خواص آلبالو و فشار خون

دوره مقدماتی php
خواص آلبالو و فشار خون
خواص آلبالو و فشار خون

یافته محققان نشان می دهد نوشیدن آب آلبالو به اندازه دارو در کاهش فشار خون موثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان دانشگاه نورث آمبریا انگلستان، افرادی که ۶۰ میلی لیتر افشره آلبالو که با کمی آب مخلوط شده باشد را بخورند شاهد کاهش ۷ درصدی فشار خون در مدت ۳ ساعت خواهند بود.

همین میزان کاهش فشار خون برای کاهش خطر سکته تا ۳۸ درصد یا بیماری قلبی تا ۲۳ درصد کافی است.

معمولا افرادی که دارای عارضه فشار خون بالا هستند، نیاز به استفاده دائمی از داروهای مختلفی دارند، اما به گفته پژوهشگران مصرف آب آلبالو می تواند در کاهش فشار خون تاثیر بسزائی داشته و حتی مصرف دائمی آن در برخی موارد منجر به عدم نیاز استفاده از قرص های فشار خون در بیماران می شود.

دانشمندان معتقدند آب آلبالو غنی از اسیدهای فنولیک است و به همین دلیل دارای چنین تاثیر قوی ای بر فشار خون است.خواص آلبالو و فشار خون

فشار خون بالا در صورت عدم درمان موجب افزایش ریسک حمله قلبی، نارسایی قلبی، بیماری کلیه، سکته و دمانس یا زوال عقل می شود.

دوره مقدماتی php

در این مطالعه تیم تحقیق ۱۵ فرد دارای علائم اولیه فشار خون بالا را مورد آزمایش قرار دادند. به این افراد ۶۰ml افشره آلبالو رقیق شده در ۱۰۰ml آب یا نوشیدنی با حجم مشابه به عنوان دارونما که فقط بوی آلبالو را داشت، داده شد.

دانشمندان دریافتند افت فشار خون در شرکت کنندگانی که آب آلبالو خورده بودند در مقایسه با گروه مقابل ۷ درصد بود.

«کارن کین» از پژوهشگران ارشد این تیم تحقیقاتی در رابطه با یافته های فوق می گوید: «میزان قابل توجه کاهش فشار خون در افرادی که آلبالو مصرف می کنند، قابل مقایسه با تاثیری است که از داروهای شیمیائی فشار خون به دست می آید. این موضوع نشان دهنده اهمیت این میوه در روند درمانی فشار خون بوده و افراد مبتلا به این بیماری باید این میوه و فراورده های آن را در برنامه غذائی خود لحاظ کنند.»

«گلن هواتسون»، سرپرست تیم تحقیق، نیز می گوید: «یافته های ما نشان می دهد برخی از ترکیبات موجود در آلبالو دارای تاثیر بسیار مثبتی در کاهش فشار خون بوده و بر این بیماری تاثیر دارد.»

به گفته این محققان، فشار خون بالا علت اصلی مرگ و میرهای ناشی از بیماری های قلبی است اما کاهش نسبتا کم فشار خون می تواند تاثیر بزرگی بر نرخ مرگ و میر داشته باشد.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

آلبالو و گیلاس دو میوه بسیار پرخاصیت هستند. آلبالو، مسکن تشنگی است و شربت آلبالو بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند. هسته آلبالو، ضد اسهال و قابض خوبی است و ضد فشار خون نیز می باشد. آلبالو، ضد مواد صفراوی، ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است. آلبالو، اشتهاآور بسیار خوبی است. ضماد و مرهم آلبالو برای باز شدن رنگ رخسار و چهره موثر و مفید است. مصرف آلبالو برای گرم مزاجان و مبتلایان به فشار خون و افرادی که چربی زیادی در شکم دارند سودمند است. مصرف آلبالو برای افرادی که خارش پوستی دارند موثر و مفید است. آلبالو خواص گیلاس را دارد و مصرف آن، اعصاب را آرامش می دهد، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. آلبالو برای سوء هاضمه های لجوج بسیار مفید است. آلبالو میوه ای نرم کننده ملّین است. مصرف چند روز متوالی شربت یا مربای آلبالو برای معالجه نارسائی های کبد مفید است. شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده موثر است.

خواص خوراکی ها– آلبالو یا به قول فرنگی ها همان گیلاس ترش sour- herry) از میوه های فصل تابستان است که هم به صورت خام به عنوان میوه، مورد استفاده قرار می گیرد و هم از آن در غذاها، دسرها و شیرینی های مختلف فصل استفاده می کنند. البته از مربا و شربت خوشمزه آن نیز نمی توان به راحتی گذشت؛ به خصوص اینکه شربت آلبالو خاصیت عطش زدایی نیز دارد. درضمن، بعضی ها برای رفع تشنگی، آب آلبالو را به شربت آن ترجیح می دهند. از طرف دیگر، این میوه طبیعتی سرد دارد؛ بنابراین خوردن آن به افراد گرم مزاج توصیه می شود. به طورکلی آلبالو، سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی گوناگون به خصوص ویتامین و مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی است.

– آلبالو باعث کاهش فشار خون می شود، بنابراین مصرف آن برای افرادی که دارای فشارخون بالایی هستند مفید است؛ علاوه بر این، غلظت خون را کم می کند و برای رفع مشکل کم خونی توصیه می شود.– آلبالو خاصیت صفرابری دارد و به دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا کمک می کند. البته می گویند اگر آب یا مربای آلبالو با کمی رازیانه مخلوط شود، برای دفع سنگ مثانه و رفع سوزش مجاری ادرار مفید است.

– این میوه، نیروبخش بوده است و اثر ضدعفونی کننده بر روده ها دارد و در ضمن ورم معده را نیز کم می کند.

– آلبالو به طور کلی برای درمان رماتیسم، تصلب شرایین، نقرس و پیوره دندان مفید است. خواص آلبالو و فشار خون

– با توجه به اینکه آلبالو قندخون را کاهش می دهد، دیابتی ها می توانند آن را با خیال راحت مصرف کنند.

– این میوه ادرارآور بوده، برای رفع ورم کلیه مفید است.

– چاق ها نیز می توانند با خوردن آلبالو خودشان را لاغر کنند. علاوه بر این، آلبالو چربی خون را نیز پایین می آورد.

* آلبالو به علت داشتن قند لوولوز برای افراد دیابتی مضر نیست. هم چنین برای تقویت قدرت باروری مردان مفید است.

فواید آلبالو و گیلاس در کاهش وزن بدن

آلبالو و گیلاس دارای کالری و چربی کمی هستند و مقدار زیادی آب دارند. تحقیقات نشان داده که افزایش مصرف آب سطح انرژی و متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه انرژی بیشتری در بدن می سوزد.

بسیاری از افراد اثرات مفید میوه هایی مثل آلبالو و گیلاس را که دارای آب زیادی هستند، در کاهش وزن خود مشاهده کرده اند. هم چنین دارای پتاسیم بالا و سدیم کمی هستند که با نگهداری آب در بدن، تعادل آن را در بدن حفظ می کنند، زیرا رژیم های کم سدیم کم نمک باعث کمبود شدید آب در بدن می شوند.

گیلاس و آلبالو برای کاهش درد مفاصل، روماتیسم و نقرس بسیار مفید هستند.

* دارای مقدار زیادی مواد قلیایی هستند و اسیدیته خون را کاهش می دهند. بنابراین افرادی که می خواهند خونشان قلیایی شود، گیلاس و آلبالو بخورند.

* نوع سیاه رنگ این میوه ها، دارای مقدار زیادی آهن هستند و برای کم خونی مفید می باشند.

گیلاس و آلبالو برای کاهش درد مفاصل، روماتیسم و نقرس بسیار مفید هستند.

* برای افراد دچار نقرس مفید است، چون مقدار اسید اوریک را که در نقرسی ها بالاست، کاهش می دهد. اسید اوریک یک ماده زائد و دفعی است که در اثر هضم و جذب مواد غذایی در بدن بوجود می آید و اگر مقدار آن در بدن افزایش یابد، به کریستال هایی در مفاصل تبدیل می شود و درد و تورم را در آن قسمت ایجاد می کند.

* غنی از آنتی اکسیدان هستند، در نتیجه برای پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی مفید می باشند.

* دارای موادی هستند که درد حاصل از آرتریت التهاب مفاصل و نقرس را کاهش می دهد که این خاصیت را سایر میوه ها و سبزی ها ندارند.

* منبع غنی ملاتونین هستند. ملاتونین، یک آنتی اکسیدان قوی است که تأثیر آن بهتر و مؤثر از ویتامین های آنتی اکسیدانی وE وA است، زیرا هم محلول در چربی و هم محلول در آب است. در حالی که ویتامین محلول در آب و ویتامین های A و E محلول در چربی هستند.

آنتی اکسیدان های موجود در این میوه ها جلوی عمل رادیکال های آزاد را در بدن می گیرند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که با حمله به سلول های سالم بدن، باعث تخریب آنها می شوند. تخریب سلولی توسط رادیکال های آزاد، باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن و پیری زودرس سلول ها می شود.

علاوه بر موارد فوق، برای درمان بیماری های زیر نیز مفید هستند:

– سنگ کلیه – کاهش خطر سکته قلبی – پوسیدگی دندان ها

– رفع کم خوابی – جلوگیری از واریس رگ ها– کاهش التهاب بدن

– کاهش کلسترول خون – کاهش سردرد

علاوه بر خواصی که ذکر شد؛

گیلاس سینه را نرم می کند، معده را ضدعفونی نموده و تخمیر معده را از بین می برد با آن که معالج یبوست است، اسهال و به خصوص اسهال خونی را شفا می دهد. برای مبتلایان به رماتیسم – درد مفاصل و تصلب شرائین میوه بسیار مفیدی است. ماسک زیبایی که با گوشت گیلاس تهیه می شود پوست را نرم و رنگ آن را باز می کند. دم کرده گیلاس ادرار را زیاد می کند.

صاحب نظران بر این باورند که گیلاس دارای آنزیمی است که باعث شکسته شدن اسید اوریک و در نتیجه دفع آن می گردد. خوردن روزانه نصف فنجان گیلاس به مدت یک تا دو ماه سودمند است ولی نباید از رژیم غذائی نیز غافل بود.

گیلاس سموم بدن را از بین می برد، دستگاه هاضمه را مرتب کرده و اعصاب را تسکین می بخشد.

گیلاس سرشار از املاح معدنی است: دارای کلسیم، فسفر، پتاسیم، کلر، سدیم، منیزیم، گوگرد و مقدار قابل توجه آهن است.خواص آلبالو و فشار خون

هم چنین دارای کوبالت، مس، منگنز و روی می باشد.

گیلاس دارای ویتامین های ث، ب 2، آ و … نیز می باشد و برای چشم فوق العاده مفید است.

در قرن هجدهم دکتر له مری معروف درباره گیلاس نوشته است:

( گیلاس برای قلب، برای معده و روده مفید است اشتها را زیاد کرده و بدبویی را به خوشبویی تبدیل می کند. در عصر حاضر بر اثر بررسی هایی که در روی گیلاس به عمل آورده شده است گفته های پزشکان قدیمی درباره این میوه به ثبوت رسیده است.

و اکنون با آزمایش های علمی ما می دانیم که گیلاس از میوه هایی است که سموم بدن را بر طرف کرده و خون را تصفیه می کند، قوه دماغی بدن را تقویت کرده و کمبود املاح معدنی بدن را برطرف ساخته و دستگاه هاضمه را منظم می کند.

گاز جمع می شود و غذا تخمیر می گردد و هم چنین کسانی که املاح معدنی بدن آنها کم شده و یا بچه هایی که دیر رشد می کنند باید گیلاس بخورند و رژیم گیلاس بگیرند چون قند میوه گیلاس از نوع قند لوولوز می باشد. مصرف گیلاس به کسانی که بیماری دیابت دارند توصیه می شود.

ترکیباتی که در گیلاس وجود دارد تعدیل کننده PH خون است زیرا خون باید به مقدار 4/7 قلیایی باشد.

مصرف گوشت و مواد گوشتی خون را اسیدی می کند و بهترین تعدیل کننده آن میوه ها از جمله گیلاس است.

گیلاس را باید قبل از غذا خورد تا با آن جلوی زیادی اشتها را بگیرد. کسانی که برای کم خوردن و لاغری متوسل به قرص های شیمیایی می شوند می توانند از گیلاس که یک میوه طبیعی است و مصرف آن اندام را متناسب می کند کمک بگیرند، زیرا قرص های شیمیایی برای کم کردن اشتها اشخاص را لاغر می کند اما در مقابل برای سیستم اعصاب و دستگاه عروق و شریان ها مضر و خطرناک است و اعصاب را تحریک کرده و بی خوابی می آورد. کسانی که می خواهند از گیلاس برای لاغری و تناسب اندام خود کمک بگیرند باید در ابتدای غذای خود دویست و پنجاه تا سیصد و پنجاه گرم گیلاس بخورند و بعد منوی غذای آنها نباید دارای مواد نشاسته ای مثل نان ماکارونی، برنج، حبوبات و نان شیرینی باشد.

برای رژیم دفع سموم باید صبح ناشتا نخست صد گرم گیلاس بخورید و بعد آن را تا پانصد گرم افزایش دهید.

  • ماسک خانگي رفع چروک صورت
  • مصرف آب گیلاس در افراد مسن موجب می شود این افراد درد آرتروز کمتری داشته باشند.

    هم چنین جوشانده برگ گیلاس برای سنگ های کلیوی نافع می باشد.

    حرارت خون را پایین می آورد، صفرابر است، ناراحتی های کبدی را کاهش می دهد، تب را پایین می آورد.

    در طب سنتی معتقدند که گیلاس برای رفع خشکی حلق و ریه مفید است. ضد پوسیدگی دندان است. در بررسی ها مشاهده شده است که عصاره گیلاس سیاه تا 89 درصد فعالیت آنزیم های عامل تشکیل پلاک دندان را متوقف می کند.

    آلبالو و گیلاس دو میوه بسیار پرخاصیت هستند. آلبالو، مسکن تشنگی است و شربت آلبالو بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند. هسته آلبالو، ضد اسهال و قابض خوبی است و ضد فشار خون نیز می باشد. آلبالو، ضد مواد صفراوی، ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است. آلبالو، اشتهاآور بسیار خوبی است. ضماد و مرهم آلبالو برای باز شدن رنگ رخسار و چهره موثر و مفید است. مصرف آلبالو برای گرم مزاجان و مبتلایان به فشار خون و افرادی که چربی زیادی در شکم دارند سودمند است. مصرف آلبالو برای افرادی که خارش پوستی دارند موثر و مفید است. آلبالو خواص گیلاس را دارد و مصرف آن، اعصاب را آرامش می دهد، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. آلبالو برای سوء هاضمه های لجوج بسیار مفید است. آلبالو میوه ای نرم کننده ملّین است. مصرف چند روز متوالی شربت یا مربای آلبالو برای معالجه نارسائی های کبد مفید است. شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده موثر است.

    خواص خوراکی ها– آلبالو یا به قول فرنگی ها همان گیلاس ترش sour- herry) از میوه های فصل تابستان است که هم به صورت خام به عنوان میوه، مورد استفاده قرار می گیرد و هم از آن در غذاها، دسرها و شیرینی های مختلف فصل استفاده می کنند. البته از مربا و شربت خوشمزه آن نیز نمی توان به راحتی گذشت؛ به خصوص اینکه شربت آلبالو خاصیت عطش زدایی نیز دارد. درضمن، بعضی ها برای رفع تشنگی، آب آلبالو را به شربت آن ترجیح می دهند. از طرف دیگر، این میوه طبیعتی سرد دارد؛ بنابراین خوردن آن به افراد گرم مزاج توصیه می شود. به طورکلی آلبالو، سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی گوناگون به خصوص ویتامین و مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی است.

    – آلبالو باعث کاهش فشار خون می شود، بنابراین مصرف آن برای افرادی که دارای فشارخون بالایی هستند مفید است؛ علاوه بر این، غلظت خون را کم می کند و برای رفع مشکل کم خونی توصیه می شود.– آلبالو خاصیت صفرابری دارد و به دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا کمک می کند. البته می گویند اگر آب یا مربای آلبالو با کمی رازیانه مخلوط شود، برای دفع سنگ مثانه و رفع سوزش مجاری ادرار مفید است.

    – این میوه، نیروبخش بوده است و اثر ضدعفونی کننده بر روده ها دارد و در ضمن ورم معده را نیز کم می کند.

    – آلبالو به طور کلی برای درمان رماتیسم، تصلب شرایین، نقرس و پیوره دندان مفید است.

    – با توجه به اینکه آلبالو قندخون را کاهش می دهد، دیابتی ها می توانند آن را با خیال راحت مصرف کنند. خواص آلبالو و فشار خون

    – این میوه ادرارآور بوده، برای رفع ورم کلیه مفید است.

    – چاق ها نیز می توانند با خوردن آلبالو خودشان را لاغر کنند. علاوه بر این، آلبالو چربی خون را نیز پایین می آورد.

    * آلبالو به علت داشتن قند لوولوز برای افراد دیابتی مضر نیست. هم چنین برای تقویت قدرت باروری مردان مفید است.

    فواید آلبالو و گیلاس در کاهش وزن بدن

    آلبالو و گیلاس دارای کالری و چربی کمی هستند و مقدار زیادی آب دارند. تحقیقات نشان داده که افزایش مصرف آب سطح انرژی و متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه انرژی بیشتری در بدن می سوزد.

    بسیاری از افراد اثرات مفید میوه هایی مثل آلبالو و گیلاس را که دارای آب زیادی هستند، در کاهش وزن خود مشاهده کرده اند. هم چنین دارای پتاسیم بالا و سدیم کمی هستند که با نگهداری آب در بدن، تعادل آن را در بدن حفظ می کنند، زیرا رژیم های کم سدیم کم نمک باعث کمبود شدید آب در بدن می شوند.

    گیلاس و آلبالو برای کاهش درد مفاصل، روماتیسم و نقرس بسیار مفید هستند.

    * دارای مقدار زیادی مواد قلیایی هستند و اسیدیته خون را کاهش می دهند. بنابراین افرادی که می خواهند خونشان قلیایی شود، گیلاس و آلبالو بخورند.

    * نوع سیاه رنگ این میوه ها، دارای مقدار زیادی آهن هستند و برای کم خونی مفید می باشند.

    گیلاس و آلبالو برای کاهش درد مفاصل، روماتیسم و نقرس بسیار مفید هستند.

    * برای افراد دچار نقرس مفید است، چون مقدار اسید اوریک را که در نقرسی ها بالاست، کاهش می دهد. اسید اوریک یک ماده زائد و دفعی است که در اثر هضم و جذب مواد غذایی در بدن بوجود می آید و اگر مقدار آن در بدن افزایش یابد، به کریستال هایی در مفاصل تبدیل می شود و درد و تورم را در آن قسمت ایجاد می کند.

    * غنی از آنتی اکسیدان هستند، در نتیجه برای پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی مفید می باشند.

    * دارای موادی هستند که درد حاصل از آرتریت التهاب مفاصل و نقرس را کاهش می دهد که این خاصیت را سایر میوه ها و سبزی ها ندارند.

    * منبع غنی ملاتونین هستند. ملاتونین، یک آنتی اکسیدان قوی است که تأثیر آن بهتر و مؤثر از ویتامین های آنتی اکسیدانی وE وA است، زیرا هم محلول در چربی و هم محلول در آب است. در حالی که ویتامین محلول در آب و ویتامین های A و E محلول در چربی هستند.

    آنتی اکسیدان های موجود در این میوه ها جلوی عمل رادیکال های آزاد را در بدن می گیرند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که با حمله به سلول های سالم بدن، باعث تخریب آنها می شوند. تخریب سلولی توسط رادیکال های آزاد، باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن و پیری زودرس سلول ها می شود.

    علاوه بر موارد فوق، برای درمان بیماری های زیر نیز مفید هستند:

    – سنگ کلیه – کاهش خطر سکته قلبی – پوسیدگی دندان ها

    – رفع کم خوابی – جلوگیری از واریس رگ ها– کاهش التهاب بدن

    – کاهش کلسترول خون – کاهش سردرد

    علاوه بر خواصی که ذکر شد؛

    گیلاس سینه را نرم می کند، معده را ضدعفونی نموده و تخمیر معده را از بین می برد با آن که معالج یبوست است، اسهال و به خصوص اسهال خونی را شفا می دهد. برای مبتلایان به رماتیسم – درد مفاصل و تصلب شرائین میوه بسیار مفیدی است. ماسک زیبایی که با گوشت گیلاس تهیه می شود پوست را نرم و رنگ آن را باز می کند. دم کرده گیلاس ادرار را زیاد می کند.

    صاحب نظران بر این باورند که گیلاس دارای آنزیمی است که باعث شکسته شدن اسید اوریک و در نتیجه دفع آن می گردد. خوردن روزانه نصف فنجان گیلاس به مدت یک تا دو ماه سودمند است ولی نباید از رژیم غذائی نیز غافل بود.

    گیلاس سموم بدن را از بین می برد، دستگاه هاضمه را مرتب کرده و اعصاب را تسکین می بخشد.

    گیلاس سرشار از املاح معدنی است: دارای کلسیم، فسفر، پتاسیم، کلر، سدیم، منیزیم، گوگرد و مقدار قابل توجه آهن است.

    هم چنین دارای کوبالت، مس، منگنز و روی می باشد.

    گیلاس دارای ویتامین های ث، ب 2، آ و … نیز می باشد و برای چشم فوق العاده مفید است.

    در قرن هجدهم دکتر له مری معروف درباره گیلاس نوشته است:

    ( گیلاس برای قلب، برای معده و روده مفید است اشتها را زیاد کرده و بدبویی را به خوشبویی تبدیل می کند. در عصر حاضر بر اثر بررسی هایی که در روی گیلاس به عمل آورده شده است گفته های پزشکان قدیمی درباره این میوه به ثبوت رسیده است.

    و اکنون با آزمایش های علمی ما می دانیم که گیلاس از میوه هایی است که سموم بدن را بر طرف کرده و خون را تصفیه می کند، قوه دماغی بدن را تقویت کرده و کمبود املاح معدنی بدن را برطرف ساخته و دستگاه هاضمه را منظم می کند.

    گاز جمع می شود و غذا تخمیر می گردد و هم چنین کسانی که املاح معدنی بدن آنها کم شده و یا بچه هایی که دیر رشد می کنند باید گیلاس بخورند و رژیم گیلاس بگیرند چون قند میوه گیلاس از نوع قند لوولوز می باشد. مصرف گیلاس به کسانی که بیماری دیابت دارند توصیه می شود.

    ترکیباتی که در گیلاس وجود دارد تعدیل کننده PH خون است زیرا خون باید به مقدار 4/7 قلیایی باشد.

    مصرف گوشت و مواد گوشتی خون را اسیدی می کند و بهترین تعدیل کننده آن میوه ها از جمله گیلاس است.

    گیلاس را باید قبل از غذا خورد تا با آن جلوی زیادی اشتها را بگیرد. کسانی که برای کم خوردن و لاغری متوسل به قرص های شیمیایی می شوند می توانند از گیلاس که یک میوه طبیعی است و مصرف آن اندام را متناسب می کند کمک بگیرند، زیرا قرص های شیمیایی برای کم کردن اشتها اشخاص را لاغر می کند اما در مقابل برای سیستم اعصاب و دستگاه عروق و شریان ها مضر و خطرناک است و اعصاب را تحریک کرده و بی خوابی می آورد. کسانی که می خواهند از گیلاس برای لاغری و تناسب اندام خود کمک بگیرند باید در ابتدای غذای خود دویست و پنجاه تا سیصد و پنجاه گرم گیلاس بخورند و بعد منوی غذای آنها نباید دارای مواد نشاسته ای مثل نان ماکارونی، برنج، حبوبات و نان شیرینی باشد.

    برای رژیم دفع سموم باید صبح ناشتا نخست صد گرم گیلاس بخورید و بعد آن را تا پانصد گرم افزایش دهید.

    مصرف آب گیلاس در افراد مسن موجب می شود این افراد درد آرتروز کمتری داشته باشند.

    هم چنین جوشانده برگ گیلاس برای سنگ های کلیوی نافع می باشد.

    حرارت خون را پایین می آورد، صفرابر است، ناراحتی های کبدی را کاهش می دهد، تب را پایین می آورد.

    در طب سنتی معتقدند که گیلاس برای رفع خشکی حلق و ریه مفید است. ضد پوسیدگی دندان است. در بررسی ها مشاهده شده است که عصاره گیلاس سیاه تا 89 درصد فعالیت آنزیم های عامل تشکیل پلاک دندان را متوقف می کند.

    این مجله مخصوص کودک و نوجوان می باشد.

    پیام زن
    ویژه مسائل زنان و خانواده

    دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
    محمد جعفری گیلانی
    سید ضیاء مرتضوی

    3

    7733305
    7738743
    7733305
    payam-zan_man@aalulbayt.org

    قم، صندوق پستی 371…

    پرسمان
    فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی

    مرکز فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
    سید محمدرضا فقیهی
    محمد باقر پور امینی
    1380
    3

    7747240
    7735473
    7743816
    info@porseman.net
    www.porseman.n…

    مبلغان
    فرهنگی – تبلیغی
    حوزه

    1385/6/1
    3
    mbl

    در مطالعات انجام شده ؛
    پزشکان به افراد دارای فشار خون بالا ؛ آلبالو یا افشره این میوه را داده و
    مشاهده کردند پس از گذشت سه ساعت ، فشار خون این افراد به میزان 7 mmHg کاهش یافت. در این میان بهترین نتیجه در بهبود فشار خون سیستولیک افراد فوق  زمانی حاصل شد که اسیدهای فنلی، protocatechuic و
    وانیلیک، در کنسانتره آلبالو به میزان بیشتری وجود داشت. به همین دلیل
    پژوهشگران اعتقاد دارند این مواد دارای خاصیت مثبتی در کاهش فشار خون
    هستند.

    به تازگی تیمی از پژوهشگران
    دانشگاه نورتومبریا در نیوکاسل در مطالعات خود دریافتند که میزان فشار خون
    در افرادی که به تازگی دچار این بیماری شده اند ، پس از مصرف آب آلبالو تا
    هفت درصد کاهش پیدا می کند. این میزان از کاهش فشار خون تقریبا برابر با
    تاثیری است که قرص های رایج برای مبارزه با این عارضه بر بدن افراد گذاشته و
    فشار خون آن ها را کم می کند.

    در این مطالعات ، پژوهشگران به
    بررسی شرایط فشار خون 15 فرد مبتلا به این عارضه کردند که در مراحل اولیه
    بیماری خود به سر برده و میزان عادی فشار خون آن ها در کمترین حالت 130/90 mmHg بود. این موضوع به منزله وجود وجود خطر زیاد بوده و امکان پارگی مویرگ ها یا بروز اختلالات قلبی در این افراد وجود دارد.

    در ادامه این تحقیقات ، پزشکان
    به افراد فوق آلبالو یا افشره این میوه را داده و مشاهده کردند پس از گذشت
    سه ساعت ، فشار خون آن ها به میزان 7 mmHg کاهش داشت. در این میان بهترین نتیجه در بهبود فشار خون سیستولیک افراد فوق  زمانی حاصل شد که اسیدهای فنلی، protocatechuic و
    وانیلیک، در کنسانتره آلبالو به میزان بیشتری وجود داشت. به همین دلیل
    پژوهشگران اعتقاد دارند این مواد دارای خاصیت مثبتی در کاهش فشار خون
    هستند.

    کارن کین  از
    پژوهشگران  ارشد این تیم تحقیقاتی در رابطه با یافته های فوق اعلام
    کرد : میزان قابل توجه کاهش فشار خون در افرادی که آلبالو مصرف می کنند ،
    قابل مقایسه با تاثیری است که از داروهای شیمیائی فشار خون به دست می آید .
    این موضوع نشان دهنده اهمیت این میوه در روند درمانی فشار خون بوده و
    افراد مبتلا به این بیماری باید این میوه و فراورده های آن را در برنامه
    غذائی خود لحاظ کنند.خواص آلبالو و فشار خون

    گلن هواتسون ، سرپرست تیم
    تحقیقاتی فوق الذکر نیز در تکمیل سخنان همکار خود افزود : ما به این نتیجه
    رسیده ایم که برخی از ترکیبات موجود در آلبالو دارای تاثیر بسیار مثبتی در
    کاهش فشار خون بوده و بر این بیماری تاثیر دارد .

    باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: برخی خوراکی ها در تشدید فشار خون افراد نقش مهمی دارند با کاهش مصرف این خوراکی ها می توان سلامتی را تضمین کرد.

     شما می‌توانید خطر ابتلا به فشار خون بالا را با اضافه کردن این مواد خوراکی به رژیم غذایی خود روزانه خود کاهش دهید.تشخیص علائم فشار خون بالا ممکن است دشوار باشد اما درمان نشدن آن‌ها می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی مانند حملات قلبی و سکته مغزی شود؛ مواد خوراکی مختلف تاثیرات مثبت و منفی زیادی را در فشار خون بالا دارند.از هر چهار نفر در انگلستان یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است؛ برخی از غذا‌ها تاثیر منفی بر فشار خون بالا دارند؛ به طور مثال غذا‌های حاوی نمک زیاد فشار خون بالا را تشدید می‌کنند.طبق تحقیقات انجام شده مصرف بیش از اندازه نمک بزرگترین علت ابتلا به فشار خون بالاست؛ بزرگسالان نباید بیش از ۶ گرم نمک در روز مصرف کنند.

    قسمت بیشتر نمکی که مصرف می‌کنیم، پنهان است در واقع بخشی از نمک را از طریق مصرف غذا‌های فرآوری شده مانند بیسکوئیت، نان‌ها، غلات صبحانه و غذا‌های آماده دریافت می‌کنیم همچنین پیتزای فریز شده یکی دیگر از غذا‌هایی است که افراد دارای فشار خون بالا باید از آن پرهیز کنند.در سوی دیگر تعدادی از مواد خوراکی هستند که به کاهش فشار خون کمک می‌کنند؛ اسفناج، پسته و گشنیز از جمله این مواد خوراکی هستند.جاش اکس، محقق تغذیه می‌گوید: سال‌هاست که گشنیز در درمان تعداد زیادی از بیماری‌ها کاربرد داشته است.به گفته وی در سال ۲۰۰۹، یک مطالعه به منظور شناخت خواص اصلی گشنیز آغاز شد. محققان دریافتند که کاهش فشار خون بالا از جمله مزایای مثبت این گیاه است.

    مصرف میوه‌های تازه مانند هندوانه نیز می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کندوی می‌گوید: مصرف میوه‌های تازه (نه به صورت آب میوه، شیرینی یا میوه‌های کنسرو شده) یک راه عالی برای افزایش دریافت فیبر است؛ با مصرف این میوه‌ها علاوه بر تامین عناصر ضروری بدن خود مانند پتاسیم، منیزیم، از وجود آنتی اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئید‌ها و رزوراترول نیز بهره‌مند می‌شوید.بهتر است افراد مصرف دو تا چهار وعده میوه‌های تازه به ویژه میوه‌هایی مانند انواع توت‌ها یا بری‌ها، مرکبات، کیوی، سیب و هندوانه را به برنامه غذایی خود اضافه کنند.انواع بری‌ها مانند بلوبری، تمشک یا توت فرنگی می‌تواند به کاهش فشار خون بالای شما کمک کند؛ این میوه‌ها حاوی مقادیر زیاد زردینه یا فلاونید هستند. زردینه در جلوگیری از فشار خون بالا نقش اساسی دارد. بلوبری بیشترین تاثیر را در کاهش فشار خون بالا دارد.همچنین موز با داشتن مقادیر زیاد پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می‌کند؛ استفاده بیشتر از پتاسیم، اثر سدیم موجود در نمک دریافتی را کاهش می‌دهد در واقع هرچه پتاسیم بیشتری دریافت کنید، سدیم بیشتری را از طریق ادرار از دست می‌دهید.دقت داشته باشید بهتر است به جای دریافت پتاسیم از راه مکمل‌ها، از مواد خوراکی غنی از پتاسیم استفاده کنید.شما همچنین می‌توانید با اضافه کردن شکلات تلخ به برنامه غذایی خود، ریسک ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهید. طبق تحقیقات انجام شده مصرف روزانه ۱۰۰ گرم شکلات تلخ به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.به همان اندازه که میوه منبع عالی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری از جمله ویتامین C و پتاسیم است، از مصرف میوه‌های خشک باید اجتناب شود.به نوشته سایت Healthline؛ فرایند خشک شدن میوه منجر به از دست رفتن مقادیر زیاد آب آن می‌شود در نتیجه درصد بالایی از مواد مفید و مغذی میوه از دست می‌رود. متاسفانه محتوای اصلی آن‌ها قند است. یک کاسه انگور حاوی ۲۷ گرم کربوهیدرات است؛ فیبر‌ها تنها یک گرم این ترکیب را تشکیل می‌دهند در مقابل یک پیاله کشمش ۱۱۵ گرم کربوهیدرات دارد که تنها ۵ گرم آن به فیبر تبدیل می‌شود.در نتیجه میزان کربوهیدرات کشمش بیش از سه برابر انگور است؛ به طور کلی انواع میوه‌های خشک در مقایسه با میوه‌های تازه کربوهیدرات بالاتری دارند.پیتزای فریز شده از دیگر خوراکی‌هایی است که افراد با فشار خون بالا باید از آن اجتناب کنندبه نوشته این سایت پیتزا برای تمام افرادی که مراقب میزان نمک دریافتی خود هستند، بد است. ترکیب پنیر، گوشت، سس گوجه فرنگی و خمیر پیتزا حاوی مقادیر زیاد سدیم است اما با این حال پیتزای فریز شده به خصوص برای افراد دارای فشار خون بالا خطرناک است.برای حفظ طعم پیتزای فریز شده، یک بار آن را می‌پزند. همچنین تولیدکنندگان آن اغلب مقدار زیادی نمک را به آن اضافه می‌کنند. یک تکه پنیر یخ زده یا گوشت و پنیر پیتزا می‌تواند حاوی ۹۸۲ میلی‌گرم سدیم یا حتی گاهی اوقات مقادیر بیشتر از این میزان نیز باشد. هرچه ضخامت خمیر پیتزا بیشتر باشد، سدیم دریافتی شما نیز بیشتر خواهد شد.

    چه عوامل دیگری می‌تواند شما را در معرض فشار خون بالا قرار دهد؟در همین زمینه NHS به هشت مورد اشاره می‌کند. سن (با افزایش سن ریسک ابتلا به فشار خون بالا افزایش می‌یابد)، سابقه خانوادگی، آفریقایی بودن یا ساکن منطقه حوزه دریای کارائیب، نداشتن تحرک، اضافه وزن و چاقی، مصرف مقادیر زیاد الکل، سیگار کشیدن و کم‌خوابی طولانی مدت احتمال ابتلای شما را به فشار خون بالا افزایش می‌دهند.برخی از عوارض فشار خون بالا می‌تواند توان شما را کاهش دهد یا حتی تهدید کننده زندگی شما باشد.خواص آلبالو و فشار خون

    2323

    ویروس کرونا به خیلی از صنعت های ریز و درشت اقتصادی آسیب های جدی و جبران ناپذیری وارد کرده است و این درحالی است که صنعت گردشگری به عنوان یکی از آسیب پذیر ترین صنایع دنیا در این پاندمی شناخته شده است.

    به دلیل گسترش خبرهای توطئه آمیز ارتباط COVID-19 با G5 که در پی آن برج سلولی مورد آتش سوزی قرار گرفت، مهندسان مخابرات به دردسر افتادند.

    تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
    نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
    Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

    ورود / عضویت

    محققان انگلیسی تایید کردند که مصرف آب آلبالو تاثیری مشابه داروهای کاهش فشار خون دارد.

    به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی میل، محققان دانشگاه نورثومبریا متوجه شدند افرادی که 60 میلی لیتر کنستانتره آلبالوی رقیق شده با آب می نوشند، فشار خون آنها در عرض سه ساعت هفت درصد کاهش می یابد که برای کاهش 38 درصدی خطر سکته مغزی و یا 23 درصدی بیماری قلبی کافی است.
    در این مطالعه مشخص شد که داروی کاهش فشار خون نیز تاثیر مشابه و همسان دارد.
    افراد زیادی در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند که در صورت درمان نشدن، با افزایش خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی، بیماری کلیه، سکته مغزی و زوال عقل مواجه می شوند.
    محققان در این مطالعه که در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شد، 15 نفر را که علائم اولیه فشار خون بالا داشتند، مورد بررسی قرار دادند.
    محققان این افراد را به دو دسته تقسیم کردند و به یک گروه 60 میلی لیتر کنستانتره آلبالو رقیق شده با 100 میلی لیتر آب و به گروه دوم شربت با طعم میوه دادند.
    براساس نتیجه این مطالعه، افرادی که کنستانتره آلبالو مصرف کرده بودند، فشار خون ماکزیمم (سیستولیک) آنها نسبت به افرادی که شربت با طعم آب میوه نوشیده بودند، هفت درصد بیشتر کاهش یافت.
    محققان علت تاثیر آب آلبالو بر پرفشاری خون را ناشی از غنای این میوه از اسیدهای فنولیک- یک نوع آنتی اکسیدان می دانند که به طور طبیعی تولید می شود.
    محققان با پیگیری وضعیت افراد مورد بررسی متوجه شدند که بیشترین تاثیر در فشار خون زمانی اتفاق می افتاد که سطح دو اسید فنولیک — اسید وانیلیک و protocatechuic — در خون بیماران به اوج می رسد.
    محققان خاطرنشان کردند که اکثر بیماری های قلبی و عروقی توسط عوامل خطرسازی اتفاق می افتد که می توان آنها را کنترل، درمان و یا اصلاح کرد.
    این عوامل خطرساز شامل فشار خون بالا، کلسترول، چاقی، استعمال تنباکو، نبود فعالیت بدنی و دیابت می شود./

     

    آلبالو علامت جوانی و نشاط است و تمام قسمتهای این میوه یعنی هسته ، دم ، برگ و ساقه آن در طب و صنعت کاربرد دارند. با ما همراه شويد تا با خواص و مضرات اين ميوه…

    کارشناسان پزشکی معتقدند نوشیدن آب آلبالو همچون مصرف دارو می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

    کارشناسان پزشکی معتقدند نوشیدن آب آلبالو همچون مصرف دارو می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

    به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بررسی مشخص شد نوشیدن 60 میلی‌لیتر آب آلبالو در مدت سه ساعت میزان فشار خون را هفت درصد پایین می‌آورد.

    خواص آلبالو و فشار خون

    به گفته پزشکان انگلیسی این مقدار مصرف آب آلبالو برای کاهش 38 درصدی خطر سکته مغزی و 23 درصدی بیماری‌های قلبی مناسب است. همچنین مصرف این نوشیدنی می‌تواند اثرگذاری مشابهی با داروهای کاهش فشار خون داشته باشد.

    در انگلیس حدود پنج میلیون نفر به فشار خون بالا مبتلا هستند که عدم درمان آن خطر سکته و نارسایی قلبی، بیماری‌های کلیوی، سکته مغزی و زوال عقلی را افزایش می‌دهد.

    دراین بررسی که روی 15 فرد با علائم اولیه فشار خون بالا انجام گرفت، مشخص شد مصرف 60 میلی لیتر آب آلبالو، میزان فشار خون را هفت درصد کاهش می‌دهد.

    به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، به گفته کارشناسان وجود میزان بالایی از اسیدهای فنولیک در آلبالو علت تاثیرگذاری آن بر کاهش فشار خون است.


    انتهای پیام

    خواص آلبالو و فشار خون
    خواص آلبالو و فشار خون
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *