درمان گياهي تکرر ادرار شبانه

دوره مقدماتی php
درمان گياهي تکرر ادرار شبانه
درمان گياهي تکرر ادرار شبانه

علت تکرر ادرار و روش درمان خانگی تکرر ادرار در زنان جوان و سالمند را در زیر بیان خواهیم کرد جهت رسیدن به پاسخ سوالات با ما همراه باشید.

میدانیم که یکی از راه‌های بدن برای دفع آب اضافی ادرار است. این عمل یکی از روش‌های بدن برای بقا انسان به‌حساب می‌آید اما تکرر ادرار می‌تواند زندگی روزانه فرد را با مشکل مواجه کند.

درمان خانگی تکرر ادرار در زنان جوان و سالمند

 

تکرر ادرار یکی از ناراحت‌کننده‌ترین و عذاب‌آورترین مشکلاتی است که می‌تواند برای فرد پیش بیاید و باعث اختلال در کارهای روزمره می‌شود. پزشکان عقیده دارند که اگر میزان مایعاتی که از بدن دفع می‌شود بیشتر از مایعاتی باشند که جذب بدن شده است، این موضوع باعث از بین رفتن کارکرد کلیه می‌شود. پر نوشی، دیابت، تحریک شدن کلیه در اثر سرما و مهم‌تر از همه سن و جنس از دلایل تکرر ادرار هستند.درمان گياهي تکرر ادرار شبانه

 

دوره مقدماتی php

اگر فردی باوجود مصرف کم مایعات به‌دفعات به دستشویی مراجعه کند و در هر مراجعه هنگام دفع، ادرار کمتری دفع کند و احساس کنند که باز نیاز به تکرار دارد و کامل مثانه تخلیه نشده است، این مشکل را ازنظر عملی تکرر ادرار می‌گویند؛ اما اگر فرد مایعات زیاد بخورد معمولاً مجبور خواهد شد که این مایعات مصرف‌شده را دفع کند. در این حالت تعداد دفعات دستشویی رفتن زیاد خواهد شد و در هر بار مراجعه به دستشویی فرد میزان زیادی دفع خواهد کرد که این موضوع ربطی به تکرر ادرار ندارد.

در حالت کلی درصورتی‌که تعداد دفعات ادرار طی روز از ۵ تا ۷ بار بیشتر شود اصطلاحاً فرد دچار بیماری تکرر ادرار شده و این مسئله می‌تواند نشانه بیماری‌های دیگری نیز باشد.

درواقع نیاز بیش‌ازاندازه به تخلیه مثانه را تکرار ادرار می‌گویند. منظور از بیش‌ازحد این است که فرد بیش از افراد عادی نیاز به دستشویی رفتن پیدا کند. تکرر ادرار خطرناک نیست و درمان‌های ساده‌ای هم دارد.

 

تکرر ادرار نشانه چیست که در زیر علت تکرر ادرار در زنان را بیان خواهیم کرد، و در ادامه به روشهای درمان تکرر ادرار با گیاهان دارویی در طب سنتی می پردازیم.

 

زخمی که در مثانه ایجادشده می‌تواند یکی از علت‌های تکرر ادرار باشد. دلایل ایجاد این زخم می‌تواند استفاده از غذاهای تند و شور و یا اصطلاحاً گرم باشد. زخم مثانه باعث می‌شود که مثانه نتواند ادرار را در خود نگه دارد و به همین دلیل دچار تکرر ادرار شود.

 

اگر فردی که از قبل مشکلی نداشته باشد و به‌طور ناگهانی دچار تغییر رنگ ادرار، تکرر ادرار و سوزش ادرار شود و این مشکل تشدید شود، فرد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و آزمایش و کشت ادرار دهد. سپس با مشورت پزشک آنتی‌بیوتیک‌های تجویزشده را مصرف کرده و مایعات فراوان بنوشد. تا در عرض دو تا سه روز بهتر شود. شایع‌ترین عفونت‌های باکتریایی در زنان حامله عفونت‌های ادراری هستند و درصورتی‌که به‌موقع درمان نشود ممکن است باعث عفونت کلیه و یا زایمان زودرس شوند.

 

از دیگر علل تکرر ادرار چه در آقایان و چه در خانم‌های جوان مثانه بیش‌فعال می‌باشد. بیش از هشت بار در روز و دو بار در شب دستشویی رفتن، احساس عدم تخلیه مثانه به‌صورت کامل، نیاز ناگهانی به دستشویی رفتن به دلیل انقباض‌های خود به خودی مثانه، از نشانه‌های مثانه بیش‌فعال است.

 

از دیگر از علت تکرر ادرار مثانه عصبی ست. افراد مبتلابه مثانه‌ی عصبی اغلب یک یا چند بیماری زمینه‌ای دارند. این بیماری‌های زمینه‌ای عبارت‌اند از: ام‌اس، تومورهای نخاع، آسیب نخاعی و بیماری‌های نخاعی مادرزادی ازجمله آسیب‌های مغزی هنگام تولد یا بعدازآن به علت‌های مختلف، ضربه، پارکینسون، تومور و مننگوسل.

 

بزرگی پروستات نیز یکی دیگر از تکرر ادراری مزمن است که می‌تواند در مردان بالای ۵۰ سال اتفاق بیفتد. ادرار این دسته از افراد مانند دوشاخه قطع و وصل می‌شود و به‌صورت قطره‌قطره است، دلایل مختلف دیگری مانند گرمی اندام‌های دیگر مانند کبد نیز می‌تواند باعث ایجاد بیماری تکرر ادرار باشد. همچنین بیماری‌های مربوط به راست‌روده یا رکتوم نیز می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود.

در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های خانگی درمان تکرر ادرار در زنان بپردازیم.

 

تکرر ادرار در زنان حامله با باردار به‌وفور مشاهده می‌شود تصور این است که دلیل این امر فشار رحم در حال رشد مثانه است که در برخی از ماه‌های آخر حاملگی این موضوع صدق می‌کند. بسیاری از زنان در طول حاملگی دچار بی‌اختیاری فشاری می‌شوند. در این نوع بی‌اختیاری هنگام خنده سرفه عطسه و بلند کردن اجسام سنگین، ادرار از بدن فرد خارج می‌شود که این موضوع در سه‌ماهه سوم شایع‌تر است. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است قبل از پر شدن مثانه به دستشویی بروید. ورزش‌هایی که سبب تقویت عضلات کف لگن می‌شود را انجام دهید که می‌توانند به کاهش بی‌اختیاری فشاری کمک کنند. این ورزش‌ها را از ابتدای حاملگی شروع کنید و تا پس از زایمان ادامه دهید. همچنین پیش از شروع بهتر است که مثانه خود را تخلیه کنید.

تکرار ادرار معمولاً پس از زایمان برطرف می‌شود. در چند روز ابتدایی پس از زایمان حجم و دفعات ادرار زیاد است چراکه بدن در حال دفع مایعات اضافی است که در طول حاملگی در انجام شده است اما چند روز پس از زایمان همه‌چیز به حالت قبل از حاملگی برمی‌گردد.

 

مقداری تخم خیار را بجوید و شیره حاصل از آن را بلعید. این کار باعث می‌شود که سوزش ناشی از تکرر ادرار بهتر شود. همچنین استفاده از خیار، آب خیار، اسپرزه، بنفشه و همه گیاهانی که طبیعت سرد دارند به درمان تکرر ادرار کمک می‌کند.

درمان تکرر ادرار در خانه با خیار

 

اگر مدت‌زمان استحمام خود را بیشتر کنید این کار به دلیل دفع عرق بیشتر می‌توانند باعث خروج گرما از بدن شما و درمان تکرر ادرار شود.

 

این خوراکی‌ها ازجمله هندوانه و ماست و همچنین گیاهانی که باعث افزایش ادرار می‌شوند، در درمان تکرر ادرار مؤثر هستند.

درمان خانگی تکرر ادرار در زنان سالمند و جوان

 

اگر دلیل تکرر ادرار مصرف مواد غذایی سرد باشد، ادرار معمولاً سفید و بدون سوزش است. در این حالت برای درمان می‌توان از داروهای گرم استفاده کرد.

 

جوشانده مرکب به نسبت ۲ به ۱ از ریشه ایرسا و بوزیدان می‌تواند به تکرر ادرار کمک کند.

 

مصرف کندر، زنجبیل، آنغوزه و زیره نیز بی‌تأثیر نیست.

علت تکرر ادرار و روش درمان خانگی تکرر ادرار در زناندرمان گياهي تکرر ادرار شبانه

 

بازپروری مثانه روش دیگری برای کاهش زمانی است که یک زن در دستشویی می‌گذراند. برای انجام این روش فرد به‌جای رفتن به دستشویی در زمان نیاز بر طبق یک جدول زمانی منظم پیش می‌رود. در صورت امکان فرد بهتر است از تکنیک‌های ریلکسیشن نیز استفاده کند تا ببیند که آیا نیاز به ادرار کردن پیش از رسیدن به زمان تعیین‌شده از بین می‌رود یا خیر. همچنین توجه داشته باشید که زنان نباید پیش از مشورت با پزشک از جدول زمانی برای ادرار کردن استفاده کنند.

 

درمان خانگی تکرر ادرار در زنان با طب سنتی

یک واحد سیاه‌دانه را خوب بکوبید و ۳ یا ۴ برابر آن به آن عسل اضافه کنید و روزی چند مرتبه، بخصوص هنگام شب یک‌مرتبه از آن را به‌اندازه یک قاشق میل کنید.

 

منبع: نیک استار

این محتوا لایق چه امتیازی است؟ امتیاز دهید

دیدگاه

هشت  −   =  2 .hide-if-no-js{display:none!important}

تکرر ادرار در مردان به علت بزرگتر شدن پروستات و در زنان مسن بسیار شایع است.

تکرر ادرار شبانه به معنی یک یا چند بار نیاز به توالت رفتن در طول شب است. با بالاتر رفتن سن احتمال بروز تکرر ادرار بیشتر می شود.

مشکل تکرر ادرار در مردان و به علت بزرگتر شدن پروستات (به صورت خوش خیم) بسیار شایعتر است. پروستات بر روی مجرای خروجی ادرار از مثانه فشار آورده و از تخلیه ی کامل مثانه جلوگیری می کند. به همین دلیل نیاز به توالت رفتن بیشتر شده و به اصطلاح تکرر ادرار به وجود می آید.

البته تحقیقات اخیر نشان داده است که بسیاری از زنان مسن نیز از مشکل تکرر ادرار رنج می برند.

سایر علل تکرر ادراری شبانه

درمان گياهي تکرر ادرار شبانه

ورم کردن پاها به علت یک بیماری قلبی
مصرف یک داروی ادرارآور که باعث دفع ادرار بیشتر و در نتیجه تکرر ادرار می شود.
به هم ریختن “ساعت بدن” به هر دلیلی، که موجب می شود الگو های دفع ادرار در طول روز، هنگام شب رخ بدهند.
مثانه ناپایدار و یا بیش فعال که به علت التهاب مثانه به وجود می آید.
دیابت، اگر به اندازه کافی کنترل نشود به دفع قند توسط ادرار منجر خواهد شد که این قضیه باعث تولید ادرار بیشتر توسط بدن می شود.

درمان تکرر ادرار و مقابله با تکرر ادرار شبانه

اگر داروی ادرارآور خاصی در اواخر شب مصرف می کنید منتظر شوید که اثر درمانی خود را به صورت کامل بگذارد و بعد به رختخواب بروید.
مصرف مایعات را در طول روز بیشتر و در طول شب کمتر کنید. مواظب باشید که میزان مایعات مصرفی شما از حد طبیعی آن کمتر نشود.
در ساعت های پایانی شب از مصرف مواد کافئین دار مانند چای و قهوه و همچنین ماءالشعیر بپرهیزید. این مواد، ادرارآور هستند.
از نوع نوشیدنی، میزان نوشیدنی و زمان نوشیدن آن به صورت روزانه یادداشت برداری کنید. این کار به شما کمک می کند که بعد از یک مدت متوجه شوید که نوشیدن چه مایعاتی، به چه میزان و در چه زمانی تکرر ادرار شبانه ی شما را تشدید می کند.همچنین روی آوردن به نوشیدنی های بدون کافئین می تواند به شما کمک کند.
به پزشک مراجعه کنید. ممکن است پزشک دستگاه ادراری تحتانی شما را معاینه کرده و برای رفع این مشکل برای شما دارو تجویز کند. از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید. برای دریافت داروهایی برای درمان تکرر ادرار شبانه و شب ادراری حتما به پزشک مراجعه کنید و دارو ها را طبق دستورالعمل پزشک مصرف کنید./ شفاجو

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ



  تلفن تماس و تلگرام:

09120690776

درمان گياهي تکرر ادرار شبانه

بسم الله الرحمن الرحیم

سلامصبح زیبای شما بخیر امروز می‌خواهم بیماری مهمی را مطرح کنم که امروزه بسیار رایج است و به نوعی همه افراد میانسال و کهنسال درگیر آن هستند. در سالهای اخیر هم این بیماری  رایج‌تر شده است و آن بیماری «تکرر ادرار» یا ریزش شبانگاهی ادرار است.این بیماری در میان اطفال رایج بود اما در سالهای اخیر این بیماری به ویژه افراد بالای 35 سالگی و 40 سالگی را هم البته بیشتر در شب اذیت می‌کند. تکرر ادرار ناشی از سردی است. مخصوصا در فصل سرد و هنگامی که شام، غذای سرد و مواردی مانند سرکه و چای زیاد می‌خورند تکرر ادرار در آنها بیشتر می‌شود. کسانی که سابقه جراحی و مخصوصاً سابقه بی‌حسی موضعی در ناحیه کمر داشته‌اند و افراد سرد مزاج و کودکان بیشتر در معرض این بیماری هستند. در استانهای شمالی که مردم با رطوبت بیشتری درگیر هستند بیشتر با این بیماری مواجه می‌شوند. برای پیشگیری از بروز این بیماری باید از غذاهای گرم استفاده کرد. مخصوصا در شامگاهان غذای گرم استفاده کنید.یک داروی ویژه هم برای درمان آن پیشنهاد می‌کنیم که خودتان می‌توانید این دارو را با ترکیبی از سیاه دانه و عسل تهیه کنید. یک واحد سیاهدانه را بکوبید و با 3 تا 4 برابر آن، عسل مخلوط کنید و روزی چند مرتبه به خصوص شب‌ها یک مرتبه آن را به اندازه یک قاشق میل کنید.همچنین کمر و شکم خود را با روغن‌های گرم مثل روغن کنجد، سیاهدانه یا کوهان شتر چرب و گرم کنید.با اسانس یا عصاره گیاه خیلی تند هم یک پیشنهاد درمانی خیلی سریع الاثری دارم و آن اسانس گزنه است که به شکل قطره و خیلی مفید است و آن را می‌توانید همراه با روغن‌های گرم به کمر و شکم بمالید.ساکنان استانهای شمالی کشور که با رطوبت زیادی مواجه هستند می‌توانند از گزنه خشک، در سوپ استفاده کنند یا هنگامی که غذاهایی مثل ماهی شکم پر، تهیه می‌کنند از گزنه‌ هم در ترکیب سبزیجات آن استفاده کنند. این گیاه گرم، سردی های ناشی از مصرف غذاهای دیگر را مهار می‌کند.پیشنهاد خیلی خیلی فوری هم برای کوهنوردان و ورزشکاران دارم که داروی خوبی برای جلوگیری از تکرر ادرار و گرم شدن بدن است و آن تهیه یک ماده غذایی با ترکیبی از فلفل و عسل است. فلفل سیاه یا قرمز فرقی نمی‌کند. آن را پودر کنید و 2 واحد از آن را به 5 واحد عسل مخلوط کنید و یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.گاه ورزشکاران و کوهنوردان دچار ریزش قطره‌ای یا تکرر ادرار می‌شوند. این اتفاق در اثر سردی شکم رخ می‌دهد. وقتی وارد هوای سرد می‌شوید و لباس کافی ندارید یک قاشق مربا خوری از این ترکیب را بخورید، آن قدر تن شما را گرم می‌کند که حتی نیاز به پوشش زیاد هم ندارید. این ترکیب برای درمان افسردگی و عصبانیت هم بسیار مناسب است. آدم‌های افسرده و بداخلاق می‌توانند با مصرف این دارو برای رفع افسردگی ‌فوری‌شان اقدام کنند. انشاءالله گرم و پرتوان به مسیر سعادت‌مند زندگی ادامه بدهید.

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی

آدرس سایت

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

راه های سفت کردن پوست گردن چیست؟ آیا شل شدن پوست گردنتان باعث نگرانی شما شده است؟ آیا ناراحت هستید که به سرعت در حال پیر شدن می باشید و این فکر شما را در میان گروه همسالان خجالت زده کرده است؟ شل شدن پوست گردن، مشکلی است که همه ما با آن مواجه خواهیم شد، ولی آیا راهی وجود ندارد که از مشکل شل شدن پوست گردن خلاص شویم بدون آنکه پول زیادی برای درمان های پرهزینه بپردازیم؟ در این مقاله از بخش زیبایی …

ویتامین D را امروزه همه مردم با سلامت استخوان می شناسند و هرجا که صحبت راشی تیسم بچه ها و پوکی استخوان سالمندان باشد کمبود ویتامین D به ذهن ها می رسد. ولی واقعیت اینست که تحقیقات جدید خیلی فراتر از این رفته و نقش ویتامین D در خیلی از جنبه های مختلف سلامت زندگی انسان کشف شده است. اکنون تاثیر ویتامین D در خیلی از بیماری ها مانند بیماری های خودایمنی (مثل ام اس، روماتیسم مفصلی، لوپوس)، دیابت، بیماری های قلب و عروق، فشار …

رژیم اتکینز (Atkins) یک رژیم کم کربوهیدرات است که معمولا برای کاهش وزن توصیه می شود. طرفداران این رژیم ادعا می کنند که اگر به همان اندازه که پروتئین و چربی می خورید، به همان اندازه از غذاهای پرکربوهیدرات نیز دوری کنید، می توانید وزن خود را کاهش دهید. در 12 سال گذشته، بیش از 20 مطالعات نشان داده اند که رژیم های کم کربوهیدرات بدون نیاز به احتساب کالری مصرفی، برای کاهش وزن موثر هستند و می توانند منجر به بهبود های مختلفی در …

آیا از جای جوش بر روی پوست خود ناراحت هستید؟ آیا به دنبال روش های موثری برای خلاص شدن از آنها هستید؟ شما همیشه رویای یک  پوست صاف و بدون جوش را می بینید. به همین دلیل انواع مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی را خریداری می کنید. به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر، از درمان های مختلفی که وجود دارد نیز می توانید استفاده کنید. این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام، 20 روش سریع  برای چگونگی از بین بردن جای جوش از صورت، …

ممکن است هنگامی که می بینند که سگشان غذا نمی خورد، دچار ناراحتی شوید و برایتان سوال باشد چرا اشتهایی برای غذا خوردن ندارد؟ اولین چیزی که بعد از غذا نخوردن سگ به ذهنتان می رسد این است که احتمال دارد، مریض شده باشد یا از درد رنج ببرد، اما احتمال این موضوع بسیار کم است. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. دلایل غذا نخوردن سگ معمولا، غذا نخوردن سگ به علت ریزه …درمان گياهي تکرر ادرار شبانه

راه های سفت کردن پوست گردن چیست؟ آیا شل شدن پوست گردنتان باعث نگرانی شما شده است؟ آیا ناراحت هستید که به سرعت در حال پیر شدن می …

بیماری های مرتبط با سن، معمولا حیواناتی را که به سن پیری رسیده اند، تحت تاثیر قرار می دهند. همستر که معمولا عمر کوتاهی دارند پس از یک …

شاید شما هم دوست داشته باشید که مراقبت از همستر را یاد بگیرید تا بتوانید چند همستر در خانه تان، پرورش دهید. حفظ بهداشت و احساس امنیت برای …

وضعیت سنتی بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا بسیار راحت بوده و تماس دو بدن در آن بهتر است. دو طرف رودرروی هم هستند و تمام مدت …

آیا می دانید تغذیه همستر باید به چه نحوی انجام شود؟ قسمت بیشتر غذاهای همستر خانگی را باید غذاهایی با کیفیت خوب و همچنین غذاهای آماده ای که …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی …

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و لکه و زخم جوش را از بین می برد و باعث روشن شدن پوست می شود. لیمو دارای خواص اسیدی است که می تواند باعث از بین بردن باکتری های پوست شده و از چرب شدن بیش از حد پوست نیز جلوگیری می کند.

خمیر دندان نه تنها باعث تمیزی دندان های شما می شود بلکه جای جوش را نیز به سرعت از بین می برد. به یاد داشته باشید از خمیر دندان سفید به جای ژل خمیر دندان استفاده کنید. به این منظور، مقداری خمیر دندان سفید را قبل از خواب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و صبح صورت خود را با آب بشویید.

ویتامین C به درست شدن بافت آسیب دیده کمک می کند و پوست را در برابر مضرات نورخورشید محافظت می کند. مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، سبزیجات دارای برگ سبز تیره، آویشن، جعفری، ریحان، گشنیز، کلم فندقی و مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و آناناس منابع غنی از ویتامین C هستند.

امگا 3 برای درمان آکنه یا جوش بسیار مفید است. آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای کاهش التهاب و حفظ انعطاف پذیری پوست مناسب می باشند. غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب هستند عبارتند از ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین، ماهی کولی، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، بیشتر از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

درمان گياهي تکرر ادرار شبانه
درمان گياهي تکرر ادرار شبانه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *