درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران

دوره مقدماتی php
درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران
درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران

سندروم تخمدان پلی کیستیک که در عامیانه به آن تنبلی تخمدان گفته می‌شود، یگانه از عارضه های رایج در میانی زنان است. این دشوار از عوامل اصلی ناباروری نیز به شمار می آید. به همین انگیزه در این مقاله به درمان تنبلی تخمدان با داروهای گیاهی که عوارض اقلیت نسبت به داروهای کیمیایی دارند، پرداخته ایم.

 

یکی از مشکلات شایع بین خانم‌ها در سنین باروری، تنبلی تخمدان یا سندروم تخمدان پلی کیستیک PCOS است. در حالت کلی در سنین باروری از هر ۱۵ زن، یک تن به این مرض مبتلا است. انگیزه اصلی برپایی تنبلی تخمدان هنوز به طور کامل مشخص نشده است. ولی عوامل مختلفی در بروز آن نقش دارند که از آن جمله می تاب به عوامل ارثی، استرس زیاد، مصرف مواد غذایی چرب و شیرین، چاقی و طریق زندگی نادرست اشاره کرد.

 سندروم تخمدان پلی کیستیک مایه بر هم خوردن ترازمندی هورمون ها شده و باعث افزایش سطح هورمون های مردانه یا همان آندروژن ها می شود. همین مسئله باعث دوره های قاعدگی نامنظم، پوست چرب و جوش های چرکی، موهای زائد بدن و صورت، ریزش موی سر و ناباروری خواهد شد. شفا تنبلی تخمدان با داروهای گیاهی می تواند بدون عوارض، تاثیر زیادی در شفا دشواری ها ناشی از این مرض داشته باشد.درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران

 

دوره مقدماتی php

  با توجه به موارد فوق، تنبلی تخمدان حائز عوارض زیادی است و باید حتماً برای درمان آن به طبیب مراجعه کنید. البته باید پروا داشت که شفا قطعی برای این مرض وجود ندارد و درمان های به کار رفته صرفا برای مهار و تفریق علائم این مرض هستند.

همچنین با دارو درمانی، بردباری بارداری بیماران مبتلا به تنبلی تخمدان افزایش می یابد و می توانند آبستن شوند. بهبود سندروم تخمدان پلی کیستیک با داروی گیاهی از سایر عوامل کارساز در تفریق علائم این بیماری است که عوارض اقلیت نیز دارد و در پیوسته به آن پرداخته ایم.

 

 بهبود با داروهای گیاهی دربایستن به زمان اکثریت دارد. اما به دلیل آن که عموما عوارض داروهای گیاهی مختصر است و در بسیاری از موارد مایه درمان بیماری می شوند، شیوه های موثری به حساب می آیند. درمان تنبلی تخمدان با داروهای گیاهی نیز به همین شیوه بوده و اثرات مطلوبی در کنترل و کاهش علائم مرض دارد. البته سپریدن درمان های گیاهی باید زیر نظر پزشک چهره بگیرد الی از تداخل با داروهای مصرفی جلوگیری شده و مقدار مصرف آن نیز توسط پزشکی تعیین گردد.

 

بهبود گیاهی با دارچین احد از فواید دارچین، بهبود چرخه قاعدگی و بازدارندگی از دیرکرد در پریود است. برای به کارگیری دارچین می توانید آن را یومیه به صورت جوشانده و یا به شکل مکمل مصرف کنید.

 بهبود گیاهی با نخل اره ای عصاره نخل اره ای باعث کاهش سطح هورمون های مردانه یا آندروژن ها می شود و مصرف آن تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش علائم تنبلی تخمدان دارد.

 شفا گیاهی با شیرین بیانگیاه شیرین‌ ذکر تاثیرات مثبتی در بهبود چرخه قاعدگی و برپایی باروری دارد. از این جهت می تواند برای بهبود سندروم تخمدان پلی کیستیک کارساز باشد.

 درمان گیاهی با رازیانه  گیاه رازیانه باعث تنظیم هورمون های زنانه، تنظیم چرخه قاعدگی و رفع دشواری ها ناباروری می شود. مصرف جوشانده یا عرق گیاه رازیانه تاثیر زیادی در تفریق و مهار علائم مرض تنبلی تخمدان دارد.

 مصرف سرکه سیب سرکه سیب به دلیل دارا بودن ویژگی آنتی گلیسمی، در صورت استفاده منظم، مایه تنظیم سطح انسولین در بدن شده و به مهار علائم تنبلی تخمدان کمک می کند.

 مصرف تخمه کدو تخم کدو باعث تنظیم کلسترول و انسولین در تن شده و نیز مایه تفریق آندروژن ها می شود و در بهبود علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک زیاد کارساز است.

 علاوه بر موارد گفته شده با رعایت رژیم غذایی مناسب نیز می‌توان مایه کاهش علائم تنبلی تخمدان شد.

 

 با توجه به موارد فوق، با رژیم غذایی مناسب و شفا گیاهی می تاب الی نزدیک زیادی به درمان علائم تنبلی تخمدان و جلوگیری از برپایی عوارض آن کمک کرد. بهبود تنبلی تخمدان با داروهای گیاهی روشی موثر برای کنترل این مرض است و البته باید با مشورت طبیب چهره گیرد.

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

پیش از اینکه به دلیل نوشیدن عرق رازیانه برسیم ابتدا این گیاه جالب را مورد بررسی قرار می دهیم. اساسا رازیانه از یک پیاز گوشتی با برگ های آبدار تشکیل شده است ،که تمامی آنها خوراکی هستند پس میتوانید تمام آن را بنوشید. این گیاه متعلق به رسته آمبلیفریا و درخانواده گشنیز،کرفس،هویج و جعفری است.این گیاه منشا مدیترانه ای دارد، اما براساس برخی گزارشها این گیاه شیرین و ظریف به جنوب مدیترانه مرتبط است ، رازیانه دارای یک طعم و مزه بسیار شیرین و منحصربفرد شبیه آنیس و شیرین بیان است ، اگر از شیرین بیان غافل شدید نگران نباشید ،رازیانه نقش یک آبمیوه هویج و سیب را ایفا میکند شما ممکن است با مزه آن آشنا شده باشید، حتی اگر عرق آن را هم نوشیده نباشید.

رازیانه بطور معمول در غذاهای فرانسوی،اینالیایی و مدیترانه ای یافت میشود همانطور که در انواع مختلفی از خمیردندان و تولید آنتی اسید استفاده میشود. حتی به عنوان یک عنصر کلیدی در برخی دهانشویه ها وخوشبو کننده نفس استفاده میشود.

1- افزایش قدرت هضم و گوارش:

عرق رازیانه تازه از پیاز و برگ های آن تهیه میشود(،حتی از دانه ها مناسب برای چای رازیانه ساخته میشود) به صورت فوق العاده آرام بخش شکم و معده است ،زیرا کل این گیاه شامل آنتی اکسیدان ،کوئرزیتین و روتن میباشد که باعث تسهیل هضم و جذب بیشتر مواد مغذی به بدن ( همانند یک غذای رژیمی) میشود. پیاز و برگ های گیاه رازیانه همچنین شامل مقادیر بالای فیبر و فولات هستند، که نه تنها باعث بهبود عملکرد روده ها می شوند، بلکه به مبارزه با رادیکال های آزاد و سمی در دستگاه گوارش کمک میکند.

رازیانه یکی از بهترین منابع طبیعی هیستیدین است که یک اسید آمینه است و به تولید هموگلوبین خون کمک میکند.همچنین یک پیوند با ماده ضروری آهن را تشکیل میدهد تا جریان خون را بهینه نگه دارد و از فشار خون خیلی پایین جلوگیری کند.درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران

رازیانه همانند دیگر گیاهان سرشار از ویتامین و مواد معدنی است، اما دارای مزایای سلامتی منحصر به فردی نیز است. برای مثال:فیتوکمیکال موجود در رازیانه نشان داده است که به حفظ سلامت مفصل و حتی جلوگیری از بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت کمک میکند. این فیتوکمیکال چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره شده است همچنین برای کمک به سرعت بخشیدن به بهبود عضلات و بافت های آسیب دیده کمک میکند، به خصوص برای کسانی که دارای ضعف در دست و پاها هستند.

روغن های ضروری مانند فنچیل استات،استریگوئل وآنتوول طعم دلپذیری مانند شیرین بیان را به رازیانه میدهند و دارای خواص ضد باکتری و ضدقارچی هستند، که برای درمان بیماری های قارچی مانند برفک و پاهای ورزشکاران استفاده میشود.

وجود فیتوکمیکال در رازیانه به طور طبیعی مانع از تولید بیش از حد باکتری های استرپتوکوک در گلو میشود، که میتواند در صورت عدم بررسی به گلو درد میکروبی منجر شود. جالب توجه است که این فیتوکمیکال ها برای تولید آنتی بیوتیک برای مبارزه با زرد زخم ،یک نوع عفونت پوستی ، مننژیت و پنومونیا استخراج میشوند.

جدا از مرکبات ،رازیانه شامل مقادیر بالای ویتامین سی می باشد. علاوه بر کمک به جلوگیری از بیماری های ناقل مانند سرماخوردگی و سرفه،ویتامین سی ( معروف به آنتی اکسیدان) در سبزیجات به مبارزه با رادیکال های آزاد و سمی که درآینده مشکلات جدیمانند سرطان،سکته و حمله قلبی را ایجاد می کند، کمک میکند.

آنتوول یکی از روغن های ضروری در رازیانه است که کمک به سرعت جوانسازی سلولهای خسته چشم میکند که در نهایت درآینده میتواند به مسائل بینایی منجر شود. متون دارویی چین باستان حتی توصیه به جویدن برگ های رازیانه می کند که به ورم چشم و تسکین درد چشم کمک میکنند.

مادرانی که به دنبال افزایش شیر خود هستند تا بتوانند به نوزادشان بدهند، تا میتوانند از رازیانه استفاده کنند. پیاز،ساقه ،برگ و دانه این گیاه حاوی فلاونوئید ،گلیکوزید کامفرول است که نه تنها میزان شیر را افزایش میدهد بلکه به افزایش مواد مغذی در بدن مادر نیز کمک میکند.

اگر چه گیاهان عالی برای مبارزه با بوی بد دهان وجود دارد، اما رازیانه نسبت به بقیه فوق العاد خواهد بود. تقریبا مزه اعتیادآوری دارد که به تازه کردن نفس کمک میکند.

توجه مهم:، یکی از چیزهایی که در مورد رازیانه باید بدانید این است که حاوی فیتواستروژن (گیاه استروژنی) است که معمولا در لیست قرص های تقویت کننده سینه قرار میگیرد این فیتواستروژن در رازیانه ممکن است برای زنان یائسه و یا کسانی که استروژن غالب دارند و یا از pcos رنج میبرند، مناسب نباشد و لازم است که به سراغ گیاهان دیگر بروند.

عرق رازیانه حاوی فیبر است که به صورت خفیف عمل میکند. عرق رازیانه در روده و دستگاه گوارش به مشکلات یبوستی کمک میکند و باعث تحریک روده و اسهال میشود.

عرق رازیانه به سرطان بدن کمک میکند و رشد تومور را متوقف میکند. رازیانه دارای ویتامین سی است ،آنتی اکسیدانی که به مبارزه با سرطان کمک میکند. در حقیقت عرق رازیانه از غشای مخاطی عبور میکن دو از سرطان پیشگیری میکند.

دانه های رازیانه تنش های روده بزرگ و سرطان پستان را درمان میکند. علاوه براین، همانطور که در بخش سلامت نمناک گفته شد عرق رازیانه از اثرات مضر اشعه در طول شیمی درمانی محافظت میکند.

رازیانه به کنترل سطح فشار خون کمک میکند. حاوی پتاسیم است که به کاهش فشار در رگ های خونی کمک میکند و از حملات قلبی،بیماری های قلبی و سکته محافظت میکند.

برای حفظ سلامت قلب خود رازیانه را در رژیم روزانه تان قرار دهید.

پتاسیم یک ماده مهم است که در عرق رازیانه یافت میشود و به نقش مغز و توانایی های مغزی کمک میکند. دیگر نقش مهم پتاسیم کمک به رساندن اکسیژن بیشتر به مغز است.

عرق رازیانه اسهال را درمان میکند. عرق رازیانه درمان طبیعی برای اسهال از زمان باستان است. روغن ضروری عرق رازیانه آنتوول و سینتول است ،این دوماده از عفونت باکتری شکم محافظت میکنند.

هیستیدین نیز بر عملکرد سیستم گوارش اثر میگذارد.

عرق رازیانه به کنترل و تنظیم فعالیت هورمونی و قاعدگی کمک میکند. عرق رازیانه به کاهش درد زنان یائسه و اثرات سندروم قاعدگی پس از زایمان نیز کمک میکند.

شما میتوانید از عرق رازیانه برای افزایش سایز سینه خود استفاده کنید ، چنانچه در مطلبی کامل در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک تحت عنوان “برای بزرگ شدن سایز سینه چی بخوریم ؟”گفته شد باور براین است که رازیانه به توسعه سلولها و بافت های جدید کمک میکند و نسخه ای گیاهی برای افزایش سایز سینه زنان است.

رازیانه به پاکسازی بینی و مشکلات تنفسی کمک میکند و اجزای آن مانند داروهای سرفه عمل میکنند.اگر احساس میکنید که در معرض مشکلات تنفسی به علت سرفه و سرماخوردگی هستید، عرق رازیانه و یا دانه آن بهترین گزینه برای درمان هستند.

عرق رازیانه به پاکسازی سموم از بدن شما و ادرار مکرر کمک میکنند. ماهیت ادرار آوری رازیانه احتمال سنگ کلیه را کاهش میدهد.

گوگرد و اسید آمینه برای فولیکول های مو بسیار مفید هستند و این باعث تقویت ریشه مو و کاهش ریزش مو میشود.درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران

عرق رازیانه یکی از درمان های گیاهی و طبیعی در کیست تخمدان زنان محسوب می شود البته چنانچه فرد مشکل خاص دیگری نداشته باشد و این عرق گیاهی را تحت نظر پزشک استفاده کند.عرق رازیانه اگر هر شب یک لیوان به همراه یک قاشق عسل . به مدت 40 روز مصرف شود علاوه بر کیست تخمدان زنان همچنین تأثیر بسیار زیادی بر شادابی و طراوت پوست خانم ها دارد

عرق رازیانه عوارض یائسگی را کم میکند و موجب چاق شدن اندام لاغر خانم ها می شود. افزایش دهنده ی میل جنسی در زنان یکی دیگر از عناوین مطرح شده در مورد خواص عرق رازیانه است.

متخصصان طب سنتی برای درمان هیرسوتیسم(موهای زائد در در صورت و اندام زنان مصرف عرق رازیانه را به روشی که در بخش سلامت نمناک آورده ایم توصیه می کنند؛ مصرف این عرق به مدت 40 تا 120 روز .

عرق رازیانه درمانی گیاهی برای رفع اختلالات هورمونی خانم ها است و مصرف آن به افرادی که مبتلا به لکه بینی های ممتد قبل و بعد از عادت ماهیانه هستند و یا از اختلالات قاعدگی رنج می برند، توصیه می شود.

خانم هایی که خونریزی شان در دوران قاعدگی کمتر از حد طبیعی است استفاده از عرق رازیانه توصیه می شود ولی افرادی که خونریزی آنها بیش از حد طبیعی است باید در زمان قاعدگی مصرف عرق رازیانه را قطع کرده و بعد از این دوران مجدد مصرف آن را آغاز کنند.

 

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

برای مشاهده فیلم آموزشی نحوه تزریق اصولی و صحیح “انوکسان” شرکت البرزدارو، روی لینک زیر کلیک کنید

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

عفونت مجاری ادرار دارید؟ عفونت شما موقتی خوب میشود و دوباره باز میگردد؟  

داروی کانفرون بیونوریکا آلمان مشکل شما را برطرف می کند. 

 برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص طب سنتی تاکید کرد: مصرف عرق گیاه رازیانه، در کنار فواید بسیاری که دارد، می‌تواند برای خانم‎‌هایی که در ناحیه سینه یا هر ناحیه دیگری کیست دارند، مضر باشد و توصیه می‎شود، خانم‎هایی که کیست دارند از مصرف رازیانه، خودداری کنند.

دکتر فریبا رشدی، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: مصرف بیش از حد و خودسرانه گیاهان دارویی به شکل‌های مختلفی مثل عرق، پودر و دم نوش به دلیل این که مصرف دارویی دارد، می‌تواند عوارض ایجاد کرده و مشکلاتی را در طولانی مدت، به بار آورد. 

وی افزود: مثلا گیاهی مثل بادرنجویه در کنار خاصیت‌هایی مثل مفرح قلب بودن و نشاط بخشی که دارد، می‌تواند باعث افزایش فشار خون در برخی افراد شود و نباید با این تفکر که مصرف گیاهان دارویی، هیچ عارضه‌ای ندارند، آن‌ها را به طور بی‌رویه مصرف کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به یکی از پرطرفدارترین گیاهان هورمونی که امروزه توسط بسیاری از خانم‌ها مصرف می‎شود، ادامه داد: گیاه رازیانه، مزاج گرم و خشکی داشته و افرادی با این مزاج، اگر در مصرف رازیانه زیاده‌روی کنند، دچار مشکل خواهند شد، از این رو بهتر است این گیاه با مصلحی مثل سکنجبین و صندل، استفاده شود و در مصرف آن نیز، تعدیل مد نظر باشد. 

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه تاکنون در هیچ منبع علمی، مسمویت شدید و عارضه خاصی از مصرف رازیانه، گزارش نشده است، گفت: رازیانه گیاهی مدر و تعرق آور بوده و برای کسانی که مشکل دراپینگ یا قطره قطره ادرار کردن دارند، مفید است. درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران

وی اضافه کرد: این گیاه همچنین موجب تقویت قوه هورمونی و تخمدان شده و ضد نفخ بودن از مهم‎ترین ویژگی‌های درمانی آن است، رازیانه مدر حیض نیز بوده و مصرف آن باعث افزایش خونریزی ماهانه می‎شود و بسیاری از خانم‎ها برای پیشگیری از یائسگی زودرس از عرق این گیاه استفاده می‎کنند. 

وی با اشاره به خاصیت هورمونی استروژنی این گیاه، گفت: مصرف این گیاه به دلیل داشتن استروژن، در دوران بارداری توصیه نمی‎شود؛ چرا که ضرورتی برای مصرف استروژن در دوران بارداری وجود ندارد، در مجموع، مصرف هیچ گیاه دارویی در این دوران، مورد تاکید نیست، اما مصرف رازیانه در دوران شیردهی و برای افزایش شیر مفید  بوده و قطره‎های آن نیز در بازار موجود بوده و هیچ ضرری برای مادر و کودک ندارد. 

رشدی بیان کرد: رازیانه خاصیت ضد عفونی‌‎کننده، ضد ویروس و باکتری و قارچ کشی نیز دارد و به ویژه عفونت مجاری ادراری را از بین می‌برد و موجب تقویت قوه بینایی می‎شود، این گیاه خاصیت خلط آوری و ضد اسپاسم نیز دارد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در طب سنتی، رشد بی رویه موهای زائد با عملکرد سایر ارگانیسم‎های بدن، ارتباط دارد، افزود: این که مصرف رازیانه به دلیل هورمونی بودن، باعث کاهش رویش موهای زائد می‎شود، ممکن است درست باشد، اما رشد موهای زائد را در طب سنتی با اصلاح مزاج، می‎توان کاهش داد. 

وی با اشاره به برخی تداخلات دارویی گیاه رازیانه، متذکر شد: این گیاه با دارویی مثل فنوباربیتال تداخل داشته و افرادی که آسم آلرژیک نیز دارند باید در مصرف رازیانه احتیاط کنند. 

رشدی در پایان خاطرنشان کرد: گیاهانی مثل هویج، سویا، کنجد، شیرین بیان، ریشه قاصدک، مارچوبه، شنبلیله و گل گاو زبان نیز خاصیت هورمونی دارند و باید در استفاده از آنها احتیاط شود.

انتهای پیام

دانشنامه فرزند:
سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال
شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره
دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید.
کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات
شما عزیزان هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه
«ارسال سوال»
در سامانه مراجعه نمایید.

من 30 ساله هستم. قدم 161 سانتیمتر است و وزنم 65 کیلوگرم است، اولین روز آخرین قاعدگی من در تاریخ 28 فروردین می باشد. طول دوره های قاعدگی من یا به عبارتی فاصله اولین روز شروع قاعدگی تا اولین روز شروع قاعدگی بعدی بین 27 تا 36 روزه است. قاعدگی من نامنظم است. معمولا برای جلوگیری از بارداری از روش طبیعی استفاده می کردیم. داروهای مصرفی من عبارتند از، دوفاستون قبلا مصرف کردم، و قرص ویتاگنوس و در حال حاضر، سه ماه است که هیچ قرصی مصرف نمیکنم. مدت زمان اقدام ما برای بارداری یک سال و دو ماه است. بارداری های قبلی و نوع زایمان و سقط های قبلی: نداشتم. سونوگرافی ها و آزمایش های انجام شده عبارتند از عکس رنگی از رحم، سونو واژن و آزمایش هورمون، که اندکی هورمون مردانه بالا بود. دکتر قبلی همان قرص های بالا را دادند و فرمودند کیست 3 سانتی دارم، دکتر جدیدم فرمودند تنبلی تخمدان دارم ولی هیچ گونه قرصی ندادند، از اینکه یکسال و چند ماهه دکتر میرم و هیچ نتیجه ای نمیگیرم خسته شدم، با این همه هزینه های بالای پزشک زنان. میخواستم بدونم برای تنبلی تخمدان و آزاد شدنش چه راه حلی دارید؟ در طب سنتی عرق بومادران و رازیانه و دم کرده رازیانه گفته شده نظر شما چیست؟ آیا قرص خاصی هست برای این مبحث؟

تنبلی تخمدان با اختلال در تخمک گذاری منجر به اختلال و تاخیر در بارداری میشود اما می توان با آن مقابله کرد. اگر واقعا مشکل شما تنبلی تخمدان باشد باید روند رشد فولیکول ها توسط پزشک مورد بررسی قرار گرفته و داروهای محرک تخمک گذاری برایتان تجویز شود تا احتمال باردار شدنتان افزایش یابد. پس به پزشک دیگری مراجعه کنید. به علاوه، ورزش روزانه منظم داشته باشید، وزن خود را در صورت بالا بودن به محدوده طبیعی برسانید. مصرف مواد غذایی بسیار شیرین و پرچرب را کاهش داده و از مواد غذایی فرآوری شده و کارخانه ای مثل سوسیس و کالباس کمتر استفاده کنید. برخی افراد از موثر بودن پیازدرمانی در حل مشکل تخمدان پلی کیستیک سخن گفته اند اما اثربخشی آن هنوز طی تحقیقات علمی به اثبات نرسیده است. مصرف عرق رازیانه توصیه نمیشود. در مورد عرق بومادران هم هنوز تحقیقات علمی کافی انجام نشده و نمیتوان در مورد اثربخشی شان نظر قطعی داد. توصیه میکنم اگر هم قصد کمک گرفتن از طب سنتی را دارید، از آن در کنار مصرف دارو کمک بگیرید و آن را جایگزین درمان دارویی نکنید.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«افزایش احتمال بارداری»
واقع در بخش
«پیش از بارداری»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

کانال تلگرام دانشنامه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.
درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران

هشدار جدی:
پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی
داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی
در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با
یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در
عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام
آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
2010-2020 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران
درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *