درمان جوش هاي ريز پيشاني

دوره مقدماتی php
درمان جوش هاي ريز پيشاني
درمان جوش هاي ريز پيشاني

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

فکر می‌کنید علت جوش پیشانی چیست؟ جوش پیشانی به‌دلیل مسدود شدن غددِ کوچکِ زیر پوست ایجاد می‌شود. تغییرات و اختلال هورمونی، استرس و مراقبت بهداشتی ضعیف جزو عوامل ایجاد و علت جوش پیشانی هستند. جوش‌ها سلامتی را تهدید نمی‌کنند، اما معمولا افراد تصور می‌کنند که با وجود جوش چندان جذاب نیستند و این موضوع آنها را ناراحت می‌کند. در این مقاله به بررسی علت جوش پیشانی و نیز راه‌های پیشگیری و درمان جوش پیشانی می‌پردازیم.درمان جوش هاي ريز پيشاني

دوره مقدماتی php

جوش‌ها تغییراتی پوستی هستند که می‌توانند به شکل‌های زیر ظاهر شوند:

جوش‌ها می‌توانند در هر قسمت از بدن تشکیل شوند، اما بیشتر در نواحی صورت، شانه، پشت، سینه و بازوها دیده می‌شوند. فرد تنها زمانی متوجه بروز جوش‌ها می‌شود که غدد ریز موجود در زیر پوست مسدود شده باشد.

این غدد، درواقع غدد چربی هستند و نوعی چربی به نام سیبوم را ایجاد می‌کنند. این غدد با ترشح بیش‌از‌حد سیبوم، سلول‌های مرده‌ی پوست یا باکتری‌ها مسدود می‌شوند؛ درنتیجه ملتهب می‌شوند و جوش به‌ وجود می‌آید.

عواملی که میزان ترشح سیبوم را افزایش می‌دهند و علت جوش پیشانی محسوب می‌شوند عبارتند از:

حال که با علت جوش پیشانی آشنا شدیم، نوبت به بررسی درمان جوش می‌رسد. نوع درمان هر جوش، به‌شدت شیوع آن بستگی دارد. ژل‌ها، صابون‌ها، لوسیون‌ها و کِرِم‌های بسیاری برای درمان جوش وجود دارند. معمولا در این محصولات یک یا چند عنصر فعال وجود دارد که در فهرست زیر به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم:

روش‌های درمان جوش برای هر فرد متفاوت است؛ به‌ همین‌ دلیل برای پیدا کردن روش مناسب باید از آزمون و خطا استفاده کرد. شاید استفاده از کِرِم و لوسیون برای افرادی با پوست حساس بهتر باشد.

ممکن است که درمان کامل جوش چند هفته زمان ببرد، پس بهتر است صبور باشید و درمان را ادامه دهید. همچنین ممکن است که بعضی از افراد در مراحل اولیه‌ی درمان، دچار عوارض جانبی خفیفی مثل ناراحتی و مشکل پوستی شوند.

شاید تجویز دارو گزینه‌ی بهتری برای درمان آکنه‌ شدید باشد. متخصص پوست می‌تواند علائم فرد را ارزیابی کند و بهترین روش درمانی را به او ارائه دهد. این روش درمانی می‌تواند شامل استفاده از داروهای خوراکی یا ژل و کِرِم‌هایی باشد که فرد باید مستقیما روی پیشانی خود بمالد.

داروهای تجویزی برای درمان جوش شامل موارد زیر می‌شوند:

باید این نکته را به یاد داشته باشید که نباید جوش‌ها را بترکانید، این کار احتمال ایجاد زخم و عفونت را بیشتر می‌کند. در بعضی از موارد برای برطرف کردن جوش‌های پیشانی، می‌توان در کنار درمان‌های دارویی از درمان‌های خانگی کمک گرفت.

به‌عنوان مثال می‌توان دو بار در روز کمپرس گَرم را روی پیشانی قرار داد. این روش به برداشته شدن چربی اضافی کمک می‌کند و موجب درمان جوش‌ها می‌شود.

سایر روش‌های مؤثر برای درمان جوش پیشانی عبارتند از:

همچنین می‌توانید با ترکیب کردن مواد زیر یک ماسک خانگی درست کنید و درطول شب روی صورت خود بگذارید:

استفاده از عسل هم برای درمان جوش بسیار مفید است.

مراقبت‌های بهداشتی بهترین راه برای پیشگیری از ایجاد جوش‌های پیشانی هستند. بعضی از جوش‌ها، به‌خصوص جوش‌های دوران بلوغ اجتناب‌ناپذیرند، در این حالت شست‌وشوی منظم از شیوع بیشتر آنها جلوگیری می‌کند.

سایر روش‌های پیشگیری:

ایجاد جوش پیشانی به‌خصوص در دوران بلوغ چندان عجیب نیست. استرس، بهداشت ضعیف، محصولات مراقبتی مو و ناراحتی پوستی جوش را بدتر می‌کنند.

اگر آکنه‌ی شما خفیف است، می‌توانید با روش‌های خانگی مثل استفاده از ژل، صابون، لوسیون و کِرِم آن را برطرف کنید. درمورد موارد شدیدتر باید با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک شما درصورت لزوم با تجویز داروهای قوی و مؤثر جوش‌های شما را درمان می‌کند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

مد و زیبایی

اگر مدام جوش می‌زنید این کارها را انجام ندهید

کلاژن سازی پوست؛ ۱۱ ماده‌ای که پوست را جوان و شاداب نگه‌‌ می‌دارد
درمان جوش هاي ريز پيشاني

قرمزی پوست صورت؛ دلایل و روش‌های درمان آن در خانه


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

۱۱ ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست و تقویت مو

آخرین مطالب

مصرف چه‌میزان چای سبز در روز برای سلامتی مفید است؟‌

قرص رانیتیدین چیست؛ نحوه مصرف و عوارض رانیتیدین

دفتر کار خانگی؛ ۵۰ ایده برای داشتن یک دفتر کار الهام‌بخش و پر از آرامش

علائم اولیه ام اس؛ بیماری ام اس کدام قسمت‌های بدن را درگیر می‌کند؟

مکمل ال کارنیتین چیست؛ فواید، عوارض ال کارنیتین و تاثیر آن بر لاغری

ترین های جهان

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند


گران ترین کشورهای جهان برای زندگی

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

جوش صورت انواع مختلفی دارد که از انواع آن ها می توان به جوش صورت سر سفید، جوش سر سیاه، جوش های هورمونی، جوش پیشانی و … نام برد. درمان جوش صورت سر سیاه به صورت اصولی می تواند از ابتلا به جوش های شدید تر جلوگیری می کند.

پیشانی بخشی از ناحیه T است، منطقه ای از صورت که پیشانی، بینی و چانه را پوشش می دهد. پیشانی یک منطقه مشکل ساز برای بسیاری از مردم است، زیرا آن منطقه به موها نزدیک است که چربی را تولید می کنند.

جوش پیشانی اغلب به شکل بر آمدگی های قرمز رنگ دیده می شود. شما همچنین ممکن است آن ها را به صورت برآمدگی های قرمز با سر سفید ببینید که به صورت جوش صورت چرکی هستند.

مهم نیست که جوش صورت شما در کجای صورت شما قرار دارد، مهم است که آن را به درستی درمان کنید. با استفاده از داروهای بدون نسخه (OTC) یا داروهای تجویز شده برای جوش صورت می توان این جوش ها را درمان کرد.

درمان جوش هاي ريز پيشاني

مهم نیست که جوش صورت شما در کجای صورت شماست، علت ایجاد ایجاد جوش صورت یک چیز است. روغنی به نام “سبوم” به طور معمول پوست شما را چرب و از پوست شما محافظت می کند. سبوم در غدد لنفاوی کوچک تولید می شود. این روغن از طریق حفره های کوچک به سطح پوست می آیند.

گاهی منافذ با گرد، چربی بیش از حد و سلول های مرده پوست بسته می شوند. باکتری ها در داخل رشد می کنند و باعث ایجاد تورم می شوند. این التهابات جوش هستند.

تعدادی از عوامل تولید روغن را افزایش می دهد و باعث افزایش احتمال جوش صورت می شود. این عوامل شامل:

هورمون ها

استرس

داروهای خاص

بلوغ

بسیاری از مردم در طول بلوغ به جوش صورت گرفتار می شوند. افزایش سطح هورمون ها تولید چربی را افزایش می دهد که منجر به جوش صورت می شود. پیشانی یکی از رایج ترین مکان برای این اتفاق است.

موهای شما همچنین می تواند یک منبع جوش پیشانی باشد. اگر موهایتان را به اندازه کافی نشویید و یا اگر موهای چرب داشته باشید، چربی می تواند بر روی پیشانی شما قرار بگیرد و منافذ را در آن جا ببندد.

استفاده از محصولات مو نیز می تواند دلیل جوش پیشانی باشد. روغن، ژل، واکس، و سایر مواد برای صاف کردن مو می توانند یک عامل باشند. اغلب این محصولات حاوی مواد تشکیل دهنده ای مانند کره کاکائو یا روغن نارگیل هستند که پوست شما را به روغن آغشته می کنند. جوش صورت ناشی از محصولات مو ” جوش پومید” نامیده می شود.

حساسیت لباس یا مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی نیز می تواند باعث جوش پیشانی شود، به ویژه اگر پوست شما حساس باشد. بعد از اینکه شما از مارک جدید آرایش استفاده کردید، ممکن است با این مشکل روبرو شوید، همچنین اگر کلاه یا هدبند استفاده می کنید که پوست شما را تحریک کند. لمس  کردن صورت  اغلب می تواند منجر به جوش صورت شود. انگشتان شما روغن و باکتری ها بر روی پوست شما و در منافذ خود قرار می دهند.

برای خلاص شدن از جوش پیشانی باید با مراقبت  خوب از پوست خود شروع کنید.

صورت خود را دو بار در روز با پاک کننده ملایم شستشو دهید. این کار روغن اضافی را از پوست شما حذف می کند. اگر این کار برای شما کار ساز نبود، یک کرم ضد آکنه بدون نسخه را که شامل مواد تشکیل دهنده مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک است، امتحان کنید.

برخی از داروهای طبیعی نیز به جوش خفیف پیشانی کمک می کنند. این مواد شامل:

آلوئه ورا

آزلائیک اسید

عصاره چای سبز

روغن درخت چای

روی

 برای جوش پیشانی شدید تر، به متخصص پوست مراجعه کنید. ممکن است به یک درمان جوش صورت مبتنی بر نسخه نیاز داشته باشید.

شما هرگز نمی خواهید یک جوش بر روی پیشانی خود یا هر جای دیگر روی صورت یا بدن شما ببینید .

 از بین بردن جوش صورت، آلودگی های انگشتان را به صورت شما منتقل می کند، که می تواند منجر به عفونت شود. هنگامی که یک جوش را می ترکانید، درمان آن بیشتر طول خواهد کشید. ترکاندن جوش همچنین می تواند یک زخم دائمی و جای جوش صورت را باقی بگذارد.

این نکات را برای جلوگیری از جوش در پیشانی و سایر قسمت های صورتتان امتحان کنید.

دو بار در روز صورت خود را با پاک کننده ملایم شستشو دهید. شستشو با آب گرم و به آرامی خشک کردن می تواند کمک کننده باشد. اسکراب نکنید ،مالش می تواند جوش صورت را بدتر کند.

موهایتان را  مرتب بشویید اگر موهای شما چرب است، از شامپویی استفاده کنید که برای درمان موهای چرب مفید است.

چتری های خود را کوتاه کنید یا با یک هدبند آن ها را از پوست پیشانی خود دور کنید. موهای چتری می تواند باعث بروز جوش در پیشانی شما شود، به خصوص اگر موهای شما چرب باشد.

از پوشیدن هد و کلاه با لبه هایی که پیشانی شما را لمس می کنند اجتناب کنید.

دست ها را از پوست صورت خود دور کنید. هر بار که صورت خود را لمس می کنید، باکتری هایی را می توانند به منافذ پوست شما برسند را روی پوستتان می گذارند. اگر مجبور باشید پیشانی تان را لمس کنید ابتدا دست های خود را بشوئید.

از لوازم آرایشی، پاک کننده ها و سایر محصولات با برچسب “noncomedogenic” استفاده کنید. این به این معنی است که جوش ایجاد نمی کنند. از محصولاتی که می توانند پوست را تحریک کنند، مانند پاک کننده های حاوی الکل استفاده نکنید.

 

درمان جوش هاي ريز پيشاني

بعدی

قبلی

درمان جوش هاي ريز پيشاني
درمان جوش هاي ريز پيشاني
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *