در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

دوره مقدماتی php
در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم
در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

باید گفت در این مورد اتفاق نظری وجود ندارد و نمی‌توان پاسخ روشنی به آن داد. پوست سر به آسانی مواد مختلف را جذب و از خود عبور می‌دهد.

در موقع رنگ کردن مقدار کمی از مواد شیمیایی که روی سر مالیده می شود، از این طریق جذب شده و وارد گردش خون می شود. آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات نشان داده ، مواد شیمیایی موجود در رنگ مو باعث نقص جنینی می‌شود.

البته این مسئله وقتی پیش می آید که دفعات استفاده از رنگ زیاد باشد و پوست سر زیاد در معرض رنگ شیمیایی قرار بگیرد.

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

دوره مقدماتی php

اگر اصرار بر تغییر رنگ موی خود دارید می توانید به جای رنگ کردن کل موها از های لایت کردن استفاده کنید، زیرا های لایت نیاز زیادی به رنگ و مواد شیمیایی ندارد و کمتر هم با پوست سر تماس دارد در نتیجه پوست کف سر رنگی نمی‌شود. این روش تا حدودی قابل اعتمادتر از رنگ کردن تمام موها باشد.

کارشناسان پیشنهاد می کنند که استفاده از رنگهای نیمه – دائم در زمان حاملگی بسیار امن تر است.

چنانچه بر رنگ کردن موی خود اصرار دارید، می توانید روش های جایگزین رنگ مو در بارداری را در نظر بگیرید. نگران نباشید، این روش ها موثرهستند و هیچگونه عوارض جانبی در بدن ندارند. همچنین می توانید موهای خود را در زمان مناسب در دوران بارداری رنگ نمایید.

اگر در دوران بارداری تان اصرار بر رنگ نمودن موهای خود دارید، زمان ایده آل برای این کار سه ماهه دوم بارداری است. زیرا سه ماه اول بارداری بسیار مهم می باشد.

جنین در رحم شما به سرعت در حال رشد است، اعضای مهم بدن، عضلات، و فولیکول های مو، همه درآن زمان در حال رشد هستند. اگرچه هیچ گونه شواهد علمی مبنی بر نفوذ مواد شیمیایی موجود در رنگ مو به بدن وجود ندارد.

اما بروز عوارض جانبی می تواند خفیف تر شود. برای جلوگیری از هر گونه عوارض یا خطرات، از رنگ کردن موی خود در سه ماهه اول اجنتاب نمایید.

رنگ موهای گیاهی بی خطر ترین راه برای رنگ کردن و درخشان تر کردن موهایتان است. رنگ مو های گیاهی هیچ نوع مواد شیمیایی مضری ندارند که به موهای شما آسیبی برساند و یا منجر به ایجاد عوارض گردد.

بر خلاف رنگ های شیمیایی، رنگ های گیاهی باعث بروز بیماری یا حالت تهوع نمی شوند.

اگر به رنگ کردن موهایتان علاقه دارید، به استفاده از حنا فکر کنید. حنا یک رنگ موی طبیعی است و همراه با رنگ های گیاهی، امن ترین گزینه برای رنگ آمیزی موهایتان است. حنا کاملا طبیعی است و هیچ گونه مواد شیمیایی سرطان زا و یا سمی ندارد.

حنا کمترین آسیبی بر رحم شما نخواهد داشت. اگر شما در مورد استفاده از پودر حنا (که ممکن است حاوی برخی از مواد شیمیایی باشند) مردد هستید، از برگ حنا استفاده نمایید. آنها غیرسمی بوده و برای استفاده کاملا بی خطراست.

چگونه از حنا استفاده کنید:

اگر می خواهید موهایتان را رنگ کنید، رنگ موهای بدون آمونیاک را در نظر بگیرید.

آمونیاک می تواند اثرات مضری بر روی چشم هایتان داشته باشد و منجر به بروز عوارض دیگری نیز شود. بنابراین، از استفاده ی رنگ های مبتنی بر آمونیاک اجتناب نمایید.

رنگ های نیمه -دائم یکی دیگر از شرط های سلامت موهای شما می باشند، زیرا هر گونه مواد شیمیایی سمی و یا سرطان زای موجود در رنگهای شیمیایی را ندارند.

این گزینه ها به شما کمک می کنند تا معضل رنگ کردن و یا رنگ نکردن موهایتان را حل کنید. از گزینه های عاری از مواد شیمیایی استفاده کنید تا با کوچکترین خطر استنشاق و یا تماس با مواد شیمیایی مضر مواجه نگردید.

رعایت نکات ایمنی در هنگام رنگ کردن مو

برای کم شدن آسیب‌های احتمالی رنگ مو در دوران بارداری رعایت نکات زیر را فراموش نکنید:

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

بیشتر بخوانید :

خطرات جبران ناپذیر رنگ کردن مو در زمان بارداری و تاثیرات آن روی جنین

آیا رنگ کردن مو در دوران بارداری به جنین آسیب می زند ؟

خطرات رنگ کردن موها در دوران بارداری

رنگ کردن مو و بوتاکس در دوران بارداری

متاسفانه مطالعات کمی وجود دارد که جواب روشنی درباره ایمنی رنگ کردن موها فراهم آورد. توافق عمومی متخصصان بر این باور است که فقط میزان ناچیزی از رنگ مو جذب پوست‌تان می‌شود و در نتیجه احتمال که این میزان بتواند به فرزندتان آسیب رساند، کم است. 

 

در این مقاله مطالب زیر را می خوانید:

به گفته سازمان OTIS ، درباره حیوانات مطالعاتی صورت گرفته است. در این مطالعه آزمایشات با رنگی مویی صورت گرفته است که 100 برابر از آنچه در رنگ موی معمولی استفاده می‌شود، قوی تر است ولی تغییر چشمگیری در رشد جنین مشاهده نشده است. بر این اساس و دیگر عوامل مثل تماس حداقلی با پوست، نشان می‌دهد که احتمالاً رنگ کردن ایمن است.

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

با این حال اگر از هایلایت/لولایت یا سایه رنگ به جای رنگ کردن کلی مو استفاده ‌کنید، به این ترتیب میزان موادی که با پوست سر شما در تماس خواهد بود، کاهش بیشتری می‌یابد.

باردار یا غیر باردار، بخارات حاصل از رنگ مو برای تنفس ناخوشایند است و برای بعضی از خانم‌ها باعث ناخوشی می‌شود. این مشکل به علت استفاده از آمونیوم در رنگ مو است. اگر چنین تصمیمی دارید سالن آرایشی با تهویه خوب هوا انتخاب کنید یا در سالن صندلی را انتخاب کنید که در بهترین ناحیه از نظر تهویه هوا  قرار دارد. همچنین می‌توانید درباره رنگ های عاری از آمونیوم نیز جستجو کنید و آنرا تهیه کنید.

در دوران بارداری رنگ های گیاهی و حنا جایگزین خوبی برای رنگ موهای شیمیایی شمرده می شوند. اگر این چنین انتخابی دارید، ترکیبات نوشته شده پشت جعبه را مطالعه کنید، چرا که به رغم نوشتن کلمه “طبیعی” بر روی برخی محصول، گاهی اوقات مواد شیمیایی نیز در آنها وجود دارد.

برخی از بانوان حنا را بدون مشکل مورد استفاده قرار می دهند، اما برخی دیگر ناخوشایندی‌هایی را احساس می کنند. اگر پشت‌نویس محصول ادعا می‌کند که به سرعت عمل می‌کند، حتما ترکیبات آنرا بررسی کنید، چرا که ممکن است حنا خالص نباشد و حاوی ترکیبات فلزی باشد.

اکنون برخی از سالن‌ آرایش‌های رنگ مو با حنا را عرضه می‌کنند، بنابراین می‌توانید پرس و جو کنید و ببینید، اگر در نزدیکی شما چنین آرایشگاهی وجود دارد.

دکلره کردن موها در بارداری عوارض جبران ناپذیری روی سلامت جنین شما دارد به طوری که اگر آن را بدانید هرگز سلامت فرزند خود را به خطر نخواهید انداخت. از آنجا که سیستم دفاعی بدن و ترشحات هورمونی طی دوران بارداری دستخوش تغییرات بسیاری می‌شود، احتمال بروز واکنش های آلرژی زا حتی نسبت به موادی که در گذشته حساسیت به آن وجود نداشته، مطرح است. بر این اساس بهتر است رنگ، هایلایت، مش و فر کردن موها تا پایان دوره ۹ ماهه بارداری و به طور قطع، ‌طی سه ماهه ابتدایی این دوران صورت نگیرد. نباید فراموش کنید پوست سر به آسانی مواد مختلف را جذب کرده و از خود عبور می‌دهد. بر این اساس امروزه تماس رنگ مو با کف سر حتی برای خانم‌هایی که باردار هم نیستند، به دلیل اثرات منفی ناشی از ترکیبات شیمیایی موجود در آن نفی می‌شود. جالب است بدانید آزمایشات انجام شده روی حیوانات نشان داده، مواد شیمیایی موجود در دکلره باعث نقص جنینی می‌شود. پس سه ماهه اول بارداری که زمان شکل گیری جنین و پیشرفت سلول های اولیه جنینی است و بیشترین آسیب پذیری برای جنین وجود دارد، باید از دکلره کردن مو خودداری شود و این کار را در صورت ضرورت به سه ماهه دوم یا سوم بارداری موکول کرد، اما مادرانی که زمینه‌های آلرژیک پوستی، تنفسی یا گوارشی دارند باید بیش از دیگران، نسبت به انجام کارهای آرایشی و زیبایی پرخطر حساس باشند ما دقیقا نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در بدن یک زن باردار چه واکنش های هورمونی و آلرژی ممکن است رخ بدهد، برای همین واکنش‌های جدید و شدید در این دوران غیرمحتمل نخواهد بود. آن هم در شرایطی که یک زن باردار قادر به گرفتن هر نوع درمان دارویی نیز نیست. در چنین شرایطی بهتر است یک خانم باردار خود را با ریسک بروز آلرژی‌های جدید روبه‌رو نکند.

استفاده از اسپری های رنگ موی موقت در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا علاوه بر احتمال جذب مواد مضر از طریق پوست سر، استنشاق بخارات ناشی از آن نیز می تواند برای سلامتی جنین بسیار مضر باشد. به همین دلیل توصیه می شود که در این دوران حساس تا حد امکان و خصوصاً در سه ماهه اول از این مواد دوری کنید. درصورت اصرار برای استفاده از آنها، حتما این کار را در یک مکان با جریان هوای مناسب انجام دهید.

با توجه به این که مطالعات زیادی در این زمینه انجام نشده است نمی توان نظر قطعی راجع به مضر بودن و یا نبودن آن داشت.

در هنگام انجام رنگ ابرو معمولا سطح کمتری از پوست در تماس با مواد رنگی قرار می گیرند، بعلاوه  طول مدت تماس با مواد شمیایی نسبت به رنگ مو کمتر است بنابراین گرچه به نظر می رسد آثار مضر آن بر سلامتی جنین کمتر از رنگ کردن کل مو باشد اما با توجه به لزوم رعایت تمامی موارد احتیاطی در این دوران حساس، پیشنهاد می کنیم که در دوران بارداری خصوصا در سه ماهه اول از انجام این کار پرهیز کنید و درصورت ضرورت انجام، آن را به سه ماهه دوم و سوم موکول نمایید.

 

معمولا توصیه می شود که مادران باردار به ویژه در سه ماهه اول بارداری شان سراغ رنگ موهای شیمیایی و غیرطبیعی نروند چون در این دوران جنین در حال رشد و تکامل است و ممکن است به دلیل جذب مواد شیمیایی رنگ مو و ورودشان به بدن مادر، جنین دچار آسیب شده و ناهنجاری هایی برایش به وجود بیاید. به مادرانی که می خواهند طی سه ماه اول بارداری موهای خود را رنگ کنند پیشنهاد می کنیم که از رنگ موهای طبیعی استفاده کنند که ضرری برای جنینشان ندارد.

 

مواد شیمیایی موجود در رنگ مو باعث نقص جنینی می‌شود. البته این مسئله وقتی پیش می آید که دفعات استفاده از رنگ زیاد باشد و پوست سر زیاد در معرض رنگ شیمیایی قرار بگیرد.

آنچه در محافل علمی دنیا مورد تایید است این‌ است که هنوز تحقیقات پایان نیافته و بنابراین جواب صد در صد روشنی برای این سوال وجود ندارد. توصیه اغلب پزشکان این‌است که خانم های باردار در سه ماهه اول بارداری که زمان شکل گیری جنین و پیشرفت سلول‌های اولیه جنین است و جنین بسیار حساس بوده و بیشترین خطر آسیب وجود دارد از رنگ کردن مو خودداری کنید و اینکار را به سه ماهه دوم یا سوم موکول کنید.

 

رنگ ‌موها را به سه دسته‌ رنگ های گیاهی،‌ فلزی و رنگ های سنتتیک ارگانیک دسته‌ بندی می‌شوند و رنگ های سنتتیک که بیشترین استفاده را در 60 سال اخیر داشته‌اند، علی‌رغم این که طبیعی‌ترین رنگ را به موها می‌بخشند، حاوی ماده اکسیداتیو هستند و معمولاً به ساقه‌ مو آسیب می‌رسانند.

استفاده از رنگ موها در زمان‌های حاملگی و شیردهی اتفاق نظر کاملی وجود ندارد، ولیکن با توجه به گزارشاتی در خصوص عوارض ناشی از رنگ موها داده شده است، توصیه می‌شود در طول سه ماه اول حاملگی از مصرف رنگ موهای سنتتیک خودداری شود و با عنایت به این ‌رنگ های گیاهی مثل حنا و پوست گردو دارای ماده‌ی غیر سمی هستند. در نتیجه به نظر می‌رسد خطر ایجاد ناهنجاری جنینی در صورت استفاده مادر از رنگ موها در دوران بارداری از آنچه سابقاً گفته می‌شد کمتر می‌باشد.

مادران باردار می‌توانند موهایشان را رنگ  کنند اما بهتر است برای جلوگیری از ناهنجاری های احتمالی جنین، احتیاط‌هایی را رعایت کنند. حال بهتر است رنگ کردن موهای خود را به سه ماه دوم به بعد موکول کنید.

 

در صورت رنگ کردن موهای خود از رنگهایی استفاده کنید که فاقد آمونیاک است. آمونیاک تاثیر منفی روی چشمان شما می گذارد و در نهایت باعث بروز مشکلات دیگر می شود. بنابراین از رنگ موهایی که در آنها آمونیاک بکار رفته، استفاده نکنید. استفاده از رنگ موهای موقت روش کم خطر دیگری است که به شما توصیه می شود زیرا این رنگ ها در مقایسه با رنگ های دیگر اثرات مضر کمتری دارند.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا صاف کردن مو در دوران بارداری عوارض دارد؟

2- آیا فر کردن موها در بارداری خطرناک است؟

3- با موهای زائد در دوران بارداری چه کنیم؟

4- آیا الکترولیز موهای زائد در بارداری مجاز است؟

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع: ترجمه: پروین عباس‌نژاد

سلامت مادر در بارداری

سبک زندگی بارداری

سبک زندگی بارداری

سبک زندگی بارداری

سبک زندگی بارداری

سبک زندگی بارداری

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

سبک زندگی بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

اگه دنبال درمان قطعی سینوزیت حاد و یا پیشگیری از سرماخوردگی کودک خود هستین 

حتما از داروهای گیاهی بیونوریکا آلمان استفاده کنید

دوستی یک اتفاق است و جدایی یک قانون!!کاش هیچ اتفاقی منجر به قانون نشود…Lilypie Pregnancy tickers

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

در دوران عقد ناخواسته، دوقلو (همسان) باردار شدم. می توانم موهایم را رنگ کنم؟ … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

می پسندم

0

سایر خبرها

حالی که در خانم های دیگر این غربالگری در 24 هفتگی انجام می شود. وی تاکید کرد:احتمال ایجاد فشار خون در این خانم ها بیشتر است و ممکن است نسبت به سایر خانم ها زودتر دچار پرفشاری خون و حتی دچار مسمومیت بارداری (پره اکلامپسی) شوند. البته احتمال لخته شدن خون در پا ها در این افراد هم بیشتر است. فلوشیپ مادر و جنین در ادامه توصیه کرد: پس خانم هایی که قصد باردار شدن دارند و چاق هستند، اول باید اقدام …

یاری دهند. با این حال ذکر این نکته هم ضروری به نظر می رسد که بهترین الگو برای جوانان، والدین شان هستند. مادر 45 ساله یکی از افرادی که خود را به طرز عجیبی آرایش می کند و لباس های نامتعارف می پوشد، می گوید: نمی دانم چرا پسرم اینطور لباس هایی را استفاده می کند. او می گوید: هیچوقت نمی توانم او را در جمع مهمانی ها ببرم، چون خجالت میکشم. پدر او می گوید: اصلا نمی دانم کی …

نیاز دارد. (بالأخره یک نفر باید حرکت اول را بزند)؛ و مطمئناً پیگیری هم یک طیف دارد: برخی ژست های به ظاهر رمانتیک در فرهنگ عامه پسند به سمت کار های هولناک یا غیرقانونی میل می کنند؛ گاهی هم فقط قدری چندش اند یا درجۀ شوقشان بالاست. ولی با نگاهی به برخی از این قصه های عشقی، می فهمیم که توجه نشان دادنِ ناخوانده و ناخواستهْ سندی بر اشتیاق مردان است و زنان باید از آن استقبال کنند. در چندین مورد، آن شخصیت …

غذاهایی که شما میل می کنید بو و طعم شیرتان را تغییر می دهند. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند برخلاف نوزادانی که شیر خشک می خورند، با طعم های مختلف غذایی آشنا هستند. شیرمادر و طعم آن اعظم اسلامی مجد: هر آنچه که می خورید روی شیر شما اثر می گذارد حتی چیزهایی که کاملا دور از ذهن به نظر می رسند، بنابراین اهمیت دادن به تغذیه در دوران شیردهی بسیار مهم است. اگر برنامه غذایی …

. البته حضور در ژاپن و مدرسه بین المللی یک هفت یا 10 روز نبود. ما باید 3 ماه در کلاس های فیفا حضور شبانه روزی می داشتیم، تا اینکه فیفا میزبانی کلاس ها را با تدریس دتمارکرامر(Dettmar Cramer) و دستیاری من، حمید ابوطالب و رنجبر به تهران داد و مربیان بعد از پایان کلاس های پیشرفته راهی شهرها و باشگاه ها شدند. البته نقش پر رنگ این اتفاق برای گسترش و تعمیم فوتبال در سرتاسر کشور مدیون فدراسیون فوتبال بود که …

مادر بودن یک دنیای زیباست و بخش مهمی از زندگی شماست. چه اینکه برای بار اول باردار شده باشید، چه از قبل بچه داشته باشید شما نیاز به مراقبت و توجه دارید. لازم است در این دوره احتیاط کنید تا مطمئن باشید خودتان و فرزندتان از یک بارداری سالم لذت خواهید برد. سوالات مهمی در این زمینه هست که هر زن باردار باید از پزشکش بپرسد. ما در این مقاله شما را با این سوالات آشنا می کنیم. شما ممکن است به …

فاز به عنوان داور حضور داشت. او در پاسخ به سوال مجری مبنی بر این که توصیه شما به نوجوانان چیست؟ گفت بروند ولگردی کنند! بعد مجری از او پرسید که منظورت چیست؟ ، او هم گفت که جناب خان تحت تاثیر حضور او در خیابان و کوچه و … شکل گرفته است. من وارد بحث شدم و گفتم این موضوع را بسط بدهد تا تلطیف شود و بالاخره بشود آن را پخش کرد! حرفش این بود که این دنیای کادری که بچه باید فقط در خانه باشد و فضای مجازی و …

، مردم بر اساس بینشی که پیدا کرده بودند رأی بالایی به جمهوری اسلامی دادند؛ آن بینش دو کلمه بود، اسلام و مبانی اسلام و دین؛ و عمده ترین مسأله این است که مردم مسلمان واقعی شوند. این هم گیرا است، هم خوب است و هم نقش دارد. حرف هایی که امام اول در نجف، قم و پاریس و بعد از ورود به ایران زده، همه ضبط شده و نوار دارند. اگر آنچه آن روز فرمودند کاملا اجرا می شد، خواسته همین مردم بود که به آن رأی دادند؛ ولی آنها …

. البته با تمام شدن دوره درمان و قطع مصرف دارو، عوارض آن از بین می رود. تاثیر ویتامین A دو داروی آسیتریتین و ایزوترتینوئین برای بیماری های آکنه و پسوریازیس کار برد دارند. این دو دارو که به خانواده رتینوئیدها (مشتقات ویتامین A) تعلق دارند می توانند باعث آسیب به موها شوند. داروی آسیتریتین که برای درمان پسوریازیس استفاده می شود، می تواند به ریزش مو، تغییر رنگ یا حالت موها …

است یکی از دوقلو ها کاملا سفید و دیگری کاملا سیاه باشد. اشتباه نکنید! کسی خیانت نکرده است. اگر والدین از دو نژاد مختلف باشند، ژنتیک ترکیب شده آن ها می تواند دو رنگ پوست متفاوت را ایجاد کند. شگفت انگیز است نه؟ مخصوصا لحظه زایمان! وقتی دو مرد دوقلوی همسان با دو زن دوقلوی همسان بچه دار شوند از نظر قانونی بچه هایشان عموزاده هستند، اما از نظر ژنتیکی خواهر و برادر هستند! تصویر زیر را ببینید …

…. به عنوان مثال، توجه به رنگ، اندازه یا شکل خاص. کودکان و نوجوانانی که دچار این نوع وسواس قهری هستند، یا مضطرب می شوند، زیرا تنها در تصورات خود دچار وسواس هستند ، یا با نوعی اعتقاد خرافات گونه تصور می کنند اتفاق بدی رخ می دهد (به عنوان مثال، اگر کفش های من به درستی مرتب نشده باشند، مادر من خواهد مرد!). اغلب، محتوای وسوسه های فکری بسیار عجیب و غریب است. به عنوان مثال، یک کودک مبتلا به …

توصیه ما به مادران این است که هنگام پختن غذاهای تکمیلی به هیچ عنوان خودشان غذا را تست نکنند زیرا اگر تشخیص بدهند که غذا کم نمک است به آن نمک میزنند و این کار بسیار خطرناک است. دو دلیل مهم اول اینکه: مادر کودک را ناخواسته به سمت غذاهای شور ترغیب میکند و باعث میشود تا کودک در دوران بزرگسالی علاقه بیشتری به مصرف نمک داشته باشد. حتی توصیه ما این است که خانواده ها از همان دوران …

…> شما گفتید مردم در این دوران، نور امیدی نمی بینند؛ نمی دانند فردا قرار است چه اتفاقی بیفتد؛ اما ما شرایط بدتر از این هم داشته ایم! الان که از نظر امنیت در منطقه حرف اول را می زنیم. شما زمان جنگ را حتما بهتر از من خاطرتان هست؛ آن موقع واقعا مردم نمی دانستند که فردا چه می شود و چه اتفاقی قرار است بیفتد؛ این طوری نبود؟ چرا آن موقع مطالبه و اعتراض این قدر نبود؟ زیباکلام: برای اینکه آن موقع …

خطر افزایش نقایص مادرزادی و اختلالات کروموزومی (سندرم داون و تریزیومی 18) است. اگر جواب دو آزمایش فوق نگران کننده بود مادر باید از پرز های جفت نمونه گیری کند. غربالگری سه ماهه دوم: زمان انجام آزمایش: بین هفته های 14-22 بارداری آزمایش خون: بررسی چند نوع پروتئین در خون که به طور طبیعی در خون مادر باردار وجود ندارند. مثلا اگر در بدن جنین یک پروتئین به خصوص …

عمومی با عنوان رابطه فشار روانی مادر در دوران بارداری با نمره آپگار و وضعیت بدنی نوزاد نشان دهنده وجود رابطه ای معنی دار بین فشار روانی دوران بارداری با پیامدهای تولد از جمله وزن نوزاد، نمره آپگار (وضعیت فیزیولوژیک نوزاد شامل ضربان قلب، تنفس، پاسخ های بازتابی، برانگیختگی و فعالیت عضلانی و رنگ پوست) دقیقه اول، قد نوزاد، اندازه دور سر نوزاد و طول مدت بارداری وجود دارد. براساس یافته های تحقیقاتی …

به گزارش آفتاب، بعد از این که خدمتم تمام شد به اصرار پدرم با دختر یکی از دوستانش ازدواج کردم و چون تنها پسر خانواده بودم، پدرم مدیریت مغازه فرش فروشی خود را به من سپرد، من هم قبول کردم و در آنجا مشغول به کار شدم، همه چیز عالی و خوب پیش می رفت، چند سالی از زندگی من و سمانه می گذشت اما خبری از بچه دار شدن ما نشد تا این که بعد از معاینات و انجام آزمایش ها متوجه شدم همسرم به دلیل مشکلات هورمونی قادر به بارداری نیست. سمانه هم وقتی از همه چیز ن …

بعد از اینکه وارد چرخه منظم زندگی با دوقلوها یا بیشتر شدید همه چیز آسان تر می شود، بنابراین همان روال عادی که به آن عادت کرده اید برای خانواده بهتر است. به غریزه خود اعتماد کنید. سعی کنید در صورت امکان نوزادان را از شیر خودتان تغذیه کنید، شیر مادر حاوی تعادل طبیعی مواد مغذی و پادتن ها برای نوزادان است که از آن ها در برابر عفونت و بیماری محافظت می کند. مراقبت از دو نوزاد بیمار به طور …

به نجف برای مدتی مسأله روز بود، همه مشتاق دیدن ایشان و شنیدن سخنانش بودند، چند شب در مدرسه آیت الله سیدعبدالله شیرازی با حضور انبوه طلّاب و قشر های مردم منبر می رفت. یک روز در بازگشت از کربلا به نجف در اتوبوس به طور اتفاقی با بهلول همسفر شدم و در طول مسیر سوالات زیادی از ایشان کردم. آقای بهلول بعد از فرار از مسجد گوهرشاد به افغانستان متواری می شود که سرگذشت زندگی شان به خصوص …

زنان باردار باید مراقب آن چه می خورند و آن چه روی بدن از آن استفاده می کنند، باشند. بارداری دوران به یادماندنی است اما اگر مراقبت های لازم انجام نشود، دوران بارداری می تواند به دوران چالش برانگیزی تبدیل شود. در این زمان فرد دچار جوش، لکه های تیره رنگ و ترک می شود. قبل از درمان کردن مشکلات پوستی ناشی از بارداری، باید به نکاتی در این زمینه توجه کرد. در این مطلب به چند ماده آرایشی و …

شیر می شود و بعد از زایمان ممکن است باعث ایجاد بی خوابی، تحریک پذیری شدید و کج خلقی نوزاد شود. زنان باردار بهتر است از خوردن قهوه به مقدار زیاد در دوران بارداری خودداری کنند، چون کافئین موجود درقهوه تحریک پذیری مادران باردار را زیاد می کند. گفتنی است: مادران باردار با رعایت برخی موارد می توانند از غذاهای مختلف استفاده کنند، ولی باید حداکثر وزنشان را در نظر داشته باشند و بیش از 1 تا 2 کیلوگرم درسه ماهه اول ، 5 کیلوگرم در سه ماهه دوم و 5 کیلوگرم در سه ماهه سوم اضافه وزن نداشته باشند. …

شنوایی کودکتان شود، تتراسایکلین (مینوسایکلین، اکسی تترا سایکلین و دوکسی سایکلین) مورد استفاده در درمان آکنه و عفونت های تنفسی. اگر در سه ماهه دوم و یا سوم بارداری، تتراسایکلین مصرف کنید احتمال بی رنگ شدن دندان های کودک در حال رشد وجود خواهد داشت.

ترک های شکمی یا خطوط کششی پوستی که به رنگ سفید روی ناحیه شکم و رانها ظاهر می شود، بر اثر کشیدگی پوست به دلیل اتساع رحم ایجاد می شود، که استفاده از روغن بادام شیرین برای چرب کردن ناحیه شکم و رانها به عنوان نرم کننده در ماههای اول بارداری قبل از بزرگ شدن شکم، می تواند به پیشگیری از این حالت کمک کند. در دوران بارداری، معمولا پوست صورت بهتر به نظر می رسد، ولی ممکن است لکه های قهوه ای به دلیل اثر …

، اختلال در تمرکز، بیش فعالی و اوتیسم به دنبال دارد. بر اساس مطالعات، استرس مادر در دوران بارداری، تکامل مغز و سایر سیستم های بدن کودک را تحت تاثیر قرار می دهد: سیستم ایمنی در مطالعه ای که در سال 2012 انجام شد، 400 زن باردار پرسشنامه ای را در مورد شرایط زندگی و میزان استرس خود از جمله تبعیض نژادی و یا قطع درآمد، پر نمودند. در این تحقیق مشخص شد که استرس مادران موجب افزایش سطح IgE1 (نوعی …

…. شش هفته اول بارداری دورانی است که جنین در حال شکل گیری است و مصرف دارو در این زمان اثرات سوء بیشتری دارد. اگر مادر در دوران بارداری رعایت نکات زیر را بکند، پیدایش ناهنجاری در کودک او کاهش می یابد. – هیچگاه مادر باردار نباید به توصیه دوست و آشنا دارویی مصرف کند. مادر باردار، اگر به هر علتی به پزشک مراجعه می کند، باید یادآور شود که باردار است. – اگر مادر باردار عکسبرداری …

کمبود اسید فولیک در زنان باردار موجب نقایص عصبی در جنین شده لذا خطر ناهنجاریهای لوله عصبی در جنین را افزایش و نیاز بدن زن بارار در این دوران نسبت به آن دو برابر می شود. دکتر رویا نصیری جراح و متخصص بیماریهای زنان توصیه کرد: یک ماه قبل و هفته های بعد از بارداری برای جلوگیری از ناهنجاریهای لوله عصبی از قرص های اسیدفولیک استفاده کنند. این متخصص افزود: در سه ماهه اول بارداری به علت تشکیل ارگانهای …

4 گرم، اینها را در دیگ ریخته نیم ساعت بجوشانید و بعد 1 عدد سیب زمینی و 1 عدد پیاز، مقداری رب گوجه فرنگی با 1 عدد گوجه فرنگی و مقداری سبزی خرد کرده در آن ریخته و نیم ساعت دیگر آن را بجوشانید، سپس صاف نمایید. این سوپ دارای مقدار زیادی کلسیم و مقداری فسفر، به حد کافی ویتامین (د-D) می باشد. – یکی از سبزی هایی که کلسیم و ویتامین (ث-C) بسیار دارد تره بومی ایران است. – خوردن به دل ضعیف را قوی، معده را پاک، رنگ را صاف و فرزند را نیکو و وجیه می نماید. – خوردن روزی یک قاشق چایخوری آب دریا بسیار مفید است و از 91 عنصر مفید استفاده می کنید. …

بسیار مهم مرگ مادران به دلیل بروز بیشتر ترومبو آلبومینی، عوارض ناشی از بیهوشی و عفونت های رحم پس از عمل سزارین بوده و چاقی مادر با بروز بیشتر ماکروزومی یعنی وزن بیش از چهار کیلوگرم نوزاد در بدو تولد، همراه است. چاقی عامل خطری برای بسیاری از بیماری های دوران بارداری از جمله دیابت بارداری، فشار خون بالا و مسمومیت بارداری بوده و همچنین با شیوع بیشتر عفونت های رحم و خونریزی های پس از زایمان همراه است. …

شدن چشمها – استفراغ مداوم یا مزاحم – خروج ناگهانی آب از مهبل اختلالات گوارشی در دوران بارداری کدام است؟ آیا راههای پیشگیری و درمان این اختلالات را میدانید؟ حالت تهوع اکثر خانمهای باردار در سه ماهه اول بارداری ( به خصوص در حاملگی اول) عمدتا به علت تغییرات هورموونی و اختلالات هیجانی و روحی از تهوع شکایت میکنند. برای رفع تهوع رعایت اصول زیر مفید …

اینکه گوشت به مقدار کافی مصرف نمیکنند دیده می شود. علائم کم خونی عبارتند از پریدگی رنگ، ضعف،سرگیجه،کم اشتهایی،اختلالات گوارشی، طپش قلب،لاغری که در اغلب کم خونی ها وجود دارند ولی نوع و علت کم خونی فقط از راه آزمایش خون معلوم میگردد. درمان کم خونی بستگی به نوع آن دارد و اصولا هنگام بارداری جهت پیشگیری، به زنان باردار مقداری آهن به صورت قرص، قطره، شربت، و یا آمپول به طور اضافه و برای مدت …

بزرگ می شود. این نگران کننده نیست و کاملا امری طبیعی است، زیرا شکم شما حالت ارتجاعی پیدا کرده و نسبت به بزرگ شدن واکنش هایی را که در دوران بارداری اول نشان می داد، از خود نشان نخواهد داد. در اولین بارداری تقریبا تا ماه چهارم شما می توانید از لباس های قبل از بارداری تان استفاده کنید، اما این بار تقریبا این گردی شادی بخش در ماه سوم بسیار بیشتر خودش را نشان می دهد و به مراتب واضح تر است و …

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

این سوال بسیاری از خانم های باردار است که آیا در دوران حاملگی میتوان موها را رنگ کرد؟ رنگ کردن مو برای جنین ضرر دارد؟ بارداری حساس ترین دورانی است که خانم ها تجربه میکنند, بسیاری از کارها در این دوران برایشان ممنوع است از این رو در این مطلب میخواهیم رنگ کردن مو در دوران بارداری را بررسی کنیم.

اگر شما هم جزو خانم هایی هستید که دوست دارید در دوران بارداری هم با رنگ کردن موها زیبایی تان را حفظ کنید بهتر است بدانید رنگ موها چون شیمیایی هستند از طریق پوست سر وارد خون میشوند و میتوانند باعث نقص جنین شوند.

اگر به رنگ کردن مو دراین دوران اصرار دارید و میخواهید موهای سفیدتان را بپوشانید میتوانید از رنگ موهای گیاهی و طبیعی استفاده کنید, رنگ موهای کیاهی مانند حنا برای زنان باردار بی خطر بوده و عوارضی ندارد. حنا هیچگونه مواد شیمیایی و سرطان زایی ندارد و کاملا طبیعی است که هیچ آسیبی به جنین و مادر وارد نمیکند. در این دوران از رنگ موهای بدون آمونیاک و نیمه دائم هم میتوانید استفاده کنید.

تا جایی که امکان دارد در دوران حاملگی از رنگ کردن موهای خود اجتناب کنید, اگر هم تصمیم به رنگ کردن موهایتان دارید نکاتی که گفته شد را رعایت کنید تا از عوارض احتمالی جلوگیری کرده باشید و رنگ مویی ملایم و بی خطر انتخاب کنید. دستورالعمل رنگ موها را با دقت بخوانید و سعی کنید مواد شیمیمایی را زیاد روی پوست سرتان نگه ندارید, پس از رنگ کردن موها پوست سر و پیشانی را به خوبی بشویید.

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

تمام نکاتی که گفته شد بهتر است در دوران شیردهی هم رعایت شود, در دوران شیردهی سعی کنید کمتر موهایتان را رنگ کنید. برای رنگ کردن مو در این دوران از رنگ موهای بدون آمونیاک و طبیعی استفاده کنید. 

تا چند سال پیش استفاده از رنگ موها بیشتر در بین زنان و آن‌هم برای پوشاندن موهای سفید رواج داشت، اما امروزه استفاده از رنگ مو در بین جوانان نیز شایع شده.

رنگ کردن مو قدمتی دیرینه دارد. انسان‌ها از زمان‌های بسیار دور علاقه بسیاری به رنگ کردن موهایشان داشته‌اند و با استفاده از گیاهانی مثل حنا موهای‌شان را رنگ می‌کردند.

علاقه به رنگ کردن مو از زمان‌های قدیم تا امروز ادامه یافته است. تا چند سال پیش استفاده از رنگ موها به‌ویژه رنگ موهای شیمیایی بیشتر در بین زنان و آن‌هم برای پوشاندن موهای سفید رواج داشت، اما متأسفانه امروزه استفاده از رنگ موهای شیمیایی در بین جوانان و نوجوانان نیز شایع شده که البته می‌تواند صدمات زیادی را هم به دنبال داشته باشد. 

 

 

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

 

 رنگ موی موقت به رنگ موئی گفته می‌شود كه فقط به‌اندازه یک‌بار شامپو زدن دوام دارد این نوع رنگ فقط بر روی ساقه مو قرار می‌گیرد. رنگ مو خاکستری شیک و متفاوت

رنگ موهای نیمه موقت، یا نیمه ثابت به‌اندازه 4-6 بار شامپو زدن دوام دارند و برای پوشاندن موهای سفید بهتر است از این نوع رنگ موها استفاده شود كه حاوی مواد اكسیدان ضعیف هستند اما اغلب آمونیاك ندارند. شخصیت شناسی از روی رنگ مو

این نوع رنگ 2 – 6 هفته بر روی مو باقی می‌ماند و به‌عنوان تقویت‌کننده رنگ طبیعی مو نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.

اما رنگ موهای ثابت تغییرات كلی و اساسی بر مو می‌‌گذارند و نیاز به اكسیدان و آمونیاك دارند.

امروزه برای موهای مختلف انواع متنوعی رنگ مو تولید شده است و شما می‌توانید با كمی دقت رنگ موی مناسب موهای خود را بیابید.

نكته مهم آن است كه رنگ موهای شیمیایی، در صورت ناآگاهی شما از نوع رنگ، می‌توانند مضر باشند. چگونگی واكنش پیروكسید هیدروژن و آمونیاك با موهای سر مستقیماً به نوع محصول انتخاب‌شده بستگی دارد.

رنگ موهای پایدار در فرایند رنگ كردن مو كوتیكول (پوسته خارجی مو) باز و شكافته می‌شود تا رنگ مو در داخل محور مو قرار گیرد.

پس از باز شدن كوتیكول رنگ با پروتئین‌های كورتكس واكنش داده تا رنگ طبیعی مو را از بین ببرد بیشتر رنگ موها در دو مرحله عمل می‌کنند (این دو مرحله همزمان اتفاق می‌افتند) نخست رنگ اولیه مو را از بین برده و سپس رنگ جدید را جایگزین می‌کنند. درواقع شبیه همان دكلره كردن با این تفاوت كه پس از بی‌رنگ كردن رنگ جدید با پروتئین‌های درون مو واكنش داده و جایگزین می‌شود.

آمونیاك ماده قلیایی است كه نقش آن باز كردن كوتیكول مو می‌باشد. برای اینكه رنگ داخل كورتكس نفوذ كرده و جایگزین شود درواقع این ماده در كنار پر اكسید و رنگ مو مانند یك كاتالیزور عمل می‌کند.

پر اكسید نیز به‌عنوان یك عامل اكسید كننده عمل می‌کند كه رنگ قبلی را از بین می‌برد. هنگام شكستن پیوندهای شیمیایی موتوسط پر اكسید مقداری گوگرد آزاد می‌شود كه باعث ایجاد بوی خاصی می‌شود كه این بو مشخصه موهای رنگ شده است. پس از اینكه ملانین بی‌رنگ شد یك رنگ دائمی با كورتكس مو واكنش می‌دهد.

انواع گوناگونی از الکل‌ها و حالت‌دهنده‌ها نیز در تولید رنگ مو استفاده می‌شود. حالت‌دهنده‌ها كوتیكول مو را پس از رنگ كردن می‌بندند تا رنگ جدید پایداری بیشتری پیدا كند.

 

 

 

• رنگ موی نیمه دائمی

این نوع رنگ، بدون ایجاد تغییر در حالت طبیعی مو، رنگ را به لایه بیرونی آن اضافه می‌كند. رنگ مو مولکول‌های زبری دارد. این مولکول‌های كوچك پس از چندبار شست‌وشو از غلاف مو خارج می‌شوند. 

این نوع رنگ مو به مدت 6 – 12 مرتبه شست‌وشو با شامپو دوام دارد و 50 درصد از موهای سفید را پوشش می‌دهد. همچنین، تقویت‌كننده رنگ طبیعی مو نیز هست.

رنگ موهای نیمه دائمی، موهای شما را روشن یا بی‌رنگ نمی‌كنند. زیرا عاری از تركیبات آمونیاك و پیروكسید هیدروژن هستند.

• رنگ موی موقت

اثر این نوع رنگ به مدت 14 – 28 بار شست‌وشو با شامپو در مو باقی می‌ماند. مولکول‌های این نوع رنگ غلاف دور مو را می‌پوشانند و به درون پوسته آن نفوذ می‌كنند.

سپس در محلی كه مولکول‌های رنگدانه طبیعی قرار دارند ساكن می‌شوند. آمونیاك رنگ موی موقت به‌اندازه‌ای است كه رنگدانه طبیعی را روشن یا بی‌رنگ نمی‌كند.

به‌علاوه، مقدار پیروكسید هیدروژن آن‌هم اندك است. با این وجود، موهای سفید را پوشش می‌دهد.

• رنگ موی دائمی

 این نوع رنگ مو برای ایجاد تغییرات كلی در شكل ظاهری است. موهای سیاه را بور می‌كند و بالعكس. در رنگ دائمی، از آمونیاك و نیز پیروكسید هیدروژن برای رنگ كردن مو استفاده می‌شود.

مولکول‌های رنگ وارد پوسته مو می‌شوند و با شست‌وشو از بین نمی‌روند. این محصول بر رنگدانه‌های مو اثر می‌گذارد و آن‌ها را روشن‌تر می‌كند.

به همین علت است كه یك رنگ مو روی موهای افراد مختلف به رنگ‌های متفاوت درمی‌آید.

در حدود 4 – 6 هفته زمان لازم است تا رنگ از ریشه مو خارج و رنگ طبیعی مو بر روی پوست سر ظاهر شود.

یافتن رنگ موی مناسب ساده نیست. انتخاب رنگ دلخواه از روی كاتالوگ رنگ فروشگاه و خریداری آن اقدامی نادرست است. رنگ مو را با توجه به رنگ طبیعی مو، رنگ چشم و پوست خود انتخاب كنید.

رنگی كه می‌بینید حاصل بازتاب نور از روی رنگدانه‌های رنگ‌شده است. بنابراین، یك رنگ یكسان روی موهای مختلف نمودهای متفاوتی دارد.

رنگ موی طبیعی و مصنوعی در زیر نور فلورسنت یا نور طبیعی آفتاب متفاوت به نظر می‌رسند. سطح رنگ‌ها را از درجه 1 – 10 تقسیم‌بندی كرده‌اند. رنگ درجه ده مو را روشن و درجه یك آن را تیره می‌كند.

رنگ موی سیاه، نور كمی را منعكس می‌كند و این درست برخلاف عملكرد رنگ موی بور است. انتخاب رنگ ‌مو به مرغوبیت رنگ، سلیقه و خواسته شما و مدت‌زمانی كه می‌خواهید آن رنگ روی موهایتان باقی بماند بستگی دارد.

اغلب زنان از رنگ‌های تیره شروع می‌كنند و هر بار، رنگ یك درجه روشن‌تر از قبل را برمی‌گزینند. اگر رنگ موی انتخابی موهای سفید شما را پوشش نمی‌دهد، از رنگ مرغوب‌تر و یك درجه بالاتر از رنگ موی اصلی خود استفاده كنید.

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

 

 

 

قدرت اکسیدان که به‌عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو بکار می‌رود با نتایج مورد نیاز و دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود.

اکسیدان  vol10 رنگ را فقط به‌طور جزئی باز می‌کند.

اکسیدان vol20 قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی بالابر روی موهای سفید.

اکسیدان vol30 قدرت روشن کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ.

اكسیدان Vol 10 رنگ را فقط به‌طور جزئی باز می‌كند، اكسیدان Vol 20 قدرت بازكنندگی و روشن كنندگی بالاتری دارد و اكسیدان Vol 30 قدرت روشن كنندگی بسیار بالا را با كمترین میزان رنگ دارد.

از آنجایی‌كه اكسیدان‌های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاك می‌كند معمولاً توصیه می‌شود از اكسیدان‌های با درجه كمتر از 30 استفاده كنید. آمونیاك هم همین خطر را دارد.

آمونیاك ماده‌ای است كه معمولاً در رنگ موهای دائمی استفاده می‌شود و مانند تمام قلیاها تمایل به جداكردن كوتیكول دارد و به همین دلیل به رنگ اجازه می‌دهد تا به داخل مو نفوذ كند.

اگر آمونیاك به‌كار رفته بیش از حد تند باشد، پیوندهای سولفور مو بیش از اندازه جدا شده و در نتیجه مو سفت می‌شود و قطر و وزنش را از دست می‌دهد.

این دو اصطلاح را هم به خاطر بسپارید

 

منظور از یا سطح رنگ مو، درجه روشن كنندگی آن است. هر رنگی می‌تواند از رنگ روشن‌تر یا تیره‌تر ساخته شود و با اضافه كردن یك رنگ‌ تیره و یا روشن می‌توان این درجه را تغییر داد.

رنگ موها چه طبیعی و چه مصنوعی از درجه 1 -10 طبقه‌بندی می‌شوند. درجه 1، نشان دهنده رنگ سیاه و درجه 10 نشان دهنده روشن‌ترین رنگ یعنی بلوند است.

 

منظور از تون، گرم یا سرد بودن رنگ است. رنگ‌های گرم (هایت‌لایت‌كننده‌ها)، قرمز، نارنجی و زرد هستند. خاكستری، آبی، سبز و بنفش هم رنگ‌های سرد را تشكیل می‌دهند.

 

بی‌رنگ کننده‌ها با ملانین موجود در مو واكنش داده و رنگ مو را در یك واكنش غیر قابل بازگشت از بین می‌برند. درواقع مولکول‌های ملانین را اكسید می‌کنند.

البته ملأ نین در مو باقی می‌ماند ولی مولکول‌های آن پس از اكسید شدن دیگر رنگی ندارند.

پس از استفاده از مواد بی‌رنگ كننده (دكلره) موهای شما به رنگ زرد كم رنگ در می‌آید كه این به دلیل مولکول‌های پروتئینی سازنده مو به نام كراتین می‌باشد.

رنگ طبیعی كراتین زرد كم رنگ است.بی‌رنگ کننده‌ها با رنگ دانه یو ملانین خیلی بهتر وسریعتر از فائو ملانین واكنش می‌دهند.

به همین دلیل رنگ باقیمانده مایل به طلایی یا قرمز رنگ می‌شود.بی‌رنگ كننده درواقع پر اكسید حل شده در یك حلال قلیایی است كه این حلال محور مو را باز می‌کند تا پر اكسید با ملانین مو واكنش دهد.

 

از آنجایی که تحقیقات در این زمینه هنوز تکمیل نشده است، نمی‌توان ادعا کرد که صددرصد رنگ مو تأثیر مضری بر روی جنین دارد.

اما همان‌طور که می‌دانید پوست کف سر می‌تواند مقداری از مواد شیمیایی موجود در رنگ را جذب کرده و وارد جریان خون کند و از آنجایی که سه ماهه اول بارداری، زمان شکل‌گیری جنین بوده و جنین در این زمان بسیار حساس و آسیب‌پذیر است، پس به زنان باردار توصیه می‌شود تا پایان دوران بارداری از رنگ‌های شیمیایی استفاده نکنند، خصوصاً در سه ماهه اول بارداری.

این رنگ‌ها می‌توانند باعث سقط جنین شوند، لذا استفاده از آن در دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

استفاده مکرر یا نادرست از رنگ موها، باعث آسیب موها و بروز موخوره می‌شود.

خشک و زبر شدن و شکنندگی موها نیز از آسیب‌هایی است که در اثر از بین رفتن چربی مو به وجود می‌آید.

استفاده مکرر از رنگ مو سبب ایجاد حساسیت‌های پوستی، شوره سر، خارش و حتی قرمزی پوست سر می‌شود.

چنانچه مواد شیمیایی موجود در رنگ قوی باشد و فرد نسبت به این مواد حساسیت داشته باشد، ممکن است سوختگی در سر ایجاد شود که اثرات آن حتی می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند.

گاهی اوقات رنگ کردن مو سبب ایجاد آلرژی می‌شود که خارش و قرمزی پوست سر از آن جمله‌اند و در مواردی با سوزش نیز همراه است و گاهی اوقات حتی منجر به ورم می‌شود.

 

رنگ پوست، رنگ طبیعی مو، رنگ چشم، چاقی و لاغری شخص و شخصیت فرد رنگ موی سر شما می‌بایست مكمل رنگ پـوست‌تان باشد.

هیچگاه مـوی سرتان را بیش از 3-2 درجه از رنگ طبیعی خود روشن‌تر و یا تیره‌تر نكنید.

بخاطر داشته باشید كه موهای ظریف بدلیل داشتن لایـه كوتیكول نازک‌تر زودتر از موهای ضخیم رنگ را بخود می‌گیرد.

هرگاه پوست‌تان به رنگ مو آغشته شد می‌توانید آن را با پودر بچه تمیز كنید.

در آفتاب از كلاه، روسری و محصولات ضد آفتاب استفاده كنید تا از بـی رنـگ شدن و خشكی موهایتان جلوگیری كرده باشید.

شامپو زدن خشن سبب خارج شدن رنگ و خشكی موی سرتان می‌گردد. بنابراین سر خود را با شامپوهای ویژه موهای رنگ شده با ملایمت شستشو دهید. از كاندیشنر و تقویت کننده‌ها استفاده كنید تا رطوبت موهایتان حفظ گردد.

هنگام خشك كردن موهایتان با هوله این كار را با ملایمت انجام دهیـد تـا مـوهـایتان آسیب نبینند.

هنگامی‌كه موهایتان هنوز خیس می‌باشند آن‌ها را برس نكشید و بجای آن از یك شانه استفاده كنید.

هنگام استفاده از سشوار موها را زیاد خشك نكنید. زمانی كه هنوز مقداری رطوبت دارند آن‌ها را رها كنید. با این كار از ایجاد الكتریسیته ساكن جلوگیری خواهید كرد.

پـیش از وارد شدن در آب اسـتخر مـوهای خود را با آب بـدون كلر شسـتشو داده و از كلاه ویژه شنا نیز استفاده كنید.

 

منتخب رنگ موی پاییزی و زمستانی

مشکی کردن رنگ موها به روش طبیعی



اغلب پزشکان با رنگ کردن موی خانم های باردار مخالف هستند. علت این مخالفت نیز درصد بالای احتمال آسیب رسانی به سلامتی نوزاد می باشد. رنگ مو از سر جذب خون می شود و از آن جایی که سه ماه اول بارداری زمان شکل گیری نوزاد است، سعی کنید در این بازه اقدام به رنگ کردن مو نکنید.

شما در شش ماه آخر بارداری خود مجاز به رنگ کردن مو هستید. در واقع رنگ کردن مو در این زمان بلا مانع است. گر چه ترفندهایی برای رنگ کردن مو در سه ماه اول نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

برخی از خانم های باردار بنا به دلایلی همچون سفیدی موها، تمایل دارند در سه ماه اول بارداری خود موهایشان را رنگ کنند. در این صورت بهتر است از رنگ موهای فاقد آمونیاک استفاده استفاده کنید. همچنین می توان از رنگ موهایی استفاده کرد که به جای ترکیب با اکسیدان، با آب ترکیب می شوند. ترفند دیگری برای رنگ کردن مو در سه ماه اول بارداری، استفاده از تکنیک های آمبره، سامبره و هایلایت می باشد.

برای نمایش ویدئو باید جاوا اسکریپت شما فعال باشد

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

توضیحات: در این ویدئو شرایط رنگ کردن مو در دوران بارداری توسط خانم مریم ابراهیم پور ارائه می شود. برای شرکت در کلاس های آموزشی مریم ابراهیم پور با شماره های 02144217148 و09395780037 تماس حاصل فرمایید

تگ:
رنگ کردن مو  
رنگ کردن مو در دوران بارداری  
رنگ و مش بارداری  
تکنیک آمبره و سامبره  
هایلایت کردن مو در دوران بارداری  
مش مو 2019  
آموزش کار با مواد غرب تهران  
آموزش شینیون مو مرزداران  
ورکشاپ تخصصی مو  
دوره آموزشی خدمات مو  
کلاس های آموزشی مریم ابراهیم پور  
مدرس شینیون مو  
آموزشگاه خدمات مو  
آموزشگاه شینیون مو مرزداران  
آموزش کوتاهی مو جدید  

نمایش ها: 2329  
مدت زمان: 03:22  
آپلود شده توسط: آرایشگاه پرنیا مرزداران

خانم ابراهیم پور مدرس رنگ و کوتاهی مو در غرب تهران09395780037

تبلیغات

ارسال نظر

فیلم های پیشنهادی

آموزش گام به گام آمبره

آموزش کوتاه کردن مو

آموزش گام به گام کوتاهی موی لیر

بهترین آرایشگاه تهران برای کوتاهی مو

رنگ موی قرمز بدون دکلره – Dye hair red without bleach

آموزش تخصصی انواع تکنیک های رنگ مو

آموزش کوتاهی مو – Faux Haircut

آموزش کوتاهی موی زنانه مدل باب لیر – Bob Layer hair style

دوره های آموزشی کار با مواد

دسته بندی فیلم ها

میکروپیگمنتیشن و هاشور ابرو

رنگ و مش

کوتاهی مو

بافت مو و اکستنشن

شینیون

گریم و آرایش

کاشت و طراحی ناخن

مراقبتهای پوستی

معرفی برترین‌های آرایش

محصولات آرایشی

ویدئوهای آرایشی کوتاه



اغلب پزشکان با رنگ کردن موی خانم های باردار مخالف هستند. علت این مخالفت نیز درصد بالای احتمال آسیب رسانی به سلامتی نوزاد می باشد. رنگ مو از سر جذب خون می شود و از آن جایی که سه ماه اول بارداری زمان شکل گیری نوزاد است، سعی کنید در این بازه اقدام به رنگ کردن مو نکنید.

شما در شش ماه آخر بارداری خود مجاز به رنگ کردن مو هستید. در واقع رنگ کردن مو در این زمان بلا مانع است. گر چه ترفندهایی برای رنگ کردن مو در سه ماه اول نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

برخی از خانم های باردار بنا به دلایلی همچون سفیدی موها، تمایل دارند در سه ماه اول بارداری خود موهایشان را رنگ کنند. در این صورت بهتر است از رنگ موهای فاقد آمونیاک استفاده استفاده کنید. همچنین می توان از رنگ موهایی استفاده کرد که به جای ترکیب با اکسیدان، با آب ترکیب می شوند. ترفند دیگری برای رنگ کردن مو در سه ماه اول بارداری، استفاده از تکنیک های آمبره، سامبره و هایلایت می باشد.

برای نمایش ویدئو باید جاوا اسکریپت شما فعال باشد

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

توضیحات: در این ویدئو شرایط رنگ کردن مو در دوران بارداری توسط خانم مریم ابراهیم پور ارائه می شود. برای شرکت در کلاس های آموزشی مریم ابراهیم پور با شماره های 02144217148 و09395780037 تماس حاصل فرمایید

تگ:
رنگ کردن مو  
رنگ کردن مو در دوران بارداری  
رنگ و مش بارداری  
تکنیک آمبره و سامبره  
هایلایت کردن مو در دوران بارداری  
مش مو 2019  
آموزش کار با مواد غرب تهران  
آموزش شینیون مو مرزداران  
ورکشاپ تخصصی مو  
دوره آموزشی خدمات مو  
کلاس های آموزشی مریم ابراهیم پور  
مدرس شینیون مو  
آموزشگاه خدمات مو  
آموزشگاه شینیون مو مرزداران  
آموزش کوتاهی مو جدید  

نمایش ها: 2330  
مدت زمان: 03:22  
آپلود شده توسط: آرایشگاه پرنیا مرزداران

خانم ابراهیم پور مدرس رنگ و کوتاهی مو در غرب تهران09395780037

تبلیغات

ارسال نظر

فیلم های پیشنهادی

آموزش گام به گام آمبره

آموزش کوتاه کردن مو

آموزش گام به گام کوتاهی موی لیر

بهترین آرایشگاه تهران برای کوتاهی مو

رنگ موی قرمز بدون دکلره – Dye hair red without bleach

آموزش تخصصی انواع تکنیک های رنگ مو

آموزش کوتاهی مو – Faux Haircut

آموزش کوتاهی موی زنانه مدل باب لیر – Bob Layer hair style

دوره های آموزشی کار با مواد

دسته بندی فیلم ها

میکروپیگمنتیشن و هاشور ابرو

رنگ و مش

کوتاهی مو

بافت مو و اکستنشن

شینیون

گریم و آرایش

کاشت و طراحی ناخن

مراقبتهای پوستی

معرفی برترین‌های آرایش

محصولات آرایشی

ویدئوهای آرایشی کوتاه

با کیفیت ترین حنای ایران را از ما بخواهید09199218634

 

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

– با حنای جاگلون ایران با خیال راحت صادرات انجام دهید.

– خرید و فروش عمده حنای مرغوب و درجه یک جاگلون

– بازرگانی و صادرات حنای ایران – یزد

– برای کسب اطلاعات بیشتر  در مورد آنالیز های مورد نیاز حنا جهت صادرات با ما تماس بگیرید

 

با ما باشید در:

تاریخ انتشار: 1395/11/22
تعداد بازدید: 3147
کد مقاله: 280

گرفتگی عضلات، ترک پوست، ناخوشی صبحگاهی و سایر علائم، در طول دوران بارداری برای هر خانم باردار اتفاق می افتد و خانم باردار ضرورتا باید به دنبال راه چاره باشد. اما آیا رنگ مو هم ضرورت دارد؟ پاسخ منفی است. بهتر است در دوران بارداری برای حفظ سلامت جنین مصرف لوازم آرایش را به حداقل برسانید.

 

گرفتگی عضلات، ترک پوستی، ناخوشی صبحگاهی و سایر علائم، در طول دوران بارداری برای هر خانم باردار اتفاق می افتد و خانم باردار ضرورتا باید به دنبال راه چاره باشد. اما آیا رنگ مو هم ضرورت دارد؟ پاسخ منفی است. بهتر است در دوران بارداری برای حفظ سلامت جنین مصرف لوازم آرایش را به حداقل برسانید. اما اگر به هر صورت پس از مشورت با پزشک تصمیم گرفتید موهای خود را رنگ کنید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

 

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم

تا سه ماهه دوم بارداری صبر نمایید

بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که رنگ مو و ابرو نباید در سه ماهه اول بارداری انجام شود. در دوران بارداری، رشد موها و حتی بافت و رنگ آن ممکن است تغییر کند. برخی از مادران تمایل دارند از همان زمانی که متوجه می‌شوند باردار هستند برای عکس گرفتن، شرکت در مهمانی و غیره موهای خود را رنگ کنند. اما 12 هفته اول بارداری اتفاقات مهمی برای جنین رخ می‌دهد: اندام‌ها شکل می‌گیرند، عضلات و تارهای صورتی تکامل پیدا کرده و فولیکول موها رشد می‌کنند. با وجود آنکه همه مواد شیمیایی موجود در رنگ مو در بدن جذب نمی‌شود و نیز مضر بودن رنگ مو در بارداری به اثبات نرسیده اما بهتر است احتیاط کنید.

 

از شیوه های مطمئن تر استفاده کنید.

وقتی که پزشک به شما اجازه رنگ کردن مو را می‌دهید و شما به دنبال رزرو سالن آرایش هستید، باید در مورد نوع رنگ مو دقت نمایید. در شیوه‌های تک مرحله‌ای رنگ کردن ریشه مو (Root touch-up) و (Root to tip) رنگ، به مو و پوست سر مالیده می‌شود و منافذ پوستی مواد شیمیایی را جذب می‌کند. برای اطمینان بیشتر از روش‌های هایلایت و لولایت استفاده کنید که در آنها رنگ، مستقیما به موها مالیده می‌شود. اگر در زمان رنگ کردن یک پوشش زیر موها بگذارید و بعد از آن موها را رنگ کنید این پوشش از ورود مواد شیمایی به پوست سر جلوگیری می‌کنند.

 

 

از رنگ‌های ملایم استفاده کنید

نوع رنگ مویی که استفاده می‌کنید اهمیت دارد. از آرایشگر بخواهید رنگ موی ملایم و فاقد آمونیاک، استفاده نماید. اگر ترجیح می‌دهید خودتان مویتان را رنگ کنید از رنگ موهای نیمه دائمی استفاده کنید که فاقد مواد دکلره هستند و بعد از حدود 1 ماه محو می‌شوند. برخی رنگ‌های گیاهی مثل حنا نیز فاقد مواد سمی بوده و به صورت خانگی قابل استفاده هستند اما اگر از شکل تجاری آن استفاده می‌کنید حتما برچسب محصول را مطالعه نمایید. فراموش نکنید که رنگ موهای موجود در بازار که روی برچسب آنها ادعا شده «طبیعی» هستند، مثل بقیه محصولات تجاری به همان میزان دارای مواد شیمیایی هستند.

 

به آرایشگاه دارای تهویه مناسب بروید

تهویه آرایشگاه باید به خوبی کار کند و بدن شما هم به خوبی پوشیده شده باشد. در زمان رنگ کردن موی خود باید مراقب بوده و احتیاط خود را دوچندان کنید. اگر در آرایشگه موی خود را رنگ می‌کنید از آرایشگر بخواهید شما را نزدیک پنجره قرار دهد. اگر در منزل هستید پنجره‌ها را باز کنید تا هوای آزاد وارد خانه شده و مواد سمی را از آنجا خارج نماید. اگر خودتان مویتان را رنگ می‌کنید حتما از دستکش استفاده کنید. برای احتیاط بیشتر پیراهن آستین بلند بپوشید. دستورالعمل شرکت سازنده رنگ مو را به دقت مطالعه نمایید و در انتهای کار، دست‌ها و پوست سر را به دقت بشویید.

 

اگر برای شما مقدور است ابتدا فقط قسمتی از مو را رنگ کنید

به خاطر داشته باشید که تغییرات هورمونی ممکن است باعث شود موهای شما به رنگ مو به طرزی متفاوت واکنش نشان دهد. بنابراین حتی در خصوص یک رنگ موی معمولی که قبلا خیلی استفاده کرده‌اید ممکن است نتیجه با آنچه که انتظار دارید متفاوت باشد. ابتدا قمستی از موی سر را رنگ کرده و چند روز صبر کنید.

 

مطالب مرتبط:

درباره ما تماس با ما قوانین سایت تالار گفتگو تالار مشاوره تالار خبر تالار عکس تالار ویدئو بازارچه بانک اطلاعاتی تبلیغات

مطالب اين سایت تنها جنبه آموزشی دارد. بديهی است که شما باید برای بررسی و تشخیص سلامت خود و فرزندان‌تان به پزشکان يا مشاوران مربوطه، مراجعه نمایید. لطفا قبل از استفاده از مطالب و امکانات سایت، قوانين سایت را به دقت مطالعه فرماييد.

در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم
در دوران بارداری چه نوع رنگ مویی استفاده کنیم
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *