پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

دوره مقدماتی php
پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری
پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

چگونه دارچین برای لاغری مصرف کنیم ؟ این سوالی است که بسیاری افراد مبتلا به چاقی، به دنبال پاسخی برای آن هستند. قطعاً لاغری با کمک دمنوش‌ها و گیاهان دارویی، راحت‌تر است و عوارض کمتری بر روی سلامت شما دارد. به همین دلیل است که بسیاری به لاغری با دارچین و زنجبیل تأکید می‌کنند. این گیاه باعث افزایش دمای بدن می‌شود. زیرا چربی‌های اضافه‌ی بدن را در اثر فرآیند متابولیسم از بین می‌برد. به همین دلیل بعد از مصرف دارچین احساس گرمای بیشتری می‌کنید. در ادامه به روش‌های استفاده از این دمنوش برای لاغری می‌پردازیم.

برای مصرف دمنوش دارچین باید آن را ۴ ساعت قبل از مصرف وعده‌های غذایی بخورید. با این روش قند خون شما افزایش پیدا نمی‌کند و در نتیجه مصرف غذا تاثیری در چاقی نخواهد داشت. در واقع دمنوش دارچین تاثیر زیادی در تثبیت قندخون دارد و به کاهش وزن هم کمک زیادی می‌کند. بهترین روش برای کاهش وزن مصرف غذاهایی که همزمان با کاهش وزن، میزان قند خون کلسترول را کاهش دهند. در این صورت به بیماری دیابت و یا چربی خون هم درمان می‌شود. در بسیاری از موارد، چاقی و اضافه وزن، این دو بیماری را نیز به همراه دارد.

برای مصرف دمنوش دارچین باید آن را ۴ ساعت قبل از مصرف وعده‌های غذایی بخورید. با این روش قند خون شما افزایش پیدا نمی‌کند و در نتیجه مصرف غذا تاثیری در چاقی نخواهد داشت.

لاغری با دارچین و زنجبیل یکی از روش‌هایی آسانی است که می‌توانید برای یک ماه آن را تست کنید. عصاره‌ی دارچین تاثیر زیادی بر روی بافت‌های عضلانی بدن دارد. از سوی دیگر چربی‌های بدن را می‌سوزاند تا انرژی مورد نیاز شما را برای انجام فعالیت‌های روزانه تأمین کند. براساس تحقیقاتی که بر روی تاثیر این گیاه صورت گرفت، نتایج آن نشان داد که اگر دارچین و زنجبیل را با هم دم کنید، تاثیر بیشتری بر روی کاهش وزن دارد.
زنجبیل هم مانند دارچین خاصیت چربی‌زدایی دارد. پس با مصرف همزمان هر دو گیاه، در مدت زمان کوتاهی می‌توانید وزن زیادی را کم کنید.

قرص دارچین همانند دمکرده‌ی آن به کاهش وزن شما کمک می‌کند. لاغری با دارچین و زنجبیل را با روش قرص انجام دهید. در این صورت باید یک قاشق دارچین، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زیره سیاه و یک قاشق زردچوبه را با هم ترکیب کنید. سپس به اندازه‌ی کافی به این پودرها، عسل طبیعی اضافه کنید. این خمیر را به شکل قرص درست کنید و در جای گرم قرار دهید تا خشک شوند. این داروی خانگی را در طی روز یک یا دو بار مصرف کنید.

پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

دوره مقدماتی php

یکی دیگر از روش‌های مصرف دارچین برای کاهش وزن، ترکیب آن با عسل است. برای درست کردن این معجون شگفت‌انگیز به صورت زیر عمل کنید:
یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با یک لیوان جوش دم کنید و سپس نصف قاشق چایخوری به آن عسل اضافه کنید. بهترین زمان مصرف دارچین برای لاغری در زمان صبح به صورت ناشتا و شب قبل از خواب است. پس توصیه می‌شود. این دمنوش را در طی روز ۲ بار مصرف کنید.

یکی دیگر از روش‌های لاغری با کمک دارچین، اضافه کردن مقدار کمی لیمو به دمکرده‌ی این گیاه است. برای درست کردن چای لیمو و دارچین به صورت زیر عمل کنید:
چوب دارچین را در قوری انداخته و سپس یک لیوان آب جوش روی آن بریزید. اجازه دهید روی حرارت ملایم یا سماور به مدت ۱۰ دقیقه بماند تا رنگ آن قهوه‌ای شود. سپس چند قطره آب لیمو به این دمنوش اضافه کنید. این دمنوش را روزانه یک بار مصرف کنید. بعد از یک ماه شاهد کاهش وزن خود خواهید بود.

چوب دارچین را در قوری انداخته و سپس یک لیوان آب جوش روی آن بریزید. اجازه دهید روی حرارت ملایم یا سماور به مدت ۱۰ دقیقه بماند تا رنگ آن قهوه‌ای شود. سپس چند قطره آب لیمو به این دمنوش اضافه کنید. این دمنوش را روزانه یک بار مصرف کنید.

لاغری با دارچین و زنجبیل به روش دیگری هم انجام می‌شود. البته در این روش باید زنجبیل را حذف و به جای آن از شیر کم چرب استفاده کنید. برای درست کردن دمنوش شیر و دارچین به صورت زیر عمل کنید: ابتدا دو لیوان شیر کم چرب را بجوشانید و بعد از خنک شدن یک قاشق چایخوری به آن پودر دارچین اضافه کنید. همچنین می‌توانید همزمان با جوشیدن شیر، چند تکه چوب دارچین داخل ظرف بریزید تا رنگ شیر تغییر کند. این معجون را در طی روز یک یا دو بار مصرف کنید. توجه داشته باشید که برای لاغری حتماً باید از شیر کم چرب استفاده کنید.

یکی دیگر از راه‌های استفاده از دارچین، ترکیب این گیاه با هل و زردچوبه است. هر سه گیاه در لاغری مؤثر هستند و اگر همزمان از هر سه استفاده کنید، در مدت کوتاهی وزن شما کاهش می‌یابد. برای درست کردن این دمنوش به صورت زیر عمل کنید:
ابتدا مقداری زردچوبه را داخل یک لیوان بریزید و اجازه دهید به مدت ۴ دقیقه بجوشد. سپس نصف قاشق چای خوری به این دمنوش دارچین اضافه کنید. بهترین زمان مصرف دارچین برای لاغری در زمان صبح و شب قبل از خواب است.

مریم کوهشاری متولد شهریور 1366 هستم که مدرک تحصیلیم رو در رشته‌ی علوم سیاسی و در مقطع کارشناسی ارشد گرفتم. در دروان مدرسه به نوشتن علاقه‌ی زیادی داشتم و در دانشگاه هم همچنان به نوشتن مقالات علمی ادامه دادم. در حال حاضر هم به عنوان کارشناس تولید محتوای وب‌سایت فعالیت میکنم.

اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.


با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

@2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

زنجبیل و دارچین دو ادویه با طبع گرم هستند. و هر کدام دارای خواص دارویی فراوان می باشند و وقتی در کنار یکدیگر قرار می گیرند به یک ترکیب عالی تبدیل می شوند. در ادامه چند مورد از مهم ترین خواص زنجبیل و دارچین را برمیشماریم

اگر دچار ریفلاکس یا سوزش سردل شدید، چای زنجبیل و دارچین باعث می‌شود، خیلی سریع سوزش معده شما تسکین پیدا کند. فقط کافی است؛ سر قاشق چایی‌خوری پودر زنجبیل و دارچین را داخل یک فنجان چای بریزید.

به شخصه این را تجربه کردم و واقعاً سریع ریفلاکس را درمان می کند. برای درمان ریفلاکس یا سوزش سر دل این پست را بخوانید.

دارچین و زنجبیل برای درمان مشکلات معده و ضدعفونی کردن معده مناسب هستند و حالت تهوع را کاهش می دهند.

از مهم ترین خواص زنجبیل و دارچین خاصیت چربی سوزی بالای آن هست. که موجب لاغری و تناسب اندام می‌شود. دارچین و زنجبیل در کنارهم یک بمب چربی سوز هستند.

پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

از مهم ترین خواص زنجبیل و دارچین که موجب لاغری می شوند می توان به :

توجه کنید اگر بخواهید از دمنوش زنجبیل و دارچین برای لاغری نتیجه بگیرید، بهتر است همراه با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش باشد.

در بیان خواص دارچین هم گفتیم که دارچین دارای خاصیت ضد میکروبی و ضدویروسی بوده و گلبول های سفید خون را تقویت می کند. بنابراین موجب افزایش قوای ایمنی بدن می شود.

همچنین دارچین و زنجبیل خستگی و خواب آلودگی را کاهش می دهند و برای بدن انرژی بخش هستند.

زنجبیل و دارچین مشکلات دستگاه گوارش مانند درد معده، ریفلاکس، نفخ و یبوست را کاهش می دهند و روده بزرگ و معده را ضدعفونی و پاک سازی می کنند.

زنجبیل و دارچین برای کاهش دردهای آرتروز خیلی کمک می کنند و با مصرف دمنوش آن بصورت مدام به مرور دردها کم  و حتی تمام می شود.

تجربه: مادربزرگم همیشه برای کاهش درد زانو دمنوش زنجبیل و دارچین می خورد و همیشه بعد از آن می گفت درد زانوم خوب شد. شما هم امتحان کنید و تجربتون را برای ما بنویسید.

دارچین کلسترول را کاهش می دهد از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری میکند و زنجبیل گردش خون را منظم می کند. و همه این موارد برای داشتن یک قلب سالم لازم است.

این نکته را در نظر داشته باشید؛ مصرف دارچین و زنجبیل هم مانند همه مواد غذایی دیگر، باید به اندازه باشد. و استفاده بیش از حد آن موجب آسیب رسیدن به بدن می‌شود. و روزانه بیش از یک فنجان دمنوش زنجبیل و دارچین استفاده نکنید.

توجه: مصرف دارچین و زنجبیل برای افراد باردار و شیرده توصیه نمی شود. چون ممکن است موجب سقط و مشکلات گوارشی در کودک شود. و حتماً برای مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

روش اول: برای مصرف زنجبیل و دارچین می‌توانید؛ نصف قاشق چای‌خوری دارچین با یک چهارم قاشق‌چارخوری زنجبیل را در یک قوری بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضاقه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد. برای شیرین کردن این دمنوش می توان از عسل استفاده کرد. چرا که زنجبیل  دارچین با عسل خواص بیشتری خواهند داشت.

روش دوم : یک تیکه یا دو تیکه کوچک از زنجبیل تازه را با نصف قاشق چای خوری دارچین یا (نصف چوب دارچین) را در دو لیوان آب بیندازید و ۱۵ دقیقه آن ها را بجوشانید. جوشاندن دارچین و زنجبیل تازه باعث می شود خواص آن ها بیشتر آزاد شود.

احتمالاً این مطالب را هم دوست داری بخونی:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

مرا از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه کن. شما همچنین می توانید بدون دادن نظر مشترک شوید.

جدیدترین مطالب چاره‌دان را برای من هم بفرست.

چاره دان از 1396 تا 1398 فعال بوده است و تمام حقوق محفوظ است.

پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

کپی کردن و نقل مطالب چاره دان به هر شیوه و با هر عنوان، حتی با ذکر منبع مجاز نیست.

نوش جان :)…

بسیار عالی بود.بهترین کیکی که تا حالا درست کردم…

خواهش می کنم :)…

خیلی عالی بود ممنون…

خواهش می کنم :)…

خیلی عالی ممنون…

سلام از راهنماییهاتون سپاسگذرم من از شهرستان خرم آباد مزاحمت…

سلام، تازه‌ترین مطالب ما در زمینه آشپزی، خانه‌داری و ترفندهای کاربردی دیگر را از دست ندهید و هرهفته داغ در ایمیلتان بخوانید.

  • بهترین روش پخت جگر مرغ
  • ایمیل ندارید! از اینستاگرام ما را دنبال کنید.(کلیک کنید) 

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

    یکی از دغدغه های افرادی که اضافه وزن دارند یا به دنبال تناسب اندام هستند نوع رژیم غذایی و خوراکی های چاق کننده است. ادویه ها به عنوان جزو فرعی غذاها مورد استفاده قرار می گیرند و بنابراین شاید کمتر کسی بداند که این ادویه ها باعث لاغری نیز می شوند. در این مقاله شما را با چند روش لاغری با دارچین و زنجبیل آشنا می کنیم.

    یکی از ساده ترین روش های لاغری با دارچین و زنجبیل تهیه و استفاده از قرصی است که شامل ادویه های مختلف است. استفاده از این قرص لاغری به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و باعث کاهش وزن می شود. برای تهیه این قرص لاغری مقدار یک قاشق دارچین، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زردچوبه و یک قاشق زیره سیاه یا سبز را به طور کامل مخلوط کنید. سپس یک قاشق غذا خوری عسل به مخلوط پودر ها اضافه کرده تا به صورت خمیر در آید. سپس تکه های کوچکی از خمیر را جدا کرده و به شکل قرص در آورید تا خشک شود. از این قرص ها در طی روز یک یا دو مرتبه استفاده کنید تا به وزن دلخواه خود برسید.

    پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

    چای زنجبیل برای لاغری بسیار موثر است. استفاده از چای زنجبیل می تواند به کاهش وزن در مدت زمان کوتاه کمک زیادی کند. برای تهیه چای زنجبیل، کافیست به آب در حال جوش مقدار 30 گرم ریشه گیاه زنجبیل اضافه کنید تا با آب به مدت 20 دقیقه بجوشد. سپس اجازه دهید 10 دقیقه نیز دم بکشد و آن را صاف کرده و میل کنید. می توانید عسل و آب لیمو ترش تازه را نیز به آن اضافه کرده و میل کنید.

    ترکیب سیب و دارچین باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن بدن می شود. در این روش یک عدد سیب را با یک لیتر آب، یک قاشق چایخوری پودر دارچین و یک عدد چوب دارچین بجوشانید. بعد از پخته شدن سیب، آن ها را خرد کرده و دوباره به آن پودر دارچین اضافه کرده و در ظرفی که حاوی یک لیتر آب خنک است بریزید و اجازه دهید که چند ساعت در یخچال بماند. از سیب و دارچین می توانید هر روز نیز استفاده کنید فقط نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که برای مصرف هر روز باید آن را تهیه کنید.

    دارچین باعث کاهش اشتها می شود و وقتی همراه با شیر مصرف شود علاوه بر تقویت بدن به لاغری نیز کمک می کند. پیشنهاد می شود که در یک لیوان شیر مقدار نصف قاشق چای خوری دارچین اضافه کنید و این نوشیدنی را چند ساعت قبل از خواب میل کنید. گفتنی است که میزان مجاز استفاده از این نوشیدنی دو لیوان در طی روز است. محدودیتی برای استفاده از شیر سرد یا گرم وجود ندارد. مصرف شیر و دارچین به زنان شیر ده نیز توصیه می شود زیرا باعث افزایش میزان شیر آنها می شود.

    یکی از بهترین راه های لاغری، استفاده از مخلوط عسل و دارچین است. نصف قاشق چای خوری دارچین را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و از آن به عنوان صبحانه می توان استفاده کرد. برای گرفتن نتیجه مطلوب پیشنهاد می شود که از این روش به مدت یک ماه استفاده کنید.

    توجه کنید که روش های لاغری با دارچین و زنجبیل از جمله روش های طبیعی محبوب برای لاغری بدون ورزش می باشند.

    منبع : آرگا

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “ae5e0ab20d4673c14a504d2699e86275” );document.getElementById(“ab6ab5f770”).setAttribute( “id”, “comment” );

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    ✅ پربازدیدترین سایت های ایرانی

    تاکنون تحقیقات زیادی روی خواص گیاهان دارویی انجام شده و دانشمندان به نتایج جالبی در زمینه خواص خارق العاده بسیاری از این گیاهان برای لاغری و کاهش وزن دست یافته اند.

    زنجبیل و دارچین از گیاهان دارویی بسیار پرخاصیت و لاغر کننده هستند که از دیرباز و به صورت گسترده به عنوان مکمل غذایی، ادویه و چای مورد استفاده قرار گرفته اند. تحقیقات نشان می دهد زنجبیل می تواند از چاقی و بیماری های مزمن جلوگیری کرده و برای افرادی که به دنبال روش های گیاهی لاغری و کاهش وزن هستند عالی می باشد.

    در ادامه با کوکا همراه شوید تا با تعدادی از خواص جادویی زنجبیل و دارچین برای کاهش وزن و طرز تهیه چای و دمنوش لاغری زنجبیل، دارچین و لیمو آشنا شوید.

    مطالعات نشان داده مصرف زنجبیل با سوزاندن چربی ها، هضم کربوهیدرات و ترشح انسولین به بهبود سندرم متابولیک کمک می کند، سندرم متابولیک با اختلالاتی همچون چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی رابطه مستقیم دارد.

    پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

    محققان طی آزمایشاتی که روی موش ها انجام دادند به این نتیجه رسیدند که زنجبیل برای کاهش وزن، رفع التهاب، کاهش کلسترول و قند خون موش ها مفید بوده و به درمان کبد چرب کمک می کند.

    اگرچه تحقیقات کمی در این زمینه روی انسان ها انجام شده اما نتایج بررسی های محدود حاکی از آن است که مصرف زنجبیل در انسان ها نیز با کالری سوزی، چربی سوزی و کاهش اشتها به کاهش وزن اضافی منجر خواهد شد.

    متاسفانه محققان تاکنون به نتیجه قطعی درباره بهترین دوز مصرف روزانه زنجبیل و شیوه مصرف آن (خام، دمنوش یا قرص و کپسول) برای کاهش وزن نرسیده اند اما اعتقاد دارند مصرف زنجبیل به طور کلی و به چند دلیل برای کاهش وزن مفید است:

    یکی از علل چاقی، اشتهای زیاد سیری ناپذیر در هر وعده غذایی است.

    مطالعه ای که در سال 2012 در دانشگاه کلمبیا انجام شد نشان داده است افرادی که همراه صبحانه خود 2 گرم پودر زنجبیل خشک مصرف می کنند 3 ساعت دیرتر از سایرین گرسنه می شوند. بنابراین توصیه می شود هر صبح 2 گرم پودر زنجبیل به 1 فنجان آب گرم افزوده و میل کنید.

    از سوی دیگر زنجبیل روی هورمون های نوراپی نفرین و دوپامین تاثیر می گذارد، این دو هورمون باعث فعال شدن بخشی از سیستم عصبی می شوند که مسئول کاهش اشتها می باشد.

    هنگام مصرف چربی، لیپیدهای اضافی در سلول های چربی ذخیره شده و به مرور به چاقی و اضافه وزن منجر می شود. مطالعه انجام شده در سال 2011 نشان می دهد مصرف زنجبیل به همراه برخی دیگر از ادویه جات باعث افزایش فعالیت غده پانکراس و تولید بیشتر نمک های صفراوی می شود، این دو عامل در کاهش جذب چربی در بدن هنگام مصرف غذا به ویژه غذاهای پر چرب مفید هستند.

    زنجبیل خشک سرشار از فیبر است، فیبر برای هضم بهتر و تخلیه سریع تر معده و روده مفید بوده و به سم زدایی روده و دفع ضایعات بدن کمک می کند، این دو عامل تاثیر مطلوبی در کاهش وزن دارد.

    جالب است بدانید از قرن ها پیش زنجبیل به عنوان کمک هضم در طب سنتی آئورودا استفاده می شده است.

    متابولیسم فرایند پیچیده ای است که طی آن کالری و مواد غذایی بدن مورد استفاده قرار گرفته و هرچه میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن بیشتر باشد کالری بیشتری طی عمل هضم می سوزد که تاثیر عالی در لاغری دارد.

    زنجبیل اثر ترموژنیک دارد به این معنا که درجه حرارت بدن را افزایش داده و با بالا بردن سوخت و ساز و متابولیسم بدن به کالری سوزی و چربی سوزی کمک می کند.

    طبق گفته مجله بین المللی چاقی مصرف غذاهایی که اثر ترموژنیک دارند برای کاهش وزن عالی هستند.

    نتایج تحقیقات نشان می دهد زنجبیل عامل ضد التهابی قوی است و بخصوص برای درمان چاقی در بیماران دیابتی نوع 2 بسیار مفید است زیرا التهاب ناشی از چاقی و مقاومت نسبت به انسولین از شایع ترین عوارض دیابت نوع 2 هستند و زنجبیل با کاهش التهاب به لاغری این افراد کمک می کند.

    زنجبیل توانایی مهار سنتر کورتیزول در بدن دارد، کورتیزول یا هورمون استرس تاثیر نامطلوبی در افزایش چربی های شکمی و افزایش وزن دارد.

    چای زنجبیل با افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی به تولید انرژی در بدن کمک کرده و همین امر انگیزه کافی برای انجام تمرینات منظم ورزشی و سوزاندن کالری در فرد را فراهم می کند.

    اگرچه مصرف منظم زنجبیل تاثیر عالی در لاغری دارد اما نیاز است فرد در طول دوره مصرف زنجبیل، از رژیم غذایی سالم پیروی کرده و حداقل 5 روز در هفته و روزانه به مدت 30 دقیقه ورزش کند تا با افزایش سوخت و ساز بدن در مدت زمان کوتاه تری به وزن ایده آل برسد.

    1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل خشک را به 250 میلی لیتر آب داغ (دمای 80 درجه) اضافه کرده و بگذارید 10 دقیقه بماند تا خوب دم بکشد؛ در صورت تمایل مقداری عسل یا زردچوبه به آن افزوده و گرم بنوشید.

    2 قطعه ریشه زنجبیل تازه را پوست گرفته و رنده کنید و به 250 میلی لیتر آب در حال جوش اضافه کنید، بعد از 1 دقیقه از روی حرارت برداشته، بگذارید 15 دقیقه بماند تا خوب دم بکشد و سپس مقداری عسل برای خوش طعم شدن به آن اضافه کنید.

    نکته: برای افزایش خاصیت چربی سوزی چای زنجبیل توصیه می شود چای را به همراه یکی از مواد زیر مصرف کنید:

    نان سفید بدون قند، بادام ها، لیمو، فلفل هندی، سیر، میوه های تازه، توت ها، آووکادو و عسل

    توجه: بهترین زمان مصرف چای زنجبیل برای لاغری، نوشیدن 250 میلی لیتر چای گرم 15 دقیقه قبل از هر وعده غذایی می باشد.

    1/4 قاشق چایخوری پودر دارچین را به 1 فنجان آب اضافه کرده و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد مخلوط را از صافی رد کرده روی حرارت بگذارید تا بجوشد، سپس یک تکه کوچک زنجبیل خشک به آن افزوده و بعد از 2 دقیقه جوشیدن از روی حرارت بردارید و بعد از صاف کردن بنوشید.

    یک تکه کوچک زنجبیل را به همراه 4 یا 5 برگ نعناع تازه به 1 فنجان آب جوش اضافه کرده و بگذارید 2 یا 3 دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و بعد از 2 دقیقه آن را صاف کرده و بنوشید. این چای علاوه بر کاهش وزن برای رفع استرس نیز مفید است.

    آب دو عدد لیمو را با یک تکه زنجبیل خرد شده مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید، حرارت را کم کرده سپس 1 لیتر آب و پوست لیمو را به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه آن را از روی شعله برداشته و بعد از خنک شدن و قبل از غذا میل کنید.

    یک تکه کوچک زنجبیل خرد شده را به 1 لیوان آب جوش اضافه کرده و بگذارید 1 دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و از صافی عبور دهید، 1 قاشق چایخوری عسل به دمنوش اضافه کنید و بنوشید.

    پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

    عسل علاوه بر شیرین کردن دمنوش، به دلیل خواص ضد باکتری از عفونت جلوگیری و معده را تسکین می دهد و برای کاهش وزن نیز مفید می باشد.

    هشدار: از مصرف بیش از حد زنجبیل در طول روز خودداری کنید، دوز مناسب برای مصرف روزانه حدود 1 تا 2 سانتی متر ریشه زنجبیل در هر 5 تا 6 ساعت می باشد.

    دارچین از گیاهان ادویه ای عالی برای کاهش وزن است که به طور گسترده در طب سنتی آئورودا نیز استفاده می شود. با مصرف منظم دارچین و انجام تمرینات منظم ورزشی و نه شدید، می توان هر هفته حدود 0.9 کیلوگرم کاهش وزن داشت.

    دارچین حاوی ترکیبی به نام سینامالدئید است که به چربی سوزی و تولید انرژی در بدن کمک می کند.

    مصرف دارچین با بهبود حساسیت به انسولین و تنظیم قند خون از تجمع چربی، چاقی، دیابت و سایر بیماری های مرتبط با چاقی جلوگیری می کند.

    مطالعات نشان می دهد دارچین به کاهش کلسترول خون، متابولیسم و چربی سوزی کمک می کند.

    از جمله بهترین دمنوش های لاغری دارچین می توان به دمنوش لاغری دارچین و زنجبیل و لیمو، دمنوش لاغری دارچین و عسل و دمنوش دارچین و سرکه سیب اشاره کرد.

    دوز مناسب برای مصرف دارچین به منظور لاغری حدود 1 تا 2 قاشق چایخوری پودر دارچین یا یک تکه چوب دارچین (2 سانتی متر) در روز می باشد.

    مصرف آب لیمو گرم هنگام صبح به افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن کمک می کند. آب لیمو یک نوشیدنی کم کالری محسوب می شود و جایگزین عالی برای نوشیدنی های پرکالری مانند آب پرتقال است.

    آب لیمو حاوی آب فراوان است، مصرف آب لیمو برای سوخت و ساز بدن و کالری سوزی مفید است و به هیدراتاسیون بدن کمک می کند، برخی شواهد نشان می دهد هیدراتاسیون بدن تاثیر عالی در چربی سوزی، کاهش احتباس آب در بدن، بهبود نفخ و کاهش وزن دارد.

  • دليل سوزش معده در دوران بارداري
  • لیمو ترش حاوی ماده ای به نام پکتین است که باعث می شود فرد مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و دیرتر گرسنه شود.

    با توجه به خواص ذکر شده برای زنجبیل، دارچین و لیمو حتما متوجه شده اید که ترکیب آن ها تاثیر خارق العاده ای در کاهش وزن و چربی سوزی دارد. از دیگر خواص این دمنوش می توان به درمان بیماری هایی همچون برونشیت و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

    3/4 لیتر آب را روی حرارت بجوشانید سپس 2 تکه چوب دارچین، 3 عدد لیمو ترش برش داده شده و یک تکه کوچک زنجبیل را به آب در حال جوش افزوده و در صورت تمایل چند برگ نعناع نیز به آن اضافه کنید.

    شعله را بسته و بگذارید چای به مدت 25 دقیقه خوب دم بکشد. سپس چای را از صافی عبور داده و بنوشید.

    4 فنجان آب را داخل قوری درب دار اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید، سپس 1 تکه کوچک زنجبیل و دو تکه چوب دارچین را به آب در حال جوش افزوده، درب قوری را بگذارید و شعله را ببیندید تا به مدت 10 الی 20 دقیقه دم بکشد. در مرحله آخر آب یک عدد لیمو تازه و مقداری عسل به چای اضافه کنید و بعد از صاف کردن، میل کنید.

    برای آنکه بتوانید با خیال راحت لیموترش را با پوست به دمنوش های بالا اضافه کنید باید حتما لیموی مورد استفاده شما شما ارگانیک باشد، یعنی فاقد هر گونه کود و سموم شیمیایی؛ بنابراین از آنجا که در ایران به ندرت لیموترش ارگانیک برای خرید پیدا می شود پیشنهاد می شود دمنوش تان را مثلا با زنجبیل و دارچین آماده کرده و سپس آب لیموترش را به آن اضافه کنید!

    منبع: time – stylecraze – livestrong – stylecraze2

    سایر منابع:

    www.femniqe.com/ginger-for-weight-loss
    bhrcenter.com/lose-5lbs-naturally-by-drinking-this-tea-ginger-tea
    tlvz.com/en/tea-of-ginger-cinnamon-and-lemon-to-deflate-the-belly-and-lose-weight
    andrearussell.com/ginger-lemon-cinnamon-tea
    www.healthline.com/nutrition/lemon-water-for-weight-loss

    پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

    فال حافظ

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    فهرست مطالب

    در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

    زنجبیل باعث افزایش دما و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. با بالا رفتن سوخت و ساز بدن، چربی ها آب می شوند و در نتیجه آن لاغری اتفاق می افتد. از طرفی زنجبیل باعث کاهش اشتها نیز می شود و با مصرف آن در وعده های غذایی، فرد کمتر غذا خورده و به لاغری کمک می کند. همچنین باعث تقویت دستگاه گوارش، درمان ناراحتی های معده و از بین رفتن حالت تهوع می شود. از دیگر مزایای زنجبیل، کمک به هضم غذا می باشد.

    بیشتر بخوانید: خواص زنجبیل | ۵۳ خاصیت زنجبیل برای سلامتی، تناسب اندام و زیبایی

    پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

     

    یکی از ساده ترین روش های لاغری با دارچین و زنجبیل تهیه و استفاده از قرصی است که شامل ادویه های مختلف است. استفاده از این قرص لاغری به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و باعث کاهش وزن می شود. برای تهیه این قرص لاغری مقدار یک قاشق دارچین، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زردچوبه و یک قاشق زیره سیاه یا سبز را به طور کامل مخلوط کنید. سپس یک قاشق غذا خوری عسل به مخلوط پودر ها اضافه کرده تا به صورت خمیر در آید. سپس تکه های کوچکی از خمیر را جدا کرده و به شکل قرص در آورید تا خشک شود. از این قرص ها در طی روز یک یا دو مرتبه استفاده کنید تا به وزن دلخواه خود برسید.

    چای زنجبیل برای لاغری بسیار موثر است. استفاده از چای زنجبیل می تواند به کاهش وزن در مدت زمان کوتاه کمک زیادی کند. برای تهیه چای زنجبیل، کافیست به آب در حال جوش مقدار 30 گرم ریشه گیاه زنجبیل اضافه کنید تا با آب به مدت 20 دقیقه بجوشد. سپس اجازه دهید 10 دقیقه نیز دم بکشد و آن را صاف کرده و میل کنید. می توانید عسل و آب لیمو ترش تازه را نیز به آن اضافه کرده و میل کنید.

    ترکیب سیب و دارچین باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن بدن می شود. در این روش یک عدد سیب را با یک لیتر آب، یک قاشق چایخوری پودر دارچین و یک عدد چوب دارچین بجوشانید. بعد از پخته شدن سیب، آن ها را خرد کرده و دوباره به آن پودر دارچین اضافه کرده و در ظرفی که حاوی یک لیتر آب خنک است بریزید و اجازه دهید که چند ساعت در یخچال بماند. از سیب و دارچین می توانید هر روز نیز استفاده کنید فقط نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که برای مصرف هر روز باید آن را تهیه کنید.

    دارچین باعث کاهش اشتها می شود و وقتی همراه با شیر مصرف شود علاوه بر تقویت بدن به لاغری نیز کمک می کند. پیشنهاد می شود که در یک لیوان شیر مقدار نصف قاشق چای خوری دارچین اضافه کنید و این نوشیدنی را چند ساعت قبل از خواب میل کنید. گفتنی است که میزان مجاز استفاده از این نوشیدنی دو لیوان در طی روز است. محدودیتی برای استفاده از شیر سرد یا گرم وجود ندارد. مصرف شیر و دارچین به زنان شیر ده نیز توصیه می شود زیرا باعث افزایش میزان شیر آنها می شود.

    یکی از بهترین راه های لاغری، استفاده از مخلوط عسل و دارچین است. نصف قاشق چای خوری دارچین را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و از آن به عنوان صبحانه می توان استفاده کرد. برای گرفتن نتیجه مطلوب پیشنهاد می شود که از این روش به مدت یک ماه استفاده کنید.

    توجه کنید که روش های لاغری با دارچین و زنجبیل از جمله روش های طبیعی محبوب برای لاغری بدون ورزش می باشند.

    منبع: آرگا

    جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

    توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

    توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی و گزارش تخلف به گوگل خواهد شد.

    ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

    شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

    برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

    ایمیل تبلیغات : [email protected]

    ارسال نظرات: [email protected]

    تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

    به منظور کاهش وزن یک زن است که اغلب به انواع بدن گسترده ای از آزمایش قرار می گیرند. این ممکن است یک رژیم غذایی سفت و سخت و یا خوردن برای یک مدت طولانی است. با این حال، تغییرات شدید در رژیم غذایی تنها تاثیر منفی نه تنها بر سلامت جسمی بلکه وضعیت روحی و روانی است. اما از معرفی برنامه ریزی شده از روز روزه و یک شام سبک – راهی مطمئن برای رسیدن به موفقیت. اساس خلاقیت و نوآوری را می توان با زنجبیل و دارچین برای کاهش وزن ماست.

    انتخاب مواد تشکیل دهنده حق

    قفر یک محصول است، عادی هضم غذا، و در نظر گرفته یک پایگاه امن برای کوکتل سوزاندن چربی. تنها محصول طبیعی تخمیر توسط باکتری های اسید لاکتیک، به عنوان را می توان در بسته شده است. نامهای دیگر از اجزای تشکیل دهنده نوشابه در حال بازجویی صد در صد محصولات لبنی طبیعی. علاوه بر این، مهم است که به یاد داشته باشید که مفید ترین نظر گرفته می شود ماست یک یا دو روز است. او در ادامه به از دست دادن خواص شفا از به دست آوردن دی اکسید کربن، که منجر به صندلی. و این، به نوبه خود، تاثیر نامطلوبی بر روند کاهش وزن تاثیر می گذارد. بنابراین، برای یک نتیجه مثبت بهتر است برای انتخاب ماست تازه ترین و طبیعی است. با زنجبیل و دارچین برای کاهش وزن، همه چیز کمی آسان تر است. به طور طبیعی، استفاده از زنجبیل تازه آماده بهتر است، اما همچنین در خشک شکل عمل آن است، موثر نیست کمتر است. با خرید یک چوب دارچین، پودر نیست، شما می توانید به راحتی تولید کنندگان بی وجدان ممکن قادر به در هر چیزی پودر دارچین دیگری اجتناب کنند.

    نوشیدنی دستور العمل

    تهیه ماست با زنجبیل و دارچین لاغری می توان آن را بر روی ویژگی های فردی از ارگانیسم، و همچنین تنظیمات سلیقه است. دستور عمومی شامل: ماست پاینت، زنجبیل قاشق مرباخوری دارچین و همان حجم. نسبت گیاهان و ادویه جات می تواند متنوع و تکمیل شده است. قفر، دارچین، زنجبیل، فلفل – کوکتل برای طرفداران حدت، و نقش یک فلفل نقش کاتالیزور کمکی به سوزاندن چربی. اگر طعم و مزه دارو به نظر نمی رسد بسیار دلپذیر، جایز است به آن مکمل با یک قاشق عسل، اما به خصوص توصیه نمی شود به درگیر شدن.

    پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

    اصل استفاده

    با استفاده از این نوشیدنی معجزه برای کاهش وزن (ماست، زنجبیل، دارچین) می تواند به عنوان یک وعده غذایی روزانه، و یا به عنوان یک غذای اصلی در به اصطلاح روز روزه. برای مشاهده احساسات و واکنش های دستگاه گوارش خود را به پذیرش این نوشیدنی مهم است. پس از همه مواد تشکیل دهنده موجود در آن است، کاملا تهاجمی است. بنابراین، مردم با اسیدیته بالا از معده او نمی آمد. مصرف آن می تواند از وخامت بیماری های مزمن روده و معده به دلیل اثرات تحریکی ممکن است در اندام های گوارشی شود. در راه رسیدن به هماهنگی به یاد داشته باشید در مورد سلامت، نه در مورد پارامترهای گرامی. پس از از دست دادن وزن برای بدن – استرس آن است، و همراه با این بیماری، او نه تنها می تواند باعث از دست دادن وزن توقف، بلکه استخدام سریع کیلوگرم متنفر بودم.

    رشد نازک با ذهن در لذت و بهره مند از سلامت و ماست را با زنجبیل و دارچین برای کاهش وزن – برای کمک به!

    رژیم غذایی موثر برای ماست و گندم سیاه

    پاک کننده رژیم غذایی: تمیز کردن موثر و کاهش وزن قابل توجه است. وعده های غذایی کم کالری برای کاهش وزن، نشان می دهد کالری

    رژیم غذایی شیمیایی برای 4 هفته: منوها، بررسی. رژیم غذایی برای کاهش وزن

    آیا یک بهترین راه برای از دست دادن وزن، و یا چرا مردم دریافت چربی؟

    «روز به روز” رژیم غذایی: بررسی، نتایج، قوانین اساسی و موارد منع مصرف. یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن در خانه

    چگونه برای حذف معده بعد از عمل سزارین – مسئله حیاتی برای زنان

     

     

     

     

    تئاتر برای افراد جوان در سن پترزبورگ: مجموعه، اتاق عکس، بررسی، آدرس

    چگونه برای اتصال دیگ بخار حرارت غیر مستقیم “Drazhitsa”؟ معایب دیگ Drazice

    اروپا گروه و مسیر خود را به موفقیت

    گورامی مرواریدی: تولید مثل و نگهداری از ماهی

    عامیانه مدرن نوجوانان: اهمیت و نفوذ در گفتار

    ال سی دی “طلسم” (کراسنودار)، یک شرکت ساخت و ساز “جنوب”

     

     

     

     

    در حال حاضر، دوربین های مدار بسته ممکن است بر روی شبکه کار نمی کند، و با استفاده از Wi-Fi را

    پر از وزوز – پرسه زن است نه تنها بی خطر، بلکه راحت برای کودکان

    پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

    مانیکور کامل با استفاده از نقطه: نقطه طراحی ناخن

    بیماری کبد: علائم پوست، درمان، رژیم غذایی

    نیم اشکوب – یک … معنی کلمه “اشکوب کوتاه”

    ابتلا به تله سمور. قوانین شکار با دام دله

    Copyright © 2018 fa.birmiss.com. Theme powered by WordPress.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    سلام به همه🌸❤️

    خواستم از نتيجه اي كه خودم با چشماي خودم ديدم بهتون بگم

    باباي من چند ماه پيش از يكي شنيده بود كه زنجبيل براي معده درد خيلي خوبه ( البته نميدونم راسته يا دروغ ) براي همين يه ماه هر روز هشت و نه ليوان زنجبيل با اب جوش ميخورد

    پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

    باورتون نميشه بعد از يك ماه انقدر لاغر شده بود كه ما هممون ترسيده بوديم كه نكنه مريضي خاصي گرفته 

    اونموقع متوجه نشديم كه چرا لاغر شده اما الان تازه فهميديم كه بخاطر زنجبيل بوده 

    براي همين منم بيست روزي ميشه كه دارم زنجبيل ميخورم البته من اصلا تحرك ندارم ولي واقعا لاغر شدم 

    نميگم زياد لاغر شدم اما واقعا بدنم جمع شده ( البته من روزي دو ليوان به زور ميخورم چون از مزه زنجبيل خوشم نمياد ) 

    اينارو گفتم كه شايد به دردتون بخوره 🙂❤️

    پودرش یا تازش؟

    چقد زنجبیل تو ۱لیوان؟

    برم یه ده کیلو پودر زنجبیل بگیرم😆😆

    فقط 4 هفته و 5 روز به تولد باقی مونده !

    من چند مرتبه از این سایت مای پی‌شاپ صنایع دستی خریدم، واقعا راضی بودم ازشون. طبق زمانی که گفتن ارسال کردن

    . پیگیری و پاسخگویشونم خیلی خوبه. بهتون پیشنهادش میکنم.

    اخ جاااان….اب کرفس و چایی سبز و زنجفیل دبگه چی میشههههه

    چجوری دم میکنی

    با گلاب میخوری ؟

    خیلی هم طبع گرمی داره و واسه سلامتی خوبه، البته اگه طبعتون گرم باشه ضرر داره، زیاده روی نکنید گلم قبلش هم طبعت رو پیدا کن، من سرد و ترم و زنجبیل مثل دوا برامه

    صورت رو هم لاغر میکنه ب شدت اره؟

    روش درست کردنش میگی؟

    من یه شب چای سبزو دارچین درست کردم یه کم تو پودر زنجبیل ریختم تا صب عرق ریختم لباسم خیس عرق بود

    زیادش ضرر داره

    میشه بیشتر توضیح بدی؟پودرشو میریزی تو اب میخوری ؟قبل غذا یا بعد غذا ؟چقدر زنجبیل میریزی؟

    زنجبیل آسیب میزنه ب ادام های داخلی بدن تو دراز مدت 

    متابولیسم بدن رو اجبارا بالا میبره و بدن مجبوره چربی هاشو بسوزونه حتی اگه اون چربی ها تو نقاط ضرو ی باشن 

    رژیم سالمی نیست 

    پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری

    چون نمود بیرونی نداره آسیبش و به امعا احشا داخلی ضرر میزنه ، نمیتونید متوجه آسیب ها شید

    ولی توصیه میکنم از راه دیگه ای وزن کم کنید عزیزم

    پودرش 

    عزیزم ی سوال داشتم ازت چه جوری تشخیص دادی مزاجت سردو تره؟

    منم فک کنم سردو ترم ولی مطمئن نیستم

    يك عاشق مرباخوري 

  • عوارض مصرف بادمجان در بارداري
  • چه ضرری  داره ؟

    تو دارز مدت بله خوب نیس

    ولی کلا یکماه بخوریمم یعنی ضرر داره؟

    يك قاشق مرباخوري زنجبيلو ميريزم تو يه ليوان ابجوش بعدم نوش جان ميكنم 

    به همين آسوني

    اره لاغر ميكنه 

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری
    پودر زنجبیل و دارچین برای لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *