دستور پخت چیز کیک شکلاتی یخچالی

دوره مقدماتی php
دستور پخت چیز کیک شکلاتی یخچالی
دستور پخت چیز کیک شکلاتی یخچالی

امتیاز دهید


3.1
از

150

چیز کیک انواع مختلفی داره و همه هم خوشمزه هستن. اما طعم شکلات یه چیز دیگه است. در ضمن این چیز کیک شکلاتی نیازی به فر هم نداره و از انواع چیز کیک بدون فر حساب میشه. پس طرز تهیه چیز کیک شکلاتی خوشمزه رو از دست ندید و همین الان امتحانش کنید.

 

 

دوره مقدماتی php

دستور پخت چیز کیک شکلاتی یخچالی

  

بیسکوییت های شکلاتی ، پودر قند و کره را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود ( بجای استفاده از میکسر میتوانید بیسکوییت ها را خوب بکوبید  سپس با کره نرم شده و پودر قند مخلوط کنید ).

 

 

کف قالب کاغذ روغنی بیندازید سپس مخلوط بیسکوییتی را ته قالب خوب پهن کنید ، خوب فشار دهید و پرس کنید تا مواد یکدست و منسجم شوند سپس به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.

 

 

تکه های شکلات و شیر را داخل کاسه ای بریزید و روی بخار آب قرار هید تا شکلات آب شود ( روش بن ماری ) ، ژلاتین را نیز داخل کاسه ای بریزید و چند قاشق آب روی آن بپاشید ( هم نزنید ) و روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین حل شود.

 

پنیر خامه ای را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شود سپس مخلوط شکلات و شیر را اضافه کنید ، کمی هم بزنید سپس ژلاتین حل شده را اضافه و مخلوط کنید.

 

 

خامه را جداگانه داخل کاسه ای بزنید تا خودش را بگیرد سپس در انتها خامه را به مایه چیز کیک اضافه نمایید.

 

قالب چیز کیک را از یخچال خارج کنید سپس مایه چیز کیک را روی بیسکوییت هایی که سفت شده است بریزید و با قاشق صاف کنید سپس قالب را به مدت 5 – 8 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.

 

 

پس از اینکه چیز کیک شکلاتی بسته شد از قالب خارج کنید ( قبل از جدا کردن با چاقو دور چیز کیک را از قالب جدا کنید ) ، روی چیز کیک را با سس شکلات و پودر گردو تزیین و سرو نمایید ( برای سس شکلات باید شکلات تلخ و همان مقدار کره و کمی پودر قند را مخلوط و روی حرارت بخار اب حل کنید ).

 

به جای 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین میتوانید از 2 ورقه ژلاتینی بزرگ یا 4 ورقه ژلاتینی کوچک استفاده کنید ، بجای بیسکوییت شکلاتی از بیسکوییت ساده و سبوسدار نیز میتوانید استفاده کنید.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

ببخشید پودر ژلاتین همون پودرای ژله هست که تو سوپرمارکتا میفروشن؟یا منظور خود ژلاتینه؟
میشه از پودر ژله استفاده کنم؟??

این ژلاتین رو حتما هم بزنید اینجا اشتباه نوشته

سلام عزیزم میشه از پنیر ماسکارپونه به جای خامه ای استفاده کرد؟ خوشمزه میشه ؟

سلام ببخشید من درست کردم الان ۶ ساعته ولی سفت نشده?

به نظرم خیلی خوشمزه هست
این مقدار برای چند نفر هست ؟

Salam khaste nabashid,bbakhshid mikhastam bbinam b jaye kaqaz roghani aaz chize dg mitonim estefade konim mesle foil???

سلام عزیزم فقط از کاغذ روغنی استفاده کنید.

سلام شبتون بخیر.ببخشید من خواستم بگم من به طورکامل صحیح وبه همان
اندازه ای که گفتید مواد مایه چیزکیک رو درست کردم اماالان یک روز
کامل هست که تویخچال هست،هیچ تغیری نکرده فقط نهایت سفتیش دقیقا
عین خامه شده شدت سفتیش.
من واقعانمیدونم چذااینجورشد،لطفا راهنماییم کنید

سلام عزیزم. اگر خیلی شیر ریختی تو شکلات ممکنه شکلاتت خیلی رقیق بشه و مشکل ایجاد کنه. بعضی از پنیر های خامه ای و خامه ها هم خیلی شل هستن از برندهایی استفاده کنید که پنیر خامه ای و خامه شون آب نمیندازه. وگرنه با استفاده ژلاتین امکان نداره که سفت نشه.

دستور پخت چیز کیک شکلاتی یخچالی

میتونیم مواد این کیک رو نصف کنیم ؟ میشه طرز استفاده از ورق ژلاتین هم برای این چیز کیک بگین لطفاً ؟ خامه ی صبحانه از این پاکت صورتی ها میتونیم استفاده کنیم ؟ ببخشید خیلی سوال پرسیدم اخه دارم برای مهمونام درست میکنم❤❤

بله میتونی مقدار مواد رو نصف کنی ، هر 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین برابره با 2 ورقه ژلاتینی بزرگ یا 4 ورقه ژلاتینی کوچک ، میتونی از هر نوع خامه ای استفاده کنی اما خامه حتما باید زده بشه و فرم بگیره عزیزم

مرسی از سایت خوبتون من درست کردم خیلی خوب شد!مر10+20

سلام . منطور از خامه کدوم خامه هست ، خامه صبحانه یا خامه زده شده ؟

فرشته جان خامه صبحانه رو باید با همزن بزنی تا یکم خودشو بگیره و سفت بشه بعد اضافه کنی ، اگه خامه فرم گرفته بریزی که چه بهتر

مرسی از آموزش های مفیدتون ، میشه درست کردن ( ابنبات دریا ) را آموزش بدید ؟ ممنون

ممنون معصومه جان ، چشم عزیزم آموزشش رو پیدا میکنم و برات میذارم

سلام.سس شکلات من سفت شده چیکار کنم؟متشکرم نیلوفر جان

لیلا جان اول به روش بن ماری گرمش کن بعد با اضافه کردن مقداری کره ذوب شده بافت نرم تری بهش بده ( هر 100 گرم شکلات 3-4 قاشق کره مناسبه

سلام . خیلی خوب بود . مرسی

ممنون انیتای عزیز

مرسی بانوی عزیز . من نمیدونم با چه زبونی از شما تشکر کنم . در مورد علم آشپزی شما به گردن من خیلی حق دارید . سپاسگزارم

ممنون معصومه جان ، خوشحالم از حضورت عزیزم ?

سلام عزیزم خسته نباشی باز طبق معمول یه سوال داشتم ، از خامه های مخصوص کیک با مارک * نیاز دارد فرم دهیم یا فقط هم بزنیم ؟ متشکرم

ممنون سیمین جان ، عزیزم خامه قنادی یا خامه کیک دستور آماده سازیش روش نوشته شده و اغلب یا باید با کمی شیر مخلوط شه یا اینکه فقط باید بزنی تا فرم بگیره

ممنون از پاسختون خیلی نگرانم امیدوارم بتونم خوب درستش کنم

خواهش میکنم عزیزم ، مطمئن باش خوب و خوشمزه میشه

سلام ی سوالی چرا تو دستور پخت چیز کیک توت فرنگی خمیر بیسکویت رو توی فر قرار میدیم ولی اینجا نه ؟؟؟ آخر من نفهمیدم این خمیر رو باید تو فر گذاشت یا یخچال ؟؟؟؟؟ هر کسی ی چیزی میگه !!! لطفا راهنماییم کنید

عزیزم خمیرهای تخم مرغی داخل فر قرار میگیرن ، این بستگی به خودت داره که چه مدل و طعمی دوست داری ، اگه دوست داری انتهای چیز کیک ترد باشه از خمیر تخم مرغی استفاده میکنی و اگه برعکس بخوای پایه چیز کیک نرم تری داشته باشی از خمیر بدون تخم مرغ استفاده میکنی ، هر دو مدل رو درست کن ببین از کدوم بیشتر خوشت میاد

سلام خسته نباشید ببخشید می خواستم بدونم که بیسکویت شکلاتی باید از جای خاصی تهیه کنم و چه مارکی باشه؟ از هر قالبی می توانیم استفاده کنیم؟پودر ژلاتین و کجا استفاده میکنیم؟ممنون می شم سوالاتم و جواب بدین.ممنون از آموزش خوبتون

ممنون عزیزم ، همه فروشگاه ها بیسکوییت شکلاتی دارن که بعضی ها بدلیل کاکائو بیشتر تیره تر هستند اما شما از مدل های کمرنگ تر هم میتونی استفاده کنی ، مارک خاصی نداره … پودر ژلاتین هم توضیحش تو خود مطلب هست . موفق باشی

عزیزم مخلوط بیسکوییت و کره نباید تو فر بره ؟

نه خانومی ، این دستور پخت فر نداره اصلا

به نظر خوش مزه میاد ……..ممنون

خواهش میکنم

سلام عزیزم . میخواستم بدونم شکلات تخته ای را از کجا باید تهیه کنم . ممنون

محبوب جان میتونی از فروشگاه های لوازم قنادی شکلات تخت کیلویی بخری یا از همین شکلات های تلخ با درصدهای مختلف که تو تمام سوپرمارکت ها هست استفاده کنی ، از هر مدل شکلات کاکائویی میشه استفاده کرد عزیزم

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

یک دسر فوق العاده ساده و خوشمزه بدون نیاز به پخت

روشهای مختلفی برای تهیه چیزکیک وجود دارد. بعضی از آنها مثل این چیزکیک شکلاتی، نیازی به فر ندارند.

اگه هر سوالی دارین خیلی راحت از اینجا با ما تو تلگرام در میون بذارین

تبریک میگم. شما هم به خانواده دست‌ساز اضافه شدین.

 برای اطلاع از آخرین تخفیفها و اخبار مربوط به دست‌ساز، می تونید توی خبرنامه ما
عضو بشید.

صفحه نخست » ? آموزش آشپزی آسان » نان، شیرینی، دسر » طرز تهیه چیز کیک یخچالی

 

چیز کیک یخچالی دسری ساده و بدون پخت است که میتواند برای کودکان بسیار جذاب و مفید باشد. اگر علاقمند به تهیه کیکی آسان و خوشمزه هستید، این دستور را امتحان کنید.

 

زمان آماده سازی   30 دقیقه
زمان پختن    180 دقیقه
مناسب برای   10 نفر

دستور پخت چیز کیک شکلاتی یخچالی

 

 

مواد لازم :

بیسکوئیت  200 گرم

پنیر خامه ای  200 گرم

خامه  200 گرم

کره 150 گرم

شکر  100 گرم

پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری

وانیل 1 قاشق چای خوری
یکی از اصول شیرینی پزی در نزد آشپز ها استفاده از حداقل مواد اولیه برای پخت غذا یا یک شیرینی می باشد. این کیک تنها با ۷۵۰ گرم مواد اولیه آماده میشود و حتی در پخت کیک میتوانید از بیسکوئیت ساقه طلایی نیز استفاده کنید.

طرز تهیه چیز کیک یخچالی
آموزش تهیه چیز کیک یخچالی :

می توانید قالب گرد با قطر ۲۰ سانت هم انتخاب کنید . داخل قالب را دو لایه سلفون بکشید . سپس بیسکویت ها را آسیاب کنید برای راحتی کار بهتر است ابتدا آنها را با دست کمی خرد کنید .
آنها را با کره ای که از قبل بیرون از فریزر گذاشته اید مخلوط کنید . اکنون یک خمیر نسبتا نرمی دارید. این خمیر را ته قالب پهن کنید و با ته لیوان کاملا فشار داده و صاف کنید .بعد داخل فریزر قرار دهید. اکنون مخلوط پنیر را آماده می کنیم ؛ پنیر خامه ای و شکر و وانیل را خوب می زنیم و بعد خامه را به مخلوطمان اضافه می کنیم.
ژلاتین را با ۴ قاشق آب سرد مخلوط می کنیم بعد آن را روی بخار آب می گذاریم ( می توانید روی کتری در حال جوشیدن بگذارید ) یا داخل ماکروفر به مدت ۳۰ ثانیه تا ژلاتین کاملا آب شود و هیچ دانه ای نداشته باشد بعد به آن نصف لیوان آب سرد یا ۴ حبه یخ اضافه می کنیم( می توانید از ژله آماده هم استفاده کنید فقط باید یک بسته را در سه چهارم لیوان حل کنید ). بعد ژلاتین آماده را به مخلوط پنیر اضافه می کنیم .
بهتر است ۳۰ ثانیه با همزن بزنید تا کاملا صاف و یکنواخت شود.قالب را از فریزر خارج کرده ، مخلوطمان را روی بیسکویت ها میریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم و می گذاریم در یخچال ببندد . دسر شما پس از ۳ ساعت آماده است . آن را همراه سلفون از قالب خارج کنید و با احتیاط سلفون را جدا کرده ، در ظرف سروتان قرار دهید . می توانید از انواع میوه مثل آناناس یا توت فرنگی برای تزیین استفاده کنید.

 

 

خواص چیز کیک یخچالی :

پنیر دارای ارزش غذایی بالایی است . منبع غنی از پروتئین ، کلسیم ، فسفر و ویتامین های آ و د است . مزیت آن به شیر این است که ساده تر هضم می شود . به خصوص برای کسانی که تحمل لاکتوز شیر را ندارند توصیه می شود .

ژلاتین موجود در این دسر مضرات چربی و کلسترول پنیر خامه ای وخامه را تعدیل می کند چرا که به کاهش LDL (کلسترول بد) کمک کرده و خود نیز کالری بسیار کمی دارد. در ضمن چون حاوی آمینو اسید است به باز سازی سلول ها کمک کرده و برای پوست و مو مفید است. ژلاتین حاوی فولیک اسید نیز هست که از نازک شدن موها و شکستن ناخن ها جلوگیری می کند.

۱۰۰ گرم چیز کیک حدود ۳۰۰ کالری انرژی دارد.

کلا انواع لبنیات سرد هستند و پنیر هم مستثنی نیست . اگر از بیسکویت ساقه طلایی استفاده کرده باشید طبع آن گرم و معتدل است و اگر به جز آن گرم و خشک .

 

ashpazbashy.com

ارسال این مطلب برای دوستانتان (دکمه رو لمس کنید)

ببخشید یه سوال داشتم
باید ژلاتین رو به مخلوط پنیر و اینا قاطی کنیم یا باید بزاریم پنیر و اینا توی یخچال ببنده بعد روش ژلاتین بریزیم

باید ژلاتین حل شده در آب یا پودر ژله حل شده در آب را با مخلوط پنیر و خامه مخلوط کنید، روی بیسکویت ها ریخته و در یخچال بگذارید.
آنچه موجب سفت شده لایه پنیری میشه ژلاتینه.
می تونید وقتی لایه پنیری بست یک لایه ژله طعم و رنگ دلخواه هم روی اون بریزید.

سلام عزیزم . من یکم مایع پنیروخامه ام رقیق شد . نمیگیره الان؟

سلام دوست گرامی
نگران نباشید، پودر ژلاتین داره ، می بنده. البته اگر مقادیر را مطابق دستور برداشته باشید

نام(لازم)

 

الان که فصل لبوهای خوشرنگ و خوشمزس حیفه از خوردن کیک لبو محروم بمونین. اگر فر ندارید می تونید این کیک را توی قابلمه درست کنید و از خوردنش کنار خونواده لذت ببرید.   مواد …

کیک زیتون و تخم مرغ یک غذای قالبی مقوی و خوشمزه برای مهمانی های رسمی و خانوادگی است. طرز تهیه این غذا را در بخش آموزش آشپزی مجله تصویر زندگی می بینید.   دستور پخت …

  طرز تهیه کیک اسفنجی 4 تخم مرغی ساده کیک اسفنجی 4 تخم مرغی , طرز تهیه کیک اسفنجی , کیک اسفنجی ساده , نحوه درست کردن کیک اسفنجی و تزیین آن , نکته های  تهیه کیک …

طرز تهیه کیک سیب زمینی متفاوت و خوشمزه! + عکس در آموزش های قبلی چند روش پخت کیک سیب زمینی تقدیم شما عزیزان شد و امروز دستور تهیه کیک سیب زمینی متفاوتی را شرح خواهیم …

    آموزش کار با قیف و ماسوره های گرد   در پست آشنایی با انواع ماسوره در مورد انواع ماسوره توضیحاتی داده شد و پست امروز در ادامه پست آموزش کار با قیف و …

طرز تهیه نان شکلاتی ستاره ای مجلسی و خوشمزه در این مطلب که طرز تهیه نان شکلاتی ستاره ای است یاد می گیرید چگونه نانی زیبا یه شکل ستاره درست کرده و همه را شگفت …

دستور پخت چیز کیک شکلاتی یخچالی

طرز تهیه پاناکوتای انار ویژه  شب یلدا   پاناکوتای انار یکی از دسرهای خوشمزه و زیبا برای شب یلداست. پاناکوتا یه نوع دسر ایتالیائی به معنی ”خامه پخته” و منشا آن شمال ایتالیا ست (ولی درسراسر ایتالیا سرو میشه) که خامه های …

  نوروز، کام مهمانها را با مرنگ (پفکی) شیرین کنید    مواد لازم: پودر شکر(یا شکر) :1لیوان سفیده تخم مرغ: نصف لیوان(حدود 3عدد تخم مرغ بزرگ) وانیل:1چهارم قاشق چایخوری هل:5عدد (پوست کنده و خرد شده) …

دستور پخت مسقطی زعفرانی مجلسی  مسقطی زعفرانی یکی از دسرهای خوشمزه ویژه ماه رمضانه. مسقطی یه نوع شیرینی بر پایه نشاسته است. معمولا بعد از پخت میگذارند سرد بشه و بعد برش میزنند ( لقمه …

طرز تهیه نان تورتیلای خانگی   آماده سازی: 15 دقیقه مدت انتظار: 5 دقیقه مجموعاً: 20 دقیقه   مواد اولیه : آب گرم 1 فنجان روغن زیتون یا روغن کانولا 1/3 فنجان بیکینگ‌ پودر (در صورتی که می‌خواهید …

دستور پخت چیز کیک شکلاتی یخچالی
دستور پخت چیز کیک شکلاتی یخچالی
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *