خواص گردوي تازه

دوره مقدماتی php
خواص گردوي تازه
خواص گردوي تازه




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

 

خواص گردوي تازه

گردو را به نام “غذای مغز” نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن می باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم.

 

مصرف ۴ عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا ۳ می گردد.

 

یک چهارم فنجان مغز گردو، در حدود ۸/۹۰ درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تامین می کند.

 

● فواید گردو:

موسسه غذا و دارو پیشنهاد کرده است که برای سلامت قلب روزانه ۳۰ گرم گردو بخورید.

گرچه فواید زیادی در آجیل پنهان است، بعضی ها به گمان این که آجیل موجب افزایش وزن می شوند، از خوردن گردو و دیگر آجیل ها امتناع می کنند. ولی ثابت شده است، افرادی که حداقل ۲ بار در هفته آجیل مصرف می کنند، احتمال افزایش وزن در آنها به مراتب کمتر از آنهایی است که اصلا آجیل مصرف نمی کنند. پس به گمان این که اگر گردو یا آجیل بخورید چاق می شوید، این غذای بسیار خوشمزه و مفید را از خود دور نکنید.

 

● ویتامین ها و عناصر معدنی موجود در گردو:

▪ گردو بهترین منبع منگنز و مس می باشد.

 

▪ در گردو، منیزیم و فسفر نیز وجود دارد. مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز پیدا شده است.

 

▪ گردو مقدار کمی سدیم یا نمک دارد.

 

▪ گردو حاوی بیشترین مقدار ویتامین های B۶، B۱ و B۵( پانتوتنیک اسید) می باشد.

 

▪ در گردو ویتامین هایی نظیر E ، B۳ و B۲ نیز وجود دارد.

 

کالری گردو زیاد است. حدود ۶۵۴ کالری در هر ۱۰۰ گرم گردو وجود دارد. لذا بهتر است روزی که می خواهید گردو مصرف کنید، کالری آن را محاسبه کرده و از کالری روزانه خود کم کنید. به این ترتیب ترس از چاق شدن را نخواهید داشت؛ برای مثال، اگر کالری مورد نیاز شما در روز ۲۰۰۰ کالری است و شما۱۰۰ کالری گردو مصرف می کنید، لذا می توانید ۱۹۰۰ کالری باقی مانده را از مواد غذایی مختلف دریافت کنید.

 

ولی اگر می خواهید گردو میل کنید و همانند روزهای گذشته غذاهای روزانه خود را نیز مصرف کنید، این نکته را از یاد نبرید که باید ۱۳۱ دقیقه پیاده روی کنید تا انرژی دریافت شده از گردو، بسوزد.

 

▪ گردو در حدود ۷/۶ گرم فیبر دارد.

 

۱۵درصد از چربی های گردو از نوع چربی های غیر اشباع و مفید برای سلامت قلب می باشد. این نوع چربی، پایین آورنده کلسترول بد(LDL) و افزایش دهنده کلسترول خوب(HDL) است.

۱) کاهش کلسترول کل

 

٢) کاهش LDL کلسترول

٣) افزایش HDL کلسترول

 

۴) افزایش قابلیت ارتجاعی رگ های بدن

 

خواص گردوي تازه

۵) محافظت در برابر بیماری قلبی

 

۶) افزایش قدرت ذهن و هوش

 

٧) مفید برای تنگی نفس

 

٨) جلوگیری از ورم مفاصل

 

٩) مفید در بیماری های پوست نظیر: اگزما و پسوریازیس( به وجود آمدن لکه های قرمز رنگ در پوست)

 

١٠) ضد سرطان

 

۱۱) دارای آنتی اکسیدان. در بین آجیل ها، آنتی اکسیدان گردو و شاه بلوط از همه بیشتر است.

١٢) محافظت از سیستم ایمنی

١٣) جلوگیری از لخته خون

 

۱۴) تنظیم سوخت و ساز در بدن

 

١۵) تنظیم فشار خون

١۶) تنظیم قند خون

 

١٧) جلوگیری از پارکینسون و آلزایمر

 

١٨) جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

 

۱۹) حفاظت از استخوان

 

٢٠) روغن گردو درمان کننده دردهای مفاصل است و جذب مواد غذایی را آسان می کند.

 

۲۱) کودکانی که مقدار امگا ۳ در برنامه ی غذایی شان کم است، اختلالاتی مانند بیش فعالی یا هایپراکتیوی، مشکلات رفتاری، کج خلقی و مشکلات خواب در آنها زیاد است.

 

۲۲) زنانی که در هفته ۲۸ گرم آجیل و بادام زمینی مصرف می کنند، ۲۵ درصد احتمال پیشرفت سنگ کیسه صفرا را کم می کنند.

 

٢٣) اگر می خواهید خواب آرامی داشته باشید، برای شام، سالاد سبزیجات به همراه گردو مصرف کنید.


خوراکی های پرخاصیت

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .



گردو با نام علمی Juglans regia از خانوادهٔ Juglandaceae که در فارسی دری چهار مغز خوانده می شود ، از میوهای گرد، با دو پوسته، یکی نرم و سبزرنگ که به تدریج خشک می‌شود و از بین می‌رود و دیگری سخت و چوبی است. مغز آن خوراکی است و روغن فراوان دارد. گردو، میوه مغزدار باارزشی است که انواع مختلفی دارد. گردو منبع عالی پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ ها و مواد معدنی است. واژه جوز معرب گوچ پارسی میانه به همین معنی است.مغز گردو و بذر کتان دارای بیشترین اندازه اسید چرب امگا ۳ در میان مواد غذایی گیاهی هستند.

مهمترین گردو های موجود دردنیا معروف به گردوی ایرانی است، زیرا ابتدا از ایران به خاور میانه و از آنجا به یونان و روم و سپس به انگلستان و بعد به آمریکا برده شده است. گردو ی ایرانی تنها گونه‌ای از این خانواده است که مغز آن از نظر خوراکی مصرف اقتصادی دارد. گردوی معمولی درختی است یک پایه که بلندی آن از ۱۰ تا ۲۵ متر قابل تغییر است، گردو دارای برگهای مرکب شانه‌ای است و درختی یک پایه است که گلهای نر و ماده روی یک درخت به صورت جدا گانه ظاهر می‌شوند. گامت‌های ماده گردو دگر گشن است گرده افشانی آن به وسیله باد انجام می‌شود و حشرات در آن نقشی ندارند.برابر بررسی‌های دیرین شناسی گیاهی و گرده‌شناسی در روی کرهٔ زمین، گونه‌های مختلف گردو از زمان‌های بسیار قدیم به ویژه از دوران سوم زمین‌شناسی وجود داشته است. از دوران چهارم زمین‌شناسی به بعد آثار درخت گردو از جمله گردهٔ آن در کشورهای اروپای شرقی به دست آمده است.منشاء درخت گردو را آسیای غربی و نواحی هیمالیا می‌دانند. مغز گردو نوعی خشکبار مقوی است که با خارج کردن آن از پوسته سخت گردو قابل استفاده‌است. مغز گردو را با نام غذای مغز نیز بیان کرده‌اند، زیرا مغز گردو سرشار از امگا۳ است که باعث کارکرد بهتر مغز می‌شود. ۱۵ درصد از چربی‌های مغز گردو از نوع غیر اشباع است که برای سلامتی بدن بسیار مفید و سودمند هستند.یک چهارم فنجان مغز گردو، در حدود ۸٫۹۰ درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تامین می‌ کند.

عکس درخت گردو

خواص گردوي تازه

آمار جهانی نشان می‌ دهد که از هر شش زوج یک زوج با مشکل ناباروری روبه رو هستند و ۴۰ درصد مشکل از طرف مردها می‌باشد.پیش از این نیز محققان ثابت کرده بودند که مصرف گردو روی باروری مردها معجزه می‌کند. این ماده‌ی غذایی مفید سرشار از اسید های چرب امگا ۳ می‌باشد که کیفیت اسپرم را بهبود می‌بخشد. پس اگر قصد پدر شدن دارید حتماً گردو میل کنید.

اگر برای داشتن پوستی جوان و شاداب به دنبال انواع کرم‌ های ضد چروک هستید بهتر است این آیتم را با دقت بیشتری بخوانید. اگر نمی‌خواهید دست روزگار به این زودی‌ها پوست شما را پر از نقش و نگار کند گردو میل کنید. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که گردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که پوست را جوان نگه می‌دارند.
گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ها می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهند.باید بدانید که مصرف ۲۵ گرم گردوی تازه حدود ۱۵ درصد نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین E را تأمین می‌کند. حتماً هم می‌دانید که ویتامین E ویتامین جوانی است. یعنی چین و چروک را از پوست دور می‌کند. علاوه بر این گردو حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی می‌باشد که اثرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. توجه داشته باشید با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن، مس و روی نیز عایدتان می‌شود.

ویتامین B موجود در آن، کاهش دهنده استرس است که در شادابی و حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد. استرس بالا منجر به چین و چروک زود رس می شود. ویتامین های B و E موجود در گردو با رادیکال های آزاد مقابله می کند.روغن گردو باعث رطوبت پوست می شود. با تغذیه پوست، سلول های سالم تر و باطراوت تر تشکیل می شود.استفاده منظم از روغن گردوی کمی ولرم برای دور چشم، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد. عصاره این روغن، کاهش دهنده پف و آرامش دهنده چشم است.روغن گردو نیز برای محافظت از پوست و خشکی آن توصیه می‌شود.

تحقیقات نشان می دهد اکسیداسیون چربی‌ ها در جریان خون به سلامت فرد آسیب می‌ زند و منجر به آترواسکلروزیس (‌تصلب شرائین) می‌شود و رژیم حاوی گردو اکسیداسیون لیپیدهای­خون را کاهش می‌دهد. به علاوه گردو حاوی فلاونوئیدی بنام اسید الاژیک است که این ماده می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مسدود کند.یک مطالعه جدید از محققان در دانشگاه کالیفرنیا دیویس نشان می دهد رژیم غذایی غنی از گردو یا روغن گردو می تواند رشد سرطان پروستات را کند نماید.آقایان با مصرف روزانه چند عدد گردو می توانند از این سرطان پیشگیری کنند.

استروژن رشد برخی از تومورهای سینه را تحریک و تشدید می کند. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه مارشال در امریکا نشان می دهد که مصرف روزانه گردو خطر ابتلا به سرطان سینه را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده و همچنین رشد تومور را در بیماران مبتلا به این سرطان مهار می کند مصرف روزانه دو مشت گردو احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.بر اساس این مطالعات استرول های گیاهی موجود در گردو، گیرنده های استروژن را مهار نموده و از طریق این مکانیسم از سرطان سینه پیشگیری می نمایند، زیرا استروژن رشد برخی از تومورهای سینه را تحریک و تشدید می کند.متخصصان علم تغذیه معتقدند که گردو به عنوان بخش سالمی از رژیم غذایی روزانه نه تنها خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد، بلکه از بیماری های شایعی همچون بیماری های قلبی- عروقی و دیابت نیز پیشگیری می نماید.در این تحقیق مشخص شد که با مصرف روزانه گردو، سرعت رشد سرطان سینه ۵۰ درصد کاهش می یابد. این مطالعه همچنین نشان داد که رشد و پیشرفت تومورهای سینه در موش های آزمایشگاهی حداقل ۳ هفته به تاخیر می افتد که این زمان برای انسان ۹ سال تخمین زده شده است.

جوشانده برگ یا پوست سبز گردو برابر تجویز فوق درمان کم خونی و ضعف است . ۲۰ تا ۳۰ گرم از پوست سبز گردو یا خشک آن را در یک لیتر آب به مدت یک ربع بجوشانید و صاف کنید و قبل از هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشید.

مصرف گردو در دوران بارداری برای سلامت اعصاب جنین لازم است.اگر زن حامله روزی یک عدد گردو بخورد پس از زایمان پوست شکمش زیبایی خود را حفظ خواهد کرد.مادران شیرده در برنامه غذایی خود حتما از گردو استفاده کنند.

موهای صورت در ابتدا به ندرت رشد می کنند و بعد از یک مدت به طور کامل ناپدید می گردد. این را می توان با دنبال کردن تمریناتی طی چندین ماه به دست آورد. این راه درمانی بر روی هر نقطه از بدن قابل امتحان است. روش آماده سازی و درمان : تعداد زیادی پوست گردو را بسوزانید. خاکستر حاصل شده را داخل آب بریزید( یک قاشق غذاخوری خاکستر به همراه یک لیتر آب).اجازه دهید مخلوط به دست آمده ۱۲ ساعت استراحت کند. یک پنبه را به این ماده آغشته کرده و به محل موهای زائد بزنید. این کار را چندین بار در روز (هر بار ۱۵ دقیقه) تکرار کنید.

منبع عالی پتاسیم، اسیدهای چرب امگا ۳، ۶ و ۹ است که همه این مواد، تقویت کننده فولیک های مو است.مصرف منظم روغن گردو از طاسی پیشگیری می کند.خاصیت مرطوب کننده دارد و در نتیجه ضدشوره است.از بروز عفونت بر اثر کچلی پیشگیری می کند.

گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ ها و در نتیجه درمان یبوست می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهند.توجه داشته باشید با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن، مس و روی نیز عایدتان می‌ شود.

گردو سرشار از «استرول‌ های گیاهی» است و برای همین می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد. استرول‌های گیاهی دارای یک بافت شیمیایی هستند که به کلسترول نزدیک است. برای همین می‌توانند در روده‌ ها کلسترول بد را به خود جذب کنند و میزان آن را کاهش دهند. زمانی که کلسترول بد خون کاهش پیدا می‌کند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند مشکلات عروق کرونری نیز کاهش می‌ یابد.

از آنجایی که میوه گردو دارای خواص متعددی در طب سنتی می باشد پوسته های خشک داخل گردو نیز که در کناره های مغز گردو وجود دارد یکی از منابع با ارزش برای جلوگیری از افزایش قند خون است اما متاسفانه اکثر افراد آن را به عنوان ضایعات دور می ریزد.بررسی ها نشان می دهند که خوردن این پوسته های خشک نیز کمک فراوانی به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت و یا افرادی که در مرز ابتلا به دیابت قرار دارند می شود.

گردو قابلیت پایین آوردن سطح کلسترول خون را دارد. از طریق مطالعات مختلفی که در سرتاسر جهان صورت گرفته است، فواید گردو روشن شده است. مصرف گردو نه تنها برای کاهش سطح کلسترول خون مفید است، بلکه همچنین مصرف گردو باعث کاهش خطر بیما ری های قلبی و التهاب می شود.طبق تحقیقات تازه خوردن گردو بعد از غذا ممکن است باعث کاهش آسیب هایی شود که غذاهای چرب به سرخرگ ها وارد می کنند.گردو غنی از ترکیباتی است که تا حدودی از سفت شدن سرخرگ ها جلوگیری و به حفظ انعطاف پذیری آنها کمک می نماید .گردو حاوی آرژینین، یک آمینو اسید است که بدن از آن برای تولید اکسید نیتریک استفاده می کند. وجود این ماده برا ی حفظ خاصیت انعطاف پذیری قلب لازم است .گردو همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و اسید آلفا-لینولئیک (ala)- یک نوع اسید چربی امگا۳ نباتی با خواص بهداشتی است. به گفته محققان و کارشناسان تغذیه مصرف بالای این اسید چرب فرد را در برابر حمله قلبی محافظت می‌کند.به گزارش هلث سنترز، محققان دانشگاه لومالیندا دریافته‌اندکه با افزودن چند گردو به رژیم غذایی روزانه می‌توان از خطر بیماری قلبی کاست.

اگر تصمیم گرفته‌اید چند کیلویی لاغر شوید بدانید گردو می‌تواند همیار خوبی برای رسیدن به خوش اندامی باشد. به خاطر این که اگر قبل از غذا یک مشت گردو (۳۰ گرم) میل کنید بدون شک اشتهایی برای پرخوری و به خصوص صرف دسرهای خامه‌ای و غیره نخواهید داشت. در این صورت نه تنها پرخوری نمی‌ کنید بلکه کلی فیبر هم نصیبتان می‌شود. به خاطر این که گردو سرشار از فیبر است برای همین سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. زمانی که فیبرها وارد معده می‌ شوند آب را به خود جذب می‌کنند و حجیم می‌شوند. برای همین به این زودی‌ ها گرسنه‌ تان نمی‌شود.

مغز گردو

#مصرف گردو را در رشد فیزیکی کودکان بسیار مفید است.والدین سفره غذایی کودکان را با این ماده غذایی غنی کرده تا مقدار انرژی روزانه‌ لازم بدن کودک خود را فراهم کنند.

#مفید دردرمان اگزما و به وجود آمدن لکه های قرمز رنگ در پوست

#چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می کند.
#مصرف روزانه ۲ عدد گردو می‌تواند تاثیر زیادی در تسکین و درمان ریفلاکس معده داشته باشد.

# ۵۰ گرم برگ گردو را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت چند دققیه بجوشانید این جوشانده برای شست و شوی زخم ها و التیام انها بسیار مفید است .

#گردو خون ساز و تصفیه کننده خون است.
#گردو درمان کننده بیماریهای ریوی است.
#گردو مسکن دل پیچه است.

#جلوگیری از لخته شدن خون
#جلوگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا
#اگر از گردو و عسل و مربا درست کنید برای اشخاص لاغر وتقویت و تحریک نیروی جنسی مفید است.
#مربای گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند.
#خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.
#خوردن گردو برای تقویت جنسی مفید است.
#جلوگیری ازفراموشی و آلزایمر

#گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی حواس و مغز است.
#کمک به بهبود تنگی نفس
#پیشگیری از ورم مفاصل
#درمان ورم روده و معده: ۱۵ تا ۲۰ گرم برگ گردو را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب جوش دم کنید، برای ورم معده و روده به عنوان کرم کش ۳ فنجان در روز از این دم کرده را بنوشید .
#دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ورم مفاصل مفید است.
#درمان خستگی و ورم : دم کرده ۵۰ گرم برگ گردو در یک لیتر آب را در آب وان بریزید این حمام آرام بخش خستگی است و ورم را بر طرف می کند همچنین در مورد مداوای سرمازدگی و بیماریهای پوستی تجویز میشود.
#درمان ورم لثه ولوزه : دم‌کرده فوق را به میزان حجمش با آب رقیق کنید و آن را غرغره کنید تا ورم لثه و لوزه شما درمان شود .
#جوشانده برگ درخت گردو درمان کننده سر درد ، سرمازدگی و بیماریهای پوستی است.
#برای داشتن خواب آرام
#افزایش قدرت سیستم ایمنی
#برگها و پوست گردوبخاطرماده تلخ وتانن آن­ درمداوای بیماری‌های پوستی مفید واقع می‌شوند.
#اگر پوست تاز گردو را به دندان و لثه بمالید لثه و دندان را تقویت می کند.
#قسمت سبز و تازه میوه گردو را اگر با آب بجوشانید و موهای خود را با آن رنگ کنید رنگ قهوه ای به مو می دهد .
#افزایش قابلیت ارتجاعی رگ ها
#درمان بیماری های قلبی و محافظت از قلب
#تقویت هوش
#محافظت از استخوان
#روغن گردو درمان کننده دردهای مفاصل است و جذب مواد غذایی را آسان می کند.
#درمان بیش فعالی یا هایپراکتیوی، مشکلات رفتاری، کج خلقی و مشکلات خواب در کودکان .
#حاوی آنتی اکسیدان
#دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ترشحات زنانه و بیماری سل مفید است.
#برگ تازه درخت گردو حشرات موذی مانند بید و ساس را از بین می برد.
#شیره قسمت سبز میوه را اگر چند بار روی زگیل بمالید آنرا از بین می برد.

آب  ۳/۵ گرم
پروتئین  ۱۴/۸ گرم
مواد چربی  ۶۵ گرم
مواد نشاسته ای  ۱۳ گرم
کلسیم ۱۰۰ میلی گرم
فسفر   ۳۸۰ میلی گرم
آهن  ۳ میلی گرم
سدیم  ۲ میلی گرم
پتاسیم  ۵۰ میلی گرم
ویتامین آ  ۳۰ واحد
ویتامین ب۱ ۰/۳۵ میلی گرم
ویتامین ب۲ ۰/۱۲ میلی گرم
ویتامین ب۳  ۱ میلی گرم
ویتامین ث  ۲ میلی گرم

خاصیت گردو

افراد می‌بایست در نگهداری و خرید این ماده غذایی نکات بهداشتی را رعایت کنند ، چرا که گردو منبع غذایی غنی از چربی بوده و چربی موجود در آن در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت اکسیده شده و منجر به تغییر در ترکیبات و بروز طعم نامطبوع در آن می‌شود. مغز گردو را در ظرف سربسته در داخل فریزر نگهداری کنید تا کهنه نشود.مغز گردو لطیف است و در اثر ماندن کهنه می شود و رنگ آن زرد یا قهو ه ای و طعمش تند می شود و باعث مسمومیت خواهد شد و نباید از آن استفاده شود .مصرف روزانه ۳۰ گرم از این ماده‌ی غذایی کافی است.

۱-کسانی‌ که ناراحتی معده و کبد دارند نباید گردو بخورند .

۲-کسانی که دچار حساسیت هستند گردو کمتر مصرف کنند.

۳-گردو برای گرم مزاج ها خوب نیست و معمولا بهتر است اینگونه افراد بعد از خوردن گردو دهان خود را بشویند و یا انار ترش و یا کمی سکنجبین یا سرکه بخورند.

۱-زیاده روی در مصرف گردو ، باعث ورم لوزه و زخم دهان می شود.

۲-خوابیدن در زیر درخت گردو به علت صدور فراوان گاز کربنیک در شب خطرناک است.

۳-به هیچ وجه نباید در خوردن گردو افراط و از پنج عدد در روز بیشتر مصرف بشود زیرا برای سلامتی زیان آور است .

همچنین بخوانید:

دیدگاه

خواص گردوي تازه


Current ye@r *


Leave this field empty

کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است. اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم

Copyright Amazing.ir © 2018 – Allrights Reserved

گردو دانه های خوراکی حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان، پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی می باشند. گردو همواره به عنوان غذای مغز شناخته شده است، مغز گردو حاوی اسید های چرب امگا 3 می باشد که فعالیت مغز را افزایش می دهد.

مواد معدنی موجود در گردو شامل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم می باشد، ویتامین های موجود در گدو عبارتند از ویتامین C، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پانوتنیک اسید، ویتامین B6، فولات، ویتامین B12، ویتامین E، ویتامین K و ویتامین A و کاروتنوئید های موجود در آن شامل بتا کاروتن، لووتیان و زاکسنتین هستند.

طبع گردو گرم و خشک است. گفته می شود که درخت گردو از 7000 سال قبل از میلاد به وجود آمده است، بزرگترین جنگل هایی که درختان گردو در آن رشد می کنند در استان جلال آباد قرقیزستان یافت می شوند. امروزه بزرگترین تولید کنندگان گردو چین، ایران و ایالات متحده هستند.

بیشتر بخوانید : خواص بادام درختی برای سلامتی

در ادامه این مقاله با برخی از مهم ترین خواص گردو برای سلامتی بدن آشنا خواهید شد.

خواص گردوي تازه

گردو غنی از ویتامین B و ویتامین E می باشد که با کنترل استرس از چروک پوست جلوگیری کرده و باعث جوانسازی پوست صورت می شود.

کسانی که پوست خشک دارند می توانند از روغن گردو به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست استفاده کنند، روغن گردو پوست را از درون تغذیه کرده و باعث آبرسانی به پوست حشک و آسیب دیده می شود.

استفاده منظم از روغن گردوبرای درمان پف و سیاهی دور چشم مفید می باشد.

4 عدد گردو را با 2 قاشق چای خوری جو، 1 قاشق چای خوری عسل، 1 قاشق چای خوری خامه و 4 قطره روغن زیتون در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید تا خمیر صافی به دست آید، آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید بماند تا خشک شود سپس با آب گرم بشویید.

گردو منبع خوبی از پتاسیم، امگا 3، امگا 6، و اسیدهای چرب امگا 9 می باشد که باعث تقویت فولیکول های مو شده و به افزایش رشد مو کمک می کند.

روغن گردو یک درمان طبیعی برای شوره سر محسوب می شود، مصرف منظم روغن گردو پوست سر را مرطوب و هیدراته کرده و از ایجاد شوره سر جلوگیری می کند.

گردو غنی از مواد معدنی ضروری از جمله پروتئین، فیبر، کلسیم، منیزیم، فسفر، منگنز و پتاسیم می باشد که برای رشد جنین و تامین انرژی و مواد مغذی زنان باردار مفید می باشد. منگنز وجود در گردو یک ماده مهم برای رشد بافت های بدن و مغز جنین می باشد.

مصرف روزانه گردو باعث افزایش کیفیت مایع منی، افزایش قدرت، تحرک و مورفولوژی اسپرم در مردان می شود و قدرت باروری را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید : خواص جینسینگ برای مردان

خوردن روزانه گردو خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد. دانشمندان می گویند ویتامین E و فلافانید های موجود در گردو برای سلامت مغز مفید هستند که باعث نابودی رادیکال های آزاد در مغز شده و از آلزایمر جلوگیری می کنند، گردو همچنین برای تقویت حافظه نیز مفید می باشد.

بسیاری از متخصصان سلامت توصیه می کنند که گردو را به عنوان تقویت کننده مغز به کودکان خود بدهید. مغز گردو غنی از چربی امگا 3 بوده که اختلالات رفتاری و بیش فعالی در کودکان را کنترل کرده و برای سلامت جسمی و روحی کودک شما مفید است.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه لومیا لیندا، کالیفرنیا نشان داده که مصرف 35 گرم گردو در روز باعث افزایش وزن قابل توجهی در افراد نمی شود بلکه مصرف گردو متابولیسم بدن را بهبود بخشیده و برای لاغری و کاهش وزن مفید می باشد.

گردو همچنین به طور طبیعی باعث کاهش اشتها می شود و ترکیبات موجود در گردو برای کاهش چربی شکم مفید هستند.

گردو غنی از فیبر است که به حفظ سلامت معده و روده و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. مصرف روزانه گردو برای درمان یبوست مفید است.

گردو غنی از چربی های سالم است که با سم زدایی کبد برای درمان کبد چرب مفید بوده و چون منبع خوبی از آرژنین است به حذف آمونیاک از کبد نیز کمک می کند.

مصرف روزانه گردو که از غذا های کم پورین می باشد می تواند برای سم زدایی از بدن و دفع اسید اوریک مفید باشد و به درمان نقرس کمک کند.

گردو منبع غنی فیبر، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب اشباع نشده به ویژه اسید آلفا لینولنیک، اسید چرب امگا 3 بوده و مصرف روزانه گردو به عنوان درمان طبیعی برای استرس و افسردگی محسوب می شود.

علاوه بر این مصرف گردو می تواند بی خوابی را درمان کند و باعث بهبود خواب در افراد شود.

مغز گردو حاوی مقادیر زیادی چربی های غیر اشباع است که مصرف آن خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد. براساس یک مطالعه زنان و مردانی که 28 گرم گردو دو بار در هفته مصرف می کردند 24 درصد کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا شده اند.

تحقیقات نشان داده که ترکیبات فنولیک و آنتی اکسیدان های موجود در مغز گردو رشد سلول های سرطانی در بدن را کنترل کرده و برای جلوگیری و درمان سرطان مفید هستند.

گردو حاوی مقادیر بالای منیزیم، اسید های چرب امگا 6 و کلسیم است که برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و علائم آن مفید می باشد.

تحقیقات نشان داده که گردو حاوی مقادیر بالای چربی های سالم، منیزیم و فیبر است که به درمان فشار خون بالا کمک می کند.

گردو غنی از چربی های اشباع نشده و اسید های چرب امگا 3 می باشد که باعث کاهش چربی خون و کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون می شود.

ترکیب گردو و عسل می تواند برای کاهش کلسترول خون استفاده شود.

گردو غنی از آنتی اکسیدان، اسید چرب امگا 3 و منبع خوبی از اسیدهای چرب غیر اشباع مانند اسید اولئیک می باشد. مطالعات علمی ثابت می کند که استفاده از گردو در رژیم غذایی با کاهش چربی و کلسترول خون برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی مفید می باشد.

برگ گردو برای کاهش چربی خون بالا، بهبود سلامت دستگاه گوارش و درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

طرز تهیه دم کرده، جوشانده و چای برگ گردو

2 قاشق غذاخوری برگ گردو خرد شده را در 250 میلی لیتر آب جوش بریزید و بگذارید تا 4-5 دقیقه بجوشد، از صافی رد کنید و هر روز 2 یا 3 فنجان در روز بخورید.

بعضی از افراد ممکن است به چای برگ گردو حساس باشند و نشانه های بیماری مانند تهوع، استفراغ یا درد شکمی را تجربه کنند.

پوست گردو می تواند برای رنگ کردن طبیعی مو مورد استفاده قرار گیرد.

پوست گردو مو را مشکی می کند؛ پوست گردو را خرد کرده و به اندازه 4 قاشق از آن را با 6 لیوان آب مخلوط کرده و بر روی حرارت قرار دهید. موهای شسته شده خود را به این رنگ موی طبیعی آغشته کرده و پس از چند دقیقه موهای خود را آبکشی کنید.

پوست گردو برای رفع موهای زائد بدن مفید می باشد؛ پوست گردو را بسوزانید، خاکستر حاصل شده را داخل آب بریزید و بگذارید 12 ساعت بماند، یک پنبه را به این ماده آغشته کرده و به محل موهای زائد بزنید  این کار را چندین بار در روز (هر بار 15 دقیقه) تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

بیشتر بخوانید : خواص بادام هندی

گردو آمریکایی که با نام پیکان و پیکن هم شناخته می شود از محبوب ترین آجیل های خوراکی بومی آمریکای شمالی و مکزیک است.

گردو آمریکایی برای سلامت قلب و عروق، سلامت معده و دستگاه گوارش، کاهش وزن و لاغری، پیشگیری و درمان انواع سرطان، سلامت استخوان و دندان، کاهش فشار خون بالا و تقویت سیستم ایمنی مفید می باشد.

خواص گردوي تازه

همچنین گردو آمریکایی برای جلوگیری از چروک و جوان سازی پوست صورت و تقویت و افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو نیز مفید می باشد.

بیشتر بخوانید : خواص بادام زمینی

گردو سیاه یکی از گردو های بومیان آمریکا است که غنی از فلاونوئید ها، کینون ها و پلی فنل ها بوده و برای درمان انگل های روده ای، بهبود سلامت قلب و عروق، پیشگیری و درمان سرطان و درمان بیماری های پوستی مانند زگیل، اگزما، آکنه و جوش صورت و پسوریازیس مفید می باشد.

مصرف مقادیر زیاد گردو می تواند باعث نفخ شود، برای اینکه گردو زودتر هضم شود می توانید آنها را به مدت یک شب در آب خیس کنید و بعد مصرف کنید.

رطوبت و گرما باعث رشد حشرات و قارچ ها بر روی گردو شده و اینها پتانسیل ایجاد رشد آفلاتوکسین ها را دارند که سرطان زا می باشد پس در نگهداری گردو دقت کنید.

بعضی افراد ممکن است به گردو آلرژی داشته باشند، در بعضی مواقع گردو می تواند باعث شوک آنافیلاکسی شود که کشنده می باشد.

گردو سیاه دارای موادی به نام فیتات است که باعث کاهش جذب آهن شده و در نهایت منجر به کمبود آهن در بدن می شود.

در ادامه بخوانید : 14 خاصیت بی نظیر روغن گردو برای پوست و مو

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ

خواص گردو تازه خواص گردو در بارداری خواص گردو برای پوست خواص گردو سبز گردو از جمله مواد مغذی است که به دلیل طبیت گرم آن از دوران کهن در تغذیه بسیار مورد توجه بوده اما تحقیقات درباره این ماده مغذی کهن همچنان ادامه دارد .مقدار فسفر موجود در آن با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری می‌کند.


 


 


 

خواص گردوي تازه


ویتامین های موجود در گردو:


 

▪️ گردو بهترین منبع منگنز و مس می باشد.
 
▪️ در گردو، منیزیم و فسفر نیز وجود دارد. مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز پیدا شده است.
 
▪️ گردو مقدار کمی سدیم یا نمک دارد.
 
▪️ گردو حاوی بیشترین مقدار ویتامین های B۶، B۱ و B۵( پانتوتنیک اسید) می باشد.
 
▪️ در گردو ویتامین هایی نظیر E ، B۳ و B۲ نیز وجود دارد.


 


 


خواص داروئی گردو


 


گردو دوستدار قلب

طبق تحقیقات تازه خوردن گردو بعد از غذا ممکن است باعث کاهش آسیب هایی شود که غذاهای چرب به سرخرگ ها وارد می کنند.گردو غنی از ترکیباتی است که تا حدودی از سفت شدن سرخرگ ها جلوگیری و به حفظ انعطاف پذیری آنها کمک می نماید . گردو حاوی آرژینین، یک آمینو اسید است که بدن از آن برای تولید اکسید نیتریک استفاده می کند. وجود این ماده برا ی حفظ خاصیت انعطاف پذیری قلب لازم است .


 

گردو همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و اسید آلفا-لینولئیک (ala)- یک نوع اسید چربی امگا۳ نباتی با خواص بهداشتی است. به گفته محققان و کارشناسان تغذیه مصرف بالای این اسید چرب فرد را در برابر حمله قلبی محافظت می‌کند. به گزارش هلث سنترز، محققان دانشگاه لومالیندا دریافته‌اندکه با افزودن چند گردو به رژیم غذایی روزانه می‌توان از خطر بیماری قلبی کاست.


 


گردو، داروی ضد سرطان


 

تحقیقات نشان می دهد اکسیداسیون چربی‌ها در جریان خون به سلامت فرد آسیب می‌زند و منجر به آترواسکلروزیس (‌تصلب شرائین) می‌شود و رژیم حاوی گردو اکسیداسیون لیپیدهای­خون را کاهش می‌دهد. به علاوه گردو حاوی فلاونوئیدی بنام اسید الاژیک است که این ماده می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مسدود کند. یک مطالعه جدید از محققان در دانشگاه کالیفرنیا دیویس نشان می دهد رژیم غذایی غنی از گردو یا روغن گردو می تواند رشد سرطان پروستات را کند نماید. آقایان با مصرف روزانه چند عدد گردو می توانند از این سرطان پیشگیری کنند. همچنین گردو در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مفید است. وجود آنتی اکسیدان‌ها و فیتوسترولها در گردو در کاهش ابتلا به این بیماری مفید است.


 


 


خواص گردو برای درمان کم خونی

جوشانده برگ یا پوست سبز گردو برابر تجویز فوق درمان کم خونی و ضعف است . ۲۰ تا ۳۰ گرم از پوست سبز گردو یا خشک آن را در یک لیتر آب به مدت یک ربع بجوشانید و صاف کنید و قبل از هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشید.


 


خواص گردو برای بارداران


 

گردو خوراکی بسیار مفید برای دوران شیردهی و بارداری مصرف گردو در دوران بارداری برای سلامت اعصاب جنین لازم است.اگر زن حامله روزی یک عدد گردو بخورد پس از زایمان پوست شکمش زیبایی خود را حفظ خواهد کرد.مادران شیرده در برنامه غذایی خود حتما از گردو استفاده کنند.


 


خواص گردو برای از بین بردن موهای زائد

موهای صورت در ابتدا به ندرت رشد می کنند و بعد از یک مدت به طور کامل ناپدید می گردد. این را می توان با دنبال کردن تمریناتی طی چندین ماه به دست آورد. این راه درمانی بر روی هر نقطه از بدن قابل امتحان است. روش آماده سازی و درمان : تعداد زیادی پوست گردو را بسوزانید. خاکستر حاصل شده را داخل آب بریزید( یک قاشق غذاخوری خاکستر به همراه یک لیتر آب).اجازه دهید مخلوط به دست آمده ۱۲ ساعت استراحت کند. یک پنبه را به این ماده آغشته کرده و به محل موهای زائد بزنید. این کار را چندین بار در روز (هر بار ۱۵ دقیقه) تکرار کنید.


 


 

 اگر بخواهیم یک غذا برای سلامت مردان توصیه کنیم آن گردو است. گردو نه تنها کیفیت اسپرم را بالا می برد، بلکه عملکرد اندوتلیال (سلامت پوشش رگ های خونی) را نیز بهبود می بخشد. غذاهایی که به عملکرد اندوتلیال کمک می کنند رگ های خونی را باز و به نعوظ کمک می کنند.  علاوه بر این، گردو با برخورداری از مقادیر سرشار اسیدهای چرب امگا۳ و آنتی‌اکسیدان‌ها، جریان خون را در بیضه ها تسریع می کند و تأثیر قابل‌توجهی در افزایش تحرک، جنبندگی و البته زیست‌پذیری و زنده ماندن اسپرم‌ها دارد. گردو همچنین حاوی میزان بالای سلنیوم است؛ سلنیوم موجود در گردو علاوه بر افزایش تعداد اسپرم های سالم و فعال در بدن، روند حرکت و فعالیت اسپرم را نیز بهبود می بخشد.


 


خواص گردو با پنیر


 

خواص گردوي تازه

پنیر و گردو خاصیت پنیر و گردو:پنیر ماده‌ای مفید و مغذی است که در بسیاری از فرهنگ‌ها از آن در وعده‌های مختلف غذایی استفاده می کنند.به طور کلی پنیر ماده‌ای سرشار از پروتئین و کلسیم است و مقادیر زیادی هم فسفر دارد. به‌علاوه محتوی درصدی از تمام مواد مغذی موجود در گوشت است و از این رو گیاهخواران به جای گوشت از پنیر استفاده می‌کنند.


 

در این میان افراد زیادی اعتقاد دارند، پنیر باعث کاهش هوش می‌شود، در پاسخ به این افراد باید گفت پنیر حاوی ماده‌ای به نام تیرامین است که این ماده می‌تواند در صورت عبور از سد خونی مغز وارد مغز شود و کاهش عملکرد ذهنی فرد را در پی داشته باشد، هرچند در عمل باعث کاهش هوش فرد مصرف‌کننده نمی‌شود چراکه در بدن ما آنزیم خاصی وجود دارد که به محض تماس با پنیر آن را تجزیه می‌کند و در صورتی که نقصی در عملکرد این آنزیم وجود نداشته باشد و مقادیر پنیری که فرد می‌خورد بیش از ظرفیت خنثی‌سازی این آنزیم نباشد، این آنزیم براحتی می‌تواند از پس مقادیر معمول تیرامین برآید و مانع ورود این ماده به مغز شود.


 


 


 

خواص گردو قوای جنسی,خواص گردو برای پوست,خواص گردو

خواص گردو قوای جنسی,خواص گردو برای پوست,خواص گردو

خواص گردو قوای جنسی,خواص گردو برای پوست,خواص گردو

خواص گردو قوای جنسی,خواص گردو برای پوست,خواص گردو


 


 

دیدگاه

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

منطقه‌ی مدیترانه و آسیای مرکزی خاستگاه اصلی گردو به‌شمار می‌آید. هزاران سال است که گردو در رژیم غذایی بشریت نقش مهمی ایفا می‌کند. گردو نسبت به سایر مواد مغذی از مقدار زیادی چربی‌های امگا-۳ و آنتی‌ اکسیدان‌ برخوردار است. بهبود عملکرد مغز، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان از خواص گردو محسوب می‌شود. در اغلب اوقات گردو را به عنوان یک میان وعده استفاده‌ می‌کنند. گردو در خورش‌ها، دسرها، کیک‌ها و به همراه نان و پنیر در صبحانه مصرف می‌شود. همچنین از این مغز، برای تهیه‌ی روغن گردو استفاده می‌شود که قیمت بالایی نیز دارد.

خواص گردوي تازه

گردوی انگلیسی، گردوی ایرانی، گردوی معمولی و گردوی سیاه از مرسوم‌ترین گونه‌های گردوی مصرفی در جهان هستند. گردوی سیاه بومی آمریکای شمالی است.

چربی، بیشترین قسمت تشکیل‌دهنده‌ی گردو است که ۶۵٪ آن را شامل می‌شود. گردو محتوی مقدار کمی پروتئین (۱۵٪) و مقدار اندکی کربوهیدرات است. بیشتر کربوهیدرات موجود در گردو به‌صورت فیبر ذخیره شده است. گردو منبع خوبی برای تأمین برخی ویتامین‌ها و اسید فولیک محسوب می‌شود.

چربی اکثر کالری گردو و ۶۵٪ وزن آن را تشکیل می‌دهد. این امر گردو را به غذایی با کالری و چگالی انرژی بالا تبدیل کرده است. چگالی انرژی بالا به معنای بالا بودن کالری یک ماده‌ی غذایی نسبت به حجم آن است.

اگرچه گردو سرشار از چربی و کالری است، اما جایگزینی آن با سایر مواد غذایی موجود در رژیم غذایی، باعث چاقی و اضافه وزن نمی‌شود. گردو از لحاظ دارا بودن چربی‌های چنداشباع‌نشده از بیشتر مغزها غنی‌تر است. فراوان‌ترین چربی موجود در گردو اسید چرب امگا-۶ است که اسید لینولئیک نامیده می‌شود.

همچنین گردو دارای درصد نسبتا بالایی اسید چرب امگا-۳ است که آلفا لینولنیک اسید (ALA) نامیده می‌شود. مقدار این اسید چرب در گردو ۸ تا ۱۴ درصد کل محتوای چربی گردو است. در واقع گردو تنها مغزی است که این مقدار قابل توجه از اسید چرب امگا-۳ را در خود دارد و این اسید چرب مسئول بخش بزرگی از خواص گردو است. آلفا لینولنیک اسید برای سلامت قلب، کاهش التهابات و بهبود ترکیب چربی خون مفید است. همچنین آلفا لینولنیک اسید می‌تواند پیش‌ساز اسیدهای چرب امگا-۳ بلندزنجیر EPA و DHA باشد که فواید بی‌شماری برای سلامتی دارند.

گردو منبع خوبی از برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی است. از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گردو حاوی ترکیبات زیست‌‌فعال گیاهی است. این مواد حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و بیشتر در پوست قهوه‌ای نازک اطراف گردو وجود دارند. بر اساس مطالعه‌ای که در آمریکا بر روی میزان آنتی‌اکسیدان موجود در ۱۱۱۳ ماده‌ی غذایی پُرمصرف انجام شد، گردو رتبه‌ی دوم را به‌دست آورد. سایر ترکیبات گیاهی قابل ذکر موجود در گردو عبارتند از:

گردو فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد. کاهش بیماری‌های قلبی، پیشگیری از سرطان و بهبود عملکرد مغز از فواید گردو است.

بیماری‌های قلبی-عروقی به بیماری‌های مزمن مرتبط با قلب و رگ‌های خونی اطلاق می‌شود. در بسیاری از موارد می‌توان با داشتن عادات سالم زندگی مانند خوردن مغزها، از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کرد.

گردو نیز از سایر مغزها مستثنی نیست. مطالعات مختلف نشان می‌دهند که گردو به دلایل زیر احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد:

به‌نظر می‌رسد این تأثیرات گردو بر سلامت قلب به‌خاطر نوع چربی و بالا بودن آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن است.

سرطان‌ها ناشی از رشد غیرطبیعی سلول‌ها هستند. با داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش و اجتناب از عادات ناسالم زندگی می‌توان از بروز بسیاری از سرطان‌ها پیشگیری کرد. گردو به‌واسطه‌ی دارا بودن ترکیبات گیاهی مفید موجود در خود، می‌تواند نقش مهمی در رژیم‌های غذایی ضدسرطان داشته باشد. گردو محتوی ترکیبات زیست‌فعال گیاهی مفیدی است که خاصیت ضدسرطانی دارند.

فیتواسترول‌ها، گاما-توکوفرول، اسیدهای چرب امگا-۳، پلی‌فنول آنتی‌اکسیدان‌های متنوع، اسید الاجیک و ترکیبات مشابه آن از جمله ترکیبات گیاهی مفید موجود در گردو هستند.

مطالعات مشاهده‌ای نشان می‌دهند که مصرف مرتب مغزها می‌تواند خطر بروز سرطان‌ پروستات و سرطان‌ روده‌ بزرگ را کاهش بدهد. تحقیقات انجام گرفته بر روی حیوانات نشان می‌دهد که مصرف گردو می‌تواند از بروز سرطان‌ سینه، پروستات، روده‌ی بزرگ و کلیه پیشگیری کند. با این‌ حال برای اثبات قطعیت این موضوع نیاز به مطالعات بالینی بیشتر بر روی انسان‌هاست.

تحقیقات متعدد نشان می‌دهند که مصرف آجیل‌ها می‌تواند عملکرد مغز را بهبود ببخشد. گردو می‌تواند تا حدی افسردگی و زوال عقل ناشی از افزایش سن را در انسان متوقف کند.

بر اساس مطالعه‌ی ۸ هفته‌ای که بر روی ۶۴ فرد جوان و سالم صورت گرفت، مصرف گردو می‌تواند قوه‌ی ادراک افراد را بهبود بدهد. این در حالی است که مصرف گردو در استدلال غیرکلامی، تقویت حافظه و خلق‌وخوی افراد بهبود چشم‌گیری نشان نداد.

نقش گردو در بهبود عملکرد مغز سوژه‌ی مطالعات زیادی بوده است. در مطالعه‌ای به موش‌های مبتلا به بیماری آلزایمر به‌مدت ۱۰ ماه گردو داده شد. پس از این دوره، حافظه و مهارت‌های یادگیری موش‌ها بهبود چشم‌گیری از خود نشان داد.

در مطالعه‌ی دیگری به موش‌های مسن به‌مدت ۸ هفته گردو داده شد. نتیجه‌ی این مطالعه درمان آسیب‌های ناشی از افزایش سن را بر روی مغز نشان می‌داد. به‌نظر می‌رسد این تأثیرات به‌خاطر مقدار بالای آنتی‌اکسیدان موجود در گردو و دارا بودن مقدار بالایی اسید چرب امگا-۳ باشد.

به‌طور کلی گردو ماده‌ی غذایی بسیار سالمی است. ولی ممکن است عده‌ای به آن حساسیت داشته باشند. همچنین گردو می‌تواند موجب مختل شدن جذب برخی مواد معدنی در بدن شود.

گردو در میان ۸ ماده‌ی غذایی حساسیت‌زا قرار دارد. ممکن است علائم حساسیت به گردو بسیار شدید باشد. گردو می‌تواند باعث بروز آنافیلاکسی (بیش‌دفاعی) در فرد شود. این پدیده در صورت عدم درمان مناسب باعث مرگ فرد خواهد شد. افرادی که به گردو حساسیت دارند باید به‌طور کامل از مصرف آن خودداری کنند.

مانند همه‌ی مغزها گردو نیز سرشار از اسید فیتیک است. اسید فیتیک با عنوان فیتات نیز شناخته می‌شود. اسید فیتیک می‌تواند جذب برخی مواد معدنی مانند روی و آهن را در دستگاه گوارشی مختل می‌کند. این پدیده در صورتی بروز می‌کند که رژیم غذایی فرد محتوی مقدار بالایی اسید فیتیک باشد.

میزان اسید فیتیک در رژیم غذایی‌ِ افرادی که مقدار کمی روی و آهن مصرف می‌کنند بالاتر است، بنابراین بیشتر از دیگران در معرض کمبود مواد معدنی‌اند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

تغذیه مناسب، بهترین روش برای درمان و پیشگیری از بیماری‌هاست

10000تومان

5000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

خواص گردوي تازه

سلام
بنده یه دختربچه ۱۵ماهه دارم که لاغری مغزداره واین مشکل چیزی شبیه عقب افتادگی می مونه
می تونیدیه سری غذای مکمل توصیه کنیدتا سبب بهبودیش بشه
تشکر

سلام دوست عزیز
متأسفانه ما نمی‌تونیم در این مورد توصیه‌ای برای شما داشته باشیم. بهتره که با یک متخصص در این‌باره صحبت کنید.
برای فرزندتون آرزوی سلامتی و بهبودی کامل دارم.

سلام
طبق معمول مطلب انتخابی از طرف “چطور” خیلی اقناع کننده بود.
پایدار و سلامت باشید.
بااحترام

سلام…ممنونم ازمطالب مکفی و آموزتدتون…

خواص خوراکی ها

۵ نوع چای لاغری برای چربی سوزی و لاغری شکم

خواص انجیر تازه و انجیر خشک برای سلامتی و زیبایی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو


چای ماسالا، طرز تهیه و خواص آن

آخرین مطالب

با این اکسسوری‌ها یک تیپ پاییزی فوق‌العاده داشته باشید

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

۳ تأثیر منفی اپلیکیشن های دوست یابی بر روابط اجتماعی

جزیره ماداگاسکار؛ ۱۴ دانستنی مهم که قبل از سفر به ماداگاسکار باید بدانید

۷ نکته مهم که قبل از انعقاد قرارداد طراحی وب سایت باید بدانید

ترین های جهان

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خواص گردوي تازه
خواص گردوي تازه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *