خواص گلپر براي پوست صورت

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

در جوامع امروزي با وجود تمام پيشرفت‌ها و امكانات قابل‌توجهي كه بسياري از مسائل و مشكلات را حل كرده و مي‌توان به‌راحتي خيلي از كارها را انجام داد، متاسفانه بيماري ام‌ اس همچنان مي‌تازد و زندگي خيلي از افراد را درگير كرده بدون اينكه علت مشخصي براي درمان يا حتي پيشگيري داشته باشد. امروزه با وجود پيشرفت علم پزشكي تنها راه برای درمان و مقابله با بيماري ام‌اس شايد فيزيوتراپي باشد كه مي‌تواند تا حدودی رنج افراد مبتلا به اين بيماری را بكاهد.

چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( STD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

 دکتر منوچهر شهسواری پزشک پوست مو و زیبایی در رابطه با دستگاه لیزر کوترا و مزیت‌های آن دارای فلوشیپ لیزر از دانشگاه مسکو روسیه دارای مدرک طب سوزنی

دوره مقدماتی php

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید

در جوامع امروزي با وجود تمام پيشرفت‌ها و امكانات قابل‌توجهي كه بسياري از مسائل و مشكلات را حل كرده و مي‌توان به‌راحتي خيلي از كارها را انجام داد،

لیزر لایه بردار روشی بسیار موثر برای جوانسازی “لیزر co2 لایه بردار و جوانساز برای ازبین بردن لک، کک و مک، چین های ریز و جوانسازی و روشن

باید بدانید که فتق انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن، فتق ناف است. فتق ها ( فتق ناف نوزاد و فتق ناف در بزرگسالان) می توانند

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

خانم های که به دیابت مبتلا هستند و همچنین بانوانی که سقط مکرر انجام داده اند و دارای فشار خون بالا هستند باید خود

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

رژیم غذایی که شما مصرف می کنید تاثیر بسیار زیادی را در بالا بردن و یا کاهش سطح سلامتی شما دارد. تغذیه یکی از

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

طب سنتی

گیاه گلپر معطر است و در صنایع غذایی و دارویی استفاده فراوانی دارد. در این مطلب خواص گلپر را می خوانید.
از خواص جالب گیاه گلپر بیشتر بدانید
گلپر گیاهی است معطر که می توان از تمام بخش های آن در صنعت غذا و دارو استفاده کرد. گلپر گیاهی چند ساله از تیره جعفری است که بیشتر در نقاط مرتفع کوهستان های ایران و نقاط دیگر می روید، با ریشه های ضخیم و برگ های کاملا بریده که پیشینیان برای آن خواص بسیاری شمرده اند، از جمله اینکه موجب نیروی بدن می شود ولی متاسفانه زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.
در طب سنتی، گلپر، هضم کننده غذا و تقویت کننده معده است.خواص گلپر

برای بهره بردن از خواص ضد نفخ گلپر، بهتر است یک گرم از پودر دانه های این گیاه را همراه رازیانه بعد از غذا و با آخرین لقمه به اندازه نصف قاشق غذاخوری بخورید. از آنجا که گلپر طبیعت گرم و خشکی دارد، افراد گرم مزاج باید دانه های این گیاه را یک شب در سرکه بخوابانند و بعد از 24 ساعت و خشک شدن دانه ها، آن را پودر و استفاده کنند.
خوردن گلپر ذهن را باز و حافظه را زیاد و نسیان را کم می کند و ابلهی و حماقت را از بین می برد. برای فلج، لقوه و بی حسی اعضا مفید است.
غیر از خواص درمانی از دیگر کاربردهای گلپر در طب سنتی، “تلطیف گوشت ها به خصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه می شود به عنوان ادویه در پخت ماهی از گلپر استفاده کنید.

طریقه مصرف گلپر
بهتر است دانه گلپر را تا هنگام مصرف پودر نکنیم البته این در مورد تمام دانه های گیاهان خانواده جعفری مثل زیره، رازیانه و گشنیز صدق می کند زیرا اسانس در دانه گیاهان محبوس است و اگر آنها را در شرایط درست نگهداری کنیم، تا 3 2 سال قابل استفاده اند اما وقتی دانه ها پودر می شود، اسانس آنها به سرعت تبخیر می شود و خاصیتش را از دست می دهد و دوام آنها در شرایط مناسب نگهداری به 6 ماه می رسد. البته بهتر است دانه ها را هنگام مصرف یا حداکثر یکی دو هفته قبل از مصرف پودر کرد.
شیشه های رنگی تیره یا ظروف فلزی با در محکم، بهترین ظروف برای نگهداری دانه های اسانس دار هستند. دانه ها را باید در مکانی دور از رطوبت و نور نگهداری کرد. بدترین ظروف برای نگهداری دانه های اسانس دار، ظروف پلاستیکی است. اندازه ظرف نیز باید با حجم ادویه متناسب باشد زیرا هوای داخل ظرف می تواند باعث اکسیده شدن اسانس شود و بو و خاصیت آن را تغییر دهد

خواص گلپر برای پوست
در این مقاله به شما مطالبی را در زمینه ی خواص معجزه آسای گلپر ارائه می دهیم:در طب سنتی ایران نسخه ای ساده و بسیار کاربردی وجود دارد ، که برای درمان کبودی و سیاهی دور چشم از سوی درمان گران توصیه شده است ، برای تهیه ی این نسخه نیاز به برگ های خشک شده ی گلپر و مقداری روغن زیتون داریم .
گلپر از جمله گیاهان دارویی گرم و خشک است که بسیاری از ما ایرانی ها از آن برای خوش عطر و خوشبو کردن غذاها استفاده می کنیم ولی غافل از خواص معجزه آسای آن در زمینه ی زیبایی پوست هستیم.
خواص گلپر برای لاغری
گلپر دارای مواد معطر مخصوص، مرکب از صمغ های مختلف است. جوانه ها، ساقه ها و غنچه های نورسته آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. دانه های خشک این گیاه که بسیار معطر است همراه با غذا و به عنوان ادویه مصرف عمومی و همگانی دارد. برگ ها و ساقه های گلپر در زمستان از بین می رود ولی ریشه های ضخیم آن باقی مانده و در بهار سال بعد ساقه های بلند دیگری از آن ها رشد کرده و میوه اش پس از رسیدن سفید و مدور و پهن و شبیه به سکه پول بوده و بسیار خوش بو است.
ساقه و برگ گلپر که گلپر ترشی نامیده می شود، دارای همان خواص است و خوردن آن با خوراک و یا افزودنش به ترشی ها بسیار مفید بوده و از فساد و خراب شدن ترشی نیز جلوگیری می کند. طبیعت گلپر گرم بوده و آن را با نام کاشم می شناسند.
مصرف همزمان آن با ماست و انار، سیب زمینی پخته، باقلای پخته توصیه می شود تا از نفخ جلوگیری کند. این گیاه خاصیت ضد میکروبی دارد و کشنده باکتری هاست. فارسی گلپر انگدان است که عده ای آن را انجدان نامیده اند.

نحوه مصرف گیاه گلپر
گلپر، گیاهی برای درمان سیاهی دور چشم
برای تهیه ی این مخلوط کافی است برگ های گلپر را درون مخلوط کن به صورت پودر در آورده و ان را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون طبیعی مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی حلقه ی چشم و سیاهی های زیر چشم ماسک کنید سپس این ماسک را برداشته و صورتتان را با آب نیم ولرم بشویید و حتی الامکان این کار را هر شب تکرار کنید تا نتیجه ی بهتری ببینید.
ترکیبات شیمیایی گیاه گلپر
مواد شیمیایی موجود در گلپر عبارتند از:استات هکسیلیک، استات استیلیک و بوتیرات متیلیک و بوتیرات اتیلیک و اسیدهای مختلف دیگر که بوی تند آن از آنهاست. همچنین در گیاه گلپر نوعی اسانس روغنی و فرار نیز وجود دارد که از گرد آن برای معطر ساختن بعضی غذاها استفاده می شود.

چه گلپری را مصرف کنیم؟
اگر دانه ها در گونی در معرض گرما یا نور قرار گیرند به مرور زمان کهنه می شوند ولی در بسته بندی، ماندگاری گلپر بالاتر می رود اما پلاستیک بدترین ظرف برای نگهداری دانه های اسانس دار است زیرا اسانس ها پلاستیک را حل و خلل و فرجی ایجاد می کنند که با چشم دیده نمی شود ولی اسانس از میان آنها تبخیر می شود. بهتر است به محض خرید دانه ها، آنها را از بسته بندی خارج و به ظروف شیشه ای رنگی یا فلزی منتقل کرد.

چای گلپر فوق العاده است, حتما بنوشید !
چای گلپر یک نوشیدنی فوق العاده برای افرادی که طبع سرد دارند می باشد و در هضم غذا , آب کردن چربی های شکمی , تقویت حافظه و در درمان اشتهای کاذب بسیار موثر می باشد.

فواید چای گلپر :
گرم شدن معده و هضم راحت غذا ( هضم قضاهایی که در اصطلاح روی دل می ماند. )
آب شدن چربی های اضافه بدن ( چربی ها شکم و پهلو ها )
تقویت حافظه
احساس نشاط و شادابی
نکته :

یکی از دلایل داشتن اشتهای کاذب سرد شدن معده می باشد و گلپر با گرم کردن معده شما اشتهای کاذب را از بین می برد.

مضرات گلپر
مصرف گلپر می تواند در بعضی افراد حساسیت یا آلرژی بوجود بیاورد. زیاده روی در مصرف گلپر برای زنان باردار مضر بوده، زیرا خطر سقط جنین را به همراه دارد. استفاده زیاد از گرد گلپر باعث ایجاد تپش قلب میشود.

برچسب هافواید چای گلپر چه گلپری را مصرف کنیم؟ هضم کننده غذا خواص گلپر خواص گلپر برای لاغری خواص گلپر برای پوست درمان سیاهی دور چشم

دمنوش های گیاهی، سال های زیادی است که در خانه تقریبا همه ما ایرانی ها

عفونت ریه بر همه بدن تاثیر می گذارد چرا که مستقیما با وضعیت تنفس ارتباط

یکی از گیاهان که تمام بخش های آن دارای کاربردهای دارویی می باشد و از این رو در بین گیاهان دارویی شهرت خاصی کسب کرده است گلپر می باشد. در این مطلب مهمترین فواید درمانی و خواص گلپر برای پوست و مو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گلپر بدون شک یک گیاه معطر است که دارای ویژگی های درمانی می باشد. برگ، ساقه، دانه و ریشه این گیاه برای درمان انواع مشکلات سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب بطور کامل و جامع خواص گلپر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خواص درمانی گلپر به مواد سازنده موجود در آن که شامل آنجلیسین، آنجلیک اسید، والریک اسید و سافرول نسبت داده می شود. علاوه بر این، این گیاه شامل ویتامین B1, B2, B12، آهن، منگنز، پتاسیم و روی می باشد. اگرچه تمام بخش های گیاه گلپر دارای ویژگی های درمانی می باشند اما ریشه آن اغلب برای درمان شرایط سلامت مورد استفاده قرار می گیرد. ریشه این گیاه اغلب خشک می شود و برای تهیه دمنوش از آن استفاده می شود. در ادامه مهمترین خواص گلپر را با هم مرور می کنیم.

 

بهترین دارو برای درمان انواع مختلف مشکلات سلامتی گیاهان می باشند. اغلب افراد امروزه سعی می کنند از مصرف داروهای شیمیایی برای درمان بیماری های خود خودداری کنند. داروهای شیمیایی اغلب به شدت سلامت فرد را به خطر می اندازند زیرا دارای عوارض جانبی می باشند. گیاهان تنها راه حل طبیعی برای درمان بیماری ها بدون هیچ گونه عوارض جانبی می باشند. گلپر گیاهی است که در درمان انواع بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

گلپر می تواند در حمام مورد استفاده قرار گیرد و در واقع به تسکین پوست بطور طبیعی کمک کند. می توانید دو فنجان از محلول گلپر را در آب گرم بریزید و برای بدست آوردن نتایج بهتر می توانید چند قطره روغن نارگیل نیز به آن اضافه کنید. حمام کردن با گیاه گلپر می تواند تورم را کاهش دهد، پوست را نرم کند و به درمان اگزما کمک می کند.

گلپر گیاهی است که به عنوان محلول شستشوی صورت برای درمان انواع اختلالات پوستی مورد استفاده قرار گیرد استفاده از این گیاه باعث می شود پوست نرم تر، تمیزتر و سالم تر به نظر برسد. برای تهیه محلول شستشوی صورت می توانید دو فنجان آب آلوورا را با 8 تا 10 قطره شربت ریشه گلپر ترکیب کنید. پس از ترکیب این دو ماده با یکدیگر، از این ترکیب می توانید برای درمان آکنه استفاده کنید. این ترکیب همچنین به منظور پاکسازی صورت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از این محلول باعث می شود مشکلات پوستی سریع تر درمان شود زیرا باعث می شود پوست مواد مغذی و مفید را راحت تر جذب کند. اگر از این پاک کننده صورت دو بار در روز صبح و شب استفاده کنید نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد. همچنین خواص گلپر نه تنها آکنه را درمان می کند، بلکه از بازگشت آن ها پیشگیری می کند.

از ریشه گلپر صدها سال قبل در چین برای درمان خانگی ریزش مو استفاده می شده است. گلپر سرشار از ویتامین E می باشد که به تحریک جریان اکسیژن در بدن و پوست سر کمک می کند. همچنین متابولیسم بدن را افزایش داده و مواد مغذی که برای رشد مو ضروری هستند را در بدن ذخیره می سازد. همچنین به ترکیب اکسیژن با خون کمک می کند، که در نهایت برای اکسیده شدن سلول های مو مفید می باشد. علاوه بر این، باعث بازسازی سلول های آسیب دیده مو می شود.

خواص گلپر همچنین در کاهش وزن موثر می باشد. برای کاهش وزن خود می توانید با استفاده از این گل دمنوشی تهیه کنید. دمنوش این گیاه باعث افزایش سوخت و ساز بدن و از بین رفتن چربی های اضافه بدن می شود. برای تهیه این دمنوش می توانید یک قاشق چایخوری از این گل را با یک لیوان آب جوش برای 20 دقیقه دم کنید. بهتر است این دمنوش را سه بار در هفته استفاده کنید.

یکی دیگر از خواص گلپر تاثیرات شگفت انگیز آن برای هضم غذا می باشد. گیاه شناسان مصرف چای گلپر را برای تخلیه گاز روده و افزایش هضم غذا پیشنهاد می کنند. همچنین ممکن است در رفع مشکلات هضم غذا که بر اثر استرس ایجاد شده اند مفید باشد. گلپر به عنوان آرامبخش درد های شکمی عمل می کند، که در نهایت به رفع گاز و درد شکمی کمک می کند.

ریشه گلپر وقتی تازه است نسبتا سمی می باشد و به همین دلیل قبل از استفاده حتما باید خشک شوند. زنان باردار و شیرده نباید از این گیاه استفاده کنند همچنین این گیاه نباید به کودکان زیر دو سال داده شود. افراد مبتلا به زخم های روده و شکم و همچنین بیماران دیابتی نباید از این گیاه استفاده کنند. در برخی افراد تماس پوست با این گیاه ممکن است حساسیت ایجاد کند. خانم های مبتلا به سرطان سینه یا دیگر سرطان های همراه با هورمون ها نیز نباید از این گیاه استفاده کنند. افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند بهتر است از مصرف این گیاه خودداری کنند. بیماران مبتلا به فشار خون که برای کاهش فشار خون خود از دارو استفاده می کنند باید از مصرف این گیاه خودداری کنند.

همانطور که گفته شد خواص گلپر بدلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی فراوان موجود در آن بسیار زیاد می باشند. از این گیاه می توان برای درمان بیماری های زیادی استفاده کرد.همچنین می توانید در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خواص دیگر گیاهان، به بخش خواص مواد غذایی رجوع کنید.

منبع : آرگا



آیا برنامه ای برای بهبود شرایط اقتصادی خود دارید؟



با این گیوه های جذاب شیک پوشی در تابستان را تجربه کنید



افزایش فروش با کشف نیازهای پنهان مشتری



عکس های دیدنی جزایر اقیانوس هند





راز شاد بودن چیست؟

نظر

نام

ایمیل

وبسایت



جراحی شکم ابدومینوپلاستی یا تامی تاک – دکتر زهرا سعادتی



رِسا – رسانه سلامت ایرانیان

کلم ها انواع مختلفی دارند و مواد استفاده آنها بسیار متفاوت است اگر شما هم از علاقه مندان به کلم ها هستید و می خواهید در رژیم غذایی خود این سبزی را جای دهید ما به شما جوانه کلم بروکلی را پیشنهاد می دهیم که تاثیر زیادی بر لاغری دارد.

بهتر است درباره مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنید اطلاعاتی هر چند مختصر داشته باشید تا بتوانید از حداکثر انرژی مواد غذایی بهره مند شوید.

حمام بابونه اثر نیرو دهنده دارد ؛ برای این منظور چند قطره اسانس بابونه را در وان بریزید و مدت پانزده دقیقه در آن دراز بکشید.

Copyright (c) 2006-2017 persianv.com All Rights Reserved

© کلیه حقوق متعلق به سایت پرشین وی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .


تیر ۲ام, ۱۳۹۵ خواص گیاهان دارویی 0 نظرات
2407

گلپر گیاهی معطر است که دارای خواص دارویی می باشد. برگ ها، ساقه، دانه و ریشه این گیاه در طب سنتی برای درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند. خواص گلپر بخاطر وجود مواد فعال از جمله آنجلیسین، آنجلیک اسید، اسید والریک و سافرول در آن می باشد. علاوه بر این این گیاه دارویی دارای ویتامین های B1,B2,B12، آهن، منگنز، پتاسیم و روی است.

گیاهان یکی از داروهای عالی برای درمان انواع بیماری ها می باشند. امروزه اکثر افراد سعی می کنند از مصرف داروهای شیمیایی بدلیل دارا بودن عوارض جانبی خودداری کنند. گیاهان دارویی بهترین راه حل برای درمان بسیاری از بیماری ها هستند و اغلب هیچ گونه عوارض جانبی را به همراه ندارند. یکی از گیاهان خوب که ممکن است به عنوان راه حلی برای درمان انواع اختلالات مختلف در نظر گرفته شود گلپر است. از خواص گلپر می توان به حفظ سلامت بدن و پوست و مو اشاره کرد.

خواص گلپر برای درمان انواع بیماری ها بسیار زیاد می باشد، این گیاه بدن را گرم می کند و باعث تسکین درد شکم یا خروج گاز معده می شود. علاوه بر این، این گیاه در درمان جریان خون ضعیف در بدن عالی می باشد. همچنین برای افراد مبتلا به برونشیت و دیگر ناراحتی های سینه که باعث ایجاد درد در آن ناحیه می شود مفید است. بطور کلی از ریشه این گیاه برای درمان بیماری های دستگاه تنفسی استفاده می شود.

کبد یکی از اعضای خیلی مهم بدن انسان می باشد که برای هضم بهتر غذا مورد نیاز می باشد. گلپر گیاهی است که به حفظ سلامت کبد کمک کرده و از هر گونه ناراحتی در کبد پیشگیری می کند.

برای کسب فواید غذایی که می خوریم باید عمل هضم غذا بطور کامل صورت بگیرد. افرادی که از سوء هاضمه رنج می برند به دیگر بیماری ها نیز مبتلا می شوند. بهترین روش برای پیشگیری از ایجاد این اختلالات در بدن استفاده از گیاه گلپر می باشد. استفاده از این گیاه همانند گل ختمی و گل گاو زبان در مقادیر مناسب می تواند عمل هضم غذا را بهبود بخشد.

سلامت استخوان ها بسیار مهم می باشد زیرا باعث می شود ساختار بدن حفظ شود. اگر هورمون های تولید شده در بدن که بطور طبیعی تولید می شوند در سطح متعادل قرار داشته باشند. سلامت استخوان ها حفظ خواهد شد. شما می توانید از گیاه گلپر برای حفظ سلامت استخوان های بدن خود استفاده کنید. خواص گلپر همچنین برای پیشگیری از پوکی استخوان تا حد زیادی مفید می باشد.

یکی از بیماری های رایج امروزه در بین اکثر افراد اضطراب می باشد و از این رو بهتر است بدون استفاده از داروهای شیمیایی آن را درمان کرد. استفاده از گیاه گلپر باعث تسکین استرس و کاهش اضطراب در ذهن می شود. با استفاده از گیاه دارویی گلپر چایی را تهیه کنید و این چای را برای درمان اضطراب بطور منظم در طول روز بنوشید.

فشار خون بالا با استفاده از گیاه دارویی گلپر به راحتی قابل درمان می باشد. استفاده از گیاه گلپر برای کنترل فشار خون بالا در طب سنتی از زمان های پیش رواج داشته است. شما می توانید پس از چند روز مصرف چای گلپر نتایج عالی آن را مشاهده کنید.

زنان می توانند فواید دارویی و خواص گلپر را با مصرف منظم آن بدست آورند. استفاده از گلپر همانند پونه می تواند به حفظ سلامت دستگاه تناسلی زنانه کمک کند. هر نوع اختلال و ناراحتی در دستگاه تناسلی زنانه با استفاده از گیاه گلپر درمان خواهد شد.

رفع مشکل ریزش مو امروزه به کار دشواری تبدیل شده است. استفاده از گلپر می تواند بهترین نتایج را برای کاهش و پیشگیری از ریزش مو داشته باشد. تمام دلایلی که باعث ریزش مو می شوند تا حد زیادی با مصرف گلپر رفع خواهند شد. برای بدست آوردن نتایج بهتر شما باید از این گیاه بطور منظم استفاده کنید.

یکی از مهمترین خواص گلپر همانند خواص بادرنجبویه حفظ سلامت پوست می باشد. گیاه گلپر می تواند به عنوان پاک کننده عالی برای پوست شما مورد استفاده قرار گیرد. این گیاه در اکثر محصولات زیبایی شوینده صورت وجود دارد. گلپر همچنین می تواند برای رفع تمام کثیفی ها و روغن های اضافه صورت مورد استفاده قرار گیرد و باعث تمیزی پوست صورت شود. از این گیاه می توانید در مواقع نیاز استفاده کنید.

برای رهایی از اضطراب و استرس و رسیدن به آرامش دمنوش به لیمو را امتحان کنید!




خانه

موبایل

جام جهانی

 

 

 

 

آیا می دانید گلپر دارای خواص بسیار زیادی می باشد،برای مثال با مصرف این گیاه می توانید از درد معده و …مفید می باشد.

گلپر گیاهی چند ساله از تیره جعفری است که بیشتر در نقاط مرتفع کوهستان های ایران و نقاط دیگر می روید، با ریشه های ضخیم و برگ های کاملا بریده که پیشینیان برای آن خواص بسیاری شمرده اند، از جمله اینکه موجب نیروی بدن می شود ولی متاسفانه زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.

 

گلپر گیاهی گلدار، علفی و چندساله از تیره چتریان است. این گیاه، بومی ایران است و در ناحیه های نمناک کوهستانی ایران و مناطق پیرامونی می روید.

 

گل های آن سفید مجتمع به صورت چتر در انتهای ساقه های گل دهنده در قسمت بالای گیاه ظاهر می شود. میوه آن تخم مرغی، کمی ضخیم و معطر به رنگ سبز تیره به طول 1/5 تا سانتی متر است.

برگ های آن با چاک های عمیق به شکل پنجه غاز شبیه برگ آنژلیکا، به طوری که این چاک ها برگ را به چند نیمه برگ تقسیم می کند و هر نیمه برگ نوک تیز و دندانه دار است.

 

خواص دارویی

گیاهی است مقوی معده و سایر اندام های دستگاه گوارش و دفع کننده نفخ دستگاه گوارش، ترشحات معده را زیاد کرده و سموم بدن را دفع می کند، ضدعفونی کننده و میکروب کش قوی است، خوردن آن شیر زنان را زیاد می کند، خوردن آن به میزان کم، باعث نشاط و شادی شده و در هضم غذا موثر است، برای کمردرد رطوبی نیز مفید بوده و می توان آن را همراه با غذاها میل کرد.

 

گلپر قطع کننده بلغم و دفع کننده باد و نفخ شکم است، بهترین دارو برای معالجه هیستری است، در ریشه آن خواص بی شماری نهفته، اگر از تشنج و ناراحتی های عصبی رنج می برید از آن استفاده کنید.

 

 

خوردن گلپر ذهن را باز و حافظه را زیاد و نسیان را کم می کند و ابلهی و حماقت را از بین می برد. برای فلج، لقوه و بی حسی اعضا مفید است.

مضرات

مصرف مقدار زیاد گلپر سبب سقط جنین می شود. از این رو زنان باردار در خوردن زیاد آن مجاز نیستند.

 

 

 

 


منبع = هلپ کده

در این مقاله به شما مطالبی را در زمینه ی خواص معجزه آسای گلپر ارائه می دهیم:در طب سنتی ایران نسخه ای ساده و بسیار کاربردی وجود دارد ، که برای درمان کبودی و سیاهی دور چشم از سوی درمان گران توصیه شده است ، برای تهیه ی این نسخه نیاز به برگ های خشک شده ی گلپر و مقداری روغن زیتون داریم .

گلپر از جمله گیاهان دارویی گرم و خشک است که بسیاری از ما ایرانی ها از آن برای خوش عطر و خوشبو کردن غذاها استفاده می کنیم ولی غافل از خواص معجزه آسای آن در زمینه ی زیبایی پوست هستیم.

گلپر، گیاهی برای درمان سیاهی دور چشم

 

برای تهیه ی این مخلوط کافی است برگ های گلپر را درون مخلوط کن به صورت پودر در آورده و ان را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون طبیعی مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی حلقه ی چشم و سیاهی های زیر چشم ماسک کنید سپس این ماسک را برداشته و صورتتان را با آب نیم ولرم بشویید و حتی الامکان این کار را هر شب تکرار کنید تا نتیجه ی بهتری ببینید.

منبع-آرایشک


موتور جستجوی شبکه های اجتماعی هشتگ بروزترین و جامع ترین منبع برای دسترسی به مطالب منتشر شده در شبکه
های اجتماعی است.
این موتور جستجوی هوشمند با استفاده از آخرین فناوری های پردازش متن و تحلیل محتوا سعی می کند به
نیازهای مشتریان خود پاسخی شایسته دهد.

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *