درمان پوسته شدن ناخنها

دوره مقدماتی php
درمان پوسته شدن ناخنها
درمان پوسته شدن ناخنها




خانه

موبایل

 

دوره مقدماتی php

 

درمان پوسته شدن ناخنها

درمان پوسته شدن ناخن ها – پوسته شد ناخن ها عارضه ای است که بسیاری از خانم ها از آن شاکی هستند.برای داشتن ناخن های سالم و زیبا و برای درمان این عارضه با ما همراه باشید.

 

پوسته پوسته و لایه لایه شدن روی ناخنها نه تنها شکل زیبای آنها را تغییر می دهد بلکه به خاطر تماس با لباس یا هر چیز دیگر به ما نیز احساس ناخوشایندی خواهد داد که بهتر است برای درمان این مشکل رسیدگی به تغذیه و تغییر نوع خوراک در این زمینه را که شامل مصرف به اندازه ی پروتئین ، لبنیات از جمله شیر و پنیر و رساندن کلسیم لازم به بدن است را در وحله ی اول مد نظر داشت و بعد از آن می توان با به کار گیری روشی ساده هم پیشگیری و هم آن را درمان کرد، به این ترتیب که :

 

دو تا سه قاشق غذا خوری روغن زیتون را درکاسه ای ریخته و با حرارت غیر مستقیم مثلا روی کتری آب جوش آن را گرم کرد سپس انگشتانتان را تا سرد شدن این روغن در آن قرار دهید .

این کار را یک روز در میان تا بهبودی کامل ناخنها انجام دهید و در این مدت نیز مراقب تغذیه خود هم باشید.

منبع : 3nasl.com


رازهای زیبایی

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

ناخن‌ها دارای چند لایه از پروتئین‌های فیبری محافظ به نام کراتین هستند که البته این نوع پروتئین در پوست و مو هم دیده می‌شود. کراتین موجب استحکام ناخن‌ها می‌شود، اما آسیب‌های خارجی و یا برخی از بیماری‌ها باعث می‌شود که این لایه‌های کراتینی، شکننده شده و ناخن‌ها پوسته‌پوسته شوند. وقتی این مشکلات رخ می‌دهد، ناخن‌ها بسیار نازک و شکننده به نظر می‌رسند و شرایط بسیار بدی را به صاحب آن ناخن‌ها می‌دهند.

به گزارش طبنا دلایل مختلفی موجب پوسته‌پوسته شدن ناخن‌ها می‌شود. معمولا کمبود ملایم آهن در بدن، یکی از دلایل آن محسوب می‌شود و البته از دلایل بیرونی ایجاد این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* شستن بیش از حد دست‌ها

* شستن ظروف بدون دستکش

* استفاده از استون برای پاک کردن لاک‌ها، به جای استفاده از لاک‌ پاک‌کن‌های مناسب

درمان پوسته شدن ناخنها

* استفاده از ناخن‌های مصنوعی

* باز کردن درهای برخی از وسایل به وسیله نوک ناخن‌ها

* قرار گرفتن ناخن‌ها در برابر برخی از مواد شیمیایی

* قرار داشتن در مکان‌های داغ یا مرطوب

برخی از بیماری‌ها نیز ناخن‌ها را ضعیف و مستعد پوسته‌پوسته شدن می‌کنند. بیماری‌هایی چون:

* کم خونی ناشی از کمبود آهن

* کم آبی بدن

* تیروئید کم‌کار

* بیماری ریوی، که علاوه بر پوسته‌پوسته شدن باعث زردی ناخن‌ها نیز می‌شود

* بیماری‌های کلیوی

بهترین روش‌های درمان پوسته‌پوسته شدن ناخن‌ها

* مصرف خوراکی‌های حاوی آهن و یا مکمل‌های آهن

از خوراکی‌های حاوی آهن، می‌توان به اسفناج، حبوبات، صدف خوراکی، جگر، گوشت قرمز و دانه‌های کدو تنبل اشاره کرد.

* کوتاه نگهداشتن ناخن‌ها

* گرد کردن گوشه‌های ناخن تا مدام به جایی گیر نکنند و نشکنند.

* مرطوب نگهداشتن ناخن‌ها

تحقیقات نشان داده است که روغن نارگیل، مرطوب‌کننده‌ای ایمن و موثر است و می‌تواند ناخن را کاملا مرطوب نگه‌دارد.

* کم آبی بدن را نیز می‌توان با نوشیدن آب بیشتر برطرف کرد. اما اگر بدن دچار کم آبی شدید است، باید با استفاده از سرم در بیمارستان و زیر نظر پزشک به درمان پرداخت.

* کم‌کاری تیروئید معمولا با مصرف شکل مصنوعی آن با تجویز پزشک، یعنی هورمون T4، برطرف می‌شود. بدین وسیله تیروئید به اندازه کافی در بدن ترشح می‌شود.

* بیماری‌های ریوی نیز با ترک سیگار افراد سیگاری، تجویز دارو، اکسیژن‌درمانی و جراحی زیر نظر پزشک درمان می‌شوند.

برای درمان پوسته‌پوسته شدن ناخن‌ها، ابتدا با کمک پزشک، علت واقعی آن را بیابید. سپس بهترین درمان را انتخاب کنید.

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

ما را دنبال کنید.

تلفكس: 4-26151500      آدرس: كامرانيه شمالي، نبش شيباني، شماره 26، ساختمان شوآن، طبقه 2، واحد 202

لایه لایه شدن ناخن ها

ناخن های انگشتان پا در حدود ۱ میلیمتر در ماه رشد می کنند . مطالعات مختلف نشان داده است که فصول مختلف و بیماریهای خفیف اثر ناچیزی در رشد ناخن دارند . قد یا وزن فرد روی رشد ناخن تأثیری ندارند. جنس، تأثیر اندکی بعد از بلوغ بر روی رشد ناخن دارد . مردان دارای رشد ناخنی بیشتری تا ۱۹ سالگی هستند .

پروتئین عمده ناخن، کراتین است . چربی عمده ناخن نیزکلسترول می باشد و حدود ۱/۰ تا ۱ درصد آن را تشکیل می دهد . مقدار آب آن کمتر از پوست بوده و حدود % ۱۲ – ۷ می باشد .صفحات ناخنی بزرگترین جزء ناخن هستند و در تمام طول حیات رشد می کنند. یکی از بیماری های شایع در صفحات ناخن لایه لایه شدن ناخنها می باشد که در اصطلاح پزشکی به آن انیکوشیزیا گویند. لایه لایه شدن ناخن ها در اثر هر نوع ضربه ممکن است ایجاد شود اما به طور عمده این بیماری بیشتر در زنان دیده می شود. لایه لایه شدن ناخن ها در زنانی که دستهایشان را خیسانده و خشک می شود شایعتر است. لایه لایه شدن ناخن ها عمدتا در اثر دهیدراتاسیون در سطح ناخن ها ایجاد می شود.

درمان پوسته شدن ناخنها

ناخنهایی که به راحتی میشکنند و ترک میخورند از مشکلات احتمالی تغذیهای خبر میدهند. کمبود ویتامین Aو کلسیم باعث خشکی و ورقه ورقه شدن پوست میشود. کمبود پروتئین، فولیک اسید، ویتامین B که برای رشد سلولها و احیای سلولهای مرده ضروری است و ویتامین C موجب افتادن ناخنها میشود. کمبود پروتئین باعث ایجاد راه راههای سفید بر روی ناخنها میشود. یک نوع کمبود اسید هیدرولیک ممکن است باعث ترک خوردن و دو نیم شدن ناخن ها شود. در این بیماری باید از شستن مداوم دست ها خودداری نمود و همچنین ناخن ها باید حتی المقدور کوتاه و خشک نگه داشته شود و استفاده از مواد پولیش و جلای ناخن، لاک و نظایر آن باید قطع گردد. گاهی مواقع استفاده از سوهان ناخن به منظور مسطح کردن سطح ناخن توصیه می شود. استفاده از مواد و کرم های مرطوب کننده و محلول های تقویتی ناخن توصیه می شود و نیز در صورت پیشرفته بودن بیماری استفاده از مکمل های خوراکی نظیر بیوتین نیز توصیه شده است که البته مصرف بیوتین نباید بیشتر از دو و نیم میلی گرم در روز باشد.

 درمان لایه لایه شدن ناخن ها

برای درمان لایه لایه شدن ناخن ها بهتر است از شستن مداوم دستها خود داری نمود همچنین ناخن ها باید حتی المقدور کوتاه و خشک نگه داشته شود. استفاده از مواد پولیش و جلای ناخن، لاک و نظایر آن باید قطع گردد. گاهی مواقع استفاده از سوهان ناخن به منظور مسطح کردن سطح ناخن توصیه می گردد. استفاده از مواد و کرم های مرطوب کننده و محلول های تقویتی ناخن توصیه می شود. در صورت پیشرفته بودن بیماری استفاده از مکمل های خوراکی نظیر بیوتین نیز توصیه شده است. البته مصرف بیوتین نباید بیشتر از ۲٫۵ میلی گرم در روز باشد.

 

توصیه های پزشكيدر صورتی که مبتلا به لایه لایه شدن ناخن ها هستید: ـ حتما با تیم درمانی خود مشورت کنیدـ سعی کنید بیش از حد دستها های خود را نشوئیدـ ممکن است کمبود برخی از عناصر معدنی نظیر زینک یا آهن برای شما مطرح باشد لذا قبل از آغاز درمان نیاز به بررسی آزمایشگاهی  باشد

 

درمان پوسته شدن ناخن ها

پوسته شدن ناخن ها عارضه ای است که بسیاری از خانم ها از آن شاکی هستند. برای داشتن ناخن های سالم و زیبا و برای درمان این عارضه رعايت موارد زير لازم است.پوسته پوسته و لایه لایه شدن روی ناخنها نه تنها شکل زیبای آنها را تغییر می دهد بلکه به خاطر تماس با لباس یا هر چیز دیگر به ما نیز احساس ناخوشایندی خواهد داد که بهتر است برای درمان این مشکل رسیدگی به تغذیه و تغییر نوع خوراک در این زمینه را که شامل مصرف به اندازه ی پروتئین ، لبنیات از جمله شیر و پنیر و رساندن کلسیم لازم به بدن است را در وحله ی اول مد نظر داشت و بعد از آن می توان با به کار گیری روشی ساده هم پیشگیری و هم آن را درمان کرد، به این ترتیب که:  دو تا سه قاشق غذا خوری روغن زیتون را درکاسه ای ریخته و با حرارت غیر مستقیم مثلا روی کتری آب جوش آن را گرم کرد سپس انگشتانتان را تا سرد شدن این روغن در آن قرار دهید. این کار را یک روز در میان تا بهبودی کامل ناخنها انجام دهید و در این مدت نیز مراقب تغذیه خود هم باشید.


پوسته شدن ناخن


 

پوست شدن ناخن برای زنان خانه دار بیشتر رایج است و دلیل آن ارتباط مستقیم دست با مواد شوینده و شیمایی است، در این قسمت برای جلوگیری و رفع پوسته شدن ناخن توضیحاتی را جمع آوری کرده ایم که مشاهده می نمایید.

ناخن‌های تمیز و آراسته شما نشان می‌دهد که از آن‌ها خوب مراقبت می‌کنید؛ اما پوسته شدن ناخن‌هایتان عدم مراقبت از آن‌ها را نشان می‌دهد. پوسته شدن ناخن‌ها یک عارضه شایع است که در ۲۰ درصد مردم دنیا دیده می‌شود. اگر بدانید که چه راه‌های ساده‌ای برای رفع این مشکل وجود دارد متعجب خواهید شد. در این مطلب شما را با راه‌حل‌های برطرف کردن این مشکل آشنا خواهیم کرد.

درمان پوسته شدن ناخنها

 این راهنمایی به شما در رفع مشکل پوسته شدن ناخن کمک فراوانی خواد کرد؛ اما شاید برخی از این نکات خود سبب پوسته شدن ناخن‌ها باشد. این نکات شما را در رفع و جلوگیری از بازگشت این عارضه کمک می‌کند. این عارضه به عنوان اونیکاسکیزیا یا دیستروفی ناخن شناخته می‌شود. اگر در این عارضه ناخن‌ها دچار پوسته شدن به‌ صورت افقی می‌شوند که به آن اونیکلسکینزیا می‌گویند و یا ممکن است به ‌صورت عمودی در ناخن‌ها ایجاد شود که به این عارضه اونیکرهاکزیس می‌گویند. وقتی ناخن‌ها دچار اونیکلسکینزیا و اونیکرهاکزیس با هم می‌شود به آن «سندروم ناخن شکننده» یا پوست بینایی می‌گویند. طبق تحقیقات دانشگاه امراض استخوان آمریکا، ترک در ناخن‌ها در زنان بیشتر از مردان است و این امر بیشتر در زنان مسن شایع است.


 

 پوسته شدن افقی و عمودی ناخن‌ها به علت شکنندگی است که به خاطر خشکی یا نرمی ناخن‌ها است. رطوبت بیش از حد از یک سو برای مثال خیس شدن مکرر ناخن‌ها باعث نرمی و شکنندگی ناخن‌ها می‌شود و از سوی دیگر قرار گرفتن در معرض رطوبت‌گیرهای شیمیایی و شرایط محیطی خشک، باعث خشکی و پوسته شدن ناخن‌ها می‌شود. چه کارهایی انجام دهیم که وقتی به ناخن‌های خود نگاه می‌کنیم احساس خوبی از تصمیم خود در مورد انجام راهکارها برای رفع پوسته شدن ناخن‌ها داشته باشیم. در اینجا ما شما را در مورد نحوه رفع پوسته شدن ناخن‌ها در خانه‌هایتان راهنمایی می‌کنیم.


 

خلاص شدن از شر پوسته شدن ناخن‌ها توسط هیدروتراپی (آب درمانی)
اگر احساس خشکی و شکنندگی در سطح رویی ناخن یا زیر ناخن می‌کنید، به خصوص وقتی که (در افرادی که) سروکار آن‌ها بیشتر با مواد شیمیایی و مواد پاک کننده است. اصلا نگران نباشید مرطوب شدن ناخن می‌تواند شما را از شر پوسته شدن ناخن راحت کند. روزانه به مدت ۱۵ دقیقه دست خود را در معرض آب قرار دهید، توصیه می‌شود این عمل قبل از خواب صورت گیرد گه باعث می‌شود خشکی ناخن شما برطرف و از پوسته شدن آن خلاص شوید.

استفاده از محصولات مناسب جهت رفع پوسته شدن ناخن‌ها

‎طبق تحقیقات دانشگاه امراض استخوانی آمریکا استفاده از محصول لوسیون حاوی لانولین، الون یا آلفا هیدروکسی اسیدها، یا محصولات نوستراتا بهترین درمان کننده‌های عارضه پوسته شدن ناخن‌ها هستند. برای ترمیم ترک‌های افقی و عمودی در پوسته شدن ناخن با روش ساده ناخن‌ها را به مدت ۵ دقیقه بشویید و بعد با لوسیون روی آن بمالید. با توجه به توصیه‌های مطرح شده برای جلوگیری از پوسته شدن ناخن از وازلین و مرطوب کننده‌ها مثل محصول ستافیل با ایجاد رطوبت در ناخن مشکل پوسته شدن ناخن‌ها را حل کنید.


 


پوشیدن دستکش جهت جلوگیری از پوسته شدن

اگر دست شما در طول روز به ‌طور مداوم با آب در ارتباط است مثلا در پخت و پز، شستشو و یا مواد شیمیایی حتما از یک دستکش پلاستیکی ضد آب مناسب استفاد کنید که توصیه می‌شود داخل دست‌کش با لایه‌ای از پنبه پوشیده باشد این کار باعث می‌شود که ناخن‌ها در تماس مستقیم آب یا مواد شیمیایی نباشد و از پوسته شدن ناخن‌ها جلوگیری شود.


چسب ناخن برای ناخن‌های پوسته شده

برخی افراد از چسب ناخن که در داروخانه‌ها موجود است برای رفع عارضه پوسته شدن ناخن استفاده می‌کنند. اگرچه این راه کمتر مورد توجه قرار گرفته است زیرا چسب ناخن مشکل پوسته شدن را اساسی حل نمی‌کند به استثنای بیماری ترومای ( N ) ناخن، این درمانی موقتی برای پوسته شدن ناخن‌ها است.  چند پیشنهاد در استفاده از چسب ناخن برای عارضه پوسته شدن ناخن: ۱- شستن ناخن با آب و صابون ۲- یک قطره از چسب را روی ناخن ریخته و کل ناخن را با این قطره پوشش دهید و آن را به تمام نقاط آسیب دیده منتقل کنید. ۳- اجازه دهید تا چسب روی ناخن خشک شود و بعد آن را با سمباده ناخن پاک کنید. ۴- در پایان از لاک ناخن لهستانی برای روشن ساختن ناخن‌هایتان استفاده کنید.


 


مصرف مکمل بیوتین برای پوسته شدن

اگرچه کمبود ویتامین به ندرت باعث پوسته شدن ناخن می‌شود اما طبق تحقیقات دانشگاه امراض استخوانی و پوستی آمریکا برخی مردم که از مکمل بیوتین (یک ویتامین  B  کمپلکس) به صورت خوراکی مصرف می‌کنند در جلوگیری از این عارضه بسیار مفید است. دانا استرن متخصص پوست در دانشکده پزشکی شهر نیویورک با مصرف مکمل بیوتین موافق است و می‌گوید که بیوتین یک استحکام کننده موثر برای مو و ناخن است ولی برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.

این راه‌هایی خانگی برای درمان و جلوگیری از پوسته شدن ناخن بود اگر باز این عارضه به سراغ شما آمد حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

به طور کلی برای سلامت ناخن ها باید به موارد زیر توجه کنید:

  -هرگز ناخن و ریشه ناخن‌تان را نجوید و ناخن را از ریشه نگیرید. 

– در صورتی که دستان ‌تان با آب زیاد تماس دارد،برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ناخن و نرم شدن آنها از دستکش استفاده کنید. 

– برای شستن دست‌ها از آب سرد یا ولرم به جای آب گرم استفاده کنید. 

– بعد از حمام رفتن اقدام به گرفتن ناخن‌هایتان کنید. 

– استفاده بیش از حد از لاک سبب خشک و شکننده شدن ناخن‌ها می‌شود.لاک موجب می‌شود که سوراخ‌ های سطح ناخن بسته شوند و کمبود اکسیژن پیدا کنند بنابراین استفاده نکردن از لاک در طولانی ‌مدت می‌تواند همراه با رعایت بقیه اصول گفته شده باعث بهتر شدن وضعیت ناخن شود.پس تنها در شرایط خاص لاک بزنید،ضمنا از لاک ‌پاک‌کن ‌هایی که پایه آستون ندارند،استفاده کنید.

– گاهی دلیل شکننده بودن ناخن‌ها کمبود ویتامین A، B و E، آهن و کلسیم است که توسط پزشک این کمبود کشف شده و با تجویز مصرف ویتامین‌ها در صورت صلاح دید سبب محکم شدن ناخن‌ها می‌شود. 

– بسیاری از بیماری‌های پوستی هستند که خود را با شکنندگی ناخن نشان می‌دهند.گاهی از ظاهر ناخن نمی‌توان به ماهیت بیماری پی برد.پس از ظاهر شدن ضایعات پوستی می‌توان متوجه نوع بیماری ناخن شد که با درمان آن بیماری‌های پوستی ناخن هم اصلاح می‌شود اما شایع‌ترین عامل آن ضعف بافت پروتئین ناخن است که به صورت ارثی در خانواده وجود دارد و تنها می‌توان با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و چرب‌کننده آنها را به طور نسبی درمان نمود.

– به طور کلی بهتر است با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده هر روز به ویژه در هوای سرد و خشک، ناخن‌ها را مرطوب کنید.


– اجازه ندهید ناخن‌ها بیش از حد بلند شوند.

– سعی کنید مواد غذایی غنی از آهن،زینک،ویتامین B و گوگرد مصرف کنید.مواد غذایی پروتئینی مثل گوشت قرمز،ماهی،لبنیات و تخم مرغ و همچنین سبزیجات تازه که غنی از اسیدهای آمینه،ویتامین B و گوگرد هستند، سبب سخت و زیبا شدن ناخن‌هایتان می‌شوند. 


 


 

دیدگاه

درمان پوسته شدن ناخنها

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

درمان پوسته شدن ناخنها
درمان پوسته شدن ناخنها
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *