درمان يبوست کودکان با داروهاي گياهي

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

غذایی که مدتی می‌ماند و خوراکی‌هایی که در آن مواد نگه‌دارنده زده باشند، یبوست را تشدید نموده و معده را ضعیف می‌کند.

 

گیاهان دارویی

* ابتدا غذا به وسیله دندان‌ها باید خوب جویده شود و با بزاق دهان خوب مخلوط شود. خوب جویدن و نرم نمودن، اولین گام برای هضم بهتر مواد غذایی در بدن می‌باشد.

 

دوره مقدماتی php

* دوم باید غذا در محیط آرام و به دور از استرس خورده شود و در معده مواد غذایی با شیره معده خوب مخلوط شود. شیره معده ماده‌ای به نام پپسین ترشح نموده و پروتئین‌های درشت مواد غذایی به مواد ساده‌تری تبدیل می‌شود، این کوچک شدن و نرم شدن از یبوست جلوگیری می‌کند.

 

در اینجا دستگاه کبدی، ماده صفرا را وارد جهاز هاضمه نموده و در حل کردن مواد چربی مۆثر است. معده در تنظیم غذا، نقش مخزن ذخیره را داراست و تأثیر شیره یا اسید معده در هضم غذا بسیار است.

 

* یبوست ممکن است بر اثر کمبود تراوش‌های کبدی و لوزالمعده و روده نیز باشد. برای رفع این عامل، غذاهای سلولزدار مثل آرد سبوس‌دار و سبزی‌های تازه مفید است.

 

* ساعات خوردن غذا و منظم خوردن نیز در رفع یبوست مۆثر است.

 

* پرخوری و نامرتب خوردن و پر نمودن معده بسیار زیان آور است. استراحت دادن به معده و نخوردن به مدت کوتاه، باعث می‌شود که دستگاه گوارش استراحت نموده و کار خود را خوب انجام دهد.

 

* سبزیجات و داروهای گیاهی علاوه بر فعال نمودن معده، در هضم غذا بسیار مفید است.

 

* غذاهای پرچرب و شیرینی‌ها و موادی مثل سوسیس و کالباس در هضم غذا مشکل ایجاد می‌کنند.

 

* غذایی که مدتی می‌ماند و خوراکی‌هایی که در آن مواد نگه‌دارنده زده باشند، یبوست را تشدید نموده و معده را ضعیف می‌کند.

 

 

برای رفع یبوست

1- خوردن یک لیوان خاکشیر صبح ناشتا

 

2- مخلوط یک فنجان آب کرفس با آب هویج

 

3- مخلوط یک قاشق غذاخوری پودر گل سرخ و یک فنجان ماست بدون چربی

 

4- خوردن شش عدد زیتون همراه با غذا

 

5- مخلوط عرق کاسنی همراه با عسل روزی یک استکان صبح ناشتا

 

6- هر روز همراه با غذا سبزی شوید، جعفری، کاهو، گشنیز مصرف شود.

 

7- صبحانه کامل خورده شود.

 

8- شب غذای سبک میل شود.

 

 

آلوئه ورا برای رفع یبوست

مشخصات ظاهری این گیاه، درختچه با برگ‌های ضخیم گوشتی است. در داخل این برگ‌ها مایع ژل‌های ذخیره شده و در مناطق گرم و شرجی رشد می‌کند.

 

خواص درمانی این گیاه: آلوئه ورا بهبود دهنده آرتروز، تقویت کننده معده و اثنی‌عشر و روده، برطرف کننده یبوست و سرشار از ویتامین A، B1، B2، B6، B12، C و E می‌باشد. ضد استرس و ضعف اعصاب معده می‌باشد، تقویت کننده سیستم دفاعی بدن بوده و تنظیم کننده هضم غذا و دفع مواد زائد را از روده بسیار آسان می‌کند.

 

آب درون برگ گیاه را روزی یک فنجان قبل از غذا هر روز میل کنید.

 

گشنیز و رفع یبوست

این گیاه علفی در تمام مناطق ایران رشد می‌کند. ساقه گیاه کوتاه و نازک و برگ‌های آن بسیار لطیف می‌باشد. تقویت کننده معده و ضد باکتری معده و روده می‌باشد. برای جلوگیری از یبوست روزی 20 گرم سبزی گشنیز را خُرد کرده و میل کنید. برای رفع یبوست روزی یک استکان آب گشنیز صبح ناشتا یا شب موقع خواب با یک قاشق روغن زیتون مصرف شود.

 

 

بادرنجبویه و رفع یبوست

این گیاه از خانواده نعناع می‌باشد و عطر مخصوص به خود دارد. در مناطق خراسان رشد می‌کند.

 

برگ‌های آن پنج‌های بریده و ریز می‌باشد. مانند گشنیز است با این تفاوت که برگ‌های آن پهن‌تر و بریدگی در آن بیشتر است.

 

دارای ویتامین‌های A، B و C و تقویت کننده معده و روده می‌باشد و صفرا را از بین می‌برد.

 

10 گرم برگ بادرنجبویه را در یک لیوان بجوشانید و با یک قاشق پودر گل سرخ و یک قاشق روغن زیتون یک شربت غلیظ درست کرده و روزی یک استکان میل کنید. یبوست را از بین می‌برد و تقویت کننده دستگاه گوارش می‌باشد.

 

کاهو و رفع یبوست

شکل ظاهری آن دارای برگ‌های پهن و ساقه کوتاه و دارای گل‌های صورتی می‌باشد.

 

خواص مهم آن: سرشار از ویتامین‌های K، B و P همراه با مواد معدنی، ید، کلسیم، منیزیم و مواد قندی، سلولز، کمی نشاسته، کلروفیل، آهن، پتاسیم، فسفر و گوگرد می‌باشد.

 

کاهو تقویت کننده معده و روده و ضد یبوست است. بهتر است کاهو همراه با روغن زیتون مصرف شود. البته برگ‌های تیره خاصیت بیشتری دارد. کاهو همراه با آب لیمو تازه و روغن زیتون مفید است.

 

 

منبع:tebyan.net

 

 

 

یبوست به این معنا است که در طول هفته، کمتر از سه مرتبه شکمتان کار کند


یبوست ناراحت کننده است و می تواند زندگی را برای فرد دشوار کند. وقتی احساس سنگینی و پف کردگی می کنید، می خواهید خیلی زود بهتر شوید. شاید بتوانید برای بهبود پیدا کردن از گیاهان طبیعی استفاده کنید.

یبوست به این معنا است که در طول هفته، کمتر از سه مرتبه شکمتان کار کند. این مشکل می تواند مزمن باشد و یا تنها گاهی مواقع پیش بیاید. برخی از علائم یبوست عبارتند از:مدفوع سختبیش از حد زور زدن برای به حرکت در آوردن روده ها احساس اینکه نمی توانید روده ها را کاملا خالی کنید.نیاز به کمک برای تخلیه رکتومدرد شکمیحالت تهوع و پف کردگیچاستفاده از داروهای گیاهیپیدا کردن داروهای گیاهی برای درمان یبوست ساده است. در واقع بسیاری از ملین های بدون نیاز به نسخه، حاوی ترکیبات گیاهی هستند. بسیاری از گیاهان ملیّن، حاوی آنتراکوئین ها هستند یا روی روده تاثیر تحریک کننده دارند. این ملیّن ها با جذب مایعات به سمت روده و افزایش حرکت روده عمل می کنند. حرکت روده کمک می کند مدفوع از بدن خارج شود. اضافه کردن فیبر و مایعات به برنامه غذایی در افرادی که دچار یبوست هستند، ضروری استدر ادامه می خواهیم پنج داروی گیاهی را به شما معرفی کنیم که در صورت ابتلا به مشکل یبوست می توانید از آن ها استفاده کنید.آلوئه ورا برای رفع یبوستمشخصات ظاهری این گیاه، درختچه با برگ‌های ضخیم گوشتی است. در داخل این برگ‌ها مایع ژل‌های ذخیره شده و در مناطق گرم و شرجی رشد می‌کند. خواص درمانی این گیاه: آلوئه ورا بهبود دهنده آرتروز، تقویت کننده معده و اثنی‌عشر و روده، برطرف کننده یبوست و سرشار از ویتامین A، B1، B2، B6، B12، C و E می‌باشد. ضد استرس و ضعف اعصاب معده می‌باشد، تقویت کننده سیستم دفاعی بدن بوده و تنظیم کننده هضم غذا و دفع مواد زائد را از روده بسیار آسان می‌کند. آب درون برگ گیاه را روزی یک فنجان قبل از غذا هر روز میل کنید.

 

آلوئه ورا بهبود دهنده آرتروز، تقویت کننده معده و اثنی‌عشر و روده، برطرف کننده یبوست است

  ارجنگارجنگ یکی از گیاهان دارویی شناخته شده با خاصیت ملین است که از عصاره پوستِ درختی با همین نام گرفته می شود. این عصاره باعث تحریک روده می شود تا به حرکت در آید. استفاده کوتاه مدت از آن، معمولا برای بدن به خوبی قابل تحمل است اما ممکن است باعث بروز دردهای شکمی و یا نا متعادل شدن الکترولیت های بدن شود. استفاده بلند مدت از این گیاه، می تواند منجر به مشکلاتی برای کبد شود که دامنه این مشکلات از ناراحتی های خفیف تا از دست دادن کبد را در بر می گیرد.اسفرزهاسفرزه فیبر طبیعی ملین است که به سفت شدن مدفوع کمک می کند. اسفرزه معمولا برای درمان یبوست مزمن مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است با دیگر ملین های طبیعی و مصنوعی ترکیب شود. این دارو ممکن است عوارض جانبی هم داشته باشد از جمله: واکنش آلرژیکحالت تهوع معده درد استفراغ

 

اسفرزه معمولا برای درمان یبوست مزمن مورد استفاده قرار می گیرد

 بادرنجبویه و رفع یبوستاین گیاه از خانواده نعناع می‌باشد و عطر مخصوص به خود دارد. در مناطق خراسان رشد می‌کند. برگ‌های آن پنج‌های بریده و ریز می‌باشد. مانند گشنیز است با این تفاوت که برگ‌های آن پهن‌تر و بریدگی در آن بیشتر است. دارای ویتامین‌های A، B و C و تقویت کننده معده و روده می‌باشد و صفرا را از بین می‌برد. 10 گرم برگ بادرنجبویه را در یک لیوان بجوشانید و با یک قاشق پودر گل سرخ و یک قاشق روغن زیتون یک شربت غلیظ درست کرده و روزی یک استکان میل کنید. یبوست را از بین می‌برد و تقویت کننده دستگاه گوارش می‌باشد. 

بادرنجبویه از خانواده نعناع می‌باشد و برای درمان یبوست مفید می باشد

 

ریواساین گیاه نیز که هم در پخت و پز و هم به صورت مستقیم استفاده می شود، برای از بین بردن یبوست مفید است. ریواس تاثیری ملین دارد اما در یک تحقیق مشخص شد به دلیل داشتن تانین، تاثیر ضد اسهال نیز دارد. ریواس برای درمان یبوست فقط باید به صورت کوتاه مدت مورد استفاده قرار بگیرد.

ریواس تاثیری ملین دارد و برای از بین بردن یبوست مفید است

  سناسنا برای درمان یبوست و خالی کردن روده، قبل از برخی از روش های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. تاثیر میوه این گیاه از برگ آن خفیف تر است. سنا را باید به صورت کوتاه مدت و دوزی که پزشک تعیین می کند استفاده کنید. قرص های سنا برای درمان یبوست تاثیر گذار هستند و می توانید به سادگی از داروخانه ها تهیه کنید. استفاده بلند مدت و دوز بالای آن می تواند به کبد آسیب وارد کند.

سنا برای درمان یبوست و خالی کردن روده، مورد استفاده قرار می گیرد

  کاهو و رفع یبوستشکل ظاهری آن دارای برگ‌های پهن و ساقه کوتاه و دارای گل‌های صورتی می‌باشد. خواص مهم آن: سرشار از ویتامین‌های K، B و P همراه با مواد معدنی، ید، کلسیم، منیزیم و مواد قندی، سلولز، کمی نشاسته، کلروفیل، آهن، پتاسیم، فسفر و گوگرد می‌باشد. کاهو تقویت کننده معده و روده و ضد یبوست است. بهتر است کاهو همراه با روغن زیتون مصرف شود. البته برگ‌های تیره خاصیت بیشتری دارد. کاهو همراه با آب لیمو تازه و روغن زیتون مفید است.

کاهو تقویت کننده معده و روده و ضد یبوست است

  نارون آمریکاییاین گیاه، سابقه بلند مدتی در درمان یبوست دارد. باعث تحریک اعصاب دستگاه گوارش و تولید مخاط می شود و یبوست را التیام می دهد. برای تاثیرات این گیاه در بلند مدت، تحقیقات محدودی انجام شده است. نارون آمریکایی حاوی مواد چسبنده ای است که مسیر گوارشی را می پوشاند. در نتیجه ممکن است جذب برخی داروهایی را که همراه با آن استفاده می شود کاهش دهد.

 

 

 

منبع:kermany.com

 

 

طبیعت خاکشیر «گرم و تر» است و بدین جهت یکى از داروهاى مفید ضد سودا محسوب شده و در درمان بیماریهائى که سبب آنها از وجود «سودا» باشد بسیار کاربرد دارد و غالبا رفع عارضه را مى‏نماید. در واقع خاکشیر را باید یکى از داروهاى آنتى‏آلرژیک به شمار آورد.
درمان یبوست با خاکشیر در تمام سنین
موارد استفاده از خاکشیر در درمان یبوست:
درمان ضعف معده ناشى از «سوء مزاج سرد» (سودا) با خاکشیر
نشانه «سوء مزاج سرد» خشکى دهان، کم میلى به آب، بدگوارى طعام، بى‏میلى به خوراک، نفخ شکم، بروز برخى دردها در معده، ضعف و لاغرى که روز به روز تزاید مى‏یابد.

درمان یبوست سوداوى یا عصبى روده‏ با خاکشیر
نشانه آن کشیدگى شکم و انقباض روده است. به هنگام تخلیه بخشى از روده حلقه‏وار جمع شده، مدفوع دو تکه گردیده و راه روده چند دقیقه بسته مى‏شود. در این حال تکه‏اى از مدفوع خارج شده و تکه دیگر در جاى خود باقى مى‏ماند. حتى با فشار نیز روده کاملا باز و تخلیه نمى‏شود. مقدارى از مدفوع در روده بجاى مانده و در نتیجه سموم و عوارض مختلفى را موجب مى‏گردد. باید یادآور شوم که اغلب مردم کم‏وبیش بدین مرض دچار هستند.

درمان یبوست سالخوردگان با خاکشیر
سالخوردگان بدنشان کم‏آب و خشک شده و به همین نسبت روده‏هایشان نیز خشک و کم‏آب مى‏گردد و در نتیجه کمتر ترشح مى‏کند و این سببى براى یبوست آنان مى‏شود. در این مورد بهترین داروى طبیعى خاکشیر است که باید آن را کوبیده داخل استکان قندداغ کرده بنوشند. در اینجا لعاب خاکشیر روده را تر و نرم و سطح درونى آن را لیز نموده و سبب سهولت سیر مدفوع و رفع تدریجى عارضه مى‏گردد. با خوردن خاکشیر رنگ مدفوع اغلب سیاه مى‏شود.

باید متذکر شوم که نزد این‏گونه کهنسالان استفاده از حبهاى ملین و مسهل‏ها زیان‏آور مى‏باشد، زیرا مانده رطوبت بدن آنان را کشیده و از میان برده و موجب خطر مرگ خواهد گردید.

درمان یبوست کودکان با خاکشیر‏
در کودکانى که مبتلاء به یبوست و دل‏درد شده و جوشهائى در بدنشان پیدا مى‏شود اگر روزى یک قاشق چایخورى خاکشیر را بکوبند و در قندداغ ریخته و به آنان بنوشانند رفته‏رفته لینتى در مزاجشان پیدا شده و رفع دل‏درد و برطرف شدن بثورات آنها خواهد گردید. مادران گرامى مى‏توانند بدون هیچ‏گونه واهمه‏اى خاکشیر را مدتى به کودک بدهند و نتیجه آن را ببینند. حتى به نوزادان نیز مى‏توانند خاکشیر کوبیده و قندداغ را به میزان نصف قاشق چایخورى داد و نتیجه گرفت.

برای درمان یبوست لازم نیست ار داروهای شیمیایی استفاده کنید بلکه با داروی گیاهی هم قابل درمان است

یبوست غمکین کننده است و می تواند زندگی را برای فرد سخت کند. زمانی که احساس سنگینی و پف کردگی می کنید، می خواهید خیلی زود بهتر شوید. بهتر است برای بهبود پیدا کردن از گیاهان طبیعی استفاده کنید.یبوست یا خشکیِ مزاج عارضه‌ای در دستگاه گوارش است که بر اثر آن، مواد دفعی در رودهٔ بزرگ سفت می‌شوند و دفع آنها با درد و سختی همراه می‌شود. روش‌های درمان شامل اصلاح رژیم غذایی و تمرینات ورزشی است. یبوستِ حاد ممکن است سبب بسته‌شدن روده شود، که به نوبهٔ خود حتی ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد. علل بروز این عارضه ممکن است رژیم غذایی نامناسب، برهم خوردن تعادل هورمونی، اثر جانبی داروهای مصرفی یا آناتومی بدن باشد.

بعضی از علائم یبوست شامل: مدفوع سخت بیش از حد زور زدن برای به حرکت در آوردن روده ها، احساس اینکه نمی توانید روده ها را کاملا خالی کنید، نیاز به کمک برای تخلیه رکتوم، درد شکمی، حالت تهوع و پف کردگیچ

استفاده از داروهای گیاهییافتن داروهای گیاهی برای درمان یبوست آسان است. بسیاری از گیاهان ملیّن، حاوی آنتراکوئین ها هستند یا روی روده تاثیر تحریک کننده دارند. در واقع بسیاری از ملین های بدون نیاز به نسخه، حاوی ترکیبات گیاهی هستند. این ملیّن ها با جذب مایعات به سمت روده و افزایش حرکت روده عمل می کنند. حرکت روده کمک می کند مدفوع از بدن خارج شود. اضافه کردن فیبر و مایعات به برنامه غذایی در افرادی که دچار یبوست هستند، ضروری است

در ادامه می خواهیم پنج داروی گیاهی را به شما معرفی کنیم که در صورت ابتلا به مشکل یبوست می توانید از آن ها استفاده کنید.

روغن زیتونچیزی بیش از یک چربی سالم و خوشمزه است. این ماده‌ی خوراکی همچنین می‌تواند کمک کند یبوست‌تان از بین برود. زمانی که بافت و قوام روغن زیتون را در نظر بگیرید، این موضوع تعجب‌آور به نظر نمی‌رسد. این روغن عملا نمونه‌ی بارزی از درمان‌های خانگی برای یبوست است. روغن زیتون دستگاه گوارش‌تان را تحریک می‌کند، و به این ترتیب کمک می‌کند تا چیزها در روده‌ی بزرگ‌تان حرکت کنند. مصرف منظم روغن زیتون از بروز مجدد یبوست جلوگیری می‌کند.

آلوئه ورا برای رفع یبوستمشخصات ظاهری این گیاه، درختچه با برگ‌های ضخیم گوشتی است. در داخل این برگ‌ها مایع ژل‌های ذخیره شده و در مناطق گرم و شرجی رشد می‌کند.

خواص درمانی این گیاه: آلوئه ورا بهبود دهنده آرتروز، تقویت کننده معده و اثنی‌عشر و روده، برطرف کننده یبوست و سرشار از ویتامین A، B1، B2، B6، B12، C و E می‌باشد. ضد استرس و ضعف اعصاب معده می‌باشد، تقویت کننده سیستم دفاعی بدن بوده و تنظیم کننده هضم غذا و دفع مواد زائد را از روده بسیار آسان می‌کند.

روش های رفع سریع یبوستآب درون برگ گیاه را روزی یک استکان پیش از غذا هر روز بنوشید.

ملاس سیاهیک ناجی شیرین برای بسیاری از کسانی بوده‌است که از یبوست به صورت مزمن یا گاه به گاه، رنج می‌برند. دلیل این‌که ملاس سیاه تا این حد برای درمان یبوست خوب است، طرز تهیه‌ی آن است. ملاس اساسا آب خالص نیشکر است که جوشیده شده، غلیظ شده و کریستالیزه می‌شود. وقتی آب نیشکر برای بار سوم جوشیده شود، ملاس سیاه تولید می‌شود، که کریستالیزه شده‌است اما حاوی مقدار قابل‌توجهی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، و به طور خاص منیزیم است، همان چیزی که به رفع یبوست کمک می‌کند. ملاس یک خوراکی طبیعی و خوشمزه است. در حالی که شما باید ممنون کسی باشید که یک زمانی تصمیم گرفت بارها و بارها شکر را بجوشاند، بدن‌تان هم به خاطر این درمان طبیعی ممنون شما خواهد بود

ارجنگارجنگ یکی از گیاهان دارویی شناخته شده با خاصیت ملین است که از عصاره پوستِ درختی با همین نام گرفته می شود. این عصاره باعث تحریک روده می شود تا به حرکت در آید. استفاده کوتاه مدت از آن، معمولا برای بدن به خوبی قابل تحمل است اما ممکن است باعث بروز دردهای شکمی و یا نا متعادل شدن الکترولیت های بدن شود. استفاده بلند مدت از این گیاه، می تواند منجر به مشکلاتی برای کبد شود که دامنه این مشکلات از ناراحتی های خفیف تا از دست دادن کبد را در بر می گیرد.

قهوهبسیاری از آدم‌ها عاشق قهوه‌ی صبح هنگام‌شان هستند، اما این نوشیدنی چیزی بیش از یک رایحه‌ی آسمانی به شما می‌دهد و کمک‌تان می‌کند سرحال بیایید. کافئین یک محرک طبیعی برای دستگاه گوارش است، بنابراین نوشیدن یک فنجان قهوه شما را به بیش از چند روش سر حال خواهد آورد. قهوه ادرارآور است و باعث می‌شود مکررا ادرار کنید، و اگر بیش از اندازه قهوه بنوشید، ممکن است به دلیل کم‌آب شدن بدن‌تان دچار یبوست شوید و آبی که برای نرم شدن مدفوع‌تان لازم است، از بدن‌تان خارج شود. – فنجان خوب است، اما مطمئن شوید که بیش از اندازه قهوه نمی‌نوشید چون نوشیدن قهوه به میزان زیاد در واقع می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.

اسفرزهاسفرزه فیبر طبیعی ملین است که به سفت شدن مدفوع کمک می کند. این دارو ممکن است عوارض جانبی هم داشته باشد. اسفرزه معمولا برای درمان یبوست مزمن مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است با دیگر ملین های طبیعی و مصنوعی ترکیب شود. عوارضی از جمله:

درمان گیاهی یبوست با برگ سناواکنش آلرژیک

معده درد، استفراغ، حالت تهوع

بادرنجبویه و رفع یبوستاین گیاه از خانواده نعناع می‌باشد و عطر مخصوص به خود دارد. 10 گرم برگ بادرنجبویه را در یک لیوان بجوشانید و با یک قاشق پودر گل سرخ و یک قاشق روغن زیتون یک شربت غلیظ درست کرده و روزی یک استکان میل کنید. در مناطق خراسان رشد می‌کند. برگ‌های آن پنج‌های بریده و ریز می‌باشد. مانند گشنیز است با این تفاوت که برگ‌های آن پهن‌تر و بریدگی در آن بیشتر است. دارای ویتامین‌های A، B و C و تقویت کننده معده و روده می‌باشد و صفرا را از بین می‌برد. یبوست را از بین می‌برد و تقویت کننده دستگاه گوارش می‌باشد.

کاهو و رفع یبوستشکل ظاهری آن دارای برگ‌های پهن و ساقه کوتاه و دارای گل‌های صورتی می‌باشد. کاهو تقویت کننده معده و روده و ضد یبوست است. بهتر است کاهو همراه با روغن زیتون مصرف شود. البته برگ‌های تیره خاصیت بیشتری دارد. کاهو همراه با آب لیمو تازه و روغن زیتون مفید است. سرشار از ویتامین‌های K، B و P همراه با مواد معدنی، ید، کلسیم، منیزیم و مواد قندی، سلولز، کمی نشاسته، کلروفیل، آهن، پتاسیم، فسفر و گوگرد می‌باشد.

ریواساین گیاه نیز که هم در پخت و پز و هم به صورت مستقیم استفاده می شود، برای از بین بردن یبوست مفید است. ریواس تاثیری ملین دارد اما در یک تحقیق مشخص شد به دلیل داشتن تانین، تاثیر ضد اسهال نیز دارد. ریواس برای درمان یبوست فقط باید به صورت کوتاه مدت مورد استفاده قرار بگیرد.

نارون آمریکاییاین گیاه، سابقه بلند مدتی در درمان یبوست دارد. باعث تحریک اعصاب دستگاه گوارش و تولید مخاط می شود و یبوست را التیام می دهد. برای تاثیرات این گیاه در بلند مدت، تحقیقات محدودی انجام شده است. نارون آمریکایی حاوی مواد چسبنده ای است که مسیر گوارشی را می پوشاند. در نتیجه ممکن است جذب برخی داروهایی را که همراه با آن استفاده می شود کاهش دهد.

سناگیاه سنا برای درمان یبوست و خالی کردن روده، قبل از برخی از روش های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.قرص های سنا برای درمان یبوست تاثیر گذار هستند و می توانید به سادگی از داروخانه ها تهیه کنید. استفاده بلند مدت و دوز بالای آن می تواند به کبد آسیب وارد کند. تاثیر میوه این گیاه از برگ آن خفیف تر است. سنا را باید به صورت کوتاه مدت و دوزی که پزشک تعیین می کند استفاده کنید.

منابع: kermany

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان چیست x بخوانید...