درمان خلط گلو با دارو گياهي

دوره مقدماتی php
درمان خلط گلو با دارو گياهي
درمان خلط گلو با دارو گياهي




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

درمان اطفال بجهت سن و سال، مقاومت در برابر خوردن دارو و احساسات شدید عاطفی مادر در خوراندن دارو باعث ایجاد شرایط خاصی می کند که به همین دلیل درمان های متداول برای بزرگسالان باید تعدیل شود و مقدار آن کم اما غلظت آن بالا باشد تا اثر کند و حتما به مقدار کافی و با روش سُرَنگ در دهانشان تزریق شود تا سریع تر قورت داده و بهبود یابند.

البته بعضی دارو ها را باید مادران شیر ده بخورند و پرهیزهای جدی غذایی داشته باشد تا شیری به طفل بدهد که خاصیت درمانی هم داشته باشد. هر مقدار که سن و وزن طفل بالاتر باشد میزان داروهای زیر بیشتر بشود.البته با تغییر میزان داروهای زیر این نسخه کاملا برای بزرگسالان هم قابل اجراست و بسیار موثر بوده و به تازگی پودری گیاهی متشکل از 10 نوع بذر لعاب دار و پاک کننده اخلاط درست کرده ایم که برای آسم و برطرف کردن خلط و عفونت های گلو و سینه مناسب است و فقط کافی است دو قاشق چایخوری از آن را در آب جوش ریخته و بعد از ده دقیقه بهمراه آن لعاب قوی میل شود. در صورت تمایل برای ارسال این دارو با بنده صادق عطار تماس بگیرید.اما درمان هایی که برای تقویت بدن و از بین بردن چرک و عفونت گلو و جلوگیری از سرفه  و خلط مفیدند:

درمان خلط گلو با دارو گياهي

1.هر روز دو تا سه حبه  سیر  تازه را خوب له کرده و چند قطره عرق کاسنی و شاهتره روی آن بریزید و دوباره خوب هم بزنید بعد آب این مخلوط را به اندازه 10 تا 15 سی سی صبح ها با سرنگ در دهان کودک تزریق کنید.2.یک قاشق چای خوری “به دانه ” تازه یا خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید  و روی لیوان را با چیزی مثل استکان بپوشانید تا حرارت داخل لیوان لعاب به دانه را بوجود آورد می توانید در همین زمان به مقدار خیلی کم  “کتیرای خوراکی ” به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه کمی  “عسل طبیعی ” و چند قطره آبلیمو هم به آن افزوده به طوری که این مایع را با سرنگ بتوانید در دهان طفل به راحتی تزریق کنید. 20 سی سی صبح و عصر و شب حداقل داده شود.3.مقداری  “جو کامل ” یا  “جو دوسر(یولاف) ” را در آب پخته و چند دانه  “عناب ” و نصف همان مقدار  “سپستان ” در آن ریخته و به مقدت نیم ساعت جوشانده شوند بعد شعله را خاموش کرده و مقداری  “پر سیاوشان ” اضافه کنید… کمی صبر کنید و در سه نوبت و هر نوبت 20 تا 30 سی سی از این معجون را با نبات یا ترنجبین و یا شکر سرخ شیرین کرده به کودک بدهید.4.اگر  “تب ” ندارد مقداری  “روغن بادام تلخ ” را در قاشق بزرگی گرم کرده و پیشانی، اطراف چشم و دماغ، گونه ها، گلو و تمام سینه را به آرامی چرب کرده و ماساژ دهید بعد پارچه گرمی را مرتب روی محل های چرب شده قرار دهید تا کمی گرم بماند… در نهایت اگر سرفه دارد و روی سینه را چرب کرده اید مقداری پنبه روی آن بگذارید و لباس را روی آن بپوشانید.5.مقداری  “عصاره شیرین بیان ” به اندازه نصف قاشق چای خوری در نیم لیوان آب جوش حل کرده و در طول شبانه روز مخصوصا صبح ها 10 سی سی از آن را قبل از شیر دهی یا غذا و صبحانه داده و شب ها هم 10 تا 20 سی سی داده شود.

سعی کنید در سبد غذایی خود مقدار قابل ملاحظه ای سیر و پیاز بکار ببرید تا کودک هم از این رژیم صحیح غذایی بهره مند شود.

به کودک هم هیچ گونه چیپس، پفک، سوسیس، کالباس و مواد غذایی دارای نگهدارنده های طولانی مدت نداده نشود.این مقادیر با کم بودن یا زیاد بودن سن شیر خوار یا کودک شما تفاوت می کنند.منبع:attari.ir


خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

خلط ماده‌ای ضخیم و چسبنده است که توسط غشای مخاطی برای حفاظت و حمایت از دستگاه تنفسی تولید می‌شو‌د. این غشا در بخش‌هایی از بدن مثل دهان، بینی، گلو، سینوس و شش‌ها وجود دارد و در تمام ساعات شبانه‌روز خلط و مخاط تولید می‌کند. اما معمولا افراد فقط زمانی تولید و ترشح خلط گلو را در پشت گلوی خود احساس می‌کنند که مریض هستند.

درمان خلط گلو با دارو گياهي

چسبناکی مخاط کمک می‌کند تا گردوغبار، مواد حساسیت‌زا و ویروس‌ها در آن به‌دام بیفتد. زمانی که سالم هستید، مخاط نازک است و کمتر وجود آن احساس می‌شود. اما هنگامی که بیمارید یا درمعرض محیطی با ذرات معلق زیاد قرار می‌گیرید، خلط برای به‌دام انداختن مواد خارجی، ضخیم‌تر می‌شود و بیشتر محسوس است.

دستگاه تنفسی در حالت عادی خلط تولید می‌کند که ماده‌ی سالمی است. اما هنگامی که برای‌تان ناراحتی ایجاد می‌کند، باید راهی پیدا کنید تا ترشح آن کمتر یا به‌طور کلی حذف شود. در این مطلب روش‌هایی برای درمان خلط گلو آورده شده است. با ما همراه باشید.

رطوبت هوای اطراف کمک می‌کند تا مخاط‌تان نازک بماند. شاید شنیده باشید که بخار، خلط و گرفتگی را ازبین می‌برد. برای این کار می‌توانید از دستگاه بخور استفاده کنید. می‌توانید تمام روز بخور را روشن نگه دارید. فقط کافی است که هر روز آب درون دستگاه را عوض کنید و طبق دستورالعمل کارخانه دستگاه بخور را تمیز نگه دارید.

نوشیدن مقدار زیاد مایعات، به‌خصوص مایعات گرم، کمک می‌کند تا مخاط و خلط به‌جریان بیفتد و گرفتگی کم شود. سعی کنید که از انواع مایعات مخصوصا سوپ استفاده کنید. از مایعات مناسب دیگر می‌توان به چای بدون کافئین، آب‌میوه‌ی گرم و آب‌لیمو اشاره کرد.

سعی کنید از غذاها و نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که در آنها لیمو، زنجبیل و سیر وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهد که این موادغذایی می‌توانند به درمان سرماخوردگی، سرفه و مخاط اضافی کمک کنند. انواع چاشنی‌های تند مانند فلفل قرمز که محتوی کاپسیسین (capsaicin) است، می‌تواند به‌طور موقت سینوس‌ها را تمیز کند و سبب حرکت مخاط شود.

بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از یک‌سری غذاها و مکمل‌ها نیز می‌تواند سبب بهبود یا درمان بیماری‌های ویروسی تنفسی شود که بعضی از آنها در زیر آورده شده است:

هرچند برای اطمینان به مطالعات بیشتری نیاز است، اما بسیاری از مردم بدون هیچ مشکلی می‌توانند این مواد را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. درصورتی‌که از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، بهتر است برای مصرف هرکدام از موارد بالا با پزشک خود مشورت کنید (ممکن است بعضی از آنها برای‌تان عوارض جانبی داشته باشند).

غرغره‌کردن آب‌نمک گرم کمک می‌کند تا خلطی که در پشت گلوی‌تان آویزان است تمیز شود. همچنین استفاده از آب‌نمک، سبب از بین رفتن میکروب‌ها و تسکین گلودرد می‌شود.

یک فنجان آب را با نصف قاشق چای‌خوری نمک مخلوط کنید. آب گرم به‌دلیل اینکه به‌سرعت نمک را در خود حل می‌کند، برای این کار مناسب‌تر است. از طرفی بهتر است از آب فیلترشده یا جوشیده استفاده کنید، زیرا فاقد کلر است و گلویتان را تحریک نمی‌کند. کمی از ترکیب را بنوشید و بدون اینکه قورت ب۰دهید اجازه دهید تا فضای گلوی شما را شست‌وشو دهد. بعد از چند ثانیه آب‌نمک را بیرون بریزید. چند بار این کار را انجام دهید.

استفاده از روغن اکالیپتوس برای کاهش تولید خلط و پاک‌سازی قفسه‌ی سینه بسیار مناسب است و به‌راحتی با چند سرفه می‌توانید خلط را از گلویتان خارج کنید. همچنین اکالیپتوس برای برطرف‌کردن سرفه‌های ناخوشایند بسیار مناسب است. می‌توانید از اکالیپتوس در دستگاه‌های بخور استفاده کنید و بخار آن را تنفس کنید یا از کرم‌های حاوی اکالیپتوس استفاده کنید.

قبل از استفاده از روغن اکالیپتوس برای کودکان با پزشک مشورت کنید.

برای مثال استفاده از داروهای ضدگرفتگی‌ (ضداحتقان) می‌تواند تولید مخاط را کاهش دهد و آن را در بینی به‌جریان بیندازید. در‌نتیجه ورم بینی‌تان کاهش پیدا می‌کند و راه‌های تنفسی شما باز می‌شود.

محصولات ضداحتقان به‌صورت قرص یا کپسول، شربت، پودر و همچنین اسپری‌های ضداحتقان برای بینی در داروخانه‌ها وجود دارد.

همچنین برای ازبین بردن خلط می‌توانید از محصولاتی مثل گایافنزین استفاده کنید تا مخاط نازک شود و در پشت گلو یا قفسه‌ی سینه باقی نماند. این نوع از داروها به‌نام اکسپکتورانت (خلط‌آور) شناخته می‌شوند و کمک می‌کنند تا با نازک و کم‌شدن مخاط بتوانید آن را بیرون بیندازید. این داروهای درمانی معمولا باید هر ۱۲ ساعت یک بار استفاده شوند اما برای استفاده حتما دستورالعمل کارخانه را مطالعه کنید. همچنین انواعی از این دارو مخصوص کودکان ۴ سال به بالا وجود دارد.

پاک‌کننده‌های قفسه‌ی سینه مثل کِرمِ ویکسِ محتوی اکالیپتوس می‌تواند سرفه را راحت‌تر کند و به‌راحتی مخاط را از بین ببرد. می‌توانید این پماد را روی قفسه‌ی سینه و گردن خود بمالید و این کار را سه بار در هفته انجام دهید. به‌یاد داشته باشید که برای کودکان از کِرِم‌های مخصوص کودک استفاده کنید.

اگر شرایط یا عفونت خاصی دارید بهتر است از نسخه‌ی پزشک برای درمان ریشه‌ای بیماری خود استفاده کنید. درصورتی‌که شرایط ریه شما وخیم است، مثلا مبتلابه سیستیک فیبروزیس (cystic fibrosis) هستید، داروهای خاصی برای نازک‌کردن مخاط وجود دارد.

استفاده از دستگاه‌های مخصوص برای تنفس سرم‌نمکی روش درمانی دیگری است که با افزایش میزان نمک در مسیر تنفسی شما می‌تواند به درمان کمک کند. این روش با میزان قدرت‌های متفاوت وجود دارد و معمولا برای افراد بالای ۶ سال استفاده می‌شود.

اما بهبودی با این روش درمانی موقت است و احتمال ایجاد عوارض جانبی مثل سرفه، گلودرد و سفتی قفسه‌ی سینه وجود دارد.

داروی پالموزیم یکی دیگر از داروهای نازک‌کننده‌ی مخاط است که برای افراد مبتلابه سیستیک فیبروزیس استفاده می‌شود. این دارو هم ازجمله داروهای تنفسی است و برای افراد بالای ۶ سال استفاده می‌شود.

ازدست دادن صدا یا جوش‌زدن از عوارض جانبی استفاده از این داروست و دیگر عوارض آن عبارت‌اند از :

خلط گلو همیشه به‌صورت منظم و نازک تولید می‌شود و جای نگرانی نیست. ممکن است اول صبح خلط گلو را احساس کنید زیرا تمام شب تولید، ذخیره و خشک شده است. جریان خلط در بعدازظهر بیشتر می‌شود. همچنین درصورت بیماری، داشتن حساسیت فصلی یا کمبود آب بدن، بیشتر وجود خلط را احساس می‌کنید.

عوامل مختلفی می‌تواند سبب تولید میزان بیشتری از خلط گلو می‌شود که موارد زیر بخشی از آنهاست:

اگر خلط برای ماه‌ها یا حتی مدت‌های طولانی‌تر وجود دارد یا تولید میزان زیاد آن شما را آزار می‌دهد یا زمانی که تولید آن با علائم زیر همراه باشد، حتما به پزشک مراجعه کنید:

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان

15000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

درمان خلط گلو با دارو گياهي

بسیا عالی من با بخش اب نمک خیلی خیلی موافقم در ضمن اب نمک را میتوان مانند قطره داخل بینی هم بریزیم

سلام دوست عزیز، ازاینکه نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید از شما ممنونم

عالی بودف بنده خیلی استفاده کردم از مطالب مقاله ، انشالله موفق باشید.

سلام دوست عزیز، از لطفتون ممنونم. سلامت و شاد باشید

بسیار مفید بود ممنون

سپاس

خواص خوراکی ها

نوشیدنی کامبوجا و ۸ خاصیت اثبات شده آن برای سلامتی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؛ ۹ خوراکی سالم برای کنترل چربی خون

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

آخرین مطالب

تفاوت انگیزه درونی و بیرونی؛ چگونه انگیزه درونی خود را افزایش دهیم؟

خواص بادیان؛ ۶ خاصیت درمانی و نحوه مصرف آن

اکسی توسین یا هورمون عشق چیست؛ ۲۵ راهکار برای افزایش هورمون عشق

طرز تهیه حمص؛ یک پیش غذای لبنانی خوشمزه


چگونه استرس را مدیریت کنیم؟

ترین های جهان

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟


گران ترین کشورهای جهان برای زندگی

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

برای درمان طبیعی خلط گلو از دمنوش ها و جوشانده های متعددی می توان استفاده کرد که یکی از موثرترین آن ها جوشانده حلیله زرد است. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایت های دیگر

درمان خلط گلو با دارو گياهي

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

3

سایر خبرها

، ماست، خوردن مایعات همراه با غذا برای کبد چرب مضر هستند. درمان کبد چرب با دمنوش ها وعرقیات گیاهی عرقیات: عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب به شمار می آیند. این نوشیدنی های گیاهی از آنجا که طبعی سرد و تر دارند موجب کاهش میزان کلسترول خون می شوند و در عین حال به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زاید هم کمک می کنند. …

سرویس سلامت و پزشکی بی باک ؛ بخش مهمترین عناوین: افراد زیادی هستند که همواره دچار استرس و تنش های عصبی هستند و خلق و خوی خود و دیگران را تنگ می کنند.در این مطلب می خواهیم به این افراد مژده بدهیم که استفاده از برخی مغز ها سبب خوش اخلاقی می گردد و می تواند در رفع تنش و افسردگی و اضطراب بسیار موثر باشد. حیدرعظمایی پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه چهار مغز بهترین پروتئین گیاهی …

این میوه دارای خاصیت تقویت کننده ی معده و التیام ورم روده و مقوی قلب، ضدنفخ، ادرارآور، قاعده آور و خلط آور است و نقش موثری در بهبود بیماری های ریوی دارد. به در طب سنتی از نظر طب قدیم ایران بهِ شیرین، گرم و تر و بهِ ترش، سرد و خشک است. روغن به، سرد و تر و قابض و به دانه سرد و تر است. * به تقویت کننده قلب است. * ادرار آور است. * نرم کننده سینه است. …

…. برای مثال نوع شستشوی بدن یا مواد شوینده لباس شویی یتان ممکن است عامل جوش زدن کمر، شانه یا قفسه سینه تان باشند. چرا صورت جوش می زند بسته به اینکه جوش ها ممکن است کجای صورت باشند، می توانند نشان دهنده عدم تعادل دستگاه گوارش و تنفسی و همچنین عدم تعادل هورمونی باشند. جوش ها همچنین می توانند نشانه کبد یا کلیه سمی، فشار خون بالا عفونت باکتریایی و بیماری هم باشند. جوش زدن روی چانه و پیشانی …

برای درمان طبیعی خلط گلو از دمنوش ها و جوشانده های متعددی می توان استفاده کرد که یکی از موثرترین آن ها جوشانده حلیله زرد است.

…، بارهنگ، تخم شربتی، ترنجبین و دمنوش هایی مانند اسطخودوس، بادرنجبویه، کاسنی و شاتره و نوشیدن روزانه شش لیوان آب حدود 30 دقیقه قبل از غذا یا 2 ساعت پس از غذا سبب ایجاد نشاط، زیبایی و جوانی پوست بدن می شود. این محقق و پژوهشگر طب سنتی یادآور شد: مصرف موضعی روغن هایی مانند بادام شیرین، کنجد، تخم کتان، نارگیل و زرده تخم مرغ، ترکیباتی مانند لانولین خالص به همراه روغن بادام شیرین …

به گزارش بولتن نیوز، حیدری بیان کرد: یکی از بهترین دمنوش ها برای فصل پاییز که فصل خشکی هوا و سرماخوردگی است، ترکیب آویشن و عسل می باشد و در افراد با سیستم ایمنی ضعیف بسیار مفید است. این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: برای پیشگیری و درمان عفونت ریه مصرف دمنوش گیاه پولک، پونه،آویشن، مرزنجوش و بابونه برای پاکسازی بدن از عفونت و ویروس بسیار موثر است. وی تصریح کرد: دمنوش گل محمدی …

درمان زخم معده معمولا شامل سه بخش مهم می شود: مصرف داروها، رژیم غذایی سالم و ایجاد تغییرات در سبک زندگی مثل پرهیز از مصرف مواد غذایی محرک. با این حال، بعضی از مواد غذایی می توانند علائم زخم معده را تسکین بدهند و نقش موثری در تسریع روند بهبودی ایفا کنند. شما می توانید از خوردن ماست برای درمان زخم معده استفاده کنید. ماست حاوی لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس یا پروبیوتیک ها (باکتری های مفید) است …

باید قبل از مصرف از عسل جدا شود. عسل خام 6 خاصیت برای بدن ما دارد: 1- کمک به هضم غذا عسل خام عملکرد دستگاه گوارش را تقویت می کند و برای درمان اسهال و اسید معده خوب است. گفته می شود که شما می توانید عسل خام را حتی قبل از غذا هم بخورید. 2- جلوگیری از امراض پیری به دلیل داشتن آنتی اکسیدنت های فلاونید و فنولیک، عسل خام جلوی آسیب سلول ها را می …

است که این لباس ها می توانند عفونت ها و بیماری ها را به داخل رحم و بدن زنان منتقل کنند و حتی کار به جراحی و بیماری های جدی بکشانند. این نکته ای است که فرسته رادنیا، متخصص زنان درباره آن می گوید: عفونت های ناحیه لگنی در صورت درمان نشدن در نهایت به داخل شکم منتشر می شوند. بنابراین اهمیت این موضوع در این است که اگر ما عفونت های بخش های تحتانی را جدی نگیریم و آن ها را درمان نکنیم …

…> در صورت سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، مصرف غذاهای تند، و یک زندگی پر استرس خطر رنج کشیدن از زخم معده افزایش می یابد. اگر فکر می کنید به زخم معده مبتلا شده اید، مراجعه به پزشک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پزشک ممکن است برای درمان عفونت باکتریایی آنتی بیوتیک تجویز کند و مصرف ضد اسیدها را برای کاهش میزان اسید در دستگاه گوارش توصیه نماید. به طور همزمان، فرد باید بر آن چه مصرف …

، ترش کردن و عدم هضم غذا روبه رو کند. وی ادامه داد: اما در دسته خشک و گرم می توان به بیماری های معدوی از جمله زخم، سوزش معده و بیماری های دیگر اشاره کرد که معمولا این مشکلات با علائمی مثل سوزش، دردهای خنجری (به خصوص هنگام شب)، مدفوع سیاه و غیره همراه هستند. زنجبیل این متخصص طب سنتی اضافه کرد: زنجبیل پرورده و مربای آن که به وسیله عسل درست شده باشد به درمان زخم معده کمک …

مصرف سوسیس، کالباس و هر نوع ادویه به خصوص کاری، فلفل و زیره دوری کنید. چنین خوراکی هایی مثانه را تحریک می کنند آرد تصفیه شده: انواع خمیرها و نان های تهیه شده از آرد سفید نه تنها در صورت ابتلا به عفونت ادراری می توانند برای مضر باشند بلکه برای سلامتی عمومی نیز ضرر دارند زیرا بدن آن ها را به قند تبدیل می کند. گوشت قرمز: دیگر خوراکی های ممنوع در این دوران انواع استیک، همبرگر و گوشت …

تحقیقاتی پزشکی در زمینه ی لوپوس اعلان نمود که بیش از 90٪ افراد مبتلا به لوپوس زنان هستند. با این وجود مردان نیز ممکن است در هر سنی به این بیماری مزمن و اغلب مختل کننده ی سیستم ایمنی مبتلا گردند. دکتر تئودور فیلدز متخصص و روماتولوژیست معتقد است که مردان و زنان علائم مشابهی را متحمل می شوند و البته درمان های مشابهی را نیز دریافت می کنند. علائم این بیماری شامل خستگی مفرط، دردهای مفصلی، اختلالات حافظه …

بیماری کبد چرب، رفع علت زمینه ای بروز بیماری است. به گفته دکتر دریانی، تغذیه و رژیم غذایی مناسب، کاهش وزن در افراد چاق، ترک مصرف مشروبات الکلی، کنترل بیماری دیابت، کاهش چربی های خون و تغییر در شیوه زندگی و انجام فعالیت بدنی، مهم ترین اصول درمان بیماری کبد چرب است. بی شک در صورت درمان کبد چرب می توان مانع پیشرفت ضایعه کبدی شد. با در پیش گرفتن سبک زندگی سالم می توان وزن بدن را در حد …

می کنید) آغشته کنید. مرحله دوم: پاکسازی بدن از بلغم و سودا بعد از چند روز استفاده از درمان های موضعی ذکر شده در بالا می توانید پاکسازی بلغم و سودا را آغاز کنید. مواد لازم برای این پاکسازی به صورت آماده در عطاری ها یا داروخانه های منسوب به دانشکده های طب سنتی موجود هستند. اما اگر تهیه آنها برای تان امکان پذیر نیست، می توانید مقداری اسطوخودوس، آویشن، گل سرخ، برگ سنا، افتیمون و …

شفا آنلاین: شواهد علمی ای وجود دارد که نشان می دهد خواب مناسب و منطبق با ساعت زیستی بدن ما در هر سنی باعث می شود مواد زائد تجمع یافته در مغز که برای کارکرد آن مضر هستند، به شکلی مناسب پاکسازی شوند. به گزارش شفا آنلاین : به همین دلیل اگر خواب فردی در طول زندگی به خصوص در دوران سالمندی مناسب نباشد، مغز به مرور توان کارکرد منظم خود را از دست می دهد و کیفیت زندگی کاهش می یابد. …

سمی و خارج کردن عفونت بادکش درمانی برای درمان بیماری های داخلی سرماخوردگی معمولی آسم تپش قلب کاهش حافظه و فراموشی سرگیجه درد مزمن معده گاستروپتوسیس (پایین افتادگی معده) گاسترواسپاسم (گرفتگی و اسپاسم معده) اسهال استفراغ شکم درد نفخ شکم سکسکه یبوست فلج یکطرفه بدن فلج صورت درد دنده ها سیاتیک سردرد بی خوابی چاقی لازم به ذکر است که در موارد جراحی نیز کاربرد دارد. پزشک آنلاین دکتر عباس انصاری [ طب سوزنی ] …

…> علایم هشدار : در صورت وجود همزمان درد گلو، درد موقع بلع یا سختی در بلع، بررسی بیشتری لازمست. درمان : درمان بسته به علت زمینه ایست. تشخیص نیازمند معاینه کامل و گاهی آندوسکوپی بینی، سینوسها، حلق، حنجره و معده وگاهی روشهای رادیولوژیک است. پزشک آنلاین دکتر جهانگیر قربانی [ متخصص گوش، حلق و بینی ] …

به گزارش پایگاه خبری اجتماعی فارس عرب ، شاید شما هم بارها ازخود پرسیده باشید که زنان ژاپنی از چه روشی برای زیبا سازی پوست خود استفاده می کنند؟ برای داشتن یک پوست بی عیب و نقص نیاز به مصرف کرمها و لوسیونهای گران قیمت با برند های خاص نیست. اگر شما هم تحقیقاتی انجام داده باشید متوجه می شوید که زنان ژاپنی مراسمی به عنوان نوشیدن آب با معده خالی دارند. که هر روز صبح …

عضو بزرگ در بدن انسان است و مسئول به اصطلاح رد کردن تمام مواد غذایی و نوشیدنی مصرف شده از صافی است و این بدان معناست که کبد فاکتورهای مضر مواد غذایی را گرفته و آنها را به صورتی بدون ضرر وارد سیستم های دیگر بدن می کند. به نقل از چاردیواری ضمیمه روزنامه جام جم، منظور از کبد چرب، رسوب چربی و بیشتر چربی های خنثی مثل تری گلیسیرید است. طبق آمار، مشخص شده مرحله اول این بیماری در 30 درصد و مرحله …

گیاهی توصیه می شود بلکه اصلاح رژیم غذایی و گنجاندن مواد طبیعی نیز به سبد غذایی افراد می تواند تاثیر مستقیمی بر پیشگیری از سفیدشدن موها داشته باشد. به اعتقاد درمانگران طب هندی مصرف ترکیب یک حب زنجبیل رنده شده با یک قاشق غذاخوری عسل یکی از بهترین ترکیب های خوراکی است که می تواند به پیشگیری از سفیدشدن تارهای مو کمک کند. برای درمان سفیدی تارهای مو و براق شدن موها یکی از بهترین …

سرویس سلامت و پزشکی بی باک ؛ بخش مهمترین عناوین: سید جواد علوی با بیان نکات مفیدی از دیدگاه طب سنتی، اظهار داشت: افراد سردمزاج بهتر است برنج را با زیره یا شوید طبخ کنند. به گفته وی از دیدگاه طب ایرانی، خوابیدن بر روی شکم علاوه بر عوارض گوارشی و تنفسی می تواند بر روی فرم صورت و خطوط چهره تاثیر منفی بگذارد و سبب پیدایش خطوط ناخواسته بر روی پوست شود. این کارشناس طب …

مطمئنا شنیده اید که می گویند انار میوه ی بهشتی است ، این جمله از دل کتاب مقدس قرآن آمده و در آن بارها به خواص بی نظیر انار اشاره شده است. این میوه سرخ رنگ سرشار از مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن انسان است و مصرف آن به شدت توصیه میشود. در این نوشتار قصد داریم شما را با 10 خاصیت انار آشنا کنیم. با گیاه یاب همراه باشید. ارزش غذایی انار نام ارزش غذایی در هر صد گرم …

شرح زیر است: از بین بردن جای جوش در بدن کوروش صمدی متخصص پوست اظهار داشت: برای درمان جای جوش در بدن که ضایعات قهوه ای رنگ یا قرمز ممکن است ایجاد کند، می توان از داروهای لایه بردار یا پیلینگ (لایه بردار شیمیایی) استفاده کرد. هرکدام از این روش ها باعث بهبود نسبی ضایعات ناشی از جوش می شود. زخم انگشت پا پس از بارداری صمدی عنوان کرد: در صورت ایجاد زخم در پا …

خواهند کرد، وجود ندارد. مالش ترکیب عسل و دارچین روی مفاصل می تواند درد آرتروز را کاهش دهد: عسل و دارچین التهاب را کاهش می دهند، اما مدرکی دال بر تاثیر استفاده از این مواد غذایی روی پوست به منظور کاهش التهاب در مفاصل وجود ندارد. عسل و دارچین می توانند مسائل گوارشی را تسکین دهند: ادعاهایی مبنی بر این که عسل می تواند معده را پوشش دهد و این که هر دو ماده با عفونت های باکتریایی در روده مبارزه می کنند، مطرح شده اند. با این وجود، این ادعاها از پشتوانه علمی برخوردار نیستند. منبع:asriran. …

قلبی است. ترکیب عسل و دارچین برای درمان زخم ها مفید است. عسل و دارچین دارای ویژگی های درمانی مستند هستند که می تواند برای درمان عفونت های پوستی مفید باشد. این دو ماده توانایی مبارزه با باکتری ها و کاهش التهاب را دارند. این دو عواملی مهم در بهبود پوست محسوب می شوند. عسل به طور موفقیت آمیز در درمان سوختگی استفاده شده است. همچنین از این ماده می توان در درمان زخم پای دیابتی بهره …

انواع بیماری های ناشی از باکتری می کند.چای سفید با تقویت سیستم ایمنی بدن از سرماخوردگی و عفونت ها پیشگیری می کند. روش تهیه دمنوش چای سفید چای سفید را در لیوان مخصوص دمنوش و یا یک قوری شیشه ای و یا چینی در دار با دمای حدود 80 درجه سانتیگراد دم کنید. همچنین می توان از برگ نعنا، آویشن یا چوب دارچین برای طعم دادن به این چای استفاده کرد. برای کسانی که دوست دارند این …

…؛ بنابراین، بهتر است همیشه به صورت رقیقشده مصرف شود. – لیموترش در بازار به نام لیموسنگی مشهور است، اما از گونه عمانی (Key lime) در ایران برای تهیه آبلیمو استفاده می شود. لیمو عمانی به صورت مستقیم یا پودر به عنوان آرامبخش، اشتهاآور، عطر و طعم دهنده در طب عوام و به طور عمومی مصرف می شود. – در طب عوام ایران از مخلوط دم کرده یا جوشانده لیمو عمانی و گل گاوزبان به …

) می باشد. 3. سرکه سیب “سرکه سیب” یک ماده آنتی باکتریال، آنتی ویروس، ضد قارچ و ضد التهاب است که به منظور درمان های بی شماری مورد استفاده قرار می گیرد. حالت قلیایی آن در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری های زیادی موثر است. اگر خوردن سرکه سیب به تنهایی برایتان دشوار است می توانید آن را با آب گرم و مقدار اندک عسل مصرف نمائید. 4. زنجبیل در حالیکه به …

“),t.close()},t.write(‘

درمان خلط گلو با دارو گياهي

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

ایران مزاج – آموزش مزاج شناسی – آموزش طب سنتی اسلامی به زبان ساده

بسم الله االرحمن الرحیم

در این مقاله اول خلط گلو را تعریف کرده و سپس به درمان می پردازیم.

همچنین عوامل ایجاد آن را ذکر می کنیم.

درمان خلط گلو با دارو گياهي

ترشحات اضافی بینی به شکل آبریزش بینی، بیرون می آید. وقتی ترشحات و خلط بینی از پشت آن به گلو می ریزد، خلط پشت بینی یا خلط گلو نامیده می شود.

درمانی که در طب رایج وجود دارد، شامل استفاده از آنتی بیوتیک ها یا چرک خشک کن هاست.

فرد مدتی از این داروها استفاده کرده و خوب می شود اما بعد از مدتی دچار همان بیماری و یا دیگر بیماری ها خواهد شد.

چـــــرا ؟؟؟

جواب آن در مطالب زیر:

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]مطالعه کنید

*هشــدار ! از آنتی بیوتیک ها استفاده نکنید

*مراحل درمان قسمت اول

*مراحل درمان قسمت دوم

[/box]

مقالات بالا مخصوصا آنتی بیوتیک ها را مطالعه کرده تا نظرتان درباره خوردن دارو عوض شود و راه درست درمان را انتخاب کنید.

 

روش درست درمان چیست؟

اول با رفع عوامل بیماری شروع می شود و بعــــدا به داروها خواهد رسید.

 

به طور کلی و مزاجی باید گفت که خلط ها از جنس رطوبت هستند.

البته در مواقعی هم این رطوبت با سایر مواد مخلوط خواهد شد.

 

خب هر کاری که باعث افزایش رطوبت بدن شود، می تواند باعث تولید خلط هم شود.

این نکته مهم است که جنس خلط از رطوبت غیر طبیعی است و با رطوبت طبیعی مزاج بدن فرق دارد.

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]پس در ادامه، مواردی گفته می شود که رطوبت غیرطبیعی مزاج بدن را افزایش می دهد.[/box]

یک نفر به ما مراجعه کرده بود و می گفت تمام اعضای خانواده دارای خلط حلق و گلو هستیم.

اولین سوال من، یعنی مهمترین دلیل از نظر من برای این خانواده صدق می کرد.

– پرسیدم “آیا شما همراه با غذا، آب میخورید؟”

– گفت بله

 

خوردن مایعات همراه غذا از اصلی ترین عوامل این بیماری است.

هر مایعاتی مثل آب و دوغ و چای و نوشابه را نـــباید همراه غذا میل کرد.

مدتی قبل و بعد از غذا باید از خوردن مایعات پرهیز کرد.

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]این مطلب را ببینید:

*چرا خوردن مایعات با غذا خوب نیست؟[/box]

 

مورد بعدی پرخوری کردن است.

منظور من از پرخوری این است که مقدار غذای مصرفی بیش تر از فعالیتمان باشد.

درمان خلط گلو با دارو گياهي

با پرخوری کردن، مقداری از غذا به صورت چربی و رطوبت در بدن باقی مانده که در هر زمانی ممکن است خود را به شکل خلط یا سایر بیماری ها نشان دهد.

 

عامل بعدی خوابیدن در روز است.

در زمان روشن بودن هوا نباید خوابید. همچنین از خواب بعد از خوردن غذا هم باید پرهیز کرد.

 

پنجمین عامل ایجاد خلط گلو ، خوردن آب سرد است.

هرچه دمای آب و مایعات کمتر باشد، مضرتر خواهد بود.

عامل بعدی هم خواب زیاد است که بیش از ۸ ساعت در شبانه روز باشد.

البته مقدار خواب در هر مزاج و سنی متفاوت است.

از کم تحرکی و استراحت زیاد هم باید پرهیز کرد؛ پس افرادی که اهل تلویزیون و گوشیو رایانه هستند، مواظب خود باشند.

 

باد سرد، از دیگر عوامل است.

[box type=”warning” align=”” class=”” width=””]باد سرد می تواند از کولر یا پنکه یا هوای طبیعی باشد که تا جای ممکن باید سر و صورت خود را از آن پوشاند مخصوصا زمانی که موهای سر مرطوب یا خیس است مانند بعد از حمام[/box]

 

خیلی از افراد هم عادت دارند با هر آبریزش بینی سراغ داروهای ضد حساسیت بروند مانند سیتریزین و آنتی هیستامین و پردنیزولون

اما زمانی که آبریزش قطع شد، این رطوبت اضافی حبس شده و ممکن است به شکل خلط گلو پایین بیاید.

و بعضی از مردم بلد نیستند خلط خود را خارج کنند و آن را می خورند که باعث بدتر شدنش می شوند.

این ۲ مورد آخر باعث ایجاد بیماری های دیگری هم خواهد شد.

 

باید توجه داشت که زیاد خوردن آب و مایعات، دارای عوارض بسیار زیادی است که از این مورد هم باید پرهیز کرد.

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]مطالعه کنید:

*مقدار آب مورد نیاز بدن ما[/box]

و در نهایت پیشنهاد می کنم مقدار مصرف چای سیاه و ماست و دوغ و ماهی خود را به حداقل برسانید.

 

همانطور که گفته شد، اول و اول و اول باید از عوامل بیماری ها پرهیز کرد نه اینکه سراغ داروها برویم.

تا زمانی که عوامل یک بیماری برطرف نشود، هیچ دارو یا روشی نتیجه کامل و بی عوارض نخواهد داشت.

[box type=”success” align=”” class=”” width=””]حداقل باید یک هفته از عوامل ایجاد خلط پرهیز کرد تا نتایجش دیده شود. [/box]

خب ورزش کردن باعث گرم شدن و دفع مواد زائد و رطوبات اضافی بدن خواهد شد که بسیار عالیست.

دم کردنی های پونه یا نعنا یا آویشن یا بابونه به همراه مقداری عسل بسیار عالیست.

می توان روزی ۲ بار میل کرد. بهتر است صبح و شب یا یکی از آنها باشد و با رعایت فاصله از غذا

 

کل درمان از نظر بنده همین است.

نیازی به دارو خوردن نیست بلکه باید عوامل را برطرف کرد.

به همین راحتی

منبع: iranmezaj.ir/?p=10603

 

 

مطلب قبلی

هشدار! از آنتی بیوتیک ها استفاده نکنید

مطلب بعدی

درمان بواسیر در طب سنتی

درمان بی حوصلگی در طب سنتی

ترک خودارضایی با رفع عوامل

درمان سوت کشیدن گوش در طب سنتی

مراحل درمان بیماری ها ۱

خیلی خوب بود ،، خیلی اتفاقی پیداش کردم از گوگل کردم

با اجازتون من این صفحه برای دوتا از دوستام تلگرام کردم ،، ممنون

ممنون مطالبتون کاملا و دقیق بود واقعا لذت بردم ان شاء الله خدا حفظتون کنه وپایدار باشید.

خواهش میکنم. ممنون از دعای خیرتون

خلط گلوم خیییییلی زیاده راهنمایی لطفا?????

من خلط گلوی وحشتناکی دارم اونقدر دکتر رفتم که حد نداره خوب نمیشه هروز ارزوی مرگ دارم واقعا خسته شدم از زندگی طبق چیز هایی که خوندم من طبعم سرده دست و پاهامم همیشه سرده . مشکل بلع هم پیدا کردم احساس خفگی می کنم واقعا نمیدونم چکار کنم. ممنون میشم اگه جوابی به ایمیلم بفرستیود

دیگه طاقت ندارم ،چندین ساله خلط گلو دارم و در شرایط های مختلف زندگی کم و زیاد میشه درست نمیتونم صحبت کنم وقتی خلط گلمو احساس میکنم همش میخوام بالا بیارم انحراف تیغه بینی هم دارم که نمی‌دونم اگه جراحی کنم مشکل خلطم خوب میشه یا نه

سلام خدا قوت موارد گفته شده را اجرا کنید حتما نتیجه خواهید گرفت. نیازی به جراحی نیست.

به حساب کاربریتان خوش آمدید

بازگردانی رمز ورود

رمز ورود به ایمیلتان ارسال خواهد شد

درمان خلط گلو با دارو گياهي
درمان خلط گلو با دارو گياهي
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *