داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

دوره مقدماتی php
داستان جی تی ای وی از اول تا اخر
داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

My CMS

وبسایت رسمی گیم یار GameYaar

داستان بازی GTA V بدون شک از جذاب ترین داستان ها بین تمامی نسخه های gta است. در این مقاله به طور مختصر و مفید داستان بازی GTA V رو بررسی می کنیم. این مقاله یک بررسی کلی است و قسمت های مهم بازی به هیچ وجه لو نمیره یا به اصطلاح اسپویل نمی شه.

اولین صحنه پیش روی گیمر، صحنه ی یک سرقت مسلحانه از یک بانک محلی می باشد. 9 سال پیش از زمان حال، سه سارق مسلح با نام های مایکل ( Michael )، ترور ( Trevor) و برد ( Brad ) در حال دزدی از یک بانک اطراف شهر North Yankton هستند. اما سرقتی که قرار بود یک سرقت بی دردسر و برنامه ریزی شده باشد، با سر رسیدن نیرو های پلیس به سرقتی پیچیده و خونین تبدیل می شود.داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

دوره مقدماتی php

تصویر مایکل ( سمت چپ ) و برد ( سمت راست )

کاراکتر ترور ( Trevor ) در GTA V

راننده این سه سارق در حین درگیری ها، به ضرب گلوله کشته می شود و بقیه در تنگنایی وخیم گرفتار شده و در کنار مزرعه ای نزدیک جاده متوقف می شوند. در حالی که این سه نفر طبق نقشه به دنبال هلکوپتری که قرار بود برای فرار آماده شده باشد حرکت می کنند ، یک نفر به صورت مشکوکی با اسنایپر به Brad و Michael تیر اندازی می کند. Trevor پس از درگیری با پلیس ها به سمت زمین های برفی اطراف می گریزد و Michael و Brad تنها می مانند.

صحنه بعدی مراسم تدفین Michael را نشان می دهد که در یک قبرستان کوچک در حال برگزاری است. در حالی که مایکل در فاصله ای دور از پشت درختی مشغول تماشای این مراسم است و شخصی که در روز سرقت به او و Brad شلیک کرد در میان عزاداران به چشم می خورد.

بازی به زمان حال می رسد. شهر Los Santos. مایکل در حال صحبت با یک روانپزشک است و درباره خانواده در حال فروپاشی اش صحبت می کند. او هم اکنون به عنوان ” شاهد یک پرونده جنایی ” تحت محافظت FIB می باشد که برای محافظت او و خانواده اش را به این شهر منتقل کرده اند.

در صحنه بعد مایکل بیرون از دفتر مکالمه کوتاهی با دو خلافکار با نام های فرانکلین ( Franklin ) و لامار ( Lamar ) دارد که به دنبال یک خانه می گردند. در واقع این اولین صحنه ای است که با Franklin، دیگر شخصیت اصلی بازی آشنا می شویم اما تا اینجای کار، Michael و Franklin هیچ آشنایی با یکدیگر ندارند.

تصویر کاراکتر فرانکلین ( Franklin ) در gta v

Franklin و Lamar برای یک صاحب نمایشگاه ماشین به نام Simeon Yetarian کار می کنند و کارشان باز پس گیری ماشین هایی است که خریدارانشان قادر به پرداخت بقیه پول ماشینشان نیستند یا نمی خواهند اجاره ماشینی که اجاره کرده اند را پرداخت کنند. گرچه Franklin و Lamar برای صاحب نمایشگاه کار می کنند اما رویا های بزرگ تری در سر دارند و به پول های بیشتری فکر می کنند و همین باعث می شود از رییسشان دزدی کنند.

بعد از مدتی، به Franklin ماموریتی داده می شود تا مثل همیشه ماشن یکی از افرادی که اجاره ماشینش را پرداخت نمی کند را پس بگیرد. اما بر حسب  اتفاق این ماشین متعلق به پسر Michael است و خود Michael نیز روی صندلی عقب ماشین خوابیده است. این دومین برخورد Michael و Franklin در بازی است. پس از مدتی بحث در نهایت Michael به Franklin کمک می کند از شر رییسش خلاص شود.

دومین برخورد فرانکلین و مایکل

در همین جا رابطه دوستی میان Franklin و Michael شکل می گیرد و Franklin جوان دوست دارد برای Michael کار کند و از تجربیات او استفاده کند. اما یک اتفاق مسیر کلی داستان را شکل می دهد و داستان اصلی بازی را رقم می زند.

در یکی از روز های بازی، Franklin به سمت خانه Michael در حزکت است. پس از رسیدن به خانه مایکل متوجه می شود که او و همسرش با یکدیگر درگیر شده اند. همسر مایکل با مربی تنیسش به مایکل خیانت کرده است و مایکل نیز قصد انتقام دارد. Michael به همراه Franklin مربی تنیس را تعقیب می کنند و او را در خانه اش گیر می اندازند.

Michael که بسیار خشمگین است تصمیم می گیرد خانه مجلل و گران قیمت مربی تنیس را خراب کند و همین کار را می کند. در حالی که مایکل و فرانکلین در راه برگشت هستند، مایکل تماسی دریافت می کند و متوجه می شود که خانه ای که او با خاک یکسان کرده است متعلق به بزرگ ترین و خطرناک ترین گنگستر شهر است و مربی تنیس فقط آن جا قایم شده بود.

لحظه تخریب خانه گران قیمت

پس از مدتی صاحب اصلی خانه، Martin Madraz،  سر می رسد و پس از تهدید مایکل و زهر چشم گرفتن به او مهلت می دهد تا مبلغ  2/5 میلیون دلار را به عنوان خسارت به او پرداخت کند. مایکل هم هیچ راهی به جز سرقت و خلاف برای پول در آوردن بلد نیست. گویا مایکل حتی در میانسالی هم نمی تواند خلاف را کنار بگذارد.

درست همین موقع است که اولین هدف اصلی داستان بازی GTA V مشخص می شود. این هدف به بازی سر و شکل و جهت می دهد و ماجرا های بعدی را رقم می زند.

اگر یادتان باشد سومین شخصی که در سرقت حضور داشت Trevor بود. او هنوز زنده است و در محل زندگی اش یک گروه پخش کننده ” شیشه ” را اداره می کند و در حال رقابت یا یک پخش کننده دیگر در شهر محل سکونتش است.

بعد از اینکه مایکل و فرانکلین از یک طلا فروشی در شهر سرقت می کنند، این خبر به گوش Trevor می رسد و او می فهمد که دوست دیرینه اش زنده است و  دوباره به سرقت روی آورده است. Trevor نیز تصمیم می گیرد به این دو نفر بپیوندد تا جمع کاراکتر های این نسخه جی تی ای جمع شود.

در حین این که Franklin و Trevor به مایکل کمک می کنند، هر کدام به دنبال اهداف خود نیز هستند. Franklin درگیر زد و خورد های گنگستری و همکاری با دوستش Lamar است و Trevor نیز سعی در گسترش کسب و کار مواد مخدرش دارد و وارد قاچاق اسلحه نیز می شود. داستان بازی GTA V پیرامون این سه شخصیت جلو می رود.

 

برای لو نرفتن داستان بازی GTA V و حفظ جذابیت برای شما رفقای گیمر به همین اکتفا می کنیم و اصل ماجرا رو میزاریم برای وقتی که شروع کنیم به ضبط Walkthrough این بازی.

حتما گیم یار رو در آپارات و یوتیوب دنبال کنید و اگه دوست دارید گبم پلی های جی تی ای رو به زبان فارسی مشاهده کنید کانال گیم یار رو فراموش نکنید.

سه کاراکتری که کنترل آن ها را در اختیار خواهید داشت

 

مثل همیشه عالــــــــــــــــــــی D:
یعنی می خواید بعد gta sa برید v ؟ D:
WoOw

IV

عالی بود گیم یار

حاجی بنظر من بی‌خیال جی تی ای شو کلا . گیمای اکشن اپن ورلد سبک جی تی ای چیزی برای آموزش ندارن.همون مراحلو انجام میدیو با تجربه ای که میگیری کم کم پرو پلیر میشی . گیمای سند باکس مثل ماین کرفت بزار خدایی خیلی تاثیر دارن من سه سال ماین کرفت بازی کردم می‌تونم بگم با ویدیو هایی ک از تو دیدم ۹۹٪ گیمم بهتر شد تا تونستم گیم رو آسون تر تموم کنم.دادا گیم سند باکس اگه بخوای terraria و block story یه مثال ازش هستن که هر دوشونو با روش های چرت پرت خودم تموم کردم ولی خب تو بهتر آموزش میدی کلا حال می‌کنم وقتی گیم پلیاتو می‌بینم D:

اولا ممنون که نظرتو بیان کردی ? ثانیا الان کانال و وبسایت از هر دو تا بازی طرفدار دارن و من نمی تونم یکی رو کلا نذارم. گیم سندباکس چند تا دارم. اگه بتونم می خام در آینده از G mod ویدیو بزارم

سلام مرسی از کانال و وبسایت خوبتون، اگه میشه لینک اندروید جی تی ای وی و دیتا بازیشو توی کانال بذارید من هرچی سعی کردم نتونستم دیتا بازی رو پیدا کنم باسپاسداستان جی تی ای وی از اول تا اخر

ممنون بابت کامنتت. متاسفانه خودمم هیچ فایلی درباره دیتا gta v ندیدم. اگه هم وجود داشته باشه چون حجمش خیلی زیاده نمی تونمتو وبسایتم بزارمش ?

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سرانجام انتظار چندین ساله طرفداران به پایان رسید و نام Grand Theft Auto V وارد لیست اچیومنت ها و تروفی های کنسولمان شد. به همین علت دیگر نمی خواهیم سر شما را با توضیحات بیشتر و از این جور حرف ها که آخرین قسمت این سری کی منتشر شده و چه عملکردی داشته ( به دلیل این که دیگر همه شما با GTA آشنا دارید) درد بیاوریم و یکراست سراغ نقد این عنوان جهان آزاد می رویم. راک استار در طول یکی دو سال گذشته، قول ها و ادعاهای زیادی در مورد بازی خود داشته و حال باید دید سرانجام این همه امید راک استار به کجا رسیده است.

این گروه خشن

بیایید برای یک بار هم که شده دموهای پر تعدادی که در سری GTA همیشه وجود داشته است را این بار در GTA V تا آخر ببینیم، چرا که در این صورت است که متوجه جذاب بودن داستان خواهید شد. داستانی طولانی و پرفراز و نشیب که با شخصیت ها و دیالوگ های جذاب شما را با خود همراه می سازد و دیالوگ هایی که بین شخصیت ها رد و بدل می شود به قدری پخته و البته همراه با چاشنی طنز کار شده که به عمیق تر بودن سه شخصت بازی و راحت ارتباط برقرار کردن شما با آن ها بیش از بیش افزوده است.

به هر حال داستان بازی در ابتدا با یک پیش زمینه ما را به نه سال قبل باز می گرداند، جایی که مایکل، ترور و دو همدستان دیگرشان در حال سرقت از یک بانک می باشند. اما در هنگام فرار از دست پلیس ها هر دو همدست مایکل و ترور کشته می شوند و مایکل نیز مرده فرض می شود و این در حالی بود که ترور باعث فرار مایکل شده است.

حال نه سال از آن وقایع گذشته و هر شخصیت به راه خودش رفته است. مایکل تحت حفاظت افراد شاهد در آمده و با خانواده اش در لس سانتوس زندگی، حداقل از لحاظ خودش بدون خلافی به راه انداخته است. همسرش تنفر شدیدی از او دارد و از بین بچه ای خانواده نیز، دختر او یعنی تریسی آرزوی رفتن به تلویزیون را در سر می پروراند و پسرش جیمی هم یک تنبل به تمام معناست که بازی های ویدئویی آنلاین تمام دغدغه جیمی است و تلاش های مایکل نیز برای ارتباط بیشتر با فرزندانش اصولا کار را بدتر می کند، چرا که  در این خانواده هر کس ساز خودش را می زند! فرانکلین نیز یک راننده ماهر و فردی بلندپرواز است که البته تا به حال فرصتی برایش پیش نیامده تا توانایی هایش را به طور کامل نشان دهد. تا این که به دلیل اتفاقاتی ( به دلیل عدم اسپویلر گفته نمی شود) به زندگی مایکل کشیده شده و در نهایت مایکل که ارتباط با فرانکلین را در مقایسه با فرزندنش راحت تر می بیند، بی درنگ او را زیر پر و بال خود قرار می دهد. کمی بعد که مایکل متوجه خیانت همسرش شده، به وسیله فرانکلین به تعقیب فردی که مسبب این قضیه است می پردازند و خانه آن فرد را با خاک یکسان می کنند. ولی از بد حادثه این عمارت در واقع متعلق به یک قاچاقچی مکزیکی با نام Martin Madrazo بوده که حال درخواست غرامت از این دو نفر را دارد. مایکل هم که چاره ای برایش نمانده مجبور می شود که به دلیل پرداخت بدهی هایش به این فرد یک بار دیگر به کار سابقش یعنی سرقت این بار با همکاری فرانکلین بازگردد.داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

و پس از آن به ترور، همکار و دوست سابق مایکل می رسیم که در حال حاضر در شمال شهر لس سانتوس زندگی می کند. ترور دارای شخصیت پردازی فوق العاده و صد البته وحشتناک است، یک روانی به تمام معنا که از نتیجه ترکیب هوش بالا و جنون به دست آمده است. خشن و بی رحم از خصوصیات او می باشد و دیوانه بودن او به شکلی است که باعث شده دو شخصیت دیگر در مقایسه با ترور افراد خوبی به نظر برسند! صدای استثنایی به همراه انیمیشن جالبش، باعث شده تا ترور را یکی فراموش نشدنی ترین شخصیت بازی ها ویدیویی تاریخ نامید. ترور نیز که خبر سرقت از یک جواهر فروشی را شنیده، بدون لحظه ای شک کردن متوجه می شود که این کار تمیز از عهده هیچ کس بر نمی آید به غیر از مایکل، و به همین علت به لس سانتوس رفته و مایکل را پیدا می کند. حال یک بار دیگر این دو دوست سابق که البته رابطه شان پچیده تر از قبل شده به همراه فرانکلین گرد هم آمده اند تا یکی از جذاب ترین داستان های این سری را که همراه با شوخی های جالبی نیز می باشد روایت کنند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که شخصیت پردازی مایکل، ترور و فرانکلین بسیار عالی است. هر کدام از این سه نفر کاملا متفاوت تر از شخصیت های اصلی قسمت های قبلی Grand Theft Auto خواهند بود. مایکل نشان دهنده ی یک شخصیتیست که همیشه پیروزی را برای خود می خواهد و حال در تلاش برای سر و سامان دادن به اوضاع زندگیش است ، ترور نیز از آن دسته شخصیت هاییست که تکلیفش با خودش هم مشخص نیست و به معنای واقعی کلمه اگر دو دقیقه نگاهش کنی حس خواهی کرد که می خواهد تا جایی که می خوری کتکت بزند ! فرانکلین نیز کسی است که هرگز تا قبل از اتفاقات بازی در معرض واقعی زندگی جرم و جنایت قرار نگرفته است و حال تلاش می کند که از چنین مخمصه ای بیرون آید که خوب تلاشش بی فایده است.

البته با تمامی این وجود ایراداتی هم در داستان وجود دارد که می توان به آن خرده گرفت، به عنوان مثال فرانکلین که ادعای اخلاق مداری دارد، در یکی از ماموریت هایش باید عکس های خصوصی یک بازیگر را به دست آورد که کاملا خلاف آن چیزیست که خود راک استار از این  شخصیت تعریف کرده است یا زمانی که ترور، مایکل را پس از نه سال ملاقات می کند، علی رغم عصبانیتی که ترور از مایکل دارد، ولی در کمال تعجب بلافاصله دوباره با یکدیگر همکاری می کنند که به نظر می رسد قدری عجولانه بر روی این بخش ها کار شده است.

به لس سانتوس خوش آمدید :

مطابق دیگر قسمت های این سری، این شهر بازی است که ستاره اصلی GTA V می باشد. لس سانتوس ما را دعوت می کند که درجهان پر از جزییات خود و با دستاوردهای بسیار زیاد و چیزهای دیگرش، فاز جدیدی از ماجراجویی های خودمان را آغاز کنیم. البته مسلما کیفیت این شهر به مانند تریلر های بازی نیست، ولی لحظات ناب بسیار زیای در بازی وجود دارد که شما را میخکوب می کند. این لحظات ناب می تواند شامل طلوع زیبای آفتاب از پشت یک کوه هزاران ساله، مسابقه دادن در فاضلاب های حومه لس سانتوس در هنگام غروب دلنشین خورشید و یا فقط به سادگی می تواند در زمان سوئیچینگ واقع بینانه بین شخصیت ها باشد که ساختمان های مایل ها دورتر را نیز به وضوح به تصویر می کشد.

تنوع در عابرین پیاده و شلوغی خیابان ها در GTA V بسیار بیشتر از قسمت های پیشین شده و ساختمان های بزرگ و کوچک به همراه پیاده روهای زیبا و خیابان هایی که از شدت تمیزی برق می زند همگی نشان دهنده ی تقلیدی واضح از شهر لس آنجلس می باشد. در هنگام صبح وقتی به خیابان ها می رویم، مردمانی را می بینیم که در انتظار رسیدن اتوبوس برای شروع یک روز کاری دیگر هستند. اما نکته ی جالب تر اینجا است که در جای جای کوچه های بازی هر فضای آن توسط مغازه ها ، مردم و وسایل نقلیه اشغال شده است و سر و صدایی که مدام به گوش می رسد باعث شده تا شهر بسیار زنده به نظر برسد.

به هر گوشه ای که نگاه کنیم صدها نفر از مردم مشغول کسب و کار هستند و فروشگاه ها در تمامی مناطق بازی وجود دارند. سینما ها و بیلبوردهای تبلیغاتی را نیز نباید از یاد برد. ولی این جزئیات شگفت انگیز بازی همچنان ادامه دارد. به عنوان مثال اتوبوس های توریستی در مکان های بازی وجود دارند که اگر سوار آن ها شوید شما را به تور تفریحی برای دیدن خانه های مشهور Vinewood خواهند برد. پوستر فیلم هایی که بر روی دیوار ها چسبانده شده و مردمانی که در تئاتر های خیابان لباس های خنده دار به تن خود کردند نیز ، گوشه ی دیگری از جزییات بالای بازی را می رساند. کمی بعد وقتی راهمان را به سمت روستاها کج می کنیم، کشاورزی و کسب و کاری که در روستاها برای مردمان این خطه وجود دارد را می بینیم که کسب و کارشان نقش مهمی برای اقتصاد پویای جامعه دارد.

سواحل بازی یکی از زیباترین مناطق لس سانتوس است. شن و ماسه های ژولیده شده ، آب آرام دریا به همراه نور خورشیدی که بر روی آب تابیده لحظات بسیار زیبایی را به وجود آورده است. همچنین باید به فیزیک امواج بازی هم اشاره کرد که واقعا بهترین در میان دیگر بازی ها و کلا در میان این نسل می باشد. در این آب ها هم قایق های تفریحی کوچکی اغلب وجود دارند که در حال گشت و گذار می باشند. حتی با اکتشافات بسیار زیاد هم سخت است که بتوان در مورد مساحت زیر آب ها قضاوت کرد ، اما سفر در زیر آب یکی از بخش هایی است که به هیچ وجه نمی توان از تجربه ی آن گذشت. در زیر دریاها ماهی ها و مقدار زیادی از کوسه ها وجود دارند که طعم چشیدن گوشت انسان را می خواهند ! باید به یاد داشته باشید که دریا محیطی آرام نیست و از این گونه خطرات مانند روبرو شدن با کوسه ها اغلب وجود دارد و همچنین شما باید تجهیزات درستی برای رفتن به زیر آب ، مثلا اکسیژن کافی داشته باشید.

در زبر دریاها هم می توان کشتی های باری قدیمی را دید که مرجان ها آن ها را به احاطه ی خود درآورده اند. در هنگام نزدیک شدن به این کشتی ها ممکن است که غواصان دیگری را هم جلوتر از خود ببینید ، زیرا شما تنها کسی نیستید که به دنبال پیدا کردن گنج ها در این کشتی های غول پیکر می باشید. به هر حال ارزش پول حتی برای یک فرد عادی در بازی نیز بسیار بالا می باشد. جالب اینجاست که در این منطقه از بازی ( زیر آب ) هیچ گونه کمک خاصی وجود ندارد. در GTA V و در زیر آب باید هر گوشه ای را بگردید تا به گنج های بازی که شامل پول ، طلا و هر چیز با ارزشی است دست پیدا کنید و همچنین باید سریع نیز باشید زیرا ممکن است اکسیژنتان تمام شود.

در هنگام دعوا، سگتان را برای حمله بفرستید و در سه سوت جنازه تحویل بگیرید!

انتقال بین شخصیت های بازی بسیار نرم و روان می باشد . با فشار دادن یک دکمه ای خاص نمایی بالا از نقشه نمایان خواهد شد و شهر بازی به مانند Google Earth-style برایتان به نمایش در خواهد آمد. بعد از نشان دادن نقشه ی بازی از نمایی بالا شما می توانید سه شخصیت خود را از هر گوشه و کناری که هستند پیدا کنید. البته اگر زمانی سه شخصیت بازی نزدیک به هم باشند این انتقال بین شخصیت ها سریع تر شکل خواهد گرفت. همچنین در بعضی مواقع نیز انتقال بین شخصیت ها به صورت خودکار انجام می گیرد ، به عنوان مثال زمانی که هر سه شخصیت در حال انجام دادن یک ماموریت باشند ، این تغییر شخصیت ها به صورت خودکار خواهد بود. جالب تر اینجاست که اگر زمانی شخصیت های بازی مایل ها از یکدیگر دور باشند ، اگر بخواهید هر کدام را انتخاب کنید این انتقال مقداری طول خواهد کشید تا این راه یک روش هوشمندانه برای پنهان کردن بارگذاری های بازی باشد.

هر شخصیت نیز دارای مهارت های ویژه ای می باشد که باعث شده هر کدام از آن ها در مقایسه با یکدیگر متمایز باشند. اول به سراغ Franklin ( فرانکلین ) می رویم . وی زمانی که در هنگام رانندگی کردن است این قابلیت را خواهد داشت که زمان را برای مدت آهسته ای کند کند. شاید با خود بگویید که این ویژگی به چه دردی می خورد ولی اگر زمانی که یک دو جین ماشین پلیس در تعقیب شما می باشند و احتیاج به یک فرار سریع دارید با آهسته کردن زمان تونایی فرانکلین ارزش خودش را به شما نشان خواهد داد. Trevor ( ترور ) را نیز باید یک دیوانه بنامیم ! وی دارای حالتی با نام دیوانگی است که به او این توانایی را می دهد که میزان آسیب پذیری ضرباتش بر روی دشمنان دو چندان شود ، همچنین ترور از ضربات منحصر و تمام کننده های بسیار خشنی نیز بهره می برد. در نهایت به آخرین عضو این گرو کله خراب ! با نام Michael ( مایکل ) می رسیم . وی ظاهرا عاقل ترین فرد در میان دو شخصیت دیگر است و همچنین یک جنایتکار حرفه ای هم می باشد و به مانند مکس پین ، مایکل می تواند از ویژگی bullet time استفاده کند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که استفاده از این ویژگی های منحصر به فرد این سه شخصیت محدودیت هایی را هم دارا است و پس از مدتی نوار این ویژگی ها با استفاده از آن خالی خواهد شد ، ولی نگران نباشید زیرا پس از مدتی دوباره به آرامی شارژ می شود.

شکار حیوانات یکی دیگر از لذت بخش ترین کارهای بازی است.البته اگه دیر بجنبید، شما به جای این شیر کوهی پخش زمین خواهید شد!

شهری با جزییات فراوان :

اما مسلما هر جهانی هر چه قدر که می خواهد بزرگ باشد، بدون داشتن کارهای خاصی برای انجام دادن بی فایده خواهد بود. در این جاست که GTA V ارزش های خود را نشان می دهد و با یادگیری از اشتباهات GTA IV، در شهر لس سانتوس کارها و چیزهای بی شماری برای انجام دادن و یا فقط برای دیدن وجود دارد، به گونه ای که حتی باعث می شود مدتی طولانی دست از ماموریت های اصلی و فرعی بکشید و فقط به گشت و گذار در شهر بپردازید. این چیزهای متنوع می تواند شامل انجام دادن مینی گیم هایی از جمله تنیس و یوگا گرفته تا رقابت های سه گانه و مسابقه دادن در جاده های خاکی Blaine County و یا حتی چتربازی و شکار حیوانات برای به دست آوردن پول باشد و به قدری طراحی لذت بخشی دارند که ممکن است تعجب کنید که چگونه یک ساعت از وقت شما به سرعت صرف انجام دادن بازی تنیس گذشته است.

سپس هزاران موارد جمع کردنی در گوشه و کنار نقشه و ماموریت های فرعی به مانند Red Dead Redemption یا حوادث اتفاقی برایتان نمایش داده می شود که بعضی از آن ها کوتاه و نسبتا ساده است و البته این ماموریت های فرعی تنوع بسیار زیادی را هم دارا هستند تا باعث بشود که شما همیشه برای انجام دادن ماموریت های فرعی بازی اشتیاق داشته باشید. بعضی از ماموریت های فرعی بازی به مانند Red Dead Redemption با شکل علامت سوال در کوچه و خیابان های بازی وجود دارند. در چنین ماموریت هایی افرادی در انتظار شما هستند تا برایشان کار خاصی انجام دهید. از این دست ماوریت ها می توان به پیدا کردن فرد گم شده ای ، گوشمالی دادن به چند نفر ، پیدا کردن اشیایی خاص و بیشتر اشاره کرد. جالب اینجاست که پیش می آید که اتمام بعضی از ماموریت های فرعی چند روزی هم ( به لحاظ روز های بازی ) طول بکشد. مثلا برای پیدا کردن یک فرد گم شده باید به دنبال سرنخ ها بروید که چند روزی از وقت شما را خواهد گرفت. از آن گذشته ممکن است حوادث اتفاقی نیز به یک باره در کنار شما ظاهر شوند. مثلا در یک لحظه متوجه می شوید فردی در حال کتک خوردن از دیگران است و در این بین می توانیم تصمیم بگیریم که به او کمک کنیم یا خیر. یا در لحظه ای دیگر، دزدی کیف پول فردی را سرقت می کند و شما با پس گرفتن کیف پول و بازگرداندن به صاحب اصلیش می توانید اعتبار خوبی به دست آورید. البته این ها تنها قطره ای از ماموریت های بی کران اتفاقی و فرعی بازی می باشد.  مسلما با انجام دادن چنین ماموریت هایی پولی نیز دریافت خواهید کرد که بستگی به سخت بودن و آسان بودن آن ماموریت ، مقدار پولی که به شما تعلق خواهد گرفت متفاوت خواهد بود.

خوشبختانه نکات طنز بیشتری نیز در بازی وجود دارد. شاید GTA 4 برای عده بسیاری یک تجربه بیش از حد غم انگیز بود و نیکو بلیک اصولا از آن دسته افرادی نبود که بتوانیم چندان با او ارتباط برقرار کنیم. جدی  بودن در کارهایش و همچنین لحن خشن نیکو شاید جزو بخش هایی نبود که عده بسیاری از طرفداران این سری در انتظار آن بودند. خوشبختانه GTA V از چنین قاعده ای پیروی نمی کند و اگر شما جزو آن دسته از افرادی بودید که آدم کشی جزو فعالیت های مورد علاقه تان در GTA بوده و به انجام دادن قتل های بی معنی ساعت ها علاقه داشتید و فریادهای دیوانه وار مردم جزو موارد مورد علاقه شما بود، GTA V همان عنوانیست که به دنبال آن می گردید. چرا که همه ما به نوعی عاشق قتل های بی معنی هستیم، درست است ؟  

چه خبر از ماموریت ها؟! :

ماموریت هایی اصلی که پایه های GTA V را می سازد بسیار متنوع تر از قبل شده است و تقریبا در هر ماموریت کاری متفاوت را انجام خواهید داد. البته برخی از ماوریت ها به خصوص در اوایل، بیشتر در مورد معرفی ویژگی ها و عناصری که در این عنوان جهان آزاد وجود دارد و یا رانندگی از نقطه A به B می باشد، که مسلما چندان جالب نیست. چرا که قطعا گیمری را نمی توان پیدا کرد که یک نسخه از GTA را بازی نکرده باشد و نداند که چگونه می توان مهمات یا لباس خرید و حرف کلی این است که اصولا نیازی نیست که همیشه یک بخش آموزشی برای چنین کارهایی وجود داشته باشد.

اما نا امید نشوید، چرا که بعد از گذشت چند ساعت از بازی، GTA V تازه ارزش اصلی خود را در ماموریت های جذاب و دیدنی ارایه خواهد داد و نه تنها کاملا انعطاف پذیر تر از GTA 4 می باشد، بلکه راک استار دست شما را در نحوه پیش برد بسیاری از مراحل کاملا باز گذاشته است. مثلا می توانید با استفاده از قرار دادن بمب های c4 برای دشمنان تله بگذارید و پس از آن به یک منطقه امن رفته و با استفاده از تک تیرانداز به بمب ها شلیک کنید و یک آتش بازی حسابی به راه بیندازید. یا اگر به چنین روش های پر سر و صدایی علاقه ندارید، روشی به مانند یک شبح بهترین گزینه است و برای بازیکنانی که علاقه ندارند در هنگام انجام دادن ماموریت ، پلیس های سمج و دشمنان زیادی وجود داشته باشد مخفی کاری بسیار هیجان انگیز خواهد بود. اما مسلما لذتی که در انجام دادن ماموریت هایی سه نفره وجود دارد، اوج طراحی مراحل یک بازی جهان آزاد می باشد. مثلا در یکی از ماموریت ها، مایکل باید به ساختمانی نفوذ کند، فرانکلین تک تیر انداز باشد و ترور هم با هلکوپتر، مایکل را فراری دهد که نقش همکاری در چنین ماموریت هایی باعث شده تا آزادی عمل شما در این بازی بسیار زیاد باشد. در این بین چک پوینت های بسیار خوبی نیز در مکان های درستی گنجانده شده، تا دیگر به مانند قسمت های گذشته با نا امیدی بسیار ماموریتی را از اول شروع نکنید.

بدون شک ویترین اصلی ماموریت های بازی، مربوط به سرقت ها می باشد که فوق العاده لذت بخش هستند. سرقت های زیادی اعم از بزرگ و کوچک وجود دارد که شما با آن ها درگیر خواهید بود. تغییر در بین شخصیت های بازی در ماموریت های سرقت GTA V اهمیت اصلیش را به شما نشان خواهد داد. شما می توانید هر کدام از شخصیت ها را به صورت دستی کنترل کنید و یا این وظیفه را به هوش مصنوعی بسپارید. هر چندکه در بعضی اوقات این خودبازی است که تصمیم می گیرد که کنترل کدام شخصیت را در دست بگیرید. در طول انجام دادن مینی سرقت های بازی شما می توانید برای شناسایی نشدن ماسک های مختلفی را مثل میمون ، جمجمه و بیشتر را به صورت خود بزنید. انتخاب های دیگری نیز در بازی گنجانده شده ، مثلا شما می توانید به دلخواه خودتان انتخاب کنید که وسایل نقلیه ای که باید با آن از صحنه ی جرم فرار کنید به چه شکل باید باشد. البته سرقت های کوچک فقط برای یادگیری می باشند و اشتباه در آن چیزچندان مهمی نیست.

اما در مورد سرقت های بزرگ قضیه بسیار فرق می کند. یک اشتباه حتی از نوع کوچکش در چنین سرقت هایی نتیجه ای جز شکست را به ارمغان نخواهد آورد. شما قبل از هر سرقت بزرگ باید اول برنامه های خودتان را بشناسید یا به قول معروف تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید. باید بفهمید که به چه سلاح هایی نیاز دارید و  روش درست را برای موفقیت در این سرقت های بزرگ انتخاب کنید. مثلا باید بدانید که آیا این سرقت احتیاج به خشونت دارد یا مخفی کاری را می طلبد و یا تاکتیک درست در این سرقت حرف اول را می زند ؟ این ها تنها گوشه ای از انتخاب های شما می باشد. البته تنها این نیست و در سرقت های بزرگ قطعا این سه شخصیت بازی یعنی مایکل ، فرانکلین و ترور نخواهند توانست به موفقیت چندان زیادی دست پیدا کنند. اما نگران نباشید ، زیرا می توانید در سرقت های بزرگ برای خود افراد دیگری هم البته از نوع مناسبش را استخدام کنید. اگر پول کم تری برای استخدام افراد خرج کنید طبیعی است که افراد نه چندان حرفه ای به استخدام شما در خواهند آمد. در عوض دست و دلبازی بیشتر و پرداخت پولی بیشتر باعث می شود که شما افراد حرفه ای مانند راننده ها ، مردان مسلح و تکنسین ها را برای خود استخدام کنید. همچنین این افراد حرفه ای به شما برای پیدا کردن بهترین روش در سرقت ها نیز کمک شایانی خواهند کرد.

چه خبر از پیشرفت ها؟!

درگیری های بازی با اسلحه نیز از حالت خشک قسمت قبلی درآمده و شباهت های بسیاری به Max Payne 3 دارد. این بار انتقال بین کاور های بازی بسیار سریع تر شده و به لطف سبک بازی Gears of War شما هم اکنون در میدان نبرد دید بهتری نسبت به محیط خواهید داشت. البته متاستفانه ایرادی که همچنان در این سری وجود دارد، مربوط به تنظیم درجه دیوین شخصیت شما است که به سه بخش آرام، نسبتا سریع و سریع تقسیم می شود. ولی نکته منفی اینجاست که باید برای حداکثر سرعت دویدن همچنان دکمه ای خاص را به سرعت و پشت سر هم فشار بدهید، که مسلما تکرار مکرر آن بعد از مدتی باعث خستگی دستان خواهد شد و مشخص نیست که چرا راک استار همچنان علاقه ای به استفاده از یک سیستم دویدن ثابت در این سری ندارد.

هوش مصنوعی شهروندان بازی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد و بهبود قابل توجهی نسبت به قسمت پیشین داشته ( به گونه ای که حتی اگر به مرم فحش بدهید، آن ها با پلیس تماس می گیرند!) و همچنین کم پیش می آید که دشمنی با صورت به سمت شما بشتابد یا در هنگام کاور گرفتن نصفی از بدنش معلوم باشد. در مورد پلیس ها نیز چنین مسیله ای صدق می کند و کافی است که تعداد ستاره های پلیسی که در تعقیب شما هستند بیشتر شود، تا عذاب واقعی را در برابر چشمان خود ببینید! و از زمین، آسمان و هر جا که فکرش را بکنید پلیس ها بر سرتان آوار خواهند شد. هر چند که هوش مصنوعی افراد آمبولانس همچنان عجیب و غریب می باشد. به گونه ای که برای رسیدن به فرد زخمی، هر جنبنده ای که بر سر راهشان قرار بگیرد را با ماشین زیر می کنند و یا پیش می آید که در کنار فرد زخمی توقف می کنند و بدون آن که حتی پیاده شوند، گازش را می گیرند و در افق ها ناپدید می شوند! این که چرا هنوز سعی در برطرف کردن این مشکل نشده سوالیست که به نظر نمی رسد که خود راک استار هم برای آن جوابی داشته باشد.

سیستم رانندگی بازی نیز طبق معمول خوب کار شده و همچنین فیزیک واقع گرایانه ای را هم در هنگام برخورد ماشین ها با یکدیگر شاهد خواهیم بود. در کل همان طور که می بینید گستردگی و آزادی عمل شما در این بازی بسیار زیاد است و مطمئنا پرداختن به تمامی جزئیات و قابلیت های بازی در اینجا میسر نیست، ولی سعی شده که به صورت کلی به همه آن ها اشاره کنیم. باید اذعان کرد که ادعای اولیه Rockstar بیراه نبوده است.گیم پلی GTA V به طور خلاصه چکیده تجربه ۱۳-۱۲ ساله Rockstar در بازی های Open World است و با مجموعه ای بسیار غنی از نظر حجم محتویات، می توان آن را کامل ترین بازی این شرکت نامید.

گرافیک :

از نظر جلوه های بصری،GTA V یکی از بهترین های سال ۲۰۱۳ است. اگر یادتان باشد Red Dead Redemption یکی از بهترین گرافیک های سال ۲۰۱۰ را داشت و اوج هنرنمایی راک استار در فیزیک عالی بازی بود. واکنش دشمنان به اصابت گلوله به اعضای مختلف بدن متفاوت بود و تخریب پذیری و پراکنده شدن اشیا به هوا فوق العاده بود. این بار هم به لطف استفاده از موتور فیزیک RAGE شاهد فیزیک عالی در GTA V هستیم و اغراق نیست اگر بگوییم فیزیک بازی حتی بسیار بهتر از Red Dead Redemption شده است! واکنش نسبت به محل اصابت گلوله بهتر از Red Dead Redemption شده و صحنه افتادن دشمنان از پشت بام ها بعد از اصابت گلوله به پایشان فوق العاده است . متأسفانه تنها اشکال این قسمت عدم واکنش مناسب خود سه شخصیت های بازی نسبت به تیر خوردن است که در مورد جان مارستون هم در Red Dead Redemption به چشم می خورد(و همین طور در مورد بسیاری از بازی ها). حتی اگر این سه شخصیت یک تکان کوچک هم می خوردند ما راضی بودیم! از نورپردازی حیرت انگیز GTA V نیز نباید بی تفاوت گذشت، به نوعی که به قدری طلوع یک خورشید و تشعشعات نور آن بر روی دریا زیبا می باشد که آرزو می کنید که هیچ وقت تمام نشود! البته صحبت از دریا شد، به جرات می توان گفت که دریای ارایه شده در GTA V، از لحاظ واقع گرایانه بودن، تاکنون در هیچ بازی دیگری ارایه نشده است و یکی از زیباترین منظره های مجازی نسل هفتم را به ارمغان می آورد.

استفاده از Euphoria برای انیمیشن های کارکترها و حتی حیوانات منجر به این شده است که با انیمیشن های بسیار سطح بالایی مواجه باشیم. نحوه حرکت انسان ها بسیار نزدیک به واقعیت است. انیمیشن های شلیک کردن، کاور گرفتن، بالا رفتن از پله ها و … همه عالی از آب درآمده اند. البته مثل بازی های گذشته راک استار، برخی مدل ها کمی مصنوعی هستند و به نظر می رسد هنوز راک استار دست به گریبان این مشکل قدیمیست. در برابر این مدل های بد، مدل های بسیار خوبی مثل مدل خود مایکل، ترور، فرانکلین و یا چندین شخصیت دیگر نیز به چشم می خورند. مدل سازی استثنائی و تحسین برانگیز حیوانات بازی را نیز نباید فراموش کرد. باز مثل Red Dead Redemption در GTA V، هم شاهد تکسچرهای بسیار خوب و هم تکسچرهای ضعیف هستیم که این تکسچرهای ضعیف به خصوص در لباس و چهره برخی از شخصیت های فرعی و بیشتر NPC های کم اهمیت تر(همان سیاه لشگر!) به چشم می خورد. طراحی ماشین ها دست کمی از طراحی شهر ندارد؛ تمامی اتوموبیل های این بازی همگی به بهترین نحو ممکن طراحی شده و نه تنها بدنه، بلکه داخل ماشینها از هر نظر طراحی با دقت و کاملی را دارند. همچون RDR افکت های مربوط به بارش باران بسیار چشم نواز است. در نهایت باید به افکت ذرات بسیار خوب بازی اشاره کرد که زمانی که نارنجکی را زیر یک ماشن بیندازید و چند ثانیه ای بعد شاهد تکه تکه شدن آن باشید ارزش خودش را به شما نشان خواهد داد. فریم ریت بازی نیز بر روی ۳۰ فریم استوار است که هر چند در بعضی لحظات پر زد و خورد و در هنگام راندن زیر دریایی، مقداری افت می کند، ولی در سطحی نیست که چشم گیر باشد.

در مجموع می توان به قطعیت گفت که راک استار انصافا در بخش گرافیک سنگ تمام گذاشته است. وقتی به گرافیک بازی با چنین وسعت نقشه و سطح جزییات فوق العاده نگاه می کنیم، انصافا بایستی که یک خسته نباشید جانانه به راک استار بابت خلق چنین عنوان حیرت انگیزی گفت. البته اندک باگ هایی در بازی وجود دارد ( نظیر رفتن یک فرد درون یک صندلی ! ) ولی  به جرات می توان گفت که GTA V زیباترین بازی جهان آزاد این نسل را به ارمغان آورده است و انیمیشن های خیره کننده و بی نظیر و نرم هر سه شخصیت، به زیبایی های گرافیک بیش از بیش افزوده است.

موسیقی و صداگذاری :

وقتی صحبت از موسیقی و صداگذاری می شود، ایراد گرفتن از GTA V امری بسی محال است! یک بار دیگر راک استار توانسته ارزش های خود را در این بخش ثابت کند. از نظر صداگذاری شخصیت ها، افکت های صوتی و موسیقی با اثری ارزشمند روبه رو هستیم. تعداد افرادی که در مراحل voice acting شخصیت های بازی شرکت کرده اند همانند تعداد شخصیت های بازی پر تعداد است و خیلی کم پیش می آید که از میان هزاران شهروند عادی بازی، صحبت های تکراری به صورت پشت سر هم بشنوید. در این بین صدای هر سه شخصیت بازی نیز کاملا با آن ها هماهنگ بوده و صداهای محیط و حیوانات ، شلیک گلوله ، بارش باران ، رعد و برق، تیربار و توپ و صدای اگزوزی که از ماشین ها شنیده می شود بسیار خوب کار شده است.داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

طبق معمول نیز راک استار موسیقی های بسیار زیادی را در هنگام رانندگی کردن برای هر قشری آماده کرده است که گوش کردن به این موسیقی ها لذت فراوانی دارد. ولی مسلما اضافه شدن موسیقی ها به ماموریت های بازی، آن هم برای اولین بار در تاریخ این سری، توانسته لذت گیم پلی GTA V و صحنه های سینمایی بازی را دو چندان کند موسیقی های بسیار زیبا و حیرت انگیز آن است که به جرات می توان گفت که یکی از نقاط اوج GTA V همین کیفیت موسیقی های میخکوب کننده اش می باشد که به زیبایی هر چه تمام تر هیجان بخش های اکشن و پر زد و خورد با موسیقی های قوی ترکیب شده و متناسب با جو بازی می باشد و به هیچ وجه از شنیدن این موسیقی ها خسته نخواهید شد.

و…

GTA V در واقع همان چیزیست که GTA 4 باید می بود. جهان آن به هیچ وجه خالی نیست و شخصیت های بازی نیز دارای خصوصیاتی طنز و سرگرم کننده می باشند و به همان اندازه نیز گشت زدن در جای جای شهر لس سانتوس، حتی با پای پیاده نیز سرگرم کننده می باشد. درست است که GTA V در بعضی مراحل، کاملا به مانند قسمت های پیشین طنز آمیز نیست، ولی مسلما در سطحی فراتر از GTA  ۴ قرار می گیرد. وقتی تمامی جوانب را در نظر می گیریم با اثر فوق العاده ای روبرو هستیم که از هر نظر پتانسیل این را دارد که به برترین بازی جهان آزاد این نسل و به طور کلی به یکی از برترین بازی های تاریخ تبدیل شود. داستان خوب، گیم پلی متنوع، گرافیک و موسیقی عالی در کنار صدها بخش مفرح دیگر از Grand Theft Auto V اثری ساخته که تا مدت ها در یادها باقی خواهد ماند.

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

** توجه **در این ویدیو با استفاده از فارسی ساز سایت گیم ساب و یک سری مد ها گیمپلی بازی ضبط کردیم که قسمت تیر اندازی و رانندگی ها را برای جلوگیری از اتلاف وقت تند کردیم امیدواریم از داستان بازی لذت ببریدبرای خرید فارسی ساز به لینک زیر برید https://gamesub.in=========================در این ویدیو داستان کامل بازی GTA V را با زیرنویس فارسی تهیه کردیم ولی درگیری ها و رانندگی هایی را که به داستان بازی مربوط نیست و لطمه ای به آن نمیزند را سریع نشان دادیم برای جلوگیری از اتلاف وقت در ویدیو … ، گر از کانال ما خوشتون اومد لطفا گزنيه هاي Subscribe و Like رو بفشاريد.=========================لینک کانال YouTube ( لطفا به عضویت کانال یوتیوب هم دربیاید ) : https://goo.gl/t4ozHT=========================

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

** توجه **در این ویدیو با استفاده از فارسی ساز سایت گیم ساب و یک سری مد ها گیمپلی بازی ضبط کردیم که قسمت تیر اندازی و رانندگی ها را برای جلوگیری از اتلاف وقت تند کردیم امیدواریم از داستان بازی لذت ببریدبرای خرید فارسی ساز به لینک زیر برید https://gamesub.in=========================در این ویدیو داستان کامل بازی GTA V را با زیرنویس فارسی تهیه کردیم ولی درگیری ها و رانندگی هایی را که به داستان بازی مربوط نیست و لطمه ای به آن نمیزند را سریع نشان دادیم برای جلوگیری از اتلاف وقت در ویدیو … ، گر از کانال ما خوشتون اومد لطفا گزنيه هاي Subscribe و Like رو بفشاريد.=========================لینک کانال YouTube ( لطفا به عضویت کانال یوتیوب هم دربیاید ) : https://goo.gl/t4ozHT=========================

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…


Jump to navigation

1 . وقتی تو بازی یک ماموریت رو از دست میدید و مجبور به انجام دوباره اون میشید برای بار دوم دیالوگها کمی تغییر میکنه.

2 . در بازیها معمولا جسمی مانند دمپایی به پای کاراکتر چسبیده اما در این بازی دمپایی جسم مستقل است. !

3 . وقتی وارد آب میشید لباس خیس میشه اما فقط قسمتی که با آب تماس داره.

4 . اگه تو فرودگاه زنگ بزنی به تاکسی و منتظرش بمونی در حالیکه یک نفر دیگه هم منتظر تاکسی باشه…. طرف شروع میکنه به جرو بحث با شما و به دعوا ختم میشه . !داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

5 . شما فرصت رفتن در بیزینس رو پیدا میکنید زمانیکه بصورت رندوم یکی از npc ها غارت و دزدی میکنه تو کارش . !

6 . هر بار روانپزشکه مایکل رو ملاقات کنید ، مایکل بصورت رندوم اتفاقاتی که براش افتاده رو به روانپزشکش میگه !

7 . وقتی ماشین خاموش میشه یه صدای کوچیک “تینک تینک تینک ” شنیده میشه که صدای خاموش شدن خنک کننده ماشینه.

8 . اگه با یه کاراکتر تلفنی صحبت کنید و دقیقا بعد از اتمام مکالمه دوباره بهش زنگ بزنید بهتون میگه که الان با هم صحبت کردیم. !

9 . لامار در یکی از مراحل در مورد اصلاح موی فرانکلین صحبت میکنه و بعد ها بسته به مویی که شما تو بازی برای فرانکلین انتخاب کردین دیالوگاش تغییر میکنه . !

10 . با ماشینهایی که از پشتشون آتش بیرون میاد میتونین مسیری که با مواد اشتعال زا مشخص کردین رو آتیش بزنید.

11 . تو پارتی های vinewo از خانمها عکس بگیرید گاهی اوقات باهاتون تماس میگیرن و کلی ناسزا بهتون میگن حتی گاهی اوقات دوست پسرشون سراغتون میاد . !

12 . اگر در بزرگراه ماشینو متوقف کنید رانندگان پشت سر شما شروع میکنن به هل دادن و ناسزا گفتن به شما .

13 . اگه با ترووِر سعی کنید نوع خاصی از موزیک رو گوش کنید عصبانی میشه و بدون اهمیت دادن به شما موج رادیو رو تغییر میده . !

14 . اگه تو بازی برای مدتی ورزش کنید یا فعالیت زیاد داشته باشید کاراکترهای بازی عرق میکنند و عرق روی لباسشون نمایان میشه .

15 . اگه تو بازی پول زیادی بدست بیارید و ماشینتون رو سفارشی کنید بصورت رندوم npc ها ازتون تعریف میکنند و گاهی اوقات عکس میگیرند.

16 . اگه شما بصورت اتفاقی زن مایکل رو با ماشین زیر بگیرید هر دو کاراکتر دیالوگهایی رو بازگو میکنند و بعد از مدتی صورتحساب بستری شدن زن مایکل در بیمارستان برای شما فرستاده میشه . !

17 . اگه از اجراهای خیابانی عکس بگیرید بدون دادن انعام از دسستون عصبانی میشن.

18 . گاهی اوقات اجرا کننده های خیابانی باهاتون تماس میگیرن و شروع میکنن به صحبت کردن .

19 . اگه شما کاراکترهای دیگه رو بی منظور به محلی بفرستین بعد از مدتی عکس العملهایی مثله عصبانیت یا گیج شدن از طرفشون براتون فرستاده میشه .

20 . کوه نوردها در بالای کوه ها با گوشیشهاشون از منظره های زیبا عکس میگیرن .

21 . زن مایکل رو میتونید تو سایت تقلبی زمان بازیها پیدا کنید.

22 . نشانه گر ماوس در سایت های in game در بازی یک دست با انگشت وسط است . !

23 . قبل از خریدن لباس برای مرحله lifeinvader mission اگه به فروشگاه برگردین clerk ازتون میپرسه که صحبت بکجا رسید.

24 . بعد از مرخص شدن از بیمارستان کاراکترها هنوز اثرات بریدگی و کوفتکی در بدنشون دارند.

25 . ماشین delittante در ابتدا بی صروصدا حرکت میکنه تا زمانیکه سرعت بگیره و بعد موتور شروع به غرش میکنه .

26 . اگه یه ماشین اسپرت پر سرعت داشته باشید و پشت چراغ قرمز کنار یه ماشین اسپرت دیگه ترمز بزنید و با نگه داشتن دکمه a و rt در xbox یا x و r2 در پلی استیشن دور موتور ماشین رو بالا ببرید بعد از سبز شدن چراغ مسابقه بین شما و ماشین اسپرت شروع میشه.

27 . سوزاندن لاستیک یا هر حرکت قابل توجهی باعث میشه تا npc ها گوشی هارو دربیارن و شروع کنن به فیلم برداری از شما . !

28 .با ضربه زدن به ماشین ها میتونین فرو رفتگی توشون ایجاد کنید .

29 . زمانیکه بارون میاد npc ها رو سرشون رو می پوشونن یا به یه محل با پوشش می رن.

30 . وقتی وارد تونل میشید سیگنال gps از بین میره.

31. اگه دنبال یه زن راه بیفتید بعد یه مدت کمی نگران میشه و سریعتر راه میره .

32 . در روند بازی پیام های کاراکتر ها بسته به محل و کاری که انجام می دهند تغییر می کند .

32 . با ماشین رو یه جسد تیکاف بکشید تا اسپری خون راه بیفته . !

33. ماشینای قدیمی ترمزشون صدا میده و دیرتر روشن میشن .

34 . چهره ماه هر شب تغییر میکنه و بعد از یک هفته تغییر روشنایی ماه رو خواهید دید.

35 . زمانی که در حال رانندگی دید رانندگی رو جلو ببرید و بعد عقب ماشین رو نگاه می کنید کاراکتر از آینه های دید عقب پشت سر رو نگاه میکنه.

36 . شما میتونید تنظیمات گوشیتون رو طوری اعمال کنید که بجای زنگ ویبره بخوره .

37 . در صورت برخورد با ژنراتور های برق عکس العمل قابل پیش بینی و طبیعی صورت میگیره .

38 . وقتی چند کاراکتر با هم یک مرحله رو انجام میدن دیالوگهای ابتدای مرحله متفاوت خواهند بود بسته به کسی که مرحله رو شروع کرده .داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

39 . دنبال سگتون باشید جفت گیریشو خواهید دید . !!!

40 . اگه به پای یک پلیس تیر اندازی کنید همکارش اونو به یه محل امن منتقل میکنه .

41 . در صورت ترمز شدید کاراکتر بشدت به جلو پرت میشه.

42 . وقتی با یه وسیله پرواز میکنین پرنده ها ممکنه بهتون آسیب بزنن یا داخل موتور وسیله مکیده بشن.

43 . اگه با تروور یا فرانکلین ماشین مایکلو بردارین مایکل بهتون زنگ میزنه و کلی ناسزا میشنوین . !

44 . دی جی ها به شما صبح بخیر یا شب بخیر میگن بسته به زمانیکه دارین موزیک گوش میدین .

45 . هر چی بیشتر با ماشین رانندگی کنید کثیف تر میشه مخصوصا وقتی بیرون جاده باشی . Npc ها در مورد ماشین کثیفتون صحبت میکنن .

45 . در صورت رانندگی در کوه ها بعضی از سیگنال های رادیو رو از دست خواهید داد .

46 . خطوط برقی در باد نوسان دارند .

47 . اگه شانه سمت راست جاده رانندگی کنید سمت راست کنترلر لرزش خواهد داشت و اگه شانه سمت چپ رانندگی کنید سمت چپ کنترلر لرزش خواهد داشت

48 . ماشین ها بسته به مدل آپشن های مختلفی دارند .

49 . تو ساحل راه برید یک سگ رو می بینید کمی جلوتر یک خانوم رو می بینید که ازتون در مورد سگ گم شدش میپرسه.

50 . وقتی بارون میاد حوض ها و چاله های خیابانی کم کم پر میشوند .

51 . ریش و موهاتون رو از ته بزنید تا بعد یه مدت رویش موها رو ببینید .

52 . Ncp ها ماشین هاشون رو بصورت موازی پارک میکنند گاهی اوقات با هم به مشکل میخورن و کلی عقب جلو میکنن تا پارک کنن .

53 . سه کاراکتر بازی سه مدل تلفن دارن ios , android , windows phone

54 . در صورت مصرف مواد مخدر توسط فرانکلین احساسات درونیش بروز میکنه و دیالوگ هایی مثله من هیچ دوست واقعی ای ندارم رو بیان میکنه.

55 . اگه یک پنجره رو بشکنید و روی شیشه ها راه برید صدای خورد شدن شیشه ها رو خواهید شنید .

56 . وقتی کفشاتون خیس بشه صدای چلپ چلوپ رو خواهید شنید تا زمانیکه تمیزشون کنید .

57 . Npc ها تنیس بازی میکنند و بسته به نوع بازیشون دیالوگها هم تغییر میکنه .

58 . فرانکلین وقتی با سگش تو ماشینه قبل از پیاده شدن درو براش باز میکنه .

59 . در صورت تیر اندازی به باک مخزن ، خودرو ها منفجر می شوند .

60 . در هنگام سحر وسایل سنگین در ساحل vespucci یافت می شوند.

61 . شما میتونید دوربین رو به اول شخص تغییر بدید و محیط اطاف رو با زوم کردن بررسی کنید.

62 . اگه شب در هنگام رانندگی با یک خونه برخورد کنید چراغهای خونه روشن میشه و این یعنی صاحب خونه رو بیدار کردید . !

63 . اگه خواستید یک ف….. رو سوار کنید ولی یک ماشین پلیس هم نزدیکتون باشه سوار نمیشن .

64 . صفحات اینترنتی کاراکترها در طول بازی آپدیت میشن و کامنتهایی از دوستان و آشنایان دریافت میکنند در مورد اتفاقات داستان بازی. !

65 . شما میتونید با یک اتوبوس راهی تور بشید و محل های دیدنی شهر رو با توضیحات کامل ببینید .

66 . تروور یه خالکوبی از مایکل رو بدنش داره .

67 . شما میتونید تو بوته ها مخفی بشید تا پلیسا گمتون کنند .

68 . …… گاهی اوقات تماس هایی در مورد پرداخت اجاره بها و هزینه های مختلف دارند.

69 . اگه تو شب چراغ خاموش رانندگی کنید بقیه ماشین ها بهتون هشدار میدن .

70 . اگه با ماشین به یه حیوون زدید بسته به نوع حیوون دیالوگهایی رو میشنوید .

71 . اگه با یکی از خلافکارا تو منطقه ای مبارزه کنی بقیه خلافکارایه منطقه هم میزن سرت . !

72 . کاراکتر ها بعد از خواب کشش های صورت و بدن خواهند داشت .

73 . صداهای اطراف میتواند صداهای گنگ و مبهمی باشد بسته به محلی که صدا از آنجا تولید میشود . مانند صدای ماشین npc ها

74 . وقتی فرانکلین خونشو عوض میکنه ابتدا خونش خالیه بعد یه مدت وسایل تو خونه چیده میشه.

75 . ابتدای بازی چون در گذشته صورت میگیره گوشیه مایکل هم قدیمیه .

76 . اگه ماشین پلیسو از کار بندازید ولی پلیس زنده بمونه با تماس پلیس تعقیبو گریز ادامه خواهد داشت .

77 . مراحل میتونن اسکیپ بشن اگه چند بار پشت سر هم نتونین ردش کنید .

78 . در شب در ساحل آتیش هایی رو می بینید که افرادی دورش جمع شدن و بحث های مختلفی می کنند گاهی اوقات گیتار هم میزنن .

79 . شما می تونید با سه کاراکتر قرار بزارید و کارهای مختلفی با هم انجام بدید .

78 . باران در روند بازی گلف تاثیر خواهد گذاشت .

79 . دیدار با ….. استامینای شما را افزایش می دهد .

80 . اگه با یه نفر که عینک داره دعوا کنید عینکش از رو صورتش می افته .

81 . اگه مایکل با همسرش به مشکل بخوره و شروع کنه به خوردن م.ش.ر.و.ب دیالوگهاش عاقلانه تر میشه و نگاه عمیق تری به رابطه میکنه .

82 . اگه چندین بار یه مغازرو غارت کنید دفعات بعد فروشنده شما روشناسایی میکنه و به پلیس خبر میده .

83 . اگه در حال رانندگی با تلفن صحبت کنید بدلیل درگیر بودن دست دیگه نمیتونید چراغ های جلو رو تنظیم کنید .

84 . در درجات بالای درگیری با پلیس ، پلیس ها کمتر رو در رو درگیر میشن و بیشتر از نارنجک استفاده می کنن .

85 . هنگام عبور npc ها از چراغ راهنما اگه چراغ زرد بشه یا ترمز میزنن و برمیگردند یا سریعتر و با احتیاط حرکت میکنن .

85 . اگه با مایکل برید شنا و بعد با لباسهای خیس برید خونه آماندا باهاتون بحث میکنه و سرتون داد میزنه .

86 . اگه به خونه ی یکی از کاراکتر ها تیر اندازی کنید یک پیام با متن عصبانی ازش دریافت می کنید .

87 . اگه در تیر اندازی ها یک دشمن برای مدتی به شما تیر اندازی نکرد و از رادار شما محو شد نشانه عقب نشینی و تسلیم و مخفی شدن پشت کاور است .

88 . اگه یه نفر رو صندلی نشسته میتونید با یه ضربه صندلی رو از زیرش برداشته و زیرشو خالی کنید . !

89 . بسته به نوع و قیافه ماشین ها موزیک های مختلفی ازشون شنیده میشه.

90 . بعد از ظهر ها کارکنانی رو در حال حرس و مرتبط کردن گل و گیاه ها می بینید .

91 . اگه با ماشین زیاد تیکاف بکشید لاستیک ها از بین میرن .

92 . تمام موجودات بازی کاملا واقعی هستن و کوچکترین پرنده رو میتونید با تیر بزنید .

93 . سوار ترن بشید تا هیجان رو حس کنید . در حالت دوربین اول شخص .

94 . تم موبایلتون رو با رنگهای مختلف میتونید عوض کنید .

95 . مسابقات مقاومتی که شامل دویدن ، شنا کردن و دوچرخه سواری میشه رو میتونید از تلویزیون ببینید در حالیکه شما هم تو مسابقه شرکت کردین . (جالبی کار اینجاست که گیم پلی از تو تلویزیون ادامه پیدا میکنه)

96. عکس العمل npc ها زمانیکه روشون آپ میپاشید خیلی طبیعیه و دیالوگ ها بسته به موقعیت گفته میشن.

97 . بعضی از فروشنده ها اصلحه دارن و از خودشون و مغازشون دفاع میکنن .

98 .زیر آب موجوداتی هستن که در صورت نزدیک شدن بهتون آسیب میرسونن .

99 . عکس العمل حیوانات نسبت به اصلحه برقی خیلی طبیعی کار شده . ( بعد از افتادن دوباره بلند میشن )

100 . در صورت دزدین جت پلیس موشک سممتون شلیک میکنه . !

منبع: میهن گیم 

 

کاش می شد یه حالتی بزارن بشه شورش کرد توی شهر

سلام به سیستم من میخوره؟؟
گرافیک 2
رم 4
cpu 2*2/5

داداش من آخرای بازی یه جایی گیر کردم که اصلا مرحله واسم نمیاد…?

سلام داش میتونم مطالب شمارو کپی کنم برای ساخت برنامه ایا اجازه میدهید؟؟

. دیدار با ….. استامینای شما را افزایش می دهد .

22 رو میدونستم

مورد هفتاد و نه چی بود جا خالی گزاشتی
Ncp ها چین ؟منظورت شهر ونده ی جورایی

مطلب عالی بود بازی نیست لامصب خودخود واقعیته

یکی از بهترین تجربه های گیمیری بود , یادش بخیر

 

20 ماموریت برتر تاریخ سری GTA “قسمت اول”

“به قلم علیرضا رمضانی مقدم”

بازخوانی گذشته تا به امروزِ سری GTA نگاهی به پوست­‌اندازی تدریجی صنعت گیم نه تنها در بافت­‌های بصری بلکه در پیشرفت ساختار گیم‌­پلی و ایجاد شکاف در مرزبندی میان رسانه بازی و سینما است. GTA این شکاف را با تحمیل میان‌پرده‌های سینمایی سینمایی ایجاد نکرده بلکه آن را در خلال گیم‌­پلی و با آفرینش مراحل سینمایی به دست گیمر بسط می‌­دهد. اکنون جهت یادآوری هنرِ بی­‌بدیل RockStar در ساخت چنین مراحلی و نیز گذر از برخی خاطرات تکرارناپذیر عصر طلایی گیم، بر آن شدیم تا 20 ماموریت برتر تاریخ این سری را با هم مرور کنیم. با قسمت اول مقاله همراه باشید.

 

داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

20- Treacherous swine – Vice city

شهرگناه به خوبی توانست حس و حال گروه ­های مافیایی دهه 70 را در مراحلش به تصویر بکشد. یکی از این ماموریت‌­ها که بیش از هر چیز یادآور “تونی مونتانا” در Scarface می‌باشد، مرحله خوک خائن است. این پیام که یک خائن باید به شکلی منحصر به فرد کشته شود نیز از جمله عادت­‌های متداول مافیای آن دوران بوده است که به خوبی در این مرحله توسط اره برقی “تامی” اکثر نقاط شهر را خبردار می‌­کند. اتمسفر حاکم بر این ماموریت، دیالوگ­‌ها و شخصیت­‌ها که همگی به صورت هنرمندانه‌ای کنار هم چیده شده‌­اند، این مرحله را به یکی از خاطره‌­انگیزترین­‌ها تبدیل کرده است.

 

19- Black project – San andreas

زیبایی این ماموریت در محرمانه بودنش است، که البته واقعا هم سورپرایز جالبی پشت این مرحله بود. “سی­جی” در این مرحله با نفوذ به یک منطقه نظامی صحرایی قرار است یک پروژه سری را کشف کرده و به سرقت ببرد. در این میان او مختار است که به صورت کاملا مخفیانه عمل کند و یا یک آتش بازی حسابی راه بیاندازد. در نهایت کشف این پروژه محرمانه به اولین برخورد با جت­پک معروف بازی منتهی می­‌شود (البته اگر قبل از این مرحله از کد تقلب استفاده نکرده باشید!). به طور کلی این مرحله از لحاظ ساختار طراحی به واقع یگ گام رو به جلو در سطح بازی‌های جهان‌باز بود.

 

18- The holland play – GTA IV

GTA به طور معمول درباره تصمیم­ گیری و عقوبت نیست بلکه همیشه در صدد بسط گیم­‌پلی در ماموریت­‌ها بوده است. “هلند پلی” اولین ماموریت در سری است که از این قاعده مستثنی می­‌شود. جایی که باید برای زندگی “پلی­بوی­ایکس” و “دیوین” دست به انتخاب بزنید. تصمیم به قتل هر یک از این دو نفر ماموریت را تغییر می‌­دهد و درنتیجه پاداش متفاوتی در انتظارتان است. کشتن “دیوین” ساده است، زیرا مراحل کمتری با او بوده‌­اید و طبیعتا کمتر می‌شناسیدش ولی کشتن او چیزی جز 25 هزار دلار پاداش برایتان ندارد. از طرفی کشتن “پلی­بوی” که از قضا رفاقتتان با او تازه پا گرفته، نتیجه­‌اش خانه‌ی اعیانی او است که برایتان به جا می‌­ماند؛ خانه‌­ای که از همان ابتدا به شما چشمک می­زد. این ماموریت به خوبی توانسته آن روی GTA را نیز نشانمان دهد، رویی که نه تنها هیجان دارد بلکه پر شده است از دودلی و چالش در انتخاب.

 

17- Friend request – GTA V

GTA تنها درباره سرقت بانک و محموله­‌های سری نیست. بازی به خوبی دربرگیرنده طیف­‌های اجتماعی، مناقشات سیاسی، فرهنگ و آداب و رفتار مردم است. از این منظر می‌­توان GTA را به سبک راک در موسیقی تشبیه کرد. در لابه­‌لای طنز طعنه آلود بازی همواره بازتابی از رفتارهای اجتماعی در واقعیت دیده می­‌شود. نظام بوروکراسی در ادارات، گسترش روزافزون ابزارآلات تکنولوژی همچون گوشی­های موبایل، از خود بیگانگی، رفتارهای نامناسب و روزمرگی از جمله این مسایل است که با هوشمندی در مرحله درخواستی از یک دوست به تصویر کشیده شده است. کافی است پا در کفش “مایکل” بگذارید و یک روز عادی زندگی در لوس سانتوز را با او در این ماموریت تجربه کنید تا متوجه شوید چه کنایه‌­ها که بازی حواله این­جا و آن­جا نمی‌­کند! این قدرت دیالوگ‌نویسی خالقان بازی است که در نسخه V و مرحله Friend request به اوج خود رسید.

 

16- The exchange – GTA III

ماموریت پایانی نسخه سوم، یکی از خاطره‌­انگیزترین ماموریت‌­های این قسمت نیز است. به واقع که این مرحله در زمان خود مرا شگفت زده می­‌کرد. سلسله حوادثی که در آن رخ می­‌داد، از مبارزه با کاتالینا دیوانه گرفته تا صحنه­‌های درگیری با کارتل‌ها در سد کاچرین و همچنین منهدم کردن هلیکوپتر حامل کاتالینا، همه و همه در زمان خود محشر به نظر می‌­رسید و تصور اینکه داریم چنین چیزی را به جای تماشا در پرده سینما، در نمایشگر خانه تجربه می‌کنیم حیرت آور بود. پس از گذشت این همه سال جالب اینجاست که ابتکار عمل در خلق چنین ماموریت­‌های سلسله واری هنوز هم در دستان توانای راکستار است و کمتر استدیویی توان خلق چیزی شبیه به این را دارد.

 

15- Home in the hills –  San andreas

سوال اینجاست که چه بازگشتی شکوهمند­تر از “خانه­‌ای بر روی تپه” را برای “سی­جی” در هنگام ورودش به شهر مادری خود می­‌توان متصور بود. شهری که برای او جز شومی و درماندگی چیزی نداشت. در بدو ورود مادرش به دلیلی نامعلوم کشته شده است. خانواده­اش از همیشه ضعیف­تر شده و بعد از کلی کش و قوس از آنجا به جنگل‌های غرب سن آندریاس فراری می­‌شود. اینجاست که بازگشت او همچون “بروس وین” پس از شکست خوردنش از “بین” باید حماسی از آب در بیاید. اکنون “سی­جی” بر فراز شهر لوس سنتز در حال فرود است، فرودی بر سر تمامی کسانی که این همه دربه‌­دری را بر سر او آورده‌­اند.

 

14- Stowaway – San andreas

سن آندریاس برای اولین­ بار ماموریت­های بزرگ و سینمایی را وارد سری کرد. “محموله قاچاق” نمونه درخشانی از این ماموریت­هاست که شامل تعقیب و گریزهای وسیع می­‌شود.”سی­جی” در این ماموریت ابتدا به وسیله یک موتور سیکلت در تعقیب یک هواپیمای باربریست. پس از ورود به آن نیز با کشتن تعدادی محافظ و انجام ماموریت یک بمب ساعتی در آن کار می­‌گذارد. بعد از آن نیز زمان پریدن از هواپیما با چتر نجات است. ماموریتی که برای اولین بار همه را از فرط تماشای این همه صحنه­‌های سینمایی ذوق زده کرد.

 

13- Minor turbulence – GTA V

اگر “محموله قاچاق” آغازگر ماموریت‌هایی در ابعاد وسیع و سینمایی بود، “اغتشاش جزئی” آن را به کمال رساند. “ترور” در این مرحله دست به کاری میزند که بیننده را انگشت به دهان می‌گذارد. دیوانگی آن حد و مرزی ندارد. ماموریت از همان ابتدا جذاب است. باید تا حد امکان نزدیک به زمین پرواز کنید تا رادارهای نظامی متوجه حضور شما نشوند. بعد از گذشت زمانی می‌توانید به هدف خود نزدیک شده و با هواپیمای خود وارد قسمت انتهایی آن شوید! اگرچه باور کردن چنین چیزی ممکن نیست اما یادمان نرود این یک بازی ویدئویی است، بهترین جا برای خرق عادت. از باورپذیر بودن ماجرا که بگذریم، صحنه‌ها فوق العاده از آب در آمده‌اند، به خصوص بعد از ورود جت‌های جنگی به معرکه. استفاده از دوربین سینمایی بازی صحنه‌های غیر قابل وصفی را ایجاد می‌کند.

 

12- Derailed – GTA V

یکی دیگر از مراحل سلسله‌وار که ساختار آن بسیار بدیع از کار در آمده است. قطاری که مدت‌ها “ترور” منتظر آن بود در راه است. اینبار او به کمک “مایکل” قصد به سرقت بردن این قطار باری را دارد. پس از فرود “ترور” با موتور بر روی قطار و برخورد با قطار دیگری که از روبرو می‌آید، واگنِ حاوی محموله گرانبها جدا شده و زیر پل فرو می‌ریزد. حضور “مایکل” در اینجا به موقع به “ترور” کمک می‌کند تا محموله را از زیر آب پیدا کرده و با قایق از مهلکه بگریزند. در این ماموریت نوآوری‌های بزرگ و کوچک بسیاری به چشم می‌خورد. همچنین از جمله ریزه‌کاری‌های موجود در این ماموریت، اثری است که بر محیط بازی تا انتها می‌گذارد. بعد از آن هرگاه از آنجا رد شوید قطعات و کابین‌هایی که در محل پل آویزان هستند قابل مشاهده می‌باشد.

11- The big score – GTA V

یکی از مراحل فوق‌العاده در قسمت 5 بازی، ماموریت “سرقت بزرگ” است. زمزمه این سرقت از چند مرحله قبل و دقیقا بعد از ماموریت Derailed آغاز می‌شود. جوری که “مایکل” از این سرقت صحبت می‌کند و هاج و واج ماندن “ترور” خبر از مرحله‌ای عظیم در کل سری را می‌دهد؛ ماموریتی که تمام آمال و آرزوهای “مایکل” و “ترور” در آن نهفته است و همچنین محکی بزرگتر از همیشه برای “فرانکلین”. همه دور هم جمع می‌شوند: لستر، فرانکلین، مایکل” و ترور، از مدت‌ها قبل برنامه‌ها ریخته می‌شود و حالا وقت انفجاری عظیم در اذهان و محافل خبری لوس سنتز است! نتیجه کار یکی از برترین مراحل تاریخ سری و یکی از جذاب‌ترین مراحل نسخه پنچم است.

دوستان عزیز در اینجا به پایان قسمت اول از این مقاله رسیدیم. بزودی با قسمت دوم با شما خواهیم بود و بسیار نیز خوشحال خواهیم شد که خاطرات و نظرات خود در مورد موضوع مقاله را برایمان به اشتراک بگذارید …

masamune

0 امتیاز
5 خرداد 96، 03:03

masamune

0 امتیاز
5 خرداد 96، 03:03

masamune

0 امتیاز
5 خرداد 96، 03:03

favalli

1 امتیاز
5 خرداد 96، 02:03

SAintGTaV

2 امتیاز
4 خرداد 96، 22:03
داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

HARPER

0 امتیاز
4 خرداد 96، 18:03

Amsterdam

1 امتیاز
4 خرداد 96، 16:03

mrAltair

2 امتیاز
4 خرداد 96، 16:03

Amsterdam

0 امتیاز
4 خرداد 96، 18:03

sonical

3 امتیاز
4 خرداد 96، 15:03

amir9098
کاربر فعال

2 امتیاز
4 خرداد 96، 18:03

sam sk
کاربر فعال

5 امتیاز
4 خرداد 96، 14:03

Alireza Mah

2 امتیاز
4 خرداد 96، 14:03

دانلود داستان بازی GTA V با زیر نویس فارسی از اول تا آخر

دانلود قسمت 01

دانلود قسمت 02

داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

دانلود قسمت 03

دانلود قسمت 04

دانلود قسمت 05

دانلود قسمت 06

دانلود قسمت 07

دانلود قسمت 08

دانلود قسمت 09

دانلود قسمت 10

دانلود قسمت 11

دانلود قسمت 12

دانلود قسمت 13

با عضویت در خبرنامه پلازا و یا دنبال کردن شبکه های اجتماعی پلازا از آخرین اخبار دنیای فناوری و سرگرمی مطلع شوید :

کلیه مطالب این وب سایت متعلق به مجله پلازا بوده و استفاده از آنها برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

در این مطلب، هرآنچه که تاکنون درباره ی بازی GTA 6 (Grand Theft Auto 6) می دانیم را با دوستداران این بازی در میان می گذاریم.

نسخه ی پنجم از بازی gta سرقت بزرگ اتومبیل (Grand Theft Auto 5) یا همان بازی GTA 5 از سپتامبر 2013 منتشر شد اما در این چند سال به لطف انتشار آپدیت های مستمر GTA  آنلاین از سوی سازندگان، همچنان محبوبیت فوق العاده ای در میان علاقمندان به بازی های کامپیوتری دارد. اما این بدان معنا نیست که طرفداران شوق و ذوق شنیدن خبر در مورد سه گانه شدن این بازی را ندارند.

با توجه به تعیین تاریخ عرضه ی Red Dead Redemption 2 در بهار سال 2018، احتمال انتشار Grand Theft Auto به این زودی ها بسیار کم شده و بعید به نظر می رسد. GTA 5 همچنان رکورد سریع ترین فروش در میان بازی های کامپیوتری تاریخ را حفظ کرده و فروش سرسام آور آن به نحوی بوده که در 24 ساعت اول انتشار خود 1 میلیارد دلار فروش کرده است. میزان فروش جهانی جدیدترین نسخه ی Rockstar در تمامی پلتفرم ها از جمله پلتفرم های جدید PS4 و Xbox One در سطح 60 میلیون نسخه ثابت مانده است.داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

تا پیش از تقریبا هیچ چیز در مورد GTA 6 نمی دانستیم، اما خبرهای جدید اطلاعاتی از این بازی را نشر داده است. از جمله اینکه به نقل از Techradar نسخه ی ششم سرقت بزرگ اتومبیل اکنون وارد مرحله ی پیش تولید شده است. ما هر آنچه که در مورد GTA 6 در سراسر وب پخش شده است را را گردآوری کرده و از میان اخبار، شایعات و تریلرها مجموعه اطلاعات مفید را به شما ارائه می دهیم.

در حال حاضر اطلاعات موجود پیرامون زمان عرضه ی GTA 6 دقیق نیست؛ اما با توجه به اینکه Red Dead Redemption 2 در سال 2018 منتشر می شود، به نظر می رسد GTA 6 در یک سال آینده به بازار نمی آید و زمان عرضه ی آن قدری پس از آغاز سال 2019 است.

 

نخستین خبر رسمی در مورد GTA 6 توسط رئیس Rockstar یعنی لزلی بنزیس (Leslie Benzies) اعلام شد. Rockstar Games کمپانی بازی سازی بزرگی است که GTA و Red Dead Redemption را در کارنامه دارد. لزلی بنزیس در اطلاعیه ای گفت که این بازی اکنون در مراحل آغازین توسعه است و کار طراحی آن تازه شروع شده است. بنزیس همچنین در مصاحبه ای با سایت خبری Develop گفت:

« ما نمی دانیم GTA 6 چگونه خواهد بود، البته ایده هایی را در ذهن داریم » .

با وجود آنکه نمی توان به طور قطع گفت که GTA 6 اکنون در چه مرحله ای از تولید است، اما بنزیس چند نکته در مورد فرآیند شکل گیری ایده ها مطرح کرده که تا حدودی اوضاع را روشن می کند:

« روند شکل گیری بازی ابتدا از ایده شروع می شود. سوال اول این است که این بازی باید چگونه مجموعه ای باشد. پس از آن بحث طراحی ماموریت ها مطرح می شود. خوب است بدانید آنچه در لس آنجلس انجام خواهید داد با آنچه پیش تر در نیویورک و میامی انجام داده اید بسیار تفاوت دارد. شرایط محیط جدید هم به همین صورت تغییر کرده است. نقشه و داستان طراحی شده و با هم هماهنگ شده اند. داستان در این بازی زیربنایی است که پس از شکل گرفتن، مراحل بازی به صورت لایه ای یکی پس از دیگری روی آن قرار داده خواهند شد » .

اگر به خاطر داشته باشید در پایان طول عمر نسخه ی چهارم (GTA 4) از بازی کمپانی Rockstar از همان موقع ایده های بزرگی در مورد ساختار GTA 5 داشت. ساخت GTA 5 از پنج سال پیش شروع شد و سه سال است که کامل شده است. بنزیس همچنین افزود :

« ما ایده هایی داریم که ارزش زمانی آن ها 45 سال است و قصد داریم آن ها را عملی کنیم. اکنون تمرکز ما روی GTA آنلاین است. بین اتمام GTA 5 و آغاز نسخه ی آنلاین آن هیچ وقفه ای وجود نداشت. علاوه بر این ما برنامه هایی را مد نظر داریم که اکنون نمی دانم دقیقا چطور آن ها را بیان کنم. اما بدانید که ما از میان گزینه های بسیار آنچه که برای GTA  درست است را انتخاب خواهیم کرد » .

 

 

آخرین شایعات مطرح درباره ی GTA 6 به اندازه ی نقشه ای این نسخه از بازی ارتباط دارد. براساس این شایعات کمپانی Rockstar Games قصد دارد به جای تنها یک شهر تمامی ایالات متحده امریکا را به عنوان نقشه ی بازی GTA 6 بازسازی کند. با توجه به اینکه جدیدترین شایعات تاریخ انتشار بازی را تا میانه ی سال 2020 جلو برده اند (بریا ما هم انگار هزار سال دیگر است!) ، اکنون می دانیم Rockstar Games می خواهد از این زمان برای طراحی نقشه ی کل کشور در بازی استفاده نماید. البته بعید به نظر می رسد که بازیکنان در عمل از تمامی نقشه ی کشور در طی مراحل بازی استفاده کنند. باور ما بر این است که در GTA 6 احتمالا یک سری از مکان های (شهرها) امریکا قرار داهد می شود و فاصله ی میان آن ها (که در عمل صدها کیلومتر است) به میزان چشمگیری کاهش داده خواهد شد. احتمالا تیم طراحی، نقشه ی GTA 6 طوری می سازند که تمام امریکا را پوشش دهد و نقشه ی اصلی کشور را به یک نقشه ی قابل ناوبری تبدیل می کنند؛ طوری که بتوان در یک ساعت و نیم از یک انتها به انتهای دیگر آن رفت.

 

 

زمان رسیدن بازی به دست علاقمندان دسته کم سه سال دیگر خواهد بود. این خود دلیلی است بر عدم آگاهی از داستان GTA 6 و ویژگی های گیم پلی آن. اگر حواستان به انتشار اخبار GTA باشد ما به محض انتشار اطلاعات در مورد داستان نسخه ی ششم شما عزیزان را در جریان خواهیم گذاشت. اما اکنون در ادامه، نکاتی کلیدی را مطرح می کنیم که علاقمندان دوست دارند آن ها را در GTA 6 ببینند.

 

 

قابلیت ها و ویژگی های مورد علاقه ی طرفداران GTA زیاد است. ما در اینجا بر اساس اولویت 10 مورد از مهم ترین آن ها را با شما در میان می گذاریم.

تک تک نسخه های بازی GTA با کاراکترهای اصلی مرد پیش می روند. در GTA 5 فرانکلین (Franklin)، ترور (Trevor) و مایکل (Michael) ؛ در GTA 4 نیکو (Niko ) و در GTA San Andreas  کارل سی.جی جانسون (Carl “CJ” Johnson)  قدیمی و دوست داشتنی. زمان آن فرارسیده تا کمپانی Rockstar Games تا چه حد در وارد کردن یک کاراکتر اصلی زن و نیرومند به بازی تبحر دارد و می تواند زنی را به فهرست کاراکترهای مرد مذکور اضافه کند که چیزی از آن ها کم نداشته باشد. Rockstar Games حتا می تواند کاراکتر زن را به عنوان یکی از چند کاراکتر در بازی قرار دهد (همانطور که نسخه ی پنجم سه کاراکتر اصلی داشت). از زمان کاتالینا (Catalina) در GTA 3 که یک کاراکتر نیرومند پشتیبان بود تاکنون حتا یک کاراکتر اصلی ندیده ایم که زن باشد.

Rockstar در این سال ها با انتشار نسخه های GTA به دلیل مسائل جنسی مطرح در ارتباط با کاراکترهای زن بازی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. چه کاری بهتر از معرفی یک کاراکتر اصلی زن برای بستن دهان منتقدان؟

یکی از اصلی ترین آیتم ها در لیست آرزوهای ما برای GTA 6، یک مکان کاملا جدید در بازی است. نسخه های موجود از GTA تا کنون در سه ناحیه ی کلیدی اتفاق افتاده اند: وایس سیتی (Vice City)، لیبرتی سیتی (Liberty City) و سن اندریاس (San Andreas). همچنین برخی از عنوان های فرعی GTA در لندن و Alderney  اتفاق افتاده اند. با توجه به اینکه تا کنون 15 عنوان از بازی GTA ساخته شده است، این تعداد مکان بسیار اندک است. از این رو ما فکر می کنیم که GTA 6 باید صرف جست جو در یک شهر جدید شود. تصور کنید بازی GTA  در شیکاگو، فیلادلفیا، نیواورلئان یا حتا واشنگتن دی سی انجام شود.

می توانیم پا را یک گام فراتر بگذاریم. GTA جدید می تواند به جای یک شهر جدید در چند شهر جدید بازی شود. طرفداران مدت هاست که منتظرند تا GTA را در دو شهر بازی کنند. اکنون به لطف فناوری نیرومند دستگاه هایی مانند Xbox One و PS4 و با توجه به زمان طولانی ساخت نسخه ی ششم، GTA 6 می تواند در چند شهر اتفاق بیافتد. این ایده محبوبیت بازی را بسیار بالا خواهد برد.

 

 

GTA قطعا پتانسیل آن را دارد که (حداقل) یک لایه ی دیگر از واقع گرایی و ترس بدان افزوده شود. چه خوب که این اتفاق با نمایش میزان بنزین عملی شود. در این صورت شما هنگامی که در خودروی خود مشغول تعقیب و گریز در ماموریت های مختلف هستید مدام باید حواستان به میزان بنزین خودرو باشد. علاوه براین، تصور کنید که در هنگام تعقیب و گریز مجبور شوید به خاطر تمام شدن بنزین خودروی خود را عوض کنید. این کار هیجان بالایی به بازی می دهد و آن را حساس تر می کند.

در GTA 5 دوچرخه بار دیگر به GTA  برگشت. در GTA 6 دوست داریم تنوع وسایل نقلیه ی بازی بیشتر شود. اگر نسخه ی ششم ادامه ی مسیر نسخه ی سن آندریاس باشد، عالی می شود اگر انواع اسکیت در بازی وجود داشته باشد تا به وسیله ی آن ها بلوارهای شهر را طی کنیم.

 

 

اگر کمپانی Rockstar بخواهد در نسخه ی ششم به سیاست چند کاراکتری ادامه بدهد، ماموریت های فرعی اهمیت دو چندان پیدا می کنند. نسخه ی جدید می تواند به جای اتفاقات محدود با اندک کاراکترها، برای هر یک از کاراکترها ماموریت هایی فرعی تعیین کند. این ماموریت ها می توانند با دستان ها فرعی همراه شوند و کاراکترها بیشتر از نسخه ی پیشین به حل موضوعات و معضلات شخصی بپردازند.داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

شهر سن آندریاس که محل وقوع GTA 5 است، بی شک منطقه ی وسیعی است و اگر اندازه ی نقشه ی سه نسخه ی قبلی GTA  را جمع کنیم و نقشه ی Red Dead Redemption را هم روی آن بگذاریم باز هم به اندازه نقشه ی GTA 5 نمی شود. البته باید توجه داشت که نقشه ی بزرگ تر لزوما باعث تعامل بیشتر بازیکن با محیط نمی شود. با اینکه گشت و گذار در سن آدریاس پایان ناپذیر به نظر می رسد، اما خارج از ماموریت های بازی کار زیادی نمی توان انجام داد. فعالیت های خارج از مامورت در نسخه ی پنجم تنها به جستجوهای فرعی و ملاقات با آدم های عجیب و دیوانه خلاصه می شود. در نسخه ی پیشین تعداد محدودی غرفه در Vespucci Beach و فروشگاه های کوچک تر در شهر وجود دارد، اما واقعا خوشحال می شویم اگر تعامل بازیکن با فروشگاه ها، خانه و ساختمان های نسخه ی جدید بیشتر شود.

 

 

همین مساله در مورد شهروندان نیز صدق می کند. GTA 5 بازی فوق العاده ای است اما برخی اوقات شهر به نظر خالی می آید. شما می توانید به کسانی که در شهر پیاده راه می روند توهین کنید، دشنام دهید و دعوا و مرافعه راه بیاندازید. اما به جز آن کار خاص دیگری نمی توان با مردم شهر انجام داد. در بازی های نقش آفرینی مانند Skyrim کسانی که جز کاراکترهای بازی نیستند در جریان بازی نقش ایفا می کنند. تاثیر این نقش می تواند در روند اصلی بازی یا جستجوهای فرعی خود را نشان دهد. اگر در GTA 6 برای افراد غیر – شخصیت فقط یک کارکرد تعریف شود، مثلا به دنبال آن ها بروید و از آن ها محافظت کنید، این خود یک لایه ی واقع گرایی دیگر به بازی اضافه خواهد کرد. برای غیر – شخصیت ها نقش های بالقوه ی دیگری نیز وجود دارد که می تواند حال و هوای قشنگی به بازی بدهد. تصور کنید در کنار جاده ای افتاده اید و در حال خونریزی هستید. رهگذری که از آن جا عبور می کند به سراغ شما می آید، لباس خود را روی زخم شما می گذارد تا خونریزی کم شود و سپس با آمبولانس تماس می گیرد.

در نسخه ی GTA 5 مخصوص پلتفرم های Xbox One ، PS4 و PC یک گزینه وجود داردکه با انتخاب آن بازی به حالت تیراندازی اول شخص (First Person Shooter) یا همان FPS می رود. این گزینه یکی از روش های عالی برای تجربه ی اوج لذت GTA است. Rockstar این حالت را طوری طراحی کرده که می توان تمام بازی را به صورت اول شخص انجام داد. در این حالت قطعا سیستم مبارزه و قسمت های رانندگی GTA 5 دگرگون می شوند و ما متوجه می شویم که شاید بهترین راه برای لذت بردن از بازی انتخاب این گزینه از آغاز تا پایان نباشد. با این حال به نظر ما FPS باید از آغاز بازی فعال باشد تا افراد به سلیقه ی خود تصمیم بگیرند که چگونه بازی کنند و زاویه دید آن ها در بازی چگونه باشد.

 

 

این گزینه نیازی به توضیح ندارد. خیلی دوست داریم کسانی که با کامپیوتر شخصی خود بازی می کنند همزمان با دیگران از GTA جدید بهره مند گردند. از صبر کردن برای انتشار GTA 5 ویرایش PC خسته شده ایم و هنوز هم نرسیده است.

افزودن نمای اول شخص به GTA 5 باعث شد خود به خود لایه ی ویژه ای از واقع گرایی به تجربه ی انجام این بازی اضافه شود. اکنون تصویر کنید این اتفاق برای واقعیت مجازی هم بیفتد. کند و کاو در دنیای واقعی به صورت آزاد بدون هیچگونه محدودیت و با استفاده از واقعیت مجازی دود از سر آدم بلند می کند. امیدوارم Rockstar  سراغ این گزینه برود.

 

 

متاسفانه خبری مبنی بر اینکه در سال 2019 بازی gta 6 عرضه نخواهد شد را دریافت کردیم که شما میتوانید این خبر را در سایت پلازا بخوانید

منبع :      trustedreviews

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

پاسارگاد

به نظر من شهر هرچه شلوغ تر باشد ماشین ها زیاد تر و مردم ها بیشتر در خیابان ها باشند و هر شخصیت شغلی داشته باشد

موافقم

به نظر من در نسجه جدید gta کمپانی راک استار میتونه با دست باز بازی رو طراحی کنه مثلا رفاقت با افراد داخل خیابان شغل هایی مانند راننده تاکسی استخدام داخل فروشگاه حتی خرید از فروشگاه های مواد غذایی رستوران رفتن قمار کردن و خیلی چیز های دیگه بعد میتونه پتانسیل تشکیل خانواده رو برای نسجه جدید درست کنه …منظورم از تشکیل خانواده رفاقت با یک کارکتر زن و بعد حتی خرید خونه و تجملات دیگه …حتی میتونه چندین بانک در سراسر شهر قرار بده ک وقتی گیمر ها به پول نیاز دارن بتونن به وسیله‌ی حمله به بانک مقداری از نیاز خودشون رو برطرف کنن …
مزایده خونه حتی مزایده مغازه …?
یا میتونه کاری کنه ک بتونیم قفل در خونه ها رو بشکنیم و در زمانی ک پلیس دنبال میکنه ما رو در اونجا پناه بگیریم یا حتی از خونه ها دزدی کنیم در کل خیلی دستش بازه و همه‌ی اینها نظریه‌ی منه باید ببینیم خودشون چه چیزی رو مد نظر دارن

سلام
دوستان بازی جی تی ای یا همون Grand Theft Auto میگن یه صنعت عظیمی در game ایجاد میکنه که ما تصورش هم نمیکنیم
اگر باور نمیکنید برید نسخه های قدیمی بازی Grand Theft Auto
با Grand Theft Auto V مقایسه کنید
اینطوری میفهمید چقدر پیشرفت کرده کمپانی بزرگ راک استار
و کاملا درک میکنید

بچه هم وجود داشته باشد بهتر است

منم موافقم.

بچه نمیتونه وجود داشته باشه از نظر دین یا غیر از دین کلا کشتن بچه جرم هست و گناه هست برای همین امکان وجود بچه نیست

بعد از انتشار بازی GTA IV در سال ۲۰۰۷، بازی های زیادی حول محور بازی های جهان آزاد منتشر شدند که هریک موفقیت های خوبی را نیز از خود برجای گذاشتند، اما چیزی که تمام صنعت گیم منتظر آن بودند، بازی جدید استدیوی راکستار یعنی نسخه ای دیگر از سری بازی GTA بود تا باری دیگر چارچوب بازی های جهان آزاد را تعریف کند و مرز های آن را گسترش دهد. اینگونه بود که راکستار لب از سکوت، گشود نسخه ی جدیدی از سری بازی GTA تحت عنوان GTA V را معرفی و روانه ی بازار کرد. موقع تجربه ی بازی GTA V مطمئنا شگفتی خاصی را در آن حس خواهید کرد، زیرا چیزی که در بازی GTA V شاهد آن هستید، نه تنها تمامی انتظارات شما را از یک بازی جهان آزاد کامل برآورده خواهد کرد، بلکه چیزی فراتر از انتظاراتتان برای شما در بازی GTA V تعبیه شده است که هر بخشی از آن می تواند سرآغاز یک مقاله ی بلند بالا شود. در ادامه برخی از این بخش ها و قسمت های مختلف بازی تحت بررسی قرار خواهد گرفت و دلیل این را که چرا بازی GTA V لایق لقب یکی از بهترین بازی های نسل هفتم است را بررسی می کنیم. با نکست فور گیم همراه باشید.(اگر قصد دارید این نسخه را برروی PC بازی کنید حتما به مطلب سیستم مورد نیاز GTA V مراجه کنید)

آماده‌ی دزدی های جسورانه در بازی GTA V باشید

ابتدا از داستان بازی GTA V آغاز می کنیم. به طور کلی داستان بازی GTA V حول محور ماجراهای سه شخصیت اصلی بازی یعنی ترور، مایکل و فرانکیل اتفاق می افتد که دارای جذابیت های بسیار زیادی است. مایکل و ترور که به نوعی از شخصیت دیگر در این گروه سه نفری یعنی فرانکلین سن بالاتر به نظر می رسند، یک دوستی قدیمی و دیرینه را در خاطرات دارند که از آخرین ماجرای هیجان انگیز و همکاری آنان باید سرقت بزرگی را که از یک بانک انجام دادند، نام برد. ماجرا از جایی آغاز می شود که در ابتدای بازی GTA V دو شخصیت مایکل و ترور به همراه یک همکار دیگر، اقدام به یک سرقت مسلحانه و بزرگ به یک بانک می کنند که به مبارزه با پلیس ها و فرار از دست آنان ختم می شود. در همین کشا کش ماجرای سرقت، مایکل در اثر شلیک گلوله از سوی پلیس ها، به شدت زخمی می شود به طوری که ترور گمان می کند وی کشته شده. از همین رو به تنهایی اقدام به فرار از دست پلیس ها می کند و مایکل که تنها دچار یک جراحت نسبتا عمیق شده، بر این باور است که ترور به دست پلیس ها دستگیر شده است. اینگونه بود که از خیال مایکل، ترور دستگیر شده و از خیال ترور، مایکل کشته است. از همین رو دیگر برای یک تجدید دیدار دیگر اقدام نمی کنند و به نوعی از یکدیگر جدا می شوند.

حتما بخوانید:

نگاهی اجمالی به تمامی نسخه‌‌های سری بازی GTA

داستان جی تی ای وی از اول تا اخر

در همین جا داستان بازی GTA V به چند سال بعد می رود، به جایی که مایکل دارای یک همسر و پدر یک دختر و یک پسر است و خود را یک پدر موظف و مسئولیت پذیر می داند. در این بین نیز شاهد آشنایی بسیار جالب فرانکلین و مایکل هستیم که در قالب یک ماجرای بسیار جالب رقم می خورد. درکل حسی که میان مایکل و فرانکلین بوجود می آید، یک حس پدر فرزندی است و اکثرا شاهد اصلاح اشتباهات فرانکلین بوسیله ی مایکل هستیم. به همین ترتیب طی یک اتفاق مهیج، ترور راهی شهر Los Santos که ماجراهای بازی در آن رخ می دهد، می شود و طی ماجراهای مختلف در نتیجه باری دیگر با دوست مرده ی خود (!) یعنی مایکل ملاقات می کند.

همچنین علاوه بر ماجراهای سه شخصیت اصلی بازی GTA V شاهد موضوعات دیگری نیز در ماموریت های فرعی هستیم که هریک داستانی متفاوت را بازگو می کنند که بعضا به تعداد معدودی با داستان اصلی بازی مرتبط هستند که با انجام ندادن آنان نیز تغییری در روند اصلی بازی بوجود نمی آید. همچنین بازی GTA V دارای پایان های متفاوتی است که بوسیله ی بازی باز قابل تغییر خواهد بود و در هریک از پایان ها نیز شاهد اتفاق های متفاوتی خواهیم بود که بعضا تکان دهنده و غیر قابل هضم خواهند بود برای بازی بازانی که با شخصیت های اصلی ارتباط بسیار زیاد و محکمی برقرار کرده اند! به طور کلی بازی GTA V عملکرد قابل قبولی از حیث داستانی از خود برجای گذاشت که کاملا آن را درخور ماجراهای یک بازی جهان آزاد کامل می توان دانست.

آماده‌ی دیوانه بازی های ترور در GTA V هستید؟

بعد از داستان بازی GTA V نوبت به گیم پلی آن می رسد که عملکردی فراتر از یک بازی جهان آزاد کامل را از خود بر جای گذاشت. یکی از مهم ترین مواردی که باعث شده بود تا گیم پلی بازی GTA V بسیار موفق تر از بازی های هم سبک خود در این سالها به نطر برسد، وسعت بسیار زیاد و متنوع محیط آن است که هر بازیبازی را در بطن خود محود تماشای عظمت و قدرت خود می کند. همانطور که گفته شد نقشه ی بازی در شهر Los Santos بوجود آمده است، اما شاهد تنها یک محیط شهری خالص همانند نسخه ی قبلی یعنی بازی GTA IV نخواهید بود، بلکه وسعتی که در نقشه صرف کوه و جنگل و محیط های از این قبیل شده است، بسیار بیشتر از محیط کاملا شهری آن است و همین موضوع باعث می شود تا زمینه ی طراحی مراحل و ماموریت های متنوع برای سازندگان آسان تر شود. همچنین بیابان های درون نقشه نیز جلوه ای متفاوت تر از ی بازی را نشان می دهند که بیشتر با تماشای اینگونه محیط ها در بازی یاد شخصیت ترور می افتیم زیرا که بیشتر ماجراهای این شخصیت در اینگونه محیط های خشک و بیابانی رخ می دهند و همچنین خانه ی اصلی وی نیز در اینگونه محیط ها و دور از شهر اصلی قرار دارد. به نوعی می توان نزدیک ترین مثال را به نقشه ی بازی GTA V و تنوع بالای آن در سری بازی GTA را، بازی GTA: San Andreas دانست، البته بسیار بزرگتر و پهناور تر به طوری که نقشه ی بازی GTA: San Andreas را تنها می توان یک محله ی کوچک و جزئی از دنیای بازی GTA V دانست. همچنین یک محیط با وسعت بسیار بالا نیازمند تراکم جمعیت و اتومبیل و همچنین موجودات وحشی است که راکستار در این بخش نیز بسیار موفق عمل کرده و حرفی را برای گفتن باقی نمی گذارد.

حتما بخوانید:

بررسی بازی GTA San Andreas | مروری بر خاطرات

در بازی GTA V گونه های مختلفی از اتومبیل ها، هواپیما ها، موتور سیکلت ها و قایق ها و کشتی ها وجود دارد که علاوه بر جست و جوی مداوم در محیط، می توانید آنها از اینترنتی که همراه با تلفن همراه شخصیت ها قابل دسترسی است، خرید کنید و شاهد جای گذاری آنان در گاراج ها و فرودگاه های از پیش خریده شده ی خود باشید. همچنین سیستم سنگر گیری و تیراندازی بازی GTA V که تا حدودی به بازی Max Payne 3 شباهت دارد و نسبت به نسخه ی قبلی خود یعنی بازی GTA IV تفاوت های بسیار زیادی کرده است، بسیار موفق ظاهر شده و هیچ نقصی نمی توان از آن گرفت.

از طرفی دیگر هریک از شخصیت های بازی در بازی GTA V دارای مهارت ها و توانایی های خاص خود هستند که از آنان می توان مهارت بسیار بالای ترور در هواپیما رانی، فرانکلین در اتومبیل سواری و مایکل را در تیراندازی یاد آور شد که می تواند برای مدت زمان محدودی زمان را آهسته کند و اقدام به تیر اندازی کند. درکل در بخش بخش بازی GTA V تنوع و تفاوت دیده می شود که بازیباز حتی می تواند مدت زمان های بسیار طولانی را پای کنسول خود بنشیند و اقدام به ادامه دادن بازی کند. همچنین از مهم ترین ارکانی که در سری بازی GTA همیشه یکی از بهترین ها بوده، بخش اتومبیل رانی آن است که به شخصه آنرا لایق رقابت با جدیدترین بازی های روز ریسینگ در زمینه ی گیم پلی می دانم. تنوع اتومبیل ها به قدری بالاست که به هیچ وجه از رانندگی در محیط پر تنوع بازی GTA V خسته نمی شوید.

سیاه پوست دوست داشتنی بازی GTA V

بعد از اینکه بازی GTA V برای کنسول های نسل هفتمی یعنی PS3 و Xbox 360 منتشر شد و خبرهایی مبنی بر انتشار آن برای کنسول های نسل هشتمی یعنی PS4 و Xbox One به گوش می خوردند، مطمئنا در نسخه های نسل هشتمی بازی GTA V هیچ تغییری در داستان و گیم پلی آن صورت نمی گرفت و چارچوب اصلی بازی حفظ می شد؛ اما مهم ترین تفاوتی که باید شاهد آن می بودیم، مربوط به بخش گرافیکی بازی می شد که به راستی راکستار در این بخش هیچ چیزی کم نگذاشت. دورنما های درون بازی که از ارتفاعات کوه های لوس سانتوس قابل مشاهده بودند، به قدری تماشایی و جذاب و پر جزئیات بودند که بازی باز را برای دقایقی طولانی محو تماشای خود می کردند. مخصوصا در نسخه های نسل هشتمی که محیط و شهر بر اثر قدرتمند تر بودن قسمت پردازنده ی کنسول، بسیار پر جزئیات تر و پر تراکم تر به نظر می رسید و شاهد شهری پر جنب و جوش در از فواصل دور بودیم.

حتما بخوانید:

بررسی بازی GTA IV | نیکو، سارقی چیره دست

همچنین یکی از بخش های گرافیکی بازی GTA V که در نسخه های نسل هشتمی بویژه در کنسول PS4 شاهد آن بودیم، بخش طراحی محیط و پوشش گیاهی بود که یکی از بهترین و قدرتمندترین های نسل هشت تا بدین حال قلمداد می شود. همچنین نورپردازی ها و سایه ها که حتی در نسخه های نسل هفتمی نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند، در نسخه های نسل هشتمی شاهد بهبود چشم گیری بودند و هرگونه شک به نقصی را از بین می بردند. حال نیز منتظر انتشار بازی GTA V برای PC هستیم تا طرفداران و صاحبان کامپیوتر های خانگی نیز از تجربه ی این بازی محروم نشوند. اگر با ماد های نسخه ی قبلی یعنی بازی GTA IV آشنا باشید، می دانید که این ماد های اضافه شونده ی غیر رسمی چنان تاثیری در گرافیک بازی می گذاشتند که حتی عده ای قادر بودند بازی GTA IV را به صورت ۴K و یا ۶K اما به صورت سیاه و سفید تجربه کنند. از همین رو باید منتظر انقلاب های گرافیکی بازی GTA V بوسیله ی ماد های غیر رسمی را داشته باشیم که هر بیننده ای را محو خود کند، اما باید در نظر داشته باشید که اجرای خود بازی GTA V خود نیازمند به یک سخت افزار قدرتمند است و مصلما اگر ماد های ENB یا هرگونه ماد بالا برنده ی گرافیکی برای آن عرضه بشود، باید برای تجربه ی آن یکی از بهترین سیستم های نسل هشت را جمع آوری کنید که یک کار غیر عقلانی و غیر منطقی تنها برای تماشای یک بازی با گرافیکی غیر از پیش تعریف شده برای آن، است.

همچنین افکت های آتش و آب در بازی GTA V به قدری نرم و روان هستند که در بازی بیشتر به دنبال آشوب و آتش بازی می روید و ترغیب می شوید تا هرچه بیشتر تماشای منظره های به آتش کشیده را تجربه کنید. همچنین در بازی GTA V شاهد یکی از بهترین افکت های باران و تغییرات آب و هوایی هستیم که البته علاوه بر آنها می توان در آپدیت جدید بخش GTA: Online به آب و هوای برفی نیز اشاره کرد که حرفی را برای گفتن باقی نمی گذارد.

همکاری شخصیت ها از بخش های جذاب بازی GTA V است

مطمئنا بعد از گیم پلی، داستان و یک گرافیک قابل قبول، یک بازی کامل نیازمند یک موسیقی متن خوب نیز هست که بازی GTA V در این بخش نیز چیزی کم نگذاشته و شاهد یک موسیقی و صداگذاری قابل قبول از سوی راکستار هستیم که هرچه بیشتر شما را وارد بطن بازی GTA V می کند و با محیط و تم لوس سانتوس بیشتر آشنا می شوید تا تجربه ای به مراتب بهتر و خاطره انگیز تر و به یاد ماندنی تر را از بازی کسب کنید و باعث شود تا بازی GTA V را در لیست شاهکار های نسل هفتم و یا نسل هشتم تا بدین حال قرار دهید و راکستار را به هدف اصلی خود که خلق یک عنوان انقلابی در سبک جهان آزاد بود، نزدیک تر از قبل کنید. علاوه بر موسیقی هایی که در بخش های مختلف بازی GTA V نظیر لودینگ ها و منوی بازی شاهد آنان هستیم، هنگامی که سوار بر اتومبیل در سطح شهر رانندگی می کنید، می توانید اقدام به گوش کردن به رادیو کنید که باعث می شود به هیچ وجه حس تکراری بودن رانندگی به شما دست ندهد که البته برای رفع این مشکل؛ تنوع اتومبیل ها و دیگر وسایل نقلیه دیگر، تنوع جاده ها و محیط، تنوع آب و هوا و صد البته پهناور بودن نقشه ی بازی که تماما از ابتدای بازی قابل دسترسی است، نیز کارآمد بوده اند و وجود موسیقی های پخش شده در رادیو تنها بخش کوچکی از تعامل شما با گیم پلی بازی در هنگام رانندگی است.

علاوه بر موسیقی، از دیگر صدا ها و آواهایی که در طول بازی و گیم پلی آن، شاهد به گوش رسیدنشان هستیم، صدای شخصیت های درون بازی و دیالوگ های آنان هست که کاملا به اندازی یک شاهکار انقلابی عمل کرده و هیچگونه ایرادی در آن جایز نیست. همچنین صدای های دیگر نظیر صدای ماشین ها در هنگام حرکت، انفجار ها و شلیک گلوله به وسیله ی سلاح های مختلف و حیوانات نیز در بازی جزو میعار های مهم برای بررسی بخش صداگذاری و موسیقی محسوب می شوند که در این بخش نیز نمی توان هیچ ایرادی از بازی GTA V گرفت.

وقتی مایکل در بازی GTA V دست به کار می‌شود

برخلاف دیگر مقاله هایی که در زمینه ی نقد و بررسی یک بازی نوشته و در انتها تنها به بررسی ارکان اصلی بازی ختم می شوند؛ اینبار سعی بر آن داشتیم تا در یک بخش مستقل با موضوعات ارکان بازی، یکی از بهترین مراحل بازی GTA V را انتخاب و بخش های هیجان انگیز و جالب آن را بررسی کنیم و در یابیم که دلیل برتری مرحله و یا همان ماموریت مذکور چیست و چرا نویسنده ی این مقاله را مجبور به قرار دادن بخشی این چنینی در مقاله ی خود کرده. در ادامه یکی از مراحل هیجان انگیز و جذاب بازی GTA V مورد بررسی قرار می دهیم.

انتخاب بهترین مرحله ی بازی GTA V مربوط می شود به ماموریتی که در آن سه عضو مجنون و دیوانه ی بازی یعنی ترور، مایکل و فرانکلین با رهبری لستر (یکی از شخصیت های جانبی و کلیدی درون بازی GTA V) و چند کارآزموده ی دیگر در این زمینه، اقدام به سرقت از یک بانک در حومه ی شهر لوس سانتوس می کنند و شما اوج دیوانگی و آشوب را می توانید در این ماموریت و در این سرقت شاهد باشید. ماجرا از جایی آغاز می شود که مایکل به همراه ترور با لباس هایی که سر تا پا با زره و اجزای ضد گلوله به تن داشتند، وارد بانک می شوند و حجم زیادی از پول های درون بانک را به سرقت می برند. از طرفی نیز فرانکلین که ماهر ترین فرد گروه در زمینه ی رانندگی است وظیفه دارد تا با یک لودر به مکان مورد نظر برود و مایکل و ترور را که بدلیل لباس هایشان و سلاحی که در دست دارند (!) و همچنین پول های به سرقت برده شده، از مکان مربوطه دور کند. اما مهم ترین بخش این ماموریت، سلاح های درون دست مایکل و ترور هستند که به شکل دیوانه باری بازی باز را وارد آشوب و پتانسیل اصلی بازی GTA V می کنند. همچنین از طرفی نیز به دلیل لباسی که بر تن دارید، در مقابل گلوله های پلیس ها صدمه ی چندانی نمی بینید و تنها باید با قدم های پیاپی با همکار خود پیش بروید و با سلاح خود که با زبانی عامیانه تر می توان به آن گفت مسلسل، تمامی پلیس ها و ماشین ها و همچنین بالگرد هارا نابود سازید که تجربه ای متفاوت از سرتاسر بازی GTA V را تقدیم شما می کند. (پ.ن: البته اگر تا قبل از نابود سازی اهداف، بوسیله ی نیروی ویژه ی پلیس ها که اصلا اوقات خوشی ندارند و با تانک به سراغ شما آمده اند، در میدان جنگ کشته نشوید !!!)

حتما بخوانید:

بررسی چهار نسخه‌ی ابتدایی بازی GTA | شروع از اینجا بود

در بازی GTA V شاهد مراحل و ماموریت های زیادی هستیم که هیجان و لذت خاصی را نسبت به بازی های دیگر با خود به همراه دارند و به نوعی طعم خاص یک GTA را با خود حمل می کنند، مراحلی که در اکثر آنان باید با پلیس های تمام نشدنی (!) لوس سانتوس مبارزه کنید و یا با ماشین های سرعتی و تیزرو از خیل عظیمی از ماشین های پلیس و یا گنگستر های موجود در سطح لوس سانتوس فرار کنید که به معنای واقعی کلمه می توان لقب خاص را به آنان اختصاص داد.

رانندگی بخش فوق جذاب بازی GTA V

نکات مثبت: یک داستان قابل قبول و بی نقص در قالب یک بازی جهان آزاد یا همان Open World، شخصیت پردازی عمیق و بی نقص سه شخصیت اصلی بازی ترور، مایکلو فرانکلین که در بازی شاهد بازگو کردن جداگانه ی موضوعات و سبک زندگی هر یک و آشنایی بیشتر با آنان بودیم، گرافیک فنی بسیار قدرتمند و بی نقص که همراه با ویژگی های بصری چشم نواز مخلوط شده و معجونی از یک بازی کاملا نسل هشتمی را تقدیم به شما می کند، گیم پلی بی نقص و هیجان انگیز و پر از ب موجبات ایجاد آشوب و خرابکاری در کنار طراحی ماموریت های بسیار جذاب برای تشکیل سرقت های بسیار بزرگ، موسیقی خوب و موزیک های متنوع در رادیوی ماشین، صداگذاری شخصیت های به بهترین نحو ممکن صورت گرفته و تمامی جزئیات شهر لوس سانتوس که پر از دیالوگ و شخصیت های متنوع است به طور کامل و با حوصله انجام شده اند که در رابطه با آن باید گفت تمامی دیالوگ های درون بازی را اگر یک به یک پس از دیگری قرار دهیم به یک فایل صوتی ۱۰۰ ساعتی خواهیم رسید، وسعت بسیار زیاد شهر لوس سانتوس و جزئیات فراوان آن، یک بازسازی کامل و بی نقص برای انتشار بر روی کنسول های نسل هشتمی یعنی PS4 و Xbox One.

نکات منفی: به شخصه توانایی آن را که در این بخش موردی را ذکر کنم ندیده ام، یا در کل بازی GTA V هیچ مورد منفی نداشته یا بنده نتوانسته ام آنان را در حظور نکات مثبت آن پیدا کنم! پس در نتیجه این بخش را خالی بگذاریم، پسندیده تر است.

درکل راکستار باری دیگر با ساخت یک انقلاب به نام GTA V به همگان ثابت کرد که پرچمداری سبک جهان آزاد بوسیله ی آن صورت می گیرد.

سلام سیستم من اینه
رم:۴GB
گرافیک:NVidia Geforse GT 610 2GB
پردازنده : Pentium(R)Duak-cure CPU E5700 @3.00GHZ
ویندوز: windows 7 64bit service pack1
بازی بدون لگ اجرا میشه؟ رو چه سطحی اجرا میشه؟ و با چه رزولیشنی بدون لگ اجرا میشه؟
راهنماییم کنین میخوام دانلود کنم دو دل موندم

همین دیروز با همین مشخصات ولی فقط CPU:i3 براش بستیم و GTA v رو اجرا کردیم لگ داشت ولی اگه رزلیشون رو بین ۶۰۰× ۸۰۰ بزاری بدون لگ اجرا میشه و تمام تنظیمات رو offو normal بزاری قشنگ اجرا میشه
گرافیکت هم سوییچ کنی بدو لگ اجرا میشه

سلام دوست عزیز
سیستمتون میتونه اجراش کنه نورماله ولی در زمانی نورماله که روزولیشونو روی ۶۰۰p بزارید که هم لگ نزنه و سنگین نباشه اگر گرافیک و سی پی یو رو ارتقاع دهید می تونید به راحتی عالی عالی بازی کنید

من با رم ۸ و گرافیک ۲ ۵۴۵۰ و سیپیو دوهسته ی ۳ گیگا هرتز ای ۸۴۰۰ با رزولیشن ۸۰۰ در ۶۰۰ بازی رو اجرا میکنم البته تاحالا با بالاتر امتحان نکردم ولی فک نکنم‌جواب بده حالا خودتون مقایسه کنید

سلام داداش عزیزم چون متاسفانه cpuشما ضعیفه نمیتونی بازی رو اجرا کنی بهتر حداقل چهار هسته تی باشه حداقل اونوقت میتونی بازی رو به خوبی و بدون لگ اجرا کنی از دوستان خواهشمندم اینقدر سخت نگیرن برای اجرای بازی با همین مشخصاتم البته با cpuکه من گفتم بازی خوب اجرا میشه برو لذتشو ببر

سلام ببخشید رو این سیستم با گرافیک بالا میاره؟؟؟
ram : 8 gig
graphic card : nvidia geforce gt 710 2 gig
windowes 10 64 bit
cpu : چهار هسته ای
resoulation : 3.00 GHz

ram :8
carte graphic : nvidia geforce gt 710 2 gig
cpu 4 هسته ای
۳٫۰۰ GHr
windows 10 64 bit
میتونم روی کیفیت بالا بازی کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

همه نظرات چرته من با رم چهار گرافیک یک سی پی یو کور تری دو چهار دهم گیگا هرتز بازی رو با روزولوشن ۱۶۰۰.۹۰۰ بازی میکنم و اما قسمتها یا های تنظیم شده یا نورمال و مهمتر از همه اینه که امکان نداره بازی لگ بزنه.فقط با یه ترفند اونم اینه که اسکرین بازی رو روی ویندوو تنظیم کنید نه فول اسکرین.دوستانی که دارن خواهشاً امتحان کنم صد در صد جواب میده رو دو تا سیستم همینجوری اجرا کردمداستان جی تی ای وی از اول تا اخر

سلام
رم۴
گرافیک۲
سیپیو دوهسته
بازی اجرا میشود یا نه؟ لطفا سریع جواب بدین


تماس با ما

تمامی حقوق مطالب سایت متعلق به نکست 4 گیم و استفاده در سایتها و وبلاگها با ذکر منبع مجاز است.

var _Hasync= _Hasync|| [];
_Hasync.push([‘Histats.start’, ‘1,4010638,4,107,170,20,00010000’]);
_Hasync.push([‘Histats.fasi’, ‘1’]);
_Hasync.push([‘Histats.track_hits’, ”]);
(function() {
var hs = document.createElement(‘script’); hs.type = ‘text/javascript’; hs.async = true;
hs.src = (‘//s10.histats.com/js15_as.js’);
(document.getElementsByTagName(‘head’)[0] || document.getElementsByTagName(‘body’)[0]).appendChild(hs);
})();

داستان جی تی ای وی از اول تا اخر
داستان جی تی ای وی از اول تا اخر
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *