درمان خانگي گلودرد کودک

دوره مقدماتی php
درمان خانگي گلودرد کودک
درمان خانگي گلودرد کودک




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

هنگام گلو درد کودک, از مصرف چیپس، پفک، سوسیس، کالباس خودداری شود

 

درمان خانگي گلودرد کودک

درمان اطفال به جهت سن و سال، مقاومت در برابر خوردن دارو و احساسات شدید عاطفی مادر در خوراندن دارو باعث ایجاد شرایط خاصی می کند که به همین دلیل درمان های متداول برای بزرگسالان باید تعدیل شود و مقدار آن کم اما غلظت آن بالا باشد تا اثر کند و حتما به مقدار کافی و با روش سُرَنگ در دهانشان تزریق شود تا سریع تر قورت داده و بهبود یابند.

البته بعضی دارو ها را باید مادران شیرده بخورند و پرهیزهای جدی غذایی داشته باشد تا شیری به طفل بدهد که خاصیت درمانی هم داشته باشد. هر مقدار که سن و وزن طفل بالاتر باشد میزان داروهای زیر بیشتر بشود.

البته با تغییر میزان داروهای زیر این نسخه کاملا برای بزرگسالان هم قابل اجراست و بسیار موثر میباشد.اما درمان هایی که برای تقویت بدن و از بین بردن چرک و عفونت گلو و جلوگیری از سرفه و خلط مفیدند:

۱. هر روز دو تا سه حبه سیر تازه را خوب له کرده و چند قطره عرق کاسنی و شاه تره روی آن بریزید و دوباره خوب هم بزنید بعد آب این مخلوط را به اندازه ۱۰ تا ۱۵ سی سی صبح ها با سرنگ در دهان کودک تزریق کنید.

۲. یک قاشق چای خوری به دانه تازه یا خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی لیوان را با چیزی مثل استکان بپوشانید تا حرارت داخل لیوان لعاب به دانه را بوجود آورد می توانید در همین زمان به مقدار خیلی کم کتیرای خوراکی به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه کمی عسل طبیعی و چند قطره آبلیمو هم به آن افزوده به طوری که این مایع را با سرنگ بتوانید در دهان طفل به راحتی تزریق کنید. ۲۰ سی سی صبح و عصر و شب حداقل داده شود.

۳. مقداری جو کامل یا  جو دوسر(یولاف)  را در آب پخته و چند دانه عناب و نصف همان مقدار  سپستان در آن ریخته و به مقدت نیم ساعت جوشانده شوند بعد شعله را خاموش کرده و مقداری پر سیاوشان اضافه کنید… کمی صبر کنید و در سه نوبت و هر نوبت ۲۰ تا ۳۰ سی سی از این معجون را با نبات یا ترنجبین و یا شکر سرخ شیرین کرده به کودک بدهید.

برای درمان سرفه کودک, سینه ی او را با روغن بادام چرب کنید

  ۴. اگر تب ندارد مقداری روغن بادام تلخ را در قاشق بزرگی گرم کرده و پیشانی، اطراف چشم و دماغ، گونه ها، گلو و تمام سینه را به آرامی چرب کرده و ماساژ دهید بعد پارچه گرمی را مرتب روی محل های چرب شده قرار دهید تا کمی گرم بماند… در نهایت اگر سرفه دارد و روی سینه را چرب کرده اید مقداری پنبه روی آن بگذارید و لباس را روی آن بپوشانید.

۵. مقداری عصاره شیرین بیان به اندازه نصف قاشق چای خوری در نیم لیوان آب جوش حل کرده و در طول شبانه روز مخصوصا صبح ها ۱۰ سی سی از آن را قبل از شیر دهی یا غذا و صبحانه داده و شب ها هم ۱۰ تا ۲۰ سی سی داده شود.

سعی کنید در سبد غذایی خود مقدار قابل ملاحظه ای سیر و پیاز بکار ببرید تا کودک هم از این رژیم صحیح غذایی بهره مند شود.

به کودک هم هیچ گونه چیپس، پفک، سوسیس، کالباس و مواد غذایی دارای نگهدارنده های طولانی مدت نداده نشود.

این مقادیر با کم بودن یا زیاد بودن سن شیر خوار یا کودک شما تفاوت می کنند.

 

منبع:sarzade.com


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید.

 

درمان خانگي گلودرد کودک

سرماخوردگی، آنژین، لارنژیت و …. از بیماری‌های شایع فصل سرما محسوب می‌شود. اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید. ما 8 روش کاملاً طبیعی برای حل مشکلتان ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

1- لیموترش، گلودرد را درمان و بدن را تقویت می‌کند

لیموترش، درمان طبیعی و موثری است. لیموترش خواص اعجاب‌انگیزی دارد که درمان گلودرد یکی از آن‌هاست. این ترش خوشمزه و پرخاصیت ضدعفونی کننده است، تولید گلبول‌های سفید را فعال می‌سازد و به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند.

 

روش استفاده: لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و با محلول به دست آمده قرقره کنید. این کار را چندین بار در روز انجام دهید تا علائم بیماری از بین برود.

 

 

 

2- درخت چای: ضدعفونت و ضدویروس

درخت چای گلودرد را درمان می‌کند. معمولاً از روغن ضروری این گیاه بیشتر استفاده می‌کنند چون ضد قارچ، ضد ویروس و ضدباکتری خوبی است.

 

روش استفاده: دو قطره روغن ضروری درخت چای را با کمی عسل مخلوط کنید و قبل از این که قورتش دهید چند لحظه در دهان خود نگه دارید. هر روز سه مرتبه این کار را انجام دهید تا علائم بیماری کاملاً از بین برود.

 

توجه داشته باشید که روغن ضروری این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 3 سال مورد منع مصرف دارد.

 

 

3- عسل، تسکین دهنده و تقویت کننده است

وقتی دچار گلودرد و التهاب در این ناحیه می‌شوید بدون معطلی سراغ عسل بروید. علاوه بر این، عسل «تقویت کننده‌ی» طبیعی محسوب می‌شود و برای تقویت بدن ایده‌آل است. زمانی که بدن شما قوی‌تر باشد بیماری‌تان زودتر بهبود می‌یابد.

 

روش استفاده: لیموترش را در آب داغ بچکانید و به آن عسل اضافه کنید، هم بزنید و میل کنید.

 

علاوه بر این می‌توانید 250 میلی لیتر آب گرم را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و هم بزنید. در ظرف بپوشانید و اجازه دهید خنک شود. در روز چند بار با محلولی که آماده کرده‌اید قرقره کنید.

 

لیموترش خواص اعجاب‌انگیزی دارد که درمان گلودرد یکی از آن‌هاست. این ترش خوشمزه و پرخاصیت ضدعفونی کننده است، تولید گلبول‌های سفید را فعال می‌سازد.

 

و به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند

 

 

 

 

4- گیاه مریم گلی؛ تسکین گلودرد

گیاه مریم گلی برای درمان گلودرد موثر عمل می‌کند. در سال 2009 پژوهشی انجام شد که نشان می‌دهد دهان‌شویه‌ای که از گیاه مریم گلی تهیه شده است برای تسکین گلودرد به اندازه‌ی داروهای موجود موثر عمل می‌کند. برگ‌های این گیاه خواص ضدالتهابی و ضدعفونی دارد.

درمان خانگي گلودرد کودک

 

روش استفاده: 1 تا 3 گرم برگ خشک مریم گلی را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. روزانه 5 مرتبه با این محلول قرقره کنید.

 

گیاه مریم گلی برای زنان باردار، شیرده، کودکان زیر 18 ماه و افرادی که دچار سرطان سینه و صرع هستند مورد منع مصرف دارد.

 

 

5- آویشن: التیام بخش و ضد سرفه

آویشن برای مقابله با آنژین، گریپ، برونشیت و .. موثر است. این گیاه معطر، تقویت کننده‌ی سیستم دفاعی بدن و ضدسرفه بوده و برای درمان گلودرد بسیار موثر است.

 

روش استفاده: 150 میلی‌لیتر آب جوش را روی یک قاشق چای‌خوری پُر آویشن بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه دم بکشد. سپس محلول را از صاف کنید و روزانه بعد از غذا 3 فنجان از این دم کرده را میل کنید.

 

توجه داشته باشید نباید بیش از 3 هفته‌ی مدام از دم کرده‌ی آویشن استفاده کرد.

 

توجه داشته باشید روغن ضروری آویشن برای زنان باردار و شیرده و همچنین برای کودکان زیر 3 سال بدون تجویز پزشک مورد عدم مصرف دارد.

 

در مصرف این گیاهان نیز افراط نکنید و اگر به گیاهان حساسیت دارید قبل از مصرف این گیاهان با پزشک یا عطار مشورت کنید.

 

 

 

 

6- پوست درخت بلوط با آنژین مقابله می‌کند

پوست درخت بلوط برای درمان گلودرد موثر است. درخت بلوط برای درمان زکام، آنژین، لارنژیت مفید است.

 

روش استفاده:  80 تا 100 گرم پوست درخت بلوط خرد شده را با یک لیتر آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس محلول را از صاف کنید. هر روز 3 تا 4 مرتبه با این محلول قرقره کنید. این کار را حداکثر 5 تا 6 روز ادامه دهید.

 

اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند

 

7- سرکه‌ی سیب: ضدباکتری و سرشار از ویتامین

سرکه‌ی سیب سرشار از ویتامین، ضدباکتری و ضدویروس است و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. سرکه سیب درمان موثر و ارزان قیمتی برای گلودرد محسوب می‌شود.

 

روش استفاده: یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و روزانه 2 تا 3 مرتبه قرقره کنید. اگر گلودردتان شدید است هر ساعت این کار را تکرار کنید.

 

8- اسطوخودوس: ضدالتهاب

اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند.

 

روش استفاده: 20 گرم اسطوخودوس را با یک لیتر آب جوش به مدت 10 دقیقه بجوشانید. محلول را از صافی رد کنید و روزانه 3 فنجان بنوشید. این کار را حداکثر 5 تا 7 روز تکرار کنید.

 

توجه داشته باشید که از روغن ضروری این گیاه بدون نظر پزشک استفاده نکنید.

 

 

 

چند توصیه‌ی کلی

* اگر تا دو روز بیماری‌تان بهبود نیافت و یا تب داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

* برخی معتقدند که درمان‌های گیاهی کاملاً بی‌خطر هستند و از هر گیاهی و به هر میزانی می‌شود استفاده کرد. توجه داشته باشید گیاهان، داروهای بی‌خطری نیستند و نباید در مصرف آن‌ها دچار افراط شد. بعضی مواقع مورد منع مصرف وجود دارد.

 

* اگر در مصرف یک گیاه دچار شک شده‌اید حتماً با پزشک یا عطار مشورت کنید.


خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

  بیشتر نوزادان و کودکان دچار عفونت شدید یا خفیف گلو می شوند که این امر دلایل متعددی دارد.

ممکن است کودکان دور از چشم والدین چیزی را از روی زمین بردارند و بخورند و یا با نوشیدن آب یخ دچار گلودرد شوند.

– به نقل از روزنامه خراسان ؛ با بروز گلودرد، کودک اشتهای خود را از دست می دهد و از غذا خوردن امتناع می کند.

این عفونت و درد ناشی از آن، به درمان نیاز دارد که باید با مراجعه به پزشک، از داروهای تجویز شده استفاده کرد.

در کنار آن می توان از درمان های خانگی  ذکر شده است، بهره گرفت.

درمان خانگي گلودرد کودک

ماساژ گلو با روغن ولرم خردل برای درمان عفونت گلوی کودک مفید است.

خوردن آب ولرم، درد را تسکین می دهد و باکتری ها را از بین می برد.

پارچه ای را کمی با روغن اکالیپتوس ولرم آغشته کنید و گلوی کودک را با آن ماساژ دهید.

با روغن نعناع، سینه و کمر کودک را ماساژ دهید تا درد آن تسکین پیدا کند و گرفتگی بینی نیز برطرف شود.

چند حبه سیر را در مقداری آب بجوشانید و بگذارید کمی خنک شود.

سپس با قطره چکان چند قطره از آن را در گلو بریزید.

ماست خانگی برای رفع گلودرد مفید است.

چند قطره از مخلوط آب لیمو و عسل را روی زبان کودک بگذارید تا بمکد.

این روش به تسکین گلودرد کمک می کند.

درمان خانگي گلودرد کودک

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

 درمان گلودرد

اگر چند روزی است گلویتان درد می‌کند و هنوز راه چاره‌ای برای آن پیدا نکرده‌اید می‌توانید از روش‌های درمان خانگی ما استفاده کنید. این روش‌ها از نظر متخصصین بهداشت و درمان هم تایید شده است.

 

1) مصرف مایعات را دو برابر معمول کنید. مایعات باعث رقیق‌شدن خلط و تسریع خروج آن می‌شود.

2) از عسل و لیمو ترش استفاده کنید. یک قاشق عسل و آب یک عدد لیمو ترش را در یک لیوان آب داغ حل کنید و بگذارید در دمای اتاق سرد شود و سپس آن‌را جرعه جرعه بنوشید. عسل درد گلو را تسکین داده و لیمو به کاهش خلط کمک می‌کند

3) آب نمک ولرم غرغره کنید. نصف قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان آب ولرم حل، آن را غرغره کرده وسپس آب دهانتان را تف کنید. این کار هم باعث تسکین گلودرد و هم خروج آسان تر ترشحات می‌شود.

4) آب‌نبات بمکید. این کاربه خودی خود آرام بخش نیست، اما با تحریک بزاق موجب شست و شو و تمیز‌شدن حلق می‌شود.

5) هوای منزل را مرطوب نگه‌ دارید. این کار از خشک‌شدن غشای مخاط راه تنفسی جلوگیری کرده و سوزش آن را کم می‌کند تا بتوانید راحت‌تر بخوابید. آب دستگاه بخور را هر روز عوض کنید و حداقل هر 3 روز یک بار آن را بشویید تا از تجمع قارچ‌ها و باکتری‌های مضر در آن جلوگیری شود.

6) سیگار نکشید. دود سیگار گلو را تحریک می‌کند. حداقل وقتی شما یا کودکتان بیمار هستید، سیگار نکشید و از تمام گازهایی که بر اثر پاک کننده‌های خانگی (مثل سفیدکننده یا جرم‌گیر) یا بوی رنگ متصاعد می‌شود، دوری کنید.

7) اگر گلودرد موجب تغییر صدای شما شده، به این معنی است که تارهای صوتی شما بر اثر التهاب آسیب دیده‌اند؛ بنابراین صحبت‌کردن برای شما خوب نیست و ممکن است باعث لارنژیت و قطع صدای شما شود.

8) اگر بیمار هستید، مرخصی گرفته و یکی دو روز در منزل استراحت کنید. خستگی در زمان بیماری نه تنها موجب تشدید بیماری خواهد شد، بلکه رفتن شما به محل کار ممکن است موجب بیمار‌شدن همکاران شما هم بشود.

9) آسان‌ترین و بهترین راه پیشگیری از بیماری، شستن مرتب و دقیق دست‌ها با آب وصابون است؛ به طوری که مالیدن دست‌ها به همدیگر حداقل 15 ثانیه ( به اندازه خواندن شعر یه توپ دارم قلقلیه) طول بکشد. اگر آب و صابون در دسترس نبود، می‌توانید از ژل‌های ضدعفونی کننده و میکروب‌کش استفاده کنید.

10) هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بگیرید و سپس آن را در سطل آشغال بیندازید. درضمن یادتان نرود که از لیوان و حوله دیگران استفاده نکرده و از تماس دهان خود با گوشی‌های تلفن و شیر آب سردکن‌ها خودداری کنید.

همچنین بخوانید :

قرص گلو درد – داروی گلو درد چیست

دکتر مهشید چایچی
تبیان

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

سریعترین راهی برای از بین بردن چرک گلو , چه چیزی برای درد های سینوزیتی خوب است , رفع سرفه های شدید و چرکی در کودکان , درمان سریع گلودرد با روش های ساده , راه های درمان سردرد به صورت فوری , درمان گلودرد و تب کودکان در خانه , درمان آنژین یا گلودرد با طب سنتی , قرص و شربت برای گلودرد در سربازی , دارو برای گرفتگی گلو توسط عفونت , روش های خانگی برای درمان گلودرد , برای جلو گیری از بالا ادردن خلت , برای درد بی دوا چرا دعا نم یکنی , روش های درمان چرک گلو و درد آن , طبیعی ترین درمان برای رفع سرفه , 10 درمان طبیعی برای سرفه بازده , درمان گلودرد کودکان با طب سنتی , درمان فوری عفونت گلو و گلودرد , درمان سنتی گلودرد و تب کودکان , درمان سریع گلودرد با عرقیجات , گلودرد را در خانه درمان کنیم , بهتریندارو شربت برای چرک گلو , راههای درمان گلودرد و عفونت , درمان گلودرد غیر سرماخوردگی , برای درمان گلودرد چه بخوریم , براي پادرد چه چيزي خوب است , گیاهان دارویی برای گلو درد , درمان درد گلوی کودک 6 ساله , چه چیزی برای خارش گلو خوبه , درمان خانگی گلو درد کودکان , توصیه های برای رفع گلو درد , درمان گیاهی گلو درد و سرفه , راه های خوب شدن سرماخوردگی , برای گلودردچه چیزی خوب است , میوه های مضر برای گلو درد , جوشانده برای درمان گلودرد , سریعترین راه درمان گلودرد , بهترین شربت برای گلو درد , داروی خانگی برای گلو درد , درمان گلو درد در طب سنتی , برای درد گلو وسرماخوردگی , دارو برای گلو درد کودکان , بهترین دارو برای گلو درد , روش های درمان التهاب گلو , درمان گلو درد با طب سنتی , دارو برای سرفه و گلودرد , درمان گلودرد و سرفه خشک , درمان گلو درد با ابلیمو , درمان گلودرد سرماخوردگی , درمان گلودرد با طب سنتی , درمان خانگی گلودرد چرکی , درمان فوری برای گلو درد , بهترین راه درمان گلودرد , دارویی برای گلودردوسرفه , درمان گلودرد و سينه درد , دارو گیاهی برای گلو درد , درمان طبیعی گلودرد چرکی , برای گلو درد چی خوب است , چه چیزی برای پادرد خوبه , برای گلودرد چه خوب است , شربت گلو درد بزرگسالان , غذاهایی برای درمان گلو , درمان گلو درد های شدید , برای گلو درد چی بخوریم , گلوگرفتگی دراثرگردوخاک , گلودرد چرکی و درمان آن , درمان گلو درد وسوزش آن , درمان های طبیعی گلودرد , درمان گلودرد باکتریایی , درمان سریع گلودرد شدید , رفع درمان سریع قلو درد , راه درمان گلودرد شدید , درمان گلو درد با دارو , درمان خانگی عفونت گلو , روش درمان سریع گلودرد , شربت گلودرد بزرگسالان , درمان سریع التهاب گلو , درمان گلو درد و سرفه , میوه های مضر گلو درد , درمان گلو درد کودکان , بهترین درمان گلو درد , برطرف کردن عفونت گلو , درمان خانگی سینه درد , داروهای درمان گلودرد , راههای درمان گلو درد , درمان گلو درد با عسل , درمان گلودرد با عسل , گلودرد و سرماخوردگی , سرماخوردگی و گلودرد , درمان سریع سوزش گلو , درمان خانگی گلو درد , از بین بردن گلو درد , از بین بردن قبض گلو , درمان گلو درد چرکی , درمان سریع گلو درد , درمان گیاهی گلودرد , دارویی برای گلودرد , درمان چرکی شدن گلو , دلایل آنژین گلودرد , راههای رفع گلو درد , درمان خانگی گلودرد , سینه درد شربت لیمو , راه های درمان سرفه , داروی گلو درد شدید , درمان سریع لارنژیت , لیمو ترش و چرک گلو , درمان سریع چرک گلو , درمانی برای گلودرد , گلودرد سرماخوردگی , دارو برای درد گلو , تسکین فوری گلودرد , درمان گلودرد چرکی , راه درمان گلو درد , روش درمان گلو درد , بخور برای گلو درد , گلو درد سرفه و تب , آرام کردن درد قلب , قرص درمان گلو درد , درمان سریع گلودرد , راه حل سریع سردرد , داروی محلی گلودرد , درمان گلودرد شدید , راه درمان لارنژیت , عسل برای گلو درد , گلودرد در سربازی , درمان گلودرد خشک , طب سنتی و گلودرد , درمان التهاب گلو , سر درد عفونت گلو , گلو درد تابستون , شیر برای گلودرد , گلو درد ویروسی , درمان کردن درد , برای عفونت گلو , گلودرد و سردرد , راه حل درد چشم , گلودرد گوسفندی , التهاب گلو درد , دلایل گلو درد , گلو درد درمان , صدای گلو زنان , عسل وسوزش گلو , درمان درد گلو , نشاسته گلودرد , عسل و گلو درد , سوزش شدید گلو , شستن کامل گلو , درمان گلو درد , تخمه و گلودرد , گلو درد چرکی , داروی گلودرد , گلو درد شدید , شربت گلو درد , دوای گلو درد , رفع سوزش گلو , دوای پلو درد , شربت گلودرد , دوای گلودرد , رفع درد گلو , رفع گلو درد , گلودرد چرکی , گلودرد عسل , ااتهاب گلو , رفع گلودرد , درمان گلو , چرکی گلو , گلو دررد

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

درمان خانگي گلودرد کودک
درمان خانگي گلودرد کودک
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *