دستور پخت کشک بادمجان مجلسی

دوره مقدماتی php
دستور پخت کشک بادمجان مجلسی
دستور پخت کشک بادمجان مجلسی

Загрузка…

Загрузка…

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

دستور پخت کشک بادمجان مجلسی

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

کشک بادمجان مجلسی، فوق العاده خوشمزه وعالی Kashk o Bademjan ) Easy recipe for eggplant and walnut dip )

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

دستور پخت کشک بادمجان مجلسی

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

کشک و بادمجان یکی از غذاهای سنتی و بسیار محبوب ایرانی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن بادمجان و کشک هستند. کشک و بادمجان معمولا با بادمجان سرخ شده تهیه می شود اما در بعضی مناطق بادمجان را آبپز یا حتی مانند میرزا قاسمی کبابی هم می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر کشک بادمجان تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کشک و بادمجان در ادامه با همدوره همراه باشید.

برای اینکه زمان سرخ کردن بادمجان ها روغن کمتری جذب کنند باید بادمجان ها را پس از اینکه پوست گرفتیم و خرد کردیم کمی نمک رویشان بپاشیم تا آب موجود در بادمجان ها خارج شود. بعد از اینکه نمک روی بادنجان ها ریختیم حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز است تا آب موجود در بادمجان ها خارج شود.

بعد از گذشت ۱۵ دقیقه مقداری روغن در یک تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود سپس بادمجان ها را در تابه می ریزیم و سرخ می کنیم. پس از اینکه بادمجان ها را سرخ کردیم آنها را با گوشتکوب خوب له می کنیم و کنار می گذاریم.

در این مرحله نعناع خشک را حدود ۱۰ دقیقه در مقدار کمی آب قرار می دهیم تا خیس بخورد و نرم شود. سپس به همراه مقداری روغن در یک تابه می ریزیم و نعناع را کمی تفت می دهیم. پس از آن پیازها را نگینی خرد می کنیم و به نعناع اضافه می کنیم.دستور پخت کشک بادمجان مجلسی

پس از آن سیرها را هم رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. بعد از اینکه کمی تفت دادیم مغز گردوها را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در آخر هم بادمجان های له شده را به تابه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.

حرارت زیر تابه را کم می کنیم تا مواد به روغن بیفتند. حالا کشک را با مقدار کمی آب سرد رقیق می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و مواد کشک و بادنجان را خوب با کشک مخلوط می کنیم. تفت دادن غذا را ادامه می دهیم تا آب اضافه غذا گرفته شود.

در پایان پس از اینکه آب غذا گرفته شد و کشک و بادمجان به خوبی جا افتاد آنرا از روی حرارت بر می داریم و در ظرف مورد نظر می کشیم. برای تزیین کشک و بادمجان می توانیم از کشک ، مغز گردو ، نعناع داغ و پیاز داغ استفاده کنیم.

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی خوشمزه سنتی به صورت مرحله مرحله به همراه نکات خوشمزه کردن کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی مرحله به مرحله

کشک بادمجان یکی از غذاهای اصیل و لذیذ ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. از این غذا هم می‌توان به عنوان وعده اصلی و هم می‌توان به عنوان پیش غذا در مجالس استفاده کرد. همچنین می‌توانید با تهیه نان های مخصوص، از کشک بادمجان در اندازه‌های کم برای تهیه فینگر فود های زیبا و خوشمزه استفاده کنید. این غذای خوشمزه به روش های مختلفی پخت و آماده می‌شود. بیشتر مردم آن را با بادمجان سرخ شده درست می‌کنند اما تعدادی دیگر از بادمجان کبابی برای تهیه آن استفاده می‌کنند. می‌توان گفت به دلیل عدم مصرف روغن روش کبابی رژیمی تر است. همچنین می‌توانید از بادمجان آب‌پز شده نیز استفاده کنید اما پیشنهاد ما، استفاده از بادمجان سرخ شده است. ما در این مقاله به آموزش پخت کشک بادمجان مجلسی و خوشمزه با بادمجان سرخ شده که لذیذ تر است میپردازیم.

 

بادمجان : ۱ کیلو

دستور پخت کشک بادمجان مجلسی

کشک : ۱ پیمانه

نعناع خشک : یک قاشق غذا خوری

پیاز : دو عدد متوسط

گردو : نصف پیمانه

سیر : دو تا سه حبه

نمک، فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم

عصاره گوشت : در صورت تمایل

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان مجلسی

 

بادمجان ها را بشویید و پوست بگیرید، سپس آن ها را برش بزنید و روز آن ها نمک بپاشید و اجازه دهید مدتی استراحت کنند تا آب بیندازند. پس از حدود یک ساعت آن ها را با آب سرد بشویید. این کار باعث می‌شود تا طعم تلخ بادمجان از بین برود و غذای شما طعم خوشایندی داشته باشد.

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی خوشمزه

 

در این مرحله نوبت به سرخ کردن بادمجان ها می‌رسد، کمی روغن در ماهیتابه بریزید و بادمجان ها را به آرامی سرخ کنید. تا حدی که نرم شوند و خامی آن ها کاملا  گرفته شود کافی است.

طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه

 

می‌توانید هنگامی که بادمجان ها در حال سرخ شدن هستند، پیاز داغ را آماده کنید. پیاز را با قسمت درشت رنده، رنده کرده و کمی زرد چوبه به آن اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی شوند. میتوانید سیر را هم در این مرحله رنده کنید و همراه پیاز تفت دهید.

طرز پخت کشک بادمجان مجلسی

 

بادمجان های سرخ شده را با میکسر یا گوشتکوب برقی مخلوط کنید و به پیاز داغ اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید گردوی خرد شده را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید.

طرز پخت کشک بادمجان مجلسی

 

اگر تمایل به استفاده از عصاره گوشت دارید، آن را هم اضافه کنید. دقت داشته باشید که در صورت استفاده از عصاره گوشت، نمک کمتری مصرف کنید تا غذا شور نشود.

طرز پخت کشک بادمجان خوشمزه

 

حال نوبت به رقیق کردن کشک میرسد. کشک را با کمی آب سرد رقیق کنید و به مواد‌تان اضافه کنید. اجازه دهید مواد بجوشند.

طرز درست کردن کشک بادمجان خوشمزه

طرز درست کردن کشک بادمجان مجلسی

 

می‌توانید در این فاصله نعنا داغ را آماده کنید. پس از اینکه غذا جوشید، نعنا داغ را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و چند دقیقه ای روی حرارت کم بگذارید تا خوب جا بیفتد و آب اضافی غذا کشیده شود.

دستور پخت کشک بادمجان مجلسی خوشمزه

تزیین کشک بادمجان مجلسی

 

○ اگر دوست ندارید در هنگام میل کردن کشک بادمجان، گردو زیر دندانتان حس شود، آن را آسیاب کنید.

○ می‌توانید قبل از میکس کردن بادمجان ها برای خوشرنگتر شدن به آن زعفران ساییده شده اضافه کنید.

○ می‌توانید با اضافه کردن مقداری زعفران به کشک، کشک زعفرانی درست کنید و برای تزیین کشک بادمجان از آن استفاده کنید.دستور پخت کشک بادمجان مجلسی

○ مقداری نعنا داغ و پیاز داغ و گردوی آسیاب شده برای تزیین کشک بادمجان کنار بگذارید.

 

توجه: جهت مشاهده ۴۰ عکس از زیباترین مدل تزیین کشک بادمجان بر روی تزیین کشک بادمجان کلیک کنید.

 

منبع: نیک استار

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه

هشت  +   =  15 .hide-if-no-js{display:none!important}

امتیاز دهید


3.4
از

819


387
کالری


25 گرم
چربی


27 گرم
کربوهیدرات

دستور پخت کشک بادمجان مجلسی


26 گرم
پروتئین

بادمجان سرخ شده یا کبابی در غذاهای مختلفی کاربرد دارد.  بادمجان سرخ شده در کنار خورشت قیمه عالی میشود اما از آن میتوان برای تهیه کشک بادمجان هم استفاده کرد. البته در روش سنتی تهیه کشک بادمجان از بادمجان کبابی استفاده میشود ولی بادمجان سرخ شده برای کشک بادمجان مجلسی و شیک مناسبتر است.

 

کشک بادمجان یکی از آسانترین غذاهای سنتی ایرانی است که امروزه به شکل های متنوعی تهیه و تزیین میشود و حتی در مهمانی ها هم جای خودش را بر سر سفره ها پیدا کرده است. دستور تهیه این غذای بسیار خوشمزه را در ادامه بخوانید و علاوه بر تصاویر مرحله به مرحله تهیه کشک بادمجان با نکات اصلی خوشمزه شدن آن هم آشنا شوید.

 

 

اول از همه پوست بادمجانها را بگیرید و آنها را به صورت طولی نصف کنید. برای گرفتن تلخی بادمجان آن را بشویید و رویش کمی نمک بپاشید و بگذارید حدود یک ربع ساعت بماند. سپس آنها را خشک کنید. حال آنها را در مقداری روغن به خوبی سرخ کنید. بادمجانهای سرخ شده را روی دستمال حوله ای بچینید تا روغن اضافی آنها تا حد امکان گرفته شود. در این مرحله میتوانید بادمجان سرخ شده را فریز کنید و هر وقت خواستید از آن در تهیه کشک بادمجان، قیمه بادمجان یا غذاهای دیگر استفاده کنید.

 

 

نعنای خشک را 10 دقیقه در آب خیس دهید. سپس درون مقداری روغن با حرارت ملایم تفت بدهید. 1 قاشق از نعنا را برای تزیین جدا کنید و کنار بگذارید.

 

 

پیازها را به صورت خلالی خرد کنید و در مقداری روغن سرخ نمایید. وقتی پیاز شروع به سرخ شدن کرد به آن سیر رنده شده را اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر تفت بدهید.

 

 

بادمجان را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید با حرارت ملایم تفت دهید. در ضمن هم زدن با قاشق چوبی بادمجان را له کنید (میتوانید این کار را قبل از اضافه کردن بادمجان هم انجام دهید). 

 

 

نعنا داغ و گردوی آسیاب شده را نیز اضافه کنید. کشک را با 1/4 لیوان آب سرد مخلوط کنید و به بادمجان ها اضافه نمایید و کمی تفت دهید تا آب اضافی غذا کشیده شود.

 

 

کشک بادمجان را در ظرف سرو مورد نظر بکشید و رویش را با پیاز داغ، نعنا داغ، کشک و گردو تزئین کنید. میتوانید کمی گوشت چرخ کرده آماده کنید و همراه با کشک بادمجان و نان سرو نمایید.

 

 

1- میتوانید با اضافه کردن کمی زردچوبه به پیاز آن را خوشرنگ تر کنید.

2- اگر مایل هستید بافت کشک بادمجان شما یکدست تر باشد و بادمجان کاملاً له شده باشد میتوانید قبل از اضافه کردن بادمجان سرخ شده را با گوشتکوب بکوبید یا در مخلوط کن میکس کنید.

3- میتوانید از مقدار کمتر یا بیشتری سیر استفاد کنید.

4- استفاده از گردو نیز سلیقه ای میباشد (گردو برای رفع طبع سرد کشک مصرف میشود).

5- این کشک بادمجان به نوعی مجلسی است و اگر میخواهید کشک بادمجان کم چرب تری داشته باشید بجای سرخ کردن بادمجان ها را کبابی یا اب پز کنید. کشک بادمجان بعنوان غذای اصلی نیز میتواند مصرف شود.دستور پخت کشک بادمجان مجلسی

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

ازشما روی کشک بادمجان روی ایران کوک خیلی متشکرم.

سلام من تازه میخام درست کنم اگه خوب بشه ی عالمه براتون قلب میفرستم❤️❤️❤️❤️❤️

سلام گلم…امیدوارم که غذاتون عالی بشه. نوش جان.

ممنون، دستور ساده و عالی بود
خیلی هم خوشمزه شد

ممنون از توضحتون فکر نمی کردم اینقدر ساده باشه خدا شکر که نرفتم دم مغازه بخرم☺
هرچند اشپزی کار مردونه زیاد نیست ولی تو دوران دانشجویی چاره ای نیست.

خوشحالم که از این دستور استفاده کردی حسین جان…موفق باشی

آشپزی کار هرکسی هست، مرد و زن نداره دوست عزیز…دیدت رو عوض کن??

مرسی من میخوام فردا با دستور شما تهیه کنم امیدوارم خوب و خوشمزه بشه

ومن درست کردم عالی شد…
قبلا که درست میکردم مثل کشک بادمجون مادر دوستم اصلا نمیشد و خوشمزه نیود..
ولی با این دستور درست کردم عالی شد و به همون خوشمزگی..ممنون♡_♡

چه خوب…نوش جان

خیلی عالی بود
مرسی خانومی

سلام برای ۲۵نفرمیخوام کشک بامجان درست کنم برای شام میشه بگید چقدر مواد لازم دارم

سلام به شما دوست عزیز…همین مواد رو 5-6 برابر کنید.

خیلی خوشمزه بود ممنون بابت دستور بخت خوبتون

بد نبود ولی روغن باید به بادمجان زیاد بریزید چون جنس بادمجان ابریه روغن به خودش جذب میکنه

عالی بود مرسی

سلام خانومی
من مدتها بود تصمیم داشتم کشک بادمجون درست کنم اما شکل غذارو که میدیدم بدم میومد ولی الان با دستور شما میخام تجربه اش کنم…..
مطمئنم عالی میشه

سلام الهه جان…عالیه. امیدوارم که لذت ببرید از این غذا.

عالی بود.

سلام.
اگر میخواید بادمجون موقع سرخ شدن کمتر روغن بگیره؛اول کمی سفیده تخم مرغ به همه جای ورق بزنید و بعد سرخش کنید.
حدود یک سوم روغن مصرف میکنه

ممنون از شما دوست عزیز

من درست کردم عالی بود مرسی ❤

عالی

ممنون از توضیح عالیتون

سلام خسته نباشید ، لطفا راهنمایی کنید که برای 8 نفر چه مقدار مواد برای درست کردن کشک بادمجان استفاده میشود ؟ ممنون

سلام ، نسیم جان بستگی داره به عنوان پیش غذا بخوای استفاده کنی یا شام … این دستور برای پیش غذای 4 نفر و شام 2 نفر کافیه ، با توجه به این نکته مقدارش رو بیشتر کن

سلام ، نسیم جان بستگی داره به عنوان پیش غذا بخوای استفاده کنی یا شام … این دستور برای پیش غذای 4 نفر و شام 2 نفر کافیه ، با توجه به این نکته مقدارش رو بیشتر کن

بسلام از سایت خیلی خوبتون متشکرم نیلوفر بانو اگه میشه تو دستور غذاهاتون بگین واسه چند نفر کافیه

ممنون سمانه جان ، اغلب دستورهای سایت مناسب 4 نفره

سلام و سپاس از شما . من این غذا رو درست کردم. مزش خوب شد ولی ظاهرش با عکس اول فرق داشت.عکس شما تیره تر از مال منه.مال من رنگش تقریبا شبیه عکس شماره 4 شد! چیکار کنم که رنگش مثل عکس اول بشه؟با نعنا که نمی شه چون اگه زیاد باشه،تلخش می کنه.پس چه کنیم؟

دوست خوبم رنگ کشک بادمجون با اضافه کردن کشک روشن تر میشه ، شما اگه میخوای کشک بادمجون رنگش تیره بمونه باید مقدار کمی کشک بریزی و وقتی بردی رو میز بقیه کشک رو هم ببری هرکی خواست برای خودش بریزه

سلام . خیلی خوب بود .متشکرم.

ممنون زهرا جان

من عاشق کشک بادمجونم ولی یاد نداشتم چطور پخته میشه . ممنونم.

خواهش میکنم ، خوشحالم خوشت اومده

ممنووووووووووووون

خواهش میکنم

نیلوفر جان سلام ممنون.یه سوال دیگه هم داشتم اگه موقع ناهار ویا شام میل به غذانداشتیم میتونیم چیزی نخوریم و فقط سالاد بخوریم. وآیا میشه دربین روز نوشیدنی دوغ بخوریم.

معصومه جان اگه منظورت رژیمه که نه عزیزم ، باید دقیق مثل خودش انجام بشه و وعده های غذایی حتما حتما باید بخوری حتی اگه اشتها نداری !

عالی و کمی بد

ممنون

سایت خوبی دارید اگر میشه در رابطه با شیرینیهایی هم که می شود درون قایلمه پخت هم اموزش یدهید برای آنهایی که فر ندارند

ممنونم ، چشم عزیزم

دستتون درد نکنه من درست کردم و بادمجانشم کبابی کردم خیلی خوشمزه شد

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

کشک بادمجان یک غذای محبوب در بین خانواده های ایرانی است که از کشک و بادمجان تهیه می شود اکثر بانوان ایرانی دستورپخت کشک بادمجان مجلسی را می دانند برای در تزیین و خوشمزه تر کردن این غذا همراه ما باشید با سرآشپز ما در آموزش آشپزی امروز یک کشک بادمجان خوشمزه و لذیذ منتظر شماست


 


 


 

اگر شما هم به سفره آرایی و تزیین کردن غذاهای مختلف علاقه دارید این مطلب را از دست ندهید . کشک بادمجان جزو غذاهایی به شمار می رود که می توانید به راحتی مدل های مختلف تزئیینات شیک و زیبا را برای مراسم های مختلف روی آن پیاده سازی کنید. در این مطلب مجموعه ای متفاوت از مدل های تزیین این غذای خوشمزه را مشاهده خواهید کرد .
دستور پخت کشک بادمجان مجلسی


 


 


 

برای تزیین کشک بادمجان می توانید از مواد غذایی متنوعی در کنار طرح های مختلف بهره ببرید . اما به خاطر داشته باشید که بهترین ایده و مواد برای تزیین این غذا آن دسته از مواد غذایی می باشد که علاوه بر بخشیدن زیبایی ظاهر فوق العاده به غذا بتواند طعم بهتری نیز به غذا اضافه کند و در دلنشین تر شدن مزه غذا تاثیر گذار باشد .


 


 

بعد از اینکه این غذا پخته شد باید آن را درون یک ظرف مناسب بکشید و سعی کنید با مواد غذایی مختلفی که در تهیه این غذا از آنها استفاده کرده اید روی غذا را با طرح های مختلف و متنوع به توجه به سلیقه خودتان تزیین نمایید . به همین دلیل می توانید با مشاهده کردن مدل ها و طرح های مختلف از تزیین کشک بادمجان از این طرح ها الگوبرداری نمایید و با گرفتن ایده از این مدل ها یکی از بهترین و زیباترین مدل های ممکن را روی کشک بادمجان خود پیاده سازی کنید.


 


 


 


 

پیاز و سیر رو که سرخ کردم بعدش نعنا و گردو آسیاب شده رو اضافه میکنم همه رو با هم رو شعله کم مخلوط میکنم و مرحله بعد کشک و ادویه جات رو اضافه کردم و در آخر بادمجونه کبابی( من کبابی رو ترجیح میدم) رو اضافه میکنم ،بعد به مدت نیم ساعت رو گاز رو و شعله کم گذاشتم و هر از گاهی هم زدم خودش روغن پس میده لازم نیست روغن اضافه کنید بهش.بعد کشک بادمجون حتما ماست بخوریم چون گردو و بادمجون طبعشون گرمه البته همراه با نون سنگک داغ بهتره !


 


 

برای پخت این غذای خوشمزه ابتدا بادمجان ها را به خوبی بشویید و پوست بگیرید و بدون اینکه کلاهک و دم بادمجان ها را از آنها جدا کنید وسط بادمجان ها را چاک بدهید و سپس به روی بادمجان ها نمک بریزید و آنها را درون آبکش قرار دهید . بعد از نیم ساعت دوباره آنها را بشویید و سپس خشک نمایید و در مرحله بعد بادمجان ها را درون روغن بریزید و سرخ کنید .بعد از طلایی شدن و یکنواختی بادمجان ها می بایست آنها را روی کاغذ آشپزخانه قرار دهید تا با این کار روغن اضافه ای که جذب بادمجان ها شده است به کاغذ جذب شود.


 


 

حالا یک تابه مناسب بردارید و درون آن یک قاشق غذا خوری روغن را به همراه زردچوبه بریزید و کمی بعد از داغ شدن روغن باید 2 قاشق غذا خوری پیاز داغ را نیز اضافه کنید . بعد از آن باید بادمجان ها را همراه با یک لیوان آب و مقداری نمک روی پیازداغ بگذارید و در ظرف را روی آن قرار دهید تا بادمجان ها به خوبی پخته شود ولی نه به میزانی که له شود . سپس باید بادمجان ها را درون دیس بچیسنید و سس آن را همراه با مقداری پیاز داغ درون ظرف بریزید و روی آن را با کشک پاستوریزه و یا کشکی که به مدت زمان بیست دقیقه جوشانده شده باشد و با استفاده از نعناع داغ ، پیاز داغ ، سیر داغ و در صورت تمایل از گردو در تزیین این غذا استفاده کنید و سپس آن را نوش جان نمایید.


 


 

ابتدا بادمجان ها را به خوبی بشویید و پوست بگیرید سپس به روی بادمجان ها نمک بریزید بعد از گذشت نیم ساعت دوباره باید بادمجان ها را بشویید و خشک نمایید و سرخ کنید . پس از پخته شدن بادمجان ها می بایست آنها را روی کاغذ آشپزخانه قرار دهید تا با این کار روغن اضافه ای که جذب بادمجان ها شده است به کاغذ جذب شود. بادمجان را همراه با زردچوبه، پیازداغ، سیرداغ، نمک، فلفل و یک لیوان آب بپزید و سپس آن را به وسیله گوشت کوب ، بخوبی بکوبید . سپس باید کشک را با بادمجان مخلوط نمایید و درون ظرف مورد نظرتان بریزید و نوش جان کنید .میتوانید بعد از کشیدن غذا در ظرف آن را به وسیله کشک، نعناع‌داغ، سیرداغ و پیازداغ تزیین نمایید.


 


 


 

در ابتدا برای تهیه این غذا باید بادمجان ها را به خوبی بشویید و پوست بگیرید و آنها را در اندازه های خورشی خرد نمایید و به آنها نمک بزنید . بادمجان ها را درون یک آبکش بریزد و بعد از گذشت نیم ساد با آب سرد آنها را بشویید و بگذارید تا اب آن ها برود . سپس بادمجان ها را درون یک قابلمه بریزد . سپس باید آنها را همراه با 2 قاشق غذا خوری روغن و مقداری زردچوبه تفت بدهید . در مرحله بعد باید با مقداری آب همراه با مقداری پیاز داغ و سیر داغ بپزید . (مقدار آب باید قدری باشد که وقتی با دست بادمجان ها را به ته قابلمه فشار می دهید روی بادمجان ها را کمی آب بگیرد.)


 


 

به یاد داشته باشید که بادمجان ها نباید سیاه شوند . پس از پخته شدن بادمجان ها و همچنین تمام شدن آب آن ، بادمجان را به وسیله گوشت کوب به خوبی بکوبید و به همراه کشک غلیظ مخلوط نمایید . سپس کشک بادمجان تان را درون یک ظرف که از قبل آماده کرده اید بریزد و به پیاز داغ ، نعناع داغ و سیر داغ آن را تزیین کنید . نوش جان


 


 

 زمان انتخاب کردن بادمجان ها باید دقت داشته باشید که تخم زیاد نداشته و تلخ نباشد . برای این منظور باید از بادمجان های سنگین و براق و تیره که اندازه متوسطی دارند استفاده نمایید و موقع پوست کندن بادمجان ها مقداری از آن را مزه کتید تا تلخ نباشد


 

دستور پخت کشک بادمجان مجلسی

 در روش پخت اول می توانید بادمجان ها را راه راه نیز پوست بکنید به این صورت که چند راه از بادمجان ها را پوست نگیرید تا با این کار از خاصیت پوست بادمجان نیز استفاده کرده باشید .


 


 

 پوست کندن بادمجان ها و همینطور نمک زدن و شستن دوباره آنها به گرفتن مزه تلخ بادمجان کمک شایانی می کند . می توانید بادمجان ها را چند ساغت در آب نمک بخوابانید و سپس خشک نمایید و پس از آن بادمجان ها را سرخ کنید تا با این کار در موقع سرخ کردن ، روغن کمتری به بادمجان جذب شود .


 

 در روش پخت اول به جز نحوه سرو کردن آن که مناسب مهمانی ها و مراسم های مختلف می باشد از خاصیت دارویی و فیبر کلاهک بادمجان نیز می توانید استفاده نمایید .همچنین در روش پخت اول که در بالا مشاهده کردید از بادمجان دلمه ای که نصف کرده اید ولی قسمت کلاهک جدا نشده باشد نیز می توانید بهره مند شوید .


 


 

 در تزیین کردن این غذا می توانید از قیمه و لپه با مقداری گردو درسته یا کوبیده شده و رب نیز استفاده کنید .در تهیه کشک بادمجان می توانید از بادمجان های ورقه ورقه سرخ شده که پخته شده باشد نیز می توانید استفاده کنید . ولی به یاد داشته باشید که بهتر است از بادمجان های دلمه ای حلقه حلقه شده و سرخ شده برای این نوع غذا استفاده کنید .


 

در دستور پخت دوم و سوم در پخت بادمجان کوبیده می توانید یک یا دو عدد کدو سبز در اندازه کوچک را به صورت خام رنده نمایید و قبل از پخته شدن به بادمحان ها اضافه نمایید. این کار مزه خاص و خوبی به غذای شما اضافه می کند.در نحوه پختن کشک بادمجان کوبیده شده می توانید از یک قاشق برنج ایرانی خام قبل از پخت بادمجان ها استفاده نمایید . این کار برای ایجاد غلظت در غذا و به خصوص در روش سوم کاربرد دارد.


 

 همچنین در روش پخت کشک بادمجان کوبیده شده می توانید از 1 یا 2 قاشق بلغور گندم نیز استفاده نمایید . این کار را باید قبل از پخت انجام دهید . این روش مخصوصاً در روش پخت سوم کاربرد ویژه ای دارد . پیاز داغ ؛ کشک و بادمجان باید به اندازه در غذا به کار رود چون به طعم و غلظت غذا کمک شایانی می کند .


 

به یاد داشته باشید که از کشک مرغوب استفاده کنید چون تاثیر فراوانی در کیفیت و مزه غذای شما دارد . می توانید از بادمجان کبابی که همراه با پیازداغ و سیرداغ پخته شده نیز استفاده نمایید . با این کار روغن به کار رفته در آن کمتر و غذا رژیمی می شود و همچنین طعم بادمجان کبابی نیز به غذا اضافه می شود .


 


 

 می توانید از مخلوط بادمجان کباب شده همراه با بادمجان های سرخ شده در تهیه این غذای خوشمزه استفاده کنید . برای تهیه نعناع داغ در این غذا روغن را که داغ کرده اید را باید خاموش نمایید سپس بلافاصله نعناع خشک شده را به آن اضافه کنید . همچنین می توانید یک قاشق مرباخوری زردچوبه نیز به روغن نعناع داغ اضافه نمایید . ولی بدون اضافه کردن زردچوبه رنگ نعناع داغ سبز تر می باشد


 

برای تزیین کردن این غذای خوشمزه می توانید از زغفران استفاده کنید به این صورت که زعفران را روی کشک بریزید.همچنین برای تزیین کردن کشک بادمجان می توانید از کنجد نیز استفاده نمایید .می توانید برای تزیین این غذا از مقداری سیاه دانه نیز استفاده کنید . این کار در کنار تزیین غذا برای کم کردن نفخ بادمجان و همینطور هضم غذا بسیار مفید می باشد . در گذشته روی نان ها را کند و سیاه دانه می پاشیدن که برای سلامتی و هضم غذا مفید بود ولی در حال حاضر از این مواد غذایی در تهیه نان استفاده کمتری می شود . به یاد داشته باشید که می توانید در زمان پخت این غذا یا سایر غذاهای دیگر که نفاخ هستند از سیاه دانه استفاده نمایید


 


 


مدل تزیین کشک بادمجان


 


مدل تزیین کشک بادمجان ساده و فوری


 


مدل تزیین کشک بادمجان شیک


 


 

آموزش جامع کشک بادمجان مجلسی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

کشک بادمجان , این غذای سنتی و اصیل ایرانی که در اکثر رستوران ها و سفره خانه های سنتی سرو می شود و طعم و مزه بی نظیری دارد.این بار هم می خواهیم از بادمجان نیز دوباره استفاده کنیم و در مطالب قبلی که هست می توانید فواید بادمجان را ببینید و به آن پی ببرید و این بار می خواهیم یک غذای سالم و خوشمزه شمالی را برایتان درست کنیم.

اول از همه بادمجان ها را پوست می کنیم و مثل خیلی از غذاهای دیگه که گفتم بادمجان ها را می گذاریم نیم ساعت یک کنار تا آب بندازن و بعد از آن آنها را آب می کشیم و میگذاریم خشک بشن.حال در داخل یک ماهیتابه ای مقدار لازم روغن می ریزیم و می گذاریم یک الی دو دقیقه روغن آن داغ شود و بعد از داغ شدن آن بادمجان ها را درون ماهیتابه می ریزیم و بعد آنها را سرخ می کنیم و می گذاریم تا کمی رنگ آنها عوض شود.

حال بعد از سرخ شدن و مغز پخت شدن بادمجان آنها را درون کاسه ای می ریزیم و آنها را له می کنیم و اینکار را به هیچ وجه نباید با گوشت کوب برقی یا … اندازه بدهید چون باعث می شود که کاملا بادمجان خرد شود ولی ما می خواهیم بادمجان کمی بافت خود را حفظ کند و باید آن را به صورت دستی انجام داد.پیازها را خرد می کنیم (می توانید آنها را نیز خرد هم بکنید) و بعد تفت می دهیم و بعد از اینکه کمی رنگ ان طلایی شد به آن فلفل، سیر و زردچوبه نیز اضافه می کنیم تا عطر و طعمی خوب به خود بگیرد و بعد آنها را نیز تفت می دهیم.

حال بعد از تفت خوردن سیر و پیاز، بادمجان ها را به آنها اضافه می کنیم و باز دوباره آنها را با بادمجان نیز تفت می دهیم.در همین حین که بادمجان ها دارن تفت داده می شوند، ما شروع به آماده کردن نعنا داغ می کنیم.برای اینکار روغن را روی ماهیتابه ای ریخته و بعد درون آن نعنا می ریزیم و میگذاریم کمی داغ شود و البته نباید زیاد آن را داغ کنید چون باعث تلخی نعنا می شود.حال کشکی که با دو سوم لیوان آب قاطی شده است را با نعنا داغ رو به بادمجان اضافه می کنیم و مواد رو هم می زنیم.
دستور پخت کشک بادمجان مجلسی

حال می گذاریم غذامون ما هم جا بیوفته، فقط دقت داشته باشید که باید بگذارید با حرارت کمی آن جا بیافتد و بعد از آن، کشک بادمجون را مزه کنید و اگر نمک کم داشت به آن اضافه کنید و بگذارید در این مدت آب کشک بادمجون نیز تبخیر شود و اگر خواستید میتوانید نعنا داغ و کشک را نیز دوباره به آن اضافه کنید.(همه چی بستگی به خودتان دارد)حال کشک بادمجان ما آماده است و امیدوارم خوشتان بیایید.نوش جان کنید.


در ادامه می خواهیم برای شما طرز تهیه کشک بادمجون کبابی را آموزش دهیم که هم بسیار خوشمزه و هم بسیار ساده است و کار خاصی ندارد، پس با ما باشید.

ابتدا برای درست کردن این نوع از کشک بادمجون، باید بادمجان ها را طبق طرز تهیه خورش بادمجان آنها را کباب کنیم.حال می توانید روی گاز یا داخل فر آنها را کباب کنید و فرقی ندارد.در صورتی که با پوست آنها را کبابی کردید بعد از تمام شدن زمان سرخ شدن آنها، پوست آنها را بکنید و با آب سرد بادمجان ها را بشورید و بخورید کمی خشک شوند و بعد آنها را در کاسه ای خرد کنید و شبیه پوره در بیاوریدشان.

پیاز ها را چه نگینی، چه به طول آنها را ریز کنید و در ماهیتابه ی آنها را سرخ کنید و بگذارید آنها طلایی شوند و بعد از تغییر رنگ پیازها، سیر ها را اضافه کنید و بعد از مدت یک دقیقه ی نوبت به اضافه کردن نعنا می شود و با اضافه کردن نعنا به این مواد باید بادمجان های که پوره کردیم رو به موادی که درست کردیم اضافه کنیم.دقت کنید نعنا نباید زیاد روی حرارت باشد و داغ شود، اول بخاطر اینکه احتمال سوخت آن هست و دوم بخاطر اینکه احتمال دارد نعنا تلخ شود.بعد از اضافه کردن بادمجان ها به مواد آنها را با هم مخلوط کنید و هم بزنید و بعد نیز کشک را اضافه کنید و انها را دوباره نیز هم بزنید.

بعد از گذشت چند دقیقه،(برای به خورد رفتن کشک در داخل مواد) حال میتوانید آنها را ور دارید و البته نکته مهمی که باید گفت این است که بعد از اضافه کردن کشک دوباره نمک غذا را تست کنید و اگر کم بودن به آن اضافه کنید و اگر خواستید میتوانید دوباره نعنا و کشک نیز اضافه کنید.خسته نباشید میگم، کشک بادمجان شما آماده شده است امیدوارم خوشتان آمده باشد، نوش جان.


عکس تزیین کشک بادمجان کبابی و کشک بادمجون مجلسی


تزیین مجلسی کشک بادمجان


دیدگاه

دستور پخت کشک بادمجان مجلسی
دستور پخت کشک بادمجان مجلسی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *