ایا موز برای گلو درد خوبه

دوره مقدماتی php
ایا موز برای گلو درد خوبه
ایا موز برای گلو درد خوبه

The online version of the Iranian daily Hamshahri

همشهری آنلاین – شهره فرجی:
برخی مواد غذایی وجود دارند که روند تسکین گلودرد را سرعت می‌بخشند که در این جا به چند نمونه از آن‌ها پرداخته‌ایم.

این مواد غذایی عبارتند از:

1- موز

موزها از جمله میوه‌هایی هستند که نرم بوده و بلعیدن آن‌ها بخصوص هنگام گلودرد بسیار راحت است. این میوه همچنین از شاخص گلایسمی پایینی برخوردار بوده و سرشار از ویتامین‌B6 ، پتاسیم و ویتامین C است.ایا موز برای گلو درد خوبه

2- سوپ مرغ

دوره مقدماتی php

بسیاری از افراد معتقدند که سوپ مرغ کمک خوبی برای رفع گلودرد است. خوردن یک کاسه سوپ مرغ گرم از آن جا که دارای خواص ضد التهابی است می‌تواند به عنوان یک آنتی‌بیوتیک عمل کند. در تهیه سوپ مرغ از مواد غذایی سرشار از مواد مغذی مانند هویج، کرفس، پیاز، شلغم،‌ سیر و سیب‌زمینی استفاده کنید.

3- مخلوط آب‌ لیمو و عسل

مخلوط آب‌ لیمو و عسل یکی از روش‌های درمانی توصیه شده‌ای است که می‌تواند در تسکین گلودرد و نیز کاهش التهاب موثر باشد.

4- سفیده تخم‌مرغ

تعداد افراد کمی هستند که می‌دانند سفیده تخم‌مرغ می‌تواند در برابر التهاب و درد مفید واقع شود. فقط مراقب باشید سفیده تخم‌مرغ را با ادویه‌جات تند مخلوط نکنید چرا که موجب درد بیشتر در گلو می‌شوند.

5- زنجبیل یا عسل

یک فنجان چای داغ تهیه شده از زنجبیل یا عسل، انتخاب خوبی برای رفع حساسیت و خارش گلو است.

6- جوی دو سر

جوی دو سر یکی از غذاهایی است که سرشار از فیبر خوراکی بوده و نقش مهمی را در کاهش سطح کلسترول بد خون بر عهده دارد. این ماده غذایی همچنین دارای مقدار فراوانی پروتئین است که با مصرف آن برای مدت طولانی احساس سیری خواهید کرد.

مصرف جوی دوسر برای رفع گلودرد توصیه می‌شود برای این منظور جوی دوسر پخته شده را با موز و عسل مخلوط کرده و میل کنید.

7- هویج پخته

هویج‌ها ماده غذایی مفیدی هستند که هنگام بیماری به عنوان یک دارو عمل می‌کنند. البته به خاطر داشته باشید برای تسکین گلودرد هویج پخته استفاده کنید چرا که خام آن موجب بدتر شدن درد خواهد شد.

هویج، سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K ، فیبر و پتاسیم است.

http://gethealthinformations.com

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

The online version of the Iranian daily Hamshahri

همشهری آنلاین:
گلودرد مشکل آزاردهنده‌ای است و نیاز به مراقبت‌هایی دارد تا به مشکل حادتری تبدیل نشود. برای مقابله با این درد مواد غذایی متعددی وجود دارند که روند بهبودی را سرعت می‌دهند.

گلودرد مشکل اختصاصی فصل سرد نیست. امکان دارد در هر فصلی از سال علائم یک بیماری عفونی ویروسی اعم از علائم سرماخوردگی، گریپ و مونونوکلئوز باعث بروز گلودرد شود. مونونوکلئوز یک بیماری عفونی ویروسی است که دستگاه تنفس و لنفاوی و کبد را درگیر کرده و خود را با تب بالا، گلودرد شدید، ضعف و غیره نشان می‌دهد.

علاوه بر این، گلودرد می‌تواند در نتیجه‌ی یک عفونت باکتریایی باشد.

این مشکل گاهی در نتیجه‌ی مصرف دخانیات، تنفس از راه دهان در حین خواب، تنفس هوای آلوده و هر نوع آلاینده‌ی دیگر بروز می کند.ایا موز برای گلو درد خوبه

در این مطلب 10 ماده‌ی غذایی مفید را عنوان می‌کنیم که گلودرد ناشی از هر یک از عوامل اشاره شده را بهبود می‌دهد. لطفاً با ما همراه باشید.

موز

موز حاوی ترکیبات مغذی متعددی مانند ویتامین B6، پتاسیم و ویتامین C است. این میوه‌ی خندان یک ماده‌ی غذایی مناسب و نرم‌کننده برای گلو محسوب می‌شود چون فاقد اسید است و مهم‌تر اینکه نرم بوده و به راحتی بلعیده می‌شود. زمانی که به هر دلیلی دچار گلودرد می‌شوید موز بیشتری میل کنید.

عسل و لیموترش همیشگی

یکی از درمان‌های فوق‌العاده‌ای که دستور آن از مادربزرگ‌هایمان به ارث رسیده است استفاده از ترکیب عسل و لیموترش است. این ترکیب مقید برای تسکین گلودرد معجزه و با عفونتی که باعث بروز علائم آزاردهنده‌ای مانند سرفه و احتقان می‌شود مقابله می‌کند.

برای آماده کردن این شربت فوق‌العاده کافی است دو قاشق آب لیموترش را با یک قاشق عسل مخلوط کنید. می‌توانید آن را با مقداری کمی آب گرم رقیق کرده و میل کنید.

چای زنجبیلی یا چای با عسل

یکی از روش‌های مناسب برای تسکین درد و التهاب گلو نوشیدن چای زنجبیلی یا چای با عسل است. چای زنجبیلی حاوی خواص ضدالتهاب فوق‌العاده‌ای است که باعث تسکین خارش و سوزش گلو می‌شود.

عسل نیز یک ماده‌ی غذایی ضدباکتری قوی است که برای مقابله با هر نوع عفونت و تسکین گلودرد موثر است.

اگر وقت تهیه کردن چای زنجبیلی ندارید کافی است به چایی‌تان یک تا دو قاشق عسل اضافه کرده و میل کنید.

بلغور جوی دوسر

بلغور جوی دوسر برای نرم شدن گلو بسیار موثر است. ترکیب این ماده‌ی غذایی با عسل یا موز تأثیر تسکین‌دهنده‌ی آن را بیشتر می‌کند. جوی دوسر حاوی فیبرهای محلول در آب است که به کاهش میزان کلسترول بد خون کمک زیادی می‌کند. این ماده‌ی غذایی همچنین منبع خوب پروتئین‌ها است که باعث تقویت بدن و ایجاد احساس سیری طولانی‌مدت می‌شود.

پاستای تهیه شده از گندم کامل

پاستاهای تهیه شده از گندم کامل (سبوس‌دار) مواد مغذی مناسبی مانند فیبرها، آهن، زینک و ویتامین‌های B1،B2،B3 و E را به بدن می‌رسانند. این مواد غذایی بسیار نرم بوده و به راحتی قابل مصرف هستند. در عین حال باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به نابودی عفونت کمک می‌کنند. بهتر است پاستاها با سس کم‌چرب و به‌صورت گرم میل شوند.

هویج پخته‌شده

هویج حاوی ترکیبات مغذی مانند ویتامین A، C، K و فیبرها و پتاسیم می‌باشد. این ماده‌ی غذایی مفید سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و مصرف آن به‌صورت پخته شده برای مقابله با گلودرد موثر است.

توجه داشته باشید که خوردن هویج خام می‌تواند باعث تحریک گلو و تشدید مشکل شود.

سوپ مرغ

سوپ مرغ یکی از قدیمی‌ترین غذاهای موجود برای تقویت سیستم ایمنی بدن، مقابله با عفونت‌های ویروسی و کاهش علائمی مانند گلودرد محسوب می‌شود. سوپ مرغ خواص ضدالتهابی دارد و مانع از این می‌شود که ویروس‌ها با غشاهای مخاطی تماس داشته باشند. توصیه می‌کنیم برای تهیه‌ی یک سوپ مغذی از هویج، پیاز، کرفس، شلغم، سیب‌زمینی و سیر استفاده کنید.

تخم‌مرغ آب پز

تخم‌مرغ یک ماده‌ی غذایی مفید و زودهضم است که پروتئین و مواد مغذی خوبی دارد. تخم‌مرغ آب پز یا سفیده‌ی تخم‌مرغ برای کاهش التهاب و تسکین گلودرد مفید است. البته به شرطی که در حین مصرف از ادویه استفاده نکنید.

مریم‌گلی

این گیاه قدرت درمانی بالایی دارد و از دوره‌ی باستان برای تسکین علائم گلودرد استفاده می‌شود. می‌توانید مریم گلی را به صورت چای مصرف کنید و یا آن را به ترکیبات سوپ اضافه کنید.

سیر و پیاز

سیر و پیاز دو ماده‌ی غذایی حاوی ترکیبات گوگردی بوده و تأثیر زیادی در دفع خلط دارند. در واقع این دو ماده‌ی غذایی مجاری تنفسی را تمیز می‌کنند. سیر و پیاز جزو آنتی‌بیوتیک‌های قوی و طبیعی محسوب می‌شوند و قادر هستند که با عفونت‌های ویروسی و باکتریایی مقابله ‌کنند و به این ترتیب می‌توانند با علائم گلودرد مقابله کنند.ایا موز برای گلو درد خوبه

منبع: تبیان

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

با شگفت انگیزترین معجون درمان گلو درد که در پاییز خیلی به کارتان می آید آشنا شوید

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ وارد پاییز شدیم و انتظار می رود به دلیل تغییر دما سرماخوردگی و گلو درد در این فصل زیاد شود. در این مطلب به شما چند معجون فوق العاده برای درمان گلودرد آورده ایم که شما را از داروهای شیمیایی بی نیاز کند.البته اگر مریضی به درازا کشید حتما با پزشک مشورت نمایید.

دارچین حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی است. ترکیب آن با عسل که یک ماده ی ضدعفونی کننده ی قوی و طبیعی است کمک زیادی به تسکین و درمان گلودرد می کند.

دارچین یکی از آن ادویه های خوش عطر و البته بسیار مفید است که برای سلامتی فوق العاده است.

این ادویه سرشار از «آلدئید سینامیک» است که به عنوان یک ترکیب ضدباکتری، ضدویروس و ضدانگل شناخته شده است.ایا موز برای گلو درد خوبه

باید بدانید که دارچین کمک زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌کند و بیماری های زیادی را از شما دور می سازد.

این ادویه ی معطر باعث افزایش انرژی شده و خستگی و کسالت را از شما دور می‌کند.

علاوه بر این‌ها نوشیدنی دارچین تاثیر زیادی در درمان گلودرد دارد. این روزها که با آغاز فصل سرما، مشکل گلودرد گریبان خیلی ها را گرفته است توصیه می کنیم به سراغ این درمان موثر پیشنهادی مادربزرگ‌ها بروید.

مصرف نوشیدنی دارچینی تهیه شده از دارچین و عسل یکی از طبیعی ترین روش های ممکن برای درمان گلودرد است.

 ترکیب جادویی دارچین و عسل

دارچین حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی است. ترکیب آن با عسل که یک ماده ی ضدعفونی کننده ی قوی و طبیعی است کمک زیادی به تسکین و درمان گلودرد می کند.

مواد لازم

شیر……………………….  200 میلی لیتر

چوب دارچین ………………1 عدد

عسل…………………….  2 قاشق چایخوری

روش تهیه

شیر را داغ کنید و داخل یک لیوان بریزید. سپس دارچین را داخل آن بیاندازید و عسل را اضافه کنید. به همین راحتی یک نوشیدنی دارچینی معجزه گر خواهید داشت که گلویتان را تسکین می دهد.

توصیه می کنیم به محض احساس اولین علائم گلودرد یا آنفلوانزا و سرماخوردگی به سراغ این نوشیدنی مفید بروید. اگر مشکل تان بیش از یک هفته طول کشید و یا با تب زیاد همراه بود حتما به پزشک مراجعه کنید.

درمان گلو درد با ترکیبات گیاهی

سهیلا یعقوبی متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار گفت: استفاده از انواع قرص ها و شربت های شیمیایی تنها راه درمان گلو درد و سرما خوردگی نیست بلکه می توان با استفاده از ترکیبات گیاهی به درمان موثر این عارضه پرداخت.

وی ادامه داد: یکی از خواص بسیار مفید لیمو ترش درمان و بهبود سریع گلو درد است زیرا لیمو ترش با ضد عفونی بدن تولید گلبول های سفید را  فعال تر کرده و سیستم ایمنی را در برابر بیماری تقویت می کند.

یعقوبی اظهار داشت: آویشن برای مقابله با آنژین، گریپ و برونشیت موثر است. این گیاه معطر، تقویت کننده‌ی سیستم دفاعی بدن و ضدسرفه بوده و برای درمان گلودرد بسیار موثر است.

روش تهیه شربت آویشن برای درمان گلودرد

وی اظهار داشت: برای استفاده  از آویشن 150 میلی‌لیتر آب جوش را روی یک قاشق چای‌خوری پر آویشن بریزید، در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه دم بکشد. سپس محلول را از صاف کنید و روزانه بعد از غذا 3 فنجان از این دم کرده را میل کنید. توجه داشته باشید نباید بیش از 3 هفته‌ی مدام از دم کرده‌ آویشن استفاده کرد و بهتر است که  زنان باردار برای استفاده  از آن به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: سرکه‌ سیب سرشار از ویتامین، ضدباکتری و ضدویروس است و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند.

وی تصریح کرد: اسطوخودوس ضد درد التهاب بوده  و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند.

 یعقوبی یاد آور شد: 20 گرم اسطوخودوس را با یک لیتر آب جوش به مدت 10 دقیقه بجوشانید، سپس محلول را از صافی رد کنید و روزانه 3 فنجان بنوشید و این کار را حداکثر 5 تا 7 روز تکرار کنید.

 معجون موز و عسل برای درمان گلودرد

آب

۲ عدد موز

ایا موز برای گلو درد خوبه

۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی

دستور ساخت معجون ضد برونشیت

پوست موزها را کنده و با قاشق چوبی آن ها را له کنید.

موزها را به ۴۰۰ میلی لیتر (یا ۱ + ۲/۳ فنجان)  آب جوش اضافه کنید و بگذارید نیم ساعت این دو با هم خیس بخورند!

زمانی که مخلوط خنک شد عسل را اضافه کنید.

عسل را به آب جوش اضافه نکنید چرا که مواد مغذی عسل در آب داغ از بین می روند!

معجون چگونه عمل می کند؟

بگذارید با عسل شروع کنیم. عسل یک شیرین کننده طبیعی با هزاران خاصیت غیر قابل انکار است و دارای خواص آنتی باکتریال بسیار قوی و یک آنتی بیوتیک طبیعی فوق العاده است که بدن را از باکتری های برونشیت زا خلاص خواهد کرد. همچنین گلودرد را تسکین می دهد.

محققان می گویند موز در درمان برونشیت و سایر بیماری های ویروسی تنفسی معجزه می کند. موز دارای ترکیبی به نام لکتین است که ویروس ها را احاطه کرده و موجب بی اثر شدن آن ها می شود.

آب هم که معرف حضور همگی است؛ آب در درمان همه بیماری ها ضروری است. علاوه بر این بهترین وسیله نقلیه برای دو ماده تشکیل دهنده ی دیگر ترکیب به شمار می رود.

  • مدل شينيون باز
  • 88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    ما می‌دانیم برای اینکه سرماخوردگی‌مان زودتر برطرف شود چه باید بخوریم، مثلاً یک کاسه سوپ مرغ داغ یا یک لیوان دمنوش زنجبیل؛ اما در مورد غذاهایی که سرماخوردگی را بدتر می‌کنند چطور؟

    به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وقتی دچار سرماخوردگی یا آنفلوانزا می‌شوید از خوردن این غذاها پرهیز کنید:

    شیرینی‌ها

    مصرف زیاد قند می‌تواند سیستم ایمنی را سرکوب کند. قند این پتانسیل را دارد که مانع عملکرد ایمنی بدن علیه عفونت شود و گلبول‌های سفید خون را ضعیف کند. ضمناً قند، تعداد مارکرهای التهابی به نام سیتوکین‌ها را افزایش می‌دهد که می‌توانند در بدن التهاب ایجاد کنند. پس سعی کنید حداقل وقتی که سرما خورده‌اید سراغ شیرینی‌ها نروید (از جمله آبمیوه‌های شیرین شده) تا حالتان بهتر شود.

    متخصصان از نوشابه، عمدتاً به دلیل داشتن قند زیاد، به عنوان یکی از بدترین غذاهایی که در هنگام بیماری می‌توان مصرف کرد، نام می‌برند؛ زیرا با تضعیف سلول‌های سفید خون، مانع مبارزه‌ی بدن شما با عفونت‌ها می‌شوندایا موز برای گلو درد خوبه

    کربوهیدرات‌های ساده

    وقتی سرما خورده‌اید، پاستا و نان تست و … می‌خورید؟ نباید این کار را بکنید. کربوهیدرات‌های تصفیه شده فوراً تبدیل به قند می‌شوند و مثل نوشیدنی‌های قندی و اسنک‌های شیرین، قند خونتان را زود بالا می‌برند و تأثیرات التهابی در بدن دارند. البته همه‌ی کربوهیدرات‌ها بد نیستند. کربوهیدرات‌هایی که شاخص گلیسمی‌شان پایین است مانند نان گندم، غلات کامل و یا هر چیزی که فیبر بالایی دارد می‌تواند از التهاب بدن کم کند. البته اگر ناراحتی معده دارید، کربوهیدرات‌های ساده می‌توانند کمکتان کنند چون راحت‌تر هضم می‌شوند.

    غذاهای تند

    اگر سرما خورده‌اید یا علائمی در سیستم تنفسی فوقانی‌تان دارید، بهتر است غذاهای تند مصرف کنید؛ زیرا غذای تند می‌تواند راه‌های هوایی‌تان را پاکسازی کند زیرا دارای کپسایسین است که همان عامل تندی فلفل می‌باشد. اما اگر همراه با ناخوشی‌تان دچار ناراحتی معده نیز هستید، از خوردن غذای تند صرف‌نظر کنید تا ناراحتی معده‌تان بدتر نشود.

    مرکبات

    حتماً شما هم به محض اینکه احساس سرماخوردگی می‌کنید، سراغ آب پرتقال می‌روید؛ اما باید بدانید مرکبات شامل پرتقال و گریپ فروت و لیموترش می‌توانند مخاط معده را تحریک کرده و ناراحتی معده ایجاد کنند. اگر حالت تهوع دارید بهتر است مرکبات مصرف نکنید تا معده‌تان بهتر شود. می‌توانید تا آن زمان از مکمل ویتامین C استفاده کنید.

    غذاهای چرب

    وقتی بدنتان در حال مبارزه با علائم سرماخوردگی است، اشتهایتان کم می‌شود و غذاهای چرب مانند انواع فست‌فود و غذاهای سرخ‌کرده می‌توانند حالتان را بدتر کنند زیرا التهاب برانگیزند. وقتی بیمارید، بدنتان سعی می‌کند به شما بگوید خوردن غذای چرب برایتان خوب نیست. به چیزی که بدنتان می‌گوید اعتماد کنید!

    گوشت قرمز

    خورده‌اید، مخصوصاً اگر حالت تهوع و ناراحتی‌های گوارشی هم دارید، از گوشت قرمز صرف‌نظر کنید. گوشت قرمز نسبت به سایر انواع پروتئین دارای چربی بیشتری است و انتخاب خوبی برای روزهای سرماخوردگی‌تان نیست.

    توت فرنگی

    اگر تصور می‌کنید این سوپرفود برای بهتر کردن حالتان خوب است اشتباه می‌کنید. توت فرنگی باعث ترشح هیستامین در بدن شده و در بینی و حلق، گرفتگی ایجاد می‌کند. ترشحات هیستامینی می‌توانند بینی و سینوس‌هایتان را ناراحت کنند.

    شیر

    شیر هم یکی از غذاهایی است که وقتی سرما خورده‌اید باید از آن پرهیز کنید. محصولات لبنی می‌توانند ترشحات را غلیظ کنند، در نتیجه آلرژن‌های مضر به مدت طولانی‌تری در سیستم تنفسی‌تان باقی خواهند ماند.

    آبنبات بدون قند

    آبنبات بدون قند، قند ندارد اما آبنبات‌ها و آدامس‌هایی که سوربیتول دارند می‌توانند مشکلات معده ایجاد کنند. سوربیتول، قابل هضم نیست و می‌تواند معده‌تان را ناراحت کند و حتی در برخی از افراد سبب اسهال بشود. اسهال به معنی کم آب شدن بدن است. شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌توانند سردرد نیز ایجاد کنند. اگر خارش گلو دارید و می‌خواهید آن را تسکین بدهید، شربت عسل بنوشید.

    نوشیدنی‌های کافئین دار

    نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و چای پررنگ می‌توانند بدن را کم آب کنند. کافئین ادرارآور است و میزان آب بدن را کاهش می‌دهد، در نتیجه پروسه‌ی درمانتان کُند خواهد شد. ضمناً بیشتر نوشیدنی‌های کافئین‌دار حاوی قند هستند و التهاب برانگیزند که باعث می‌شود بدنتان به خوبی نتواند با عفونت مبارزه کند.

    بستنی

    لطفاً برای تسکین گلودردتان سراغ بستنی نروید چون مدت بیماری‌تان را طولانی‌تر می‌کند. بیشتر بستنی‌ها با شیرهای پُرچرب درست می‌شوند که به معنی التهاب در بدن است. ضمناً بستنی دارای قند زیاد است که همان‌طور که گفتیم التهاب را در بدن افزایش داده و سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند.

    موز

    موز فواید بی‌نظیری برای سلامتی دارد؛ اما بهتر است وقتی سرما خورده‌اید موز نخورید. موز نیز مانند توت فرنگی سبب ترشح هیستامین در بدن می‌شود که مطمئناً به نفعتان نیست. همچنین موز حاوی قند زیادی است که التهاب برانگیز بوده و عملکرد سیستم ایمنی‌تان را کاهش می‌دهد.

    غذاهای سفت یا تُرد

    هر غذایی که بافت سفتی دارد می‌تواند گلو و حلق‌تان را تحریک کرده و شما را به سرفه بیندازد یا دچار گلودرد کند. انواع بیسکوئیت‌ها، چیپس‌ها، آجیل و حتی سبزیجات خام، تحریک‌کننده‌ی گلو هستند. در عوض غذاهایی بخورید که بلع راحت‌تری دارند و بافتشان نرم است. غرغره آب‌نمک می‌تواند گلوی تحریک شده را آرام کند و التیام بدهد.

    غذاهای شور و ترشیجات

    ایا موز برای گلو درد خوبه

    غذاهایی که گلودرد را بدتر می‌کنند معمولاً همان غذاهایی هستند که معده را ناراحت می‌کنند. غذاهایی که حاوی نمک زیاد و سرکه هستند می‌توانند در گلو و حلق التهاب ایجاد کنند. غذاهای تخمیر شده دارای مقدار زیادی هیستامین هستند که موجب احتقان بینی و گلویتان می‌شوند.

    بادام زمینی

    بادام زمینی یکی از معروف‌ترین آلرژن‌های خوراکی است که می‌تواند مقدار زیادی هیستامین در بدن تولید کند. حتی اگر به بادام زمینی حساسیت ندارید و معمولاً آن را مصرف می‌کنید، در روزهای سرماخوردگی‌تان این کار را نکنید زیرا التهاب را در بدنتان افزایش داده و گرفتگی بینی ایجاد می‌کند.

    نوشابه‌های گازدار

    شاید فکر کنید نوشیدن نوشابه بهترین راه برای رفع ناراحتی معده است؛ اما این نوشیدنی‌ها مانع انجام فعالیت صحیح سیستم ایمنی بدن می‌شوند. در واقع متخصصان از نوشابه، عمدتاً به دلیل داشتن قند زیاد، به عنوان یکی از بدترین غذاهایی که در هنگام بیماری می‌توان مصرف کرد، نام می‌برند؛ زیرا با تضعیف سلول‌های سفید خون، مانع مبارزه‌ی بدن شما با عفونت‌ها می‌شوند.

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

     

    یکی از تاثیر گذارترین درمان ها برای گلو درد ممکن است همین حالا بین داروهایی باشد که در قفسه نگه میدارید. داروی غیر استروئیدی ضد التهابی (NSAID ) مانند آسپرین یا ناپروکسن. این داروها ترکیبی از بهبود دهنده های درد و ضد الته

    همه روزه(حتی ایام تعطیل)بصورت تمام وقتتهران، علی آباد، بلوار دستواره، نبش کوچه ایمانی، پلاک 99ایا موز برای گلو درد خوبه

    شماره تماس: 54471

    55336830-9

    فکس: 55312326

    تلگرام و اینستا:SALIMCLINICO@

    درمانگاه شبانه روزی سلیم از سال 88 در منطقه 16 شهرداری تهران فعالیت خود را آغاز نموده است. این درمانگاه در 5 طبقه شامل رادیولوژی، سونوگرافی، اورژانسداروخانه منتخب سازمان غذا و دارو، دندانپزشکی و فیزیوتراپی، آزمایشگاه سیتوپاتولوژی و کلینیک های تخصصی آماده ارائه خدمت به مردم محترم منطقه می باشد.

    این میوه شیرین، نرم و کرم رنگ به خاطر طعم شیرین و فواید قابل توجه اش در سراسر جهان مشهور است. موز یکی از محبوب ترین میوه ها در جهان و پر از مواد مغذی ضروری است که به دفع بسیاری از مشکلات فیزیولوژیکی و روانی کمک می کند. اگر چه بیشتر ما ممکن است زیاد موز بخوریم، آیا تا به حال به عوارض آن فکر کرده اید؟ همانطور که در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت با وجود فواید سلامتی متعدد آن ، اثرات جانبی ویژه ای مرتبط با خوردن موز وجود دارد که باید در مورد آن ها بدانید.

    1. افزایش وزن

    موافقید که موز، در مقایسه با کلوچه و یا چیپس، کالری کمتری دارد، اما کالری کافی دارد که باعث افزایش وزن شود. موز متوسط شامل 105 کالری است. در مقایسه با یک پرتقال متوسط با سایز متوسط (62)، یک کاسه هندوانه (45)، یا یک فنجان انگور (62)بسیار بالاتر است. بنابراین اگر به دنبال میان وعده کم کالری هستید، ممکن است موز بهترین انتخاب نباشد. به جای آن میوه ها و سبزیجات با محتوای بالای آب مثل هندوانه، توت فرنگی، طالبی، هلو، خیار، کاهو، کلم، کلم، کلم و غیره برای میان وعده مصرف کنید. آن ها کالری کمتری دارند و دارای محتوای فیبر بالا هستند که شما را به مدت طولانی سیر نگه می دارد.

    اگر اغلب دچار میگرن شدید می شوید، ممکن است بخواهید از آن ها در رژیم غذایی روزانه خود اجتناب کنید. طبق گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، ماده ای که در بسیاری از غذاها مانند پنیر، ماهی، گوشت، و موز پیدا می شود، محرک سردردهای میگرن است. از آنجا که پوست موز حاوی 10 برابر بیشتر از خمیر موز تیرامین دارد نسبت به کندن تکه های پوست از میوه ها قبل از خوردن میوه احتیاط بیشتری بکنید.ایا موز برای گلو درد خوبه

    هایپر کالمی شرایطی است که از پتاسیم اضافی در خون ناشی می شود و از طریق نشانه هایی مانند ضربان قلب نامنظم، تهوع و ضربان قلب نامنظم شناسایی می شود که حتی می تواند منجر به حمله قلبی شود. طبق موسسه لاینس پاولینگ در دانشگاه ایالتی ارگان، مقدار پتاسیم بیشتر از 18 گرم می تواند منجر به هایپر کالمی در بزرگسالان شود . برنامه های غذایی وجود دارند که مصرف موز را در روزهای خاصی توصیه می کنند. اگر شما چنین رژیمی را دنبال کنید، می توانید دچار دردسر شوید.

    با بالا بودن نشاسته، زیاد آن در صورتی که بهداشت دهان را حفظ نکنید، می تواند منجر به پوسیدگی جدی دندان شود. طبق مطالعات ویژه ای، در مقایسه با شکلات، شیرین و آدامس موز هم می تواند برای سلامتی دهان مضر باشد.نشاسته به آرامی در دهان حل می شوند در حالی که قند به سرعت حل می شود. بنابراین وقتی غذاهایی مانند موز را مصرف می کنید، ذرات آن ها حدود دو ساعت بین دندان ها باقی می مانند و در نتیجه باکتری های بیشتری را جذب می کنند که منجر به حفره های بیشتری در دندان می شوند.

    همیشه فکر می کردم شروع کردن روز با یک موز ایده خوبی است؟ چیزی که احتمالا نمی دانستید این بود که موز می تواند باعث خواب آلودگی شود، حتی اگر روز را با آن شروع کنید. آن ها غنی از تریپتوفان ، آمینو اسید است که می تواند عملکرد ذهنی و زمان واکنش را از هم جدا کند، غیر از اینکه شما احساس خواب آلودگی می کنید هم چنین موز شامل منیزیم، مواد معدنی بالا است که به استراحت ماهیچه کمک می کند. با این حال، برای قبل از خواب خوب است.

    از آنجا که موز حاوی ویتامین ب6 در مقادیر زیاد است، مصرف زیاد آن می تواند منجر به آسیب عصب شوند. طبق گفته مرکز پزشکی مریلند، مصرف بیش از 100 میلی گرم ویتامین ب6 بدون تجویز می تواند منجر به آسیب عصب شود با این حال، به نظر می رسد احتمال آسیب به اعصاب از طریق مصرف موز نادر به نظر می رسد، مگر اینکه ورزشکار باشید.

    آلرژی آبروسیا شرایطی است که باعث می شود سیستم ایمنی به هنگام تنفس (علف هرز که در سرتاسر آمریکا رشد می کند) واکنش نشان دهد. فردی که این آلرژی را دارد ، علائمی چون لب های متورم، گلو ورم کرده، زبان متورم و غیره را نشان می دهد. افرادی که در حال حاضر از آلرژی رنج می برند ممکن است علائم مشابهی داشته باشند.

     

    8. در بیماران حساس به شیره گیاهی

    همانطور که مطالعه ای توسط مجموعه ، آسم انجام شد، افرادی که نسبت به شیره حساسیت دارند، نسبت به موز نیز واکنش نشان می دهند . علائم مانند خس خس کردن، آبریزش بینی، سرفه، خارش گلو ، و چشم های آبکی دارند.

    مشکل دیگر که شاخه ای از آلرژی آبروسیا ست، التهاب است. ممکن است مجاری هوایی را منقبض کرده و موجب مشکلات تنفسی شود. ممکن است منجر به مشکلات شدیدی در تنفس یا بلعیدن شود.

    اگر موزهایی بخورید که به اندازه کافی نرسیده اند ممکن است درد شدید شکم بگیرید. هم چنین ممکن است حالت تهوع همراه با درد شکم را تجربه کنید. موزنارس حاوی مقدار زیادی نشاسته مقاوم است که مدت زمان زیادی طول می کشد تا بدن هضم کند. هم چنین ممکن است استفراغ فوری یا اسهال را تجربه کنید.

    برخی افراد نسبت به موز حساسیت دارند و با خوردن آن دچار افت ناگهانی فشار خون می شوند. مشکلات تنفسی آن ها از افزایش سطح اکسیژن خون جلوگیری می کند و آن ها دچار شوک می شوند. علائم بیماری مانند افزایش یا کاهش ضربان نبض، عصبانیت و ضعف را مشاهده می کنید. مطالعه ای که توسط مجله پزشکی انجام شد، حاکی از چنین موارد حاد در مورد آلرژی موزحتی در نوزادان است.

    موز سبب ایجاد یبوست می شود! همه ما می دانیم که موز به حرکات روده کمک می کند، . موز سبز غنی ازنشاسته مقاوم هستند که می تواند خطر یبوست را افزایش دهد. آن ها حتی شامل مقادیر زیادی اسیدتانیک هستند که اثر مهاری بر روی هاضمه دارد. اسید مانع ترشح مایع معده می شود و از حرکت معده و روده جلوگیری می کند از طرف دیگر، موز رسیده می تواند به کم کردن یبوست کمک کند. موز نیز به عنوان میوه ای که یبوست ایجاد می کند شناخته شده است

    مصرف موز می تواند منجر به گاز شود. آن ها حاوی فیبر و فروکتوز هستند که هر دو می توانند موجب گاز شوند. اگر به طور ناگهانی میزان مصرف فیبر را افزایش دهید، تلاش زیادی برای تجزیه فیبرمی شود در نتیجه می تواند باعث گاز شود. به طور مشابه، در مورد فروکتوز زمانی که مقدار زیادی مصرف می شود، هضم آن دشوار است.

    موز به دسته غذای “متوسط” نیز مربوط می شود به این معنی است که آن ها توانایی ایجاد تغییرکمی در سطح قند خون خود را دارند. از آنجا که غذاها با شاخص بالا می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2، چاقی و بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد، شما باید مصرف موز خود را تنظیم کنید.

    به عقیده متخصصان طب سنتی افرادی با مزاج گرم باید در خوردن این میوه جانب احتیاط را عایت کنند چنانچه شخص پس از خوردن این میوه دچار خارش، افزایش حرارت بدن، داغی، حالت سنگینی در بدن و سر، بروز جوش های پوستی و … حس کرد یعنی به موز حساسیت داشته و دچار عوارض این میوه می شود پس کسانی که مزاجشان گرم است و حساسیت به این میوه دارند یا باید از خوردن آن پرهیز کنند یا آنکه پس از خوردن موز، یک خوردنی رو به ترش یا ملس مثل شربت سکنجبین و یا مقداری آبغوره یا آب انار میل کنند، تا عوارض آن به حداقل برسد.

    در ادامه این بخش از سلامت نمناک برخی هشدارها و اقدامات احتیاطی در مورد مصرف موز آورده شده است.

    در صورتی که کلیه ها به درستی کار نکند، مصرف موز خود را به حداقل برسانید. مقدار زیادی از پتاسیم در رژیم غذایی می تواند فشار زیادی بر روی کلیه ها قرار دهد تا مازاد آن را ازخون از بین ببرد. این می تواند بسیار خطرناک باشد.

    از آنجا که موزها در دمای اتاق نگهداری می شوند، به راحتی فاسد می شوند و باید ظرف دو روز پس از خرید خورده شوند. در عین حال، مهم است که از خوردن موز اجتناب کنید.

    اگر شما در هر بار که یک موز بخورید، ناراحتی، خس خس کردن، و سوزش گلو را تجربه کنید، ممکن است نسبت به موز یا سایر میوه ها که حاوی همین پروتئین هستند، حساسیت داشته باشید. در صورتی که می خواهید میزان مصرف موز را افزایش دهید، با پزشک مشورت کنید تا میزان مصرف توصیه شده را بدانید.

     

    

     

    با سرد شدن هوا، بیماری هایی مانند سرماخوردگی و عفونت گلو شیوع می یابد. با داشتن این ۲ ناراحتی، تب نیز بروز می کند. برای از بین بردن این احساس ناراحتی باید دارو مصرف کنید تا مانع از بروز علایم سرماخوردگی از جمله گلودرد شوید.ایا موز برای گلو درد خوبه

     

    بدون شک شنیده اید که نوشیدنی های ترش، گلودرد را تشدید می کند اما این گونه نیست. در این مطلب به چند نوشیدنی مفید برای رفع گلودرد اشاره شده است. این نوشیدنی های طبیعی در عرض ۳ روز گلودرد را درمان می کند به شرطی که آب، شیر یخ یا یخ به آن افزوده نشود.

     

    آب لیمو: این نوشیدنی به صورت ولرم در رفع عفونت موثر است و گلودرد را التیام می بخشد.

     

    زنجبیل: برای رفع خارش گلو، نصف پیمانه از این نوشیدنی را مصرف کنید. خاصیت ضدباکتری این نوشیدنی، هر نوع باکتری موجود در گلو را از بین می برد.

     

    آب هویج: هویج سرشار از ویتامین C است که هر نوع عفونت گلو را از بین می برد.

     

    آب زغال اخته: گفته شده اگر گلودرد در مرحله اول باشد آب زغال اخته بهترین راه درمان آن است.

     

     

    آب پرتقال: ویتامین C موجود در آن برای گلودرد مفید است.

     

    آب آلوئه ورا: برای رفع گلودرد و هر نوع عفونت، آب آلوئه ورا با کمی میخک مصرف شود.

     

    آب گوجه فرنگی: مصرف روزی ۲ بار آب گوجه فرنگی با مقداری نمک درمان مناسبی برای گلودرد است.

     

    آب نعناع: همانند سیر و زنجبیل، خاصیت ضدباکتری دارد که عفونت گلو را از بین می برد.

     

    آب آناناس: آنزیم موجود در آن به نام برملین خاصیت ضدالتهابی دارد که ناراحتی گلو را کاهش می دهد.

     

    آب کیوی: پروتئین موجود در آن، سرفه های خشک را از بین می برد.

     

    ایا موز برای گلو درد خوبه

    آب موز: پتاسیم موجود در آن، درمان طبیعی گلودرد است. برای پیشگیری از سرماخوردگی و سرفه، روزانه موز بخورید.

     

    آب هندوانه: با آبرسانی به بدن، خشکی گلو را رفع می کند و آن را التیام می بخشد.منبع:aftabir.com

    بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

    چگونه زندگی شاد و آرامی داشته باشم؟

    دیگه نگران به هم ریختن موهات نباش

    اسپری خوشبوکننده و محافظ مو در برابر حرارت

    راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

    درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

    لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

  • طرز تهیه شامی رودباری اصل
  • صفر تا صد یک شغل پولساز برای خانم ها

    تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

    ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

    مراقبت پوست ومو و کار با دستگاه های زیبایی

    ارسال محرمانه محصولات جنسی

    چگونگی درمان ناهنجاری های دهان، دندان و فک

    بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

    بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    مطالب پر بازدید


     

    امروز  به شما یک دستورسالم و فوق العاده  طبیعی را آموزش می دهیم که از موc درست شده است ,  و داروی سرفه است و  اثرات مفید در معده دارد و درست کردن آن آسان است.اگر فرزند شما از گلو درد و سرفه رنج می برد، این درمان فوق العاده موثر است، و برای بزرگسالان هم  مفید است.
    ایا موز برای گلو درد خوبه


    مواد لازم:

    موز رسیده  2عدد متوسط  ( خال خالی باشد بهتر است) 400 میلی لیتر آب جوش2 قاشق غذا خوری شکر یا عسل (عسل در دماهای بالا مواد مغذیش از بین می رود، بنابراین اگر موز استفاده کنید  گرم نباشد)


    طرز تهیه :

    موز را پوست بگیرید. با یک چنگال یا قاشق  چوبی یا پلاستیکی له کنید تا سیاه نشود شکر  را بریزید و اگر می خواهید از  عسل استفاده کنید، وقتی مخلوط سرد شد بریزید آب جوش ریخته و 30 دقیقه صبر میکنیم هر روز را همانروز آماده کنید.  مصرف آن 4 بار در روز (حدود 100 میلی لیتر) است در عرض چند روز سرفه  رابرطرف میکند

    این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد.

    مطالب مرتبط

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    اگر آبریزش بینی دارید یا چشمتان می­ خارد، لزوما به ویروس جدید کرونا مبتلا نشده­ اید. اما اگر سرفه می­ کنید، احساس خستگی شدید و تب دارید، ممکن است به کووید-19 مبتلا شده باشید. از طرفی شاید هم فقط آنفلونزای فصلی گرفته باشید. به منظور تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا می توانید از تست هوشمند کرونا هم استفاده کنید.

    برای مطالعه بیشتر راجع به تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا حتما این مطلب را بخوانید:

    فرق علائم کرونا با آنفولانزا، سرماخوردگی و حساسیت چیست؟

     

     

    ایا موز برای گلو درد خوبه

    سرماخوردگی یک بیماری ویروسی است. ویروس ها ساختار سلولی ندارند و تنها شامل ژنوم و پوششی از پروتئین در اطراف آن هستند.

    ویروس ها در صورت حمله به بدن، معمولا توسط سیستم دفاعی از بین می روند و تنها کافی است با رعایت بعضی موارد در خوردن و آشامیدن، به سیستم دفاعی بدن خود در راه مبارزه با ویروس ها، کمک کنیم.

    ویروس سرماخوردگی در زمان ورود به بدن ما بر قسمت های خاصی از بدن ما تاثیر می گذارد. ویروس ها بیشتر روی مجاری و دستگاه تنفسی تاثیر می گذارند. علائم معمول سرماخوردگی عبارتند از: احتقان بينی، آبريزش از بينی و عطسه.

    گاهی در روزهای اول سرماخوردگی گلودرد ظاهر می شود و به سرعت از بین می رود. گاهی درد در نقاط مختلف بدن هم در افراد مبتلا ظاهر می شوند. بیشتر سرماخوردگی ها در مدت سه تا هفت روز بهبود می یابند.

     

    form#sib_signup_form_1 {
    padding: 5px;
    -moz-box-sizing:border-box;
    -webkit-box-sizing: border-box;
    box-sizing: border-box;
    direction:rtl;
    font-size: 16px;
    }
    form#sib_signup_form_1 input[type=text]{
    width: 100%;
    border: 1px solid #bbb;
    height: auto;
    margin: 5px 0 0 0;
    display: inline;
    }
    form#sib_signup_form_1 input[type=email], form#sib_signup_form_1 select {
    width: 100%;
    border: 1px solid #bbb;
    height: auto;
    margin: 5px 0 0 0;
    }
    form#sib_signup_form_1 .sib-default-btn {
    margin: 5px auto;
    padding: 6px 12px;
    color:#fff;
    background-color: #1780df;
    border-color: #2E2E2E;
    font-size: 16px;
    font-weight:bold;
    line-height: 1.4285;
    text-align: center;
    cursor: pointer;
    vertical-align: middle;
    -webkit-user-select:none;
    -moz-user-select:none;
    -ms-user-select:none;
    user-select:none;
    white-space: normal;
    border:1px solid transparent;
    border-radius: 5px;
    width: 100%;
    }

    form#sib_signup_form_1 .sib-default-btn:hover {
    background-color: #fb815e;
    }
    form#sib_signup_form_1 p{
    margin: 10px 0 0 0;
    }
    form#sib_signup_form_1.sib-bold{
    font-weight: bold;
    margin-bottom: 15px;
    }

    .dr-form-img {
    width: 100%;
    margin-bottom: 1rem;
    }form#sib_signup_form_1 p.sib-alert-message {
    padding: 6px 12px;
    margin-bottom: 20px;
    border: 1px solid transparent;
    border-radius: 4px;
    -webkit-box-sizing: border-box;
    -moz-box-sizing: border-box;
    box-sizing: border-box;
    }
    form#sib_signup_form_1 p.sib-alert-message-error {
    background-color: #f2dede;
    border-color: #ebccd1;
    color: #a94442;
    }
    form#sib_signup_form_1 p.sib-alert-message-success {
    background-color: #dff0d8;
    border-color: #d6e9c6;
    color: #3c763d;
    }
    form#sib_signup_form_1 p.sib-alert-message-warning {
    background-color: #fcf8e3;
    border-color: #faebcc;
    color: #8a6d3b;
    }


     

    یکی از سوالات و مشکلات همیشگی موقع سرماخوردگی غذاهایی هست که باید بخوریم. در ادامه 10 غذای مفید که در دوران سرماخوردگی میتوانید استفاده کنید را با هم مرور می‌کنیم. بله، وقت سرماخودگی هم میشه خوراکی های خوشمزه خورد:

    بستنی میوه ای، خشکی و درد گلو را بهبود می دهند. بستنی میوه ای آب بدن شما را  که برای مقابله با سرماخوردگی به آن نیاز دارید در حد متعادل نگه می دارد. مصرف مایعات کافی ترشحات مخاطی بینی را رقیق و گرفتگی آن را برطرف می کند.

    از بستنی یخی که 100 درصد از آبمیوه درست شده استفاده کنید تا از دریافت مواد مغذی کافی مطمئن شوید. خودتان هم می توانید آبمیوه یخ زده درست کنید.

    ساندویچ بوقلمون حاوی پروتئین بدون چربی است که در یک رژیم سالم است. اگرچه ممکن است دوست نداشته باشید بخوردید ولی خوردن آن برای بدن شما انرژی کافی برای جنگیدن با بیماری را فراهم می کند. از سس توت، برای خوشمزه کردن و راحت خوردن آن استفاده کنید.

    وقتی  سرماخورده اید احتمالاً تمایلی به درست کردن و خوردن سالاد ندارید.می توانید یک لیوان آب سبزیجات با سدیم کم بخورید. بدن شما مقادیر زیاد آنتی اکسیدان دریافت می کند که سیستم ایمنی بدن شما را بر ضد میکرب ها تقویت می کند.

    مشتاق مزه ای شیرین هستید؟ از آبمیوه 100 درصد خالص استفاده کنید.

    به شما کمک می کند که مایعات کافی را دریافت کنید و بسیار هم مقوی است. شواهد علمی نشان می دهد که سوپ مرغ به درمان کمک می کند. سوپ مرغ داغ، بخش های مو مانند در مجرای بینی که بدن شما را در مقابل باکتری و ویروس محافظت می کنند،تقویت می کند.

    اگر می توانید سیر بخورید، چاشنی خیلی خوبی برای غذاهایی مثل سوپ است. به نظر می رسد که تا اندازه ای دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند و کمی هم در رفع گرفتگی بینی کمک می کند.

    زنجبیل برای حالت تهوع و دل درد مناسب است. مطالعات نشان می دهد زنجبیل برای التهاب هم موثر است. زنجبیل را می توان به شکل خورد شده یا پودر به غذا اضافه کرد . می توانید از نوشابه زنجبیل هم استفاده کنید.

    برای دریافت آنتی اکسیدان از انواع چای استفاده کنید. استنشاق بخار چای بینی را باز می کند. از عسل و آبلیمو برای بهبود گلودرد استفاده کنید. اگر کافئین شما را اذیت می کند از چای بدون کافئین یا چای گیاهی استفاده کنید.

    خوردن موز بسیار راحت است. هنگام حالت تهوع، استفراغ و اسهال موز می تواند به عنوان غذا استفاده شود. موز به همراه برنج،سس سیب و نان تست رژیم غذایی مناسبی است که پزشکان به افرادی که تازه از آنفولانزای شکمی رها شده اند پیشنهاد می دهند.

    نان تست غذای مناسبی هنگام بیماری و همراه مناسبی برای سوپ مرغ است که گرسنگی شما را هنگامی که نمی توانید غذاهای سنگین بخورید برطرف می کند.

    اگر اشتهای شما بازگشته است از این نوشیدنی ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که مواد مغذی و کالری کافی دریافت می کنید. از نوشیدنی های بدون لاکتوز که شکر کم و حداقل 6 گرم پروتئین دارند استفاده کنید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    ایا موز برای گلو درد خوبه

    وب‌ سایت

    هیچ کسی لایق درد و رنج هیچ بیماری‌ای نیست. مسیر طولانی و سخت دستیابی به سلامتی، نیازمند یار قابل اعتمادی است.

    یاری مثل درمانکده که در جستجو و مشاوره آنلاین و حضوری پزشک و روانشناس، تست آنلاین هوشمند و آزمایش در محل کرونا، تلاشی کوچک برای کم کردن موانع راه سلامت، انجام می‌دهد.

    چگونه گلودرد را بهبود دهیم؟

    گلودرد یک بیماری شایع در فصل سرما است که با نام « فارینژیت » نیز شناخته می شود.

    گلودرد می تواند در اثر ویروس، باکتری یا موادی مثل الکل، تنباکو یا آلاینده های موجود در هوا به وجود آید.

     

    گلودردی که با نظر پزشک، نیاز به مصرف آنتی بیوتیک یا سایر داروها ندارد، معمولا با یک سری درمان های خانگی بهبود می یابد.ایا موز برای گلو درد خوبه

     

    این مقاله به شما کمک می کند که گلودرد خود را در خانه درمان کنید. البته باید گفت که بهبود گلودرد با درمان های طبیعی و خانگی نیاز به گذشت زمان دارد و فورا خوب نمی شود.

     

    1- از داروهای مسکّن که نیاز به نسخه پزشک ندارند، استفاده نمایید؛ مثل استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن. این داروها درد و تب را کاهش می دهند.

     

    2- آب نمک غرغره کنید. یک چهارم قاشق مرباخوری نمک را در یک لیوان آب حل کنید و چند بار در روز با آن غرغره کنید. آب نمک گلو را شستشو می دهد، درد گلو را کم می کند و خلط و ترشحات پشت گلو را از بین می برد.

     

    – آب و مایعات فراوانی بنوشید؛ مثل آب میوه ها، چای کمرنگ و … ، ولی هر نوع غذا یا نوشیدنی که التهاب گلو را بدتر می کند، مصرف نکنید؛ مثل شیر و لبنیات.

     

    – در اتاق خواب تان، یک دستگاه بخور روشن کنید تا هوای اتاق مرطوب باشد.

     

    – عسل را در چای یا آب گرم حل کنید و بنوشید.

     

    – آب نبات سفت بمکید تا سطح داخلی دهان تان، پیوسته مرطوب باشد (هر چقدر شیرینی آب نبات کمتر باشد، بهتر است). همچنین می توانید با آب گرم، دهان تان را بشویید.

     

    – عسل و آب لیمو ترش را در آب گرم حل کنید و بنوشید.

     

    – آب نبات روی بمکید تا گلودردتان آرام شود.

     

    – برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان، مولتی ویتامین بخورید.

     

    – از تماس با گرد و غبار ، دود سیگار و سایر مواد محرک شیمیایی خودداری کنید.

     

    * نکات

    1- مصرف آنتی بیوتیک ها تاثیری در بهبود گلودردهای ناشی از ویروس ها ندارند.ایا موز برای گلو درد خوبه

    2- بعد از این که گلودردتان خوب شد، مسواک خود را عوض کنید و مسواک تازه ای بخرید.

    3- این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد، یعنی اگر علی رغم این کارها گلودردتان خوب نشد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

     

    غذاهایی که موقع گلودرد باید بخورید

    گلودرد باعث می شود موقع قورت دادن غذا، احساس درد و ناراحتی کنید. لذا باید غذاهایی را بخورید که کمتر اذیت می شوید.

     

    1- مواد غذایی نرم:

    از خوردن مواد غذایی سفت و ترد مثل چیپس یا نان برشته و خشک خورداری کنید. مواد غذایی خشک مثل شیرینی خشک کشمشی را نخورید، زیرا قورت دادن آنها سخت است.

    در عوض از غذاهای نرم استفاده کنید. اگر ماده غذایی نرمی برای خوردن ندارید، می توانید بعد از پخت غذا، آن را در مخلوط کن بریزید تا نرم و یک دست شود. ممکن است لازم باشد کمی شیر یا مایع دیگری به غذا اضافه کنید تا برای قورت دادن، سفت نباشد.

    مواد غذایی نرم شامل : فرنی، ژله، تخم مرغ ، موز، هندوانه، ماست، پنیر نرم، ماکارونی پخته، سبزیجات پخته له شده، گوشت له شده و نوشیدنی های حاوی شیر است.

  • مدل لباس شب مجلسی جدید
  • به یاد داشته باشید که محصولات لبنی مثل شیر و بستنی ممکن است تولید خلط را در گلو افزایش دهند و شما مجبور شوید مرتبا آن را خارج کنید که این کار، درد و ناراحتی گلو را بدتر می کند.

    هر چند که لبنیات، آرامش بخش و مغذی هستند، ولی اگر بعد از خوردن آنها، سرفه تان بیشتر شد یا مجبور شدید خلط گلویتان را پاک کنید، بهتر است کمتر مصرف کنید.

     

    2- مایعات و نوشیدنی ها:

    * شما باید نوشیدنی های ولرم یا خنک بنوشید، غذاهای داغ باعث سوزش گلو می شوند.

    * از مصرف آب میوه هایی که چاشنی دارند، یا اسیدی هستند مثل آب پرتقال، گریپ فروت ، لیموناد یا آب گوجه فرنگی خودداری کنید.

    * سعی کنید آب گوشت نمک دار بخورید، زیرا نمک درد گلو را تسکین می دهد. (البته افراد مبتلا به فشار خون بالا نباید غذاهای شور بخورند).

    * نوشیدن مایعات با نی ممکن است درد کمتری در گلو ایجاد کند.

    * نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که مغذی باشند؛ مثل آب میوه ها یا آب سبزیجات.

    * از مصرف نوشابه های گازدار و قهوه خودداری کنید.ایا موز برای گلو درد خوبه

     

    3- تهیه غذاهای مناسب در موقع گلودرد:

    * به جای این که سبزیجات را خام بخورید، آنها را بپزید.

    * غذای خود را به قسمت های کوچک تقسیم کنید و در مورد غذاهایی مثل ساندویچ، گازهای کوچکی بگیرید.

    * گوشت را پخته و له کنید و با آب گوشت یا کمی کره، آن را نرم کنید تا بتوانید به آسانی قورتش دهید.

    * از مصرف غذاهای پر ادویه و داغ خودداری کنید.

    * مواد غذایی را بپزید تا نرم شوند و قبل از خوردن آنها، اجازه دهید تا کمی خنک شوند (یعنی داغ نباشند).

    * موز و میوه ها را در یخچال بگذارید تا خنک شوند. سپس در مخلوط کن بریزید و شیر موز یا سایر مخلوط میوه ها را تهیه کنید.

    نیره ولدخانی – سایت تبیان

    اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

    اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

    برای شرکت در بحث های انجمن بهداشت و سلامت سایت، اینجا را کلیک کنید.

     

    * مطالب مرتبط :

    چطور سرفه را متوقف کنیم؟

    درمان گلودرد را جدی بگیرید

    با گلودرد چه کنیم؟

    10 فرمان برای مبتلایان به گلودرد

    درمان گلودرد

    گلودرد چرکی

    یک گلو داریم و هزار درد!

    بخش تغذیه و سلامت تبیان

    ایا موز برای گلو درد خوبه
    ایا موز برای گلو درد خوبه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *