درمان ريزش مو با قرص فيناسترايد

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


در صورت وجود مشکل از طریق فرم زیر خود راارسال کرده تا از طریق مدیر ، مورد بررسی گردد .


این مرکز افتخار دارد هم اینک با این تکنیکهای جدید و انحصاری در ایران کاشت و ترمیم مو را به بالاترین سطح خود رسانده , که دیگر نیازی به روشهای FU -FI که برش و بخیه و یا بیهوشی در آنها شاهد بودیم نمیباشد

در روش کاشت مو(SU ) دیگر نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی، به جا ماندن اسکار، برش نبوده و هیچ گونه عوارضی نداشته ؛ مامی توانیم، به وسیله، دستگاههای تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین مجرب، برداشت و پیوند مو را تا 14000 هزار تار موی واقعی، که 3 برابر نسبت به روشهای قدیمی کاشت مو می باشد را انجام دهیم

کاشت ابرو با تكنيك جديد FUE روش در یک جلسه ، كاملاً بدون درد ، عوارض و بدون كوتاهي موهاي شخص در قسمت برداشت انجام ميشود و از مهمترین تفاوت هاي آن با روش های دیگر استفاده از تيم مجرب و انجام ان با خواب طبيعي ابرو ميباشد كه ديگر همانند روش هاي رايج و قديمي بصورت سيخ سيخ و نامنظم نخواهد بود

ترمیم مو به روش HR تنها روش استاندارد ترمیم مو می باشد که تا به امروز معرفی شده است در این روش دیگر نیازی به بانک موی فرد نیست و مناسب ترین و بهترین روش برای افرادی است که بانک موی مناسبی ندارند و یا دارای بیماری خاصی می باشند موهای آن 100% طبیعی بوده و در یک جلسه انجام می شود

روش های مختلفی برای کاشت مو وجود که پس از بررسی شرایط متقاضی کاشت مانند سن،میزان موهای ریخته شده و .. بهترین روش برای کاشت مو برای وی پیشنهاد می گردد.

دوره مقدماتی php

یكی از افتخارات این مرکر انجام ترمیم موی بیش از 4000 نفر اقایان وبانوان بوده که با رضایت كامل این عزیزان همراه بوده است .

کاشت ریش در این مرکز با استفاده از مدرترین ابزار و تجهیزات انجام می شود و تراکم ریش های کاشته کاملا طبیعی است.

کاشت ابرو در مرکز موی رنسانس با جدیدترین متدهای روز دنیا و در یک جلسه بدون احساس درد و ناراحتی انجام می شود.


خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است

مرکز فوق تخصصی کاشت مو و ترمیم موی رنسانس در سال 137 تآسیس گردید و طی این مدت بیش از 10000 مورد کاشت مو و ترمیم مو توسط این مرکز انجام شده است. این موفقیت مرهون پویایی در جهت برخورداری از روشهای نوین و ارائه آخرین متدهای کاشت مو كه با بنیان گذاری تكنیك های کاشت موی SU و FU و ترمیم (HR )كه بطور انحصاری در ایران میباشد.

جلب رضایت مراجعین مهمترین هدف دستاورد صاحبان این مرکز است.ما افتخارداریم بگویم که اکثر مراجعین جدید ما از طرف مراجعین قبلی ما به ما معرفی میشوند که این امر نشان دهنده وجود رضایت و اعتماد مراجعین قبلی به خدمات کاشت مو و ترمیم موی انجام شده در این مرکز است.

به صورت خلاصه کاشت مو به فرایند برداشت موی شخص از مناطق اهدا کننده به بخش های خالی از مو گوفته می شود.مشاهده نتیجه نهایی کاشت موی سر نیز ممکن است تا یک سال به طول انجامد.در مقاله زیر به بررسی سیر تحوالات و اتفاقات پس از کاشت مو می پردازیم

تعریف موخوره: هنگامی که نوک مو دو و یا چند شاخه می شود به آن موخوره می گویند و نام دیگر آن تریکوپتیلوز می باشد. از دلایل این پدیده می توان به استفاده از شامپو های نا مناسب ، کوتاه نکردن مو در مدت زمان طولانی و خشکی زیاد مو اشاره کرد.

· مدت زمان رشد مو بعد از کاشت چقدر است ؟ · آیا استفاده از کلاه بعد از کاشت مو اشکالی ندارد ؟ · شستشوی مو بعد از کاشت چگونه انجام می گیرد ؟ · بعد از کاشت مو چه داروهایی باید مصرف شود ؟ این سوالات تنها تعدادی از سوالاتی است که ذهن متقاضیان کاشت مو و همچنین آنهایی که بتازگی این عمل را انجام داده اند مشغول می نماید.

کاشت مو در واقع برداشتن مو از جایی و کاشتن آن در جای دیگری از سر است که دچار ریزش مو و یا نازک شدن مو شده است. کاشت مو اصولا بری افرادی که طاسی ارثی دارند و یا در سرشان به دلایلی مانند زخم، ضربه شدید و یا سوختگی دچار کچلی شده است، مناسب می باشد.


در روش جدید کاشت مو(SU ) دیگر نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی، به جا ماندن اسکارو برش نبوده و هیچ گونه عوارضی در آن وجود ندارد، ما می توانیم، به وسیله دستگاههای تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین مجرب، برداشت و پیوند مو را تا 14000 هزار تار موی واقعی، که 3 برابر بیشتر از روشهای قدیمی کاشت مو می باشد را انجام دهیم . همانطور که در عکس های قسمت گالری ملاحظه می کنید. در این تکنیک جدید شما شاهد خط رویش بسیار طبیعی و تراکم بسیار بالا هستید، تا جایی که هیچ کس قادر به تشخیص کاشت زنده و پیوند موی طبیعی شما نیست.


دیگر مانند روش های سنتی و قدیمی کاشت مو FI و FU نیازی به جلسات مكرر و زمان طولانی برداشت و كاشت مو و خستگی بیمار نمی باشیم. از جمله مزایای این تكنیك کاشت مو ، بدون جراحی، خونریزی و درد، آن است شاهد هیچ گونه اسكاری چه در قسمت برداشت و چه در قسمت موهای كاشته شده نمی باشیم، در این متد جدید کاشت مو می توانیم، تراكمی سه برابری نسبت به روش های FI و FU را انجام دهیم. كه کاشت14000تار مو را در یك جلسه با استفاده از این روش شاهد هستیم، همچنین لازم بذكر است این تكنیك کاشت مو به روز ترین متد روز امریكا واروپا است. از مزایای این تكنیك کاشت مو، طبیعی بودن خط رویش، مهندسی آن توسط تیم مجرب كاشت مو ، تراكم بالای مو در این روش، انجام آن در یك جلسه ومشاهده كردن موهای كاشته شده بعد از كاشت موی طبیعی كه به اندازه یك سانتیمتر است.


در این بخش نظراتی که مراجعین قبلی در پیج اینستاگرام مرکز تخصصی موی رنسانس به اشتراک گذاشته اند را جمع آوری کرده ایم.
شما عزیزان جهت اطلاعات بیشتر و ارتباط با مراجعین محترم قبلی میتوانید به پیج اینستاگرام مراجعه کرده و در پست نظرات مراجعین قبلی مراجعه کنید.

کاشت مو بهترین روشی است که می توان برای درمان ریزش مو و طاسی انتخاب کرد. امروزه با پیشرفت علم روشهایی بدون درد و با بهترین کیفیت بابا شده است. جالب این است که بدانید هر زمانی نمی توان برای کاشت مو اقدام کرد چون گاهی اوقات برای کاشت مو زود است و گاهی دیر است که

در گذشته هنگامی که درمان ها به صورت سنتی انجام می گرفت تا امروزه که بشر توانسته است به دوران اوج تولید داروهای شیمیایی برسد دانشمندان از یک ترکیب خاص برای ساخت دارو و یا کشف دارویی جدید استفاده می کردند.ماینوکسیدیل هم مانند تعداد زیادی از دارو ها که از عوارضشان ب

یکی از عمل های مهم زیبایی و ترمیم مو کاشت ابرو است. این عمل جراحی در اصل نوعی عمل کاشت مو است که بجای پوست سر، بر روی ناحیه ابرو انجام می شود و به این ترتیب پیوند موها به ناحیه ابرو صورت گرفته و ترمیم ابرو انجام می شود.

موی برخی مردان در نواحی خاصی میریزد که این مدل را طاسی مدل مردانه می گویند و علت این نوع طاسی عوامل هورمونی و ژنتیکی است. برخی از زنان نیز ریزش موی ژنتیکی دارند که بتدریج شروع می شود و کم کم گسترده می شود. این نوع ریزش مو در زنان، بعد از یائسگی رایجتر است.

اگر تا کنون مقالات ما را در زمینه های مختلف کاشت مو، کاشت ابرو و کاشت مژه و غیره جهت آگاهی هرچه بیشتر شما نوشتیم، هر یک از این عمل های جراحی ممکن است دارای عوارض خاص خود باشند. البته خوشبختانه با تکنیک ها و روش های جدید ترمیم و پیوند مو ، این عوارض کاهش یافت

پیوند واحد فولیکولی (FUG) یک روش جراحی برای درمان ریزش مو است که بیشتر جهت روش مکمل برای انجام کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرد زیرا در این روش به نوع ، اصول و قوانین کاشت مو بیش از پیش توجه شده است

در حالت کلی، طاسی به نداشتن مو و یا ریزش و از دست دادن آن در بخش هایی از بدن (به خصوص ناحیه سر) که بطور طبیعی باید مو در آن قسمت ها رشد ‌کند، گفته می‌شود

همانطور که می دانید در کنار کاشت موی سر، در حال حاضر از روش هایی مانند مزوتراپی و یا روش PRP هم برای برخی از کسانی که مشکل ریزش مو دارند، استفاده می شود. البته هر یک از این روش ها عوارض و معایبی به همراه دارند که موجب می شوند

 

 

فیناستراید خوراکی موثرترین داروی مورد تایید FDA برای درمان ریزش مو است. مسدود کننده‌های DH از جمله فیناستراید به مدت طولانی به صورت موضعی آزمایش شده‌اند. با این حال، شواهد علمی اندکی برای اثبات تاثیرگذاری آن در صورت مصرف موضعی وجود دارد.

محدودیت سنی برای استفاده از فیناستراید در مردان بالغ وجود ندارد البته در صورتی‌ که کبد بیمار عملکرد طبیعی داشته باشد. فیناستراید توسط کبد و از مسیر سیتوکروم P450 متابولیزه می‌شود. اگر سن‌تان بالا است و داروهای مختلفی مصرف می‌کنید، حتماً باید با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که فیناسترائید با داروهای دیگر شما سازگار است و عارضه‌ی جانبی خاصی برای‌ شما پیش نخواهد آمد.

وقتی استفاده از فیناستراید را آغاز می‌کنید، حدود 3 ماه طول می‌کشد تا تاثیر آن را ببینید. نتایج نهایی بین 6 تا 12 ماه پس از شروع استفاده از دارو دیده می‌شود. انتظار می‌رود میزان ریزش مو کاهش یابد نه آنکه به سرعت شاهد رشد دوباره مو باشید. بیمارانی که موهای‌شان به‌شدت ضعیف و کم‌پشت شده است ممکن است شاهد افزایش حجم مو به خاطر ضخیم شدن تارهای مو باشند.

اگر یک رزو مصرف قرص را فراموش کردید، نیازی نیست دوز دارو را در مصرف بعدی دو برابر کنید. مصرف بیش از یک قرص در روز تاثیر حاصل از استفاده از فیناستراید را بیشتر نخواهد کرد، اما می‌تواند عوارض جانبی بیشتری داشته باشد.

هر دوی این داروها توسط FDA برای درمان ریزش مو تایید شده است. با این حال، عملکردشان در بدن متفاوت است. مطالعاتی وجود دارد که تاثیرگذاری فیناستراید در مقایسه با ماینوکسیدیل و مصرف هر دو با هم را مقایسه می‌کند. می‌دانیم فیناستراید برای مقابله با الگوی ریزش موی مردانه نسبت به ماینوکسیدیل قوی‌تر است. با اینکه مطالعات نشان می‌دهد که تاثیرگذاری فیناستراید هنگامی که با ماینوکسیدیل همراه شود، بیشتر می‌شود، اما باز هم تاثیرگذاری آن دو برابر نمی‌شود و میزان تاثیرگذاری بیشتر حداقلی خواهد بود.

دوز روزانه توصیه شده فیناستراید 1 میلی گرم در روز است. دوز روزانه کمتر از این ممکن است به اندازه‌ی کافی موثر نباشد.

در واقع نباید بین فیناستراید جنریک و نام تجاری پروپشیا تفاوتی وجود داشته باشد چرا که فیناستراید نام جنریک پروپشیا است. از لحاظ فنی، فرمولها یکسان هستند و نباید تفاوتی بین محصولات (به جز تفاوت در هزینه‌ها) وجود داشته باشد.

فیناستراید (پروپشیا) و میانوکسیدیل (روگین) تفاوت‌های بسیاری با هم دارند از جمله:

رایج‌ترین عوارض جانبی فیناستراید، کاهش میل جنسی است. عوارض جانبی دیگر که شایع نیستند اما بیماران را نگران می‌کنند، بزرگ شدن پستان / حساسیت در ناحیه‌ی پستان و درد بیضه‌ها است.

عوارض جانبی جنسی دائمی فیناستراید تنها در مطالعات با مقیاس کوچک و گذشته‌نگر گزارش شده است. این گزارش‌ها در مطالعات آینده نگر در مقیاس بزرگ به دست نیامده‌اند. اکثر این گزارش‌ها سن و دیگر مسائل مهم را نادیده گرفته‌اند. به طور کلی، عوارض جانبی جنسی باید کاهش یابد و در نهایت پس از مصرف دارو قطع شود.

فیناستراید و روگین تنها داروهای مورد تایید FDA برای درمان آلوپسی آندروژنیک هستند. جایگزین‌های فیناستراید ممکن است تاثیرگذار باشند زیرا از لحاظ شیمیایی مشابه هستند اما ممکن است مصرف‌کنندگان عوارض جانبی شدیدتری را تجربه کنند. محصولاتی مانند Avodart و Aldactone در این دسته قرار می‌گیرند. شواهدی هم در تاثیرگذاری سایر داروهای ضد عفونی مانند روغن نارگیل و روغن تخم کدو تنبل برای پیشگیری از ریزش مو وجود دارد. ویتامین هایی نظیر آهن، روی و بیوتین برای کاهش ریزش مو فقط در صورتی موثر هستند که کمبود شدید این عناصر در آزمایشات شما نشان داده شود.

اگر عوارض جانبی فیناستراید برای‌تان غیر قابل تحمل شده، فوراً مصرف دارو را قطع کنید. اگر بعد از قطع مصرف فیناستراید عوارض جانبی از بین نرفتند، با پزشک خود مشورت کنید و در مورد درمانهای جایگزین برای کمک به ریزش مو تحقیق کنید.

آلرژی به فیناستراید بسیار نادر است. با این حال، اگر به آن یا سایر مواد موجود در محصول آلرژی دارید، نباید فیناستراید مصرف کنید.

موی پیوند شده از ناحیه دائمی پوست سر برداشته می‌شود و به اثرات DH حساس نیست، یعنی ماندگاری این موها تضمین شده است این بدان معنی است که بیماران نیاز به استفاده از فیناستراید برای حفظ موهای پیوندی جدیدشان نخواهند داشت. با این حال، موهای طبیعی‌تان که را در خارج از منطقه دائمی قرار دارند می‌توانند در طول زمان کم‌پشت شوند چرا که  نسبت به اثرات DH حساس هستند. وقتی‌ موها‌ی‌تان مستعد ابتلا به ریزش مو است، مصرف فیناستراید برای‌تان مفید است چه قبل از عمل پیوند مو، و چه پس از آن.

بیمارانی که موهای‌شان بسیار کم‌پشت و نازک شده است بعد از انجام جراحی پیوند مو دچار ریزش ناگهانی ابتدایی می‌شوند. توصیه شده از فیناستراید در شش ماه اول بعد از پیوند مو استفاده کنید تا ریزش ناگهانی ابتدایی محدودتر شود.

هیچ گزارش قابل توجهی از ناباروری در اثر استفاده از فیناستراید در انسان وجود ندارد.

گزارشات تغییرات خلق و خو پس از مصرف فیناستراید وجود دارد. اگر هنگام مصرف فیناستراید تغییرات خلقی یا افسردگی داشته باشید، باید دارو را متوقف کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

فیناستراید تنها برای مردان تجویز می شود. زنان باردار نباید از این دارو استفاده کنند، زیرا این دارو می‌تواند بر رشد اندام تناسلی جنین مذکر تاثیر بگذارد. فیناستراید ممکن است از طریق پوست جذب شود، بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند زنان به قرص‌های فیناستراید شکسته یا خرد شده هم دست نزنند.

فیناستراید در تمام مایعات بدن نفوذ می‌کند و در مایع منی هم وجود دارد. خوشبختانه مقدار فیناستراید که ممکن است در بدن شما جذب شود، ناچیز است. مطالعات علمی توصیه می‌کنند که مردان استفاده از فیناستراید در طول بارداری را قطع نکنند.

 

بوتاکس یکی از درمان‌های تزریقی ی است که چین و چروک‌های صورت را با شل کردن ماهیچه‌هایی که موجب آن شده‌اند، برطرف می‌کند. بوتاکس حاوی فرمول رقیق شده‌ای از سم بوتولیسم است که باعث تضعیف کنترل‌شده و فلج عضلات می شود. در نتیجه پوست روی ماهیچه شل می‌شود و چین و چروک‌ها برطرف می‌شوند.

پیوند ابرو و مژه روشی بی‌خطر است و می‌تواند نتایج طبیعی را برای کسانی که موی ابرو و مژه خود را از دست داده‌اند یا اثر زخمی در ناحیه ابرو دارند بوجود آورد. این ترمیم, درمانی موثر برای ریزش جزئی و کلی موی ابرو و مژه می‌باشد.

در روش کاشت موی بلند که بطور اختصاصی در کلینیک پوست و پیوند موی طبیعی کلینیک گاندی و توسط دکتر محسن پیروزهاشمی انجام می‌پذیرد موهای بلند برداشت شده از ناحیه پشت سر در ابعاد ٢ تا ٨ سانتی متربه صورت بلند در ناحیه مورد نیاز پیوند می‌گردد.

در این روش کاشت مو واحدهای مو به صورت تك تك برداشته شده و در ناحيه طاسی پيوند مي‌گردد. در این روش کاشت مو برش جراحی در ناحیه پشت سر ايجاد نميگردد. بنابراین احتمال ایجاد جوشگاه به‌صورت خطی وجود ندارد. همچنین این روش کاشت مو در کسانی که پوست سر سفت و غیر قابل انعطاف دارند قابل استفاده می‌باشد.

دراین روش کاشت مو یک باریکه نوار پوستی از ناحیه بانک مو برداشته شده و به قسمت جلو یا عقب سر کاشته می‌شود. در این روش نیاز به کوتاه کردن موهای پشت سر قبل از عمل نمی‌باشد و حتی امکان کاشت موهای بلند نیز وجود دارد. همچنین بالغ بر ٩ % موهای برداشت شده در این روش به صورت سالم پیوند زده می‌شود.

در این روش کاشت مو با ترکیب دو روش FI و FU به طور همزمان در يك جلسه تعداد زیادی گرافت حدود گرافت (بالغ بر ١ تار مو) پیوند می‌گردد. کاشت موی ترکیبی در افرادی که میخواهند در يك جلسه پیوند کامل انجام دهند و طاسی وسیع دارند قابل انجام می‌باشد.

 

برخی از عوارض این بیماری عبارتند از افزایش استرس تاثیر بر زندگی شخصی و حرفه ای باقی ماندن جای جوش نیاز به درمان های زیبایی عوارض جانبی داروهای مورد استفاده مانند داروهای ضد التهاب موضعی احتمال ایجاد عفونت باکتریایی عود بیماری درمان بیماری فاکس فوردایس چیست چند درمان علامتی برای فاکس فوردایس وجود دار

بیماری فاکس فوردایس یک بیماری پوستی بسیار نامتعادل شبیه به آکنه است در این بیماری ضایعات یا جوش های ق رنگ ملتهب در زیر بغل ناحیه شرمگاهی و اطراف نوک سینه پدیدار می شود بیمیری فاکس فوردایس تقریبا منحصرا در زنان جوان ایجاد می شود این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که غدد کوچک تعریق به خصوص غدد اپوکرین م

تبخال دستگاه تناسلی یک بیماری مقاربتی است که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود این بیمیری مقاربتی باعث ایجاد تبخال می شود که ضایعاتی تاولی شکل و دردناک هستند تاول ها ممکن است پاره شده و مایعات داخل آنها خارج شود حدود شانزده درصد از افراد چهارده تا چهل و نه ساله دچار این بیمیری مقاربتی هستند چه عواملی

چگونه برای تزریق نانو چربی آماده شویم هیج کار خاصی برای آماده شدن برای درمان لازم نیست تزریق نانو چربی چگونه انجام می شود این کار تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد تنها در صورتی که همراه با عمل های دیگری انجام شود ممکن است برای آن از بیهوشی عمومی استفاده شود همیشه برای برداشت چربی از محل اهدا ترکیبی ازب

 

درمان ریزش مو و رویش موهاHair Loss reatment

 

فیناستراید اولین بار در پزشکی برای درمان بیماری بزرگی خوش خیم پروستات(BPH) مورد استفاده قرار می گرفت، پزشکان متوجه شدند ریزش موها در بیماران مصرف کننده قرص فیناستراید بعد از مدتی کاهش می یابد و حتی در مواردی نیز بیماران رویش موها را تجربه می کنند. با گذشت زمان و تحقیقات بیشتر اثر فیناستراید بر کاهش ریزش موها در صورتی که عامل ریزش موها ازدیاد هورمون دی هیدروتستسترون(DH ) باشد اثبات و توسط سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) تایید گردید.

عملکرد فیناستراید:

یکی از دلایل ریزش مو در مردان افزایش تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدروتستسترون است و این مشکل در برخی از مردان با افزایش سن رخ می دهد و در اصطلاح به آن ریزش موی مردانه(Male Pattern Baldness) گفته می شود.

فیناستراید  آنزیم 5-آلفادوکتاز که عامل تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدرو تستسترون می باشد را مهار می کند و بدین ترتیب از ازدیاد هورمون DH و اثر مخرب آن بر ریشه موهای سر می کاهد.

از دیگر تاثیرات فیناستراید کاهش موهای بدن است، هورمون DH محرک رویش موهای بدن می باشد و به همین دلیل است که معمولا با افزایش سن موهای سر در مردان کاهش می یابد اما موهای سایر قسمت های بدن از قبیل موهای گوش، سینه، کتف ها و پشت بیشتر می شود.

میزان اثر و عوارض جانبی فیناستراید:

قبل از بررسی تاثیر و عوارض جانبی فیناستراید، لازم می دانم عنوان کنم بنده 100% با مصرف قرص فیناستراید مخالف هستم. هر دارویی که باعث شود سیستم هورمونی بدن از حالت طبیعی خارج گردد قطعا همراه با عوارض جانبی کوتاه مدت و گاهی ماندگار خواهد بود. همواره گزارش های فراوانی از عوارض جانبی جدی که افراد مصرف کننده با آن مواجه می شوند دریافت می کنم.

عوارض جانبی شناخته و اعلام شده از طرف FDA عبارتند از: کاهش میل جنسی و حجم منی، اختلال در نعوظ، چروک پوست، خشکی چشم ها، بزرگ شدن نوک سینه ها به حالت زنانه و غیره، البته گفته می شود بعد از قطع مصرف فیناستراید این عوارض نیز از بین می روند. همچنین در گزارشی که اکثر پزشکان از آن اطلاع دارند عنوان شده این عوارض در درصد کمی از مردان(حدود 3 درصد) مشاهده شده است.

اما به نظر بنده مشکل صرفا به این عوارض ختم نمی شود از آنجا که متابولیزم این دارو در کبد صورت می گیرد و همچنین باعث تغییر در توازن برخی از هورمون ها می شود بسیاری از افراد مصرف کننده فیناستراید با عوارضی مانند کبد چرب، جوش و آکنه، کدر شدن رنگ پوست، خارش و آلرژی پوستی، ضعف عمومی، افزایش کلسترول بد و حتی تغییرات در خلق و خوی نیز مواجه می شوند، این مشکلات به ویژه در افرادی که مستعد بیماری های کبدی می باشند بیشتر دیده می شود، امروزه با توجه به آلودگی محیط زیست، آب و مواد غذایی بسیاری از افراد دچار مشکلات خفیف تا شدید کبدی هستند که در اکثر موارد خود نیز اطلاعی از آن ندارند.

برخی از پزشکان با توجه به تایید فیناستراید توسط FDA آنرا تجویز می کنند، البته باید متذکر شد  گاها پیش آمده که در گذشته داروهایی که مورد تایید FDA بوده به مروز زمان و دریافت گزارشات و انجام تحقیقات بیشتر از لیست داروهای بی خطر حذف شده اند و این ممکن است در سال های آینده درباره قرص فیناستراید نیز رخ دهد، حال بماند طی سال ها چندین هزار و یا میلیون نفر از آن استفاده کرده اند.

یک هشدار در سال 2012 از سوی FDA درباره قرص فیناستراید به لیست عوارض آن اضافه شد و آن اینکه اختلال در عملکرد سیستم جنسی به ویژه مشکل در نعوظ ممکن است بعد از قطع مصرف فیناستراید نیز ادامه یابد، که برخی از پزشکان ظاهرا از آن بی اطلاع می باشند.

در ژوئیه 2015 (July 2015) نتیجه تحقیقی که بروی گروهی از مردان سنین 18 تا 45 سال که به مدت بیش از یکسال قرص  فیناستراید مصرف می کردند در مجله پزشکی Pharmocotherapy به چاپ رسید که نشان می دهد این مردان بیشتر از سایرین دچار افسردگی و دارای افکار مرتبط با خودکشی هستند و احتمالا این مشکلات با ناتوانی جنسی مزمن در آن ها مرتبط است.

عوارض جانبی فیناستراید یک طرف اما مشکل دیگر این است که بسیاری از پزشکان بدون انجام بررسی های لازم و صرفا با مشاهده ریزش مو در بیماران قرص فیناستراید تجویز می کنند و از آنجا که علل ریزش مو در هر فرد می تواند به دلایل متفاوت و غیر از ازدیاد هورمون DH باشد با مصرف قرص فیناستراید هیچ تغییری در روند کاهش ریزش موها اتفاق نمی افتد. علل ریزش مو در هر فرد می تواند متفاوت باشد و صرفا درصدی از مردان ریزش مو را بدلیل ازدیاد هورمون DH تجربه می کنند. دلایلی از قبیل کمبود مواد معدنی و ویتامین ها، مشکلات مرتبط با غدد فوق کلیوی و تیروئید، ازدیاد برخی عناصر در بدن از قبیل آهن و مس و کم خونی از سایر دلایل متداول در ریزش موها می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه علل ریزش مو مراجعه نمایید.

برای اطمینان از اینکه علت ریزش مو هورمون DH است ابتدا باید میزان این هورمون از طریق آزمایش خون بررسی و در صورت ازدیاد آن، درمان مناسب تجویز گردد.

در ضمن برای کاهش اثرات مخرب هورمون DH بر ریشه موها درمان های بدون عوارض دیگری نیز وجود دارد از جمله مصرف مکمل های غذایی گیاه نخل اره ای(ساپالمتو – Saw Palmetto)، استفاده از محلول های حاوی کافئین مانند آلپسین و غیره.

قابل ذکر است بیشتر عوارض ذکر شده مربوط به فیناستراید 5 میلیگرم است و 1 میلیگرم آن داروی ضعیفی است و عوارض چندانی به همراه ندارد با این حال حتما باید با نظر پزشک مصرف گردد.

میزان اثر قرص فیناستراید:

تحقیقی بروی گروهی از مردان که به مدت 5 سال از قرص فیناستراید استفاده می کردند توسط گروهی از پزشکان و محققین در سال 2014 صورت گرفت و مشاهده شد 48 درصد از این مردان با مصرف فیناستراید شاهد کاهش ریزش موها بوده اند و 52% مابقی هیچ نتیجه مثبتی از مصرف  آن بدست نیاوردند.

می توان از این گزارش اینگونه برداشت کرد که اثر فیناستراید فقط زمانی  است که علت ریزش موها ازدیاد هورمون DH بوده و و چنانچه علت ریزش مو فاکتورهای دیگری باشد اثری در درمان نخواهد داشت و نباید صرفا با مشاهده ریزش مو و بدون انجام آزمایشات و بررسی کامل از آن استفاده نمود.

سایر مطالب درباره فیناستراید:

مصرف فیناستراید 100% برای بانوان ممنوع است، متاسفانه در ایران بسیاری از پزشکان آنرا برای بانوان تجویز می کنند! قرص فیناستراید از طریق پوست نیز جذب بدن می شود و خانم ها  نباید آنرا بصورت مستقیم لمس کنند.

حتی جذب مقدار کمی از آن از طریق پوست خطر سقط جنین در زنان باردار را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

اگر قصد انجام آزمایش خون (PSA(Prostate Specific Antigen جهت بررسی غده پروستات به منظور وجود و یا عدم وجود سرطان در این غده را دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید که از فیناستراید استفاده می کنید. فیناستراید سبب کاهش پروتئین PSA در خون می شود و آزمایش شما با خطا تفسیر خواهد شد.

 

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان میوه x بخوانید...