دسر راه راه شکلاتی مامی سایت

دوره مقدماتی php
دسر راه راه شکلاتی مامی سایت
دسر راه راه شکلاتی مامی سایت

سلام به همه شما نازنينان …….اميدوارم  در اين روزهاي زمستوني دلهاتون گرم محبت و شادي باشه …اين هم يك دسر زيبا وهمينطور خوشمزه كه البته كمي وقت مي گيره ولي نتيجه رضايت بخش هست ….اين دسر ها مدتي قبل براي اولين بار در مامي سايت ديدم ….و البته به روش خودم آن را درست كردم …اميدوارم خوشتون بياد….

 

مواد لازم :

شير:5 ليوان

دسر راه راه شکلاتی مامی سایت

دوره مقدماتی php

ژلاتين :چهل گرم يا چهار قاشق غذا خوري سر پر

پودر: كاكائو :دو قاشق غذا خوري

شكر :يك و يك سوم ليوان

زرده تخم مرغ :دو عدد

شكلات تخته اي :60 گرم

وانيل :يك قاشق چايخوري

آب سرد :يك ليوان

خامه :دو قاشق غذا خوري

 

طرز تهيه :

 

ابتدا همه مواد لازم را پيمانه مي كنيم و كنار مي گذاريم .

اول از همه ژلاتين را با آب سرد مخلوط مي كنيم تا حات اسفنجي پيدا كند .

حدود چهل ثانيه با قدرت صد در صد در مايكرو فر مي گذاريم تا شفاف بشه وبعد روي بخار كتري مي گذاريم تا گرم وشفاف بمونه ..اگه مايكروفر در دسترس نبود مدت طولاني تر روي بخار كتري بگذاريد وچند بار ان را هم بزنيد .

قرار هست كه سه نوع كرم شكلاتي وكاكائويي و وانيلي درست كنيم .بنابراين سه قابلمه كوچك يا شيرجوش انتخاب مي كنيم و در يك قابلمه دو ليوان ودر دوتاي ديگه يك ونيم ليوان شير مي ريزيم .(دو ليوان شير براي كرم وانيلي هست )وبه  هر قابلمه يك سوم ليوان شكر و يك سوم قاشق چايخوري وانيل اضافه مي كنيم .

 

اول كرم شكلاتي را درست مي كنيم .قابلمه شير را روي حرارت مي گذاريم تا جوش بياد وشكلات ويك قاشق غذا خوري كاكائو را به آن مي افزاييم و هم مي زنيم تا شكلات حل بشه .

در اين فاصله دو زرده تخم مرغ را با يك سوم ليوان شكر با چنگال هم مي زنيم تا روشن وكشدار بشه .

 سپس خيلي سريع نصف ان را را به كرم شكلاتي اضافه مي كنيم و مرتب به هم زنيم تا زرده نبنده و خوب حرارت ببينه تا پخته بشه .و بعد از روي حرارت بر مي داريم ويك سوم ژلاتين حل شده را به ان مي افزاييم .

براي اينكه دسر سريعتر حاضر بشه مقداري از كرم شكلاتي را در قالب دسر كه از قبل ان را خيس كرديم وده دقيقه در فريزر گذاشتيم مي ريزيم با حدودا ارتفاع يك  سانتيمتر .اگر قالب پيركس باشه ارتفاع لايه را راحتتر تنظيم مي كنيد وسپس قالب را در يخچال ميگذاريم .

براي كرم كاكائويي قابلمه را روي حرارت مي گذاريم تا به جوش بياد ويك قاشق غذا خوري كاكائو اضافه مي كنيم (اين مهمه كه رنگ آن خيلي كم رنگ تر از كرم شكلاتي بشه تا دسر زيبا بشه )و در اخر مابقي مخلوط زرده وشكر را به آن مي افزاييم .و مرتب به هم مي زنيم تا كرم كمي غلظ بشه وسپس از روي حرارت بر مي داريم .و يك سوم ژلاتين حل شده را به ان مي افزاييم .

در اخر هم كرم وانيلي كه خيلي راحت آمده مي شه .بعد از اينكه روي حرارت ، شكر كاملا در شير حل شد .آن را از روي حرارت بر مي اريم و مابقي ژلاتين را اضافه مي كنيم و بعد صبر مي كنيم تا كاملا از حرارت بيفته و خامه را به آن مي افزاييم .

بعد از اينكه لايه اول در قالب نيم بند شد ُبا قاشق وبه آرامي به اندازه لايه يك سانتيمتري كرم كاكائويي روي آن مي ريزيم ومجددا در يخچال مي گذاريم .مي توانيم در اين فواصل از فريزر استفاده كنيم فقط بايد مواظب باشم دسر يخ نزنه .

بعد از لايه كاكائويي هم دسروانيلي را مي ريزيم و دو بار ديگر اين سه لايه را تكرار مي كنيم تا مجموعا نه لايه داشته باشيم .

حدد سه الي چهار ساعت دسر را در يخچال مي گذاريم تا كاملا بسته بشه و سپس براي برگرداندن آن با سر چاقو اطراف دسر را آزاد مي كنيم و قالب را حدود سی ثانیه در اب گرم فرو مي بريم تا ازاد بشه و سپس آن را در ظرف سرو بر مي گردانيم .

دسر راه راه شکلاتی مامی سایت

                      

 

                      

 

                  

 

                                  

CopyRight © 2011 – 2012 liliangol Group , All Rights Reserved

 

اولیش ژله سبزه عید چون خیلی دوسش دارم از همه جهات عکس گرفتم ازش

 

دسر راه راه شکلاتی مامی سایت

 

 

ژله گل دار و سالاد ها

 

 

 

 

 

 

 

 تزیین حلوا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاناکوتای انار

 

ژله انار و دونه انار

خامه ۲۰۰ گرم

دسر راه راه شکلاتی مامی سایت

شیر نیم لیوان

عسل ۳ قاشق

چوب دارچین اندازه ۲ بند انگشت

پودر ژلاتین ۱ قاشق غذا خوری

اول از همه باید ژله انار درشت کنیم و لیوان رو کج میزاریم تا همونطور ببنده بعد از بستن ژله باید دونه های انار رو روش بریزیم و دوباره یه کم ژله انار روش بریزیم تا انار ها به ژله بچسبه .بعد مواد روییش رو درست میکنیم .

اول عسل رو میریزیم تو خامه و میزاریم روی بخار اب و چوب دارچین رو میندازیم توش . پودر ژلاتین رو میریزیم تو شیر

و میزاریم تو مایکروفر تا ذوب شه بعد اون رو هم به مواد خامه اضافه میکنیم و همچنان هم میزنیم . قبل از جوش اومدنش برش میداریم چوب دارچین رو در میاریم و مواد رو روی اون ژله انار میریزیم .

برای روش هم بعد از بسته شدن مواد دونه انار و برگ نعنا میزاریم .

 

حلواهاي من براي مراسم تاسوعا و عاشوراي خونه

 

مامان همسري كلي همه خانوم ها كيف كرده بودن و

 

همه مي پرسيدن چطوري درست كردي

 

حلواي هويچ

اولش بگم اگه هويچ داري حتما همين الان درست كنيد .

آرد گندم ۵/۱ پيمانه

شكر ۵/۱ پيمانه

گلاب ۱ پيمانه

هويج نيم كيلو

روغن مايع كمي

اول آرد رو تفت ميديم روغن روبهش اضافه ميكنيم

زعفران آب كرده نيم استكان هويچ رو پوست ميكنيم رنده ميكنيم و با نيم فنجان آب ميزاريم بپزه و بعد از پخت ميريزيم تو غذا ساز تا خوب له بشه . شكر و زعفران آب شده و گلاب رو هم به هويچ ها اضافه ميكنيم ميزاريم رو گاز تا دوباره به جوش بياد بعد ميريزيم تو آرو و روغني كه تفتش داديم . مثل حلوا ترك ميشه . همش ميزنيم تا جمع بشه و بعد تو ديس ميريزيم . اون قهوه اي ها هم كاكائو بهش اضافه كردم .

 

حلواي پسته كه خودم توش بادوم هم اضافه كردم و

 

اسمش رو گذاشتم حلواي باقلوا

كره ۱۰۰ گرم

آرد ۳ پيمانه

 پودر شكر ۳ پيمانه

هل ۱ قاشق چايخوري

روغن مايع كمي

پور پسته ۱ پيمانه

پودر بادام ۱ پيمانه

آرد رو تفت ميديم و همه مواد رو با هم مخلوط ميكنيم در آخر كره آب شده  . حلوا رو

ورز ميديم اگه روغنش كم بود يه مقدار روغن مايع اضافه ميكنيم و تو سيني پهنش

ميكنيم و روش رو هم با مواد پودر پسته و بادوم پر ميكنيم . ميزاريم تا سفت بشه من

برش هاي لوزي كوچيك زدم مثل باقلوا بشه .

 

 

و اين هم ميكادو كه قبلا آموزشش رو گذاشته بودم

 

سلام . قبل از هر چیز میخوام واسه خودم اسپند دود بدم . نه شوخی کردم این تزیین ظرف اسپنده که میتونید تو جاهای مختلف مثل از مکه برگشتن یا برای عروس ازش استفاده کنید ساده و شیک

 

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر همه دوستان عزیزم و همه مسلمانان جهان مبارک باشه انشااله

ااین هم یه مدل تزیین فرنی .

 

به این صورته که اول یه مقدار فرنی رو تو ظرف میریزیم و ظرفمون رو کج میزاریم تا یه کم خورشو بگیره تو این فاصله یه کم زعفرون یا کاکائو به بقیه فرنی ها میزنیم و نیمه دیگه ظرف رو با رنگ دیگه پر میکنیم و روش رو با خلال تزیین میکنیم .

این هم ژله گل دار عکس از مراحلش رو میزارم البته این فقط یه نوع گله شما میتونید روش رو یاد گرفتید همه جور گلی درست کنید

ابتدا گفته بودم باید سوزن رو مستقیم فرو کنید و تزریق های پشت سر هم داشته باشید و یه دایره فرضی درست کنید و توش رو با تزریق هاتون پر کنید

 

برای این گفتم ظرفتون شیشه ای باشه چون حالا میتونید از پشت ظرف ببینید چیکار کردید

 

 

حالا موقع زدن گل برگ هاست باید اول یه خط که یه کم قوس داشته باشه مثل یه گلبرک با سوزن کنار پرچمتون درست کنید بعد توی همون رو تزریق کنید .و همینجور پشت سر هم گلبرک میزنیم تا دور پرچم پر بشه

 

 

 

 

طرز تهیه کیک یزدی :

آرد سفید     300 گرمتخم مرغ      3 عددشکر            200 گرمماست         150 گرمروغن مایع     175 گرمbp               یک ق س هل سبز کوبیده    1 ق چ            شکر -تخم مرغ- ماست و روعن مایع را در کاسه ای با همزن دستی مخلوط کنید.در ظرف دیگری بیکینگ پودر را با آرد و هل مخلوط کرده و سپس به تدریج به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید(به مدت 5 دقیقه)کاغذهای مخصوص را داخل قالب های فلزی کیک یزدی بگذارید . از مواد داخل قالب ها تا نیمه پر کنید و سپس قاشق یا چنگال را در روغن مایع زده و در وسط کیک ها فرو کنید.در فر با حرارت 180 درجه به مدت 30 دقیقه بپزید تا روی کیکها طلایی شود.                         

 

 

این هم یک نوع تزیین سالاد الوه مخصوص مائده خانوم

 

 

تزیین سالاد برای مهمونی دیشبم

 

 

باز هم ژله گل دار . وسطش با سرنگ و گلبرگ ها چاقو و سرنگ درست شده

 

سلام و صد سلام . امروز میخوام دستور نون خامه ای که خودم امتحان کردم رو براتون بزارم واقعا خوش مزه و دقیقا دقیقا مثل بیرون شد .

نون خامه ای

خامه زده شده ۲۰۰ گرمآب یک پیمانه — آرد سفید قنادی یک پیمانه — روغن جامد یک سوم پیمانه — تخم مرغ 4 عدد — کمی نمک — نوک قاشق چای خوری وانیل — و اگر خواستید نان خامه ای کمی پر رنگ تر باشد 2 قاشق غذاخوری شکر . طرز تهیه : * فر را روی حرارت 200 درجه یا حرارت بالاتر از آنی که برای پخت کیک ساده تنظیم می کنید ، روشن کنید . * خوب است کف سینی فر را کمی چرب کنید . * آرد را الک کرده کنار بگذارید . * قیف پارچه ای بزرگ برداشته ، ماسوره ی گرد ساده یا کنگره دار را درون آن قرار دهید . * آب ، روغن ، نمک و شکر  را درون قابلمه ریخته ، روی حرارت متوسط بگذارید تا از زیر جوش بزند . نگذارید آب بی خودی بخار شود . * همین که روغن در آب مذاب شد و آب شروع کرد از زیر حباب زدن ، آرد را یک مرتبه داخل قابلمه ریخته و با قاشق چوبی هم بزنید تا خمیر گلوله شود و دیگر خمیری به دور قابلمه نچسبد .

* خمیر را داخل کاسه ی بزرگی پهن کنید تا داغی آن گرفته شود . حدود 5 دقیقه صبر کنید .

* تخم مرغ ها را دانه دانه به خمیر افزوده هر کدام را جداگانه کاملاَ به خورد آن بدهید و بدانید که راحت ترین وسیله برای این کار دستتان است ( توصیه ی منو جدی بگیرید ) . با آخرین تخم مرغ وانیل را هم اضافه نمایید . در این مرحله من موادم رو تو مخلوط کن ریختم تا کلوله هاش باز بشه اگه مال شما هم گلوله شد میتونید همین کارو بکنید .

* خمیر را یک جا داخل قیف ریخته و آنرا با فاصله روی سینی تقسیم کنید . ( این که چه مدلی می زنید به خودتان بستگی دارد . فقط توجه داشته باشید زیاد نازک و درشت نزنید تا پخت نان ها یکسان صورت پذیرد ) .

* سینی را داخل فر بگذارید و بروید دنبال یک کار دیگر و بعد از نیم ساعت برگردید و از دیدن پف نانهایتان یک جیغی بکشید که همه ی اهل خانه بالا بپرند. البته نانها باید 45 دقیقه بپزند . در این مدت اصلاَ در فر را باز نکنید. : اصلاَ نیازی به پاشیدن آب داخل فر نیست. قلق نان خامه ای فقط و فقط حرارت بالا و البته رعایت میزان مواد اولیه است .   

   دستورخانم طوروسیان از تالار هنر آشپزی

از این دستور میتونید نون های کوچیک تری درست کنید و تو مراسم های عذا واسه حلوا استفاده کنید یعنی به جای خامه توش حلوا بریزین .

احتمالا سوال خیلی ها الان این میشه که خامش رو چطوری درست کردی . تو لوازم قنادیها خامه آماده برای کیک دارن که یخ زدست باید خودن با هم زن بزنی تا مثل خامه بیرون بشه . اما تو خونه قبلا که درصد چربی خامه ها زیاد تر بود میشد اما حالا یا باید بهش کره و شکر اضافه کنی و بزاری یخ بزنه و درش بیاری و با هم زن بزنی . یا خامه صبحانه و خامه باز که بیرون دارن و چرب تره به یک نصبت با هم قاطی کنی و باز هم بزاری فریزر و در بیاری و با هم زن بزنی .

راه اسونتر از همه اینه که بری با شیرینی فروشی محلتون آشنا بشی و هر وقت خواستی بری و ازش خامه بخری . پیشنهاد میکنم بیشتر بخرید و بزارید تو فریزر .

 

 

 

 

و حالا این هم لباس مائده خانوم برای تولد امیر مهدی جون پس عمه مائده . عکس جدید امیر مهدی رو ندارم بعد از تولد براتون میزارم این لباس که سادست بالاتنه جیر و پایین تنه تافته معمولی . زیرش هم تور گذاشتم یه کم پفی وایسته .

 

 

سلام این یه کیک شاتوته با تزیین کیک کریستالی . حالا چیکار کردم

یه کیک ساده درست کردم و از شاتوت توش استفاده کردم حدود یک و نیم پیمانه و بعد وسط کیک خامه مالیدم روی کیک رو هم خامه کشی کردم و ژله شاه توت و تمشک رو قاطی کردم تو دو تا ظرف پیرکس بزرگ ریختم با قطر کم . بعد از اینکه بست مکعبی بریدم و روی خامه ها ریختم .و شد این

 

 

یکی از دوستان در مورد شال و کلاه کع واسه مائده بافته بودم توضیح خواسته بودن اما نگفتن کدومش اگه دوباره اومدی لطفا بگو تا توضیحش رو بزارم .

در مورد تور بالای تخت مائده من اون تور ماتده رو از مکه گرفتم . یه توضیحی برات میدم نیاز داری به به تور با عرض از سقف تا روی زمین حالا دو متر و نیم یا سه متر . مترازش هم درو کل تخت بچه رو اندازه بزن یه دو متر هم اضافه تر . یه میله گرد هم برای بالاش احتیاج داری تورت رو چین کش میکنی و به دور میله میدوزی پایینش هم که آویزون میشه و میتونی بنداری دور تخت بچه . با تور و گل و اینجور چیزا تزیینش کن فکر میکنم تنها جای مشکلش پیدا کردن تو با عرض زیاده .

یکی دیگه از دوستان دتور شیرینی برنجی رو خواسته بودن

شیرینی برنجی من :

واد لازم: آرد برنج نیم کیلو که من ۲۵۰ گرم آرد برنج و ۲۵۰ گرم آرد گندم ریختم به نظرم خوش مزه تر بود .پودر قند صد و هفتاد و پنج گرم روغن دويست گرم گلاب نصف پيمانه تخم مرغ يك عدد تخم خرفه براي تزيين طرز تهيه: پودر قند و روغن رو مخلوط مي‌كنيم تا نرم و يكدست بشه. بعد تخم‌مرغ رو اضافه مي كنيم و هم مي‌زنيم و بعد گلاب رو مخلوط مي‌كنيم. بعد كه خوب قاطي شدند در دو مرحله آرد برنج رو اضافه مي‌كنيم. اين خمير نسبت به بقيه خميرها يه كم شل‌ئه. با دست ورز مي‌ديم و توي كيسه نايلون مي‌ذاريم يه جاي خنك (مثلاً يخچال با درجه پايين) تا خودشو بگيره. بعد گلوله‌اش مي‌كنيم (توي شيريني‌پزي‌هاي كرمانشاه اندازه‌ي يه گردوي كوچيك برمي‌دارن، اما خونگي‌اش كوچيك‌تر باشه شيك‌تره) و روشو يه فشار مي‌ديم تا يه كم پهن بشه (ديدين كه؟ بيشتر توضيح ندم چه شكليه). بعدش توي سيني فر كه تفلونه يا كاغذ روغني انداختيم يا چرب كرديم با فاصله مي‌چينيم. روشو مي‌تونين با يه انگشتانه دايره بندازين و يه كوچولو تخم خرفه بپاشين. نكته اول: اگه كف سيني‌تونو چرب مي‌كنين بايد چربيش خيلي كم باشه وگرنه لايه زيري نون برنجي ها سرخ مي‌شه! من به جای اینکه دایره بندازم کلا شیرینی هارو به شکل های مختلف مثلا همون قلب قالب زدم .نكته دوم: اگه دوست داشتين مي‌تونين به نصف موادتون يه ذره زعفران بزنين. توي ديس كه دورنگ بچينين خوشگل مي‌شه. من از رنگ خوراکی – زعفران و کاکائو استفاده کردم و شیرینی هارو چند رنگ درست کردم .بعدش بذارين توي طبقه وسط فر كه قبلاً با حرارت صدوهفتادوپنج درجه سانتي‌گراد گرم كردين به مدت بيست دقيقه. نوش جون 

سلام این هم یکی از شیرینی های عید من .

شیرینی برنجی :

مواد لازم :من با نصف این مواد درست کردم اینقدر که میبینید شیرینی داد به نظرم زیاد بود

تخم مرغ ۲

آرد برنج ۱ کیلو

روغن نیم کیلو

پودر قند ربع کیلو

گلاب نصف استکان

هل نصف قاشق چایخوری

پودر پسته – تخم خرفه . کنجد برای تزیین

حالا من برای اینکه زیاد هم مزه برنج نده نصف آرد رو آرد گندم ریختم .

ابندا تخم مرغ هارو ب هم مخلوط میکنیم با دست . بعد پودر شکر رو اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم .بعد هل و گلاب رو اضافه میکنیم و بعد روغن آب شده رو اضافه میکنیم .

در آخر ارد رو کم کم اضافه میکنیم تا جایی که خمیر به دست نچسبه .خمیر نیاز به استراحت نداره . بعد اگه دوست داشته باشیم با رنگ خوراکی یا زعفران و پودر کاکائو رنگ میکنیم و قالب های مختلف میزنیم تو سینی فر کاغذ روغنی میزاریم وتو فر با درجه حرارت ۱۶۰ به مدت ۲۰ دقیقه میزاریم بمونه زیرش داره طلایی میشه برش میداریم .

این کیک رو من برای تولد بچه های دوستم دو روز پیش درست کردم . خیلی کار سختی بود اما برای محک زدن بد نبود . تشکیل شده از سه تا کیک شیفون . لاش خامه و گردو و موز و شکلات چیپسی گذاشتم .

تولد دیروز بود خدارو شکر هم از تزیین کیک خوششون اومد هم از مزش که واقعا مزه کیک بیرون رو میداد و اگه کسی نمیدونست خونگیه اصلا متوجه نمیشد .

 

 

 

این هم شیرینی های من برای عید غدیر . سمت راستی مرنگ یا شیرینی پفکی هستش و سمت چپی شیرینی کشمشی .

 

طرز تهیه مرنگ :  برای این شیرینی فقط نیاز به سفیده تخم مرغ دارید . دو سه یا هر چند تا سفیده خواستید وزن میکنید و دو برابر وزن سفیده ها نیاز به پودر شکر دارید . یه قاشق چایخوری آب لیمو و مقداری وانیل همه رو تو مخلوط کن میریزیم تا سفید و سفت بشه بعد با قیف بدون ماسوره تو سینی فری که توش کاغذ روغنی گذاشتیم میریزیم .به مدت ۱۵ دقیقه تو فر ۱۵۰ درجه بمونه خیلی راحته حتی اگه تا حالا شیرینی درست نکرده باشی میتونی درستش کنی .

این هم شیرینی پایاتای خوشگل و خوش مزه که برای خواهر شوهرم که از کربلا می اومدن پخنم

طرز تهیه :

کره نرم شده ۱۲۵ گرم – پودر شکر ۹۰ گرم – تخم مرغ یک عدد – آرد ۱۰۰ گرم -آرد ذرت ۲۰۰ گرم – پکینگ پودر ۲/۱ قاشق چایخوری – وانیل ۴/۱ قاشق چایخوری

کره . پودر قند و وانیل رو با همزن خوب میزنیم . بعد تخم مرغ هارو اضافه میکنیم و دو سه دقیقه میزنیم

آرد الک شده رو با پکینگ پودر مخلوط و به مواد اضافه میکنیم . از این به بعد با دست ورز میدهیم . بعد ارد ذرت را کم کم اضافه میکنیم تا خمیر به حدی برسه که به دست نچسبه اگه بیشتر بریزیم خمیر تو فر ترک میخوره .

بعد خمیر رو با رنگ های خوراکی رنگ میکنیم .

 

بعد به شکل گل در میاریم و در فر ۱۷۵ درجه به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه میگذاریم .

این هم وقتی از فر در آوردم

و این هم تو ظرف

این هم ژله گل دار که از مهمونی ماه روضون جا مونده بود . خیلی خودم دوستش دارم .

 

سلام ماه رمضونتون مبارک . نماز روزه ها مقبول درگاه حق .اول از همه میخوام یه دسر ماه روضونی واسه سفره افطار یادتون بدم .

رولت خرما

آرد 5/1 پیمانه کره 90 گرم پودر قند 4/1 پیمانه زرده تخم مرغ 1 عدد وانیل 8/1 ق چ شیر 4/1 پیمانه خرما 20تا 30 عدد مغزگردو حدود 50 گرم دارچین 1 ق غ شکر 4/1 پیمانه سفیده تخم مرغ 1عدد گردوی خورد شده مقداری هسته خرما ها را در آورده و 4/1 مغز گردو درون خرماها می گذاریم کره و پودر قند را با همزن زده ، زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه و مخلوط می کنیم ،شیر را اضافه و بعد آرد را بتدریج اضافه و ورز می دهیم تا خمیر یکدستی بدست آید خمیر را با وردنه باز کرده به ضخامت 5/0 cm ،نوارهایی به عرض خرما بریده و خمیر را بدور خرما می پیچیم و اضافه خمیر را جدا کرده و دوسر خمیر را با آب به هم می چسبانیم وبعد دانه دانه رولتها را درون سفیده تخم مرغ که با چنگال زده ایم می غلطانیم و سپس در مخلوط شکر،دارچین و گردوی خورد شده غلطانده و در سینی فر روی کاغذ روغنی گذاشته و در فر 200درجه به مدت 15 تا 20 دقیقه می گذاریم

 

اینم عکسش که من درست کردم خیلی شکل خوبی داره

 

 

 

اینها هم چند تا از تزیینات اولین مهمونی ماه رمضون منو همسری که خانواده خاله همسر دعوت بودن پیشمون

ژله گل دار که نمیدونم چرا ژله آلوورا با ژله آلبالو مخلوط شد شبش از هم جدا بودنا اما وقتی صبح پا شدم دیدم خبری از آلئوورا نیست منم با خامه سفید گلا رو توش زدم که دیده بشه

 

 

اینم یه ژله دیگه که روش پودینگ آلبالوی و لایه بعدی هم ژله لیمو و نعنا که باهاش فالوده قاطی کردم .

 

ماست برانی بادمجون مخصوص چون سیر نداره آخه همسری سیر میل نمیکنن

 

 

اینم از سفره افطار که شامل نون و پنیر و  سبزی و کوکو و شامی و سوپ جو  و خرما و رولت خرمای خودم پز و باقلوای خودم پز میشد خاله که حسابی کفش از باقلوای بریده بود

 

این هم از آش فاطمه زهرا یا همون آش شعله قلمکار که واسه نذر همسری پختم . خیلی سخت بود چون تنها بودم البته آقا مائده رو واسم نگه داشت .اش من ۱۵۰ گرمی بود اگه کسی دوست داشته باشه من اندازه دقیقش رو دارم واسش میگم .

 

 

این هم باقلوا با خمیر فیلو . خمیرش رو باید از بازار بگیرید چون خیلی نارکه تو خونه نمیشه اون طوری در آورد و برای وسطش گردو و شگر و دارچین و هل رو مخلوط میکنیم و لا به لای لایه ها کره آب شده میمالید و بعد مواد گردو و لایه بعدی تا قطرش زیاد بشه فقط مال من لوزیاش خیلی صادراتیه . بعد باید بزاری تو فر و بعد از در آوردن از فر یا باید شیره داغ باشه یا باقلوا یعنی شیره داغ رو روی باقلوای سرد شده و شیره سرد رو رو باقلوایی که هنوز داغه میریزن .شیره هم با آب و شکر و گلاب درست کردم .

 

شیرینی های خوشمزه فرانسوی با رو کش کرم رویال

 

 

 

این هم دسر شارلوت خوشمزه مه با کیک رولی و ژله و ژله بستنی درست شده

 

 

این هم دسر توت فرنگی که خیلی خوشکل و خوش مزست اگه دوست داشته باشید دستورش رو میزارم

 

 

ژله عکس دار خیلی راحته

 

 

ژله گل دار که نورش زیاد شده

 

سلام  . میلاد امام حسن عسگری رو به همه شما تبریک میگم .

 

هنر نمایی های خودم

لازانیا

 

 

فسنجون

تارت سیب و گردو

 

شال و کلاه جدید مائده

 

 

 

سالاد الویه

کیک رولت

 

تزیین حلوا

 

 

 

 

 

 

 

دسر راه راه شکلاتی مامی سایت
دسر راه راه شکلاتی مامی سایت
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *