درمان جوش صورت با استفاده از طب سنتي

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

 

در کتب مختلف طب سنتی و طب ایرانی از جوش بنام ورم نام برده شده است. ورم دارای انواع مختلفی می‌‌باشد که می‌‌تواند در نواحی مختلفی از بدن نمایان گردد. همچنین در طب سنتی طیف گسترده‌ای از نسخه‌های درمانی را جهت فرو نشاندن ورم بیان کرده‌اند. علت ورم را به اخلاط نسبت می‌‌دهند و علاوه بر این از طب ایرانی می‌‌تواند دارای علت‌های مختلف دیگری نیز باشد و دقیقا به همین دلیل است که برای همه ی افراد دارای جوش ما نمی‌‌توانیم از یک نسخه استفاده کنیم.

 

بستن منافذ پوست با بخار رازیانه
استفاده از بخور رازیانه یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای بستن منافذ پوست است. اگرچه استفاده از بخورها به طور کلی منجر به گشودگی منافذ پوست می‌شود اما این بخور به صورت استثنا در انقباض منافذ پوستی بسیار موثر است و پس از استفاده از این بخور نیازی به استفاده از مواد قابض کننده سطح پوست وجود ندارد. برای استفاده از این بخور کافی است تا قاشق غذاخوری برگ رازیانه خشک شده را درون لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید به آرامی بجوشد سپس از بخار این آب برای بخور دادن صورت خود استفاده کنید. استفاده از این بخور دوبار در هفته به بسته شدن منافذ پوست که موجب از بین رفتن آراستگی پوست صورت می‌شود، کمک می‌کند.

 

دوره مقدماتی php

یکی از روش‌هایی که در برطرف کردن جوش‌ سرسیاه صورت بسیار قوی عمل می‌کند، استفاده از بخور گیاهی گل بابونه است. برای تهیه این بخور تنها کافی است تا قاشق غذاخوری گیاه خشک شده گل بابونه را درون لیوان آب جوش ریخته و آن را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید سپس صورت خود را روی این بخار بگیرید. فقط مراقب باشید فاصله ایمن را حفظ کنید تا بخار به پوست صورت‌تان آسیب نرساند. بهترین حالت آن است که صورت‌تان را به مدت دقیقه با کمک بخور گل بابونه، بخور دهید و پس از آن صورت‌تان را بشویید. درمانگران طب سنتی معتقدند استفاده از گل‌های خیس خورده بابونه روی پوست به پاکسازی کمک می‌کند.

 

گیاه پیشگیری از جوش صورت
گیاه شاتره به دلیل خواص بی‌نظیری که در پاکسازی پوست و پیشگیری از بروز جوش صورت دارد همواره توسط درمانگران طب سنتی به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان جوش‌ها یا پیشگیری از بروز آنها در بدن توصیه می‌شده است. بسیاری از درمانگران نوشیدن عرق شاه‌تره یا جوشانده آن را بهترین داروی ضدجوش می‌دانند. اما بخور این گیاه دارویی نیز تاثیر زیادی در کاهش میزان جوش صورت و درمان آن دارد. بخور این گیاه علاوه بر خاصیت ضد جوش به داشتن پوستی شفاف و با طراوت نیز کمک می‌کند.

 

برای آن هایی که از جای جوش شکایت دارند پیشنهاد طب سنتی این است که طی روز از آب هویج زیاد استفاده کنند. هویج مدر است و با تنظیم قاعدگی رنگ پوست را شفاف می کند، البته می توان از مربای هویج هم در صبحانه استفاده کرد.

 

در مسافرت ؛ غافل شده اید!
سعی كنید همیشه به همراه غذا سبزی و سالاد مصرف كنید این مواد به دلیل فیبر فراوان و كمك به دستگاه گوارش نقش مهمی در از بین بردن جوش‌ها دارند. شاید در مسافرت از این مواد غذایی غافل شده باشید اما می‌توانید با از سر گرفتن مصرف آنها، دوباره پوست شادابی داشته باشید. گاهی به صورت روزانه مقداری كاهو یا خیار سبز را به همراه سیب رسیده شیرین با استفاده از دستگاه آبمیوه‌گیری آب گرفته و میل كنید. استفاده از انواع میوه‌ها به ویژه مركبات و میوه‌هایی با طبع سرد مانند آلبالو، توت فرنگی، لیموترش، سیب، هندوانه، گلابی، نارنگی، پرتقال و گریپ فروت هم به‌شدت توصیه می‌شود.

 

لیموترش تازه روی پوست
مصرف لیموترش چه به صورت خوراكی و چه استفاده روی پوست نه تنها باعث درمان جوش‌های صورت می‌شود بلكه روشن شدن پوست را نیز به دنبال دارد و اثرات درمانی دیگری نیز دارد. هر روز یك عدد لیموترش را از وسط به‌دونیم كرده و به همراه تمام وعده‌های غذایی و با فشردن و آب میل كنید این عمل به هضم غذاو تصفیه خون كمك می‌كند. برای استفاده از لیمو روی پوست صورت هیچ فشاری به پوست وارد نكنید. لیمو را بر پوست ماساژ دهید و چند دقیقه بعد پوست را شست‌وشو دهید. این عمل باعث از بین رفتن محیط آلوده‌ای كه باكتری‌های سطح پوست برای زندگی استفاده می‌كنند خواهد شد.

 

این شربت را بنوشید
زرشك سیاه یا زرشک آبگیری با زرشكی كه در انواع غذاها از آن استفاده می‌كنیم كمی متفاوت است. این زرشك كه به رنگ تیره متمایل به سیاه است برخلاف زرشك پلویی، هسته دارد. كافی است مقدار250 تا 500 گرم از این زرشك را پس از پاك كردن و شست‌وشو با 8 تا 12 لیوان آب به مدت 24 ساعت در ظرفی چینی و یا لعابی خیس كرده و آن را صاف كنید. آب زرشك آماده است و می‌توانید آن را در یخچال نگهداری كنید. هر روز صبح و هر شب یك لیوان از آن را میل كنید. مصرف مداوم آب زرشك باعث رقیق شدن خون می‌شود كه در نهایت تاثیر خود را روی پوست نشان می‌دهد.

 

خاکشیر درمانی کنید
خاكشیر یكی از دانه‌های گیاهی است كه به علت طبع سرد و خاصیت خوبی كه برای دستگاه گوارش دارد، مصرف آن در طب سنتی توصیه می‌شود. مقدار دو قاشق خاكشیر را به همراه یك لیوان آب خیس كرده و با مقداری آب لیموترش و عسل میل كنید. خنكی خاكشیر برای درمان جوش‌های چربی مفید است.

 

جوانه گندم بخورید
جوانه گندم را این روزها به راحتی می‌توانید تهیه كنید. این جوانه، به دلیل اینكه سرشار از ویتامین‌های گروه B و همچنین فیبر است، در درمان مشكلات پوستی تاثیر بسیار دارد. توصیه می‌شود كه تا پایان درمان از مصرف روزانه جوانه گندم در غذا و سالاد و از نوع خشك آن به صورت ماسك استفاده كنید. برای درست كردن ماسك، مقداری از پودر جوانه گندم را به همراه مقداری شیركم چرب روی صورت قرار داده و قبل از خشك شدن ماسك پوست را شست وشو دهید.

 

با گلاب اسپری کنید
اگر بعد از استفاده از این ماسک پوست همچنان چرب و مستعد آکنه باشد توصیه می شود از اسپری گلاب استفاده شود.گلاب برای پوست های چربی که منافذ پوست شان باز است و به اصطلاح پوست پرتقالی دارند مناسب است. این افراد بعد از بخور بابونه باید پوست را خشک و گلاب را روی پوست اسپری کنند، سپس اجازه دهند گلاب خودش خشک شود. عصاره گل سرخ، پوست را تقویت می کند و منافذ پوستی را می بندد، درنتیجه کم کم تولید چربی کاهش پیدا می کند.

 

ماسک‌هایی برای پوست‌های جوش‌دار
اسپری گلاب: یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین ماسک‌ها اسپری گلاب است.گلاب منافذ پوستی را می‌‌بندد، از شل بودن و افتادگی پوست جلوگیری می‌‌کند و هم اینکه نمی‌‌گذارد پوست دوباره دچار جوش گردد. اسپری گلاب از آن جهت که گلاب قابض است برای درمان منافذ باز پوستی بسیار کارا می‌‌باشد.

 

ماسک شوید و بابونه

یک قاشق غذاخوری از شوید و بابونه را در یک لیوان آب دم گردد و بعد این را صاف کرده و روزی دو سه بار پوست را با این مایع شستشو دهد. این ماسک بیشتر برای جوش‌های سرسفید و سرسیاهی که هنوز عمیق و فراگیر بر روی سطح پوست نشده‌اند، توصیه می‌‌گردد.

 

ضماد آرد گندم و سکنجبین

قطره قطره سنکنجبین ( در صورت نبودن سکنجبین از سرکه می‌‌توان استفاده کرد اما سرکه را می‌‌بایست با آب مخلوط کرده چون ضماد با سرکه خالص بسیار تند و تیز می‌‌شود) را بر روی پودر آرد گندم اضافه کرده تا حدی که به قوام ماسک برسد. این ماسک را می‌‌توان برای پوستی استفاده کرد که خیلی التهاب ندارد.

 

ضماد حنا

برای افرادی که پوست آنها دارای التهاب می‌‌باشد یک توصیه ساده این است که حنای بی‌رنگ را تهیه کرده و به آن روغن زیتون را قطره قطره اضافه کرده تا به قوام ماسک برسد و این را بر روی نواحی دارای جوش‌های ق رنگ بگذارند. توصیه کلی در استفاده از ماسک‌ها این است که جهت جلوگیری از بروز هرگونه آلرژی پوستی بهتر است پیش از استفاده از ماسک‌ها افراد آنها را بر روی پوست نواحی دست و بازوی خود تست کنند.

 

روش دیگر

مصرف ماسک سفیداب کف و آب ماست  15 دقیقه روی پوست بدون ماساژ به مدت دو ماه برای درمان جای جوش موثر است. استفاده از ماسک ژل آلووئه ورا شب ها قبل از خواب 10 دقیقه بر روی پوست برای درمان جای جوش بسیار مفید است.

ماسک پوره خیار و سیب زمینی خام شاداب کننده پوست کلاژن ساز دارای طبع سرد و ضد جوش است و ماسک شیرخشت به همراه شیر گاو محلی بر روی پوست به از بین بردن جوش و جای جوش به دلیل طبع سرد آن موثر است.

 

 

 

 

در طب گیاه درمانی،اعتقاد ما بر این است که 5 عامل اصلی در بروز جوش صورت و بدن نقش عمده دارد((در حقیقت هرعاملی که باعث کم کاری کبد شود و یا در انجام کار هورمونهای بدن خِلل انجام دهد)):

1)-چربی:غذاهای چرب-انواع تخمه(کدو- آفتاب گردان)-تخم مرغ و …

2)-سودا:چای-کاکائو-قهوه-بادمجان-گوجه فرنگی و…

3)-اعصاب:افراد آشفته و عصبی و دارای استرس به دلیل برهم خوردن تعادل هورمونهای بدنشان زودتر جوش می زنند.

4)- مصرف بیش از اندازه غذاها با طبیعت گرم(کاهش عملکرد کبد).

5)-نظافت پوست:عامل باکتری ها همواره منتظرند که از منافذ پوست آلوده که مکان مناسبی برای رشد آنهاست استفاده کنند(جوشهای چرکی).

روشهای پیشگیری:

الف)نظافت پوست:

شستشو با صابون گیاهی ملایم(صابون گل بابونه- صابون مغز بادام و…)

البته کسانی که دارای پوست خشک هستند پس از شستشو با صابون حتماً از کرم های گیاهی مخصوص که به آنها حساسیت ندارند استفاده کنند(کرم های گل بابونه-همیشه بهار و …)

ب) رعایت در مصرف مواد غذایی

ج)داشتن آرامش و اعصاب راحت(بدون استرس)

 

<:

نسخه اول): یک قسمت عرق یونجه+یک قسمت عرق کیالک یا کاسنی+یک قسمت عرق خارشتر+یک قسمت آب

مواد بالا را به صورت مخلوط در یک لیوان روزی دو نوبت عصر و شب میل کنید.

کارخانه تولیدکننده عرقیات مهم است موقع خرید به مارک عرقیات دقت کنید (من مارک ترگل را پیشنهاد می کنم).

نسخه دوم):200 گرم عناب را با 200 گرم زرشک کوهی ابتدا شسته ، کمی کوبانده وداخل ظرف پلاستیکی ریخته و حدود 2 لیتر آب به آن اضافه کنید (داخل یخچال نگهداری کنید)،پس از حدود 10 ساعت روزی 2 لیوان از آب آن را میل کنید.((کسانی که دارای فشار خون پایین هستند از این روش استفاده نکنند)).

 

زیبایی ،هدیه ای است که خداوند به همه ما انسانها عطا فرموده،خداوند را شاکر باشیم و در حفظ آن بکوشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پوست ما به طور طبیعی چربی تولید می کند تا پوست را نرم و مرطوب نگه دارد. این چربی طبیعی که سبوم نام دارد، اگر راهی برای خروج پیدا نکند در منافذ پوست گیر افتاده و محیطی مناسب برای بروز آکنه فراهم می کند. البته مسائل هورمونی نیز در بروز آکنه نقش مهمی دارند.در هر حال افراد زیادی در سرتاسر دنیا هر روز به دنبال انواع محصولات بهداشتی و دارویی برای خلاص شدن از شر این دانه های گاها ق و ملتهب هستند. در این مطلب چند درمان کاملا طبیعی و خانگی را پیشنهاد می کنیم که تاثیر زیادی در کاهش وضعیت آکنه ها دارند و باعث تمیزی و صافی هر چه بیشتر پوست می شوند.

روغن بوته چایاگر همیشه درگیر خرید محصولات شیمیایی هستید و تا کنون اسم روغن بوته چای را هم نشنیده اید، باید بگوییم که این روغن از گیاه «ملالوکا» گرفته می شود که بومی استرالیا است. این روغن خواص ضدالتهابی طبیعی قوی دارد و درمانی مناسب برای آکنه محسوب می شود. روغن بوته چای در مقایسه با محلول بنزوئیل پراکسید ملایم تر بوده، اما به همان اندازه در درمان آکنه موثر است.

البته باید بدانید که روغن بوته چای تاثیر خود را به تدریج ایجاد می کند، اما روش مطمئن تری برای مقابله با آکنه محسوب می شود. چند قطره از این روغن را با 20 تا 40 قطره عرق هاماملیس ترکیب کرده و با یک گلوله پنبه ای به صورت خود بزنید. یادتان باشد که از این درمان ضدآکنه، روزانه فقط دو بار استفاده کنید، چون بیش از این باعث خشک شدن پوست شده و ممکن است مشکل آکنه را تشدید کند.

 

 استفاده از روغن بوته چای، روش مطمئنی برای مقابله با آکنه محسوب می شود

 

 چای سبزچای سبز حاوی ترکیبات ضدمیکروبی و آنتی اکسیدانی است که با آکنه مقابله می کنند. برای بهره مندی از این خواص، یک فنجان چای سبز دم کرده و اجازه دهید خنک شود. می توانید از این محلول به عنوان محلول تمیز کننده برای پوست صورت استفاده کنید. تمیز نگه داشتن پوست تاثیر زیادی در مقابله با آکنه دارد.

 

چای سبز حاوی ترکیبات ضدمیکروبی و آنتی اکسیدانی است که با آکنه مقابله می کنند

 

عسلخواص آنتی بیوتیکی عسل برای بهبود آکنه مفید خواهد بود. برای این کار می توانید یک قاشق چایخوری عسل را روی آکنه ها بمالید و یا اینکه نصف فنجان عسل را با یک فنجان بلغور جوی دو سر ترکیب کرده و به صورت ماسک روی پوست قرار دهید. کافیست که نیم ساعت صبر کنید و سپس پوست را به آرامی شستشو داده و خشک کنید. 

 

 خواص آنتی بیوتیکی عسل برای بهبود آکنه مفید خواهد بود

نعنانعنا مازاد چربی پوست را که باعث بسته شدن منافذ می شود جذب می کند. برای پیشگیری از بروز آکنه، دو قاشق غذاخوری نعنای تازه را خیلی ریز خرد کنید و آن را با دو قاشق غذاخوری ماست شیرین و دو قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر ترکیب کنید. ماسک به دست آمده را به مدت 10 دقیقه روی پوست قرار داده و در نهایت با آب شستشو دهید.  

 

نعنا مازاد چربی پوست را جذب می کند و برای پیشگیری از بروز آکنه مفید است

 گیاه اکیناسهدر طب سنتی از گیاه اکیناسه برای تسریع بهبود جای زخم و مقابله با سرماخوردگی و آنفلوانزا استفاده می شود. باید بدانید که این گیاه خواص آنتی باکتریایی و ضدالتهابی دارد و برای مقابله با آکنه موثر عمل می کند. می توانید از دم کرده این گیاه برای شستشوی صورت استفاده کنید. کافیست یک گلوله پنبه ای را به این محلول طبیعی آغشته کرده و روی آکنه ها بزنید.   

 

گیاه اکیناسه برای مقابله با آکنه موثر عمل می کند

 آسپیریناستیل سالیسیلیک اسید یا آسپیرین برای بهبود و درمان آکنه موثر است. این ترکیب باعث خشک شدن جوش ها و کاهش التهاب می شود. برای بهره مندی از این خواص، قرص را با مقدار کمی آب له کرده (4 عدد قرص را در 2 قاشق غذاخوری آب) و روی آکنه ها قرار دهید.    

 

آسپیرین برای بهبود و درمان آکنه موثر است

گیاه بابونهبابونه باعث کاهش التهاب ناشی از آکنه می شود. می توانید دو تا سه قاشق از این گیاه را با یک فنجان آب به مدت 15 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. سپس یک گلوله پنبه ای را به آن آغشته کرده و به صورت ضربه ای آرام روی پوست صورت بزنید. لازم است که قبل از استفاده، پوست خود را تمیز کنید.    

 

بابونه باعث کاهش التهاب ناشی از آکنه می شود

 گیاه هاماملیسهاماملیس یک گیاه قابض طبیعی و فوق العاده است که جوش ها را خشک کرده و آلودگی های پوست را کاهش می دهد. برای بهره مندی از خواص این گیاه کافیست عرق آن را با یک گلوله پنبه ای تمیز به پوست بزنید. این کار را صبح و شب تکرار کنید.

     

هاماملیس یک گیاه قابض طبیعی و فوق العاده است که جوش ها را خشک می کند

 آلوئه وراآلوئه ورا شهرت زیادی در تسکین سوختگی، تسریع بهبود زخم، مقابله با عفونت و کاهش جای زخم دارد.

می توانید از ژل این گیاه برای مقابله با آکنه نیز استفاده کنید. کافیست ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم روی آکنه ها قرار دهید. 

 

ژل گیاه آلوئه ورا، برای مقابله با آکنه مفید است

 

لیمو ترشلیموترش مانند یک لایه بردار عمل می کند و باعث روشن شدن رنگ پوست و تمیزی آن می شود. این ماده غذایی، جای زخم را بهبود می دهد و از تشکیل کومدون های جدید پیشگیری می کند. کافیست یک گلوله پنبه را به آب لیموترش آغشته کرده و به پوست تمیز خود بزنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه شستشو دهید.       

 

لیموترش مانند یک لایه بردار عمل می کند و باعث روشن شدن رنگ پوست می شود

 سرکه سیبسرکه سیب حاوی اسیدمالیک و اسیدلاکتیک است که لایه بردار بوده و قی پوست را کاهش می دهند. این ترکیبات برای درمان و بهبود آکنه ها نیز مفید هستند. کافیست یک پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کنید و با یک گلوله پنبه ای به پوست بزنید. 

 

سرکه سیب برای درمان و بهبود آکنه مفید است

اسیدهای چرب امگا 3اسیدهای چرب امگا 3 خواص ضدالتهابی دارند که برای بهبود وضعیت پوست آکنه دار مفید هستند. برای بهره مندی از خواص این ترکیبات می توانید مکمل امگا 3 یا همان کپسول روغن ماهی را خریداری کرده و میل کنید. مصرف ماهی های چرب مانند ماهی تن، ماهی آزاد و تخم کتان نیز برای داشتن پوستی سالم و صاف مفید هستند.      

 

 اسیدهای چرب امگا 3 ، برای بهبود وضعیت پوست آکنه دار مفید هستند

 

منبع:tebyan.net

 

 

 

لیفت لب لب بالا را کوتاه تر می کند و ورمیلیونیا بخش ق لب را افزایش می دهد برای رسیدن به این هدف یک برش افقی کوچک که به آسانی جای زخم آن پنهان می شود در زیر بینی اعمال می شود لب بالای مردان عموما بلندتر بوده که این باعث می شود دندان ها بالا اصلا دیده نشده یا تنها کمی دیده شوند اما در زنان جوان فاص

برخی از عوارض این بیماری عبارتند از افزایش استرس تاثیر بر زندگی شخصی و حرفه ای باقی ماندن جای جوش نیاز به درمان های زیبایی عوارض جانبی داروهای مورد استفاده مانند داروهای ضد التهاب موضعی احتمال ایجاد عفونت باکتریایی عود بیماری درمان بیماری فاکس فوردایس چیست چند درمان علامتی برای فاکس فوردایس وجود دار

بیماری فاکس فوردایس یک بیماری پوستی بسیار نامتعادل شبیه به آکنه است در این بیماری ضایعات یا جوش های ق رنگ ملتهب در زیر بغل ناحیه شرمگاهی و اطراف نوک سینه پدیدار می شود بیمیری فاکس فوردایس تقریبا منحصرا در زنان جوان ایجاد می شود این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که غدد کوچک تعریق به خصوص غدد اپوکرین م

تبخال دستگاه تناسلی یک بیماری مقاربتی است که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود این بیمیری مقاربتی باعث ایجاد تبخال می شود که ضایعاتی تاولی شکل و دردناک هستند تاول ها ممکن است پاره شده و مایعات داخل آنها خارج شود حدود شانزده درصد از افراد چهارده تا چهل و نه ساله دچار این بیمیری مقاربتی هستند چه عواملی

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان x بخوانید...