ۴ پیمانه از انواع سبزیجات تازه و حبوبات اضافه کنید؛ سبزیجاتی مانند بروکلی، بچه‌اسفناج، قارچ، پیاز، فلفل، گوجه، کدو و … .

افزودن پروتئین به سالاد ماکارونی سیرکنندگی آن را بیشتر می‌کند. برای کاهش زمان تهیه می‌توانید از کنسرو حبوبات یا ماهی تن استفاده کنید. افزودن ۱ تا ۲ پیمانه از این مواد توصیه می‌شود: تخم‌مرغ پخته، سینه‌ی مرغ پخته، حبوبات، ماهی تن.

برای اینکه سالادتان خوشمزه‌تر شود، مقداری مواد پرکالری یا نمکی مانند پنیر، گوشت نمک‌سود یا ترشی سبزیجات اضافه کنید. موارد را ریزتر خرد کنید تا در هر قاشق مزه‌ای دل‌پذیر داشته باشید. ۱/۵ تا ۲ پیمانه از این مواد به سالاد اضافه کنید: پنیر مزه‌دارشده، زیتون، گوجه‌فرنگی خشک‌شده، پپرونی، سالامی.

سس‌های چرب و پرکالری رایج را کنار بگذارید و نمونه‌ی خانگی خودتان را با مایونز کم‌چرب و دوغ کره (باترمیلک) تهیه کنید. همچنین می‌توانید از ترکیب سرکه و روغن زیتون استفاده کنید که برای سلامت قلب مفید است. برای هر ۸ پیمانه سالاد ماکارونی، ۳/۴ پیمانه سس کافی است. برای‌تان دستور تهیه‌ی چند سس خانگی را آماده کرده‌ایم.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

خوب بود

مواد لازم جهت سالاد ماکارونی

آشپزی سالم

طرز تهیه فلافل؛ سس‌ها، نحوه سرو، نکات و ارزش غذایی


طرز تهیه هات چاکلت خانگی با شکلات تلخ

طرز تهیه پیراشکی گوشت؛ غذایی محبوب مناسب میهمانی‌ها

انواع سالاد که خود یک وعده غذایی کامل هستند


طرز تهیه حمص؛ یک پیش غذای لبنانی خوشمزه

آخرین مطالب

آمادگی جسمانی چیست و چه تأثیری بر سلامت بدن دارد؟

پیشگیری از سرطان پروستات با ۹ عادت روزانه

انواع پاستا؛ ۲۵ پاستای محبوب در تمام دنیا


راهنمای خرید تجهیزات پزشکی

جنگل ابر شاهرود؛ هم‌آغوشی زمین و آسمان

ترین های جهان

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین برد گیم های دنیا؛ ۳۰ بازی جذاب برای تقویت هوش و ذهن

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

مواد لازم جهت سالاد ماکارونی
مواد لازم جهت سالاد ماکارونی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *