درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی

دوره مقدماتی php
درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی
درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی

عفونت قارچی واژن و یا همان عفونت قارچی زنانه مشکلی متاسفانه رایج و بسیار جدی در میان خانم ها است که عواقب ناخوشایندی را به همراه دارد.

عفونت قارچی واژن مشکلی است که اگر دلیل آن شناخته نشود و به درستی درمان نشود سرطان های مربوط به دستگاه تناسلی زنان را منجر می شود. در ادامه از پیشگیری تا درمان این مشکل را در بخش سلامت نمناک می خوانید.

عفونت قارچی واژن می تواند علل زیادی داشته باشد که پزشک عفونت را بر اساس آن تشخیص داده و به درمان می پردازد.

باکتری ها و رعایت نکردن بهداشت در رتبه ی اول عاملان ابتلا قرار دارند. باکتری به نام باکتری لاکتوباسیلوس با نوعی قارچ در واژن باعث رشد قارچ ها می شوند و منجربه ابتلا به این بیماری.درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی

انواع دیگری از باکتری ها و قارچ ها از دلایل ابتلا به این مشکل هستند که با آزمایش نوع آنها مشخص می شود.

دوره مقدماتی php

دلیل بعدی استفاده زیاد و طولانی مدت از آنتی بیوتیک هاست. آنتی بیوتیک ها باکتری های محافظتی دستگاه تناسلی را از بین می برند.

چاقی یکی از دلایل دیگر ابتلا به این مشکل است.

استرس دلیل بسیاری از بیماری هاست که در مورد عفونت قارچی واژن با افزایش سطح آدرنالین که می تواند روی هورمون های جنسی اثر بگذارد و منجر به تغییرات دوره قاعدگی خطر ابتلا به عفونت های قارچی را افزایش می دهد.

این قرص باعث به وجود آمدن تغییراتی در محیط دستگاه تناسلی زنان می شوند؛ به طوری که سطح هورمون های استروژن افزایش می یابد و این تغییرات شرایط را برای رشد قارچ ها فراهم می کند.

استفاده از لباس های زیر بسیار تنگ از جنس پلاستیک و غیرپنبه به دلیل افزایش دما، رطوبت و حساسیت محیط می شود و محیط مناسبی برای رشد قارچ فراهم می کند؛ لباس های نایلونی، شلوارهای تنگ جین، مایو و جوراب شلواری نیز این احتمالات را افزایش می دهد. حداقل روزی یکبار، لباس زیر خود را عوض کنید.

 

نوبت به علائم قارچ واژن می رسد که شامل:

  

علاوه بر مراجعه به پزشک می توانید این راهها و نسخه های گیاهی پیشنهادی بخش سلامت نمناک را امتحان کنید تا به نتیجه ی عالی در درمان و رفع مشکل برسید.

برای درمان عفونت واژن، پودر دارچین را با عسل مخلوط کنید و یک خمیر آماده کنید. این خمیر را روی واژن قرار دهید تا در مدت کوتاهی عفونت قارچی را رفع کند.

همچنین می توانید یک تکه چوب دارچین را داخل فنجان آب بجوشانید و اجازه دهید تا کمی سردتر شود، سپس آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید و ترکیب حاصله را بخورید، تکرار مصرف هر روز این نسخه نتیجه عالی خواهد داشت.

 

حداقل هفته ای سه بار ماست بخورید؛ زیرا حاوی لاکتو باسیل است. ماست باعث رشد این باکتری خاص مفید می شود و از رشد عفونت های قارچی جلوگیری می کند.

همین طور می توانید در ناحیه واژن خود کمی ماست بمالید. ماست حاوی موادی است که عفونت های قارچی را از بین می برد.

روزانه چند قاشق ماست به این ناحیه بمالید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن را بشویید و خشک کنید.

ماست استفاده شده باید از نوع ساده باشد و باید از مصرف ماست با طعم های مختلف مثلا ماست موسیر و ماست بادمجان پرهیز کرد.

مقداری عسل ار به مدت 15 تا 20 دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

برای درمان عفونت قارچی واژن ترکیب 1 قاشق غذاخوری از ژل آلوئه را با 2 یا 3 قطره از روغن درخت چای مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی قسمت های مورد نظر استعمال کنید.

توجه:خانم های باردار نباید از این روغن استفاده کنند زیرا ممکن است برای کودک مضر باشد.  

یک فنجان آب بجوشانید و بعد 1 قاشق چایخوری آویشن خشک به آن اضافه کنید. حالا اجازه دهید مدتی دم بکشد و زمانی که خنک شد. 2 تا 3 فنجان دمنوش در روز بنوشید.

درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی

برای این منظور چند حبه سیر را له کرده و آن را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری بدست آید و آن را دوبار در روز روی محل مورد نظر استعمال کنید.

ناحیه واژن را با سرکه سیب شست و شو دهید. بسیاری از خانم ها عادت دارند بعد از اتمام قاعدگی خود را با آب سرکه تمیز کنند.

پزشکان این روش پاک کردن را قبول دارند.برای این کار لازم است 1 تا 3 قاشق غذاخوری سرکه را در یک چهارم لیتر آب گرم حل کنید و هر روز یک بار به مدت یک هفته با این محلول خود را بشویید.

یکی از روش های استفاده از روغن نارگیل برای درمان عفونت قارچی واژن دوش واژینال با روغن نارگیل است ، برای این منظور با ترکیب روغن نارگیل به میزان 2 تا 3 قاشق غذاخوری و یک لیتر آب گرم دوش واژینال بگیرید و این کار را تا زمانی که عفونت پایان یابد تکرار کنید.

برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن یک تکه پارچه تمیز بردارید و آن را در سرکه سیب فرو ببرید تا به خوبی به سرکه سیب آغشته بود، پارچه را در منطقه ی آسیب دیده استعمال کنید.

پس از 3 تا 4 دقیقه پارچه را بردارید ، برای درمان سریعتر و نتیجه بهتر این روش را دو بار در روز انجام دهید. 

برای رفع عفونت قارچی واژن پیاز را حرارت بدهید و آن را در مناطق آسیب دیده قرار دهید ، این روش به این دلیل موثر است که گاز پیاز به پوست می رسد و در نهایت با قارچ مبارزه می کند.

برای استفاده از جوش شیرین برای رفع عفونت قارچی 2/1 تا 4/3 قاشق چایخوری از آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بلافاصله آن را بنوشید ، مصرف ترکیب هر روز با معده ی خالی تاثیر عالی دارد.

عسل عفونت واژن و دیگر عفونت های قارچی را تسکین می دهد. دست کم به مدت 20 دقیقه عسل را در ناحیه ی آلوده استعمال کنید و سپس آن را بشویید. این کار باعث کاهش سوزش و خارش ناشی از عفونت می شود.

  • تصاویری از هتل استقلال تهران
  •  

    مصرف چند حبه سیر و یا قرص سیر بسیار مفید می باشد. سیر هم مانند ماست، عفونت های قارچی واژن را از بین می برد.

    خوردن زغال اخته و یا آب قره قروت برای از بین بردن عفونت قارچی بسیار توصیه می شود.

    مادران بارداری که مبتلا به عفونت قارچی واژن می شوند، باید مصرف موادغذایی شیرین و قند و شکر را در برنامه غذایی خود کاهش دهند چرا که مصرف قند و شیرینی ها، رشد قارچ ها را سریع تر و بیشتر می کند.

      

    دستگاه تناسلی خود را خشک کنید:برای خشک کردن واژن، از دستمال تمیز استفاده کنید و از جلو به عقب خشک کنید تا میکروب های ناحیه عقب به جلو وارد نشوند.

    اگر دچار این وضعیت شده اید، بهتر است از خوردن شیرینی جات، نوشیدنی های شیرین و میوه های خشک شده بپرهیزید. 

    خارش واژن یکی از شرایط ناخوشایند است که خانم ها را بطور منظم درگیر می کند خارش یا سوزش دراطراف واژن می تواند به دلیل باکتری ها ، قارچها ، عفونت های قارچی یا محرک های شیمیایی، یائسگی، بیماری های مقاربتی باشد.

    علاوه بر خارش واژن برخی خانم ها قرمزی ، التهاب و بوی نامطبوع را در این عضو مهم خود احساس می کنند که بایستی در صورت شدید بودن آن به پزشک مراجعه کرد .برای جلوگیری از این اتفاق خانم ها باید بهداشت را رعایت و رژیم غذایی سالمی داشته باشند .در این بخش از سلامت نمناک راه های موثری وجود دارد.

    اصلی ترین دلایل خارش و سوزش واژن به گفته ی متخصصان شامل:

    بیماری های مقاربتی

    کلامیدیا، سوزاک، تریکومونا، زگیل ناحیه تناسلی و تبخال ناحیه تناسلی باعث خارش و علائم دیگر می شود.درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی

    باکتری های واژن

    وجود باکتری های سالم در واژن کاملا طبیعی است. اما رشد باکتری های اشتباه در واژن باعث عفونت می شود.

    یائسگی

    کاهش تولید استروژن در سال های آخر باروری خانم باعث نازک شدن دیواره های واژن و خشک شدن آن ها می شود.

    عفونت قارچی

    بارداری، نزدیکی جنسی، آنتی بیوتیک و سیستم ایمنی ضعیف در خانم ها باعث عفونت قارچی می شوند که علاوه بر خارش، در عفونت قارچی شاهد ترشحات سفید، غلیظ و پنیری نیز هستیم.

    تحریک شیمیایی

    برخی از مواد شیمیایی مانند کرم ها، کاندوم، مواد شوینده، صابون، دستمال توالت و نرم کننده ها باعث خارش واژن می شود.

    تصلب بافت لیچان

    این بیماری نادر باعث تشکیل نقاط سفید رنگ روی پوست در نزدیکی واژن می شود که اگر درمان نشوند منجر به بروز زخم خواهند شد.

    به دنبال استقبال شما از مطلب ” داروهای خانگی برای درمان خارش واژن” در نمناک و درخواست شما برای ارائه نسخه های اورژانسی طب سنتی به چند روش موثر با تاثیر فوری را به شما معرفی خواهیم کرد.

    خارش واژن باعث سوزش شدید نیز میشود پس در انتخاب نسخه درمانی آن دقت کنید ، باید بدانید عسل برای تسکین و مبارزه با باکتری ها مفید است پس می تواند خارش واژینال را درمان کند.

    روش :

    بین 20 تا30گرم از عسل را روی واژن بمالید، 30دقیقه بدون پوشش باشید بعد از این مدت با آب گرم خوب موضع رابشویید تا عسل ها کاملا پاک شود، این کار را 2 بار در روز تکرارکنید.

    اسید بوریک خاصیت ضدقارچی و ضدعفونی کنندگی دارد وخارش، سوزش و مشکلات دیگر مشابه رادرمان می کند همچنین برای استفاده مقرون به صرفه است.

    روش:

    3 تا 4 قاشق چایخوری اسید بوریک را در نصف فنجان آب بریزید و مواد را خوب ترکیب کرده تامخلوط همگنی بدست آید بعد محلول را با پنبه روی موضع بمالید محلول 1 یا 2دقیقه بماند سپس بشویید ، اینکار را حداقل 1بار در روز دو هفته انجام دهید.

    آلیسین موجود درسیر خاصیت آنتی باکتریایی و آنتی بیوتیکی را بالا می برد و عفونت و قارچ هایی که باعث خارش و مشکلات دیگر می شود را درمان می کند. خوردن روزانه 3حبه سیر سیستم ایمنی بدن را تحریک و کمک می کند باعفونت ها به راحتی مبارزه کنید . به یادداشته باشید سیرخواصی دارد که با سوزش و خارش واژینال مبارزه می کند پس در رابطه با مصرف آن تردید نکنید.

    روش :

    به 4 حبه سیرپوست کنده و نصف فنجان روغن زیتون نیاز داریم .مواد را با هم ترکیب کنید و اجازه دهید تا30 دقیقه بماند بعد محلول را 10 دقیقه روی بخش بیرونی واژن بمالید و بعد از سپری شدن زمان موضع را با آب گرم و صابون ملایم بشویید و کاملا خشک کنید . این کار را 2بار در روز و به مدت یک هفته انجام دهید ، نتیجه شما را شگفت زده خواهد کرد.

    هرزماری باعث جلوگیری از رشد باکتری ها در اطراف پوست واژن می شود و این محیط را خنک، خشک، تمیز و مرطوب نگه می دارد و به این ترتیب خارش واژن را کاهش می دهد.

     ما می توانیم از این خاصیت آن استفاده کرده و محلول آنتی باکتریایی برای درمان خارش درست کنیم. 

    روش:

    داخل قابلمه 3 یا 4فنجان آب بریزید تا بجوشد سریعا برگ های رزماری بیفزایید در قابلمه را ببندید و اجازه دهید 15دقیقه روی حرارت بماند کمی که خنک شد آن را روی موضع بمالید و کمی صبر کنید تاکاملا خشک شود ، اینکار را 2 بار در روز و به مدت یک هفته انجام دهید.درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی

    درمان قارچ واژن و جلوگیری از خارش و سوزش آن جوش مفید می باشد.

    روش :

    دو قاشق جوش شیرین را در چند لیتر آب حل کرده و به مدت 20 دقیقه در این محلول بنشینید . سپس خود را با آب شسته و با حوله تمیز خود را خشک کنید.

    شنبلیله یک درمان مفید برای واژینوز باکتریایی است که با عفونت قارچی که از علل شایع خارش واژن است مبارزه می کند. شنبلیله سبب متعادل شدن سطح pH ناحیه ی واژن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

    روش :

    2 قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را از شب تا صبح در کمی آب خیس بگذارید و قبل از صبحانه، آب حاصل از خیس گذاشتن تخم شنبلیله را بنوشید.

    یا مدت 5 دقیقه 1 قاشق چایخوری تخم شنبلیله را در آب داغ خیس بگذارید و این ترکیب آب و تخم شنبلیله را صاف کنید و کمی عسل به آن اضافه کنید و این نوشیدنی را دو بار در روز میل کنید.

    یا پودر شنبلیله و ماست را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را دوبار در روز مصرف کنید.

    دکانوئیک اسید، لوریک اسید و کاپریلیک اسید موجود در روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است و این ویژگی ها سبب می شوند غشای سلولی مخمر مختل شوند. روغن ناریگل سوزش و خارش ناحیه ی واژن را تسکین می دهد و با عفونت واژن مبارزه می کند.

  • عکس نوشته گلمان
  • روش :

    یک لایه روغن نارگیل به واژن خود استعمال کنید و اجازه دهید کاملا خشک شودیا 3 تا 4 قطره روغن نارگیل را به حدود 6 لیوان آب اضافه کنید و با آن واژن خود را تمیز کنید و اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود.

    یا اینکه می توانید یک تامپون را در روغن نارگیل فرو کنید وآن را به مدت 8 ساعت داخل مهبل (واژن) خود بگذارید تا عفونت واژن از بین برود ، سپس واژن را با آب گرم بشویید و با حوله خشک کنید این روش ها را تا زمانی که به طور کامل تسکین بیابید ، ادامه دهید.

    می توانید چند قطره روغن درخت چای برای افزایش قدرت ضد باکتری به روغن نارگیل، بیافزایید.

    در مطلب خواص بابونه در بخش های قبلی سلامت نمناک گفتیم که بابونه اثر آرام بخشی دارد و التهاب و خارش ناحیه ی واژن را از بین می برد.

    روش :

    برای درمان خارش واژن 2 قاشق غذاخوری گل بابونه را داخل یک فنجان آب گرم بریزید و بگذارید 12 تا 15 دقیقه دم بکشد و سپس ترکیب را صاف کنید و پس از سرد شدن آن دمنوش بابونه را داخل یک سرنگ دوش واژینال بریزید و با استفاده از آن واژن تان را شستشو دهید.

    این روغن (نعناع هندی) دارای قدرت ضد عفونی کننده و ضد قارچی است و برای خارش واژن مفید است. روغن پچولی می تواند راش ها در پوست ناحیه ی واژن را کاهش دهد.

    روش :

    درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی

    از این روغن معطر به عنوان پمادی برای ناحیه ی واژن که دچار خارش شده است، استفاده کنید.

    گیاه دارویی افسنتین نیز برای درمان خارش واژن بسیار مفید است . استفاده از این گیاه سبب کاهش خارش و سوزش و باعث کاهش ترشحات غیر طبیعی و بازگرداندن فلور طبیعی واژن می شود.

    روش :

    4 قاشق غذاخوری از این گیاه را داخل 4 فنجان آب بریزید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید. سپس، محلول را صاف کنید و اجازه دهید خنک شود و از آن برای شستشوی واژن 1 تا 2 بار در روز به مدت حدود 2 هفته استفاده کنید.

    برگ درخت چریش برای درمان خارش واژن برای افراد دچار عفونت قارچی مفید است زیرا خواص ضد عفونی کننده ی برگ چریش به مبارزه با عفونت و کاهش خارش و ناراحتی های دیگر کمک می کند.

    روش :

    در 2 تا 3 فنجان آب یک مشت از برگ درخت چریش را بریزید و ترکیب را صاف کنید و اجازه بدهید تا خنک شود و با این محلول ناحیه ی واژن رابشویید یا چند قطره از روغن چریش را به یک کاسه آب ولرم اضافه کنید و از آن برای شستشوی واژن استفاده کنید.

    درمان سوزش و خارش در واژن نوشیدن آب کرنبری شیرین نشده کمک کننده است زیرا کرنبری یک محیط اسیدی ایجاد می کند و به این ترتیب مانع از رشد قارچ و باکتری می شود.این میوه به جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری و انواع دیگر عفونت های مثانه کمک می کند.

    روش :

    نوشسیدن 2 لیوان آب کرنبری شیرین نشده خارش را متوقف می کند.

    تخم کتان به دلیل داشتن استروژن گیاهی به بهبود علائم یائسگی مانند خشکی و خارش واژن کمک می کند.

    روش :

    تعدادی تخم کتان را آسیاب کرده و با مقدار زیادی آب میل کنید.ابتدا با مصرف حدود 9 گرم تخم کتان در روز شروع کرده و به تدریج دوز آن را افزایش دهید.

    برای خارش واژن در دوران بارداری خود درمانی نکنید و ابتدا آزمایش های مانند تست بیماری های STI را انجام داده و در صورت ابتلا نسبت به درمان آن اقدام کنید.

    تغییرات طبیعی سطح PH واژن از علل بروز خارش واژن در زنان بارداراست . برای کاهش خارش واژن خانم های باردار اقدامات زیر را انجام دهند:

    قبل از دوران بلوغ ممکن است خارش، قرمزی و التهاب ناحیه واژن و اطراف آن در دختربچه ها نیز رخ دهد که با ترشح یا بدون ترشح بوده و علت هایی مانند عفونت انگلی، محصولات بهداشتی حساسیت زا، نرم کننده های پارچه، اسپری های واژن و غیره دارد.

    برای درمان خارش و سوزش واژن در دختربچه ها:

    سلام
    و ممنون از توجهتون

    برای
    طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

    https://moshavere.niniban.com/

    سلام و ممنون از توجهتون

    برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیددرمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی

    https://moshavere.niniban.com/

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    عفونت قارچی واژن چیست؟ بدن انسان خانه میلیونها موجود به نام قارچ است، که تا آنجا که به سلامت ما مربوط است، …

    پکیج لاغری+مشاوره و پشتیبانی ازشنبه به عنوان بهترین و موثرترین کلینیک رژیم درمانی سال تو این روزا که هممون خونه نشین شدیم …

    خارش واژن در خانم ها و دخترخانم ها امری شایع است دستورات و نظرات زیادی در این زمینه وجود دارد می خواهیم …

    باکتری‌ ها و قارچ‌ هایی که در محیط تاریک و مرطوب حمام رشد می‌ کنند نسبت به حرارت، آب داغ و حتی …

      علائم عفونت های ادراری :اصولاً علائم شامل دو دسته هستند: علائم ناشی از تحریک و التهاب سیستم ادراری که بر حسب …درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

      بیوگرافی سورا اسکندرلی خواننده اهل آذربایجان و همسرش با عکس های شخصی و داستان شروع تا موفقیت این هنرمند را می خوانید   بیوگرافی سورا اسکندرلی (خواننده)     سورا اسکندرلی متولد 17 دسامبر 1994 در باکو آذربایجان ، خواننده است   فارغ التحصیل لیسانس رشته زبان انگلیسی می باشد که با ترانه سرایی […]

    .

     

     

    درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی

     

     

    واژن به دلیل داشتن محیطی حساس و مرطوب در صورت رعایت نکردن بهداشت توسط فرد، ممکن است به بیماری عفونی واژینال مبتلا شود

     

    اما برای درمان عفونت واژن راهکاری هایی در طب سنتی وجود دارد که می توانید در صورت نتیجه نگرفتن از درمان پزشکی با این روش ها عفونت را برطرف کنید

     

    روش های درمان عفونت باکتریایی واژن

     

    عفونت واژن به 3 دسته‌ی تقسیم می شود :

     

     

    قارچ کاندیدا آلبیکنس عامل عفونت قارچی واژن است

     

    این قارچ به صورت طبیعی در محیط اسیدی واژن قرار دارداما با به هم خوردن PH واژن قارچها میتوانند تکثیر شده و عفونت را ایجاد کنند

     

    عواملی مانند مصرف قرص های ضد بارداری، بیماری قند، تغییر زمان عادت ماهیانه، خوردن قرص های آنتی بیوتیک و ورود میکروب هنگام رابطه جنسی از علل تغییر PH واژن به شمار میرود

     

     

    عفونت باکتریایی از طریق تماس جنسی ایجاد شده و عامل ایجاد این عفونت باکتری به نام گاردنلا واژینالیس می‌ باشد

     

    در این نوع عفونت رنگ ترشحات واژن به خاکستری و زرد تغییر کرده و بوی بدی را شبیه ماهی به وجود می‌آورد، که معمولاً با خارش همراه نمی‌ باشد.

     

     

    عفونت انگلی واژن نیز از طریق رفتن به استخر آلوده و یا استفاده از لباس زیر و یا حوله آلوده به انگل تک سلولی به فرد منتقل می‌ شود در این عفونت ترشحات واژن به رنگ خاکستری و یا سبز تبدیل شده و بوی ناخوشایندی نیز دارد.درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی

     

     

    ● خارش وسوزش واژن

    ● جوش و قرمزی

    ● ایجاد تورم اطراف قسمت واژن

    ● ایجاد سوزش هنگام ادرار

    ● ایجاد درد هنگام رابطه جنسی

     

     

    یکی از مشکلاتی که براحتی می تواند آنرا درمان کردن عفونت واژن است، در این مقاله با انواع درمان عفونت واژن در خانه آشنا می شود

  • عکس گل سرخ زیبا
  •  

     

     

    سرکه سیب توانایی از بین بردن عفونتهای قارچی را دارد  به منظور درمان قطعی عفونت واژن دو قاشق سرکه سیب طبیعی را در نصف لیوان آب گرم ریخته و دو بار در روز میل کنید.

     

    در روش دیگر می‌ توانید مقداری سرکه سیب را درون وام آب گرم حمام ریخته و به مدت نیم ساعت در آن قرار بگیرید با این روش خارش و سوزش عفونت‌ های واژن را کاهش می‌ دهد.

     

     

    درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی

     

    روغن اورگانو به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و خواص ضد قارچ دارد در این روش مقداری از روغن را بر روی واژن بمالید، برای جلوگیری از سوزش می‌ توانید با روغن زیتون آن را رقیق کنید

     

     

    دارچین به دلیل خاصیت ضد قارچی برای رفع عفونت‌ های واژن در طب سنتی مورد استفاد هقرار می گیرد در این روش مقداری عسل را با دارچین مخلوط کرده و روی واژن بمالید

     

     

     

    وجود دو ماده مؤثر کارواکرول و تیمول در روغن پونه‌ کوهی می تواند باعث بهبودی عفونت شود در این روش روغن را روزی دو بار بر روی واژن خود بمالید

     

    همچنین می‌توانید روزی دو بار سه قطره از روغن را درون یک لیوان ریخته و میل کنید

     

     

     

    از خواص نارون قرمز می‌توان به کاهش التهاب، سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. مقداری آب را با نارون مخلوط کرده تا حالت خمیری به دست آید.

     

    روزی دو بار از این مخلوط را روی واژن قرار دهید.

     

     

     

    عنبرالنسارا خاصیت ضد عفونی کنندگی و رفع التهاب و خارش را دارد برای از بین بردم عفونت واژینال کافی است آن را مانند اسفند دود کرده و بگذارید دود با واژن تماس پیدا کند.

     

     

     

    دمنوش این گیاه برای رفع عفونت واژن مؤثر است.

     

    یک قاشق چایخوری (بیشتر از این مقدار مصرف نشود)، هلیله سیاه را درون یک لیوان آب جوش ریخته و به گذارید دم بکشد و قبل از خواب میل کنید.

     

     

     

    روغن درخت چای خاصیت ضد قارچ داشته و برای عفونت دستگاه تناسلی خانم‌ ها استفاده می‌ شود، البته خانم‌های باردار نباید از این روغن استفاده کنند.

     

    در این روش روغن چای را با روغن زیتون و روغن بادام رقیق کرده و دو بار در روز روی واژن استفاده کنید همچنین می‌توانید تمپون را به روغن آغشته کرده و چند ساعت درون واژن قرار دهید.

     

     

     

    برای رفع عفونت واژن دو قاشق جوش شیرین را در وان حمام ریخته و 20 دقیقه در این محلول بمانید، می‌ توانید تا زمان بهبودی هر روز این کار را تکرار کنید.

     

     

     

    خاصیت ضد قارچی و ضد التهابی در کالاندولا برای عفونت تناسلی زنان و دختران مفید است، سه برگ از کالاندولا را له کرده و به صورت موضعی روی واژن قرار دهید.

     

    در طول روز تا سه بار این عمل را تکرار کنید، اگر برگ کالاندولا در دسترس ندارید از پمادان می‌ توانید استفاده کنید.

     

     

     

    قرار دادن کمپرس آب سرد یا یخ می‌ تواند به کاهش سوزش و خارش واژن کمک کند، در مواقع خواب می‌ توانید از این کمپرس استفاده کنید.

     

     

     

    خوردن 2 تا 3 حبه سیر در طول روز تا زمان بهبودی می‌ تواند برای رفع باکتری‌ ها مؤثر باشد، چرا که سیر خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد.

     

     

     

    نمک خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد برای استفاده می‌ توانید آب نمک رقیق درست کرده و با آن واژن را شست و شو دهید البته اگر پوست شما قرمز و متورم شده این روش را انتخاب نکنید.

     

     

     

    پیاز را برای رفع عفونت همراه با غذا روزانه میل کنید، همچنین می‌ توانید پیاز را حرارت داده و در محل مورد نظر برای میکروب کشی قرار دهید.

     

     

     

    این گیاه قادر است عفونت‌ های بدن را از بین ببرد حدود 40 گرم از این گیاه را در آب جوش ریخته و بگذارید یک ربع دم بکشد روزی سه بار از این دم‌نوش استفاده کنید.

     

     

    برگ زیتون خواص ضد قارچی و ضد ویروس و التهاب را داراست

     

    برای درست کردن عصاره‌، برگه‌ زیتون را خرد کرده و درون ظرف در دار ربخته و روی آن‌ ها سرکه بریزید به مدت 4 هفته بگذارید در جایی تاریک بماند.

     

    سپس مایع را از صافی عبور داده و روی محل مورد نظر بمالید. سه بار در روز این کار را انجام دهید.

     

     

     

    می‌ توانید ماست را که خاصیت ضد میکروبی دارد به مدت 20 الی 30 دقیقه روی واژن بمالید برای تأثیر پذیری بیشتر یک تمپون را به ماست آغشته کرده و دو ساعت داخل واژن قرار دهید.

     

    یک پیاله ماست هم در طول روز میل کنید.

     

     

     

    عسل برای رفع خارش و عفونت واژن توصیه می‌ شود

     

    به منظور درمان عفونت واژن در طب سنتی عسل را روی موضع مالیده و 20 دقیقه صبر کنید و بعد با آب شست و شو دهید.

     

     

     

    این عصاره توانایی از بین بردن مخمرها و باکتری و قارچ‌ ها را داراست 10 قطره از عصاره تخم گریپ‌فروت را در یک لیوان آب ریخته و با آن واژن را شست و شو دهید.

     

     

     

    دم‌نوش ریحان یکی از بهترین دم‌نوش های از بین برنده‌ عفونت دستگاه تناسلی خانم هاست برای درمان عفونت واژن یک چهارم قاشق چای‌ خوری برگ ریحان خرد شده را درون دو لیوان آب جوش ریخته و دم کنید

     

    این دم‌نوش را دو بار در روز میل کنید.

     

     

     

    سیاه دانه به رفع عفونت بدن و بالا بردن سیستم ایمنی بدن کمک می‌ کند 2 قاشق چای‌ خوری سیاه دانه را روزانه بخورید.

     

     

     

    برگ‌ های گیاه چریش را برای از بین بردن عفونت واژن در یک ظرف ریخته و روی گاز قرار دهید تا گرم شود سپس بکوبید تا پودر شده و مقداری به آن آب اضافه کنید.

     

    خمیر به دست آمده را روی واژن قرار داده و بعد آر مدتی یا آب شست و شو دهید. دو بار در روز این کار را انجام دهید.

     

     

     

    برای درمان قطعی عفونت واژن از آلوئه ورا می‌ توانید به صورت نوشیدنی دو بار در روز استفاده کنید یا به صورت موضعی روی واژن استفاده کنید

     

    این گیاه دارویی سموم بدن را از بین می‌برد و عفونت را بهبود می‌ بخشد.

     

     

     

    شنبیله ph درون واژن را به تعادل رسانده و عفونت را در واژن از بین می‌ برد.

     

    دو قاشق تخم شنبلیله را در ظرفی به مدت یک شب خیسانده و آب آن را صبح ناشتا میل کنید یک ماه هر روز این کار را تا نتیجه گیری انجام دهید.

     

     

     

    برای درمان سوزش و خارش واژن می‌ توانید از چای کیسه‌ ای استفاده کنید.

     

    به مدت یک ربع چای کیسه‌ ای را در آب گرم خیس کرده و بعد آن را درون یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس آن را روی واژن قرار دهید و تا چند هفته روزی سه بار این عمل را تکرار کنید.

     

     

     

    برای درمان قطعی عفونت واژن روزانه مقداری زغال اخته و یا قره‌ قروت میل کنید.

     

     

     

    گیاه پنیرک خاصیت آنتی‌ بیوتیکی دارد برای درمان قطعی عفونت واژن 40 گرم از پنیرک را در آب جوش ریخته و ده دقیقه بگذارید دم بکشد

     

    روزی سه بار از این دم‌نوش میل کنید.

     

     

     

    این گیاه دارویی دارای خاصیت ضد قارچی و باکتریایی بوده و سیستم ایمنی بدن را بالا می‌ برد

     

    برای درمان ثطعی عفونت واژن نصف قاشق چای خوری از اکیناسه را در یک فنجان آب مخلوط کرده و روزی دو بار میل کنید.

     

     

     

    به منظور درمان قطعی عفونت واژن و رفع سوزش و خارش واژن 1 قاشق سدر را به یک استکان آب اضافه کرده و محلول را بجوشانید بعد بگذارید تا خنک شود، روی پارچه ریخته وبر روی موضع قرار دهید.

     

    همچنین از سدر می‌توانید دم‌ نوش تهیه کرده و روزی دو بار میل کنید.

     

     

    برای درمان قطعی عفونت واژن از نوع قارچی، 4 قطره از روغن پالماروسا را با 2 قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و روی موضع قرار دهید.

     

     

     

    سه قطره روغن مرزنجوش را در یک لیوان آب گرم ریخته و روزانه دو بار بخورید همچنین می‌ توانید روغن مرزنگوش را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و دو ساعت روی واژن استفاده کنید.

     

     

     

    آویشن دارای ویتامین C می‌ باشد برای درست کردن دم‌ نوش 1 قاشق چای خوری آویشن خشک را به یک فنجان آب اضافه کنید و بگذارید دم بکشد

     

    2 بار در روز مصرف کنید.

     

     

     

    به مدت 20 دقیقه برگ فندق افسونگر را بجوشانید، سپس بگذارید تا خنک شود با محلول به دست آمده واژن را شست و شو دهید. یک هفته این کار را تکرار کنید.

     

     

     

    رز ماری خواص ضد التهابی و ضد قارچی دارد و برای عفونت واژن مناسب است، برگ‌ های رز ماری را درون آب گرم ریخته و 10 دقیقه صبر کنید سپس بگذارید تا سر شود.

     

    با استفاده از توپ پنبه‌ ای واژن را ضد عفونی کنید. روزی دو بار استفاده کنید

     

    آشنایی با انواع هپاتیت

     

    درمان خانگی عفونت واژن در طب سنتی | سایت فتوکده

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عالی بود انبرنسائ خیلی خوبه

    عالی

    واقعا عاليه ممنون

    هرگونه نشر، بازنشر و باز تولید تمام یا بخشی از محتوای سایت فتوکده برای (خبرگزاری ها) بدون اجازه کتبی ممنوع است

    هر خانمی باید اطلاعات کافی در مورد عفونت واژن و واژینوز باکتریال داشته باشد ، اطلاعاتی از قبیل علت ، نشانه و علائم تا انواع درمان های خانگی و طبیعی و طب سنتی برای رفع این مشکل دستگاه تناسلی.

    – واژینوز باکتریال یک عفونت خفیف باکتریایی در واژن است.

    در حقیقت عفونت واژن یا واژنیت، بیماری است که تمام زنان در طول زندگی خود دست کم چند بار آن را تجربه می کنند.

    این عفونت در سنین باروری یعنی از سن بلوغ تا یائسگی شایع تر است؛ در حالی که پوشش سطحی سیستم تناسلی کودکان خردسال و خانم های یائسه به صورتی است که میکروب ها نمی توانند درآن بخوبی رشد کنند.درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی

    در حقیقت به طور طبیعی در واژن تعداد بسیار زیادی باکتری خوب” و تعداد کمی باکتری بد” وجود دارد که باکتری های خوب، به کنترل رشد باکتری های بد کمک می کنند.

    در زنان مبتلا به واژینوز باکتریال این تعادل به هم می خورد.

    تعداد باکتری های خوب” کم تر شده و تعداد باکتری های بد” افزایش می یابند.

    محیط مجاری تناسلی به طور طبیعی دارای شرایط خاصی است؛ به طوری که عفونت های ذکر شده، در حالت عادی قادر به رشد و تکثیر در این محیط نیستند، مگر اینکه مشکلی وجود داشته باشد.

    زمان توصیه شده برای مصرف کندر به قصد تأثیر بر تکامل مغزی جنین، تنها در نیمه دوم ماه سوم بارداری است و مصرف آن باید به‌صورت جویدنی باشد، نه خوردنی و به مدت ۱ تا ۲ هفته و روزی یک نخود جویده شود. توجه کنید مصرف کندر در سایر ماه‌ها ممکن است با عارضه همراه باشد

     درمان ویار بارداری با طب سنتی

     درمان ویار بارداری با طب سنتی

     خواص شربت گلابی در طب سنتی

    درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی
    درمان عفونت پنیری واژن با طب سنتی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *