داروي گياهي براي رفع چروک دور چشم

دوره مقدماتی php
داروي گياهي براي رفع چروک دور چشم
داروي گياهي براي رفع چروک دور چشم

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

چند سال پیش، وقتی حدودا ۳۰ ساله بودم، حس می‌کردم در بهترین سال‌های عمرم هستم، خیلی جذاب به نظر می‌رسیدم، احساس خوبی داشتم و لبریز از انرژی، زندگی و هیجان بودم. اما یک روز صبح، در آستانه‌ی ۳۴ سالگی هنگامی‌که از خواب بیدار شدم و برای یک روز فوق‌العاده آماده می‌شدم احساس کردم چهره‌ام خسته به نظر می‌رسد. وقتی بیشتر دقت کردم متوجه وجود چروک‌هایی اطراف چشمانم شدم و حس کردم یک شبه مسن‌تر شده‌ام. این اتفاق برای من افتاده بود، منی که فکر می‌کردم تاکنون هر کاری را که لازم بوده است برای مراقبت از پوستم انجام داده‌ام… .داروي گياهي براي رفع چروک دور چشم

این داستان برای شما آشنا نیست؟ اگر شما هم تجربه‌ای شبیه این دارید، پس در حال خواندن مطلب درستی هستید. من تحقیقات زیادی درباره‌ی مراقب از پوست انجام داده‌ام. هرچند هرگز موفق نشدم راز جوانی را پیدا کنم، اما تصمیم دارم در این نوشته شما را با راه‌های از بین بردن چروک دور چشم آشنا کنم که روند پیری را کندتر می‌کند. با به‌کارگیری این روش‌ها می‌توانید آسیب‌های پوستی صورت را به حداقل برسانید و چروک‌های زیر چشم را کمی بهبود بدهید.

دوره مقدماتی php

بگذارید ابتدا ببینیم اولین جای صورت که شما متوجه چین و چروک آن می‌شوید، کجاست؟

به نظر شما انسان به آرامی پیر می‌شود یا در اثر خستگی و قرار گرفتن در معرض عناصر مختلف یا عدم مراقبت صحیح از پوست این اتفاق می‌افتد؟

به این سؤالات فکر کنید و ببینید جواب درستی برای‌شان پیدا می‌کنید؟! شاید پیدا کردن منشأ بروز مشکل، بیشتر به شما کمک کند. مثلا در مورد خودم باید بگویم متأسفانه زمانی‌که در حال رشد بودم، والدینم در مورد استفاده از کرم‌های ضدآفتاب حساسیتی نشان نمی‌دادند و اغلب اوقات من بیشتر از سایر دوستانم دچار آسیب‌های پوستی می‌شدم و رنگ صورتم برنزه و تیره‌‌تر می‌شد. فکر می‌کنید چه اتفاقی برایم افتاد؟ نتیجه‌اش شد همین چین و چروک‌های ۳۴سالگی! دوستی داشتم که از وقتی یادم می‌آید همیشه کرم ضدآفتاب استفاده می‌کرد و حالا هم پوستش مثل پوست یک نوزاد صاف و شفاف است.

موضوع این است که اگر همیشه در معرض عناصری مثل باد، نور آفتاب، سرما یا برف قرار بگیرید، پوست شما با سرعت بیشتری چروک می‌شود. پس اگر شما بانو یا مرد جوانی هستید این حرف را از من بپذیرید که داشتن پوستی برنزه ارزش پیری زودرس را ندارد. از طرفی ممکن است شما جوانی ساده و بی‌تکلف باشید که خیلی روی پوست‌تان تمرکز نمی‌کنید و به فکر چین و چروک‌های آن در آینده نیستید یا اصطلاحا از آنهایی هستید که خیلی به خودتان نمی‌رسید. البته این خوب است که آدم مدام جلوی آینه نباشد اما توصیه می‌کنم طرز تفکرتان را کمی تغییر بدهید و به توصیه‌هایی که در ادامه خواهم گفت عمل کنید، چون سلامت پوست مهم است.

پیری بخشی از زندگی است و نمی‌توانیم از آن فرار کنیم. اما می‌توانیم از آسیب‌های پوستی زودرس در اثر برخی رفتارها‌ی خاص جلوگیری کنیم.

هر چند صحبت از کرم ضدآفتاب خیلی تکراری شده است اما امیدوارم برای استفاده از این ماده‌ی ضروری خیلی دیر نشده و هنوز پوست‌تان آن‌قدرها آسیب ندیده باشد. خورشید همان‌طور که شادمانی و سرزندگی می‌آورد و به سلامت بدن کمک کند، می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست وارد کند؛ از آفتاب سوختگی بگیرید تا سرطان یا پیری پیشرفته‌ی پوست. پس می‌بینید که آفتاب مهربان می‌تواند خیلی‌ خشن هم باشد.

اما نگران نشوید چون خبر خوبی برای‌تان دارم! خوشبختانه برای مقابله با آفتابی که برای بدن ضروری است اما می‌تواند برای پوست خطرناک باشد، سلاحی مثل کرم‌ ضدآفتاب وجود دارد که می‌توانید تمام روز پوست‌تان را با آن بپوشانید. کرم ضدآفتاب نه تنها پوست شما را از انواع بیماری‌ها مثل سرطان پوست محافظت می‌کند، بلکه باعث می‌شود علائم پیری پوست دیرتر خودشان را نشان بدهند.

در حالی‌که کرم ضدآفتاب نام آشنایی است و مدام درباره‌اش صحبت می‌شود اما مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده است نشان می‌دهد تعداد افرادی که در سنین پایین‌تر به مدت ۴ تا ۵ سال هر روز و به‌طور منظم کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند ۲۴ درصد کمتر از افرادی است که در صورت نیاز ضدآفتاب می‌زنند. بله می‌دانم این موضوع آن‌قدر عجیب است که انسان را شگفت‌زده می‌کند.

با افزایش سن، پوست نازک و خشک‌تر می‌شود. بدتر از آن خاصیت ارتجاعی‌اش را هم از دست می‌دهد. مرطوب‌کننده‌های ضدچروکی که در بازار وجود دارند و مورد تأیید هستند، معمولا به افزایش رطوبت پوست کمک می‌کنند و با استفاده از آنها پوست کمتر خشک یا سفت می‌شود.

مقاله‌ای در وبسایت LiveStrong که به بررسی تأثیر مرطوب‌کننده‌ها بر روی چروک‌های پوستی پرداخته است، بیان می‌کند که مرطوب‌کننده‌های عادی می‌توانند به هیدراته ماندن پوست کمک و از زمختی یا آسیب‌های پوستی جلوگیری کنند، اما معمولا تأثیری روی پیشگیری از روند ایجاد چین و چروک‌های پوست ندارند.

این مقاله مطالعه‌ای در زمینه‌ی کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی استروژن انجام داده است که نشان می‌دهد این نوع کرم‌ها‌ی مرطوب‌کننده با تحریک تولید کلاژن در از بین بردن چروک‌ها مؤثر هستند. به خاطر داشته باشید استفاده از مرطوب‌کننده‌ها هم مثل کرم‌های ضدآفتاب فقط به وجود نور آفتاب محدود نمی‌شوند و همیشه باید از آنها استفاده کنید.

با توجه به مقاله‌ای که اخیرا در هافینگتون پست (Huffington Post) منتشر شده است، ورزش به پیشگیری از ایجاد چین و چروک و جوان‌تر ماندن پوست کمک می‌کند. می‌دانم که این اطلاعات شما را شگفت‌زده کرده‌ است، اما واقعیت دارد.

این مقاله می گوید: «تحقیقات تازه‌ای که در دانشگاه مک مستر (McMaster) در اونتاریو انجام شد، نشان می‌دهد ورزش نه تنها پوست را جوان‌تر نگه می‌دارد، بلکه حتی در افرادی که در اواخر عمر فعال‌تر می شوند، روند پیری را معکوس می‌کند و پوست‌شان در اثر ورزش بهتر می‌شود.»

در این تحقیق شگفت‌انگیز از داوطلبانی که بیش از ۶۵ سال سن داشتند و کم‌تحرک بودند درخواست شد تا به مدت سه‌ ماه هر هفته دو جلسه تمرینات ورزشی متوسط تا شدید داشته باشند. پس از پایان سه‌ ماه از پوست این افراد نمونه‌برداری و مشخص شد که نتیجه با نمونه‌ی اولیه‌ی پوست بسیار متفاوت است. هم لایه‌ی بیرونی و هم لایه‌ی درونی پوست شبیه به پوست افراد ۲۰ تا ۴۰ ساله شده بود.

اگر دانستن اینکه ورزش روند پیری را به تأخیر می‌اندازد، نتواند فرد را وادار به ورزش کند، من واقعا نمی‌دانم دیگر چطور می‌شود کسی را ترغیب کرد کمی به خودش زحمت بدهد و فعالیتش را بیشتر کند.

باید بدانید که مراقب‌ از پوست فقط به استفاده‌ از مواد مختلف روی پوست، محدود نمی‌شود. شما ممکن است به خوبی از پوست‌تان مراقبت و انواع کرم‌ها و ضدآفتاب‌ها را مصرف کنید، اما فعل‌ و انفعالات داخل بدن شما نیز بر سلامت و زیبایی پوست‌تان مؤثر است.

دکتر دوریس دی (Doris Day) نویسنده‌ی کتاب «جراحی پلاستیک را فراموش کنید» می‌گوید: «شما می‌توانید زیبایی پوست‌‌تان را از داخل و خارج بدن بهبود بدهید.»

مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها که در اکثر میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد برای پیشگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست ضروری هستند. رادیکال‌ها‌ی آزاد به سلول‌های پوست آسیب می‌زنند و سبب بروز علائم پیری می‌شوند. پس بهترین روش دریافت آنتی‌اکسیدان‌ها خوردن انواع میوه‌ها و سبزیجات رنگی است که حاوی رنگدانه‌های آنتی‌اکسیدان هستند.

دکتر دی عقیده دارد هدف از اضافه کردن میوه‌ها و سبزی‌جات متنوع و رنگی به رژیم غذایی این است که آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند بتاکاروتن، لیکوپن و ویتامین‌های A، C و E که در این مواد وجود دارند به کاهش سرعت آسیب‌های رادیکال‌های آزاد کمک کنند.

اگر از سنین پایین‌تر مصرف میوه‌ها و سبزی‌جات را به‌صورت عادت غذایی خود در بیاورید، به جلوگیری از چروک پوست کمک خواهید کرد. با این کار نه‌ تنها پوست‌تان بلکه بدن شما هم احساس رضایت می‌کند. مطمئن باشید از انتخاب چنین رژیم غذایی هرگز پشیمان نخواهید شد.

می‌دانم بسیاری از کسانی‌که این مطلب را مطالعه می‌کنند، مادران عزیزی هستند که مشغله‌ی زیادی در منزل دارند و معمولا تا پاسی از شب برای انجام کارهایشان بیدار می‌مانند و از طرفی فکرشان بیش از اندازه مشغول دغدغه‌های زندگی و فرزندان‌شان است. اما دوستان عزیزم چیزهایی از این دست می‌تواند عوارض بدی برای پوست صورت و مخصوصا پف یا چروک زیر چشم به همراه داشته باشد و معمولا وقتی متوجه آنها خواهید شد که دیگر کمی دیر شده است. پس چقدر خوب است که ابتدا به مراقبت‌های پوستی خودتان اهمیت بدهید تا برای اداره‌ی امور خانه به اندازه‌ی کافی خوشحال و باانگیزه باشید. اما ممکن است حالا زمانی باشد که خیلی از شما این چین و چروک‌ها را به وضوح حس کرده‌اید و از وجود آنها ناراحت باشید. پس باید ببینیم حالا که چروک‌های زیر چشم خودنمایی می‌کنند آیا راهی وجود دارد که از شرشان خلاص شویم؟!

دکتر باری وینتروب (Barry Weintraub) در گفت‌و‌گویی با سایت گلامور (Glamour) عنوان کرد چین و چروک‌ها اولین علائمی هستند که توجه ما را به خودشان جلب می‌کنند و عموما خطوط ضعیفی هستند که در ۳۵ سالگی اعلام وجود می‌کنند. اما او خبر خوبی هم برای‌مان دارد: این خط‌خطی‌های آزاردهنده قابل ترمیم هستند! خیلی هم عالی! اما راهش چیست؟!

دوستان عزیزم اگر به من باشد ترجیح می‌دهم تا جایی که ممکن است، مخصوصا در مورد مشکلاتی که صحبت مرگ و زندگی نیست، خودم را زیر تیغ جراحی نبرم یا به پزشک متوسل نشوم. می‌دانم همه‌ی ما دوست داریم پوست‌مان چروک کمتری داشته باشد. از طرفی ممکن است چیزی که برای من کمتر اهمیت دارد برای شما خیلی مهم باشد. به همین دلیل در این بخش مقاله درباره‌ی تمام روش‌ها از جمله لیزر درمانی صحبت خواهم کرد.

بسیاری از جراحان زیبایی آمریکا، گزینه‌های مختلفی مثل بوتاکس، لایه‌برداری، لیزر و انواع جراحی را برای درمان چروک‌های صورت پیشنهاد می‌کنند. دکتر ریچارد باکستر (Richard Baxter) درباره‌ی بوتاکس می‌گوید: «از بین بردن چروک‌های موسوم به پنجه‌کلاغی با بوتاکس معمولا ۳ ماه طول می‌کشد و گزینه‌های دیگر مانند لیزر یا لایه‌برداری شیمیایی معمولا برای خطوط عمیق پوست و چین و چروک‌ها مناسب‌تر هستند.»

برای آنکه بفهمید کدام راه‌ حل‌ برای رفع چین و چروک‌ صورت شما مناسب‌تر است بهتر است با پزشک مشورت کنید تا بهترین راه حل را به شما توصیه کند.

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید این روزها هر جا را که نگاه می‌کنید پر از کرم‌های دور چشم با انواع و اقسام برندها و قیمت‌هاست. هرچند تا به حال باید فهمیده باشید که من راه‌حل‌های طبیعی را ترجیح می‌دهم، اما استفاده از کرم‌های دور چشم قطعا روند چروک دور چشم را به تأخیر می‌اندازد و ممکن است در طول زمان در از بین بردن چین و چروک‌ها نیز مؤثر باشد. پس توصیه می‌کنم که درباره‌ی کرم دور چشم مناسب و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آنها که بهتر است طبیعی باشد تحقیق و یک کرم دور چشم مناسب پیدا کنید.

ممکن است خیلی متوجه نباشیم اما مواد موجود در آشپزخانه‌ی ما تأثیر زیادی روی پوست و زیبایی ما دارند. بسیاری از ما نمی‌دانیم که روغنی مثل روغن نارگیل خواصی دارد که فقط برای پخت‌وپز مفید نیست.

روغن نارگیل دارای آنتی‌اکسیدانی است که بدن ما به شدت به آن نیاز دارد و از این لحاظ جزو درمان‌های خانگی خوب محسوب می‌شود. روغن نارگیل سرشار از ویتامین‌های E ،A و پروتئین‌های ضروری است که تولید کلاژن را افزایش می دهد؛ همان کلاژنی که موجب خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. روغن نارگیل به تشکیل سلول‌های پوستی تازه و حفظ بافت همبند پوست کمک می‌کند. این بافت همبند مانع ضعیف شدن پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. از طرفی روغن نارگیل باعث لطافت پوست هم می‌شود.

میوه‌ها و سبزی‌جات آن‌قدر مهم هستند که می‌توانم بگویم نه تنها آنها را میل کنید بلکه به پوست‌تان هم بزنید، یعنی به هیچ عنوان از آنها نگذرید. مثلا خیار، آواکادو و پرتقال به عنوان ماسک‌های طبیعی برای صورت مفید هستند و البته که به وفور در بازار وجود دارند.

آب پرتقال یک محلول شناخته شده برای کاهش خطوط و چین و چروک محسوب می‌شود. یک تکه پنبه را در محلول آب پرتقال بزنید و دو بار در روز یک بار صبح و یک بار شب دور چشم‌تان بمالید. مراقب باشید داخل چشم‌تان نرود، چون اذیت می‌شوید. بعد از چند هفته حتما تفاوت را احساس خواهید کرد.داروي گياهي براي رفع چروک دور چشم

خیار هم یکی دیگر از معجزه‌گران محبوب کاهش‌دهنده‌ی چروک دور چشم است. یک برش خیار سرد را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز روی چشم‌تان قرار دهید. می‌توانید اول مقداری عسل روی چین‌ و چروک‌ها قرار دهید، سپس برای کامل کردن اثر این روش و تأثیر روی چروک‌ها یک تکه خیار روی آنها بگذارید.

آواکادو هم واقعا به سلامت پوست کمک می‌کند. آواکادو حاوی ویتامین A است که در بدن به رتینول تبدیل می‌شود. رتینول عامل مؤثری در زیبایی ظاهر پوست یک فرد به‌شمار می‌رود، زیرا به افزایش رشد سلول‌های جدید و تولید کلاژن کمک می‌کند و هر چه میزان کلاژن پوست‌تان بیشتر باشد احتمال چروک شدن آن کمتر می‌شود. می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر دستورالعمل ماسک‌های آواکادو را یاد بگیرید و از آنها روی پوست‌تان استفاده کنید.

شما را نمی‌دانم اما من به محض اینکه نوشتن این مطلب را تمام کنم می‌خواهم به نزدیک‌ترین میوه‌فروشی بروم و کمی خرید کنم.

نمی‌دانم تا به حال بازیگران تئاتر را در حال تمرین‌های فن بیان دیده‌اید یا نه! آنها معمولا قبل از شروع تمرینات با ورزش‌های صورت عضلات آن را گرم می‌کنند تا به خوبی از پس بیان کلمات و جملات و عکس‌العمل‌های صورت‌شان در هنگام بازی بربیایند. شما هم می‌توانید با ورزش صورت، عضلات اطراف چشم را مانند هر عضله‌ی دیگری در بدن سفت و ورزیده کنید.

حتما درباره‌ی یوگای صورت شنیده‌اید. می‌توانید تمرینات مختلف یوگای صورت را یاد بگیرید و آنها را به‌طور مرتب انجام دهید. حتما نتیجه خواهید گرفت.

همان‌طور که متوجه شدید تغییر برخی عادات معمول می‌تواند در پیشگیری از ایجاد چین و چروک و خفیف‌تر کردن آنها به شما کمک کند. پس سعی کنید همیشه کرم ضدآفتاب بزنید و در این‌ مورد برای فرزندان‌تان هم حساسیت به‌خرج دهید. حتما پوست‌تان را با کرم‌های مرطوب‌کننده مرتب آب‌رسانی کنید.

سعی کنید از پوست صورت‌تان در مقابل عوامل طبیعی مانند باد و نور مستقیم آفتاب محافظت کنید. از ماسک خیار و عسلی که درباره‌اش صحبت کردیم هر روز استفاده کنید. بعد از حمام پوست‌تان را با روغن نارگیل چرب کنید. تکه‌های پرتقال را روی چشمان‌تان بگذارید و به آرامی دراز بکشید و تمرکز کنید. با این کار هم آرام‌تر می‌شوید و هم حس خوبی خواهید داشت.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به کمک نتایج یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

19500تومان

19500تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشنامه و فیلمنامه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

سلام خسته نباشید مطالب شما مفید بود
در مورد روغن نارگیل باید از کجاتهیه کرد؟ممنونم

سلام
ممنونم از حسن توجهتون
روغن نارگیل رو می‌تونید از عطاری ها، داروخانه و برخی فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و آرایشی تهیه کنید

سلام خانم جباری من یه روغن نارگیل گرفتم از عطاری مث پارافین میمونه!!البته پشت
شیشه نوشته۱۰۰درصد اصل !نباید مایع باشه مگه؟

سلام
فکر نمی کنم مشکلی داشته باشه چون روغن نارگیل در دمای پایین به حالت جامد در میاد و می بنده الان هوا کمی سرد شده به همین دلیل از حالت مایع دراومده

مرسی از پاسخگویی دوست عزیز موفق باشید

سلام مقاله خوبي بود . زحمت كشيديد.

سلام
خوشحالم که براتون مفید بوده
سپاس

مطالب بسیارمفیدی بود .

سلام
خوشحالم که مطالب براتون مفید بوده و همراه ما هستید

مد و زیبایی

درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

قرمزی پوست صورت؛ دلایل و روش‌های درمان آن در خانه


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

۱۱ ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست و تقویت مو

آخرین مطالب

علت سندرم قلب شکسته؛ علائم و درمان آن

تفاوت انگیزه درونی و بیرونی؛ چگونه انگیزه درونی خود را افزایش دهیم؟

خواص بادیان؛ ۶ خاصیت درمانی و نحوه مصرف آن

اکسی توسین یا هورمون عشق چیست؛ ۲۵ راهکار برای افزایش هورمون عشق

طرز تهیه حمص؛ یک پیش غذای لبنانی خوشمزه

ترین های جهان

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

شیوه نادرست زندگی از جمله مصرف سیگار، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلاینده های محیطی در ایجاد چین و چروک اطراف چشم نقش زیادی دارد. برای از بین بردن این چین و چروک راه های زیادی وجود دارد از جمله بوتاکس، فیس لیفت و فیلر اما این روش ها پرهزینه است، بنابراین بهتر است به جای صرف هزینه زیاد به روش های طبیعی روبیاورید.

داروي گياهي براي رفع چروک دور چشم

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

گیاهی موثر در رفع چین و چروک صورت آکاایران : گیاهان و داروهای بسیاری برای درمان چین و چروک صورت موجود است و شما می توانید به صورت داروهای گیاهی و داروهای شیمیایی اقدام به درمان آن بکنید اما بهتر است که از مواد و گیاهان دارویی استفاده کنید ، گیاهانی که خواص بیشماری را در خود جای داده اند و ما از وجود آنها شاید بی خبر باشیم در ادامه مطلب به یکی از این داروها خواهیم پرداخت و شما را با گیاهی موثر در رفع چین و چروک صورت آشنا می کنیم پس با ما در این مقاله از بخش سلامت آکاایران همراه باشید.

رفع چین و چروک صورت

رفع چین و چروک صورت

  یک متخصص تغذیه گفت: مصرف رازیانه برای سلامت پوست و رفع چین و چروک پوست صورت مفید است و موجب شادابی و طراوت بخشیدن به چهره های خسته و گرفته می شود.مرتضی صفوی افزود: رازیانه با خواص فراوان دارویی، التیام بخش بسیاری از بیماری ها از جمله سرفه و سرماخوردگی است

 

 وی گفت: تمام بخش های مختلف این گیاه یعنی دانه، برگ و ریشه آن خوراکی است.این گیاه دارویی، سموم بدن را پاک می کند، بیماری التهاب دهان را از بین می برد.این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف رازیانه برای درمان سرماخوردگی و نیز سرفه به خاطر خاصیت خلط آور بودنش مفید است. رازیانه موجب تقویت چشم می شود، حساسیت های چشم را از بین می برد و دارای اثرات مهمی بر سلامت پوست است.صفوی افزود: پاک کننده و ضد عفونی کننده، حفظ خاصیت کشسانی پوست و جوان کردن آن، آرامش بخش، رفع چین و چروک از پوست های پیر، شادابی و طراوت بخشیدن به چهره های خسته و گرفته می بخشد.به نقل از آکاایران : این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف رازیانه باعث افزایش شیرمادر می شود. از دیگر خواص رازیانه می توان به ضد درد، ضد اسپاسم، ضد باکتری، ضد ویروس، ضد سم، ضد نفخ، هضم کننده، مقوی قلب، ادرار آور، خلط آور و تسکین گرفتگی عضلات اشاره کرد. 

رازیانه

رازیانه یا بادیانه و یا بادیان گیاهی است گلدار از راسته آپیالس (Apiales)، از تیره چتریان (Apiaceae) از سرده رازیانه ها (Foeniculum). این گیاه سرشار از هورمونهای زنانه است و طبیعتی گرم دارد.

رازیانه بومی جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا بویژه بخش مدیترانه ای است.

رفع چین و چروک پوست صورت

رفع چین و چروک صورت

 

فوائد دیگر رازیانه

 تخم رازیانه برای پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان های موجود در تخم رازیانه به کاهش خطر ابتلا به سرطان ناشی از آسیب های رادیکال های آزاد کمک می کند. باید بدانید رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که به سلول ها و DNA آسیب می رسانند. تخم رازیانه همچنین برای پیشگیری از ابتلا به سرطان کولون موثر است. به خاطر اینکه سرشار از فیبرهای گیاهی بوده و به حذف توکسین ها و مواد زاید از طریق روده ها کمک می کند.

2- تخم رازیانه و خواص ضد التهابی اش

آنتی اکسیدان های قوی موجود در تخم رازیانه نه تنها به پیشگیری از ابتلا به سرطان موثر است بلکه برای حفظ سلامت تمام اعضای بدن مفید است؛ به خاطر اینکه حاوی خواص ضدالتهابی می باشد. به عقیده ی محققان استفاده از تخم رازیانه می تواند برای درمان بیماری هایی مانند آرتریت و بیماری کرون که جزو بیماری های خود ایمنی هستند موثر باشد. البته پژوهش های تکمیلی برای رسیدن به نتایج قطعی تر در حال انجام است.

3- تخم رازیانه حاوی فیبرهای مفید

تخم رازیانه سرشار از فیبر است. فیبرها صرفاً در مواد غذایی گیاهی وجود دارند. باید بدانید که این ترکیبات مفید در دفع راحت و خروج توکسین ها و مواد زاید از بدن نقش اصلی دارند. این ترکیبات مفید برای هضم غذا نیز موثرند. 100 گرم تخم رازیانه حاوی 150 درصد فیبر مورد نیاز روزانه ی بدن است.

گردآوری بخش سلامت آکاایران

داروي گياهي براي رفع چروک دور چشم

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

4 ماده غذایی مفید در رفع چین و چروک گردن , کرم طبیعی از بین برنده چین و چروک صورت , از بین بردن چین‌وچروک اطراف چشم و صورت , موثرترین دارو برای از بین بردن فیبروم , روش هایی برای از بین بردن خطوط پیشانی , روشي جديد براي درمان چين و چروک پوست , خداحافظی با چروک پیشانی با روش خانگی , چه نوع داروی گیاهی صورت و شفاف میکنه , روشی جدید برای درمان چین و چروک پوست , بهترین روش برای از بین بردن چروک دست , آب زن قوی گیاهی ضد سنگ کلیه در حمام , خواص روغن دنبه برای چین و چروک پوست , ماسک ضد چین و چروک صورت با فلفل دلم , روشهای ازبین بردن چین و چروک پیشانی , رفع لک وچین چروک صورت گیاهان دارووی , رفع چین و چروک پیشانی به روش طبیعی , درمان فوری چین وچروک با مواد طبیعی , راههای از بین بردن چروک صورت خانگی , با چروک های عمیق زیر چشم چه کنیم؟ , درمان چین و چروک صورت با طب سنتی , درمان برای از بین بردن چروک صورت , برای از بین بردن چین و چروک صورت , درمان چروک صورت با داروهای گیاهی , درمان سنتی افتادگی و چین و چروک , راحل طبیعی ازبین بردن چروک پوست , بهترین روش از بین بردن چروک چشم , راههای از بین بردن خطوط پیشانی , مقابله با چروک بودن پوست صورت , راه های درمان چین و چروک گردن , علل افتادگی و چین و چروک پوست , نحوه از بين بردن چينچروك صورت , چه روغنی برای چروک صورت خوبه , از بین چین و چروک در طب سنتی , جلوگیری از چین و چروک پیشانی , راههای رفع چین و چروک پیشانی , بهترین چیز برای چروک پیشانی , داروهای گیاهی ضد چین و چروک , درمان گیاهی چین و چروک صورت , عکس از درمان چین وچروک صورت , از بین بردن چروک پوست صورت , ماسک ضد چین و چروک دور چشم , بهترین راههای ضد چروک صورت , رفع چروک دور چشم با گیاهان , غلتک برطرف کننده چروک صورت , درمان چین و چروک پوست صورت , از بین بردن چروک پوست بدن , دمنوش جهت جوانی پوست صورت , بهترین درمان چروک دورچشم , برای رفع چین و چروک صورت , بهترین درمان چروک پیشانی , ورت و رفع چین و چروک شود , درمان سنتی خطوط دور چشم , درمان خط اخم در طب سنتی , ماسک چین و چروک دور چشم , چین چین شدن صورت نوزاد , از بین بردن چین و چروک , بهترین داروی پوست صورت , ماسک چین و چروک پیشانی , رفع چین و چروک رو بینی , درمان خط خنده با بادکش , درمان چین و چروک گردن , حذف چین و چروک پیشنای , چین و چروک صورت مردان , از بین بردن چروک صورت , از بين بردن چروك صورت , جین و جروک صورت گیاهی , درمان چین و چروک صورت , درمان چین وچروک صورت , چین و چروک پوست صورت , چروک زیر چشم طب سنتی , کاهش چین و چروک صورت , ازبین بردن چروک صورت , رفع چروک صورت با آب , رفع چین چروک پیشانی , چگونه از چروک شدن پ , رفع چین و چورک صورت , ماسک سیر چین و چروک , رفع چین و چروک پوست , درمان چروک پوست بدن , چین و چروک پوست دست , راه درمان چروک صورت , رفع چین و چروک گردن , چین چروک صورت درمان , چروک صورت در جوانی , برداشتن چین و چروک , درمان خانگی خط اخم , درمان گیاهی خط اخم , باز شدن چروک صورت , کاهش چین و چروک , چروک روی پیشانی , درمان چروک صورت , چین و چروک پوست , دمنوش برای چروک , برطرف کردن چروک , ازبین بردن چروک , کاهش چروک صورت , چین و چروک چشم , رفع چروک صورت , علت چروک پوست , رفع خطوط بینی , چروک های صورت , رفع پیری دست , رفع چین صورت , روغن ضد چروک , چروکهای صورت , چین پوست بدن , پروک درمان , خط چین چشم , پروک صورت , چین وچروک , چین صورت

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی




خانه

موبایل

چین و چروک دور چشم بدترین مشکل پوستی که خانم ها نسبت به آن بسیار حساس هستند‎

 

داروي گياهي براي رفع چروک دور چشم

چین و چروک دور چشم بدترین مشکلات پوستی است که خانم ها نسبت به آن بسیار حساس هستند. در این مطلب شما را با مواد غذایی مناسبی آشنا می کنیم که از بروز این چین و چروک پیشگیری کرده و از درون بدن با آن ها مقابله می کنند و در نتیجه استفاده کرم های موضعی را نیز ارتقا می دهند. لطفاً با ما همراه باشید.

 

پامرغی یا همان چین و چروک دور چشم به صورت خطوطی کمابیش افقی در زیر و اطراف چشم هستند که با خندیدن یا جمع کردن چشم ها بیشتر خودنمایی می کنند. علاوه بر افزایش سن و سال و عوامل محیطی دیگر، وضعیت کبد نیز در بروز و عمیق تر شدن چین و چروک دور چشم موثر است.

 

مواد غذایی مفید برای کبد آن هایی هستند که طعم تلخی دارند. در بین آن ها می توان به مواد غذایی زیر اشاره کرد: 

 

جلوگیری از چین و چروک دور چشم با آرتیشو ( کنگر فرنگی )

آرتیشو را به صورت آب پز یا پخته شده در فر مصرف می کنند. برگ های سفت تر این ماده غذایی برای جوشانده مناسب است.

  

جلوگیری از چین و چروک دور چشم با گریپ فروت

گریپ فروت یکی از مرکبات عالی برای مصرف ناشتا و یا قبل از خواب است. می توانید آن را با اندکی عسل شیرین کرده و میل کنید.

  

از بین بردن چین و چروک دور چشم با آندیو (کاسنی سالادی)

آندیو یا کاسنی فرنگی یا کاسنی سالادی طعم تلخ ملایمی دارد. شما می توانید از این سبزی مفید سالاد درست کرده و میل کنید.

  

ازبین بردن چین و چروک دور چشم با شاهی

شاهی طعم خوبی دارد و تلخی آن زننده نیست. شاهی پای ثابت سبزی خوردن است و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

  

جلوگیری از چین و چروک دور چشم با گیاه قاصدک

این گیاه به صورت خودرو رشد می کند و می توان از آن در سالادها یا به صورت دم کرده استفاده کرد. این گیاه نه تنها برای کبد بلکه برای عملکرد خوب کلیه ها نیز مفید است.

 

از بین بردن چین و چروک دور چشم با زردچوبه

زردچوبه یک ادویه با خاصیت درمانی فوق العاده است که خواص ضدالتهابی، مسکنی و ضدسرطانی دارد.

 

توصیه می شود که روزانه حداقل از یکی از مواد غذایی ذکر شده استفاده کنید. می توانید هر روز از یک تا دو مورد اشاره شده مصرف کرده و آن ها را جایگزین هم کنید.

  

مواد غذایی سبزرنگ برای از بین بردن چین و چروک صورت

یکی دیگر از روش های مناسب برای بهبود عملکرد کبد و کمک به کم رنگ شدن چین و چروک انتخاب مواد غذایی سبزرنگ است. رنگ سبز نشان دهنده وجود میزان زیادی کلروفیل است. این ماده مغذی پاکسازی کننده قوی است و سموم بدن را جذب می کند. علاوه بر مواد غذایی تلخ مزه ای که اشاره شد اسفناج، کلم راکت، جلبک اسپرولینا، سیب سبز، برگ خردل و گیاه شیکوره نیز تأثیر زیادی در کاهش چین و چروک دور چشم ها دارد.

  

از بین بردن چین و چروک دور چشم با روغن زیتون و لیموترش

این دو ماده غذایی درمانگر با وجود اینکه تلخ نیستند اما تأثیر زیادی در بهبود عملکرد کبد و کیسه صفرا دارند. به طوری که به مرور سنگ ها و ذرات صفراوی که در بدن اکثر افراد وجود دارد را از بین می برند. برای اینکه به طور موثر از خواص این دو ماده غذایی استفاده کنید آن ها را به صورت ناشتا و روش زیر مصرف کنید:

 

آب لیموترش را در یک قاشق غذاخوری بچکانید و همان را سر بکشید.

سپس بلافاصله یک قاشق روغن زیتون بکر بخورید.

نیم ساعت صبر کرده و سپس صبحانه تان را میل کنید. این کار را به مدت یک تا دو هفته هر روز تکرار کنید. البته اگر مشکل معده داشته باشید حواستان به مصرف لیموترش باشد.داروي گياهي براي رفع چروک دور چشم

  

از بین بردن چین و چروک دور چشم با گیاه خارمریم

گیاه خار مریم جزو گیاهان مفید بوده و خواص درمانی دارد. این گیاه برای کبد مفید است و در نتیجه در برطرف شدن چین و چروک دور چشم نیز موثر عمل می کند. این گیاه حاوی ترکیب فعالی به نام «سیلی مارین» است که در تحریک سنتز پروتئین های واقع در بدن نقش دارد. این خاصیت باعث بهبود عملکرد ارگان های بدن در احیا و تجدید سلول های آسیب دیده می شود. البته گفتنی است که سیلی مارین قادر به احیای سلول های بدخیم نیست. اگر از بیماری های کبدی رنج نمی برید می توانید قبل از خواب از دم کرده گیاه خار مریم استفاده کنید.

  

از بین بردن چین و چروک دور چشم با آب سیب

آب سیب طبیعی و خانگی مکمل کرم های دور چشمتان خواهد بود. این آب میوه طبیعی به دلیل دارا بودن اسید مالیک برای کبد مناسب است. بهترین زمان برای نوشیدن آب سیب اواسط روز یا بعد از ظهر است.

  

از بین بردن چین و چروک دور چشم با چربی های سالم

برای تغذیه پوستتان و پیشگیری از بروز چین و چروک نباید از مرطوب کردن و تغذیه درونی پوست غافل شوید. برای این کار علاوه بر اینکه باید خارج از وعده های غذایی به میزان کافی آب بنوشید لازم است که به طور منظم مواد غذایی سرشار از چربی های خوب نیز میل کنید.

روغن های گیاهی مانند روغن کنجد، روغن تخم کتان؛ روغن زیتون و روغن نارگیل، آجیل ها و دانه ها، آووکادو، کره و زرده تخم مرغ حاوی چربی های سالم و مفید برای پوست هستند و چین و چروک دور چشمتان را کمتر می کنند.

  

از بین بردن چین و چروک دور چشم با هسته انگور

اگر به دنبال یک درمان قوی برای پیشگیری از پیری پوست و بروز چین و چروک هستید به سراغ هسته انگور بروید که به صورت عصاره یا روغن موجود است. همچنین توصیه می کنیم هنگام میل کردن انگور هسته های آن را دور نریخته و بجوید.

 

منبع : tebyan.net

 


رازهای زیبایی

خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

با بالا رفتن سن دغدغه افراد برای چین و چروک دور چشم نیز بیشتر می شود اکثر افراد به کرم های دور چشم با هزینه های بالا روی می آورند که استفاده از این مواد شیمیایی ضررهای زیادی را به پوست شما می رساند بهترین روش برای رفع چروک دور چشم استفاده از ماسک های طبیعی است.

حساس ترین قسمت پوست در صورت شما پوست دور چشم است که بر اثر خندیدن و … به مرور زمان چین و چروک هایی در اطراف پوست چشم ظاهر می شود. یکی از بهترین روش ها یرای از بین بردن چروک دور چشم استفاده از ماسک های طبیعی است که استفاده مداوم از آن ها نیز هیچ گونه ضرری برای پوست شما ایجاد نمی کند.

ظریف ترین و نازک ترین قسمت پوست صورت پوست زیر چشم است که نیاز به مراقبت بیشتر دارد چین و چروک هایی که در پوست چشم شما ظاهر می شوند بالا رفتن سن شما را آشکارتر می کنند. با استفاده از ماسک های طبیعی می توانید چروک  دور چشم خود را به خوبی رفع کنید. توجه داشته باشید چون پوست زیر چشم بسیار حساس است ابتدا مقداری از ماسک را بر روی پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که پوست شما نسبت به ماسک طبیعی که استفاده می کنید حساس نمی باشد سپس ماسک را بر روی پوست زیر چشم خود قرار دهید قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست خود حتما پوست صورتتان را به خوبی تمیز کنید.
علاوه بر اینکه از ماسک های طبیعی برای رفع چروک دور چشم خود استفاده می کنید در رژیم غذایی خود مصرف انواع غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان را فراموش نکنید که استفاده از میوه ها و سبزی هایی با ویتامین C و ویتامین E آنتی اکسیدان مورد نیاز را تامین می کنند. اگر شما خواب کافی و بدون استرس داشته باشید چین و چروک های اطراف چشم شما کاهش پیدا می کنند.
علاوه بر ماسک های طبیعی می توانید از روغن ویتانین E نیز استفاده کنید و این روغن را بر روی پوست اطراف چشم خود بمالید.

استفاده از این ماسک طبیعی علاوه بر این که هزینه بسیار کمی را دارد چین و چروک های زیر چشم شما را کاهش می دهد.داروي گياهي براي رفع چروک دور چشم

شیر : نصف پیمانه
شکر قهوه ای: 1 قاشق غذاخوری

ابتدا در ظرفی مناسب مقداری شکر قهوه ای بریزید و سپس شیر را به شکر اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در شیر به خوبی حل شود.

سپس مخلوط شیر و شکر را در درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا شیر بجوشد بعد از اینکه شیر به دمای جوش رسید آن را از روی شعله گاز بردارید و در گوشه ای قرار دهید تا شیر به خوبی خنک شود سپس ماسک شیر و شکر را با کمک پنبه بر روی سطح پوست اطراف چشم خود بمالید.

با استفاده مرتب و مداوم از این ماسک چین و چروک دور چشم شما از بین می رود.

عسل : یک قاشق سوپ خوری


سیب زمینی : یک برش

سیب زمینی و عسل را به صورت پوره در آورید سپس آن ها را به کمک قلم مو و یا پنبه بر روی سطح پوست اطرلف چشم خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد ماسک را از روی پوست خود بشویید.

ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید .

و در ظرفی مناسب سفیده را به کمک چنگال هم بزنید تا سفت شود.

سپس سفیده تخم مرغ را به کمک انگشت و یا قلم مو بر روی سطح پوست دور چشم خود بمالید و بعد از 20 دقیقه صورت خود را با اّب سرد بشویید. ماسک سفیده تخم مرغ بهترین سفت کننده پوست زیر چشم شما است و چروک دور چشم را کاهش می دهد.

شما می توانید یک خیار را به صورت حلقه ای برش دهید و برش ها را بر روی سطح چشم خود به مدت 20 دقیقه قرار دهید و یا آب خیار را بگیرید و با کمک پنبه آب خیار را به پوست زیر چشم خود بمالید و بعد از 30 دقیقه صورت خود را بشویید.

این ماسک سطح پوست زیر چشم شما را آبرسانی می کند. می توانید از این ماسک طبیعی روغنی هر شب استفاده کنید و بعد از دو هفته خواهید دید که چروک های زیر چشم شما از بین رفته اند.

گیلیسیرین گیاهی : 1 قاشق غذا خوری
روغن رز : 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون : 1 قاشق غذاخوری
عسل : 1 قاشق غذاخوری

در ظرفی مناسب روغن رز و روغن زیتون و گیلیسیرین گیاهی را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و به کمک پنبه به مدت یک دقیقه بر روی پوست دور چشم خود بمالید بعد از این که روغن ها بر روی پوست شما به خوبی جذب شدند مقدار بیشتری از مخلوط روغن ها را با عسل مخلوط کنید و بر روی دور چشم خود بمالید و پوست دور چشم خود را ماساژ دهید و اجازه دهید تا روغن و عسل به خوبی جذب پوست شما بشوند. سپس پنبه ای را با آب گرم مرطوب کنید و آن را بر روی سطح پوست خود قرار دهید. بعد از اینکه سطح پوست شما خشک شد دوباره مخلوط روغنی را به مقدار بیشتری بر روی ناحیه پوست زیر چشم خود بمالید و بگذارید که روغن ها به خوبی جذب پوست شما بشوند. و بعد از جذب روغن ها سطح پوست زیر چشم خود را با کمک وازلین پوشش دهید.

در این بخش ازمجموعه سلامت پوست 5 روش متفاوت طرز تهیه ماسک های طبیعی برای رفع و درمان چروک دور چشم را مشاهده کردید که امیدواریم با استفاده منظم از این ماسک ها چروک دور چشم شما رفع شود و دیگر نگران چروک های اطراف چشم خود نباشید. برای دیدن آموزش انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا


جام ملت های آسیا با تور دبی آژانس مسافرتی زیما سفر پارس



چگونگی بزرگ کردن باسن با تزریق چربی



معرفی هتل های برتر استانبول



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟


داروي گياهي براي رفع چروک دور چشم


کرم نرم کننده دست و صورت جوجوبا مای

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک


دکتر علی کربلایی خانی جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

داروي گياهي براي رفع چروک دور چشم
داروي گياهي براي رفع چروک دور چشم
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *