درمان تشنج در کودکان

دوره مقدماتی php
درمان تشنج در کودکان
درمان تشنج در کودکان




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

تشنج ناشی از تب معمولا در کودکان 1 تا 5 سال رخ می‌دهد

 

درمان تشنج در کودکان

 تشنج چیست؟

تشنج، تغییر ناگهانی فعالیت حرکتی در فرد است كه ناشی از اختلال در فعالیت الکتریکی مغز بوده و در کودکان نیز شایع است. یکی از شایع‌ترین انواع تشنج در کودکان، تشنج ناشی از تب است که البته معمولا سرنوشت خوبی دارد، اما گاهی نیز به علت یک بیماری خطرناک مانند مننژیت (التهاب و عفونت پرده‌های مغزی) ایجاد می‌شود.تشنج ناشی از تب معمولا در کودکان 1 تا 5 سال رخ می‌دهد، هر چند گاهی این نوع تشنج قبل از یک سالگی یا بعد از پنج سالگی هم دیده می‌شود. در برخی خانواده‌ها تشنج بسیار شایع‌تر بوده که به علت زمینه ژنتیکی است.تشنج ناشی از تب معمولا با افزایش سریع درجه حرارت بدن رخ می‌دهد. البته گاهی نیز کودک در ابتدا دچار تشنج شده و پس از آن والدین متوجه وجود تب در کودک خود می‌شوند.بعضی از والدین هیچ پیش اطلاعی درباره تشنج ندارند و حتی در صورت بروز علائم آن، متوجه نمی‌شوند. بنابراین به طور خلاصه به بعضی از علائم آن اشاره می‌شود.

 

چه علایمی نشان دهنده بروز تشنج در کودک است؟ باتوجه به نوع تشنج، ممکن است کودک دچار اختلال هوشیاری شود یا اطرافیان را نشناسد

 

به صدا زدن پاسخ ندهد یا بیهوش روی زمین بیفتد.

 

گاهی حرکات غیرارادی در اعضای بدن کودک ظاهر می شود که این حرکت ها ممکن است قسمتی از بدن یا تمام اعضا را درگیر کند.

 

ممکن است کودک به شدت دست و پا بزند، روی زمین بیفتد، سر و چشم هایش به یک طرف بچرخد یا اینکه فقط یک دست یا یک پای او دچار حرکات تکان دهنده شدید شود و این حالت چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد.معمولا این حمله ها کمتر از ۵ دقیقه طول می کشد.

 

گاهی کودک در زمان حمله کنترل ادرار خود را از دست می دهد.

 

ممکن است کودک برای چند لحظه به نقطه ای خیره شود و در این مدت متوجه اطراف نباشد. البته بیشتر کودکان دچار تب و تشنج ساده می شوند. والدین اظهار می کنند که از خانه تا رسیدن به سرکوچه این تشنج تمام می شود. هنگام تشنج کودک چه کنیم؟هنگامی که کودک دچار تشنج می‌شود، به هیچ وجه استرس نداشته باشید.آرامش خود را حفظ کرده و كنار کودک خود بمانید.کودک را به یک طرف بخوابانید تا در صورتی که استفراغ کرد، مواد استفراغی باعث خفگی او نشود و لباس‌های او را آزاد کنید.در صورتی که قبلا پزشک برای کودک‌تان دارویی به منظور استفاده در هنگام تشنج (البته فقط به صورت مقعدی) تجویز كرده، آن را با آرامش به کار ببرید.نیازی نیست دندان‌های کودک را از هم باز کنید، فقط مطمئن شوید زبان کودک تحت فشار نباشد.

هنگامی که کودک دچار تشنج می‌شود، به هیچ وجه استرس نداشته باشید

  

بعضی از والدین هنگام تشنج کودک به خصوص در همراه بودن با تب سعی می‌کنند او را پاشویه کنند و یا زیر آب سرد بگیرند. به یاد داشته باشید هیچ کدام از این روش‌ها موثر نیستند.بعد از توقف تشنج اگر کودک‌تان تب داشته باشد، می‌توانید از شیاف استامینوفن استفاده کنید.از آنجا که تشنج ناشی از تب گاهی ناشی از علل مهم و خطرناک است و همچنین به دلیل این‌که بعضی از علل تشنج‌های بدون تب مثل کمبود قند و کلسیم نیاز به درمان اختصاصی دارد، بلافاصله پس از بروز تشنج به اورژانس زنگ بزنید و یا کودک را سریعا به نزدیک‌ترین بیمارستان برسانید.

 اگر کودکی یک بار تشنج کند، والدین باید نگران حمله های تشنجی بعد و حتی تا آخر عمر در او باشند؟معمولا تشنج عود نمی کند و قابل پیشگویی و پیشگیری هم نیست. در سنین پایین، مغز کودکان به افزایش درجه حرارت بدن حساس است، اما بیشتر آنها بعد از سن پنج سالگی، دچار تشنج نمی شوند.

 

تشنج ناشی از تب، معمولا با مشکلات بعدی همراه نیست و روی مهارت های یادگیری و هوش کودک تاثیرگذار نخواهد بود.

 

بچه هایی که تشنج می کنند معمولا به دارو نیاز ندارند اما در کودکانی که زیر یک سال، (۴ تا ۱۲ ماهه) اولین ابتلا را داشته اند، سابقه خانوادگی تب و تشنج و صرع در آنها وجود دارد یا بیش از ۲ بار و هر بار بیش از ۱۵ دقیقه این تشنج طول کشیده باشد، بیشتر باید مراقب باشند. از طرفی احتمال تشنج در پسرها بیشتر است. چه شیوه های درمانی ای برای این مشکل وجود دارد؟معمولا برای کودکانی که برای اولین بار دچار تشنج می شوند، درمانی انجام نمی شود. تصمیم گیری درمانی در موارد خاصی که ذکر شد و البته همراه با معاینه دقیق و شرح حال و انجام اقدام های تشخیصی از جمله آزمایش مایع مغزی نخاعی، سی تی اسکن و ام .آر .آی و براساس تصمیم گیری پزشک است و معمولا با داروهای خاصی انجام می شود. نکته مهم در درمان این بیماری، ادامه روند درمان و توجه به توصیه های پزشک و پیگیری منظم است.

    

تشنج‌ها معمولا در تب 39 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر اتفاق می‌افتد

 

چگونه از تکرار تشنج پیشگیری کنیم؟

پس از ترخیص از بیمارستان اگر دارویی برای کودک‌تان تجویز شده است، به منظور پیشگیری از تکرار تشنج آن را همیشه و به موقع به کودک تان بدهید. فراموش نکنید داروی کودک را در مهمانی یا مسافرت به همراه داشته باشید.اگر کودک‌تان دچار تشنج همراه با تب بوده، در سایر موارد تب (به هر علتی) درمان اولیه شما باید کاهش تب با استفاده از تب‌برهایی مانند استامینوفن و یا در صورت نیاز بروفن باشد.همچنین استفاده از پاشویه با آب ولرم (بدون الکل یا نمک) نیز مفید است.فراموش نکنید در مواقع تب یا تشنج در مورد استفاده از داروهای خاص مانند دیازپام به صورت خوراکی یا مقعدی قبل از ترخیص، از پزشک کودک‌تان یک دستورالعمل بگیرید و مطمئن شوید روش استفاده از آن را به خوبی فرا گرفته‌اید. نکته ای در مورد مصرف داروهای تشنج برخی والدین با توصیه های افراد غیرکارشناس، داروهای کودک را قبل از اتمام دوره های درمانی قطع می کنند در حالی که کودک باید تا زمانی که پزشک تجویز کرده، داروی ضدتشنج مصرف کند. هرگز نباید سرخود مقدار داروها را کاهش یا افزایش داد. طول درمان دارویی معمولا از شروع تا ۲ سال بعد از آخرین تشنج و براساس معاینه های پزشکی است. باید در دادن داروها مخصوصا شربت ها دقت کرد. شربت های ساختنی باید با میزان توصیه شده آب، رقیق و قبل از مصرف کاملا تکان داده شوند تا غلظت دارو یکنواخت شود. باید توجه داشت که شربت ها رسوب می کنند و اگر خوب هم زده نشوند، قسمت های پایین غلظت بیشتری دارند و مسمومیت دارویی ایجاد می کنند. همچنین باید توجه داشت که تغییر میزان برخی داروها با اندازه گیری سطح خونی آنهاست بنابراین معاینه های دوره ای کودک بسیار مهم است.

 

تشنج ناشی از تبتشنج‌های ناشی از تب شایع‌ترین اختلال تشنجی دوران کودکی هستند که معمولا روند خوبی در آینده دارند، اما ممکن است نشانه‌ای از بیماری‌های عفونی (سپسیس و مننژیت) باشند.بنابراین هر کودک مبتلا به تشنج را که به نزد پزشک می‌آورند، حتما باید علت تب مشخص شود.سن شروع این تشنج‌ها نه ماهگی تا پنج سالگی (بخصوص 14 تا 18 ماهگی) است و سه درصد کودکان دچار تشنج شیرخوار هستند.زمینه ژنتیک در تشنج ناشی از تب بسیار پررنگ است. پس در گرفتن شرح حال باید به سابقه خانوادگی توجه ویژه‌ای داشت.تشنج‌ها معمولا در تب 39 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر اتفاق می‌افتد و میزان عود تشنج ناشی از تب 30 تا 50 درصد است.کودکان دارای تب پایین‌تر از 39 درجه، دارای سابقه خانوادگی و کودکانی که در سن زیر 12 ماهگی دچار تشنج می‌شوند، در آینده بیشتر در معرض خطر عود تشنج ناشی از تب یا ابتلا به صرع هستند.

 

گردآوی:بخش کودکان بیتوته

 

منابع:

درمان تشنج در کودکان

bartarinha.irjamejamonline.irflashkhor.com


برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

به گزارش نبض ما به نقل از نی نی سایت، صرع یکی از بیماری های شناخته شده در کودکان بالای ۵ سال است که همراه با تشنج اتفاق می افتد و همین مایه نگرانی خیلی از پدر و مادر ها شده است. اما خیلی از آنها فرق بین تشنج های ناشی از تب و ناشی از بیماری صرع را نمی دانند. برای همین ما در گفتگو با دکتر وحیده صباغی، پزشک عمومی، از او درباره صرع و علائم آن و همچنین تفاوت میان تشنج های ناشی ازتب و ناشی از صرع پرسیدیم.

دکتر صباغی درباره صرع و علائم آن می گوید: معمولا بیماری صرع در بچه های بالای ۵ سال شایع است و در کودکانی که سن کمتری دارند شیوع ندارد. علائم تشنج به این شکل است که بچه برای چند دقیقه آگاهی خود را نسبت به محیط از دست می دهد و متوجه نیست که در محیط اطرافش چه می گذرد و یا اطرافیان صدایش می زنند.تشنج نشانه های دیگری هم دارد برای مثال بدن بچه دچار لرزش می شود، ممکن است چشم های او به یک طرف منحرف شده و فقط سفیدی چشم هایش دیده شود و دهنش کف می کند. همچنین بعضی از بچه ها در هنگام تشنج کنترل ادرارشان را از دست می دهند.

در بچه هایی که تشنج ناشی از صرع دارند ممکن است تشنجش مخفی باشد، به این صورت که آنها به یک جا خیره می شوند و بدنشان هم لرزشی ندارد که بقیه متوجه تشنج او شوند چون او همین طور به جلو خیره مانده است.

درمان تشنج در کودکان

یکی از بیماری های شایع در بچه ها تب وتشنج است اما هر تشنجی نشانه صرع نیست. به همین دلیل دکتر صباغی توضیح می دهد: بسیاری از تشنج ها در پی تب بالا در بچه ها اتفاق می افتد. بیماری صرع بین بچه های پایین تر از ۵ سال دیده نمی شود اما تب و تشنج در بین آنها شایع است. در سنین ۶ ماهگی تا ۵ سالگی تعداد فراوانی از بچه ها بعد از تب زیاد دچار تشنج می شوند اما هر تشنجی را نمی توان به صرع نسبت داد مگر اینکه بچه های بالاتر از ۵ سال به دنبال صرع دچار تشنج می شوند. کودکانی که دچار صرع می شوند باید بررسی شده و از آنها نوار مغزی گرفته شود تا بتوان با قطعیت تشخیص داد که این تشنج ها ناشی از تب است یا صرع.

معمولا بچه هایی که صرع دارند ممکن است شخص دیگری در خانواده شان به این بیماری مبتلا باشد اما نمی توان با قطعیت گفت که این بیماری ارثی است. به هر صورت والدین باید تب را در بچه های ۶ ماهه تا ۵ ساله جدی بگیرند چرا که ممکن است به تشنج منجر شود. در پی تشنج، اکسیژن رسانی به مغز مختل می شود و هرچقدر زمان تشنج طولانی تر باشد میزان اختلالات و عوارض در آنها بیشتر است.

علائم سردرد های خطرناک را بشناسید

سردرد بالای سر نشانه چیست؟

راهکارهایی برای درمان علائم سردرد اولیه

تفاوت میگرن و سردرد چیست و علائم آن

دکتر صباغی درباره درمان بیماری صرع می گوید: بچه هایی که صرع در آنها به طور قطعی تشخیص داده شده، باید تحت درمان دارویی قرار بگیرند و داروهای کنترل کننده و ضد تشنجی مصرف کنند. قبل از اینکه پزشک دارو های تشنجی را برای بچه تجویز کند، بسته به آن دارو، کودک باید از نظر آنزیم های کبدی چک شود و دارو هایش را خودسر قطع نکنند. چون کسی که صرع دارد، آستانه تحریک مغزش پایین است و حالت هایی مثل تب کردن و یا تصادف ها می تواند عامل تحریک مجدد برای این تشنج ها باشد.

بسیاری از کودکان مبتلا به صرع تا آخر عمر باید به مصرف این دارو ها ادامه دهند تا تشنجشان کنترل شود. اگر بچه ای مرتب تشنج می کند، در دوره ی شروع بیماری و تشخیص آن و تا زمانی که حمله های تشنجی او کنترل شوند، پدر و مادر باید حواسشان باشد به او باشد چون ممکن است حتی موقع دوچرخه سواری هم حمله هایش شروع شود. بنابراین آنها باید بیشتر حواسشان به کودک باشد.

کودکی که دچار تشنج بدون تب می شود و خانواده این موضوع را متوجه نمی شوند و پیگیری نمی کنند و در طول ماه، یک تا دو بار دچار تشنج های طولانی مدت می شود، هربار مغز او صدمه می بیند. بنابر این ممکن است این کودک در آینده دچار اختلال یادگیری شود و توان مغزی او کاهش پیدا کند.

یکی از نشانه هایی که مادران باید به آن توجه کنند، ملچ و ملوچ کردن نوزاد در خواب است که دکتر صباغی درباره آن می گوید: البته مادران نباید نگران شوند چون همه نوزادان در خواب ملچ ملوچ می کنند. اما اگر به محض بغل کردن و حرکت دادن کودک این حالت در کودک از بین برود و او آرام شود، تشنج نکرده است. تشنج، زمانی برای نوزاد اتفاق می افتد که مادر حالت ملچ و ملوچ را در نوزاد ببیند و حرکتش دهد اما او هیچ واکنشی نشان ندهد و همچنان حالت پرش و لرزش اندام ها را داشته باشد. مانند اینکه دست بچه ناگهان بپرد و با بغل کردن مادر هم آرام نشود.

بنابراین تشنج ها در این نوزادان از نظر تکرار شدن آن، همراه بودن با تب، طول کشیدن بیشتر از ۱۰ دقیقه و سابقه بیماری های تشنجی در افراد بزرگسال خانواده بررسی می شوند. در صورتی که همه این عوامل مثبت باشند، از بچه نوار مغز می گیرند و در غیر این صورت نمی توان به تشنج بچه برچسب صرع چسباند.

صرع مقاوم به درمان نمی شود اما از جمله بیماری هایی است که خانواده و کودک باید پیگیر آن باشند. در هر بیمار دوز دارو فرق می کند و بدن او به مقداری مشخص از آن دارو جواب می دهد. همچنین این بچه ها نباید مواد غذایی تحریک پذیر مانند کافئین، قهوه و شکلات زیاد بخورند. بچه هایی که تکرار تشنج زیادی دارند ممکن است در بیمارستان بستری شوند و تحت درمان دارویی قرار بگیرند اما درمان صرع با جراحی سر، امکان ندارد.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ همچنین لطفاً درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

نکاتی مهم درباره رابطه با همسر مصروع

موانع رانندگی در سفر برای بیماران مغز و اعصاب

علائم و درمان صرع کوچک

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

سزارین یا طبیعی ؟ عمل زایمان خانم های باردار+فیلم

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

درمان شگفت انگیز زانو درد

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

ریتم نامنظم قلبی یا آریتمی چیست؟

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

درمان تشنج در کودکان

اینگونه پیر نخواهید شد

فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.



درمان تشنج در کودکان

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

 تشنج به‌همراه تب در کودک

تشنج، انقباض خودبخودی ماهیچه‌ها است. اگر کودکی که تب دارد، دچار تشنج شود، دو علت ممکن است وجود داشته باشد: علت می‌تواند یا خود تب باشد یا بیماری مغزی که خودش تب نیز ایجاد می‌کند.تشنجات ناشی از تب در ۵ تا ده درصد از کودکان اتفاق می‌افتند. در این حالت، سرعت بالا و پائین رفتن تب مهم‌تر از میزان بالا بودن یا شدت تب است. تغییر ناگهانی حرارت بدن به میزان یک تا دو درجه سانتی‌گراد تشنج ایجاد می‌کند. در حالی‌که تغییر تدریجی سه درجه، تشنج ایجاد نمی‌کند.

تشنجات ناشی از تب می‌توانند به صورت لرز و تکان‌های شدید ظاهر شوند. بین سنین سه ماهگی و سه سالگی از سنین دیگر شایع‌تر هستند و در سنین ۳ تا هشت سالگی کمتر و کمتر دیده می‌شوند. بعد از هشت سالگی، تشنجات ناشی از تب نادر هستند.اگر کودکی یک دوره تشنجات ناشی از تب داشته باشد، احتمال این‌که بعداً دوباره دچار تشنج شود، بیشتر است. ولی داشتن تشنجات تبی بدین معنا نیست که کودک در آینده به صرع مبتلا خواهد شد. بیماری‌هائی که می‌توانند با درگیر کردن مغز تشنج ایجاد کنند، عبارتند از مننژیت، آنسفالیت و آبسه مغز. هنگامی‌که تشنجات با این بیماری‌ها اتفاق می‌افتند، کودک اغلب تب دارد. با این حال، در اینجا خود بیماری است که تشنج ایجاد می‌کند نه تب.ـ علائم و نشانه‌ها:در جریان تشنجات همراه تب، کودک بیهوش خواهد افتاد، بدنش سخت خواهد شد و برای مدت کوتاهی تنفس او دچار اختلال خواهد شد. رنگ کودک آبی خواهد شد و کنترل ادرار و مدفوع خود را از دست خواهد داد و استفراغ خواهد کرد. شانه‌ها، فک، و پلک‌ها به طور غیرعادی پرش خواهند داشت. سریعاً کودک تنفس عادی خودش را به دست خواهد آورد. تشنج دو تا ۳۰ دقیقه یا بیشتر طول خواهد کشید. بعد از به دست آوردن دوبارهٔ هوشیاری، کودک تشنج را به خاطر نخواهد آورد.علائم مختلفی از تشنجات تبی به شما کمک می‌کند که آنها را از تشنجاتی که در اثر بیماری‌هائی نظیر منژیت، آنسفالیت یا آبسه‌های مغزی ایجاد شده‌‌اند، تمیز دهید. یکی از علائم مهم تشنجات تبی این است که کودک سریعاً ظرف چند دقیقه بهبود می‌یابد. بلافاصله بعد از تشنجات تبی، کودک هوشیار می‌شود و می‌‌تواند پاسخ بدهد و خسته نیست. بعد از یک تشنج تبی، کودک می‌تواند گردنش را به جلو خم کند. اغلب در پیشینهٔ خانوادگی، تشنجات تبی وجود دارد.بعد از تشنجاتی که در اثر بیماری مغزی ایجاد می‌شود، کودک نمی‌‌تواند گردنش را به جلو خم کند و دچار حالت خستگی مفرط خواهد شد.ـ مراقبت خانگی:نترسید! کودک شما درد ندارد و خطر درمان نامناسب بیشتر از خطر تشنج است. کودک را در هنگام تشنجات از آسیب‌ دیدن محافظت نمائید و سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.ـ موارد احتیاط:۱. به کودک بیهوش، آسپیرین یا هیچ داروئی دیگری از طریق دهان ندهید. کودک بیهوش نمی‌‌تواند آن را ببلعد و ممکن است سبب خفگی او شود.۲. به کودک در حال تشنج تنفس دهان به دهان ندهید. ماهیچه‌های تنفسی در جریان تشنجات به‌طور موقتی در حال انقباض هستند و در نتیجه، تنفس مصنوعی می‌تواند آسیب ایجاد کند.۳. هنگامی‌که کودک دچار تشنج است او را برای کاهش دمای بدنش در وان آب قرار ندهید. در چنین مواردی حوادثی نظیر خفگی و آسیب در اثر کناره‌های وان اتفاق افتاده است و بنابراین، چنین عملی اصلاً توصیه نمی‌شود.۴. اگر کودک بعد از پایان تشنجات نمی‌‌تواند گردنش را به جلو خم کند، اگر کودک خسته شده و یا این‌که غش کرده است، این مسئله را به پزشک خود گزارش دهید. این موارد نمی‌‌توانند علائم یک بیماری وخیم باشند.۵. اگر کودک اکثراً هنگام بروز تب تشنج پیدا می‌کند، هنگامی‌که اولین نشانه‌های تب ظاهر شدند، بدن او را با اسفنجی که با آب ولرم خیس شده است، مالش دهید.ـ درمان پزشکی:هر کودکی که تشنج ناشی از تب دارد، باید توسط پزشک معاینه شود. اگر تشنج قطع نشد، کمک بخواهید و کودک را به نزدیک‌ترین مرکز اورژانس برسانید. لازم است که علت تب پیدا شود.بیشتر پزشکان بر این باورند که اگر کودک تشنجات ناشی از تب دارد، لازم نیست برای پیشگیری از تشنجات بعدی، داروی روزانه مصرف کند. کودکی که یکبار تشنج تبی پیدا کرد، احتمال این‌که دوباره در اثر یک بیماری تب‌دار تشنج پیدا کند، بیشتر است.والدین باید به خاطر بسپارند که تشنجات تبی منجر به صرع نمی‌شوند و همچنین کودکان را مستعد دیگر مشکلات عصبی نمی‌کند.

منبع:ویستاویرایش و تلخیص:آکاایران

سایت کودک ، بارداری ، زایمان ، تربیت کودک ، بیماری های کودک ، نی نی

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

درمان تشنج در کودکان
درمان تشنج در کودکان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *