درمان جوش صورت نوزاد طب سنتي

دوره مقدماتی php
درمان جوش صورت نوزاد طب سنتي
درمان جوش صورت نوزاد طب سنتي

یکی از مشکلاتی در ماه های ابتدایی تولد نوزادان را درگیر می کند، بروز جوش هایی بر روی صورت آن ها می باشد. این جوش ها به راحتی با درمان های طبیعی برطرف می گردند. در ادامه روش های درمان جوش صورت نوزاد را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

جوش صورت نوزاد را بیشتر می توان در نوزادان دو ماهه ملاحظه کرد. این جوش ها به رنگ های سفید و قرمز هستند و حدود ۲۰ درصد از نوزادان را در گیر می کنند. درمان جوش صورت نوزاد کار آسانی است و این مشکل ابداً نگران کننده نیست. این جوش ها بیشتر در ناحیه صورت خود را نشان می دهند و خود به خود از بین می روند.

برای درمان جوش صورت نوزاد راه های خانگی را امتحان کنید. هر چند که اگر به این درمان ها نیز روی نیاورید، پس از مدتی دیگر اثری از جوش نخواهید  یافت.

این گیاه برای برقراری تعادل هورمونی مصرف می گردد. این گیاه هم برای مادر و هم برای کودک مفید است. اجزای ترکیبی تلخ قاصدک منجر به از بین بردن باکتری می گردد. با مصرف قاصدک توسط مادر، نوزاد نیز می تواند از طریق شیر مادر از خواص قاصدک بهره مند گردد.

درمان جوش صورت نوزاد طب سنتي

دوره مقدماتی php

برای دمنوش قاصدک، چند ریشه قاصدک، نصف فنجان گزنه و ۸ سانت علف لیمو  را تهیه بفرمایید و درون یک کاسه با هم میکس کنید.

آن گاه ظرف را بر روی حرارت بگذارید تا بجوشد. بعد از جوشیدن آب، سایر مواد را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به جوشیدن ادامه دهد. در زمان تهیه آن را  مرتب هم بزنید. در پایان نیز می توانید شکر و عسل اضافه و آن را صاف کنید. از این دمنوش سه بار در روز مصرف کنید. این دمنوش را می توان به مدت ۲ روز در یخچال نگه داری و استفاده کرد.

شیر مادر دارای خاصیت ضدباکتری و میکروبی است و از آن می توان برای درمان آکنه کمک گرفت. اسید لوریک موجود در آن می تواند لایه برداری لازم را برای درمان جوش صورت نوزاد انجام دهد. ضمن اینکه مانع از حمله باکتری به طور مجدد خواهد شد.

چند قطره شیر مادر را بر روی جوش های صورت نوزاد بریزید یا کل صورت نوزاد را با آن آغشته سازید. با یک پنبه توپی یا سر انگشتان، شیر را بر روی صورت کودک به شکل دورانی هدایت کنید.

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، صورت کودک را پارچه ای گرم و مرطوب تمیز کنید. این درمان جوش صورت نوزاد را باید سه بار در روز انجام دهید.

یکی از درمان های عالی برای جوش صورت نوزاد استفاده از روغن نارگیل است. این روغن ضمن اینکه رطوبت لازم را به پوست کودک می دهد، پوست او را در برابر باکتری حفظ می کند. دارای ویتامین E می باشد. به راحتی پوست را تغذیه و وارد آن می گردد. این روغن نیز دارای اسید لوریک می باشد.

توپ پنبه ای را در داخل روغن نارگیل غوطه ور و آن گاه نقاط آسیب دیده را به کمک پنبه ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه، صورت نوزاد را با پارچه تمیز و مرطوب خشک کنید.

برای درمان جوش صورت نوزاد از سرکه استفاده کنید. چون دشمن باکتری است و چربی را جذب می سازد. پوست را به سرعت تمیز و عاری از باکتری می کند فرم رقیق شده آن برای درمان جوش صورت نوزاد توصیه می گردد. چون تند و قوی است و ممکن است به پوست لطیف نوزاد صدمه بزند.

یک یا دو قاشق چای خوری سرکه را داخل نصف فنجان آب تقطیر بریزید و هم بزنید. آن پنبه توپی را به مدت ۵ دقیقه در محلول شناور و سپس آن را بر روی جوش های نوزاد بگذارید. بعد از ۲۰ دقیقه، صورت نوزاد را با پارچه مرطوب تمیز کنید. این درمان جوش صورت نوزاد را باید به مدت ۵ روز و روزی دو مرتبه تکرار کنید.

اگر آکنه های صورت نوزاد بزرگ است، برای بهبودی و درمان جوش صورت نوزاد از بلغور جو دوسر استفاده کنید. برای تهیه این درمان باید یک سوم فنجان بلغور جوی دو سر را در میکسر یا غذاساز بریزید. با این کار بلغور جوی دوسر پودر خواهد شد. وان کودک را آماده کنید. بعد از پر کردن وان کودک با آب گرم، باید پودر بلغور را در آن مخلوط بسازید.

آب و پودر را با دست به قدری هم بزنید که مواد به طور مساوی در آب منتشر گردد. نوزاد را ۱۰ دقیقه در وان قرار دهید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه پوست نوزاد را بدون آبکشی با حوله خشک کنید. مراقب باشید که این مخلوط وارد چشم نوزاد نشود. شما می توانید این روش را برای درمان آکنه صورت نوزاد به صورت روز در میان و هر روز انجام دهید.

 

 

برای درمان آکنه صورت نوزاد بهتر است درمان های طبیعی مانند نشاسته ذرت را به کار ببرید. این نشاسته دارای ویتامین های C، B1 و B5 می باشد. علاوه بر این ویتامین ها نشاسته دارای لیکوپن، تیامین و نیاسین است. این مواد برای پوست کودک بسیار مفید می باشند. نشاسته ذرت منجر به نرمی و صافی پوست می شود. یک آنتی اکسیدان عالی است که ضمن تامین مواد معدنی، پوست نوزاد را در برابر آکنه حفظ می کند. نشاسته پوست نوزاد را خشک می کند و این ماده برای درمان چربی صورت به کار می رود.

برای تهیه خمیر نشاسته ذرت، ۲ قاشق چای خوری از آن را با چند قطره آب میکس کنید. این خمیر باید سفت باشد. می توانید خمیر آماده شده را با گوش پاک کن یا نوک انگشت در سایر نقاط صورت نوزاد پخش کنید. این مخلوط خمیری باید به مدت ۶۰ دقیقه بر روی صورت بماند.

بعد از طی شدن ۶۰ دقیقه، با آب ولرم صورت کودک را شسته و در صورت خشکی زیاد پوست از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای درمان جوش صورت نوزاد این روش را دو بار در روز انجام دهید.

برای درمان راش در قسمت تناسلی نوزادان و آکنه می توان از پودر بچه استفاده کرد. این پودر به خشک شدن آکنه منجر می گردد. ضمن اینکه منافذ پوست را نخواهد بست. این خاصیت باعث می شود که بتوان در نواحی دارای رطوبت نیز از پودر بچه استفاده کرد.

ابتدا قسمت آسیب دیده را بشویید و با حوله خشک کنید. پودر بچه را بر روی ناحیه منظور بزنید. به آرامی پودر را در سراسر پوست پخش کنید. این روش درمانی را بعد از هر بار حمام کردن نوزاد انجام دهید.

ترکیب آبلیمو و عسل دارای اثر ضد باکتریایی و ضد التهابی است. این مخلوط ناخالصی های ایجاد شده روی پوست نوزاد را از بین خواهد برد. لیمو به راحتی از پوست لایه برداری می کند و عسل نیز پوست را بهبود می بخشد.

یک قاشق غذاخوری عسل خام یا مانوکا را با نصف آب یک لیمو ترکیب کنید. ۲ تا ۳ دقیقه پنبه ای را در آن قرار دهید. آن گاه پنبه را بر روی صورت نوزاد با حرکت دورانی بچرخانید. نیم ساعت منتظر باشید. آن گاه ترکیب روی صورت را با یک پارچه گرم و مرطوب تمیز کنید. این روش را روزی دو بار انجام دهید تا نتیجه بخش شود.

امیدواریم به کمک معرفی روش های درمان جوش صورت نوزاد توانسته باشیم مطالب مفیدی را برای شما علاقه مندان ارائه کنیم.

منبع : آرگا


جام ملت های آسیا با تور دبی آژانس مسافرتی زیما سفر پارس



چگونگی بزرگ کردن باسن با تزریق چربی



معرفی هتل های برتر استانبول



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟

درمان جوش صورت نوزاد طب سنتي


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



کرم نرم کننده دست و صورت جوجوبا مای

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک


دکتر علی کربلایی خانی جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

هورمون اطمینان تاثیر خوبی در ابراز علاقه مادر به فرزند دارد و با تولد نوزاد این هورمون در مادر ترشح می کند و مادر حس فداکارانه به فرزند خود دارد

در این مطلب دو شعر کوتاه و یک قصه کودکانه درباره ی مورچه برای فرزندتان آورده ایم..

باهوش شدن نوزاد یکی از دغدغه های والدین است که باید با رعایت کارهایی به هوش فرزند خود کمک کنند از قبیل مصرف شیر مادر که تاثیر زیادی دارد

در این مطلب به شما میگویم که چرا بعضی از نوزادان فقط از یک سینه شیر میخورند با همراه باشید..

شیردهی نوزاد یکی از بهترین لذت های هر مادر در بدو تولد فرزند است که ممکن است بعضی از نوزادان از ان محرم باشند

درمان جوش صورت نوزاد طب سنتي

نام گذاری روی کودک اسم گذاری روی فرزند می تواند روندی استرس زا، دوست داشتنی، طولانی، یا لحظه ای باشد.اسم مناسب را ممکن است ماه ها قبل از بارداری پیدا کرده باشید یا تا لحظه امضای اسناد منتظر بمانید.فرآیند انتخاب اسم و اسم انتخابی ممکن است رابطه شما را با همسرتان، خانواده اش یا دوستان […]

سرگرم کردن بچه ها , اغلب اوقات، سفر کردن برای بچه‌ها کسل‌کننده است و معمولا بعد از نیم ساعت یکجا نشینی، نق زدنشان شروع می‌شود.

نوزادانی که در هفته ی 37 بارداری و کمتر از آن به دنیا می آیند نوزادان نارس به حساب می آیند که این نوزادان به مراقبت های ویژه ای احتیاج دارند چون بدنشان مستعد بیماری های بسیار زیادی است.

Copyright (c) 2006-2018 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

ورود | عضویت

بعضی از نوزادان هنگام تولد جوش های قرمز رنگی دارند که تعداد آن زیاد است. این جوش ها تا ۶ ماهگی ادامه پیدا می کند و در قسمت های پیشانی، گردن، چانه و پشت نوزاد قابل مشاهده است. به …

بعضی از نوزادان هنگام تولد جوش های قرمز رنگی دارند که تعداد آن زیاد است. این جوش ها تا ۶ ماهگی ادامه پیدا می کند و در قسمت های پیشانی، گردن، چانه و پشت نوزاد قابل مشاهده است. به گزارش «هلث نیوز»، علت اصلی این آکنه ها، هورمون هایی است که قبل از تولد از طریق جفت به جنین منتقل شده است. با رشد نوزاد، آکنه خود به خود از بین می رود. اگرچه این جوش ها مشکل خاصی برای نوزاد ایجاد نمی کند و نیاز به درمان ندارد، در صورت شدت یا طولانی بودن آکنه ها با پزشک مشورت کنید.علل بروز آکنه کودکان:

متخصصان معتقدند یکی از علل بروز آکنه در نوزادان هورمون هایی است که در ماه های آخر حاملگی از مادر به نوزاد منتقل می شود. علت دیگر می تواند مصرف برخی داروها به هنگام حاملگی باشد. بیماری های ویروسی و واکنش های آلرژی زا نیز می تواند از عوامل بروز آکنه باشد. هم چنین الیاف ضخیم لباس و لباس هایی که با ماده شوینده قوی شسته شده است نیز می تواند سبب تشدید آکنه در نوزادان شود.

معاملات خرید خانه به چه دلایلی فسخ می‌شوند؟

درمان جوش صورت نوزاد طب سنتي

هتل پارسیان رامسر

فروشگاه آنلاین پرشین بارکد

تجربه سفری ارزان و امن با قطار و اتوبوس

بهترین مقاصد گردشگری برای سفرهای خانوادگی

چگونه ارزان به کیش سفر کنیم

کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته دایان با استفاده از مجموعه‌ای از روش‌های درمانی معتبر روز دنیا فعالیت میکند. در فیزیوتراپی …

بررسی انواع سردردها – نگهداری سالمند

موسسه امداد پرستاران مبین

انواع سردردها و روش‌های درمان آنها مراقبت از سالمند مراقب …

اوزون درمانی می تواند در مفاصل زیر پوست و داخل تاندون ها و ماهیچه ها تزریق شود پاسخگویی افراد به این درمان متفاوت است اما …

پرستار سالمند بیمار کودک در منزل
موسسه امداد پرستاران مبین
تلفن تماس : 88554289 88190488
وب سایت : mobincoo.com
موسسه امداد پرستاران مبین به شماره …

نگهداری سالمند و کودک

امداد پرستاران مبین

تلفن تماس : 22886814 88320788

وب سایت : mobincoo.com

پرستار سالمند بیمار کودک در منزل

استانداردهای مراقبتی …

پرستاری مراقبت و نگهداری از کودک و نوزاد در منزل biby siter

تلفن تماس : 88554289 88320788

وب سایت : mobincoo.com

1 پرستاری از کودک و نوزاد توسط روانشناسان کودک …

نگهداری سالمند در منزل پرستاری از سالمند در منزل

اعزام پرستار سالمند در منزل

تلفن تماس : 22886814 88320788

امداد پرستاران مبین

وب سایت …

مرکز خدمات زنجیره ای موسسه پرستاری امید به شماره ثبت 203924 و شناسه ملی 10102456164
ضمنا استعلام شماره ثبت و شناسه ملی فوق از طریق سامانه …

دکتر سپیده ترامشلوپور

فارغ التحصیل رشته زیست شناسی از دانشگاه لوس انجلس آمریکا و دکترای کایروپراکتیک از دانشگاه کلیولند …

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

آفتاب وبسایت مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳ ، طبقه اول

پشتیبانی آفتاب




خانه

موبایل

دوره یک ماهه اول عمر را دوره نوزادی نامگذاری کرده اند . دراین دوران درتمامی ارگانهای بدن رشد ونمو بطور سریع اتفاق افتاده وهمین موضوع باعث یکسری تغییراتی می باشد که درپوست این تغییرات بطور واضح تری دیده می شود .دراین دوران درتمامی ارگانهای بدن رشد ونمو بطور سریع اتفاق افتاده وهمین موضوع باعث یکسری تغییراتی می باشد که درپوست این تغییرات بطور واضح تری دیده می شود .تمایل کودکان به جوش زدن بسیاری از مشکلات جوش نوزادان به خودی خود برطرف می شوند . ممکن است مراقبت از پوست کودک امری پیچیده باشد اما شما نیاز دارید که چند مورد را به یاد داشته باشید :از چه راه هایی می توانید در خانه از پوست کودک مراقبت کنید ؟ چه نوع جوش هایی به درمان پزشکی نیاز دارند ؟ چگونه می توان از ایجاد جوش بر روی بدن نوزاد جلوگیری کرد ؟جلوگیری از جوش های ناشی از پوشک اگر پوست نوزاد در ناحیه ای که پوشک است قرمز شود به این معنا است که کودک دچار جوش می شود . باید به کیفیت پوشک مورد استفاده و نحوه شست و شو کودک در زمان تعویض کودک توجه کرد .جوش سر سفید آکنه در کودکان به معنای واقعی آکنه نیست .جوش هایی که بر روی گونه و بینی نوزادان وجود دارد معمولا به خودی خود در طی چند هفته بهبود می یابد .بنابرین جوش های بر روی صورت کودکان به درمان پزشکی خاصی نیاز ندارد و نباید از لوسیون برای درمان آن استفاده کرد در صورتی که در طی چند هفته از بین نرفت به پزشک مراجعه کنید .ماه گرفتگی بر روی بدن نوزادبسیاری از کودکان بر روی بدن خود نشانه ای از ماه گرفتی وجود دارد . بیشتر از یک در 10 نفر به صورت مادرزادی ماه گرفتگی بر روی بدنشان دارند . این پدیده ارثی نیست .از زمان تولد نوزاد این نشانه ها بر روی پوست وجود دارد و یا ممکن است در طی یک ماه بعد از تولد ظاهر می شود . معمولا علامت های ماه گرفتگی مشکل نگران کننده ای نمی باشد و نیاز به درمان خاصی نمی باشد .اگزما در نوزاداناگزما نوعی مشکل پوستی است .جوش های قرمز در واکنش به یک محرک رخ می دهد .این مشکل در کودکانی که سابقه خانوادگی آسم و اگزما دارند شایع می باشد . وقتی اگزما بر روی پوست ظاهر شود به مرور پوست ضخیم وخشک و پوسته پوسته می شود . اگزما ممکن است در آرنج، قفسه سینه، بازوها، و یا پشت زانو ظاهر شود . از مواد شوینده و صابون های ملایم و موادی از این قبیل که دارای سطح متوسط از مرطوب کننده ها است می توان استفاده کرد . درمان های بیشتر برای اگزما باید با مشورت پزشک صورت بگیرد .پوست خشکدر نوزادان هیچ گاه نباید از پوسته پوسته شدن و خشک شدن پوست نوزادان نگران شد .این مشکل زمانی که کودک شما کمی با تاخیر به دنیا آمده باشد بیشتر دیده مشاهده می شود .پوست جدید به طور حتم سالم و مرطوب می باشد . اگر خشکی پوست شما برای مدت زیادی بافی ماند با پزشک مشورت کنید .نکاتی برای مراقبت از پوست کودک مراقبت از پوست نوزاد و جلوگیری از ایجاد جوش های پوستی باعث می شود که نوزاد شاد و خندان باشد . توجه به نوع مواد شوینده که با آن لباس ، ملحفه، پتوو حوله نوزاد شسته می شود حائز اهمیت است . احتمالا زمانی که پوست کودک شما دچار خارش و تحریک شده می شود ، رشد نوزاد متوقف می شود .رنگ زرد پوست ، می تواند نشانه زردی باشد معمولا دو تا سه روز پس از تولد بر روی پوست و سفیدی چشم زردی ظاهر می شود ، زردی در نوزادانی که نارس هستند بسیار شایع است . زردی ناشی از افزایش بیلی روبین است . این بیماری معمولا یک تا دو هفته بعداز تولد از بین می رود . درمان زردی با تغذیه امکان پذیر است و یا در برخی موارد شدید نوردرمانی می تواند کمک کند . اگرچهره کودک شما زرد رنگ به نظر می رسد با پزشک مشورت کنید .مراقبت از کودک در زمان آفتاب می توان از ضد آفتاب ها بر قسمت هایی از پوست که با لباس پوشانده نمی شود استفاده کرد . برای مثال می توان از زینک اکسید برای روی بینی ، گوش ها و لب استفاده کرد .عینک آفتابی از چشم کودک در برابر اشعه های زیان آور نورآفتاب محافظت می کند .منبع:سلامت نیوز


رازهای زیبایی

درمان جوش صورت نوزاد طب سنتي

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

آرزوی هر مادری، به دنیا آوردن نوزادی سالم است. نخستین چیزی که به ذهن همه مادران خطور می کند و با سلامتی نوزاد در رابطه می باشد، وزن در زمان تولد نوزاد می باشد. هرچه وزن نوزاد بیشتر باشد، حس خوشحالی و رضایت مادر نیز بیشتر می شود و چنانچه نوزادی با وزن کم متولد شود، تمام افراد خانواده نگران می شوند. در این مقاله از بخش سلامت کودک دکتر سلام، به بررسی تولد نوزاد با وزن کم خواهیم پرداخت. این مسئله چند علت دارد …

رژیم غذایی کم باقیمانده چیست؟ التهاب جداره دیواره روده باعث بیماری ‌های التهابی روده (IBD) مانند دیورتیکولیت، کولیت اولسروز و بیماری کرون می‌ شود. این بیماری‌ ها دردآور هستند و می ‌توانند موجب اسهال شدید، تب، خستگی، کاهش اشتها، کاهش وزن و خون در مدفوع شوند. برای تسکین بخشیدن به روده‌ها، پزشکان اغلب توصیه می ‌کنند که رژیم غذایی کم باقیمانده یا رژیم غذایی کم فیبر را دنبال کنید. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام، شرح مفصلی درباره رژیم غذایی کم باقیمانده، برنامه …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با دردی که شما باید در طول زایمان تحمل کنید، ارائه کند. یکی از ابزاری که برای تسکین درد مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه TENS است که یک روش غیر دارویی می باشد و بسیاری از زنان باردار، ترجیح می دهند از آن استفاده کنند. در این مقاله از بخش زنان و زایمان دکتر سلام به بررسی استفاده از دستگاه TENS …

آیا می دانید آنفولانزای معده چیست؟ آیا این بیماری کودکان را نیز درگیر می کند یا فقط مخصوص بزرگسالان است؟ آنفولانزای معده یکی از خطرناک ترین مشکلات سلامتی است که نوزادان و کودکان نوپا را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این بیماری، گاستروانتریت ( التهاب معده) نیز نامیده می شود. آنفولانزای معده بر اثر عوامل متعددی می تواند ایجاد شود ، اما ویروس رایج آنفولانزا، یکی از این عوامل نیست. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام به بررسی این موضوع خواهیم …

درد پایین کمر (LBP) دومین مشکلی است که بیشتر از هر بیماریِ دیگری در مراکز درمانی آمریکا به چشم می خورد. تقریباً 85% جمعیت تجربه درد پایین کمر را یک بار در طول عمرشان تجربه کرده اند. بیشتر جریان های درد پایین کمر یا LBP در ناحیه کمر یا میانه پشت رخ می دهند یعنی دقیقا بخش مربوط به ستون فقرات که بیشتر وزن قسمت بالایی بدن را تحمل می کند. بخش پایینی کمر تشکیل شده از 5 مهره می باشد که بخشی از ستون …

درمان جوش صورت نوزاد طب سنتي

در مورد جراحی تغییر جنسیت (SRS) چه می دانید؟ برای تبدیل زن به مرد یا جراحی مرد به زن چه کارهایی لازم است انجام گردد؟ در مورد ترنس …

در مورد داروی آسیترتین چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید چه فواید و عوارضی دارد؟ برای درمان اختلالات پوستی جدی مثل پسوریازیس استفاده می ‌شود. این دارو با …

آیا می دانید مقاومت بدن و باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک یکی از تهدیدهای موجود برای سلامت بدن است و هر کسی در هر سنی و در …

میلیا کیست های کوچک و غیر التهابی هستند که بر روی پوست به وجود می آیند. این جوش های کوچک و سر سفید، بسیار واضح هستند و زمانی …

قرص دایمتیکون برای فشار در دستگاه گوارش، سوء هاضمه در دستگاه گوارش، گاز در دستگاه گوارش و دیگر شرایط استفاده می‌شود. قرص دایمتیکون ممکن است برای مقاصدی که …

علت ابجاد درد سینه در دوران بارداری چیست؟ چگونه می توان در این دوران، از سینه های خود مراقبت کنید؟ قبل از لذت بردن …

کاهش احتمال ابتلا به آسم در نوزادان با مصرف سبزیجات در بارداری میسر می باشد. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا به دنبال راهکارهایی برای تقویت عضلات کمر هستید؟ بعضی از تمرینات ورزشی خیلی ساده ه بدون هیچ تجهیزاتی می توانید آنها را در منزل …

این هفت تمرین ورزشی را انجام دهید تا بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. می‌ توانید آنها را در باشگاه یا در …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

درمان جوش صورت نوزاد طب سنتي
درمان جوش صورت نوزاد طب سنتي
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *